Acties:
  • 0 Henk 'm!
Royz schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:50:
Huh??? gebruikershandleiding is toch niet hetzelfde als een functioneel ontwerp? :?
Nee, het is geen functioneel ontwerp, maar een handleiding is meestal wel afgeleid van het functionele ontwerp. Als het goed is beschrijft de handleiding immers de functionaliteit van het apparaat en ik hoop maar dat Ziggo/Casema die gebruikers functionaliteit allemaal grondig getest heeft. Als ik mij niet vergis had Ziggo/Casema destijds ook de lead bij het testen van de Siemens M750C PVR en daar is achteraf toch een hoop mis mee. Functionaliteit zoals beschreven in de gebruikershandleiding van die Simens PVR bleek nauwelijks getest te zijn en functioneert niet volgens verwachting van de gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:20
Zo slecht is de handleiding nu ook weer niet... Hij ziet er alleen een beetje simpel uit door de ringband en het zwart-wit. Alle mogelijkheden worden wel duidelijk uitgelegd. Tevens is de handleiding nog tweetalig ook (Nederlands en Engels).

Ik ben trouwens een bug & wish list topic gestart op het Ziggo-gebruikersforum:

http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=12263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-06 02:42

Royz

Kleurenblind!!

Thx voor alle inzet mr magic!!!

wel ben ik nog naar 1 dingetje benieuwd... hoe ziet PiP eruit?

1 groot scherm en 1 kleintje? allebei de helft? heb je er een foto van?

Thanks maar weer!!!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Royz schreef op zondag 29 juni 2008 @ 22:23:
wel ben ik nog naar 1 dingetje benieuwd... hoe ziet PiP eruit?
Zit er niet op.... wel een goeie voor de wish list inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mr Magic schreef op zondag 29 juni 2008 @ 23:33:
[...]

Zit er niet op.... wel een goeie voor de wish list inderdaad :)
Wat een gemis zeg :N

Thanks anyway!

[ Voor 4% gewijzigd door Royz op 30-06-2008 08:02 ]

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:58
ArChie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 22:23:
[...]

Nee, het is geen functioneel ontwerp, maar een handleiding is meestal wel afgeleid van het functionele ontwerp. Als het goed is beschrijft de handleiding immers de functionaliteit van het apparaat en ik hoop maar dat Ziggo/Casema die gebruikers functionaliteit allemaal grondig getest heeft. Als ik mij niet vergis had Ziggo/Casema destijds ook de lead bij het testen van de Siemens M750C PVR en daar is achteraf toch een hoop mis mee. Functionaliteit zoals beschreven in de gebruikershandleiding van die Simens PVR bleek nauwelijks getest te zijn en functioneert niet volgens verwachting van de gebruikers.
Is dat de taak van Ziggo?? Neem aan van niet.
Denk dat Cisco dat allemaal uitvoerig getest heeft.

Ziggo moet alleen er voor zorgen dat doormiddel van de handleiding iedere "gek" met het apparaat om kan gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-06 21:26

mace

Sapere Aude

stimpyrulez schreef op maandag 30 juni 2008 @ 08:21:
[...]

Is dat de taak van Ziggo?? Neem aan van niet.
Denk dat Cisco dat allemaal uitvoerig getest heeft.

Ziggo moet alleen er voor zorgen dat doormiddel van de handleiding iedere "gek" met het apparaat om kan gaan ;)
Nee dat is niet waar.

Ziggo ontwikkelt het apparaat samen met cisco voor gebruik op hun netwerk.
Cisco kan moeilijk in hun kantoor in Amerika dat ding fatsoenlijk testen, alleen met streams van Ziggo, maar dat is niet bepaald een real-life situatie.

Nee, Ziggo test de apparatuur zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij is het niet zo moeilijk:

- out of the box; test cisco
- aanpassingen van de box voor ziggo netwerk; test ziggo zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarKHunteR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-06 13:16
Weet iemand of de HDD ook te vervangen is, 160 gb is wel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 00:17
Paar vraagjes aan bezitters van Cisco decoder:

- Werkt Eurosport HD ? Zo ja wordt er dan in HD uitgezonder of SD converted naar HD ?
- Als je instelt dat er een programma opgenomen moet worden en decoder en TV uitzet (stand-by), gaat de decoder dan automatisch aan op die tijdstip om op te nemen ? Net als met Windows media center dus.

Ik wil het ook bestellen maar als ik dat check doe wordt ik doorgeleid naar home pagina van hun website. Misschien omdat het niet beschikbaar is (@home regio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Armo schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 02:23:
Ik wil het ook bestellen maar als ik dat check doe wordt ik doorgeleid naar home pagina van hun website. Misschien omdat het niet beschikbaar is (@home regio).
De Cisco HDTV PVR is alleen te bestellen door klanten in (delen van) het Ziggo/Casema netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80466

Ik ben geinteresseerd in de zap snelheid en hoe teletekst eruit ziet (half scherm ?) en hoe eventuele interactieve diensten eruit zien.

Is daar wat meer info over te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
heeft iemand al een idee wanneer die via andere winkels verkocht mag worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
marchanekamp schreef op zondag 13 juli 2008 @ 10:12:
heeft iemand al een idee wanneer die via andere winkels verkocht mag worden?
Zolang die Cisco ontvanger alleen nog maar in (een deel van) van het Ziggo/Casema gebied is te gebruiken is verkoop via winkels geen optie. Volgens berichten op een ander forum hoopt men dat deze Cisco ontvanger ergens in het vierde kwartaal van dit jaar ook geschikt zal zijn voor het Ziggo/@Home en Ziggo/Multikabel gebied, dus ga er maar vanuit dat je deze Cisco ontvanger dit jaar in ieder geval nog niet in de winkels zal zien.

Ondertussen trouwens nog geen enkel bericht gelezen van iemand die gebruik heeft gemaakt of kon maken van Video on Demand, laat staan dat er al interactiviteit met televisie programma's mogelijk is. Vreemd genoeg hoor je daar niemand over terwijl dergelijke services toch door Ziggo beloofd worden bij deze Cisco ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-06 08:37

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Hoezo geen optie? KPN verkocht zijn decoders voor DVB-T ook al hier in de regio een jaar voor er ontvangst was. :p

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 23:55

Urk

Afgelopen zaterdag heb ik de Cisco ontvanger 8455 DVB en installatiepakket Interactieve Digitale TV ontvangen van Ziggo.
Het systeem is met HDMI kabel aangesloten op mijn 50" Full HD Panasonic PlasmaTV TH-50PZ800.

Hierbij mijn eerste bevindingen:
  • De Cisco interface ziet er werkelijk niet mooi uit op een 50" PlasmaTV! De kleuren zijn niet mooi en het ziet er een beetje 8-bits (256 kleuren) uit. Jammer dat ze wanneer je het systeem aansluit op een groot HD scherm dat ze het menu niet tonen in bijv. 720p. Of kan dat niet? Volgens mij ziet de interface van de interactieve UPC HD decoder veel beter eruit.
  • Het menu werkt niet erg prettig en is niet echt overzichtelijk in mijn ogen.
  • Traag! Schakelen is traag en EPG best is traag. Soms lijkt het alsof een keuze op de afstandsbediening niet wordt uitgevoerd of te laat. Dan druk je op het knopje "terug" en dan was het syteem nog bezig met je vorige invoer, best irritant. Naar verloop van tijd wen je eraan en ga je zelf terug naar 100 Mhz ;)
Deze punten heb ik overigens al doorgegeven aan de Ziggo Helpdesk als verbeter punten, de jongen vertelde mij het door te geven, dus hopenlijk wordt er werkelijk iets mee gedaan!

- Werkt Eurosport HD ? Zo ja wordt er dan in HD uitgezonder of SD converted naar HD ?
- Als je instelt dat er een programma opgenomen moet worden en decoder en TV uitzet (stand-by), gaat de decoder dan automatisch aan op die tijdstip om op te nemen ? Net als met Windows media center dus.
Eurosport HD werkt nog niet, het kanaal geeft aan dat er pas vanaf wordt uitgezonden vanaf 16 juli, dus we zullen zien morgen...
Je tweede vraag weet ik niet, nog niet getest.

Verder moet ik zeggen dat de rest van de functies in mijn ogen goed werken, de kwaliteit van zowel SD als HD is prima, het liefst zet je natuurlijk alleen nog maar HD kanalen op, maarja....
Gisteravond RTL5 gekeken en moet zeggen dat voor SD het er erg goed uitzag, redelijk scherp...

Ook interactieve TV werkt wel goed, na de lange installatieprocedure en een paar foutmeldingen toch gelukt (de aanhouder wint). VOD diensten zijn redelijk snel binnen, alleen ontbreekt soms nog in het menu de dag & tijdstip van een gemiste uitzending...

[ Voor 14% gewijzigd door Urk op 15-07-2008 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-06 00:17
Urk schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 13:00:

Eurosport HD werkt nog niet, het kanaal geeft aan dat er pas vanaf wordt uitgezonden vanaf 16 juli, dus we zullen zien morgen...
Je tweede vraag weet ik niet, nog niet getest.
Vanaf vandaag inderdaad (16 juli). Op mijn HR360 kreeg ik de melding om de software te updaten zodat ik vanaf 15e Eurosport HD kan kijken dus heb ik dat gedaan. Ben benieuwd of het werkt en zo ja wat ze uitzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Zijn er recent nog updates / verbeteringen beschikbaar gekomen voor de Cisco decoder? Ik overweeg 'm aan te schaffen, maar ik lees nog veel over bugs en problemen.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Nog geen updates. Volgens een Ziggo-medewerker op het Ziggo gebruikersforum komt er in het 3e kwartaal (dus deze maand) een software-update uit voor de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

Inmiddels is er een update beschikbaar gekomen. Ze zitten nu op firmware versie 1.0.4.1.

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Kan ik dat ding nou ergens los bestellen? Gisteren is mijn Humax PVR overleden, en ik moet asap een nieuwe decoder hebben. Ga natuurlijk niet de Humax PVR opnieuw bestellen, maar wil er een die HDTV en HDMI output heeft. Kom ik automatisch uit bij deze Cisco.
Maar kan het ding nergens los vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

UltraSub schreef op vrijdag 26 september 2008 @ 13:46:
Kan ik dat ding nou ergens los bestellen? Gisteren is mijn Humax PVR overleden, en ik moet asap een nieuwe decoder hebben. Ga natuurlijk niet de Humax PVR opnieuw bestellen, maar wil er een die HDTV en HDMI output heeft. Kom ik automatisch uit bij deze Cisco.
Maar kan het ding nergens los vinden?
Zie boven je, alleen te bestellen via Ziggo zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Verdomme.. en die leveren (nog) niet in mijn postcode.
Lekkere desinvestering kan ik dus weer gaan doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252618

Heb hem nu in huis met een aantal smartcards.

Als ik naar kanalen zoek, vindt hij er geen? Meer met die problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

de Cisco is inmiddels ook te koop in de winkel bij mediamarkt (Utrecht)

Uitzending gemist werkt, maar is er iemand waarbij de TV Theek ook werkt?

ik heb er al meerdere keren over gebeld maar werkt nog steeds niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Weet iemand wanneer de nieuwe HD PVR van Samsung komt? Ik zag ook op de Samsung site bij Settop box een High Definition multi-room DVR staan. Ik kan er echter nergens iets over vinden. Is dit te koop, of komt dit nog uit (zo ja, wanneer)?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Laatst online: 09-05 17:37

Amiet01

Master_A

Even een kickje. Iemand antwoord op mijn bovenstaande vraag?

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

Zijn er al mensen die de decoder hebben besteld in het oude @home gebied?

Want bij de postcodecheck kom ik nu namelijk uit bij het bestelproces.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hmm, ik kan hem hier nu ook bestellen (6049)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

joepie, VOD werkt eindelijk, krijg ik een brief dat het voor een maand plat gaat... lekker dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 04-05 10:49
Voor wat betreft die Cisco router heb ik vorige week aan de service desk gevraagd wanneer deze in het gebied waar ik woon (voormalig @Home - postcode 540x) beschikbaar komt. Dat zou in de loop van volgend jaar zijn. Nou heb ik de mogelijkheid om het apparaat (het gaat hier dus om de Cisco 8455DVB) wat goedkoper aan te schaffen dus is mijn vraag: wat werkt er niet als je het apparaat aansluit in een gebied waar het ding nog niet geschikt voor is? Ik bedoel, is het alleen de VOD wat niet werkt en kun je wel gewoon de kanalen ontvangen, opnemen etc.? Of werkt het apparaat in zijn geheel niet? Iemand daar ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

LordSpud schreef op dinsdag 18 november 2008 @ 14:52:
Voor wat betreft die Cisco router heb ik vorige week aan de service desk gevraagd wanneer deze in het gebied waar ik woon (voormalig @Home - postcode 540x) beschikbaar komt. Dat zou in de loop van volgend jaar zijn. Nou heb ik de mogelijkheid om het apparaat (het gaat hier dus om de Cisco 8455DVB) wat goedkoper aan te schaffen dus is mijn vraag: wat werkt er niet als je het apparaat aansluit in een gebied waar het ding nog niet geschikt voor is? Ik bedoel, is het alleen de VOD wat niet werkt en kun je wel gewoon de kanalen ontvangen, opnemen etc.? Of werkt het apparaat in zijn geheel niet? Iemand daar ervaringen mee?
Ik zou zowiezo geen standaard Cisco 8455DVB los kopen ergens zonder te weten of deze geschikt is voor Ziggo. Typisch worden de standaard apparaten door de fabrikant namelijk getweaked voor Ziggo, denk vooral aan decryptie modules etc.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Dukey schreef op woensdag 19 november 2008 @ 15:37:
[...]

Ik zou zowiezo geen standaard Cisco 8455DVB los kopen ergens zonder te weten of deze geschikt is voor Ziggo. Typisch worden de standaard apparaten door de fabrikant namelijk getweaked voor Ziggo, denk vooral aan decryptie modules etc.
Dat heb ik nagevraagd want daar ging ik ook vanuit. Volgens die Ziggo medewerker zouden de apparaten, zowel op de lijst met receivers en recorders op de site van Ziggo als het apparaat van Cisco standaard geschikt zijn voor het Ziggo netwerk. Dit zou betekenen dat het netwerk zelf geschikt wordt gemaakt voor bepaalde apparaten. Ik heb daar mijn twijfels over. Volgens de Ziggo rep. zou het apparaat bij zijn eerste aanmelding op het Ziggo netwerk een firmware update moeten krijgen met de configuratie voor het Ziggo netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

LordSpud schreef op woensdag 19 november 2008 @ 16:13:
[...]
Volgens de Ziggo rep. zou het apparaat bij zijn eerste aanmelding op het Ziggo netwerk een firmware update moeten krijgen met de configuratie voor het Ziggo netwerk...
Geen idee wat het prijsverschil is, maar als we het over enkele tientjes hebben dan zou ik zelf de gok niet wagen.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSpud
Dukey schreef op zondag 23 november 2008 @ 10:14:
[...]

Geen idee wat het prijsverschil is, maar als we het over enkele tientjes hebben dan zou ik zelf de gok niet wagen.
Het gaat over meer dan 200 euro :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14736

decoder in standby is geen probleem voor geprogrameerde opname
wat betreft Eurosport HD, dat moet ik nog even nakijken

Op dit moment is VOD (nog)niet beschikaar in het voormalig @home gebied. Maar dat zal niet lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
LordSpud schreef op zondag 23 november 2008 @ 13:17:
[...]

Het gaat over meer dan 200 euro :-)
Ja! Vertel! Ik ook hebben! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105569

Zijn er al mensen met wat meer ervaringen? Is dit ding ook ergens te testen? In een winkel bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJR
  • Laatst online: 09-06 19:06

TJR

Anoniem: 105569 schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 13:57:
Zijn er al mensen met wat meer ervaringen? Is dit ding ook ergens te testen? In een winkel bv?
Ik ben ook wel benieuwd, dit is nu toch de enige optie als je HD wil opnemen met Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:31
Tristan W schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 14:51:
Ik ben ook wel benieuwd, dit is nu toch de enige optie als je HD wil opnemen met Ziggo?
Nee hoor, met een PC DVB-C PVR gaat HD opnemen ook uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TJR
  • Laatst online: 09-06 19:06

TJR

The_Doman schreef op zaterdag 06 december 2008 @ 15:06:
[...]

Nee hoor, met een PC DVB-C PVR gaat HD opnemen ook uitstekend :)
Haha vreesde dat al, maar moet het aan mijn ouders kunnen uitleggen dus vandaar dat ik echt een PVR oplossing zoek. Maar dank voor het snelle antwoord.

[ Voor 29% gewijzigd door TJR op 06-12-2008 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 07:11
Moet je ook ziggo internet hebben als je deze ziggo ontvanger wil hebben? Weet iemand dat? ook als je vod diensten niet belangrijk vind? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Zolang we niet op kunnen nemen zou ik hem even links laten liggen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
@ArChie: heb jij enig idee wat er nu op technisch vlak mis is waardoor de Cisco-ontvanger niet kan opnemen?

Ziggo blijft angstvallig stil en ook de Ziggo-medewerkers op het forum komen niet verder dan "er wordt aan gewerkt, er komt een fix aan voor de centrale CA-systemen, maar we weten niet wanneer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr Magic schreef op woensdag 10 december 2008 @ 19:19:
@ArChie: heb jij enig idee wat er nu op technisch vlak mis is waardoor de Cisco-ontvanger niet kan opnemen?

Ziggo blijft angstvallig stil en ook de Ziggo-medewerkers op het forum komen niet verder dan "er wordt aan gewerkt, er komt een fix aan voor de centrale CA-systemen, maar we weten niet wanneer".
Tot dusver nog geen idee. Bij de Dreamboxen met CCCam als software Irdeto 2 CAM lijkt er iets aan de hand te zijn met wat ze in dat wereldje de CHID's noemen. Waar die afkorting precies voor staat weet ik niet, zelf noem ik het voorlopig de subscription ID. Het Irdeto Conditional Access System (CAS) werkt met van die ID's om kanalen in een groep (ofwel pakket) in te delen. Een kanaal kan tot meerdere van die ID's behoren. Bij die pakketten moet je denken aan het standaard pakket, het totaal pakket, de keuze pakketten en de kanalen die tot de speciale pakketten behoren zoals bijvoorbeeld het Film1/Sport1 pakket. De smartcard administreert de ID's (=pakketten) waarop je een abonnement hebt genomen en die ID's zijn weer gekoppeld aan de kanalen. Nederland 1 zal bijvoorbeeld zowel in het standaard pakket als in het totaal pakket zitten.

Sinds de problemen met het opnemen moeten de Dreambox bezitters de waarde Try All CHIDs op true zetten in een configuratie bestand zodat CCCam weer werkt. Dat was voorheen niet nodig, dus lijkt er iets aan die CHID's te zijn veranderd. De CHID's zitten (of zaten) in een deel van de Irdeto ECM berichten dat niet van encryptie is (of was) voorzien. Ik ben momenteel aan het onderzoeken of ik die ECM berichten niet kan parsen in mijn eigen DVB analyse programma om te kunnen onderzoeken of daar recent een verandering heeft plaatsgevonden t.o.v. Transport Stream capture files die ik in het verleden heb gemaakt en bewaard. Het probleem is dat Irdeto uiteraard niet de datastructuren publiceert die zij gebruiken voor hun ECM berichten, dus moet ik me zien te redden met wat reverse engineering. Ook wil ik mijn DVB analyse programma algemeen van opzet houden zodat het ook blijft werken met andere Transport Stream capture files dan gemaakt bij Ziggo zoals bijvoorbeeld UPC die een Nagravision gebruiken i.p.v. Irdeto. Daar moet ik dus eerst een goede oplossing voor verzinnen. Al met al zal het dus nog wel even gaan duren voordat ik misschien wat meer inzicht heb in dit duistere deel van digitale TV, maar het zou ook kunnen dat ik op het verkeerde spoor zit en dus niets wijzer wordt van dit onderzoekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik was ook aan het wachten op een HD-capable PVR. Gisteren zag ik op de Ziggo site staan dat voor int. tv het apparaat er al is!
Net even gebeld of ik ondanks dat de diensten er bij mij nog niet zijn ik al wel de hardware kan bestellen. Bij Ziggo zelf kan het nog niet iig...
Op zich kan ik het nog wel proberen bij een reseller!
Wat ze ook zei is dat de dienst uitrol is verschoven van januari naar maart...

Wat ik moet sowieso nog afvraag is of het voor mensen in de @Home uberhaubt al mogelijk is om de Cisco te gebruiken puur als PVR? Dus werkt dan de EPG enzo wel allemaal. Dat ik (nog) geen interactieve TV enzo heb neem ik wel voor lief maar momenteel heb ik een aparte HDD recorder en dat begint irritant te worden omdat je als je opneemt niets meer kan. Kan natuurlijk de Samsung unit kopen maar ik heb liever een HD compliant unit (mede vanwege de HDMI output) en in de toekomst wil ik uitzending gemist wel gaan gebruiken!

[ Voor 39% gewijzigd door Deddiekoel op 12-01-2009 12:09 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

Deddiekoel schreef op maandag 12 januari 2009 @ 11:13:
Ik was ook aan het wachten op een HD-capable PVR. Gisteren zag ik op de Ziggo site staan dat voor int. tv het apparaat er al is!
Net even gebeld of ik ondanks dat de diensten er bij mij nog niet zijn ik al wel de hardware kan bestellen. Bij Ziggo zelf kan het nog niet iig...
De Cisco word al vanaf juni vorig jaar geleverd door ziggo. Ik heb hem zelf ook al vanaf de zomer.

Volgens mij werkt de Cisco gewoon en kan je gebruik maken van de PVR ookal is Interactieve TV nog niet beschikbaar bij jou. Ik had bij de installatie van mijn cisco interactieve tv ook nog niet direct geactiveerd.

Ik heb de Cisco gezien in de mediamarkt in Utrecht. Daar verkopen ze hem al 2 maanden. In Utrecht is interactieve TV wel beschikbaar. Maar misschien dat ze hem bij jou in de buurt ook verkopen bij mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-08-2024
Hallo,

Kan iemand mij helpen? Ik woon in IJsselstein (vlakbij Utrecht) en heb televisie via Caiway. Ziggo is niet beschikbaar hier. Kan ik de Cisco 8455 wel gebruiken dan?

BVD
Heino

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleineheino schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:08:
Kan iemand mij helpen? Ik woon in IJsselstein (vlakbij Utrecht) en heb televisie via Caiway. Ziggo is niet beschikbaar hier. Kan ik de Cisco 8455 wel gebruiken dan?
Dat lijkt me niet verstandig. Voor zover mij bekend heeft Caiway geen plannen om met OpenTV aan de gang te gaan, dus is de kans zeer klein dat Caiway officieel ook deze speciaal voor en door Ziggo ontwikkelde ontvanger zal gaan ondersteunen met bijvoorbeeld firmware updates. Dan kan je beter wachten op een HDTV PVR zonder OpenTV middleware en EuroDOCSIS modem voor het retoursignaal voor het gebruik van Interactieve TV diensten, Video On Demand en IP-TV. De Cisco 8455DVB is eigenlijk ook nog lang niet klaaar voor introductie aan het grote publiek. Daarvoor zijn nog wel een aantal firmware updates nodig, er tenminste vanuit gaande dat alle problemen en ontbrekende functionaliteit met firmware updates zijn op te lossen. Ziggo klanten in Multikabel en @Home gebied krijgen voor deze Casema ontvanger ook geen firmware updates en dat is nogwel hetzelfde moederbedrijf. Met Caiway als kabelbedrijf dus niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 11:33
kan iemand mij vertellen welke series, programma's en films er via VOD / tv theek beschikbaar zijn?

Voor +/- 120 euro p/j verwacht ik daar bijvoorbeeld Lost, House en recente films terug te vinden. Ik heb gezocht of er een overzicht was van het aanbod, maar niks gevonden op de ziggo site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 287276

Ik heb sinds october van verleden jaar Ziggo Digitale televisie in HD formaat. Ik gebruik een Philips full HD lcd met de Cisco 8455 DVB HD PVR televisie decoder/recorder. Dit apparaat stond nog niet op de site van Ziggo toen ik in september mijn abonnement afsloot. Het was dus ook een verrassing toen dit apparaat uit de doos kwam. Volgens een technicus die ik bij Ziggo heb gesproken was het op dat moment de enige ontvanger die Ziggo kon leveren die in HD kwaliteit beeld kon leveren aan Full HD televisies. Maar ook de enige met een harddisk die in HD kon opnemen en weergeven. Ik moet zeggen dat ik zéér tevreden ben. Niet alleen over de kwaliteit, maar ook over de menustructuur.

Je kunt op de onderstaande link een test vinden bij HIFI.NL. Wel helemaal uitlezen, want ze testen eerst met een pré-productiemodel en die had nog wat foutjes.

http://www.hifi.nl/recens...isie_decoderrecorder.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
ArChie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 12:39:
[...]

Dat lijkt me niet verstandig. Voor zover mij bekend heeft Caiway geen plannen om met OpenTV aan de gang te gaan, dus is de kans zeer klein dat Caiway officieel ook deze speciaal voor en door Ziggo ontwikkelde ontvanger zal gaan ondersteunen met bijvoorbeeld firmware updates. Dan kan je beter wachten op een HDTV PVR zonder OpenTV middleware en EuroDOCSIS modem voor het retoursignaal voor het gebruik van Interactieve TV diensten, Video On Demand en IP-TV. De Cisco 8455DVB is eigenlijk ook nog lang niet klaaar voor introductie aan het grote publiek. Daarvoor zijn nog wel een aantal firmware updates nodig, er tenminste vanuit gaande dat alle problemen en ontbrekende functionaliteit met firmware updates zijn op te lossen. Ziggo klanten in Multikabel en @Home gebied krijgen voor deze Casema ontvanger ook geen firmware updates en dat is nogwel hetzelfde moederbedrijf. Met Caiway als kabelbedrijf dus niet aan beginnen.
Dank je wel voor de reactie. Kan ik wellicht ergens informatie vinden over een digitale ontvanger die ik wel via HDMI kan aansluiten voor het Caiway signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleineheino schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:26:
Dank je wel voor de reactie. Kan ik wellicht ergens informatie vinden over een digitale ontvanger die ik wel via HDMI kan aansluiten voor het Caiway signaal?
Humax is bezig met een HDTV PVR die binnenkort uitkomt, zoek maar eens op iHDR-5050C. En als het niet persé een PVR hoeft te zijn dan heb je de Samsung DCB-H360R of de Humax IRHD-5000C HDTV ontvangers. Alle door mij genoemde ontvangers hebben hun gebreken, dus moet je zelf maar een afweging maken welk gebrek je minder belangrijk vind bij de keuze voor een bepaalde ontvanger. Uiteraard wil ik je er op wijzen dat het in geval van Caiway verstandig is om eerst te informeren of zij jouw keuze ook ondersteunen met firmware updates via de kabel. Voor zover mij bekend ondersteunt Caiway namelijk niet alle types en door de gebrekkige firmware bij levering ben je wel afhankelijk van die firmware updates via de kabel omdat er geen andere manier is om je ontvanger bij te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 287276 schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 13:57:
Wel helemaal uitlezen, want ze testen eerst met een pré-productiemodel en die had nog wat foutjes.
Ook de huidige firmware heeft nog voldoende foutjes en functionele beperkingen. Lees voor de aardigheid eens wat de meer doorgewinterde digitale TV gebruikers allemaal weten te vinden op het gebruikersforum. Om maar wat in het oog springende zaken te noemen: Opnames via EPG zijn niet altijd even betrouwbaar te maken, ondertiteling via teletekst werkt niet, teletekst zelf werkt moeizaam, instellingen gemaakt bij een kanaal worden niet altijd vastgehouden en het is niet mogelijk om gelijktijdig twee opnamen te maken wat bij iedere PVR zo'n beetje kan en ook volgens de product beschrijvingen van Cisco tot de mogelijkheden zou moeten behoren van deze ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
ArChie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:34:
[...]

Humax is bezig met een HDTV PVR die binnenkort uitkomt, zoek maar eens op iHDR-5050C.
http://www.hdtvnieuws.nl/...dr-5050c-review-20090107/
Dank voor de tip. Ik zat nog te twijfelen of ik de Cisco aan zou schaffen of niet (te kleine hardddisk, trage menus), maar nu weet ik zeker dat ik even wacht tot maart op de Humax 5050.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kleineheino
ArChie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 16:34:
[...]

Humax is bezig met een HDTV PVR die binnenkort uitkomt, zoek maar eens op iHDR-5050C. En als het niet persé een PVR hoeft te zijn dan heb je de Samsung DCB-H360R of de Humax IRHD-5000C HDTV ontvangers. Alle door mij genoemde ontvangers hebben hun gebreken, dus moet je zelf maar een afweging maken welk gebrek je minder belangrijk vind bij de keuze voor een bepaalde ontvanger. Uiteraard wil ik je er op wijzen dat het in geval van Caiway verstandig is om eerst te informeren of zij jouw keuze ook ondersteunen met firmware updates via de kabel. Voor zover mij bekend ondersteunt Caiway namelijk niet alle types en door de gebrekkige firmware bij levering ben je wel afhankelijk van die firmware updates via de kabel omdat er geen andere manier is om je ontvanger bij te werken.
Bedankt voor de snelle reactie. Stel dat Caiway de iHDR-5050C ontvanger ondersteunt. Is het dan niet mogelijk om firmware te updaten via de usb of ethernet poort? En hoe kan je achter de gebreken komen, staat daar al iets over geschreven ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleineheino schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 17:31:
Bedankt voor de snelle reactie. Stel dat Caiway de iHDR-5050C ontvanger ondersteunt. Is het dan niet mogelijk om firmware te updaten via de usb of ethernet poort?
Nee, het is niet mogelijk om ontvangers die goedkeuring van Ziggo hebben gekregen te updaten via USB, RS-232 en/of ethernet poorten omdat de fabrikanten van die ontvangers van Ziggo geen firmware updates via bijvoorbeeld Internet mogen verspreiden die door gebruikers gedownload kunnen worden. Het is een goedkeuringseis dat de fabrikant het firmware update protocol van Ziggo toepast en geen andere technieken gebruikt om te voorkomen dat Ziggo de controle over die firmware updates kwijt raakt.
En hoe kan je achter de gebreken komen, staat daar al iets over geschreven ergens?
Als je even op de gegeven namen zoekt dan zijn er voldoende sites te vinden waar gebruikers hun ervaringen uitwisselen met de genoemde ontvangers en waar dus ook alle gebreken aan bod komen. Voor de iHDR-5050C is dat iets lastiger omdat deze ontvanger net vrij is gegeven en er dus nog geen gebruikers ervaringen van klanten zijn, maar er zijn ook Ziggo medewerkers op forums die wel eens iets loslaten waaruit bijvoorbeeld is af te leiden dat het teletekst signaal via de SCART aansluiting van de iHDR-5050C niet werkt en ook maakt deze PVR gebruik van dezelfde MPEG chipset als de Humax IRHD-5000C waarover veel klanten van mening zijn dat de beeldkwaliteit van SDTV kanalen tegenvalt in vergelijking met de beeldkwaliteit van bijvoorbeeld de Humax IR-FOX C SDTV ontvanger. Of jij dat van belang vindt weet ik niet en dat is dus een afweging die je zelf moet maken. En zo heeft iedere ontvanger meer of minder belangrijke gebreken die kennelijk over het hoofd worden gezien bij het keuren van de ontvangers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134

ArChie schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 18:24:
[...]

Nee, het is niet mogelijk om ontvangers die goedkeuring van Ziggo hebben gekregen te updaten via USB, RS-232 en/of ethernet poorten omdat de fabrikanten van die ontvangers van Ziggo geen firmware updates via bijvoorbeeld Internet mogen verspreiden die door gebruikers gedownload kunnen worden. Het is een goedkeuringseis dat de fabrikant het firmware update protocol van Ziggo toepast en geen andere technieken gebruikt om te voorkomen dat Ziggo de controle over die firmware updates kwijt raakt.

[...]

Als je even op de gegeven namen zoekt dan zijn er voldoende sites te vinden waar gebruikers hun ervaringen uitwisselen met de genoemde ontvangers en waar dus ook alle gebreken aan bod komen. Voor de iHDR-5050C is dat iets lastiger omdat deze ontvanger net vrij is gegeven en er dus nog geen gebruikers ervaringen van klanten zijn, maar er zijn ook Ziggo medewerkers op forums die wel eens iets loslaten waaruit bijvoorbeeld is af te leiden dat het teletekst signaal via de SCART aansluiting van de iHDR-5050C niet werkt en ook maakt deze PVR gebruik van dezelfde MPEG chipset als de Humax IRHD-5000C waarover veel klanten van mening zijn dat de beeldkwaliteit van SDTV kanalen tegenvalt in vergelijking met de beeldkwaliteit van bijvoorbeeld de Humax IR-FOX C SDTV ontvanger. Of jij dat van belang vindt weet ik niet en dat is dus een afweging die je zelf moet maken. En zo heeft iedere ontvanger meer of minder belangrijke gebreken die kennelijk over het hoofd worden gezien bij het keuren van de ontvangers.
Archie, nu moet je niet aankomen dat veel klanten van mening zijn dat de beeldkwaliteit minder is van SD kanalen via HDMI. Ik bestrijd niet dat er geen gebruikers zijn die vinden dat de kwaliteit van SD op hdmi minder is, maar om nu te spreken over veel klanten en daarmee de suggestie te wekken dat het hier om een groot percentage gaat gaat mij te ver !
De gebruikers die deze ervaring hebben is slechts een minderheid, er zijn inmiddels tienduizenden humax hd-zapper gebruikers. Het merendeel van de klanten/gebruikers stelt dit probleem juist niet vast. Het is niet voor niets dat deze ontvanger een hoge waardering heeft van gebruikers, kijk eens naar de score bij Kieskeurig. Zelf heb ik deze ontvanger ook in gebruik gehad en gebruik inmiddels de PVR versie (5050). Als de kwaliteit niet goed zou zijn dan zou ik deze ontvanger niet gebruiken, ik kan immers gewoon kiezen vanuit alle boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satlange
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-11-2022
Ik heb de Cisco 8455 afgelopen vrijdag gekocht en heb hem gisteren al weer terug gebracht. Ongelofelijk dat Cisco hun naam verbind aan dergelijke slechte kwaliteit ontvanger. Hun netwerk spullen zijn immers altijd top.

De reden dat ik de ontvanger heb teruggebracht is het feit dat de beeldkwaliteit te wensen overlaat. Alleen bij de HD zenders krijg je goede kwaliteit beeld. Bij die HD zenders is de ondertitel weer niet om aan te zien.
De firmware welke in samenwerking met Ziggo is gemaakt heeft de netwerkaansluiting en USB aansluiting uitgeschakeld. Op de aansluitpin van de kabel zat speling.

Als je een HD zender bekijkt dan werkt het menu er stotterend. Het lijkt wel gebrek aan werkgeheugen.
Tijdens het kijken krijg je geregeld even 2 seconden een melding dat er contact opgenomen moet worden met ziggo. De knoppen op de afstandsbediening voelen erg fragiel. Ook de platte cellen batterijen van de afstandsbediening zijn niet ideaal. Voor uitzendinggemist moet je bij Ziggo extra betalen 4,95.

Het feit dat je slechts 1 programma kunt opnemen is ook een gemis. De 2 reciever word alleen gebruikt voor het kijken als men aan het opnemen is. Bij de nieuwe HD ontvanger van Humax kun je wel 2 programma's tegelijk opnemen. Ook heeft die een grotere harde schijf en is die via ftp in een netwerkt te benaderen.
Het apparaat viel geregeld onregelmatig volledig uit.
Veel van de problemen komen voort uit de firmware welke Ziggo in het apparaat heeft geplaatst. Ook zij zullen veel klachten gaan ontvangen mocht dit apparaat gemeengoed gaan worden.

Ik gebruik momenteel de Humax 9200 welke echt veel gemakkelijker in gebruik is. Het enige wat ik daarbij mis is HD en natuurlijk de daarbij behorende beeldkwaliteit.

Als ik nu wat anders aan ga schaffen dan zal dat toch echt weer een Humax gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
satlange schreef op maandag 19 januari 2009 @ 12:58:
Bij de nieuwe HD ontvanger van Humax kun je wel 2 programma's tegelijk opnemen. Ook heeft die een grotere harde schijf en is die via ftp in een netwerkt te benaderen.
Lees ik dit goed: Kun je de programma's op de harde schijf via ftp benaderen, en bijvoorbeeld dus op de PC bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-06 13:23

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wanneer is die nieuwe Humax leverbaar?
Heb zelf nu een Samsung HD decoder. Prima ding.
Alleen wil mn vriendin ook programma's kunnen opnemen.... :/

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13
vanaf maart als je erop googled. (dus wordt het waarschijnlijk juni)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Beuzelarij schreef op maandag 19 januari 2009 @ 13:53:
Lees ik dit goed: Kun je de programma's op de harde schijf via ftp benaderen, en bijvoorbeeld dus op de PC bekijken?
Zo te lezen is dit inderdaad mogenlijk bij een test met een 'development' exemplaar, afwachten is alleen of er nog extra beperkingen aanwezig zijn bij het definitieve productiemodel.

Ziggo-Gebruikers Forum: Humax HDPVR-IRHD5050-C HD Twin Tuner PVR
We hebben wel degelijk toegang tot de Harddisk vanaf een Windows PC en MacBook getest een aangegeven dat dit goed werkte. Dat kun je in het review lezen. De *.TS bestanden konden we vervolgens op de PC of Mac afspelen met een geschikte mediaplayer.
Alle opnamen bestaan uit een *.hmt, *.nts en *.ts bestand met dezelfde naam. Enkele opnamen van HD Discovery kon (en kan ik nog steeds) op mijn PC afspelen in HD resolutie.
Afwachten dus of dat in het definitieve produktiemodel ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
The_Doman schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 13:40:
Zo te lezen is dit inderdaad mogenlijk bij een test met een 'development' exemplaar, afwachten is alleen of er nog extra beperkingen aanwezig zijn bij het definitieve productiemodel.
Ah, bedankt. Da's goed om te horen, al moet ik nog zien dat dat in de uiteindelijke versie ook nog mogelijk is. Ik heb ooit in Philipswinkel gevraagd naar een ontvanger met netwerkmogelijkheden, maar daar werd gesteld dat er vanuit Ziggo expliciet werd geëist dat die mogelijkheid eruit zou worden gehaald/gedeactiveerd zou worden. Wellicht klopte die informatie niet, of is het beleid in de loop der tijd aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Op de site van Humax zelf staat nu ook wat meer informatie:

MyHumax.nl: HUMAX iHDR-5050c
Netwerkfunctionaliteit
Het is mogelijk om de HUMAX iHDR-5050c te integreren in een PC-thuisnetwerk. Daarmee kunt u d.m.v. het zg. het FTP protocol, vanaf de geïntegreerde harde schijf programma’s kopiëren naar bijvoorbeeld een PC. Op die manier kunt u op simpele wijze een archief aanleggen van programma’s die u later misschien nóg eens wilt bekijken. Op dezelfde eenvoudige wijze kunt u ook een archief aanleggen van uw favoriete muziekbestanden en fotoboeken. Let op; de functionaliteit om TV programma’s op te slaan kan per zender door de kabelmaatschappij worden geblokkeerd in verband met kopiëerrechten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Die Humax ziet er interessant uit, maar daarmee kun je niet gebruik maken van de VOD diensten of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
Deddiekoel schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 22:52:
Die Humax ziet er interessant uit, maar daarmee kun je niet gebruik maken van de VOD diensten of wel?
Nee, de Humax is hier niet geschikt voor.
De enige PVR voor VOD is de Cisco, vandaar ook dat bij dat apparaat veel meer restricties/beperkingen aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 19:07
The_Doman schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 23:07:
[...]

Nee, de Humax is hier niet geschikt voor.
De enige PVR voor VOD is de Cisco, vandaar ook dat bij dat apparaat veel meer restricties/beperkingen aanwezig zijn.
Het zal ook weer eens een keer niet zo zijn. Weer geen apparaat wat aan mijn eisen voldoet (die Cisco kan maar 1 programma tegelijk opnemen, slaat nergens op).

Dat die Humax geen VoD kan heeft zeker te maken met gemis van ingebouwd kabelmodem?

Heb je voor interactieve televisie eigenlijk internet van Ziggo nodig?

[ Voor 6% gewijzigd door McVirusS op 22-01-2009 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnEuTeR

KnEuTeR

McVirusS schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:46:
[...]

Het zal ook weer eens een keer niet zo zijn. Weer geen apparaat wat aan mijn eisen voldoet (die Cisco kan maar 1 programma tegelijk opnemen, slaat nergens op).

Dat die Humax geen VoD kan heeft zeker te maken met gemis van ingebouwd kabelmodem?
De hardware is aanwezig in de Cisco om 2 programma's tegelijkertijd op te kunnen nemen, alleen de software ondersteunt het nog niet. Wellicht zal dit binnenkort wel mogelijk zijn.
Heb je voor interactieve televisie eigenlijk internet van Ziggo nodig?
Nee. Bij mij werkt interactieve tv gewoon, en ik heb geen internet van ziggo. De Cisco kan zelf de requests over de lijn sturen (je moet hiervoor wel je hoofdaansluiting van de kabel in je huis aanpassen om dit mogelijk te maken), maar ALS je ziggo internet heb moet je de cisco op je kabelmodem aansluiten, zoiets kan ik me herinneren uit de instalatie handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BassieBulk
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
KnEuTeR schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:27:
[...]
maar ALS je ziggo internet heb moet je de cisco op je kabelmodem aansluiten, zoiets kan ik me herinneren uit de instalatie handleiding.
Zie:http://www.bigcats.nl/ziggo/target24.html
Dus niet via het kabel-modem. Bij het installeren van de decoder, kan je wel aangeven of je de decoder rechtstreeks op de aansluitdoos hebt, of via je kabelmodem. Maar ik geloof dat er bij ziggo-gebruikers.nl werd vertelt dat het via je modem niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
KnEuTeR schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:27:
[...]

Nee. Bij mij werkt interactieve tv gewoon, en ik heb geen internet van ziggo. De Cisco kan zelf de requests over de lijn sturen (je moet hiervoor wel je hoofdaansluiting van de kabel in je huis aanpassen om dit mogelijk te maken), maar ALS je ziggo internet heb moet je de cisco op je kabelmodem aansluiten, zoiets kan ik me herinneren uit de instalatie handleiding.
Daar even op inspringend..
Ik zit in casemagebied, alleen wel in technische ouderwets casema gebied.
Heb nu 12 mbit (geloof ik?) Ziggo internet, en heb de Cisco decoder.
Echter werkt Interactieve Televisie helaas niet.
Niet via de kabel, maar ook niet over ethernet.
De Ziggo helpdesk heeft ook geen oplossing, waarschijnlijk komt het doordat ik in een technische ouderwetse omgeving zit.. Ontvang overigens wel Discovery Channel (bijvoorbeeld) in HD, en dat is toch wel mooi!

Gelukkig zit in de pilotgroep, dus voor de rest geen overbodige kosten hieraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik woon in het zuiden waar nog altijd geen Interactieve TV is van Ziggo. Maar toch heb ik gisteren in Rijswijk de Cisco decoder gekocht voor zijn PVR functies. Alles werkt naar wens maar volgens mij moet ik de decoder nog aan een retour geschikte ingang van mijn CAI versterker hangen voor eventuele updates etc.

Er was ooit een persbericht dat op 13 Maart interactieve TV landelijk actief zou worden, weet iemand of dit gehaald gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb net mijn TV aansluiting op de retour enablede poort van slitter gezet en ben wat gaan pielen met interactieve TV. De dienst is iig overduidelijk hier in het zuiden nog niet aanwezig.
Maarrrr, wat ik wel zag was dat als je naar je systeeminstellingen gaat je daar de optie "interactieve tv installeren" hebt. Als je die optie selecteert krijg je mogelijkheid om of de kabelmodem of extern internet te kiezen voor de interactie... Wellicht interessant voor de mensen hierboven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vandaag is er een nieuwe firmware uitgekomen voor deze decoder. Ik hoop dat ze een aantal bugs weg gewerkt hebben, nog niet alles kunnen testen.
Ze hebben wel nieuwe functies toegevoegd; ik hoop niet dat daar alle aandacht naar uit gegaan is.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293798

He Twixx,

voor welke decoder is een software update uitgekomen?
Hoop voor de Samsung DCB-H360R want dat is op het moment bij mij een regelrecht drama, steeds wegvallend beeld, dan valt het geluid weer weg maar heb ik wel beeld, word er horendol van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

De H360R heeft geen interactieve functie dus die wordt niet bedoeld. Hte gaat om de Cisco :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293798

Dat heeft de H360R inderdaad niet, maar kon niet echt wijs worden welke decoder het nou om ging omdat in dit topic ook de samsung vaak werd genoemd.
In ieder geval schop ik dat apparaat vroeg of laat de laan uit want word er schijtziek van iedere keer al die hickups te ervaren als ik net relaxed tv lig te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 05-06 11:20
Anoniem: 293798 schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 17:45:
Dat heeft de H360R inderdaad niet, maar kon niet echt wijs worden welke decoder het nou om ging omdat in dit topic ook de samsung vaak werd genoemd.
In ieder geval schop ik dat apparaat vroeg of laat de laan uit want word er schijtziek van iedere keer al die hickups te ervaren als ik net relaxed tv lig te kijken.
De Samsungs leveren sowieso meer problemen op zoals valt te lezen op diverse fora en weblogs. Ik heb zelf veel van Samsung waar ik zeer tevreden over ben maar een decoder zal ik niet snel van ze aanschaffen. Al eens gebeld met Samsung of ze nieuwe firmware gaan lanceren binnenkort? De Humax (HD: HD5000C of koop de PVR zonder HD support PVR-9200C) doet het wat dat betreft vele malen beter. De Cisco met on demand mogelijkheid heb ik nog niet eerder live kunnen aanschouwen/gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JosTM
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-06 00:42
Nu is officieel Interactieve Televisie geintroduceerd.

http://www.hdtvnieuws.nl/...tieve-televisie-20090403/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 12:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julius
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-06 20:40
morgen gaan ze landelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ik heb toch liever een decoder die 2 geplande opnames op kan nemen. Daar wacht ik nu al maaaaaaanden op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Ik zie helemaal geen ervaringen ervan, is het wat? Wij willen het misschien ook aan gaan schaffen omdat we net een nieuwe HDTV hebben en je hierbij vrij goedkoop een HDD-HD-Recorder krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103465

ALS je Ziggo hebt met 3 kastjes en je hebt naast je standaard 17 euro abonnement nog
dat extra pakket ) BBC3,4 etc) voor 9,95 dan zou je dit toch allemaal moeten zien op alle drie kaarten.

of moet ik per kaart wat afsluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 103465 op 15-04-2009 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-02 13:38
Ik heb dinsdag gebeld en aanbieding genomen van 130 euro.
Zoals ze het mij uitgelegd hebben:
ik heb nu een eenvoudige ontvanger met extra kanalen pakket.
Ik krijg nu nieuw apparaat en nieuwe kaart en kan met oude gewoon blijven kijken voor zelfde geld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215257

Olgeros, deel je wel je ervaringen als je het hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Laatst online: 10:54
Een aantal dingen zijn mij niet duidelijken Ziggo vermeld het ook niet op de website. Tenminste ik kan het niet vinden. Bij dit abbo van hun, betaal je dan 16,25 (Ziggo Z1) + 16,95 (voor Interactive TV) = 33,20 euro per maand?! En betaal ook los per film die je wilt zien of zit dat bij de abbokosten in?

Kan ik bij dit abbo ook op de 2e TV TV blijven kijken?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Anoniem: 215257 schreef op vrijdag 17 april 2009 @ 20:16:
Olgeros, deel je wel je ervaringen als je het hebt?
Sure.
Ik heb um nog niet binnen, kan nu elke dag bezorgd worden.
Nu maar hopen dat ze hem bij een van de buren afgeven ;)
rimave schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:51:
Een aantal dingen zijn mij niet duidelijken Ziggo vermeld het ook niet op de website. Tenminste ik kan het niet vinden. Bij dit abbo van hun, betaal je dan 16,25 (Ziggo Z1) + 16,95 (voor Interactive TV) = 33,20 euro per maand?! En betaal ook los per film die je wilt zien of zit dat bij de abbokosten in?

Ik heb een brief gekregen van Ziggo waar het in staat, zal hem een dezer dagen wel even scannen en hier posten.

Ik ben met je eens dat het vrij onduidelijk is wat en hoe de prijzen opgebouwd worden en wat je zometeen krijgt. Volgens mij zit HD standaard in het itv pakket, maar dat staat nergens aangegeven. De aanbieding is EXCL Z1 pakket...... (volgens de website)

Edit:
Even Ziggo gebeld, maar de helpdesk weet er ook niet zoveel van.
Volgens hem was het als volgt:
* Je betaalt altijd het Z1 pakket.
* Daar komt itv bovenop.
* In mijn geval betaal ik dus 16,25 voor het Z1 pakket + 16,95 voor de aanbieding.
* Er zit GEEN extra pakket in. Ik wil dus ook voor 9,95 het totaal DTV pakket erbij nemen.
* Er zit GEEN HD inbegrepen, dat komt er dus ook bij voor 3,95
* Het is (volgens mij & website) wel zo dat het Interactief Totaal pakket inbegrepen is.....

De abbo's komen op beide smartcards te staan, dus ik kan mijn oude DTV decoder gewoon blijven gebruiken zonder bijkomende kosten...

[ Voor 22% gewijzigd door Olgeros op 21-04-2009 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Volgens de website van Ziggo betaal je de eerste twee jaar geen 16,95 voor het interactief totaal pakket. Dat pakket kost volgens deze laatste pagina echter 11,95 per maand.
Daarnaast betaal je 16,25 voor het basis pakket. Volgens mij zit het HD pakket er idd niet bij.

De ontvanger kost i.c.m. een 2-jarig abo op het interactief totaal pakket trouwens nu maar 130 euro!

[ Voor 3% gewijzigd door musicfreak op 21-04-2009 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212401

Je betaald wel 16,95 en daarbij je standaard aansluiting van 16 euro. De 16,95 is opgesplitst in 11,95 voor het pakket en 5 euro "aflossing" voor de hardware.

Simpele som:
130 euro + (5euro x 24 maanden)= 250 euro voor de hardware. Daarbij is het verplicht het totaalpakket te nemen van 11,95 per maand voor 2 jaar. En je bent natuurlijk 'verplicht' de standaard aansluiting te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212401

rimave schreef op maandag 20 april 2009 @ 21:51:

Natuurlijk kan je op een 2e tv blijven kijken. Echter wel analoog. Je zou er ook een decoder aan kunnen sluiten met het Z1 pakket. Je maandlasten blijven dan hetzelfde.

Verder kan je uit de TV-Theek (onderdeel van het Interactieve pakket) wel gratis films kijken. Bij de afdeling On Demand betaal echter wel per film. Hier worden nieuwere films aangeboden. Sommige in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Zo, vanavond decoder ophalen bij postkantoor :-)

Het is wel speeltjesweek deze week, Popcorn Hour binnen gekregen, Extra HD, gisteren Powerlink setje gekocht en vandaag de Zigoo decoder ophalen....

Ben erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Ik heb ze ook allemaal, maar lang leven de PCH ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Nog geen update, ITV installeert maar half en waarschijnlijk komt dat door een splitter die ik er tussen heb zitten. Kabel komt beetje erg beroerd mijn huis binnen en komt uit in de muur in woonkamer.
Ik heb ooit (een wat duurdere Hirschmann) splitter er tussen gezet in de kruipruimte en een kabel naar de meterkast geleidt. Dit om op zolder beeld te kunnen maken.

Die splitter houdt volgens mij het retoursignaal tegen, wat er weer voor zorgt dat hij itv niet kan registreren en de itv installatie niet af kan maken.....
Het is ook niet een T-stuk splitter maar een klein kastje...
zoiets dus: http://www.triax-hirschmann.de/upload/VFC_0421_neu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Is het wel een retourgeschikte splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Royz schreef op maandag 27 april 2009 @ 13:40:
Is het wel een retourgeschikte splitter?
BINGO! Dat is dus de one million dollar question ;)

Ik durf dus niet de kruipruimte in en kan dus niet even gaan kijken of de schakeling veranderen.
Vanavond komt er iemand me helpen en ik ga de kabels in de kruipruimte verleggen zodat de ingang in mijn meterkast uit komt.
Extra kabel die dan weer naar het muurcontact gaat.

Dan kan het daar in ieder geval niet meer aan liggen :)

Bij het installatiepakket zit ook een retourgeschikte versterker. Met die versterker zit ik op 100% signaalsterkte en 100% kwaliteit. Zonder die versterker zit ik er zowat tegenaan.
Nu kan ik op de interactieve box dus mooi meten of de kabels in de kruipruimte goed zijn aangesloten :-)

To be continued....

PS: kwaliteit van de normale zenders digitaal zijn ERG goed en HD is toch wel erg spectaculair om naar te kijken!!! Ik kijk nu met nog meer plezier naar Discovery en NG.
Sommige zenders hebben overigens ook 5.1 geluid! Ik zag een F1 docu op Discovery HD en die werd 5.1 doorgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-06 20:32
Hmmm... het lijkt me sowieso niet echt aan te raden een splitter in je kruipruimte te plaatsen. Dit in verband met vocht etc. waardoor je misschien corrosie krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Dat kan prima, mits je een f-connector splitter en -stekkers gebruikt en dan het geheel beschermt met zelfvulkaniserende tape. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Ik had dus een goede splitter, zo'n model: http://www.triax-hirschmann.de/upload/VFC_0421_neu.jpg
En ik had hem inderdaad goed in laten tapen......

Inmiddels is mijn kennis langs geweest en die heeft de splitter er tussen uit gehaald en een extra kabel tussen gezet zodat het signaal nu wel in mijn meterkast uitkomt. Dit zijn wel 5 extra meter coax, amar daar maakte ik me geen zorgen over omdat het goede coax is.......

Anyway, nadat de splitter er tussenuit was eerst het signaal gechecked en dat was toen nog steeds 100% zowel kwaliteit als sterkte, ZONDER versterker. Toen de connectors goed in laten tapen (helaas had geen enkele bouwmarkt meer een F connector tussenstuk, dus andere connector genomen).

En jawel hoor, ITV terug gezet naar fabrieksinstellingen en de initialisatie opnieuw uit laten voeren. En voila, de registratie ging zonder enig probleem! ITV werkt nu al is de content zonder extra abbo's wel heel erg beperkt, maar dat wordt beter als ik me eenmaal schriftelijk geregistreerd heb.....
Monteur van ziggo heb ik maar afgebeld.

Zappen gaat redelijk vlot, +- 2 a 3 seconden vertraging. Beeldkwaliteit is helemaal prima, zeker de 3 HD kanalen.Nu is het een weekje of wat wachten tot alles ook echt geactiveerd is en ik kan dan pas beoordelen hoe de extra diensten zijn van ITV. :)
Niet goedkoop, maar wel plezierig.
Ook tof dat ik nu uitzending stop kan zetten, terug spoelen en erg eenvoudig en goede kwaliteit kan opnemen. Ik denk dat mijn S-VHS recorder naar de slaapkamer gaat verhuizen ;)
Vandeweek testen of mijn oude decoder het inderdaad nog volledig doet.

De tip van de dag is dus om er GEEN dergelijke splitter tussen te zetten want die houdt al het retoursignaal tegen.....

[ Voor 4% gewijzigd door Olgeros op 28-04-2009 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Je zou het eventueel wel kunnen splitten maar dan met een splitter met een doorluspoort er in, en dan de ontvanger op die doorluspoort.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste