Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 26-08 19:30
Wat wil je nou precies nou precies? 2D view zonder vast noorden of het uitschakelen van dat overzicht? Dat laatste staat gewoon ergens in de navigatieinstellingen, het eerste is volgens mij verwijderd uit de laatste versie. Wat vast niet wil zeggen dat het ergens hard in te stellen is.

[ Voor 47% gewijzigd door Ascathon op 14-10-2009 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:34
gwystyl schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:43:
[...]

Dutty's rom voor Touch HD oid?
Ik heb er op mijn xperia met geen enkele WM6.5 rom last van moet ik zeggen. Ik heb o.a. de volgende builds geprobeerd: 23016, 23040, 23053, 23060, 21501, 21854 met verschillende Manila 2.0, 2.1 en 2.5 (Leo) versies.
Vraag eens in de thread van je huidige rom of meer mensen daar last van hebben.
Ik heb in iGo ingesteld op 'achtergrondverlichting altijd aan', en dan past hij de helderheid aan adhv de achtergrondverlichting (helder/bewolkt weer).
Voor de TD2. Ik heb alle custom rom's geprobeerd, Dutty's, Tom's, UdK's, TESS...en alle verschillende builds. Het is bijna een fulltime job geworden :) Maar pas sinds de laatste builds van WM6.5 heeft Igo8 het bekende probleem met achtergrondverlichting...

Ik wil geheel geen power settings, maw scherm altijd aan en op volle helderheid.

Maar goed, is verder geen groot probleem. Gewoon, zoals eerder gezegd, power settings van de phone uitzetten. Ik dacht/had gehoopt dat iemand hier een oplossing had middels de sys.txt oid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ascathon schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 08:04:
Wat wil je nou precies nou precies? 2D view zonder vast noorden of het uitschakelen van dat overzicht? Dat laatste staat gewoon ergens in de navigatieinstellingen, het eerste is volgens mij verwijderd uit de laatste versie. Wat vast niet wil zeggen dat het ergens hard in te stellen is.
Ik wil alleen de 3d en de "2d met rijrichting boven" beschikbaar hebben. handmatig kiezen lukt natuurlijk met de standaard functieknoppen tijdens het navigeren, maar de autozoom springt telkens vanuit 3d naar "2d met noorden boven", dat wil ik niet...en om het af te maken mag die 2d met noorden boven helemaal uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
stefijn schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

Ik wil alleen de 3d en de "2d met rijrichting boven" beschikbaar hebben. handmatig kiezen lukt natuurlijk met de standaard functieknoppen tijdens het navigeren, maar de autozoom springt telkens vanuit 3d naar "2d met noorden boven", dat wil ik niet...en om het af te maken mag die 2d met noorden boven helemaal uitgeschakeld.
Dan denk ik dat die 2d met rijrichting naar boven niet meer in deze versie zit. Zelf ook naar gezocht maar ik kan hem niet meer vinden. Daarom misschien ook niet regelbaar via sys.txt.

[ Voor 4% gewijzigd door Ascathon op 14-10-2009 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thundercat1955
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 01-08 09:47
Hallo allemaal,

Ik gebruik een Honkong navi met WinCe 5.0 met igo 8.3.4.102680 met Teleatlas kaarten.
Het is gelukt om mijn eigen poi groepen in te voeren en de daarbijbehorende icoontjes te selecteren.
Op de kaart blijft echter het standaart wereldbolletje zichtbaar, fijn zou zijn dat mijn zelfgekozen icoon zichtbaar is, om verwarring te voorkomen.

weet iemand hier raad op?

Met vriendelijke groet, Kees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik heb "normale" TeleAtlas POIs en premium TeleAtlas POIs. Heb ik genoeg aan de premium varianten of moet ik ze combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:45
Ik had dat "probleem" ook. Ik heb gewoon van alles de premium-versies gehouden. Zal wel goed zijn, gok ik, nog niet kunnen testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 20:16
stefijn schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 15:23:
[...]

Wat je moet wijzigen is het volgende:
Ga naar (Engels)
Settings - Navigation - haal het vinkje bij 'Automatic overview' weg

Probleem opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Heeft iemand de "perfecte" stem al gevonden? Ik heb onlangs Navigon MobileNavigator geprobeerd, en moet zeggen dat daar de stembegeleiding veel beter is uitgewerkt. A en N-wegen worden genoemd bij naam. Verder ook volledig uitgesproken. De stemmen die ik bij iGO kan vinden zijn nogal kortaf, soms zijn de zinnen onvolledig.
"Waarom gebruik je dan gewoon niet Navigon?"
iGO gebruikt oa TeleAtlas en imho zijn die eerder met de updates.

@beneje....right...die van Bert is echt een serieuze. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 12-12-2009 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Gebruik zelf custom stemmen zoals die van Bert Vischer, etc. Zijn goed en duidelijk.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Laatst online: 22:21

Sabbi

je denkt aan mij.

Ik gebruik de loquendo TTS stemmen, dat is dus met voorgelezen straten ed. ("sla links af, de ring op, in de richting van Dordrecht." Klinkt exact hetzelfde als een tomtom pna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:46
Zijn er eigenlijk al alternatieven voor iGo? Ik heb nog geen applicatie kunnen vinden waarbij ik net zo makkelijk routes kan importeren, tracklogs bijhouden etc. Is er al iets bekend over een nieuwe versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DRAFTER86:
Als je vindt (net als ik overigens) dat je in IGO8 makkelijk routes kunt importeren, tracklogs kunt bijhouden etc. en alle overige goede zaken, waarom wil je dan een alternatief?????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Alternatieven proberen is toch altijd goed om een beetje te kunnen oordelen.
offtopic:
Ook ik ben tevreden met iGO, vooral vanwege de interface en best wel vele mogelijkheden. Toch heb ik ook Navigon en Sygic geprobeerd. Van Navigon vind ik bijvoorbeeld de mapweergave wel mooi en de rijbaanbegeleiding maar de interface verder is weer bagger, en Navigon en Sygic hebben betere TTS begeleiding. Die stemmen van iGO zijn ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
JakeNL schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:50:
[...]

Wat je moet wijzigen is het volgende:
Ga naar (Engels)
Settings - Navigation - haal het vinkje bij 'Automatic overview' weg

Probleem opgelost?
Nee, dan schakelt ie niet meer over. Ik vind het overschakelen wel prettig, maar ik wil niet dat ie van 3D overschakelt naar 2D-noorden maar naar 2D-rijrichting. Die 2D-noorden vind ik compleet waardeloos. Zeker als je in landscape werkt. De fijnste optie vind ik nog altijd portrait, 2D, rijrichting. Dan heb je gewoon het beste overzicht en de meeste mogelijheden om vooruit te zien. 3D kan handig zijn als een knooppunt ingewikkeld is, dus daarom vind ik de autoswitch prettig.
Dus, OF ik wil een optie waarin je instelt dat ie van 3d naar de juiste 2d overschakeld, of die 2d-noorden moet gedisabled worden.
Portrait (breedbeeld) in navigatie heb ik overigens zowieso nooit begrepen...waarom moet ik zien wat er links en rechts van mij is? De route ligt voor me. Imo komt dat van de hype (alles is tegenwoordig breedbeeld en HD.. :z) Helaas past de HD niet in portrait onder mn voorruit met de active holder van brodit.

De laatste skin van GJ lijkt 800x480 te ondersteunen, maar ik kan m toch niet kiezen op mn HD.
http://www.gurjon.com/

[ Voor 48% gewijzigd door Stefke op 21-01-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
stefijn schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 08:32:
[...]

Portrait (breedbeeld) in navigatie heb ik overigens zowieso nooit begrepen...waarom moet ik zien wat er links en rechts van mij is? De route ligt voor me. Imo komt dat van de hype (alles is tegenwoordig breedbeeld en HD.. :z) Helaas past de HD niet in portrait onder mn voorruit met de active holder van brodit.
Portrait is niet breedbeeld, portrait is juist rechtop. Als je dat laatste bedoeld snap ik je verhaal wel, maar...in iGO is het in beide modi ongeveer hetzelfde. Je verplaatst namelijk de rest van de interface.

Op zich boeit het mij ook niet wat er voor me zit, dat zie ik wel als ik op dat punt ben. :) En het is dat ik geen carkit heb, leg mijn telefoon in zo'n antislipvakje in mn auto, blijft alleen in landscape liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Klopt, typo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ascathon schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 21:23:
Heeft iemand de "perfecte" stem al gevonden? Ik heb onlangs Navigon MobileNavigator geprobeerd, en moet zeggen dat daar de stembegeleiding veel beter is uitgewerkt. A en N-wegen worden genoemd bij naam. Verder ook volledig uitgesproken. De stemmen die ik bij iGO kan vinden zijn nogal kortaf, soms zijn de zinnen onvolledig.
"Waarom gebruik je dan gewoon niet Navigon?"
iGO gebruikt oa TeleAtlas en imho zijn die eerder met de updates.

@beneje....right...die van Bert is echt een serieuze. :)
Ik heb nu al een tijdje navigonny erop draaien. en dat bevalt wel.
wel is igo wat druk met name in de stad. ik ben nu bezig met de commands.csv aan te passen, zodat er
wat minder meldingen komen, en ook 'normale' afstanden.

mijn navigator is overigens een vdodayton pn4000 waar ik dus nu igo 8.3 op hebt zitten.
als er nog meer gebruikers zijn die met zo'n setup zitten dan deel ik graag de ervaringen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01

sanook

_/-\o_

Ik gebruik iGo8.3.4.117940 op mijn HTC HD2 maar ondanks het doorlezen van dit komplete topic heb ik nog een aantal vragen/onduidelijkheden:

-Het is mij niet duidelijk hoe ik mijn outlook contacten kan importeren in iGo. Na installatie van iGO heb ik geen melding gezien dat er contacten geimporteerd werden. Bij beheer (en zoeken) van POI's staan er ook geen namen/adressen bij Contacten.

-Hoe kun je (delen van) straten permanent blokkeren ? Ik heb wel de mogelijkheid gevonden om per route bepaalde delen te blokken maar als ik de volgende keer weer iets instel staat de betreffende weg er weer in. Het gaat om een weg die pas in 2015 of nog later in gebruik genomen wordt maar staat al wel op de kaart. En aangezien deze weg hier vlakbij ligt wordt ik voor bijna iedere trip over deze weg gestuurd....

-Weet iemand misschien of er al een oplossing is om TMC werkend te krijgen op de HD2, dit schijnt volgens veel fora een probleem te zijn cq niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_/-\o_ Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik geen waarschuwing krijg als ik een snelheidscamara naderd of voorbij rijd , ik heb het wel ingeschakeld zowel geluid als visual :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 11:37
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 16:41:
_/-\o_ Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat ik geen waarschuwing krijg als ik een snelheidscamara naderd of voorbij rijd , ik heb het wel ingeschakeld zowel geluid als visual :?
Misschien moet je wat harder rijden :9

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Visuele waarschuwing krijg je wel in beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik krijg ook geen visuele waarschuwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Had het anders moeten vragen... Zie je een icoontje dichterbij komen zodra je de flitspaal nadert?
Zo niet, dan moet je vast een nieuwe versie van de flitspalendatabase ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-09 19:38
Hey,

Weet iemand waar ik I Go 8 legaal kan downloaden? Zie nergens een Nederlandstalige winkel of site die het verkoopt.

[ Voor 6% gewijzigd door Henkie-Jan op 31-01-2010 15:48 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Je kan igo niet legaal downloaden, het komt op een micro-sd kaart (met adapters voor mini en grote sd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Het bestaat dan wel in het Nederlands maar na al die tijd is het hier nog steeds niet te koop. Wellicht dat ze hier niet de moeite gaan doen omdat iedereen toch al een "TomTom" heeft.

Ik zou zeggen, kijk eens of een van deze het versturen mocht je het echt willen hebben. :)
http://navngo.com/pages/global/eng/igo_8_where_to_buy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Laatst online: 12-09 19:38
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar. Het is het enigste systeem wat op mijn PNA werkt, maar het is hier niet te koop. Wat dus zou inhouden, als ik het persé wil hebben, ik het illegale pad op moet. ;) Eigk houd ik daar niet van.;)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 11:37
Henkie-Jan schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:50:
Ik vind het eerlijk gezegd een beetje raar. Het is het enigste systeem wat op mijn PNA werkt, maar het is hier niet te koop. Wat dus zou inhouden, als ik het persé wil hebben, ik het illegale pad op moet. ;) Eigk houd ik daar niet van.;)
Ik heb 2 weken geleden Nav N Go iGO 8 Europe via Ebay gekocht als nieuw op een 4GB SD kaartje voor Eur 35,00, hij werkt perfect en alle updates van iGO kan je gewoon na inloggen via Naviextras Toolbox downloaden. Hier onder staat nog een link van dezelfde verkoper die hem nu weer aanbied voor Eur 39,70

http://cgi.ebay.nl/NAV-N-...?IMSfp=TL100123231001r526

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2024
Voor de meeste toestellen moet je om TMC te laten functioneren de headset aansluiten, maar hoe neem je dan een binnenkomend gesprek aan ?
Rij je continu met de headset in je oor of zet je hem bij een gesprek in een speakerstand ?

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-09 16:14

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Met bluetooth headset of zoals ik 't doe via de autoradio met bluetooth.

• wvansl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08-2024
Weet iemand of er ergens een skin is of een andere mogelijkheid om een music player te hebben in iGo zelf.
Ik heb een gps met ingebouwde fm transmitter en zou dus graag muziek afspelen vanuit iGO.

Ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larofly
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik heb een tijds probleem met iGo8 versie 8.0.0.***** en wince 4.2
Het draait op een 7" GPS van Chinese makelij ( Mesada) met wince4.2
waar ik niks mee kan, dus ook niks installeren.
De versie van iGO8 die ik nu draai werkt goed, maar hij neemt steeds
de tijd over van het OS. De tijd van het OS (wince 4.2) kan ik wel
veranderen maar als ik de gps uit zet, en daarna weer aan heeft hij
weer een andere tijd jaar of dag aan genomen. Dus is er een manier
waarbij iGO8 de tijd van bijvoorbeeld de GPS haalt of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Volgens mij is er een auto-synchro setting in iGO?
Mijn HTC ligt momenteel onder een laag stof, dus kan het niet checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larofly
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Even afstoffen dan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Dat zal voor morgen zijn dan, moet hem ook nog opladen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi

Sabbi

je denkt aan mij.

Bij de GPS instellingen kan je inderdaad tijd-sync aanzetten. Let wel dat dit misschien niet in jouw skin zichtbaar is. valt het ding op geen enkele manier aan usb te hangen of kan de sdkaart eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikoMission
  • Laatst online: 24-03-2024
Is hier nog iemand die positieve ervaringen heeft met de omleidingen in de route die d.m.v. het gebruik van de TMC functie ontstaan ? Ik las hier in dit topic al een aantal negatieve en een vriend van me negeert ook altijd de omleidingen (of het moet een zeer lange file zijn) omdat het nauwelijks tijdswinst oplevert.
Op zich is het natuurlijk een prachtige functie maar ik ben er nog niet van overtuigd dat het dat in de praktijk ook waar maakt ...

Ik heb de vraag maar in een apart topic gesteld, in algemene zin voor alle navprogs.

[ Voor 18% gewijzigd door MikoMission op 24-02-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een stomme vraag. Ik heb een Xperia met tomtom erop. Echter is mijn abbonement afgelopen. En nu heb ik geen mobiel internet. Natuurlijk zit er GPS op het toestel.

Mn vraag: Heb ik een internetverbinding nodig om gebruik te maken van TomTom???
Of is GPS en TomTom genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-02 15:57
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 13:32:
even een stomme vraag. Ik heb een Xperia met tomtom erop. Echter is mijn abbonement afgelopen. En nu heb ik geen mobiel internet. Natuurlijk zit er GPS op het toestel.

Mn vraag: Heb ik een internetverbinding nodig om gebruik te maken van TomTom???
Of is GPS en TomTom genoeg?
GPS en TT is genoeg, maarre, waarom stel je deze vraag in het iGo topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja excuus hij stond in mn hotlist.

Maar was meer n algemene vraag, om nou een topic ervoor aan te maken.
cheerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Is 't al bekend wanneer iGO 2009 voor WM uitkomt? Ik zie overal "coming soon" staan, maar kan nergens 'n datum vinden. Voor de Iphone en Android toestellen is 't al uit ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Laatst online: 13-09 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Eric_Cantona schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:36:
Is 't al bekend wanneer iGO 2009 voor WM uitkomt? Ik zie overal "coming soon" staan, maar kan nergens 'n datum vinden. Voor de Iphone en Android toestellen is 't al uit ..
Is dat niet gewoon iGo Amigo? iGo voor Android ziet er namelijk radicaal anders (simpeler/beperkter) uit dan iGo 2008 (? 8.3.x iig) voor winmo. Ik heb hier nog geen winkel/webshop gezien waar je iGo kan kopen, dus het makkelijkst lijkt het me om de ontwikkelaar te mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Nee, kijk maar eens op hun site. Veel meer informatie kan ik er in ieder geval niet over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-09 12:49
Als je op de Nav N Go site zie je Nav N GO iGO 8 voor windows mobile.
Maar bij IGO my way staat comingsoon zoals je hier boven beschrijft wat is het verschil tussen:
IGO my way
Nav Ngo IGO8

Na een beetje zoeken zou het er op neer komen dat IGO my way ook kan navigeren naar een adres uit het adresboek. Maar zijn er verder veel verschillen.

[ Voor 28% gewijzigd door LemonC200 op 10-03-2010 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
iGO8 plaatst ook je adressen uit je adresboek in een POI. Maar daar zit een grote maar aan, hij slikt het Nederlands adresformaat niet. Een aantal onvolledige adressen van mij slikt hij wel. Misschien dat het in een nieuwe versie wat beter is. Ben in ieder geval benieuwd wat die gaat brengen en wanneer die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Laatst online: 12-09 16:26
Ik probeer iGo amigo op mijn WinCE4.2 PNA te zetten, maar telkens als het laadbalkje bijna vol is reset mijn device. In crash.txt staat iets over CallStack snapshot amigo.map not found...

Zit al de hele tijd te klooien om sys.txt goed te krijgen maar zelfs zonder sys.txt werkt het niet. Moet ik een andere versie hebben (8.3.4.nogwat heb ik nu)?

edit: iGo8 werkt prima, maar amigo lijkt me zo mooi :P

[ Voor 7% gewijzigd door maarud op 16-04-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Igo8 iemand een idee of het mogelijk is de kleur van de verkeersborden aan te passen, verschil tussen de twee blauw kleuren is met direct zonlicht er in moeilijk te onderscheiden, zonder de skin te veranderen? De originele skin werkt voor de rest heel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

middelsluis schreef op donderdag 22 april 2010 @ 09:48:
Igo8 iemand een idee of het mogelijk is de kleur van de verkeersborden aan te passen, verschil tussen de twee blauw kleuren is met direct zonlicht er in moeilijk te onderscheiden, zonder de skin te veranderen? De originele skin werkt voor de rest heel goed
Volgens mij zijn alle dingen die je ziet png's in ui_igo8. Ik zou die map dus kopieren naar de computer, de plaatjes bekijken en dan je gewenste plaatje van een andere kleur voorzien en terugkopieren naar je telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 22:43
Hoe kun je bij gebruik van NavNGo routes uitzoeken/bewerken op je PC en dan eenvoudig uploaden naar je PND? Dit is me van de NavNGo website nog niet duidelijk geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jan-willem3 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:47:
Als je op de Nav N Go site zie je Nav N GO iGO 8 voor windows mobile.
Maar bij IGO my way staat comingsoon ...
Op de site van IGO My Way staat nu dat My Way voor Winsows Mobile 'arrived' is.
http://www.igomyway.com/windowsmobile/en/
Maar ik zie nergens een mogelijkheid om deze nieuwe versie te kopen of te bestellen... ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Currently this version is offered for B2B partners. So it is not yet available in stores for individual customers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Igo8 al eens aangepast met een MP3 speler die tegelijk kan draaien met navigatie? Ik heb wel een mod in Igo zitten waardoor ik executables kan draaien vanuit Igo en ik heb er een knop voor gemaakt in de Skin.
Maar ik heb nog geen geschikte Mediaplayer kunnen vinden. Ik heb windows mediaplayer voor winCE gedownload, maar krijg tijdens de installatie (vanaf PC) de melding dat mijn device niet geschikt is voor deze software(voor zover ik weer staat er gewoon WinCE op de device. Iemand hier ervaring mee?

(device: Sony Nav-U92TW, IGO 8.3 met Gurjon http://www.gurjon.com/gj_hp/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 15:03
Mensen, iemand enig idee waar ik de sys.txt kan vinden op mijn Htc legend?. Die moet ik aanpassen om te kunnen installeren vanaf de microsd kaart. Hij vraagt namelijk om de kaart na installatie (maar die zit er al in)
(HTC Legend met iGOMyWay_8.4.2.124036)

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

leonardus schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:12:
Mensen, iemand enig idee waar ik de sys.txt kan vinden op mijn Htc legend?. Die moet ik aanpassen om te kunnen installeren vanaf de microsd kaart. Hij vraagt namelijk om de kaart na installatie (maar die zit er al in)
(HTC Legend met iGOMyWay_8.4.2.124036)
Ik heb hem gevonden in de apk in /data/app/com.navngo.igo.javaclient.apk/res/raw
Ik weet alleen niet wat of het zo makkelijk te editen is als onder windows, omdat je een apk volgens mij opnieuw moet signen voor je hem kan installeren (iets met klok en klepel, weet niet zeker of dit nodig is)
Dit is in ieder geval de inhoud van mijn sys.txt (iGoMyWay 8.4.2.139242)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
[device]
type="samsung_android"

[project]
name="igo_android"

[folders]
secondary_root_path="iGO"
has_secondary_root=1

[services]
server_addr="https://android.naviextras.com/mobile/service/"
factory_license_code_filename="%sdcard%/iGO/prepaid"
software_download_location="https://android.naviextras.com/dlapk"
delete_callstack=1

[tmc-http]
enabled=0

[android]
logcat_file_delay=50

[gps]
location_net=0
check_gps_timestamp = 1

; End of sys.txt  ;

edit: om bij die apk te komen moet je root rechten hebben. Misschien is e.e.a ook aan te passen voor installatie, dan moet je de apk uitpakken, bestand wijzigen en weer inpakken.
Voor installeren vanaf de sd kaart heb je sys.txt trouwens niet nodig, alleen een verkenner (es explorer, astro explorer e.d) of applicatieprogramma (appmonster). Die installeert igo dan wel op je telefoon (ong 27 mb), maar leest content (mappen, stemmen, 3D info) af vanaf de sd-kaart.

[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 28-05-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
Bedankt voor je snelle antwoord. Installatie lukt op zich wel maar blijft steken na de initialisatie bij de eerste keer opstarten. Melding is: iGO error: Loadlanguage failed. Programma loopt vast. Als je de telefoon herstart geeft hij dit aan; Please insert your SD cart containing IGO content files. De sd kaart is wel te benaderen via Astro. Op de sd kaart staan de volgende mappen in de map iGO: content en license. In de map content staan diverse mappen waaronder: lang. Daarin staan verschillende bestanden waaronder: Lang_Dutch-be_Pda, Lang_Dutch-nl.gro, Lang_Dutch-nl_Pda. Iemand enig idee?. Bedankt voor het meedenken alvast.

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

leonardus schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:30:
Bedankt voor je snelle antwoord. Installatie lukt op zich wel maar blijft steken na de initialisatie bij de eerste keer opstarten. Melding is: iGO error: Loadlanguage failed. Programma loopt vast. Als je de telefoon herstart geeft hij dit aan; Pleae insert your SD cart containing IGO content files. De sd kaart is wel te benaderen via Astro. Op de sd kaart staan de volgende mappen in de map iGO: content en license. In de map content staan diverse mappen waaronder: lang. Daarin staan verschillende bestanden waaronder: Lang_Dutch-be_Pda, Lang_Dutch-nl.gro, Lang_Dutch-nl_Pda. Iemand enig idee?. Bedankt voor het meedenken alvast.
Ik heb alleen Lang_Dutch-nl.gro in sdcard/iGo/content/lang staan, en bij mij doet hij het wel (Samsung Galaxy Spica, Android 2.1)

Bij een snelle google search kom ik niet veel verder dan de volgende tips:
- plaats een taalbestand in de goede map (heb je zo te zien al)
- probeer opnieuw te installeren. Heb je dat al geprobeerd?

Je zou kunnen proberen of je de content nog ergens anders vandaan kan halen of je huidige opnieuw uitpakken op de sd-kaart.
Een andere optie is het plaatsen van meer taalbestanden in /sdcard/iGo/content/lang. Dit probleem schijnt ook voor te komen als de taal die ingesteld staat (standaard misschien engels?) niet aanwezig is in die map. Ik heb dit probleem nooit gehad; bij mij gaat hij na een herinstallatie / nieuwe romflash altijd eerst de setup wizard doorlopen, waarbij ik zelf taal van programma en begeleiding moet kiezen.

[ Voor 14% gewijzigd door gwystyl op 28-05-2010 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Iets wat ik nooit begrepen heb; hoe krijg je bepaalde POIs op de map, bijv. parkings. Ik kan alleen maar zoeken en dan een lijst met POIs op de route krijgen maar ik zou t handig vinden om ze op de kaart weer te geven, die optie heb ik nog nooit gezien in IGO (8.4 etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
stefijn schreef op zondag 30 mei 2010 @ 14:19:
Iets wat ik nooit begrepen heb; hoe krijg je bepaalde POIs op de map, bijv. parkings. Ik kan alleen maar zoeken en dan een lijst met POIs op de route krijgen maar ik zou t handig vinden om ze op de kaart weer te geven, die optie heb ik nog nooit gezien in IGO (8.4 etc)
Beheer -> POI. Dan achter groep of los item op bewerk duwen. Dan krijg je keuze voor een aantal afstanden. Als je die selecteert, krijg je in het overzicht de afstanden te zien. Iets van 150m, 1km, 5km en 25km.

Edit: Hmmz...versie 8.4. Dat is Amigo ofzo? Ken daar de menustructuur niet van.

[ Voor 6% gewijzigd door Ascathon op 30-05-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ascathon schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:10:
[...]

Beheer -> POI. Dan achter groep of los item op bewerk duwen. Dan krijg je keuze voor een aantal afstanden. Als je die selecteert, krijg je in het overzicht de afstanden te zien. Iets van 150m, 1km, 5km en 25km.

Edit: Hmmz...versie 8.4. Dat is Amigo ofzo? Ken daar de menustructuur niet van.
tnx...achteraf heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonardus
gwystyl schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:59:
[...]

Ik heb alleen Lang_Dutch-nl.gro in sdcard/iGo/content/lang staan, en bij mij doet hij het wel (Samsung Galaxy Spica, Android 2.1)

Bij een snelle google search kom ik niet veel verder dan de volgende tips:
- plaats een taalbestand in de goede map (heb je zo te zien al)
- probeer opnieuw te installeren. Heb je dat al geprobeerd?

Je zou kunnen proberen of je de content nog ergens anders vandaan kan halen of je huidige opnieuw uitpakken op de sd-kaart.
Een andere optie is het plaatsen van meer taalbestanden in /sdcard/iGo/content/lang. Dit probleem schijnt ook voor te komen als de taal die ingesteld staat (standaard misschien engels?) niet aanwezig is in die map. Ik heb dit probleem nooit gehad; bij mij gaat hij na een herinstallatie / nieuwe romflash altijd eerst de setup wizard doorlopen, waarbij ik zelf taal van programma en begeleiding moet kiezen.
Ok, blijkbaar zoekt igo naar een taal bestand die in niet heb. Vreemd, heb/ had er een stuk of 20 in staan maar blijkbaar niet de juiste. Wel verklaarbaar idd gezien de foutmelding. Bedankt voor je medewerking tot zover. Ik ga verder kijken naar de taal-bestanden etc.
edit:Uiteindelijk gelukt door de assistent te downloaden, bedankt allemaal voor de medewerking!!

[ Voor 6% gewijzigd door leonardus op 31-05-2010 12:59 ]

Leonardus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pranksternl
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-08 15:49
hallo,
ik heb net een nieuwe telefoon gekocht( motorola milestone)
maar ben nogal een leek als het om android gaat, dus ik had een vraag:

hoe kan ik iGO installeren op mijn telefoon?
ik heb alle software op mijn sd kaart gezet in een aparte map en hoopte dat dat genoeg zou zijn. niet dus!
waarschijnlijk komt het door mijn gebrek aan kennis en inzicht, maar daarvoor raadpleeg ik tweakers graag.

dus hoe krijg ik iGO aan de praat op mijn telefoon??

groeten Prankster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry65
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:18
Een kennis van me heeft een autoradio met win ce (http://www.chinavasion.co...-with-7-inch-touchscreen/). Hierop draait Igo 8.0 met 2008-kaarten maar hij wil (uiteraard) de meest recente. Als ik het goed begrijp zijn er geen nieuwere kaarten voor de 8.0 versie en zou hij dus eigenlijk 8.3 moeten installeren. Welke versie van Igo zou hij dan moeten hebben (pda of pna) of maakt dat niet uit? Of kunnen de 8.3 kaarten gebruikt worden in Igo 8.0? Heeft er iemand ervaring met dit type autoradio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Henry65 schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 08:46:
Een kennis van me heeft een autoradio met win ce (http://www.chinavasion.co...-with-7-inch-touchscreen/). Hierop draait Igo 8.0 met 2008-kaarten maar hij wil (uiteraard) de meest recente. Als ik het goed begrijp zijn er geen nieuwere kaarten voor de 8.0 versie en zou hij dus eigenlijk 8.3 moeten installeren. Welke versie van Igo zou hij dan moeten hebben (pda of pna) of maakt dat niet uit? Of kunnen de 8.3 kaarten gebruikt worden in Igo 8.0? Heeft er iemand ervaring met dit type autoradio?
Ingebouwde systemen noemt men PNA (personal navigation assistant) in plaats van PDA (personal digital assistant). je moet dus een PNA versie hebben met de juiste resolutie
Er zijn nog kaarten voor 8.0 (R1) te vinden van eind 2009, maar ik verwacht dat nieuwere kaarten steeds schaarser worden.
pranksternl schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:12:
hallo,
ik heb net een nieuwe telefoon gekocht( motorola milestone)
maar ben nogal een leek als het om android gaat, dus ik had een vraag:

hoe kan ik iGO installeren op mijn telefoon?
ik heb alle software op mijn sd kaart gezet in een aparte map en hoopte dat dat genoeg zou zijn. niet dus!
waarschijnlijk komt het door mijn gebrek aan kennis en inzicht, maar daarvoor raadpleeg ik tweakers graag.

dus hoe krijg ik iGO aan de praat op mijn telefoon??

groeten Prankster
Het installeren van iGo gaat op dezelfde manier als andere programma's onder Android. Klik de applicatie die je wilt aan in de market en druk op install. Voor programma's die niet uit de markt komen maar waar je een .apk bestand van hebt werkt dat iets anders. Hiervoor moet je de .apk naar je sd-kaart kopieren, en hem daar openen met een bestandsverkenner zoals ES File Explorer of Astro File manager. Beide kan je gratis in de markt vinden.
Hou er rekening mee dat jouw post overkomt alsof je niet helemaal legaal aan iGo gekomen bent; op GoT is helpen bij het installeren van warez verboden, dus ik denk dat ik je verder niet kan helpen. Kijk gewoon goed rond op de plek waar je iGo vandaan hebt en vraag daar om hulp en lees je een beetje in in Android-software in het algemeen. Daar zijn wel topics over te vinden op GoT.

offtopic:
aanhef en groet hoeven hier niet, dit is een forum, geen briefwisseling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
gwystyl schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Er zijn nog kaarten voor 8.0 (R1) te vinden van eind 2009, maar ik verwacht dat nieuwere kaarten steeds schaarser worden.

[...]
Ik heb gisteren net op mijn telefoon met IGO8 de nieuwe kaarten geinstalleerd. De nieuwste die ik kon downloaden van een bekende torrentsite zijn die van 2010.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Je bedoelt 2009.3? 't 3e kwartaal van 2010 is nog niet aangebroken. Ik kan in ieder geval niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Eric_Cantona schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 14:13:
Je bedoelt 2009.3? 't 3e kwartaal van 2010 is nog niet aangebroken. Ik kan in ieder geval niets vinden.
Bij iGo staat het cijfer achter het jaar voor de maand. 2010.3 kan dus wel, dat is kaartmateriaal van het eerste kwartaal van 2010, uitgebracht op 26 mei volgens mij.
Ik heb alleen nog maar kaarten voor iGo 8.3/8.4 (R3) gezien bij de updates, de R1 updates lijken wat achter te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LameDog
De nieuwe kaarten die ik heb zijn inderdaad R3/R4/R5, maar wel zeker van dit jaar. Afgelopen weekend over de N207 bij Alphen gekomen en de wegomlegging die daar begin dit jaar is gemaakt vanwege de aanleg van een nieuwe overslagterminal was al verwerkt in de kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op m'n Galaxy is de iGO weergave kleiner dan het scherm 8)7
_/-\o_ weet iemand hoe ik de weergave kan vergroten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik heb iGO op een Chinese dubbeldin radio. Werkt perfect (WinCE 6.0).

Ik heb een dualzone radio dus je kan radio/dvd luisteren en navigeren. Ik heb het geluid helemaal uit van de navigatie (omdat dan de radio uitfade, navstem en dan weer fade naar radio).. Dit vind ik erg irritant. Alleen elke keer als ik een toets indruk gebeurt nog hetzelfde.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat een knopje in iGO drukken niet meer geregistreerd wordt als zijnde geluid?

Voor de rest ben ik érg blij met iGO. Het enige nadeel is dat als je binnen de bebouwde kop rijdt heb je mooi beeld, buiten de bebouwde kom zoomt hij helemaal uit (en zie je de flitspalen niet meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:07

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 08:34:
Op m'n Galaxy is de iGO weergave kleiner dan het scherm 8)7
_/-\o_ weet iemand hoe ik de weergave kan vergroten?
Omdat iGo die resolutie nog niet ondersteund (Android toch?) Oplossing, andere navigatie of op zoek naar een gekraakte versie van Motonav (=iGO)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ Redhat

Je kan het toetsgeluid uitzetten via een vermelding in de sys.txt.
Zet dit erin:

[sound]
ding=0
sound_muted=0

Ik kan het ook apart uitzetten in een extra instelling die een skin beschikbaar maakt.

@ Junke

Ook jij kan de resolutie aanpassen via de sys.txt.
Zoek de resolutie op van je toestel en pas het volgende aan met de gevonden waardes:

[rawdisplay]
class="landscape"
screen_x=480
screen_y=272

Dus 480 en 272 moeten veranderd worden.
Let er wel op dat het bestand data.zip je nieuwe resolutie ondersteunt. Anders zal het niet gaan werken.

[ Voor 9% gewijzigd door cornfed99111 op 08-08-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
cornfed99111 schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 14:58:
@ Redhat

Je kan het toetsgeluid uitzetten via een vermelding in de sys.txt.
Zet dit erin:

[sound]
ding=0
sound_muted=01

Ik kan het ook apart uitzetten in een extra instelling die een skin beschikbaar maakt.
TIFTFY ;)
@ Junke

Ook jij kan de resolutie aanpassen via de sys.txt.
Zoek de resolutie op van je toestel en pas het volgende aan met de gevonden waardes:

[rawdisplay]
class="landscape"
screen_x=480
screen_y=272

Dus 480 en 272 moeten veranderd worden.
Let er wel op dat het bestand data.zip je nieuwe resolutie ondersteunt. Anders zal het niet gaan werken.
Ik had een weekje of 2 geleden gelezen dat iGO nog problemen had met sommige resoluties onder Android.
Is dat ondertussen dan al opgelost? Anders ga ik ook nog maar eens proberen op een Desire :)
RedHat schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 10:07:
Ik heb iGO op een Chinese dubbeldin radio. Werkt perfect (WinCE 6.0).
[...]
Voor de rest ben ik érg blij met iGO. Het enige nadeel is dat als je binnen de bebouwde kop rijdt heb je mooi beeld, buiten de bebouwde kom zoomt hij helemaal uit (en zie je de flitspalen niet meer).
Dat komt door de autozoom-settings. Dit kan je ook in je sys.txt aanpassen. Of gewoon in iGO zelf, maar als het in je sys.txt fixed staat, gaat hij het volgende keer terug verkeerd doen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Fire69 op 08-08-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een archos 5 internet tablet
deze draaid op android
ik heb igo my way erop gezet.als ik de apk instaleer en daarna igo open zegt hij dat ik eerst sd card moet plaatsen. dit is bij mijn archos niet mogelijk,want ik heb geen sd.
ik denk dat ik in de sys tektst een verwijzing moet doen.
weet iemand hoe deze sys tekst eruit moet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er ook igo 8 voor endroid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er nog iemand die mijn kan helpen

ik wil graag igo 8 op mijn lg w620 android hebben maar weet niet waar ik het vandaan moet haalen weet imand waar ik deze vandaan kan haalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bekijk myReact van raymondo12126Bekijk de gallery van raymondo12126Berichten: 1
Reg. datum: 09 augustus 2010Matched: android, igo
--------------------------------------------------------------------------------
ik heb een archos 5 internet tablet
deze draaid op android
ik heb igo my way erop gezet.als ik de apk instaleer en daarna igo open zegt hij dat ik eerst sd card moet plaatsen. dit is bij mijn archos niet mogelijk,want ik heb geen sd.
ik denk dat ik in de sys tektst een verwijzing moet doen.
weet iemand hoe deze sys tekst eruit moet zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
Ik heb het voor mijn telefoon met SD kaart zo ingesteld in sys.txt.
code:
1
2
[folders]
app="Opslagkaart/iGO8"

Begin maar eens met puzzelen wat het in jouw situatie zou moeten zijn. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ascathon op 10-08-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Barfman schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:54:
[...]

Ik heb 2 weken geleden Nav N Go iGO 8 Europe via Ebay gekocht als nieuw op een 4GB SD kaartje voor Eur 35,00, hij werkt perfect en alle updates van iGO kan je gewoon na inloggen via Naviextras Toolbox downloaden. Hier onder staat nog een link van dezelfde verkoper die hem nu weer aanbied voor Eur 39,70

http://cgi.ebay.nl/NAV-N-...?IMSfp=TL100123231001r526
Om op het legale pad te geraken heb ik bij dezelfde? aanbieder iGo 8.3 aangeschaft ipv mijn bestaande illegale versie.

Helaas herkent Toolbox de software niet, ondanks dat Windows direct met de inhoud van de SD-card komt. De help-file van Toolbox zegt dat'ie kijkt naar het s/n van de SD-card. Ik heb dus sterk het vermoeden dat bovenstaande Ebay verkoper een illegale versie verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
De gedownloade versie van iGo 8 en de gekochte ebay versie draaien allebei prima op een Mio 520T en ontvangen allebei de TMC signalen. Echter... 2 verschillen:

- De gedownloade versie vindt bij automatisch zoeken altijd wel een goede zender. de ebay versie 'vindt' er pas 1 als je handmatig een zender aanklikt
- De gedownloade versie laat ook alle TMC meldingen zien, de ebay versie niet :X

Rara wat is dat nu. Zelfde apparaat, de gedownloade versie op de interne flash, de ebay versie op een SD-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 13:41
Hoe heb je Igo op je mio 520 aan de praat gekregen, kun je mij een copy geven van
de goed werken de versie, hoe bevalt de Igo 8 totv de mio mappen, zijn ze ook betrouwbaar in het
buitenland ??

De gedownloade versie van iGo 8 en de gekochte ebay versie draaien allebei prima op een Mio 520T en ontvangen allebei de TMC signalen. Echter... 2 verschillen:

- De gedownloade versie vindt bij automatisch zoeken altijd wel een goede zender. de ebay versie 'vindt' er pas 1 als je handmatig een zender aanklikt
- De gedownloade versie laat ook alle TMC meldingen zien, de ebay versie niet :X

Rara wat is dat nu. Zelfde apparaat, de gedownloade versie op de interne flash, de ebay versie op een SD-card.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
JakeNL schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:18:

Ik heb bij verschillende mensen ook al iGO op de 520 gezet, maar TMC heb ik nog nooit werkend gekregen.
Moet je hiervoor iets speciaals doen? :?
brutus26 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:03:
Hoe heb je Igo op je mio 520 aan de praat gekregen, kun je mij een copy geven van
de goed werken de versie, hoe bevalt de Igo 8 totv de mio mappen, zijn ze ook betrouwbaar in het
buitenland ??
[...]
Ik gebruik hiervoor een universele loader:
http://www.mediafire.com/...ersal%20iGO8%20Loader.rar

Dit is een simpele forwarder, je verwijst dus gewoon naar een locatie waar je soft staat die moet opgestart worden.

Je kan ook MioPocket gebruiken, maar dat vind ik nogal zwaar en gebruiks-onvriendelijk.

[ Voor 31% gewijzigd door Fire69 op 06-09-2010 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:42

paQ

Kan iemand me op weg helpen misschien?

Ik heb een US Avic700BT.
Dit ding loopt op IGO (8.0)
Het was nooit een probleem om Europese kaarten in te laden, en gaan met die banaan.

Nu heb ik hem onlangs geupdate naar de laatste firmware, en dus IGO 8.3.
Maar de kaarten laten zich niet meer zien. Ik kom niet verder dan VS, Canada en Alaska

edit:
ik hem hem werkend gekregen, maar volgens mij heb ik achteraf gezien een warez request geplaatst.
mea culpa

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 02-10-2010 11:33 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

paQ schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 09:35:
Kan iemand me op weg helpen misschien?

Ik heb een US Avic700BT.
Dit ding loopt op IGO (8.0)
Het was nooit een probleem om Europese kaarten in te laden, en gaan met die banaan.

Nu heb ik hem onlangs geupdate naar de laatste firmware, en dus IGO 8.3.
Maar de kaarten laten zich niet meer zien. Ik kom niet verder dan VS, Canada en Alaska

edit:
ik hem hem werkend gekregen, maar volgens mij heb ik achteraf gezien een warez request geplaatst.
mea culpa
8.3 en 8.4 (R3) gebruiken een andere soort kaarten dan 8.0 (R1). Vandaar dat je nieuwe kaarten moet gebruiken om het weer aan het werk te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb heb igo 8.4.2 op mijn htc desire, nu wil ik routes importeren voor het gebruik op de motor, echter heb ik her en der al gekeken gevonden dat je de route als kml bestand moet kopieren naar de map igo8/content/userdata/route", maar de in de map content heb ik helemaal geen userdata of routemap.......iemand een idee hoe het dan wel mogelijk is?!

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik weet niet of dat bij de Android versie wel mogelijk is. Bij de windows mobile-versie worden alle instellingen op de sd-kaart bewaard, bij de Android-versie voor een deel in /data/com.navngo.igo (oid) en voor een deel op de sd-kaart. Ik dacht dat de routes in /data/... stonden. Daar kan je normaalgesproken niet bij, tenzij je root-access hebt.

Wat je kan proberen is op de sd-kaart in de igo map een map content/userdata/route aan te maken, en daar je kml bestanden in zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door gwystyl op 16-05-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Als die map niet bestaat, kan je hem toch zelf maken?
Of is het onmogelijk om een nieuwe map te creëren op een HTC?

Overigens kan je met het prog ITN Converter zelf routes converteren naar het kml formaat vanuit zeer veel andere formaten. En het is gratis.
http://www.benichou-softw...cle&id=4&Itemid=2&lang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Laatst online: 12-09 15:02
Hmmm
Heb igo op een PNA draaien, werkt goed, maar ik snap iets niet.
Als ik op m'n pc door de maps browse staat bijvoorbeeld Finland er tussen.
Als ik dan de SD kaart in m'n PNA doe en de navigatie op start, kan ik Finland weer niet selecteren......

Weet iemand hoe dat zit, en belangrijker hoe los ik het op.
Ga namelijk op vakantie naar de Noordkaap, en dan is het wellicht wel handig als de kaart van Finland het ook doet.....

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
File corrupt, verkeerde kaartversie, verkeerde licensie, ... moet ik verder doen? :P
Kan dus vanalles zijn... Check bovenstaande al eens zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Laatst online: 12-09 15:02
Pna is gloedjenagelnieuw........alles zat al voorgeinstalleerd in de unit.....
Verder nog suggesties ;-)

Ondertussen van een collega alle nieuwe kaarten gekregen, en alles werkt nu....

[ Voor 28% gewijzigd door Eric H op 30-05-2011 21:45 ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:51
Ik zoek een PNA voor iGO. De chinese apparaatjes van bijv. Dealextreme staan me niet zo aan, allemaal losse stukjes(dun) plastic als houder, trage processor.
Ik lees wel van mensen die een Mio of Navigon hebben gebruikt voor iGO, maar dat zijn meestal oudere types die niet meer leverbaar zijn. Dan lees je daarna weer dat de install tutorial voor nieuwere toestellen niet klopt.
Beetje hopeloos zo, wie kan me helpen?

Edit: Bij de MM gaan shoppen voor een Mio of Navigon.Blijkt daar dat bijna alle huidige gps-en op een losse plastic houder zitten, en je een los mini-USB kabeltje moet insteken voor voeding. Dat was mijn grootste minpunt tegen de chinese PNA's. Daarom deze: http://www.dealextreme.co...street-maps-sd-card-39243 besteld. Ziet er redelijk stevig uit met een kleine houder die in de weg kan gaan zitten bij niet gebruik. Dit toestelletje is lekker goedkoop (net €50,-) en heeft dezelfde uiterlijke minpunten als de huidige Mio / Navigon / Garmin / TomTom, apparaatjes. Als ik toch geld ga uitgeven aan iets wat niet helemaal aan alle wensen voldoet, dan liefst zo weinig mogelijk. Tsja, géén TMC maar dat is ook geen echt minpunt meer (info is niet altijd correct).

[ Voor 49% gewijzigd door Ramon 73 op 17-07-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jehojakim
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-07 19:21
Hmmm - leeft dit topic nog?

Ik heb een zo langzamerhand tamelijk oude variant van de kaarten voor iGO8 op een MIO 128. Is de software nog - legaal - te koop? En hoe zit het met de Android-variant? Op de NNG-site staat dat die versie niet aan eindgebruikers wordt verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
De opvolger van Igo8 is Igo Primo. Dat is de laatste variant voor Windows Mobile systemen.
Maar daar kan je alleen via illegale wegen aan komen, omdat die niet meer verkocht wordt aan particulieren.
Op deze Wiki kan je meer lezen over de versies: Wikipedia: iGO (software)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jehojakim
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11-07 19:21
Dank, helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Mijn PDA met iGo 8 erop begint het helaas een beetje op te geven. Wat is op dit moment het beste alternatief om op over te gaan?

iGo is wel super goed configureerbaar, is dit met Primo ook het geval? Of is er een alternatief systeem wat dezelfde flexibiliteit geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Primo is iets beperker wat betreft opties inde gui, maar is verder primo bruikbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JakeNL
Fire69 schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 21:10:
Primo is iets beperker wat betreft opties inde gui, maar is verder primo bruikbaar :P
OK, maar het gaat mij vooral om de hardware. De PDA zelf begint een beetje aan zijn eind te komen. Ik ben dus op zoek naar een modernere vervanger waarmee ik ook iGo of Primo kan draaien, al dan niet voorgeinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:49
Hallo,

Ik heb in mijn Ford Fiesta een Zendai systeem ingebouwd waarop ook IGO is geïnstalleerd (8.3.5.193799) en ik zie dat er ook een bluetooth icoontje is op het navigatie scherm maar hoe krijg ik bluetooth geactiveerd want ik kan er in het instellingen scherm niets van vinden?

In de Zendai is wel een bluettooth functie ingebouwd en deze werkt ook maar hoe krijg ik dat in IGO geactivveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiMacho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08 10:59
bruce the boss schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:14:

In de Zendai is wel een bluettooth functie ingebouwd en deze werkt ook maar hoe krijg ik dat in IGO geactivveerd?
Volgens mij is dit niet mogelijk. Je moet de ingebouwde bluetooth functie aanzetten en dan IGO starten. Vervolgens draait de bluetooth in de achtergrond mee. Maar in IGO zelf kan je er niets mee. Deze functie is echt voor PNA's gebouwd.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste