HTC P3700 Touch Diamond (deel 2) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste
Acties:
  • 252.953 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:28:
Igo 8 (navigatie) krijg ik jammer genoeg nog niet geinstalleerd op de diamond. Ik vermoed dat dit door de sys.ini komt. Deze moet even opnieuw ingesteld worden, heb zelf geen tijd om hier naar te kijken. ALs iemand een oplossing heeft graag.
Het schijnt dat ook de experts op xda-dev en andere plaatsen IGO8 nog niet aan de praat hebben gekregen op de Diamond. Ook niet met vele wijzigingen aan registry en sys.ini Ik heb ergens gelezen dat het met de VGA-resolutie te maken heeft.

Maar, wat niet is kan nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-04 09:36
Trouwens die cradle bij HTC Shop is met inserts en met extra battery! voor weinig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

mattijn1980 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:37:
Trouwens die cradle bij HTC Shop is met inserts en met extra battery! voor wienig!
Denk dat de batterij er niet bij hoort. Er staat incl. insert voor (Diamand+ Diamond extended batterij). Dus ik denk niet dat ze de batterij bedoelen maar de insert voor een diamond met de extended batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
HTC Touch Diamond Desktop Cradle CR G300 (incl. inserts for Diamond+Diamond Extended battery)

mmmmm vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
mattijn1980 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:37:
Trouwens die cradle bij HTC Shop is met inserts en met extra battery! voor weinig!
Een beetje vreemde webshop, ik heb die cradle en de pouche in de winkelwagen gegooid en op de kassapagina staat nergens een bedrag, dus je weet feitelijk niet waarvoor je je cc-gegevens zou invullen.
Jammer, maar bij de minste twijfel ga ik mijn cc-gegevens niet invullen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
Hebben we al meer foto's van de NL-versie???

Bij de winkelvan HTC is alles nog in pre-order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:52
De Diamond gaat vanaf vandaag zo'n beetje leverbaar zijn.

Vriendelijk verzoek aan iedereen om links naar reviews van het NL/EU examplaar (dus geen previews, samples of ander spul wat je hier uiteindelijk niet in de winkel terugvind) naar mij te DM'en. Ook als je zelf een review ergens hebt geplaatst ontvang ik graag de link (muv de reviews in de productwatch van T.net, daar linken we natuurlijk altijd naar toe).

(Check wel aub even of de link niet al in de TS staat ;))

Ik zal alle reviews verder verzamelen en ordelijk in de TS onderbrengen. Zo hoeft niet iedereen het hele topic door te scrollen op zoek naar linkjes. Alvast bedankt!

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Krijg ik toch net een pakketje op het werk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:31
BramT, mag ik vragen wat DM'en is 8)7 ?

Ken wel PM'en ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Sleehond op 11-06-2008 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06-2022
Ik heb 1 vraag voor de mensen die de diamond al hebben.
Willen jullie posten hoe jullie de batterij vinden.

Dit is het enige waar ik me namelijk zorgen over maak.
Bij gewoon gebruik (beetje bellen, smsen, inetten enz), hoe snel is die batterij leeg van leeg naar vol.

Haal je er makkelijk een dag uit of is 1 dag zelf niet te halen tenzij je hem op standbij naats je neer legt en er voor de rest niets mee doet.

Lees graag jullie ervaring.

En als er mensen zijn die meer hebben gevonden over een sterkere batterij voor de diamond....
Please post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Verslagje van het "spektakeltje van de pda shop met Lieke -huh-wat-is-dat?- Lexmond "

http://pda.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=2949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik80
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:09

Erik80

Sinds 1980

hoe gaat het sms-en en typen met dat nieuwe toetsenbordje met 2 tekens per knop? Is dit een goede vervanger voor een fysiek toetsenbord? Twijfel namelijk tussen een Diamond en een Pro, mede door dit verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
Anheuer schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:21:

Bij gewoon gebruik (beetje bellen, smsen, inetten enz), hoe snel is die batterij leeg van leeg naar vol.

Haal je er makkelijk een dag uit of is 1 dag zelf niet te halen tenzij je hem op standbij naats je neer legt en er voor de rest niets mee doet.

En als er mensen zijn die meer hebben gevonden over een sterkere batterij voor de diamond....
Please post!
Een dag haalt dat ding wel. Grotere batterij is straks te bestellen bij htc zelf, waar wel andere achterkant bij zit, omdat deze iets dikker is. Ik zit hier zelf ook naar te kijken, maar vindt het niet noodzakelijk. Zie andere reviews die al op internet staan, daar zijn mensen der ook tevreden over.

Mijn Diamond zal ook wel onderweg zijn of morgen verzonden worden, maar waar mensen, waar blijfen die foto's van de release vanacht? Of meer eerste indrukken? :*)

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36

Please post!
Is nu nog moeilijk te zeggen heb vannochtend om 7.30 van de lader gehaald enn heb nu nog dik 90% met veel spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsandfly
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10-2024
Wie heeft er al een auto- houder kunnen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Damn wat een klein ding! Ik heb hem even uitgepakt, zodra ik thuis ben ga ik hem grondig testen. Maar man ow man wat een enorm mooi ding.

Ik had hem niet zo vroeg al verwacht. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
MOAW Waar besteld?

Auto houder komt bij ons met de bestelling mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer

Please post!
En misschien te veel gevraagd,
Maar ik gebruik nu de gewone touch.

Ik sms veel, bel af en toe, internet af en toe en me telefoon checked elke 5 min voor mailjes op me gmail account.

Ik denk vooral dat laatste kan wel wat batterij gebruik verhogen.

Wie van de mensen die nu een diamond bezitten kan dit ong uittesten? (dus vooral met die mail check)

Merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Erik80 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:24:
hoe gaat het sms-en en typen met dat nieuwe toetsenbordje met 2 tekens per knop? Is dit een goede vervanger voor een fysiek toetsenbord? Twijfel namelijk tussen een Diamond en een Pro, mede door dit verschil.
Heel vlot.
Heb daarnet al fietsend (jaja, het mag niet :X was toch een priveweg) een sms kunnen versturen zonder problemen.
Geen zorgen maken dus, a touchscreen is all you need.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-07 11:17
MOAW schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:19:
Krijg ik toch net een pakketje op het werk :D
even valsspelen in dit topic:

MOAW, heb je mail gehad van GSMweb dattie verzonden is? anders krijg ik hem dus ook vandaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Wat voor mij heel leuke "feature" is is dat je de stylus zelfs aan de buitenkant van je mobile kan hangen. Wel handig als je het vaak gebruikt en hij op de bureau ligt. Ze hebben ook aan alles gedacht die mannen van HTC!!

Wat de slider van TouchFlo3D betreft, vond ik de snelheid heel goed. Geen vertragingen en dergelijke meer dus ik heb er vertrouwen in, ook mede door twabi2 die me al zijn ervaringen heeft kunnen meedelen.

Wat de snelheid van wifi betreft ben ik wel beetje teleurgesteld, de laadtijden van een pagina zijn wel lang. Maar het is misschien maar een idee.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Cruise en vraag mij af welke voordelen/ nadelen of gelijkwaardigheid de Diamond heeft.

Ik wil eigenlijk gewoon weten of overstappen voor mij een practische reden heeft of is het nog meer een gadget ..
Ik blijf dit draadje zeker vandaag.. nog even volgen..

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:52:
Wat ik een beetje jammer vind is dat de desktop cradle er niet standaard bij zit. Je moet het los kopen en ook zitten niet alle kabels erbij.
Inderdaad, vond ik ook eerst ook een minpunt. Zeker voor een toestel waar je heel wat euro's voor neertelt. Maar aan de andere kant moet je ook denken, het staat er dan ook maar te staan en als je er een usb kabel bij krijgt, dan is het misschien wel handiger om hem onmiddelijk aan je pc/notebook te hangen. Nog eens wat minder rommel op je bureau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
Sleehond schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:20:
BramT, mag ik vragen wat DM'en is 8)7 ?

Ken wel PM'en ;)
Een Direct Message (zie bovenaan onder "myreact"), op andere fora ook wel bekend als PM (Private Message) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
nvidia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:43:
[...]Maar aan de andere kant moet je ook denken, het staat er dan ook maar te staan en als je er een usb kabel bij krijgt, dan is het misschien wel handiger om hem onmiddelijk aan je pc/notebook te hangen. Nog eens wat minder rommel op je bureau...
Mwa, dat vind ik wel erg vriendelijk (richting producent) bekeken. Voor ~500 euro's verwacht ik eigenlijk een mooi scala aan meegeleverde accessoires. Cradle ok, maar alle mogelijke kabels zouden er wel bij mogen zitten voor dat bedrag naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
BramT schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:48:
[...]

Mwa, dat vind ik wel erg vriendelijk (richting producent) bekeken. Voor ~500 euro's verwacht ik eigenlijk een mooi scala aan meegeleverde accessoires. Cradle ok, maar alle mogelijke kabels zouden er wel bij mogen zitten voor dat bedrag naar mijn mening.
Heb je wel een punt maar ah, ik maak er me niet druk om. Heb een cradle gehad en moet zeggen, ben blij dat ik er vanaf ben!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Wel zeggen maar niet doen is niet handig, gewoon dus in Het Windows Mobile levertijden topic

[ Voor 82% gewijzigd door DaannO op 11-06-2008 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Morgen komt de mijne binnen, denk dat ik hem wel met een pouch ga beschermen tegen beschadigingen.

Voor diegenen die extra foto's willen zien van HTC teather pouch voor de Diamond:
klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Een paar posts terug zei iemand dat de 3G verbinding niet vanzelf terug aansprong als je die had uitgezet.
Niet dus, ik heb via ActiveSync verbinding met mn PC, en wou zo het weer updaten...
Hup, HSDPA verbinding wordt actief! Mag ik hem weer gaan uitzetten in de comm manager

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

twabi2 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:02:
Een paar posts terug zei iemand dat de 3G verbinding niet vanzelf terug aansprong als je die had uitgezet.
Niet dus, ik heb via ActiveSync verbinding met mn PC, en wou zo het weer updaten...
Hup, HSDPA verbinding wordt actief! Mag ik hem weer gaan uitzetten in de comm manager
Dat wil dus zeggen dat mensen zonder data-abbo enorme kosten kunnen verwachten???

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

HeyJIJdaar schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:00:
Morgen komt de mijne binnen, denk dat ik hem wel met een pouch ga beschermen tegen beschadigingen.

Voor diegenen die extra foto's willen zien van HTC teather pouch voor de Diamond:
klik hier
Ik heb een lederen puch besteld vanuit Hongkong voor 18 euro, aangezien ik geen trek heb om te wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyJIJdaar schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:00:

klik hier
Is de beltoon nog te horen wanneer deze in de hoesje zit, en krijg je hem eruit voordat de ander heeft opgehangen?? ;)
MOAW schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:15:
[...]

Ik heb een lederen puch besteld vanuit Hongkong voor 18 euro, aangezien ik geen trek heb om te wachten. :P
Kun je mij even een link doorsturen daarvan? _/-\o_

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Ben nu sygic mcguider aan het testen, kijken of deze wel wil draaien.
Ik heb namelijk geen behoefte aan tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Laatst online: 08-03-2021
Scharnout schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:07:
[...]

Nooit Mythbuster gezien? Dan moet je een megasterke magneet hebben hoor.

Andere vraag. Kan ik met dit apparaat bv ook internetten op een gewone windows, dus als mijn thuisverbinding uitvalt? (en zo ja, ik ben nieuw met dit soort apparaten, waar kan ik wat info daarover vinden?)
Mmm en hoe leg je mijn 9 nieuwe bankpasje uit ? :P haha ik heb onderzoek gehad met de bank toen en het bleek destijds mijn HP Telefoon/pda te zijn die mijn pasjes kapot maakte dus dat kan zeker wel. Mocht iemand de nederlandse Diamond hebben wil die dan zo vriendelijk zijn om de ROM even te dumpen op XDA-Developers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:15:
Kun je mij even een link doorsturen daarvan? _/-\o_
Zou ik graag doen! Alleen was het via een Ebay shop.

Deze dus:
http://stores.ebay.com/Siemshop

Zo'n ding:
http://cgi.ebay.com/PDair...Q_trksidZp1742.m153.l1262

[ Voor 24% gewijzigd door Knaak op 11-06-2008 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
lexi1986 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:26:
[...]

Mmm en hoe leg je mijn 9 nieuwe bankpasje uit ? :P haha ik heb onderzoek gehad met de bank toen en het bleek destijds mijn HP Telefoon/pda te zijn die mijn pasjes kapot maakte dus dat kan zeker wel. Mocht iemand de nederlandse Diamond hebben wil die dan zo vriendelijk zijn om de ROM even te dumpen op XDA-Developers :)
Als je er ook even een linkje bij doet hoe je zo'n rom dumpt, dan wil ik 'm wel dumpen zodra 'ie binnen is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:17:
Ben nu sygic mcguider aan het testen, kijken of deze wel wil draaien.
Ik heb namelijk geen behoefte aan tomtom
Sygic werkt prima op de Diamond een echte aanrader!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Laatst online: 16:25
zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:41:
[...]

Sygic werkt prima op de Diamond een echte aanrader!!!!
ik vind die site maar erg vaag; wat zijn de voordelen van sygic t.o.v. tomtom?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:14:
[...]

Dat wil dus zeggen dat mensen zonder data-abbo enorme kosten kunnen verwachten???
Ligt eraan hoeveel p*rn movies je ermee download :+
Voor de leken, als in Windows Mobile een programma data via het Internet wil halen zal deze altijd een dataverbinding openen als die er nog niet is. Dit is niets nieuws, doet WM al jaren.
Je kunt dit voorkomen door geen programma's te installeren die data van Internet will downloaden of door bij instellingen - verbindingen de dataconnecties van je provider weg te gooien of door het programma Modaco Nodata te installeren.

Wellicht iets voor de startpost?

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
Ja maar het weer gaat toch via data updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Xanion schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:52:
[...]

Ligt eraan hoeveel p*rn movies je ermee download :+
Voor de leken, als in Windows Mobile een programma data via het Internet wil halen zal deze altijd een dataverbinding openen als die er nog niet is. Dit is niets nieuws, doet WM al jaren.
Je kunt dit voorkomen door geen programma's te installeren die data van Internet will downloaden of door bij instellingen - verbindingen de dataconnecties van je provider weg te gooien of door het programma Modaco Nodata te installeren.

Wellicht iets voor de startpost?
kun je dat niet in een profiel regelen?

toch jammer dat de fabrikanten gewoon daar niet goed over nadenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu is het in mijn situatie met een data-abbo niet zo'n ramp.

Maar ik kom ook veel in het buitenland, waar mijn oneindig online dus niet op gaat..... dan moet je dus zorgen dat hij geen verbinding met internet gaat maken via het mobiele netwerk?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:51:
[...]

ik vind die site maar erg vaag; wat zijn de voordelen van sygic t.o.v. tomtom?
Alles is up to date. Grafisch sterker.
Sneller.
Rijbaan begeleiding
Het is allemaal net wat gelikter dan tomtom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
Ik heb daarjuist mijn kaart al moeten herladen door al die keren dat de dataverbinding plots aansprong...
Straks ff bellen met proximus om een data-pack aan te schaffen,
en ook meteen Modaco Nodata installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
twabi2 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:00:
Ik heb daarjuist mijn kaart al moeten herladen door al die keren dat de dataverbinding plots aansprong...
Straks ff bellen met proximus om een data-pack aan te schaffen,
en ook meteen Modaco Nodata installeren.
Ik heb gelukkig een web & walk van t-mobile kan soms tot 600 kbps halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
hoop dat voor die dataconnectie wel een oplossing komt want woon vlakbij de grens dus dat ding wil nog wel es overspringen
zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:58:
[...]

Sneller.
Rijbaan begeleiding
hmm ok eens kijken wat zoiets kost... werkt dat ook op WM5?

oeps sorry offtopic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:03:
hoop dat voor die dataconnectie wel een oplossing komt want woon vlakbij de grens dus dat ding wil nog wel es overspringen

[...]

hmm ok eens kijken wat zoiets kost... werkt dat ook op WM5?

oeps sorry offtopic...
Volgens mij wel. Maar ff ontopic :P het werkt op de diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:14:
[...]

Nee hoor, want je UMTS kan aanstaan, maar zolang er geen data wordt verstookt....

Overigens kun je het beste gewoon je GPRS/UMTS-instellingen onderbrengen bij je normale 'work network' instellingen. Thuis pakt hij dan je wifi en is je eigen wifi niet binnen handbereik, dan pas gaat hij naar je provider...werkt bij mijn TyTn als een trein. Wel even je UMTS/GPRS disconnecten als je weer thuis bent. Verder kun je natuurlijk bij Active Sync aangeven wat hij moret doen als hij aan de PC hangt (wireless toestaan of niet).

Allemaal Windows Mobile, dus werkt het met de Diamond ook...

Ik weet het, het is off topic: Maar ik denk dat de postbode hier morgen pas komt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand overigens al goede ervaring met het 'toetsenbord' dat op het scherm van de diamond verschijnt??? En dan bedoel ik bediening met de vingers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:57
running man schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:41:
[...]

Denk dat de batterij er niet bij hoort. Er staat incl. insert voor (Diamand+ Diamond extended batterij). Dus ik denk niet dat ze de batterij bedoelen maar de insert voor een diamond met de extended batterij.
yup denk ik ook. volgens mij is namelijk maar een positie waar je iets in kan stoppen in de cradle. dus je krijgt inserts (soort verloopstekker) waarmee je zowel dus de telefoon als de batterij erin zou kunnen stoppen. maar zoals ik het begrijp dus niet tegelijk.
BramT schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:48:
[...]

welke kabels zitten er dan precies wel bij en welke niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleehond
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:31
Ik heb de NL versie besteld. Maar ik neem aan dat je in de settings toch eventueel wel kan switchen naar engelstalige menu etc? Wat is nou echt daadwerkelijk het verschil tussen die 2 versies? de NL en ENG versie? Je kan toch altijd wel van language wisselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Sleehond schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:46:
Ik heb de NL versie besteld. Maar ik neem aan dat je in de settings toch eventueel wel kan switchen naar engelstalige menu etc? Wat is nou echt daadwerkelijk het verschil tussen die 2 versies? de NL en ENG versie? Je kan toch altijd wel van language wisselen?
Nee dat kan niet. Het is het een of het ander. Je zou misschien de ROM kunnen veranderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BradKing
  • Laatst online: 21:32
dangerpaki schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:35:
[...]

yup denk ik ook. volgens mij is namelijk maar een positie waar je iets in kan stoppen in de cradle. dus je krijgt inserts (soort verloopstekker) waarmee je zowel dus de telefoon als de batterij erin zou kunnen stoppen. maar zoals ik het begrijp dus niet tegelijk.
Eigenlijk bedoelen ze dit: met een extended battery is het device ook daadwerkelijk dikker (krijgt er ook een nieuwe back cover voor) dus past het hele device niet meer in de cradle, vandaar dat je daat een andere insert voor nodig hebt.
dangerpaki schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:35:
[...]

welke kabels zitten er dan precies wel bij en welke niet?
Daar ben ik ook wel naar benieuwd.. ik weet dat die universele aansluit plug zodat je er ook gewone audio jackplugs in kan stoppen er niet bij zit, maar das ook wel een redelijk aparte accessoire ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
geforce5_guy schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:49:
[...]

Nee dat kan niet. Het is het een of het ander. Je zou misschien de ROM kunnen veranderen....
Nee, dat kan ook niet zonder de garantie te verliezen.
Je zult de CID moeten unlocken om dit te realiseren. Zodra je dit hebt gedaan vervalt je recht op garantie.

Het grootste verschil tussen de 2 talen is de Spellingscontrole. (Daar zijn wel CABs voor te vinden om dat voor de WWE versie in het NL te krijgen.)
Zelf heb ik alles in het Engels, Windows, Office etc.. Maar dat heeft meer met mijn werk te maken en daardoor mijn persoonlijke voorkeur.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Net even ermee zitten spelen, hij is af en toe wel wat traag, maar zeker niet iritant. Hij word wel enorm warm, hebben anderen dit ook? (achterkant onderaan)

Scherm is prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
kan iemand die het leuk vind niet even een kort webcam reviewtje doen ofzo? lijkt me wel leuk
of wat pics in het nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ben benieuwd hoe lang de accu het uithoudt, maar hij is af en toe traag en wordt erg warm klinkt nog niet echt super... Zeker als je zo'n ding net hebt en het allemaal nog leuk en aardig; als je DAN al opvalt dat ie traag is dan gaat dat denk ik wel irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:35:
Heeft iemand overigens al goede ervaring met het 'toetsenbord' dat op het scherm van de diamond verschijnt??? En dan bedoel ik bediening met de vingers.
Ik moet zeggen dat valt me niet tegen. Met de touch cruise zat ik er vaak naast maar nu haast niet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Laatst online: 21:41
- Dixons
- BelCompany
- The PhoneHouse
- T-mobile

Geen Diamond te vinden! :X :(

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-NiLES
Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:12:
ben benieuwd hoe lang de accu het uithoudt, maar hij is af en toe traag en wordt erg warm klinkt nog niet echt super... Zeker als je zo'n ding net hebt en het allemaal nog leuk en aardig; als je DAN al opvalt dat ie traag is dan gaat dat denk ik wel irriteren.
je weet niet watvoor telefoon hij gewend is he, ik zal ook zeker moeten wennen, heb nu een SE w880i, ding is retesnel...

het is toch altijd trager dan een normale 'domme' telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Weet iemand hoe je albumcovers bij de muziek krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-09 11:08
zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:23:
Der in taggen met tagscanner bijv? Of een ander programma die dat kan?

Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyna18
  • Laatst online: 24-08 11:46
Vandaag is hij dus officieel overal gelauched?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Genomen van het verslag van AllAboutPhones:

"Zit er extra HTC software bij de Diamond om bijv. de album art aan te maken?
Nee, dit kun je gewoon simpelweg doen door een plaatje aan een mp3 toe te kennen en op de Diamond te zetten. Wel hebben we een andere functie ingebouwd, namelijk die van mass-storage. Als je de pda aansluit op de pc dan krijg je twee keuzes op de pda te zien, of mass-storage zodat je pda veranderd in één grote geheugenkaart die in mijn computer verschijnt en waarmee je alles kunt drag en droppen. Of je kiest voor een activesync verbinding om je pda te synchroniseren."

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:23:
volgens mij zoekt de mediaplayer die vanzelf op als je daarvoor in de instellingen toestemming hebt gegeven (en je verbinding hebt natuurlijk).

[ Voor 36% gewijzigd door TeChNo2 op 11-06-2008 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
MOAW schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:06:
Net even ermee zitten spelen, hij is af en toe wel wat traag, maar zeker niet iritant. Hij word wel enorm warm, hebben anderen dit ook? (achterkant onderaan)

Scherm is prachtig!
Bij de eerste keer opladen werd hij bij mij ook erg warm, vandaag nergens meer last van :)
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 12:35:
Lees een paar posts terug: werkt perfect met een klein beetje oefening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=398265

Voor de mensen die hem graag iets sneller en vloeiender willen hebben.

MEnsen die hem hebben.. deel je mening over de batterij please :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• black_eye
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 14:24

black_eye

Ad maiorem black_eye gloriam

Hij wordt inderdaad warm onderaan en echt snel kan je hem ook niet noemen wanneer je onderaan door de snelkoppelingen gaat. Hij houdt het snelle scrollen niet bij.

Is iemand er al uit hoe je de weergave van de albums kan aanpassen bij Foto's en video's. Hij geeft daar nu Geen foto's beschikbaar. Pas als je op Album drukt, zie je de aangemaakte mappen. Standaard is Camera-opnames geselecteerd. Je kan dan wel een andere kiezen, maar die optie wordt niet opgeslagen.

Ad maiorem black_eye gloriam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

twabi2 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:38:
[...]

Bij de eerste keer opladen werd hij bij mij ook erg warm, vandaag nergens meer last van :)
Ik bedoel bij normaal gebruik :P Opladen doe ik vanavond thuis wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Misschien de warmte checken van dat ding met batterystatus?
Moet je alleen dnek ik wel je touch3d even uitzetten om de plugin te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:58:
[...]

Sneller.
Rijbaan begeleiding
Sorry voor de offtopic,
Maar krijg de indruk dat dit een "gratis tom tom software" is..
klopt dit???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Anheuer schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:54:
[...]

Sorry voor de offtopic,
Maar krijg de indruk dat dit een "gratis tom tom software" is..
klopt dit???
? hoe bedoel je dat?
Je kunt het op de website van hen kopen voor €75,- is me alleen niet duidelijk of dat alleen de kaarten zijn of ook de software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
black_eye schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:44:
Hij wordt inderdaad warm onderaan en echt snel kan je hem ook niet noemen wanneer je onderaan door de snelkoppelingen gaat. Hij houdt het snelle scrollen niet bij.
Heb net de volgende software erop gezet:

Schaps_AdvancedConfig en wat dingen in de performence aangepast

Hierdoor vliegt hij door de 3d heen!! :9 :9

Ik weet nog niet wat er dan met de batterij gebeurt maar dat merken we vanzelf wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Heb hem ook net binnen en ik moet zeggen, het is een prachtig toestel. Ligt heel goed in de hand en het werken met toetsenbord gaat ook hee vlot. Het is eerste instantie wel wenen maar ik ben er zeker van dat het werken alleen maar makkelijker zal worden!! Ik zet later wel mijn ervaringen hierop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:56:
[...]

? hoe bedoel je dat?
Je kunt het op de website van hen kopen voor €75,- is me alleen niet duidelijk of dat alleen de kaarten zijn of ook de software
Ooh ok,

Want ik zag wel download staan maar niet ergens ene prijs of iets.
denk dat als ik de diamond bestel dat ik hem met route 66 n8 neem.

Enige wat me nog steeds tegen houd is dat ik wil weten wat die batterij doet.
en hoe zeker het is dat er een grootere batterij komt.

Heb dit nu ook voor me gewone touch, heb nu een 2400mah.
maar denk dat voor de diamond het tussen de 1100 en 1300 zal worden

als die komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
net nu ik bijna besloten had morgen in de winkel zo'n toestel te testen en mee te nemen onder het mom van "ruilen kan altijd nog" bedenk ik me dat dit ding geen feedback geeft als je ergens op drukt...

was ik even vergeten in mijn zoektocht naar een gsm... :'( zonder voelbare feedback kan ik niet leven denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anheuer
Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:01:
net nu ik bijna besloten had morgen in de winkel zo'n toestel te testen en mee te nemen onder het mom van "ruilen kan altijd nog" bedenk ik me dat dit ding geen feedback geeft als je ergens op drukt...

was ik even vergeten in mijn zoektocht naar een gsm... :'( zonder voelbare feedback kan ik niet leven denk ik
Als je een beetje zoekt op XDA,

Ik weet dat een tijdje geleden dit ook het verzoek was van iemand.
En iemand heeft toen een klein proggie gemaakt zodat je dit wel hebt.

Zoek dat anders even, misschien ben je dan klaar met je zoektocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattijn1980
Tja mijn vriendin houdt ook meer van dingen die trillen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeChNo2
  • Niet online
Phusebox schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:01:
.... :'( zonder voelbare feedback kan ik niet leven denk ik
Dat is toch een geintje hoop ik... misschien ben je meer toe aan een vriendin (qua voelbare feedback)dan aan een nieuwe telefoon...

oh en ontopic: die mensen die klagen dat hij (te) warm wordt zitten er zeker al uren mee te spelen ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Iemand die weet hoe je het mac adres kan opvragen van het toestel?

Edit: gevonden!!

[ Voor 13% gewijzigd door nvidia op 11-06-2008 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

gisteren besteld bij gsmweb, verlenging abbo naar 1,5 jaar....

173 euries.... wel een bevestiging gehad dat ze mijn contract hadden ontvangen (fax) maar ik heb nog geen T&T code gekregen :(

collega heeft hem gisteren bij lieke van lexmond opgehaald.... als ik zijn diamond aanraak schrikt hij al :P mooi ding heb filmpjes gezien en het scherm valt me NIET tegen... alleen had ik graag gezien dat het scherm meer dan 65k kleuren had.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

asing schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:19:
- Dixons
- BelCompany
- The PhoneHouse
- T-mobile

Geen Diamond te vinden! :X :(
Uhu uhu. Online heb ik hem al wel gezien maargoed koop hem liever in de winkel met abbo. Hoop trouwens wel dat ie gratis of goedkoop met een abbo komt (a 20 a 25 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenniani
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 08:32
spanx schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:10:
gisteren besteld bij gsmweb, verlenging abbo naar 1,5 jaar....

173 euries.... wel een bevestiging gehad dat ze mijn contract hadden ontvangen (fax) maar ik heb nog geen T&T code gekregen :(

collega heeft hem gisteren bij lieke van lexmond opgehaald.... als ik zijn diamond aanraak schrikt hij al :P mooi ding heb filmpjes gezien en het scherm valt me NIET tegen... alleen had ik graag gezien dat het scherm meer dan 65k kleuren had.
Hoeveel tijd na je fax heb je bevestiging gehad, ik heb hem vanmorgen gefaxed en nog niks gehoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
nvidia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:07:
Iemand die weet hoe je het mac adres kan opvragen van het toestel?

Edit: gevonden!!
Graag ook uitleg geven dan!!!

Anders wordt de vraag dadelijk weer door iemand anders gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:25

spanx

_Sp[A]nX_

gisteren middag (rond 14:30) gefaxt en vanochtend om 8:38 in de verwerking.

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
misschien domme vragen maar:

- kun je volume sms en bellen apart, en per profiel regelen?
- gaat 'de ringtone' ook voldoende hard?
- hoe is de belkwaliteit?
- kun je een midi instellen voor alarmgeluiden?
- ik neem aan dat je mp3's kan gebruiken voor sms- en ringtones?
- zit er een handsfree op? (gesprek op speaker zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Indien iemand dus mac nodig heeft indien hij/zij werkt met wifi met mac adres, doe dan het volgende:

Start - Instellingn - Systeem - Apparaatinformatie - Hardware

In dit venster zie je dan BT adres staan!!

Misschien handig om te zeggen maar ik heb volgende ROM en Radio versie:

Rom Versie: 1.35.404.4 NLD
Rom Datum: 05/30/08
Radioversie: 0.93.25.NS26
Protocolversie: 52.26.25.09H

Heeft er iemand een idee hoe je sms geluidjes kan aanpassen? Ik heb er hier een paar in .mp3 formaat maar ik vind het maar niet om ze te linken.

[ Voor 15% gewijzigd door nvidia op 11-06-2008 14:25 . Reden: Toevoeging vraag... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Dalijk als ik thuis ben eens een H264 filmpje erop gooien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Heeft er iemand een idee hoe je sms geluidjes kan aanpassen? Ik heb er hier een paar in .mp3 formaat maar ik vind het maar niet om ze te linken.
Een hele goede volgens mij niet mogelijk???? Tenminste mijn touch cruise kon het volgens mij ook nie???? Weet het niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

De Eerste Video benchmark is er (xda)

RL XQ 640x480
Average speed: 94.64%
Video Frames: 3635
Audio Samples: 6677809
Amount of Data: 29888kb

Bench Time: 2.40.038
Bench Frame Rate: 22.713
Bench Sample Rate: 41726
Bench Data Rate: 1.53 Mbits/s

Original Time: 2.31.529
original Frame Rate: 24.000
Original Sample Rate: 44100
Original Data Rate: 1.62 Mbits/s

RL HQ 640x352
Average Speed: 119.36%
Audio Samples: 6689628
Amount of Data: 21448kb

Bench Time: 2.06.891
Bench Frame Rate: 28.647
Bench Sample Rate: 52719
Bench Data Rate: 1.38 Mbits/s

Original Time: 2.31.674
Original Frame Rate: 24.000
Original Data Rate: 1.16 Mbits/s

RL LQB 320x176
Average Speed: 174.76%
Audio Samples: 3377202
Amount of Data: 6102kb

Bench Time: 01.26.666
Bench Frame Rate: 41.943
Bench Sample Rate: 38968
Bench Data Rate: 576 kbits/s

Original Time: 02.31.460
Original Sample Rate: 22050
original Data Rate: 330 kbits/s

RL MQB 320x240
Average Speed: 167.90%
Audio Samples: 6705420
Amount of Data: 12020kb

Bench Time: 01.30.206
Bench Frame Rate: 40.297
Bench Sample Rate: 74334
Bench Data Rate: 1.09Mbits/s

Original Time: 2.31.460
Original Data Rate: 650 kbits/s

benchmark by Baronic, using HTC Touch Diamond, Coreplayer v1.2.5 build 4506 for ARM
Vergelijking met andere toestellen: http://blogs.shintak.info/articles/11359.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandeman
  • Laatst online: 22-02 20:10
nvidia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:23:
Misschien handig om te zeggen maar ik heb volgende ROM en Radio versie:
Rom Versie: 1.35.404.4 NLD
De uit Hongkong geïmporteerde apparaten in de VS en UK hebben ROM versie 1.34.831.1 - ROM - WWE. Dit is dus al weer een verbeterde versie.

Kan iemand met een nieuwe WWE-Diamond zijn ROM-versienummer hier posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:35:
[...]

Een hele goede volgens mij niet mogelijk???? Tenminste mijn touch cruise kon het volgens mij ook nie???? Weet het niet zeker
Je moet ze in een bepaalde map zetten waar de rest van de ringtones ook staan. Kijk eens of je een mapje Rings of My Ringtones kan vinden, mik ze daarin en daarna kun je ze volgens mij toewijzen in de settings onder Phone of Sounds. Kon bij de TyTn wel althans.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
zedzed1 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:35:
De ringtones heb ik kunnen aanpassen, moet je in my documents zetten. Maar als je daar ook je sms geluiden in dropt dan heb je de mogelijkheid niet om die te seleteren als je de settings van smsberichten wil aanpassen! Het moet dus een andere map zijn, maar welke is natuurlijk de grote vraag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
Ik zit helaas achter een proxy, anders had ik het zelf opgezocht op internet, alhoewel ik eerder vluchting het ook niet kon vinden. Ik zie nergens dat de Diamond een eigen SIP client heeft, net zoals de Nokia N95 bv. Ik bel nogal veel via VOIP(buster) via Wifi en dat wil ik graag blijven doen. Er zullen ongetwijfeld applicaties voor zijn, maar werken die net zo goed als een ingebouwde SIP client? Met applicaties voor VOIP voor Symbian heb ik erg slechte ervaringen, of beter gezegd: die zijn kl*te, daar valt niet mee te werken en slechte kwaliteit. (de N95 heeft ook zijn nadelen, de Wifi connectie verbreekt bv niet na een call). Ik wil er dus zeker van zijn dat er een zeer goed werkende VOIP functionaliteit is, anders blijf ik bij mijn N95.

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3 tje in de windows zetten en via sound settings aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfoyd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-07 21:11
Inderdaad even zoeken op XDA, ook een leuke manier om je batterij leeg te krijgen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Verwijderd schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:57:
mp3 tje in de windows zetten en via sound settings aanvinken
Dus ze niet in my documents zetten! Kga het eens proberen! Je moet ze in My device - Application Data - Sounds zetten!!! Ga nu naar settings van geluid en pas nu alles aan qua sms / mms geluiden.

[ Voor 22% gewijzigd door nvidia op 11-06-2008 16:35 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online
Bij Belcompany zijn ze twee uur geleden binnen gekomen, te koop en te zien ! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bok|A
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-11-2013
Ik ben mijn 3D klok kwijt, heb nu een digitale. Rest van de schermen wel goed. Kan nergens de optie voor wijzigen vinden.
Geprobeerd een harde reset uit te voeren, je moet dan de toetsen Volume omlaag en Enter vasthouden, maar welke is de entertoets? De handleiding geeft geen duidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
nvidia schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 15:00:
[...]

Dus ze niet in my documents zetten! Kga het eens proberen!
Al gelukt kan je dan een heldere uitleg geven?
Pagina: 1 ... 6 ... 19 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.

Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!