[Navigon] Ervaringen en vragenDjWannaB2002 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 06:40:
[...]
edit:
Wat zijn de ervaringen van MN7 (Navigon) op de P3300? Had de MN6 maar die was gewoon te traag. Zonde want het was echt een mooi programma.
Ik ga even die kikker en andere skins die hierboven genoemd worden proberen, en dan laat ik het wel wetenDjWannaB2002 schreef op dinsdag 24 februari 2009 @ 06:40:
[...]
Mocht je een goede vervanger gevonden hebben (welliswaar in mijn geval voor 320x240) dan hoor ik het graag van je.
MN7 is een stuk sneller dan MN6. Loopt prima op de P3300 imho. Een beetje vergelijkbaar met iGo8. Langzaam opstarten, iets traag met het opzoeken van adressen, maar het navigeren zelf gaat prima.edit:
Wat zijn de ervaringen van MN7 (Navigon) op de P3300? Had de MN6 maar die was gewoon te traag. Zonde want het was echt een mooi programma.
Voor de grap die maar eens uitproberen dan 
Opstarten en zoeken is niet zo'n probleem, als het navigeren maar soepel verloopt.
Opstarten en zoeken is niet zo'n probleem, als het navigeren maar soepel verloopt.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Verwijderd
ik heb zojuist geupgrade naar iGO8 R3 en nu kan ik geen waarschuwingsinstellingen meer vinden voor flitspalen - alleen voor snelheidsoverschrijding. Ik zie wel alle flitspalen gewoon aangegeven tijden het rijden. Iemand een idee?
-edit: opgelost! Hiervoor is de Ultra skin nodig. De default skin heeft deze opties niet.
-edit: opgelost! Hiervoor is de Ultra skin nodig. De default skin heeft deze opties niet.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2009 15:12 ]
Ik heb nu iGo op mijn Omnia werkend. Nu was mijn vraag, zonder al te veel te veranderen kun je ook de icons van bijv. McDonalds of Texaco erin voegen? Zodat je die dingen meteen herkent.
Of is dat als je zon skin als Dimka of Kikker neemt ook meteen? Bij voorbaat dank
Of is dat als je zon skin als Dimka of Kikker neemt ook meteen? Bij voorbaat dank
@ rCk
Ja, dat is mogelijk. Zoiets wordt gedaan door data.zip bestand aan te passen.
Ik heb zoiets ergens langs zien komen, weet niet precies waar...
Ja, dat is mogelijk. Zoiets wordt gedaan door data.zip bestand aan te passen.
Ik heb zoiets ergens langs zien komen, weet niet precies waar...
[ Voor 12% gewijzigd door cornfed99111 op 04-03-2009 13:47 ]
Ok ik heb een vrij dringende vraag (ga namelijk over 20 min naar Duitsland): ik zit nu al meer dan een uur te kloten, maar het lukt me niet in mijn bestaande iGo installatie (v8.0.0.44902) een map toe te voegen (ik gebruik een HTC Touch Diamond).
iGo werkt prima, en was origineel geinstalleerd met alleen de mappen van de BeNeLux. Het toevoegen van een los fbl bestand in de map iGO8\content\map lijkt echter niet te werken: duitsland blijft één grote groene spot op de map. Hoe fix ik dit?
iGo werkt prima, en was origineel geinstalleerd met alleen de mappen van de BeNeLux. Het toevoegen van een los fbl bestand in de map iGO8\content\map lijkt echter niet te werken: duitsland blijft één grote groene spot op de map. Hoe fix ik dit?
[ Voor 4% gewijzigd door Neok_ op 06-03-2009 16:58 ]
Normaal kunnen er maar twee redenen zijn:
* je hebt geen geldige licentie van Duitsland.
* je hebt misschien de verkeerde versie. Er zijn versies van Igo8 met Teleatlas of Navtec kaarten.
Je zal nu wel halverwege Duitsland zitten, neem ik aan..
* je hebt geen geldige licentie van Duitsland.
* je hebt misschien de verkeerde versie. Er zijn versies van Igo8 met Teleatlas of Navtec kaarten.
Je zal nu wel halverwege Duitsland zitten, neem ik aan..
[ Voor 18% gewijzigd door cornfed99111 op 06-03-2009 17:59 ]
Verwijderd
Beste IGO 8 gebruikers,
Wanneer ik op een knop binnen IGO druk, dan repeat deze zich... Net zoals je in een teksteditor een letter ingedrukt houd op je toetsenbord. Maar in mijn geval doet deze het direct.
Voorbeelden:
- Zoek ik bijvoorbeeld een poi en zie ik een mooie lijst, druk op 'naar beneden', dan springt deze niet één pagina maar 2 of 3 pagina's naar beneden. Druk ik 'omhoog' dan springt deze wer 2 of 3 omhoog.
- Bij bijvoorbeeld het veranderen van een naam, en ik druk op de Backspace knop, dan verwijderd niet één, maar 5 of 6 letters.
Dit ervaar ik als zeer irritant
Is er een optie waarmee de 'key delay' of 'key repeat delay' aangegeven kan worden???
PS. Ik gebruik de versie 8.3 (PNA)
Wanneer ik op een knop binnen IGO druk, dan repeat deze zich... Net zoals je in een teksteditor een letter ingedrukt houd op je toetsenbord. Maar in mijn geval doet deze het direct.
Voorbeelden:
- Zoek ik bijvoorbeeld een poi en zie ik een mooie lijst, druk op 'naar beneden', dan springt deze niet één pagina maar 2 of 3 pagina's naar beneden. Druk ik 'omhoog' dan springt deze wer 2 of 3 omhoog.
- Bij bijvoorbeeld het veranderen van een naam, en ik druk op de Backspace knop, dan verwijderd niet één, maar 5 of 6 letters.
Dit ervaar ik als zeer irritant
Is er een optie waarmee de 'key delay' of 'key repeat delay' aangegeven kan worden???
PS. Ik gebruik de versie 8.3 (PNA)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 09:04 ]
Gebruik al enige tijd IGO8 versie 8.3.2.71348 met NAVTEQ kaarten op mijn MIO C510E en ik hoorde dat ook TELEATLAS kaarten in die versie zijn te gebruiken.
IK heb die van NEDERLAND naast de NAVTEQ kaart geinstalleerd maar IGO8 ziet hem niet !
Kun je de kaarten van NAVTEQ en TELEATLAS naast elkaar gebruiken ? of moet je daar iets bizonders voor doen. Ik snap het niet !
Gaarne hulp van andere gebruikers
Groeten
Ben
IK heb die van NEDERLAND naast de NAVTEQ kaart geinstalleerd maar IGO8 ziet hem niet !
Kun je de kaarten van NAVTEQ en TELEATLAS naast elkaar gebruiken ? of moet je daar iets bizonders voor doen. Ik snap het niet !
Gaarne hulp van andere gebruikers
Groeten
Ben
Sorry voor het herhalen van een eerder gestelde vraag, maar ik ben nog steeds opzoek naar een oplossing voor het volgende probleem.
Ik gebruik iGO 8.3.2 met stem Marijke. Die zegt bij het naderen van een snelweg "...300 meter...de snelweg op" (of 800 meter, of hoe ver het dan ook is). Volgens mij zou dat eigenlijk een nette volzin moeten zijn, bijvoorbeeld: "Na 300 meter, rijd de snelweg op" of "Rijd na 300 meter de snelweg op".
Herkent iemand dit en weet iemand hoe ik dit kan corrigeren?
Ik gebruik iGO 8.3.2 met stem Marijke. Die zegt bij het naderen van een snelweg "...300 meter...de snelweg op" (of 800 meter, of hoe ver het dan ook is). Volgens mij zou dat eigenlijk een nette volzin moeten zijn, bijvoorbeeld: "Na 300 meter, rijd de snelweg op" of "Rijd na 300 meter de snelweg op".
Herkent iemand dit en weet iemand hoe ik dit kan corrigeren?
gebruik je TTS (text to speech) ?
Probeer anders andere voices
Probeer anders andere voices
Ik gebruik iGO 8 sinds 'n week op mijn HTC Touch Pro. Ik heb echter 'n minimale lag, na 'n afslag o.i.d. duurt 't even voor iGO weer op de route zit. Iemand hier ervaring daarmee en 'n idee wat eventueel de oplossing zou kunnen zijn?
Ik gebruik de interne gps-ontvanger (die ook 'n lag geeft in TomTom, dus daar zou 't aan kunnen liggen) en 'n Custom ROM (ROMeOS laatste NL-versie).
Verder wel fijn dat je zoveel kunt "aanpassen", andere thema's, etc.
Ik gebruik de interne gps-ontvanger (die ook 'n lag geeft in TomTom, dus daar zou 't aan kunnen liggen) en 'n Custom ROM (ROMeOS laatste NL-versie).
Verder wel fijn dat je zoveel kunt "aanpassen", andere thema's, etc.
Weet niet wat voor jou 'even' is, maar soms heb ik dat ook wel (P3300, dus stuk langzamer)
Als het niet zo geweest was zou je even kunnen proberen om opnieuw te installeren. Anders zou ik het ook niet weten.
Als het niet zo geweest was zou je even kunnen proberen om opnieuw te installeren. Anders zou ik het ook niet weten.
Verwijderd
Ik heb nu ook TMC icm iGo8. Ik krijg de files goed door etc. die vermijd ie dan ook.
Maar politiecontroles vermijd ie ook, ipv dat ie een waarschuwingssignaal geeft of dat er een flitspaaltje op het scherm komt te staan. Heeft iemand hier meer last van? Want voor een politiecontrole wil ik niet omrijden natuurlijk, maar zou wel fijn zijn als ik er een melding van kreeg. Bijv. zelfde teken+waarschuwingssignaal als bij een normale flitskast.
Maar politiecontroles vermijd ie ook, ipv dat ie een waarschuwingssignaal geeft of dat er een flitspaaltje op het scherm komt te staan. Heeft iemand hier meer last van? Want voor een politiecontrole wil ik niet omrijden natuurlijk, maar zou wel fijn zijn als ik er een melding van kreeg. Bijv. zelfde teken+waarschuwingssignaal als bij een normale flitskast.
Werkt tmc ook met een P3300 dat iemand weet?
Ik verwacht het niet, maar misschien kan je het testen door een koptelefoon aan te sluiten. Die gebruik je normaalgesproken ook als antenne. Ik heb er wel eens naar gezocht in iGo, maar volgens mij vond die dat er geen TMC-ontvanger in de P3300 zat. Daardoor ben ik niet verder op zoek gegaan of er ook signaal mee te krijgen was.DjWannaB2002 schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:44:
Werkt tmc ook met een P3300 dat iemand weet?
Mijn huidige Xperia heeft hetzelfde, al heeft die wel een tuner met RDS (heeft de P3300 niet volgens mij, maar ik weet niet zeker of TMC wel RDS nodig heeft). Ook daarbij zegt iGo dat er geen TMC-ontvanger aanwezig is.
Op XDA zijn ze voor de Touch Pro in ieder geval bezig om TMC werkend te krijgen, echt in testfase nog maar 't schijnt te moeten kunnen.
Zou mooi zijn i.c.m. iGO of TomTom
Verwijderd
Voor de omnia is het al werkend te krijgenEric_Cantona schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 18:11:
Op XDA zijn ze voor de Touch Pro in ieder geval bezig om TMC werkend te krijgen, echt in testfase nog maar 't schijnt te moeten kunnen.
Anoniem: 301803
Voorheen had ik een tungsten t3 pda waar ik motorroutes op kon downloaden van cd of internet
maar deze routeplanner mis ik wel op de Nav N Go iGO 8.
is er iemand die mij daar meer over kan vertellen?
maar deze routeplanner mis ik wel op de Nav N Go iGO 8.
is er iemand die mij daar meer over kan vertellen?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 301803 op 10-05-2009 17:50 ]
Op mijn oude igo gebruikte ik de "voice guidance while minimized" met enige regelmaat, dit kan ik in igo8 niet terugvinden. Kijk ik er gewoon overheen of is deze functie weg?
Dit zou in een skin moeten zitten, niet in Igo8 zelf. Ik weet dat het vroeger ook in Miomap zat! Zoeken op skins!karazz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 10:29:
Op mijn oude igo gebruikte ik de "voice guidance while minimized" met enige regelmaat, dit kan ik in igo8 niet terugvinden. Kijk ik er gewoon overheen of is deze functie weg?
Verwijderd
Op herhaling dan maar.Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 16:19:
Ik heb nu ook TMC icm iGo8. Ik krijg de files goed door etc. die vermijd ie dan ook.
Anoniem: 275370
hi, ik heb Igo8.3.2 geinstalleerd en goed werkend op mijn Samsung Omnia. Wat mij echter verbaasd is dat ik de gesproken aanwijzingen niet via mijn radio (bluetooth verbinding/carkit) speakers doorkrijg. Erger nog, er is helemaal geen geluid (dus radio zachter zetten helpt ook niet
Als bluetooth uitgeschakeld is hoor ik wel de stem die instructies doorgeeft. Iemand die me hulp kan bieden? Telefoon en radio kunnen ook overweg met streaming audio. Het zou al helpen als ik de stem via telefoonspeaker hoor als bluetooth toch aanstaat.
Omnia XKHJ3
Omnia XKHJ3
Anoniem: 275370
Het lijkt er dus op dat het aan de radio ligt... Telefoon "signalen" (incl. gesprek zelf) word via de bluetooth aansluiting (BT rear) wel doorgegeven over bijvoorbeeld radio of cd heen maar het signaal van Igo blijkbaar niet. Om die te horen moet ik de source van de radio veranderen naar de "streaming audio" functie en dan hoor ik Igo wel. Alleen dan kan je dus niet naar de radio luisteren ondertussen. U begrijpt... 'k ga maar 's even met JVC in gesprekAnoniem: 275370 schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 15:23:
hi, ik heb Igo8.3.2 geinstalleerd en goed werkend op mijn Samsung Omnia. Wat mij echter verbaasd is dat ik de gesproken aanwijzingen niet via mijn radio (bluetooth verbinding/carkit) speakers doorkrijg. Erger nog, er is helemaal geen geluid (dus radio zachter zetten helpt ook nietAls bluetooth uitgeschakeld is hoor ik wel de stem die instructies doorgeeft. Iemand die me hulp kan bieden? Telefoon en radio kunnen ook overweg met streaming audio. Het zou al helpen als ik de stem via telefoonspeaker hoor als bluetooth toch aanstaat.
Omnia XKHJ3
Ik ga nog wel even in het Touch Pro deel kijken voor TMC; de hardware van de Touch Pro is tenslotte bijna hetzelfde als dat van de Xperia; ik hoop dat het aan de praat te krijgen is, dan pak ik ook mooi de navigatie als ik naar mijn werk ga...... Apeldoorn - Utrecht heeft aardig wat mogelijkheden om via snelwegen of hoofdwegen om files heen te toeren (en dat is ook vaak nodig
)
edit: YES! het werkt! Ik heb de TMC driver van XDA gepakt uit het topic van de Touch HD
Programmaatje HyperGPS opstarten, op het knopje TMC drukken en dan op Menu - test. Als het goed is zie je dan meldingen langskomen die lijken op RSTTMC met daarachter een boel cijfers. Dat betekent dat TMC in principe werkt. (edit: als er eerst een 7 komt is het test mode, als er een 8 komt heb je TMC signaal)
Druk op OK om de test te verlaten; laat HyperGPS aanstaan en start iGo.
Ga naar Instellingen - TMC en laat iGo zoeken. Als je geluk hebt vindt hij hem. Zo niet kan je als protocol 'Royaltek' kiezen, en als poort COM9
Als dat nog steeds niet werkt kan je het volgende toevoegen aan sys.txt (bron)
bij iemand anders (de maker van hyperGPS) zag ik dit toegevoegd aan <igo>\save:
Bij mij werkten laatste twee, al kreeg ik nog geen meldingen. Het kan natuurlijk zijn dat er geen meldingen zijn op vrijdagavond om half twaalf 's avonds
.
Ik had HyperGPS handmatig ingesteld op 96.2 (3FM) omdat dat het sterkste signaal gaf, maar ook andere stations geven TMC info door. Zie hier welke dat zijn.
Ik ga morgen of anders dinsdag (als er weer files zijn) verder testen met TMC, maar het lijkt te gaan lukken!
edit2: na wat meer testen blijkt dat bij zowel het toevoegen van de codes hierboven in sys.txt of system.ini er wel een TMC ontvanger gevonden wordt, maar er geen meldingen doorkomen. Ik pruts nog even verder; het schijnt te werken op de Touch HD, Diamond, Omnia en een paar andere devices. Ik neem aan dat het dan ook moet werken op de Xperia toch?

edit: YES! het werkt! Ik heb de TMC driver van XDA gepakt uit het topic van de Touch HD
Programmaatje HyperGPS opstarten, op het knopje TMC drukken en dan op Menu - test. Als het goed is zie je dan meldingen langskomen die lijken op RSTTMC met daarachter een boel cijfers. Dat betekent dat TMC in principe werkt. (edit: als er eerst een 7 komt is het test mode, als er een 8 komt heb je TMC signaal)
Druk op OK om de test te verlaten; laat HyperGPS aanstaan en start iGo.
Ga naar Instellingen - TMC en laat iGo zoeken. Als je geluk hebt vindt hij hem. Zo niet kan je als protocol 'Royaltek' kiezen, en als poort COM9
Als dat nog steeds niet werkt kan je het volgende toevoegen aan sys.txt (bron)
code:
1
2
3
4
5
| [tmc] saved_config_available=1 saved_config_classname="NMEA_GPSTMC_ROYALTEK" saved_config_portname="COM" saved_config_port=9 |
bij iemand anders (de maker van hyperGPS) zag ik dit toegevoegd aan <igo>\save:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| [tmc] saved_config_available="1" saved_config_classname="NMEA_GPSTMC_ROYALTEK" saved_config_portname="COM" saved_config_port="9" saved_last_tuning_mode="0" saved_last_frequency="962" |
Bij mij werkten laatste twee, al kreeg ik nog geen meldingen. Het kan natuurlijk zijn dat er geen meldingen zijn op vrijdagavond om half twaalf 's avonds
Ik had HyperGPS handmatig ingesteld op 96.2 (3FM) omdat dat het sterkste signaal gaf, maar ook andere stations geven TMC info door. Zie hier welke dat zijn.
Ik ga morgen of anders dinsdag (als er weer files zijn) verder testen met TMC, maar het lijkt te gaan lukken!
edit2: na wat meer testen blijkt dat bij zowel het toevoegen van de codes hierboven in sys.txt of system.ini er wel een TMC ontvanger gevonden wordt, maar er geen meldingen doorkomen. Ik pruts nog even verder; het schijnt te werken op de Touch HD, Diamond, Omnia en een paar andere devices. Ik neem aan dat het dan ook moet werken op de Xperia toch?
[ Voor 83% gewijzigd door gwystyl op 30-05-2009 14:57 ]
Na je post hier te hebben gelezen, ben ik ook maar eens gaan testen met een Touch HD.
Eerst vond iGO geen TMC-hardware, maar ik was blijkbaar de beemercert.cab vergeten te installeren. Daarna vond iGO het wel!
Autotuner-optie aangezet en er werkt een tmc-zender gevonden en er kwamen meldingen binnen!
Maar ik wou graag een andere (nationale) zender gebruiken, dus die even ingesteld.
Nu wordt op geen enkele zender meer TMC-data gevonden.
Eerst vond iGO geen TMC-hardware, maar ik was blijkbaar de beemercert.cab vergeten te installeren. Daarna vond iGO het wel!
Autotuner-optie aangezet en er werkt een tmc-zender gevonden en er kwamen meldingen binnen!
Maar ik wou graag een andere (nationale) zender gebruiken, dus die even ingesteld.
Geprobeerd op een Diamond, maar bij mij krijg ik in IGO bij elke zender de melding "geen TMC-sign". In het testtooltje krijg ik op 98,2 (ik denk radio4? klassieke muziek) en 538 data binnen (en nog wel een paar denk ik maar niet verder geprobeerd). Op 3FM krijg ik niks binnen.
Even stomme vraag, moet de antenne (lees headphone) aangesloten zijn onder IGO? Ik zou zeggen van wel ivm radioontvangst, zonder koptelefoon pikt de testtool geen enkele zender)
edit: in de testtool krijg ik (Tilburg) data binnen op 88.8, 91.9, 93.1, 98.2, 102.5, 103.6. Helaas in IGO "geen TMC-sign"
Even stomme vraag, moet de antenne (lees headphone) aangesloten zijn onder IGO? Ik zou zeggen van wel ivm radioontvangst, zonder koptelefoon pikt de testtool geen enkele zender)
edit: in de testtool krijg ik (Tilburg) data binnen op 88.8, 91.9, 93.1, 98.2, 102.5, 103.6. Helaas in IGO "geen TMC-sign"
[ Voor 13% gewijzigd door Stefke op 31-05-2009 09:47 ]
Ik krijg ook steeds geen TMC-sign. Ik weet nog niet hoe ik dat op moet lossen; af en toe krijg ik in de test mode van hyperGPS wel TMC meldingenstefijn schreef op zondag 31 mei 2009 @ 09:41:
Geprobeerd op een Diamond, maar bij mij krijg ik in IGO bij elke zender de melding "geen TMC-sign". In het testtooltje krijg ik op 98,2 (ik denk radio4? klassieke muziek) en 538 data binnen (en nog wel een paar denk ik maar niet verder geprobeerd). Op 3FM krijg ik niks binnen.
Er moet een antenne aangesloten zijn voor TMC meldingen, omdat je er je radio-tuner voor gebruikt en die werkt niet zonder antenne. Bij de Xperia en de Touch HD kan je een 3.5mm plug koptelefoon aansluiten, bij de Diamond moet je je koptelefoon met zo'n rare USB aansluiting aansluiten toch? Ik zag op xda een paar mensen die een splitter hadden gekocht zodat ze tegelijkertijd konden opladen en een koptelefoon konden aansluiten. In het hyperGPS topic staan een paar linkjes naar die splitters op eBay, met commentaar of het werkt of niet.
Waar stel je die zenders in, in hyperGPS of in iGo? Als ik hem in hyperGPS vast zet op 3FM, vindt hij in iGo niets; als ik hem op auto laat en in iGo vastzet op 3FM ook niet. Het blijft even klooien volgens mij....Fire69 schreef op zaterdag 30 mei 2009 @ 23:48:
Na je post hier te hebben gelezen, ben ik ook maar eens gaan testen met een Touch HD.
Ik heb inmiddels zowel beta 1, 2 als 3 gebruikt, met alledrie hetzelfde resultaat. Ik krijg wel test TMC ontvangst in hyperGPS, af en toe echte berichten, maar in iGo alleen maar 'geen TMC-sign'.
Als het goed is komt binnen een paar dagen beta 4 uit; hopen dat het dan wel lukt
Volgens mij ligt het probleem dus eerder bij iGO.
Zet het op 0, ga naar TMC-settings en laat iGO opnieuw naar je hardware zoeken (soms moet dit meerdere keren jammergenoeg
).
Dan komt TMC gewoon binnen
Net 11 pagina's TMC-data binnengekregen! Oa. 1 ongeluk op 400m van hier, 2 minuten later hoorde ik de ambulance passeren!
De zender moet je dus gewoon in iGO kiezen, niet in HyperGPS.
Deze mag dus NIET op 1 staan. Als deze op 1 staat, onthoudt iGO de geconfigureerde TMC van de vorige sessie en dan werkt het dus blijkbaar niet...[tmc]
saved_config_available="1"
Zet het op 0, ga naar TMC-settings en laat iGO opnieuw naar je hardware zoeken (soms moet dit meerdere keren jammergenoeg

Net 11 pagina's TMC-data binnengekregen! Oa. 1 ongeluk op 400m van hier, 2 minuten later hoorde ik de ambulance passeren!
[ Voor 5% gewijzigd door Fire69 op 31-05-2009 14:34 ]
Ik heb sinds kort ook IGO8 op mijn omnia staan,
maar ik snap er helemaal niks van om te navigeren.
Wat doe ik verkeerd??
Ik ga naar: zoeken -> adres zoeken -> dan typ ik mijn bestemming in,
krijg ik een klein kaartje waar ik bovenin klik: stel in als bestemming.
dan krijg ik een nieuw kaartje, dan klik ik op:
menu -> route -> route info -> plan op kaart -> start navigatie
maar dan doet ie helemaal niks ?
dan ga ik naar menu -> route, overzicht of simulatie is het ook niet..
ik heb al heel veel geprobeert en het is me maar niet gelukt om te navigeren...
Wie kan mij helpen?!
maar ik snap er helemaal niks van om te navigeren.
Wat doe ik verkeerd??
Ik ga naar: zoeken -> adres zoeken -> dan typ ik mijn bestemming in,
krijg ik een klein kaartje waar ik bovenin klik: stel in als bestemming.
dan krijg ik een nieuw kaartje, dan klik ik op:
menu -> route -> route info -> plan op kaart -> start navigatie
maar dan doet ie helemaal niks ?
dan ga ik naar menu -> route, overzicht of simulatie is het ook niet..
ik heb al heel veel geprobeert en het is me maar niet gelukt om te navigeren...
Wie kan mij helpen?!
[ Voor 7% gewijzigd door Nikeau op 31-05-2009 18:30 ]
Heb je wel satteliet ontvangst?
Zoals het bij mij gaat is zoeken -> adres -> adres invoeren -> vinkje rechts onder -> instellen als bestemming -> icoontje met pijltje dat wijst naar een vlaggetje (links onder) en dan start de navigatie vanzelf, mits je satelliet ontvangst hebt (zie je rechtsboven in het scherm).
Zo werkt het op mijn P3300, of het moet op een Omnia heel anders werken.
Zoals het bij mij gaat is zoeken -> adres -> adres invoeren -> vinkje rechts onder -> instellen als bestemming -> icoontje met pijltje dat wijst naar een vlaggetje (links onder) en dan start de navigatie vanzelf, mits je satelliet ontvangst hebt (zie je rechtsboven in het scherm).
Zo werkt het op mijn P3300, of het moet op een Omnia heel anders werken.
hoe kan ik in het programma dan zien of ik ontvangst heb? als ik naar instellingen ga bij GPS dan staat er dat de gps ontvanger verbonden is..
ik heb blijkbar dus gewoon verbindin..
ik snap niet wat ik verkeerd doe..
ik heb trouwens ook geen vinkje rechtsonder..
[ Voor 31% gewijzigd door Nikeau op 31-05-2009 19:01 ]
En moet HyperGPS blijven draaien?Fire69 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 14:33:
Volgens mij ligt het probleem dus eerder bij iGO.
[...]
Deze mag dus NIET op 1 staan. Als deze op 1 staat, onthoudt iGO de geconfigureerde TMC van de vorige sessie en dan werkt het dus blijkbaar niet...
Zet het op 0, ga naar TMC-settings en laat iGO opnieuw naar je hardware zoeken (soms moet dit meerdere keren jammergenoeg).
Nope.
Je klikt gewoon op de 'TMC'-knop. Dan komt er iets van 'driver active' naast te staan.
Als dat gelukt is, kan je gewoon het programma afsluiten en de driver blijft actief.
Je klikt gewoon op de 'TMC'-knop. Dan komt er iets van 'driver active' naast te staan.
Als dat gelukt is, kan je gewoon het programma afsluiten en de driver blijft actief.
mja, dacht ik al...maar krijg op dit moment op geen enkele manier nog connectie met de tmc"hardware"Fire69 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:25:
Nope.
Een soft-reset helpt nog weleens dan. 
Een test in HyperGPS zelf werkt wel nog?
Hoe probeer je te connecteren naar de hardware in iGO? Zelf instellen? Dat lukt bij mij ook niet.
Je moet automatisch laten zoeken. Dan gaat het wel, hoewel je soms wel een keer of 2 moet proberen.
En zeker zien dat je headset is aangesloten (geen BT-headset natuurlijk
).
Hoe probeer je te connecteren naar de hardware in iGO? Zelf instellen? Dat lukt bij mij ook niet.
Je moet automatisch laten zoeken. Dan gaat het wel, hoewel je soms wel een keer of 2 moet proberen.
En zeker zien dat je headset is aangesloten (geen BT-headset natuurlijk
Misschien dat dat vinkje van de skin is die ik gebruik, dat zou kunnen.staffordniko schreef op zondag 31 mei 2009 @ 18:53:
hoe kan ik in het programma dan zien of ik ontvangst heb? als ik naar instellingen ga bij GPS dan staat er dat de gps ontvanger verbonden is..
Verbinding wil niet zeggen dat je ontvangst hebt. Verbinding wil niets meer zeggen dan dat er verbinding is met een gps apparaat (intern dan wel extern).
Als je in het navigatiescherm bent, zie je rechtsboven in je scherm 2 icoontjes eentje van een satelliet en eentje van een batterij. Daarbij staan ook streepjes. Geen streepjes bij de satelliet betekend geengps ontvangst. Staan er wel streepjes heb je wel gps ontvangst. De eerste keer kan dit best wel een tijdje duren voordat je ontvangst hebt.
HyperGPS werkt, met het verschil dat ik op dit moment de radiozenders niet meer hoor (ondanks output: speaker); ik krijg data binnen op diverse zenders.Fire69 schreef op zondag 31 mei 2009 @ 23:35:
Een soft-reset helpt nog weleens dan.
En zeker zien dat je headset is aangesloten (geen BT-headset natuurlijk).
Ik heb wel nog die lap tekst toegevoegd in de sys.txt, alleen dan een 0 bij de eerste optie
[tmc]
saved_config_available=0
saved_config_classname="NMEA_GPSTMC_ROYALTEK"
saved_config_portname="COM"
saved_config_port=9
saved_last_tuning_mode="0"
saved_last_frequency="1025"
Volgens mij heb ik die radiozenders nog nooit gehoordstefijn schreef op maandag 01 juni 2009 @ 08:47:
[...]
HyperGPS werkt, met het verschil dat ik op dit moment de radiozenders niet meer hoor (ondanks output: speaker); ik krijg data binnen op diverse zenders.
Ik heb wel nog die lap tekst toegevoegd in de sys.txt, alleen dan een 0 bij de eerste optie
[tmc]
saved_config_available=0
saved_config_classname="NMEA_GPSTMC_ROYALTEK"
saved_config_portname="COM"
saved_config_port=9
saved_last_tuning_mode="0"
saved_last_frequency="1025"
Nieuwe beta!
[edit]What is new in Beta 4:
-Use of the new 1.2b FMAPI
-HGPS_Switch for easier loading the driver when launching the navigation program.
-First stage of GNS protocol support.
-More robust hardware detection under iGO.
-Faster driver unloading
Hardware-detectie gaat nu vele malen sneller!!
Misschien maar eens testen met saved_config_available=1, wie weet gaat het zo gewoon ook wel nu.
[ Voor 7% gewijzigd door Fire69 op 01-06-2009 11:42 ]
Yep, die gast is goed bezig 
Beta1 werkte bij mij het beste, beta4 ga ik zo proberen.
Denk dat ik maar bij 1 blijf, ondanks dat je iedere keer moet resetten als je iGo al eens hebt gebruikt, is dat de beste verse tot nu toe.
Beta1 werkte bij mij het beste, beta4 ga ik zo proberen.
Denk dat ik maar bij 1 blijf, ondanks dat je iedere keer moet resetten als je iGo al eens hebt gebruikt, is dat de beste verse tot nu toe.
[ Voor 44% gewijzigd door Nakebod op 01-06-2009 12:54 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Het is idd nog niet wat het zou moeten zijn.
HW-detectie is nog steeds nodig. Dit gaat nu wel vele malen sneller.
Maar het is ook nog steeds niet echt stabiel. Om de één of andere reden krijg ik helemaal geen TMC-data meer binnen nu.
Moet je bij B1 steeds een soft-reset doen na iGO te hebben gebruikt, of gewoon de HW-detectie opnieuw doen?
HW-detectie is nog steeds nodig. Dit gaat nu wel vele malen sneller.
Maar het is ook nog steeds niet echt stabiel. Om de één of andere reden krijg ik helemaal geen TMC-data meer binnen nu.

Moet je bij B1 steeds een soft-reset doen na iGO te hebben gebruikt, of gewoon de HW-detectie opnieuw doen?
Met beta 4: Ik krijg via HyperGPS TMC data binnen (de "8"-regels), maar binnen IGO - na succesvolle HW-detectie - nog steeds "no TMC-sign" bij elke frequentie die gevonden wordt.
De 8-regels zijn toch echt volgens de omschrijving van XDA de TMC-data...Ik zou zeggen dat "no TMC-sign" betekent dat ie wel data binnen krijgt maar niet de juiste (terwijl die er toch echt is)
De 8-regels zijn toch echt volgens de omschrijving van XDA de TMC-data...Ik zou zeggen dat "no TMC-sign" betekent dat ie wel data binnen krijgt maar niet de juiste (terwijl die er toch echt is)
Na B4 er een aantal keer afgehaald te hebben en er was softresets tussendoor gegooid te hebben, lijkt het nu terug te werken. Momenteel 16 pagina's TMC-data beschikbaar. 
Ik vrees enkel dat het volgende keer weer niet meer gaat werken. Je kan er dus nog niet echt op betrouwen.
[edit]
Zoals ik dus al vreesde, het werkt terug niet meer.
HW-detectie geen probleem, in HGPS krijg je ook mooi de TMC-strings, maar iGO vind geen meldingen.
Ik vrees enkel dat het volgende keer weer niet meer gaat werken. Je kan er dus nog niet echt op betrouwen.

[edit]
Zoals ik dus al vreesde, het werkt terug niet meer.
HW-detectie geen probleem, in HGPS krijg je ook mooi de TMC-strings, maar iGO vind geen meldingen.
[ Voor 22% gewijzigd door Fire69 op 01-06-2009 22:39 ]
Even een nieuwe post ipv edit om het maar even wat beter te doen opvallen.
HyperGPS werkt!!!
beemerHTTPC heeft een nieuwe dll gepost, gebaseerd op de B1-versie en nu werkt het dus wel stabiel en TMC komt bliksemsnel binnen!!!
HyperGPS werkt!!!
beemerHTTPC heeft een nieuwe dll gepost, gebaseerd op de B1-versie en nu werkt het dus wel stabiel en TMC komt bliksemsnel binnen!!!
Ik begrijp uit het forum dat het niet op een Kaiser werkt, je moet echt een FMradio hebben. Erg jammer, want het blijft een gemisFire69 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:34:
HyperGPS werkt!!!
Tja, RDS wordt redelijk moeilijk als je geen radio hebt, dus ik gok dat het op je Kaiser idd niet zal lukken
En wat moet je dan hebben? Ik zie niks nieuws in het topic, de .dll in de link onderaan is exact gelijk qua bytesFire69 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 13:34:
HyperGPS werkt!!!
Bij mij werkt B1 ook het best (eigenlijk als enige ook met TMC signaal; bij B3 en 4 krijg ik wel hardwaredetectie maar geen signaal).
Ik vind het alleen erg onhandig dat ik tussen elk gebruik moet soft-resetten, gfmapi.dll verwijderen en dan de driver opnieuw moet installeren. De instellingen in sys.txt en system.ini maken volgens mij bij mij niet veel uit.
Ik ga wel even op zoek naar die nieuwe dll; is dat niet gewoon gfmapi.dll 1.2b waar beta 4 ook op gebaseerd is?
Hier is hij gepost in ieder geval; ik ga hem zo proberen
Ik vind het alleen erg onhandig dat ik tussen elk gebruik moet soft-resetten, gfmapi.dll verwijderen en dan de driver opnieuw moet installeren. De instellingen in sys.txt en system.ini maken volgens mij bij mij niet veel uit.
Ik ga wel even op zoek naar die nieuwe dll; is dat niet gewoon gfmapi.dll 1.2b waar beta 4 ook op gebaseerd is?
Hier is hij gepost in ieder geval; ik ga hem zo proberen
Komaan mensen, lezen jullie die thread wel een beetje goed? 
http://forum.xda-develope...p?p=3892383&postcount=835
Ik heb het sinds deze namiddag zitten testen, het werkt gewoon perfect, niks soft-resetten/herinstalleren/sys.txt aanpassen.
B1 installeren, DLL vervangen, iGO HW-detectie laten doen en je zit goed voor de rest van je dagen.
Zal je steeds zien, post ik hoe het moet, komt hij net met een Beta5 op de proppen!
Het enige wat ik daarnet in een echte baantest heb ontdekt, is dat iGO 50m achter loopt
Ik heb het sinds deze namiddag zitten testen, het werkt gewoon perfect, niks soft-resetten/herinstalleren/sys.txt aanpassen.
B1 installeren, DLL vervangen, iGO HW-detectie laten doen en je zit goed voor de rest van je dagen.
Zal je steeds zien, post ik hoe het moet, komt hij net met een Beta5 op de proppen!
Het enige wat ik daarnet in een echte baantest heb ontdekt, is dat iGO 50m achter loopt
[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 04-06-2009 22:32 ]
Ik was er inmiddels ook achter. Eerst al GFMAPI.DLL van beta 1 in lower case veranderd, en vanaf gisteren de nieuwe dll gebruikt. Dat werkt redelijk, maar met beta 5 is het nog beter geworden. Nu hoef ik geen dingen meer aan te passen (anders dan ik al gedaan had) of opnieuw hardware te zoeken bij het opnieuw opstarten van iGo.Fire69 schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 22:29:
Komaan mensen, lezen jullie die thread wel een beetje goed?
Dat is mij ook opgevallen, is hier iets aan te doen dat je weet?Het enige wat ik daarnet in een echte baantest heb ontdekt, is dat iGO 50m achter loopt
Ik denk het niet.
Sommigen hebben helemaal nergens last van (of zien het probleem gewoon niet...), anderen hebben hetzelfde probleem.
Op xda-developers worden wel een aantal tips en registry-settings gegeven, maar veel halen ze allemaal niet uit.
Ik vrees dat het aan de gps-chipset in de HTC ligt...
Sommigen hebben helemaal nergens last van (of zien het probleem gewoon niet...), anderen hebben hetzelfde probleem.
Op xda-developers worden wel een aantal tips en registry-settings gegeven, maar veel halen ze allemaal niet uit.
Ik vrees dat het aan de gps-chipset in de HTC ligt...
Bij mij werkt TMC nu eindelijk ook (beta 5). Ik kan alleen nergens de lijst met meldingen vinden...Ik zie ze alleen terug als ik op de kaart kijk.
Op het scherm TMC zie ik nergens een knop (ook niet in defaultskin). Zowieso raar dat ik nergens iets kan vinden over het aan of uitzetten van de TMC hardware...Niet dat dat nodig is nu, maar t valt me wel op
Op het scherm TMC zie ik nergens een knop (ook niet in defaultskin). Zowieso raar dat ik nergens iets kan vinden over het aan of uitzetten van de TMC hardware...Niet dat dat nodig is nu, maar t valt me wel op
Als je in de kaartweergave zit (Of hoe je het noemen wilt), heb je (standaard) rechtsbovenin een accu/gps indicatie meter. Als je daarop klikt krijg je weer wat extra opties, één daarvan is de TMC berichtenlijst (Geloof dat het de 3e knop onderaan is)
Nieuwe TMC berichten zijn te herkennen aan een enveloppe icoontje op de positie waar normaal de tekst TMC staat, ongeveer in het midden bovenaan, in de kaartweergave.
^^ Alles even uit mijn hoofd, momenteel even geen iGo bij de hand.
Nieuwe TMC berichten zijn te herkennen aan een enveloppe icoontje op de positie waar normaal de tekst TMC staat, ongeveer in het midden bovenaan, in de kaartweergave.
Heb t gevonden, helaas is die knop niet beschikbaar in portraitmodus van de GJ6.4skin, wel in landscape (maar ik vind landscape niks). In de Ultraskin is ie er wel, maar ik vind de Ultraskin (net als de defaultskin) Ultralelijk en lomp (lees: niet functioneel)Nakebod schreef op maandag 08 juni 2009 @ 11:00:
Als je in de kaartweergave zit (Of hoe je het noemen wilt), heb je (standaard) rechtsbovenin een accu/gps indicatie meter. Als je daarop klikt krijg je weer wat extra opties, één daarvan is de TMC berichtenlijst (Geloof dat het de 3e knop onderaan is)
Maar goed, t werkt ,dat is al iets
Nu we toch over skins bezig zijn...
Ik krijg geen andere skin geselecteerd
Ik heb Dimka, Ultra en Kikker-zips in \Storage Card\iGO8\CONTENT\SKIN gezet, maar waar kan ik die nu in iGO selecteren?
[edit]
Never mind, blijkbaar krijg je enkel de skin te zien die compatibel is met je huidige weergave

Ik heb Dimka, Ultra en Kikker-zips in \Storage Card\iGO8\CONTENT\SKIN gezet, maar waar kan ik die nu in iGO selecteren?
[edit]
Never mind, blijkbaar krijg je enkel de skin te zien die compatibel is met je huidige weergave
[ Voor 21% gewijzigd door Fire69 op 08-06-2009 13:44 ]
kijk ook of de map \content\skin of \content\skins (met s) moet zijn. Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, maar daar heb ik ook eens problemen mee gehadFire69 schreef op maandag 08 juni 2009 @ 13:11:
Nu we toch over skins bezig zijn...
[edit]

Ik heb igo ook geinstalleerd op me d2. Vanavond ook maar is kijken naar tmc.gwystyl schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:37:
[...]
kijk ook of de map \content\skin of \content\skins (met s) moet zijn. Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, maar daar heb ik ook eens problemen mee gehad
Moet nog wel even wennen aan het andere kaart scherm dan tomtom.
Oja navigeren van af assen naar annecy voor me vakantie gaf steeds de melding geheugen vol..
Folder was correct, maar de skin was enkel in landscape beschikbaar.gwystyl schreef op maandag 08 juni 2009 @ 14:37:
[...]
kijk ook of de map \content\skin of \content\skins (met s) moet zijn. Ik weet het niet meer uit mijn hoofd, maar daar heb ik ook eens problemen mee gehad
efkes domme vraag
heb laatste nieuwe versie en recentste kaarten
nu kan ik bij landen nergens Kroatie zien staan
als ik op kaartje kijk Igo staat Croatia er wel tussen
had graag eens gekeken hoever Zagreb is,Knin,Benkovac
iemand idee hoe dit komt
thx
iemand idee hoe dit komt
thx
Je moet in je de map: content\map\croatia****.fbl hebben staan. Het hangt er ook nog vanaf welke versie van Igo je hebt. Als je 8.3 hebt, dan moet de map ook wel een 8.3 compatible map zijn.MrProper schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:51:
efkes domme vraag
iemand idee hoe dit komt
thx
De recentste van Croatia is Croatia83_2009.02_090409_Navigo_Systems.fbl (van de lokale provider) of Croatia83_2009.02.1_090424_Tele_Atlas.fbl (Tele Atlas map) of Croatia83_2008.Q3_081204_NavTeq.fbl (De Navteq Map). De Lokale maps zijn vaak wel wat uitgebreider.
Ik ben vorig jaar in Kroatië geweest, zonder lokale map, maar met de toen nieuwste. Je meot er vanuit gaan dat het zeker niet 100% dekkend is. Maak er maar 70% van. Zagreb kan je in een dag rijden. Maar hou ook rekening met Slovenië. Dat land werkt extreem vertragend!! Zie ANWB en landeninfo sites!
De recentste van Croatia is Croatia83_2009.02_090409_Navigo_Systems.fbl (van de lokale provider) of Croatia83_2009.02.1_090424DiMacho schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:15:
[...]
Je moet in je de map: content\map\croatia****.fbl hebben staan. Het hangt er ook nog vanaf welke versie van Igo je hebt. Als je 8.3 hebt, dan moet de map ook wel een 8.3 compatible map zijn.
De recentste van Croatia is Croatia83_2009.02_090409_Navigo_Systems.fbl (van de lokale provider) of Croatia83_2009.02.1_090424_Tele_Atlas.fbl (Tele Atlas map) of Croatia83_2008.Q3_081204_NavTeq.fbl (De Navteq Map). De Lokale maps zijn vaak wel wat uitgebreider.
Ik ben vorig jaar in Kroatië geweest, zonder lokale map, maar met de toen nieuwste. Je meot er vanuit gaan dat het zeker niet 100% dekkend is. Maak er maar 70% van. Zagreb kan je in een dag rijden. Maar hou ook rekening met Slovenië. Dat land werkt extreem vertragend!! Zie ANWB en landeninfo sites!
heb al beide geprobeerd maar zie bij landen kroatie niet staan
al overige landen (fbl) zie ik wel maar deze niet
Dat kan ook liggen aan je licentie denk ik. Als je een licentie hebt voor west-europa, hoort Kroatie daar misschien niet bij; bij heel Europa/wereld wel.MrProper schreef op maandag 08 juni 2009 @ 19:31:
[...]
De recentste van Croatia is Croatia83_2009.02_090409_Navigo_Systems.fbl (van de lokale provider) of Croatia83_2009.02.1_090424
heb al beide geprobeerd maar zie bij landen kroatie niet staan
al overige landen (fbl) zie ik wel maar deze niet
normaal is oost-en west-europa en buurlanden van kroatie gaan wel
TMC is ook in portraitmode op te roepen in GJ-skin; je kunt het als optie toevoegen in het snelmenu (groene pijl) 
Ander probleem: als ik IGO afsluit dan wordt ook altijd Second Today afgesloten en dat is irritant want daarmee bedien ik Phonealarm voor automatisch profielswitchen...kan nergens iets vinden wat daar mee te maken heeft. Iemand een idee?
Vandaag nog mijn Diamond hard gereset (andere ROM) met nieuwe Second Today en IGO recht van de geheugenkaart.
Misschien heeft het wel iets met Phonealarm en de profielen te maken, maar ook daar kan ik niks vinden (alle opties om programma's te starten en te stoppen staan in alle profielen uit)
Ander probleem: als ik IGO afsluit dan wordt ook altijd Second Today afgesloten en dat is irritant want daarmee bedien ik Phonealarm voor automatisch profielswitchen...kan nergens iets vinden wat daar mee te maken heeft. Iemand een idee?
Vandaag nog mijn Diamond hard gereset (andere ROM) met nieuwe Second Today en IGO recht van de geheugenkaart.
Misschien heeft het wel iets met Phonealarm en de profielen te maken, maar ook daar kan ik niks vinden (alle opties om programma's te starten en te stoppen staan in alle profielen uit)
[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 08-06-2009 22:18 ]
dien ik voor croatie onder iets anders van landen te zoeken?
Ik heb van alles geprobeerd, maar niet het goede denk ik. Ik krijg TMC via hypergps niet voor elkaar in igo. Kan iemand in stappen uitleggen wat er precies gedaan moet worden?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
1 Je downloadt en installeert hyperGPS (volgens mij werkt bij de meesten beta 5 het best)Antitheus.eu schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 13:52:
Ik heb van alles geprobeerd, maar niet het goede denk ik. Ik krijg TMC via hypergps niet voor elkaar in igo. Kan iemand in stappen uitleggen wat er precies gedaan moet worden?
Alvast bedankt!
2. Zorg dat je een antenne / koptelefoon aan je telefoon knoopt. Waar (HTC USB of 3.5 mm plug) hangt een beetje van je telefoon af
3. Start hyperGPS_client en druk op het knopje TMC. Op dat moment maakt hypergps verbinding met je radio en probeert daar RDS / TMC signalen van uit te lezen.
4. Druk op menu en vervolgens op Test. Je komt nu in de test mode waarin je kan zien of het signaal dat je oppikt ook goed is. Je kan de frequentie veranderen met |< en >| (automatisch) of per 0,1 met < en >. Een goed signaal moet er ongeveer zo uit zien:
code:
1
| $RTTMC,8,(reeks cijfers en komma's) |
als na RTTMC en 7 komt heb je testsignaal, een 0,2 of 4 betekent RDS signaal.
5. Druk op OK om de test mode te verlaten. Sluit Hypergps of TMC niet af, maar open iGo
6. Ga in iGo naar instellingen - 2e pagina - TMC. Als het goed is heeft iGo de signalen van hyperGPS herkent als TMC ontvanger en zie je bovenin 'Automatische zenderkeuze' met een vinkje erachter, en daaronder zie je de frequenties verspringen. Als je een zender met RDS en TMC vindt zie je de naam van het station (bij mij meestal Radio 2, 3FM of Q-Music) met de melding 'TMC aanwezig'. Druk dan op pijltje terug en plan je route zoals normaal. Het kan even duren voor er meldingen binnen komen, maar ze komen vanzelf. Als iGo de ontvanger niet herkend heeft zet je protocol op Royaltek (2x klikken) en de com poort op 9 en vervolgens druk je op het knopje onderin (een driehoek met een vergrootglas) om de ontvanger te zoeken.
Als je de melding 'geen TMC-sign krijgt heeft iGo je ontvanger wel herkend maar heb je gewoon niet genoeg signaal om de TMC-meldingen er uit te pikken. Probeer het dan eens een paar km verderop te testen, zodat je weet dat je methode in ieder geval werkt.
@ gwystyl
Dank je voor de uitleg ik ga het straks proberen. Ik heb trouwens een omnia.
Dank je voor de uitleg ik ga het straks proberen. Ik heb trouwens een omnia.
Puntje 3 t.e.m. 5 moet je enkel doen om te testen of je HyperGPS werkt natuurlijk. Dit moet je niet elke keer doen als je wilt navigeren.gwystyl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 14:20:
[...]
1 Je downloadt en installeert hyperGPS (volgens mij werkt bij de meesten beta 5 het best)
2. Zorg dat je een antenne / koptelefoon aan je telefoon knoopt. Waar (HTC USB of 3.5 mm plug) hangt een beetje van je telefoon af
3. Start hyperGPS_client en druk op het knopje TMC. Op dat moment maakt hypergps verbinding met je radio en probeert daar RDS / TMC signalen van uit te lezen.
4. Druk op menu en vervolgens op Test. Je komt nu in de test mode waarin je kan zien of het signaal dat je oppikt ook goed is. Je kan de frequentie veranderen met |< en >| (automatisch) of per 0,1 met < en >. Een goed signaal moet er ongeveer zo uit zien:
code:
1 $RTTMC,8,(reeks cijfers en komma's)
als na RTTMC en 7 komt heb je testsignaal, een 0,2 of 4 betekent RDS signaal.
5. Druk op OK om de test mode te verlaten. Sluit Hypergps of TMC niet af, maar open iGo
In puntje 5 mag je HyperGPS trouwens gerust afsluiten, de driver blijft dan gewoon actief (scheelt toch weer wat cpu/mem die iGO hard nodig heeft
De eerste keer dat je iGO start na installatie van HyperGPS zal je bijna zeker een HW-detectie moeten doen. Zo was het bij mij iig toch.6. Ga in iGo naar instellingen - 2e pagina - TMC. Als het goed is heeft iGo de signalen van hyperGPS herkent als TMC ontvanger en zie je bovenin 'Automatische zenderkeuze' met een vinkje erachter, en daaronder zie je de frequenties verspringen. Als je een zender met RDS en TMC vindt zie je de naam van het station (bij mij meestal Radio 2, 3FM of Q-Music) met de melding 'TMC aanwezig'. Druk dan op pijltje terug en plan je route zoals normaal. Het kan even duren voor er meldingen binnen komen, maar ze komen vanzelf. Als iGo de ontvanger niet herkend heeft zet je protocol op Royaltek (2x klikken) en de com poort op 9 en vervolgens druk je op het knopje onderin (een driehoek met een vergrootglas) om de ontvanger te zoeken.
Als je de melding 'geen TMC-sign krijgt heeft iGo je ontvanger wel herkend maar heb je gewoon niet genoeg signaal om de TMC-meldingen er uit te pikken. Probeer het dan eens een paar km verderop te testen, zodat je weet dat je methode in ieder geval werkt.
Als je trouwens de TMC-driver automatisch wil laten starten voor je iGO opstart, kan je je shortcuts instellen op de volgende manier (in het Engels, geen zin om te vertalen, sorry
This is how I have it set up:
- In your iGO-folder, create a shortcut to iGO8.exe and rename it to NavApp
- Copy HPGS_Switch.exe to your iGO8-folder.
- Create a shortcut to HGPS_Switch, rename it to iGO8 and move it to \Windows\Start Menu\Programs
Now you have iGO8 in your Start Menu (All Programs-list in TouchFlo) which starts HGPS_Switch, which starts iGO8
Ik wil Hypergps B5 installeren, maar na 't kiezen voor apparaat of opslagkaart (Touch Pro) geeft 't aan: "Installatie is mislukt. Het programma kan niet worden geïnstalleerd of de instelling kan niet worden doorgevoerd omdat de juiste systeemtoestemming niet beschikbaar is"
Na 'n softreset geeft 'ie 'tzelfde aan, iemand 'n idee wat er fout gaat?
Na 'n softreset geeft 'ie 'tzelfde aan, iemand 'n idee wat er fout gaat?
Daarvoor moet je beemer_cert.cab installeren, jij mag schijnbaar geen "ongeautoriseerde" applicaties/drivers installeren.
Dat heb ik dus ook gedaan, eerst die beemer_cert en dan meteen hypergps, maar ook met 'n soft-reset ertussen geprobeerd. Niets helpt

Had je al een eerdere beta geinstalleerd staan?
Zo ja, dan moet je in \Windows de gfmapi.dll deleten.
(Niet zoeken met de standaard File Explorer, die toont de file niet, gebruik je PC via ActiveSync of op je tel zelf Total Commander of zo
)
(Niet zoeken met de standaard File Explorer, die toont de file niet, gebruik je PC via ActiveSync of op je tel zelf Total Commander of zo
De omnia heeft wel een andere chipset dan de nieuwere htc toestellen (vanaf de diamond ongeveer), dus het kan zijn dat die een iets andere aanpak heeft. Zoek anders even in de thread op xda of er meer mensen hyperGPS geprobeerd hebben op de Omnia.
Dat wist ik niet, eens proberen of dat werkt.Fire69 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 15:51:
[...]
Puntje 3 t.e.m. 5 moet je enkel doen om te testen of je HyperGPS werkt natuurlijk. Dit moet je niet elke keer doen als je wilt navigeren.
In puntje 5 mag je HyperGPS trouwens gerust afsluiten, de driver blijft dan gewoon actief (scheelt toch weer wat cpu/mem die iGO hard nodig heeft)
Bij mij niet na installatie van beta 5, maar dat was misschien omdat de settings nog in sys.txt en system.ini stonden?De eerste keer dat je iGO start na installatie van HyperGPS zal je bijna zeker een HW-detectie moeten doen. Zo was het bij mij iig toch.
HGPS_Switch werkt bij mij niet goed. Die start wel de navigatie op, maar niet hyperGPS volgens mij...Als je trouwens de TMC-driver automatisch wil laten starten voor je iGO opstart, kan je je shortcuts instellen op de volgende manier (in het Engels, geen zin om te vertalen, sorry):
This is how I have it set up:
- In your iGO-folder, create a shortcut to iGO8.exe and rename it to NavApp
- Copy HPGS_Switch.exe to your iGO8-folder.
- Create a shortcut to HGPS_Switch, rename it to iGO8 and move it to \Windows\Start Menu\Programs
Now you have iGO8 in your Start Menu (All Programs-list in TouchFlo) which starts HGPS_Switch, which starts iGO8
[ Voor 74% gewijzigd door gwystyl op 09-06-2009 20:16 ]
Dit was 't "probleem" inmiddels heb ik 'm werkend en ga ik eens op zoek naar 'n antennefunctie en laadkabel in één voor in m'n autoFire69 schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 19:17:
Had je al een eerdere beta geinstalleerd staan?
(Niet zoeken met de standaard File Explorer, die toont de file niet, gebruik je PC via ActiveSync of op je tel zelf Total Commander of zo)

als je hem gevonden hebt, roep dan even!Eric_Cantona schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:35:
[...]
Dit was 't "probleem" inmiddels heb ik 'm werkend en ga ik eens op zoek naar 'n antennefunctie en laadkabel in één voor in m'n autoJammer dat de standaard HTC-laadkabels geen antennefunctie hebben
Daarom dat je op de TMC-knop moet drukken, dan wordt de driver geladen.gwystyl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:14:
[...]
Dat wist ik niet, eens proberen of dat werkt.
Als je HGPS afsluit en weer opstart, zal hij nog steeds 'active' staan
Vreemd, want hij moet eerst de driver starten, voor hij verder gaat met de navigatie.[...]
HGPS_Switch werkt bij mij niet goed. Die start wel de navigatie op, maar niet hyperGPS volgens mij...
Daarom dat het lijkt alsof er ~5sec niks gebeurt, voordat iGO er door komt.
Had ik op xda-dev al eens naar verwezen:Eric_Cantona schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 20:35:
[...]
Dit was 't "probleem" inmiddels heb ik 'm werkend en ga ik eens op zoek naar 'n antennefunctie en laadkabel in één voor in m'n autoJammer dat de standaard HTC-laadkabels geen antennefunctie hebben
http://cgi.ebay.com/Mini-...294%3A50#ebayphotohosting
Volgens iemand op xda-dev die hem heeft, werkt dit goed.
Deze splitter zou moeten werken om TMC i.c.m. opladen te ontvangen.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Stefke op 09-06-2009 23:03 ]
Wie van jullie heeft ook de ervaring dat de snelheidslimieten die iGO neerzet in 9 van de 10 gevallen onjuist zijn?
Op snelwegen doet hij op sommige stukken 50km/h weergeven, binnen de bebouwde kom soms 80km/h. Zeer raar, en bij TomTom had ik dit niet.
Op snelwegen doet hij op sommige stukken 50km/h weergeven, binnen de bebouwde kom soms 80km/h. Zeer raar, en bij TomTom had ik dit niet.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Dat is opgeslagen in de kaart, volgens mij niet specifiek iGO of TomTom.
Heb zelf gemerkt dat de kaart Nederland Q3/2008 (Navteq) het hier in de omgeving beter doet dan de nieuwere kaart Nederland Q1/2009 (TeleAtlas). Ook nieuwe wegen staan soms nog niet op de (nieuwere) TeleAtlas kaart, welke al wel op de Navteq kaart te vinden zijn.
Welke kaart gebruik je momenteel?
Heb zelf gemerkt dat de kaart Nederland Q3/2008 (Navteq) het hier in de omgeving beter doet dan de nieuwere kaart Nederland Q1/2009 (TeleAtlas). Ook nieuwe wegen staan soms nog niet op de (nieuwere) TeleAtlas kaart, welke al wel op de Navteq kaart te vinden zijn.
Welke kaart gebruik je momenteel?
Niemand een idee waarom na het afsluiten van Igo ook second today afgesloten wordt? Voert Igo een geheugenclean uit misschien?
Met deze autolader zou 't ook moeten lukken.Eric_Cantona schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 21:22:
[...]
Deze splitter zou moeten werken om TMC i.c.m. opladen te ontvangen.
Ik heb inmiddels dat kastje besteld, dus dat ga ik eerst eens uitproberen. Autolader is ook (goedkoper) te vinden op eBay.
Kaarten van Jordanie en Egypte, zijn die er wel voor IGO 8.3?
Ik kan ze nergens vinden op internet. Kan iemand bevestigen dat ze niet bestaan, of een tip geven waar ze zijn te vinden?
TMC functie doet het prima op mijn SE Xperia.
Ik kan ze nergens vinden op internet. Kan iemand bevestigen dat ze niet bestaan, of een tip geven waar ze zijn te vinden?
TMC functie doet het prima op mijn SE Xperia.
Volgens mij moeten die er gewoon zijn, dacht ze wel eens tegen gekomen te zijn...
Dit is geen freeware, links worden dus niet gewaardeerd. Wel vraag ook ik me af waar het spul dan te koop is.Politoer schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:39:
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
Vast in webshops van de betreffende landen zelf...pven schreef op zondag 14 juni 2009 @ 18:18:
[...]
Dit is geen freeware, links worden dus niet gewaardeerd. Wel vraag ook ik me af waar het spul dan te koop is.
Anoniem: 307322
Hallo ik heb even een vraagje,
ik heb ene Omnia en gebruik al ruime tijd Igo 8 en bevalt goed,
maar... nu wil ik er een skin op krijgen en heb die van Ultra skin.
maar igo laad em niet iemand die meer weet?
het bestand staat in de igo8 /content/skins
alvast bedankt
ik heb ene Omnia en gebruik al ruime tijd Igo 8 en bevalt goed,
maar... nu wil ik er een skin op krijgen en heb die van Ultra skin.
maar igo laad em niet iemand die meer weet?
het bestand staat in de igo8 /content/skins
alvast bedankt
De Ultra-skin werkt enkel in landscape (net zoals de meeste andere skins).
Dat heb ik ook hier moeten ontdekken.
Dat heb ik ook hier moeten ontdekken.
zo gebruik ik em altijd maar het knopje schil blijft grijs en ik weet niet welke bestanden ik waar moet zetten
Je moet de skin niet uitpakken he. Gewoon zo als zip bestand in de skin folder zetten.
Ook niet vergeten dat de resolutie ondersteunt moet worden in de skin, anders wordt hij niet zichtbaar.
OKee sorry ik zal even wat duidelijker zijn, ik wil de kikker 3.2 skin in mijn igo 8 van 13 nov 2008 plaatsen alleen hij doet het niet. de zip file stat in mijn opslag/Igo/igo8/content/skin (omnia) maar in het progamma kan ik niets selecteren qua schil?
alvat bedankt. Mvg Richard
Waar staat de rest van igo?Anoniem: 307322 schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:53:
OKee sorry ik zal even wat duidelijker zijn, ik wil de kikker 3.2 skin in mijn igo 8 van 13 nov 2008 plaatsen alleen hij doet het niet. de zip file stat in mijn opslag/Igo/igo8/content/skin (omnia) maar in het progamma kan ik niets selecteren qua schil?
Als die in mijn opslag/Igo/igo8/ staat moet dat het probleem niet zijn, maar het kan zijn dat je mappenstructuur niet klopt. De map content moet in dezelfde map staan als igo8.exe en sys.txt. De map skin is weer een submap van content.
Open het zipbestand van de skin eens en kijk of in de map ui_igo een submap 480_640 voorkomt (Portrait). Als ik een site waar die skin te vinden is moet geloven, bestaat die namelijk niet. Je kan de skin alleen gebruiken in Landscape mode, ofwel 640x480 (omnia is toch vga?).
Zet in de instellingen eens de orientatie op landscape en probeer na het opnieuw opstarten van igo nog eens de skin te selecteren.
omnia is wqvga, dus er moet een 240x400 of 400x240-mapje instaan.
Die Kikker 3.2 skin, is die niet voor Igo 8.3.2xxx. Als jij nog een versie hebt van nov. 2008 kan dit een Igo 8.0xxx of een 8.3.0xxx versie zijn. Dan werkt die kikkerskin dus niet!
edit: Oh en volgens mij werkt Kikker niet in Portraitmode... (Tenminste wat ik lees in zijn topic op een forum dat ik hier volgens mij niet kan posten...)
edit: Oh en volgens mij werkt Kikker niet in Portraitmode... (Tenminste wat ik lees in zijn topic op een forum dat ik hier volgens mij niet kan posten...)
[ Voor 35% gewijzigd door DiMacho op 24-06-2009 12:00 ]
Ik ben bezig met IGO8 op me omnia te zetten maar ik wil deze niet op het geleverde MicroSD kaartje laten staan omdat ik me 8gb kaartje er weer in wil stoppen. Nu heb ik alles gekopieerd en zie ik een folder DEM van ongeveer 800MB groot. Hierin staan een berg landen met de extensie DEM. Wat voor bestanden zijn dit? En kunnen deze eventueel weg? Scheelt me wat ruimte op mijn internet geheugen.
Thanks.
Thanks.
https://eu.diablo3.com/en/profile/admrobo-1762/hero/79407822 - Xbox gamertag: control1983
Die kunnen weg, maar volgens mij ben je dan het relief van je kaarten kwijt.
Trouwens wel vreemd dat het 800MB is. Bij mij is Europa 1 grote file van ~250MB, 1 voor USA (kleiner dan EU), Azië en nog wat andere continenten heb elk ook een kleine file. Totaal is iets van 300MB.
Trouwens wel vreemd dat het 800MB is. Bij mij is Europa 1 grote file van ~250MB, 1 voor USA (kleiner dan EU), Azië en nog wat andere continenten heb elk ook een kleine file. Totaal is iets van 300MB.