Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

Anoniem: 93400 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:36:
Dit geeft mij heel erg te denken...

Mijn Telfort abonnement is op 11 juni jl. geactiveerd, en gaat daardwerkelijk in op 11-7-08. Ik heb mijn aanvraag gedaan op 10 juni jl. op basis van gegevens die ik een dag daarvoor heb gelezen.

Kan iemand aangeven wanneer de wijziging van Telfort bekend is gemaakt? Als dit na die datum valt, dan lijkt mij dat ik ook recht heb om het op te zeggen. Ik neem dan wel een Sim Only abonnement, en houd gewoon mijn HTC TD die ik van GSMWEB heb gekregen.

Edit:

in het boekje dat ik bij de SIM kaart heb ontvangen staat nog het "1200" nummer van 0,20 per minuut. Dat lijkt mij indicatie genoeg, of niet?

Op de website van Telfort zie ik niets over het teruggeven van een telefoon. Deze houd ik dan gewoon, aangezien de telefoon ook niet via hen is uitgeleverd, maar via GSMweb.
bel ze ;) dan weet je het zeker.

de TS is van 9 juni dus ik neem aan dat je het HAD kunnen weten, in dat geval zou het helaas pindakaas zijn maar telfort is de enige die je hierover uitsluitsel kan geven.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 47200 op 26-06-2008 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Het is heel simpel. Je tekent voor de A.V. ***NU** en dus voor 20c p/m naar de klantenservice zoals beschreven op telfort.nl die dateren uit 15 april 2008.

Lees artikel 1.3 in de A.V. en daar staat het volgende:

1.3. Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende Voorwaarden en de tarieven wijzigen.
Deze wijzigingen gaan vier weken na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op
de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een voor hem nadelige wijziging niet accepteert,
kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe
voorwaarden ingaan. De opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door Telfort te
zijn ontvangen

Ze verwijzen nergens naar wat er gaat gebeuren in 14juli op de A.V. dus jij tekent voor de nu geldende A.V. zo simpel is het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
maar per wanneer hebben ze de contracten gewijzigd? Dus per welke datum kreeg je de "nieuwe voorwaardes mee?

MOET MINDER SNEL TYPEN

[ Voor 10% gewijzigd door DenTeD123 op 26-06-2008 12:00 . Reden: spuitelf ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Die hebben ze nog niet gewijzigd. Die gaan per 14 juli in, zo simpel is het. Doorlop een contract aanvraag op telfort.nl en je zult zien dat vlak voordat je alle bevestigd ze jou vragen om akkord te geven op de A.V. Op moment dat je die opvraagt zul je zien dat die zelfs uit juni 2007 dateren.

Hoe duidelijker kan ik het maken?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Ibix schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:06:
Die hebben ze nog niet gewijzigd. Die gaan per 14 juli in, zo simpel is het. Doorlop een contract aanvraag op telfort.nl en je zult zien dat vlak voordat je alle bevestigd ze jou vragen om akkord te geven op de A.V. Op moment dat je die opvraagt zul je zien dat die zelfs uit juni 2007 dateren.

zie de tijd dat ik gepost heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

The Legend

*Plop*

Dus voor een gratis telefoon moet je ff snel een contract afsluiten :P

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Ibix schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:06:

Ik vraag me toch af of dat niet anders ligt als het bekend is dat deze wijzigingen gaan komen. Als consument weet je dan dat je tekent voor een contract waarbij de AV gaan wijzigen in afzienbare tijd. Dan moeten zij echter wel weer kunnen aantonen dat zij dat duidelijk gecommuniceerd hebben. Dat is in ieder geval niet gebeurd.

Straks maar even langs de Telfort shop, even polsen hoe de informatieverstrekking daar is. Uiteindelijk zal ik een brief met opzegging schrijven, maar het is altijd leuk om even te kijken hoe ze daar reageren ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 26-06-2008 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-06 22:10

BPP

BPP schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:42:
Snel ene vraagje dan, het is dus wel mogelijk om van je telfort nummer een prepaid kaart te maken? Doen ze daar niet moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

n00bs

Het is weer Zomer!

The Legend schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 12:21:
Dus voor een gratis telefoon moet je ff snel een contract afsluiten :P
Lijkt mij heel sterk dat dit mogelijk is. Aangezien de nieuwe AV al bekend gemaakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ n00bs

En hoe hebben ze dat bekend gemaakt? En in hoeverre is dat voldoende ? Ook al worden ze bekend gemaakt, je tekent NU voor een contract en niet voor eentje na 14juli onder de nieuwe A.V. its common sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ibix schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:39:
@ n00bs

En hoe hebben ze dat bekend gemaakt? En in hoeverre is dat voldoende ? Ook al worden ze bekend gemaakt, je tekent NU voor een contract en niet voor eentje na 14juli onder de nieuwe A.V. its common sense.
Ik ben zojuist bij Telfort in Utrecht geweest. De jongedame wist mij te vertellen dat nieuwe klanten ook de nieuwe AV meekrijgen. Mijn abonnement kon volgens haar nog gewoon opgezegd worden onder die voorwaarden. De wijziging zou volgens haar overigens niet actief door Telfort gecommuniceerd worden aan bestaande klanten; de reden dat ik het hier op GoT moest uitvinden lijkt me...

Het lijkt er echter op dat bij veel wederverkopers nog niet gecommuniceerd wordt met de nieuwe AV, of op z'n minst een verwijzing naar de wijzigingen per juli. Dit maakt het allemaal erg lastig.

Zojuist een aangetekende brief richting Telfort gestuurd met daarin de opzegging van mijn abonnement. Ik meen recht te hebben op deze opzegging, dus het minste wat ik kan doen is een poging wagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Anoniem: 93400 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:25:
[...]

De wijziging zou volgens haar overigens niet actief door Telfort gecommuniceerd worden aan bestaande klanten; de reden dat ik het hier op GoT moest uitvinden lijkt me...
Nou toen mijn vriendin een abo 3 weken geleden via een webwinkel tekende heeft ze totaal geen verwijzing gehad naar de nieuwe A.V. Sterker nog, zoals ik al eerder zei...als je op telfort.nl een abo afsluit krijg je de oude A.V. te zien! Hoe belachelijk is dat?! En een klant kan wel de nieuwe A.V. meekrijgen maar die gaan pas 14 juli dus hij tekent daar nog niet voor.

Met andere woorden wees niet bang en gewoon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ibix schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:32:
Met andere woorden wees niet bang en gewoon opzeggen.
Zojuist een aangetekende brief richting Telfort gestuurd met daarin de opzegging van mijn abonnement. Ik meen recht te hebben op deze opzegging, dus het minste wat ik kan doen is een poging wagen!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 23:00

WPN

Ik ben vorige week bezig geweest met opzegging van mn contract, succesvol....

heb zelf een aantal keer gebeld met telfort en vodafoon om de gang van zaken na te vragen voor de nummer portering.

Alles was goedgekeurd en in ganggezet.... op 15 juli zit ik dus bij de nieuwe providert :D

dus ik ben nu een happy owner van een htc touch cruise :)
en vanaf 15 juli dus met internet connectie erbij :)

@205lacoste als jij nog de oude AV op papier hebt mee gekregen dan heb je naar mijn idee alle recht het opzeggen
of ze de sponsorring van je telefoon door laten gaan daar zou ik nog wel een probleem in kunnen zien ontstaan (mits je een telefoon erbij hebt genomen)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ lacoste

Mooi zo!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peluso schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:36:
@205lacoste als jij nog de oude AV op papier hebt mee gekregen dan heb je naar mijn idee alle recht het opzeggen
of ze de sponsorring van je telefoon door laten gaan daar zou ik nog wel een probleem in kunnen zien ontstaan (mits je een telefoon erbij hebt genomen)
Ik heb niets op papier meegekregen aangezien het online besteld is bij een wederverkoper. Aangezien er nog geen nieuwe AV zijn, ook niet bij Telfort op de site kunnen ze dat nooit hard maken (omdat het simpelweg nooit zo geweest is).

Op de rekening van GSMweb zie ik gewoon dat mijn HTC TD + Route66 € 30 waren. Deze heb ik gekocht dus. Dit gaat volgens mij ook geheel buiten Telfort om, zeker gezien ze zelf helemaal geen HTC TD leveren nog. Zij kunnen nooit aanspraak maken op mijn toestel.

Hoe lang had jij je toestel + abonnement al? Gefeliciteerd overigens, erg relaxed dat het rond is :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 26-06-2008 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ peluso Congrats!!

Waneer had jij je contract aangesloten? Was het eentje met een gsm erbij of enkel een sim only?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

[...]

Ik ben zojuist bij Telfort in Utrecht geweest. De jongedame wist mij te vertellen dat nieuwe klanten ook de nieuwe AVmeekrijgen. Mijn abonnement kon volgens haar nog gewoon opgezegd worden onder die voorwaarden. De wijziging zou volgens haar overigens niet actief door Telfort gecommuniceerd worden aan bestaande klanten; de reden dat ik het hier op GoT moest uitvinden lijkt me...

Het lijkt er echter op dat bij veel wederverkopers nog niet gecommuniceerd wordt met de nieuwe AV, of op z'n minst een verwijzing naar de wijzigingen per juli. Dit maakt het allemaal erg lastig.

Als ze de nieuwe meekrijgen, kan je dus niet opzeggen. Of bedoel je dat men de oude AV meekrijgt? zoja dan haal ik vandaag nog een nieuwe telefoon :+
Ook als de nieuwe AV al op de site van TF staat dan is dat voldoende om niet mee te kunnen doen aan deze leuke aktie ;)

[ Voor 5% gewijzigd door n00bs op 26-06-2008 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:02:
Als ze de nieuwe meekrijgen, kan je dus niet opzeggen. Of bedoel je dat men de oude AV meekrijgt? zoja dan haal ik vandaag nog een nieuwe telefoon :+
Ook als de nieuwe AV al op de site van TF staat dan is dat voldoende om niet mee te kunnen doen aan deze leuke aktie ;)
Op de website van Telfort staan de oude algemene voorwaarden, waarin nog gesproken wordt over de klantenservice met het nummer 1200. De file heet ook "abonnement_april_08.pdf". Over een bedrag wordt overigens niet gerept in de AV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Er staat echt wel expliciet in dat er kosten in rekening worden gebracht voor het gebruik van de klantenservice. Ik heb geen "oude" algemene voorwaarden bij de hand dus ik weet niet of dit er al in stond. (Punt 14.4 van de Algemene voorwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:12:
Er staat echt wel expliciet in dat er kosten in rekening worden gebracht voor het gebruik van de klantenservice. Ik heb geen "oude" algemene voorwaarden bij de hand dus ik weet niet of dit er al in stond. (Punt 14.4 van de Algemene voorwaarden).
Er staat inderdaad dat er kosten in rekening gebracht worden. De reden dat je nu mag opzeggen is dat het tarief gewijzigd. Dit tarief staat echter niet in de AV, dat wilde ik duidelijk maken.

Evengoed staat op de webshop van Telfort ook nog steeds verkeerde informatie, zonder verwijzing dat er wijzigingen gaan komen. Daarbij staat hier nog steeds dat de kosten pas berekend worden vanaf het moment dat je een medewerker spreekt. Dit gaat veranderen en kosten worden direct als je het bandje hoort al berekend. Daar bovenop komen nog eens de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon. Al met al een hele verschraling waardoor de klantenservice "onbetaalbaar" wordt vanaf je mobiele telefoon.

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL579/4226866/14675840/322872373.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 26-06-2008 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Ja dat is toch nu ook het geval... 20cent vragen ze nu. Het wordt 30cent, dus nadelig voor jou... dus mag jij opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-06 22:10

BPP

Mijn brief ook op de post MET de vraag of hij kan worden overgezet naar een Prepaid account. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 93400 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:17:
[...]

Er staat inderdaad dat er kosten in rekening gebracht worden. De reden dat je nu mag opzeggen is dat het tarief gewijzigd. Dit tarief staat echter niet in de AV, dat wilde ik duidelijk maken.

Evengoed staat op de webshop van Telfort ook nog steeds verkeerde informatie, zonder verwijzing dat er wijzigingen gaan komen. Daarbij staat hier nog steeds dat de kosten pas berekend worden vanaf het moment dat je een medewerker spreekt. Dit gaat veranderen en kosten worden direct als je het bandje hoort al berekend. Daar bovenop komen nog eens de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon. Al met al een hele verschraling waardoor de klantenservice "onbetaalbaar" wordt vanaf je mobiele telefoon.

[afbeelding]
Ik kan mij niet voorstellen dat TF de fout maakt dat de oude AV nog op de site staat en je die meekrijgt bij een TF shop.
Dan zou je per direct het contract kunnen beeindigen en onbeperkt telefoons cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bs schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:37:
Ik kan mij niet voorstellen dat TF de fout maakt dat de oude AV nog op de site staat en je die meekrijgt bij een TF shop.
Dan zou je per direct het contract kunnen beeindigen en onbeperkt telefoons cashen.
Ik heb inmiddels de nodige screenshots gemaakt van de website (voor wat het waard is) om te indien nodig, te kunnen laten zien dat hun informatie compleet misleidend en incompleet is.

Kijk maar eens als je een telefoon gaat bestellen op de Telfort Webshop naar de voorwaarden van de belbundel, de tarieven en de link die je krijgt naar de algemene voorwaarden.

In een andere sectie van de site zag ik een overzicht van alle AV's voor mobiel bellen. De nieuwste, per 14 juli, stond er simpelweg nog niet eens bij. Hoe erg is dat!

Kopers via de website moeten dus het geluk hebben dat ze dat goed weggestopte nieuwsberichtje over de tariefwijziging vinden. Dat is bij mijn weten niet afdoende om te kunnen zeggen dat zij zich verzekerd hebben dat nieuwe klanten op de hoogte waren van dit nieuws.

Onbeperkt telefoons cashen is weer een ander uiterste... Zeker omdat het dan al aannemelijk is dat je op de hoogte bent van de nieuwe AV.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 26-06-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ n00bs

Kijk dan zelf op telfort.nl heel simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Heeft iemand het nog aangedurft om alsnog een telefoon + Telfort abonnement te scoren om deze over een paar dagen op te zeggen?

[ Voor 6% gewijzigd door wimpie op 26-06-2008 15:42 ]

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Anoniem: 93400 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:40:
[...]

Onbeperkt telefoons cashen is weer een ander uiterste... Zeker omdat het dan al aannemelijk is dat je op de hoogte bent van de nieuwe AV.
Als je daar van op de hoogte wordt gesteld tijdens het bestelproces. Telfort kan het niet aannemelijk maken dat ik op hun website kijk als ik een telefoon + Telfort abonnement bij een wederverkoper aanschaf.

En dan nog het feit dat je akkoord gaat met de huidige AV, die per 14 juli wijzigen. Je zou dan expliciet akkoord moeten gaan voor een AV tot 14 juli, en met de nieuwe per 14 juli.

Divide and conquer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wimpie schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:44:
Als je daar van op de hoogte wordt gesteld tijdens het bestelproces. Telfort kan het niet aannemelijk maken dat ik op hun website kijk als ik een telefoon + Telfort abonnement bij een wederverkoper aanschaf.

En dan nog het feit dat je akkoord gaat met de huidige AV, die per 14 juli wijzigen. Je zou dan expliciet akkoord moeten gaan voor een AV tot 14 juli, en met de nieuwe per 14 juli.
Dat eerste is een probleem van de wederverkoper. Ik weet niet hoe dat juridisch in elkaar steekt. Is Telfort verantwoordelijk voor wat een wederverkoper doet, of moet je als consument dan bij de wederverkoper zijn!?

Het euvel zit 'm niet zozeer in de AV, maar in de tariefswijzigingen. Deze wijzigingen zijn (op een kleine vermelding achteraf na) nergens te vinden. Sowieso tijdens het online bestelproces is het nergens te zien.

Overigens:

Afbeeldingslocatie: http://pic15.picturetrail.com/VOL579/4226866/14675840/322875028.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 26-06-2008 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
net Telfort aan de lijn gehad: IK HEB EEN TOEZEGGING :D :D :D :D

mijn abbo gaat standaard de lucht uit in juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05-2023
Er staan helemaal nergens expliciete bedragen in de AV. Desalnietemin kan telfort natuurlijk niet zomaar allemaal prijzen gaan veranderen, dus er zal ergens staan dat de prijzen elders vast gesteld worden. Dat kon ik zo snel even niet vinden.

Bijvoorbeeld abbonementsprijzen kunnen ze per nieuwe contractant gewoon veranderen denk ik. Dus als ik nog 30e/maand betaal voor 120minuten en iemand anders 20e/maand, met exact dezelfde voorwaarden, dan kan ik niet m'n contract opzeggen. Ik denk dat het zo werkt.

In dit geval is het echter anders, ze veranderen de prijs van de helpdesk (en het telefoonnummer, wat expliciet als 1200 genoemt wordt in de AV), en die geldt ook meteen voor de oude abbonementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ Dented

En moet jij je toestel inleveren?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Ibix schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 15:59:
@ Dented

En moet jij je toestel inleveren?!
fuck, niet gevraagd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ dented

Geen slapende honden wakker maken, heb dit ooit met orange meegemaakt een paar jaar terug en ook toen hebben ze niet om de toestel gevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 17:08

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb zelf ook Telfort voor mijn mobiel, maar heb het ook een beetje met ze gehad.
Heb nu een 2 jarig abbonement.

Maar is het nu zo, dat als ik opzeg, dat ik toch mijn telefoon kan houden?
Het is mij enigzins onduidelijk

Wie kan er mij een antwoord op geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Ibix schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:09:
@ dented

Geen slapende honden wakker maken, heb dit ooit met orange meegemaakt een paar jaar terug en ook toen hebben ze niet om de toestel gevraagd.
nee daarom, zowieso, ik heb dat toestel(e61i) bij een externe dealer gehaald. And there is no way in hell dat Telfort aan een al uitgekeerde commisie mag komen na een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DenTeD123 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:10:
nee daarom, zowieso, ik heb dat toestel(e61i) bij een externe dealer gehaald. And there is no way in hell dat Telfort aan een al uitgekeerde commisie mag komen na een jaar.
Ik betwijfel zelfs of ze dat mogen, al hebben ze het pas één dag uitgekeerd. Er zijn zaken gedaan, en Telfort besluit zelf om de AV te wijzigen met het risico dat mensen opzeggen. De wederverkoper is alleen bemiddelaar en staat verder buiten de 'deal'. Hij heeft gewoon recht op die commissie. Telfort staat op zijn beurt weer geheel los van de afspraak die jij met de wederverkoper hebt over de telefoon.

Correct me if I'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Anoniem: 93400 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 16:13:
[...]

Ik betwijfel zelfs of ze dat mogen, al hebben ze het pas één dag uitgekeerd. Er zijn zaken gedaan, en Telfort besluit zelf om de AV te wijzigen met het risico dat mensen opzeggen. De wederverkoper is alleen bemiddelaar en staat verder buiten de 'deal'. Hij heeft gewoon recht op die commissie. Telfort staat op zijn beurt weer geheel los van de afspraak die jij met de wederverkoper hebt over de telefoon.

Correct me if I'm wrong.
geen correctie nodig volgens mij heb je namelijk harstikke gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Zojuist mijn briefje aangetekend naar Telfort verstuurd. Wanneer kan ik dan het beste een simyo kaartje aanvragen? Gelijk doen of even tot dinsdag wachten?

Zat eerst aan een Iphone 2.0 te denken, maar het is allemaal zo kort dag. Ik ga er namelijk vanuit dat Telfort mij de 14e ook daadwerkelijk van het netwerk afschopt en ze zullen denk ik niet echt heel flexibel zijn...(gokje)

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

F@ck, ik zie nu dat het adres in de voorbeeld brief anders is dan die op de website van Telfort staat. Nu nog maar een aangetekende brief sturen... BALEN |:(

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Nogmaals, persoonlijke updates mag je laten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Misschien een stomme vraag, maar zou het ook mogelijk zijn om een telfort nummer te porteren naar een nieuw telfort abbo? Ik heb nu een telfort sim-only abbo (opzeggen per 14-7), en wil toe naar een telfort abbo + toestel... maar ik wil wel mijn nummer houden.
Is dat mogelijk of moet dat dan perse eerst via een andere provider (bijv. prepaid)?

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
vandaag maar weer eens met telfort gebeld.
Brief verstuurd op 12 juni en pas afgelopen dinsdag (na een e-mail vraag aan de klantenservice) te horen gekregen dat de brief ontvangen is. Nu is het wachten op de afhandeling dus vandaag gebeld.

Kreeg een mevrouw aan de lijn die er eerst weinig van begreep en ik heb haar uitgelegd dat ik mijn nummer wil porteren dus dat ze een beetje door moeten werken... Mevrouw wist mij alleen te vertellen dat er ontzettend veel mensen opzeggen en dat de afhandeling nog wel een week kan duren....

Zijn er eigenlijk nu al mensen die een brief van Telfort hebben dat de opzegging akkoord is en dat het abo per 14 juli beeindigd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik lees net op Telecomvergelijker.nl dat daar mensen zijn gebeld door Telfort.
Gepost door XCLTempesT op 24/06/2008 20:14
Ik werd vandaag door Telfort gebeld met de vraag of dit echt de reden was dat ik wilde opzeggen (ze had mijn brief ontvangen). Ze vroeg zich af of ik geen klachten heb over de dienstverlening etc. etc.

Ik was aangenaam verrast, ik kreeg zowaar het gevoel dat ze me als klant waardeerde en me graag zouden willen behouden als klant (Over het algemeen vind ik de klantenservice van Telfort onbekwaam en onvriendelijk, vandaar dat ik zo verrast was).

Er werd mij nog een bioscoopbon aangeboden als ik klant zou blijven van Telfort, maar daar heb ik voor bedankt (hoewel ik het gebaar wel kon waarderen).

Op 14 juli wordt mijn abonnement nu dus omgezet naar Telfort Prepaid, en daarna zou ik zonder problemen deze weer kunnen overzetten naar een andere aanbieder. Als alles ook goed verloopt, dan vind ik het netjes afgehandeld.

Gepost door bbbt op 25/06/2008 08:27
Ik had gisteren dezelfde ervaring. Werd gebeld door een uiterst correcte Telfort medewerker, er werd gevraagd naar de reden van opzegging. Ik heb verteld dat ik klaar was met het "verlagen" (verhogen) van de tarieven, vooral aangezien ik in de afgelopen jaren regelmatig de KS heb moeten bellen vanwege fouten van Telfort (sim-only korting niet doorberekend, etc..).
Ik kreeg te horen dat mijn nummer per 14 juli zal worden omgezet naar prepaid en dat als ik daarmee wil bellen ik wel moet opwaarderen. Anders blijft het nummer nog 1 jaar bestaan en zou daarna vervallen.
Bovendien vertelde de medewerker dat ik vanaf de 14e ook een willekeurig ander abonnement kon afsluiten.
het was duidelijk geen standaard callcentermedewerker. Als de service altijd zo goed was, was ik zeker gebleven..

[ Voor 3% gewijzigd door funk-e op 27-06-2008 12:12 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik verwacht ook nog wel een telefoontje dan, ik heb de afgelopen 3 jaar 3500€ die kant opgebracht zag ik van de week.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
MrAcid schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 12:12:
Ik verwacht ook nog wel een telefoontje dan, ik heb de afgelopen 3 jaar 3500€ die kant opgebracht zag ik van de week.. :X
€100,- pm?

Zonde van het geld! (Of was het zakelijk?)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nope, niet zakelijk.. Ik belde en smste "gewoon" vrij veel. Is nu een stuk minder. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Ja ik heb telfort gebeld en de beste man zei idd ook dat mijn nummer gewoon naar prepaid omgezet kon worden, echter van een aantal winkels hoorde ik het tegenovergestelde heb daarom voor de zekerheid maar een simkaartje bij Simyo besteld..

Hoop dat het goed gaat.. Niets mag de iPhone in de weg liggen.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:48

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik zou graag willen weten wat er nu staat bij "mijn gegevens" bij diegene die een bevestigingsbrief/sms hebben ontvangen van Telfort.
De KS-medewerker vertelde tegen mij dat mijn opzegging in het systeem is verwerkt, maar online staat einde abbo nog steeds op 11-12-2008.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71324

Zondagskindje schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:09:
Ik zou graag willen weten wat er nu staat bij "mijn gegevens" bij diegene die een bevestigingsbrief/sms hebben ontvangen van Telfort.
De KS-medewerker vertelde tegen mij dat mijn opzegging in het systeem is verwerkt, maar online staat einde abbo nog steeds op 11-12-2008.
Ik heb op 26-05 me abbo opgezegd voordat bekend werd gemaakt dat er een tariefswijziging zou plaatsvinden. Ik heb vorige week een sms gekregen met daarin de bevestiging van opzegging (dus contract t/m 14juli) maar er staat nog steeds:

U hebt op 26-05-2008 uw abonnement opgezegd. Deze wijziging gaat in per 26-08-2008.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik heb inmiddels overstap aangevraagd bij HI naar sim-only met nummerbehoud.
En de brief vandaag aangetekend op de post gedaan.

Lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71324 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 14:24:
Ik heb op 26-05 me abbo opgezegd voordat bekend werd gemaakt dat er een tariefswijziging zou plaatsvinden. Ik heb vorige week een sms gekregen met daarin de bevestiging van opzegging (dus contract t/m 14juli) maar er staat nog steeds:

U hebt op 26-05-2008 uw abonnement opgezegd. Deze wijziging gaat in per 26-08-2008.
Je hebt opgezegd onder normale omstandigheden. Ze zouden natuurlijk gek zijn om iedereen nu standaard per 14 juli te laten stoppen. In de opzegbrief moet je specifiek aangeven dat je het contract beëindigd om de verandering in de dienstverlening. In jouw geval zal je dus een nieuwe brief moeten schrijven waarin je aangeeft het abonnement om die reden per 14 juli te willen beëindigen.

Je staat in je volste recht, dus dat kunnen ze je ook niet weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Anoniem: 93400 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:11:
[...]

Je hebt opgezegd onder normale omstandigheden. Ze zouden natuurlijk gek zijn om iedereen nu standaard per 14 juli te laten stoppen. In de opzegbrief moet je specifiek aangeven dat je het contract beëindigd om de verandering in de dienstverlening. In jouw geval zal je dus een nieuwe brief moeten schrijven waarin je aangeeft het abonnement om die reden per 14 juli te willen beëindigen.

Je staat in je volste recht, dus dat kunnen ze je ook niet weigeren.
Ik zit in eenzelfde soort situatie voor twee Telfort-abonnementen. Ik heb op 10 juni een brief naar Telfort gestuurd om mijn abonnementen te beëindigen. Telfort stribbelt tegen.
Ik heb vanmiddag een aangetekende brief voor Telfort op de bus gedaan, dat zij , ondanks dat er voor mij al twee opzeggingen gepland zijn, beide abonnementen per 14 juli moeten beëindigen. Voor mij gelden de laatste maanden immers ook de wijzigingen van het klantenservicenummer!
Ik heb van mijn kant beide abonnmenten per 14 juli beëindigd. Maar of zij daar intrappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:34:

knipperdeknip

Maar of zij daar intrappen...
Het lijkt mij geen kwestie van 'intrappen'. Je staat gewoon in je recht als consument om een contract te beëindigen op het moment dat er aan de voorwaarden gerommeld wordt.

Telfort kan wat mij betreft ook niet hard maken dat zij inspanning hebben geleverd om nieuwe abonnees (sinds een maand geleden) op de hoogte hebben gebracht alvorens het contract getekend was. Hun website is hier het stille bewijs van. Ook wederverkopers lijken van niets te weten. Een GSMweb medewerker die ik aan de lijn had wist helemaal niets over wijzigingen in de algemene voorwaarden. Dit terwijl Telfort op z'n minst ook zijn wederverkopers zou moeten inlichten.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 27-06-2008 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 23:00

WPN

Anoniem: 93400 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 14:51:
[...]

Ik heb niets op papier meegekregen aangezien het online besteld is bij een wederverkoper. Aangezien er nog geen nieuwe AV zijn, ook niet bij Telfort op de site kunnen ze dat nooit hard maken (omdat het simpelweg nooit zo geweest is).

Op de rekening van GSMweb zie ik gewoon dat mijn HTC TD + Route66 € 30 waren. Deze heb ik gekocht dus. Dit gaat volgens mij ook geheel buiten Telfort om, zeker gezien ze zelf helemaal geen HTC TD leveren nog. Zij kunnen nooit aanspraak maken op mijn toestel.

Hoe lang had jij je toestel + abonnement al? Gefeliciteerd overigens, erg relaxed dat het rond is :)
inderdaad ze kunnen weinig hardmaken op die manier :)

mijn telfort abbo had ik al een lange tijd (zeker 3 jaar) dus ik heb niet even snel een nieuwe mobiel gehaald om vervolgens onder mom van contracts verandering een nieuwe mobiel te krijgen ;)

telfort maakte er geen probleem van dat ik op zeg... :) (hoewel toen ik de eerste keer belde, de meid van de KS erg depri begon te klinken toen ik zei dat ik een brief had gestuurd om te vertrekken)

@lbix
toen ik mijn telfort contract afsloot was dat MET mobiel (nokia 6280 die in Bulgarije van het balkon gejat is 2 jaar geleden)
mijn huidige vodafoon abbo heb ik ook met toestel (htc tc) afgesloten, aangezien ik de samsung u600 een ontzettend klote ding vond en aangezien ik tussen de 300 en 600 euro uitgeven aan alleen een mobiel een beetje over de top vond nooit wat aan gedaan dus :)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het inleveren van telefoons is niet meer van toepassing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:43
De dame van Telfort (helpdesk) wist mij wel te vertellen dat het ook mogelijk was om op te zeggen via de telefoon, msischien interessant?
Verder vraag ik mij ook af of het mogelijk is om binnen Telfort over te stappen op een andere abbonement. Ik ben opzich best tevreden, alleen heb ik nu door mijn abbo automatisch te verlengen 100 min in de maand voor 15,- terwijl ik voor een sim-only voor dat bedrag het 3 dubbele zou krijgen.
Iemand een idee of hier mogelijkheden in zijn?
Ik hoef opzich niet perse mijn nummer te behouden, kan ik me gewoon weer aanmelden of zien ze dan dat ik ze toch enigszins verneukt heb en zeggen ze dag DRAFTER86 daar doen wij niet aan mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRAFTER86 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 02:55:
De dame van Telfort (helpdesk) wist mij wel te vertellen dat het ook mogelijk was om op te zeggen via de telefoon, msischien interessant?
Verder vraag ik mij ook af of het mogelijk is om binnen Telfort over te stappen op een andere abbonement. Ik ben opzich best tevreden, alleen heb ik nu door mijn abbo automatisch te verlengen 100 min in de maand voor 15,- terwijl ik voor een sim-only voor dat bedrag het 3 dubbele zou krijgen.
Iemand een idee of hier mogelijkheden in zijn?
Ik hoef opzich niet perse mijn nummer te behouden, kan ik me gewoon weer aanmelden of zien ze dan dat ik ze toch enigszins verneukt heb en zeggen ze dag DRAFTER86 daar doen wij niet aan mee?
Gewoon opzeggen en het huidige abonnement om laten zetten naar Prepaid. Vanuit dat Prepaid kan je weer een Sim Only aanvragen. Helemaal opzeggen en een nieuw nummer krijgen behoort ook tot de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 18:49:
Het inleveren van telefoons is niet meer van toepassing!
:z dat stond al ergens op de eerste pagina.

Het enige wat interessant is of men nu gewoon een abbo kan aanvragen en direct weer opzeggen omdat de oude AV er nog staat.

Daarnaast de andere vraag of men op een zwarte lijst komt te staan wanneer men dit doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Anoniem: 93400 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 09:12:
[...]

Gewoon opzeggen en het huidige abonnement om laten zetten naar Prepaid. Vanuit dat Prepaid kan je weer een Sim Only aanvragen. Helemaal opzeggen en een nieuw nummer krijgen behoort ook tot de mogelijkheden.
Naar prepaid van Telfort of van een andere aanbieder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRAFTER86 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 12:04:
[...]

Naar prepaid van Telfort of van een andere aanbieder?
Toch jammer dat mensen niet eens zelf rondkijken op een forum... Zo moeilijk was het niet te vinden in dit topic.

Maar goed... het is zondag en ik ben in een ontspannen bui :P Gewoon prepaid van Telfort. Bij het opzeggen kun je aangeven dat je het abonnement beëindigd omdat de dienstverlening veranderd is (wijziging in o.a. algemene voorwaarden) en dat je het graag in een prepaid laat omzetten. Van daaruit kan je weer naar abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
ik neem aan dat iedereen hier al heeft opgezegd. Ik heb voor de zekerheid nog een brief naar Telfort gestuurd om er zeker van de zijn dat mijn abo stopt op 14 juli (ik heb mijn brief verstuurd op 09-06-2008 en ik heb nog steeds geen telefoontje of smsje van Telfort gehad terwijl ze bij de klantenservice wel hebben gezegd dat de brief binnen is gekomen)

Hier de (voorbeeld)brief:
Aan:
Telfort BV
t.a.v. Contractbeheer
Postbus 512
2400 AM Alphen a/d Rijn

Plaatsnaam, 09/06/2008

Betreft: opzeggen abonnement

Geachte heer/mevrouw,
Naar aanleiding van een eenzijdige wijziging van het contract door Telfort (het verhogen van het tarief van bellen naar de klantenservice naar €0,30) zeg ik mijn abonnement op per de datum waarop deze wijziging ingaat (14 juli 2008).

Ik geef Telfort geen toestemming een opzegtermijn aan te houden, aangezien u mij niet 3 maanden voorafgaand aan deze wijziging op de hoogte heeft gesteld van deze wijziging. Ik eis dus dat het contract afloopt per 14 juli. Door uw eenzijdige wijziging vervalt namelijk de opzegtermijn.

Ik wens gebruik te maken van nummerbehoud. Mijn nieuwe provider neemt zo spoedig mogelijk contact met u op om het nummer te porteren.

De gegevens zijn:
Aansluiting: 0612345678
Klantnummer: 1234567
Naam: Naam
Adres: Adres
Postcode + plaats: 1234 AA Amsterdam
Telefoon: 0612345678

De door mij aan u verstrekte incassomachtiging ten laste van rekeningnummer 123456789 komt per diezelfde datum te vervallen. Verder zou ik graag een bevestiging willen ontvangen van deze opzegging.

Vriendelijke groet,

Naam

[handtekening]

Bijlage: kopie legitimatiebewijs

[ Voor 1% gewijzigd door funk-e op 29-06-2008 17:27 . Reden: wijziging ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
ik zou de passage bij het nummerbehoud aanpassen. Je geeft aan dat je nieuwe provider uiterlijk 2 wkn voor het verlopen van het abo contact opneemt. Die 2 wkn zijn echter al zo goed als aangebroken omdat het morgen 1 juli is.

Ik zou er van maken dat je nieuwe provider zo snel mogelijk contact zal opnemen ivm nummerbehoud.

Kunnen ze daar in elk geval nooit over gaan zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
lars1980 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 16:48:
ik zou de passage bij het nummerbehoud aanpassen. Je geeft aan dat je nieuwe provider uiterlijk 2 wkn voor het verlopen van het abo contact opneemt. Die 2 wkn zijn echter al zo goed als aangebroken omdat het morgen 1 juli is.

Ik zou er van maken dat je nieuwe provider zo snel mogelijk contact zal opnemen ivm nummerbehoud.

Kunnen ze daar in elk geval nooit over gaan zeiken.
ja, daar heb je gelijk in, (zal het ff aanpassen)
Ze zijn trouwens toch sowieso verplicht het nummer vast te houden?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
funk-e schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:26:
[...]

ja, daar heb je gelijk in, (zal het ff aanpassen)
Ze zijn trouwens toch sowieso verplicht het nummer vast te houden?
ik heb altijd begrepen dat het nummer tot 3 maanden na einde abo nog geporteerd moet kunnen worden.

Maar ik denk dat je het daar niet op moet laten aankomen. Bij Telfort verzuipen ze (aldus een medewerkster klantenservice) in de opzeggingen en worden ze daardoor overspoeld met telefoontjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264494

En hoe zou dat nu komen dat ze erin verzuipen?
Ik heb zelf (uiteraard) ook opgezegd, want de nadelige veranderingen blijven maar doorgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
Anoniem: 264494 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 17:43:
En hoe zou dat nu komen dat ze erin verzuipen?
Ik heb zelf (uiteraard) ook opgezegd, want de nadelige veranderingen blijven maar doorgaan.
Laten we eerlijk zijn de meeste mensen zeggen gewoon op omdat ze daar financieel voordeel uit halen, bijvoorbeeld een telefoon niet helemaal af hoeven te betalen.
Natuurlijk is het voor Telfort eigen schuld dikke bult, maar helemaal netjes is het ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DRAFTER86 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:30:
Laten we eerlijk zijn de meeste mensen zeggen gewoon op omdat ze daar financieel voordeel uit halen, bijvoorbeeld een telefoon niet helemaal af hoeven te betalen.
Natuurlijk is het voor Telfort eigen schuld dikke bult, maar helemaal netjes is het ook niet...
Voor mij is het tweeledig. Ik heb afgelopen maand juist voor Telfort gekozen omdat het een voordelige provider is, waarbij de kosten van de helpdesk wel al aan de hoge kant waren, maar acceptabel omdat deze kosten pas berekend worden vanaf daadwerkelijk contact met de persoon zelf. Daarnaast betaal je ook geen kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon, wat bij veel andere providers wel zo is. Een helpdesk kost je dan al gauw € 0,25/min plus de kosten van de helpdesk.

Nu ze met dit soort wijzigingen gaan komen krijg ik mijn bedenkingen. Dit is echt een behoorlijke verschraling van de dienstverlening! De helpdesk wordt 2,75 keer zo duur als je het vanaf je mobiele telefoon belt. Dat gaat mij wel heel ver.

Bijkomend voordeel is inderdaad dat het mij ook nog eens een bak geld kan gaan schelen. Ook niet vervelend.

De keuze om onder de oude voorwaarden te blijven is er niet. Je kan jezelf dus in de vingers snijden door abonnee te blijven met een sterk verschaalde dienstverlening, of je kunt jezelf een plezier doen door in ieder geval ook nog wat voordeel te pakken. De keuze is snel gemaakt wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Toch denk ik dat het merendeel (incl. ikzelf) inderdaad opzegt voor puur financieel gewin. Ik bel die klantenservice toch nooit. Zoals eerder gezegd in dit topic: Telfort is opzich prima maar het is een harde wereld en als er geld te besparen valt dan doen we dat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik zeg op omdat ik naar Vodafone terug wil. Omdat mobiel internet via Vodafone vele malen sneller is dan bij Telfort.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:34
MrAcid schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:55:
Toch denk ik dat het merendeel (incl. ikzelf) inderdaad opzegt voor puur financieel gewin. Ik bel die klantenservice toch nooit. Zoals eerder gezegd in dit topic: Telfort is opzich prima maar het is een harde wereld en als er geld te besparen valt dan doen we dat. :)
Inderdaad. Zij laten ook geen enkele kans liggen om jou geld afhandig te maken. Zo schreef ik mijn opzegging met in gedachten het telefoongesprek dat ik met hun helpdesk voerde toen, twee dagen na het afsluiten van m'n abonnement, de belminuten met 20% omhoog gingen voor nieuwe klanten. "Ja meneer, zo werkt dat nu eenmaal. U heeft een contract afgesloten voor 100 minuten en nieuwe klanten sluiten een contract af voor 120 minuten." (Zelfs als ik zou upgraden naar een hogere bundel zou ik in m'n 'eigen' tariefplan blijven.) Telfort (bevestiging per sms ontvangen). :w

[ Voor 5% gewijzigd door Z-Dragon op 30-06-2008 00:13 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maar heeft iemand nou al een antwoord of je nu een contact kan afsluiten en direct beeindigen en of je op een zwarte lijst komt te staan?
Dat lijken mij de enige 2 essentiele vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
MrAcid schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:55:
Toch zeker niet iedereen. Het kan mij geen zak schelen hoeveel de klantenservice kost, zolang ik hem maar niet hoef te bellen!

<maandagmorgenrant>
In tegenstelling tot jouw ervaring, vind ik telfort zo kut dat het gewoon niet werkt zolang je niet vaak aan de telefoon van de helpdesk hangt. Ik spreek hierbij vooral over internet via UMTS (en soms GPRS), bellen lukt altijd wel. Als de helpdesk dan ook nog geen verstand van zaken heeft en eigenlijk meestal (maar gelukkig niet altijd) een kastje-naar-de-muur service is, dan wil ik daar niet ook nog eens veel geld aan uitgeven.

Straks verdienen ze nog gewoon echt geld als mensen de helpdesk bellen, dat moedigt ze alleen maar aan om meer problemen te veroorzaken i.p.v. ze op te lossen (30ct/min+25ct belkosten= 33euro/uur). Of dit is misschien een soort van 'ontmoedigingsbeleid', zodat mensen de klantenservice niet meer bellen als kwelfort weer een of andere tcp-filter heeft laten vastlopen ofzo. Daar ben ik al helemaal niet van gedient, als je de boel verprutst moet je daar ook makkelijk op aangesproken kunnen worden.
</maandagmorgenrant>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas
  • Niet online

Bas

aka BannieMove

Die zwarte lijst is ook een misterie. Is ie er wel of is ie er niet?

Tjielp... een vogel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Bas schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:37:
Ik weet het niet, maar zolang je niks 'verkeerds' doet, is er ook geen reden om op die lijst te komen. Voor opzeggen omdat je het niet eens bent met hun aanpassing van de AV kun je niet voor op die lijst komen lijkt me. Maar als je b.v. nu nog snel een abbonement neemt en dat dan meteen weer opzegt omdat je weet dat je dan een gratis telefoon hebt, dat lijkt me wel een goede reden (als dat al lukt). Dat kunnen ze echter moeilijk hard maken, misschien wist je wel echt niet dat de de KS zo duur zou gaan worden. Ik denk ook niet dat er zo'n lijst bestaat voor dit soort dingen, wel voor wanbetalers etc (maar ik weet er verder eigenlijk niks van, dus ben ook wel benieuwd). (Edit: sms dat ze brief hebben ontvangen, over 2 weken 'nader bericht'.)

[ Voor 4% gewijzigd door BlackShift op 30-06-2008 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bas schreef op maandag 30 juni 2008 @ 09:37:
Hij bestaat zeker wel! Via via heb ik mijn hand kunnen leggen op een gedeelte van deze lijst!

Zojuist ook een SMS gehad. Ik vind 2 weken nogal een termijn zeg! Ik moet nog e.e.a. regelen als ik gewoon afgekoppeld word, waar ik wel van uitga. Maar goed, ik wil niet het risico lopen om met een dubbel abonnement te zitten als Telfort wel dwars gaat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Anoniem: 93400 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:37:
[...]

Hij bestaat zeker wel! Via via heb ik mijn hand kunnen leggen op een gedeelte van deze lijst!

Zojuist ook een SMS gehad. Ik vind 2 weken nogal een termijn zeg! Ik moet nog e.e.a. regelen als ik gewoon afgekoppeld word, waar ik wel van uitga. Maar goed, ik wil niet het risico lopen om met een dubbel abonnement te zitten als Telfort wel dwars gaat liggen.
niet om het een of ander.. maar dat is gewoon een zwart vlak.. zo ken ik ook nog een rode lijst een gele en met een beetje zoeken is er vast nog wel een groene lijst te vinden ..
offtopic:
maar ik zal in mijn maandagmorgen mood het grapje wel niet begrijpen

[ Voor 14% gewijzigd door hendrikjan op 30-06-2008 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jezzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-02-2023
DRAFTER86 schreef op zondag 29 juni 2008 @ 18:30:
[...]

Ja gratis PS3. En netjes of niet. Telfort wijzigt ook de voorwaarden om er zelf voordeel uit te halen. Dus.. PS# kom maar. :)

Tweakers heeft geen moderatie systeem, wel een fanboy systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat een retards bij TF! had ik vorige week een VRAAG gesteld mbt die AV wijziging, krijg ik nu een bevestigig dat mijn abbo wordt beeindigd terwijl ik dit NOOIT heb aangevraagd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ n00bs

lmao, ging het maar altijd zo makkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 15:34:
[...]

Ik zit in eenzelfde soort situatie voor twee Telfort-abonnementen. Ik heb op 10 juni een brief naar Telfort gestuurd om mijn abonnementen te beëindigen. Telfort stribbelt tegen.
Ik heb vanmiddag een aangetekende brief voor Telfort op de bus gedaan, dat zij , ondanks dat er voor mij al twee opzeggingen gepland zijn, beide abonnementen per 14 juli moeten beëindigen. Voor mij gelden de laatste maanden immers ook de wijzigingen van het klantenservicenummer!
Ik heb van mijn kant beide abonnementen per 14 juli beëindigd. Maar of zij daar intrappen...
Net e-mail gehad, dat mijn abonnement per 14/7 wordt beëindigt. Er wordt in dat e-mail gesproken over abonnement en niet over abonnementen, maar ik heb nu in ieder geval min of meer zwart-op-wit, dat mijn abonnement wordt beëindigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Anoniem: 247292 schreef op maandag 30 juni 2008 @ 12:05:
[...]

Net e-mail gehad, dat mijn abonnement per 14/7 wordt beëindigt. Er wordt in dat e-mail gesproken over abonnement en niet over abonnementen, maar ik heb nu in ieder geval min of meer zwart-op-wit, dat mijn abonnement wordt beëindigt.
Dat vroeg ik mij ook af, ik heb naast m'n belabonnement ook een surf'n'mail abonnement. Zou die ook stopgezet worden? Ik heb nu prepaid aangevraagd, en als het mogelijk is wil ik eigenlijk wel m'n surf'n'mail daar bij houden. Daar zit ook 'maar' een opzegtermijn van 3 maanden aan vast, dus als ik m'n nummer van prepaid naar een abo (van waarschijnlijk een andere provide) overzet, dan heb ik max. 3 maanden (=30euro) extra kosten. Weet iemand misschien hoe dat zit? Als ze die ook opzeggen is't ook wel best, dan moet ik alleen wat meer haast maken met een nieuw abo zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackShift, even voor de duidelijkheid: het gaat bij mij over twee belabonnementen, geen surf'n'mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Telfort opzeggen is ook een karwei hoor. Zeggen ze eerst dat het nog 3 maanden duurt. Dan zeggen ze het veranderd wordt omdat ze slordig zijn geweest. Zeggen ze dat ze het veranderd hebben, maar het duurt eventjes voordat het verwerkt is. Is het verwerkt volgens hun, gevens ze nog steeds pas na 3 maanden het nummer vrij om te porten...

Ik krijg weer flashbacks naar een periode waar er bijna maandelijks 250 euro van mijn rekening werd afgeschreven terwijl ik slechts een offerte had aangevraagd in een winkel om van vodafone naar telfort te gaan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266484

Heb zojuist via de mail onderstaande bevestiging ontvangen van Telfort. ;)

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.

Wij hebben uw opzeggingsverzoek ontvangen wegens de wijziging dienstverlening van onze Klantenservice. Wij zullen uw verzoek op 14 juli 2008 uitvoeren. U ontvangt van Telfort een eindafrekening. Heeft u na de eindafrekening nog geld van ons tegoed? Dan maken wij dit bedrag binnen 4 weken over op uw rekening.

Houdt u rekening met onderstaande?

- Indien u heeft aangegeven dat u uw nummer wilt meenemen naar een andere telecomaanbieder, dan dient u dit zelf tijdig bij deze telecomaanbieder kenbaar te maken. Deze zorgt ervoor dat uw nummer wordt overgezet.

- Indien u heeft aangegeven dat u het nummer wenst te behouden als Prepaid van Telfort, dan dient u rekening te houden met een verwerkingstijd van 48 uur. Gedurende deze periode kunt u geen gebruik maken van het mobiele nummer, onze excuses hiervoor. U kunt na de verwerking opwaarderen via Mobiel Opwaarderen of met een belkaart van Telfort. Kijk op telfort.nl/producten/mobiel/prepay/ voor verder informatie.

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,
Telfort B.V.

Afdeling Klantenservice Mobiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Liquid schreef op maandag 30 juni 2008 @ 13:19:
Telfort opzeggen is ook een karwei hoor. Zeggen ze eerst dat het nog 3 maanden duurt. Dan zeggen ze het veranderd wordt omdat ze slordig zijn geweest. Zeggen ze dat ze het veranderd hebben, maar het duurt eventjes voordat het verwerkt is. Is het verwerkt volgens hun, gevens ze nog steeds pas na 3 maanden het nummer vrij om te porten...

Ik krijg weer flashbacks naar een periode waar er bijna maandelijks 250 euro van mijn rekening werd afgeschreven terwijl ik slechts een offerte had aangevraagd in een winkel om van vodafone naar telfort te gaan :')
Ik dacht even dat ik de enige was met opzegproblemen.
Vandaag weer even gebeld met KS, in het 'systeem' staat niets vermeld over mijn opzegging :(

"Maar U kunt het wel opzeggen hoor"
Ja duhh, dat begrijpt mijn neus ook wel. |:(

ik wil een bevestigingsbrief retour, zoals ik dat in mijn brief verzocht heb!

Als ik niet weg wilde, dan heb ik nu een goeie reden gevonden.
Sjonge jonge, hoe moeilijk kan het zijn? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

n00bs schreef op maandag 30 juni 2008 @ 11:52:
Wat een retards bij TF! had ik vorige week een VRAAG gesteld mbt die AV wijziging, krijg ik nu een bevestigig dat mijn abbo wordt beeindigd terwijl ik dit NOOIT heb aangevraagd :(
Same here. Ik had alleen aangegeven dat ik er niet blij mee was toen ik belde voor het enabelen van UMTS een paar dagen geleden... krijg ik net een mail dat ie is opgezegd 7(8)7
Die gasten willen echt klanten kwijt daar ofzo... nouja, geen probleem, ga ik mijn sim-only abbo inruilen voor eentje met een mooi toestel :*)
Zal dan nog wel ff aangeven dat het nummer over moet naar prepaid zodat ik het weer kan porten naar het nieuwe abbo.

[ Voor 9% gewijzigd door Cheetah op 30-06-2008 17:32 ]

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cheetah schreef op maandag 30 juni 2008 @ 17:29:
[...]
Same here. Ik had alleen aangegeven dat ik er niet blij mee was toen ik belde voor het enabelen van UMTS een paar dagen geleden... krijg ik net een mail dat ie is opgezegd 7(8)7
Die gasten willen echt klanten kwijt daar ofzo... nouja, geen probleem, ga ik mijn sim-only abbo inruilen voor eentje met een mooi toestel :*)
Zal dan nog wel ff aangeven dat het nummer over moet naar prepaid zodat ik het weer kan porten naar het nieuwe abbo.
Probleem is dat ik niet van mijn abbo af wil. Aangezien ik TF Unlimited heb en ook wil behouden is dit al een sim only vorm. Ik heb er dus geen profijt van om een nieuw abbo af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
BlackShift schreef op maandag 30 juni 2008 @ 10:28:
[...]
(Edit: sms dat ze brief hebben ontvangen, over 2 weken 'nader bericht'.)
Heb ook opgezegd n.a.v. de tariefswijziging per 14-07, en eenzelfde sms ontvangen op 18-06. Ben benieuwd of ik deze week ook daadwerkelijk bericht krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Als je even belt dan kunnen ze je meteen zeggen of het goed in de computer staat. Bij mij gaat het allemaal goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:03
Ik heb anderhalve week terug Telfort opgezegd via een aangetekende brief met handtekening retour. Vorige week maandag een sms dat ze mijn brief ontvangen hadden, en er nader bericht komt. Daarop Vodafone sim-only aangevraagd en dat is gisteren goedgekeurd door beiden met portering op 14 juli.
Volgens mij komt het dan wel goed.

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Ik wil mijn nummer ook nog meenemen maar die bitchen daar weten niet zeker als het naar prepaid omgezet kan worden en ik heb dit nummer wel nodig want het staat op mijn visite kaartjes!

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Gewoon nu opzeggen, en evt. telefonisch de opzegging verifiëren. Als je maar een verzoek voor nummerbehoud indient voordat je aansluiting daadwerkelijk beindigd is, is er niets aan de hand.. Ben je hooguit een paar dagen onbereikbaar. Providers moeten namelijk tegenwoodig de telefoonnummers 30 dagen vasthouden i.v.m. late nummerbehoud aanvragen. Het enige dat van belang is, is dat je de aanvraag voor nummerbehoud doet op een moment dat je Telfort-aansluiting nog actief is. Zie ook dit artikel, en dan met name het stukje over de nieuwe regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

JJapie schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:43:
Gewoon nu opzeggen, en evt. telefonisch de opzegging verifiëren. Als je maar een verzoek voor nummerbehoud indient voordat je aansluiting daadwerkelijk beindigd is, is er niets aan de hand.. Ben je hooguit een paar dagen onbereikbaar. Providers moeten namelijk tegenwoodig de telefoonnummers 30 dagen vasthouden i.v.m. late nummerbehoud aanvragen. Het enige dat van belang is, is dat je de aanvraag voor nummerbehoud doet op een moment dat je Telfort-aansluiting nog actief is. Zie ook dit artikel, en dan met name het stukje over de nieuwe regelgeving.
MY HERO O+ O+ _/-\o_

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 11:32

Chiron

Moderator Discord
Wat een prutsers zijn het daar.
Net even de klantenservice gebeld om te vragen hoe het zat met bevestiging etc., aanvankelijk kon ze niks vinden, behalve een klachtenbrief van Barra (?), toen ze die opende bleek dat m'n gescande opzegbrief te zijn. 8)7 Ze hadden hem dus wel binnen, maar niet als opzegbrief herkend :(

Ik heb de toezegging gekregen dat ik nog een bevestigings-email krijg. Je e-mail adres moet je blijkbaar ook vermelden in de brief, want ze hebben niet door dat je je e-mail adres ook op mijntelfort.nl kan vinden :{

In ieder geval wordt m'n abo 14 juli beeindigd en omgezet naar prepaid. Ze vermeldde er wel bij dat ik tijdens de omzetting naar prepaid 48 uur lang niet bereikbaar kan zijn, maar dat neem ik maar voor lief.

Als je dus niks gehoord hebt zou ik zoals JJapie al zegt er ook nog achteraan bellen om te verifieren. Dan weet je in ieder geval zeker dat het niet ergens ligt te verstoffen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

Ik snap er niks meer van. Ik heb Telfort een aangetekende brief gestuurd, dat ik wil opzeggen ivm het wijzigen van de Algemene Voorwaarden.

Nu heb ik een sim-only abbonement aangevraagd bij Hi, en vermeld dat ik over wil stappen, met nummerbehoud. Nu kreeg ik vandaag mijn sim-kaart van Hi binnen, en wist dat ik tijdelijk een nieuw nummer kreeg. Nu bel ik met Hi, om na te vragen hoelang ik dat tijdelijke nummer houd. Dus wanneer ik kan gaan bellen via Hi, zegt die vrouw aan de telefoon, een Nummerbehoud duurt 3 maand.
Betekent dit nu, dat ik nog 3 maand met Telfort zal moeten bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Waarschijnlijk heeft Telfort de opzegtermijn van 3 maanden gewoon in de computer gezet waardoor het nummer dus nog niet eerder vrij komt. Even Telfort bellen om te zorgen dat ze het corrigeren: vervolgens Hi bellen dat ze het nogmaals moeten aanvragen met een overname vanaf 14 juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totaalgeflipt

Totaalgeflipt

De enige echte

MrAcid schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:13:
Waarschijnlijk heeft Telfort de opzegtermijn van 3 maanden gewoon in de computer gezet waardoor het nummer dus nog niet eerder vrij komt. Even Telfort bellen om te zorgen dat ze het corrigeren: vervolgens Hi bellen dat ze het nogmaals moeten aanvragen met een overname vanaf 14 juli.
Ik heb afgelopen vrijdag de aangetekende brief op de post gedaan. Zou dat zo snel gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Die hebben ze dan zaterdag of maandag gehad. Denk dat ze hem wel hebben dan. Of hij verwerkt is is een tweede natuurlijk. Maar aangezien Telfort blijkbaar alle brieven/vragen waar 14 juli in genoemd wordt op de automatische piloot opzegt zal het wel goed gaan. :+ Bel ze en je weet het!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Totaalgeflipt schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 13:25:
[...]

Ik heb afgelopen vrijdag de aangetekende brief op de post gedaan. Zou dat zo snel gaan?
Als je nog geen SMS hebt ontvangen op je Telfort nummer met de bevestiging van ontvangst, dan geef ik je een kleine kans dat het al verwerkt is.
Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste