Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

Lieutenant C. schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 12:07:
[...]

Omdat er bijvoorbeeld nog geen HDTV gekocht is... Omdat er elders in huis nog een ouderwetse beeldbuis staat waar je het beeld naartoe door kunt zetten... En zo kan ik er nog een paar bedenken.
waarom koop je dan niet gewoon een scart decoder, die zijn tenminste super goed getest ipv dit product :?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 11:55
Royz schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 13:28:
[...]

waarom koop je dan niet gewoon een scart decoder, die zijn tenminste super goed getest ipv dit product :?
Omdat ik 1: zoals ik reeds aangaf van plan ben binnen afzienbare tijd een HDTV aan te schaffen (wrs een 50" Plasma 1080P toestel) en dan dus ook een HD tv receiver wil hebben en 2: omdat ik ITV met PVR functionaliteit wilde hebben. En daar bestaat er momenteel maar 1 van voor het Ziggonetwerk... Tel dat op bij het feit dat je nu maar 99eu betaald voor dit ding itt 459eu wat dat apparaat normaliter moet kosten, tja, dan is de keus voor mij makkelijk.

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-07-2023
Euh, misschien een misplaatste/vreemde vraag, maar kan je zonder het extra "Interactief Totaal pakket" abbo van Ziggo (video on demand enzo) wel gewoon Timeshiften met de Cisco 8455DVB. Logica zegt mij dat het gewoon moet gaan, ongeacht of je zo'n totaal pakket heb of niet. En/of moet je daar nog iets voor instellen?

Ik heb al gezocht uiteraard, maar ik kom enkel maar op 'advertenties' uit van Ziggo als ik naar Timeshift zoek, waarmee ze hun Interactief Totaal Pakket promoten.

(even ter duidelijkheid, ik heb zelf geen "televisie" (de media; voor Bluray's staat er een mooie Pana' Plasma) in mijn woning, simpelweg omdat ik het een zeer geestdodend medium vind. :9 Echter, staat bij mijn moeder zo'n Cisco kastje, die enkel als veredelde zapdoos/Videorecorder word gebruikt)

[ Voor 11% gewijzigd door SirNobax op 20-11-2009 21:17 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Als je zonder interactieve TV wilt timeshiften bij Ziggo, neem dan gewoon een Humax 5050C. Werkt uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
Nah, ik hoef geen zapdoos, timeshiften gaat prima met Blurays/Computer :> , en mijn moeder heeft het apparaat net een paar weken staan, dus die Cisco is voorlopig nog niet aan vervanging toe. 8)7

Maarja, jammer dat Timeshift dus niet werkt zonder dat pakket, en IMHO heel vreemd dat ze op die manier Interactieve TV willen pushen.

[ Voor 3% gewijzigd door SirNobax op 21-11-2009 12:25 ]

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
De decoder neemt standaard op, waarbij je kunt pauzeren, terugspoelen etc.
En dat is dus zonder IT.

Greetz MrBaaco

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij moeten we met zijn allen gewoon even een jaartje wachten totdat iTV van Ziggo leuk wordt...

Die kastjes van Digitale TV kostten twee jaar geleden ook nog het nodige, en die verschijten ze nu.

Ik heb het idee dat Ziggo langzaam aan iedereen naar digitale televisie wil hebben, op welke manier dan ook. Interactieve TV kost nu 16,- p/m + 460 euro voor de tuner of doe er 17,- p/m boven op en je hebt hem (al) voor 99 euro.

Nog een jaartje en het ding is gratis. :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voorthuizen
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-05 11:34
Ik zag dat Ziggo momenteel een aantal Alles-in-1 tot 31 december 2009 aanbiedingen heeft lopen:
o.a. Alles-in-1 Basis
€ 39,95* per maand (vanaf 1 januari 2010 + € 1,55 per maand)
Interactieve TV Ontvanger € 99,-
zonder vast contract
Internet
down 1.5 Mbit/s
up 0.25 Mbit/s

Ik heb momenteel alleen een Ziggo digitaal tv abonnement van €16 p/m (Internet en Bellen doe ik via XMS glasvezel) en wil nu de aanbieding aanschaffen en dan gelijk weer de aanbieding opzeggen (zonder vast contract = opzegtermijn van 1 maand - Actievoorwaarden-ZIGGO-Alles-in-1). Dan heb ik toch voor ca. €140 een HD-PVR ter waarde van €460,-?? Of is dat te simpel gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 03-06 17:57
Heb vandaag mijn alles in 1 plus binnen met Cisco 8455DVB HD PVR en ubee evm3200. Tip voor andere mensen die het besteld hebben. Ziggo medewerkers geven een andere opleverdatum aan! Ze hadden tegen mij gezegd eind december/begin januari en heb ik alles al binnen :)

In verhouding met mijn oude Samsung DCB-B270, geeft de Cisco 8455DVB echt slecht beeld. Het lijkt wel analoog, met uitzondering van Ned 1,2 en 3 in HD.

De Cisco 8455DVB is heel pixelachtig, terwijl de Samsung DCB-B270 heel smooth is.

De Cisco 8455DVB lijkt alsof je in photoshop maximaal unmask sharpness doet en een 150dpi bestand downgrade naar 50dpi

De Samsung DCB-B270 leek alsof je in photoshop noise reduction doet en de beeld 150dpi blijft.

(sorry voor de vreemde vergelijking, maar ik weet geen andere voorbeeld)

Voorbeeld gevonden:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/HD_vs_SD_resolutions.png

Beeld van de Cisco 8455DVB lijkt of de afbeelding van 480i en beeld van de Samsung DCB-B270 lijkt op 480p.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:28
Heb je de cisco misschien verkeerd ingesteld? Hier geen problemen en gewoon goed beeld? Ik heb zelf ook de cisco.

[ Voor 13% gewijzigd door Freezerator op 04-12-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:49

geerttttt

Manisch positief

THE_BASE schreef op donderdag 26 november 2009 @ 11:22:
Volgens mij moeten we met zijn allen gewoon even een jaartje wachten totdat iTV van Ziggo leuk wordt...

Die kastjes van Digitale TV kostten twee jaar geleden ook nog het nodige, en die verschijten ze nu.

Ik heb het idee dat Ziggo langzaam aan iedereen naar digitale televisie wil hebben, op welke manier dan ook. Interactieve TV kost nu 16,- p/m + 460 euro voor de tuner of doe er 17,- p/m boven op en je hebt hem (al) voor 99 euro.

Nog een jaartje en het ding is gratis. :)
nog een jaartje en het is overbodig bedoel je.
Telkens meer tv's & blu-ray spelers die uitgerust zijn met een internet aansluiting, en er zijn plannen in ontwerp om zaken als uitzendinggemist en rtlgemist e.d. op je tv te krijgen. Opzich ook wel logisch aangezien zowel uitzendinggemist als rtlgemist reclame laat zien voorafgaand van de film. Kun je straks dus zonder iTV abbo alles daarvan kijken, en dan is het aanbod ook een stuk groter in vergelijking met ziggo.

Dit is een markt waar ziggo nu nog tijdelijk veel in te zeggen heeft, wellicht dat ze daarom die decoder zo goedkoop doen, om mensen nu naar itv te krijgen en tevens mensen uit te rusten met alles in 1. (volgensmij pakken ze aardig wat winst op een alles in 1 pakket ipv 1 of 2 diensten via hun.

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirNobax
MrBaaco schreef op maandag 23 november 2009 @ 17:56:
De decoder neemt standaard op, waarbij je kunt pauzeren, terugspoelen etc.
En dat is dus zonder IT.
Bedankt voor je reactie, ik heb het net geprobeerd, en inderdaad, Timeshift werkt gewoon. _/-\o_

Pentaxiaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 13:15
Freezerator schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:52:
Heb je de cisco misschien verkeerd ingesteld? Hier geen problemen en gewoon goed beeld? Ik heb zelf ook de cisco.
De cisco stuurt standaard het beeld op de laagste kwaliteit uit, 480i of zo iets. Dat moet je handmatig even op 1080i zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Als er hier nog mensen zijn die hun cashback niet retour hebben gekregen bij de Cisco decoder, zie deze post:
Kecin in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 6"
(Dit is dus als je bijvoorbeeld je Cisco pakket gekocht hebt bij BCC/MediaMarkt o.i.d.)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

geerttttt schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:12:
[...]

nog een jaartje en het is overbodig bedoel je.
Telkens meer tv's & blu-ray spelers die uitgerust zijn met een internet aansluiting, en er zijn plannen in ontwerp om zaken als uitzendinggemist en rtlgemist e.d. op je tv te krijgen. Opzich ook wel logisch aangezien zowel uitzendinggemist als rtlgemist reclame laat zien voorafgaand van de film. Kun je straks dus zonder iTV abbo alles daarvan kijken, en dan is het aanbod ook een stuk groter in vergelijking met ziggo.

Dit is een markt waar ziggo nu nog tijdelijk veel in te zeggen heeft, wellicht dat ze daarom die decoder zo goedkoop doen, om mensen nu naar itv te krijgen en tevens mensen uit te rusten met alles in 1. (volgensmij pakken ze aardig wat winst op een alles in 1 pakket ipv 1 of 2 diensten via hun.
Tele2 heeft dat al een tijd, uitzending gemist, en je kan ook films huren e.d.
Zelfs mijn PS3 kan sinds een tijdje op uitzendinggemist. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Giem schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:10:
[...]

De cisco stuurt standaard het beeld op de laagste kwaliteit uit, 480i of zo iets. Dat moet je handmatig even op 1080i zetten.
Ik heb het handmatig op 720p gezet. 1080i vond ik minder fijn. Maar in verhouding met de samsung valt de Cisco qua beeldkwaliteit tegen. HD zenders zijn wel iets mooier, maar absolute niet te vergelijken met een blueray. Het is HD zoals youtube HD is. 720 of 1080 pixels hoog, maar met een laag bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14-01 13:50
Is het met de pvr van Cisko ook mogelijk de (HD)films van film1 ook op te nemen (ongeacht of je ook interactieve tv) hebt), of zijn hier restricties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 03-06 18:49

geerttttt

Manisch positief

Ik heb mijn interactieve ontvanger via component (rood blauw groen kabeltjes) aangesloten aangezien hdmi niet echt een goede oplossing is bij mij. Wat echter echt verrot is aan dat ding is dat je dan geen resolutie meer kunt kiezen.

Hoe ik dat opgelost heb is door ook hdmi in te pluggen van decoder naar tv maar niet te gebruiken, dan kan ik wel resolutie kiezen en dat stuurt hij dus ook in die resolutie naar mijn tv.

Echter, soms valt ie terug naar 720p... errg irritant, moet ik hem zelf weer op 1080i zetten, is hier nog iets van een fix voor? :o

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33
geerttttt schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:52:
Ik heb mijn interactieve ontvanger via component (rood blauw groen kabeltjes) aangesloten aangezien hdmi niet echt een goede oplossing is bij mij. Wat echter echt verrot is aan dat ding is dat je dan geen resolutie meer kunt kiezen.

Hoe ik dat opgelost heb is door ook hdmi in te pluggen van decoder naar tv maar niet te gebruiken, dan kan ik wel resolutie kiezen en dat stuurt hij dus ook in die resolutie naar mijn tv.
Volgens mij geeft de Cisco via component toch helemaal geen HD signalen?
Ziggo heeft de analoge component HD uitgang namelijk gelimiteerd tot PAL SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Frank76NL schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 20:38:
Is het met de pvr van Cisko ook mogelijk de (HD)films van film1 ook op te nemen (ongeacht of je ook interactieve tv) hebt), of zijn hier restricties voor?
Kan gewoon :).
Geen restricties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb wat probleempjes met mijn smartcard registratie voor het interactieve gedeelte. Heeft iemand hier ook last van?

Wat we willen:
  • internet (werkt reeks)
  • telefonie (werkt nog altijd via KPN)
  • een geactiveerde smartcard... (werkt nog op proefperiode ? )
  • I-TV met alleen tvtheek
Wat ik zie:
  • Op de site van ziggo zie ik tussen de smartcards nog altijd niet mijn nieuwe geregistreerde kaart.
  • Op de site van ziggo zie ik nog altijd mijn oude abbonementen
Wat al geprobeerd is:
  • 3 keer contact opgenomen met ziggo via helpdesk telefoonlijn, waarvan
  • 2 keer geprobeerd smartcard te activeren
  • 1 keer geprobeerd wordt door te verwijzen naar andere afdeling (wijziging contract)
Markant probleempje @ziggo site:
smartcard registratie formulier van ziggo heeft gewoon TVTheek en Net gemist omgekeerd in het formulier staan.
Bij checkbox TVTheek staat label TVTheek en als informatie link erachter staat uitleg van Netgemist
Bij checkbox NetGemist staat label NetGemist en als informatie link erachter staat uitleg TVTheek

Ik snap echt niet wat het probleem is om een kaart te activeren met het juiste gedrag...

Edit: Op het moment werkt het I-TV gedeelte van promoties bekijken (films bestellen nog niet uitgeprobeerd) en net gemist /wedstrijd gemist etc.

[ Voor 41% gewijzigd door lordloeder op 18-12-2009 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 11:22
Ik ben ook van het weekend bezitter geworden van de Cisco 8455DVB. Ik had een Humax 9200i met scart aangesloten. maar die heb ik geruild met mn schoonouders die de cisco hadden gekregen.
Ik maak geen gebruik van ITV. Ik zag dat mn signaal sterkte rond de 30% 40% (incl versterker) dus er komt een monteur woensdag. Ik vind de cisco behoorlijk traag en het beeld minder over HDMI in 1080i dan met de Humax over scart. je ziet meer blokkerigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-04 11:22
toch de humax weer neergezet. vond die cisco om te huilen. Soms viel het geluid weg, en kon ik ineens weer rebooten. Beeld kwaliteit vond ik tegenvallen, menu's traag, en kan niet dubbel opnemen en 1 kijken, iets wat ik met de humax wel kon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Zijn er meer mensen die met de Cisco 8455DVB HD PVR last hebben van de volgende:

Als wij s'avond vergeten de cisco apparaat uit te zetten, komt het vaak voor dat ie vastlopt. De volgende dag moeten wij eerst de stekker eruit trekken en weer erin doen. Na 20 seconden (opstarttijd) doet ie het weer.

Nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Ik vraag mij af of de interactive ontvanger van Samsung, de SMTH3102D, ook gebruik kan maken van time shift en pauzeren van programma's? Zelf verwacht ik dat dit mogelijk moet zijn bij on demand en de TV-theek ondanks dat het kastje geen harde schijff heeft, dus wel via het netwerk. Gewone "linaire tv"(zoals de dame van Ziggo het zo mooi stelde in het interview op Hardware.info) wordt naar mijn verwacting niet gebufferd vanuit de aanbieder (Ziggo) verwacht ik?

Wie weet hier het fijne van?

(vooral geïnteresseerd door het mislopen van de Cisco aanbieding 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank76NL schreef op zondag 03 januari 2010 @ 13:42:
Ik vraag mij af of de interactive ontvanger van Samsung, de SMTH3102D, ook gebruik kan maken van time shift en pauzeren van programma's? Zelf verwacht ik dat dit mogelijk moet zijn bij on demand en de TV-theek ondanks dat het kastje geen harde schijff heeft, dus wel via het netwerk. Gewone "linaire tv"(zoals de dame van Ziggo het zo mooi stelde in het interview op Hardware.info) wordt naar mijn verwacting niet gebufferd vanuit de aanbieder (Ziggo) verwacht ik?

Wie weet hier het fijne van?

(vooral geinteresserd door het mislopen van de Cisco aanbieding 8)7 )
Bij VOD content wordt er van het bestelde programma of film speciaal een kanaal opgezet voor de ontvanger in één van de VOD Transport Streams. De besturing van die content gaat via het geïntegreerde DOCSIS modem in de ontvanger. Als je de boel pauzeert wordt dus effectief de MPEG stream richting jouw ontvanger even stilgezet. De pauze wordt dus uitgevoerd op de VOD server evenals vooruit en achteruit spoelen. Als ik wel eens een door de buren in mijn wijk bestelde film of programma mee kijk met een DVB-C PC-TV kaart, dan zie ik dus ook de besturing van dat programma als de buren de boel bijvoorbeeld even op pauze zetten om iets te gaan doen.

Bij de digitale TV kanalen is de werking van de ontvanger gelijk aan iedere andere externe kabel ontvanger. Als er dus een harddisk in zit, dan zal er waarschijnlijk ook timeshifting functionaliteit zijn omdat je voor dergelijke functionaliteit nu eenmaal een MPEG stream buffer medium zoals een harddisk nodig hebt. Zit er geen harddisk in dan ontbreekt ook dergelijke functionaliteit in een ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Bedankt ArChie! Mag ik daaruit concluderen dat mijn eerdere redenatie klopt en dat deze functie enkel onsteund wordt bij Net Gemist, TV-theek en On-demand? Dus dat je het enkel mist bij linaire TV? En dat ook een zender als Film 1 gewoon onder liniair blijft vallen?

[ Voor 14% gewijzigd door FrankNLD op 03-01-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frank76NL schreef op zondag 03 januari 2010 @ 14:21:
Bedankt ArChie! Mag ik daaruit concluderen dat mijn eerdere redenatie klopt en dat deze functie enkel onsteund wordt bij Net Gemist, TV-theek en On-demand?
Ja, Net Gemist, TV-theek en On-demand zijn allemaal toepassingen waarbij je als klant een programma of een film besteld die speciaal naar jouw ontvanger wordt verstuurd. Vandaar de naam Video On Demand (VOD) voor dergelijke toepassingen. En voor die toepassingen heb je dus een speciale ontvanger nodig die met de VOD servers van Ziggo kan communiceren.
Dus dat je het enkel mist bij linaire TV? En dat ook een zender als Film 1 gewoon onder liniair blijft vallen?
Ik noem dat gewoon digitale TV kanalen en geen "linaire TV". En met die gewone digitale TV kanalen werkt een Cisco of een Samsung VOD ontvanger op dezelfde manier als iedere andere voor Ziggo geschikte ontvanger. Daaraan verandert niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:25
Als je enkel aan pauzeren genoeg hebt, dan kan je natuurlijk ook een 9200c of 5050c kopen.
Daarin zit een hardeschijf, en neemt eigenlijk alles op waarnaar je kijkt. Gaat de telefoon tijdens je favoriete serie? Druk op de pauze knop.. en als je ophangt kan je weer verder kijken.

Je mist een doelpunt van ajax? Even paar seconden terug in de tijd en je ziet hem alsnog.
Nadeel van die humaxen? De 9200c is alleen SD, en beiden doen niet aan VOD.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 03-01-2010 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankNLD
Zijn de programma's die oorspronkelijk in HD zijn uitgezonden (Nederland 1,2,3) via NetGemist en TVtheek ook in HD terug te zien?

[ Voor 7% gewijzigd door FrankNLD op 04-01-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fire-breath
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-06 09:55
Hallo, ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb nu interactieve tv van ziggo, ik kan het alleen niet gebruiken. Ik heb al gebeld met de helpdesk van ziggo. Daar werd mij verteld dat mijn kabels waarschijnlijk te lang zijn. Ik slaap op zolder en woon in een soort studentenhuis waarbij ik de enige ben met digitale tv.

De situatie zoals het nu is:
hoofdaansluiting is beneden in de woonkamer, hoofdaansluiting is in een 1 gatsdoos geplaatst.
eengats --> versterker van ziggo --> zwaartste versterking gaat naar zolder (2e etage, lengte kabel weet ik niet zeker, ik schat 15-20 meter)
Op zolder loopt het uit in een 1 gatsdoos, daarop zit de splitter voor tv en internet (die nodig is om het modem op aan te sluiten), vanuitde splitter gaat het signaal met een kabel van ongeveer 7 meter naar de decoder toe.

De signaal sterkte van de deocder is 60%, dat zou toch voldoende moeten zijn? Ik heb de decoder beneden geplaatst, ik kon daar wel in het Ooit gemist gedeelte komen (wat boven op zolder niet kan sinds ik de internetsplitter heb met internet van ziggo). Ik heb voor de zekerheid de schakelaar omgezet van de splitter, ook dat hielp niet.

Ik zie dat de lengte lang is. Als we vanaf de hoofdaansluiting een kabel recht naar boven laten lopen, een gat boren in de beide plafonds en dan direct naar de decoder schat ik dat de lengte op ongeveer 12 meter zit. Voordat we gaan boren (dit is nogal een probleem omdat het dikke (volgens mij van beton) plafonds zijn) hoop ik eerste te kijken naar andere alternatieven. Hebben jullie enig idee? Ik twijfel ook aan het boren omdat volgens de helpdesk de lengte niet meer dan 10 meter mag zijn, ik weet alleen niet of dit ook echt zo is en als dat zo is of 12 meter dan wel kan.

Alvast bedankt

EDIT: Is de MegaView61 van marmitek niet iets? Ik zou dan de decoder 1 etage lager kunnen zetten waardoor de kabel korter blijft. Graag reactie over of dit zou kunnen werken. Ik betaal liever geen 100 euro terwijl het niet werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door fire-breath op 07-01-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Laatst online: 25-05 11:55
60% op je decoder is echt te weinig. Ik raad je aan dit draadje effe helemaal te lezen, daarin is dit probleem al vaker langs gekomen. In het kort komt het erop neer dat als je na de antenneversterker nog gaat splitten het hoe dan ook niet werkt. Je zult je internetmodem bij de hoofdcontactdoos moeten zetten en een aparte uitgang van de antenneversterker voor je internet moeten gebruiken. Staat ook allemaal in de installatiehandleiding...

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Laatst online: 18:20
Met mijn samsung decoder hou ik tijdens de installatie van interactieve tv de status 'kabelmodem frequentie'. De interne kabelmodem krijgt dus geen verbinding lijkt het op.

ik zit op: netwerknummer: 7900 -> 369000

aansluiting heb ik als volgt:
code:
1
2
3
muuraansluiting (zonder splitter) -> tratec signaalversterker -> ubee modem
                                                        |
                                                         ------> samsung decoder

Iemand enig idee waarom dit niet werkt? Heb fabrieksinstellingen herstellen geprobeerd.

[ Voor 5% gewijzigd door rewind. op 28-05-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speed60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:30
Update van "Alvast maar een klein schopje...

Ik heb maandag de Cisco binnengekregen (ouch, wat een slechte verhalen 8)7 ), samen met het startpakket iTV. Nu het aansluiten nog, waarvoor ik eea aan het lezen ben (inmiddels gelukkig al wat wijzer qua "retourgeschikt" en "werkt niet achter een tv-splitter" verhalen).

Ik ga jullie hier op de hoogte houden van het werkend krijgen en of het iTV gaat werken.

Ik heb twee paketten gekregen:
- startpakket interactieve tv
- cisco ontvanger

Mijn aansluitschema bij Alles-In-1:

Eengatsaansluiting in de woonkamer
|
Versterker (bijgeleverd in itv pakekt)
|
uitgang 1 ---- Modem (voor internet en telefoon) --- netwerk en telefoon
|
uitgang 2 ----- Cisco iTV ---- HDD recorder (op analoog signaal)
|
uitgang 3 ------- tv boven (analoog)
|
uitgang 4 ----- radio/radio-splitter radio beneden en boven

De Cisco zit op de 2e uitgang met de versterking 2dB, signaal komt op 70%, kwaliteit 100%. Ik was begonnen de Cisco op de 4e uitgang te zetten (+ 8dB), maar dat werkte niet. Volgens Ziggo kan dat komen door een overversterkt signaal.

Data van het info-scherm:
Firmware versie 1.2.0.2
Core versie CO20130
NP versie PVR1.8.64
Loader versie 3.1.0
Serienr. 5xxxxxxx
Producent id. 176.1.xxxxx
Softcell versie 3.4.16 release, for Scientific
Glue versie 3.4.8SA Client
ECT versie 3.4.3.9-1.26
Smartguide versie 1.12.2.320

Wat werkt wel:
1. Digitale tv in HD-kwaliteit. Ik ben overgestap van gewoon digitaal (Humax) naar deze Cisco HD, het beeld vind ik zeer scherp te noemen op mijn Sony HD-Ready tv (720p). Wel in het menu van de Cisco het signaal naar 720p (of zonodig 1080i) zetten!
2. Opnemen op de Cisco. Bij het opnemen van een HD-zender zie ik bij het terugkijken geen zichtbaar kwaliteitsverlies. Het instellen van opnames is duidelijk en werkt goed, het pauzeren van wat je aan het kijken bent werkt perfect. Zelfs wat je aan het kijken bent een stukje terugspoelen werkt, omdat de Cisco standaard ALLES opneemt wat je aan het kijken bent. _/-\o_
3. EPG, elektronische programma gids.

4. Interactieve tv. Tijdens het installeren kreeg ik eerst de melding "Kabelmodem retourpad wisseling kon niet worden afgerond". Later heb ik dus de kabel verplaatst naar de 2e uitgang op de versterker. Het stuk Interactieve tv werkte pas nadat ik het apparaat naar zijn fabrieksinstellingen had teruggezet (Menu Systeem). Ik moet er wel bij vermelden dat ik alle bekabeling en stekkers van hirschman heb.

Net Gemist:
1. Het werkt, ik zie aan de kwaliteit niet of ik nou live zit te kijken of de stream van Net Gemist.
2. De inhoud van de aangeboden programma's valt tegen. Alle zenders van NL1 tot Veronica en net5 zitten erbij. Maar: Vooral alle Amerikaanse series worden hier goed bekeken, en laat die juist helemaal (echt helemaal) ontbreken bij eender welke zender. Ik ga hier maar eens over bellen.

Overige:
1. Berichten over het heel warm worden van de Cisco kan ik nog niet bevestigen, hij staat (edit) nu een week aan en is lauw. Ik heb wel 10cm ruimte boven de Cisco vrij, deze bovenkant zal niet voor niets geheel geperforeerd zijn.
2. De handleiding van de Cisco komt van Ziggo zelf en is tegenwoordig in kleur op glossy papier. Alle info, van het installeren van de zenders tot de werking van interactieve tv (on demand, uitzending gemist, EPG, opnemen, persoonlijke voorkeuren).
3. Nog steeds geen vastlopers gehad.
4. Maar eigenlijk is de handleiding alleen nodig voor de juiste frequentie bij het installeren. Mijn vrouw kan makkelijk met het menu overweg zonder maar 1 letter te hebben gelezen. Conclusie: het menu zit erg goed en logisch in elkaar.

Edit: aansluitschema, reden wijziging aansluitschema, werking
Edit: aansluitschema, net gemist, overig
Edit: wat werkt wel, overige

[ Voor 77% gewijzigd door speed60 op 28-06-2010 14:57 ]

Gigabyte EP43-U3DL - E7500@3,3Ghz - OCZ Reaper 4Gb DDR2-6400 - Club3D HD4770 - Samsung Spinpoint F3 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricjuh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-05 08:49

ricjuh

Make each day your masterpiece

hallo mede ziggo gebruikers,

Ik ondervind ook een probleem met de cisco decoder. Nadat ik deze via hdmi heb aangesloten op mijn nieuwe tv. en bij instellingen output op 1080i heb gezet. Blijft het beeld vaak vast hangen bij het wisselen van zenders.

Daarna geeft die de melding "geen signaal". Ik moet dan de stekker uit de decoder halen en deze opnieuw laten opstarten.

https://steamcommunity.com/id/r1cjuh/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308261

Ik ben van plan om Ziggo Alles in 1 abonnement te nemen. Nu wil ik digitale televisie en de mogelijkheid hebben om ook films / programmas op te nemen. Als ik naar de site kijk denk ik dat ik dan alleen maar voor de Cisco (8455DVB) kan kiezen. Ik lees echter nogal wat negatieve verhalen over deze ontvanger.

Heeft iemand tips of suggesties voor andere ontvangers die beter zijn (minder kwalen hebben) of is de Cisco, bijvoorbeeld door software upgrades inmiddels a beter geworden?

Ik wil dus digitale TV kunnen kijken en progs kunnen opnemen.

Hopelijk kunnen jullie me adviseren...

Mijn dank!!

Merky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Anoniem: 308261 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 12:10:
Ik ben van plan om Ziggo Alles in 1 abonnement te nemen. Nu wil ik digitale televisie en de mogelijkheid hebben om ook films / programmas op te nemen. Als ik naar de site kijk denk ik dat ik dan alleen maar voor de Cisco (8455DVB) kan kiezen. Ik lees echter nogal wat negatieve verhalen over deze ontvanger.
De cisco heb je nodig bij vod. Als je dat niet hoeft kan je ook een humax (5050) kopen.

Lees alsjeblieft dit topic eerst eens door. Wat jij vraagt is al vaker hier gevraagd.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 16-07-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

ik weet niet of dit topic de juiste plek is voor mijn vraag ,
maar stel ik neem ziggo digitaal abbonement
vanaf mijn huisaansluiting tot aan de tv is ongeveer 12 meter langs de muren gemeten
moet ik hiervoor een 12 coax kabel aanleggen of is er een mogelijkheid om het signaal om te zetten naar bijv draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Er is geen enkel draadloos protocol wat genoeg bandbreedte heeft voor het volledige kabelspectrum. Er gaat echt veel informatie over die coaxkabel. Dus ja, je moet een kabel trekken.

Wat wel kan is je decoder meteen aan het aop hangen, en dan met een draadloos setje (marmitek bijvoorbeeld) naar je tv.
Zappen doe je dan gericht naar de decoder (die 12meter verderop staat), en het is vrij storing gevoelig.
Je moet dan wel gebruikmaken van de scart aansluiting, want setjes voor hdmi zijn vrij duur (400 euro).

Goedkoopste handigste oplossing is altijd een coax kabel trekken. Desnoods werk je de kabel weg achter de plint.

[ Voor 89% gewijzigd door job op 26-11-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 239318

Goedkoopste handigste oplossing is altijd een coax kabel trekken. Desnoods werk je de kabel weg achter de plint
dat wilde ik net voorkomen hahaha
dan toch maar eens kijken voor een kabel idd moet alleen nog ff wachten helaas voordat ik kan overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNFmartin
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-07-2024
Ja ,lekker makkelijk.
Interactive tv geld alleen voor nieuwe klanten.
Ik als bestaande klant kan dus mooi een decoder gaan kopen voor de hooftprijs van geloof 449 euro.
Terwijl een nieuwe kalnt 149 euro betaalt voor interactief..
Hoe bedoel je voorkeurs behandeling??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:18
Tja, als je een abonnement afsluit bij een mobiele telefoonprovider krijg je er ook een "gratis" telefoon bij. Bestaande klanten krijgen ook niet iets nieuws.

Je kunt natuurlijk ook via marktplaats zo'n decoder (nieuw) kopen. De prijs is inderdaad erg hoog, maar ik verwacht komende maanden veel nieuws en ook nieuwe producten op dit gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

jongetje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:02:
Tja, als je een abonnement afsluit bij een mobiele telefoonprovider krijg je er ook een "gratis" telefoon bij. Bestaande klanten krijgen ook niet iets nieuws.
Ja maar die nieuwe klanten betalen dat ding in hun abo, na 1 of 2 jaar kunnen ze weer een nieuwe krijgen of overstappen op een goedkoop simonly abo (okay, als je niks doet blijf je je te dure abo betalen, dat zijn dezelfde figuren die een "gratis" xbox360 bij hun telefoon namen). Bij de kabel blijf je altijd hetzelfde betalen.

Maar kan je niet gewoon opzeggen en opnieuw aan laten sluiten? Kost je drie tientjes. Of zelfs alleen maar de helpdesk bellen en daarmee dreigen. :+

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 14-02-2011 11:36 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Tuurlijk kun je opzeggen en opnieuw afsluiten. Ben je wel je telefoonnummer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 02-06 20:27

Mentalist

[avdD]

jongetje schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:47:
Tuurlijk kun je opzeggen en opnieuw afsluiten. Ben je wel je telefoonnummer kwijt.
Dan verkoop je dus eigenlijk je telefoonnummer (wat je misschien niet eens gebruikt) voor €270. Ben je ook meteen van die hele rits vage kennissen af. Geen slechte deal. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 14-02-2011 11:55 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Je kunt ook voor 150 euro zo'n ding op marktplaats scoren, ben je ook klaar.

Anoniem: 32279

Is er ook iets in ontwikkeling waarmee ik interactieve tv + mediaplayer + dvd speler + hdd recorder in 1 apparaat heb wat werkt op ziggo?

Of is dat hopen op iets wat nooit gaat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik vermoed dat dat niet in de nabije toekomst gaat komen. Maar met 2 apparaten, een mediaplayer met dvd speler (en eventueel ingebouwde HDD) en een interactiePVR ben je er ook. In de toekomst kun je misschien wel interactieve tv kijken via een CAM en met nettv tv's kun je dan je bestanden streamen naar je tv. Dan heb je helemaal geen kastjes meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 10:36
Misschien een rare vraag. Ik twijfel om ook de cisco ontvanger aan te schaffen.

Hoe goed is het ontvangs van de IR ontvanger? Ik wil de module eigenlijk wegwerken in mijn kast, maar heb geen zin om elke keer als ik TV wil kijken het deurtje los te zetten. De module in het zicht zetten is ook "not done".

Heeft iemand ervaring met bovenstaande? Ik weet dat IR rechtstreeks in verbinding moet staan. Echter kan ik met mijn TV van 100 euro ook dwars door mijn kast heen mikken.

Wie heeft een oplossing/antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Na meer dan een jaar geleden de Cisco decoder te hebben nog steeds geen ondersteuning in dit Cogas gebied voor ITV.
Jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 25-05 10:00
Ik heb anderhalf jaar een interactieve TV ontvanger van Ziggo, eerste de oude zilveren Cisco en sinds 5 maanden het nieuwe zwarte model.

Ik heb een aantal problemen gehad, waarbij ik verschillende decoders/recorders heb ontvangen van Ziggo die het probleem moesten oplossen. Helaas blijft één probleem bestaan: de decoder schakelt na een opname niet compleet uit. De harde schijf blijft draaien, hetgeen stroom kost en geluid maakt (stoort mij).

Het probleem doet zich voor bij een geprogrammeerde opname, de recorder spint de harde schijf een minuut voor de opname op, het rode lampje gaat dan branden als hij daadwerkelijk begint op te nemen, daarna stopt de opname op de ingeprgrammeerde tijd, het rode lampje gaat uit, MAAR blijft de harde schijf lopen. Pas door de deocder weer aan te zetten en weer uit te zetten, schakelt de harde schijf na 30 seconden uit.

Na vele omzwervingen binnen ziggo en een aantal decoders blijft dit probleem bestaan. Ziggo heeft uiteindelijk erkent dat het probleem zich voordoet en niet opgelost kan worden met een nieuwe decoder, het lijkt dus op een software probleem. Ze hebben echter vooralsnog geen oplossing.

Wie herkent dit probleeem?

[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 15-03-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb dit ook en volgens mij is dit een fout in de firmware. Blijkbaar heeft het weinig prioriteit bij Ziggo om dit op te lossen terwijl steeds meer en meer mensen dit apparaat hebben (via de actie op de site).

Ik heb sterk het idee dat de firmware van de 8455 ("oude/zilveren") en 8485 (nieuwe/zwart) nagenoeg hetzelfde zijn. Ze hebben namelijk precies dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
jongetje schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:32:
Ik heb dit ook en volgens mij is dit een fout in de firmware. Blijkbaar heeft het weinig prioriteit bij Ziggo om dit op te lossen terwijl steeds meer en meer mensen dit apparaat hebben (via de actie op de site).

Ik heb sterk het idee dat de firmware van de 8455 ("oude/zilveren") en 8485 (nieuwe/zwart) nagenoeg hetzelfde zijn. Ze hebben namelijk precies dezelfde problemen.
Dit ligt echt niet bij Ziggo maar bij Cisco... Tenminste ik kan mij niet voorstellen dat Ziggo firmware maakt voor Cisco producten. Ze kunnen het hooguit aangeven.

Als ik kijk op de Cisco site staat er niets op over firmware, dan moet je Ziggo weer benaderen... Het mooie afschuifsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JaMaaT schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Dit ligt echt niet bij Ziggo maar bij Cisco... Tenminste ik kan mij niet voorstellen dat Ziggo firmware maakt voor Cisco producten. Ze kunnen het hooguit aangeven.

Als ik kijk op de Cisco site staat er niets op over firmware, dan moet je Ziggo weer benaderen... Het mooie afschuifsysteem.
Cisco (of andere leverancier) maakt een Ziggo specifieke firmware in opdracht van Ziggo. Dit voor interactieve gedeelte goed te laten werken. In de originele Cisco firmware kun je bijv. 2 opanames tegelijkertijd doen, in die van Ziggo 1 opname tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-06 11:37

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:14:
Helaas blijft één probleem bestaan: de decoder schakelt na een opname niet compleet uit. De harde schijf blijft draaien, hetgeen stroom kost en geluid maakt (stoort mij).
Is het niet zo dat een decoder zolang hij aan staat altijd de zender opneemt waar op hij op staat? Dus dat de harde schijf altijd draait? Als de decoder uit staat moet de schijf uit, en dat gebeurd ook bij jou als je hem uit zet. Maar na een geprogrammeerde opname gaat de decoder niet uit, wat mij logisch lijkt, anders zit je iets te kijken, gaat het apparaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
jongetje schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:25:
[...]

Cisco (of andere leverancier) maakt een Ziggo specifieke firmware in opdracht van Ziggo. Dit voor interactieve gedeelte goed te laten werken. In de originele Cisco firmware kun je bijv. 2 opanames tegelijkertijd doen, in die van Ziggo 1 opname tegelijk.
Ok, dat wist ik niet. Dus Ziggo bepaald de "beperkingen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
beschuit schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:48:
[...]

Is het niet zo dat een decoder zolang hij aan staat altijd de zender opneemt waar op hij op staat? Dus dat de harde schijf altijd draait? Als de decoder uit staat moet de schijf uit, en dat gebeurd ook bij jou als je hem uit zet. Maar na een geprogrammeerde opname gaat de decoder niet uit, wat mij logisch lijkt, anders zit je iets te kijken, gaat het apparaat uit.
Je moet wel goed lezen. Als je iets opneemt en niet tv kijkt, dan blijft na de opname de hardeschijf draaien ook al wordt er niet gekeken en ook niets opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
jongetje schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:35:
[...]
Je moet wel goed lezen. Als je iets opneemt en niet tv kijkt, dan blijft na de opname de hardeschijf draaien ook al wordt er niet gekeken en ook niets opgenomen.
Zo is het.

Ik kijk eigenlijk zelden via de decoder, mede door het geluid dat dat ding produceert. Ik hoor gewoon altijd de schijf lopen dan.

[ Voor 4% gewijzigd door JAHRASTAFARI op 17-03-2011 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-05 19:51
Ik heb ook ff een vraag:

Huidige situatie:

Digitaal totaal pakket van Ziggo, met:
Beneden een TV met een Samsung harddiskrecorder / decoder
Boven een TV met een (eenvoudige) Humax decoder

Wat ik wil:

Beneden EN boven de mogelijkheid om HD te kijken, beneden ook interactieve TV, en (nu komt het) de mogelijkheid om op te nemen op mijn NAS (dus niet op een ingebouwde harddisk) zodat ik dit boven kan afkijken

Wat heb ik zelf al onderzocht?
Dat HD opnemen en afkijken vanaf een NAS gaat met een dreambox. Deze kan echter geen interactieve TV aan (of heb ik het mis??)

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Als je nog geen alles in 1 hebt krijg je nu een interactieve ontvanger voor 99 euro.

Je kunt ook een Humax 5050C kopen, hiermee kun je de opnames eraf halen d.m.v. FTP. en dan met een mediaplayer overal afspelen.

Interactieve TV kan alleen met de Cisco decoders en 1 Samsung decoder (SMTH3102, alleen deze kan niet opnemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Laatst online: 06-05 19:51
Nee goed, dat opnemen gaat met meerdere apparaten, maarre: niet op een NAS die dan vanaf een andere decoder te benaderen is..... Dat gaat dan weer wel met een dreambox, maar die heeft geen interactief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Ik heb nu een alles in 1 extra. Als ik nu zo'n intereactieve decoder wil moet ik eerst dit pakket opzeggen, maar hoe lang moet je dan wachten voordat je weer een alles in 1 extra kan afsluiten met die decoder?

Zit daar een bepaalde tijd tussen of kan dat eigenlijk gelijk weer de volgende dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:33:
Ik heb nu een alles in 1 extra. Als ik nu zo'n intereactieve decoder wil moet ik eerst dit pakket opzeggen, maar hoe lang moet je dan wachten voordat je weer een alles in 1 extra kan afsluiten met die decoder?

Zit daar een bepaalde tijd tussen of kan dat eigenlijk gelijk weer de volgende dag?
Lees eens de actievoorwaarden. Vraag me af of je niet minimaal 1 jaar geen alles in 1 klant geweest mag zijn en je betaald natuurlijk opnieuw aansluitkosten, paar weken geen internet en je telefoonnummer kwijt.

Lijkt me handiger om gewoon ziggo te bellen dat je geïnteresseerd bent in dat ding en wat voor aanbieding ze je kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av4tar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-03-2013
Ik heb sinds 1 sept ook interactieve televisie.
TIjdens het afspelen van een film stopt hij er soms gewoon mee. " wacht tot het spelen begint"
ook krijg ik deze melding als ik een film start.. en uiteindelijk stopt hij ermee en springt hij terug naar tv.
Iemand een idee wat het kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=34510

Er is sinds een dag of wat een storing gaande, als het goed is staat dit ook vermeld op de site van Ziggo.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:16

netblade

Sunrise

Het is eigenlijk niet echt een probleem maar toch zet ik het even neer, misschien dat meer mensen er wat aan hebben.

Ik heb sinds april ziggo in een nieuwbouwwoning, alles werkt prima, snelle verbinding, hd tv zonder storingen alleen interactieve tv wou nooit werken, en ik gebruikte het niet, maar per september is dit natuurlijk een standaard onderdeel van mijn tv extra abonnement dus ik wou hier graag gebruik van maken.
Wonderbaarlijk genoeg deed mijn itv na een stuk of 10 resets en installaties van interactieve tv, totdat ik begin deze week ging schoonmaken en per ongeluk even tegen de coax aankwam waardoor er wat blokjes in beeld kwamen.
Deze gingen vanzelf weer weg maar het lampje van interactieve tv ging weer knipperen op mijn cisco en het gedoe kreeg ik niet meer aan de praat.
Ik had alles op 100% goed aangesloten zelfs plugs gebruikt van Hirschmann met een hoge kwaliteit coaxkabel.
Vanochtend heb ik de proef op de som genomen door een simepele kabel van nog geen 5 euro te gebruiken, en in 1x werkte mijn interactieve tv.
Ik vind het nogal frappant dat een dure kabel en een Hirschmann plug het niet doen terwijl dat bij elkaar een euro of 15 koste, en dat een simpele kabel van nog geen 5 euro het wel doet.

Iemand anders hier ook ervaringen mee?
Ik ben wel blij dat het werkt, kan ik hier tenminste ook zonder zorgen gebruik van maken :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 19:07
Hoe staat het eigenlijk met het aanbod qua films op interactieve televisie van Ziggo? Zitten daar tegenwoordig wel recente films tussen? En wat kost dat dan om te huren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

netblade schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:33:
Iemand anders hier ook ervaringen mee?
Ik ben wel blij dat het werkt, kan ik hier tenminste ook zonder zorgen gebruik van maken :)
ITV is nogal gevoelig voor slechte wcd's, connectoren en kabels, dat is een feit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
McVirusS schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:17:
Hoe staat het eigenlijk met het aanbod qua films op interactieve televisie van Ziggo? Zitten daar tegenwoordig wel recente films tussen? En wat kost dat dan om te huren?
Ja je kunt recente films huren, rond 6,95 per recente film

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
netblade schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 14:33:
Vanochtend heb ik de proef op de som genomen door een simepele kabel van nog geen 5 euro te gebruiken, en in 1x werkte mijn interactieve tv.
Ik vind het nogal frappant dat een dure kabel en een Hirschmann plug het niet doen terwijl dat bij elkaar een euro of 15 koste, en dat een simpele kabel van nog geen 5 euro het wel doet.
Het binnenkomende signaal kan ook te sterk zijn. En ja, een te sterk signaal zorgt ook voor signaal problemen.
Daarom heb ik bij het installeren vaak een 10 meter lange dropveter mee om dat soort zaken uit te sluiten.

Dus wellicht dat dat bij jou het probleem is.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 14-10-2011 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:16

netblade

Sunrise

job schreef op vrijdag 14 oktober 2011 @ 15:58:
[...]

Het binnenkomende signaal kan ook te sterk zijn. En ja, een te sterk signaal zorgt ook voor signaal problemen.
Daarom heb ik bij het installeren vaak een 10 meter lange dropveter mee om dat soort zaken uit te sluiten.

Dus wellicht dat dat bij jou het probleem is.
Hmm hij zit hier al tegen de 10 meter aan kabel (nieuwbouwwoning, wat mis gegaan tijdens het omdraaien van coax en rj11 hehe) dus ik vind het een beetje vreemd. Maar het werkt nog steeds, dus ik ben dik tevreden :)

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friander
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-04-2022
Bij mijn decoder is de kableingang afgebroken zodat ik geen signaal meer kan binnenbrengen. Uiteraard is de decoder net uit de garantie dus ik wil proberen hem zelf te repareren. Er is door Cisco echter gebruik gemaakt van torx schroeven met een pinnetje in het midden zodat je met de normalen torx schroevendraaiers er niet in kunt. Weet iemand of er een holle torx schroevendraaier of bitje bestaat en zo ja waar verkrijgbaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dat heet Torx TR en daar zijn ongetwijfeld schroevendraaiers voor te krijgen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
JAHRASTAFARI schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:14:
Ik heb anderhalf jaar een interactieve TV ontvanger van Ziggo, eerste de oude zilveren Cisco en sinds 5 maanden het nieuwe zwarte model.

Ik heb een aantal problemen gehad, waarbij ik verschillende decoders/recorders heb ontvangen van Ziggo die het probleem moesten oplossen. Helaas blijft één probleem bestaan: de decoder schakelt na een opname niet compleet uit. De harde schijf blijft draaien, hetgeen stroom kost en geluid maakt (stoort mij).

Het probleem doet zich voor bij een geprogrammeerde opname, de recorder spint de harde schijf een minuut voor de opname op, het rode lampje gaat dan branden als hij daadwerkelijk begint op te nemen, daarna stopt de opname op de ingeprgrammeerde tijd, het rode lampje gaat uit, MAAR blijft de harde schijf lopen. Pas door de deocder weer aan te zetten en weer uit te zetten, schakelt de harde schijf na 30 seconden uit.

Na vele omzwervingen binnen ziggo en een aantal decoders blijft dit probleem bestaan. Ziggo heeft uiteindelijk erkent dat het probleem zich voordoet en niet opgelost kan worden met een nieuwe decoder, het lijkt dus op een software probleem. Ze hebben echter vooralsnog geen oplossing.

Wie herkent dit probleeem?
Weet iemand of er inmiddels al een update hiervoor in de maak is? Wordt er een beetje moe van. Elke dag weer, loopt dat ding te draaien als er iets is opgenomen. Hij lijkt uit, maar de harde schijf draait nog, kost stroom en maakt lawaai.

Wie heeft dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:33:
[...]
Weet iemand of er inmiddels al een update hiervoor in de maak is? Wordt er een beetje moe van. Elke dag weer, loopt dat ding te draaien als er iets is opgenomen. Hij lijkt uit, maar de harde schijf draait nog, kost stroom en maakt lawaai.

Wie heeft dit probleem ook?
Iedereen heeft dit probleem. Ziggo geeft dit ding blijkbaar geen hoge prioriteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
jongetje schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:36:
[...]Iedereen heeft dit probleem. Ziggo geeft dit ding blijkbaar geen hoge prioriteit...
En daar leggen we ons bij neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 22:27

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ziggo zal wel zoiets hebben van "zolang mensen nog interactieve TV nemen met die recorder erbij, zal het wel geen probleem zijn".

Of je kiest ervoor je digitale TV op te zeggen. Dan kan Ziggo ook niet meer gaan schermen met "maar iedereen wil digitale TV".

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
JAHRASTAFARI schreef op woensdag 09 november 2011 @ 13:42:
[...]
En daar leggen we ons bij neer?
Tja, ik heb deze decoder al bijna 3 jaar en deze fout is een keer geïntroduceerd na een firmware update. Helaas luistert Ziggo niet naar klachten e.d. Ik heb er zelfs een topic overlopen in ziggo-gebruikers forum maar prioriteit heeft uitrollen van nieuwe (betaalde)diensten en niet oplossen van bugs en introduceren extra mogelijkheden (zoals 2 gelijktijdige opnames).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Laatst online: 17:32
Weet iemand of het volgende mogelijk is bij Ziggo?

Een radio-tv-abo
Daarbij een humax 5200 aanschaffen.
En dan gebruik maken van interactieve TV?
Het wordt me niet helemaal duidelijk op de ziggo site of daar nu wel of geen internet voor nodig is. De humax 5200 lijkt geschikt tegenwoordig.
Als er internet nodig is, moet dit dan internet van ziggo zijn of kan dit ook een willekeurige DSL-aansluiting zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Daarvoor heb je ook een Ziggo internetverbinding nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Bedankt voor je antwoord.

Waar kan ik die informatie vinden? Ik vind het erg onduidelijk op de ziggo-site.
Als ik het 'tess' vraag zegt ze dit:
Jouw vraag: Moet ik internet hebben voor interactieve tv?

Je hebt geen Internet van Ziggo nodig voor interactieve televisie. Interactieve televisie van Ziggo gaat gewoon via de kabel.
maar elders op de site lijkt het wel of je internet aan moet sluiten op de ontvanger. Maar daar staat ook weer niet bij of dat internet van Ziggo of internet (algemeen) moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Timmert schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 18:12:
Daarvoor heb je ook een Ziggo internetverbinding nodig.
Je hebt inderdaad een internet verbinding nodig voor interactieve Tv, maar deze internet verbinding hoeft niet van Ziggo te zijn.
Alhoewel de site van Ziggo (Tess :P ) het wat krom uitlegt, maar hier staat dus ook dat je niet persé een Ziggo internet verbinding nodig hebt. Kabel of ADSL, het maakt niet uit.

[edit]schiet me nu wel te binnen dat het afhankelijk is van welke decoder je gebruikt, ik ging -ten onrechte- uit van de Humax decoders, die onlangs met een firmware update interactief zijn gemaakt, deze decoders dien je aan te sluiten op een router/modem (of via een switch naar het modem). De Cisco decoder heeft echter een 'eigen' modem in de decoder. Dat is dus het verschil. Een internet verbinding is iig nodig om Interactief te starten, het bekijken van films e.d. gaat wel weer via de kabel.

Op het Ziggo gebruikersforum (onafhankelijk forum voor gebruikers) vind je erg veel informatie, ook hierover, terug, ik zou ook zeker hier eens een kijkje nemen: http://ziggo-gebruikers.nl/forum/index.php ;)

[ Voor 41% gewijzigd door KillerBee op 07-01-2012 19:42 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Bedankt voor de correctie.
Ik ga zeker ook eens op het gebruikersforum kijken.
Als ik je goed begrijp kun je met een humax (zoals ik ook in mijn vraag stelde) gewoon een utp-kabel inprikken en gaan. Ongeacht van wie die utp-kabel is.
En een Cisco heeft een ingebouwd modem, en dat werkt (dus) niet voor ADSL.
Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

wberkel schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 20:13:
Als ik je goed begrijp kun je met een humax (zoals ik ook in mijn vraag stelde) gewoon een utp-kabel inprikken en gaan. Ongeacht van wie die utp-kabel is.
En een Cisco heeft een ingebouwd modem, en dat werkt (dus) niet voor ADSL.
Correct?
Voor het eerste: yep.
Ik heb geen Cisco, maar voor je tweede vraag had je zelf makkelijk de handleiding op de Ziggo site kunnen opzoeken: https://www.ziggo.nl/#help/handleidingen-overzicht/ (zoveel mogelijk eerst zelf uitzoeken is hier op T.net toch wel een vereiste ;) ). Ik ging er vanuit dat de Cisco een (soort van) ingebouwd modem heeft, maar na het vluchtig lezen van de handleiding, betwijfel ik dit. Wil je er meer over weten, dan zul je je er zelf wat meer in moeten verdiepen. Er zit wel een LAN aansluiting op de Cisco, wellicht dat Ziggo hier nog plannen mee heeft in de toekomst, wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
De Cisco en Samsung ontvanger hebben een ingebouwde modem, hiervoor is dus geen internet verbinding nodig, deze kan de ontvanger namelijk zelf opzetten met zijn ingebouwde modem.

De Humax 5100 en 5200 hebben alleen een netwerkaansluiting en geen ingebouwde modem. Hier is een internet verbinding nodig om de stuursignalen van interactieve televisie mee te sturen. Het beeld komt wel over de coax binnen en niet via je internet verbinding.

Of dit wel of geen Ziggo internet mag zijn weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
Nogmaals bedankt voor de reacties. Om het verhaal even compleet te maken: inmiddels weet ik dat de humax 5100 en de 5200 middels een softwareupdate geschikt zijn te maken voor interactieve TV. Daar is dan wel een internetaansluiting voor nodig, maar die hoeft niet van Ziggo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Even ter waarschuwing, er zitten niet enkel voordelen aan die update. Voor het gemak copy-paste ik even uit het HUMAX iRHD-5100c topic:

Mensen op het ziggo-gebruikers forum maken melding dat ze zenders die ze tot voor de update gewoon konden opnemen, na de update niet meer kunnen opnemen. Een waarschuwing dus, dat er door die update juist beperkingen zijn opgelegd aan het opnemen. Of dat wel of niet met opzet is gedaan is onduidelijk, maar de houding van Ziggo doet sterk vermoeden van wel:

Ziggo weigert, zelfs na veelvuldig verzoek, releasenotes vrij te geven van die update. Onder 'Anoniem' zijn ze veelvuldig op dat forum en in die thread aanwezig, maar ondanks herhaaldelijk verzoek vertikken ze omtrent die restricties duidelijkheid te verschaffen. Ook bieden ze geen mogelijkheid terug te keren naar de oude firmware.

Sommige gebruikers zijn zelfs zo ontstemd over het feit dat er nergens voor die nieuwe restricties is gewaarschuwd maar ze opeens sommige kanalen niet meer konden opnemen, dat ze actie hebben ondernomen om een 'oude' (lees niet-geupdate) decoder te krijgen. Die interactiviteit kan zeker een meerwaarde geven, maar gebruikers dienen zich wel te realiseren dat als dat proces zich al te veel doorzet, je op een gegeven moment alles 'interactief' moet doen. M.a.w.: Je kunt niet meer zelf dingen opnemen, maar enkel interactief via ziggo (tegen betaling) terugkijken.
Dit is geen doemdenken of alu-hoedjes verhaal, maar neem Gooische Vrouwen als voorbeeld. Dat kon je, als ik het goed heb, enkel via betaling terugkijken via RTLGemist. Je moet niet raar opkijken als op een gegeven moment verhinderd wordt (dat kan na die update beter) dat je zo'n uitzending zelf helemaal niet meer kan opnemen, maar enkel tegen betaling 'interactief' kunt terugkijken. Ziggo deel van dat geld, RTL deel van dat geld.

Er zitten dus niet alleen maar voordelen aan die update. Iedereen moet natuurlijk zelf weten of ie update of niet, dit enkel ter waarschuwing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

Beuzelarij schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 11:14:
Ziggo weigert, zelfs na veelvuldig verzoek, releasenotes vrij te geven van die update. Onder 'Anoniem' zijn ze veelvuldig op dat forum en in die thread aanwezig, maar ondanks herhaaldelijk verzoek vertikken ze omtrent die restricties duidelijkheid te verschaffen. Ook bieden ze geen mogelijkheid terug te keren naar de oude firmware.
http://ziggo-gebruikers.n...php?p=380202&postcount=13 :?
Dit zijn weliswaar de belangrijkste wijzigingen, maar er zijn weldegelijk releasenotes vrijgegeven (naast deze, ben ik ze ook elders op het gebruikersforum tegen gekomen).
Of doel je specifiek op beperkingen e.d.? In dat geval, dit zal geen enkele fabrikant snel vrijgeven.
Ikzelf heb de Humax 5200 pas sinds gisteren en nog slechts 1 opname gedaan :P , dus ik ben zelf dan ook nog niet tegen deze opname restricties aangelopen. Als dit al bewust zo is gedaan, dan is dit uiteraard erg slecht en ik vraag me zelfs af of dit wettelijk gezien wel mag.
Het kan echter ook om een (zoveelste) bug gaan welke ontstaan is tijdens de maak van deze update, ook al lijkt Ziggo hier 'geheimzinnig' over te doen, zelfs dit valt nog te verklaren doordat Ziggo al jaren niet uitblinkt in communicatie richting hun klanten ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Dat zijn geen complete releasenotes, maar een opsomming van de belangrijkste bugfixes en dat DLNA en TV-Portal is toegevoegd. Vooral technische dingetjes, en gemeld door Humax. Maar dus niet compleet. Om van serieuze releasenotes te spreken moet je compleet zijn, zeker wat betreft dit soort essentiële aspecten.

Veelzeggend daarbij is dat 'Anoniem' op dat ziggo-gebruikers forum, ondanks herhaaldelijke verzoeken tot complete releasenotes in betreffend topic, daarin ook nooit naar jouw lijstje verbeteringen heeft verwezen.
Dit zijn weliswaar de belangrijkste wijzigingen, maar er zijn weldegelijk releasenotes vrijgegeven (naast deze, ben ik ze ook elders op het gebruikersforum tegen gekomen).
Dan kun jij, in tegenstelling tot 'Anoniem' blijkbaar, ons vast een linkje geven.
Of doel je specifiek op beperkingen e.d.? In dat geval, dit zal geen enkele fabrikant snel vrijgeven.
Dat was toch wel duidelijk? Bugfixes zijn doorgaans welkom, en ook toevoeging van interactiviteit is op zich ook welkom, even afgezien van of/hoe ziggo kijkersgedrag logt/verzamelt. Mijn punt was dat er echter niet enkel voordelen aan die update zitten, maar dus wel degelijk ook nadelen. En ziggo zwijgt daarover, zelfs na herhaaldelijk vragen.

Vandaar nogmaals de vraag naar de complete releasenotes die jij wel hebt gezien, maar waarna ziggo zelf niet wil verwijzen.
Ikzelf heb de Humax 5200 pas sinds gisteren en nog slechts 1 opname gedaan :P , dus ik ben zelf dan ook nog niet tegen deze opname restricties aangelopen. Als dit al bewust zo is gedaan, dan is dit uiteraard erg slecht en ik vraag me zelfs af of dit wettelijk gezien wel mag. Het kan echter ook om een (zoveelste) bug gaan welke ontstaan is tijdens de maak van deze update, ook al lijkt Ziggo hier 'geheimzinnig' over te doen, zelfs dit valt nog te verklaren doordat Ziggo al jaren niet uitblinkt in communicatie richting hun klanten ;) .
En daardoor is het belangrijk dat ze de complete releasenotes vrijgeven. Nu blijft het speculeren, en moet je het doen met halfslachtige communicatie van ziggo. Daarnaast zijn velen gewoon wantrouwend jegens ziggo vanwege aantoonbare leugens die ze in het verleden al verspreid hebben.

Ziggo beweert bijvoorbeeld dat ze door contentaanbieders verplicht worden ook het basispakket versleuteld door te geven, terwijl Caiway onomstotelijk aantoont dat dat wel degelijk ook zonder versleuteling mogelijk is. ziggo wil echter iedereen aan de decoder+smartcard krijgen om zodoende tegen betaling ook andere diensten aan te kunnen bieden. En overstappen naar een andere kabelprovider die dat soort verplichtingen niet oplegt kan in NL nu eenmaal niet. Dat zie je nu. Als je, zoals bij Caiway, direct via je DVB-C tuner in de TV (of DVB-C TV-kaart in HTPC) kon kijken, zouden veel minder mensen geneigd zijn dure interactieve decoders aan te schaffen. Nu hèb je zo'n ding plus smartcard toch al moeten aanschaffen.

Goed, heel verhaal, maar daarmee wel aangetoond dat ziggo al vaker heeft gelogen. 'Niet volledig zijn' past prima in diezelfde handelswijze. Stel dat het nu daadwerkelijk een of andere bug is, waarom dan al dat stilzwijgen daaromtrent? Met de mores van ziggo in het achterhoofd is het niet onlogisch om wantrouwend te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 441077

Ik heb sinds vorige week een humax 5200 en een humax dongel voor itv Zaterdag werkte itv perfekt en zondag krijg ik een melding de itv dienst is op dit momet niet beschikbaar deze melding krijg ik nu 3 dagen, is er soms een storing op het net? Baal hier wel, van heb ik al die spullen gekocht en werkt het maar een dagje.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Niet online

KillerBee

@monkys: nee geen last van, gisteravond nog een film gekeken. Check anders eens bij de instellingen of je nog verbonden bent met het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Mijn (Cisco) ITV haperde van het weekend ook. Even de stroom eraf/erop et voila, hij deed het weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb gewoon verbinding met het net. Voor de rest heb ik alles al nagelopen alle kabels losgekoppelld smartcart eruit gehaald Het mag niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

En een factory reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost

Heb de dongel nu aan de voorkant geplaatst en alles doet het nu weer.

Bedankt voor de reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09
Is er een ontvanger te koop waarmee je naast alle functionaliteiten van Ziggo interactieve TV ook een volwaardige mediaspeler functionaliteit hebt? Dus dat je gewoon een USB stickje met de DVDfiles in dat ding stopt en dan zonder problemen je film kan kijken. Ik zie bijvoorbeeld dat die Humax 5200c wel divx afspeelt maar geen DVD files?

Of is het dan beter om in de richting van een HTPC te denken (alleen mis je dan de interactieve mogelijkheden, maar heb je wel uitzendinggemist etc.)

[ Voor 18% gewijzigd door Bartske op 19-02-2012 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 16:40

Arfman

Drome!

Persoonlijk heb ik het hele ITV gebeuren afgedankt. Het kan nooit zo mooi, snel en goedkoop werken als een HTPC'tje met daarop je series/films. Eventueel uitzendinggemist.nl met een browser op fullscreen voor de dingen die je mist en je bent klaar.

Zodra ik voor +/- 10 euro per maand alle (Amerikaanse) series kan kijken zodra ze uitkomen, en de ontvanger daarvoor gewoon een Humax 5200-achtige is (dus met fatsoenlijke opnamemogelijkheden en stabiele software) ben ik de eerste. Tot die tijd: ASRock ION, SickBeard en CouchPotato FTW.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Itv werkt op dit moment ook met een Humax 5100 en 5200...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
Na vele maanden geklooi verder met de cisco (ook opnames die niet plaatsvonden of werden afgebroken) heb ik van ziggo een andere recorder mogen kopen, een humax 5200.

Deze doet het tot nu toe prima en is een flink stuk stiller....!

Enige probleem dat ik had, was dat soms het beeld op de TV (sony 60EX700) even weg viel, maar dat is opgelost door de energie instellingen te wijzigen (energiebesparing bij standby uitschakelen).

Heb er 349 euro voor neergelegd, welke ik via ziggo terug betaald krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237909

JAHRASTAFARI schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:55:
Na vele maanden geklooi verder met de cisco (ook opnames die niet plaatsvonden of werden afgebroken) heb ik van ziggo een andere recorder mogen kopen, een humax 5200.

Deze doet het tot nu toe prima en is een flink stuk stiller....!

Enige probleem dat ik had, was dat soms het beeld op de TV (sony 60EX700) even weg viel, maar dat is opgelost door de energie instellingen te wijzigen (energiebesparing bij standby uitschakelen).

Heb er 349 euro voor neergelegd, welke ik via ziggo terug betaald krijg.
Normaal gesproken betaal je 100 euro voor de HDrecorder ipv 449. waarom betaal jij 349 en krijg je ook nog alles terug en niet gewoon de 100 euro of nada omdat je die al betaald hebt voor de cisco HDrecorder?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 237909 op 20-03-2012 13:43 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste