Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik heb iGO op een Chinese dubbeldin radio. Werkt perfect (WinCE 6.0).

Ik heb een dualzone radio dus je kan radio/dvd luisteren en navigeren. Ik heb het geluid helemaal uit van de navigatie (omdat dan de radio uitfade, navstem en dan weer fade naar radio).. Dit vind ik erg irritant. Alleen elke keer als ik een toets indruk gebeurt nog hetzelfde.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een knopje in iGO drukken niet meer geregistreerd wordt als zijnde geluid?

Voor de rest ben ik érg blij met iGO. Het enige nadeel is dat als je binnen de bebouwde kop rijdt heb je mooi beeld, buiten de bebouwde kom zoomt hij helemaal uit (en zie je de flitspalen niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26

13art

Moderator Mobile
Anoniem: 283911 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 08:34:
Op m'n Galaxy is de iGO weergave kleiner dan het scherm 8)7
_/-\o_ weet iemand hoe ik de weergave kan vergroten?
Omdat iGo die resolutie nog niet ondersteund (Android toch?) Oplossing, andere navigatie of op zoek naar een gekraakte versie van Motonav (=iGO)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@ Redhat

Je kan het toetsgeluid uitzetten via een vermelding in de sys.txt.
Zet dit erin:

[sound]
ding=0
sound_muted=0

Ik kan het ook apart uitzetten in een extra instelling die een skin beschikbaar maakt.

@ Junke

Ook jij kan de resolutie aanpassen via de sys.txt.
Zoek de resolutie op van je toestel en pas het volgende aan met de gevonden waardes:

[rawdisplay]
class="landscape"
screen_x=480
screen_y=272

Dus 480 en 272 moeten veranderd worden.
Let er wel op dat het bestand data.zip je nieuwe resolutie ondersteunt. Anders zal het niet gaan werken.

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 08-08-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:15
cornfed99111 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:58:
@ Redhat

Je kan het toetsgeluid uitzetten via een vermelding in de sys.txt.
Zet dit erin:

[sound]
ding=0
sound_muted=01

Ik kan het ook apart uitzetten in een extra instelling die een skin beschikbaar maakt.
TIFTFY ;)
@ Junke

Ook jij kan de resolutie aanpassen via de sys.txt.
Zoek de resolutie op van je toestel en pas het volgende aan met de gevonden waardes:

[rawdisplay]
class="landscape"
screen_x=480
screen_y=272

Dus 480 en 272 moeten veranderd worden.
Let er wel op dat het bestand data.zip je nieuwe resolutie ondersteunt. Anders zal het niet gaan werken.
Ik had een weekje of 2 geleden gelezen dat iGO nog problemen had met sommige resoluties onder Android.
Is dat ondertussen dan al opgelost? Anders ga ik ook nog maar eens proberen op een Desire :)
RedHat schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:07:
Ik heb iGO op een Chinese dubbeldin radio. Werkt perfect (WinCE 6.0).
[...]
Voor de rest ben ik érg blij met iGO. Het enige nadeel is dat als je binnen de bebouwde kop rijdt heb je mooi beeld, buiten de bebouwde kom zoomt hij helemaal uit (en zie je de flitspalen niet meer).
Dat komt door de autozoom-settings. Dit kan je ook in je sys.txt aanpassen. Of gewoon in iGO zelf, maar als het in je sys.txt fixed staat, gaat hij het volgende keer terug verkeerd doen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 08-08-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369432

ik heb een archos 5 internet tablet
deze draaid op android
ik heb igo my way erop gezet.als ik de apk instaleer en daarna igo open zegt hij dat ik eerst sd card moet plaatsen. dit is bij mijn archos niet mogelijk,want ik heb geen sd.
ik denk dat ik in de sys tektst een verwijzing moet doen.
weet iemand hoe deze sys tekst eruit moet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369560

is er ook igo 8 voor endroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369560

is er nog iemand die mijn kan helpen

ik wil graag igo 8 op mijn lg w620 android hebben maar weet niet waar ik het vandaan moet haalen weet imand waar ik deze vandaan kan haalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369432

Bekijk myReact van raymondo12126Bekijk de gallery van raymondo12126Berichten: 1
Reg. datum: 09 augustus 2010Matched: android, igo
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb een archos 5 internet tablet
deze draaid op android
ik heb igo my way erop gezet.als ik de apk instaleer en daarna igo open zegt hij dat ik eerst sd card moet plaatsen. dit is bij mijn archos niet mogelijk,want ik heb geen sd.
ik denk dat ik in de sys tektst een verwijzing moet doen.
weet iemand hoe deze sys tekst eruit moet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:42
Ik heb het voor mijn telefoon met SD kaart zo ingesteld in sys.txt.
code:
1
2
[folders]
app="Opslagkaart/iGO8"

Begin maar eens met puzzelen wat het in jouw situatie zou moeten zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ascathon op 10-08-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-05-2024
Barfman schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:54:
[...]

Ik heb 2 weken geleden Nav N Go iGO 8 Europe via Ebay gekocht als nieuw op een 4GB SD kaartje voor Eur 35,00, hij werkt perfect en alle updates van iGO kan je gewoon na inloggen via Naviextras Toolbox downloaden. Hier onder staat nog een link van dezelfde verkoper die hem nu weer aanbied voor Eur 39,70

http://cgi.ebay.nl/NAV-N-...?IMSfp=TL100123231001r526
Om op het legale pad te geraken heb ik bij dezelfde? aanbieder iGo 8.3 aangeschaft ipv mijn bestaande illegale versie.

Helaas herkent Toolbox de software niet, ondanks dat Windows direct met de inhoud van de SD-card komt. De help-file van Toolbox zegt dat'ie kijkt naar het s/n van de SD-card. Ik heb dus sterk het vermoeden dat bovenstaande Ebay verkoper een illegale versie verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
De gedownloade versie van iGo 8 en de gekochte ebay versie draaien allebei prima op een Mio 520T en ontvangen allebei de TMC signalen. Echter... 2 verschillen:

- De gedownloade versie vindt bij automatisch zoeken altijd wel een goede zender. de ebay versie 'vindt' er pas 1 als je handmatig een zender aanklikt
- De gedownloade versie laat ook alle TMC meldingen zien, de ebay versie niet :X

Rara wat is dat nu. Zelfde apparaat, de gedownloade versie op de interne flash, de ebay versie op een SD-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Hoe heb je Igo op je mio 520 aan de praat gekregen, kun je mij een copy geven van
de goed werken de versie, hoe bevalt de Igo 8 totv de mio mappen, zijn ze ook betrouwbaar in het
buitenland ??

De gedownloade versie van iGo 8 en de gekochte ebay versie draaien allebei prima op een Mio 520T en ontvangen allebei de TMC signalen. Echter... 2 verschillen:

- De gedownloade versie vindt bij automatisch zoeken altijd wel een goede zender. de ebay versie 'vindt' er pas 1 als je handmatig een zender aanklikt
- De gedownloade versie laat ook alle TMC meldingen zien, de ebay versie niet :X

Rara wat is dat nu. Zelfde apparaat, de gedownloade versie op de interne flash, de ebay versie op een SD-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
JakeNL schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:18:

Ik heb bij verschillende mensen ook al iGO op de 520 gezet, maar TMC heb ik nog nooit werkend gekregen.
Moet je hiervoor iets speciaals doen? :?
brutus26 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:03:
Hoe heb je Igo op je mio 520 aan de praat gekregen, kun je mij een copy geven van
de goed werken de versie, hoe bevalt de Igo 8 totv de mio mappen, zijn ze ook betrouwbaar in het
buitenland ??
[...]
Ik gebruik hiervoor een universele loader:
http://www.mediafire.com/...ersal%20iGO8%20Loader.rar

Dit is een simpele forwarder, je verwijst dus gewoon naar een locatie waar je soft staat die moet opgestart worden.

Je kan ook MioPocket gebruiken, maar dat vind ik nogal zwaar en gebruiks-onvriendelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 06-09-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20

paQ

Kan iemand me op weg helpen misschien?

Ik heb een US Avic700BT.
Dit ding loopt op IGO (8.0)
Het was nooit een probleem om Europese kaarten in te laden, en gaan met die banaan.

Nu heb ik hem onlangs geupdate naar de laatste firmware, en dus IGO 8.3.
Maar de kaarten laten zich niet meer zien. Ik kom niet verder dan VS, Canada en Alaska

edit:
ik hem hem werkend gekregen, maar volgens mij heb ik achteraf gezien een warez request geplaatst.
mea culpa

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 02-10-2010 11:33 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

paQ schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 09:35:
Kan iemand me op weg helpen misschien?

Ik heb een US Avic700BT.
Dit ding loopt op IGO (8.0)
Het was nooit een probleem om Europese kaarten in te laden, en gaan met die banaan.

Nu heb ik hem onlangs geupdate naar de laatste firmware, en dus IGO 8.3.
Maar de kaarten laten zich niet meer zien. Ik kom niet verder dan VS, Canada en Alaska

edit:
ik hem hem werkend gekregen, maar volgens mij heb ik achteraf gezien een warez request geplaatst.
mea culpa
8.3 en 8.4 (R3) gebruiken een andere soort kaarten dan 8.0 (R1). Vandaar dat je nieuwe kaarten moet gebruiken om het weer aan het werk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66119

hallo,

ik heb heb igo 8.4.2 op mijn htc desire, nu wil ik routes importeren voor het gebruik op de motor, echter heb ik her en der al gekeken gevonden dat je de route als kml bestand moet kopieren naar de map igo8/content/userdata/route", maar de in de map content heb ik helemaal geen userdata of routemap.......iemand een idee hoe het dan wel mogelijk is?!

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 23:24

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik weet niet of dat bij de Android versie wel mogelijk is. Bij de windows mobile-versie worden alle instellingen op de sd-kaart bewaard, bij de Android-versie voor een deel in /data/com.navngo.igo (oid) en voor een deel op de sd-kaart. Ik dacht dat de routes in /data/... stonden. Daar kan je normaalgesproken niet bij, tenzij je root-access hebt.

Wat je kan proberen is op de sd-kaart in de igo map een map content/userdata/route aan te maken, en daar je kml bestanden in zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 16-05-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Nu online
Als die map niet bestaat, kan je hem toch zelf maken?
Of is het onmogelijk om een nieuwe map te creëren op een HTC?

Overigens kan je met het prog ITN Converter zelf routes converteren naar het kml formaat vanuit zeer veel andere formaten. En het is gratis.
http://www.benichou-softw...cle&id=4&Itemid=2&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:25
Hmmm
Heb igo op een PNA draaien, werkt goed, maar ik snap iets niet.
Als ik op m'n pc door de maps browse staat bijvoorbeeld Finland er tussen.
Als ik dan de SD kaart in m'n PNA doe en de navigatie op start, kan ik Finland weer niet selecteren......

Weet iemand hoe dat zit, en belangrijker hoe los ik het op.
Ga namelijk op vakantie naar de Noordkaap, en dan is het wellicht wel handig als de kaart van Finland het ook doet.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
File corrupt, verkeerde kaartversie, verkeerde licensie, ... moet ik verder doen? :P
Kan dus vanalles zijn... Check bovenstaande al eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:25
Pna is gloedjenagelnieuw........alles zat al voorgeinstalleerd in de unit.....
Verder nog suggesties ;-)

Ondertussen van een collega alle nieuwe kaarten gekregen, en alles werkt nu....

[ Voor 28% gewijzigd door Eric H op 30-05-2011 21:45 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik zoek een PNA voor iGO. De chinese apparaatjes van bijv. Dealextreme staan me niet zo aan, allemaal losse stukjes(dun) plastic als houder, trage processor.
Ik lees wel van mensen die een Mio of Navigon hebben gebruikt voor iGO, maar dat zijn meestal oudere types die niet meer leverbaar zijn. Dan lees je daarna weer dat de install tutorial voor nieuwere toestellen niet klopt.
Beetje hopeloos zo, wie kan me helpen?

Edit: Bij de MM gaan shoppen voor een Mio of Navigon.Blijkt daar dat bijna alle huidige gps-en op een losse plastic houder zitten, en je een los mini-USB kabeltje moet insteken voor voeding. Dat was mijn grootste minpunt tegen de chinese PNA's. Daarom deze: http://www.dealextreme.co...street-maps-sd-card-39243 besteld. Ziet er redelijk stevig uit met een kleine houder die in de weg kan gaan zitten bij niet gebruik. Dit toestelletje is lekker goedkoop (net €50,-) en heeft dezelfde uiterlijke minpunten als de huidige Mio / Navigon / Garmin / TomTom, apparaatjes. Als ik toch geld ga uitgeven aan iets wat niet helemaal aan alle wensen voldoet, dan liefst zo weinig mogelijk. Tsja, géén TMC maar dat is ook geen echt minpunt meer (info is niet altijd correct).

[ Voor 49% gewijzigd door Ramon 73 op 17-07-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jehojakim
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-03 08:44
Hmmm - leeft dit topic nog?

Ik heb een zo langzamerhand tamelijk oude variant van de kaarten voor iGO8 op een MIO 128. Is de software nog - legaal - te koop? En hoe zit het met de Android-variant? Op de NNG-site staat dat die versie niet aan eindgebruikers wordt verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Nu online
De opvolger van Igo8 is Igo Primo. Dat is de laatste variant voor Windows Mobile systemen.
Maar daar kan je alleen via illegale wegen aan komen, omdat die niet meer verkocht wordt aan particulieren.
Op deze Wiki kan je meer lezen over de versies: Wikipedia: iGO (software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jehojakim
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-03 08:44
Dank, helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Mijn PDA met iGo 8 erop begint het helaas een beetje op te geven. Wat is op dit moment het beste alternatief om op over te gaan?

iGo is wel super goed configureerbaar, is dit met Primo ook het geval? Of is er een alternatief systeem wat dezelfde flexibiliteit geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Primo is iets beperker wat betreft opties inde gui, maar is verder primo bruikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Fire69 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:10:
Primo is iets beperker wat betreft opties inde gui, maar is verder primo bruikbaar :P
OK, maar het gaat mij vooral om de hardware. De PDA zelf begint een beetje aan zijn eind te komen. Ik ben dus op zoek naar een modernere vervanger waarmee ik ook iGo of Primo kan draaien, al dan niet voorgeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:51
Hallo,

Ik heb in mijn Ford Fiesta een Zendai systeem ingebouwd waarop ook IGO is geïnstalleerd (8.3.5.193799) en ik zie dat er ook een bluetooth icoontje is op het navigatie scherm maar hoe krijg ik bluetooth geactiveerd want ik kan er in het instellingen scherm niets van vinden?

In de Zendai is wel een bluettooth functie ingebouwd en deze werkt ook maar hoe krijg ik dat in IGO geactivveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 13:50
bruce the boss schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:14:

In de Zendai is wel een bluettooth functie ingebouwd en deze werkt ook maar hoe krijg ik dat in IGO geactivveerd?
Volgens mij is dit niet mogelijk. Je moet de ingebouwde bluetooth functie aanzetten en dan IGO starten. Vervolgens draait de bluetooth in de achtergrond mee. Maar in IGO zelf kan je er niets mee. Deze functie is echt voor PNA's gebouwd.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste