Wijziging tarief Telfort Klantenservice:> Opzegging mogelijk

Pagina: 1 2 ... 9 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 14:24
Hij ging woensdag aangetekend naar Amsterdam (volgens de website correct) met het verzoek om een schriftelijke bevestiging. Als ik donderdag nog niets gehoord heb, gaat er ook nog eentje aangetekend naar Alphen a/d Rijn.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217920

Peluso schreef op maandag 16 juni 2008 @ 15:23:

als het goed gaat heb ik dus vanaf 14 juli een abbo bij vodafoon en vanaf deze week mag ik mn telefoon al gaan gebruiken.... (htc touch cruise) :D

dank je telfort...... hier zat ik zeker op te wachten (eindelijk van mn U600 af)
Dus ik ben niet de enige die al weer voor een bevestiging van Telfort een nieuw abbo per 14 juli heeft afgesloten, gelukkig. Wellicht verstandiger om even te wachten, maar ja met zo'n letterlijke tekst op de website lijkt het me juridisch wel redelijk duidelijk.
Het leuke in mijn situatie is dat ik enkele maanden geleden voor twee jaar verlengd heb, die op 1 juni is ingegaan (met gratis touch cruise). Vervelend voor Telfort dat zij dus mijn toestel hebben betaald, maar het blijft natuurlijk ook onzin om zomaar tarieven te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:22

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik neem het zekere voor het onzekere en wacht met overstappen naar Vodafone totdat ik een bevestiging opzegging uit Alphen krijg.
Het laatste wat ik wil is aan 2 abbo's vastzitten en daarbij heeft Vodafone nog geen interessante aanbieding voor mij.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 253388

Ik heb vanmorgen gebeld of mijn niet-aangetekende brief is ontvangen en inderdaad vanmorgen binnengekomen volgens de mederwerker. Hij beweerde overigens eerst dat hij dat niet kon zien. Op aandringen wilde hij een kijkje nemen. Ik zou er nog nader over horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 23:00

WPN

ok, ik heb vrijdag mn brief aangetekend opgestuurt
ik ga morgen ook maar bellen

kreeg namelijk telefoontje van t for telecom (waar ik mn cruise + abbo ging halen) dat zij van vodafoon te horen hebben gekregen dat ik pas vanaf januari (einde contract) kan overstappen....

morgen maar even naar telfort bellen en naar t for telecom over hoe en wat....

(dat heb je wel eens met impulsieve acties ;))

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Vandaag aangetekend verstuurd :)... Aangegeven dat ik over wil stappen op telfort prepaid, heb ik rustig de tijd om de iPhone of te halen bij t-Mobile met abbo, of een andere manier....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-06 11:32

Chiron

Moderator Discord
Ik heb 'm zaterdag aangetekend verstuurd, en volgens tracktrace.nl is ie maandag de 16e afgeleverd. In de brief heb ik aangegeven dat ik schriftelijke bevestiging wil, dus dat zal nog wel even op zich laten wachten.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71324

Vrijdag heb ik mijn "opzegbrief" onaangetekend opgestuurd naar het adres in Amsterdam Zuidoost.

(Postadres
Telfort B.V.
Postbus 23079
1100 DN Amsterdam Zuidoost )

Ik kreeg 2 minuten geleden een smsje dat ze mijn post hebben ontvangen. Binnen 2 weken ontvang ik nader bericht.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 71324 op 18-06-2008 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat raar dat die van Amsterdam Zuidoost dan veel sneller alles afwerkt. Wanneer heb je het verstuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vrijdag... (zoals ik al zei) :P

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 71324 op 18-06-2008 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
oh ja ik zie het :')
Ik had het donderdag aangetekend verstuurd. Nog geen bericht via sms.

Wel alles van Symio binnen. Zometeen toch maar nummerbehoud invullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

alphen a/d rijn is ook best snel.
maandag brief op de post (gewoon brievenbus), daarstraks een sms (of eigenlijk twee :P ) dat ze de boel ontvangen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Vorige week donderdag is mijn brief aangetekend verstuurd naar Alphen a/d Rijn en deze is inmiddels ook aangekomen. Simyo aanvraag loopt ook als het goed is.

[ Voor 35% gewijzigd door the_tWiStEr op 18-06-2008 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 12:37:
alphen a/d rijn is ook best snel.
maandag brief op de post (gewoon brievenbus), daarstraks een sms (of eigenlijk twee :P ) dat ze de boel ontvangen hebben
Oh ik ben niet de enige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Ik heb zojuist een felle discussie gehad met de helpdesk van Telfort.
Callcenter-meisje heeft na aandringen gekeken of mijn brief binnen is gekomen. Die was inderdaad binnen gekomen. Daarna vertelde ze mij dat mijn contract afloopt in september (opzegtermijn).
Ik uiteraard haar uitgelegd dat zij de av hebben veranderd per 14 juli en dat ik niet 3 maanden aan een contract vast ga zitten waar ik niet voor heb getekend. Het onnozele kind brabbelde nog iets over dat ik anders tot maart 2009 aan mijn contract zou vastzitten, en dat zij mij al tegemoet kwamen door in september mijn contract te beëindigen. :(

Ik ben daar uiteraard niet akkoord mee gegaan. Zij heeft een klachtenformulier voor me aangemaakt (tja, wat daar mee gaat gebeuren in nog maar de vraag)

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die mensen in die callcenters weten vaak de helft ook niet. it's not a bug, it's a feature :P

gewoon een briefje sturen, en je in die brief zo letterlijk mogelijk houden aan het verhaal dat ze zelf op hun eigen website gezet hebben. komt goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik neem aan dat telefoons die je extern hebt aangeschaft niet hoeft in te leveren, dus enkel telefoons via de webshop van TF zelf?

Overigens is dit een heel gunstige regeling voor mensen die net een nieuw abbo/verlenging hebben aangevraagd!!!

Is het trouwens wel mogelijk dit te doen met behoud van het telefoonnummer? en daarna gewoon een nieuw abbo aanvragen met nieuwe tel ;) of sim only :) met je oude nummer?

En wanneer had TF dit bekend gemaakt? hoe zit het als je al een abbo hebt lopen en een nieuwe hebt aangevraagd op 30 Mei (oude AV?) en dit abbo pas in Sept in hebt laten gaan?

Worden dan beiden abbo's stop gezet?

[ Voor 21% gewijzigd door n00bs op 18-06-2008 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn telefoon heb ik via de webshop van telfort, en die lever ik dus mooi niet in. telfort had destijds de mogelijkheid om die telefoon mee te nemen in de hele overeenkomst, maar da's nooit gebeurd, dus die (losse) koopovereenkomst blijft mooi lekker staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292

n00bs schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 16:34:
Ik neem aan dat telefoons die je extern hebt aangeschaft niet hoeft in te leveren, dus enkel telefoons via de webshop van TF zelf?
Het inleveren van telefoons is niet meer van toepassing. Zie www.telfort.nl.
Is het trouwens wel mogelijk dit te doen met behoud van het telefoonnummer? en daarna gewoon een nieuw abbo aanvragen met nieuwe tel ;) of sim only :) met je oude nummer?
Normaalgesproken wel. Hierin ben je wel afhankelijk van de beide providers.
Ja.
En wanneer had TF dit bekend gemaakt? hoe zit het als je al een abbo hebt lopen en een nieuwe hebt aangevraagd op 30 Mei (oude AV?) en dit abbo pas in Sept in hebt laten gaan?
Worden dan beiden abbo's stop gezet?
Ze hebben je pas nadat je een abonnement had afgesloten, van de wijziging op de hoogte gebracht. Je kon niet voorzien dat er een wijziging zat aan te komen, dus kun je beide abonnementen opzeggen.

Lees ook de tekst op www.telfort.nl eens door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-06 23:00

WPN

telfort heeft mn brief ontvangen en goedgekeurd.......

dit konden ze kennelijk maandag niet aan t for telecom of vodafoon vertellen want vodafoon heeft t for telecom laten weten dat telfort zei dat mn contract pas in januari af zou lopen....

ik vandaag met telfort gebeld en die lieve meid aan de telefoon wist mij te vertellen dat mijn brief was aangekomen (wel nadat ik dus drie keer had uitgelegd dat ie op vrijdag verstuurt was en op maandag aan had moeten komen, ze zei eerst dat er niets op vrijdag was aangekomen) en goedgekeurd en dat zelfs de nummerporterings aanvraag van vodafoon ook al goedgekeurd was!

alleen mag ik door dit allemaal weer ff langer op mn nieuwe foon wachten, kennelijk heeft vadofoon het beleid dat je een x aantal dagen moet wachten voor je je telefoon mag ontvangen.... (volgens de t for telecom verkoopster)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 28-03 13:57
Afgelopen maandag de opzegbrief op de post gedaan(naar Amsterdam)vandaag een smsje gehad, dat mijn brief ontvangen is en binnen 2 weken wordt behandeld.

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174736

Dat komt mooi uit! Ik had toch al zeer slecht bereik (ik ben eind vorig jaar verhuisd) en mijn contract loopt tot eind september. Dit is een mooie gelegenheid om er eerder van af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schwarzenegger
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2024
hmmm, ik heb mijn brief zaterdag gepost. Niet-aangetekend en heb nog geen sms ontvangen met melding dat ze brief hebben gehad. Heb gisteravond een mail gestuurd naar de klantenservice dat ik wil opzeggen ivm wijziging AV. Even afwachten wat die zeggen.

Als ze stommetje spelen en zeggen niks te hebben ontvangen dan gaat ie natuurlijk nu aangetekend op de post ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 174736 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 19:59:
Dat komt mooi uit! Ik had toch al zeer slecht bereik (ik ben eind vorig jaar verhuisd) en mijn contract loopt tot eind september. Dit is een mooie gelegenheid om er eerder van af te komen.
als je slecht bereik hebt (meteen bij afsluiten, óf na een verhuizing) zijn ze meestal coulant genoeg om de boel te beëindigen.

in m'n eigen ervaring is juist telfort daar heel coulant mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb mijn opzegbrief, een week geleden, aangetekend verstuurd met handtekening retour.
De handtekening heb ik retour, maar nog geen schriftelijke bevestiging ontvangen vanuit Alphen...
Ik ben benieuwd hoelang ze er over gaan doen...

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200

mooi topic dit, ga ik ook maar eens gebruik van maken

zijn er mensen die in de aangetekende brief meteen vragen om hem om te zetten naar een sim only?

zit te denken aan een sim only 100 minuten + 90 smsjes voor 7,95 per maand, dat is 18 euro minder dan ik nu betaal en mijn contract loopt nog voor 12 maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47200 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:25:
mooi topic dit, ga ik ook maar eens gebruik van maken

zijn er mensen die in de aangetekende brief meteen vragen om hem om te zetten naar een sim only?

zit te denken aan een sim only 100 minuten + 90 smsjes voor 7,95 per maand, dat is 18 euro minder dan ik nu betaal en mijn contract loopt nog voor 12 maanden :)
Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Hahaha, ik denk dat ze daar niet mee akkoord gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247292 schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 22:28:
[...]

Volgens mij heb je het niet helemaal goed begrepen...
uh volgens mij wel hoor. Ik kan toch niet akkoord gaan met de nieuwe AV voor mijn huidige contract maar wel akkoord gaan met de AV in een nieuw contract? ik zie niet wat daar mis mee is? Het alternatief zou zijn om het over te laten zetten naar een prepaid en vervolgens een sim only met nummerbehoud aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor mensen die zich afvragen of je na de opzegging wel een nieuw abbonement (of sim only) bij telfort kunt afsluiten het volgende.
Een tijdje terug werd het datanetwerk EDGE uitgefaseerd. In verband daarmee was het ook mogelijk je contract te laten ontbinden, wat ik vervolgens ook gedaan heb. Zonder moeite heb ik daarna een nieuw abbonement kunnen afsluiten bij telfort, met een nieuwe telefoon (overigens wel via gsmweb). Ik neem aan dat Telfort in dit geval ook geen problemen zal hebben met een nieuw abonnement, uiteindelijk is dat voor hen natuurlijk fijner dan dat naar een andere provider overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Is het niet zo dat je geblacklist wordt na zo'n actie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:58

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

DenTeD123 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:05:
Is het niet zo dat je geblacklist wordt na zo'n actie dan?
Ik weet 100% zeker dat Telfort in ieder geval in het verleden klanten op een zwarte lijst zette als ze opzegden wegens wijziging AV. Of dat nu nog gebeurd, geen idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

_Mystikal_ schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:18:
[...]

Ik weet 100% zeker dat Telfort in ieder geval in het verleden klanten op een zwarte lijst zette als ze opzegden wegens wijziging AV. Of dat nu nog gebeurd, geen idee
Dit vroeg ik mij dus ook al af, ik dacht juist dat TF 1 van de weinigen was die dit niet deed... maar ik neem aan dat dit in de AV dient te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Via de SMS:

"Beste klant, wij hebben uw post ontvangen. U ontvangt binnen 2 weken nader bericht. Met vriendelijke groet, Telfort"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255651

ik ga meteen opzeggen! blij dat ik van telfort af ben.. :)
ben alleen benieuwd of ze de computer terug willen die ik bij m'n 2-jarig abonement heb gekregen, hehe....
spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ze zeggen dat de brief binnen is :D :D :D
zeg maar "dag dag Telfort"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
DenTeD123 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 14:37:
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah ze zeggen dat de brief binnen is :D :D :D
zeg maar "dag dag Telfort"
Heb je ook gevraagd per wanneer je abonnement dan echt afloopt? Bij mij was het pas 3 maanden later terwijl ik in de brief duidelijk had gezet dat het per 14 juli moest zijn.

Ik moest weer een brief sturen zeiden ze :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Hmm zaterdag verstuurd (naar Alphen a/d Rijn), volgens tracktrace maandag binnen daar, maar ik heb nog geen sms gehad. We wachten af :)

Misschien dat ik nog een briefje richting Amsterdam stuur, weet ik tenminste zeker dat ie daar binnen is gekomen :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Chiron schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:27:
Hmm zaterdag verstuurd (naar Alphen a/d Rijn), volgens tracktrace maandag binnen daar, maar ik heb nog geen sms gehad. We wachten af :)

Misschien dat ik nog een briefje richting Amsterdam stuur, weet ik tenminste zeker dat ie daar binnen is gekomen :)
Ze zullen het wel te druk hebben met alle opzeggingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Liquid schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:14:
[...]

Heb je ook gevraagd per wanneer je abonnement dan echt afloopt? Bij mij was het pas 3 maanden later terwijl ik in de brief duidelijk had gezet dat het per 14 juli moest zijn.

Ik moest weer een brief sturen zeiden ze :?
hm, mijn vriendin had gebelt *(tis haar abbo), en ze zou een brief krijgen, ik bel ze zo nog ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Juich maar niet te vroeg iedereen.
Alle opzeggingen die nu in behandeling worden genomen worden pas beëindigt na de opzegtermijn van drie maanden. (wat btw geheel onterecht is, dan hadden ze ons drie maanden geleden op de hoogte moeten stellen van de verhoging)

Ik heb vandaag een tweede brief verstuurd waarin ik duidelijk maak dat Telfort mij niet kan houden aan deze opzegtermijn om het simpele feit dat ik dan tijdens mijn opzegtermijn volgens de aangepaste voorwaarden naar de klantenservice zal bellen. Voorwaarden die ik zelf niet heb ondertekend.

Ik heb op de maandag van de aankondiging gelijk een brief verstuurd naar Telfort en ik heb dus nog geen bericht dat hij is ontvangen. Maar de callcenter-miep zag wel in het systeem dat mijn brief is ontvangen.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

funk-e schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:42:
Juich maar niet te vroeg iedereen.
Alle opzeggingen die nu in behandeling worden genomen worden pas beëindigt na de opzegtermijn van drie maanden. (wat btw geheel onterecht is, dan hadden ze ons drie maanden geleden op de hoogte moeten stellen van de verhoging)

Ik heb vandaag een tweede brief verstuurd waarin ik duidelijk maak dat Telfort mij niet kan houden aan deze opzegtermijn om het simpele feit dat ik dan tijdens mijn opzegtermijn volgens de aangepaste voorwaarden naar de klantenservice zal bellen. Voorwaarden die ik zelf niet heb ondertekend.

Ik heb op de maandag van de aankondiging gelijk een brief verstuurd naar Telfort en ik heb dus nog geen bericht dat hij is ontvangen. Maar de callcenter-miep zag wel in het systeem dat mijn brief is ontvangen.
Opzegtermijn van 3 maanden geldt niet bij een wijziging in de contractuele overeenkomst. Dat is enkel bij een eenzijdige afsluiting na de minimale contractsperiode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
n00bs schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 16:43:
[...]

Opzegtermijn van 3 maanden geldt niet bij een wijziging in de contractuele overeenkomst. Dat is enkel bij een eenzijdige afsluiting na de minimale contractsperiode.
don't tell me, tell telfort!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
In het verleden heb ik ook een hele karwei gehad om het abonnement op te zeggen. Vandaar dat ik deze keer ook wat meer secuur te werk ga.

Ik denk dat vele beeindigingscontracten die ze binnen krijgen bijna blindelings wordt verwerkt. Als in. Beeindigingsbrief gaat in een bakje. Even gegevens controleren en dan invoeren. Standaard staat het op de 3 maanden procedure. Wat bij mij ook het geval was na een telefoontje.

Ik werd flink wat doorverbonden en op een gegeven moment kwam ik volgens mij via de first line, naar de second line, terug naar de first line en dan eindelijk echt bij de administratie/second line.

Gewoon aardig blijven en dan willen ze ook meer naar je luisteren. Eentje begon al met een zucht :P Maar ja ik heb ook bij een calcenter gewerkt. Je krijgt echt veel mensen die van hun contract af willen (onrechtmatig), maar daarna excuseerde hij zich wel omdat het wel degelijk in mijn brief als een bezwaar vorm stond.

Uiteindelijk toch een modelinge bevestiging gekregen dat het veranderd was naar 14 juli en dat ik over een tijdje een bevestigingsbrief thuis gestuurd zal krijgen. 1 juli bel ik voor deze zekerheid nog een keertje.

Maar ja, mocht het weer fout gaan... niet zo erg ik heb toch maar een goedkope simonly :P Als ik er maar niet nóg een jaar aan vast zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
hm, mijn vriendin heeft net gebelt, en ze krijgt een brief, ze konden nog niks zeggen over de opzegdatum>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-06 10:46

Padvinder

doet z'n best

_Mystikal_ schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 10:18:
[...]

Ik heb eerder m'n Telfort abbonement beëindigd omdat Telfort overstapte van EDGE naar UMTS en ik had een EDGE only toestel. Daarna heb ik meteen weer een nieuw abbonement bij Telfort afgesloten.

Van zwarte lijst is dus geen sprake :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaak
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-04 12:44
Heerlijk, dag telfort :D

Hallo T-Mobile + Iphone :9

Afbeeldingslocatie: http://i219.photobucket.com/albums/cc283/oretet/div/Telfort.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
DenTeD123 schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 19:01:
hm, mijn vriendin heeft net gebelt, en ze krijgt een brief, ze konden nog niks zeggen over de opzegdatum>?
Raar, dat is bij 3 verschillende keren bellen altijd het eerste wat ze zeiden. Dat mijn abonnement pas over 3 maanden afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb mijn aangetekende opzegging ook de deur uit. Simyo is besteld en nummerbehoud is daar aangevraagd. Ben benieuwd hoe soepel het allemaal zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTeD123
  • Niet online
Liquid schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:27:
[...]

Raar, dat is bij 3 verschillende keren bellen altijd het eerste wat ze zeiden. Dat mijn abonnement pas over 3 maanden afloopt.
ben gister de shop ingestapt, en daar zeiden ze precies hetzelfde over die drie maanden. Heb haar uitgelegd, ik werk zelf bij ******* (telecomprovider), en contractsbreuk is contractsbreuk, ook als je het aankondigt. Heb dus geen zak te maken met de drie maanden, denk je soms dat ik het leuk vind om op te moeten zeggen???? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Liquid schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 16:27:
[...]

Dat is niet vreemd, mensen zijn in het algemeen onwetend en niet iedereen beschikt over dezelfde kennis. En net zo goed mogelijk dat sommige nieuwelingen aan de telefoon krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 11:45
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, mijn vrienden heeft 2 weken geleden een abbo met toestel afgesloten. Nu wilt ze graag opzeggen vanwege de verandering van de klantenservice tarieven.

Ik neem aan dat ze dit gewoon zullen accepteren, er staat nergens in haar contract beschreven dat ze dus nu al akkord gaat met wat er in 14 juli gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ibix schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:28:
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren, mijn vrienden heeft 2 weken geleden een abbo met toestel afgesloten. Nu wilt ze graag opzeggen vanwege de verandering van de klantenservice tarieven.

Ik neem aan dat ze dit gewoon zullen accepteren, er staat nergens in haar contract beschreven dat ze dus nu al akkord gaat met wat er in 14 juli gaat gebeuren.
als het goed is hebben ze al een tijdje de nieuwe AV's bij nieuwe abo's gestopt.
maar als dat niet het geval is: zal wel geen probleem zijn dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@gunhead

Sterker nog, de algemeene voorwaarden op telfort.nl dateren uit juni 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 18:35:
[...]

Dat is niet vreemd, mensen zijn in het algemeen onwetend en niet iedereen beschikt over dezelfde kennis. En net zo goed mogelijk dat sommige nieuwelingen aan de telefoon krijgen...
Ja prima jong. Er zijn altijd wel uitzondering. Maar er zijn ook altijd dingen die de secondline eigenlijk moét weten. Bij mij was het een geval van "slordigheid" die ze later na hebben gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Mijn vriendin heeft een sms ontvangen met daarin een bevestiging van ontvangst. Zijn er al mensen die definitief een antwoord van telfort hebben ontvangen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Nog helemaal niets. Terwijl Telfort mijn opzegbrief 11 juni heeft ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-06 14:24
12 juni heeft Telfort Amsterdam mijn opzegging ontvangen en vandaag of vrijdag Telfort Alphen a/d Rijn ook. Tot dus ver niets gehoord.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Ik heb ook nog geen definitief antwoord gehad, wel een sms dat mijn brief ontvangen is en dat ik binnen twee weken een reactie krijg. Ik ga echter over anderhalve week op vakantie dus ik ga vanavond even bellen of het zo allemaal goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ik heb zojuist maar gebeld met de KS van Telfort.
De desbetreffende medewerker kon niets van mijn brief terug vinden en heeft een mailtje doorgestuurd naar een andere afdeling (?)

5 minuten nadat ik had opgehangen, wordt ik terug gebeld door die zelfde medewerker.
Hij heeft mijn opzegging in het systeem gezet en deze week schijn ik een bevestigingsbrief te ontvangen. Ik heb wel doorgegeven dat ik mijn huidige nummer wenst te behouden.
Maar dat gaat via mijn volgende provider, zegt hij.

Nu is het zo dat ik wil overstappen naar Vodafone, maar daarmee wil ik wachten tot na 27 juni omdat er dan nieuwe aanbiedingen komen.
Dat zal toch geen probleem zijn i.v.m. mijn huidige nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 13:13
Zaterdag brief op de bus gedaan, vanmorgen sms ontvangen.
Vanmiddag even langs Smartphoneshop.nl (Cool Blue) en hopelijk kan ik dan mijn definitieve keuze maken. Hi25-abo met SE G900 of de HTC Diamond.
Welke zal ik nemen!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@zondagskindje

Dus met andere woorden jouw opzegging is dus goedgekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
CappieL schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:05:
Zaterdag brief op de bus gedaan, vanmorgen sms ontvangen.
Vanmiddag even langs Smartphoneshop.nl (Cool Blue) en hopelijk kan ik dan mijn definitieve keuze maken. Hi25-abo met SE G900 of de HTC Diamond.
Welke zal ik nemen!?!
Geen flauw idee, maar daar is dit topic in ieder geval niet voor bedoeld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zondagskindje schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:03:
Nu is het zo dat ik wil overstappen naar Vodafone, maar daarmee wil ik wachten tot na 27 juni omdat er dan nieuwe aanbiedingen komen.
Dat zal toch geen probleem zijn i.v.m. mijn huidige nummer?
Dat lijkt me geen probleem inderdaad. Ik denk dat je nummer sowieso tot 14 juli wordt vastgehouden (en waarschijnlijk daarna nog wel even) door Telfort dus dan heb je tot die tijd (dat zij het nummer weer vrijgeven om opnieuw in gebruik te nemen) de tijd om het door een andere provider over te laten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ibix schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:07:
@zondagskindje

Dus met andere woorden jouw opzegging is dus goedgekeurd?
Ja, in eerste instantie dacht de medewerker dat ik 'zomaar' wilde opzeggen:

KS: "ik zie dat Uw abbo loopt tot 11-12-08. Als U nu wilt opzeggen is dat geen probleem, mevrouw"
Ik: "Dat is zeker geen probleem omdat ik opzeg vanwege tariefswijziging van de KS"
KS: "Oh bedoelt U het zo? Ja, U kunt inderdaad dan kosteloos eerder opzeggen"
Ik: "vandaar mijn opzegbrief" :z

@MrAcid: gelukkig, dat stelt me gerust. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zondagskindje op 24-06-2008 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358

Met nummerbehoud is het wel lastig. Ik kom er namelijk pas sinds gisteren achter dat ik mijn abbonement kan opzeggen, wordt dus krap.

Heeft iemand al een nieuw abbo afgesloten bij een andere provider en zijn nummer meegenomen? Zo ja hoe hebben jullie dit gedaan.

Ik twijfel ook nog steeds om te wachten op de iPhone, maar het risico is groot dat deze direct uitverkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Waarschijnlijk zit het wel goed met de voorraden van de iPhone hoor. Met de eerste launch in de VS was het ook geen probleem.

Je kunt gewoon een abo afsluiten bij een nieuwe provider en dan je nummer meenemen via de standaard procedure.

Ik ga zelf 7 juli op vakantie dus ik heb mijn nummer nu laten overnemen door Simyo zodat ik na mijn vakantie in alle rust een nieuwe iPhone kan gaan fixen. Dat zou je dus ook kunnen doen (sim-only prepaid nemen ergens en je nummer laten overnemen door de prepaid provider en dan vervolgens weer naar je nieuwe abo straks). Van prepaid naar een nieuw abonnement wordt het nummer in 10 dagen overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ zondagjskindje

Wat zie je nu bijvoorbeeld als je ingelogd staat bij mijn telfort. Onder het kopje abo/mijn bundels.

Bij ons zien we dit: U hebt op 23-06-2008 uw abonnement opgezegd. Deze wijziging gaat in per 05-06-2010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Anoniem: 33358 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:20:
Met nummerbehoud is het wel lastig. Ik kom er namelijk pas sinds gisteren achter dat ik mijn abbonement kan opzeggen, wordt dus krap.

Heeft iemand al een nieuw abbo afgesloten bij een andere provider en zijn nummer meegenomen? Zo ja hoe hebben jullie dit gedaan.

Ik twijfel ook nog steeds om te wachten op de iPhone, maar het risico is groot dat deze direct uitverkocht zijn.
Gewoon opzeggen met nummerbehoud door over te gaan naar Prepaid. Dat moet je gewoon in de brief aangeven. Dan zal jouw oude simkaart actief blijven maar als prepaid kaart geregistreerd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Ibix schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:37:
@ zondagjskindje

Wat zie je nu bijvoorbeeld als je ingelogd staat bij mijn telfort. Onder het kopje abo/mijn bundels.

Bij ons zien we dit: U hebt op 23-06-2008 uw abonnement opgezegd. Deze wijziging gaat in per 05-06-2010.
Daar is (nog) niets in verandert:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jH8ZHCQBcV0cfZM5dMSePj6x/thumb.jpg

Ik heb trouwens per 14 juli opgezegd. Ben benieuwd wanneer dat zichtbaar wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door Zondagskindje op 24-06-2008 16:16 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Bij mij ook nog niks veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
We gaan geen persoonlijke statusmeldingen telkens doorgeven heren en dames. Daar heeft niemand wat aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ mod

Dat is ook niet de bedoeling idd :) Maar ja wellicht kunnen wij door aanvraag procedures te vergelijken meer duidelijkheid geven over hoe ze hiermee op dit moment te werk gaan. En dat ik mischien handig voor de overige geintereseerde in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
DaannO schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:20:
We gaan geen persoonlijke statusmeldingen telkens doorgeven heren en dames. Daar heeft niemand wat aan :)
Natuurlijk wel, er zijn een aantal mensen die nu "voorop" lopen in het proces. Dan is het toch nuttig voor de anderen om te weten welke stappen er volgen? Ik snap best dat je geen wildgroei wilt met dat soort meldingen maar een paar reacties om een indicatie van de procedure te geven lijkt me toch niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ik vind het prima dat enkele soms even update geven echter zodra we zien dat er op zo een reactie komt want, bij mij is nog niet veranderd, of nu juist wel en daar een paar van achter elkaar dan is het over. Laat dat duidelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe lang duurd het ongeveer om je nummer over te zetten naar prepaid. Ik krijg nu allerlei tegenstrijdige berichten van verschillende winkels en providers.

Moet ik eerst een brief schrijven en daarin vermelden dat ik mijn contract per 14 Juli wil opzeggen, daarna een prepaid provider kiezen als tussenstap om mijn nummer naar te laten verplaatsen en vervolgens wachten tot de iPhone uit is en/of ander abbo nemen naar keuze, waarbij het nummer van prepaid weer overgezet wordt naar betreffende abbo..??

Het gaat me dus voornamelijk om het eerste gedeelte, eerst nummer laten overzetten of eerst abbo opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188434

Reeds opgezegd bij Telfort. Sms'je binnen op 23-6 dat mijn brief ontvangen is (voor de zekerheid maar aangetekent gestuurd, je weet maar nooit). Toch maar voor de zekerheid een pakketje aangevraagd bij Lowcall om mijn abonnement over te nemen (soort van pre-paid). Ben anders bang dat het niet meer goed komen met het nummer behoud. Ellende als je je nummer weer kwijt bent.

Als dat allemaal goed gaat ga ik even achterover zitten en eens kijken hoe de iPhone bevalt. Mogelijk dat ik dan alsnog naar T-Mobile ga of eens ga uitvogelen hoe ik die iPhone unlocked hierheen kan halen.

Mocht de iPhone niet bevallen kan ik altijd nog wachten op de Xperia of de Touch Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-06 22:10

BPP

Snel ene vraagje dan, het is dus wel mogelijk om van je telfort nummer een prepaid kaart te maken? Doen ze daar niet moeilijk over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn opzegging is blijkbaar verwerkt.
Tegelijk met mijn opzegbrief heb ik een nieuw abonnement bij Vodafone afgesloten via gsmweb, en de aansluiting (incl nummerbehoud) is vandaag gerealiseerd. Telfort lijkt echter een opzegtermijn van twee maanden in acht te nemen na de 14e juli:

Aansluitdatum: 24-6-2008 Ingangsdatum abonnement: 15-9-2008

Ik weet nog niet zo goed wat ik hiermee aan moet, tenzij je in die opzegtermijn nog niet met nieuwe tarieven naar de klantenservice belt denk ik niet dat die twee maanden op hun plaats zijn. Wellicht worden alle opzeggers hiermee geconfronteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Als je opzegt volgens het bericht van Telfort is er volgens mij geen sprake van een opzegtermijn, anders hadden ze dat toch wel duidelijk vermeld. Je moet gewoon per 14 juli van je contract af kunnen, zonder opzegtermijn of andere consequenties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
@ shoorma

Hoe zit dat bij jou dan? Heb jij per 24-06 een abo afgesloten of op een andere datum? Jouw brief hebben ze snel verwerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chiron schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:07:
Als je opzegt volgens het bericht van Telfort is er volgens mij geen sprake van een opzegtermijn, anders hadden ze dat toch wel duidelijk vermeld. Je moet gewoon per 14 juli van je contract af kunnen, zonder opzegtermijn of andere consequenties.
Natuurlijk is er geen opzegtermijn! De wijziging is ongeveer twee weken geleden bekendgemaakt. De wijziging gaat in op 14 juli. De meesten van ons hebben vrijwel gelijk een opzegbrief gestuurd. Tijd genoeg voor Telfort om alles voor 14 juli af te handelen. Zelfs als je nu, ca. drie weken voor 14 juli, een brief zou sturen, heeft Telfort nog tijd genoeg de zaakjes op tijd af te handelen.
Telfort kan niet zeggen, dat 14 juli de algemene voorwaarden veranderen en dat je dan nog twee maanden met de nieuwe voorwaarden moet "leven".
Telfort heeft zelf het volgende aangegeven:
"Indien u deze tariefswijziging niet accepterrt, dient u uw overeenkomst met Telfort schriftelijk op te zeggen. Het abonnment wordt beëindigt per de datum waarop deze wijziging ingaat (14 juli 2008). De opzegging dient voor 14 juli door Telfort te zijn ontvangen."
Bron: www.telfort.nl
Duidelijker kan gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ibix schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:08:
@ shoorma

Hoe zit dat bij jou dan? Heb jij per 24-06 een abo afgesloten of op een andere datum? Jouw brief hebben ze snel verwerkt!
Op 24-06 is ie blijkbaar vrijgegeven door telfort, tijdje terug aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217920 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:47:
Mijn opzegging is blijkbaar verwerkt.
Tegelijk met mijn opzegbrief heb ik een nieuw abonnement bij Vodafone afgesloten via gsmweb, en de aansluiting (incl nummerbehoud) is vandaag gerealiseerd. Telfort lijkt echter een opzegtermijn van twee maanden in acht te nemen na de 14e juli:

Aansluitdatum: 24-6-2008 Ingangsdatum abonnement: 15-9-2008

Ik weet nog niet zo goed wat ik hiermee aan moet, tenzij je in die opzegtermijn nog niet met nieuwe tarieven naar de klantenservice belt denk ik niet dat die twee maanden op hun plaats zijn. Wellicht worden alle opzeggers hiermee geconfronteerd?
Dus jij hebt eerst een brief gestuurd naar Telfort en vervolgens een abbo bij Vodafone genomen, maar hoe kun je dan je nummer behouden, als Telfort de opzegging nog niet heeft verwerkt kan het nummer toch ook niet worden overgezet naar een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 21:20
deze wijziging van AV is zeker niet van toepassing op mensen die Telfort internet afnemen ?

Ik ben onlangs overgestapt op glasvezel en zit anders nog tot september aan mijn ADSL abonnement vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33358 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:36:
[...]

Dus jij hebt eerst een brief gestuurd naar Telfort en vervolgens een abbo bij Vodafone genomen, maar hoe kun je dan je nummer behouden, als Telfort de opzegging nog niet heeft verwerkt kan het nummer toch ook niet worden overgezet naar een andere provider?
Dat was eerst ook een probleem, toen gaf Telfort te kennen dat het abonnement nog bijna twee jaar liep. Ik heb gsmweb echter verzocht het nogmaals te proberen in verband met opzegging. Blijkbaar heeft Telfort op 24-06 het telefoonnummer vrijgegeven voor nummerbehoud, wat de opzegging bevestigt (alleen dus twee maanden later zoals ik eerder aangaf.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_tWiStEr
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wilt hier nog niet echt opschieten :(

Mijn aangetekende brief is bij ze afgeleverd (Alphen a/d Rijn) op 16/06 en ik heb nog geen bevestiging SMS ontvangen. Gisteren even gebeld en toen werd me verteld dat ze de brief wel konden zien in hun systeem maar dat ze blijkbaar waren vergeten hem te verwerken. De medewerker heeft een mail gestuurd naar de administratie met de vraag de opzegging te verwerken. We wachten het weer even af.

Zijn er nog meer mensen die rond de 13e een aangetekende brief hebben verstuurd en nog geen SMS hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Same here, 13e verstuurd, (aangetekend) 16e bij ze afgeleverd. Niks gehoord, geen sms, geen brief. Maar ik heb in de brief dan ook aangegeven dat ik binnen 14 dagen een schriftelijke bevestiging van ze wil ontvangen. Ze hebben dus nog een week, en als ik dan nog niks hoor ga ik tegen die tijd wel even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

the_tWiStEr schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 14:31:
Zijn er nog meer mensen die rond de 13e een aangetekende brief hebben verstuurd en nog geen SMS hebben gehad?
Ik heb ook geen sms gehad, maar de opzegging is gewoon behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rond de 13e niet-aangetekend verstuurd, nog niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Just to check, ik zou balen als ik het fout zou doen, is vrij cruciaal:

- Ik stuur vandaag een aangetekende brief, naar telfort dat ik mijn abbo opzeg per 14-7-2008 en dat ik tevens nummerbehoud wil.
- Ik neem een prepaid bij simyo of lowcall en sluit die ergens deze week af, met daarin nummerbehoud van telfort, zij regelen dan de rest (tenminste neem ik aan).

Mijn probleem is echter dat informatievoorziening van al deze partijen vrij minimaal is en de tijd begint nogal te dringen.

Ik kan natuurlijk ook gewoon naar de phonehouse lopen en die regelen dan een prepaid kaartje voor mij, maar dat is natuurlijk relatief duur. Daarnaast vraag ik me dan af of ik prepaid bij T-mobile moet nemen, heeft dat voordeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Anoniem: 33358 schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 15:44:
Just to check, ik zou balen als ik het fout zou doen, is vrij cruciaal:

- Ik stuur vandaag een aangetekende brief, naar telfort dat ik mijn abbo opzeg per 14-7-2008 en dat ik tevens nummerbehoud wil.
- Ik neem een prepaid bij simyo of lowcall en sluit die ergens deze week af, met daarin nummerbehoud van telfort, zij regelen dan de rest (tenminste neem ik aan).

Mijn probleem is echter dat informatievoorziening van al deze partijen vrij minimaal is en de tijd begint nogal te dringen.
Dit is precies zoals ik het gedaan heb. Zou goed moeten gaan. Ik heb nog geen bevestiging van Telfort verder (op het smsje dat ze mijn brief hebben na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackShift
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05-2023
Er zijn verscheidene mensen die zeggen dat telfort (in de eerste instantie) hun contract pas wil beeindigen na de standaard opzegtermijn, of pas na het aflopen van het contract. We weten hier allemaal dat dat niet de bedoeling is, maar misschien moeten we de mensen van de klantenservice daar aan herinneren. Ik stel voor iets als dit toe te voegen aan de brief (die ik morgen pas verstuur):
De standaard opzegtermijn is niet van toepassing aangezien ik na 14 juli 2008 niet meer onder de oude voorwaarden van uw dienst gebruik kan maken. Ik verwijs hiervoor naar artikel 1.3 van de algemene voorwaarden van 1 juni 2007.
Daarbij moet je natuurlijk wel even opletten welke algemene voorwaarden op jouw contract van toepassing zijn, en of dat daar ook wel artikel 1.3 is. Daar staat bij mij:
1.3. Telfort mag de Algemene Voorwaarden of de Aanvullende Voorwaarden en de tarieven wijzigen. Deze wijzigingen gaan vier weken na de bekendmaking in, of op een latere datum die Telfort op de bekendmaking vermeldt. Als de Contractant een voor hem nadelige wijziging niet accepteert, kan hij de Overeenkomst schriftelijk opzeggen met ingang van de datum waarop de nieuwe voorwaarden ingaan. De opzegging dient voor de ingangsdatum van de wijziging door Telfort te zijn ontvangen.
Ik hoop dat dat helpt!
[Edit: ik heb in mijn brief de verwijzing naar '1 juni 2007' er maar uit gehaald, het staat ook zo in de nieuwste algemene voorwaarden]

[ Voor 4% gewijzigd door BlackShift op 25-06-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
haha, krijg net een mail van algebeld.nl
Geachte heer/mevrouw,

Het kan zijn dat u onlangs een brief van Telfort hebt ontvangen waarbij Telfort de algemene voorwaarden van uw abonnement wil aanpassen. Wanneer u niet akkoord gaat met deze wijziging dan kunt u de overeenkomst met Telfort voor 14 juli schriftelijk beëindigen. Het is ook mogelijk om uw overeenkomst met Telfort te beëindigen en over te stappen naar een andere provider. Het is dan mogelijk als nieuwe klant een nieuwe gsm of cadeau uit te zoeken. Indien u wilt besparen op de maandelijkse belkosten dan kunt u bij ons ook terecht voor een sim-only abonnement.

Voor meer informatie en scherpe aanbiedingen kunt u terecht op onze website www.algebeld.nl of via onze klantenservice.

Indien u deze brief niet heeft ontvangen dan kunt u deze email als niet ontvangen beschouwen.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mochten er nog vragen zijn dan horen wij het graag.

Met vriendelijke groet,

Algebeld - Klantenservice

Algebeld.nl

Postbus 212

7000 AE, Doetinchem

T. 0314 - 39 22 50
F. 0314 - 39 27 99

M. info@algebeld.nl
ze proberen ook hun voordeel hieruit te halen :D

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

The Legend

*Plop*

* The Legend is jaloers op de mensen die net een nieuw duuuuur contract hebben afgesloten om bv. de Diamond gratis te krijgen en nu alweer kunnen opzeggen en een cheap simonly abo'tje kunnen kiezen :( :P

Echt stom van Telfort, ze hadden toch vanaf een bepaalde datum alle nieuwe contracten kunnen voorzien van de nieuwe voorwaarden |:( Het zou met niet verbazen als je op dit moment nog een contract met de oude voorwaarden kunt afsluiten, gratis telefoon scoren, en direct weer kan opzeggen.

Neem het risico alleen liever niet ;)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-06 13:13
The Legend schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 11:11:

Echt stom van Telfort, ze hadden toch vanaf een bepaalde datum alle nieuwe contracten kunnen voorzien van de nieuwe voorwaarden |:( Het zou met niet verbazen als je op dit moment nog een contract met de oude voorwaarden kunt afsluiten, gratis telefoon scoren, en direct weer kan opzeggen.

Neem het risico alleen liever niet ;)
Ik neem aan dat je geen contract meer kunt afsluiten met de oude voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44

The Legend

*Plop*

Ik nam ook aan dat Telfort voor de aankondiging van de wijziging en mogelijkheid tot opzegging de AV in nieuwe contracten zou hebben aangepast, maar mensen die 2 weken geleden een nieuw abo hebben afgesloten heb ook nog de oude AV. Mij verbaast niets meer :p

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93400

Dit geeft mij heel erg te denken...

Mijn Telfort abonnement is op 11 juni jl. geactiveerd, en gaat daardwerkelijk in op 11-7-08. Ik heb mijn aanvraag gedaan op 10 juni jl. op basis van gegevens die ik een dag daarvoor heb gelezen.

Kan iemand aangeven wanneer de wijziging van Telfort bekend is gemaakt? Als dit na die datum valt, dan lijkt mij dat ik ook recht heb om het op te zeggen. Ik neem dan wel een Sim Only abonnement, en houd gewoon mijn HTC TD die ik van GSMWEB heb gekregen.

Edit:

in het boekje dat ik bij de SIM kaart heb ontvangen staat nog het "1200" nummer van 0,20 per minuut. Dat lijkt mij indicatie genoeg, of niet?

Op de website van Telfort zie ik niets over het teruggeven van een telefoon. Deze houd ik dan gewoon, aangezien de telefoon ook niet via hen is uitgeleverd, maar via GSMweb.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 93400 op 26-06-2008 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

voor wat het waard is, eergisteren brief verstuurd, vandaag sms gehad dat hij binnen is.

zijn er eigenlijk mensen waarbij de contractsopzegging geweigerd is?
Pagina: 1 2 ... 9 Laatste