Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-06 14:06

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb via een kennis een (oud-ziggo) cisco bak (settopbox met hd recorder) gekregen. Uiteraard zonder smartcard. Nu heb ik nog een tv zonder digitale tuner, op het UPC netwerk (wat digitale tv ongecodeerd uitzend).
Is er een manier om die settopbox als min of meer stand-alone digitale tuner te gebruiken (dus zonder smartcard, de gecodeerde kanalen maakt niet uit - is voor een van de kids)? De JVC tv op zijn kamer heeft alleen een analoge tuner, dus dit zou wel mooi zijn als het zou kunnen. Of doen die dingen zonder card gewoon helemaal niks?
(krijg ik althans nu helemaal geen beeld uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:28
gyedema schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 08:40:
Ik heb via een kennis een (oud-ziggo) cisco bak (settopbox met hd recorder) gekregen. Uiteraard zonder smartcard. Nu heb ik nog een tv zonder digitale tuner, op het UPC netwerk (wat digitale tv ongecodeerd uitzend).
Is er een manier om die settopbox als min of meer stand-alone digitale tuner te gebruiken (dus zonder smartcard, de gecodeerde kanalen maakt niet uit - is voor een van de kids)? De JVC tv op zijn kamer heeft alleen een analoge tuner, dus dit zou wel mooi zijn als het zou kunnen. Of doen die dingen zonder card gewoon helemaal niks?
(krijg ik althans nu helemaal geen beeld uit...)
Alleen nederland 1 is niet gecodeerd afaik, voor de rest van de kanalen zal je er een smartcard in moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nee; een stuk of 40 zijn ongecodeerd. Als ik de mediabox van de tv op mijn slaapkamer loshaal dan krijg ik alle nl zenders digitaal op de tv (want: die tv heeft een digitale tuner). In jouw optiek zou ik dan NL1 (als enige zender) moeten ontvangen op de tv, maar niets is minder waar: het beeld blijft maagdelijk blank...

Ik hoef em dus vooral NIET te gebruiken om alsnog gecodeerde zenders te kunnen zien, ik wil em puur als digitale tuner gebruiken, maar vermoed dat dat zonder smartcard niet mogelijk is. Die check zoek ik bij tweakers die deze apparaten wat beter kennen dan ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:35
UPC gebruikt een ander protocol voor de digitale kanalen. Daar door is een digitale tuner tussen UPC en Ziggo niet zomaar uitwisselbaar. Dit staat los van de codering van de zenders.
UPC heeft er voor gekozen om Digitale zenders niet te coderen. Bij Ziggo is alleen Ned1 vrijgegeven. Je hebt voor digitale tv op een Ziggo netwerk dus altijd een smartcard nodig op een CI+ gecertificeerde TV, of met een CI+-module in een decoder.

Overigens is er voor de Humax 5200C en 5300C (eigenlijk een 5200C met een grotere HD) een work around om deze in te stellen voor een gebruik op het UPC netwerk. Dit is echter een recente versie van een HDD/Decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

OK; dus wat je in feite zegt is dat als ik b.v. de smartcard uit mijn huidige UPC pacebox haal en die in de Cisco steek (die voorheen dus door Ziggo is geleverd), dat dat niet gaat werken?

Kan ik sowieso vanavond of zo nog wel even gaan proberen, maar je verhaal klinkt wel aannemelijk; de meeste kabelaars laten de firmware behoorlijk aanpassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gyedema schreef op woensdag 09 april 2014 @ 11:28:
Kan ik sowieso vanavond of zo nog wel even gaan proberen, maar je verhaal klinkt wel aannemelijk; de meeste kabelaars laten de firmware behoorlijk aanpassen...
Het schijnt dat ook de Cisco ontvangers voor Ziggo zonder smartcard bij bijvoorbeeld glasvezel aanbieders te gebruiken zijn die ook een DVB-C signaal aanbieden met ongecodeerde SD en HD kanalen. Als die ontvanger met dat signaal werkt, dan is het ook mogelijk dat je die ontvanger kan gebruiken bij UPC voor de ontvangst van ongecodeerde kanalen. Natuurlijk moet je wel de netwerk ID, netwerk frequentie, symboolsnelheid en modulatie van UPC gebruiken bij het zoeken naar kanalen. Die informatie kan je vinden op de UPC website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flexboy schreef op woensdag 09 april 2014 @ 10:47:
UPC gebruikt een ander protocol voor de digitale kanalen. Daar door is een digitale tuner tussen UPC en Ziggo niet zomaar uitwisselbaar. Dit staat los van de codering van de zenders.
UPC heeft er voor gekozen om Digitale zenders niet te coderen. Bij Ziggo is alleen Ned1 vrijgegeven. Je hebt voor digitale tv op een Ziggo netwerk dus altijd een smartcard nodig op een CI+ gecertificeerde TV, of met een CI+-module in een decoder.

Overigens is er voor de Humax 5200C en 5300C (eigenlijk een 5200C met een grotere HD) een work around om deze in te stellen voor een gebruik op het UPC netwerk. Dit is echter een recente versie van een HDD/Decoder.
UPC en Ziggo maken allebei gebruik van het DVB(-C) protocol voor digitale TV. In principe zouden alle apparaten met DVB-C tuner daarom in staat moeten zijn om de kanalen te vinden en de ongecodeerde kanalen weer te geven voorzover die aanwezig zijn.

De DVB-C ontvangers die door Ziggo worden toegelaten op de Nederlandse markt worden echter in opdracht van Ziggo aangepast zodat ze alleen de Ziggo kanalenzoek methode ondersteunen waarvoor bepaalde door Ziggo toegevoegde descriptors in het DVB-C signaal gebruikt moeten worden. Die descriptors zijn niet verplicht en bij UPC ontbraken die in het signaal. Daardoor konden de voor Ziggo aangepaste DVB-C ontvangers veelal niet de kanalenlijst opbouwen. Na een oproep van mij op het UPC forum zijn de ontbrekende descriptors alsnog door UPC toegevoegd aan het DVB-C signaal en sindsdien zijn nagenoeg alle "Ziggo" ontvangers te gebruiken voor de weergave van de door UPC aangeboden ongecodeerde kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ArChie schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:17:
[...]

Het schijnt dat ook de Cisco ontvangers voor Ziggo zonder smartcard bij bijvoorbeeld glasvezel aanbieders te gebruiken zijn die ook een DVB-C signaal aanbieden met ongecodeerde SD en HD kanalen. Als die ontvanger met dat signaal werkt, dan is het ook mogelijk dat je die ontvanger kan gebruiken bij UPC voor de ontvangst van ongecodeerde kanalen. Natuurlijk moet je wel de netwerk ID, netwerk frequentie, symboolsnelheid en modulatie van UPC gebruiken bij het zoeken naar kanalen. Die informatie kan je vinden op de UPC website.
Hmmm. Maar hier gaat het me nu net om: ZONDER smartcard.. Kijk, het is leuk als ik weet dat deze Cisco het met mijn UPC card wél doet, maar nog veel leuker als ik em ZONDER card kan gebruiken voor bij de kids op de kamer... Gewoon als digitale ontvanger, niks geen gecodeerde signalen, wat dan ook...

Maar aansluiten op de kabel en dan naar de tv geeft enkel een blanco scherm, ik krijg ook geen menu, niks te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gyedema schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:45:
Maar aansluiten op de kabel en dan naar de tv geeft enkel een blanco scherm, ik krijg ook geen menu, niks te zien...
Werkt het apparaat dan nog wel? Het lijkt mij dat je toch altijd een menu moet kunnen oproepen via de afstandsbediening om uberhaupt iets te kunnen instellen. Ook bij Ziggo gaan die Cisco ontvangers zonder (netwerk) instellingen gemaakt te hebben niet vanzelf kanalen zoeken en weergeven. Misschien eens een andere verbindingsmogelijkheid gebruiken tussen TV en ontvanger om te zien of je dan wel een instellingen menu te zien krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:17
gyedema schreef op woensdag 09 april 2014 @ 13:45:
Ik weet niet hoe je het de decoder exact aansluit, maar het ding werkt anders dan een videorecorder.
Je moet de decoder wel met scart of hdmi op je tv aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Uiteraard sluit ik em aan zoals ik ook de andere twee mediaboxen (van UPC) in huis heb aangesloten. Maar ik zal em eens ipv via scart met de hdmi aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 17:17
Ah, je hebt al ervaring met die dingen. Dan lijkt het me gek dat je iets verkeerds doe toch?
Die boxen (of misschien de hdmi poort) kunnen ook stuk gaan. Uitsluiten dus.
scart ipv hdmi, andere hdmi kabel, andere hdmi poort op de tv, andere tv.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste