Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Dit probleem speelt al sinds de introductie van de I780 zo'n half jaar geleden. (check i780 topic). Op de i780 bleek vrijwel alle andere navigatiesoftware prima te werken met de interne gps. Ik gebruik om die reden ook al maanden geen tomtom meer en ben meer dan tevreden met IGO 8 (http://navngo.com/pages/global/eng/igo_8_description). Ook 3d kaarten en gebouwen details etc..DeOS schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 21:39:
Nog maar even een filmpje om te illustreren dat TomTom 7 wel werkt met de i900. Om de interne GPS te kunnen gebruiken heb je alleen wel een virtuele com-poort manager nodig, anders herkent TomTom de GPS niet.
think about it
Verwijderd
Het lijkt wel een beetje diva-gedrag van TOMTOM... Ik had hetzelfde op mijn N95.. Daar draaide TOMTOM ook niet op en heb ik (overigens tot volle tevredenheid) altijd Route66 gehad..xon schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 08:06:
[...]
Dit probleem speelt al sinds de introductie van de I780 zo'n half jaar geleden. (check i780 topic). Op de i780 bleek vrijwel alle andere navigatiesoftware prima te werken met de interne gps. Ik gebruik om die reden ook al maanden geen tomtom meer en ben meer dan tevreden met IGO 8 (http://navngo.com/pages/global/eng/igo_8_description). Ook 3d kaarten en gebouwen details etc..
think about it
Verwijderd
waarom ???Ik hoop dat je sarcastisch ben
De K800i was na een jaar al prepaid bij telfort
De U700 is al prepaid evenals de U600 beide van Samsung
Dus vertel me eens waarom de Nokia N95 niet binnen enkele maanden prepaid kan zijn ?
Nokia vertelde juist dat ze hun prijzen gingen verlagen dit geld op het moment voor de N81 oa (bagger toestel maar goed...) dus de N95 zal binnenkort ook wel een aardige prijsdaling krijgen
Verwijderd
Maar deze gast heeft nog niet gehoord van de I900 en weet ook niet of en wanneer deze binnenkomt.
Ik denk dat ik toch maar via een online gsm aanbieder ga bestellen.
Welke online aanbieder kunnen jullie mij aanraden?
- gsmweb
- bestelmaar
- smartphonestunts
- etc
Goede ervaringen met deze sites?
Kijk eens aan:Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:07:
Nou, ik heb dus net zon druiloor van T-Mobile aan de lijn gehad die veel verstand had van nieuwe en oude gsms.
Maar deze gast heeft nog niet gehoord van de I900 en weet ook niet of en wanneer deze binnenkomt.
Ik denk dat ik toch maar via een online gsm aanbieder ga bestellen.
Welke online aanbieder kunnen jullie mij aanraden?
- gsmweb
- bestelmaar
- smartphonestunts
- etc
Goede ervaringen met deze sites?
http://tweakers.net/shopreview/
Een hele site met alleen maar ervaringen.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Wow, sorry hóór...roma0803 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 20:29:
[...]
Als je niet weet waarover je spreekt, spreek dan niet.
Mijn Nokia N82 heb ik voor 140 Euro minder dan de NL prijs, en hij heus wel echt. Een ander toestel 60 Euro minder (op een NL prijs van ca. 300 Euro). Ja, de Dollarkoers speelt een rol, daarvoor hoef je geen wiskunde te studeren. Er zijn veel betrouwbare verkopers uit Azie te vinden op eBay.
Prima wanneer je zelf niet via eBay wilt/durft te kopen. Maar ongefundeerde opmerkingen hierover maken helpt de mensen die daarover twijfelen niet.
Jammer genoeg las ik het niet goed genoeg en dacht dat hij een een toestel voor $100 kon kopen. Met zulke prijzen weet je zeker dat je opgelicht wordt, dat bedoelde ik...
Maar gelukkig ben jij zo goed, dat jij altijd alles goed lees en perfect ben. Sorry dat ik iets verkeerd las en daarop een verkeerd reply gaf.
En replies als:
worden niet op prijs gesteld. Niet alleen richting mij, maar richting iedereen.Als je niet weet waarover je spreekt, spreek dan niet.
De post waarop ik reageerde had ik fout gelezen.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 09:39:
[...]
waarom ???
De K800i was na een jaar al prepaid bij telfort
De U700 is al prepaid evenals de U600 beide van Samsung
Dus vertel me eens waarom de Nokia N95 niet binnen enkele maanden prepaid kan zijn ?
Nokia vertelde juist dat ze hun prijzen gingen verlagen dit geld op het moment voor de N81 oa (bagger toestel maar goed...) dus de N95 zal binnenkort ook wel een aardige prijsdaling krijgen
Maar dan nog ga ik er niet vanuit dat de N95 8GB binnen een jaar in een prepaid pakket komt. Eigenlijk ga ik vanuit dat het toestel helemaal niet in een prepaid pakket komt. Maar, dat is mijn gedachte.....
[ Voor 25% gewijzigd door Ginz op 14-08-2008 10:38 ]
-
Verwijderd
zoals ik al eerder zei sommigen staan alleen maar voor het geld in een winkel en verdiepen zich niet in de markt net als laatst die gast die bij gsmweb werkt die 3 weken geleden ui z'n hoofd wist binnen een seconde dat dit toestel pas aan het eind van het jaar uit zou komenVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:07:
Nou, ik heb dus net zon druiloor van T-Mobile aan de lijn gehad die veel verstand had van nieuwe en oude gsms.
Verwijderd
Tip:Misschien kan het in het vervolg geen kwaad om iets beter te lezen alvorens er een expliciete mening over te vormen en geven..Ginz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:36:
[...]
Jammer genoeg las ik het niet goed genoeg en dacht...
De post waarop ik reageerde had ik fout gelezen.
Wat betreft T-Mobile.. Wij hebben een medewerker aan de lijn gehad die precies wist wat de i900 was.. M'n vrouw heeft bijna een kwartier met hem aan de lijn gehangen hierover.. Hij vond het zelf ook jammer dat hij alleen maar de iPhone kon aanbieden en niet de i900. Maar zeker was wel dat T-Mobile (nog) geen i900 in de planning heeft...
Weet niet in welke Vodafone winkel in Groningen jij hebt gestaan, maar ik ben gisteren in de nieuwe vestiging geweest. Een man van Samsung was daar net weg en had geen leverdatum kunnen noemen. De verkoper hoopte op volgende week. Bij een 2-jarig abonnement van 27.50 + 10 internet-abonnement was de telefoon 'gratis'. En bij 1-jarig + internet meende ik 299,- maar heel zeker weet ik het niet meer.Jos84 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:22:
klopt, vodafone in Groningen, zelfde verhaal....
[ Voor 17% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 14-08-2008 12:12 ]
Verwijderd
Oja??De Omnia heeft verder een camera met een resolutie van vijf megapixels, een xenon-flitser en gezichtsherkenning.
Wellicht dat je jezelf dan ook moet onthouden van dergelijke opmerkingen.Ginz schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 10:36:
Maar gelukkig ben jij zo goed, dat jij altijd alles goed lees en perfect ben. Sorry dat ik iets verkeerd las en daarop een verkeerd reply gaf.
En replies als:
[...]
worden niet op prijs gesteld. Niet alleen richting mij, maar richting iedereen.
[ Voor 53% gewijzigd door roma0803 op 14-08-2008 12:51 ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Sorry dat ik iets verkeerd heb gelezen en daarop foutief reageerde. Toch hoeft dat niet te betekenen dat bepaalde personen dan iemand anders daar op een flamerige manier op hoeft te wijzen.
En een tip dat ik beter moet lezen lijkt me ook erg overbodig.
Ik heb in Geachte Redactie heb ik topicje aangemaakt, omdat ze dit inderdaad fout hebben genoteerd in de nieuwspost op de FP
[ Voor 29% gewijzigd door Ginz op 14-08-2008 14:42 ]
-
Ik ben in de vestiging aan de herestraat #2 geweest. Dit was afgelopen zaterdag, en die kerel had nog nooit van de i900 gehoord.Tim Schuhmacher schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:12:
[...]
Weet niet in welke Vodafone winkel in Groningen jij hebt gestaan, maar ik ben gisteren in de nieuwe vestiging geweest. Een man van Samsung was daar net weg en had geen leverdatum kunnen noemen. De verkoper hoopte op volgende week. Bij een 2-jarig abonnement van 27.50 + 10 internet-abonnement was de telefoon 'gratis'. En bij 1-jarig + internet meende ik 299,- maar heel zeker weet ik het niet meer.
Maar mooi dat er nu wel duidelijkheid is! Denk je dat die prijzen ook gelden bij het verlengen van je abbo?
http://www.coolsound.nl/product/13380/samsung_i900_omnia
[ Voor 49% gewijzigd door een moderator op 14-08-2008 14:50 . Reden: Affiliate eruit gehaald. ]
ja, want dat vroeg hij ook nog specifiek.Jos84 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:27:
[...]
Ik ben in de vestiging aan de herestraat #2 geweest. Dit was afgelopen zaterdag, en die kerel had nog nooit van de i900 gehoord.
Maar mooi dat er nu wel duidelijkheid is! Denk je dat die prijzen ook gelden bij het verlengen van je abbo?
Ik weet niet of deze al voorbij is gekomen, maar alsnog dan:
http://nl.youtube.com/watch?v=p9K2cyzcdAM
[ Voor 76% gewijzigd door Jos84 op 14-08-2008 14:41 ]
Verwijderd
das niet duur als je na gaat dat de HTC Touch pro NL op een losse verkoop prijs bij de t for Telecom op 679.95 ligtJos84 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:30:
niet op voorraad, maar wel een leuke prijs => 16gb €521,-
http://www.coolsound.nl/product/13380/samsung_i900_omnia
[ Voor 22% gewijzigd door een moderator op 14-08-2008 14:51 ]
Ik heb namelijk met de MDA´s van T-mobile niet zo´n goeie ervaringen op dit gebied...
[ Voor 99% gewijzigd door DeOS op 14-08-2008 15:12 ]
Verwijderd
MDA is eigenlijk HTC hejvdburgt1980 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:56:
Als ie bij T-mobile komt, hoe erg wordt dat ding dan ´ge-brand´? Gaan ze de software limiteren/eigenm meuk erop gooien? En hoe zit dat met rom-updates?
Ik heb namelijk met de MDA´s van T-mobile niet zo´n goeie ervaringen op dit gebied...
en of branded komt is een kwestie van afwachten maar T-Mobile kennende zal het mij niks verbazen
mooi, ik weet zeker dat er daar straks 16 stond! dit hebben ze zeker weten aangepast... vond het al een lage prijsLucky1965 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:13:
Die prijs van €521 is niet voor de 16Gb maar voor de 8Gb versie.
Ik wou net zeggen, ik dacht ook zeker weten gezien te hebben dat het 16 gb wasLucky1965 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 17:13:
Die prijs van €521 is niet voor de 16Gb maar voor de 8Gb versie.
Maar dat hebben ze dus snel veranderd....stelletje boefjes
Verwijderd
Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar.jvdburgt1980 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 14:56:
Als ie bij T-mobile komt, hoe erg wordt dat ding dan ´ge-brand´? Gaan ze de software limiteren/eigenm meuk erop gooien? En hoe zit dat met rom-updates?
Als ik de tel via internet bestel, maar wel met T-Mobile abbonement, krijg ik geen Branded versie toch?
Verwijderd
Als je 't niet via de T-Mobile site doet ....Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:51:
[...]
Daar ben ik eigenlijk ook benieuwd naar.
Als ik de tel via internet bestel, maar wel met T-Mobile abbonement, krijg ik geen Branded versie toch?
Verwijderd
Ohh okVerwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:54:
[...]
Als je 't niet via de T-Mobile site doet ....
Nou ik ben een beetje in die pricewatch aan het kijken en die shops die de i900 hebben echt slechte beoordelingen van klanten.
Nou weet ik nog niet via welke site ik het beste kan bestellen.
[flauw]Je moet ook niet in de pricewatch kijken, maar bij shopreviews.[/flauw]Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:58:
[...]
Ohh ok
Nou ik ben een beetje in die pricewatch aan het kijken en die shops die de i900 hebben echt slechte beoordelingen van klanten.
Nou weet ik nog niet via welke site ik het beste kan bestellen.
Maar serieus, gsmweb, smartphonestunts en algebeld hebben geen slechte beoordelingen hoor
Verwijderd
Hmmm.. Bijzonder ruk is dat. Ik heb hem daar al besteld toen ut nog 16384MB was. Aangezien ze mij de wijziging niet hebben gemeld, ga ik er vanuit dat ik nog wel de 16GB versie krijg...Jos84 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 18:46:
[...]
Ik wou net zeggen, ik dacht ook zeker weten gezien te hebben dat het 16 gb was![]()
Maar dat hebben ze dus snel veranderd....stelletje boefjes

Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2008 19:51 ]
Verwijderd
Als ik jou was zou ik daar maar niet 'van uit gaan'... Ze gooien het waarschijnlijk op 'typfout'. Zelfde was het geval met Smartphonestunts.nl, die hebben de specificaties ook ineens gewijzigd.Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:39:
[...]
Hmmm.. Bijzonder ruk is dat. Ik heb hem daar al besteld toen ut nog 16384MB was. Aangezien ze mij de wijziging niet hebben gemeld, ga ik er vanuit dat ik nog wel de 16GB versie krijg...
Het lijkt er bijna op alsof de 8GB alleen wordt geleverd in eerste instantie (ook al staan de 16GB versies op sommige websites wel als 'verwacht'). Als je kijkt in het persbericht van Samsung Mobile helemaal....
>> Persbericht <<
Eerst gaat het over die zgn 'Millionaire pack', maar later staat er gewoon 8GB bij Samsung Omnia Specificaties (algemeen dus..)
Wel balen...
Overigens lees ik her en der toch wel de nodige berichten dat de laatste rom update een hoop toestellen om zeep heeft geholpen. Ook is de schermfeedback verdwenen en ontstaan er allerlei andere problemen. Hopen dat de NL versie deze problemen niet heeft/krijgt of dat het een vertraging oplevert. We zullen zien.
[ Voor 40% gewijzigd door roma0803 op 14-08-2008 20:23 ]
When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
dat is bijzonder klote ja, maar dat kan je aanvechten!Verwijderd schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 19:39:
[...]
Hmmm.. Bijzonder ruk is dat. Ik heb hem daar al besteld toen ut nog 16384MB was. Aangezien ze mij de wijziging niet hebben gemeld, ga ik er vanuit dat ik nog wel de 16GB versie krijg...
Alle opgaven door Coolsound.nl van getallen, specificaties, afbeeldingen en/of andere aanduidingen van de Producten zijn met zorg gedaan. Coolsound.nl kan er echter niet voor instaan dat zich ter zake geen afwijkingen zullen voordoen. Afwijkingen kunnen geen reden zijn tot ontbinding van de overeenkomst.
Je kunt hooguit je geld terug krijgen of net zo lang wachten totdat ze de 16GB versie hebben.
Verwijderd
eerste medewerker: geen idee hebben wij geen info over dus kunnen we niet vertellen

2e verkoper: we krijgen hem waarschijnlijk ook niet want het word toch geen hardloper
wat ongelofelijke hersendooie daarzo zeg
Verwijderd
Of 16GB, net zo makkelijkLucky1965 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:24:
8 GB, extern kaartje erbij kopen van 8 Gb, heb je samen 16 Gb. lijkt mij meer dan genoeg.
Ja.. Is wel zo, maar technisch gezien hebben ze mij verzuimd te melden dat er een fout op de site stond terwijl ze dit blijkbaar zelf wel geconstateerd hebben. Ze hebben de site wel veranderd, maar mij niet ingelicht... Da's toch een klein nuance verschill.. Ik hoop dat ze redelijk zijn, we zullen het horen.DeOS schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:40:
Aanvechten kun je wel vergeten. Lees de algemene voorwaarden maar:
Alle opgaven door Coolsound.nl van getallen, specificaties, afbeeldingen en/of andere aanduidingen van de Producten zijn met zorg gedaan. Coolsound.nl kan er echter niet voor instaan dat zich ter zake geen afwijkingen zullen voordoen. Afwijkingen kunnen geen reden zijn tot ontbinding van de overeenkomst.
Je kunt hooguit je geld terug krijgen of net zo lang wachten totdat ze de 16GB versie hebben.
volgens mij is het verboden dit op te nemen in de algemene voorwaardenDeOS schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:40:
Aanvechten kun je wel vergeten. Lees de algemene voorwaarden maar:
Verwijderd
Ok zal ik wel even doen![flauw]Je moet ook niet in de pricewatch kijken, maar bij shopreviews.[/flauw]
Maar serieus, gsmweb, smartphonestunts en algebeld hebben geen slechte beoordelingen hoor. Dus gewoon even allemaal bij langs gaan en kijken welke voor jou het beste aanvoelt.
Als ik hem maar volgende week binnen heb
Ik ben bezig om het hele ppcsg-forum door te spitten en heb inmiddels een kleine 300 pagina's (van de bijna 500) gehad. Tot nu toe is valt m.i. de balans positief uit voor de Omnia. Wat betreft de nieuwste update: inderdaad geen haptic feedback meer, maar ik ben ervan overtuigd dat dat wel weer terugkomt. Voordelen van de update zijn er ook uiteraard: nieuwe/betere klok functie-card reader-snellere overgang van normaal scherm naar landscape modus-manager op hoofdscherm voor 4 favoriete contactpersonen. Er is een filmpje van maar ik weet ff niet hoe ik de link hier op het forum krijg....roma0803 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 20:16:
Samsung lijkt eerst de 8GB versie uit te brengen en pas een aantal weken later de 16GB versie. Ik hoor dat van diverse kanten nu. Ik heb nog van geen enkele (web)winkel een bevestiging dat ze de 16GB versie krijgen, alleen de 8GB.
Overigens lees ik her en der toch wel de nodige berichten dat de laatste rom update een hoop toestellen om zeep heeft geholpen. Ook is de schermfeedback verdwenen en ontstaan er allerlei andere problemen. Hopen dat de NL versie deze problemen niet heeft/krijgt of dat het een vertraging oplevert. We zullen zien.
Verwijderd
Ja, heb ze gemailed over dit feit en dit is het antwoord:Jos84 schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 23:45:
heb je er al een klein mailtje achteraan gedaan? Wat je nu daadwerkelijk besteld hebt, en of dit nog veranderd kan worden?
Volgens mij is het iets anders gegaan als hier beschreven, maar dat is in feite speculatie.. Ik vermoed namelijk dat naast de onzekerheid van de leverdatum ook onzeker was welke versie er door Samsung geleverd zou worden. Als het echt zo was als door coolsound wordt gesteld, zouden er wel 2 meldingen van geheugen (ge)staan (hebben) in de specs.. Zowel intern als extern..Betreft het geheugen van de Samsung i900. Dit hebben wij aangepast om verwarring te voorkomen, in Nederland wordt dit toestel namelijk uitgeleverd met 8GB intern geheugen en een maximaal uitbreidbaar geheugen van 16GB.
Ik kan overigens nergens 16GB micro SD vinden..
Link naar het filmpje (youtube) is 2 pagina's terug te vinden.mariconjo schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:00:
[...]
Ik ben bezig om het hele ppcsg-forum door te spitten en heb inmiddels een kleine 300 pagina's (van de bijna 500) gehad. Tot nu toe is valt m.i. de balans positief uit voor de Omnia. Wat betreft de nieuwste update: inderdaad geen haptic feedback meer, maar ik ben ervan overtuigd dat dat wel weer terugkomt. Voordelen van de update zijn er ook uiteraard: nieuwe/betere klok functie-card reader-snellere overgang van normaal scherm naar landscape modus-manager op hoofdscherm voor 4 favoriete contactpersonen. Er is een filmpje van maar ik weet ff niet hoe ik de link hier op het forum krijg....
DeOS in "Samsung SGH-i900 Omnia"
Veranderingen die te vinden zijn in de nieuwe ROM (DXHG4):
http://www.youtube.com/watch?v=doOLS2oPTGY
Vooral de animatie tussen horizontaal <--> verticaal is stukken sneller/korter geworden.
Volgens mij is 16GB microSD nog niet uit. Wel aangekondigt door sandisk met verwachte datum juli 2008, maar ik heb ze inderdaad ook nog niet gezien. Wat je wel zou kunnen doen is een 16GB SDHC kaart met een microSD adapter.Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 08:49:
[...]
Ik kan overigens nergens 16GB micro SD vinden..
Goeiemorgen....SDHC is inderdaad niks meer/minder dan high capacity SD kaart (4 - 32 GB). Te snel gelezen. Je hebt dus een micro SDHC 16GB nodig en die zijn inderdaad nog niet te vinden. Ze zijn al wel aangekondigd en komen waarschijnlijk het einde van dit jaar op de markt.
[ Voor 16% gewijzigd door DeOS op 15-08-2008 09:57 ]
Verwijderd
Ik kan me vergissen, maar heb ik dan niet een "honey I Shrunk the Kids" machine nodig? Het formaat van SDHC is hetzelfde formaat als standaard SD...DeOS schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 09:06:
Volgens mij is 16GB microSD nog niet uit. Wel aangekondigt door sandisk met verwachte datum juli 2008, maar ik heb ze inderdaad ook nog niet gezien. Wat je wel zou kunnen doen is een 16GB SDHC kaart met een microSD adapter.
Verwijderd
Ik hou wel van "living on the edge" dus ik heb hem bij een zogenaamde webshop besteld.. Zit nu behoorlijk zenuwachtig te zijn kan ik je vertellen!! Wat ben ik toch een wildebras eigenlijk!Jos84 schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:04:
ik wacht gewoon tot ik hem kan halen in de winkel. Vind ik het veiligst...
Enneeh... pas op bij het oversteken heh?
hmmm.....alle gekkigheid terzijde...ik heb wel zin in zo'n goudgele pretcilinder!
t for telecom heeft toestel weekje uigesteld naar week 35...
Zeker geen RVS. Wat ik van de verschillende reviews heb begrepen is het kunstof met een "brushed metal" look.dre-nl schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 12:21:
Weet iemand van wat voor materiaal de achterkant van de i900 gemaakt is?? kunstof of RVS?
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2008 12:58 ]
Verwijderd
[ Voor 108% gewijzigd door pven op 15-08-2008 16:50 ]
Verwijderd
[...]
Wij verwachten de Samsung i900 Omnia in de laatste week van augustus binnen te krijgen; zodra wij het toestel binnen hebben wordt deze op onze website aangeboden.
Ik raad u aan om onze website in te gaten te houden vanaf de 25e van augustus.
[...]
Nóg later:?

Hier hebben ze de Omnia in week 34(=volgende week):Verwijderd schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 17:07:
Dit mailtje is door Gsmweb gestuurd aan een buddy van me:
[...]
Wij verwachten de Samsung i900 Omnia in de laatste week van augustus binnen te krijgen; zodra wij het toestel binnen hebben wordt deze op onze website aangeboden.
Ik raad u aan om onze website in te gaten te houden vanaf de 25e van augustus.
[...]
Nóg later:?![]()
http://www.belnu.nl/Samsung/i900.htm
Verwijderd
Ja, en heb je die prijzen gezien icm abonnementen? Dan zijn algebeld en smartphonestunts goedkoper.. en gsmweb is (over het algemeen) toch nog nèt iets goedkoperaryan schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 18:28:
[...]
Hier hebben ze de Omnia in week 34(=volgende week):
http://www.belnu.nl/Samsung/i900.htm
http://wmpoweruser.com/?tag=samsung-i900
Aan het eind testen ze de foto functie. En daarbij heb je een panorama optie. Je maakte een foto en richt meer naar links/rechts. Dan krijg je een groen kader als je de volgende foto moet maken. Hiermee kan je dus op een makkelijke manier panoramafoto's maken. Leuke optie vind ik waarvan ik nog niet wist dat het er op zat!?
[ Voor 6% gewijzigd door bsmpower op 15-08-2008 22:23 ]
ik zeg...nice....
Verwijderd
ik zeg.. dat staat echt al weeeeken op de Vodafone website bij 'coming soon'.Jos84 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 00:02:
vandaag gebeld met Vodafone. Zij konden elk moment de Omnia binnen krijgen, en dat ik al 6 maanden voor het aflopen van mijn contract een nieuwe abbo kan afsluiten. Tevens krijg ik het toestel gratis bij een tweejarig €27,50 abbo. Met de aangeboden korting wordt dat dan €23,- en daar komt dan €9,50 voor i-net over heen. Dit heeft een data limiet van 50mb.....
ik zeg...nice....
Maar, inderdaad, zeer nice
Verwijderd
ik zeg beetje jammer van dat data limiet. Dit heeft een data limiet van 50mb.....
ik zeg...nice....

Verwijderd
In de voorwaarden staat namelijk het volgende:
Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om Zorgeloos Internet te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.
De enige die geen datalimiet/fair use policy heeft is t-mobile. Maar deze heeft dan niet weer de snelheid die andere hebben.
Dat dataverbruik bij a-gps valt volgens mij reuze mee, enkele kb's. En anders kun je er altijd nog voor kiezen om het minimaal 1x per week te doen via WiFi/active sync/mobiele internet. Dit betekend dus even aanzetten als je wil updaten en daarna weer uit.
Dat zie je helemaal goed. Zie ook hier: Wikipedia: Assisted GPSJos84 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 10:58:
Wordt aGPS niet veel gebruikt voor een snelle fix....dat je de eerste plaatsbepaling hebt, dat je daarna gewoon verder kan op het gewone GPS, of zie ik het zo verkeerd?
[ Voor 16% gewijzigd door DeOS op 16-08-2008 11:01 ]
Verder is het wel een heel mooi apparaat. Voelt erg degelijk aan en ziet er stijlvol uit. Echt een heel mooi ding. Ik zal proberen de foto's nog ergens online te zetten eerdaags.
Kan die vriend van jou ook niet een reviewtje plaatsen later :-)!? En ben benieuwd naar de foto's!roma0803 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:00:
Vriend van me heeft 'm uit Singapore. Gisteravond fotokwaliteit vergeleken tussen de i900 en mijn Nokia N82. Dra-ma-tisch vond ik de kwaliteit van de i900. Bij daglicht niet direct verschil te zien, maar bij schemering en avondlampen waren de foto's van de i900 niet om aan te zien. Voor mij in ieder geval een reden om het toestel niet te nemen. Maak vrij veel snapshots met mijn N82, dus goede fotoeigenschappen staat bij mij hoog op het prioriteitenlijstje.
Verder is het wel een heel mooi apparaat. Voelt erg degelijk aan en ziet er stijlvol uit. Echt een heel mooi ding. Ik zal proberen de foto's nog ergens online te zetten eerdaags.
Ik las net in het Touch Pro topic dat de Touch Pro de usb aansluiting aan de zijkant heeft waardoor er nooit een docking station voor dit toestel zal komen. Echter heeft de i900 de usb aansluiting ook aan de zijkant, dus ook geen dock voor de Samsung dus!?
[ Voor 65% gewijzigd door bsmpower op 16-08-2008 11:34 ]
http://www.smartphonestun...a-mobiel-internet-pakket/
icm Debitel KPN 2 jaar 25 (17,50 pm) is deze toestel gratis. Er staat nog wel bij dat deze toestel half augustus wordt verwacht (dat zou nu moeten zijn).
Maar daar moet je er mobiel internet bij nemen.aryan schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:41:
Smartphonestunts heeft een goede aanbieding:
icm Debitel KPN 2 jaar 25 (17,50 pm) is deze toestel gratis. Er staat nog wel bij dat deze toestel half augustus wordt verwacht (dat zou nu moeten zijn).
wel zo handig lijkt me,, zeker met zo'n toestel.barzi schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:46:
[...]
Maar daar moet je er mobiel internet bij nemen.
...
leuke site, wil de i900 ook, maar wacht nog even op een goede 1-jaars aanbieding.
heb nu de viewty, wil dus echt weer touchscreen, alleen helaas, ik ben snel op een mobiel uitgekeken. deze heeft wat meer optie;s, dus mischien nu minder snel.
PS weet iemand ook voorbeeldfoto's in het donker/schemering?
[ Voor 6% gewijzigd door Kbeuriot op 16-08-2008 12:13 ]
Verwijderd
Als je geïnteresseerd bent in een Debitel KPN 25 van 2 jaar, zou ik eens op deze website kijken als ik jou was. Daar heb je een KPN debitel 25 actie abonnement voor 12,50 p/m, 2 jaar lang. Toestel kost dan wel 199 euro, maar als we even snel een rekensommetje doen (12,50 x 24) heb je 300 euro voordeel.aryan schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:41:
Smartphonestunts heeft een goede aanbieding:
Iemand ervaring met Debitel KPN? Beetje off topic, maja...
Eerste impressie:
Lekker in de hand, niet te zwaar niet te licht. Alleen kan makkelijk uit de hand glijden.
Errugg snel (vergeleken met overgeclockte E-ten M700 met custom rom.)
De mooiste telefoon die ik tot dusver heb gezien.
Een hele kleine vertraging te voelen bij de samsung own interface.
Foto camera: snel en scherp! Bijna net zo snel als een normale digicam van 1 jaar geleden.
Ik moet er wel bij zeggen dat het een import versie is maar dat is geen probleem voor mij aangezien ik zoiezo engels prefereer en mijn broertje ook
Wil je nog meer weten? Vraag maar raak. Ik probeer dan antwoord geven. Hij is helaas niet van mij
Heb t als een cadeautje voor mijn broertje. Maar tot morgen kan ik er dus mee spelen nog
[ Voor 29% gewijzigd door Praetextatus op 16-08-2008 12:42 ]
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Verwijderd
vraagje heb je al nav. software
krijg je snel een GPS fix of moet je uren wachten ?
foto's in donkere plaatsen kwaliteit ?
dank je, die site kende ik nog niet.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:29:
[...]
Als je geïnteresseerd bent in een Debitel KPN 25 van 2 jaar, zou ik eens op deze website kijken als ik jou was. Daar heb je een KPN debitel 25 actie abonnement voor 12,50 p/m, 2 jaar lang. Toestel kost dan wel 199 euro, maar als we even snel een rekensommetje doen (12,50 x 24) heb je 300 euro voordeel.
Iemand ervaring met Debitel KPN? Beetje off topic, maja...
Ik wacht nog even met het kopen van de Omnia. Ik ben erg benieuwd naar de ervaringen. Ik weet niet wat het is, maar er is altijd een minpuntje bij zo een telefoon. Ook nu met de Omnia, een zeer compleet toestel alleen heb ik nog mijn twijfels over de samsung kabels. Ik hoop dat er nog iets van mini usb to samsung converters komen zowel voor het opladen als voor de audio.
Ik verwacht namelijk dat ik redelijk vaak mijn toestel zal willen opladen en als ik een keer de kabel vergeet is het makkelijker om aan een mini usb kabel te komen dan een samsung kabel. Maar goed als deze Omnia echt zo perfect is dan vergeet ik dat minpuntje maar.
Ik weet niet of dit plaatje al voorbij is gekomen, inhoud van de doos:
http://mysamsungomnia.fil....com/2008/08/img_1799.jpg
[ Voor 5% gewijzigd door aryan op 16-08-2008 12:45 ]
Ik plaats straks dan een complete beknopte review inclusief fotos. (zo rond 1700-1800 uur)Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:42:
wij verwachten wel een review liefst met foto's
vraagje heb je al nav. software
krijg je snel een GPS fix of moet je uren wachten ?
foto's in donkere plaatsen kwaliteit ?
Nav software nog niet getest.
foto s in t donker nog niet getest.
How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...
Verwijderd
Verwijderd
Hoeveel heeft hij ervoor betaald in Singapore?roma0803 schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 11:00:
Vriend van me heeft 'm uit Singapore.
grappig, ik ben momenteel ook in het bezit van de K800i, en die begint nu ook pas na twee jaar kuren te vertonen met de joystick.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:50:
ik zit er aan te denken om hem ook al eerder te gaan halen dan gepland was mijn toestel begint ineens wat kuren te krijgen (k800i) met de joystick altijd goed onderhouden nooit klachten mee hgehad maar nu begint ie toch te haperen (alsof ie het voelt dat ik aan het kijken ben voor een nieuwe)
mijn LG vertoont ook kuren sinds een week.Verwijderd schreef op zaterdag 16 augustus 2008 @ 12:50:
ik zit er aan te denken om hem ook al eerder te gaan halen dan gepland was mijn toestel begint ineens wat kuren te krijgen (k800i) met de joystick altijd goed onderhouden nooit klachten mee hgehad maar nu begint ie toch te haperen (alsof ie het voelt dat ik aan het kijken ben voor een nieuwe)
- iemand bellen, voordat hij overgaat duurt serieus 6 sec.
- veeel trager
- knoppen weigeren soms
hmmmm, virus van samsung?
Edit: Laat maar, adviesprijs is 649,- hij zit dus onder de adviesprijs!
[ Voor 11% gewijzigd door abort_ op 16-08-2008 15:45 ]
Verwijderd
en de toetsen vergrendeling zal ook wel in het scherm staan als je de standaard windows mobile achtergrond hebt aanstaan
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2008 15:02 ]
Verwijderd
gebruik gewoon het hele keybord is net zo snel T9 is in mijn ogen handig voor normale keypads niet voor qwerty toetsenborden
Dit heeft betrekking op werkelijke type-foutjes (zoals bijv. een vermelding dat de processor 600 Ghz zou hebben ipv Mhz), daar kun je ze niet op afrekenen. Echter in dit geval gaat het over 2 verschillende modellen met duidelijk verschillende specificaties. Juridisch gezien houdt hun disclaimer dan geen stand meer... maar goed, voordat je werkelijk je gelijk hebt gehaald zijn we al weer toe aan de Iphone 7G...[b]Aanvechten kun je wel vergeten. Lees de algemene voorwaarden maar:
Je kunt hooguit je geld terug krijgen of net zo lang wachten totdat ze de 16GB versie hebben
[ Voor 36% gewijzigd door jvdburgt1980 op 16-08-2008 16:34 ]
Dit topic is gesloten.
Het is hier niet toegestaan om hier levertijden of abonnementen te gaan bespreken. Inhoudelijk voegt dat niets toe aan de technische bespreking in het topic. Daarnaast is een beetje tweaker zelf in staat om te achterhalen waar en wanneer het toestel beschikbaar komt. Ga dus ook niet hier melden als je hem binnen hebt, dat hoeven wij niet te weten!