Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

MrAcid schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:58:
Ja, dat zijn gewoon nummers van de hoofdkantoren in Utrecht en Amsterdam. Daar kennen ze me inmiddels wel en word ik niet zo goed meer geholpen..
Dat is gewoon het nummer van de helpdesk, ik ben er ook gewoon geholpen.

Anders probeer je 06-zesentwintighonderd twaalfhonderd

0800 - zeventienhonderdzeven (4 cijfers na 0800 dus ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266883

Anoniem: 93400 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:37:
[...]

Ik heb 4 dagen nadat ik nog een keer gebeld had (4 weken na eindafrekening) het geld ontvangen. Kennelijk moest ik nog op een lijst gezet worden, en dat is toen gebeurd. Eind goed al goed hier dus.
Nou, volgens mij ben je 1 van de weinigen. Ik zal echt helemaal blij zijn als ik compleet van Telfort af ben (heb nog ADSL en telefonie helaas)..........nog ff wachten tot 26 januari en dan is het zover. Alhoewel ik nog enkele reactie op mijn aangetekende brief heb mogen ontvangen. Heb gelukkig een handtekening retour versie gestuurd dus na 26 januari betaal ik geen cent meer aan Telfort.

Zal mij echt benieuwen hoe ze gaan reageren op mijn eigen verwerkte betalingsversie :)

Inge

Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 14:07
Anoniem: 93400 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:52:
[...]

In dit topic heeft al een nummer gestaan dat een prima alternatief is voor het betaalde nummer.

Volgens mij kan je deze ook gebruiken: 020- tweehonderd tweeduizend (ik doe het in letters zodat ze 'm niet zo makkelijk met google terug kunnen vinden, voor wat het waard is).
Wie kan het niet vinden, Telfort?
Telfort zit ook op GoT, of iig één medewerker O-)

En dat nummer is van het HK en je komt uit bij de telefonisste, die je helaas niet door verbindt met afdelingen waar je normaal de klantenservice voor moet bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Capa schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 16:05:
Wie kan het niet vinden, Telfort?
Telfort zit ook op GoT, of iig één medewerker O-)

En dat nummer is van het HK en je komt uit bij de telefonisste, die je helaas niet door verbindt met afdelingen waar je normaal de klantenservice voor moet bellen.
Maar jij geeft het vast niet door ;)

Hoe je het wendt of keert, het is mij wel gelukt (meerdere malen) via een van die nummers. Hoefde ook niet doorgeschakeld te worden van wat ik mij kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geisha08
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Wat een stelletje mongolen werken daar zeg. Ik ben nou al sinds 3 juli bezig mijn abonnement op te zeggen, vooralsnog zonder succes. Hier een opsomming van de afgelopen maanden:

2 juli: Eerste brief verzonden, aangetekend + ontvangstbewijs.
3 juli: Ontvangstbewijs ontvangen.
15 juli: Gebeld met klantenservice. Ontvangst van brief wordt ontkend. Verzocht een tweede brief te sturen met de kopieën van de eerste brief + ontvangstbewijs.
15 juli: Tweede brief + kopieën verzonden, aangetekend + ontvangstbewijs
16 juli: Ontvangstbewijs ontvangen.
Begin augustus: Gebeld met klantenservice. Ontvangst van mijn tweede brief wordt ook ontkend. Het zou druk zijn op de afdeling die de opzeggingen behandelt. Mij wordt geadviseerd nog een maand geduld te hebben.
Begin september: Gebeld met klantenservice. Brieven zijn nog steeds niet terecht. Nog steeds druk op de afdeling. Graag nog een maand geduld.
28 oktober: Mijn telefoonnummer wordt geblokkeerd. Gebeld met klantenservice. Geen brieven bekend. Er staat niks over mijn opzegging in het systeem. KS medewerker verzoekt mij nogmaals een brief te sturen met daarin kopieën van alle correspondentie en een opsomming van alle door mij genomen stappen.
29 oktober: Derde brief + kopieën verzonden, aangetekend + ontvangstbewijs
30 oktober: Ontvangstbewijs ontvangen.
5 november: Gebeld met KS. 3e brief is ontvangen. Officieele klacht aan laten maken. Reactie krijg ik alleen per email en zal 30 werkdagen op zich laten wachten........

Inmiddels heb ik dus 3 brieven verstuurd á 8 euro p.s. en zeker 2 uur met KS gebeld á 30 c.p.m. Tevens is mijn nummer dus geblokkeerd omdat ik de automatische afschrijvingen steeds gestorneerd heb. Als ik hiervoor geen €12.50 aan onkosten + uitstaande abonnementsgelden betaal beeindigen ze mn abonnement (inderdaad, ironisch..). Ook dreigen ze een incassobureau in te schakelen.

Iemand enige tips wat ik nu het beste kan doen? Het geld overmaken om zo verder gezeik met een incassobureau te voorkomen? Of gewoon stug volhouden en hopen op begrip van incassobureau/deurwaarder....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:08

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen tips eigenlijk... Je automatische incasso blokkeren en laat die deurwaarder maar komen. Toon hem de brieven en ontvangstbewijzen en laat hem en Telfort het lekker uitzoeken.
Als het echt zo is gegaan zoals je zegt heeft Telfort een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279511

Heel apart.

Ik weet dat klachten bij telfort langer duren aangezien er een behoorlijke achterstand is in de verwerking daarvan. maar opzeggingen zie ik eigenlijk nooit fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@Geisha08
Laat dat bureau maar komen(niet binnen laten), zou ik zeggen(net als maniacshouse). Je hebt bewijs genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geisha08
Riskeer ik dan niet aangemeld te worden bij BKR? Als ik gewoon betaal valt mij niets te verwijten, maar dan ben ik ongetwijfeld wel weer weken bezig om dit geld terug te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Geen idee. Mogelijk ben je al geregistreerd. En die registratie mogen ze dan mooi ongedaan maken.
Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Of loop eens bij een wetswinkel naar binnen. Je hebt genoeg moeite er in gestoken om het netjes af te handelen, laat ze maar op hun bek gaan (niet dat ze dat wat interesseert denk ik).

En een deurwaarder/incassobureau absoluut niet binnenlaten. Bij de voordeur afhandelen en duidelijk maken hoe de vork in de steel zit. Geen afspraken maken in de zin van toch maar alvast betalen of dat jij er nog wel achteraan gaat.

Overigens zijn ze met terugbetalen niet erg vlot... Vorige week gebeld (ja ja tijdelijk verlaagd tarief € 0,15 p/m) en ze zouden mij op de lijst zetten. Maar misschien heeft u al op de vorige lijst gestaan meneer?... Nou ik heb nog geen cent gezien. Oh dan zet ik u op de nieuwe lijst.
Zal ik anders een incassobureau inschakelen om mijn geld te komen halen? Toen werd het meisje aan de telefoon een beetje boos. Meneer daar reageren wij toch niet op als u een incassobureau stuurt...... 8)7

[ Voor 56% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-11-2008 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geisha08
Geen idee eigenlijk of ik een rechtsbijstandsverzekering heb. Zal ik vanavond eens navragen bij mn ouders. Kan ik het BKR gewoon bellen om te informeren of ik geregistreerd sta? Waar ik nu overigens wel stevig van baal is dat ik de afgelopen maanden nog wel van mijn abonnement gebruik heb gemaakt. Ondanks dat ik nooit over mijn belminuten heen ben gegaan zal dit mijn positie niet versterken vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nha, maakt niet echt uit, je betaalt er ook nog steeds voor toch.

En ja, je kan het BKR bellen of schrijven, en het is mogelijk dat je nu geregistreerd staat, hangt er vanaf hoever je ben in het aanmanings traject.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geisha08
Zal de situatie vanavond eens met mn vader overleggen. Bedankt voor de reacties iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-06 14:07
Registratie bij het BKR via Telfort krijg je wanneer er een bedrag open staat voor 85 dagen.
Eventuele registraties kan je via je bank opvragen en hun printen dan een formuliertje voor je uit. Kosten hiervan zijn iets van 4,50 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156669

Voor de mensen die nog druk aan het arguen zijn met Telfort hierover, ik kan de geschillencommissie aanraden. Met dezelfde argumenten waarvan Telfort het zelf niet de moeite vond om op te reageren wilden ze na indienen van een klacht bij de gc ineens wel schikken en mij al het verzochte toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Mijn moeder heeft ook eindelijk haar geld terug na 3 aangetekende brieven en blijven "dreigen" hebben ze het eindelijk overgemaakt, in de laatste brief hebben we ook kosten in rekening gebracht voor aangetekende brieven en telefoonkosten van de helpdesk (de reden waarom we opgezegd hebben natuurlijk)

We hebben naast de het te veel afgeschreven bedrag ook de kosten voor de aangetekende brieven terug gekregen, volgens mij niet eens het volledig bedrag waar we om gevraagd hadden maar ik vind het wel best zo

Ik zal echt nooit meer een dienst bij dit bedrijf afsluiten ook al zouden ze de goedkoopste /beste of weet ik wat zijn, ben blij dat we er vanaf zijn

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik heb sinds gister ook eindelijk (bijna 4 maanden geduurd) mijn geld (ruim €108 euro) terug gehad. Wat een ongelofelijk stelletje idioten daar bij Telfort. Ik neem ook nooit, nooit meer wat bij ze af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 22:39
Ik heb nog steeds mijn geld niet teruggekregen na de eindfactuur. Helaas ben ik door mijn verhuizing de laatste brief kwijtgeraakt waarin er werd gezegd dat ze het geld binnen 30 dagen zouden terugstorten. Heeft iemand hier deze nog toevallig, zo ja kan daarvan een kopie gemaakt worden? Dit zou mij zeer helpen aangezien ik een bedrag van ongeveer 500 euro nog steeds moet terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja hoor, heb geld ontvangen van Telfort. Ongelofelijk maar waar.
Nu zullen ze wel achter het geld aangaan wat ik heb achtergehouden, nog maar ff wachten met het storten tot ik en aanmaning krijg. Laten ze er ook maar even wat voor doen, heb ik ook moeten doen >:) .

Nog meer mensen die het ontvangen hebben inmiddels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ja hier zowaar ook binnen!! Schandalig dat je er achteraan moet bellen. Vooral dat tutje aan de lijn die zei "oh meneer ik denk dat u wel op de vorige lijst stond. Maar ik zet u er voor de zekerheid nogmaals op." Ronduit gelogen dus, anders had ik inmiddels 2 maal geld moeten hebben. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05-2023
Ik heb het meeste geld ook. Begin oktober gebeld (na lief verhaal toch doorverbonden via een van de hier genoemde nummers) en diezelfde dag nog was het meeste geld overgeschreven. Ik stond dus ook niet 'op de lijst'.

Het enige wat nog rest is de 1.59 euro aan acceptgirokosten. Die blijven ze maar aan mijn beltegoed toevoegen, hoe vaak ik ze ook vertel dat ik geen prepaid meer heb. Die heb ik nl. na twee weken omgezet naar vodafone. (En daarbij, zelfs al had ik nog prepaid, het is mijn geld, dus ik bepaal wel of ik dat op m'n beltegoed wil hebben of niet.)

De (vriendelijke) man aan de telefoon had mij wel toegezegd dat ik inderdaad recht heb op het geld en zelfs dat het overgemaakt zou worden. Weer binnen 4-6 weken natuurlijk, maar die zijn al bijna om. Hij bevestigde ook dat die betaling meteen op 'de lijst' kwam dus ik ben benieuwd.

Ik heb heel het gesprek opgenomen (inc. 15 minuten in de wacht!!), dus ik heb in ieder geval wat leverage. Inmiddels ben ik bereid ver te gaan om echt al mijn geld terug te krijgen. Ik ben hun arrogantie enorm zat.

(Voor telefoon gesprekken opnemen met een Nokia Symbian 60 telefoon adviseer ik Ultimate Voice Recorder.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
hmm, ik € 22,50 teruggekregen,
ik wist helemaal niet dat ik nog wat tegoed had :P

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik word echt kotsmisselijk van die zogenaamde lijst van ze. Wat denken ze wel, je hebt gewoon recht op teruggave van je geld. Ik vind dit echt iets voor het programma kassa maar ik heb, na mailen, nog niets van ze vernomen.
Ik zou die directie wel eens in de studio willen zien en hen confronteren met die zogenaamde lijst.......juridisch gezien slaat dit helemaal nergens op en raakt kant nog wal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Vraag me eigenlijk af hoeveel ze inmiddels kwijt zijn aan extra kosten. Geannuleerde contracten, het tijdelijk verlagen van de kosten van de helpdesk (naar € 0,15) etc.
Sukkels... Geen idee wie dit bedacht heeft maar ik vermoed dat men dacht "ach die lamlullen die bij ons een abo hebben zijn dom en merken niks van die prijsstijging".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05-2023
maniacshouse schreef op dinsdag 11 november 2008 @ 20:23:
Vraag me eigenlijk af hoeveel ze inmiddels kwijt zijn aan extra kosten. Geannuleerde contracten, het tijdelijk verlagen van de kosten van de helpdesk (naar € 0,15) etc.
Volgens mij levert de helpdesk dan nog steeds geld op. Je staat 15 minuten in de wacht voor een gesprek van nog geen 5 minuten. Dat is dus 20*0.15=3euro per gesprek. Ze kunnen 60/5=12 gesprekken per uur voeren, dus verdienen ze 12*3=36 euro per uur. Daarvoor moet je een helpdesker kunnen betalen inclusief apperatuur en gebouw etc.

Zeker een helpdesk die helemaal niet helpt, daar heb je geen opleiding voor nodig. Dus ze zijn gebaat om ons zo veel mogelijk van het kastje naar de muur te sturen, steeds hetzelfde onzin antwoord te geven, artificiele constructies zoals 'lijsten' op te werpen. Hoe meer we bellen, des beter voor hen.

Emailen levert ze geen geld op, dus daar reageren ze het liefst helemaal niet op. Om de schijn op te houden krijg je af en toe wel een reactie (na 2-3 *weken*) zonder dat de KSer in questie het mailtje ook maar gelezen lijkt te hebben.

Ze proberen ons lang genoeg aan het lijntje te houden dat we nog net niet naar Kassa etc. gaan, want dat vinden ze wel echt vervelend. Misschien moeten we dat inderdaad maar eens gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoorde vandaag op de radio dat er een wetsvoorstel voor akkoord is aangenomen wat betreft ADSL en mobiele telefonie abo's. Men kan je niet meer voor een jaar of meer aan je binden, alles is per maand opzegbaar. Dit is top, zo kunnen consumenten meer kanten op ipv de opmerking te horen te krijgen: jammer dat u niet tevreden bent maar u zit nog bijna een jaar aan ons vast.

Dus denk dat er bij Telfort veel mensen gaan weglopen met zo'n vreselijke helpdesk en de negatieve racties op internet (plus de negatieve mond op mond reclame). Ben benieuw hoe lang Telfort nog bestaansrecht zal hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Met ingang van 1 december 2008 wijzigt Telfort de Algemene Voorwaarden.

Wat betekent dit voor u?
De wijziging betreft een aanpassing als gevolg van veranderde wetgeving. Er verandert niets aan de kosten van uw abonnement.

Meer informatie
Per 1 december 2008 vindt u de nieuwe Algemene Voorwaarden op onze online klantenservice. Tot die tijd gelden de huidige Algemene Voorwaarden.

Met vriendelijke groet,
Telfort
Wat houdt dit nu in?
Is er iets opzegbaar?

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Ik vermoed dit:
"Vandaag wordt in de Tweede Kamer de nieuwe telecommunicatiewet behandeld.
* Er wordt een maximum aan de opzegtermijn gesteld, namelijk 1 maand... etc"

Bij Telfort hebben (hadden?) ze namelijk een opzegtermijn van 3 maanden. Daar was ik ook al eens mee genaaid. Denk je lekker op te zeggen... Nee hoor meneer u had 2 maanden geleden al moeten opzeggen. Maar goddank ben ik al van ze af dankzij dit topic. _/-\o_

Anoniem: 269097

Is de wijziging van de voorwaarden niet een legitieme reden om een abonnement op te mogen zeggen?

Ik heb ook akkefietje met Telfort en eigenlijk geen zin mijn abo bij hen uit te dienen.

Gr, anke

Vorkie schreef op woensdag 12 november 2008 @ 23:48:
[...]

Wat houdt dit nu in?
Is er iets opzegbaar?
Waar heb je dit vandaan?
Kan zo even niets vinden op hun site....

Anoniem: 269097 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:23:
Is de wijziging van de voorwaarden niet een legitieme reden om een abonnement op te mogen zeggen?

Ik heb ook akkefietje met Telfort en eigenlijk geen zin mijn abo bij hen uit te dienen.

Gr, anke
Dag Anke,

Normaliter is het zo dat bij voorwaarden wijziging inderdaad een opzegging geldt. Dus in principe zou dit kunnen. Ik heb mijn abo net opgezegd voor ADSL per 26 januari, dus ik voel er zeer zeker ook voor om eerder van hun af te zijn, liever geen dag teveel bij dit waardeloze bedrijf.

Inge

Anoniem: 269097

Ja, maar ben benieuwd of het echt kan. Het is natuurlijk door een wetswijziging en niet doordat de dienst verandert die Telfort levert.

Gr, Anke

Anoniem: 247292

Als ik het goed begrijp, kun je nu elke maand opzeggen. Of er dan wel of niet sprake is van een wijziging in de voorwaarden, je kunt per direct opzeggen met een opzegtermijn van één maand! Opzeggen naar aanleiding van een wijziging in de voorwaarden is dan niet meer van toepassing...

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-06 00:46
Anoniem: 247292 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:34:
Als ik het goed begrijp, kun je nu elke maand opzeggen. Of er dan wel of niet sprake is van een wijziging in de voorwaarden, je kunt per direct opzeggen met een opzegtermijn van één maand! Opzeggen naar aanleiding van een wijziging in de voorwaarden is dan niet meer van toepassing...
Nope, je kan NA een contract per maand opzeggen. Contracten zijn nog steeds mogelijk.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ondanks dat ik het wetsvoorstel nergens kan vinden denk ik dat jullie het verkeerd begrijpen. Natuurlijk kun je nu niet ineens zomaar je contract opzeggen. Bedrijven mogen gewoon contracten voor langer dan een maand aanbieden. Je kunt hier dus ook niet eerder onderuit. Je hoeft alleen niet meer al 3 maanden vantevoren op te zeggen, dat kan nu gewoon 1 maand vantevoren.

Nogmaals: ik heb het nog nergens gelezen maar dat lijkt me iets voor de hand liggender. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:50:
Ondanks dat ik het wetsvoorstel nergens kan vinden denk ik dat jullie het verkeerd begrijpen. Natuurlijk kun je nu niet ineens zomaar je contract opzeggen. Bedrijven mogen gewoon contracten voor langer dan een maand aanbieden. Je kunt hier dus ook niet eerder onderuit. Je hoeft alleen niet meer al 3 maanden vantevoren op te zeggen, dat kan nu gewoon 1 maand vantevoren.

Nogmaals: ik heb het nog nergens gelezen maar dat lijkt me iets voor de hand liggender. :)
volgens mij niet.

De nieuwe wet houdt in dat na het verstrijken van jouw basis periode (1 of 2 jaar) en jij vergeet op te zeggen, het bedrijf jouw abonnement niet stilzwijgend voor een jaar mag verlengen. Maar dat het na de originele periode per maand opzegbaar moet zijn.

Meer niet. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 14-11-2008 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Priam,

Je hebt helemaal gelijk. KPN heeft dit al enige tijd trouwens, het geld ook voor mobiele telefonie abonnementen. Ik vind dit zeer terecht. Mocht de consument toch weer een periode aan willen gaan dan kan hij/zij daar zelf voor kiezen, nu wordt gedwongen omdat je mss vergeet op te zeggen of dat je na een jaar rustig wilt rondkijken naar een andere aanbieder.

Zie onderstaande artikel:

Maand opzegtermijn voor alle adsl abonnementen!
Publicatiedatum: 13-11-2008
Nieuwscategorie: Algemeen ADSL Nieuws
Gisteren is een wetsvoorstel - dat reeds was aangenomen door de tweede kamer – gepasseerd in de eerste kamer. De nieuwe wet houdt in dat de regels omtrent opzegtermijnen worden aangepast. Zo dient iemand met een adsl abonnement zijn huidige contract uit te dienen, maar zit hij na de contractsperiode nog maximaal vast aan een maand opzegtermijn. De regel dat veel contracten automatisch met een jaar verlengd worden is sinds gisteren dus niet meer van toepassing. En dat biedt voordelen! Internetters kunnen nu veel sneller overstappen naar ADSL providers met betere aanbiedingen. Voor veel klanten betekent dit: sneller internet voor een lager maandbedrag!

Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op donderdag 13 november 2008 @ 23:50:

Tis toch nog ff anders dan wat jij stelt, maar het was op de radio van de week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, KPN, en ook mijn werkgever Telfort doen dit al enige tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Priam
Ohoh, werk jij bij Telfort......bah lijkt me vreselijk :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Anoniem: 279511 schreef op zaterdag 15 november 2008 @ 11:00:
Klopt, KPN, en ook mijn werkgever Telfort doen dit al enige tijd.
Deze week nog een mail van Telfort ontvangen. Sorry maar u had drie maanden van te voren op moeten zeggen.
Misschien weet jij het maar die paar honderd andere medewerkers weten het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Rud,

Geen nood, na de verstrijking van je contract (en dat zal dan snel zijn), kun je je abo per maand opzeggen :).
Dus in principe zit je er 1 maand langer aan vast, dat is wat hier bedoeld wordt.

Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rud
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

rud

Anoniem: 266883 schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:10:
@Rud,

Dus in principe zit je er 1 maand langer aan vast, dat is wat hier bedoeld wordt.
Als het nu bijna een maand voor einde van mijn abonnement is en het duurt drie maanden na opzeggen dan moet ik nog twee maanden langer en niet eentje. Of bedoelde je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

Ik zie nu pas dit topic. Zou het nog mogelijk om op te zeggen bij Telfort wegens deze tariefsverhoging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266883 schreef op zondag 16 november 2008 @ 11:10:
@Rud,

Geen nood, na de vertrijking van je contract (en dat zal dan snel zijn), kun je je abo per maand opzeggen :).

Inge
Ik weet niet of wij op dezelfde lijn zitten.

De nieuwe regel houdt alleen in dat een provider nu absoluut jouw abonnement NIET meer voor een jaar stilzwijgend mag verlengen (toen zij dat wel deden, zat je er dus weer een jaar aan vast en was het ook niet opzegbaar). Nu moet een abonnement per maand opzegbaar blijven na de initiele contractstermijn.

Dit houdt niet in dat de opzegtermijn van 3 maanden verdwenen is, die bestaat nog steeds. En @rud heeft die daarom ook nog steeds.

Nog steeds rekening houden met het feit dat je je abonnement 3 maanden van tevoren moet opzeggen, om aan het einde van je contractstermijn er vanaf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rodyman schreef op maandag 17 november 2008 @ 06:29:
Ik zie nu pas dit topic. Zou het nog mogelijk om op te zeggen bij Telfort wegens deze tariefsverhoging?
De tariefswijziging is begin juni door Telfort bekend gemaakt en is ingegaan op 14 juli. We zijn nu vier maanden verder. Je kunt het nog eens proberen met een opzegbrief, maar ik geef je weinig tot geen enkele kans...

Ik weet niet of je nog aan een 1- of 2-jarig contract vastzit, maar als dit niet zo is en je zegt nu op, ben je er over drie maanden ook af!

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 247292 op 17-11-2008 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 279511 schreef op maandag 17 november 2008 @ 08:53:
[...]

Ik weet niet of wij op dezelfde lijn zitten.

De nieuwe regel houdt alleen in dat een provider nu absoluut jouw abonnement NIET meer voor een jaar stilzwijgend mag verlengen (toen zij dat wel deden, zat je er dus weer een jaar aan vast en was het ook niet opzegbaar). Nu moet een abonnement per maand opzegbaar blijven na de initiele contractstermijn.

Dit houdt niet in dat de opzegtermijn van 3 maanden verdwenen is, die bestaat nog steeds. En @rud heeft die daarom ook nog steeds.

Nog steeds rekening houden met het feit dat je je abonnement 3 maanden van tevoren moet opzeggen, om aan het einde van je contractstermijn er vanaf te zijn.
Yep, wij zitten op 1 lijn. Daarom zei ik ook dat hij er nu een maand langer aan vast zit. Hij heeft verzuimd aan zijn driemaands opzegtermijn te voldoen. Dit betekent concreet dat hij bijna bij einde contract is, deze kan dan niet zomaar stilzwijgend verlengd worden en is dan per maand opzegbaar. Dus bij einde contract opzeggen je zit er nog 1 maand aan vast. Eens komt de tijd dat je contractstermijn verstreken is. Als Rud verzuimd heeft om binnen die termijn op te zeggen zit hij dicht bij zijn eind termijn lijkt mij.

Dus..........ik heb nergens beweerd dat de driemaands opzegtermijn ongeldig zou zijn. Je zegt het zelf al, na de contractstermijn is het per maand opzegbaar, dus ik snap je punt niet in deze :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rud schreef op zondag 16 november 2008 @ 23:58:
[...]

Als het nu bijna een maand voor einde van mijn abonnement is en het duurt drie maanden na opzeggen dan moet ik nog twee maanden langer en niet eentje. Of bedoelde je iets anders?
Als het goed is dan zit je dicht bij de datum dat je contract eindigd. Na deze datum kun je je abo per maand opzeggen. De driemaandelijkse opzegtermijn is voor je huidige contract (van 1 of 2 jaar?). Ze mogen deze niet meer stilzwijgend verlengen volgens de nieuwe wetgeving naar 1 of 2 jaar. Je blijft dan bij je provider en je abo is per maand opzegbaar. Je kunt nu een brief schrijven met daarin de einddatum van je contract en dan een maand er bij opgeteld, dit is dan de datum einde contract met de provider. Verwijs anders ook even naar de nieuwe wetgeving...............ze kunnen er niet omheen hoor.

Maar Priam geeft al aan dat Telfort deze wetgeving al eerder handhaafde, al kan ik dat op hun site niet ontdekken. Van KPN weet ik wel dat ze het deden, mijn contract van een jaar had ik uitgediend en toen gewoon opgezegd, na een maand eindigde deze gewoon.

Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat zijn het ook een stel @)$#* bij Telfort. Wat een "geweldige" helpdesk.
Ik heb een opzegbrief cq. klacht verstuurd begin oktober, hier is op 08 oktober jl. voor getekend bij Telfort.
Nog geen antwoord gekregen terwijl ik hier specifiek om verzocht had.
Ik heb de brief naar een adres verstuurd die men mij per mail gegeven heeft (na 5 weken wachten op antwoord natuurlijk).
Toch op 27-10 maar eens een mail verstuurd ivm mijn klacht die er in stond van de tegoeden voor mijn mobiele abo's. Krijg ik een mail terug dat de verwerkingstijd zo rond de 10 a 15 werkdagen zit.
Oke, ik wacht nog ff.............maar het zit me natuurlijk niet echt lekker.

Dus een paar dagen later nog maar eens een mail verstuurd en daar krijg ik vandaag antwoord op:
De verwerkingstijd is 4 a 6 weken (goh wat spreken we elkaar weer tegen |:( en mocht ik geen reactie hebben ontvangen dan wordt mij verzocht de brief nogmaals te versturen want dan heeft Telfort deze niet ontvangen en jaja naar een ander adres als men in het eerste mailtje aangeeft :? :? :? :? :? . :(

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de brief nogmaals te versturen, het is het probleem van Telfort, zij hebben getekend voor ontvangst op 8 oktober. We zullen zien op 26 januari wie er aan het kortste of langste eind gaat trekken 8) .
Wat zal ik blij zijn als ik van dat volk af ben zeg................... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 266883 schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 13:15:
Wat zijn het ook een stel @)$#* bij Telfort. Wat een "geweldige" helpdesk.
Ik heb een opzegbrief cq. klacht verstuurd begin oktober, hier is op 08 oktober jl. voor getekend bij Telfort.
Nog geen antwoord gekregen terwijl ik hier specifiek om verzocht had.
Ik heb de brief naar een adres verstuurd die men mij per mail gegeven heeft (na 5 weken wachten op antwoord natuurlijk).
Toch op 27-10 maar eens een mail verstuurd ivm mijn klacht die er in stond van de tegoeden voor mijn mobiele abo's. Krijg ik een mail terug dat de verwerkingstijd zo rond de 10 a 15 werkdagen zit.
Oke, ik wacht nog ff.............maar het zit me natuurlijk niet echt lekker.

Dus een paar dagen later nog maar eens een mail verstuurd en daar krijg ik vandaag antwoord op:
De verwerkingstijd is 4 a 6 weken (goh wat spreken we elkaar weer tegen |:( en mocht ik geen reactie hebben ontvangen dan wordt mij verzocht de brief nogmaals te versturen want dan heeft Telfort deze niet ontvangen en jaja naar een ander adres als men in het eerste mailtje aangeeft :? :? :? :? :? . :(

Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de brief nogmaals te versturen, het is het probleem van Telfort, zij hebben getekend voor ontvangst op 8 oktober. We zullen zien op 26 januari wie er aan het kortste of langste eind gaat trekken 8) .
Wat zal ik blij zijn als ik van dat volk af ben zeg................... _/-\o_
Loop eens naar een winkel, zij kunnen in het systeem zien of een brief eventueel ontvangen is, aangezien die na ontvangst ingescanned en digitaal beschikbaar worden gemaakt.

Als de verkoper in de winkel moeilijk doet, vertel hem in CDV, bij links, naar ACM te gaan. Dan moet hij het snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Priam
Bedankt voor je antwoord hoor maar ik moet eerst zo'n 25 km afleggen voor zo'n winkel.
En weet je Priam, ik maak me er niet meer zo druk om, ik heb voldoende "bewijs" in handen.
Laat een hogere macht maar beslissen als er eind januari niets gebeurd is, vanaf einde contractsdatum betaal ik niks meer en dan zullen we zien.
Ik weet dat jij je best doet om enigzins iets goed te praten voor je baas en eigenlijk vind ik dat Telfort jou niet verdient als medewerker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok. Nja goed praten is een groot woord(en), ik heb zelf vaak genoeg ruzie gehad met de klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 266883 schreef op donderdag 13 november 2008 @ 18:23:
[...]

Waar heb je dit vandaan?
Kan zo even niets vinden op hun site....
Dit kreeg ik in de e-mail van hun,

Had er iemand nog antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156329

Hallo Iedereen,

Wordt laatste tijd veel telefonisch lastig gevallen met een geheim nummer, heb daarvoor meerdere keren de telfort klantenservice moeten bellen en ben er toen via de factuur hardhandig achtergekomen dat het tarief verhoogd was van de klantenservice.
En verder weigert telfort enige medewerking om erachter te komen wie er steeds belt, het enige wat ze kunnen doen is mij een nieuw nummer geven voor 20 euro.
Verder vind ik het ook belachelijk dat telfort nog de enige provider is waar je niet halverwege de maand kan zien hoeveel belminuten je nog over hebt.

Ik heb de eerste paar pagina's en de laatste paar pagina's gelezen van dit topic maar het is me nog niet echt duidelijk of het momenteel nog mogelijk is om mijn abonnement op te zeggen vanwege de tariefsverhoging.

Mijn abonnement heb ik in juni '07 afgesloten en loopt nog tot juni '09, is het nu nog mogelijk om deze per begin volgend jaar op te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290214

Ik heb een hoop gedoe gehad met VOIP van Telfort en hun dienstverlening als je een klacht hebt. Hieronder een stuk van mijn klachtenbrief die morgen de deur uit gaat.
Ik ondervond enkele weken geleden problemen bij het bellen naar een familielid in Oostenrijk. Elke keer als ik belde, kreeg ik een ingesprektoon te horen. Toen ik besloot uw klantenservice te bellen en dit vraagstuk voor te leggen, ben ik geschrokken van de lage kwaliteit van uw dienstverlening.

Op donderdag 29 januari heb ik het probleem voorgelegd aan uw helpdesk. Na het proberen standaardoplossingen zoals het resetten van het modem was er nog geen definitieve oplossing gevonden. Vervolgens ben ik op woensdag 4 februari teruggebeld met het vraag of ik de naam van de provider in Oostenrijk wist. Deze had ik niet direct bij de hand, daarom heb ik op 5 februari teruggebeld met de melding dat de betreffende provider in Oostenrijk Tele 2 is.

Mijn familielid heeft Tele 2 opgebeld en het probleem voorgelegd dat hij voor mij onbereikbaar was. Vrijdagochtend ben ik gebeld door Tele 2 met het verzoek om het nummer van het familielid te bellen, zodat Tele 2 een diagnose uit kon voeren. Wederom kreeg ik een ingesprektoon te horen. Tele 2 heeft mij daarop teruggebeld en meldde dat het gesprek niet was aangekomen in Oostenrijk, volgens hun bevindingen zou het aan de Nederlandse kant liggen.

Ik heb deze bevinding meteen doorgebeld aan uw helpdesk. Daar kreeg ik te horen dat ze het probleem als zeer vervelend ervoeren, maar werd wel gevraagd of ik geen ander nummer in het buitenland had dat ik kon proberen. Als dit nummer ook niet zou werken, was men pas bereid om er onderzoek naar te doen. Een enkel buitenlands nummer dat consequent problemen gaf zou niet in behandeling worden genomen volgens de geldende procedures.

Bij deze wil ik mijn beklag doen over uw procedures en de mentaliteit van uw helpdesk. Kennelijk moet ik eerst de buren van mijn familielid geprobeerd hebben te bellen voordat uw helpdesk bereid is onderzoek naar het probleem te doen. Uw helpdesk zou een voorbeeld kunnen nemen aan het initiatief dat Tele 2 heeft ondernomen door mij vanuit het buitenland te bellen om te achterhalen wat het probleem is. Omdat ik al eerder mijn beklag heb gedaan over ondermaatse dienstverlening, zoals beschreven in nieuws: Telfort: voip-problemen zijn grotendeels opgelost, voel ik me genoodzaakt om mijn abonnement bij uw bedrijf op te zeggen en op zoek te gaan naar een nieuwe aanbieder.
Waarschijnlijk stap ik over naar Budgetphone of iets dergelijks. Bij deze clowns heb ik het in ieder geval helemaal gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat het niet erg klantvriendelijk is, ok, maar is het proberen van een tweede nummer nu echt zo'n probleem? Als ik niet kan bellen met de ene telefoon, probeer ik mijn sim-kaart ook in een andere voor ik verder ga zoeken. Zo kan je een heleboel dingen uitsluiten. 1 Telefoonnummer dat niet werkt, kan je helemaal niets uit afleiden, en dan is een vraag naar een tweede, wat een breder uitgangspunt geeft, helemaal niet raar.

Ze hadden het wat anders kunnen brengen, mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290214

Tja zo had ik het nog niet bekeken en wie weet bedebk ik wel wat als ze contact met mij opnemen. Want tot nu toe zijn dit de reacties van Telfort:

Hartelijk dank voor uw webformulier van 08-02-2009 . Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
In uw e-mail geeft u aan dat u uw Telfort internetabonnement wilt beëindigen. Helaas kunnen wij uw verzoek tot opzegging van uw abonnement niet per e-mail in behandeling nemen.
Om misbruik en misverstanden te voorkomen, willen wij u vriendelijk verzoeken om uw opzegging schriftelijk in te dienen via onderstaand adres

Hartelijk dank voor uw webformulier van 12-02-2009 . Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Mijn excuses voor het eerdere antwoord op uw webfomulier. Ik wil u verzoeken uw technische problemen te melden bij de technische helpdesk. U kan hun bereiken op telefoonnummer 0900-9596 (€0.30 p/m, max €15,-). Zij kunnen u verder helpen met het oplossen van uw probleem. U kan het beste contact op nemen met de technische helpdesk wanneer u bij uw modem bent.
Ik had u graag verder geholpen, maar ik kan naar aanleiding van een mail geen onderzoek starten naar de oorzaak van uw probleem. Hierdoor kan ik dan ook niet uw probleem oplossen.
Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Hartelijk dank voor uw webformulier van 13-02-2009 . Naar aanleiding van deze vraag kan ik u het volgende informeren.
Ik kan in onze administratie zien dat u op 6 februari 2009 naar de technische helpdesk heeft gebeld met uw probleem. TIjdens dit gesprek gaf u aan wat uw probleem was en dat u het abonnement wil beëindigen. De technische helpdesk heeft u rond 11:48 op dezelfde dag teruggebeld om te kijken hoe zij u konden helpen. U gaf aan op dat tijdstip niet kon meewerken aan een onderzoek naar uw probleem.
Om de bovenstaande redenen heb ik u verzocht om zelf contact op de technische helpdesk.

Dat ik wegens werkzaamheden niet altijd bereikbaar ben, is lastig te bevatten voor Telfort. Dan is het natuurlijk makkelijker om de klant een duur nummer te laten bellen.
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste