Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137963

Anoniem: 137963 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:09:
Ik ben sinds vanavond 19.00 uur bij Hi aangesloten. Ook kpn weet ik, maar ik kwijlde over de HTC TD, die ik daar zag. Hi abonnementen passen beter bij mijn belgedrag. En ook zonder al te veel kosten 1 jaar abo ipv 2 jaar bij telfort (want 1 jaar = daar te duur).

Ging allemaal natuurlijk niet vanzelf. Vanochtend om 10.00 uur uit Telfort systeem gewist. Wisten ze zelf ook niet meer bij KS. Pas na tweede telefoontje zei KS dat ik al was overgezet naar Hi.
Even vanavond bellen met Hi. Nummerportering moet voor 14.00 uur 29 juli werken zei KS. Maar toen ik ophing werkte het al :). Snelle actie van Hi.

Misschien moeten die gasten van Telfort ook eens een bedrijfsaccount nemen net als Vodafone.
Om je kapot te schamen man.... 8)7
Een bedrijfsaccount op GoT bedoelde ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynacomp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-06 13:17
Zondagskindje schreef op maandag 28 juli 2008 @ 16:37:
Ik kreeg een rekening van 0,38, bij de specificaties staat een dataverbruik van minder dan een mb.
Dat vind ik sowieso knap want 14 juli heb ik de Telfortsimkaart uit m'n telefoon gehaald.
Mogelijk gaat het om dataverbruik van voor 14 juli. Daar kunnen ze nog wel een narekening voor sturen.

Ik heb zelf geen kosten gemaakt buiten de bundel, maar krijg 1,33 terug van de periode 14-7 tot 21-7 die ik vooruitbetaald had.Echter ze hebben er een acceptgiro bij gedaan dit 1,58 kost waardoor ik volgens hun 0,25 cent per acceptgiro moet betalen 8)7 . Ik heb maar een mail gesuurd dat ze die 1,33 wel direct op mijn rekening mogen storten.

I'm the operator with my pocket calculator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71324

Dynacomp schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 11:06:
[...]

Mogelijk gaat het om dataverbruik van voor 14 juli. Daar kunnen ze nog wel een narekening voor sturen.

Ik heb zelf geen kosten gemaakt buiten de bundel, maar krijg 1,33 terug van de periode 14-7 tot 21-7 die ik vooruitbetaald had.Echter ze hebben er een acceptgiro bij gedaan dit 1,58 kost waardoor ik volgens hun 0,25 cent per acceptgiro moet betalen 8)7 . Ik heb maar een mail gesuurd dat ze die 1,33 wel direct op mijn rekening mogen storten.
Dat is raar. Ik kreeg een narekening. Bij mij kostte de accept-giro 1,33. Het kwam erop neer dat ik 24 cent moest betalen. Ik heb dit maar meteen gedaan via internetbankieren. Ik ga d'r geen mailtjes/belletjes aan verspillen om die 1,33 niet te hoeven betalen.

p.s. denk dat je niet naderhand kan zeggen doe maar direct betalen ipv accept giro. Ik neem aan dat je in je brief voor het opzeggen per 14 juli hebt gezegt dat ze niet meer automatisch mogen incasseren (en dat doen ze nu dus ook niet meer)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 71324 op 29-07-2008 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-06-2022

Cheetah

Try to live without WWW ;)

Ik ben nog steeds vrolijk in de lucht. Volgens KS sta ik op de lijst om gemigreerd te worden naar prepaid, maar zijn ze nog steeds achterstanden aan het wegwerken. Hoe moeilijk kan het zijn zeg :X

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Crucial M550 512GB SSD, 2TB WD HDD, LG GGW-H20L Blu/HD, Panasonic 40" AX630 UHD
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-06 03:41
Bah, op welke manier is deze wijziging wereldkundig gemaakt, ik heb hier een onterecht hoog factuur wil ik het opgelost krijgen kost me dat doodleuk nog eens een 10tje misschien. Debitel onlangs ook van alles lopen doen maar die stuurde netjes overal een brief heen dat men de kans had op te zeggen, eveneens bij chippie toen die een startarief invoerde ongeveer 11 maanden geleden.

(ps. gaat om een telfort unl. die unl nummers als normale nummers factureert)

En je word ook wel gepushed naar bellen omdat de chathelpdesk niet normaal kan reageren, voelt alsof het een bot is die op inhoud van chat moet calculeren welk voorbepaald stukje text het moet uitvoeren. Vraag ik bijvoorbeeld wat 0800 kost daar dat normaal gratis is maar telfort er tegenwoordig een handje van heeft om geld uit ons te slaan krijg ik als antwoord 'bellen buiten de bundel tarief + kosten van 0900 nummer' vraag ik wat een 0900 dat 'lokaal tarief' hanteerd kost krijg ik hetzelfde antwoord en als ik dan vervolgens 10x vraag wat lokaal tarief dan inhoud volgens telfort krijg ik alleen het eerdere antwoord steeds weer te zien..

Bottom line, is er nog een manier behalve 2 weken op antwoord van je mailtje of brief wachten om met ze in contact te geraken en kan ik nog van mijn abbo af ook al is het na 14 juli nu (overigens is de contractsperiode van mijn abbo al voorbij)

[ Voor 10% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 29-07-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269553

Ik kwam terug van vakantie toen ik vernam dat Telfort wijzigingen in de AV had doorgevoerd en je hierdoor kon opzeggen.. Nu wilde ik hier wel vanaf mede omdat mijn gsmtoestel totaal niet bevalt, met Telfort op zich heb ik nooit problemen oid gehad.

Echter lukte het mij niet meer om schriftelijk voor de 14e op te zeggen, de datum die Telfort als deadline had gegeven. Toch gewoon een brief gestuurd met een uiteindelijke reactie dat ze de brief ontvangen hebben, maar te laat.. en dat deze daarom niet meer in behandeling wordt genomen.

Nu lijkt mij dat Telfort uiteindelijk toch aan mij zal moeten toegeven, want hier neem ik eigenlijk geen genoegen mee. Is er iemand met vergelijkbare ervaring tot dusver en die de beeindiging er alsnog doorgekregen heeft?

Alvast bedankt voor de tips..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Anoniem: 269553 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 10:05:
Ik kwam terug van vakantie toen ik vernam dat Telfort wijzigingen in de AV had doorgevoerd en je hierdoor kon opzeggen.. Nu wilde ik hier wel vanaf mede omdat mijn gsmtoestel totaal niet bevalt, met Telfort op zich heb ik nooit problemen oid gehad.

Echter lukte het mij niet meer om schriftelijk voor de 14e op te zeggen, de datum die Telfort als deadline had gegeven. Toch gewoon een brief gestuurd met een uiteindelijke reactie dat ze de brief ontvangen hebben, maar te laat.. en dat deze daarom niet meer in behandeling wordt genomen.

Nu lijkt mij dat Telfort uiteindelijk toch aan mij zal moeten toegeven, want hier neem ik eigenlijk geen genoegen mee. Is er iemand met vergelijkbare ervaring tot dusver en die de beeindiging er alsnog doorgekregen heeft?

Alvast bedankt voor de tips..
Er zijn vanaf 2 juni smsberichten verstuurd naar alle klanten met abonnement dat Telfort de AV heeft gewijzigd. Ik weet niet hoelang en waar jij op vakantie bent geweest, maar als je zolang onbereikbaar bent geweest kan Telfort daar niets aan doen.
Dat jij ontevreden bent over je telefoon is iets anders dan wijziging van de AV en geeft je dus geen geldige reden je abonnement per direct op te zeggen.
Anoniem: 137963 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:10:
[...]

Een bedrijfsaccount op GoT bedoelde ik....
Klopt, er zijn maar weinig medewerkers van Telfort die weten dat GoT zo groot is, en de medewerkers die het weten (zoals ik) hebben niet de taak en tijd om klantenservice vragen te beantwoorden. Maar ik wel best zo nu en dan wat opzoeken en nakijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door Capa op 31-07-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269553

Dat mijn telefoon niet goed meer werkt is bijzaak uiteindelijk.. dit is simpelweg een mooie samenloop van omstandigheden, net zoals wel meer mensen die net een telefoon + abbo hebben genomen en nu opzeggen om een sim only abbo te nemen..
De smsjes van Telfort lees ik lang niet altijd even goed.. daarintegen had ik een brief per post zeker wel goed gelezen! Telfort probeert de boel te flessen omdat ze weten dat het gros die smsjes toch links laat liggen.

Ik snap ook wel dat een slechte telefoon geen reden is om een contract te beeindigen.

Dit is verder een grote topic en ik ben een nieuwe gebruiker, vandaar mijn vraag of er ervaringen zijn waarbij Telfort alsnog overstag is gegaan waarbij ze eerst geweigerd hebben om af te sluiten. Deze hele topic zelf uitpluizen is wel erg veel werk.

Ik was benieuwd naar die ervaringen en niet naar een mededeling dat een kapotte gsm geen reden is voor contractbeeindiging. Dat wist ik op zich al..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137963

Capa schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 11:47:
[...]

Klopt, er zijn maar weinig medewerkers van Telfort die weten dat GoT zo groot is, en de medewerkers die het weten (zoals ik) hebben niet de taak en tijd om klantenservice vragen te beantwoorden. Maar ik wel best zo nu en dan wat opzoeken en nakijken :)
Leuke werkgever heb jij dan :/ . Gaat Telfort op dezelfde manier om met hun medewerkers als met hun klanten? Een advies voor de communicatie/marketingafdeling van Telfort: neem een bedrijfsaccount bij GoT en ga eens wat doen aan CRM (Customer Relation Management). Kom van die luie reet af man! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Nu online
Anoniem: 137963 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:05:
[...]

Leuke werkgever heb jij dan :/ . Gaat Telfort op dezelfde manier om met hun medewerkers als met hun klanten? Een advies voor de communicatie/marketingafdeling van Telfort: neem een bedrijfsaccount bij GoT en ga eens wat doen aan CRM (Customer Relation Management). Kom van die luie reet af man! :)
KPN he ;)
Vind het ook absoluut bullshit dat ze de klantenservice eerst van gratis naar 20 cent p/minuut maken, en daarna nog eens een 0900 nummer van maken, als je nu met je gsm belt dan betaal je 55! cent p/minuut. * Capa belt nu met KPN Flexibel. (Personeelsaanbieding, dat wel :P)

Krijg vandaag nog wel een ff een aanmaning binnen van € 3.30... Die schijnt niet geincasseerd te zijn. Valt mee dat er geen acceptgiro kosten bij geteld zijn...

En over de GoT account kan ik weinig zeggen, behalve dat ik denk dat die er niet komen gaat.
Ik zou het best zelf willen doen, maar ik denk dat mijn baas dan weer zegt van: "Jij bent een verkoper, geen klantenservice medewerker."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geisha08
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
geisha08 schreef op maandag 14 juli 2008 @ 17:22:
Na overal gelezen te hebben dat Telfort vaak de ontvangst van opzegbrieven ontkent, heb ik de boel dus aangetekend én met ontvangstbevestiging verstuurd. Deze ontvangstbevestiging kreeg ik 3 juli in de bus. Tot op de dag van vandaag geen reactie van Telfort gehad, dus net maar even (tegen het nieuwe tarief! 20 min a 30cpm tyvm) met de klantenservice gebeld. "Met alle respect meneer, maar wij hebben niks van u ontvangen."

GA EENS DOOD!
Goed, de 15e een nieuwe brief de deur uitgedaan met daarin de originele brief en een kopie van de ontvangstbevestiging. Deze ook weer aangetekend mét ontvangstbevestiging verstuurd. De 17e ontving ik de ontvangstbevestiging thuis, welke overigens door dezelfde persoon is ondertekend als mijn eerste brief. Gister weer met de KS gebeld omdat een reactie van Telfort uitbleef. En je raadt het al, ze hebben wéér niks ontvangen. Ik werd doorverbonden met de afdeling relations en die hebben nu een klacht aangemaakt, over 2-3 weken mag ik bericht verwachten.............

Echt schandalig dit. Iemand een idee hoe ik dit proces kan versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Stuur je het wel naar het goede adres dan? Daar begin je na twee keer falen toch wel aan te twijfelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geisha08
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 31-10-2022
Adres heb ik verkregen van een KS medewerker en wordt ook genoemd in dit topic.
Postbus 512, 2400 AM Alphen ad Rijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264494

En dan is er ook nog een antwoordnummer:
Antwoordnummer 11407 2400 VC Alphen aan de Rijn

Scheelt weer een postzegeltje :P :P

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 264494 op 01-08-2008 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-06 20:12
Telfort heeft mij dus overgezet op een prepaid alleen op een verkeerde manier, ik kan namelijk alleen telefoongesprekken ontvangen maar niet uitbellen.

Als ik 1244 bel om mijn beltegoed op te waarderen krijg ik de melding dat er iets niet juist is, bel ik 1200 (helpdesk) en tik ik mijn nummer in dan krijg ik te horen dat mijn nummer onbekend is.

Nadat ik via een omweg toch een helpdesk medewerker aan de lijn kreeg kreeg ik te horen dat er een foutje gemaakt was. dit zou binnen maximaal 24 uur recht gezet worden. we zijn ondertussen al 24 uur verder en nog steeds geen mogelijkheid om beltegoed op te waarderen.

Verder ligt hier ook een foutje bij vodafone, ik zou namelijk donderdag 31 juli migreren. Dit is op 24 juli aangevraagd, op 25 juli krijgt vodafone bericht dat de migratie is afgewezen omdat er een code 44 gegeven wordt (wat staat voor nummer niet bekend bij telfort) de verkoper van de vodafone winkel garandeerde me dat mocht er iets fout gaan ik gebeld zou worden... hij moet nu nog bellen.

Nu is de migratie dus pas in gezet op a.s. vrijdag dus m.a.w. weer een week langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 13:21
Ach, wees blij. Mijn nummer is nog steeds niet in de lucht na ruim anderhalve week. Er wordt al tijden "aan gewerkt" volgens de KS, eens kijken of ik nu eindelijk eens terug gebeld ga worden door de management-afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Tano schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 00:00:
Ach, wees blij. Mijn nummer is nog steeds niet in de lucht na ruim anderhalve week. Er wordt al tijden "aan gewerkt" volgens de KS, eens kijken of ik nu eindelijk eens terug gebeld ga worden door de management-afdeling.
Blijft lachen met die gasten. Ik bel opnieuw om te vragen welke status alles heeft. Is er niets terug te vinden van mijn eerdere aanvraag! Ook het beloofde terug bellen door de afdeling management-spoed staat niet eens geregistreerd.

Blijf alsjeblieft bij Telfort weg als je ook maar enige service op prijs stelt! (hoef ik in dit topic natuurlijk niet te roepen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217920

Flinke problemen hier met telfort na de opzegging.
Krijg net een sms dat mijn laatste rekening 652 euro bedraagt. Volgens de klantenservice (die ik overigens bel tegen 30 ct per minuut) gaat het om een afkoopbedrag in verband met mijn mobiele telefoon die ik net cadeau had gekregen bij een verlenging. Er is nu een klacht neergelegd die in behandeling wordt genomen, maar het bedrag wordt sowieso afgeschreven en eventueel vergoed mocht ik in het gelijk worden gesteld.
Hebben meer mensen een dergelijke situatie? Iemand een idee hoe verder hierop te reageren, of gewoon de klachtbehandeling afwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217920 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:55:
Krijg net een sms dat mijn laatste rekening 652 euro bedraagt. Volgens de klantenservice (die ik overigens bel tegen 30 ct per minuut) gaat het om een afkoopbedrag in verband met mijn mobiele telefoon die ik net cadeau had gekregen bij een verlenging. Er is nu een klacht neergelegd die in behandeling wordt genomen, maar het bedrag wordt sowieso afgeschreven en eventueel vergoed mocht ik in het gelijk worden gesteld.
Hebben meer mensen een dergelijke situatie? Iemand een idee hoe verder hierop te reageren, of gewoon de klachtbehandeling afwachten?
Belachelijke situatie zeg! Per wanneer (ongeveer, om herkenbaarheid te voorkomen) is de verlenging ingegaan, en wanneer heb je de telefoon ontvangen?

Het is toch raar dat als jij ineens kosten moet betalen voor iets wat je cadeau hebt gekregen (of hebt gekocht voor €0). Je hebt je contract met goede reden kunnen ontbinden, namelijk de wijziging in AV. Hiermee voldoe jij geheel aan je contractuele verplichtingen richting Telfort.

In de AV kan ik overigens nergens vinden dat zij recht hebben om jou kosten in rekening te brengen, dan wel het toestel weer in te nemen. Er is in dit geval geen sprake van ontbinding als gevolg van de wet 'koop op afstand'. Het enige dat overblijft is onderstaande punt uit de AV.
Artikel 19.2 uit de AV
Telfort kan voor de levering van Apparatuur een overeenkomst sluiten met de Contractant,
eventueel door bemiddeling van de Wederverkoper. In dat geval is deze Overeenkomst van
toepassing op de aankoop door Contractant van Apparatuur. De Apparatuur is het eigendom
van Contractant vanaf het moment waarop aflevering plaatsvindt. Echter zolang Contractant
niet het volledige bedrag van de koopsom met eventuele bijkomende kosten heeft voldaan,
behoudt Telfort zich de eigendom van de geleverde Apparatuur voor. Ook ligt vanaf dit moment
de verantwoordelijkheid voor de Apparatuur bij Contractant en draagt hij zelf het risico
voor verlies of beschadiging, tenzij dit te wijten is aan nalatigheid van Telfort.
Lastige situatie omdat jij geen zin hebt in een deurwaarder. Als consument trek je, zeker in het begin van de situatie, al snel aan het kortste eind. Het lijkt mij verstandig om Telfort zelf te laten vertellen op grond van welk artikel uit hun AV, of om welke reden dan ook, zij in hun recht staan. Mijn vermoeden zegt dat ze dit niet kunnen. Tot die tijd zou ik eerlijk gezegd niet 650 euro overmaken met de kans dat je het misschien onterecht nooit meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:12:
[...]

Belachelijke situatie zeg! Per wanneer (ongeveer, om herkenbaarheid te voorkomen) is de verlenging ingegaan, en wanneer heb je de telefoon ontvangen?

(...)

Lastige situatie omdat jij geen zin hebt in een deurwaarder. Als consument trek je, zeker in het begin van de situatie, al snel aan het kortste eind. Het lijkt mij verstandig om Telfort zelf te laten vertellen op grond van welk artikel uit hun AV, of om welke reden dan ook, zij in hun recht staan. Mijn vermoeden zegt dat ze dit niet kunnen. Tot die tijd zou ik eerlijk gezegd niet 650 euro overmaken met de kans dat je het misschien onterecht nooit meer ziet.
De verlenging is op 1-06-2008 ingegaan, dus dat is voor de aankondiging van de wijziging.
Ik schrijf het bedrag niet over maar ze schrijven het automatisch af als zijnde een rekening. Ik heb dus de mogelijkheid dit terug te boeken, maar zoals je al aangeeft heb ik geen zin in een deurwaarder. Voorlopig maar even afwachten wat de klachtencommissie zegt, en voorlopig even spaghetti eten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je daadwerkelijk spaghetti (hopelijk kan je het nog wel koken ;)) moet eten, dan ben ik zo vrij om aan te nemen dat je een beperkt inkomen hebt. Het lijkt me dan ook handig om hier direct mee naar een rechtswinkel te stappen.

Zoek zelf even goed uit wat belangrijk zou kunnen zijn in de AV. Bespreek dit met iemand van bureau rechtshulp en kijk wat zij te zeggen hebben. Het zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurt. Daarbij geeft het jou zekerheid over de actie die je gaat nemen en over hetgeen je kan verwachten. Afhankelijk van je inkomen kost dit weinig tot helemaal niets.

Wacht hier niet mee, dan kan je op basis van hun advies het bedrag wellicht nog laten storneren.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 06-08-2008 13:03 . Reden: Schandalige typefout. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 12:47:
Als je daadwerkelijk spaghetti (hopelijk kan je het nog wel koken ;)) moet eten, dan ben ik zo vrij om aan te nemen dat je een beperkt inkomen hebt. Het lijkt me dan ook handig om hier direct mee naar een rechtswinkel te stappen.

Zoek zelf even goed uit wat belangrijk zou kunnen zijn in de AV. Bespreek dit met iemand van bureau rechtshulp en kijk wat zij te zeggen hebben. Het zal niet de eerste keer zijn dat zoiets gebeurd. Daarbij geeft het jou zekerheid over de actie die je gaat nemen en over hetgeen je kan verwachten. Afhankelijk van je inkomen kost dit weinig tot helemaal niets.

Wacht hier niet mee, dan kan je op basis van hun advies het bedrag wellicht nog laten storneren.
Dank voor het advies, ik studeer nog dus het is inderdaad een flinke hoeveelheid geld voor me. Ik ga maar eens naar de rechtswinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122490

Ik ben ook per 14/7 overgestapt van Telfort naar Vodafone (HTC Diamond, Jeuj _/-\o_ ). Vooral vanwege het betere bereik op m'n werk en het snelle internet.
Netjes op tijd een brief gestuurd. Niet aangetekend :/ Maar alles verliep redelijk voorspoedig.

Gisteren ontving ik een afrekening met daarop een post van €199,01 (Contractbeëindiging! :o )
Lijkt me niet correct....

De Klantenservice gebeld en de toezegging gekregen dat het wordt uitgezocht.... Maar als ik het topic zo eens lees, heb ik nog weinig hoop ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122490 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 09:46:
De Klantenservice gebeld en de toezegging gekregen dat het wordt uitgezocht.... Maar als ik het topic zo eens lees, heb ik nog weinig hoop ;(
Waarschijnlijk gaat ook dit om een afkoopbedrag voor een ontvangen toestel. Mocht de klachtenprocedure geen vruchten afwerpen dan kun je de bij de geschillencommissie telecom een geschil indienen (Telfort is lid van de geschillencommissie en daardoor gebonden aan uitspraken). Het aanmelden van een geschil kost 50 euro, welke door Telfort vergoed dient te worden als de consument gelijk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05-2023
Hoe krijgen jullie die eindafrekening? Ik kreeg geen rekeningen meer van telfort via de post, zou ik de eindafrekening dan ook niet via de post krijgen? Ik neem aan dat ik dat ook niet meer kan zien op mijn telfort, aangezien die nu bij m'n prepaid hoort waarvan ik het nummer al heb overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de geschillencommissie kwam ik overigens een interessante uitspraak tegen. Wat ik hier zo snel uit haal is dat abonnementen die korter dan 3 maanden liepen niet persé opgezegd hadden hoeven te worden. Maar wellicht was de wijziging in deze uitspraak kleiner dan een prijstoename van 250% (en wellicht meer door het meetellen van de wachttijd) van de KS bij Telfort.

Weet iemand wellicht hoe dat zit? Ik was in de veronderstelling dat je bij elke wijziging in de AV en tariefwijziging een contract kon ontbinden/opzeggen.
Uitspraken

Vooralsnog kunt u hier alleen bestaande uitspraken van de Geschillencommissies Bankzaken, Energie en Water, Hypothecaire Financieringen en Telecommunicatie bekijken. U kunt inzake deze Geschillencommissies dus nagaan of er al eerder een uitspraak is gedaan in een soortgelijk geschil.

Om gericht te zoeken, kiest u eerst de desbetreffende Geschillencommissie. Vervolgens kiest u een categorie en eventuele subcategorieën.

Wij zijn op dit moment druk bezig om ook de uitspraken van de overige Geschillencommissies via internet beschikbaar te maken en deze nieuwe digitale omgeving te optimaliseren.

Wijziging tarieven administratieve diensten. Consument wenst ontbinding. Niet gerechtvaard; te gerin

De onderhavige kwestie komt neer op de vraag of de consument zich terecht op ontbinding van de overeenkomst tussen partijen beroept naar aanleiding van de verhoging van de tarieven voor administratieve diensten binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst. In voormeld verband zijn de volgende bepalingen in de toepasselijke algemene voorwaarden van belang. Zakelijk weergegeven luidt artikel 4d, dat ingeval van een prijsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst de consument het recht heeft de overeenkomst te ontbinden binnen acht dagen na ontvangst van het in artikel 4c bedoelde bericht. Artikel 4c luidt, zakelijk weergegeven, dat de ondernemer gerechtigd is de prijzen/tarieven tussentijds te wijzigen en dat de contractant daarvan bericht zal ontvangen ingeval van een prijsverhoging. De algemene voorwaarden definiëren in artikel 1 een overeenkomst als “iedere overeenkomst ter zake de levering van een of meer aansluitingen, diensten en/of aanvullende diensten, die tussen de ondernemer en de contractant tot stand komt, elke wijziging daarvan of aanvulling daarop, alsmede alle (rechts)handelingen ter voorbereiding en ter uitvoering van die overeenkomst”. Eveneens in artikel 1 wordt prijslijst omschreven als prijslijst van de ondernemer met daarop vermeld de tarieven van diensten en producten. De voorgaande definities laten naar het oordeel van de commissie in onderling verband en samenhang bezien in redelijkheid geen andere interpretatie toe dan dat ook administratieve diensten onder de reikwijdte van artikel 4 vallen. De commissie heeft bij dit oordeel mede in aanmerking genomen, dat artikel 4a van de toepasselijke algemene voorwaarden inhoudt, dat de consument aan de ondernemer de prijzen en tarieven verschuldigd is volgens de daarvoor in de prijslijst vastgestelde en bekend gemaakte prijzen/tarieven (cursivering commissie). Er is ook overigens geen aanknopingspunt in de formulering van de algemene voorwaarden te vinden op grond waarvan een consument in redelijkheid zou kunnen of behoren te begrijpen, dat voor prijsverhogingen van administratieve diensten een afwijkend regime geldt.

Het is in dit geding geen punt van discussie, dat er in het onderhavige geval geen aankondigingen in dagbladen hebben plaatsgevonden, noch in de staatscourant of via mailings of een melding op facturen. Nu de consument aan de ondernemer slechts de bekend gemaakte tarieven verschuldigd is, gelden de gewijzigde tarieven niet en mag hij de ondernemer ten aanzien van de betreffende diensten aan de oude tarieven houden. Bovenstaande brengt echter niet mee dat de overeenkomst ontbonden kan worden. Weliswaar geeft artikel 4d van de toepasselijke algemene voorwaarden van de ondernemer de consument het recht de overeenkomst te ontbinden ingeval van een prijsverhoging binnen drie maanden na het sluiten van de overeenkomst, maar dit uitgangspunt dient te wijken als een prijsverhoging gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis de ontbinding en haar gevolgen niet rechtvaardigt. Nu het tarieven betreft voor diensten die door de consument niet of bijna nooit worden gebruikt en gesteld noch gebleken is welk in redelijkheid te respecteren belang deze heeft bij ontbinding, heeft de ondernemer terecht niet ingestemd met ontbinding van de overeenkomst. Bij dit oordeel neemt de commissie mede in aanmerking, zoals hiervoor al overwogen, dat de consument de ondernemer ten aanzien van de betreffende in prijs verhoogde administratieve diensten aan de oude tarieven mag houden, omdat de consument omtrent de nieuwe tarieven niet adequaat werd geïnformeerd.
Het voorgaande betekent, dat de klacht van de consument ongegrond is.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beesting
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
BlackShift schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:23:
Hoe krijgen jullie die eindafrekening? Ik kreeg geen rekeningen meer van telfort via de post, zou ik de eindafrekening dan ook niet via de post krijgen? Ik neem aan dat ik dat ook niet meer kan zien op mijn telfort, aangezien die nu bij m'n prepaid hoort waarvan ik het nummer al heb overgezet.
Heb hierover ook met de KS gebeld. Ze zouden al bezig zijn met een oplossing hiervoor.

Volgens de klantenservicepagina van Telfort krijg je ook een eindfactuur. (Voor bedrijven geldt overigens dat ze verplicht een factuur moeten sturen.) Gezien de stapels fouten die Telfort bij mij tot dusver heeft gemaakt wil ik ook zeker (kosteloos) een eindfactuur van ze ontvangen. Dus ik wacht ook nog even af...
Anoniem: 93400 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 11:45:
Bij de geschillencommissie kwam ik overigens een interessante uitspraak tegen. Wat ik hier zo snel uit haal is dat abonnementen die korter dan 3 maanden liepen niet persé opgezegd hadden hoeven te worden. Maar wellicht was de wijziging in deze uitspraak kleiner dan een prijstoename van 250% (en wellicht meer door het meetellen van de wachttijd) van de KS bij Telfort.

Weet iemand wellicht hoe dat zit? Ik was in de veronderstelling dat je bij elke wijziging in de AV en tariefwijziging een contract kon ontbinden/opzeggen.
De reden dat er hier niet opgezegd mag worden, is (onder andere) omdat er effectief voor de klant geen tariefsverhoging plaatsvindt. In de laatste alinea staat namelijk dat de ondernemer de consument toestemming heeft gegeven om de ondernemer aan de oude tarieven te houden. De oude tarieven blijven dus gewoon van kracht. Er wordt verder inderdaad wel gezegd dat het uit zou kunnen maken of bepaalde diensten nooit gebruikt worden. Maar omdat ze er ook rekening mee houden dat de oude tarieven blijven gelden weet je eigenlijk nog niets over een situatie waarin de tarieven wel daadwerkelijk voor iedereen verhoogd worden. (Doe overigens geen recht oid, dus pin me er niet op vast. :p)

[ Voor 42% gewijzigd door beesting op 07-08-2008 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Beestig

Inderdaad... slecht gelezen (Op dat moment al 3 uur naar m'n scriptie aan het staren). Als er inderdaad gelijkblijvende tarieven gerekend moeten worden door de telco, dan is het niet gek dat het contract niet ontbonden mag worden.

Uitspraak is her en der behoorlijk warrig opgeschreven, maar dat is wel vaker met dat soort teksten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52
Je aanvraag is op *-8-2008 afgekeurd. De aanvraag is afgewezen, want het telefoonnummer is niet (meer) in gebruik bij deze telecomaanbieder. Geef de juiste Telecom aanbieder door aan T-Mobile.

2e keer dat dit gebeurd, 1e keer werd de aanvraag precies gedaan toen m'n nummer van Telfort abo naar Telfort prepaid omgezet werd (tel. had toen ook geen bereik/ontvangst). Dus dacht dat het toen daar aan lag.

Maar nu weer afgewezen... Ik kan gewoon bellen met m'n Telfort prepaid (met het nummer dus wat ik wil behouden), dus wat kan er fout zijn :/

Zou het misschien zijn dat de aanbieder KPN is? Op de status van de Nokia staat NL KPN dikgedrukt en NL Telfort er onder :?

Meer mensen met problemen met nummerbehoud middels deze opzegging?

[ Voor 4% gewijzigd door Jimmie op 07-08-2008 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jimmie schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:05:

Maar nu weer afgewezen... Ik kan gewoon bellen met m'n Telfort prepaid (met het nummer dus wat ik wil behouden), dus wat kan er fout zijn :/

Zou het misschien zijn dat de aanbieder KPN is? Op de status van de Nokia staat NL KPN dikgedrukt en NL Telfort er onder :?

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem: een nieuw abonnement bij vodafone aangevraagd (via gsmweb), belt nu met telfort prepaid en de nummerportering is nog steeds niet gelukt.
De klantenservice van gsmweb laat weten dat Telfort de gegevens niet goed in het systeem heeft staan door de enorme hoeveelheid opzeggingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-06 21:52
Anoniem: 217920 schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:54:
[...]

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem: een nieuw abonnement bij vodafone aangevraagd (via gsmweb), belt nu met telfort prepaid en de nummerportering is nog steeds niet gelukt.
De klantenservice van gsmweb laat weten dat Telfort de gegevens niet goed in het systeem heeft staan door de enorme hoeveelheid opzeggingen.
Ik heb nu bij Mijn Telfort, weer een account voor m'n nummer gemaakt en m'n gegevens ingevoerd (alles was verloren gegaan door het overzetten), misschien zit daar ergens het probleem in.

Morgen maar eens die overdure Telfort helpdesk bellen en dan weer naar de T-Mobile shop voor de zoveelste keer nummerbehoud aanvraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
Hier ook nog steeds geen portering, en om eerlijk te zijn laat mijn nieuwe provider ook een steek vallen want ondanks de belofte dat ik uiterlijk vandaag over zou gaan zit ik nog steeds op het Telfort netwerk. Het lijkt me toch een kleine moeite om even een sms-je te sturen of een kort belletje te doen om aan te geven dat het nog niet gelukt is.

Ik ben notabene naar een Vodafone winkel gegaan omdat ik dacht met een "mens" te maken te hebben. Afgelopen dinsdag belde ik op hoe de status was, bleek dat mijn "dossier" al zoek was. binnen een uur zou ik worden terug gebeld. Dat heb ik de volgende dag zelf maar gedaan.

Extra lullig is dat ik ook niet kan opwaarderen, ik kan dus alleen gebeld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Nu online
Jimmie schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 20:05:
Je aanvraag is op *-8-2008 afgekeurd. De aanvraag is afgewezen, want het telefoonnummer is niet (meer) in gebruik bij deze telecomaanbieder. Geef de juiste Telecom aanbieder door aan T-Mobile.

2e keer dat dit gebeurd, 1e keer werd de aanvraag precies gedaan toen m'n nummer van Telfort abo naar Telfort prepaid omgezet werd (tel. had toen ook geen bereik/ontvangst). Dus dacht dat het toen daar aan lag.

PM je nummer even, dan kijk ik ff hoe het in het systeem staat en wat er bij status staat van je nummerportering.

Edit: Als er andere mensen zijn met problemen, PM je nummer + verhaaltje ff.
Ik kan niets beloven, maar vaak wel een hoop regelen O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Capa op 08-08-2008 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tano
Dank voor jouw hulp Capa!! _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264494

Nou beste Capa, ik ben al twee weken bezig met een nummer in te porteren naar Telfort toe. Volgens Telfort zou mijn nummer op 28 juli overkomen van Vodafone prepaid naar Telfort prepaid. Na de procedure bleek mijn oude prepaid nummer weer actief en mijn over te nemen nummer wel bekend bij de KS alszijnde het nieuwe nummer, maar op het netwerk krijg je te horen "u heeft geen toegang tot dit nummer of tot deze dienst". Ik ben dus al sinds de 28e juli al aan het emailen, bellen en schrijven (klachtencommissie) om het geregeld te krijgen. Ik moet geduld hebben wordt gezegd. Kijk dat het twee a drie dagen duurt heb ik vrede mee, maar we gaan nu de derde week in. Dit is uiteraard bijzonder slecht van Telfort en ik wil ook compensatie voor de gemaakte belkosten tgv de blunder van Telfort en ik wil normaal met mijn oude nummer kunnen bellen. Het nummer wat behouden moet blijven is *********
Micha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Nu online
Ik zou je nummer even eruit knippen ;)
Alles staat in je PM, dus je post hier kan je editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270758

Anoniem: 217920 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 11:55:
Ook wij hebben bij de beeindiging van ons zakelijke abo een nota gekregen, ging om 5 abo's met onderling bellen gratis enzo. De afrekening: 1457 euro. Schandelijk. Ze draaien zo de korting van een heel jaar terug.

Lees de reactie van mijn broer:

"Ik heb de voorwaarden er op nagelezen en daar staat letterlijk:

‘Indien, om welke reden dan ook, één of meerdere Aansluitingen worden beëindigd vóór de ingebruikstellingsdatum, dan kan de Contractant geen rechten ontlenen aan de , ten behoeve van Aansluitingen, overeengekomen korting. Indien Contractant de korting, ten behoeve van deze Aansluitingen reeds ontvangen heeft van Telfort, is Telfort gerechtigd deze kortingen terug te vorderen.’

Nu weet ik niet hoe dit juridisch zit aangezien in eerste instantie Telfort het contract niet voortzet onder de gemaakte tariefafspraken en abonnees aanbiedt om de nieuwe tarieven niet te accepteren, dan wel het abonnement op te zeggen. Ik redeneer dat indien Telfort zich niet langer wenst te confirmeren aan de gemaakte overeenkomt en daarmee de abonnee voor een probleem stelt, ze dan ook maar het verlies moeten accepteren. Of dat dit stand houdt voor de rechter is de vraag. Vooralsnog storneer ik de incasso van Telfort maar met een beetje pech zijn we wel mooi de lul."

Ik vraag me af of de stap naar de geschillencommissie slim is of de zaak gewoon niet betalen en voor laten komen bij de rechter.

Heeft iemand met juridische kennis ook van telecom hier een goed antwoord op. Het zijn vuile flikkers bij Telfort, daar wij maandelijks minder bellen dan de resterende koopsom welke ze in rekening brengen. Kan ik de toestellen niet gewoon terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:24

ManiacsHouse

Scheisse!

Lijkt me een simpele. In de voorwaarden gaat het om een abonnement dat word beëindigd vóór de ingebruikstellingsdatum. Is dat ook zo? En hoezo korting? Ze hebben je toch niet in het vooruit geld gegeven of korting op belkosten? En heb je die daadwerkelijk ook gebruikt?

Je hebt het toestel kado gekregen, dat is geen korting dat is een kado. Dat zij dat als korting zien... Tsja... Zij veranderen zelf de voorwaarden en geven je de mogelijkheid om op te zeggen. Als het abonnement al liep klopt het zowiezo niet dat het beëindigd is vóór de ingebruikstellingsdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Bovenstaand clausule in de voorwaarden geldt alleen bij een contractverbreking van klantzijde, zonder wijziging van de contractvoorwaarden door telfort. Indien Telfort de oude voorwaaden in stand had gehouden voor de oude abonnees was er niets aan de hand geweest.
Telfort heeft echter de contractvoorwaarden gewijzigd voor alle abonnees, niet slechts voor de nieuwe abonnees. Telfort is dus degene die aan 'contractbreuk' doet. Hun vorderingen houden vrijwel zeker geen stand bij de rechter. Je kunt niet tijdens het spel de regels aanpassen, en dan vinden dat de tegenpartij voor de kosten moet opdraaien als die het daar niet mee eens is. Uiteraard proberen ze het wel.
Je bent wettelijk gerechtigd bij dergelijke contractwijzigingen op te zeggen, zonder dat daarvoor extra kosten in rekening worden gebracht. Gewoon storneren en ze melden dat ze op het dak kunnen gaan zitten met hun vordering.

ASUS Max IV GENE-Z, Core i7 3770k, 16GB Kingston HyperX DDR3-1600, EVGA GTX970 FTW
Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270773

Op 3 juli 2008 heb ik een opzegbrief naar Telfort verzonden (helaas niet aangetekend, maar dat werd ook niet op de website van de klantenservice aanbevolen). Op 9 juli 2008 heb ik de klantenservice gebeld met de vraag of mijn schriftelijke opzegging aangekomen was. De medewerkster van de klantenservice bevestigde dit. Zij vertelde mij dat mijn abonnement per 14 juli 2008 beëindigd zou worden. Vervolgens vroeg ik haar of mijn abonnement ook daadwerkelijk omgezet werd naar Prepaid van Telfort. Ze heeft dit voor mijn nagevraagd en kon wederom bevestigen dat dit het geval was. Nadat de overzetting plaats gevonden had zou ik hiervan een SMS ontvangen. Dit is echter niet gebeurd. Tevens heb ik helaas nog steeds geen schriftelijke bevestiging van mijn opzegging ontvangen.

Na enkele klachtenmailtjes waar ik geen respons op heb gekregen en na een paar bezoekjes aan de telfortwinkel zegt Telfort dat ik mijn abonnement maar af moet kopen indien ik er vanaf wil. Hier ben ik het natuurlijk volstrekt niet mee eens aangezien mijn opzegging bevestigd is door een medewerker van de klantenservice van Telfort. Mocht ik 9 juli niet een telefonische bevestiging gekregen hebben dan zou ik de 9e nog een aangetekende brief verzonden hebben om alsnog de opzegging op tijd verwerkt te krijgen.
In de ‘call history’ van Telfort is in ieder geval nog wel te lezen dat ik op 9 juli geïnformeerd heb naar de status van mijn opzegging.

Het moge duidelijk zijn dat ik nog steeds (kosteloos) van mijn contract af wil. Ik heb zo'n idee dat de klachtenafhandeling (en misschien later nog de Geschillencommissie) een mooie brief tegemoet kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Heb je enige schriftelijke bevestiging van ze? Ik zit namelijk in dezelfde situatie (1 van mijn 2 abbo's loopt nog steeds ondanks opzegging), maar ik heb tevens een email van ze waarin de opzegging bevestigd werd. Daar gaan ze dus niet meer onderuit komen.

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je geen sms'je ontvangen met daarin de bevestiging van ontvangst van je brief? Voor zover ik weet moet iedereen die gekregen hebben namelijk. Als jij dan de brief nog kan tonen die je gestuurd hebt, dan heb je wel een sterk verhaal voor een geschillencommissie.

Hopelijk loopt het goed af. Evengoed is het wel een les om opzeggingen of heel ruim van tevoren te regelen of aangetekend te versturen. In het eerste geval is er nog tijd genoeg om het alsnog aangetekend te versturen mocht je nog geen schriftelijke bevestiging hebben ontvangen. Mondelinge bevestiging is helaas nooit genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:43
Na vier schriftelijke aanvragen, drie chatsessies en vijf keer bellen, heb ik van T-mobile een reiskostenvergoeding van € 15,- gekregen om maar even langs een shop te gaan om mijn nummerbehoud te regelen. Nu ziet het er eindelijk naar uit dat het snel geregeld gaat zijn. Mijn eerste aanvraag werd wel in behandeling genomen, maar de uitvoering werd gepland voor 25-9. Nee, dank u. Nu sta ik gepland voor komende vrijdag. :)

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

Anoniem: 93400 schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 13:42:
Heb je geen sms'je ontvangen met daarin de bevestiging van ontvangst van je brief? Voor zover ik weet moet iedereen die gekregen hebben namelijk.
Ik heb twee abonnementen opgezegd, maar geen enkel sms ontvangen. Verder is alles goed afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Ik heb voor mijn moeder enige tijd geleden haar contract met Telfort opgezegd dit alles naar aanleiding van de website van telfort waar stond dat je "kostenloos" je contract op kon zeggen wegens wijziging in de AV, vervolgens is alles prima verlopen en zit ze nu bij KPN.

Echter kreeg ze vandaag een afrekening van maarliefst €197.80 voor :
Diversen
Abonnement van Telfort belbundel 150 contractbeëindiging
nummer 06******** op 14.07.2008 1 197.80
Aangezien ik in het buitenland zit kan ik niet voor haar bellen, morgenvroeg gaat ze er zelf achteraan. Ik neem aan dat ze dit niet zomaar kunnen maken? Als ze de "kosten" voor de telefoon terug willen dan kunnen ze de telefoon mooi terug krijgen maar nu niet eens geld gaan innen, ook vreemd trouwens want ze kreeg de telefoon gratis bij haar 2 jarig abonnement.

Ze heeft meer dan een jaar bij Telfort gezeten en haar contract op 7 maanden na uitgediend, iemand enig idee of ze dit geld nog terug kan zien? Het is al van haar rekening gehaald ze kan het nog wel terug boeken maar dat is zeker niet aan te raden?

Edit; ik zou graag in contact komen met andere mensen met een soort gelijk probleem, misschien kunnen we samen een brief (laten?) opstellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Royal op 11-08-2008 23:55 ]

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Als je de topic even doorneemt, zie je dat er al meerdere soortgelijke gevallen bekend zijn.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Z-Dragon schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 00:49:
Als je het topic even doorneemt, zie je dat er al meerdere soortgelijke gevallen bekend zijn.
Excuus, ik heb het gelezen maar dacht dat anderen misschien al succes hadden.

Ik heb zojuist een telefoontje gehad van mijn moeder, ze heeft contact opgenomen met de klantenservice van telfort, ze hebben toegegeven dat het een foutje was en zullen het geld terug storten. Ze hoort later vandaag nog wanneer dit zal gebeuren.

/me fingers crossed *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Royal schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:51:
Excuus, ik heb het gelezen maar dacht dat anderen misschien al succes hadden.

Ik heb zojuist een telefoontje gehad van mijn moeder, ze heeft contact opgenomen met de klantenservice van telfort, ze hebben toegegeven dat het een foutje was en zullen het geld terug storten. Ze hoort later vandaag nog wanneer dit zal gebeuren.

/me fingers crossed *
Als ze niet binnen 2 weken terugstorten kan ze het bedrag beter storneren (bank bellen en aangeven dat het onterecht afgeboekt is en teruggeboekt moet worden).
Na 2 weken kan dat dus niet meer en wordt de afboeking final... en zie dan nog maar eens je geld te krijgen met die "foutjes" die Telfort maakt bij het afhandelen van de opzeggingen. Het grappige bij dit soort "foutjes" is dat ze nooit eens per ongeluk onterecht 200 Euro voor je storten :Y)

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Nu online
Cheetah schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:34:
[...]
Als ze niet binnen 2 weken terugstorten kan ze het bedrag beter storneren (bank bellen en aangeven dat het onterecht afgeboekt is en teruggeboekt moet worden).
Na 2 weken kan dat dus niet meer en wordt de afboeking final... en zie dan nog maar eens je geld te krijgen met die "foutjes" die Telfort maakt bij het afhandelen van de opzeggingen. Het grappige bij dit soort "foutjes" is dat ze nooit eens per ongeluk onterecht 200 Euro voor je storten :Y)
Als je in het process wilt komen van incasso bureau's en deurwaarders zou ik dat vooral doen.
Het klinkt misschien vreemd, maar het scheelt een hoop gezeik als je even wacht totdat Telfort alles terug stort ipv dat je zelf alles terug gaat boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Capa schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:52:
[...]

Als je in het process wilt komen van incasso bureau's en deurwaarders zou ik dat vooral doen.
Het klinkt misschien vreemd, maar het scheelt een hoop gezeik als je even wacht totdat Telfort alles terug stort ipv dat je zelf alles terug gaat boeken.
Man got a point. Ik had een keer wat gestorneerd van telfort. Direct stond ik op de lijst van preventel. Ik kon geen nieuwe abonnementen meer aanvragen bij welke telecom dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 19:37
Er wordt onterecht afgeschreven en dan wordt je op 1 of andere maffioso lijst gezet? Belachelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

da's geen lijst van maffioso maar een lijst van mensen die moeilijk doen als je geld van hun rekening boekt, of dat nou terecht is of niet.
en tsja, als je als telco kan kiezen tussen zaken doen met een willekeurige nederlander, of met een nederlander waarvan je weet dattie op z'n strepen kan staan... basiswiskunde :P

trouwens: krijg vandaag een sms dat ze m'n laatste factuurbeschikbaar hebben. moet naar telfort.nl/mijnrekening surfen en de instructies volgen.

awel:
De online rekening is niet beschikbaar voor prepaid gebruikers.
wat is het toch prettig om klant te zijn van zo'n professionele organisatie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Royal schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:51:
[...]

Ik heb zojuist een telefoontje gehad van mijn moeder, ze heeft contact opgenomen met de klantenservice van telfort, ze hebben toegegeven dat het een foutje was en zullen het geld terug storten.
Laten we hopen dat het bij iedereen een 'foutje' is. Mijn klachtenprocedure loopt nog (niks gehoord), maar er is gelukkig ook nog niks afgeschreven.
Ik krijg een beetje het gevoel dat Telfort bewust iedereen een afkooprekening voor een ontvangen toestel verstuurd, in de hoop dat een gedeelte van de (ex-)klanten zonder mokken betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Anoniem: 217920 schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 08:47:
[...]

Laten we hopen dat het bij iedereen een 'foutje' is. Mijn klachtenprocedure loopt nog (niks gehoord), maar er is gelukkig ook nog niks afgeschreven.
Bij mijn moeder hebben ze het bedrag gewoon automatisch afgeschreven, belachelijk.

Ze had trouwens gevraagd of ze haar een referentie nummer konden gegeven dat ze niet elke keer het verhaal uit hoeft te leggen, maar daar doen ze bij Telfort blijkbaar niet aan :/
Ik krijg een beetje het gevoel dat Telfort bewust iedereen een afkooprekening voor een ontvangen toestel verstuurd, in de hoop dat een gedeelte van de (ex-)klanten zonder mokken betaalt.
Dat gevoel heb ik ook, als ook maar 1% van de mensen niet zeurt en gewoon betaald hebben ze toch mooi extra inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheetah

Cheetah

Capa schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:52:
Zo'n geval - waarin onterecht is afgeschreven - zal nooooit bij de deurwaarder komen zodra je het incassobureau onderbouwd van repliek dient. Kost hun klauwen vol met geld, en dat weten ze bliksemsgoed.
Nooit een incassobureau terug in z'n hok gestopt? Is niet zo moeilijk hoor bij onterechte vorderingen.

Geld niet binnen 10-12 dagen na afboeken terug: storneringsopdracht doen, anders loop je het risico het nooit meer terug te zien. Ze weten namelijk ook bliksemsgoed dat jij meestal geen juridische zaak over 200 Euro gaat starten.
Royal schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 09:25:
Ze had trouwens gevraagd of ze haar een referentie nummer konden gegeven dat ze niet elke keer het verhaal uit hoeft te leggen, maar daar doen ze bij Telfort blijkbaar niet aan :/
Ik heb van al mijn mailwisselingen met telfort casenummers. Ook na telefoneren heb ik casenummers bevestigd gekregen per mail. Vreemd (verdacht?) dus dat ze je niets 'vasts' willen geven om naar terug te verwijzen.
Dat gevoel heb ik ook, als ook maar 1% van de mensen niet zeurt en gewoon betaald hebben ze toch mooi extra inkomsten.
Uiteraard proberen ze er nog wat uit te halen.
En wel veel meer dan 1% zeurt niet, of zeurt wel maar betaald vervolgens toch... meestal omdat ze bang zijn voor incassobureau's en hun intimidatiebrieven, die vaak onterecht als machtsmiddel worden ingezet door bedrijven.

Toevallig niet zo lang terug gedonder gehad met UPC over een Film1/Sport1 abbo dat ik niet aangevraagd had, niet gebruikte en wel in rekening gebracht werd. Uiteraard betaalde ik dat abbo dus niet. Heb ik UPC meerdere malen over gebeld en gefaxed, maar daar zit eveneens een stel autisten op de helpdesk, die gewoon niet reageren en/of terugbellen.
UPC dacht het vervolgens met een incassobureau te gaan oplossen, waarna ik die 1x een fax met de stukken heb gestuurd. Uiteraard weer geen reactie, want ik heb gewoon gelijk. Daarna bij een dreigbrief eens in de 6-8 weken een kort telefoontje met een terugverwijzing naar de fax. Nog met een ander incassobureau geprobeerd door UPC, en toen gewoon boos opgebeld dat ik niets meer van ze wil horen totdat er een onderbouwde response op mijn eerdere fax komt, sterker nog ik gewoon uberhaupt niets meer van ze wil horen.
Tis inmiddels alweer een hele tijd stil. Ze proberen het een paar keer en druipen dan vanzelf wel af.
Ben wel blij dat ik dat geld niet betaald heb, anders had ik ernaar kunnen fluiten.

Kwestie is natuurlijk wel anders als zij gelijk hebben met hun vordering, maar dat lijkt me hier vrij duidelijk niet het geval.

[ Voor 27% gewijzigd door Cheetah op 13-08-2008 10:21 ]

Full Specz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capa
  • Nu online
Anoniem: 70162 schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 21:49:
da's geen lijst van maffioso maar een lijst van mensen die moeilijk doen als je geld van hun rekening boekt, of dat nou terecht is of niet.
en tsja, als je als telco kan kiezen tussen zaken doen met een willekeurige nederlander, of met een nederlander waarvan je weet dattie op z'n strepen kan staan... basiswiskunde :P

trouwens: krijg vandaag een sms dat ze m'n laatste factuurbeschikbaar hebben. moet naar telfort.nl/mijnrekening surfen en de instructies volgen.

awel:
[...]

wat is het toch prettig om klant te zijn van zo'n professionele organisatie :+
Is helaas een automatisch systeem wat die smsjes verstuurd, die ziet niet dat jij prepaid bent inmiddels, want intern heb je nu 1 account voor een afgesloten abonnement en 1 als prepaid klant. Als klant zijnde heb je er maar 1, dat is de prepaid.
Cheetah schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:02:
[...]
Zo'n geval - waarin onterecht is afgeschreven - zal nooooit bij de deurwaarder komen zodra je het incassobureau onderbouwd van repliek dient. Kost hun klauwen vol met geld, en dat weten ze bliksemsgoed.
Nooit een incassobureau terug in z'n hok gestopt? Is niet zo moeilijk hoor bij onterechte vorderingen.

Geld niet binnen 10-12 dagen na afboeken terug: storneringsopdracht doen, anders loop je het risico het nooit meer terug te zien. Ze weten namelijk ook bliksemsgoed dat jij meestal geen juridische zaak over 200 Euro gaat starten.
Een deurwaarder misschien niet nee, maar omdat een groot deel automatisch gaat kan het zijn dat je wel een incassobureau op je dak krijgt en op de lijst komt van Preventel.
Zodra het incassobureau ingeschakeld wordt gaat het je meer tijd kosten dan je zou willen, Telfort heeft dan namelijk geen overzicht meer, omdat het uit handen gegeven is.

[ Voor 35% gewijzigd door Capa op 13-08-2008 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbelbox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:50
Da's balen dat ik er vandaag pas achter kom dat dit tot de moglijkheden had gehoord.
Ik had er wel oren naar om m'n abo op te zetten en dan een ander abo met GSM te nemen (al dan niet met tussentijds pre-pay om tijd te overbruggen)
Vermoed dat ik nu weinig kans meer maak bij Telfort

• Cheetah

Cheetah

Capa schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 10:45:
Een deurwaarder misschien niet nee, maar omdat een groot deel automatisch gaat kan het zijn dat je wel een incassobureau op je dak krijgt en op de lijst komt van Preventel.
Zodra het incassobureau ingeschakeld wordt gaat het je meer tijd kosten dan je zou willen, Telfort heeft dan namelijk geen overzicht meer, omdat het uit handen gegeven is.
Zeker niet, dat Telfort geen overzicht meer heeft is hun probleem en dat van hun incassobureau.
Ik weid er eenmalig een email of fax aan, met het complete verhaal. Op iedere volgende brief een telefoontje van 1 minuut met terugverwijzing naar de eerdere email. Kost hun tijd en hun geld. Uiteindelijk leren ze het vanzelf wel af. Is bovendien sowieso beter dan enkele honderden Euro's kwijt zijn omdat Telfort geen overzicht heeft... als ik de tijd die ik voor dat geld moet werken meereken dan kan ik daarin wel 20 incassobureaus van repliek dienen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cheetah op 14-08-2008 11:14 ]

Full Specz

• Capa
  • Nu online
Cheetah schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 11:10:
[...]
Zeker niet, dat Telfort geen overzicht meer heeft is hun probleem en dat van hun incassobureau.
Ik weid er eenmalig een email of fax aan, met het complete verhaal. Op iedere volgende brief een telefoontje van 1 minuut met terugverwijzing naar de eerdere email. Kost hun tijd en hun geld. Uiteindelijk leren ze het vanzelf wel af. Is bovendien sowieso beter dan enkele honderden Euro's kwijt zijn omdat Telfort geen overzicht heeft... als ik de tijd die ik voor dat geld moet werken meereken dan kan ik daarin wel 20 incassobureaus van repliek dienen.
Het was maar een advies. Ik werk er, ik weet dat het soms omslachtig gaat namelijk.

• mcman
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-09-2022
Ik ben nu al 1 maand bezig om mijn nummer overt te zetten van telfort naar t-mobile.
Telfort geeft aan t-mobile door dat er 1 nummer tekort is op het door mij ingevoerde sim-kaartnummer.
Ik heb telfort al 3X gebeld om dit nummer te controleren. Steeds geven ze aan dat het nummer klopt!
Ik heb zelfs 1X gebeld met een t-mobile medewerker op de tweede lijn die het gesprek heeft opgenomen :-), waarin de telfort medewerker aangeeft dat het nummer klopt.

Kan er iemand kijken hoeveel cijfers er opzijn of haar sim-kaartje staan voor mij? Het moeten er 13 zijn en sommige zullen er 19 hebben.

Gisteren kreeg ik mijn laatste afrekening binnen... of ik even €1,33 wilde betalen voor een acceptgiro die ik nooit heb gehad??? Zelfs de medewerker van Telfort kon deze niet plaatsen. Deze wordt gecrediteerd maar ben wel €3,- armer door het belletje naar een 0900 nummer.

En om nog even verder te kankeren op telfort :-)

Ik heb een half jaar geleden bijna 1 maand niet kunnen bellen/gebeld worden sms-en internetten etc. in de buurt waar ik woon (Utrecht/overvecht)

Op mijn werk in Maarsssen of in De Meern bij mijn oom werkte alles wel. Blijkbaar is er een zendmast oid stuk in de buurt bij mij, maar gewoon niet toegeven he. Mijn opa (prepaid) had dit ook). Ik zou inmiddels als 6X teruggebeld worden... nooit gebeurd. Heb mijn thuisnummer opgegeven uiteraad).

Uiteindelijk advocaat van de rechtsbijstand erop gezet omdat er ook wordt beweerd dat aangetekende brieven die zijn aangekomen (heb hier de handtekening liggen) niet zijn aangekomen, maar die is er nog steeds mee bezig.

Maargoed...had er iemand nog het aantal cijfertjes op de simkaart voor mij? Het moeten er 13 of 19 zijn als het goed is.

[ Voor 0% gewijzigd door mcman op 15-08-2008 10:09 . Reden: Tikvout ]

• BlackShift
mcman schreef op donderdag 14 augustus 2008 @ 12:56:
Gisteren kreeg ik mijn laatste afrekening binnen... of ik even €1,33 wilde betalen voor een acceptgiro die ik nooit heb gehad??? Zelfs de medewerker van Telfort kon deze niet plaatsen. Deze wordt gecrediteerd maar ben wel €3,- armer door het belletje naar een 0900 nummer.

Maargoed...had er iemand nog het aantal cijfertjes op de simkaart voor mij? Het moeten er 13 of 19 zijn als het goed is.
Wat een gezeik allemaal! Ik heb ook die 1.33 op m'n laatste rekening (per post gekregen). Maar m'n een-na laatste rekening is afgeschreven 2 weken nadat m'n abbo was afgesloten dus daar kan ik de factuur niet van inzien want er staat helemaal niks meer op mijn telfort.

Affijn, het aantal cijfers op mijn oude Telfort Sim is inderdaad 13, 3x4 onder elkaar en dan daaronder nog 1tje (is ongeveer 1.5 jaar oud). M'n nieuwe vodafone heeft er 19 (plus nog wat extra cijfers en letters lijkt het...).

• mcman
Dan klopt het aantal cijfers dus.

Die eerste 6 extra cijfers zijn verschillend zeiden ze, heeft te maken met netwerkaanbieder. De een heeft het wel en de ander niet.

Maar dan klopt alles dus.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:09
Ook ik had Telfort opgezegd en mijn abbo werd op 24 juli beëindigd ipv 14 juli. Nou goed, da's niet zo'n probleem.

Ik kreeg afgelopen vrijdag een eindafrekening met het verzoek om ruim 84,- te betalen voor het gebruik van mobiel internet in de periode 24 juli t/m 10 augustus. WTF??? Ten eerste heb ik geen gebruik meer gemaakt van mobiel internet (kon ook niet eens omdat ik dat nooit heb ingesteld voor prepaid). Ten tweede, al zou ik dat wel gedaan hebben, dan nog zou dat van mijn beltegoed af moeten gaan toch en niet nog een factuur voor de periode nadat prepaid is ingegaan. Waarvoor heb je anders prepaid?

Ik ga ze sowieso bellen waarbij ik al gedwongen wordt om het 0900 nummer te draaien. Maar zie ik bij bovenstaande iets over het hoofd? Of zijn het gewoon weer maffia praktijken van Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Heeft iemand inmiddels al reactie gehad op een eventule vraag over de eindafrekening? (Bijvoorbeeld over de 1.33e (+26c btw) fantoomacceptgiro kosten, of over toch-maar-niet-gratis telefoons.)

Ik contacteer telfort nu alleen nog maar via het webformulier want dat is gratis. Naast het formulier staat die telfort pipo bij het ITO certificaat volgens wie ze binnen 2 dagen antwoorden. Ik heb inmiddels 7 en 5 dagen geleden gemailed maar nog niks gehoord, iemand anders wel?

[edit: ze hebben het natuurlijk over werkdagen, mijn 7 en 5 zijn dus eigenlijk 5 en 3, valt nog wel mee dus.]

[ Voor 10% gewijzigd door BlackShift op 20-08-2008 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
Ik ben nu al 1 maand bezig om mijn nummer overt te zetten van telfort naar t-mobile. [...]
Dat was ik ook. Vier aanvragen gedaan en telkens bleven ze wel weer ergens op hangen. Het gezeik was in een keer over toen ik met het hele boeltje (oude sim, nieuwe sim, legitimatie) naar een T-mobile-winkel stapte. Toen was het in vijf dagen geregeld. Het voordeel is dat de T-mobile-winkel de aanvraag actief in de gaten houdt en meteen reageert als er iets mee is.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcman
Het heeft een dik maand geduurd maar mijn nummer is eindelijk omgezet.

Proficiat Telfort, hoop dat jullie failliet gaan binnen nu en een korte tijd.

Vandaag mijn eindafrekening ontvangen. Gelukkig helemaal niets aan de hand, i.e. geen naheffing over de telefoon die ze me op een of andere manier zouden willen laten betalen. Over 4 weken krijg ik het geld terug dat ik teveel heb betaald (1 maand abonnementskosten die afgeschreven zijn i.v.m. betaling vooruit). Wel raar dat deze betaling al 1 maand geleden is afgeschreven en dat ik er nu nog (maximaal) een maand op moet wachten. Ik vind het nogal een tijd dat je je geld kwijt bent.

Evengoed ben ik blij dat ik er helemaal van af ben. :)

Anoniem: 247292

Anoniem: 93400 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:03:
Wel raar dat deze betaling al 1 maand geleden is afgeschreven en dat ik er nu nog (maximaal) een maand op moet wachten. Ik vind het nogal een tijd dat je je geld kwijt bent.
Ik kreeg twee eindafrekeningen. Bij de ene kreeg ik geld terug, bij de ander moest ik bijbetalen. Klopte helemaal! Het vreemde is dat ikzelf binnen twee weken moest betalen en dat zij mij binnen vier weken zouden terugbetalen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Een beetje oude thread, maar volgens mij zijn we nog lang niet klaar met die lui van kwelfort.
Anoniem: 93400 schreef op donderdag 21 augustus 2008 @ 00:03:
Over 4 weken krijg ik het geld terug dat ik teveel heb betaald (1 maand abonnementskosten die afgeschreven zijn i.v.m. betaling vooruit). Ik vind het nogal een tijd dat je je geld kwijt bent.
Mijn 4 weken zijn inmiddels om, maar nog geen geld gezien. Ik heb wel enkele mailtjes gestuurd met dat het bedrag niet klopt. Er is namelijk 1.59 in rekening gebracht voor de spookacceptgiro. Daar kreeg ik nu (na 25 dagen) een reactie op:
Wij zullen het bedrag van 1,60 aan uw beltegoed toevoegen, dit kan helaas niet meegestort worden met het bedrag van xx,xx.
Helaas heb ik al tijden geen prepaid meer van telfort.

En gelukkig ben ik daar weg zeg, 3 weken wachten op een reactie die 2 werkdagen duurt. Ik heb ook maar naar ITO gemaild om te vragen of ze hun certificering van telfort kunnen heroverwegen. Ik roep iedereen op dat ook te doen, misschien gaan ze dan eindelijk die KS eens fixen.

Heeft iemand anders inmiddels z'n geld wel al gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BlackShift schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:03:
Een beetje oude thread, maar volgens mij zijn we nog lang niet klaar met die lui van kwelfort.
Heeft iemand anders inmiddels z'n geld wel al gekregen?
Nope, nog niets gezien. Na mijn opzegbevestigingen duurde het nog een hele tijd voordat ik een eindafrekening kreeg. En de 4 weken tellen pas vanaf de eindafrekening. Al met al zit er dus heel veel tijd tussen de beëindiging van het abonnement op 14 juli, onterechte afschrijving (namelijk over de periode vanaf 14 julli t/m aug waar mijn abonnement helemaal niet meer liep) en de terugboeking.

Rond 19 september moet het geld op mijn rekening staan om binnen de gestelde termijn van 4 weken te vallen. Ik ben benieuwd.

Anoniem: 266883

Mijn eindafrekening is van 14 augustus jl. Mijn geld had vandaag binnen moeten zijn, dus niet!
Om Telfort te bereiken ben je de sigaar, ze verplichten je om naar het dure klantenservicenummer te bellen. Nou doe ik absoluut niet.
Nu internet nog weg bij Telfort en dan ben ik er vanaf. Volgens de chatmedewerker kan ook dat niet anders dan het dure servicenummer bellen. Niks ervan, een aangetekende brief die kant op dat gaat er gebeuren.
Ik heb nog nooit zulke slechte service ergens gehad.
Nu maar wachten op de terugbetaling van het geld van de eindafrekening. Het is toch van de zotte dat het zo'n zooitje is.
Tuurlijk zit er lekker veel tijd tussen de opzegging en eindafrekening, dat weerhoud mensen van storneren van het bedrag. Heb er nog over gedacht dat te gaan doen maar het is nu helaas te laat.

Hoor het graag als iemand dat geld al teruggekregen heeft op zijn/haar rekening.

mvg

Inge

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 266883 op 11-09-2008 13:34 ]

BlackShift schreef op dinsdag 09 september 2008 @ 15:03:

En gelukkig ben ik daar weg zeg, 3 weken wachten op een reactie die 2 werkdagen duurt. Ik heb ook maar naar ITO gemaild om te vragen of ze hun certificering van telfort kunnen heroverwegen. Ik roep iedereen op dat ook te doen, misschien gaan ze dan eindelijk die KS eens fixen.
Dit heb ik al tijden geleden gedaan maar nooit een antwoord van die lui ontvangen, ik vraag mij werkelijk waar af wat de toegevoegde waarde van deze organisatie dan ook is........
Heb daar helemaal geen vertrouwen in, echt nul komma nul. Als Telfort al zo'n certificering heeft pfff wat voor waarde heb je dan als bedrijf met zo'n logo. Ik zou dat niet eens willen met mijn bedrijf.

mvg

Inge

Ik krijg inmiddels al "dreigbrieven" van GGN (incassobureau) omdat ik hun achterlijke eindafrekening weiger te betalen (€199,01 "beïndiging abonnement") :(

Na telefonisch contact GGN lijken me dat wel geschikte lui. Ik heb ze een brief geschreven met de redenen waarom ik niet wil betalen en het verzoek om het uit te zoeken met Telfort...

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 122490 op 11-09-2008 15:59 ]

Anoniem: 122490 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 15:57:
Ik krijg inmiddels al "dreigbrieven" van GGN (incassobureau) omdat ik hun achterlijke eindafrekening weiger te betalen (€199,01 "beïndiging abonnement") :(

Na telefonisch contact GGN lijken me dat wel geschikte lui. Ik heb ze een brief geschreven met de redenen waarom ik niet wil betalen en het verzoek om het uit te zoeken met Telfort...
Nou, mooie boel is dat zeg. Laten ze eerst zelf eens op tijd betalen lijkt mij. Wat een vreselijk hooghartig log orgaan die Telfort.

Inge

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

Mijn moeder heeft bevestiging gehad dat ze het geld terug krijgt (schriftelijk) maar we zijn inmiddels alweer 2 weken verder en ze heeft het geld nog steeds niet op haar rekening.

Wordt maar weer een (dreig) brief schrijven, vorige keer hadden we in de brief vermeld dat we telefoon + verzendkosten (aangetekend) in rekening zouden brengen als we geen tijdige reactie van hun zouden krijgen vervolgens kregen we binnen 1 week een brief terug met bevestiging dat we het geld terug kregen. Maar inmiddels niks meer gehoord .. we kruipen maar weer in de pen

• Cheetah

Cheetah

Ik zei nog zo: storneren... ;)

Full Specz

• BlackShift
Royal schreef op donderdag 11 september 2008 @ 17:57:
vorige keer hadden we in de brief vermeld dat we telefoon + verzendkosten (aangetekend) in rekening zouden brengen
Is het realistisch dat ze die gaan betalen?

De reden dat we weg gaan van telfort is omdat we niet teveel willen betalen voor de klantenservice (zolang ze zo langszaam/onwetend/etc. zijn iig). Als we vervolgens voor het opzeggen veel geld kwijt zijn omdat we steeds die klantenservice moeten contacteren, dan mogen zei die kosten betalen lijkt me. Maar doen ze dat ook? (Moet je zeker net zoveel brieven sturen om het geld voor de vorige set brieven terug te krijgen..)

Kunnen wij ook deurwaarders naar telfort sturen? Ik denk niet dat er veel deurwaarders zijn die voor particulieren werken, maar het lijkt me wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bel met: 030 2483500, is wel zo goedkoop.
Ik werd net keurig geholpen en ben doorverbonden. Aangezien ik gratis met vaste nummers kan bellen kost het niks zo.

mvg

Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update: Donderdag een SMS ontvangen van Telfort en Zaterdag een bevestigende brief dat ze de "onterechte" €247,- gaan verrekenen of terug storten. *O*
Nou ben ik benieuwd, want ik had helemaal nog niet betaald :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb 4 weken na ontvangst van de eindafrekening moeten bellen waar mijn geld bleef. "Oh, ik zie dat u nog xx euro krijgt van ons. U heeft het alleen nog niet ontvangen omdat u niet op de lijst staat. Het is goed dat u belt, ik heb u nu toegevoegd zodat ze de betaling met spoed oppakken.".

Hoezo, welke lijst? Ze weten dat ik geld terug moet krijgen, maar je moet je eerst aanmelden voor een lijst... Wat is dat voor een crediteurenbeleid!? Nu afwachten hoe lang het duurt voor het daadwerkelijk overgemaakt is. Inmiddels duurt het al >2 maanden sinds het bedrag onterecht is afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@SPQR
Heel bijzonder, dat werd niet tegen mij gezegd, er werd me verteld dat er een achterstand was in betalingen en dat ik het voor de 25e september kan verwachten (eerst zien dan geloven want bij Telfort weet je het maar nooit).
Ik ga nu mijn internet van Telfort ook opzeggen, ik ben zeer ontevreden over de service en betaal liever iets meer voor een goede service.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wat een ongelofelijk kutbedrijf is dat Telfort ook hé. Ik zit dus inmiddels ook al vier weken op mijn geld te wachten sinds ik gebeld heb dat het niet klopt (kosten voor contractbeëindiging in rekening gebracht). Ik vind het echt bijzonder asociaal om je klanten zo lang te laten wachten tot er een keer wat gebeurt. Als ik het morgen nog niet heb ga ik voor 30 cent per minuut iemand door de telefoon trekken.

Anoniem: 25649

Anoniem: 266883 schreef op maandag 15 september 2008 @ 15:08:
Bel met: 030 2483500, is wel zo goedkoop.
Ik werd net keurig geholpen en ben doorverbonden. Aangezien ik gratis met vaste nummers kan bellen kost het niks zo.

mvg

Inge
Dat is een nummer van Tiscali??

@Latino,

Dat zou best kunnen hoor, ik heb het nummer van een site die tegen 0900 nummers is en mensen voorziet van een alternatief nummer. Toen ik belde namen ze op met Telfort en aangezien Tiscali nu onder de vlag van Telfort hangt kijk ik er niet van (zie ook www.tiscali.nl). Maar goed toen ik mijn klantnummer noemde wisten ze direct om welke afrekingen het ging dus ik neem aan dat ik aan het juiste adres ben geweest.

Maar nog geen geld terug ontvangen, wie wel inmiddels?

mvg

Inge

Anoniem: 266883 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:15:
Ik heb 4 dagen nadat ik nog een keer gebeld had (4 weken na eindafrekening) het geld ontvangen. Kennelijk moest ik nog op een lijst gezet worden, en dat is toen gebeurd. Eind goed al goed hier dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag weer gebeld met Telfort, kreeg wederom een vreselijk onfatsoenlijke medewerker aan de lijn. Ze gaf aan dat ik het 15 september had aangevraagd. Had aangevraagd om mijn eigen geld terug te ontvangen, wat een giller zeg pffffff. Ik heb haar gevraagd waar in de voorwaarden staat dat je je eigen geld moet terugvragen als je een afreking hebt ontvangen. Ze kon niet aangeven waar dat stond, ik kreeg van de onnozele muts te horen:ja zo werken wij nu eenmaal, wat een doos zeg! En vervolgens gooit het schaap de hoorn op de haak, zo zo het wordt wat te heet onder haar voeten blijkbaar. Tja als je geen antwoord meer hebt dan

Maar goed, juridisch gezien snijd dit natuurlijk geen hout he, ze gaan hartstikke nat. Ik heb een mail naar Kassa gestuurd hierover en hoop dat meer mensen dat doen die met dezelfde problematiek te maken hebben. Wat denken ze wel bij Telfort, wat een waardeloos bedrijf en ook zo onfatsoenlijk.

Nog ff mijn brief posten dat ik per januari ook geen internet meer wil van Telfort en dan ben ik er helemaal vanaf en hoop ik ook nooit meer iets te maken te hebben met dit flutbedrijf. Ik betaal nog liever het dubbele voor mijn internet en telefonie dan dat ik ooit weer Telfort neem.

mvg
Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

O ja, op hun website staat bij vraag & antwoord als het om eindfacturatie gaat:

Terugbetaling teveel betaalde kosten

De teveel betaalde abonnementskosten worden verrekend met eventuele gebruikskosten die u heeft gemaakt. Heeft u na deze verrekening nog een bedrag tegoed van Telfort dan storten wij dit binnen 4 weken na ontvangst van de laatste factuur terug op uw (bank)rekening.

Nou mooie boel zeg..............

Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog contact gezocht met het bedrijf die verantwoordelijk is voor de certificering van de helpdesk van Telfort. Ik heb niets van hun vernomen nadat ik een mail had gestuurd over het feit of Telfort deze certificering nog wel verdiend en een nieuwe meting hiervan.
Ze gaven aan dat er inderdaad diverse mails ontvangen waren over Telfort, hier is men over in gesprek met Telfort en er zal binnenkort een nieuwe meting verricht worden. Ik heb ook aangegeven dat het de geloofwaardigheid van ITO aantast op deze wijze en dat Telfort sterk onder de maat presteert en de certificering absoluut niet waardig is.

Ben benieuwd hoe lang ze het logo nog mogen voeren.

Inge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:55

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Jij bent wel boos zeg maar :P

Ik moet toegeven dat het internetgedeelte van Telfort uitstekend is.
Tot nu toe 1x down geweest
Hopelijk ben ik nu de goden niet aan het verzoeken

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-06 16:12
Anoniem: 266883 schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:35:
Ik heb nog contact gezocht met het bedrijf die verantwoordelijk is voor de certificering van de helpdesk van Telfort. Ik heb niets van hun vernomen nadat ik een mail had gestuurd over het feit of Telfort deze certificering nog wel verdiend en een nieuwe meting hiervan.
Ze gaven aan dat er inderdaad diverse mails ontvangen waren over Telfort, hier is men over in gesprek met Telfort en er zal binnenkort een nieuwe meting verricht worden. Ik heb ook aangegeven dat het de geloofwaardigheid van ITO aantast op deze wijze en dat Telfort sterk onder de maat presteert en de certificering absoluut niet waardig is.

Ben benieuwd hoe lang ze het logo nog mogen voeren.

Inge
Goed idee van je, ik heb ook een klacht naar ITO gestuurd over Telfort.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zondagskindje schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:38:
Jij bent wel boos zeg maar :P

Ik moet toegeven dat het internetgedeelte van Telfort uitstekend is.
Tot nu toe 1x down geweest
Hopelijk ben ik nu de goden niet aan het verzoeken
Ik heb niet veel problemen met het internet gedeelte maar ik wil niet bij zo'n bedrijf blijven die service van lik me vestje geeft. Die gun ik gene rooie cent dus ik stap over per januari, betaal liever iets meer. Moet wel zeggen dat mijn vaste telefonie traag is (duurt lang eer er een kiestoon is) en veel mensen zeggen dat bij bellen ze de melding krijgen dat mijn nummer buiten gebruik is :? , dus das niet in orde en ik maakte dat gisteren zelf mee toen ik bij vrienden was en naar huis wilde bellen.

Heb nog liever GEEN internet en telefonie dat Telfort >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Anoniem: 266883 schreef op zaterdag 27 september 2008 @ 11:15:
@Latino,

Dat zou best kunnen hoor, ik heb het nummer van een site die tegen 0900 nummers is en mensen voorziet van een alternatief nummer. Toen ik belde namen ze op met Telfort en aangezien Tiscali nu onder de vlag van Telfort hangt kijk ik er niet van (zie ook www.tiscali.nl). Maar goed toen ik mijn klantnummer noemde wisten ze direct om welke afrekingen het ging dus ik neem aan dat ik aan het juiste adres ben geweest.

mvg

Inge
Nu je het zegt, ik ook niet inderdaad. (net even gechecked)
Ik krijg nog iets van 40 peseta's van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80487

Ik ben nu al 1 maand bezig om mijn nummer overt te zetten van telfort naar t-mobile.
Telfort geeft aan t-mobile door dat er 1 nummer tekort is op het door mij ingevoerde sim-kaartnummer.
Ik heb telfort al 3X gebeld om dit nummer te controleren. Steeds geven ze aan dat het nummer klopt!
Ik heb zelfs 1X gebeld met een t-mobile medewerker op de tweede lijn die het gesprek heeft opgenomen :-), waarin de telfort medewerker aangeeft dat het nummer klopt.

Kan er iemand kijken hoeveel cijfers er opzijn of haar sim-kaartje staan voor mij? Het moeten er 13 zijn en sommige zullen er 19 hebben.

En om nog even verder te kankeren op telfort :-)

Ik heb een half jaar geleden bijna 1 maand niet kunnen bellen/gebeld worden sms-en internetten etc. in de buurt waar ik woon (Utrecht/overvecht)

Op mijn werk in Maarsssen of in De Meern bij mijn oom werkte alles wel. Blijkbaar is er een zendmast oid stuk in de buurt bij mij, maar gewoon niet toegeven he. Mijn opa (prepaid) had dit ook). Ik zou inmiddels als 6X teruggebeld worden... nooit gebeurd. Heb mijn thuisnummer opgegeven uiteraad).

Uiteindelijk advocaat van de rechtsbijstand erop gezet omdat er ook wordt beweerd dat aangetekende brieven die zijn aangekomen (heb hier de handtekening liggen) niet zijn aangekomen, maar die is er nog steeds mee bezig.

Same here! Den Haag Laak.
Ik heb gezegd dat er een mast aan gort is. (die arrogantie heb ik als ik geen bereik heb thuis maar wel op werk, tevens vriend met kpn abo gedonder met netwerk hier)
Zou doorgezet worden, ook nooit meer wat van vernomen. Had ook wel de indruk niet echt serieus genomen te worden.

Kennelijk stoort het ook op de andere masten, want mijn t-mobile singaal wil er ook wel eens uit floepen, en dan met name gprs. Dat dit geen dekkingissue is weet ik door het feit dat er voor mijn deur een t-mobile mast staat. (nog uit mijn periode dat ik er werkte) Wat me ook doet geloven dat het probleem nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
Anoniem: 80487 schreef op maandag 29 september 2008 @ 22:57:
[...]Nu je het zegt, ik ook niet inderdaad. (net even gechecked) Ik krijg nog iets van 40 peseta's van ze.
Ze hopen gewoon dat je het vergeet! Het geld is *maanden* geleden afgeschreven, de naaiers! Zou nu zsm komen volgens de KS,,,,

Echter, het lukt me niet om ook het geld van de 'spookacceptgiro' terug te krijgen, lukt iemand dat wel? (Ze stelen gewoon ons geld!)
Anoniem: 266883 schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:35:Ze gaven aan dat er inderdaad diverse mails ontvangen waren over Telfort, hier is men over in gesprek met Telfort en er zal binnenkort een nieuwe meting verricht worden.
Dan laten ze vast telfort gewoon meer geld betalen en krijgen ze alsnog dat certificaat. Ik heb nooit meer dan een automatische reply van hen zelf gehad. ITO is gewoon een oplichterij volgens mij. Gelukkig zit ik bij vodafone nu, zonder hun keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
exact 1 juli opgezegd, 5 augustus schreef telfort nog een periode af welke al snel werd gevolgd door de bekende rekening met de belachelijke incasso kosten voor de acceptgiro.

Nu ondertussen 2 maanden verder maar nog geen cent retour gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb Telfort in mijn aangetekende brief voor de opzegging van mijn adsl/telefonie laten weten dat ik voor 15 oktober mijn bedrag van mijn mobiele telefonie retour wil zien. Anders zie ik mij genoodzaakt om het bedrag te verrekenen met mijn adsl/telefonie nota. Dus ze hebben net wat afgeschreven en mocht ik het de 15e niet hebben dan storneer ik het bedrag.

Mocht men een deurwaarder sturen dan ben ik benieuwd hoe ze hier tegenover staan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FurY_84
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07-2021
jeetje... Ik was hier helemaal niet van op de hoogte (blijkbaar in een ei gezeten hahaha) Nu kun je dat zeker niet meer regelen? Wat zijn t ook een naaiers. Ik kan al een half jaar niet op mijn telfort... Wordt er niet goed van. Zou er stiekem ook wel vanaf willen, maar vrees dat ik dan de volle pond kan gaan betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Nog meer mensen die nog steeds geen geld hebben gezien van de onterechte kosten die voor contractbeëindiging in rekening zijn gebracht? Ik ben echt fucking pissing inmiddels, ik word gewoon aan het lijntje gehouden daar en ik kan elke keer die betaalde klantenservice bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MrAcid schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 11:46:
Nog meer mensen die nog steeds geen geld hebben gezien van de onterechte kosten die voor contractbeëindiging in rekening zijn gebracht? Ik ben echt fucking pissing inmiddels, ik word gewoon aan het lijntje gehouden daar en ik kan elke keer die betaalde klantenservice bellen.
In dit topic heeft al een nummer gestaan dat een prima alternatief is voor het betaalde nummer.

Volgens mij kan je deze ook gebruiken: 020- tweehonderd tweeduizend (ik doe het in letters zodat ze 'm niet zo makkelijk met google terug kunnen vinden, voor wat het waard is).

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 23-10-2008 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ja, dat zijn gewoon nummers van de hoofdkantoren in Utrecht en Amsterdam. Daar kennen ze me inmiddels wel en word ik niet zo goed meer geholpen..
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste