Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191068

Topicstarter
Ziggo start vandaag met verkoop van interactieve hdtv.
Ze gebruiken hiervoor Cisco apparatuur.

"Neem je favoriete programma op in digitale HD-kwaliteit en kijk
tegelijkertijd naar een ander programma. Pauzeer met de timeshift-
functie midden in een film of wedstrijd en kijk even later gewoon verder.
De digitale ontvanger van het installatiepakket Interactieve Televisie
heeft een grote harde schijf, zodat je flink wat programma’s kunt opnemen.

De ontvanger heeft veel aansluitingen zoals HDMI, SCART, etc. Er zit
een universele afstandsbediening bij, waarmee je zowel de ontvanger als
je TV bedient. Het installatiepakket is inclusief het startpakket Interactieve
Televisie (smartcard en inschrijfformulier).

Interactieve Televisie is in het begin nog niet overal beschikbaar. In het
bestelformulier zie je vanzelf of je het kunt bestellen. Zo niet, vul dan het
formulier 'Hou mij op de hoogte' in en je krijgt bericht zodra het wel kan"

Heeft iemand ervaring met dergelijke Cisco interactieve HDTV.
Ik sta nl op het punt om bij gebrek aan beter een Samsung hdtv tuner te kopen. Cisco spreekt me in principe meer aan, en dat interactieve is natuurlijk weer leuke nieuwigheid.

Vervelend is het dat ik in @home gebied woon en het in eerste instantie in het oude casema gebied uitgerold gaat worden.

Graag jullie mening over dit apparaat en interactieve HDTV in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-05 14:51

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ha eindelijk, dit lijkt op de introductie van de nieuwe HD PVR (scientific atlanta?).

Niemand heeft het apparaat nog gezien als het goed is en er zijn dus ook nog geen ervaringen. Cisco heeft de club overgenomen en blijkbaar wordt dit apparaat nu onder de Cisco merknaam uitgebracht.

Ik hoop dat ie goed functioneert, er is nogal een langdurige testfase aan voorafgegaan want er was telkens iets mis met het voldoen aan de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Indoubt schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 13:30:
Ha eindelijk, dit lijkt op de introductie van de nieuwe HD PVR (scientific atlanta?).

Niemand heeft het apparaat nog gezien als het goed is en er zijn dus ook nog geen ervaringen. Cisco heeft de club overgenomen en blijkbaar wordt dit apparaat nu onder de Cisco merknaam uitgebracht.

Ik hoop dat ie goed functioneert, er is nogal een langdurige testfase aan voorafgegaan want er was telkens iets mis met het voldoen aan de specs.
Dus mogelijk hebben we te maken met (een variant op) dit apparaat onder de merknaam, Cisco
Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/img/sa8450dvb.jpg
Meer info
Ik wacht met smart op meer info hierover. Liever stap ik gelijk in op interactieve HD. Overigens mag je verwachten dat er de komende tijd snel meer aanbieders van hdtv tuners zullen komen. Met EK, olympische spelen en volgend jaar NED 1,2 en 3 (gedeeltelijk) in HDTV. zal de vraag snel stijgen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
Mja hebben ze al ergens specs, zoals schijfgrootte enzo..
Kan niks vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:47
Ik heb het inmiddels besteld. De decoder komt volgende week binnen, dan post ik hier wel de details. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Rudey schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 15:28:
Ik heb het inmiddels besteld. De decoder komt volgende week binnen, dan post ik hier wel de details. :)
Kun je het alleen bij ziggo bestellen of ook bij de dealers kopen?
Is het apparaat ook te gebruiken buiten casema gebied? (zonder interactie uiteraard)

Ben benieuwd naar de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 191068 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 22:51:
[...]

Kun je het alleen bij ziggo bestellen of ook bij de dealers kopen?
Is het apparaat ook te gebruiken buiten casema gebied? (zonder interactie uiteraard)

Ben benieuwd naar de specs.
Apparaat is alleen beschikbaar voor ex-casema gebied mensen. Alleen bij Ziggo te bestellen aangezien je er een VOD abonnement bij moet nemen.

De specs: (onder voorbehoud)

Explorer 8455DVB™ HD/PVR and IP Media
Server* Features and Capabilities
• Records up to two programs simultaneously while
watching another (either live or previously recorded)
• 160 GB (80 hours) of hard disk drive storage with
additional options available
• Provides two H.264 standard-definition or one
high-definition HD decoder
• Dual SCART connector outputs
• Supports multiple picture formats (480i, 480p, 720p,
or 1080i) to allow optimum picture performance with
both standard and HD sets
• 32 MB Flash / 128 MB SDRAM
• Compliant with DVB-C, MPEG-2, MPEG-4 part
10/H.264 standards
• Supports PAL and NTSC video formats
• Complies with Nagra NASC 1.2 CA and Mediaguard
Smart Card
• OpenTV® Core 2.0 and PVR 2.0
• OpenTV application
• Optional EuroDOCSIS™ 2.0 Cable Modem Module with
200 MHz Processor with Dedicated Cable Modem Memory

(US specs, dus 480i en 480p is 576i en 576p)

Reden voor het feit dat ze geen reclame hiermee maken is dat ze het nog even op kleine schaal willen gaan draaien voordat iedereen er gebruik van kan/mag maken.

[ Voor 5% gewijzigd door redfoxert op 04-06-2008 23:01 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks for the specs Redfoxert.

Heeft iemand enig idee wanneer Ziggo dit overal gaat invoeren. Eigenlijk wil ik op korte termijn een hdtv tuner kopen. Dit apparaat was mooi geweest, dus zal het helaas een samsung moeten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231273

Zou dit ding ook mp3's afspelen en foto's weergeven doormiddel van het uploaden via een usb poort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:47
Als het goed is, is de netwerkaansluiting en usb poort niet aanwezig op de Ziggo versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Pff op de Ziggo website kun je het pakket bestellen voor 428 euro. Heb al twee keer aangegeven dat ze me kunnen bellen, maar nog niks gehoord...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dukey schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 13:05:
Pff op de Ziggo website kun je het pakket bestellen voor 428 euro. Heb al twee keer aangegeven dat ze me kunnen bellen, maar nog niks gehoord...
Zo ie zo is de site betreffende deze tuner erg onduidelijk, gewoon geen specificaties.

"We willen naar je luisteren en gaan je bellen" Krijg je als mededeling als je wilt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Ze hebben nogal een aardige range aan decoders in HD van Scientific Atlanta (Cisco). Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151018

Is het bij mij dus leverbaar (als je doorgaat naar het bel scherm)?
Toch was ik voorheen bij @home. Ze bellen me morgen. Ben benieuwd.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalekabeltelevisie.nl/nieuws/archives/img/sa8450dvb.jpg

Vandaag is op de Ziggo site de mogelijkheid verschenen om interactieve televisie te bestellen. Er wordt een installatie-pakket aangeboden voor € 428,95. Hoewel niet expliciet genoemd op de site gaat het om de Scientific Atlanta / Cisco Explorer 8455 DVB. In eerste instantie is deze decoder alleen beschikbaar voor een beperkt aantal klanten in het voormalige Casema-gebied. De decoder is voorlopig nog niet in de winkel te koop.

Het betreft een decoder die geschikt is om HDTV weer te geven, en op te nemen op de ingebouwde harde schijf. Daarnaast zijn er Video On Demand (VOD) diensten mee mogelijk, ook in HD-kwaliteit.Die diensten komen ook meteen beschikbaar.

Met het pakket "Programma Gemist" is het mogelijk om te kijken naar programma’s van maximaal 10 dagen terug van Uitzending Gemist van de Publieke Omroep en een selectie uit tv-programma’s van SBS. Het pakket "Programma gemist" kost € 4,95 per maand.

Daarnaast is er het pakket "TV-theek" met daarin een selectie van films, tv-series en (kinder)programma’s. Een deel daarvan is in HD kwaliteit. Dit pakket kost € 9,95 per maand.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 151018 op 05-06-2008 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-06 07:33
Weet iemand toevallig of de Scientific Atlanta in de toekomst ook via webwinkels verkocht gaat worden?
Vind de prijs bij Ziggo wel erg fors....

[ Voor 12% gewijzigd door marchanekamp op 05-06-2008 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Als die ontvanger een beetje stabiel is dan ga ik die wel kopen, maar al dat VOD gebeuren hoeft van mij niet per sé, laten ze eerst maar eens BBC HD gaan doorgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik heb even een schermopname gemaakt, van de eerste link uit de openingspost:

Afbeeldingslocatie: http://img519.imageshack.us/img519/9862/schermopname20080605210lj2.jpg

Met name dit gedeelte viel mij op:
Ziggo voert verkennende gesprekken met leveranciers van interactieve diensten. De woordvoerder sluit niet uit daartoe ook adverteerders kunnen behoren, bedrijven die zelf interactieve diensten op het Ziggo-netwerk willen ontplooien.

Het kabelbedrijf werkt met Cisco nog aan de verfijning van de gebruikersinterface op het tv-scherm. Snelheid en toegankelijkheid staan daarbij voorop, aldus de zegsman. Een slimmigheidje in de software is dat het herkent en onthoudt welke programma's en welk type programma's er regelmatig worden gekeken in een huishouden. Aan de hand van die informatie kan een persoonlijke tv-gids worden samengesteld.
Wat wordt er nu precies met de kijkgegevens van de abonnees gedaan? Met zo'n interactief apparaat kunnen die eventueel snel even worden opgehaald. Gebeurt dat ook? Worden klantgegevens verstrekt aan bedrijven? Krijg je reclames op maat? Kun je dat "slimmigheidje" in de software ook uitschakelen, en is het dan ook wérkelijk uitgeschakeld? Staat dat "slimmigheidje" standaard uit?

Kortom, hoe gaat Ziggo met de privacy van hun klanten om? Waar zijn de officiële gebruiksvoorwaarden van dit interactieve product te vinden, waarin die aspecten beschreven (zouden moeten) staan?

Ik wil met deze post niet opnieuw de inmiddels zowat standaard-discussie "heb je iets te verbergen dan" aanzwengelen, maar ik wil dit punt wel even onder de aandacht brengen. En hoe Ziggo daarmee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Hmm interessant punt.

Wellicht is het mogelijk om een soort van one-way filter te maken zodat de data niet terug kan naar ziggo? Want de kaartupdates enzo zijn toch one-way. Dan kan je alleen niet gebruik maken van interactieve TV, maar ikzelf heb daar zoals ik al eerder zei weinig behoefte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beuzelarij schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:34:
Ik heb even een schermopname gemaakt, van de eerste link uit de openingspost:

[afbeelding]

Met name dit gedeelte viel mij op:

[...]

Wat wordt er nu precies met de kijkgegevens van de abonnees gedaan? Met zo'n interactief apparaat kunnen die eventueel snel even worden opgehaald. Gebeurt dat ook? Worden klantgegevens verstrekt aan bedrijven? Krijg je reclames op maat? Kun je dat "slimmigheidje" in de software ook uitschakelen, en is het dan ook wérkelijk uitgeschakeld? Staat dat "slimmigheidje" standaard uit?

Kortom, hoe gaat Ziggo met de privacy van hun klanten om? Waar zijn de officiële gebruiksvoorwaarden van dit interactieve product te vinden, waarin die aspecten beschreven (zouden moeten) staan?

Ik wil met deze post niet opnieuw de inmiddels zowat standaard-discussie "heb je iets te verbergen dan" aanzwengelen, maar ik wil dit punt wel even onder de aandacht brengen. En hoe Ziggo daarmee omgaat.
Daar heb je idd een heel goed punt te pakken. Ziggo rept niet over privacy aspecten. Ik zit zeker niet wachten op 'persoonlijke' commercials.

Cisco kan vast wel een firewall voor digitale tv ontwerpen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Wat is er zo erg aan "persoonlijke" reclame? Ik zie liever meer reclames van auto's, gadgets en hifi apparatuur dan de laatste nieuwe huidcreme, afslankproducten en stoelgang verbeteraars... Reclame kijken moet je veelal toch.

Wat is er zo erg aan als men weet waar aan mijn voorkeur ligt? Je rijd toch ook in een auto waarmee je jezelf mee identificeert? het blijft anonieme informatie eigenlijk en je mag er van uitgaan dat het niet door derde partijen gebruikt word. Bijv bij Tomtom is het tegenwordig zo dat informatie over ritten (tijd en snelheid gereden) word opgeslagen en zodra je contact maakt met je pc word deze informatie verzonden naar Tomtom. Deze informatie word gebruikt om betere voorspellingen te doen. M.a.w. ik help andere mensen ermee.

[ Voor 40% gewijzigd door Dukey op 06-06-2008 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dukey schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 07:49:
Wat is er zo erg aan "persoonlijke" reclame? Ik zie liever meer reclames van auto's, gadgets en hifi apparatuur dan de laatste nieuwe huidcreme, afslankproducten en stoelgang verbeteraars... Reclame kijken moet je veelal toch.
Om te beginnen zal het natuurlijk geen vervanging zijn van de normale reclame die je altijd al ziet op TV. Die blokken worden immers gekocht door bedrijven en mogen niet zomaar even door de kabelbedrijven worden vervangen door reclame waar zij geld voor vangen in plaats van de maker van het kanaal. Het zal dan wel om extra reclame gaan bij interactiviteit en Video On Demand die je ongetwijfeld niet weg kan drukken. Jij mag dat prettig vinden, maar als ik al aan het kabelbedrijf betaal voor die diensten dan zit ik niet te wachten op verplicht extra reclame kijken. En een "Nee" sticker op mijn kabelaansluiting zal daar ook niet tegen werken.
Wat is er zo erg aan als men weet waar aan mijn voorkeur ligt? Je rijd toch ook in een auto waarmee je jezelf mee identificeert? het blijft anonieme informatie eigenlijk en je mag er van uitgaan dat het niet door derde partijen gebruikt word.
Om te beginnen denken ze er nu over om derde partijen van die informatie gebruik te laten maken om jou gerichte reclame te sturen. Wat het punt is dat dit soort dingen weer eens totaal niet gecommuniceerd worden door Ziggo en dat jij als consument niet beschikt over de mogelijkheid om dergelijke functionaliteit uit te schakelen. Wat voor informatie verzamelen ze over ons en mag dat wel gezien de privacy? Ziggo staat er om bekend dat ze de arrogantie hebben om eerst gewoon te doen wat zij willen en als ze dan op de vingers worden getikt door de één of andere instantie dan volgt er weer een lullig excuus briefje waar je als klant niets mee opschiet aangezien de ellende al veroorzaakt is.

Wat verstuurt de Scientific Atlanta HDTV PVR bijvoorbeeld allemaal naar het adres stblog.vod.casema.nl? Zijn er nog meer van dat soort IP adressen en/of frequenties waarop deze ontvanger en eventuele andere toekomstige ontvanger die zijn goedgekeurd door Ziggo hun informatie kwijt kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Zojuist belde dan eindelijk iemand van Ziggo met de vraag wat ik wilde bestellen. Toen ik "interactieve tv" zei, wist de medewerker niet wat ik bedoelde. Vertelde hem dat het nieuw was sinds deze week. Ineens zag ie het en wist idd te vermelden dat het 428 euro kostte etc. Vervolgens aan hem gevraagd of het idd werkt binnen het @home netwerk, antwoord was ja. Ik krijg schijnbaar een nieuwe smartcard. Mijn vraag, werkt de oude nog in de nieuwe decoder? Ja. Oude abbonementen worden overgezet naar de nieuwe smartcard zodat je dus in feite twee hebt. Hij vertelde ook dat je momenteel 5 smartcards op je naam kunt hebben met je pakketen erop. De VOD dienst kun je activeren met de meegeleverde antwoord kaart zoals je dat ook nu hebt met de normale digitale televisie dienst. Hij wist ook te vertellen dat de decoder HDMI had, timeshifting, HD opnemen, scart en een surround aansluiting. Over twee weken krijg ik de decoder thuis gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dukey schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:00:
Zojuist belde dan eindelijk iemand van Ziggo met de vraag wat ik wilde bestellen. Toen ik "interactieve tv" zei, wist de medewerker niet wat ik bedoelde. Vertelde hem dat het nieuw was sinds deze week. Ineens zag ie het en wist idd te vermelden dat het 428 euro kostte etc. Vervolgens aan hem gevraagd of het idd werkt binnen het @home netwerk, antwoord was ja. Ik krijg schijnbaar een nieuwe smartcard. Mijn vraag, werkt de oude nog in de nieuwe decoder? Ja. Oude abbonementen worden overgezet naar de nieuwe smartcard zodat je dus in feite twee hebt. Hij vertelde ook dat je momenteel 5 smartcards op je naam kunt hebben met je pakketen erop. De VOD dienst kun je activeren met de meegeleverde antwoord kaart zoals je dat ook nu hebt met de normale digitale televisie dienst. Hij wist ook te vertellen dat de decoder HDMI had, timeshifting, HD opnemen, scart en een surround aansluiting. Over twee weken krijg ik de decoder thuis gestuurd.
Volgens mij heeft die helpdesk medewerker kennelijk een mailtje gemist, want de SA ontvanger is alleen te gebruiken in voormalig Casema gebied met Interactiviteit en Video On Demand omdat de benodigde infrastructuur bij @Home en Multikabel nog niet aanwezig is. Vandaar dat Ziggo besloten heeft om voorlopig alleen uit te leveren aan ex-Casema abonnees waar ook de infrastructuur gereed is. Ik zou er niet te veel op rekenen dat je de ontvanger ook daadwerkelijk ontvangt, maar mocht het wel lukken door een foutje van deze slecht geïnformeerde helpdeskmedewerker dan ben je één van de weinigen in @Home gebied met zo'n ontvanger. Het zal mij dan benieuwen of hij ook wil werken als de OpenTV informatie in het signaal ontbreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

ArChie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:11:
Het zal mij dan benieuwen of hij ook wil werken als de OpenTV informatie in het signaal ontbreekt.
Of de VOD werkt maakt me niks uit, moet nog blijken of ik dat wil. Op het moment betaal ik al het volledige extra pakket, HDTV pakket plus nog de 15 euro die je zowiezo kwijt bent. Word me wat veel als ik VOD ook nog erbij pak.

Het ging mij vooral om het apparaat zelf. En aangezien ze niet te koop zijn in de winkel moest het wel via deze weg. Plaats hier natuurlijk foto's en verdere info als ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Dat de medewerker aanvankelijk niet eens wist wat interactieve TV inhoudt, is veelzeggend voor de kwaliteit van de helpdesk...

@Dukey:
Dat het jou niet interesseert wat er met je gegevens gebeurt, is jouw persoonlijke opvatting. Dat kan.
Er zijn ook mensen die zich wel om hun privacy bekommeren, Archie heeft dat al onderbouwd.

Die discussie hoeven we hier echter niet te voeren. Waar het om gaat is dat Ziggo gewoon openheid van zaken omtrent die aspecten dient te geven, opdat mensen zelf hun afweging kunnen maken.
Aangezien jij dat product besteld hebt, zou je zo vriendelijk willen zijn om de gebruiksvoorwaarden hier te posten, of een linkje ernaartoe, voor de mensen die het privacy-aspect wel een belangrijk item vinden?
Ik kan betreffende gebruiksvoorwaarden, voordat ik eventueel bestel, namelijk nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beuzelarij schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:44:
Die discussie hoeven we hier echter niet te voeren. Waar het om gaat is dat Ziggo gewoon openheid van zaken omtrent die aspecten dient te geven, opdat mensen zelf hun afweging kunnen maken.
Maar ja, wie dwingt zie hiertoe? En als Ziggo uit eigen beweging "openheid van zaken" gaat geven in hoeverre spreken ze dan de waarheid? Ziggo keurt zelf de ontvangers die zij willen toelaten op hun netwerk en bepaalt mede de functionaliteit van die ontvangers. Er zou een onafhankelijke organisatie moeten zijn die technisch kan controleren dat ontvangers niet "per ongeluk" meer informatie terug kunnen sturen dan waarvoor de gebruiker expliciet toestemming heeft gegeven via een ondertekende antwoordkaart. Ook zou de gebruiker via de user interface van een dergelijke ontvanger moeten kunnen terugzien welke informatie de ontvanger beschikbaar heeft gesteld aan het kabelbedrijf.

In zoverre vind ik een discussie over deze in mijn ogen negatieve aspecten van deze nieuwe mogelijkheden van ontvangers juist zeer belangrijk omdat de kabelbedrijven zich te veel vrijheden proberen toe te eigenen op dit gebied als iedereen maar zijn mond blijft houden.

[ Voor 12% gewijzigd door ArChie op 06-06-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Netjes eerst de postcodecheck hier ingevoerd en vandaag hebben ze dus gebeld.

Heb net een uur ofzo aan de lijn gehangen met verschillende medewerkers en die vertelden me dat ze pas over 2 maanden deze dienst gaan aanbieden. Wel kon ik het nu al bestellen, maar binnen 2 weken ging dus niet. Ook niet voor ex-Casema klanten. Ik snap er niks meer van hoor.

De klantenservice wist in het begin niet eens wat ik bedoelde. Daarna zeiden ze dat het nu nog helemaal niet wordt aangeboden. Toen ik zei van ga eens kijken op jullie website kijken kregen ze pas door dat ik geen gewoon HD-pakket wou bestellen met de Samsung decoder.

Wie weet hier nu iets zeker over?

De service is weer als vanouds, pffffff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat voor een Ziggo klant ben jij, ex-@Home, ex-Casema of ex-Multikabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Bij de postcode check aan de telefoon en kwam eruit dat ik het toch kon gebruiken. Kan natuurlijk zijn dat die postcode check nog niet is aangepast op interactieve televisie... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ArChie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 15:33:
[...]

Wat voor een Ziggo klant ben jij, ex-@Home, ex-Casema of ex-Multikabel?
@home, maar de dame aan de tel. zij dat dat niks uitmaakte omdat ze nu samen zijn. Duhhh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 151018 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:43:
@home, maar de dame aan de tel. zij dat dat niks uitmaakte omdat ze nu samen zijn. Duhhh.
Dat maakt wel wat uit, want alleen in het netwerk deel van Casema zijn voorzieningen voor deze ontvanger getroffen. Helaas leert de praktijk dat de helpdesk medewerkers over het algemeen slecht geïnformeerd zijn of worden als het om nieuwe diensten gaat. Verder kan je bij de hele gang van zaken natuurlijk ook grote vraagtekens zetten. Casema was als enige van de drie Ziggo kabelbedrijven al meer dan een jaar bezig met deze ontvanger en bijbehorende nieuwe diensten terwijl @Home en Multikabel daar niet of nauwelijks bij betrokken zijn geweest. Het lijkt er nu dus veel op dat de Ziggo/Casema managers na de fusie nu even hun speeltje er doorheen drukken terwijl de rest van het Ziggo netwerk daarvoor niet gereed is. Dit terwijl het "nieuwe" bedrijf nu eigenlijk zou moeten werken aan het gelijktrekken van diensten en producten. Maar nee, ze maken de onderlinge verschillen juist weer groter.

Gevolg de helpdeskmedewerkers begrijpen er al niets meer van en dan zouden de Ziggo klanten het wel moeten begrijpen. Mismanagement en dat ook nog eens in een periode dat de helpdesk toch al rood gloeiend staat van de vele vragen en klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Het lijkt me dat die ontvanger gewoon gaat werken, maar dan zonder interactieve meuk.

Mooi toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ArChie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 16:56:
[...]

Dat maakt wel wat uit, want alleen in het netwerk deel van Casema zijn voorzieningen voor deze ontvanger getroffen. Helaas leert de praktijk dat de helpdesk medewerkers over het algemeen slecht geïnformeerd zijn of worden als het om nieuwe diensten gaat. Verder kan je bij de hele gang van zaken natuurlijk ook grote vraagtekens zetten. Casema was als enige van de drie Ziggo kabelbedrijven al meer dan een jaar bezig met deze ontvanger en bijbehorende nieuwe diensten terwijl @Home en Multikabel daar niet of nauwelijks bij betrokken zijn geweest. Het lijkt er nu dus veel op dat de Ziggo/Casema managers na de fusie nu even hun speeltje er doorheen drukken terwijl de rest van het Ziggo netwerk daarvoor niet gereed is. Dit terwijl het "nieuwe" bedrijf nu eigenlijk zou moeten werken aan het gelijktrekken van diensten en producten. Maar nee, ze maken de onderlinge verschillen juist weer groter.

Gevolg de helpdeskmedewerkers begrijpen er al niets meer van en dan zouden de Ziggo klanten het wel moeten begrijpen. Mismanagement en dat ook nog eens in een periode dat de helpdesk toch al rood gloeiend staat van de vele vragen en klachten.
Deze ellende, onkunde en chaos aanhorende denk ik dat ik toch maar voor de Samsung ga. In het Emmeloordse @home gebied zal he tnog wel ff duren voordat we up to date zijn..

Helaas kan ik dan niet opnemen met tuner. Mijn Vista mediacentre heeft alleen analoge opname mogelijkheden. Heeft iemand nog digitale mediacenter adviezen? (kaarten e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 17:02:
Het lijkt me dat die ontvanger gewoon gaat werken, maar dan zonder interactieve meuk.

Mooi toch? :P
Maar dan moet ik toch 2 maanden wachten, omdat ze niet iets leveren wat hier nog niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
ArChie schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 11:29:
Maar ja, wie dwingt zie hiertoe? En als Ziggo uit eigen beweging "openheid van zaken" gaat geven in hoeverre spreken ze dan de waarheid?
Omdat bij veel andere producten wel vermeld wordt hoe er met klantgegevens wordt omgegaan, ga ik er vanuit dat dat wettelijk verplicht is. Anders zouden die andere bedrijven die dingen waarschijnlijk ook niet vermelden. Maar ik ben geen jurist, dus ik kan het mis hebben. Als we erop moeten vertrouwen dat Ziggo uit eigen beweging openheid van zaken geeft, zie ik het inderdaad ook somber in.
Ziggo keurt zelf de ontvangers die zij willen toelaten op hun netwerk en bepaalt mede de functionaliteit van die ontvangers. Er zou een onafhankelijke organisatie moeten zijn die technisch kan controleren dat ontvangers niet "per ongeluk" meer informatie terug kunnen sturen dan waarvoor de gebruiker expliciet toestemming heeft gegeven via een ondertekende antwoordkaart. Ook zou de gebruiker via de user interface van een dergelijke ontvanger moeten kunnen terugzien welke informatie de ontvanger beschikbaar heeft gesteld aan het kabelbedrijf.
Mee eens. En wat betreft die onafhankelijke organisatie: Ik vraag me vaak af wat die OPTA nu eigenlijk precies uitvreet. Waarom kunnen zij de kabelaars (als quasi-monopolisten) niet gewoon verplichten om een standaard (Irdeto-) codering te hanteren, opdat de consument zelf zijn hardware kan uitkiezen, en niet gedwongen wordt om middels koppelverkoop ook zijn/haar decoders bij de kabelaar aan te schaffen? Dat "garanderen van goede ontvangst" wat ze nu als drogreden aanvoeren, hoeft volgens mij helemaal niet zo'n probleem te zijn, als ze zich maar aan de standaard zouden houden. Maar nee, ze gaan allerlei extra maatregelen nemen, waardoor de consument (vrijwel) verplicht wordt om ook de hardware bij hun aan te schaffen.
En de OPTA staat het allemaal maar toe, in plaats van een universele standaard af te dwingen. Als je een keer verhuist van een Ziggo- naar een UPC-gebied, word je gedwongen al je hardware te vervangen! En weer nieuwe apparatuur aan te schaffen, die wederom enkel bij de kabelaar is te verkrijgen. Juist dit soort aspecten pleiten ervoor om de consument de vrije keuze te garanderen wat betreft hardware, maar de OPTA doet daar helemaal niets mee. Je kunt wel doen alsof er een vrije keuze is, maar praktisch gezien kunnen de meeste mensen enkel kiezen tussen 1 kabelaanbieder en 1 satellietaanbieder. DVB-T en IPTV zijn (nu nog) geen serieuze alternatieven, als je iets meer dan de basiszenders wilt ontvangen.
In zoverre vind ik een discussie over deze in mijn ogen negatieve aspecten van deze nieuwe mogelijkheden van ontvangers juist zeer belangrijk omdat de kabelbedrijven zich te veel vrijheden proberen toe te eigenen op dit gebied als iedereen maar zijn mond blijft houden.
Ik vind de discussie óf ik mijn privacy als consument wel of niet belangrijk zou moeten vinden in dit topic niet relevant, dat is wat aangaf. Anders krijg je namelijk allerlei offtopic-reacties.

Ik wéét namelijk al van mezelf dát ik mijn privacy belangrijk vind. Evenals jij, zo proef ik uit jouw reacties, en vele anderen dat vinden. Dat is juist ook de reden dat ik dit aspect hier te berde heb gebracht.
Ik wil juist de offtopic-reacties ("heb je iets te verbergen dan, ze mogen van mij alles weten") voorkomen, om de aandacht en focus te houden op de manier waarop Ziggo met die privacy omgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gezien de gebrekkige info en privacy aspecten betreffende de interactiever tuner, heb ik toch maar de Ziggo Samsung DCB H360RS aangeschaft. Zelfs op mijn oude LCD tv al prachtig beeld. Over een paar weken krijg ik de Philips 42pfl9703, dat wordt smullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 264689

Anoniem: 151018 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:44:
Is het bij mij dus leverbaar (als je doorgaat naar het bel scherm)?
Toch was ik voorheen bij @home. Ze bellen me morgen. Ben benieuwd.

[afbeelding]

Vandaag is op de Ziggo site de mogelijkheid verschenen om interactieve televisie te bestellen. Er wordt een installatie-pakket aangeboden voor € 428,95. Hoewel niet expliciet genoemd op de site gaat het om de Scientific Atlanta / Cisco Explorer 8455 DVB. In eerste instantie is deze decoder alleen beschikbaar voor een beperkt aantal klanten in het voormalige Casema-gebied. De decoder is voorlopig nog niet in de winkel te koop.

Het betreft een decoder die geschikt is om HDTV weer te geven, en op te nemen op de ingebouwde harde schijf. Daarnaast zijn er Video On Demand (VOD) diensten mee mogelijk, ook in HD-kwaliteit.Die diensten komen ook meteen beschikbaar.

Met het pakket "Programma Gemist" is het mogelijk om te kijken naar programma’s van maximaal 10 dagen terug van Uitzending Gemist van de Publieke Omroep en een selectie uit tv-programma’s van SBS. Het pakket "Programma gemist" kost € 4,95 per maand.

Daarnaast is er het pakket "TV-theek" met daarin een selectie van films, tv-series en (kinder)programma’s. Een deel daarvan is in HD kwaliteit. Dit pakket kost € 9,95 per maand.
Kun je ook de decoder kopen zonder het abonnement programma gemist of tv-theek?
Ik heb nl. al een film1 abonnement...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Kan iemand achterhalen wat de Ziggo specificaties zijn voor de decoder, via de helpdesk kom ik er niet uit....het meisje blijft volhouden dat het een Humax decoder is en zegt dat ik er geen verstand van heb.... _/-\o_

Of heeft iemand de decoder al ontvangen en is er praktijk ervaring?

ik hoor graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33
marchanekamp schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:40:
Kan iemand achterhalen wat de Ziggo specificaties zijn voor de decoder, via de helpdesk kom ik er niet uit....het meisje blijft volhouden dat het een Humax decoder is en zegt dat ik er geen verstand van heb.... _/-\o_
Dat is ook het vreemde, er zijn (vrijwel) geen gegevens over de specificaties/mogenlijkheden en toch zijn er mensen die hem al bestellen. :?

Het enige wat wel duidelijk is dat de netwerk en USB aansluitingen niet beschikbaar/bruikbaar zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

The_Doman schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 12:54:
[...]
Dat is ook het vreemde, er zijn (vrijwel) geen gegevens over de specificaties/mogenlijkheden en toch zijn er mensen die hem al bestellen. :?

Het enige wat wel duidelijk is dat de netwerk en USB aansluitingen niet beschikbaar/bruikbaar zijn
Dat is verschil tussen "innovators", "early adaptors" en de "early majority".

Ik heb hem besteld omdat het een HDTV decoder is met de mogelijkheid om op te nemen en een HDMI aansluiting heeft. Meer heb ik niet nodig en meer is ook niet triviaal vvoor mij om hem te kopen. Kan begrijpen dat mensen huiverig zijn om 428 euro uit te geven aan een apparaat waar van ze niet weten wat het precies is, maar bedenk je eens waarom je het apparaat koopt? Wat is de hoofdreden? Is het echt triviaal dat er een usb aansluiting op zit als je gewoon de hardeschijf kunt vervangen? Of wil je filmpjes afspelen van een USB stick?, daar is dit apparaat niet voor. Netwerkaansluiting? Wil je internetten erop? Wil je streamen? Is dit apparaat niet voor. Waar dit apparaat wel voor is bedoeld is digitale tv decoderen en eventueel op te nemen. Daarnaast heb je VOD mogelijkheid en daar zijn nog maar weinig apparaten van op de markt. Dus innovatief is het altijd wat je in huis haalt.

Nogmaals als je bepaalde dingen wilt doen die dit apparaat niet kan dan ben je dus naar het verkeerde apparaat aan kijken. En "alleskunners" zijn er helaas tegenwoordig niet en moet je ook niet naar streven. Dacht zelf dat je met een HTPC alles kon doen, maar dat valt ook tegen als je der eenmaal ene heb staan.

Kreeg trouwens een brief van Ziggo dat ze het kabelnetwerk in de buurt willen gaan vernieuwen:
"Om de kwaliteit van onze diensten televisie, internet en telefonie voor de toekomst te waarborgen wordt bij u in de wijk het kabelnetwerk gemoderniseerd op maandag 16 Juni en dinsdag 17 Juni 2008"
Hmm moderniseren..., VOD? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Dukey op 14-06-2008 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Dukey schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:23:
[...]

Ik heb hem besteld omdat het een HDTV decoder is met de mogelijkheid om op te nemen en een HDMI aansluiting heeft. Meer heb ik niet nodig en meer is ook niet triviaal vvoor mij om hem te kopen. Kan begrijpen dat mensen huiverig zijn om 428 euro uit te geven aan een apparaat waar van ze niet weten wat het precies is, maar bedenk je eens waarom je het apparaat koopt? Wat is de hoofdreden? Is het echt triviaal dat er een usb aansluiting op zit als je gewoon de hardeschijf kunt vervangen? Of wil je filmpjes afspelen van een USB stick?, daar is dit apparaat niet voor. Netwerkaansluiting? Wil je internetten erop? Wil je streamen? Is dit apparaat niet voor. Waar dit apparaat wel voor is bedoeld is digitale tv decoderen en eventueel op te nemen. Daarnaast heb je VOD mogelijkheid en daar zijn nog maar weinig apparaten van op de markt. Dus innovatief is het altijd wat je in huis haalt.
Je hebt een logisch verhaal, maar het blijft raar om een apparaat van 428 op je site te zetten zonder dat je precies weet wat het kan en wat het niet kan. Ik weet bijvoorbeeld nog niet eens zeker hoe groot de hardeschijf is....

Ik vind het trouwens wel plezier dat jij hem al wel hebt gekocht en ben benieuwd naar jou ervaringen! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 04-06 10:22

Royz

Kleurenblind!!

ik heb hem ook vorige week besteld, maar ik heb er nog geen fuck van gehoord. had eerst gebeld en via de telefoon wist niemand eigenlijk hoe en wat met deze decoder, toen dacht ik weet je wat, ik bestel hem gewoon via internet en vul het formulier in.

in mijn postcodegebied kan het dus gewoon (ex-casema). we wachten af, maar volgens mij heeft echt nog niemand hem :(

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:16
Via internet bestellen schijnt niet echt lekker te werken, want de bestelling verdwijnt ergens tussen wal en schip en is voor de medewerkers die je aan de lijn krijgt niet terug te vinden in het back-office systeem.

Tip: net zo lang bellen tot je iemand aan de lijn krijgt die de bestelling voor je in het systeem wil zetten. Is mij gelukt na twee pogingen :) Nu nog afwachten of de bestelling ook daadwerkelijk geleverd gaat worden natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
[...]

Waar dit apparaat wel voor is bedoeld is digitale tv decoderen en eventueel op te nemen. Daarnaast heb je VOD mogelijkheid en daar zijn nog maar weinig apparaten van op de markt. Dus innovatief is het altijd wat je in huis haalt.
Ik zou het niet zozeer innovatief noemen, maar eerder 'voor 430 euro proefpersoon zijn'. Zolang Ziggo zo onduidelijk blijft over de werking en specs moet je maar afwachten wat je krijgt. Ik zit zelf al heel lang te wachten op een DVB-C (HD) PVR met HDMI, maar ik ga toch echt geen 430 euro neerleggen zonder dat ik precies weet waaraan.

Nouja, ben erg benieuwd of ze (snel) met meer informatie komen. Ben ook erg benieuwd naar jouw bevindingen, enig idee wanneer je hem krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

iFlow schreef op zondag 15 juni 2008 @ 11:13:
[...]
Nouja, ben erg benieuwd of ze (snel) met meer informatie komen. Ben ook erg benieuwd naar jouw bevindingen, enig idee wanneer je hem krijgt?
Ik zou hem volgende week moeten krijgen, ben alleen niet thuis volgende week. Dus dan word het eventueel zaterdag dat ik hem kan ophalen bij het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:33
[...]
yeah, "suckers" as the operators say..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
En heeft iemand de decoder al ontvangen? Of heeft iemand al de specificaties gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

op ziggo-gebruikers.nl ook niemadn volgens mij. daarom wacht ik rustig af tot ik ergens lees dat iemand hem ook daadwerkelijk heeft.

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Royz schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 11:50:
op ziggo-gebruikers.nl ook niemadn volgens mij. daarom wacht ik rustig af tot ik ergens lees dat iemand hem ook daadwerkelijk heeft.
Persberichten schrijven kunnen ze bij Ziggo wel, uitleveren van spullen is stuk lastiger... :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is al iemand in het bezit v/d HD PVR: http://ziggo-gebruikers.n...php?p=104423&postcount=83

Het gaat om de Cisco 8455DVB ontvanger die eerder onder de merknaam Scientific Atlanta al in aangekondigd was. De box is voorzien van een 160 Gigabyte harddisk waarmee het mogelijk is om programma's op te nemen en time-shifting te gebruiken om programma's te pauzeren en terug te spoelen. De box wordt (in eerste instantie) uitgeleverd met een ‘interactieve televisie startpakket' waarin zich naast de decoder en een smartcard ook een nieuw Abonnee Overname Punt (AOP, de wandcontactdoos voor aan de muur) en een actieve signaalversterker bevinden.

Kloppend hart van de ontvanger is een STMicroelectronics STi7109YWC die onder andere in staat is om videobeelden motion adaptive te deinterlacen:

Microsoft VC-1 MP@HL (WMV 9) and AP@L3/H.264(MPEG-4 part 10) main and high profile level 4.1/MPEG-2 MP@HL video decoder

● Displays
- one HD display multi format capable (1080I, 720P, 480P/576P, 480I/576I)
- analog HD output RGB or YPbPr
- HDMI encoded output
- one standard-definition display
- analog SD output: YPbPr or YC and CVBS

● Gamma 2D/3D graphics processor
- triple source 2D gamma blitter engine
- alpha blending and logical operations
- color space and format conversion
- fast color fill
- arbitrary resizing with high quality filters
- acceleration of direct drawing by CPU

● Gamma compositor and video processor
- 7-channel mixer for high definition output
- independent 2-channel mixer for SD output
- 3 graphic display planes
- high-quality video scaler
- motion and detail adaptive deinterlacer
- linear resizing and format conversions
- horizontal and vertical filtering

Aan de achterzijde van het apparaat vinden we kabel in en uitgangen, een ethernet, ‘multi tv' en USB aansluiting (alleen ‘gereserveerd voor toekomstig gebruik), analoog en optisch digitaal audio uit, component uit, tweemaal SCART en eenmaal HDMI. De Cisco interactieve HDTV ontvanger wordt vanaf nu uitgeleverd en wordt door een monteur bij de klant thuis geïnstalleerd.

Meer info op de Cisco website: http://www.cisco.com/web/...top-8455dvb.html#prodtab2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 151018 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 20:03:
De Cisco interactieve HDTV ontvanger wordt vanaf nu uitgeleverd en wordt door een monteur bij de klant thuis geïnstalleerd.
Daar zit ik echt niet op te wachten.
Ik vraag me af of deze ontvanger ook los beschikbaar gaat komen door parallelimport o.i.d, dan kan ik gewoon mijn oude TVHome smartcard blijven gebruiken en hoef ik niet te betalen voor een AOP, Smartcard en vooral de monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ik begrijp dat het voor sommigen vervelend is dat er een nieuwe AOP aan te pas komt inclusief monteur. echter voor mij is het echt uitstekend. ik woon namelijk in een ouder huis waar de kabel wel te wensen over laat. voor mij zou het erg positief zijn als dit gewoon allemaal voor mij werd geregeld zodat ik echt optimaal van hdtv kan genieten.

ik ga morgen meteen eens bellen wat mijn status is (ik ben eigenlijk bang dat mijn hele bestelling de mist in is gegaan, maar goed dan bestel ik hem opnieuw :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Vanmorgen was hier de postbode aan de deur met een grote Ziggo-doos met daarin de Cisco 8455 decoder en een pakket Interactieve Televisie _/-\o_

De monteur zit er in elk geval niet bij :*)

Later meer... nu eerst aansluiten enzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanRoyal
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Weet iemand eigenlijk al of de decoder in de toekomst ook via normale winkels te verkrijgen is? Kan me voorstellen dat het wel wat goedkoper moet kunnen dan die 430 euro die Ziggo er voor vraagt. Alle andere decoders zijn namelijk ook (goedkoper) in de winkel te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iFlow schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:07:
Weet iemand eigenlijk al of de decoder in de toekomst ook via normale winkels te verkrijgen is? Kan me voorstellen dat het wel wat goedkoper moet kunnen dan die 430 euro die Ziggo er voor vraagt. Alle andere decoders zijn namelijk ook (goedkoper) in de winkel te koop.
Voor 430 euro inclusief smartcard wordt deze ontvanger al behoorlijk gesponsored door Ziggo (en dus uiteindelijk gesponsored door alle klanten via de standaard abonnementskosten). Ter vergelijking: De advies prijs van de Humax en Siemens SDTV PVR is 400 euro en die kunnen niet overweg met een HDTV signaal en hebben geen voorzieningen voor Interactie en Video on Demand. Gezien de prijs verhouding tussen een SDTV ontvanger en een HDTV ontvanger zou deze Cisco HDTV PVR minimaal twee keer zo duur moeten zijn als de Humax en Siemens. M.a.w. een advies winkelprijs zonder sponsoring zou neer komen op minimaal 800 euro. Kijk maar eens naar de prijzen van de HDTV PVR's voor de satelliet.

[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 21-06-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mr Magic schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 10:47:
Vanmorgen was hier de postbode aan de deur met een grote Ziggo-doos met daarin de Cisco 8455 decoder en een pakket Interactieve Televisie _/-\o_

De monteur zit er in elk geval niet bij :*)

Later meer... nu eerst aansluiten enzo...
Ik kreeg net de normale decoder binnen 8)7

Heb hem geweigerd en Ziggo zegt dat ze pas de interactieve kunnen sturen als TPG deze als geweigerd heeft teruggestuurd. Volgende week maar weer eens bellen dan ;)

Ow ja en schiet eens op, maak wat fotos van het menu e.d. Kleine review en je krijgt eeuwige kudo's van ons :D

[ Voor 9% gewijzigd door Royz op 21-06-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134

iFlow schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:07:
Ja, later dit jaar zullen de Cisco decoders ook in de winkel te koop zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze box wordt niet gesponsord. Verder is de adviesprijs niet zoveel zeggend. De Siemens PVR wordt aangeboden rond de 100 euro en de Humax PVR vindt je onder de 250 euro. Een HD-PVR hoeft dus helemaal niet meer te kosten dan 400 a 450 euro. Als je een vergelijking maakt met sateliiet ontvanger maakt dan zul je zien dat je veel duurder uit bent, omdat er veel meer marge wordt gemaakt op satelliet ontvangers. Voor de prijs van een 2e frontend in een dm7025 betaal je bijna net zoveel als een eenvoudige kabelzapper.
ArChie schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:24:
[...]

Voor 430 euro inclusief smartcard wordt deze ontvanger al behoorlijk gesponsored door Ziggo (en dus uiteindelijk gesponsored door alle klanten via de standaard abonnementskosten). Ter vergelijking: De advies prijs van de Humax en Siemens SDTV PVR is 400 euro en die kunnen niet overweg met een HDTV signaal en hebben geen voorzieningen voor Interactie en Video on Demand. Gezien de prijs verhouding tussen een SDTV ontvanger en een HDTV ontvanger zou deze Cisco HDTV PVR minimaal twee keer zo duur moeten zijn als de Humax en Siemens. M.a.w. een advies winkelprijs zonder sponsoring zou neer komen op minimaal 800 euro. Kijk maar eens naar de prijzen van de HDTV PVR's voor de satelliet.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 248134 op 21-06-2008 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Royz schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 11:32:
Ow ja en schiet eens op, maak wat fotos van het menu e.d. Kleine review en je krijgt eeuwige kudo's van ons :D
Foto's heb ik nog niet, maar hier alvast mijn eerste indrukken na een uurtje spelen:
  • Tip: doe de smartcard in het apparaat voordat je de stroom aansluit; het apparaat gaat nl. meteen aan en gaat ook de software meteen updaten. Dit duurt zo'n 20-25 minuten.
  • Ik heb er een nieuwe smartcard bij gekregen en heb dus tijdelijk weer alle zenders. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik mijn huidige abbo kan overzetten naar deze nieuwe kaart.
  • De initiele zender-installatie ging heel makkelijk, want de juiste gegevens voor het netwerk staan al ingevuld.
  • Ik heb mijn "oude" bekabeling met Hirschmann-versterker nog in gebruik en dus niet de nieuwe "breedband-versterker" + wandcontact-doos; tijdens de initiele installatie werkte het configureren van de interactieve TV niet, maar toen ik het later via het menu probeerde lukte het wel. Blijkbaar is mijn huidige infra dus toch al retourgeschikt
  • Meteen maar over de Video On Demand (VOD) dienst: ik zie wel alle programma's van Programma Gemist en de Programmatheek in de catalogus, maar iets afspelen is me nog niet gelukt. Bij Programma Gemist krijg ik de melding "Afspelen mislukt, probeer het later nog eens". Bij de Programmatheek krijg ik de melding dat ik moet bellen met "070-1234567" om me op de betreffende portal te abonneren
  • Mijn eerste indruk is dat de beeldkwaliteit wat minder is dan de Samsung DCB-H360R. Voor m'n gevoel is het beeld waziger en onrustiger, zowel op de SD-zenders als de HD-zenders. Voordeel van de Cisco wel is dat hij tegelijk met HDMI ook RGB-scart kan uitsturen; kan handig zijn als je toch nog dingen op een externe DVD-recorder wilt opnemen.
  • Er zitten twee tuners in. Heb even snel iets opgenomen en dat ging goed. Tijdens het opnemen kun je ook nog de andere zender die je aan het bekijken bent pauzeren.
  • Het zappen is erg traag! Het duurt zo'n 3-4 seconden voordat de nieuwe zender in beeld komt Hopelijk komt hier met toekomstige software-updates nog verbetering in.
  • Iemand vroeg of de gekozen zender zichtbaar is op het display: dit is inderdaad het geval.
Wat vergelijkingen met de Samsung DCB-360R:
  • Bij de Cisco kun je wel favorieten-lijsten instellen, maar je kunt geen eigen volgorde bepalen. Je kunt alleen kiezen tussen sorteren op kanaalnummer of alfabet.
  • Je kunt niet on-the-fly met 1 toets van resolutie wisselen. Dit gebruikte ik bij de Samsung nog wel eens omdat de SD-zenders er op mijn TV beter uitzien op 576p dan op 1080i.
  • Je kunt niet zappen met de pijl-op en pijl-neer toetsen. Deze laten nu het huidige en volgende programma zien via de OSD. De pijl-links en pijl-rechts toetsen laten wel de vorige/volgende zender zien, maar dan moet je nog op OK drukken om er naartoe te zappen.
Tot zover mijn eerste indrukken. Als je vragen hebt, stel ze gerust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Ben je nog steeds van mening dat het beeld kwaliteit minder is dan de Samsung HD?

En bedankt natuurlijk voor je eerste ervaringen!

[ Voor 24% gewijzigd door marchanekamp op 21-06-2008 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
marchanekamp schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:35:
Ben je nog steeds van mening dat het beeld kwaliteit minder is dan de Samsung HD?
Ik ben bang van wel :(

Ik heb nog wat zitten spelen met de verschillende instellingen, 576p, 720p of 1080i, maar dat maakt weinig uit.

Ik heb ook niet het idee dat het aan m'n TV of de HDMI-aansluiting ligt, want de menu-teksten en -graphics zijn wel haarscherp. Het lijkt me dus eerder liggen aan de manier waarop de Cisco de digitale stream omzet in een digitaal HDMI-signaal.

Wat me verder nog is opgevallen is dat de optionele ondertitels (bijv. van Discovery HD) er een stuk slechter uitzien dan bij de Samung. Ik krijg de indruk dat de Cisco geen DVB-ondertitels ondersteunt en dus de "teletekst" ondertitels gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Mr Magic schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 13:41:
[...]

• Ik heb mijn "oude" bekabeling met Hirschmann-versterker nog in gebruik en dus niet de nieuwe "breedband-versterker" + wandcontact-doos; tijdens de initiele installatie werkte het configureren van de interactieve TV niet, maar toen ik het later via het menu probeerde lukte het wel. Blijkbaar is mijn huidige infra dus toch al retourgeschikt

Wellicht heeft het toch hier mee te maken...(ik hoop het in ieder geval!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Denk niet dat het in de bekabeling zit, want de tuner geeft gewoon 100% aan voor signaalsterkte en -kwaliteit.

Ik krijg de indruk dat de decoder misschien een soort "hercompressie" doet van het tv-signaal in plaats van dat de "raw stream" wordt opgeslagen. Dit omdat de decoder eigenlijk altijd aan het opnemen is t.b.v. "pause tv" mogelijkheid.

Reden dat ik dit denk: er zit een 160 GB hard disk in en er wordt gezegd dat er 80 uur TV opgenomen kan worden. Dat zou betekenen dat 1 uur TV in 2 GB wordt opgeslagen. Daarmee kom ik op een bitrate van ongeveer 4.5 Mbit.

De Nederlandse SD-zenders worden door Ziggo met zo'n 7-8 Mbit uitgezonden, dus kan je er eigenlijk niet vanuit gaan dat de digitale stream "raw" wordt opgeslagen. Zelfs als er een of andere MPEG4-compressie wordt gebruikt om het beeld op te slaan krijg je volgens mij nog steeds verlies als je zo'n 40% van je bitrate moet inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Mr Magic schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:05:
Denk niet dat het in de bekabeling zit, want de tuner geeft gewoon 100% aan voor signaalsterkte en -kwaliteit.

Ik krijg de indruk dat de decoder misschien een soort "hercompressie" doet van het tv-signaal in plaats van dat de "raw stream" wordt opgeslagen. Dit omdat de decoder eigenlijk altijd aan het opnemen is t.b.v. "pause tv" mogelijkheid.

Reden dat ik dit denk: er zit een 160 GB hard disk in en er wordt gezegd dat er 80 uur TV opgenomen kan worden. Dat zou betekenen dat 1 uur TV in 2 GB wordt opgeslagen. Daarmee kom ik op een bitrate van ongeveer 4.5 Mbit.

De Nederlandse SD-zenders worden door Ziggo met zo'n 7-8 Mbit uitgezonden, dus kan je er eigenlijk niet vanuit gaan dat de digitale stream "raw" wordt opgeslagen. Zelfs als er een of andere MPEG4-compressie wordt gebruikt om het beeld op te slaan krijg je volgens mij nog steeds verlies als je zo'n 40% van je bitrate moet inleveren.
Zou je die live pauze techniek kunnen uitschakelen in het menu?
Dat zou kunnen schelen!
En misschien kan je ook ergens de opnamekwaliteit kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
mace schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:48:
Zou je die live pauze techniek kunnen uitschakelen in het menu?
Dat zou kunnen schelen!
En misschien kan je ook ergens de opnamekwaliteit kiezen!
Heb ik geprobeerd, maar dat maakte niets uit. Opnamekwaliteit kiezen is ook niet mogelijk.

Verder schreef Ziggo-medewerker "anoniem" op een ander forum:
De PVR slaat de oorspronkelijke bitstream ge-encrypt op, er wordt geen gebruik gemaakt van re-encoding.
Verder moet ik zeggen dat de beeldkwaliteit toch lijkt mee te vallen. Blijkbaar is de kwaliteit van programma's die op zaterdagochtend/middag worden uitgezonden niet zo'n goede benchmark voor het beoordelen van een HD-decoder :)

Ik heb nu een paar studio-programma's van de publieke omroep bekeken en ook wat documentaires op Discovery HD en de kwaliteit hiervan is vergelijkbaar met de Samsung.

Vanavond na de wedstrijd zal ik nog laten weten hoe HD-voetbal eruit ziet op de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Ik heb op dit moment een Samsung DCB-9401r en overweeg ook over te stappen naar de Cisco decoder.

Weet jij toevallig of het beeld te vergelijken is met een "normale" digitale decoder of is het toch beter omdat het via HDMI gaat (dus echt digitaal).

Geniet ze vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Is het trage zappen echt irritant? Een traag EPG menu lijkt me ook vrij irritant. Was blij dat dat alleen voorkwam bij UPC, maar deze cisco is vergelijkbaar traag?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ik ken de UPC-box niet... Maar ik vind het wel irritant ja... zoals ik zei, 3-4 seconden om van zender te wisselen.

Ik heb overigens wel ontdekt dat het zappen sneller gaat zolang de info-balk in beeld blijft. Blijkbaar zit de vertraging niet alleen in het wisselen van zender, maar ook in het in beeld brengen van de GUI.

Als ik bijvoorbeeld alleen de info-balk of het menu oproep, duurt dit ook zo'n 2 seconden. Zolang de info-balk in beeld blijft duurt het wisselen van zender zo'n anderhalve seconde schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
marchanekamp schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:28:
Weet jij toevallig of het beeld te vergelijken is met een "normale" digitale decoder of is het toch beter omdat het via HDMI gaat (dus echt digitaal).
Dat hangt sterk af van de TV die je hebt. Vanaf een 32-inch plasma of LCD ga je wel verschil zien als je een decoder hebt die via HDMI een 576p, 720p of 1080i signaal levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marchanekamp
Mr Magic schreef op zondag 22 juni 2008 @ 16:23:
[...]

Dat hangt sterk af van de TV die je hebt. Vanaf een 32-inch plasma of LCD ga je wel verschil zien als je een decoder hebt die via HDMI een 576p, 720p of 1080i signaal levert.
Ik heb een Sony 46x2000, ik zal dus waarschijnlijk wel verschil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Mr Magic nog een paar vraagjse als je het niet erg vind.

Ik lees;
Tevens krijgt de decoder ook twee IP-adressen (1 voor het interne kabelmodem en 1 voor de STB zelf).
Wat moet je met 2 IP adressen? Betekent dit dat het ook meteen een soort router is oid? De UTP poort doet het toch niet, wordt het via de kabel uitgegeven dan?

En mijn andere vraag;
Hoeveel tuners zitten er nou op? Kan je bijv iets kjiken en 2 andere zenders opnemen? Of zijn het 2 tuners en wordt het 1 kijken en 1 opnemen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Royz schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 01:09:
Wat moet je met 2 IP adressen? Betekent dit dat het ook meteen een soort router is oid? De UTP poort doet het toch niet, wordt het via de kabel uitgegeven dan?
Dat schreef ik trouwens hier. :)

Geen idee waarom het twee IP-adressen zijn. Blijkbaar zijn het twee apparaten in één en krijgen de set-top box en het interne modem allebei een IP-adres. Beide adressen zitten trouwens in de private 10.x.x.x range. De UTP-poort is volgens Ziggo inderdaad uitgeschakeld. De IP-adressen worden uitgegeven via de kabel. Je ziet ook tijdens de setup van de interactieve TV DHCP statusberichten langskomen.
Hoeveel tuners zitten er nou op? Kan je bijv iets kjiken en 2 andere zenders opnemen? Of zijn het 2 tuners en wordt het 1 kijken en 1 opnemen?
Twee tuners ja. Je kunt of één zender opnemen en één kijken, of twee zenders opnemen en een eerder opgenomen programma bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr Magic schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:13:
Geen idee waarom het twee IP-adressen zijn. Blijkbaar zijn het twee apparaten in één en krijgen de set-top box en het interne modem allebei een IP-adres. Beide adressen zitten trouwens in de private 10.x.x.x range. De UTP-poort is volgens Ziggo inderdaad uitgeschakeld. De IP-adressen worden uitgegeven via de kabel. Je ziet ook tijdens de setup van de interactieve TV DHCP statusberichten langskomen.
Misschien toch even controleren of de UTP poort werkt? Bij UPC bleek het ingebouwde kabelmodem in de UPC Mediaboxen ook gewoon te werken. Geen hoge snelheid, maar gewoon Internet. Voor OpenTV en Video On Demand zijn de volgende adressen terug te vinden in de DVB Service Informatie van Ziggo/Casema:Via het Internet niet te benaderen, maar misschien via een Ziggo/Casema kabel Internet aansluiting wel of misschien via de UTP aansluiting van de Cisco?

De vraag is overigens wat er allemaal door de Cisco ontvanger bij Ziggo/Casema wordt gelogd op het stblog.vod.casema.nl adres. Het kijk gedrag van de gebruiker misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Thx magic. ik ben geen lid van dat forum trouwens, maar ik slurp redelijk veel ;)

heeft er trouwns iemand die 100 euro korting gekregen op die cisco? ik had hem de vorige keer wel maar toen kon hij nog niet besteld worden en de man die ik net aan de telefoon had die zegt dat het alleen voor de HD en de PVR decoder geldt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 17:14

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Mr Magic schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 08:13:
Twee tuners ja. Je kunt of één zender opnemen en één kijken, of twee zenders opnemen en een eerder opgenomen programma bekijken.
Is het niet mogelijk om tijdens gelijktijdige opname van twee programma's een van die twee zenders te bekijken?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
DUX schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 13:57:
Is het niet mogelijk om tijdens gelijktijdige opname van twee programma's een van die twee zenders te bekijken?
Ja dat kan natuurlijk ook :)

Hier nog wat foto's van de 8455DVB in actie (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvdwerf/DSC_1981_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvdwerf/DSC_1982_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvdwerf/DSC_1983_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvdwerf/DSC_1984_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvdwerf/DSC_1985_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvdwerf/DSC_1986_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvdwerf/DSC_1989_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258862

Mag ik een kleine vraag stellen?

Onlangs heb ik de sleutel ontvangen van een nieuwbouwhuis. Omdat ik allergisch ben voor kabels heb ik sleuven in de muur laten frezen een afvoerbuis er in laten plaatsen en de muur weer laten stucen. Electriciteit en de TV wandcontactdoos laten verleggen om ook die kabels te vermijden.

Dit gezegd hebbende ben ik benieuwd waar de Cisco decoder z'n signaal(len) vandaan haalt? Uit een reguliere wandcontactdoos of net als Tele2 via een ADSL netwerkkabel (of beide)...

Wie kan me antwoord geven op deze vraag? Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uit een reguliere wcd, echter moeten er wel wat aanpassingen plaatsvinden d.m.v. een andere wcd en een extra versterker
Anoniem: 258862 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:44:
Mag ik een kleine vraag stellen?

Onlangs heb ik de sleutel ontvangen van een nieuwbouwhuis. Omdat ik allergisch ben voor kabels heb ik sleuven in de muur laten frezen een afvoerbuis er in laten plaatsen en de muur weer laten stucen. Electriciteit en de TV wandcontactdoos laten verleggen om ook die kabels te vermijden.

Dit gezegd hebbende ben ik benieuwd waar de Cisco decoder z'n signaal(len) vandaan haalt? Uit een reguliere wandcontactdoos of net als Tele2 via een ADSL netwerkkabel (of beide)...

Wie kan me antwoord geven op deze vraag? Thanks in advance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Mr Magic schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 21:37:
[...]

Ja dat kan natuurlijk ook :)

Hier nog wat foto's van de 8455DVB in actie (klikbaar):
-foto's-
Ziet er goed uit!

Hopelijk wordt deze decoder nog wat sneller met wat updates ofzo. :)

[ Voor 44% gewijzigd door mace op 24-06-2008 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248134 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 22:30:
uit een reguliere wcd, echter moeten er wel wat aanpassingen plaatsvinden d.m.v. een andere wcd en een extra versterker

[...]
en dus kabels gelegd (verlegd) worden of kan dat mooi weggewerkt worden bij de wcd in een dressoirkastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Thx Mr Magic, de fotos zien er echt heel erg goed uit. Gelikte interface zeg :)

Wat me wel opvalt is dat bij de guide die te zien is op de foto, geen sneltoets zit voor Recording? Betekent dat recording onder het kopje 'meer' zit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Royz schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 00:08:
Thx Mr Magic, de fotos zien er echt heel erg goed uit. Gelikte interface zeg :)

Wat me wel opvalt is dat bij de guide die te zien is op de foto, geen sneltoets zit voor Recording? Betekent dat recording onder het kopje 'meer' zit ofzo?
Neem toch aan dat als je op een item staat en je de record knop drukt op de AB dat ie dat opneemt. Interface heeft ziet er idd goed uit, beetje mediacenter achtig. Zelf nog niks gehoord wanneer ze hem bij mij leveren, inmiddels week 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 258862 schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 23:05:
[...]

en dus kabels gelegd (verlegd) worden of kan dat mooi weggewerkt worden bij de wcd in een dressoirkastje?
Je huidige WCD wordt vervangen, dus als je huidige situatie netjes is, dan blijft dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:45
Hoe ziet de SD-TV eruit?
Beter als met een standaard decoder met scart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ mace: thanks!

Zojuist mijn abo bij Tele 2 opgezegd en Ziggo gebeld. Toen ik over interactive TV begon werd dame zenuwachtig. Ze weten er nog weinig van, pas vandaag (?!?!) zouden ze alle info hebben ontvangen. Ze verwees me stellig naar de Media Markt om de decoder daar aan te schaffen, omdat ze daar veel meer van het product afweten, nu breekt m'n klomp (als ik die had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ik belde voor een ongerelateerd iets naar Ziggo en toen vroeg ik dus over die decoder, en die gast wist me niks erover te vertellen, en zei dus ook dat ik maar even naar de winkel moest voor meer info. 8)7

Ik heb hem dus dat verhaal verteld van het WCD en VOD en nieuwe smartcard etc etc... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Volgens mij is ie niet eens te koop bij de MM ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Dukey schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 11:19:
Neem toch aan dat als je op een item staat en je de record knop drukt op de AB dat ie dat opneemt.
Inderdaad gewoon vanuit de EPG op de record-knop van de AB drukken om een opname te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

OK, ben ik niet gewend. Bij mijn samsung PVR is het een kleurknop zoals onder guide beschreven, vandaar dat ik hem miste :D

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Zojuist maar eens gebeld waar de decoder bleef. Kreeg als antwoord dat voor de voormalige @Home klanten deze decoder nog niet geschikt was en mijn bestelling geannuleerd was (zonder ook maar belletje of mailtje richting mij :? ). De medewerker die mij dus geholpen heeft met de bestelling wist dus duidelijk niet waar ie mee bezig was. Was geen datum bekend waneer het beschikbaar komt voor de @homers.

Jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Klein vraagje aan Mr Magic:
Heb je misschien ook nog een soortement afbeelding van hoe de kanaalinformatie eruit ziet tijdens het zappen? Bedoel, daar ga je toch een flink deel van de tijd naar kijken en als dat niet logisch in mekaar zit dan zou dat toch wel een beetje een domper zijn (ergernissen!) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
DUX schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 19:00:
Heb je misschien ook nog een soortement afbeelding van hoe de kanaalinformatie eruit ziet tijdens het zappen?
Vooruit dan :)

De pijltoetsen op en neer kun je gebruiken om info te krijgen over het huidige en volgende programma. Als je de balk op het volgende programma zet, kun je de OK-knop indrukken om een herinnering voor dat programma in te stellen. Verder kun je met de gekleurde toetsen wisselen van: geluidsspoor (rood), ondertiteling (groen) of favorietenlijst (geel). Met de info-toets krijg je een full-screen versie te zien van de programma-info.

Met de pijltoetsen links en rechts kun je van zender wisselen en er ook naartoe zappen door op de OK-knop te drukken.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvdwerf/DSC_1991_thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~mvdwerf/DSC_1992_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28
Nog een vraagje. Als je 2 programma's tegelijkertijd opneemt, en dan ook nog eens naar een (ander) opgenomen programma kijkt, hoe snel is de bediening dan nog van het apparaat? (bijv. vooruit spoelen).

En kan je bij het afspelen ook gemakkelijk een x-aantal minuten vooruit skippen ? (bij m'n Siemens PVR kan dit bijv. door programma op pauze te zetten, intoetsen hoeveel minuten, en dan << of >> ) Dit vind ik toch wel ontzettend handig.

[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 26-06-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

sverzijl schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:56:
En kan je bij het afspelen ook gemakkelijk een x-aantal minuten vooruit skippen ? (bij m'n Siemens PVR kan dit bijv. door programma op pauze te zetten, intoetsen hoeveel minuten, en dan << of >> ) Dit vind ik toch wel ontzettend handig.
Met een humax pvr geef je in de setup aan hoeveel hij per >> klik vooruit of achteruit spoelt. Drie handelingen, zoals bij een Siemens, kan ik niet echt handig noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:28
Hoe het precies geimplementeerd is maakt me niet zoveel uit (al vind ik de Siemens manier zelf flexibeler, ik wil niet altijd (bijv) 7 of 8 minuten vooruit springen (lengte van de meeste reclameblokken), maar ook wel eens 1 of 2 of 3 min, of zelfs een uur als ik even snel aan het einde van de opname wil kijken).
Mijn vraag is meer OF het ueberhaupt mogelijk is met de Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wordt er bij de Cisco HDTV PVR toevallig ook een handleiding in PDF vorm geleverd en zo ja, kan een bezitter van deze ontvanger deze ergens online zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DUX

DUX

Hippig! Dank je wel :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
sverzijl schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 21:56:
En kan je bij het afspelen ook gemakkelijk een x-aantal minuten vooruit skippen ?
Je kunt met de pijltoetsen links en rechts een vast interval vooruit of terug skippen. Dit interval is in te stellen op 10 sec, 30 sec, 1 min, 5 min of 10 min. Dat instellen doe je via het setup-menu en is dus een beetje omslachtig.
ArChie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 09:22:
Wordt er bij de Cisco HDTV PVR toevallig ook een handleiding in PDF vorm geleverd
Helaas niet. De handleiding die je erbij krijgt is trouwens niet zo schokkend, gewoon wat A4-tjes in een ringband :) (wel met zwart-wit foto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr Magic schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:18:
Helaas niet. De handleiding die je erbij krijgt is trouwens niet zo schokkend, gewoon wat A4-tjes in een ringband :) (wel met zwart-wit foto's)
Mijn god, ze zijn al meer dan een jaar bezig met deze ontvanger en in al die tijd zijn ze niet eens in staat om een normale gebruikershandleiding te produceren? Dan vraag ik me direct af waar ze eigenlijk op getest hebben want hoe kan je testcases opstellen als de functionaliteit niet eens vastligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ArChie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 19:50:
[...]

Mijn god, ze zijn al meer dan een jaar bezig met deze ontvanger en in al die tijd zijn ze niet eens in staat om een normale gebruikershandleiding te produceren? Dan vraag ik me direct af waar ze eigenlijk op getest hebben want hoe kan je testcases opstellen als de functionaliteit niet eens vastligt.
Huh??? gebruikershandleiding is toch niet hetzelfde als een functioneel ontwerp? :?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste