Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 18:43
Jep. Gewoon met een T-stuk of zo, zolang de doorlus maar 1 op 1 is :)

Ondertussen ben ik prima tevreden met deze oplossing.
Het is wel druk geworden met aansluiting in de meterkast:
* Powerlink
* Wireless router
* Deurbel ;)
* ADSL modem
En ik ga de antenneversterker er ook nog plaatsen. Nu nog alles echt netjes af gaan werken en bevestigen.

Ik weet niet of ik het al gemeld had, maar de wandcontactdozen voor coax aansluitingen naar het ITV kastje moet je vervangen door bijgeleverde 1 punts aansluiting.
Komende dagen/week ga ik testen wat de invloed is op het signal als ik die er weer tussen zet, scheelt mij een berg werk als het toch gewoon blijft werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=31835266,noline]
Simpele som:
130 euro + (5euro x 24 maanden)= 250 euro voor de hardware. Daarbij is het verplicht het totaalpakket te nemen van 11,95 per maand voor 2 jaar. En je bent natuurlijk 'verplicht' de standaard aansluiting te behouden.
Heb het inmiddels ook besteld, maar kom op basis van bovenstaande tot de conclusie dat de aanbieding geen 130 euro is, maar 250 euro... Vind de prijsstelling ondoorzichtelijk. Ook bij de klantenservice weet men niet hoe het werkt. Ik kreeg daar vanochtend te horen dat ik slechts 130 euro betaal en verder geen kosten heb, ook niet voor ITV, aangezien ik al een digitaal abo heb met extra paketten...???!!!

Ik dacht zelf meer aan een aflossing van de hardware (130) van 5 euro per maand (weet dat je dan een tientje te kort komt in twee jaar). Het abo kost dus zonder de decoder 11,95. Gedurende twee jaar betaal je 5 euro extra, naar mijn idee zijn dat de kosten van de decoder. Ook bij het bestellen wordt net duidelijk wat er nou, wanneer aan kosten betaald moet worden.

Ik wacht het wel even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Het digitaal abbo + extra paketten (heb/had ik ook) blijf je dus wel gewoon betalen volgens mij....

Bizar is wel dat ik nu geen gebruik kan maken van de extra's van ITV, ik heb mijn meldkaart woensdag terug gestuurd met welke paketten ik wil. Is toch fors bedrag alles bij elkaar.....
Nu maar hopen dat dat vlot geregeld is.

Over het apparaat:
* Zappen gaat op redelijke snelheid +- 3 seconden voor hij op andere zender is.
* Beeldkwaliteit via HDMI is prima (wel even juiste resolutie instellen bij instellingen!)
* HD tv is super.
* Opnames zijn niet van live uitzending te onderscheiden.
* Sommige uitzendingen zijn in 5.1. Ik kwam een docu op Discovery HD tegen die 5.1 was.
* EPG werkt. Niet echt snel maar oke.
* Menu is vrij duidelijk.
* Content van ITV lijkt nu erg weinig, kan ook komen omdat mijn pakket nog niet geactiveerd is.
* Ophalen content ITV = +- 5 seconden
* Ruim voldoende instellingen voorhanden.
* Geluid is te syncen met beeld dmv vertragen/versnellen.

Ik wact nog een weekje af, anders ga ik maar eens bellen waarom ik geen toegang krijg tot uitzending gemist en dergelijke.... ITV geeft nu aan dat ik er geen abbo op heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel uw eigen TV-avond samen met Interactieve Televisie van Ziggo

Films en series opvragen en direct bekijken. Uw favoriete tv-programma laten beginnen wanneer het u uitkomt. En alles bekijken in de best mogelijke digitale kwaliteit.

Met Interactieve Televisie van Ziggo kunt u op elk moment van de dag zelf bepalen wat u wilt zien.
Wilt u dat ook niet?

In vier filmpjes leggen wij u graag uit wat de voordelen van Interactieve Televisie zijn en hoe u de verschillende functies, zoals On Demand en Net Gemist, in herkenbare thuissitaties kunt gebruiken.
Kijk naar de demofilms en overtuig uzelf!

Heeft u zin in een romantisch avondje? De nieuwste films met
een druk op de knop.
Bekijk snel de demofilm over On Demand

Bent u aan het sporten of laat thuis van het werk? Toch uw favoriete
tv-programma kijken? Bepaal zelf wanneer u kijkt!
Bekijk snel de demofilm over Net Gemist

Net als u tv wilt kijken, is er niets op televisie dat u leuk vindt.
Wat dan?
Bekijk snel de demofilm over TV-theek

Of u nu naar een natuurfilm of een sportwedstrijd kijkt, u wilt er
graag helemaal in opgaan. Met HD mist u geen detail.
Bekijk snel de demofilm over HD

* € 11,95 voor het Interactief Totaal pakket en € 5,- bijdrage voor de digitale ontvanger. Na 2 jaar vervalt de € 5,- bijdrage.

dit is de mail die ik kreeg dus je betaalt 2 jaar 5 euro, daarna niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb sind kort ook de Cisco 8455DVB HD PVR. twee vraagjes hierover kan er nl. niet veel over terugvinden:
Je kan er een grotere schijf in doen (zat te denken aan 1TB), maar welke? En herkent het syteem direct een nieuwe schijf of moet er nog iets getweakt worden?
Ik maak gebruik van een comboutlet in de woonkamer deze. Echter krijg ik maar op 1 tuner ca. 75% signaal en kan ik HDMI niet instellen. Pak ik een andere outlet dan heb ik op beide tuners 100%. en HDMI kan ingesteld worden. In de doos zat verder geen versterker o.i.d. Kan het zijn dat die combi outlet niet geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 13:40

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:56:
* € 11,95 voor het Interactief Totaal pakket en € 5,- bijdrage voor de digitale ontvanger. Na 2 jaar vervalt de € 5,- bijdrage.

dit is de mail die ik kreeg dus je betaalt 2 jaar 5 euro, daarna niet meer
Ja, maar 16e p/m is wel even 384e in totaal, dus of je daar zo blij mee moet zijn?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 mei 2009 @ 11:56:
€ 11,95 voor het Interactief Totaal pakket
Het zal wel aan mij liggen, maar voor het gebodene vind ik dat nogal een bedrag. Je krijgt toegang tot Net Gemist (los € 4,95), het uitzending gemist gebeuren van de publieke omroep en SBS, en de TV-theek (los € 9,95) waarin films en series worden aangeboden die je onbeperkt mag kijken. Dat ombeperkt mogen kijken is maar goed ook, want binnen de kortste tijd heb je het schamele aanbod wel bekeken en dan blijft dat abonnement wel nog twee jaar doorlopen. En wat is nu precies de meerwaarde van uitzending gemist in deze tijd van volop herhalingen? En een programma dat je wilt bekijken, maar niet kan bekijken door afwezigheid is op te nemen aangezien je een Cisco PVR nodig hebt om uberhaupt van "Interactieve" TV gebruik te kunnen maken. Om daar nu twee jaar lang iedere maand €11,95 voor te moeten betalen. Het lijkt mij dan goedkoper om op basis van pay per view af en toe iets te kunnen bekijken.

Zie de volgende links voor het schamele aanbod van de TV-theek:
http://www.ziggo.nl/televisie/itv/films/tvtheek
http://www.ziggo.nl/televisie/itv/series

Verder heb ik er ondertussen weinig vertrouwen in dat de Cisco 8455DVB HDTV/VOD/PVR van Ziggo/Casema ooit nog gaat functioneren zoals je van een PVR mag verwachten. Voor de grote "Interactieve" TV test was de functionaliteit van de Cisco al beperkter dan normale kabel PVR's door bijvoorbeeld het ontbreken van ondertiteling via teletekst en diverse bugs. Nu is die "Interactieve" TV test afgelopen en ze gaan direct live met een grote campagne zonder eerst een firmware release uit te brengen voor de Cisco om alle bekende problemen en tekortkomingen op te lossen. Aangezien Ziggo/Casema nu al jaren met deze Cisco ontvanger bezig is denk ik niet dat ze in staat zijn om alle bekende problemen op te lossen. En dan is het toch nog een dure ontvanger voor de ergernis die je ermee in huis haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

ArChie schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:44:
Nu is die "Interactieve" TV test afgelopen en ze gaan direct live met een grote campagne zonder eerst een firmware release uit te brengen voor de Cisco om alle bekende problemen en tekortkomingen op te lossen. Aangezien Ziggo/Casema nu al jaren met deze Cisco ontvanger bezig is denk ik niet dat ze in staat zijn om alle bekende problemen op te lossen. En dan is het toch nog een dure ontvanger voor de ergernis die je ermee in huis haalt.
Hier ben ik eigenlijk ook wel een beetje bang voor... wat ik hoop is dat door een grotere afname de druk groter wordt bij Ziggo om de Cisco wat degelijker te maken.

Het apparaat staat bij mij nu boven omdat ik het gewoon een onwerkbaar apparaat vind. Dingen als geen dubbele opname of geen PiP vind ik echt schandalig slecht. Wat ik beneden nu wel erg mis is de herinnering, dat vind ik weer fantastisch :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 08:42:
Heb sind kort ook de Cisco 8455DVB HD PVR. twee vraagjes hierover kan er nl. niet veel over terugvinden:
Je kan er een grotere schijf in doen (zat te denken aan 1TB), maar welke? En herkent het syteem direct een nieuwe schijf of moet er nog iets getweakt worden?
Ik maak gebruik van een comboutlet in de woonkamer deze. Echter krijg ik maar op 1 tuner ca. 75% signaal en kan ik HDMI niet instellen. Pak ik een andere outlet dan heb ik op beide tuners 100%. en HDMI kan ingesteld worden. In de doos zat verder geen versterker o.i.d. Kan het zijn dat die combi outlet niet geschikt is?
Strange, bij mij zat een handleiding dat ik alle outlets moest vervangen anar 1 punts omdat de 2 punts niet geschikt zou zijn....

Upgraden naar 1TB?
Wil je echt zoveel op gaan nemen van tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 09:04:
[...]

Ja, maar 16e p/m is wel even 384e in totaal, dus of je daar zo blij mee moet zijn?
nee :P ik vind het best stervend duur,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb er ook aan zitten denken, maar heb toch wat negatieve puntjes:

* 11,95 euro extra per maand vind ik een vrij hoog bedrag voor wat je er nú voor terug krijgt
* 5,- euro huur, terwijl UPC het een stuk aantrekkelijker aanbiedt
* Weinig vertrouwen in de Cisco-decoder
* Weer een HDD, terwijl ik deze al heb
* Extra betalen voor TV-theek of Net Gemist (belachelijk, bij Interactieve TV van KPN zit het er in)
* Net op de markt, weinig ervaringen en wil geen proefkonijn zijn

Als de prijs net wat aantrekkelijker was (bv. 7,50 euro extra incl. huur) zou het al beter zijn. Ik heb het geld wel, maar ik vind het het niet waard.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benji83
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-04 15:58
Ik heb gister mijn bestelling de deur uit gedaan. Ik wilde al naar HD en een PVR, waarom dan niet direct interactief?
Al is de Cisco box misschien nog niet helemaal top, slechter dan de Humax die ik nu heb kan het niet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cisco op zich is niks mis mee, alleen vind ik de hdd wat aan de krappe kant. Als je iets wat langer wilt bewaren is die snel vol denk ik... Opnamekwaliteit is werkelijk verbazingwekkend goed.
Was op zoek naar een hd ontvanger/recorder en kon deze via marktplaats aanschaffen. Het itv/cisco pakket van Ziggo vind ik te duur :(
Verder nog niet veel gebruikt dus geen verdere gebruikers ervaringen buiten degene die al bekend zijn, zoals het trage zappen met de ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 20:26:
Cisco op zich is niks mis mee, alleen vind ik de hdd wat aan de krappe kant. Als je iets wat langer wilt bewaren is die snel vol denk ik... Opnamekwaliteit is werkelijk verbazingwekkend goed.
Was op zoek naar een hd ontvanger/recorder en kon deze via marktplaats aanschaffen. Het itv/cisco pakket van Ziggo vind ik te duur :(
Verder nog niet veel gebruikt dus geen verdere gebruikers ervaringen buiten degene die al bekend zijn, zoals het trage zappen met de ab.
Dan vergis je je zwaar. Er zijn echt heel veel gebruikers ervaringen te vinden voor dit product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Ik heb gisteren telefonisch mijn smartcard aangemeld en als extra pakket het HD pakket genomen. Dat HDTV pakket krijg ik er nu het eerste half jaar gratis bij, toch mooi meegenomen :)
Het digitaal totaal pakket had ik al en blijft dan ook bestaan.

En ik heb nu bevestigd gekregen dat ik de smartcard die ik hiervoor had gewoon kan blijven gebruiken in mijn Humax decoder. Nu dus ook digitale tv in mijn slaapkamer voor hetzelfde geld :)

De eerste smartcard die men heeft noemt men de moederkaart en alle abbo's komen daarop te staan. Deze worden vervolgens ook op de volgende smartcard(s) geïnstalleerd. Dus je kan meerdere smartcards kopen en je betaald maar 1 keer.
THE_BASE schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 16:48:
* 11,95 euro extra per maand vind ik een vrij hoog bedrag voor wat je er nú voor terug krijgt
* 5,- euro huur, terwijl UPC het een stuk aantrekkelijker aanbiedt
* Weinig vertrouwen in de Cisco-decoder
* Weer een HDD, terwijl ik deze al heb
* Extra betalen voor TV-theek of Net Gemist (belachelijk, bij Interactieve TV van KPN zit het er in)
* Net op de markt, weinig ervaringen en wil geen proefkonijn zijn

Als de prijs net wat aantrekkelijker was (bv. 7,50 euro extra incl. huur) zou het al beter zijn. Ik heb het geld wel, maar ik vind het het niet waard.
* De decoder huur je niet, hij is direct jouw eigendom. Je betaalt hem gespreid zeg maar.
* Bij UPC koop je de decoder niet, maar huur je hem.
* KPN is geen kabelaar en mag je niet vergelijken. UPC wel en die was wat goedkoper toen ik daar ITV had.
* Aanbod is inderdaad nog vrij beperkt, maar ik verwacht dat dit wel zal groeien.
Royz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:36:
[...]

Dan vergis je je zwaar. Er zijn echt heel veel gebruikers ervaringen te vinden voor dit product
Heb je een linkje waar die gebruikers dan verstopt zitten, zou je me een groot plezier mee doen.

Het verbaast mij in ieder geval dat er op Tweakers nauwelijks of niet over geschreven wordt. Dit topic was zo dood als een plat gereden egel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gisteren het apparaat besteld incl abbo's.
Het was zo dat we een Panasonic SD receiver hadden, van toen het nog Mr.Zap was geloof ik. (Jaja!)
Ik had op de slaapkamer nog een Humax SD receiver, die er ff achtergekoppelt, en ff gekeken wat de mogelijkheden waren. Toen ik dit zag was ik vrijwel meteen verkocht.
Ik zocht al een hele tijd een PVR, en HD mogelijkheid. Ik zou mijn ervaringen hier wel even plaatsen wanneer ik hem heb.
Overigens, wat voor aansluitpunt maakt die nu van gebruik? Kan ik gewoon de Coax erin doen, of wat? En de Ethernetpoort, word die ook nog gebruikt?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kecin schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:29:
Overigens, wat voor aansluitpunt maakt die nu van gebruik? Kan ik gewoon de Coax erin doen, of wat? En de Ethernetpoort, word die ook nog gebruikt?
De Cisco wordt aangesloten via coax. De USB en Ethernet poorten zijn niet in gebruik. Als je daarvan gebruik had willen maken om bijvoorbeeld opnames van het apparaat te kunnen halen dan had je beter voor de Humax iHDR-5050C HDTV/PVR kunnen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

ArChie schreef op woensdag 06 mei 2009 @ 21:52:
[...]

De Cisco wordt aangesloten via coax. De USB en Ethernet poorten zijn niet in gebruik. Als je daarvan gebruik had willen maken om bijvoorbeeld opnames van het apparaat te kunnen halen dan had je beter voor de Humax iHDR-5050C HDTV/PVR kunnen kiezen.
Ah oke, prima. Maar ik was niet van plan ze daarvoor te gaan gebruiken. Opname's zijn namelijk ook (op hogere kwaliteit!) te vinden op bijvoorbeeld internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Royz schreef op dinsdag 05 mei 2009 @ 21:36:
[...]

Ik bedoelde dus dat ik zelf verder nog niet veel ervaringen kan delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:46
E52 - geen signaal.

Heb vorige week het i-TV pakket van Ziggo aangeschaft. Hardwarematige installatie was geen probleem. Na het voor de eerste keer opstarten wordt de nieuwste firmware gedownload. Na de herstart worden alle tv en radiozenders gevonden. Ook het aanmelden voor i-TV lijkt zonder problemen te gebeuren (hoewel ik geen informatie hoef in te geven).

Maar als ik dan tv wil gaan kijken: E52 - geen signaal. i-TV hetzelfde probleem: geen signaal. Hij krijgt wel signaal, want als ik een TV of zelfs een andere decoder op de tv-out van de Cisco aansluit geven deze perfect beeld.

Toen de "help"desk maar gebeld (hoewel ik daar na mijn talloze ervaringen in de afgelopen periode weinig van verwachtte). Zoals ik al vreesde snapte men niets van het probleem en kon men mij niet helpen aangezien alle i-TV deskundigen vorige maand weg waren gegaan 8)7 !! Lijkt me inderdaad volledig logisch, dat je in de maand dat je dit product vol op de markt zet al je deskundigen eruit knikkert!

We kwamen er niet uit, en men heeft beloofd me terug te bellen. Maar ja :O , dat wordt dus niks. Dus nu heb ik mijn hoop op jullie gevestigd. Heeft iemand dit eerder meegemaakt, en wellicht een oplossing? Voor de goede orde: i-TV is in mijn kabelgebied beschikbaar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:57
Heb je er toevallig een splitter of antenneversterker tussen zitten?

De meeste splitters en versterkers zijn niet geschikt voor een retour signaal (wat je decoder volgens mij wel nodig heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Bedankt voor de snelle reactie!

Ja inderdaad. Maar als dat niet "mag" is dat een groot probleem, want alle aansluitingen in mijn woning lopen via één splitter/versterker. Bestaan er specifieke splitters/versterkers die wel een retoursignaal aankunnen?

Blijf het overigens bezopen vinden dat ze me dit bij de help desk niet kunnen vertellen. Het lijkt me dat een groot deel van de early adaptors van dit product hier mee te maken hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Ja die versterkers zijn er wel. Zoek maar eens op "Hirschmann", heb je meteen een van de beste merken te pakken... :)

Splitter kan wel, mits hij signalen 1 op 1 doorgeeft, dus er mag geen in/out op gedrukt staan of zo.
Die oude die alleen maar uit de kabels verbinden zonder iets ertussen mogen wel volgens mij...

PS: bij mij werd een versterker meegeleverd die (neem ik aan) wel geschikt is voor tour signaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

alexbl69 schreef op maandag 11 mei 2009 @ 16:44:
Blijf het overigens bezopen vinden dat ze me dit bij de help desk niet kunnen vertellen. Het lijkt me dat een groot deel van de early adaptors van dit product hier mee te maken hebben gehad.
Nou, in de brief die bij mijn decoder zat stond netjes dat het niet ging werken als ik de 2-gatsdoos niet verving en de versterker er niet tussen zette. Stond dat niet in jouw brief dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ik heb de 2-gats doos idd vervangen, alsmede de versterker geïnstalleerd. Echter, hierna splits ik het signaal nogmaals middels een versterker. En zoals terecht werd gezegd hierboven: deze is het probleem. Als ik deze versterker omzeil werkt het systeem wel.

De beeldkwaliteit zonder deze versterker is echter niet al te best, dus toch maar zo'n hierboven beschreven Hirschmann bestellen. In ieder geval allen bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Grrrrrrr ik kan sinds gisterenavond mijn ITV features niet gebruiken, hij blijft maar proberen om te activeren <zucht>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
:'( Werkt dus toch nog niet. De EPG van zowel digitale televisie alsmede het 'programmaboekje' van interactieve tv werkt wel. Het is ook actueel. Het lijkt me dat het met dat retourkanaal dus wel goed zit.

Maar zodra ik TV wil kijken krijg ik weer E52 - geen signaal. Bij het zenderzoeken gaf hij bij zowel signaalsterkte als -kwaliteit 100%, dus ik kan niet anders concluderen dat hij wel degelijk een goed signaal krijgt. Dit is ook zo, dat heb al middels de TV-out van de Cisco gecontroleerd.

Zoals gezegd kan ik de interactieve tv-gids wel raadplegen, maar dan weer geen programma's afspelen.

Heel frusterend allemaal. En ik heb eigenlijk helemaal geen zin om weer (letterlijk !!) uren met die Ziggo helpdesk te gaan lopen klooien. Volgens mij heb ik die gasten om verschillende kwesties de afgelopen 3 maanden bij elkaar zo'n beetje 20 uur aan de lijn gehad, en ben er werkelijk niets mee opgeschoten :'( .

Wat dat betreft (beetje off-topic): Ik heb i-TV inmiddels ca. 3 maand geleden besteld. Kreeg toen echter eerst een "normale" decoder toegestuurd. Gebeld (traaagggg), verhaal uitgelegd. Decoder teruggestuurd, 6 weken later: weer de verkeerde decoder toegestuurd gekregen.

Liep vorige week bij de mediamarkt en zag dat je de Cisco daar ook kon kopen, waarbij je tevens gebruik kon maken van de €130 actie van Ziggo. Toen ik verhaal bij de verkoper uit de doeken deed vertelde hij mij dat (potentiële) Ziggo abbonees regelmatig door de helpdeks naar de Media Markt worden verwezen omdat ze hun eigen back-office niet vertrouwen 8)7 (wat overigens geheel terecht is).

Maar ja, nu heb ik het apparaat, maar het werkt niet. En volgens Ziggo zijn alle deskundigen vorige maand weggegaan _/-\o_ . Pak vanavond maar eens een goed boek :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

alexbl69 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:06:
:'( Werkt dus toch nog niet. De EPG van zowel digitale televisie alsmede het 'programmaboekje' van interactieve tv werkt wel. Het is ook actueel. Het lijkt me dat het met dat retourkanaal dus wel goed zit.

Maar zodra ik TV wil kijken krijg ik weer E52 - geen signaal. Bij het zenderzoeken gaf hij bij zowel signaalsterkte als -kwaliteit 100%, dus ik kan niet anders concluderen dat hij wel degelijk een goed signaal krijgt. Dit is ook zo, dat heb al middels de TV-out van de Cisco gecontroleerd.

Zoals gezegd kan ik de interactieve tv-gids wel raadplegen, maar dan weer geen programma's afspelen.
Lastig, dus normale tv kijken gaat ook niet goed... Staat je smartcard nr wel geregistreerd voor iTV?

[ Voor 3% gewijzigd door Royz op 12-05-2009 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Royz schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:28:
[...]Staat je smartcard nr wel geregistreerd voor iTV?
Daar ben ik ook een moment bang voor geweest :P . Maar als ik de smartcard welke ik bij het pakket kreeg in een andere decoder stop heb ik in ieder geval de beschikking over alle programma's (dus ook Eredivisie live etc.). En op mijn Cisco lukt me het gewone tv kijken al niet (E52 - geen signaal).

Heb net geprobeerd de help desk te bellen om een en ander te controleren, maar ik heb vanavond weinig zin in een wachttijd van meer dan 20 minuten. Morgen overdag maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Tsja, wat ik zelf heb gedaan, is via het welbekende Cisco forum op ziggo-gebruikers via gebriuker Kitaro alles laten regelen. Die heeft hte namelijk zo voor elkaar. Give it a try?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden. ik heb inmiddels deze in de Cisco zitten :9~
Opnemen/afspelen werkt ok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-08 18:42
alexbl69 schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 17:06:

Heel frusterend allemaal. En ik heb eigenlijk helemaal geen zin om weer (letterlijk !!) uren met die Ziggo helpdesk te gaan lopen klooien. Volgens mij heb ik die gasten om verschillende kwesties de afgelopen 3 maanden bij elkaar zo'n beetje 20 uur aan de lijn gehad, en ben er werkelijk niets mee opgeschoten :'( .
Ik heb gisteren ook de decoder ontvangen en had op een gegeven moment ook geen signaal maar wel EPG. Wat bij mij werkte is nogmaals terug naar de fabrieksinstellingen van de Cisco en setup uitvoeren. Nu heb ik weer beeld (alleen werkt de bibliotheek nog niet: netwerk fout).

[ Voor 54% gewijzigd door Ynnoz op 14-05-2009 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olgeros
Ynnoz schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 11:27:
[...]
Ik heb gisteren ook de decoder ontvangen en had op een gegeven moment ook geen signaal maar wel EPG. Wat bij mij werkte is nogmaals terug naar de fabrieksinstellingen van de Cisco en setup uitvoeren. Nu heb ik weer beeld (alleen werkt de bibliotheek nog niet: netwerk fout).
Kwestie van even geduld, ik had hetzelfde probleem en zonder iets te wijzigen kon ik de volgende ochtend de "bibliotheek" raadplegen....

Geduld is soms een schone zaak bij de Cisco...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Olgeros schreef op donderdag 14 mei 2009 @ 14:45:
[...]

Kwestie van even geduld, ik had hetzelfde probleem en zonder iets te wijzigen kon ik de volgende ochtend de "bibliotheek" raadplegen....

Geduld is soms een schone zaak bij de Cisco...
Ik kan wel zien welke films beschikbaar zijn in de bibliotheek maar ze nog steeds niet bestellen. Als ik op de OK toets druk bij een bepaalde film, dan krijg ik alleen maar meer info, meer niet.

Voor "Uitzending gemist" geldt hetzelfde. Ik heb wel gelijk mijn smartcard laten registreren voor interactieve TV, maar misschien duurt de activatie wel wat lang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vandaag exact 2 weken geleden dat ik het besteld hebt. Helaas nog niets gehoord van Ziggo. Ik hoop het echt vandaag te ontvangen... Anders even mailn...

-edit-

Ik heb vanmiddag gebeld. Ze zeiden dat de decoder onderweg was... Nog maximaal 2 dagen... Wel netjes te woord gestaan, en medewerker die alles even opgezocht heeft. Nette service dus, alleen distributie werkt niet helemaal lekker...

[ Voor 44% gewijzigd door Kecin op 19-05-2009 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag heren,

Ik ben een echte Noob wat digitale tv betreft. Nu leek het mij tijd om over te stappen op digitale tv en ben ik dus op de ziggo website gaan kijken. Krijg je bij het pakket interactieve tv nou ook digitale tv of moet je dat er weer los bij nemen? Want al neem je het interactieve tv pakket betaal je nu volgens mij slechts 130 knaken en 16.95eu per maand (icm 2 jarig). Dat verschilt nauwelijks met het pakket digitale tv.

Dus kort gezegd mijn vraag: Krijg je bij het Interactieve tv pakket , digitale tv (en dus ook zo'n ontvanger waarmee je digitale tv ontvangt) en de extra zenders die daarbij horen.

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/digitaal/
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/itv/

Alvast bedankt! Ik word er niet wijzer van... en ik dacht als er een plek is waar ze dat weten is dat hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 12:10:
Dag heren,

Ik ben een echte Noob wat digitale tv betreft. Nu leek het mij tijd om over te stappen op digitale tv en ben ik dus op de ziggo website gaan kijken. Krijg je bij het pakket interactieve tv nou ook digitale tv of moet je dat er weer los bij nemen? Want al neem je het interactieve tv pakket betaal je nu volgens mij slechts 130 knaken en 16.95eu per maand (icm 2 jarig). Dat verschilt nauwelijks met het pakket digitale tv.

Dus kort gezegd mijn vraag: Krijg je bij het Interactieve tv pakket , digitale tv (en dus ook zo'n ontvanger waarmee je digitale tv ontvangt) en de extra zenders die daarbij horen.

http://www.ziggo.nl/producten/televisie/digitaal/
http://www.ziggo.nl/producten/televisie/itv/

Alvast bedankt! Ik word er niet wijzer van... en ik dacht als er een plek is waar ze dat weten is dat hier!
Je betaalt:
130 voor decoder
16,95 voor interactieve tv. (12 euro voor uitzendinggemist enzo... & 5 euro voor afbetaling decoder omdat de nieuwprijs zo hoog is).
Hiermee kan je de standaard zenders bekijken, en uitzendinggemist.

Daarnaast kun je keuzepakketten aanschaffen. Voor alle totaal pakketten moet je dan nog eens 9,95 etalen.
dus 26,90 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen zaterdag interactieve tv besteld met de cisco aanbieding, en vandaag werd het pakket al afgeleverd...snel dus...hulde!

Het aansluiten en activeren vond ik een hels drama. Ik wist door mij eigen stommiteit niet dat je de bijgeleverde breedband versterker MOET gebruiken anders werkt i-tv NIET. na veel gerommel en 1 belletje kwam ik hier achter.

Desondanks moest ik bijna 6 keer opnieuw activeren voordat alles echt "doorkwam" maar hij doet het..! euh...dat wil zeggen...het singaal, want, ik mag nog vrolijk 1 week wachten voordat wij pas uitzending gemist en dergelijke kunnen kijken. Ik vind dat dit sneller moet kunnen.

Het apparaat is prachtig mooi, reageert snel, ziet er erg gelikt uit, en de afstand is superplat en ligt heerlijk in de hand. het vooruit en achteruit spoeln van live uitzendingen gaat 10 keer sneller als bij kpn`s interactieve tv. Verder ontloopt het elkaar niet bizar veel.

Jammer dat i-tv nog niet te bekijken is anders had ik dit ook kunnen revieuwen. Nu krijgen wij, als we iets willen kijken, steeds de melding "u heeft geen abbonoment bel met 0900...."

Dus onthoudt, ALTIJD de breedband versterker gebruiken anders krijgt je stb/cisco GEEN ip adres uitgedeeld!

Groet Marcel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2009 15:04 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dubbel...foutje....

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2009 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op woensdag 20 mei 2009 @ 22:10:

Het aansluiten en activeren vond ik een hels drama. Ik wist door mij eigen stommiteit niet dat je de breedbandtuner MOET gebruiken anders werkt i-tv NIET. na veel gerommel en 1 belletje kwam ik hier achter.

Dus onthoudt, ALTIJD de breedband versteker gebruiken anders krijgt je stb/cisco GEEN ip adres uitgedeeld!
Breedbandtuner? Breedbandversterker? Welk apparaat bedoel je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:12
musicfreak schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 01:15:
[...]

Breedbandtuner? Breedbandversterker? Welk apparaat bedoel je precies?
Breedband(retour geschikte)versterker O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje bedank...heb mijn voorgaande post inmiddels aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@musicfreak:

Met breedbandversterker word bedoeld, een kastje dat een interne modem heeft die je cisco stb een ip kan geven anders werken uitzending gemist en videotheek niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:49
Juist, ik volg je weer! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels (na zelf gebeld te hebben vanochtend) doet uitzending gemist het ook. De knop "kopen" is nu weg en vervangen voor afspelen. Voor zover doet alles het naar behoren, nu hopen dat het ook zo blijft _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Verwijderd schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 15:06:
@musicfreak:

Met breedbandversterker word bedoeld, een kastje dat een interne modem heeft die je cisco stb een ip kan geven anders werken uitzending gemist en videotheek niet.
WRONG :o

De decoder heeft een ingebouwd modem. De versterker is echt ALLEEN een versterker! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
Verwijderd schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 12:15:
Inmiddels (na zelf gebeld te hebben vanochtend) doet uitzending gemist het ook. De knop "kopen" is nu weg en vervangen voor afspelen. Voor zover doet alles het naar behoren, nu hopen dat het ook zo blijft _/-\o_
Het interactieve gedeelte werkt nog (steeds) niet. Ik wacht nu al een dag of 10. Ik krijg geen "play" knop te zien bij de TV-otheek en Uitzending gemist.
Nu heb ik bij Serving Area <none> staan, ik heb horen zeggen dat dit niet goed is. Iemand een idee?

Ik gebruik de bijgeleverde versrerker en heb mijn kaart laten registreren. Heb ook al 3x gebeld maar kom niet veel verder. Nu is er weer een bon doorgezet naar de netwerkgroep van Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Ynnoz schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:04:
[...]

Het interactieve gedeelte werkt nog (steeds) niet. Ik wacht nu al een dag of 10. Ik krijg geen "play" knop te zien bij de TV-otheek en Uitzending gemist.
Nu heb ik bij Serving Area <none> staan, ik heb horen zeggen dat dit niet goed is. Iemand een idee?

Ik gebruik de bijgeleverde versrerker en heb mijn kaart laten registreren. Heb ook al 3x gebeld maar kom niet veel verder. Nu is er weer een bon doorgezet naar de netwerkgroep van Ziggo...
Ynnoz, wat ik van je probleem gegrijp, je decoder denkt dat hij in een gebied zit waar Interactieve TV nog niet mogelijk is. Dit zou mogelijk bij Ziggo kunnen zitten. Ik raad je aan om Ziggo 1 week de tijd te geven het te fixen en daarna nog een keer te bellen om de status van die "bon" na te vragen.

tevens wil ik graag weten welke status je decoder aangeeft bij systeem info? Want dan kun je zien of ITV uberhaupt aan staat. En als je een eventuele foutmelding ziet ergens, die zou ook wel handig zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Wel jammer dat het hele topic nu alleen maar gaat over problemen met het aan de praat krijgen van IT. Kan dit geen eigen topic krijgen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Haha het aan de praat krijgen van ITV is toch een groot onderdeel van ITV! Maar ik ben het er mee eens dat er in OP een mooie uitleg zou moeten komen en wat trouble shoots.. De gene die verantwoordelijk is daarvoor mag daarover wel contact zoeken met mij.. Want ik kan hem denk ik goed helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Er is genoeg nieuws rondom de decoder die meer het vermelden waard is, zo is er nieuwe firmware gepland en zijn er zelfs release notes! :)

maar goed deze vragen over waarom ITV niet werkt, waarom de play knop er niet staat etc is allang behandeld en daar blijven we gewoon de komende pagina's ook in hangen door mensen die de decoder pas hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Royz schreef op zaterdag 23 mei 2009 @ 01:10:
maar goed deze vragen over waarom ITV niet werkt, waarom de play knop er niet staat etc is allang behandeld en daar blijven we gewoon de komende pagina's ook in hangen door mensen die de decoder pas hebben
Op GoT wordt er doorgaans goed gemodereerd, en ik neem aan dat mensen dan gewoon te horen krijgen dat ze eerst even de search moeten gebruiken en/of het topic moeten doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb het ding nog niet... 5 Mei besteld, meerdere malen aan de lijn gehangen. Ze zeiden dinsdag dag het nog 2 werkdagen zou duren. Nu lijkt het me dat TNT het al wel had kunnen bezorgen. Donderdag bevrijdingsdag. Maar alsnog... Ik hoop toch echt morgen. Anders NOG maar weer een keer bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadDonkey schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 14:51:
[...]

WRONG :o

De decoder heeft een ingebouwd modem. De versterker is echt ALLEEN een versterker! 8)
Waarom krijgt de cisco zonder versterker (zoals jij dat zegt) geen ip adres terwijl als ik de breedband versterker er wel tussen zet wél? Ik weet wat je gaat zeggen "omdat het singaal te zwak is?" maar de afstand tussen het aansluitpunt en de cisco bedraagt hier 4 meter, en is ook zonder breedband versterker 100% singaalsterkte dus verklaar mij dan eens waarom zonder niet en met wel O-)

helaas hebben wij sinds gisterenavond tot op heden geen interactieve tv, het geeft steeds aan "portal niet gevonden""aan het apparaat ligt het niet, deze krijgt gewoon ip en dergelijke. Morgen maar even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2009 @ 20:07:
[...]

Waarom krijgt de cisco zonder versterker (zoals jij dat zegt) geen ip adres terwijl als ik de breedband versterker er wel tussen zet wél? Ik weet wat je gaat zeggen "omdat het singaal te zwak is?" maar de afstand tussen het aansluitpunt en de cisco bedraagt hier 4 meter, en is ook zonder breedband versterker 100% singaalsterkte dus verklaar mij dan eens waarom zonder niet en met wel O-)

helaas hebben wij sinds gisterenavond tot op heden geen interactieve tv, het geeft steeds aan "portal niet gevonden""aan het apparaat ligt het niet, deze krijgt gewoon ip en dergelijke. Morgen maar even bellen.
Je zag deze al aankomen: het signaal is te zwak! Als je morgen een goed geinformeerde medewerker aan de lijn hebt dan zal die dat beamen.

Het signaal dat je aangeleverd krijgt is volgens je decoder wel sterk genoeg, maar dat is het in 9 van de 10 gevallen NIET. En de versterker is retour geschikt (het belangrijkste) dus het uitgaande signaal van je decoder word ook versterkt. Dus zonder die versterker komt het retour signaal 10 van de 10 keer niet aan :)

Geloof mij alsjeblieft als ik zeg dat de modem in de decoder zit (die heeft immers ook een mac adres) en de VERSTERKER niet (die heeft immers geen mac adres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
MadDonkey schreef op vrijdag 22 mei 2009 @ 23:16:
[...]

Ynnoz, wat ik van je probleem gegrijp, je decoder denkt dat hij in een gebied zit waar Interactieve TV nog niet mogelijk is. Dit zou mogelijk bij Ziggo kunnen zitten. Ik raad je aan om Ziggo 1 week de tijd te geven het te fixen en daarna nog een keer te bellen om de status van die "bon" na te vragen.

tevens wil ik graag weten welke status je decoder aangeeft bij systeem info? Want dan kun je zien of ITV uberhaupt aan staat. En als je een eventuele foutmelding ziet ergens, die zou ook wel handig zijn!
Probleem is inmiddels verholpen via een PM naar Kitaro1 (werkt bij Ziggo) via het Ziggo gebruikersforum.

Overigens is de kennis wat kan en niet kan bij de afd. van Ziggo iTV niet optimaal. Een mederkers daar bleef maar volhouden dat ik moest wachten (tot max. 2 maanden) tot mijn order en smartcard volledig administratief waren vrijgegeven. Dat blijkt dus niet te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
Ynnoz schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 11:08:
[...]

Probleem is inmiddels verholpen via een PM naar Kitaro1 (werkt bij Ziggo) via het Ziggo gebruikersforum.

Overigens is de kennis wat kan en niet kan bij de afd. van Ziggo iTV niet optimaal. Een mederkers daar bleef maar volhouden dat ik moest wachten (tot max. 2 maanden) tot mijn order en smartcard volledig administratief waren vrijgegeven. Dat blijkt dus niet te kloppen.
Wat heeft Kitaro1 dan voor je gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ynnoz
MadDonkey schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:06:
[...]

Geen idee, maar het werkt weer. Ik las op het Ziggo gebruikersforum dat aardig wat gebruikers waren geholpen en ik heb toen ook maar deze weg bewandeld. Dus een PM naar hem met je klantnummer, nummer smartcard e.d. wil wel eens helpen. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

MadDonkey schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 12:06:
[...]

Dit idee heb ik allang geopperd voor mensen bij wie ITV niet werkt....

Royz in "Ziggo interactieve Televisie"

[ Voor 7% gewijzigd door Royz op 27-05-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hmm, Ziggo gaat weer lekker.
Ik had het ding besteld zoals eerder te lezen. Niets geleverd gekregen. Bleek dat de leverdatum op 7 mei stond, en besteldatum op 11 mei. (Ik heb op 5 mei besteld!)
Ik heb er dus nu één bij de BCC gehaald. Lelijke verassing, ik heb namelijk het pakket moeten kopen voor 459 euro, en hierna geld er een cashback actie. (Alles word terug geboekt, op de 130 na).
Hier zaten formulieren bij. Maar de vrouw van de activatielijn vertelde dat dit automatisch werd teruggeboekt, en dat ik het formulier niet op hoefde te sturen. Iemand hier meer info over? (Of dit correct is!)

Daarna bleek dat interactieve televisie in mijn regio nog niet beschikbaar is. Volgens het boekje zat ik in de frequentie 7900, maar op mijn oude decoder had ik 9004 ingesteld. 7900 ontvang ik wel EPG, maar geen beeld. Met de 9004 krijg ik alles, behalve interactieve tv. Bij het installeren, installeert die het kabelmodem. Maar dan stopt de installatie. Ik krijg wel alle menu's van interactieve televisie. Maar na een tijdje laden zegt die netwerkfout.

Weet iemand misschien of ik kan zien hoelang het duurt voordat ik interactieve tv krijg? Is hier ergens nieuws van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het interactieve gedeelte werkt niet. Ik krijg geen "play" knop te zien bij de TV-otheek en Uitzending gemist.
Hoe kan dat? Smartkaartje gisteren opnieuw laten activeren, want vorige week was blijkbaar iets fout gegaan tijdens het activeren voor de eerste keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:09:
Het interactieve gedeelte werkt niet. Ik krijg geen "play" knop te zien bij de TV-otheek en Uitzending gemist.
Hoe kan dat? Smartkaartje gisteren opnieuw laten activeren, want vorige week was blijkbaar iets fout gegaan tijdens het activeren voor de eerste keer.
Dan is waarschijnlijk er iets mis met je signaal. Kan je een keer kijken wat er staat op het info scherm? (Menu > Instellingen > Info > 1 keer naar rechts drukken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:31:
[...]

Dan is waarschijnlijk er iets mis met je signaal. Kan je een keer kijken wat er staat op het info scherm? (Menu > Instellingen > Info > 1 keer naar rechts drukken )
status installatie: Geactiveerd
retour pad: intern kabelmodel
mac adres STB : 00-1a-c3-fb-17-26
ip adres stb: 10.13.112.169
mac adres kabelmodem 00-1a-c3-fb-17-27
ip adres kabelmodem 10.203.157.239
server area: 590022186

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:35:
[...]

status installatie: Geactiveerd
retour pad: intern kabelmodel
mac adres STB : 00-1a-c3-fb-17-26
ip adres stb: 10.13.112.169
mac adres kabelmodem 00-1a-c3-fb-17-27
ip adres kabelmodem 10.203.157.239
server area: 590022186
Dan moet je een keer terug naar fabrieksinstellingen, dan opnieuw zenders zoeken. Let op of je frequentie wel klopt bij het kanalen zoeken.
Actueel overzicht: Klik (PDF!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 18:44:
[...]

Dan moet je een keer terug naar fabrieksinstellingen, dan opnieuw zenders zoeken. Let op of je frequentie wel klopt bij het kanalen zoeken.
Actueel overzicht: Klik (PDF!)
ik had inderdaad de verkeerde freguentie gebruikt.... heel stom van me.... alleen nu staat er kopen....
wat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 19:00:
[...]

ik had inderdaad de verkeerde freguentie gebruikt.... heel stom van me.... alleen nu staat er kopen....
wat nu?
Je zit dus in de "koop/huur" afdeling. Misschien eens uitzending gemist proberen? Of ooit gemist (schijnt nog wel eens niet te werken heb ik gelezen).

Overigens is de frequentie op de kaart met frequenties in de doos vaak niet goed ;). Dus waarschijnlijk heb je het volgens het kaartje wel goed ingevuld ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Kecin op 28-05-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag?:

Weet iemand of er een vervanging bestaat voor die coax kabels? bij iptv van kpn kon je die dikke ethernetkabels vervangen voor dunne pof kabel, maar ben benieuwdt of dit ook bestaat voor coax kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
Mbt de Cisco heb ik de volgende vragen, alvorens ik de gebruik wil maken van de aanbieding van Ziggo:
-is het mogelijk qua afspeelsnelheid versneld af te spelen met behoud van geluid? (dus het 8 uur journaal in 10 min. kijken, zoals dat ook kan bij mijn huidige dvd recorder (pioneer)?
-is de beeldkwaliteit vergelijkbaar met de Samsung DCB-H360R?
Dank,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:27:
Beste mensen,
Mbt de Cisco heb ik de volgende vragen, alvorens ik de gebruik wil maken van de aanbieding van Ziggo:
-is het mogelijk qua afspeelsnelheid versneld af te spelen met behoud van geluid? (dus het 8 uur journaal in 10 min. kijken, zoals dat ook kan bij mijn huidige dvd recorder (pioneer)?
-is de beeldkwaliteit vergelijkbaar met de Samsung DCB-H360R?
Dank,
Bij versneld afspelen moet je het ten eerste al opgenomen hebben, en ten tweede krijg je dan geen geluid. (Of bedoel je bij interactieve tv?)
Je 2e vraag kan ik niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kecin schreef op maandag 08 juni 2009 @ 16:30:
[...]

Bij versneld afspelen moet je het ten eerste al opgenomen hebben, en ten tweede krijg je dan geen geluid. (Of bedoel je bij interactieve tv?)
Je 2e vraag kan ik niet beantwoorden.
Deze optie versneld afspelen met geluid heeft mijn pioneer dvd recorder wel, maar is kennelijk niet gebruikelijk? Het is erg prettig om soms wat sneller door opgenomen programma's heen te gaan.....
Ik bedoel dus niet met interactieve tv maar in het algemeen. Maar de Cisco kan dit dus niet?

Verder vind ik beeldweergave van de Samsung 360 prima, maar deze heeft helaas geen opnamemogelijkheid, en dvd recoder kan niet digitaal opnemen, dus vandaar mijn wens voor een HD recorder. Wie kan iets zeggen over de kwaliteit van de Cisco ivm met de Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:38
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 00:02:
[...]
Deze optie versneld afspelen met geluid heeft mijn pioneer dvd recorder wel, maar is kennelijk niet gebruikelijk?
Volgens mij niet. Ik heb nog geen enkele Digitale PVR gezien die dit wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sverzijl schreef op dinsdag 09 juni 2009 @ 08:34:
[...]

Volgens mij niet. Ik heb nog geen enkele Digitale PVR gezien die dit wel kan.
hm, jammer, als iemand het weet, ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:41
Bij deze mijn soelaas in het nog steeds niet kunnen registreren respectievelijk activeren van smartcard en interactieve tv:

7 weken geleden via telefonische bestellijn ITV pakket a 16,95 besteld met decoder voor 130,-
1,5 week geleden erachter gekomen dat er geen bestelling actief was. Voor niets gewacht dus.
10 dagen geleden via ziggo site pakket besteld
8 dagen geleden pakket binnengekregen en geinstalleerd. Begeleidende brief: niets doen en binnen 10 dagen heeft u interactieve tv.
7 dagen geleden brief gekregen: vertraging in diensten, geen referentie waarop vertraging doelt
6 dagen geleden gebeld met servicedesk: registratie smartcard door medewerker, administratieve actie moet gedaan worden, bel maandag terug.
5 dagen geleden gebeld met servicedesk: registratie smartscard, door medewerker, activatie duurt 48 uur.
3 dagen geleden gebeld met servicedesk: 30 minuten in de wacht, verkeerd doorverbonden, terug begin menu servicelijn, medewerker aan de lijn gekregen na 10 minuten...verbinding verbroken.
1 dag geleden uit frustratie 'bel me terug' optie gekozen en situatie uitgelegd--> interactieve tv aangevraagd.
Vandaag brief gekregen met vermelding van interactieve tv maar geen vermelding van smartcard die bij ITV hoort. Gebeld met servicedesk...registratie smartcard door medewerker...activatie duurt 48 uur.

Je kunt je voorstellen dat mijn geduld op is ondertussen. Ik werk als verpleegkundig specialist in de GGZ, ik weet 1 ding, als ik zorg verleen aan mijn patienten en de kwaliteit heeft een niveau als hierboven, dan kan ik erop rekenen dat de instelling waarvoor ik werk wordt aangesproken door de inspectie van de gezondheidszorg. Het feit dat men in het computersysteem dat alle calls registreert niet van elkaar (medewerkers onderling) kan zien wat er in het verleden is gebeurd en dat dit systeem voor zover ik dat kan beoordelen geen 'overruling' toelaat zorgt bij mij voor veel irritaties. Medewerkers blijven echter wel altijd vriendelijk en dat is wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:51
Wat is ondertussen de algemene ervaring van met de Cisco 8455 DVR?
Ik ben me namelijk aan het oriënteren voor een mooie oplossing om HD te kunnen kijken, af en toe iets op te nemen, blu-ray afspelen, audio set en een LCD tv (we doen het nu nog met 40cm CRT 8)7 .

Nu zat ik dus te denken aan een blu-ray Home cinemaset met HD (hoop en gok dat deze binnenkort uit zullen komen). Maar nu komt Ziggo met deze oplossing :P

Het is dan de bedoeling dat we alleen de Cisco kopen en er geen ITV bij nemen, dat vind ik te duur voor wat je krijgt.
Ik ga ervan uit dat het opnemen en tv op pauze zetten gewoon werkt, zonder het ITV abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:27
St00mwals schreef op donderdag 30 juli 2009 @ 15:16:Het is dan de bedoeling dat we alleen de Cisco kopen en er geen ITV bij nemen, dat vind ik te duur voor wat je krijgt.
Ik ga ervan uit dat het opnemen en tv op pauze zetten gewoon werkt, zonder het ITV abonnement.
Als je toch geen Interactive TV wilt waarom zou je dan nog de Cisco PVR overwegen? :?
Een veel betere keus is dan de Humax 5050c.

Lees hier de ervaringen maar eens wat betreft de Cisco:
Ziggo-Gebruikers Forum: Cisco 8455DVB (HDTV/PVR/VOD)
Ziggo-Gebruikers Forum: Humax iHDR-5050C vs. Cisco 8455DVB

[ Voor 4% gewijzigd door The_Doman op 30-07-2009 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Na 20 vastlopers in 2 weken vond ik het wel welletjes. gebeld met de interactieve tv desk van ziggo. Die geeft aan dat ik de tuner maar op moet sturen naar hun. Op mijn vraag hoelang het kan duren voordat ik hem weer terug hebt was het antwoord "kan zo`n 5/6 weken duren". Toen ik vroeg hoe ik dan tv moet kijken was het antwoord "gewoon via analoog" .

Toen ik zei dat ik ALLE pakketen hebt en daarvoor betaal en dan niet kan kijken was het antwoord "stuur maar een brief kijken we wat we kunnen doen.
"
Tjonge wat was dat een stuk beter geregeld bij kpn`s interactie tv, als je daar een stukke stb had., stond er 4 dagen later een andere en kon je gewoon verder kijken en de oude terug sturen.

waardeloze service op dit gebied van ziggo...bah :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Dag mensen,

Ik had een vraag over de signaal sterkte.
Ik heb nu digitenne van KPN. Dit kreeg ik een jaar lang gratis bij mijn tv. Nu wil ik dat interactie telivisie gebeuren van Ziggo proberen voordat ik verhuis naar mijn eigen huis.

Het punt is dat ik nu nog op zolder zit in ons huis. In het huis hebben we 5 tv's.
De antenne is dus een aantal keer gesplitst en er zijn dus lange kabels door het huis heen.
De antenne is als volgt geplitst:
Hij komt binnen in de meterkast. Gaat dan een versterker en splitst in twee (A en B).
A Gaat naar de woonkamer tv, vervolgens naar een versterker op de eerste verdieping en dan via die versterker naar twee andere tv's die op de eerste verdieping staan.
B Gaat direct naar de eerste verdieping, wordt daar via T stuk geplitst en gaat dan naar een tv op de eerste verdieping en dan naar een tweede tv op de zolder.

Alle kabels zijn zo kort mogelijk maar goed gebogen. De connecters zijn van goede kwaliteit en goed bevestigd.(zijn namelijk al vervangen voor betere). De kwaliteit van de kabel weet ik helaas niet.

Het signaal op zolder (via weg B dus) is echt niet goed. sommige zenders kan ik goed bekijken maar sommige zijn ook vol met sneeuw.
Enig idee of dit sterk genoeg is voor interactieve tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LockTar schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 14:38:
Dag mensen,

Ik had een vraag over de signaal sterkte.
Ik heb nu digitenne van KPN. Dit kreeg ik een jaar lang gratis bij mijn tv. Nu wil ik dat interactie telivisie gebeuren van Ziggo proberen voordat ik verhuis naar mijn eigen huis.

Het punt is dat ik nu nog op zolder zit in ons huis. In het huis hebben we 5 tv's.
De antenne is dus een aantal keer gesplitst en er zijn dus lange kabels door het huis heen.
De antenne is als volgt geplitst:
Hij komt binnen in de meterkast. Gaat dan een versterker en splitst in twee (A en B).
A Gaat naar de woonkamer tv, vervolgens naar een versterker op de eerste verdieping en dan via die versterker naar twee andere tv's die op de eerste verdieping staan.
B Gaat direct naar de eerste verdieping, wordt daar via T stuk geplitst en gaat dan naar een tv op de eerste verdieping en dan naar een tweede tv op de zolder.

Alle kabels zijn zo kort mogelijk maar goed gebogen. De connecters zijn van goede kwaliteit en goed bevestigd.(zijn namelijk al vervangen voor betere). De kwaliteit van de kabel weet ik helaas niet.

Het signaal op zolder (via weg B dus) is echt niet goed. sommige zenders kan ik goed bekijken maar sommige zijn ook vol met sneeuw.
Enig idee of dit sterk genoeg is voor interactieve tv?
Ik schat je kansen heel heel erg klein in dat iTV voor je zal werken. iTV is hier namelijk gevoelig voor. Niet alleen vanwege het slechte signaal maar ook het waarschijlijk gebrek aan retourkanaal. Bij het iTV installatiepakket zit ook een versterker. Deze moet in de meterkast, anders heb je geen retoursignaal wat onmisbaar is voor iTV. Op de versterker zit verschillende poorten met verschillende sterktes om de afstanden te overbruggen. Gebruik dan hier de laaste poort(>15m) om door te lussen naar zolder.

Let op dat je doorlust met kwaliteit splitters en die niets anders doen dan dat. Dus niet via doorlussen via andere decoders/TV's of bepaalde splitters die geen retour signaal kunnen verwerken.

Kortom afstand hoeft geen probleem te zijn zolang er altijd maar een retour signaal is en de de signaal kwaliteit hoog genoeg is. Ik schat dat dit minimaal 65% moet zijn, is overigens te zien op de decoder.

succes,
Freddy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LockTar
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 09:42
Dag FID,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben bang dat het dan niet gaat werken. Ik denk namelijk niet dat de versterker in de meterkast (die er kabel A en B van maakt) een retour bericht kan versturen... Ik denk dat ik dan maar een gewone versterker koop en die op zolder plaats. Een versterker aan het einde van de lijn plaatsen is toch gewoon goed? of kan ik die dan beter op de eerste verdieping plaatsen waar hij nu word gesplitst?
Weet je misschien ook een site waar je kwaliteit versterkers, pluggen, splitters enz kan kopen? Of aantal merken?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kecin schreef op donderdag 28 mei 2009 @ 10:46:
Hmm, Ziggo gaat weer lekker.
Ik had het ding besteld zoals eerder te lezen. Niets geleverd gekregen. Bleek dat de leverdatum op 7 mei stond, en besteldatum op 11 mei. (Ik heb op 5 mei besteld!)
Ik heb er dus nu één bij de BCC gehaald. Lelijke verassing, ik heb namelijk het pakket moeten kopen voor 459 euro, en hierna geld er een cashback actie. (Alles word terug geboekt, op de 130 na).
Hier zaten formulieren bij. Maar de vrouw van de activatielijn vertelde dat dit automatisch werd teruggeboekt, en dat ik het formulier niet op hoefde te sturen. Iemand hier meer info over? (Of dit correct is!)

Daarna bleek dat interactieve televisie in mijn regio nog niet beschikbaar is. Volgens het boekje zat ik in de frequentie 7900, maar op mijn oude decoder had ik 9004 ingesteld. 7900 ontvang ik wel EPG, maar geen beeld. Met de 9004 krijg ik alles, behalve interactieve tv. Bij het installeren, installeert die het kabelmodem. Maar dan stopt de installatie. Ik krijg wel alle menu's van interactieve televisie. Maar na een tijdje laden zegt die netwerkfout.

Weet iemand misschien of ik kan zien hoelang het duurt voordat ik interactieve tv krijg? Is hier ergens nieuws van?
Bij deze even een quote van mezelf.
Ondertussen heb ik alles ingestuurd. En heb het geld nog STEEDS niet ontvangen!
Klachtenbrief gestuurd, 3 weken later pas antwoord.
Word er beloofd dat we het geld terug krijgen van Acties.nu.
Zoals ik al verwacht had, (vorige week zou het terug geboekt worden) tot op de dag van vandaag nog steeds geen geld.
Acties.nu zegt dat ze op druk van Ziggo het door gaan voeren.
Ziggo zegt dat het aan acties.nu ligt.

Alle papierzooi heeft Ziggo nogmaal doorgestuurd. En de helft van de tijd word je bij de support niet serieus genomen.

Ik word hier erg moe van.
Ziggo behandeld me als een hond. Niet normaal.
Ziggo, waar blijft mijn 329 euro?! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willem_b
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-04-2015
LockTar schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 16:40:
Dag FID,

Bedankt voor je snelle reactie. Ik ben bang dat het dan niet gaat werken. Ik denk namelijk niet dat de versterker in de meterkast (die er kabel A en B van maakt) een retour bericht kan versturen... Ik denk dat ik dan maar een gewone versterker koop en die op zolder plaats. Een versterker aan het einde van de lijn plaatsen is toch gewoon goed? of kan ik die dan beter op de eerste verdieping plaatsen waar hij nu word gesplitst?
Weet je misschien ook een site waar je kwaliteit versterkers, pluggen, splitters enz kan kopen? Of aantal merken?

Bedankt
IK meng me wellicht in een goed gesprek, maar het toevoegen van versterking aan het eind is vaak geen goed idee: de rommel wordt ook versterkt. Beter is het om zo kort mogelijk na de kabelaansluiting van je huis te gaan versterken, of (wat je al aangaf), met een hele goeie kabel naar de eerste en daar VOOR de splitter te versterken. En zoals gezegd door anderen, het hele zaakje moet retour verkeer aankunnen.

succes, Willem

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verkeerde topic...

[ Voor 94% gewijzigd door JackBol op 30-09-2009 22:37 ]

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Dit topic gaat over een decoder en niet over internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ziggo heeft vandaag hun aanbiedingen veranderd:

Nu bij een Alles-in-1 pakket keuze uit een standaard digitale ontvanger voor € 49,- (normaal € 99,-) of een HD-PVR voor slechts € 99,- (normaal € 459,-). Met de HD-PVR kun je televisie kijken en opnemen in HD-kwaliteit en op elk moment de uitzending pauzeren, terugspoelen en weer vooruitspoelen.

Installatie door een Ziggo monteur kost € 99,95.

Nu ben ik dus gaan twijfelen, mocht ik het alles in 1 pakket nemen, is het dan niet beter om direct de HD-PVR aan te schaffen ipv de normale decoder, die eerst btw gratis was!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:03
Hier dito, ik keek toevallig gisteren om over te stappen naar aanleiding van hun nieuwe internet snelheden, en zo wordt het wel aantrekkelijk met die decoder erbij voor 100 euro. Maar is hij wel gewoon ook goed in de PVR functies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De € 16,95 die voor Interactieve Televisie per maand wordt gevraagd, komt dat nog bovenop je standaard kabelabonnement?

Ah, onderaan de pagina:
* excl. televisieabonnement á €16,25 p/mnd

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 09-10-2009 11:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
CodeCaster schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:43:
De € 16,95 die voor Interactieve Televisie per maand wordt gevraagd, komt dat nog bovenop je standaard kabelabonnement?

Ah, onderaan de pagina:

[...]
Daarom zijn die alles in 1 abo's zo populair, daar zit het kabelabo van 16,25 al erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woodpecker
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-07-2023
Vraagje: Kan je die Cisco ook op zijn kant zetten? Ik heb namelijk alleen een dichte kast waar alles in staat, en ik las dat het ding nogal wat warmte produceert. Dus nu wil ik hem op zijn kant naast de televisie zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Woodpecker schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:48:
Vraagje: Kan je die Cisco ook op zijn kant zetten? Ik heb namelijk alleen een dichte kast waar alles in staat, en ik las dat het ding nogal wat warmte produceert. Dus nu wil ik hem op zijn kant naast de televisie zetten...
T zou in principe kunnen, je kan dan alleen het display niet meer normaal lezen.
En ik heb geen idee of het verstandig is voor de hardeschijf...
Het ding is er natuurlijk op gebouwd om de warme lucht naar boven (de roosters) eruit te laten.
Ik zou hem dan zelf ook niet snel op de zij zetten.
Mocht je het toch gedaan hebben, laat dan je bevindingen nog even weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Op de site van Ziggo staat dat je een "Full HD of HD Ready televisie" nodig hebt voor interactieve TV. Is dat serieus? Werkt het niet op een gewone standaard definitie TV?

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 26-10-2009 02:29 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ziggo is de digitale TV behoorlijk aan het pushen.
Afgelopen week heeft in Houten een bus van Ziggo gestaan en hebben ze m.b.v. klantenbezoek geprobeerd klanten over te krijgen.
Tot nog toe had ik gewone een analoge aansluiting (ook nog een oude tv) en Z2. Ze boden mij het alles-in-1 pakket, waarbij ik digitale TV kreeg, internet twee keer zo snel zou worden (10 -> 20 Mbps), gratis decoder en een eventuele tweede decoder voor maar € 15,=.
Tot slot werd alles ook nog eens € 2,= per maand goedkoper.

An-offer-you-can't-refuse aanbieding dus. Het gekke is wel dat de bij het a-i-1 pakket een Samsung decoder geleverd werd (ziet er goed uit, duidelijke menu, maar ja Samsung....) en de losse (extra) decoder een Humax (nog nooit van gehoord) kastje was. Ziet er minder fraai uit en het menu past niet altijd (vreemd genoeg) geheel op mijn beeld (afhankelijk van de schermkeuze).

Hebben jullie ervaring met die decoders? Is de een beter dan de andere, de (gratis!!) monteur was zelf een voorstander van de Humax.

Ik vroeg me af waarom Ziggo digitaal zo zat te pushen. Ze bieden heel veel gratis en het maandbedrag gaat omlaag en de kwaliteit en snelheid omhoog :? .De monteur wist het ook niet (daarna kreeg hij een hele lange vreemde neus). Maar nu ik alle extra abonnementjes zie, met de bijbehorende bedragen is het me allemaal duidelijker geworden. De volgende actie van hen zal zijn om mij echt wijs te gaan maken dat ik toch wel wat extra's zal af moeten nemen, wil ik bij blijven. Mijn kinderen beginnen al te zeuren over filmnet, dus waarschijnlijk werkt de strategie van Ziggo.....

We wachten af 8) .

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

W3ird_N3rd schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 02:27:
Op de site van Ziggo staat dat je een "Full HD of HD Ready televisie" nodig hebt voor interactieve TV. Is dat serieus? Werkt het niet op een gewone standaard definitie TV?
Je kan hem aansluiten op scart. Maar de kwaliteit is natuurlijk niet denderend.
De normale HD zenders gaan dan ook niet werken neem ik aan? (Dit zou ik moeten proberen, maar heb het ding nogal in een kabelzooi zitten, dus als iemand anders hier dat kan graag.)

Ik zou in iedergeval geen I-TV nemen met een non-hd-tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Pjerry: dit topic gaat over interactieve TV, jij hebt alleen maar digitale TV dus je zal een ander topic moeten zoeken. :P
Kecin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:21:
[...]

De normale HD zenders gaan dan ook niet werken neem ik aan? (Dit zou ik moeten proberen, maar heb het ding nogal in een kabelzooi zitten, dus als iemand anders hier dat kan graag.)

Of het verstandig is is wat anders, maar de vraag is of het kan. Ik zou me b.v. voor kunnen stellen dat de box het OSD niet zou renderen via SCART en dan kan je niks. Of dat je via SCART te weinig detail hebt om het OSD te lezen.

Ik zou me dat voor kunnen stellen omdat de SCART-aansluiting misschien alleen maar beschikbaar is om dingen op te nemen met een VCR/DVDR en daarvoor is geen menu nodig.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03
Pjerry schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 03:22:
An-offer-you-can't-refuse aanbieding dus. Het gekke is wel dat de bij het a-i-1 pakket een Samsung decoder geleverd werd (ziet er goed uit, duidelijke menu, maar ja Samsung....) en de losse (extra) decoder een Humax (nog nooit van gehoord) kastje was. Ziet er minder fraai uit en het menu past niet altijd (vreemd genoeg) geheel op mijn beeld (afhankelijk van de schermkeuze).

Hebben jullie ervaring met die decoders? Is de een beter dan de andere, de (gratis!!) monteur was zelf een voorstander van de Humax.
De oude samsung was maar matig. De nieuwe samsung is prima.
De humax heeft een minder mooi osd, maar het ding is wel stabieler.

Humax is er erg grote naam op de dvb-s markt. En heeft veel verstand ervaring met het maken van settopboxen.
Ze hebben de naam, en zullen die niet zo snel een onaf product op de markt zetten.

Jammer genoeg zit er in elke geïntroduceerde decoder bugs (bij alle merken), maar vooral veroorzaakt doordat ziggo weer een interpretatie van de standaard in heeft gevoerd.

[ Voor 20% gewijzigd door job op 26-10-2009 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 07:56
Kecin schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:21:
[...]

Ook met een scart aansluiting werkt alles, incl. de HD zenders. Wordt natuurlijk wel "downscaled" om dat mogelijk te maken.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz

Royz

Kleurenblind!!

Waarom zou je hem kopen en vervoglens aansluiten via Scart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexb
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-09 07:56
Royz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:21:
Nou, een goed voorbeeld is eurosport HD, die zenden netjes 16:9 uit. En is gratis verder.
Ook via scart is dat heel goed te kijken, stukken beter dan de normale 4:3 sd eurosport.

Dus als je in fases naar HD wilt kan je m.i. beter eerst HD spelers kopen, een ps3 en de cisco of humax.
En later de HDTV.

Aan een HDTV zonder kastjes heb je namelijk helemaal niets t.o.v.. een vergelijkbare TV die geen HD doet.

Als je geld zat hebt koop je gewoon alles tegelijk. Dat is het makkelijkst natuurlijk.

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lieutenant C.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-05 11:55
Royz schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 13:21:
Omdat er bijvoorbeeld nog geen HDTV gekocht is... Omdat er elders in huis nog een ouderwetse beeldbuis staat waar je het beeld naartoe door kunt zetten... En zo kan ik er nog een paar bedenken.

Feit is dat bij mij de ITV prima werkt op een ouderwetse breedbeeldtelevisie aangesloten via SCART. Geen problemen met het OSD of zo, het flikkert een klein beetej maar daar is verder ook alles mee gezegd. En misschien is het gezichtsbedrog maar ik heb zelfs het idee dat het beeld nog ietsje scherper is dan met mijn oude samsung 93nogiets digi tv ontvanger. En ja, een HDTV gaat er nog komen...

EOS 1Dmk3, EF 16-35 2.8L USM MkII, EF 24-105 4.0L IS USM, EF 70-200 2.8L IS USM, Speedlite 580 EX, Macbook Pro

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste