Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Ik heb iets beters dan een headset :+
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=4109027
Eigen gebouwde antenne, die wel herkend wordt als headset omdat anders de FM radio niet werkt.
Maar om de vraag te beantwoorden: Enige vorm van antenne is nodig, ik denk dat in deze verloop plug de audio tot op zekere hoogte fysiek gescheiden is van de power, met uitzondering van de gnd waarschijnlijk.
Dus het antenne signaal loopt via de ext-USB naar de verloop plug, maar "stopt" bij de audio uitgang.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

TNX! Nu ik die link zie realiseer ik me opeens dat ik dat al eerder gelezen heb ;)
Snel eens bouwen.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
Ik vroeg mij af of er ook navigatietoestellen zijn waar iGo op draait?
Ik meende dat dit met een aantal goedkopere toestellen mogelijk was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Elk toestel dat WinCE als platform heeft, kan het in principe draaien.
Soms is het alleen niet zo simpel om uit de default interface te geraken of deze te vervangen.

Ik heb al op een 6-tal Mio C520t toestellen de originele Miomap vervangen door iGO8. Draait perfect.

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

pottttttttvur....al 2 jaar gebruik ik IGO op verschillende smartphones..nu net nieuwste versie ehh binnen en gekopieerd naar SD kaartje op mijn hagelnieuwe Omnia 7610 telefoon

Eerst kreeg ik de melding dat ie de goede resolutie file niet kon vinden. Toen ik de sys file bekeek klopte dit omdat ie dacht dat mijn SD kaart SDCARD heette..mallurd..hij heef natuurlijk "%geheugenkaar%t"

Toen dat was opgelost en ik na deinstalleren weer opnieuw ging installeren stopt ie op een foutmelding die ik in het verleden wel eens gehad heb en altijd heb kunnen oplossen ..tot nu :-(

"program application database% canot be ound. Please insert original application SD card"

Je zou bijna zeggen dat het hier weer om een verwijzing gaat maar ik kan gewoon niet vinden waar. De installatie staat in Programmabestanden/igo8 en de sys file is daar dezelfde als op de SD kaart.

Maaaaar wat ook gek is dat ie in de root van het intern "geheugen" nu zelf directories gaat aanmaken die heten zoals de dir in de sys file. Dus:

%geheugenkaart%

Wat doe ik fout guys?

• Fire69
Clean je registry:

HKLM/Software/iGO8/Appdir moet je hebben. ;)

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 08:49

xon

Fire69 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:42:
Clean je registry:

HKLM/Software/iGO8/Appdir moet je hebben. ;)
probleem opgelost..usb connector zat er nog in en blijkbaar reserveerd ie dan zijn schijven zodat er niet op geschreven kan worden of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Kan iemand iets zinnigs roepen over de "nachtmodus". Wanneer de "nacht" ingaat etc.. Ken het nergens vinden. Lijkt me sterk dat ze daar iets voor ingebouwd hebben zoals kijken naar locales en zonsop/ondergang berekeningen. 17uur tov 22uur is natuurlijk lange periode om al te vroeg/te laat met de nachtmodes te rijden.

Niet dat ik persoonlijke ervaring heb met snachts rijden met iGO, vooral eerst nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Zover ik weet gaat die automatisch aan de hand van de lichtsensor. (Uiteraard indien aanwezig)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wanneer de IGO voor Andrioid uitkomt.
Ik heb al heel lang gebruik gemaakt van IGO op WinMo en het bevalt me ernorm.
Naar mij mening stukken beter dan de verouderde TomTom.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai IGO 8 R3 op m'n Samsung SGH-i780 onder WM 6.1 (320x320) en kan tot nu toe geen skin vinden in deze resolutie.
Ik heb wel eens gehoord dat er mogelijkheden zijn om de bitmapjes in de executable te vervangen. Bijvoorbeeld het pijltje dat mijn auto voorstelt, vervangen door een beter plaatje.
Iemand een idee?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Wat is een goede skin voor iGo op de Xperia?
Want gebruikte altijd de Ultra skin maar die doet het nu niet meer :(
Gebruik volgens mij de één na nieuwste versie van iGo.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• gwystyl
  • Laatst online: 13-09 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DjWannaB2002 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 03:39:
Wat is een goede skin voor iGo op de Xperia?
Want gebruikte altijd de Ultra skin maar die doet het nu niet meer :(
Gebruik volgens mij de één na nieuwste versie van iGo.
Wat is de Eén na nieuwste? 8.3.x of 8.0.x? Daar zit het grootste verschil in bij skins volgens mij. Ik ben opgehouden met uitgebreidere skins sinds ik 8.3.x gebruik en dus ultra niet meer kan gebruiken :'(. Ik hoor vaak Kikker en Gurjo als goede skins, maar die vind ik zelf niet zo prettig werken.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Nou om precies te zijn is het versie:
8.3.2.93112
Jun 8 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:18
Ik gebruik op mijn pda de Ultra skin 6.0.22 (volgens mij de laatste die uitgekomen is). Igo 8.3.2.97313. Ik vind dit een heel prettige skin. Ik heb Gurjon er een tijdje op gehad maar kon er niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
ja maar die werkt volgens mij niet met de resolutie van de Xperia..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 08:58:
ja maar die werkt volgens mij niet met de resolutie van de Xperia..
Klopt
Supported resolutions are 320x240, 240x320, 640x480 and 480x640 only.
Daarom ben ik er ook van afgestapt. Met de standaard skin kan ik aardig uit de voeten, maar de Ultra had vooral handige dingen in de planning mode die ik nu wel een beetje mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met IGO8.3 die de volgend skin al geprobeerd heeft?
http://forum.ppcwarez.org...&t=46902&p=450395#p450395

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 17:18:
Iemand met IGO8.3 die de volgend skin al geprobeerd heeft?
Ik weet niet of die link hier zo gewaardeerd wordt, maar dat is blijkbaar de nieuwste Gurjon skin. Ik heb hem nog niet geprobeerd, maar hij ziet er wel erg uitgebreid uit (er staan een heleboel mapjes in de submap EXTENSION). Ik zal hem eens proberen..... Zo te zien ondersteunt de laatste volledige versie geen 480x800, dus ik probeer wel 6.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Laatst btw weer eens met igo gereden maar hij blijft steeds de route opnieuw berekenen. Is dat een tmc ding of is ie gewoon heel vaak het gps signaal kwijt? Ik rij namelijk niet vaak met tmc aan en vroeg me af of dat dan normaal is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rajackar schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 21:54:
Laatst btw weer eens met igo gereden maar hij blijft steeds de route opnieuw berekenen. Is dat een tmc ding of is ie gewoon heel vaak het gps signaal kwijt? Ik rij namelijk niet vaak met tmc aan en vroeg me af of dat dan normaal is.
met TMC aan is dat normaal ja. Zodra hij nieuwe meldingen binnen krijgt gaat hij berekenen of het sneller kan.
TMC werkt bij mij goed, maar ik ben er nog niet echt tevreden over. Hij geeft vaak dingen aan als: "neem hier afslag, keer om en ga de snelweg weer op". Of hij stuurt je dwars door een dorp, waar het ook druk is en het stikt van drempels en verkeerslichten.

Waarschijnlijk is dit niet de fout van TMC en al helemaal niet van iGo, maar er wordt geen rekening gehouden met drukte op niet-snelwegen. Daardoor zijn de omleidingen die TMC voorstelt wat mij betreft waardeloos. Het volgen van de omleiding zorgt er wel voor dat je meer blijft rijden dan in de file, maar tijdwinst levert het voor mij bijna nooit op. De aangepaste ETA's met omleiding haal ik namelijk ook als ik wel in de file blijf staan. Ik gebruik TMC dan ook meer om te weten te komen wat mijn ETA is dan om om de files heen te rijden (af en toe wel, kijken of het uitmaakt).

Heeft iemand betere ervaringen met TMC in het algemeen of bij iGo in het bijzonder?

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Helemaal mee eens!
Ik heb ook TMC op de navigatie die in m'n auto is ingebouwd en dan heb je precies hetzelfde. Het werkt perfect om te weten wat je te wachten staat maar aan die omleidingen heb je vrijwel niets. Op tijden dat er normaal geen files staan en er een ongeluk is gebeurd wil het soms wel helpen omdat dan de omleidings routes wel door rijden. Maar daarvoor ben je aangewezen op je eiegen inzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ik zit met 't probleem dat als ik iGO afgesloten heb, de master volume van m'n telefoon (HTC Touch Pro) uit staat en m'n beltoon ook uit staat.

Ik heb stembegeleiding en toetsvolume uitstaan in iGO, omdat ik dat niet nodig heb. 'n Vinkje bij mastervolume in 't programma en dynamisch volume staat uitgevinkt.

Is er iets dat ik in sys.txt kan invoeren zodat 't altijd goed staat? Ik mis nu namelijk wel eens 'n telefoontje omdat ik niet elke keer naar 't volume van m'n beltoon kijk :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
Ik heb 'm zojuist geinstalleerd en sjezus wat is dat een mooie skin...en vooral zo enorm uitgebreid qua informatie!!! Dank voor deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Overigens zijn er hier Igo8 gebruikers die 'm hebben draaien op een WM6.5 OS? Ik heb diverse WM6.5 custom rom's geprobeerd, maar elke keer heeft Igo8 het probleem dat het scherm toch uit gaat als je bij power settings in telefoon-menu aan hebt gegeven dat de telefoon na zoveel tijd op standby moet. En dit is ongeacht welke power setting in Igo dan ook...helaas. Is geen ramp, slechts de power setting van de telefoon aanpassen zodat ie niet meer in standby gaat...maar wel jammer. Probleem bestond niet op WM6.1 rom's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Doet het hier heel goed op 6.5.
Er staat toch niks in je sys.txt over power-settings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Fire69 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 15:58:
Doet het hier heel goed op 6.5.
Er staat toch niks in je sys.txt over power-settings?
Neen niets voor zover ik kan zien. Toch? ...

[folders]
app="%SDCARD%/iGo8"

[interface]
maxzoom2d=6000000
show_exit=1
popup_info=1
poi_show_all_btn=1

[debug]
show_oneway_3d=1
show_oneway=1
show_gps_pos=1
skip_eula=1
show_pedestrian=1
poi_labels=1
show_arrows_on_route=1
tts_min_ready_wav=1
tts_getaway_time=200
tts_expected_engine_delay=1400
reserve_memory=2097152
sound_q_length="200"
no_file_cache="0"
cache="1024"
enable_roadshadow=1

[map]
popup_info=1
show_labels=1
3d_max_tiltlevel=9000

[msnd]
msnd.start=0

[tts]
tts_buffer=131072
tts_logics=3
priority="HIGH"
always_say_road_names=1
announce_street_name=1
announce_exit_directions=1
skip_exit_numbers=0

[sound]
queue_length=200
ding=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik zou zeggen, probeer eens zonder sys.txt, doe ik ook. :)

Welke ROM draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Fire69 schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:13:
Ik zou zeggen, probeer eens zonder sys.txt, doe ik ook. :)

Welke ROM draai je?
Ik gebruik momenteel Dutty's Leo R5 rom...maar zoals gezegd ik heb het probleem ervaren bij iedere WM6.5 (custom) rom.

Edit :
- sys.txt verwijderd : geen verschil
- in Advanced Config tool > power settings aanpassen (naar disable) : geen verschil

[ Voor 60% gewijzigd door dafmay op 13-10-2009 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

dafmay schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:14:
[...]

Ik gebruik momenteel Dutty's Leo R5 rom...maar zoals gezegd ik heb het probleem ervaren bij iedere WM6.5 (custom) rom.

Edit :
- sys.txt verwijderd : geen verschil
- in Advanced Config tool > power settings aanpassen (naar disable) : geen verschil
Dutty's rom voor Touch HD oid?
Ik heb er op mijn xperia met geen enkele WM6.5 rom last van moet ik zeggen. Ik heb o.a. de volgende builds geprobeerd: 23016, 23040, 23053, 23060, 21501, 21854 met verschillende Manila 2.0, 2.1 en 2.5 (Leo) versies.
Vraag eens in de thread van je huidige rom of meer mensen daar last van hebben.
Ik heb in iGo ingesteld op 'achtergrondverlichting altijd aan', en dan past hij de helderheid aan adhv de achtergrondverlichting (helder/bewolkt weer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
WEet iemand hoe het mogelijk is (of het mogelijk is) om de 2d-view met fixed noorden helemaal uit te schakelen? Ik vind dat zo'n nutteloos overzicht, maar helaas springt de autozoom daar telkens naar terug.
In GJ's skins kon dat (touch Diamond), maar die draait niet meer op mijn nieuwe HD. Heb wat zitten vogelen met alle 2d-opties in de sys die ik kon vinden maar ik zag weinig verschillen.

[ Voor 11% gewijzigd door Stefke op 13-10-2009 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Wat wil je nou precies nou precies? 2D view zonder vast noorden of het uitschakelen van dat overzicht? Dat laatste staat gewoon ergens in de navigatieinstellingen, het eerste is volgens mij verwijderd uit de laatste versie. Wat vast niet wil zeggen dat het ergens hard in te stellen is.

[ Voor 47% gewijzigd door Ascathon op 14-10-2009 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
gwystyl schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:43:
[...]

Dutty's rom voor Touch HD oid?
Ik heb er op mijn xperia met geen enkele WM6.5 rom last van moet ik zeggen. Ik heb o.a. de volgende builds geprobeerd: 23016, 23040, 23053, 23060, 21501, 21854 met verschillende Manila 2.0, 2.1 en 2.5 (Leo) versies.
Vraag eens in de thread van je huidige rom of meer mensen daar last van hebben.
Ik heb in iGo ingesteld op 'achtergrondverlichting altijd aan', en dan past hij de helderheid aan adhv de achtergrondverlichting (helder/bewolkt weer).
Voor de TD2. Ik heb alle custom rom's geprobeerd, Dutty's, Tom's, UdK's, TESS...en alle verschillende builds. Het is bijna een fulltime job geworden :) Maar pas sinds de laatste builds van WM6.5 heeft Igo8 het bekende probleem met achtergrondverlichting...

Ik wil geheel geen power settings, maw scherm altijd aan en op volle helderheid.

Maar goed, is verder geen groot probleem. Gewoon, zoals eerder gezegd, power settings van de phone uitzetten. Ik dacht/had gehoopt dat iemand hier een oplossing had middels de sys.txt oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ascathon schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:04:
Wat wil je nou precies nou precies? 2D view zonder vast noorden of het uitschakelen van dat overzicht? Dat laatste staat gewoon ergens in de navigatieinstellingen, het eerste is volgens mij verwijderd uit de laatste versie. Wat vast niet wil zeggen dat het ergens hard in te stellen is.
Ik wil alleen de 3d en de "2d met rijrichting boven" beschikbaar hebben. handmatig kiezen lukt natuurlijk met de standaard functieknoppen tijdens het navigeren, maar de autozoom springt telkens vanuit 3d naar "2d met noorden boven", dat wil ik niet...en om het af te maken mag die 2d met noorden boven helemaal uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
stefijn schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

Ik wil alleen de 3d en de "2d met rijrichting boven" beschikbaar hebben. handmatig kiezen lukt natuurlijk met de standaard functieknoppen tijdens het navigeren, maar de autozoom springt telkens vanuit 3d naar "2d met noorden boven", dat wil ik niet...en om het af te maken mag die 2d met noorden boven helemaal uitgeschakeld.
Dan denk ik dat die 2d met rijrichting naar boven niet meer in deze versie zit. Zelf ook naar gezocht maar ik kan hem niet meer vinden. Daarom misschien ook niet regelbaar via sys.txt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ascathon op 14-10-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundercat1955
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-08 09:47
Hallo allemaal,

Ik gebruik een Honkong navi met WinCe 5.0 met igo 8.3.4.102680 met Teleatlas kaarten.
Het is gelukt om mijn eigen poi groepen in te voeren en de daarbijbehorende icoontjes te selecteren.
Op de kaart blijft echter het standaart wereldbolletje zichtbaar, fijn zou zijn dat mijn zelfgekozen icoon zichtbaar is, om verwarring te voorkomen.

weet iemand hier raad op?

Met vriendelijke groet, Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik heb "normale" TeleAtlas POIs en premium TeleAtlas POIs. Heb ik genoeg aan de premium varianten of moet ik ze combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Ik had dat "probleem" ook. Ik heb gewoon van alles de premium-versies gehouden. Zal wel goed zijn, gok ik, nog niet kunnen testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
stefijn schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

Wat je moet wijzigen is het volgende:
Ga naar (Engels)
Settings - Navigation - haal het vinkje bij 'Automatic overview' weg

Probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Heeft iemand de "perfecte" stem al gevonden? Ik heb onlangs Navigon MobileNavigator geprobeerd, en moet zeggen dat daar de stembegeleiding veel beter is uitgewerkt. A en N-wegen worden genoemd bij naam. Verder ook volledig uitgesproken. De stemmen die ik bij iGO kan vinden zijn nogal kortaf, soms zijn de zinnen onvolledig.
"Waarom gebruik je dan gewoon niet Navigon?"
iGO gebruikt oa TeleAtlas en imho zijn die eerder met de updates.

@beneje....right...die van Bert is echt een serieuze. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 12-12-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gebruik zelf custom stemmen zoals die van Bert Vischer, etc. Zijn goed en duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 22:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik gebruik de loquendo TTS stemmen, dat is dus met voorgelezen straten ed. ("sla links af, de ring op, in de richting van Dordrecht." Klinkt exact hetzelfde als een tomtom pna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
Zijn er eigenlijk al alternatieven voor iGo? Ik heb nog geen applicatie kunnen vinden waarbij ik net zo makkelijk routes kan importeren, tracklogs bijhouden etc. Is er al iets bekend over een nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DRAFTER86:
Als je vindt (net als ik overigens) dat je in IGO8 makkelijk routes kunt importeren, tracklogs kunt bijhouden etc. en alle overige goede zaken, waarom wil je dan een alternatief?????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Alternatieven proberen is toch altijd goed om een beetje te kunnen oordelen.
offtopic:
Ook ik ben tevreden met iGO, vooral vanwege de interface en best wel vele mogelijkheden. Toch heb ik ook Navigon en Sygic geprobeerd. Van Navigon vind ik bijvoorbeeld de mapweergave wel mooi en de rijbaanbegeleiding maar de interface verder is weer bagger, en Navigon en Sygic hebben betere TTS begeleiding. Die stemmen van iGO zijn ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
JakeNL schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:50:
[...]

Wat je moet wijzigen is het volgende:
Ga naar (Engels)
Settings - Navigation - haal het vinkje bij 'Automatic overview' weg

Probleem opgelost?
Nee, dan schakelt ie niet meer over. Ik vind het overschakelen wel prettig, maar ik wil niet dat ie van 3D overschakelt naar 2D-noorden maar naar 2D-rijrichting. Die 2D-noorden vind ik compleet waardeloos. Zeker als je in landscape werkt. De fijnste optie vind ik nog altijd portrait, 2D, rijrichting. Dan heb je gewoon het beste overzicht en de meeste mogelijheden om vooruit te zien. 3D kan handig zijn als een knooppunt ingewikkeld is, dus daarom vind ik de autoswitch prettig.
Dus, OF ik wil een optie waarin je instelt dat ie van 3d naar de juiste 2d overschakeld, of die 2d-noorden moet gedisabled worden.
Portrait (breedbeeld) in navigatie heb ik overigens zowieso nooit begrepen...waarom moet ik zien wat er links en rechts van mij is? De route ligt voor me. Imo komt dat van de hype (alles is tegenwoordig breedbeeld en HD.. :z) Helaas past de HD niet in portrait onder mn voorruit met de active holder van brodit.

De laatste skin van GJ lijkt 800x480 te ondersteunen, maar ik kan m toch niet kiezen op mn HD.
http://www.gurjon.com/

[ Voor 48% gewijzigd door Stefke op 21-01-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
stefijn schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:32:
[...]

Portrait (breedbeeld) in navigatie heb ik overigens zowieso nooit begrepen...waarom moet ik zien wat er links en rechts van mij is? De route ligt voor me. Imo komt dat van de hype (alles is tegenwoordig breedbeeld en HD.. :z) Helaas past de HD niet in portrait onder mn voorruit met de active holder van brodit.
Portrait is niet breedbeeld, portrait is juist rechtop. Als je dat laatste bedoeld snap ik je verhaal wel, maar...in iGO is het in beide modi ongeveer hetzelfde. Je verplaatst namelijk de rest van de interface.

Op zich boeit het mij ook niet wat er voor me zit, dat zie ik wel als ik op dat punt ben. :) En het is dat ik geen carkit heb, leg mijn telefoon in zo'n antislipvakje in mn auto, blijft alleen in landscape liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Klopt, typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:23:
Heeft iemand de "perfecte" stem al gevonden? Ik heb onlangs Navigon MobileNavigator geprobeerd, en moet zeggen dat daar de stembegeleiding veel beter is uitgewerkt. A en N-wegen worden genoemd bij naam. Verder ook volledig uitgesproken. De stemmen die ik bij iGO kan vinden zijn nogal kortaf, soms zijn de zinnen onvolledig.
"Waarom gebruik je dan gewoon niet Navigon?"
iGO gebruikt oa TeleAtlas en imho zijn die eerder met de updates.

@beneje....right...die van Bert is echt een serieuze. :)
Ik heb nu al een tijdje navigonny erop draaien. en dat bevalt wel.
wel is igo wat druk met name in de stad. ik ben nu bezig met de commands.csv aan te passen, zodat er
wat minder meldingen komen, en ook 'normale' afstanden.

mijn navigator is overigens een vdodayton pn4000 waar ik dus nu igo 8.3 op hebt zitten.
als er nog meer gebruikers zijn die met zo'n setup zitten dan deel ik graag de ervaringen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

Ik gebruik iGo8.3.4.117940 op mijn HTC HD2 maar ondanks het doorlezen van dit komplete topic heb ik nog een aantal vragen/onduidelijkheden:

-Het is mij niet duidelijk hoe ik mijn outlook contacten kan importeren in iGo. Na installatie van iGO heb ik geen melding gezien dat er contacten geimporteerd werden. Bij beheer (en zoeken) van POI's staan er ook geen namen/adressen bij Contacten.

-Hoe kun je (delen van) straten permanent blokkeren ? Ik heb wel de mogelijkheid gevonden om per route bepaalde delen te blokken maar als ik de volgende keer weer iets instel staat de betreffende weg er weer in. Het gaat om een weg die pas in 2015 of nog later in gebruik genomen wordt maar staat al wel op de kaart. En aangezien deze weg hier vlakbij ligt wordt ik voor bijna iedere trip over deze weg gestuurd....

-Weet iemand misschien of er al een oplossing is om TMC werkend te krijgen op de HD2, dit schijnt volgens veel fora een probleem te zijn cq niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik geen waarschuwing krijg als ik een snelheidscamara naderd of voorbij rijd , ik heb het wel ingeschakeld zowel geluid als visual :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 11:37
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:41:
_/-\o_ Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik geen waarschuwing krijg als ik een snelheidscamara naderd of voorbij rijd , ik heb het wel ingeschakeld zowel geluid als visual :?
Misschien moet je wat harder rijden :9

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Visuele waarschuwing krijg je wel in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik krijg ook geen visuele waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Had het anders moeten vragen... Zie je een icoontje dichterbij komen zodra je de flitspaal nadert?
Zo niet, dan moet je vast een nieuwe versie van de flitspalendatabase ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Hey,

Weet iemand waar ik I Go 8 legaal kan downloaden? Zie nergens een Nederlandstalige winkel of site die het verkoopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Henkie-Jan op 31-01-2010 15:48 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Je kan igo niet legaal downloaden, het komt op een micro-sd kaart (met adapters voor mini en grote sd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Het bestaat dan wel in het Nederlands maar na al die tijd is het hier nog steeds niet te koop. Wellicht dat ze hier niet de moeite gaan doen omdat iedereen toch al een "TomTom" heeft.

Ik zou zeggen, kijk eens of een van deze het versturen mocht je het echt willen hebben. :)
http://navngo.com/pages/global/eng/igo_8_where_to_buy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar. Het is het enigste systeem wat op mijn PNA werkt, maar het is hier niet te koop. Wat dus zou inhouden, als ik het persé wil hebben, ik het illegale pad op moet. ;) Eigk houd ik daar niet van.;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 11:37
Henkie-Jan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:50:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar. Het is het enigste systeem wat op mijn PNA werkt, maar het is hier niet te koop. Wat dus zou inhouden, als ik het persé wil hebben, ik het illegale pad op moet. ;) Eigk houd ik daar niet van.;)
Ik heb 2 weken geleden Nav N Go iGO 8 Europe via Ebay gekocht als nieuw op een 4GB SD kaartje voor Eur 35,00, hij werkt perfect en alle updates van iGO kan je gewoon na inloggen via Naviextras Toolbox downloaden. Hier onder staat nog een link van dezelfde verkoper die hem nu weer aanbied voor Eur 39,70

http://cgi.ebay.nl/NAV-N-...?IMSfp=TL100123231001r526

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Voor de meeste toestellen moet je om TMC te laten functioneren de headset aansluiten, maar hoe neem je dan een binnenkomend gesprek aan ?
Rij je continu met de headset in je oor of zet je hem bij een gesprek in een speakerstand ?

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Met bluetooth headset of zoals ik 't doe via de autoradio met bluetooth.

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand of er ergens een skin is of een andere mogelijkheid om een music player te hebben in iGo zelf.
Ik heb een gps met ingebouwde fm transmitter en zou dus graag muziek afspelen vanuit iGO.

Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larofly
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb een tijds probleem met iGo8 versie 8.0.0.***** en wince 4.2
Het draait op een 7" GPS van Chinese makelij ( Mesada) met wince4.2
waar ik niks mee kan, dus ook niks installeren.
De versie van iGO8 die ik nu draai werkt goed, maar hij neemt steeds
de tijd over van het OS. De tijd van het OS (wince 4.2) kan ik wel
veranderen maar als ik de gps uit zet, en daarna weer aan heeft hij
weer een andere tijd jaar of dag aan genomen. Dus is er een manier
waarbij iGO8 de tijd van bijvoorbeeld de GPS haalt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Volgens mij is er een auto-synchro setting in iGO?
Mijn HTC ligt momenteel onder een laag stof, dus kan het niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larofly
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Even afstoffen dan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat zal voor morgen zijn dan, moet hem ook nog opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Bij de GPS instellingen kan je inderdaad tijd-sync aanzetten. Let wel dat dit misschien niet in jouw skin zichtbaar is. valt het ding op geen enkele manier aan usb te hangen of kan de sdkaart eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Is hier nog iemand die positieve ervaringen heeft met de omleidingen in de route die d.m.v. het gebruik van de TMC functie ontstaan ? Ik las hier in dit topic al een aantal negatieve en een vriend van me negeert ook altijd de omleidingen (of het moet een zeer lange file zijn) omdat het nauwelijks tijdswinst oplevert.
Op zich is het natuurlijk een prachtige functie maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het dat in de praktijk ook waar maakt ...

Ik heb de vraag maar in een apart topic gesteld, in algemene zin voor alle navprogs.

[ Voor 18% gewijzigd door MikoMission op 24-02-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een stomme vraag. Ik heb een Xperia met tomtom erop. Echter is mijn abbonement afgelopen. En nu heb ik geen mobiel internet. Natuurlijk zit er GPS op het toestel.

Mn vraag: Heb ik een internetverbinding nodig om gebruik te maken van TomTom???
Of is GPS en TomTom genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:32:
even een stomme vraag. Ik heb een Xperia met tomtom erop. Echter is mijn abbonement afgelopen. En nu heb ik geen mobiel internet. Natuurlijk zit er GPS op het toestel.

Mn vraag: Heb ik een internetverbinding nodig om gebruik te maken van TomTom???
Of is GPS en TomTom genoeg?
GPS en TT is genoeg, maarre, waarom stel je deze vraag in het iGo topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja excuus hij stond in mn hotlist.

Maar was meer n algemene vraag, om nou een topic ervoor aan te maken.
cheerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Is 't al bekend wanneer iGO 2009 voor WM uitkomt? Ik zie overal "coming soon" staan, maar kan nergens 'n datum vinden. Voor de Iphone en Android toestellen is 't al uit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Eric_Cantona schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:36:
Is 't al bekend wanneer iGO 2009 voor WM uitkomt? Ik zie overal "coming soon" staan, maar kan nergens 'n datum vinden. Voor de Iphone en Android toestellen is 't al uit ..
Is dat niet gewoon iGo Amigo? iGo voor Android ziet er namelijk radicaal anders (simpeler/beperkter) uit dan iGo 2008 (? 8.3.x iig) voor winmo. Ik heb hier nog geen winkel/webshop gezien waar je iGo kan kopen, dus het makkelijkst lijkt het me om de ontwikkelaar te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nee, kijk maar eens op hun site. Veel meer informatie kan ik er in ieder geval niet over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Als je op de Nav N Go site zie je Nav N GO iGO 8 voor windows mobile.
Maar bij IGO my way staat comingsoon zoals je hier boven beschrijft wat is het verschil tussen:
IGO my way
Nav Ngo IGO8

Na een beetje zoeken zou het er op neer komen dat IGO my way ook kan navigeren naar een adres uit het adresboek. Maar zijn er verder veel verschillen.

[ Voor 28% gewijzigd door LemonC200 op 10-03-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
iGO8 plaatst ook je adressen uit je adresboek in een POI. Maar daar zit een grote maar aan, hij slikt het Nederlands adresformaat niet. Een aantal onvolledige adressen van mij slikt hij wel. Misschien dat het in een nieuwe versie wat beter is. Ben in ieder geval benieuwd wat die gaat brengen en wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 12-09 16:26
Ik probeer iGo amigo op mijn WinCE4.2 PNA te zetten, maar telkens als het laadbalkje bijna vol is reset mijn device. In crash.txt staat iets over CallStack snapshot amigo.map not found...

Zit al de hele tijd te klooien om sys.txt goed te krijgen maar zelfs zonder sys.txt werkt het niet. Moet ik een andere versie hebben (8.3.4.nogwat heb ik nu)?

edit: iGo8 werkt prima, maar amigo lijkt me zo mooi :P

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 16-04-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Igo8 iemand een idee of het mogelijk is de kleur van de verkeersborden aan te passen, verschil tussen de twee blauw kleuren is met direct zonlicht er in moeilijk te onderscheiden, zonder de skin te veranderen? De originele skin werkt voor de rest heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

middelsluis schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:48:
Igo8 iemand een idee of het mogelijk is de kleur van de verkeersborden aan te passen, verschil tussen de twee blauw kleuren is met direct zonlicht er in moeilijk te onderscheiden, zonder de skin te veranderen? De originele skin werkt voor de rest heel goed
Volgens mij zijn alle dingen die je ziet png's in ui_igo8. Ik zou die map dus kopieren naar de computer, de plaatjes bekijken en dan je gewenste plaatje van een andere kleur voorzien en terugkopieren naar je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:43
Hoe kun je bij gebruik van NavNGo routes uitzoeken/bewerken op je PC en dan eenvoudig uploaden naar je PND? Dit is me van de NavNGo website nog niet duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-willem3 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:47:
Als je op de Nav N Go site zie je Nav N GO iGO 8 voor windows mobile.
Maar bij IGO my way staat comingsoon ...
Op de site van IGO My Way staat nu dat My Way voor Winsows Mobile 'arrived' is.
http://www.igomyway.com/windowsmobile/en/
Maar ik zie nergens een mogelijkheid om deze nieuwe versie te kopen of te bestellen... ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Currently this version is offered for B2B partners. So it is not yet available in stores for individual customers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Igo8 al eens aangepast met een MP3 speler die tegelijk kan draaien met navigatie? Ik heb wel een mod in Igo zitten waardoor ik executables kan draaien vanuit Igo en ik heb er een knop voor gemaakt in de Skin.
Maar ik heb nog geen geschikte Mediaplayer kunnen vinden. Ik heb windows mediaplayer voor winCE gedownload, maar krijg tijdens de installatie (vanaf PC) de melding dat mijn device niet geschikt is voor deze software(voor zover ik weer staat er gewoon WinCE op de device. Iemand hier ervaring mee?

(device: Sony Nav-U92TW, IGO 8.3 met Gurjon http://www.gurjon.com/gj_hp/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:03
Mensen, iemand enig idee waar ik de sys.txt kan vinden op mijn Htc legend?. Die moet ik aanpassen om te kunnen installeren vanaf de microsd kaart. Hij vraagt namelijk om de kaart na installatie (maar die zit er al in)
(HTC Legend met iGOMyWay_8.4.2.124036)

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

leonardus schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:12:
Mensen, iemand enig idee waar ik de sys.txt kan vinden op mijn Htc legend?. Die moet ik aanpassen om te kunnen installeren vanaf de microsd kaart. Hij vraagt namelijk om de kaart na installatie (maar die zit er al in)
(HTC Legend met iGOMyWay_8.4.2.124036)
Ik heb hem gevonden in de apk in /data/app/com.navngo.igo.javaclient.apk/res/raw
Ik weet alleen niet wat of het zo makkelijk te editen is als onder windows, omdat je een apk volgens mij opnieuw moet signen voor je hem kan installeren (iets met klok en klepel, weet niet zeker of dit nodig is)
Dit is in ieder geval de inhoud van mijn sys.txt (iGoMyWay 8.4.2.139242)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
[device]
type="samsung_android"

[project]
name="igo_android"

[folders]
secondary_root_path="iGO"
has_secondary_root=1

[services]
server_addr="https://android.naviextras.com/mobile/service/"
factory_license_code_filename="%sdcard%/iGO/prepaid"
software_download_location="https://android.naviextras.com/dlapk"
delete_callstack=1

[tmc-http]
enabled=0

[android]
logcat_file_delay=50

[gps]
location_net=0
check_gps_timestamp = 1

; End of sys.txt  ;

edit: om bij die apk te komen moet je root rechten hebben. Misschien is e.e.a ook aan te passen voor installatie, dan moet je de apk uitpakken, bestand wijzigen en weer inpakken.
Voor installeren vanaf de sd kaart heb je sys.txt trouwens niet nodig, alleen een verkenner (es explorer, astro explorer e.d) of applicatieprogramma (appmonster). Die installeert igo dan wel op je telefoon (ong 27 mb), maar leest content (mappen, stemmen, 3D info) af vanaf de sd-kaart.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 28-05-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Bedankt voor je snelle antwoord. Installatie lukt op zich wel maar blijft steken na de initialisatie bij de eerste keer opstarten. Melding is: iGO error: Loadlanguage failed. Programma loopt vast. Als je de telefoon herstart geeft hij dit aan; Please insert your SD cart containing IGO content files. De sd kaart is wel te benaderen via Astro. Op de sd kaart staan de volgende mappen in de map iGO: content en license. In de map content staan diverse mappen waaronder: lang. Daarin staan verschillende bestanden waaronder: Lang_Dutch-be_Pda, Lang_Dutch-nl.gro, Lang_Dutch-nl_Pda. Iemand enig idee?. Bedankt voor het meedenken alvast.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

leonardus schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:30:
Bedankt voor je snelle antwoord. Installatie lukt op zich wel maar blijft steken na de initialisatie bij de eerste keer opstarten. Melding is: iGO error: Loadlanguage failed. Programma loopt vast. Als je de telefoon herstart geeft hij dit aan; Pleae insert your SD cart containing IGO content files. De sd kaart is wel te benaderen via Astro. Op de sd kaart staan de volgende mappen in de map iGO: content en license. In de map content staan diverse mappen waaronder: lang. Daarin staan verschillende bestanden waaronder: Lang_Dutch-be_Pda, Lang_Dutch-nl.gro, Lang_Dutch-nl_Pda. Iemand enig idee?. Bedankt voor het meedenken alvast.
Ik heb alleen Lang_Dutch-nl.gro in sdcard/iGo/content/lang staan, en bij mij doet hij het wel (Samsung Galaxy Spica, Android 2.1)

Bij een snelle google search kom ik niet veel verder dan de volgende tips:
- plaats een taalbestand in de goede map (heb je zo te zien al)
- probeer opnieuw te installeren. Heb je dat al geprobeerd?

Je zou kunnen proberen of je de content nog ergens anders vandaan kan halen of je huidige opnieuw uitpakken op de sd-kaart.
Een andere optie is het plaatsen van meer taalbestanden in /sdcard/iGo/content/lang. Dit probleem schijnt ook voor te komen als de taal die ingesteld staat (standaard misschien engels?) niet aanwezig is in die map. Ik heb dit probleem nooit gehad; bij mij gaat hij na een herinstallatie / nieuwe romflash altijd eerst de setup wizard doorlopen, waarbij ik zelf taal van programma en begeleiding moet kiezen.

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 28-05-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Iets wat ik nooit begrepen heb; hoe krijg je bepaalde POIs op de map, bijv. parkings. Ik kan alleen maar zoeken en dan een lijst met POIs op de route krijgen maar ik zou t handig vinden om ze op de kaart weer te geven, die optie heb ik nog nooit gezien in IGO (8.4 etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
stefijn schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:19:
Iets wat ik nooit begrepen heb; hoe krijg je bepaalde POIs op de map, bijv. parkings. Ik kan alleen maar zoeken en dan een lijst met POIs op de route krijgen maar ik zou t handig vinden om ze op de kaart weer te geven, die optie heb ik nog nooit gezien in IGO (8.4 etc)
Beheer -> POI. Dan achter groep of los item op bewerk duwen. Dan krijg je keuze voor een aantal afstanden. Als je die selecteert, krijg je in het overzicht de afstanden te zien. Iets van 150m, 1km, 5km en 25km.

Edit: Hmmz...versie 8.4. Dat is Amigo ofzo? Ken daar de menustructuur niet van.

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 30-05-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ascathon schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:10:
[...]

Beheer -> POI. Dan achter groep of los item op bewerk duwen. Dan krijg je keuze voor een aantal afstanden. Als je die selecteert, krijg je in het overzicht de afstanden te zien. Iets van 150m, 1km, 5km en 25km.

Edit: Hmmz...versie 8.4. Dat is Amigo ofzo? Ken daar de menustructuur niet van.
tnx...achteraf heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
gwystyl schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Ik heb alleen Lang_Dutch-nl.gro in sdcard/iGo/content/lang staan, en bij mij doet hij het wel (Samsung Galaxy Spica, Android 2.1)

Bij een snelle google search kom ik niet veel verder dan de volgende tips:
- plaats een taalbestand in de goede map (heb je zo te zien al)
- probeer opnieuw te installeren. Heb je dat al geprobeerd?

Je zou kunnen proberen of je de content nog ergens anders vandaan kan halen of je huidige opnieuw uitpakken op de sd-kaart.
Een andere optie is het plaatsen van meer taalbestanden in /sdcard/iGo/content/lang. Dit probleem schijnt ook voor te komen als de taal die ingesteld staat (standaard misschien engels?) niet aanwezig is in die map. Ik heb dit probleem nooit gehad; bij mij gaat hij na een herinstallatie / nieuwe romflash altijd eerst de setup wizard doorlopen, waarbij ik zelf taal van programma en begeleiding moet kiezen.
Ok, blijkbaar zoekt igo naar een taal bestand die in niet heb. Vreemd, heb/ had er een stuk of 20 in staan maar blijkbaar niet de juiste. Wel verklaarbaar idd gezien de foutmelding. Bedankt voor je medewerking tot zover. Ik ga verder kijken naar de taal-bestanden etc.
edit:Uiteindelijk gelukt door de assistent te downloaden, bedankt allemaal voor de medewerking!!

[ Voor 6% gewijzigd door leonardus op 31-05-2010 12:59 ]

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pranksternl
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-08 15:49
hallo,
ik heb net een nieuwe telefoon gekocht( motorola milestone)
maar ben nogal een leek als het om android gaat, dus ik had een vraag:

hoe kan ik iGO installeren op mijn telefoon?
ik heb alle software op mijn sd kaart gezet in een aparte map en hoopte dat dat genoeg zou zijn. niet dus!
waarschijnlijk komt het door mijn gebrek aan kennis en inzicht, maar daarvoor raadpleeg ik tweakers graag.

dus hoe krijg ik iGO aan de praat op mijn telefoon??

groeten Prankster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:18
Een kennis van me heeft een autoradio met win ce (http://www.chinavasion.co...-with-7-inch-touchscreen/). Hierop draait Igo 8.0 met 2008-kaarten maar hij wil (uiteraard) de meest recente. Als ik het goed begrijp zijn er geen nieuwere kaarten voor de 8.0 versie en zou hij dus eigenlijk 8.3 moeten installeren. Welke versie van Igo zou hij dan moeten hebben (pda of pna) of maakt dat niet uit? Of kunnen de 8.3 kaarten gebruikt worden in Igo 8.0? Heeft er iemand ervaring met dit type autoradio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Henry65 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:46:
Een kennis van me heeft een autoradio met win ce (http://www.chinavasion.co...-with-7-inch-touchscreen/). Hierop draait Igo 8.0 met 2008-kaarten maar hij wil (uiteraard) de meest recente. Als ik het goed begrijp zijn er geen nieuwere kaarten voor de 8.0 versie en zou hij dus eigenlijk 8.3 moeten installeren. Welke versie van Igo zou hij dan moeten hebben (pda of pna) of maakt dat niet uit? Of kunnen de 8.3 kaarten gebruikt worden in Igo 8.0? Heeft er iemand ervaring met dit type autoradio?
Ingebouwde systemen noemt men PNA (personal navigation assistant) in plaats van PDA (personal digital assistant). je moet dus een PNA versie hebben met de juiste resolutie
Er zijn nog kaarten voor 8.0 (R1) te vinden van eind 2009, maar ik verwacht dat nieuwere kaarten steeds schaarser worden.
pranksternl schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:12:
hallo,
ik heb net een nieuwe telefoon gekocht( motorola milestone)
maar ben nogal een leek als het om android gaat, dus ik had een vraag:

hoe kan ik iGO installeren op mijn telefoon?
ik heb alle software op mijn sd kaart gezet in een aparte map en hoopte dat dat genoeg zou zijn. niet dus!
waarschijnlijk komt het door mijn gebrek aan kennis en inzicht, maar daarvoor raadpleeg ik tweakers graag.

dus hoe krijg ik iGO aan de praat op mijn telefoon??

groeten Prankster
Het installeren van iGo gaat op dezelfde manier als andere programma's onder Android. Klik de applicatie die je wilt aan in de market en druk op install. Voor programma's die niet uit de markt komen maar waar je een .apk bestand van hebt werkt dat iets anders. Hiervoor moet je de .apk naar je sd-kaart kopieren, en hem daar openen met een bestandsverkenner zoals ES File Explorer of Astro File manager. Beide kan je gratis in de markt vinden.
Hou er rekening mee dat jouw post overkomt alsof je niet helemaal legaal aan iGo gekomen bent; op GoT is helpen bij het installeren van warez verboden, dus ik denk dat ik je verder niet kan helpen. Kijk gewoon goed rond op de plek waar je iGo vandaan hebt en vraag daar om hulp en lees je een beetje in in Android-software in het algemeen. Daar zijn wel topics over te vinden op GoT.

offtopic:
aanhef en groet hoeven hier niet, dit is een forum, geen briefwisseling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
gwystyl schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Er zijn nog kaarten voor 8.0 (R1) te vinden van eind 2009, maar ik verwacht dat nieuwere kaarten steeds schaarser worden.

[...]
Ik heb gisteren net op mijn telefoon met IGO8 de nieuwe kaarten geinstalleerd. De nieuwste die ik kon downloaden van een bekende torrentsite zijn die van 2010.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Je bedoelt 2009.3? 't 3e kwartaal van 2010 is nog niet aangebroken. Ik kan in ieder geval niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Eric_Cantona schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:13:
Je bedoelt 2009.3? 't 3e kwartaal van 2010 is nog niet aangebroken. Ik kan in ieder geval niets vinden.
Bij iGo staat het cijfer achter het jaar voor de maand. 2010.3 kan dus wel, dat is kaartmateriaal van het eerste kwartaal van 2010, uitgebracht op 26 mei volgens mij.
Ik heb alleen nog maar kaarten voor iGo 8.3/8.4 (R3) gezien bij de updates, de R1 updates lijken wat achter te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
De nieuwe kaarten die ik heb zijn inderdaad R3/R4/R5, maar wel zeker van dit jaar. Afgelopen weekend over de N207 bij Alphen gekomen en de wegomlegging die daar begin dit jaar is gemaakt vanwege de aanleg van een nieuwe overslagterminal was al verwerkt in de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op m'n Galaxy is de iGO weergave kleiner dan het scherm 8)7
_/-\o_ weet iemand hoe ik de weergave kan vergroten?
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste