Je hebt ook een WestEurope DEM, die is 126MB misschien een idee? Maar op zich in NL heb je niets aan de DEM of je moet in Limburg wonen dat je iets reliëf ziet
Aaah ok dus als ik alleen de westeurope bewaar heb ik de rest niet nodig? scheelt me toch al gauw 600MB:P
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
In prinicipe heb je ze niet eens nodig... Maar in 3D krijg je wel een mooier effect met de DEM files! Het scheelt iig heel wat!
Gebruikt hier eigenlijk iemand de aangepaste data.zip die op het internet te vinden is? Die zit momenteel op v10 en ondersteund een hele hoop meer resoluties, bevat bugfixes en extra dingen van Naviextras.com.
Ik gebruik V10b en ben er erg tevreden over. Ik sloop wel alle resoluties eruit die ik niet nodig heb!
Op een kaartje van 8GB doet die 10MB er toch niet zoveel toe?
Die kikker skin werd die alleen in landscape of ook portret mode?
Dus als je op zijn kant staat of ook gewoon als die recht staat (zoals ik hem altijd heb)?
edit:
Hmmm landscape only zie ik staan. Dat is erg jammer
Dus als je op zijn kant staat of ook gewoon als die recht staat (zoals ik hem altijd heb)?
edit:
Hmmm landscape only zie ik staan. Dat is erg jammer
[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 01-07-2009 09:55 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
Ik ben in bezit van IGO 8.0.0.49545 en draai deze op mijn Omnia i900.
Ik krijg na 20 minuten nog geen GPS signaal, als die uiteindelijk een signaal heeft, verliest hij deze ook weer snel. Wat ik nu wil testen is met mijn externe TomTom GPS muis.
Welke instellingen kan ik het beste gebruiken?
Ik heb geprobeerd met GPS-programmapoort op COM9 COM7 etc.
GPS-hardwarepoort: COM3
Baudrate:9600 en GPS automatisch beheren staat aan.
Binnen IGO laat ik hem zoeken naar GPS vind hij een keer op poort 6 baudrate 38400. Schakel ik de GPS muis uit verliest hij GPS, schakel ik hem weer aan moet ik weer laten zoeken naar GPS, wordt gevonden op bijv poort:7, Baudrate:57600
en hoort het dat je elke keer handmatig moet zoeken naar externe GPS?
Welke instellingen kan ik beste gebruiken voor interne GPS (wil nogmaals testen)
En welke instellingen voor mijn TomTom GPS muis?
Ik krijg na 20 minuten nog geen GPS signaal, als die uiteindelijk een signaal heeft, verliest hij deze ook weer snel. Wat ik nu wil testen is met mijn externe TomTom GPS muis.
Binnen IGO laat ik hem zoeken naar GPS vind hij een keer op poort 6 baudrate 38400. Schakel ik de GPS muis uit verliest hij GPS, schakel ik hem weer aan moet ik weer laten zoeken naar GPS, wordt gevonden op bijv poort:7, Baudrate:57600

Welke instellingen kan ik beste gebruiken voor interne GPS (wil nogmaals testen)
Als ik met Igo 8.3.2.93112 van 8 juni 2009 een route plan vanuit NL naar Stockholm, Zweden, dan geeft hij aan dat ik het niet kan plannen zonder veerboot. (Ik heb veerpont uitgeschakeld als route optie).
Plan ik naar Kopenhagen, Denemarken. Dan kan het wel zonder veerboot. Dus Igo herkent niet de brug tussen Denemarken en Zweden. Terwijl die er toch echt is en op de kaart zichtbaar is. Zelfs als ik een punt aangeef in Denemarken voor de brug en één na de brug pakt hij hem niet. Terwijl er echt geen onderbreking in zit.
Ik gebruik de nieuwste kaarten van Tele Atlas (NL, DE, DK, SW en Majorroutes WE 2009.02). Kan iemand het met die kaarten uitproberen en eventueel met de Navteqkaarten of het wel werkt.
Plan ik naar Kopenhagen, Denemarken. Dan kan het wel zonder veerboot. Dus Igo herkent niet de brug tussen Denemarken en Zweden. Terwijl die er toch echt is en op de kaart zichtbaar is. Zelfs als ik een punt aangeef in Denemarken voor de brug en één na de brug pakt hij hem niet. Terwijl er echt geen onderbreking in zit.
Ik gebruik de nieuwste kaarten van Tele Atlas (NL, DE, DK, SW en Majorroutes WE 2009.02). Kan iemand het met die kaarten uitproberen en eventueel met de Navteqkaarten of het wel werkt.
Misschien heb je vermijd tolwegen aanstaan? Als ik een route plan waarbij ik aangeef niet met de boot te willen gaat hij over die brug.DiMacho schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 11:21:
Als ik met Igo 8.3.2.93112 van 8 juni 2009 een route plan vanuit NL naar Stockholm, Zweden, dan geeft hij aan dat ik het niet kan plannen zonder veerboot. (Ik heb veerpont uitgeschakeld als route optie).
Tolwegen staat gewoon aan. Gebruik je de Navteq of Teleatlas kaarten?DRAFTER86 schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 00:26:
[...]
Misschien heb je vermijd tolwegen aanstaan? Als ik een route plan waarbij ik aangeef niet met de boot te willen gaat hij over die brug.
Verwijderd
hallo
Ik heb igo 8 maar als ik me igo8 wil opstarten op witson dv721v. Dan krijg ik zwart scherm. Ik krijg dan op me sd kaartje deze bestand.
*knip* Probeer aub om zelf de belangrijkste zaken uit je log te filteren. Een log van honderden regels posten heeft geen enkele zin.
Ik heb igo 8 maar als ik me igo8 wil opstarten op witson dv721v. Dan krijg ik zwart scherm. Ik krijg dan op me sd kaartje deze bestand.
*knip* Probeer aub om zelf de belangrijkste zaken uit je log te filteren. Een log van honderden regels posten heeft geen enkele zin.
[ Voor 98% gewijzigd door pven op 08-07-2009 20:04 ]
Verwijderd
*knip* ik stuur je zo de uitleg waarom ik dit weg haal
[ Voor 98% gewijzigd door pven op 08-07-2009 22:03 ]
Kijk eens naar dat igo.map. Bij mij (versie 8.3.2.) bestaat dit bestand helemaal niet. Open eens het bestand sys.txt (op je SD-card, of als je aangegeven hebt om op het intern geheugen te installeren in program files\iGoVerwijderd schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 20:19:
WinCE CallStack snapshot (function names unknown - map file \Storage Card\iGO8\iGO8.map not found):
en kijk of daar een verwijzing naar igo8.map staat.
Geen idee, waar zie ik dat?DiMacho schreef op woensdag 08 juli 2009 @ 09:57:
[...]
Tolwegen staat gewoon aan. Gebruik je de Navteq of Teleatlas kaarten?
In Igo: Instelling en dan Over en dan kaarten aanklikken. Dan krijg je je lijst kaarten met versienummer en soort kaart!
weet er iemand een skin zoals tomtom heeft, want ik vind dat Igo zover uitzoomt in het bovenaanzicht..
Dat kan je instellen hoor. Je kan kiezen hoe ver die moet uitzoomen. Kijk even bij je instellingen daar moet het ergens tussen staan. Staat in hetzelfde menu als waar je kan kiezen wanneer/bij hoeveel km tot de volgende afslag die naar het bovenaanzicht moet gaan.
Verwijderd
Hallo
nee in mijn sys.txt staat geen verwijzing naar igo.map
wat kan dit wezen?
zie dit zijn mijn sys.txt:
[folders]
app="Storage Card/iGO8"
[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
[timezone]
sync_os_timezone=0
reset_os_timezone=0
[rawdisplay]
screen_x=320
screen_y=240
[debug]
skip_eula=1
show_oneway=1
show_speed_limit=1
tmc_all_stations=1
replay_tmc=1
show_tmc=1
[sound]
sound_q_length=200
queue_length=200
[map]
auto_nightmode=0
[msnd]
msnd.start=0
[tmc]
protocol="gns"
port="COM,1"
baud=38400
[gps]
protocol=nmea
port="COM,2"
baud=4800
[speedcam]
usemio=-12,90,37,27
disable="_SUI", "_GER", "_AUT"
nee in mijn sys.txt staat geen verwijzing naar igo.map
wat kan dit wezen?
zie dit zijn mijn sys.txt:
[folders]
app="Storage Card/iGO8"
[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
[timezone]
sync_os_timezone=0
reset_os_timezone=0
[rawdisplay]
screen_x=320
screen_y=240
[debug]
skip_eula=1
show_oneway=1
show_speed_limit=1
tmc_all_stations=1
replay_tmc=1
show_tmc=1
[sound]
sound_q_length=200
queue_length=200
[map]
auto_nightmode=0
[msnd]
msnd.start=0
[tmc]
protocol="gns"
port="COM,1"
baud=38400
[gps]
protocol=nmea
port="COM,2"
baud=4800
[speedcam]
usemio=-12,90,37,27
disable="_SUI", "_GER", "_AUT"
[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2009 12:17 ]
Ik heb net zelf de laatste Navteq kaarten geprobeerd en dan kan ik wel over de brug heen
Nu we het toch over die kaarten hebben, welke zullen beter zijn navteq of teleatlas.. Ik ga over 3 week naar annecy ben wel benieuwd welke het beste zou zijn.DiMacho schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 20:51:
[...]
Ik heb net zelf de laatste Navteq kaarten geprobeerd en dan kan ik wel over de brug heen. Blijkt dus dat het met TeleAtlas niet kan. Vage bedoeling
!
ik lees net ook wat nuttigs in de sys.txt hier boven, flitspaal info uitzetten in duitsland ne zwitserland, niet eens aan gedacht! thx
Ieder zijn eigen ding met de kaarten, gewoon wat routes proberen om te kijken welke het lekkerst werken. Ik dacht eerst dat er weinig tot geen verschil was, maar nu ik merk dat de TA kaarten niet eens de brug tussen DK en SW kent, dan kies ik dus voor Navteq!Tito129 schreef op donderdag 09 juli 2009 @ 21:12:
[...]
Nu we het toch over die kaarten hebben, welke zullen beter zijn navteq of teleatlas.. Ik ga over 3 week naar annecy ben wel benieuwd welke het beste zou zijn.
ik lees net ook wat nuttigs in de sys.txt hier boven, flitspaal info uitzetten in duitsland ne zwitserland, niet eens aan gedacht! thx
Verwijderd
Iemand nog een idee?Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2009 @ 09:30:
Ik ben in bezit van IGO 8.0.0.49545 en draai deze op mijn Omnia i900.
Binnen IGO laat ik hem zoeken naar GPS vind hij een keer op poort 6 baudrate 38400. Schakel ik de GPS muis uit verliest hij GPS, schakel ik hem weer aan moet ik weer laten zoeken naar GPS, wordt gevonden op bijv poort:7, Baudrate:57600en hoort het dat je elke keer handmatig moet zoeken naar externe GPS?
Je moet gewoon in Windows zelf je GPS pairen. En een nieuwe com-poort aanmaken.
Deze moet je dan in iGO aangeven als te gebruiken compoort.
Ik heb nergens op het device een sys.txt. Wel een system.ini in \Opslagkaart\iGo8\SAVE. Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk in dit topic of ik nou nog zo'n bestand moet aanmaken of niet. Zo wat ik lees staan daar zoveel relevante settings in, lijkt me sterk dat mijn installatie die niet opslaat.
Kan misschien wel verklaren dat ik geen routelog kan exporteren omdat er geen folder is ingesteld.
Direct er nog een vraag bij editten:
Hoe zit het eigenlijk met die folder met autoplaatjes? Kan ik daar iets mee?
Kan misschien wel verklaren dat ik geen routelog kan exporteren omdat er geen folder is ingesteld.
Direct er nog een vraag bij editten:
Hoe zit het eigenlijk met die folder met autoplaatjes? Kan ik daar iets mee?
[ Voor 12% gewijzigd door Ascathon op 13-07-2009 20:53 ]
Sys.txt is niet nodig, ik heb er ook geen en het werkt zoals het moet.
De sys.txt is enkel nodig als je settings 'vast' wil zetten en als je programma-bestanden niet op dezelfde plaats staan als de rest van je content.
Bvb. programma staat in \program files\iGO8 maar je content-map staat op je SD-kaart, dan moet je dat in je sys.txt zetten.
Of als je na een reinstall niet al je settings opnieuw wilt goedzetten, kan je die in je sys.txt zetten, dan worden deze bij het starten direkt aangenomen.
Alle settings die je verandert, komen in \save\system.ini. Maar als er in je sys.txt voor een bepaalde optie al een andere setting staat, wordt deze aangenomen.
Ik hoop dat je het snap, ik krijg het niet goed uitgelegd.
De sys.txt is enkel nodig als je settings 'vast' wil zetten en als je programma-bestanden niet op dezelfde plaats staan als de rest van je content.
Bvb. programma staat in \program files\iGO8 maar je content-map staat op je SD-kaart, dan moet je dat in je sys.txt zetten.
Of als je na een reinstall niet al je settings opnieuw wilt goedzetten, kan je die in je sys.txt zetten, dan worden deze bij het starten direkt aangenomen.
Alle settings die je verandert, komen in \save\system.ini. Maar als er in je sys.txt voor een bepaalde optie al een andere setting staat, wordt deze aangenomen.
Ik hoop dat je het snap, ik krijg het niet goed uitgelegd.
Helemaal duidelijk. Lijkt ook effect te hebben want als ik een foute folder opgeef krijg ik een error. (die dus weg is bij de juiste folder). Waar ik alleen nog mee zit is de melding "Fout bij schrijven bestand: naamhier.gpx" die ik krijg bij het weg willen schrijven van een routelog.
Vind het al erg genoeg dat ik zo'n noob vraag hier stel
Edit:
Ah deze site http://www.gpsvisualizer.com/map_input?form=googleearth
kan mn trk file wel omzetten naar kmz voor Google Earth.
Toch natuurlijk nog steeds benieuwd hoe ik die GPX krijg.
Edit:
[ Voor 20% gewijzigd door Ascathon op 14-07-2009 20:42 ]
Interessante vraag; ik vroeg me net ongeveer hetzelfde afAscathon schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 20:23:
Helemaal duidelijk. Lijkt ook effect te hebben want als ik een foute folder opgeef krijg ik een error. (die dus weg is bij de juiste folder). Waar ik alleen nog mee zit is de melding "Fout bij schrijven bestand: naamhier.gpx" die ik krijg bij het weg willen schrijven van een routelog.
Edit:
Ik ben net terug van vakantie uit Duitsland, en dan zijn de .dem bestanden echt een gave toevoeging! Je ziet de wegen mooi weglopen achter een heuvel en na een bocht weer tevoorschijn komen. Zeker met een hoge resolutie als de Xperia heeft is dat heel mooi.
Zou er verschil zijn tussen de Miomap *.map kaarten en de iGo *.fbl kaarten? Misschien gewoon eens met een land proberen om van de ene naar de andere software te kopiëren en de extensie te veranderen.
Verwijderd
Ik heb gister de I GO 80 op mijn samsung omnia gezet. ik kan hem echter niet installeren omdat hij zegt dat ik te weinig geheugen heb? opslagkaartje zit nog genoeg geheugen op alleen het geheugen van de telefoon zelf is vol. ik heb een paar smsjes in mijn inbox, voor de rest niets. weet iemand hoe het dan kan dat hij toch vol is? of dat ik hem anders moet installeren? Help aub@!
bvd
bvd
Geen idee wij kunnen niet vanaf hier op je telefoon kijken. Hang je telefoon aan de computer en blader er eens doorheen met verkenner. Zo kan je zien wat veel ruimte inneemt.
Verwijderd
maar er zijn dus niet meer mensen met dit probleem? vriend van me heeft zelfde telefoon en kan het er wel opzetten..dan maar flink wat eraf gooien! thanksDjWannaB2002 schreef op vrijdag 24 juli 2009 @ 12:59:
Geen idee wij kunnen niet vanaf hier op je telefoon kijken. Hang je telefoon aan de computer en blader er eens doorheen met verkenner. Zo kan je zien wat veel ruimte inneemt.
Kijk eens in je sys.txt.
Daar kan je beperkingen instellen wat betreft geheugen. Als het daar te laat ingesteld staat, kan je die melding krijgen.
Daar kan je beperkingen instellen wat betreft geheugen. Als het daar te laat ingesteld staat, kan je die melding krijgen.
Ik krijg iGO niet meer aan de praat na de update van m'n TP
Na 't laden loopt 't gewoon vast in 't menu en kan ik niets meer dan resetten. Iemand meer last van gehad en wat zou 't probleem kunnen zijn? Ik gebruik versie 8.3.2.97313.

Ben je toevallig van NL naar EN gegaan? Zou kunnen dat je het pad naar de applicatie en instellingen moet aanpassen in sys.txt.Eric_Cantona schreef op zondag 26 juli 2009 @ 21:52:
Ik krijg iGO niet meer aan de praat na de update van m'n TPNa 't laden loopt 't gewoon vast in 't menu en kan ik niets meer dan resetten. Iemand meer last van gehad en wat zou 't probleem kunnen zijn? Ik gebruik versie 8.3.2.97313.
Probeer anders die versie opnieuw te installeren, misschien is er een bestand van de telefoon af die je nodig hebt? Welke rom heb je nu? Zoek eens op xda-developers of er meer mensen met die rom problemen hebben met iGo (of andere programma's), zodat je erachter kan komen waar het van afhankelijk kan zijn.
Ik installeer iGo trouwens nooit opnieuw na een rom update; ik heb het op de sd-kaart staan en maak gewoon en nieuwe snelkoppeling in het start menu.
Nee, gewoon van NL naar NL geupdate, nieuwe ROMeOS versie. Ik heb 't eerst 1 op 1 gekopieerd en zo geprobeerd. Maar hij liep vast in 't menu, daarna van alles gedaan en nu krijg ik de melding: "failed to open file: igo\240_320\loading.bmp exiting application.
Data.zip en branding.zip al bekeken en ook vervangen met oudere versies maar niets wil lukken. Ik heb 't idee dat ik er nu zo'n zooi van gemaakt heb dat nu alles door elkaar staat. Had ik 't verdomme maar niet geüpdate, die navigatie is behoorlijk van belang voor m'n werk
Klotetelefoons ook altijd, 't zou eens gewoon werken zoals 't hoort
Data.zip en branding.zip al bekeken en ook vervangen met oudere versies maar niets wil lukken. Ik heb 't idee dat ik er nu zo'n zooi van gemaakt heb dat nu alles door elkaar staat. Had ik 't verdomme maar niet geüpdate, die navigatie is behoorlijk van belang voor m'n werk

Dat probleem had ik ook op mijn Mio C250.Eric_Cantona schreef op zondag 26 juli 2009 @ 22:43:
Nee, gewoon van NL naar NL geupdate, nieuwe ROMeOS versie. Ik heb 't eerst 1 op 1 gekopieerd en zo geprobeerd. Maar hij liep vast in 't menu, daarna van alles gedaan en nu krijg ik de melding: "failed to open file: igo\240_320\loading.bmp exiting application.
Suggesties op verschillende fora hielpen bij mij niet.
Ik heb gewoon een andere (oudere) versie Igo8.exe overheen gekopieerd. Loopt weer als een trein.
Ik ben er gisteren nog achter gekomen dat 't aan de gps-ontvanger ligt. Deze heb ik opnieuw geupdate (met quickgps) en toen deed iGO 't wel. Toen ik 't zojuist weer probeerde, liep iGO weer vast -> opnieuw geüpdate en 't werkt weer. Ik ben weer 'n stap verder i.i.g.
Heb net het topic wat zitten doorspitten maar kan iemand een tip geven om het volume wat op te krikken. Tijdens het rijden hoorde ik tomtom altijd prima maar met igo moet ik m'n radio bijna helemaal uit zetten en dan nog hoor ik de instructies niet heel goed.
Nog iets dat ik me afvraag en dat ik zelfs in de handleiding niet terug kan vinden. Ik zie naast het TMC icoontje ook een bluetooth icoontje. Licht dit icoon op als je via bt een gps muis gebruikt of is er ergens een functie om audio via bt naar m'n radio te struen (wishful thinking
)
Nog iets dat ik me afvraag en dat ik zelfs in de handleiding niet terug kan vinden. Ik zie naast het TMC icoontje ook een bluetooth icoontje. Licht dit icoon op als je via bt een gps muis gebruikt of is er ergens een functie om audio via bt naar m'n radio te struen (wishful thinking
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Hoe kan je in iGo zien hoeveel TMC meldingen er binnen zijn gekomen?
Want zie wel en enveloppe... dus neem eigenlijk aan dat dat betekend dat er tmc meldingen zijn, maar waar ik kan zien welke meldingen het zijn weet ik niet...
Want zie wel en enveloppe... dus neem eigenlijk aan dat dat betekend dat er tmc meldingen zijn, maar waar ik kan zien welke meldingen het zijn weet ik niet...
In Portrait (en met de default skin), rechtsboven op het gedeelte tikken waar je je gps-ontvangst en batterijstatus ziet.rajackar schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:53:
Heb net het topic wat zitten doorspitten maar kan iemand een tip geven om het volume wat op te krikken. Tijdens het rijden hoorde ik tomtom altijd prima maar met igo moet ik m'n radio bijna helemaal uit zetten en dan nog hoor ik de instructies niet heel goed.
Dan kom je in een nieuw scherm, daar heb je bovenaan een volumebalk.
Geen idee, heb geen bluetooth-radio.Nog iets dat ik me afvraag en dat ik zelfs in de handleiding niet terug kan vinden. Ik zie naast het TMC icoontje ook een bluetooth icoontje. Licht dit icoon op als je via bt een gps muis gebruikt of is er ergens een functie om audio via bt naar m'n radio te struen (wishful thinking)
In Portrait (en met de default skin), rechtsboven op het gedeelte tikken waar je je gps-ontvangst en batterijstatus ziet.DjWannaB2002 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:12:
Dan kom je in een nieuw scherm, daar rechts onderaan ergens, weet niet juist meer hoe het icoontje eruit ziet (naast de gps satteliet)
[ Voor 71% gewijzigd door Fire69 op 27-07-2009 10:46 ]
Dat kan in instellingen / geluid. Daar kan je mastervolume en stembegeleiding instellen. Verder kan het helpen om dynamisch volume in te stellen. Als je daar een lage snelheid instelt, gaat hij volgens mij vanaf die snelheid tot max snelheid je volume opschroeven.rajackar schreef op maandag 27 juli 2009 @ 09:53:
Volgens mij is het dat eerste, maar ik heb geen BT radio dus dat kan ik niet testen.Nog iets dat ik me afvraag en dat ik zelfs in de handleiding niet terug kan vinden. Ik zie naast het TMC icoontje ook een bluetooth icoontje. Licht dit icoon op als je via bt een gps muis gebruikt of is er ergens een functie om audio via bt naar m'n radio te struen (wishful thinking)
Die enveloppe zegt alleen dat er meldingen zijn die je nog niet bekeken hebt. Als er een driehoekje staat zijn het meldingen op je route. Het aantal meldingen heb ik nog nooit ergens gezienDjWannaB2002 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 10:12:
Ok maar hoe kan ik die meldingen bekijken dan???gwystyl schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:04:
[...]
Die enveloppe zegt alleen dat er meldingen zijn die je nog niet bekeken hebt. Als er een driehoekje staat zijn het meldingen op je route. Het aantal meldingen heb ik nog nooit ergens gezien
Of zie je dat pas op het moment dat je een route gaat plannen en er zit een melding op de geplande route?
Staat hierboven beschreven:DjWannaB2002 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:38:
[...]
Ok maar hoe kan ik die meldingen bekijken dan???
Of zie je dat pas op het moment dat je een route gaat plannen en er zit een melding op de geplande route?
tik op 't stukje waar de batterij en gps-signaal staat. In 't volgende menu staan onderin o.a. 'n satelliet en 'n driehoekje met 'n auto erin. Daar klik je op en je vindt de lijst met TMC-meldingen (als die er zijn).
Die heb ik nu helemaal opgeschroefd maar het blijft wat zacht naar mijn mening. Maar ik kom er wel net achter dat non tts stemmen harder klinken. Straks die eens proberen.gwystyl schreef op maandag 27 juli 2009 @ 11:04:
[...]
Dat kan in instellingen / geluid. Daar kan je mastervolume en stembegeleiding instellen. Verder kan het helpen om dynamisch volume in te stellen. Als je daar een lage snelheid instelt, gaat hij volgens mij vanaf die snelheid tot max snelheid je volume opschroeven.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb al weer maanden een omnia waar ik, behalve Igo8 ook ander nav progs gezet heb. Grote winnaar bij mij is toch Navngo Igo8 geworden. Tomtom, Navigon, Mcguider, Garmin, enz allemaal werkend gekregen maar toch eraf gegooid.
http://artwork-igo8.blogspot.com/search/label/iGO8
Is de reden dat ik alleen noch maar met Igo werk.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben
http://artwork-igo8.blogspot.com/search/label/iGO8
Is de reden dat ik alleen noch maar met Igo werk.
Hoop dat jullie hier wat aan hebben
Zijn mijn posts hier plots onzichtbaar geworden of zo?DjWannaB2002 schreef op maandag 27 juli 2009 @ 12:38:
[...]
Ok maar hoe kan ik die meldingen bekijken dan???
Nee hoor vast niet. Maar had gezocht op TMC in dit topic en al die berichten door gelezen, dus kan zijn dat ik best wel wat gemist heb..... Of gewoon niet goed gelezen (is mij ook niet helemaal onbekend
)
Maar goed heb het nu gevonden. Heb alleen het idee dat het wat problemen opleverd op mijn X1 icm de Generic rom die er op staat.... sms-jes worden moeizaam verzonden, en ontvangen is ook niet even soepel dan. Maar moet nog precies uitzoeken of het daar door komt of door iets anders...
Maar goed heb het nu gevonden. Heb alleen het idee dat het wat problemen opleverd op mijn X1 icm de Generic rom die er op staat.... sms-jes worden moeizaam verzonden, en ontvangen is ook niet even soepel dan. Maar moet nog precies uitzoeken of het daar door komt of door iets anders...
Hallo
Ik heb eeb htc hd en mijn igo8 werkt fantastisch en ik heb tmc ook weten te activeren
ik heb trouwens de nieuwste versie erop gezet 8.3.2.91972 echter kan ik niet updaten iemand een suggestie of kunnen jullie helpen dit op te lossen???
ik heb ergens gelezen dat in een van de language files(dutch) een regel erbij gezet moet worden
naviextras.xhtml maar dan krijg ik een error melding
iemand???
Ik heb eeb htc hd en mijn igo8 werkt fantastisch en ik heb tmc ook weten te activeren
ik heb trouwens de nieuwste versie erop gezet 8.3.2.91972 echter kan ik niet updaten iemand een suggestie of kunnen jullie helpen dit op te lossen???
ik heb ergens gelezen dat in een van de language files(dutch) een regel erbij gezet moet worden
naviextras.xhtml maar dan krijg ik een error melding
iemand???
Hoezo kan je niet updaten? Wat kan je niet updaten?
Als ik in mijn IGO menu ga naar het tab blad "over" zit er een update functie op echter als ik deze aanklik krijg ik een error melding vandaar deze vraag of er iemand een oplossing heeft
Dat is alleen voor gebruik met de laatste officiele versie. Waarschijnlijk is jouw versie niet officieel, en herkent hij het buildnummer dus niet of is dat nieuwer dan de laatste officiele build.Vandercoolie schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 11:26:
Als ik in mijn IGO menu ga naar het tab blad "over" zit er een update functie op echter als ik deze aanklik krijg ik een error melding vandaar deze vraag of er iemand een oplossing heeft
Verder geldt ook bij iGo: if it aint broke, don't fix it.
Ik heb wel eens een update gedaan, waarna sommige instellingen in eens om zeep geholpen waren. Als je dus een voor jou goed werkende versie hebt, zou ik hem gewoon zo laten en eventueel alleen kaarten en gebouwen updaten als die uitkomen.
inderdaad je hebt gelijk, if it aint broke don't fix it, gisteren deed mijn tmc het wel en vond hij zenders met tmc functie , vandaag zoekt hij en noppes niks geen contact en als ik de test draai van hypergps krijg ik geen tmccode te zien(zoals iedereen zegt wat je moet zien), er schieten wel een heleboel codes voorbij bij receive maar bij send komt er niets of alleen srf codes hoe weet ik nou of hij het doed (TMC)???
suggestie?
suggestie?
welke build van hypergps gebruik je? Ik heb alle versies geprobeerd (mijn eigen adviezen in de wind slaand toch steeds de nieuwe proberen), maar beta5 werkt bij mij het best op de Xperia.Vandercoolie schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 13:56:
inderdaad je hebt gelijk, if it aint broke don't fix it, gisteren deed mijn tmc het wel en vond hij zenders met tmc functie , vandaag zoekt hij en noppes niks geen contact en als ik de test draai van hypergps krijg ik geen tmccode te zien(zoals iedereen zegt wat je moet zien), er schieten wel een heleboel codes voorbij bij receive maar bij send komt er niets of alleen srf codes hoe weet ik nou of hij het doed (TMC)???
suggestie?
Die codes die langs komen bij de test mode van hypergps moeten beginnen met een 7, dan zijn het TMC codes volgens mij. 2 en 8 voor RDS en 0 voor geen signaal/tmc.
welke build van hypergps gebruik je? Ik heb alle versies geprobeerd (mijn eigen adviezen in de wind slaand toch steeds de nieuwe proberen), maar beta5 werkt bij mij het best op de Xperia.
Die codes die langs komen bij de test mode van hypergps moeten beginnen met een 7, dan zijn het TMC codes volgens mij. 2 en 8 voor RDS en 0 voor geen signaal/tmc.
yep ik heb beta 7 erop gezet, moet ik m terug zetten naar 5 is dat beter ik ben ook maar aan het vogelen met die tmc .want die codes blijft hij maar zoeken en ik heb m op tmc+gps data gezet en com 9 en royaltek wat moet ik nog meer???
yep ik heb beta 7 erop gezet, moet ik m terug zetten naar 5 is dat beter ik ben ook maar aan het vogelen met die tmc .want die codes blijft hij maar zoeken en ik heb m op tmc+gps data gezet en com 9 en royaltek wat moet ik nog meer???
Ik heb beta 7 nog niet geprobeerd omdat 6 niet werkte en 5 wel. Verder heb ik geen instellingen veranderd; het gevogel dat eerst nodig was met sys.txt en sys.ini hoeft bij mij niet meer met beta5.Vandercoolie schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 14:33:
welke build van hypergps gebruik je? Ik heb alle versies geprobeerd (mijn eigen adviezen in de wind slaand toch steeds de nieuwe proberen), maar beta5 werkt bij mij het best op de Xperia.
Je kan in iGo zoeken naar een TMC ontvanger als hij hem niet gelijk herkent. Bij mij ging dat sneller door vast royaltek en com9 in te stellen in de TMC instellingen bij iGo; soms herkent hij hem niet in één keer. Dan gewoon nog een keer instellen en weer zoeken, dat kan helpen.
Nadat hij hem gevonden had heb ik niets meer in hoeven te stellen, alleen maar geduld moeten hebben
Het kan ook zijn dat je signaal gewoon niet sterk genoeg is. Thuis heb ik veel moeite om TMC signalen te krijgen, maar onderweg naar het werk en @werk geen probleem.
ik heb m terug naar 5 gezet en nu loopt er aan de zijkant een groen balkje mee dus dit zag ik buij 7 niet , ik moet m maar eens testen onderweg bedankt in ieder geval
Morgen de eerste echte test, diep in Duitsland en es kijken of alles naar behoren werkt, dus ook TMC
Volgende week vrijdag naar Zwitserland rijden, ook ik was van plan om te zien wat TMC doet via die reis. Eens kijken of we hetzelfde ervaren
Vandaag TMC onderweg getest van Rotterdam naar Schiphol noppes nada niks
ik krijg nog steeds op versie 5 van hypergps dat groene balkje rechts bovenin en ik zie tmc codes 70000000 voorbij schieten maar hij pakt geen tmc codes (8. nogwat)voor het verkeer .
iemand suggesties ook ik ga maandag naar duitsland maar wil weten wat ik in de instellingen misschien fout doe of werkt tmc alleen als er echt iets te melden is?? Misschien snap ik het niet, hij doorloopt het hele riedeltje van 87.0 naar 108.0 maar er gebeurd weinig, eergisteren pakte hij gewoon in de tuin het signaal wel WHATS WRONG???
ik krijg nog steeds op versie 5 van hypergps dat groene balkje rechts bovenin en ik zie tmc codes 70000000 voorbij schieten maar hij pakt geen tmc codes (8. nogwat)voor het verkeer .
iemand suggesties ook ik ga maandag naar duitsland maar wil weten wat ik in de instellingen misschien fout doe of werkt tmc alleen als er echt iets te melden is?? Misschien snap ik het niet, hij doorloopt het hele riedeltje van 87.0 naar 108.0 maar er gebeurd weinig, eergisteren pakte hij gewoon in de tuin het signaal wel WHATS WRONG???
Slechte ontvangst in de auto?
Automatische kanaal selectie aanstaan?
Gecontroleerd of iGo tmc apparaat vond?
Antenne aangesloten op je toestel?
Automatische kanaal selectie aanstaan?
Gecontroleerd of iGo tmc apparaat vond?
Antenne aangesloten op je toestel?
Nee ontvangst in de auto slecht zou niet moeten
auto select inderdaad aanstaan
in igo is tmc actief net als de bleutooth functies alles is open
oorplug aangesloten werkt als tmc antenne
zoals ik al zei toen ik beta 7 erop had staan de eerste minuten vond hij toen ik in de tuin stond regelmatig zenders en stond er in mijn igo scherm rechts onderin zo'n gevaren driehoek met van die autotjes erin echter de volgende dag helemaal niets meer, nu beta 5 er na suggesties opgezet en vind hij wel de test signalen 70000000 maar geen actieve ontvangst 8.nogwat. geen idee waar dit aan ligt alles er weer afhalen en proberen opnieuw erin te zetten???zijn er dan nog specifieke zaken waar ik op moet letten of files die gedeleted moeten worden voordat ik opnieuw instaleer??? let me know
auto select inderdaad aanstaan
in igo is tmc actief net als de bleutooth functies alles is open
oorplug aangesloten werkt als tmc antenne
zoals ik al zei toen ik beta 7 erop had staan de eerste minuten vond hij toen ik in de tuin stond regelmatig zenders en stond er in mijn igo scherm rechts onderin zo'n gevaren driehoek met van die autotjes erin echter de volgende dag helemaal niets meer, nu beta 5 er na suggesties opgezet en vind hij wel de test signalen 70000000 maar geen actieve ontvangst 8.nogwat. geen idee waar dit aan ligt alles er weer afhalen en proberen opnieuw erin te zetten???zijn er dan nog specifieke zaken waar ik op moet letten of files die gedeleted moeten worden voordat ik opnieuw instaleer??? let me know
Ach, TMC ontvangst is en blijft nog steeds erg zwak, je kan zowat beter stilstaan voor perfect TMC ontvangst dan rijden. Heb het idee dat een hogere snelheid alleen maar slechter is. Terwijl RDS wel prima binnen komt, en iGo ook vaak een redelijk groene signaalbalk geeft.
Ik heb nog nooit een constante stroom van TMC data binnengekregen tijdens het rijden. Iedere keer No TMC signal, dan weer ff wel, dan weer een heel stuk niet, dan weer ff wel...
En ik heb dan al mijn TMC ontvangst behoorlijk verbeterd door een eigen antenne te bouwen, maar in de auto is het nog steeds niet veel.
Edit: Zie net dat beta 8 van HyperGPS gister is uitgekomen, die ga ik eens testen.
Ik heb nog nooit een constante stroom van TMC data binnengekregen tijdens het rijden. Iedere keer No TMC signal, dan weer ff wel, dan weer een heel stuk niet, dan weer ff wel...
En ik heb dan al mijn TMC ontvangst behoorlijk verbeterd door een eigen antenne te bouwen, maar in de auto is het nog steeds niet veel.
Edit: Zie net dat beta 8 van HyperGPS gister is uitgekomen, die ga ik eens testen.
[ Voor 11% gewijzigd door Nakebod op 01-08-2009 18:26 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik kan gewoon iGO starten terwijl ik tegen 120 op de snelweg rijdt, en 2-3 minuten later heb ik 15 pagina's TMC-meldingen.Nakebod schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 18:00:
Ach, TMC ontvangst is en blijft nog steeds erg zwak, je kan zowat beter stilstaan voor perfect TMC ontvangst dan rijden. Heb het idee dat een hogere snelheid alleen maar slechter is. Terwijl RDS wel prima binnen komt, en iGo ook vaak een redelijk groene signaalbalk geeft.
En ik gebruik gewoon een headsetje als antenne. Ik zie het probleem dus zo niet.
Nou das mooi meneer maar leg ons dan eens uit hoe jou instellingen staan , ook in system-ini heb ik de info erin gezet en alles staat bij mij aan en is geactiveerd echter bij de test van hypergps zie ik geen 8.nogwat tmc nummers verschijnen.
gaarne een uitleg indien mogelijk alvast bedankt kunnen wij er nog iets van opsteken
gaarne een uitleg indien mogelijk alvast bedankt kunnen wij er nog iets van opsteken
Met ^^
Scheelt waarschijnlijk ook enorm in welke regio je woont, randstad zal wel betere FM ontvangst hebben.
Ik gebruik 3FM (96.8) en Veronica (97.7) het meest, die hebben denk ik hier (Gelderland/Brabant) het beste ontvangst.
Met de standaard headset had ik maar slecht ontvangst, en daarbij was dat nogal irritant, heb die antenne nu constant in de auto liggen, wel zo makkelijk.
Scheelt waarschijnlijk ook enorm in welke regio je woont, randstad zal wel betere FM ontvangst hebben.
Ik gebruik 3FM (96.8) en Veronica (97.7) het meest, die hebben denk ik hier (Gelderland/Brabant) het beste ontvangst.
Met de standaard headset had ik maar slecht ontvangst, en daarbij was dat nogal irritant, heb die antenne nu constant in de auto liggen, wel zo makkelijk.
even voor mij kun je mij je instellingen laten zien en ik heb net beta8 erop gezet maar je raad het al zelfde resultaat. of moeten er vordat je de nieuwe versie eropzet eventuele files verwijderd worden.Fire69 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 19:30:
[...]
Ik kan gewoon iGO starten terwijl ik tegen 120 op de snelweg rijdt, en 2-3 minuten later heb ik 15 pagina's TMC-meldingen.
En ik gebruik gewoon een headsetje als antenne. Ik zie het probleem dus zo niet.
ik heb een htc hd met de laatste igo 8 versie...ik word er gek van om niet die functie operationeel te krijgen terwijl sommige mensen net doen of het heel simpel is...sorry als er iemand boos word grrrrrr om gek van te worden
Ik heb enkele mensen hier blijkbaar boos of wanhopig gemaakt. 
Eerlijk gezegd, veel instellingen heb ik niet aangepast...
Ik gebruik nu B7, lange tijd B5 blijven gebruiken omdat B6 het niet goed deed, maar B7 lijkt terug OK, B8 heb ik nog niet getest.
Wat doe ik na het flashen van mijn telefoon (wat dus enkele keren per week is
):
- iGO opnieuw installeren (als je het van SD wil draaien, is dit dus niet nodig)
- HGPS opnieuw installeren
- HGPS_Switch.exe in de iGO8-folder kopiëren
- In de iGO-folder een shortcut naar iGO8.exe maken, deze moet NavApp.lnk heten
- In \Windows\Startmenu\Programs een shortcut maken naar \Program Files\iGO8\HGPS_Switch.exe
Een sys.txt heb ik zelfs niet.
Dit staat in mijn system.ini (enkel het stuk wat relevant is voor de werking van TMC)
- Com9
- CCIR
- TMC-Data
- Speaker
- Tuned Sound
- Not logged
- Royaltek
That's it. Ik doe het dus niet simpel lijken, het is gewoon simpel.
Zoals gezegd, ik gebruik een simpele headset.
Enige verschil wat ik zo kan bedenken direkt is dat ik in België zit en dus een andere zender gebruik dan jullie.
Ik gebruik nu B7, lange tijd B5 blijven gebruiken omdat B6 het niet goed deed, maar B7 lijkt terug OK, B8 heb ik nog niet getest.
Wat doe ik na het flashen van mijn telefoon (wat dus enkele keren per week is
- iGO opnieuw installeren (als je het van SD wil draaien, is dit dus niet nodig)
- In \Windows\Startmenu\Programs een shortcut maken naar \Program Files\iGO8\HGPS_Switch.exe
Dit staat in mijn system.ini (enkel het stuk wat relevant is voor de werking van TMC)
In HGPS-client stel ik helemaal niks in, ik gebruik puur de standaard-settings:[tmc]
saved_config_available="1"
saved_config_classname="NMEA_GPSTMC_ROYALTEK"
saved_config_portname="COM"
saved_config_port="9"
saved_last_tuning_mode="0"
auto_tuning="0"
saved_last_frequency="937"
saved_config_baud="38400"
- Com9
- CCIR
- TMC-Data
- Speaker
- Tuned Sound
- Not logged
- Royaltek
Enige verschil wat ik zo kan bedenken direkt is dat ik in België zit en dus een andere zender gebruik dan jullie.
[ Voor 6% gewijzigd door Fire69 op 01-08-2009 21:21 ]
Vooral die laatste zin is denk ik belangrijk 
Want voor de rest heb ik alles precies hetzelfde hier, en zolang ik thuis ben
heb ik prima ontvangst.
Want voor de rest heb ik alles precies hetzelfde hier, en zolang ik thuis ben
Nou mannen daar iest ie weer ik ben denk ik gek of zo maar ik heb alle instellingen en alles hetzelfde maar bij mij werkt het niet , misschien raar maar als ik igo instaleer zet hij twee mapppen igo8 neer een op de opslagkaart en eentje in je programmabestanden en ook twee keer een exe file zou het daar aan liggen???ik kan niet teveel pielen omdat ik navi morgen nodig heb iemand een suggestie??? en als ik trouwens hypergps alleen op tmc data zet zie ik alleen rtrds en een zooitje nummers niets van dat tmc 8.nogwat ergens lijkt het wel of ik geen connectie krijg iemand ooooh iemand moet het toch wetenFire69 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:19:
Wat doe ik na het flashen van mijn telefoon (wat dus enkele keren per week is):
[...]
In HGPS-client stel ik helemaal niks in, ik gebruik puur de standaard-settings:
- Com9
- CCIR
- TMC-Data
- Speaker
- Tuned Sound
- Not logged
- Royaltek
Nou ja iGo hoort sowieso maar in één map te staan. Dus dat klopt sowieso al niet.
Verder moet je bij het testen in ieder geval $RTTMC,7,(reeks cijfers en komma's) zien. In iGo kiezen voor automatisch zender keuze. Wel eerst zorgen dat iGo zelf TMC apparaat kent, zelf moest ik daarvoor handmatig Royaltek en com9 instellen maar daarna had hij hem gevonden. Daarna gaat hij zelf scannen en kan je zien op welk kanaal hij tmc vindt. Bij mij is dat vaak radio 2, maar dat is maar net welke zender die het eerst tegen komt met goede ontvangst en tmc.
Verder moet je bij het testen in ieder geval $RTTMC,7,(reeks cijfers en komma's) zien. In iGo kiezen voor automatisch zender keuze. Wel eerst zorgen dat iGo zelf TMC apparaat kent, zelf moest ik daarvoor handmatig Royaltek en com9 instellen maar daarna had hij hem gevonden. Daarna gaat hij zelf scannen en kan je zien op welk kanaal hij tmc vindt. Bij mij is dat vaak radio 2, maar dat is maar net welke zender die het eerst tegen komt met goede ontvangst en tmc.
Denk dat dit overzicht wel handig is voor beschikbare TMC zenders in Europa: http://www.navigatiehosting.nl/tmc/zenders/
Ga ik ook eens mee stoeien of ik een stabielere TMC zender kan verkrijgen.
Automatisch zenderzoeken gaat hier namelijk ook niet geheel soepel, iGo zoekt meestal sneller naar de volgende zender, dan dat het TMC signaal doorkomt.
Ga ik ook eens mee stoeien of ik een stabielere TMC zender kan verkrijgen.
Automatisch zenderzoeken gaat hier namelijk ook niet geheel soepel, iGo zoekt meestal sneller naar de volgende zender, dan dat het TMC signaal doorkomt.
nou alles opnieuw gedaan en ja hoor hij DOET HET jippie zomaar alleen ff vraag als hij een zender heeft gevonden moet ik hem dan blokeren of maakt dat niet uit.
trouwens hypergps versie 8 gebruikt
igo 8.3.2.97971
dus bedankt dudes zal morgen zien of alles het nog doet.heeft iemand nog dems en skins voor me en misschien kan iemand uitleggen hoe ik de tts stemmen kan activeren of moet ik daarmee naar een andere topic
igo 8.3.2.97971
dus bedankt dudes zal morgen zien of alles het nog doet.heeft iemand nog dems en skins voor me en misschien kan iemand uitleggen hoe ik de tts stemmen kan activeren of moet ik daarmee naar een andere topic
hallo kun je mij de laatste regel even uitleggen overFire69 schreef op zaterdag 01 augustus 2009 @ 21:19:
Wat doe ik na het flashen van mijn telefoon (wat dus enkele keren per week is):
[...]
In HGPS-client stel ik helemaal niks in, ik gebruik puur de standaard-settings:
- Com9
- CCIR
- TMC-Data
- Speaker
- Tuned Sound
- Not logged
- Royaltek
In \Windows\Startmenu\Programs een shortcut maken naar \Program Files\iGO8\HGPS_Switch.exe
wat bedoel je hiermee voordat ik weer fouten maak shortcut van wat naar wat????
Blokkeren moet je juist niet dan, dan sluit je die frequentie uit voor toekomstig gebruik.Vandercoolie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:06:
nou alles opnieuw gedaan en ja hoor hij DOET HET jippie zomaar alleen ff vraag als hij een zender heeft gevonden moet ik hem dan blokeren of maakt dat niet uit.
igo 8.3.2.97971
Zou niet zo snel weten wanneer je die blokkeer functie wel gebruikt, misschien bij zenders die (bewust) foute TMC info doorsturen ofzo, maar anders nooit heb ik het vermoeden.
Neeneenee! $RTTMC,7 mag je juist NIET hebben! Dit zijn namelijk de fake sentences die Beemer zelf door de driver laat genereren als je geen TMC-ontvangst hebt!DjWannaB2002 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 14:56:
[...]
Verder moet je bij het testen in ieder geval $RTTMC,7,(reeks cijfers en komma's) zien.
[...]
Je moet $RTTMC,8 zien staan!
Goed om horen dat het eindelijk werkt.Vandercoolie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:06:
igo 8.3.2.97971
.dem-files moeten hier niet, die zijn geen freeware.
Skins kan je vinden op http://artwork-igo8.blogspot.com/ en http://www.i-go8.com/
Hang je toestel aan je pc en ga via File Explorer naar Mobile Device (daarvoor moet hij wel via activesync verbonden zijn).Vandercoolie schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 17:16:
[...]
hallo kun je mij de laatste regel even uitleggen over
In \Windows\Startmenu\Programs een shortcut maken naar \Program Files\iGO8\HGPS_Switch.exe
wat bedoel je hiermee voordat ik weer fouten maak shortcut van wat naar wat????
Je gaat naar \Program Files\iGO8\ en doet rechtsklik op HGPS_Switch.exe en kiest Make Shortcut.
Die shortcut hernoem je naar wat je maar wilt en verplaats je naar \Windows\Startmenu\Programs
Dan kan je op je toestel die shortcut in het startmenu vinden en gemakkelijk opstarten.
Hierdoor wordt dan eerst de driver geladen en daarna automatisch iGO8.
Snappie?
Dan mag jij mij uitleggen dat als ik de tmc test doe dat ik dan die 7 zie staan en ook gewoon in iGo file-informatie ontvangFire69 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 20:25:
[...]
Neeneenee! $RTTMC,7 mag je juist NIET hebben! Dit zijn namelijk de fake sentences die Beemer zelf door de driver laat genereren als je geen TMC-ontvangst hebt!
Je moet $RTTMC,8 zien staan!
[...]
Ik heb helemaal niks uit te leggen, ik zeg enkel wat Beemer vertelt.DjWannaB2002 schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 23:28:
[...]
Dan mag jij mij uitleggen dat als ik de tmc test doe dat ik dan die 7 zie staan en ook gewoon in iGo file-informatie ontvangWas toch alleen om aan te geven dat tmc apparaat werkt?
Uit het changelog van Beta8:
En een post van L_o_k_i op xda-dev:-Removed fake RDS message under Royaltek mode. Not necessary with correct timmings.
Zo, nu heb ik het toch nog uitgelegd.$RTTMC,7,0007000,0000,0000*40 is a fake sentence sent by HyperGPS to help detecting and keeping the connection with iGO when there are no RDS/TMC data on the frequency tuned.
[ Voor 4% gewijzigd door Fire69 op 03-08-2009 11:31 ]
Ik heb vandaag tijdens de rit iGO constant aangehad op de TMC instellingen pagina, zodat ik af en toe kon gluren of ik TMC had of niet. Tevens ben ik van 3FM en Veronica overgegaan naar Radio2, en guess what? De gehele weg, of iig de momenten dat ik ff keek, TMC beschikbaar.
Ik zou bijna zeggen dat het signaal van Radio 2 een stuk sterker is, ondanks dat ik de signaalbalk in iGO toch regelmatig helemaal weg was, zover ik kon zien vanuit mijn ooghoek dan.
Ik zou bijna zeggen dat het signaal van Radio 2 een stuk sterker is, ondanks dat ik de signaalbalk in iGO toch regelmatig helemaal weg was, zover ik kon zien vanuit mijn ooghoek dan.
De rit naar Duitsland en terug overleefd, maar niet dankzij m'n navigatie 
Of 't aan iGO ligt waag ik te betwijfelen, want 't is vooral m'n Touch Pro met ontzettend brakke interne GPS-ontvanger die de boosdoener is geweest, heb ik 't idee. 't TMC-icoontje heb ik alleen op de heenweg (richting Duitsland dus) gezien en alleen in Nederland. Ik ben ook geen file tegen gekomen, dus wat dat betreft prima
Voor de rest van 't verhaal moet ik denk ik in 't TP-topic zijn, dus 't gevloek over m'n f00n zal ik daar doen

Of 't aan iGO ligt waag ik te betwijfelen, want 't is vooral m'n Touch Pro met ontzettend brakke interne GPS-ontvanger die de boosdoener is geweest, heb ik 't idee. 't TMC-icoontje heb ik alleen op de heenweg (richting Duitsland dus) gezien en alleen in Nederland. Ik ben ook geen file tegen gekomen, dus wat dat betreft prima
Voor de rest van 't verhaal moet ik denk ik in 't TP-topic zijn, dus 't gevloek over m'n f00n zal ik daar doen

GPS en radio zijn twee verschillende antennes, dus het een hoeft niet te maken te hebben met het andere. Mijn Xperia heeft in no time GPS ontvangst, TMC is heel wisselend. Zoals hierboven gezegd wordt heb ik meestal goede ontvangst met Radio2, en ook 538 komt meestal goed door. Toch heeft iGo moeite met de (her)berekening als er wat gebeurt.Eric_Cantona schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 15:00:
De rit naar Duitsland en terug overleefd, maar niet dankzij m'n navigatie
nou ik ben naar duitsland geweest een alles werkte perfect tmc en navi werkten perfect alleen vreet het wel batterij, dus is het aan te raden een auto oplader te nemen want ik moest nog een paar kilometer en toen was hij op.TMC werkte perfect gaf op de route een file aan echter deze niet gezien maar ja al met al prima verlopen
Ik probeer nu m'n Touch Pro te connecten met de BT GPS-muis die ik nog had liggen (Holux GPSlim 236) om te kijken wat 't verschil is. Deze wil ik dan standaard "inbouwen" in de auto zodat ik bij opstarten van iGO gewoon meteen met de muis connect.
Alleen ik krijg 't maar niet voor elkaar, zijn er meer mensen met 'n externe muis i.c.m. 'n Touch Pro of andere telefoon met 'n interne GPS-chip? Kan ik die built-in uitschakelen of zo, want wat ik ook probeer, iGO pikt elke keer de interne chip op.
Alleen ik krijg 't maar niet voor elkaar, zijn er meer mensen met 'n externe muis i.c.m. 'n Touch Pro of andere telefoon met 'n interne GPS-chip? Kan ik die built-in uitschakelen of zo, want wat ik ook probeer, iGO pikt elke keer de interne chip op.
Ik zou in sys.txt de compoort van je GPS muis instellen. Als het goed is maakt die die namelijk aan; dit kan je checken bij de bluetooth instellingen - compoorten.Eric_Cantona schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 15:41:
Ik probeer nu m'n Touch Pro te connecten met de BT GPS-muis die ik nog had liggen (Holux GPSlim 236) om te kijken wat 't verschil is. Deze wil ik dan standaard "inbouwen" in de auto zodat ik bij opstarten van iGO gewoon meteen met de muis connect.
Werkte inderdaad, heb ook nog even 'n COM-poort moeten aanwijzen in één of ander weggestopt menu-tje. De lag is niet echt weg, maar wel 't gevoel dat 't allemaal veel stabieler verloopt (degelijkere fix) en de weg loopt soepeler (niet van dat hakketak werk).
Nu nog met Mortscript iets in elkaar flansen om BT automatisch aan te zetten bij starten van iGO, of is daar 'n andere (handigere) manier voor? Ik heb namelijk 't idee dat ik niet zo goed ben in scriptjes maken (en ook nog i.c.m. HGPS_Switch.exe).
Nu nog met Mortscript iets in elkaar flansen om BT automatisch aan te zetten bij starten van iGO, of is daar 'n andere (handigere) manier voor? Ik heb namelijk 't idee dat ik niet zo goed ben in scriptjes maken (en ook nog i.c.m. HGPS_Switch.exe).
Je BT gewoon laten aanstaan? 
Je kan (eventueel met Mortscript, weet niet juist hoe dat werkt) eerst BTOnOff.exe laten uitvoeren, en daarna HGPS_Switch.exe.
Volgens mij kan je Mortscript ook laten wachten totdat iGO8 (of HGPS_Switch.exe, je zal dan even moeten testen hoe HGPS_Switch.exe zich juist gedraagt) wordt afgesloten om daarna terug BTOnOff.exe uit te voeren om je BT terug uit te zetten.
Je kan (eventueel met Mortscript, weet niet juist hoe dat werkt) eerst BTOnOff.exe laten uitvoeren, en daarna HGPS_Switch.exe.
Volgens mij kan je Mortscript ook laten wachten totdat iGO8 (of HGPS_Switch.exe, je zal dan even moeten testen hoe HGPS_Switch.exe zich juist gedraagt) wordt afgesloten om daarna terug BTOnOff.exe uit te voeren om je BT terug uit te zetten.
Liever niet 
Maar 't is me gelukt via Mortscript, ik heb ergens op XDA 'n scriptje gevonden:
Maak 'n tekstbestandje aan met de naam startstop.mscr met daarin:
Run "\Opslagkaart\iGO8\BTOnOff.exe"
RunWait \Opslagkaart\iGO8\igo8.exe
Dit is natuurlijk voor NL-versies van WM en de links naar de map waar je iGO hebt geïnstalleerd. iGO8.exe kan ook hernoemd worden in HGPS_Switch.exe, dat werkt bij mij in ieder geval prima. Na 't afsluiten van iGO duurt 't wel even voordat BT weer uitgaat, maar 't werkt
Wil je 'n snelkoppeling in je startmenu o.i.d. dan moet je dat van startstop.mscr maken en plaatsen waar je wil. Ik heb 'm nu zelfs in SPB Mobile Shell gezet als invisible app met daaronder de eigenlijke iGO8.exe zodat ik toch 't juiste icoontje heb zonder al te veel poespas met *.dll bestanden, etc.
Dit is natuurlijk voor NL-versies van WM en de links naar de map waar je iGO hebt geïnstalleerd. iGO8.exe kan ook hernoemd worden in HGPS_Switch.exe, dat werkt bij mij in ieder geval prima. Na 't afsluiten van iGO duurt 't wel even voordat BT weer uitgaat, maar 't werkt
Wil je 'n snelkoppeling in je startmenu o.i.d. dan moet je dat van startstop.mscr maken en plaatsen waar je wil. Ik heb 'm nu zelfs in SPB Mobile Shell gezet als invisible app met daaronder de eigenlijke iGO8.exe zodat ik toch 't juiste icoontje heb zonder al te veel poespas met *.dll bestanden, etc.
Nette oplossing, alleen vind ik het jammer dat je daarvoor weer dat Mortscript moet geinstalleerd staan hebben.
Jammer dat Windows Mobile zelf geen batch-file-achtige dingen ondersteund.
Jammer dat Windows Mobile zelf geen batch-file-achtige dingen ondersteund.
Als je daarbij nog navapp.lnk aanroept in plaats van HGPS_Switch, dan start HyperGPS iGo op en sluit het zichzelf weer af als je iGo verlaat. Ik weet alleen niet of je dat ook voor elkaar krijgt met de externe GPS-muis. Misschien kan je daarvoor wel de interne gebruiken?Eric_Cantona schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 23:27:
Liever niet
Ik zal 't eens bekijken, dacht dat die naar HGPS_Switch verwijst, maar dat is niet zo inderdaad. Ik zie nu ook dat de TMC standaard op 97.0 mHz blijft staan, terwijl ik 'm op autoconfig heb ingesteld met als laatste config 90.9 mHz.gwystyl schreef op donderdag 13 augustus 2009 @ 09:31:
[...]
Als je daarbij nog navapp.lnk aanroept in plaats van HGPS_Switch, dan start HyperGPS iGo op en sluit het zichzelf weer af als je iGo verlaat. Ik weet alleen niet of je dat ook voor elkaar krijgt met de externe GPS-muis. Misschien kan je daarvoor wel de interne gebruiken?
Even bekijken of 't via navapp.lnk ook zo blijft. In sys.txt staat 't in ieder geval wel goed.
Wat bedoel je trouwens met dat ik misschien de externe muis niet daarvoor kan gebruiken? Voor tmc? Mja, misschien is dat wel de reden dat 't niet werkt met wat ik hierboven beschrijf

Update 11:10u
- Ik heb gelinkt naar NavApp.lnk maar dan wordt BT wel gestart, maar niet iGO. Dus niet goed.
- Ik heb gelinkt naar iGO8.exe (omdat deze vervangen wordt door 'n HyperGPS bestand), maar dan wordt de TMC-driver niet geactiveerd.
- Ik heb gelinkt naar HGSP_Switch.exe, dan wordt de GPS gezien en werkt (BT-muis). De TMC driver wordt ook gezien door iGO maar bijft op 'n frequentie staan en geeft aan geen signaal te krijgen. Ik kan niet op 'n andere frequentie afstemmen. Dus hier gaat ook iets fout.
Iemand 'n idee? Ik zal ook even naar 't TMC-draadje op XDA gaan, mocht ik de oplossing hebben dan laat ik 't hier weten.
[ Voor 66% gewijzigd door Eric_Cantona op 13-08-2009 11:14 ]
gwystyl is fout. 
HGPS_Switch.exe start automatisch NavApp.lnk op, dat in jouw geval dus iGO8 opstart (NavApp.lnk kan je ook gebruiken om Navigon of zo op te starten).
Dus bij jou stond het juist.
Jij start je Mortscript, deze start BTOnOff.exe, daarna HGPS_Switch.exe, hierdoor wordt je TMC-driver geladen. HGPS_Switch.exe start NavApp.lnk die verwijst naar iGO8.exe.
Als je iGO8 sluit, wordt alles in omgekeerde volgorde gestopt.
Waarom je TMC-frequentie blijft hangen, weet ik zo direkt niet. Welke beta gebruik je en op welke telefoon?
Heb je in HGPS_Client al eens gekeken of je daar wel kan veranderen van frequentie en of je dan ook TMC ontvangt?
HGPS_Switch.exe start automatisch NavApp.lnk op, dat in jouw geval dus iGO8 opstart (NavApp.lnk kan je ook gebruiken om Navigon of zo op te starten).
Dus bij jou stond het juist.
Jij start je Mortscript, deze start BTOnOff.exe, daarna HGPS_Switch.exe, hierdoor wordt je TMC-driver geladen. HGPS_Switch.exe start NavApp.lnk die verwijst naar iGO8.exe.
Als je iGO8 sluit, wordt alles in omgekeerde volgorde gestopt.
Waarom je TMC-frequentie blijft hangen, weet ik zo direkt niet. Welke beta gebruik je en op welke telefoon?
Heb je in HGPS_Client al eens gekeken of je daar wel kan veranderen van frequentie en of je dan ook TMC ontvangt?
Ik heb 'n HTC Touch Pro en gebruik beta 8 van HyperGPS.
- Als ik HyperGPS opstart en zo de TMC-driver activeer, daarna iGO (op de "normale" manier) dan ontvang ik TMC signalen in iGO.
- Als ik via NavApp.lnk alles opstart, dan vindt iGO geen TMC-ontvanger en blijkt ook dat de TMC-driver niet geactiveerd wordt.
- Als ik GPS_Switch.exe direct open dan krijg ik 't wel allemaal voor elkaar.
- Via 't script (met 'n link naar GPS_Switch.exe) wil TMC niet zoals ik hierboven heb beschreven. Terwijl de driver wel geactiveerd is in HyperGPS.
Ik ben trouwens nog 'n probleem tegengekomen, zodra ik de telefoon aan de lader hang (met 'n verloopstuk waar 'n antennekabel apart ingeplugd kan worden), ben ik m'n tmc-signaal kwijt terwijl 't antennesignaal maximaal is (aangegeven in HyperGPS). Dat wordt niks dus zo
- Als ik HyperGPS opstart en zo de TMC-driver activeer, daarna iGO (op de "normale" manier) dan ontvang ik TMC signalen in iGO.
- Als ik via NavApp.lnk alles opstart, dan vindt iGO geen TMC-ontvanger en blijkt ook dat de TMC-driver niet geactiveerd wordt.
- Als ik GPS_Switch.exe direct open dan krijg ik 't wel allemaal voor elkaar.
- Via 't script (met 'n link naar GPS_Switch.exe) wil TMC niet zoals ik hierboven heb beschreven. Terwijl de driver wel geactiveerd is in HyperGPS.
Ik ben trouwens nog 'n probleem tegengekomen, zodra ik de telefoon aan de lader hang (met 'n verloopstuk waar 'n antennekabel apart ingeplugd kan worden), ben ik m'n tmc-signaal kwijt terwijl 't antennesignaal maximaal is (aangegeven in HyperGPS). Dat wordt niks dus zo

Vreemd dat het niet lukt met Mortscript, daar kan ik je jammergenoeg ook niet mee helpen...
Lader met verloopstuk voor antenne? Heb je daar misschien een pic van?
Ik heb al gelezen dat van die splitters (ebay-dingen waar je je lader en koptelefoon apart kan inpluggen) de ground doorverbinden waardoor je antenne wegvalt. Dat kan je oplossen door 1 draadje door te doen.
Check even het TMC-topic op xda-dev daarvoor.
Lader met verloopstuk voor antenne? Heb je daar misschien een pic van?
Ik heb al gelezen dat van die splitters (ebay-dingen waar je je lader en koptelefoon apart kan inpluggen) de ground doorverbinden waardoor je antenne wegvalt. Dat kan je oplossen door 1 draadje door te doen.
Check even het TMC-topic op xda-dev daarvoor.

Deze heb ik, en bij mijn weten heeft 'ie 't wel gedaan voorheen

Bedankt in ieder geval
Hmm da's vreemd. Bij mij doet ie het prima met exact hetzelfde verloop stukje. Bij mij houdt het laden alleen op na een tijdje als ik iGo gebruik. Volgens xda ligt dat aan de hitte. Zou kunnen dat TMC + GPS navigatie wat teveel is qua processing en dat dat teveel hitte genereert.
Ik heb 'm vandaag ook weer eens gebruikt met 'n rit van 'n klein half uur. Op 'n gegeven moment komt er toch TMC-signaal binnen. Alleen toen was ik al zeker 'n 10 minuten onderweg of zo. Ik heb m'n headset van de oortjes ontdaan en in m'n autohouder kunnen verstoppen, hopelijk krijg ik zo genoeg signaal. Dat heb ik tijdens 't rijden niet echt kunnen checken.rajackar schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:47:
Hmm da's vreemd. Bij mij doet ie het prima met exact hetzelfde verloop stukje. Bij mij houdt het laden alleen op na een tijdje als ik iGo gebruik. Volgens xda ligt dat aan de hitte. Zou kunnen dat TMC + GPS navigatie wat teveel is qua processing en dat dat teveel hitte genereert.
Dat 't laden na 'n tijdje ophoudt heb ik inderdaad ook ondervonden, puur 'n hittekwestie. Zo'n zwart apparaat in de zon achter je autoruit (of tegen 't dashboard) is natuurlijk ook 'n makkelijke opwarmer. Ik ben al lang blij dat 't ding niet versplintert of ontploft zoals de iphone
[ Voor 4% gewijzigd door Eric_Cantona op 14-08-2009 17:10 ]
Ik heb het volgende probleem; mijn IGO (8.3etc) staat altijd weer op "geen stroombeheer". Op zich zou je zeggen niet zo'n punt aangezien hij toch altijd aan de accu hangt tijdens het rijden.
Het is echter zo dat als ik "geen stroombeheer" ingesteld heb staan de framerate ongeveer 1-2fps is, terwijl als ik een andere optie selecter (bijv "slimme energiebesparing") de fps ineens vertienvoudigd en het scherm supersoepel loopt (+10fps). IGO zelf reageert dan ook veel soepeler.
Geen idee wat daar het nut van is, maar het is nou eenmaal zo
Helaas onthoudt IGO deze instelling niet en moet ik dit telkens bij het opstarten instellen. Is hier niet een parameter voor om in het sys bestand te zetten, in de hoop dat het dan wel ingesteld blijft?
Het is echter zo dat als ik "geen stroombeheer" ingesteld heb staan de framerate ongeveer 1-2fps is, terwijl als ik een andere optie selecter (bijv "slimme energiebesparing") de fps ineens vertienvoudigd en het scherm supersoepel loopt (+10fps). IGO zelf reageert dan ook veel soepeler.
Geen idee wat daar het nut van is, maar het is nou eenmaal zo
[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 09-09-2009 09:08 ]
Heb je al in je sys.txt gekeken of er niks 'hard-coded' instaat zodat het steeds terugspringt?
[ Voor 18% gewijzigd door Fire69 op 09-09-2009 10:50 ]
Hitteprobleem is een bekend probleem, iig van de HTC Touch Diamnd, en ik heb er zelf ook last van, en baal er ook flink van.rajackar schreef op vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:47:
Heb nu mijn carkit (HR Richter ding) uitgebreid met een airvent clip, dus voortaan de airco er vol op.
TMC werkt bij mij prima met die HTC verloopplug, al komt mij het beschreven probleem wel bekend voor.
Heb namelijk wel eens het idee gehad dat FM signaal wegviel toen ik de USB kabel verbonden had met de PC. In de auto heb ik dit nog nooit ervaren zover ik weet. Net of de stroomtoevoer via een PC minder "zuiver" is.
op zich is met het hitte probleem wel te leven. Ik hou m'n telefoon dan een seconde of 20 bij de airco en dan gaat ie weer laden.
Heb jij eigenlijk tmc signaal met alleen die verloopplus en de lader of sluit jij ook de headset aan? Dit moet ik iig wel doen om signaal te krijgen.
Heb jij eigenlijk tmc signaal met alleen die verloopplus en de lader of sluit jij ook de headset aan? Dit moet ik iig wel doen om signaal te krijgen.