Heb gebeld, en dit zei die vrouw ook inderdaad. Als ik een smsje heb ontvangen, kan ik Hi aangeven dat het nieuwe nummer overgenomen kan worden. Ik wacht gewoon nog even rustig af!Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:41:
[...]
Als je nog geen SMS hebt ontvangen op je Telfort nummer met de bevestiging van ontvangst, dan geef ik je een kleine kans dat het al verwerkt is.
Verwijderd
Hmm hoe lang duurde het bij jullie voordat je een sms kreeg? Ik heb de brief precies 1 week geleden verstuurd, was de volgende dag al binnen (track&trace), maar heb nog steeds geen sms binnen.
Verwijderd
Donderdag verstuurd > vrijdag aangetekend afgeleverd > maandagmiddag een SMS met bevestiging van ontvangst van TelfortVerwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:05:
Hmm hoe lang duurde het bij jullie voordat je een sms kreeg? Ik heb de brief precies 1 week geleden verstuurd, was de volgende dag al binnen (track&trace), maar heb nog steeds geen sms binnen.
Hoppatee; de T-Mobile tarieven zijn bekend, m'n brief is klaar, en gaat zometeen aangetekend de deur uit! Wooooei!
precies 3 weken geleden verstuurd, tot op de dag van vandaag geen smsjeVerwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 14:05:
...less is more
Ik heb nu 3x gebeld en pas na het dreigen met de geschillencommissie vertelde de KS medewerkster dat ik mijn bevestigingsbrief met 3 werkdagen binnen zou moeten hebben.MrAcid schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:29:
Die hebben ze dan zaterdag of maandag gehad. Denk dat ze hem wel hebben dan. Of hij verwerkt is is een tweede natuurlijk. Maar aangezien Telfort blijkbaar alle brieven/vragen waar 14 juli in genoemd wordt op de automatische piloot opzegt zal het wel goed gaan.Bel ze en je weet het!
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Vandaag een brief van tele2 ontvangen, ben in novmber vorig jaaar van tele2 naar telfort overgestapt, en dat hebben ze kennelijk geregistreerd bij tele2. Tele 2 schrijft in die brief dat ik per 14 juli kan opzeggen bij telfort
en als ik dan voor 5 juli de aanvraag bij tele2 doet komt het nummerbehoud per 14 juli helemaal in orde. Zij hebben nu een aanbieding in de brief staan van een samsung G600 met 150 belminuten voor de eerste 12 maanden 10 euro per maand. Bij telfort betaal ik daarvoor nu 20 euro per maand. (Jammer dat bij tele2 de voicemail niet kosteloos is) Gelijk maar een opzegbrief naar telfort gestuurd.
Tele2 schrijft trouwens nog wel in de brief "U dient wel uw mobiele telefoon in te leveren als u uw abonnement opzegt" en daaronder "Uw mobieltje bij telfort inleveren? Geen probleem! Als u nu overstapt naar tele2 hebben we een nieuw mobieltje voor u klaarliggn: een gratis samsung G600!
Trouwens heb ik momenteel al sleechte ervaringen met 0900-9596 i.v.m. internet. zou me niks verbazen als de VRS met deze overgang nog meer stappen en keuzes gaat bevatten i.v.m. mobiel
Kost vanaf je telfort mobiele telefoon straks ook 55 cent per minuut.
Net nog even met 1200 gebeld hier heb je veel mogelijkheden om informatie zonder medewerker toch te verkrijgen. Straks betaal je voor deze info ook 55 cent per minuut, of ze laten deze mogelijk heden vervallen i.v.m. verbeteren van de service.
Tele2 schrijft trouwens nog wel in de brief "U dient wel uw mobiele telefoon in te leveren als u uw abonnement opzegt" en daaronder "Uw mobieltje bij telfort inleveren? Geen probleem! Als u nu overstapt naar tele2 hebben we een nieuw mobieltje voor u klaarliggn: een gratis samsung G600!
Trouwens heb ik momenteel al sleechte ervaringen met 0900-9596 i.v.m. internet. zou me niks verbazen als de VRS met deze overgang nog meer stappen en keuzes gaat bevatten i.v.m. mobiel
Kost vanaf je telfort mobiele telefoon straks ook 55 cent per minuut.
Net nog even met 1200 gebeld hier heb je veel mogelijkheden om informatie zonder medewerker toch te verkrijgen. Straks betaal je voor deze info ook 55 cent per minuut, of ze laten deze mogelijk heden vervallen i.v.m. verbeteren van de service.
[ Voor 11% gewijzigd door Dynacomp op 02-07-2008 02:00 ]
I'm the operator with my pocket calculator
Verwijderd
Dat schijnt dan weer niet waar te zijn. Zoals eerder ook gezegd, Telfort kan niet komen aan een afspraak die jij met een wederverkoper heeft. De wederverkoper op zijn beurt kan niet naar jou toekomen om het telefoontje terug te eisen.Dynacomp schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 01:57:
Zojuist contact gehad met de KS. Alledrie mijn abonnementen worden per 14 juli a.s. overgezet naar prepaid. Heb ik rustig de tijd om uit te zoeken wat voor abbo ik ga nemen.
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Zojuist smsje van Telfort:
Beste klant, wij hebben uw post ontvangen. U ontvangt binnen 2 weken nader bericht. Met vriendelijke groet, Telfort
Betekent dit nu, dat ik Hi kan gaan bellen, of dat ik 2 weken moet wachten.
Beste klant, wij hebben uw post ontvangen. U ontvangt binnen 2 weken nader bericht. Met vriendelijke groet, Telfort
Betekent dit nu, dat ik Hi kan gaan bellen, of dat ik 2 weken moet wachten.
Nu even bellen, vragen welke datum ze in de computer gezet hebben. Als dat de 14e is: Hi bellen voor nummerportering op die datum. Als het later is: uitleggen dat je opzegt op basis van de algemene voorwaarden en dat het alsnog de 14e juli moet worden. Daarna ook Hi bellen, maar éérst even de Telfort klantenservice om zeker te weten dat het goed staat.
Verwijderd
Volgens mij is er wat onduidelijkheid over de betekenis van het smsje. Dit is gewoon een standaardnotificatie die wordt verstuurd zodra er post van welke orde dan ook ontvangen wordt. Het betekent geenszins dat de brief al in behandeling is laat staan dat de opzegging al geregeld is. Het niet ontvangen van een smsje betekent ook niets: ik heb de ontvangstsms nooit gehad maar mijn opzegging is wel in behandeling genomen.
Verwijderd
Wat nu als je 3 weken geleden via een internet bedrijfje je telefoon al hebt gekregen in combinatie met een 2 jarig telfort abbo welke pas in augustus ingaat??
dat vraag ik ook me ook af. mijn telfort abonnement is 18 juni 'geactiveerd', maar is pas 18 juli echt actief...Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:22:
Wat nu als je 3 weken geleden via een internet bedrijfje je telefoon al hebt gekregen in combinatie met een 2 jarig telfort abbo welke pas in augustus ingaat??
Volgens mij zijn er an sich geen nieuwe voorwaarden. Als je doet alsof je iets wilt bestellen via internet krijg je gewoon de oude voorwaarden (1 Juni 2007). Daar staat echter in dat voor de klantenservice aparte tarieven gelden, die je kunt opvragen bij de klantenservice.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:49:
je hebt er vast een hele mooie set algemene voorwaarden bij gekregen
Ik neem aan dat het zo werkt: Je leest dat in de AV (14.4, 14.6) en belt (of mailt) naar de KS om de tarieven te vragen. Die zeggen dan wat (vroeger: "20ct/minuut als je iemand aan de telefoon krijgt", nu: hetzelfde met "vanaf 14 juli 30ct/minuut ook voor de computer + gebruik mobiele telefoon"). Als je het daarmee eens bent accepteer je de voorwaarden. Als je het er niet mee eens bent, accepteer je ze niet.
Als je ze geaccepteerd hebt en de prijzen veranderen plotseling, dan mag je je contract opzeggen. Ik neem aan dat dat dus niet kan als je nu nog snel een contract afsluit, tenzij je een email of een opgenomen gesprek van de KS hebt waarin ze zeggen dat de prijs van bellen naar de KS 20ct/min is zonder enige melding dat dit meer wordt per 14 juli.
Natuurlijk heeft helemaal niemand zo'n 'bewijs' dus zal TF zeggen dat ze aan elke klant die naar de prijzen heeft gevraagd netjes gezegd hebben dat de tarieven hoger worden per 14 juli.
Iemand een idee of ik de AV hiermee goed interpreteer?
Verwijderd
Net even Telfort aan de telefoon gehad en zij vertelde dat er in de nieuwe voorwaarden duidelijk bijstaat dat per 14 juli het nieuwe 0900 nummer van kracht wordt.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:22:
Vanavond eens even goed doornemen
Verwijderd
Welke nieuwe voorwaarden zijn dat dan? Op hun website staan voor zover ik heb kunnen zien alleen maar oude...Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 14:11:
[...]
Net even Telfort aan de telefoon gehad en zij vertelde dat er in de nieuwe voorwaarden duidelijk bijstaat dat per 14 juli het nieuwe 0900 nummer van kracht wordt.
Vanavond eens even goed doornemen
Verwijderd
Dat interpreteer je goed. Maar het is voor Telfort wel lastiger hard te maken dat zij die tarieven duidelijk hebben gecommuniceerd. Als je namelijk online een telefoon besteld, dan zie je gewoon oude tarieven, zonder enige melding. De klant kan dan redelijkerwijs niet op de hoogte zijn van deze wijzigingen.BlackShift schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 13:33:
Iemand een idee of ik de AV hiermee goed interpreteer?
Dat is maar half waar. Als je niet je best doet, zie je de prijzen überhaupt niet. Via de menus kon ik er ook niet achter komen. Pas toen ik zocht op 'tarieven klantenservice' vond ik de pagina getiteld " Telefonische klantenservice: tarieven", waar inderdaad maar over 20ct/min. gerept wordt. De tweede hit van die search was "Wijziging klantenservicenummer per 14 juli 2008" waar het uiteraard wel staat, en de 4e hit was "Servicenummers: Tarieven abonnementen" waar het ook staat.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 16:50:
[...]
Dat interpreteer je goed. Maar het is voor Telfort wel lastiger hard te maken dat zij die tarieven duidelijk hebben gecommuniceerd. Als je namelijk online een telefoon besteld, dan zie je gewoon oude tarieven, zonder enige melding. De klant kan dan redelijkerwijs niet op de hoogte zijn van deze wijzigingen.
Dus tja, het staat niet echt duidelijk genoemd. Maar als je echt wilt weten hoeveel de klantenservice kost, dan kun je alleen maar de prijsverhoging missen als je precies zo weet te zoeken dat je net op die pagina's uitkomt waar het nog niet veranderd is. (En dan alle andere negeert.)
Verwijderd
Ik zou daar niet belanden vanuit de shop als consument. Bij het bestellen van een telefoon klik ik namelijk op een telefoon die ik wil, ga logischerwijs naar abonnementsspecificaties en klik vervolgens op de 'uitgebreide tariefinfo', zonder ooit bij de klantenservice te komen. Je komt dan hier uit. Kijk maar eens in de rechterkolom naar de tekst en uitleg. Behoorlijk gespecificeerd.BlackShift schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 17:56:
[...]
Dat is maar half waar. Als je niet je best doet, zie je de prijzen überhaupt niet. Via de menus kon ik er ook niet achter komen. Pas toen ik zocht op 'tarieven klantenservice' vond ik de pagina getiteld " Telefonische klantenservice: tarieven", waar inderdaad maar over 20ct/min. gerept wordt. De tweede hit van die search was "Wijziging klantenservicenummer per 14 juli 2008" waar het uiteraard wel staat, en de 4e hit was "Servicenummers: Tarieven abonnementen" waar het ook staat.
Dus tja, het staat niet echt duidelijk genoemd. Maar als je echt wilt weten hoeveel de klantenservice kost, dan kun je alleen maar de prijsverhoging missen als je precies zo weet te zoeken dat je net op die pagina's uitkomt waar het nog niet veranderd is. (En dan alle andere negeert.)
Als je naar producten, mobiele abonnementen gaat, en vervolgens tarieven in de linkerkolom selecteert kom je er ook.
Het is moeilijker om het wel te vinden, dan het niet te vinden. Ook nieuwe AV staan niet op de site.
Je hebt gelijk. Ik had die links over het hoofd gezien. Inderdaad als je gewoon op die manier doorklikt kom je echt op 20ct/min uit. Zo kan telfort onmogelijk claimen dat ze mensen goed voorgelicht hebben.Verwijderd schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 22:47:Bij het bestellen van een telefoon klik ik namelijk op een telefoon die ik wil, ga logischerwijs naar abonnementsspecificaties en klik vervolgens op de 'uitgebreide tariefinfo', zonder ooit bij de klantenservice te komen. Je komt dan hier uit. Kijk maar eens in de rechterkolom naar de tekst en uitleg.
Als je onderaan (elke) pagina op 'voorwaarden' klikt kom je wel op nieuwere voorwaarden uit (april 2008), maar de linkjes in de shop gaan allemaal naar die van juni 2007. In de nieuwe staat trouwens niks over de tariefswijziging (wel dat KS nummer 1200 is).Ook nieuwe AV staan niet op de site.
Volgens mij moet je dus inderdaad gewoon nu nog een abbonement kunnen afsluiten en het weer opzeggen. Als je je abo afsluit staat er duidelijk dat de KS 20ct/minuut kost met nergens en referentie naar de tariefswijziging.
Ik heb na het versturen van mijn opzeg brief een SMS'je ter bevestiging gekregen. Heb nu BEN sim only aangevraagd (omdat je dat maandelijks kan opzeggen). Ben gaat nu echter nog een keer Telfort zeggen (automatische procedure bij nummerbehoud). Zal dit problemen opleveren?
Ik ben toch malle pietje niet!
Verwijderd
De nieuwere voorwaarden zijn nog steeds de 'oude' voorwaarden als je het hebt over de wijzigingen van 14 juli. In die voorwaarden wordt namelijk het nummer 1200 geheel verwijderd.BlackShift schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 09:24:
Als je onderaan (elke) pagina op 'voorwaarden' klikt kom je wel op nieuwere voorwaarden uit (april 2008), maar de linkjes in de shop gaan allemaal naar die van juni 2007. In de nieuwe staat trouwens niks over de tariefswijziging (wel dat KS nummer 1200 is).
Volgens mij moet je dus inderdaad gewoon nu nog een abbonement kunnen afsluiten en het weer opzeggen. Als je je abo afsluit staat er duidelijk dat de KS 20ct/minuut kost met nergens en referentie naar de tariefswijziging.
Om nu een abonnement af te sluiten is weer het andere uiterste natuurlijk...
Verwijderd
Mijn Telfort perikelen tot dusver:
Ik heb 3 abonnementen lopen die ik alle 3 al had opgezegd (1 per 01-10-2008 en 2 per 01-04-2009), waarvan 1 zakelijk. Voor het zakelijke abonnement kreeg ik een brief thuis met de wijziging van de voorwaarden en daarbij de mogelijkheid om op te zeggen.
Op 16 juni jl. een brief opgesteld en verstuurd voor alle 3 abo's apart, op mijn Telfort ingelogd en de 2 abo's die al opgezegd waren de opzegging die al eerder had plaatsgevonden geanulleerd. Met de zakelijke durfde ik dat niet aan op de 1 of andere wijze.
Op 19 juni een sms ontvangen dat de brief ontvangen was en dat ik binnen 2 weken bericht zou ontvangen (de 2 weken zijn inmiddels verstreken maar nog niets ontvangen).
Direct 2 prepaids van Vodafone aangeschaft en een verzoek tot nummerbehoud ingediend. Hierop kreeg ik gisteren de aanvraag weer retour met de melding dat mijn abo's pas per 01-04-2009 zouden eindigen waardoor nummerbehoud niet mogelijk was.
Gebeld met de KS van Telfort, dame gaf idd aan dat pas per 01-04-2009 de contractsbeeindiging zou ingaan. Ik heb haar gewezen op de brief en ze heeft me 3 x in de wacht geplaatst. Maar meldde na de 3de keer dat het akkoord bevonden was. Ook zakelijk gebeld maar ook daar was men niet op de hoogte van de geschreven brief maar de persoon aan de lijn zou zorgen dat ik een schriftelijke bevestiging zou krijgen van alle 3 de abonnementen. Toch nog een mailtje er achteraan gestuurd dinsdag 1 juli jl. met alle informatie die ik had ontvangen van mijn gesprek met de KS en verzoek om een bevestiging maar nog geen antwoord (terwijl de mail aangeeft dat ik binnen 2 werkdagen bericht krijg maar wellicht vallen hun werkdagen op andere dagen dat de mijne??).
Gelukkig mailcontact met Vodafone gezocht en uitgelegd hoe het zit. Ik kreeg vrijwel direct (na een halve dag) een mail retour met de melding dat er wederom contact gezocht was met Telfort en dat mijn nummerbehoud WEL mogelijk is want Telfort had nu wel aangegeven dat per 14 juli ik niet meer klant bij hun ben. Wel heeft Vodafone me verzocht om mijn verzoek tot nummerbehoud opnieuw in te dienen en dat heb ik gisteren gedaan.Dus Vodafone bevestigd mij nu dat per 14 juli mijn contract met Telfort ophoud te bestaan, wel vreemd dat ik een andere provider me dat wel middels mail wil bevestigen en mijn (nu nog) eigen provider niet. Maar goed als mijn nummer weg is dan kan Telfort volgens mij niets meer beginnen.
Waarom ik bij Telfort wegga? Puur omdat ik sinds kort een internet/bellen abo bij Telfort heb en dit gaat helemaal niet prettig. Onkundige helpdesk als ik iets over facturen wil weten en ik word ook nog afgebekt op de koop toe en triomantelijk wordt me medegedeeld dat ik nog bijna een jaar aan ze vastzit. Geld trouwens ook voor de KS van Telfort mobiel, wat een vreselijk onkundig personeel heb ik daar aan de telefoon, het komt erg chaotisch over in tegenstelling tot Vodafone (tot dusver dan he). En dan zou ik daar ook nog meer voor moeten betalen, nou daar bedank ik voor.
Ik denk trouwens niet dat Telfort heeft kunnen overzien wat ze zich aanhalen door deze wijziging van de voorwaarden.
Inge
PS: ik ben erg benieuwd naar de eerst die een daadwerkelijke bevestigingsbrief van Telfort ontvangt, ik heb nog niemand gehoord hierover.
Ik heb 3 abonnementen lopen die ik alle 3 al had opgezegd (1 per 01-10-2008 en 2 per 01-04-2009), waarvan 1 zakelijk. Voor het zakelijke abonnement kreeg ik een brief thuis met de wijziging van de voorwaarden en daarbij de mogelijkheid om op te zeggen.
Op 16 juni jl. een brief opgesteld en verstuurd voor alle 3 abo's apart, op mijn Telfort ingelogd en de 2 abo's die al opgezegd waren de opzegging die al eerder had plaatsgevonden geanulleerd. Met de zakelijke durfde ik dat niet aan op de 1 of andere wijze.
Op 19 juni een sms ontvangen dat de brief ontvangen was en dat ik binnen 2 weken bericht zou ontvangen (de 2 weken zijn inmiddels verstreken maar nog niets ontvangen).
Direct 2 prepaids van Vodafone aangeschaft en een verzoek tot nummerbehoud ingediend. Hierop kreeg ik gisteren de aanvraag weer retour met de melding dat mijn abo's pas per 01-04-2009 zouden eindigen waardoor nummerbehoud niet mogelijk was.
Gebeld met de KS van Telfort, dame gaf idd aan dat pas per 01-04-2009 de contractsbeeindiging zou ingaan. Ik heb haar gewezen op de brief en ze heeft me 3 x in de wacht geplaatst. Maar meldde na de 3de keer dat het akkoord bevonden was. Ook zakelijk gebeld maar ook daar was men niet op de hoogte van de geschreven brief maar de persoon aan de lijn zou zorgen dat ik een schriftelijke bevestiging zou krijgen van alle 3 de abonnementen. Toch nog een mailtje er achteraan gestuurd dinsdag 1 juli jl. met alle informatie die ik had ontvangen van mijn gesprek met de KS en verzoek om een bevestiging maar nog geen antwoord (terwijl de mail aangeeft dat ik binnen 2 werkdagen bericht krijg maar wellicht vallen hun werkdagen op andere dagen dat de mijne??).
Gelukkig mailcontact met Vodafone gezocht en uitgelegd hoe het zit. Ik kreeg vrijwel direct (na een halve dag) een mail retour met de melding dat er wederom contact gezocht was met Telfort en dat mijn nummerbehoud WEL mogelijk is want Telfort had nu wel aangegeven dat per 14 juli ik niet meer klant bij hun ben. Wel heeft Vodafone me verzocht om mijn verzoek tot nummerbehoud opnieuw in te dienen en dat heb ik gisteren gedaan.Dus Vodafone bevestigd mij nu dat per 14 juli mijn contract met Telfort ophoud te bestaan, wel vreemd dat ik een andere provider me dat wel middels mail wil bevestigen en mijn (nu nog) eigen provider niet. Maar goed als mijn nummer weg is dan kan Telfort volgens mij niets meer beginnen.
Waarom ik bij Telfort wegga? Puur omdat ik sinds kort een internet/bellen abo bij Telfort heb en dit gaat helemaal niet prettig. Onkundige helpdesk als ik iets over facturen wil weten en ik word ook nog afgebekt op de koop toe en triomantelijk wordt me medegedeeld dat ik nog bijna een jaar aan ze vastzit. Geld trouwens ook voor de KS van Telfort mobiel, wat een vreselijk onkundig personeel heb ik daar aan de telefoon, het komt erg chaotisch over in tegenstelling tot Vodafone (tot dusver dan he). En dan zou ik daar ook nog meer voor moeten betalen, nou daar bedank ik voor.
Ik denk trouwens niet dat Telfort heeft kunnen overzien wat ze zich aanhalen door deze wijziging van de voorwaarden.
Inge
PS: ik ben erg benieuwd naar de eerst die een daadwerkelijke bevestigingsbrief van Telfort ontvangt, ik heb nog niemand gehoord hierover.
Ik heb vandaag ff gebeld met de helpdesk en me beklaagd over het feit dat ik nog geen ontvangstbevestiging heb gekregen, geen sms helemaal niks.. Terwijl ik daar in mijn aangetekende brief van drie weken gelede toch expliciet om gevraagd had.. Mij werd verteld dat telfort een beetje een achterstand heeft .. en dat ze nog niemand een daadwerkelijke schriftelijke bevestiging hebben gestuurd.. Dit ging er allemaal in 1 keer naar iedereen uit.. Aldus de medewerker .. telefonisch is mijn opzegging wel bevestigd en ik hoefde me verder geen zorgen te maken .. .. Nu ja eerst zien dan gelovenVerwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:56:
[lang verhaal]
Ik heb dus ook moeten wachten op een ontvangst bevestiging, die ik maar niet kreeg. Heb ik twee keer gebeld, waarbij de 1e keer mij verteld werd dat de brief was binnengekomen maar nog niet verwerkt. Na nog geen bevestiging weer gebeld, en toen werd mij verteld dat ik nog maals een brief moest sturen. Deze keer gevraagd om het adres, en werd mij Alphen a/d Rijn doorgegeven. (ik had in 1e instantie de brief verstuurd naar Amsterdam, niet doen dus!).
En nog steeds geen bevestiging dat mijn opzegging teruggedraaid wordt! wat een incapabel zooitje daar!
Ik had enkel een vraag en wordt mijn abbo gelijk beeindigd, als ik dan om een reactie vraag dan blijft die uit
Ik had enkel een vraag en wordt mijn abbo gelijk beeindigd, als ik dan om een reactie vraag dan blijft die uit

Verwijderd
n00bs, als je je hebt aangemeld bij Mijn Telfort, kun je daar je opzegging annuleren. Helaas werkt dat wel net zo traag als de helpdesk...
Lees goedVerwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 10:59:
n00bs, als je je hebt aangemeld bij Mijn Telfort, kun je daar je opzegging annuleren. Helaas werkt dat wel net zo traag als de helpdesk...
Ik wil niet opzeggen! ik had een vraag mbt de AV wijziging en daarop hebben zij mijn abbo per 14/7 stop gezet

Verwijderd
Jij leest niet goed... Hij zegt dat je de opzegging kunt annuleren. Beetje verwarrend aangezien het wat weg heeft van een dubbele ontkenning. Het komt er in ieder geval op neer dat je de opzegging van je abonnement ongedaan kan maken onder je instelling op de Telfort site*.n00bs schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 11:25:
[...]
Lees goedje maakt dezelfde fout als de TF klantenservice
Ik wil niet opzeggen! ik had een vraag mbt de AV wijziging en daarop hebben zij mijn abbo per 14/7 stop gezetdaarna 5 mailtjes weer naar TF en geen reactie meer
*Ik kan niet bevestigen dat dit werkelijk kan op de Telfort website, maar dat is wat hij zegt
Verwijderd
Ik heb begin dit jaar twee abonnementen opgezegd. Deze opzeggingen gaan in in september en in oktober. In mijn Mijn Telfort staat nu:
------------------------------
Lopende aanvraag
'annuleren' kan ik aanklikken. Ik heb de data even gemaskeerd.
Lopende aanvraag
annuleren
U hebt op xx-xx-2008 uw abonnement opgezegd. Deze wijziging gaat in per xx-xx-2008.------------------------------
'annuleren' kan ik aanklikken. Ik heb de data even gemaskeerd.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2008 12:30 ]
Ik heb Vodafone gebeld over de stand van zaken.Verwijderd schreef op donderdag 03 juli 2008 @ 22:56:
Wat de KS van Telfort niet kan, kan Vodafone dus wel: op 14 juli stopt mijn abbo bij Telfort en 16 juli wordt mijn nummer omgezet.
Het totale gesprek met Vodafone heeft niet langer geduurd dan 1 minuut.
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Net werd ik gebeld door een miep van Telfort: Zo meneer ehmm *paar seconden stilte* ik zie hier een brief van u dat u op wil zeggen? ik: ja? miep: Jammer! Ik: 
Blijkbaar wilden ze nog eens weten of ik op wilde zeggen of ik gewoon van het contract af wilde vanwege de voorwaarden of dat ik het echt niet eens was met de verhoging van de klantenservice tarieven. Ze wou volgens mij nog een lijmpoging ondernemen, maar na het antwoord op de vraag waarom ik niet wou verlengen bij Telfort (ik wil een iphone bij t-mobile, en die hebben ze niet bij telfort) was het snel klaar
Blijkbaar wilden ze nog eens weten of ik op wilde zeggen of ik gewoon van het contract af wilde vanwege de voorwaarden of dat ik het echt niet eens was met de verhoging van de klantenservice tarieven. Ze wou volgens mij nog een lijmpoging ondernemen, maar na het antwoord op de vraag waarom ik niet wou verlengen bij Telfort (ik wil een iphone bij t-mobile, en die hebben ze niet bij telfort) was het snel klaar
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Verwijderd
Ook ik heb een aangetekende brief verstuurd op 16 juni, op 19 juni kreeg ik de sms van Telfort dat ik binnen 2 weken nader bericht zou krijgen.
Op 25 juni een bestelling gedaan voor een toestel met Vodafone abbo en nummerportering via een internetshop, op 26 juni de bevestiging dat de aanvraag in behandeling is.
Vandaag 4 juli nog van geen enkele partij iets gehoord over wanneer het Telfort abonnement zou aflopen, datum nummerportering en levering toestel.
Dan maar de Telfort klantenservice gebeld, kreeg ik daar een nogal chagrijnige tante aan de telefoon en de vragen die ik stelde kreeg ik steeds het antwoord: "Geen idee meneer".
Ik vroeg nog wanneer er wel iets bekend werd antwoorde ze: "Dat komt nog wel meneer".
En voor die info moet ik straks 30 ct per minuut + mobiel kosten betalen ??? No way !
Hier kwam ik dus geen steek mee verder, dan maar de Vodafone klantenservice geprobeerd.
Daar werd ik wel vriendelijk geholpen, heb daar gevraagd of mijn aanvraag voor het nieuwe contract en de nummerportering datum bekend was.
Doordat ik mijn mob. nr. van tevoren moest ingeven was bij die klantenservice al meteen bekend waar het om ging.
De aanvraag was dus inderdaad bij Vodafone gedaan, wat bleek dat de nummerportering datum daar op 4 juli stond (vandaag dus!), terwijl ik nog helemaal van niets wist, geen simkaart heb ontvangen enz.
Erg vaag allemaal, gelukkig werkt mijn nummer nog via Telfort.
Helaas was er niemand meer bij de afdeling nummerportering van Vodafone, dus maandag nog eens proberen.
Officiëel loopt mijn 2-jarig contract af op februari 2009, Telfort heeft mij nu iets teveel benadeeld, eerst het wegvallen van hun netwerk naar KPN (slechtere dekking hier).
Ook omdat ik het mobiel internet abbo veelvuldig gebruik werd ik benadeeld met het verdwijnen van het snellere EDGE netwerk, dus was ik automatisch aangewezen op het trage GPRS.
Ik wilde toendertijd nog niet overstappen omdat ik geen zin had om alweer een nieuw toestel aan te schaffen omdat deze alleen EDGE ondersteunt.
En afgelopen 5 weken was er nauwelijks of geen GPRS internet mogelijkheid in de regio waar ik werk vanwege een storing (weet niet of het aan KPN of Telfort zelf lag) terwijl het mobiele internet thuis wel werkte.
Die klantenservice van Telfort was voor mij nu de druppel om het contract op te zeggen.
Benieuwd hoe het nu verder gaat...
Op 25 juni een bestelling gedaan voor een toestel met Vodafone abbo en nummerportering via een internetshop, op 26 juni de bevestiging dat de aanvraag in behandeling is.
Vandaag 4 juli nog van geen enkele partij iets gehoord over wanneer het Telfort abonnement zou aflopen, datum nummerportering en levering toestel.
Dan maar de Telfort klantenservice gebeld, kreeg ik daar een nogal chagrijnige tante aan de telefoon en de vragen die ik stelde kreeg ik steeds het antwoord: "Geen idee meneer".
Ik vroeg nog wanneer er wel iets bekend werd antwoorde ze: "Dat komt nog wel meneer".
En voor die info moet ik straks 30 ct per minuut + mobiel kosten betalen ??? No way !
Hier kwam ik dus geen steek mee verder, dan maar de Vodafone klantenservice geprobeerd.
Daar werd ik wel vriendelijk geholpen, heb daar gevraagd of mijn aanvraag voor het nieuwe contract en de nummerportering datum bekend was.
Doordat ik mijn mob. nr. van tevoren moest ingeven was bij die klantenservice al meteen bekend waar het om ging.
De aanvraag was dus inderdaad bij Vodafone gedaan, wat bleek dat de nummerportering datum daar op 4 juli stond (vandaag dus!), terwijl ik nog helemaal van niets wist, geen simkaart heb ontvangen enz.
Erg vaag allemaal, gelukkig werkt mijn nummer nog via Telfort.
Helaas was er niemand meer bij de afdeling nummerportering van Vodafone, dus maandag nog eens proberen.
Officiëel loopt mijn 2-jarig contract af op februari 2009, Telfort heeft mij nu iets teveel benadeeld, eerst het wegvallen van hun netwerk naar KPN (slechtere dekking hier).
Ook omdat ik het mobiel internet abbo veelvuldig gebruik werd ik benadeeld met het verdwijnen van het snellere EDGE netwerk, dus was ik automatisch aangewezen op het trage GPRS.
Ik wilde toendertijd nog niet overstappen omdat ik geen zin had om alweer een nieuw toestel aan te schaffen omdat deze alleen EDGE ondersteunt.
En afgelopen 5 weken was er nauwelijks of geen GPRS internet mogelijkheid in de regio waar ik werk vanwege een storing (weet niet of het aan KPN of Telfort zelf lag) terwijl het mobiele internet thuis wel werkte.
Die klantenservice van Telfort was voor mij nu de druppel om het contract op te zeggen.
Benieuwd hoe het nu verder gaat...
Ik heb me laten vertellen dat je ook gewoon je nummer om kan laten zetten naar telfort prepaid. Lijkt me dat dat wat probleemlozer verloopt dan tijdelijk een andere provider en daarna weer naar een andere (t-mobile?
).
Klopt, dat doen ze volgens mij standaard nu. Bij mij in ieder geval wel, terwijl ik in de brief geschreven had dat mijn nieuwe provider het nummer zou ophalen (maar dat is nog niet gebeurd)
Tjielp... een vogel.
Nog geen brief ontvangen, maar wel even een belletje gewaagd naar de helpdesk. Daar werd ik vriendelijk ter woord gestaan en werden al mijn zorgen weggeveegd. Ja, uw abonnement is opgezegd. Ja, uw nummer wordt omgezet naar prepaid. Ja, t-mobile kan dit nummer dan overnemen.
En zo de iPhone reserveren
voor degene die willen opzeggen ivm een iphone bij t-mobile, is het niet veel voordeliger om bij telfort te blijven met een sim only pakket en dan zelf een iphone te importeren? het enig wat je mist zijn de t-mobile accesspoints en visual voicemail (no miss imo).. Haalt umts van telfort niet dezelfde snelheid met een iPhone 3G ?Nielsvr schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:35:
Nog geen brief ontvangen, maar wel even een belletje gewaagd naar de helpdesk. Daar werd ik vriendelijk ter woord gestaan en werden al mijn zorgen weggeveegd. Ja, uw abonnement is opgezegd. Ja, uw nummer wordt omgezet naar prepaid. Ja, t-mobile kan dit nummer dan overnemen.
[ Voor 4% gewijzigd door dadj op 07-07-2008 12:01 ]
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Moet je je mobiel nou wel of niet inleveren bij opzegging?
Net Telfort aan de lijn en de dame verteld mij dat ik het toestel moet inleveren omdat mijn contract pas 6 maanden loopt. Als ik het toestel wil houden gaan ze een berekening maken wat het ding nog waard is en dan moet ik dat betalen...
Ik zei nog dat ik het toestel van hun kado heb gekregen bij afsluiten van het abbonement, en ik het een beetje raar vind om een 'kado' te moeten teruggeven.
Kan in de AV die van toepassing zijn daar niks over terugvinden.
Edit: Staat dus wel wat over in de AV.
19. KOOP/WEDERVERKOPER
19.1. De Wederverkoper kan voor de levering van Apparatuur een overeenkomst sluiten met de
Contractant. In dat geval levert de Wederverkoper de Apparatuur. Deze levering maakt geen
deel uit van de verplichtingen van Telfort in deze Overeenkomst. Telfort is niet aansprakelijk
voor directe of indirecte schade die ontstaat door het niet of niet goed functioneren van Apparatuur
of door tekortkomingen bij de levering hiervan. (niet van toepassing, heb het toestel direct via Telfort)
19.2. Telfort kan voor de levering van Apparatuur een overeenkomst sluiten met de Contractant,
eventueel door bemiddeling van de Wederverkoper. In dat geval is deze Overeenkomst van
toepassing op de aankoop door Contractant van Apparatuur. De Apparatuur is het eigendom
van Contractant vanaf het moment waarop aflevering plaatsvindt. Echter zolang Contractant
niet het volledige bedrag van de koopsom met eventuele bijkomende kosten heeft voldaan,
behoudt Telfort zich de eigendom van de geleverde Apparatuur voor. Ook ligt vanaf dit moment
de verantwoordelijkheid voor de Apparatuur bij Contractant en draagt hij zelf het risico
voor verlies of beschadiging, tenzij dit te wijten is aan nalatigheid van Telfort.
Die laatste artikel zit ik over te twijfelen. Heb een simonly in eerste instantie aangeschaft en pas jaar later bij verlening een toestel er bij gevraagd. Echter daarbij nooit een contract of overeenkomst gekregen waarin staat dat ik het toestel moet inleveren.
Dit artikel is ook een beetje tegenstrijdig. In eerste instantie zeggen ze dat bij aflevering het toestel eigendom van je word, maar zolang je niet alles betaald hebt het toch eigendom van Telfort blijft...
Aan de andere kant heb ik toendertijd mijn abbo verlengd moest weliswaar meer betalen maar er is nooit afgesproken dat ik het toestel kocht en dat dat een x bedrag zou kosten. Haha is dat het antwoord op mijn eigen vraag?
Net Telfort aan de lijn en de dame verteld mij dat ik het toestel moet inleveren omdat mijn contract pas 6 maanden loopt. Als ik het toestel wil houden gaan ze een berekening maken wat het ding nog waard is en dan moet ik dat betalen...
Ik zei nog dat ik het toestel van hun kado heb gekregen bij afsluiten van het abbonement, en ik het een beetje raar vind om een 'kado' te moeten teruggeven.
Kan in de AV die van toepassing zijn daar niks over terugvinden.
Edit: Staat dus wel wat over in de AV.
19. KOOP/WEDERVERKOPER
19.1. De Wederverkoper kan voor de levering van Apparatuur een overeenkomst sluiten met de
Contractant. In dat geval levert de Wederverkoper de Apparatuur. Deze levering maakt geen
deel uit van de verplichtingen van Telfort in deze Overeenkomst. Telfort is niet aansprakelijk
voor directe of indirecte schade die ontstaat door het niet of niet goed functioneren van Apparatuur
of door tekortkomingen bij de levering hiervan. (niet van toepassing, heb het toestel direct via Telfort)
19.2. Telfort kan voor de levering van Apparatuur een overeenkomst sluiten met de Contractant,
eventueel door bemiddeling van de Wederverkoper. In dat geval is deze Overeenkomst van
toepassing op de aankoop door Contractant van Apparatuur. De Apparatuur is het eigendom
van Contractant vanaf het moment waarop aflevering plaatsvindt. Echter zolang Contractant
niet het volledige bedrag van de koopsom met eventuele bijkomende kosten heeft voldaan,
behoudt Telfort zich de eigendom van de geleverde Apparatuur voor. Ook ligt vanaf dit moment
de verantwoordelijkheid voor de Apparatuur bij Contractant en draagt hij zelf het risico
voor verlies of beschadiging, tenzij dit te wijten is aan nalatigheid van Telfort.
Die laatste artikel zit ik over te twijfelen. Heb een simonly in eerste instantie aangeschaft en pas jaar later bij verlening een toestel er bij gevraagd. Echter daarbij nooit een contract of overeenkomst gekregen waarin staat dat ik het toestel moet inleveren.
Dit artikel is ook een beetje tegenstrijdig. In eerste instantie zeggen ze dat bij aflevering het toestel eigendom van je word, maar zolang je niet alles betaald hebt het toch eigendom van Telfort blijft...
Aan de andere kant heb ik toendertijd mijn abbo verlengd moest weliswaar meer betalen maar er is nooit afgesproken dat ik het toestel kocht en dat dat een x bedrag zou kosten. Haha is dat het antwoord op mijn eigen vraag?
[ Voor 71% gewijzigd door ManiacsHouse op 07-07-2008 12:21 ]
Verwijderd
1. Telefoons hoeven niet te worden ingeleverd!
2. Abonnementen moeten per 14 juli door Telfort worden beëindigd!
2. Abonnementen moeten per 14 juli door Telfort worden beëindigd!
Lol! Duidelijk antwoord!Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 12:34:
1. Telefoons hoeven niet te worden ingeleverd!
2. Abonnementen moeten per 14 juli door Telfort worden beëindigt!
Op 17-06-08 is mijn abonnement aangesloten door Telfort, nu heb ik voor het weekend een brief ter opzegging de deur uit gedaan. Deze hebben ze zeker voor 14 juli (aangetekend en via antwoordnummer), ik ben benieuwd!
[ Voor 13% gewijzigd door THxZ0NE op 07-07-2008 15:28 ]
300 belminuten, 300 smsjes en 2mbit/38kb internet voor 44.95 vind ik heel erg schappelijk, sim only is weliswaar goedkoper, maar als je daar ook een vergelijkbaar internet abbo bij af moet sluiten lig je niet ver van die prijs af, of zit je er zelfs over heen. Daarnaast wil ik af zijn van het gezeur met jailbreaken bij updates etc. Gewoon lekker gebruiken zonder moeilijk doen.dadj schreef op maandag 07 juli 2008 @ 11:59:
[...]
voor degene die willen opzeggen ivm een iphone bij t-mobile, is het niet veel voordeliger om bij telfort te blijven met een sim only pakket en dan zelf een iphone te importeren? het enig wat je mist zijn de t-mobile accesspoints en visual voicemail (no miss imo).. Haalt umts van telfort niet dezelfde snelheid met een iPhone 3G ?
Verwijderd
Hmm volgens mij gaat het niet goed, ik heb mijn abbonement opgezegd per 14 Juli, sms ontvangen, maar nu krijg ik een mail van Simyo dat mijn nummer wordt geporteerd op 01-10-2008, in Oktober pas!! over 3 maanden.. dat gaat nergens over. Volgens mij zit Telfort weer te prutsen..
Heb ze gebeld, maar wordt gewoon gezegd dat ik moet wachten op mn brief. Maar goed die brief is er niet voor 14 Juli, dus ik maak me zorgen..
Heb ze gebeld, maar wordt gewoon gezegd dat ik moet wachten op mn brief. Maar goed die brief is er niet voor 14 Juli, dus ik maak me zorgen..
ik heb vandaag maar weer eens gebeld.
Toen ik aangaf te bellen ivm wijziging AV klonk er een diepe zucht bij de mevrouw die ik aan de lijn kreeg. Vervolgens bleef het lang stil en daarna gaf ze aan wat op te zoeken. Ik kreeg als antwoord dat mijn brief ontvangen is en de status in behandeling heeft.
Ik heb daarop gevraagd hoe het kan dat het zo lang duurt omdat Telfort op haar website claimt binnen 2 weken een reactie te geven. Daar kon de mevrouw van de KS mij ook niet mee helpen en ze vertelde mij alleen wat ze kon zien.... en toen kwam het. Ik citeer:
"Het kan best zijn dat uw opzegging niet verwerkt is voor 14 juli maar in dat geval wordt het abonnement later afgesloten en wordt het gecrediteerd"
Hierop heb ik haar gevraagd hoe het dan zit met mijn nummerbehoud. Zij gaf aan dat KPN (mijn nieuwe provider) nog geen verzoek heeft ingediend. Mocht nou blijken dat het verzoek wel ingediend is en afgewezen wordt dan moet ik direct bellen met de KS van Telfort. Dan kan de KS namelijk de opzegging voor je verwerken omdat er een aanvraag voor nummerportering is.....
M.a.w.: afwachten maar weer op de trage KS van Telfort.
Toen ik aangaf te bellen ivm wijziging AV klonk er een diepe zucht bij de mevrouw die ik aan de lijn kreeg. Vervolgens bleef het lang stil en daarna gaf ze aan wat op te zoeken. Ik kreeg als antwoord dat mijn brief ontvangen is en de status in behandeling heeft.
Ik heb daarop gevraagd hoe het kan dat het zo lang duurt omdat Telfort op haar website claimt binnen 2 weken een reactie te geven. Daar kon de mevrouw van de KS mij ook niet mee helpen en ze vertelde mij alleen wat ze kon zien.... en toen kwam het. Ik citeer:
"Het kan best zijn dat uw opzegging niet verwerkt is voor 14 juli maar in dat geval wordt het abonnement later afgesloten en wordt het gecrediteerd"
Hierop heb ik haar gevraagd hoe het dan zit met mijn nummerbehoud. Zij gaf aan dat KPN (mijn nieuwe provider) nog geen verzoek heeft ingediend. Mocht nou blijken dat het verzoek wel ingediend is en afgewezen wordt dan moet ik direct bellen met de KS van Telfort. Dan kan de KS namelijk de opzegging voor je verwerken omdat er een aanvraag voor nummerportering is.....
Stel dat je op dit moment een brief verstuurd aan Telfort, maak je dan nog kans op het stopzetten van het contract? Of ben je daar te laat mee? In feite ben je nog voor 14 juli dus moet het toch goed zijn?
Verwijderd
Op de website van Telfort had je zelf kunnen lezen dat alle opzeggingen vóór 14 juli binnen moeten zijn. Ja, je bent dus nog op tijd.THxZ0NE schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:04:
Stel dat je op dit moment een brief verstuurd aan Telfort, maak je dan nog kans op het stopzetten van het contract? Of ben je daar te laat mee? In feite ben je nog voor 14 juli dus moet het toch goed zijn?
Verwijderd
Vandaag van Vodafone de definitieve bevestiging ontvangen dat mijn nummers per 14 juli overgaan naar hun. Het is best triest dat ik van mijn eigen provider taal noch teken gehoord heb. Ook de 2 werkdagen waarin ze mij zouden beantwoorden is inmiddels 6 geworden....................
Zag dat ze een soort keurmerk hebben van beste helpdesk, nou ik weet niet hoe ze daar aankomen???
Inge
Zag dat ze een soort keurmerk hebben van beste helpdesk, nou ik weet niet hoe ze daar aankomen???
Inge
Verwijderd
Nou ja, iig laat ik alles storneren als ze na 14 juli nog gaan factureren, ze bekijken het maar.
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met iedereen die heeft opgezegd na 14 juli
.
Wil de eerste die een bevestigingsbrief heeft ontvangen dat hier DIRECT melden
Inge
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren met iedereen die heeft opgezegd na 14 juli
Wil de eerste die een bevestigingsbrief heeft ontvangen dat hier DIRECT melden
Inge
Verwijderd
Ik zou contact zoeken met KPN, dat heb ik ook gedaan (althans met Vodafone, mijn nieuwe provider) hoe het staat met de aanvraag van hun zijde naar Telfort. Dan kan Telfort volgens mij niet anders doen dan je nummer vrijgeven op 14 juli aanstaande.lars1980 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 16:46:
ik heb vandaag maar weer eens gebeld.
Ik citeer:
mvg
Inge
Zou het nu nog lukken om het hele verhaal (wat al tijdje bekend is kennelijk) nu te gaan uitvoeren?
Kom er helaas nu net pas achter dat dit mogelijk is (opzeggen per direct)
Wat ik wil:
-Telfort opzeggen
-Vodafone aanvragen
-Nummerportering -> Vodafone
Nummerportering moet de eerste melding voor 14 juli bij Telfort binnen zijn, en daadwerkelijke nummerportering moet binnen maand na opzegging gebeuren? Maar het probleem is natuurlijk dat ik brief nog naar Telfort moet versturen en die dus woensdag pas binnen zal zijn.. En dat Vodafone mijn NP zal afwijzen zolang ik Telfort nog niet heb opgezegt..?
Wat ik wil:
-Telfort opzeggen
-Vodafone aanvragen
Nummerportering moet de eerste melding voor 14 juli bij Telfort binnen zijn, en daadwerkelijke nummerportering moet binnen maand na opzegging gebeuren? Maar het probleem is natuurlijk dat ik brief nog naar Telfort moet versturen en die dus woensdag pas binnen zal zijn.. En dat Vodafone mijn NP zal afwijzen zolang ik Telfort nog niet heb opgezegt..?
Verwijderd
Opzegbrief aangetekend naar Telfort sturen. In de brief zet je ook dat het nummer beschikbaar moet blijven voor portering. Je nummer wordt dan overgezet naar Telfort-prepaid. Je hebt dan alle tijd om alles rond te maken met Vodafone, zelfs ver NA 14 juli. Als je opzegbrief maar voor 14 juli bij Telfort is.bleesje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:12:
Zou het nu nog lukken om het hele verhaal (wat al tijdje bekend is kennelijk) nu te gaan uitvoeren?
Wat ik wil:
-Telfort opzeggen
-Vodafone aanvragen
Okay dat is mooi, alleen moet ik dan wel wachten met aanvraag Vodafone zeker, aangezien nummerportering van prepaid anders is als van abonnement...? Of maakt dat niet uit?
Ik heb vandaag maar weer eens gebeld met de KS. Zou vorige week al een brief krijgen van mijn opzegging, omdat ik het zwart op wit wil hebben. Er is nu toegezegd, dat ik de brief zeker deze week zal krijgen. Toen ik tegen die meneer van de KS zei dat ze hun afspraken niet nakwamen, bleef het oorverdovend stil aan de andere kant van de lijn. Ik heb het nu helemaal gehad met Telfort. Het gaat in mijn geval wel om 3 abonnementen.
Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience
Verwijderd
Bij mij ook om 3, waarvan 1 zakelijk. Dus mocht jij de eerste zijn die iets op papier binnen heeft, dan hoor ik het graag.....timbry schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:35:
Ik heb vandaag maar weer eens gebeld met de KS. Zou vorige week al een brief krijgen van mijn opzegging, omdat ik het zwart op wit wil hebben. Er is nu toegezegd, dat ik de brief zeker deze week zal krijgen. Toen ik tegen die meneer van de KS zei dat ze hun afspraken niet nakwamen, bleef het oorverdovend stil aan de andere kant van de lijn. Ik heb het nu helemaal gehad met Telfort. Het gaat in mijn geval wel om 3 abonnementen.
Verwijderd
Ik zou het gewoon aanvragen (eventueel op 14 of 15 juli; hangt ervanaf hoeveel haast jij hebt), want Telfort moet jouw contract per 14 juli beëindigen. Ga er gewoon vanuit dat je porteert van Telfort-abonnement naar Vodafone-abonnement.bleesje schreef op maandag 07 juli 2008 @ 21:30:
Okay dat is mooi, alleen moet ik dan wel wachten met aanvraag Vodafone zeker, aangezien nummerportering van prepaid anders is als van abonnement...? Of maakt dat niet uit?
Ze hebben kennelijk een zogeheten ito certificaat voor hun online helpdesk. Is dat wat je bedoeld?Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:40:
Ik vind de online dienstverdeling best goed nog wel. Het gaat daar echter alleen om statische informatie ('Wat zijn de instellingen voor mijn telefoon?' etc.). Ik zoek eigenlijk alleen contact met de helpdesk voor 'dynamische' informatie, zoals 'wanneer wordt deze storing opgelost?' en persoonlijke zaken (informeren over opzegging (het komt goed zei ze)).
Voor dingen die toch al op de website staan vind ik het niet zo erg om 50+ ct/minuut te betalen. Dat betaal je dan voor je eigen luiheid. Voor de rest heb je niet zoveel aan email. Al helemaal niet als je 'internet unlimited' hebt en het ligt eruit. Die mensen kunnen niet anders dan bellen..
Verwijderd
Helemaal eens met je. Online is doorgaans best veel te vinden, hetzij niet altijd even handig. Dat ze mensen laten betalen voor dat soort onzinnige vragen is mijns inziens ook helemaal terecht. Ze bieden een goede mogelijkheid om het zelf te kunnen vinden, als je dat niet kunt of wilt dan moet je daar vooor betalen. Daarbij is die € 0,50/minuut ook nog niet kostendekkend (tenzij er héél veel wachtenden in de rij staanBlackShift schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 09:15:
knip
Voor dingen die toch al op de website staan vind ik het niet zo erg om 50+ ct/minuut te betalen. Dat betaal je dan voor je eigen luiheid. Voor de rest heb je niet zoveel aan email. Al helemaal niet als je 'internet unlimited' hebt en het ligt eruit. Die mensen kunnen niet anders dan bellen..
Zoals je al zegt gaat het vooral om de persoonlijke vragen waar het wringt. "Mijn Telfort" zegt niets over het opzeggen van het abonnement, zelfs niet dat er een mutatie op komst is. Hier zouden ze telefonisch adequaat mee moeten kunnen helpen. Alleen dit onderdeel valt wat mij betreft onder de noemer "klantenservice".
Ik zag dit gisteren pas, maar toch maar vanmiddag aangetekend weg sturen.
Ik heb nu maar voor de prepaid optie gekozen, te laat om nu nog portering aan te vragen lijkt me ?
Ik heb nu maar voor de prepaid optie gekozen, te laat om nu nog portering aan te vragen lijkt me ?
[ Voor 0% gewijzigd door MaceNL op 08-07-2008 10:26 . Reden: Typo ]
Verwijderd
Voglens mij niet. Als de portering maar aangevraagd is op het moment dat je huidige abonnement nog loopt. Je huidige provider is dan verplicht om het nummer nog 30 dagen vast te houden voor portering.MaceNL schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:15:
Ik zag dit gisteren pas, maar toch maar vanmiddag aangetekend weg sturen.
Ik heb nu maar voor de prepiad optie gekozen, te laat om nu nog portering aan te vragen lijkt me ?
Zoek even door dit topic (mogelijk het vorige deel van de normale Diamond alleen) en je vindt het antwoord preciezer.
Verwijderd
Maandag heb ik een T-Mobile abonnement afgesloten met verzoek mijn Telfort-nummer te porteren. Krijg net een sms-je van T-Mobile, dat nummerbehoud is goedgekeurd en dat de portering 15 juli wordt uitgevoerd...
Okee bedankt voor je antwoord, zal eerst op de bevestiging van Telfort moeten wachten anders geeft Telfort nu aan dat mijn abbo nog tot 2009 loopt vermoed ik.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 10:19:
[...]
Voglens mij niet. Als de portering maar aangevraagd is op het moment dat je huidige abonnement nog loopt. Je huidige provider is dan verplicht om het nummer nog 30 dagen vast te houden voor portering.
Zoek even door dit topic (mogelijk het vorige deel van de normale Diamond alleen) en je vindt het antwoord preciezer.
Verwijderd
Ik snap het niet. Bij mij geeft simyo aan het nummer pas te kunnen porteren over 3 maanden.. ??
Meer mensen die hier last van hebben. Heb in de brief duidelijk vermeld dat ik per 14 juli mijn contract laat aflopen en dat ik mijn nummer wil behouden en dat mijn nieuwe provider contact met hun opneemt.
Blijkbaar kan het nummer dus wel geporteerd worden, maar waarom pas over 3 maanden, KS kon me gewoonlijk niets nuttigs vertellen, behalve te wachten op de brief. Heeft iemand het anders geregeld, tips?
Meer mensen die hier last van hebben. Heb in de brief duidelijk vermeld dat ik per 14 juli mijn contract laat aflopen en dat ik mijn nummer wil behouden en dat mijn nieuwe provider contact met hun opneemt.
Blijkbaar kan het nummer dus wel geporteerd worden, maar waarom pas over 3 maanden, KS kon me gewoonlijk niets nuttigs vertellen, behalve te wachten op de brief. Heeft iemand het anders geregeld, tips?
Verwijderd
@Lingod
Het lijkt er sterk op dat ze bij Telfort gewoon een fuck-up hebben gemaakt van je opzegging. Ze zullen wel weer 3 maanden opzegtermijn hebben gehanteerd ofzo. Ik zou maar even met Telfort bellen om te checken per wanneer jij echt uit de lucht gaat. Ze mogen je nummer in ieder geval niet zo lang vasthouden bij mijn weten.
Het lijkt er sterk op dat ze bij Telfort gewoon een fuck-up hebben gemaakt van je opzegging. Ze zullen wel weer 3 maanden opzegtermijn hebben gehanteerd ofzo. Ik zou maar even met Telfort bellen om te checken per wanneer jij echt uit de lucht gaat. Ze mogen je nummer in ieder geval niet zo lang vasthouden bij mijn weten.
Verwijderd
Ja heb ik gedaan, maar de KS zegt steeds dat ze daar niets over kunnen zien, en dat ik moet wachten op mijn brief. Of moet ik een andere afdeling proberen ofzo?Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:23:
@Lingod
Verwijderd
Bij gebrek aan Direct Message doe ik het even zo:Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 14:34:
[...]
Ja heb ik gedaan, maar de KS zegt steeds dat ze daar niets over kunnen zien, en dat ik moet wachten op mijn brief. Of moet ik een andere afdeling proberen ofzo?
Vervelend inderdaad, Telfort maakt zich er makkelijk af door te zeggen dat je moet wachten op een brief. Een brief die je waarschijnlijk pas (ruim!?) na 14 juli ontvangt aangezien je ook pas kort een SMS hebt ontvangen als ontvangstbevestiging als ik me niet vergis.
Andere afdelingen zullen je waarschijnlijk weinig verder kunnen helpen. Dat is het vervelende als je bent overgeleverd aan de grillen van de andere partij...
Verwijderd
Die ITO certificering verdienen ze echt niet! Heb nog een vraag via mail uitstaan vanaf april, nooit antwoord op gekregen. de online info zal mss wel aan de normen voldoen, maar de mail absoluut bij lange na niet.
De mail over het onderwerp waar deze topic over gaat zou bij mij binnen 2 werkdagen beantwoord worden, inmiddels is dat al ruim overschreden. Internet staat vol met klachten over de belabberder email service van Telfort (vooral wat betreft Internet).
Volgens de ITO normen zou Telfort voldoen aan de volgende specificaties:
Kwaliteitsbeleid:
1: generiek kwaliteitsbeleid
2: technisch kwaliteitsbeleid
3: financieel kwaliteitsbeleid
4: HR kwaliteitsbeleid
5: proces gerelateerd kwaliteitsbeleid
6: kwaliteitsbeleid outsourcing
(indien van toepassing)
7: kwaliteitsbeleid klanttevredenheid
Consumentgerelateerde ServQual-normen:
8: betrouwbaarheid
9: responsiviteit
10: snelheid en efficiency
11: wachttijden
12: vertrouwen
13: empathie
Nou, sorry hoor.............ik kan ze van veel zaken beschuldigen maar absoluut niet van het bovenstaande
.
Groeten
Inge
De mail over het onderwerp waar deze topic over gaat zou bij mij binnen 2 werkdagen beantwoord worden, inmiddels is dat al ruim overschreden. Internet staat vol met klachten over de belabberder email service van Telfort (vooral wat betreft Internet).
Volgens de ITO normen zou Telfort voldoen aan de volgende specificaties:
Kwaliteitsbeleid:
1: generiek kwaliteitsbeleid
2: technisch kwaliteitsbeleid
3: financieel kwaliteitsbeleid
4: HR kwaliteitsbeleid
5: proces gerelateerd kwaliteitsbeleid
6: kwaliteitsbeleid outsourcing
(indien van toepassing)
7: kwaliteitsbeleid klanttevredenheid
Consumentgerelateerde ServQual-normen:
8: betrouwbaarheid
9: responsiviteit
10: snelheid en efficiency
11: wachttijden
12: vertrouwen
13: empathie
Nou, sorry hoor.............ik kan ze van veel zaken beschuldigen maar absoluut niet van het bovenstaande
Groeten
Inge
heb zojuist een smsje gehad dat mijn opzegging niet is geaccepteerd. Begrijp er niks van. Ga er morgen gelijk achteraan.
KS is open tot 21 uur dus je kunt nu al even bellen
Verwijderd
Vanavond werd ik wel goed geholpen bij de KS van Telfort, volgens mij moet je geluk hebben en een juiste persoon aan de lijn te krijgen.
Een vriendelijke dame kon mij nu mededelen dat Vodafone de verkeerde "wensdatum" had doorgegeven om het nummer te porteren, 4 juli ipv. 14 juli.
Ik vroeg nog of het abonnement ook echt op 14 juli wordt stopgezet en de stekker er wordt uitgetrokken, de dame van de KS zei dat dit klopte.
Verder zei ze me dat ik de KS van Vodafone moest bellen om de wensdatum (nummerportering) te laten omzetten naar 14 juli.
Dit heb ik gedaan, helaas werd ik tot 3 maal doorverbonden omdat ik blijkbaar steeds niet op de goede afdeling terecht kwam.
Ik kreeg een speciaal 0800 nummer doorgegeven dat ik moest bellen omdat men daar mijn probleem wel kon verhelpen, dat gedaan en via een menu kreeg ik te horen dat ik weer het nummer van de gewone klantenservice moest bellen
Het 0800 nummer nogmaals geprobeerd en toen had ik de pech dat het net 21.00 uur geworden was en deze klantenservice niet meer bereikbaar was
Ik vrees dat ik mijn Vodafone simkaart op deze manier niet tijdig op 14 juli in huis heb en hierdoor misschien tijdelijk onbereikbaar wordt ???
Dit dankzij een foutje dus bij Vodafone maar vooral omdat Telfort je totaal niet op de hoogte brengt van het gebeuren.
Je moet echt heel wat telefoontjes plegen om jezelf te verzekeren dat alles goed loopt.
Een vriendelijke dame kon mij nu mededelen dat Vodafone de verkeerde "wensdatum" had doorgegeven om het nummer te porteren, 4 juli ipv. 14 juli.
Ik vroeg nog of het abonnement ook echt op 14 juli wordt stopgezet en de stekker er wordt uitgetrokken, de dame van de KS zei dat dit klopte.
Verder zei ze me dat ik de KS van Vodafone moest bellen om de wensdatum (nummerportering) te laten omzetten naar 14 juli.
Dit heb ik gedaan, helaas werd ik tot 3 maal doorverbonden omdat ik blijkbaar steeds niet op de goede afdeling terecht kwam.
Ik kreeg een speciaal 0800 nummer doorgegeven dat ik moest bellen omdat men daar mijn probleem wel kon verhelpen, dat gedaan en via een menu kreeg ik te horen dat ik weer het nummer van de gewone klantenservice moest bellen

Het 0800 nummer nogmaals geprobeerd en toen had ik de pech dat het net 21.00 uur geworden was en deze klantenservice niet meer bereikbaar was
Ik vrees dat ik mijn Vodafone simkaart op deze manier niet tijdig op 14 juli in huis heb en hierdoor misschien tijdelijk onbereikbaar wordt ???
Dit dankzij een foutje dus bij Vodafone maar vooral omdat Telfort je totaal niet op de hoogte brengt van het gebeuren.
Je moet echt heel wat telefoontjes plegen om jezelf te verzekeren dat alles goed loopt.
Kwam daar iets te laat achter, maar ga er morgen gelijk achteraan. Is toch van de zotte dat ze het niet accepteren. Ik denk niet dat ze zo veel te willen hebben. Maar ik laat morgen wel weten wat hun uitleg is.lars1980 schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 20:53:
KS is open tot 21 uur dus je kunt nu al even bellen
Verwijderd
Hoe lang liep je abonnement bij Telfort al, en wanneer zou het normaliter aflopen? Gratis telefoon gekregen? Via Telfort zelf of via een wederverkoper geregeld? Helaas werkt zoeken op username in een topic zelf niet, dus kan het niet zo vinden. Ben benieuwd. Erg vervelend in ieder geval... ik vraag me ook af op basis waarvan ze het afwijzen.BPP schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:15:
Kwam daar iets te laat achter, maar ga er morgen gelijk achteraan. Is toch van de zotte dat ze het niet accepteren. Ik denk niet dat ze zo veel te willen hebben. Maar ik laat morgen wel weten wat hun uitleg is.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2008 23:21 ]
Over een weekje heb ik het precies een jaartje, en het zou aflopen op zelfde datum over een jaartje. Telefoon gekregen bij 2call. Een wederverkoper dus.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:20:
[...]
Hoe lang liep je abonnement bij Telfort al, en wanneer zou het normaliter aflopen? Gratis telefoon gekregen? Via Telfort zelf of via een wederverkoper geregeld? Helaas werkt zoeken op username in een topic zelf niet, dus kan het niet zo vinden. Ben benieuwd. Erg vervelend in ieder geval... ik vraag me ook af op basis waarvan ze het afwijzen.
Weet dus niet wat het probleem kan zijn. Ga morgen een belletje geven en heb zojuist ook al een mailtje gestuurd voor de zekerheid.
[ Voor 3% gewijzigd door BPP op 08-07-2008 23:46 ]
heb zojuist gebeld, en mijn opzegging schijnt dus wel te zijn goedgekeurd.
dat smsje schijnt een fout te zijn geweest. En hij word per 14 juli naar prepaid.
Eind goed al goed.
Touch Diamond here we come.

Touch Diamond here we come.
Verwijderd
@meteo66
stuur als je wilt een mailtje met je naw-gegevens en je mobiele nummer ter attentie van Bas of Antoine naar vodafonewebrelations punt nl at vodafone punt com. Dan doen we ons best om te zorgen dat je alsnog op tijd porteert.
stuur als je wilt een mailtje met je naw-gegevens en je mobiele nummer ter attentie van Bas of Antoine naar vodafonewebrelations punt nl at vodafone punt com. Dan doen we ons best om te zorgen dat je alsnog op tijd porteert.
mijn vriendin heeft al een bestaand nummer bij jullie *(abbo)*, en wil haar telfort nummer porteren naar dat nummer van jullie, kan dit? Volgens de shop niet namelijk, die zeiden dat ze een prepaid moest kopen ?Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 10:17:
@meteo66
Dit betekend dat m'n opzegging goed verwerkt is lijkt me? Heb alleen nog maar dat bevestiging van ontvangst smsje gekregen. Najah, ik ben iig wel bereikbaar vanaf de 15eBeste Meneer The Legend,
Ben heeft nummerbehoud voor je aangevraagd bij je huidige aanbieder. Inmiddels heeft je huidige aanbieder bevestigd dat je nummer kan worden overgezet op 15-07-2008.
[edit]
Op moment van posten valt een brief van Telfort op de mat. Bevestiging van opzegging per 14 juli 2008
[ Voor 13% gewijzigd door The Legend op 09-07-2008 11:39 ]
Ik ben toch malle pietje niet!
Ook ik heb een brief binnen gekregen. Eindelijk van Telfort af.The Legend schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 11:34:
[...]
Dit betekend dat m'n opzegging goed verwerkt is lijkt me? Heb alleen nog maar dat bevestiging van ontvangst smsje gekregen. Najah, ik ben iig wel bereikbaar vanaf de 15e
[edit]
Op moment van posten valt een brief van Telfort op de mat. Bevestiging van opzegging per 14 juli 2008
dan gaat vandaag iedereen posten dat ze een brief hebben gekregen
ik moet eerst nog thuis komen .. maar zal het dan ook wel even doen
Verwijderd
Dat klopt helemaalhendrikjan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:15:
dan gaat vandaag iedereen posten dat ze een brief hebben gekregenik moet eerst nog thuis komen .. maar zal het dan ook wel even doen
Misschien handig als iedereen even kort vermeld hoe het ook alweer zat met zijn situatie
- Begin juni 2008 contract afgesloten voor belbundel+internet via wederverkoper op internet
gratis TD + Route66; ingangsdatum van het abonnement 1 maand later - Eind juni aangetekende brief verstuurd
- Daags daarna SMS ontvangen
- Vandaag een brief met bevestiging van de opzegging ontvangen
Over mijn telefoon wordt (logischerwijs) niets gemeld. Het abonnement is niet met terugwerkende kracht geannuleerd, het is gewoon keurig volgens de wettelijke regels beëindigd. Hiermee voldoe ik aan mijn plichten. Tevens is de telefoon niet door Telfort maar door de wederverkoper geregeld. Voor de laatstgenoemde partij houd ik me ook keurig aan de afspraken.
Binnenkort kan ik een eindafrekening verwachten en dan is voor mij de kous af
Zo, en dan nu eens op zoek naar een goed Sim Only abonnement.
Verwijderd
Nee, ik ga niet posten dat ik een brief heb gekregen... Ik had er zelfs twee!!! Binnen een jaar drie Telfort-abonnementen weg.hendrikjan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:15:
dan gaat vandaag iedereen posten dat ze een brief hebben gekregen
Ik heb zo'n 7 jaar met veel plezier met Telfort gebeld. Lekker goedkoop, technisch eigenlijk nooit problemen en ook maar weinig administratieve problemen. Tot vorig jaar november KPN begon te sodemieteren met het breedband mobiel internet van The Phone House/Telfort. Ik heb gelijk alle drie abonnementen opgezegd. Eigenlijk had ik nog tot september en oktober met Telfort opgescheept gezeten. Nu ben ik blij dat ik van ze af ben!
hier vandaag ook een brief ontvangen dat de opzegging verwerkt is en toegekend is per 14 juli.
Wel apart dat ze dat afgelopen maandag aan de telefoon niet konden melden..... of zou het te maken hebben met de aanvraag nummerbehoud die KPN bij ze heeft ingediend?
Wel apart dat ze dat afgelopen maandag aan de telefoon niet konden melden..... of zou het te maken hebben met de aanvraag nummerbehoud die KPN bij ze heeft ingediend?
Verwijderd
Ja dito, 3 brieven met 3 bevestigingen ontvangen
.
Degenen die morgen en vrijdag nog niets ontvangen hebben denk ik dat ze toch aan bel moeten gaan hangen
Inge
Degenen die morgen en vrijdag nog niets ontvangen hebben denk ik dat ze toch aan bel moeten gaan hangen
Inge
Het heeft te maken met het onrust zaaien en 20cent per minuut vangen als je met een medewerker wilt spreken.lars1980 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:33:
hier vandaag ook een brief ontvangen dat de opzegging verwerkt is en toegekend is per 14 juli.
binnenhendrikjan schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 12:15:
dan gaat vandaag iedereen posten dat ze een brief hebben gekregenik moet eerst nog thuis komen .. maar zal het dan ook wel even doen
Met stom ^DenTeD123 schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 18:42:
jup, hijs binnen, ik wil alleen nog 1 dingetje melden aan Telfort
SUKKELSSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!
BINNEN
td voor bijna noppes
[ Voor 59% gewijzigd door yassine op 09-07-2008 20:45 ]
Vanavond stond een koerier aan de voordeur met m'n simkaart van Vodafone.
16 juli wordt mijn nummer geporteerd en ben ik van Telfort Mobiel af.
Tot nu toe geen bevestigingsbrief van Telfort gezien
16 juli wordt mijn nummer geporteerd en ben ik van Telfort Mobiel af.
Tot nu toe geen bevestigingsbrief van Telfort gezien
[ Voor 17% gewijzigd door Zondagskindje op 09-07-2008 20:50 ]
Verwijderd
Was me het dagje wel weer, totaal zeker een uur zitten bellen met de klantenservice van Telfort en Vodafone om de overstap met nummerbehoud in goede orde te laten verlopen.
Eerst gebeld met Vodafone en gevraagd of ze de porteringsdatum naar 14 juli kunnen zetten, al wachtende had de afdeling nummerbehoud van Vodafone direct gebeld met Telfort maar kregen te horen dat mijn abonnement pas afloopt in februari 2009, dus Vodafone kreeg geen goedkeuring en adviseerden mij om dat met Telfort verder te regelen.
Dan zelf de KS van Telfort gebeld om te vragen of ze de contractsdatum van februari 2009 naar 14 juli konden omzetten, dat was dus niet mogelijk, zelfs toen ik vroeg waar ik me kon melden om dit probleem te verhelpen kon de persoon van de Telfort klantenservice mij niet verder helpen, het was dus niet mogelijk om mij daar met de desbetreffende afdeling door te verbinden.
Verder werd me daar geadviseerd om de portering met de toekomstige provider (Vodafone) te regelen en daar zou ik normaal niet voor naar een klantenservice hoeven te bellen zeiden ze bij Telfort.
Van het kastje naar de muur dus...
Later op de dag nogmaals geprobeerd bij Telfort, nu een andere persoon aan de lijn maar die zei dat ik alleen de brief moest afwachten, steeds weer beginnen ze over februari 2009 en dus wéér het verhaal van die wijziging van de Klantenservice.
Wel zeggen dat ik per 14 juli wordt afgesloten maar die feb '09 contractsdatum kunnen ze maar niet aanpassen in hun systeem.
Ik geef niet snel op, vervolgens maar weer de klantenservice van Vodafone gebeld, daar uitgelegd dat ik ze daar bij Telfort maar niet duidelijk gemaakt krijg dat ik opzeg nav. de wijzigingen van de KS en dus niet gewoon de originele contractsdatum.
Vodafone heeft vervolgens overlegd met Telfort en opnieuw een verzoek gedaan voor nummerportering, nu zijn ze bij Telfort kennelijk wel wakker geworden en gezien dat er iets fout zat want nu kwam er wel een goedkeuring.
Op 17 juli wordt het nummer overgeplaatst naar het Vodafone abonnement.
Ongelooflijk, wat een brakke klantenservice hebben ze daar bij Telfort.
De communicatie intern in dat bedrijf is ver te zoeken.
Voor mij alleen maar een reden om zo snel mogelijk te stoppen bij deze club, waarom moet ik juist meer betalen voor deze "service"?
Bij thuiskomst lag er opeens een brief van Telfort op de deurmat dat de opzegging per 14 juli bevestigd is, om het nummer mee te nemen moest ik dit bij de volgende telecomaanbieder kenbaar maken.
Ja, duhh... Goedkeuring van beëindiging op 14 juli was dus wel al langer bekend bij Telfort
Ik zie net dat men mij zelfs hier op het forum van Vodafone uit aangeboden hadden om te helpen, dit noem ik nog eens klantenservice
Eind goed al goed.
Nu maar hopen dat de nieuwe simkaart met het toestel tijdig aankomt.
Eerst gebeld met Vodafone en gevraagd of ze de porteringsdatum naar 14 juli kunnen zetten, al wachtende had de afdeling nummerbehoud van Vodafone direct gebeld met Telfort maar kregen te horen dat mijn abonnement pas afloopt in februari 2009, dus Vodafone kreeg geen goedkeuring en adviseerden mij om dat met Telfort verder te regelen.
Dan zelf de KS van Telfort gebeld om te vragen of ze de contractsdatum van februari 2009 naar 14 juli konden omzetten, dat was dus niet mogelijk, zelfs toen ik vroeg waar ik me kon melden om dit probleem te verhelpen kon de persoon van de Telfort klantenservice mij niet verder helpen, het was dus niet mogelijk om mij daar met de desbetreffende afdeling door te verbinden.
Verder werd me daar geadviseerd om de portering met de toekomstige provider (Vodafone) te regelen en daar zou ik normaal niet voor naar een klantenservice hoeven te bellen zeiden ze bij Telfort.
Van het kastje naar de muur dus...
Later op de dag nogmaals geprobeerd bij Telfort, nu een andere persoon aan de lijn maar die zei dat ik alleen de brief moest afwachten, steeds weer beginnen ze over februari 2009 en dus wéér het verhaal van die wijziging van de Klantenservice.
Wel zeggen dat ik per 14 juli wordt afgesloten maar die feb '09 contractsdatum kunnen ze maar niet aanpassen in hun systeem.
Ik geef niet snel op, vervolgens maar weer de klantenservice van Vodafone gebeld, daar uitgelegd dat ik ze daar bij Telfort maar niet duidelijk gemaakt krijg dat ik opzeg nav. de wijzigingen van de KS en dus niet gewoon de originele contractsdatum.
Vodafone heeft vervolgens overlegd met Telfort en opnieuw een verzoek gedaan voor nummerportering, nu zijn ze bij Telfort kennelijk wel wakker geworden en gezien dat er iets fout zat want nu kwam er wel een goedkeuring.
Op 17 juli wordt het nummer overgeplaatst naar het Vodafone abonnement.
Ongelooflijk, wat een brakke klantenservice hebben ze daar bij Telfort.
De communicatie intern in dat bedrijf is ver te zoeken.
Voor mij alleen maar een reden om zo snel mogelijk te stoppen bij deze club, waarom moet ik juist meer betalen voor deze "service"?
Bij thuiskomst lag er opeens een brief van Telfort op de deurmat dat de opzegging per 14 juli bevestigd is, om het nummer mee te nemen moest ik dit bij de volgende telecomaanbieder kenbaar maken.
Ja, duhh... Goedkeuring van beëindiging op 14 juli was dus wel al langer bekend bij Telfort

Ik zie net dat men mij zelfs hier op het forum van Vodafone uit aangeboden hadden om te helpen, dit noem ik nog eens klantenservice
Eind goed al goed.
Zie hier regelmatig voorbij komen dat men naar Vodafone verkast. Maar wat is er nou zo interessant aan? Zie nou niet echt superaanbiedingen. Of zie ik iets over het hoofd?Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 21:20:
Ik zie net dat men mij zelfs hier op het forum van Vodafone uit aangeboden hadden om te helpen, dit noem ik nog eens klantenservice![]()
Eind goed al goed.
Verwijderd
Het gaat er niet zo zeer om dat Vodafone (of een andere provider) zo interessant is, maar dat, sinds Telfort door KPN is overgenomen, Telfort zo slecht is geworden!!!
Overigens, ben ikzelf naar T-Mobile verkast.
Overigens, ben ikzelf naar T-Mobile verkast.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2008 22:31 ]
Verwijderd
Ligt per persoon natuurlijk wat je wil. Ik ha 2 unlimeted abo's bij Telfort zodat mijn man en ik onderling kunnen bellen. Kosten zijn 15,95 pp per maand.
Bij vodafone hebben we nu prepaid genomen, voor 10 euro pp zorgeloos smsen (dat doen we ook veel) en voor 10 euro heb ik een groepje opgezet met 4 personen die elkaar onderling dan gratis kunnen bellen.
Kosten zijn bijna heltzelfde maar bij Vodafone krijg ik meer voor mijn geld dan bij Telfort. Bovendien vind ik het handig om mijn kosten wat in de gaten te houden.......
Een mobieltje neem ik nooit bij een abo, je betaald hem uiteindelijk dubbel en dwars, ik koop liever zo 1.
mvg
Inge
Bij vodafone hebben we nu prepaid genomen, voor 10 euro pp zorgeloos smsen (dat doen we ook veel) en voor 10 euro heb ik een groepje opgezet met 4 personen die elkaar onderling dan gratis kunnen bellen.
Kosten zijn bijna heltzelfde maar bij Vodafone krijg ik meer voor mijn geld dan bij Telfort. Bovendien vind ik het handig om mijn kosten wat in de gaten te houden.......
Een mobieltje neem ik nooit bij een abo, je betaald hem uiteindelijk dubbel en dwars, ik koop liever zo 1.
mvg
Inge
Overigens heb ik mijn nummer laten overzetten naar een prepaid account, zodat ik in alle rust een nieuwe toestel en provider kan zoeken. Maar nu zie ik in de brief staan dat het een verwerkingstijd van 48 uur heeft. Betekend dit dat het echt 2 dagen duurt of dat het 2 dagen kan duren?
Wel hoor.Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 23:20:
Helaas werkt zoeken op username in een topic zelf niet, dus kan het niet zo vinden.
Bij het vakje onder het zoekveld "Dit topic (poster)" kiezen en gaan met die banaan.
Verwijderd
Oei... wat slordig van me! Dat had ik eigenlijk nog niet gezien. Was in de veronderstelling dat er AND, OR, NOT, Google en GoT onder stonden en verder niet. Weer wat geleerd!mace schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:42:
[...]
Wel hoor.
Bij het vakje onder het zoekveld "Dit topic (poster)" kiezen en gaan met die banaan.
Verwijderd
Ik zat een beetje te dubben tussen Vodafone en T-Mobile maar toch voor de eerste gekozen.maniacshouse schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 22:25:
[...]
Zie hier regelmatig voorbij komen dat men naar Vodafone verkast. Maar wat is er nou zo interessant aan? Zie nou niet echt superaanbiedingen. Of zie ik iets over het hoofd?
Er waren laatst geruchten tussen een overname van Orange en T-mobile, nou, voor mij geen overname meer, Telfort had me daar al aardig mee benadeeld.
Een goed Telfort netwerk (met EDGE) werd zomaar omgezet naar een in mijn woon/werk regio matig KPN netwerk waarbij ik ook terugviel naar GPRS omdat mijn toestel geen UMTS ondersteunde.
Het nadeel was ook dat ik continu op het KPN netwerk zat te roamen, hier in de grensregio sprong mijn toestel net zo makkelijk naar het Belgische netwerk waardoor ongemerkt hogere beltarieven.
Vodafone heeft hier nu juist goede ontvangst, afgelopen jaren nog zendmasten erbij gekomen.
Verder vertoef ik regelmatig buiten Nederland waar ik mijn extreme kosten in bel- en data gebruik kan terugbrengen dankzij "passport".
Verder vind ik de snelle 3600 kbps mobiel internet van Vodafone ook aantrekkelijk tegenover de slechts 128 kbps van bv. T-mobile wat ook wel doorslaggevend was.
Maar goed, ik vrees dat ik wat afdwaal in dit Telfort topic
Je noemt precies de dingen op waarom ik naar Vodafone overstap:Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 23:28:
[...]
Ik zat een beetje te dubben tussen Vodafone en T-Mobile maar toch voor de eerste gekozen.
Er waren laatst geruchten tussen een overname van Orange en T-mobile, nou, voor mij geen overname meer, Telfort had me daar al aardig mee benadeeld.
Een goed Telfort netwerk (met EDGE) werd zomaar omgezet naar een in mijn woon/werk regio matig KPN netwerk waarbij ik ook terugviel naar GPRS omdat mijn toestel geen UMTS ondersteunde.
Het nadeel was ook dat ik continu op het KPN netwerk zat te roamen, hier in de grensregio sprong mijn toestel net zo makkelijk naar het Belgische netwerk waardoor ongemerkt hogere beltarieven.
Vodafone heeft hier nu juist goede ontvangst, afgelopen jaren nog zendmasten erbij gekomen.
Verder vertoef ik regelmatig buiten Nederland waar ik mijn extreme kosten in bel- en data gebruik kan terugbrengen dankzij "passport".
Verder vind ik de snelle 3600 kbps mobiel internet van Vodafone ook aantrekkelijk tegenover de slechts 128 kbps van bv. T-mobile wat ook wel doorslaggevend was.
Maar goed, ik vrees dat ik wat afdwaal in dit Telfort topic
- Goeie ontvangst
- het snelle(re) mobiel internet
Het probleem wat ik met T-Mobile had, was dat ik binnenshuis totaal geen bereik had.
Van Orange heb ik een hele nare nasmaak van overgehouden uit de tijd dat het nog Dutchtone was.
Over KPN heb ik geen goed gevoel over.
Wat blijft er dan nog over?