Zo Sygic Drive even geprobeerd op mijn Qtek G100. Het lijkt erop dat deze software idd minder RAM trekt dan bv. Igo2008 of Navigon. Grafisch gezien kan Sygic echter niet tippen aan Igo of Navigon.
Verwijderd
Sygic werkt inderdaad prima en erg soepel. Ken Igo en Navigation niet, maar als je maar op plaats van bestemming komt lijkt me het belangrijkst.PaulSe schreef op zondag 15 juni 2008 @ 18:45:
Zo Sygic Drive even geprobeerd op mijn Qtek G100. Het lijkt erop dat deze software idd minder RAM trekt dan bv. Igo2008 of Navigon. Grafisch gezien kan Sygic echter niet tippen aan Igo of Navigon.
Bladzijde 270 van je handleiding geeft de uitkomstSleehond schreef op zondag 15 juni 2008 @ 15:24:
Ok, een vraag:
Soft & Hard reset. Kan iemand mij het verschil uitleggen, en vertellen wat deze resets precies doen? En hoe te doen op de HTC Touch Diamond?
Sorry heb hier weinig tot geen ervaring mee. Heb het aantal keer langs zien komen maar snap niet helemaal de werking/verschil hiervan! Mocht ik namelijk een reset nodig hebben, dan weet ik iig waar ik mee bezig ben, en hoe te doen!
Alvast bedankt!
Tsss......je hebt zeker lopen bellen met de TD. De gsm straling tast de magnetische kracht aan. Zo moet je ook nooit je telefoon op je bankpasje leggen.bornin7ty2 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 17:21:
Hmm, bij mij is het magnetisme in de de stylus behuizing verdwenen met als gevolg dat hij niet meer zo strak naar binnen getrokken wordt.
Voor mij een reden om hem om te gaan ruilen.
Heeft hier niemand verder last van?
Edit: sterker nog, hij gaat nu gewoon zwaar, alsof er iets aanloopt of de magneet afstoot

Trouwens, dat balspelletje is wel errug leuk. Zijn er eigenlijk meer van dat soort spelletjes te krijgen die gebruik maken van de sensor?
[ Voor 10% gewijzigd door matvkeulen op 15-06-2008 19:43 ]
Verwijderd
Ik krijg het niet voor elkaar, als ik unplug gebeurt er niks en als ik het .cab bestand installeer dat in de map 'memoryimage' staat gebeurt er ook helemaal niks. Kan nergens iets anders vinden, wie weet de oplossing?Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:49:
[...]
Ik wil route66 installeren op mijn diamond maar dat kan alleen maar via een geheugenkaart, iemand een idee hoe ik dat nu moet doen?
Antwoord:
Gewoon de inhoud naar het intern geheugen kopiëren terwijl je de Diamond als USB-stick hebt aangesloten op de PC. Als je dan uitplugt, start de installatie vanzelf. Zo werkte het in ieder geval met TomTom en McGuider.
Enige stomme is dat je dan een beetje een chaos met files en mappen in de root van het intern geheugen hebt, jammer.
Installeer jij het .cab bestand op de interne geheugenkaart of op het apparaat zelf? Bij tomtom schijnt dat namelijk wel uit te maken.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:42:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar, als ik unplug gebeurt er niks en als ik het .cab bestand installeer dat in de map 'memoryimage' staat gebeurt er ook helemaal niks. Kan nergens iets anders vinden, wie weet de oplossing?
Ik zou zeggen test ze eens. Het oog wil ook watVerwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:18:
[...]
Sygic werkt inderdaad prima en erg soepel. Ken Igo en Navigation niet, maar als je maar op plaats van bestemming komt lijkt me het belangrijkst.
Verwijderd
Ik snap dit ook niet, foto gemaakt met TD zelf, ziet er prima uit en als 'favorieten' foto echt belachelijk slechte kwaliteit.Phusebox schreef op zondag 15 juni 2008 @ 14:24:
hoe krijg ik de plaatjes/foto's bij de favorieten eigenlijk goed, want ze zijn nu echt superslecht van kwaliteit?
en MOET je ringtones op het device zelf zetten? kunnen niet op die 4gb? beetje slecht want zo zit ie wel snel vol, is nu al bijna vol en heb maar 2 progs geinstalleerd
Ook vroeg ik me af of iemand weet hoe je een groeps-sms kan sturen? kan het in de handleiding niet vinden...
Verwijderd
.cab moet idd op het apparaat staan, maar als jij dat cab bestandje installeert zet hij hem daar al zelf in.
Je map zet je op de interne geheugenkaart.
matvkeulen schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:45:
[...]
Installeer jij het .cab bestand op de interne geheugenkaart of op het apparaat zelf? Bij tomtom schijnt dat namelijk wel uit te maken.
Verwijderd
Ik kan niet kiezen, krijg meteen een error..matvkeulen schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:45:
[...]
Installeer jij het .cab bestand op de interne geheugenkaart of op het apparaat zelf? Bij tomtom schijnt dat namelijk wel uit te maken.
Verwijderd
mijn voorlopige bevindingen vindt je hier
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 20:15 ]
Mee eens, maar ik zet de cab bestandjes altijd op mijn TD in het intern geheugen. Doe ik trouwens met al mijn programma's. Hoef ik bij een hard reset niet opnieuw alles via de pc te installeren.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:49:
.cab moet idd op het apparaat staan, maar als jij dat cab bestandje installeert zet hij hem daar al zelf in.
[...]
Kopieer via verkenner het .cab bestand naar het interngeheugen en installeer van daaruit. Misschien werkt dat beter.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:51:
[...]
Ik kan niet kiezen, krijg meteen een error..
Zullen we weer ontopic gaan over de Diamond heren
TomTom vragen kunnen nog steeds in Het TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2
Verwijderd
als ik het .cab bestand in het interne geheugen zet (dus niet de 4gb storage die op de TD 'intern geheugen' heet) zet gaat ie niet installeren als ik er op dubbelklik of iets anders mee doe...
Verwijderd
En waar kan ik terecht met de route 66 vragen?DaannO schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:56:
Zullen we weer ontopic gaan over de Diamond herenTomTom vragen kunnen nog steeds in Het TomTom Navigator 6 Topic | Deel 2
Verwijderd
Of je bestandje is beschadigd of niet de juiste..
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:51:
[...]
Ik kan niet kiezen, krijg meteen een error..
Verwijderd
Zodra iemand opneemt of je krijgt de voicemail....vibreert jullie diamond dan ook 1 seconden....heel irritant en dit zou ik er graag uit hebben...daarbij heb ik nogal problemen om snel op te hangen aangezien het scherm op black gaat....
In de categorie fun weet ik er nog 1:
Kijk bij je weervoorspelling eens als het regent.
Resultaat:
Bewolking met regendruppels op je scherm, wacht 4 seconden en je zult zien dat je ineens een ruitewisser op je TD hebt die even de druppels wegwist
Resultaat:
Bewolking met regendruppels op je scherm, wacht 4 seconden en je zult zien dat je ineens een ruitewisser op je TD hebt die even de druppels wegwist

Verwijderd
Even naar instellingen/geluiden en meldingen daar ga je naar "verbinding gemaakt" en trillen uitzetten.
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:59:
Zodra iemand opneemt of je krijgt de voicemail....vibreert jullie diamond dan ook 1 seconden....heel irritant en dit zou ik er graag uit hebben...daarbij heb ik nogal problemen om snel op te hangen aangezien het scherm op black gaat....
Maak een smsje. Druk dan dan op 'To' (heb WWE) en dan krijg je contactlijst. Je selecteert iemand. Vervolgens druk je weer op 'To' en kien je weer iemand erbij selecteren.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:48:
[...]
Ook vroeg ik me af of iemand weet hoe je een groeps-sms kan sturen? kan het in de handleiding niet vinden...
Trouwens de gooSync werkt perfect. Echt aan te raden! Bedankt voor de tip!
Verwijderd
Thx
Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:02:
Even naar instellingen/geluiden en meldingen daar ga je naar "verbinding gemaakt" en trillen uitzetten.
[...]
Als ik zo eens op xda rondkijk, dan zie ik dat veel klachten te maken hebben met romversie 1.34. Zelfs iemand die binnen enkele uren de accu helemaal leeg heeft.
Persoonlijk geen last van alle klachten die hier genoemd zijn. Mijn TD is voorzien van romversie 1.35.
Persoonlijk geen last van alle klachten die hier genoemd zijn. Mijn TD is voorzien van romversie 1.35.
Ik heb ook rom-versie 1.35.404.4 NLD en vandaag de hele dag (sinds uurtje of 9) met Wifi aan lopen spelen, ik denk wel een uur zitten jijbuizen en daarna spelletje gespeeld, zitten internetten, google-earth, radio geluisterd enog wat andere dingen zoals bellen en de accu is nog half vol.matvkeulen schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:20:
Als ik zo eens op xda rondkijk, dan zie ik dat veel klachten te maken hebben met romversie 1.34. Zelfs iemand die binnen enkele uren de accu helemaal leeg heeft.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
offtopic:
Ik volg sinds dit het tweede deel de discussie rondom de TD geheel, ziet er allemaal super uit.
Ben zelf van plan om eind van deze maand over te stappen, icm met dit toestel.
Ik volg sinds dit het tweede deel de discussie rondom de TD geheel, ziet er allemaal super uit.
Is het niet de bedoeling deel III aan te maken?
Ik zou het zelf willen doen maar gezien er nog behoorlijk wat FAQ's in de topicstart verwerkt kunnen worden heb ik daar helaas geen tijd voor...
En goed gevulde dag dusTD-er schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:28:
[...]
Ik heb ook rom-versie 1.35.404.4 NLD en vandaag de hele dag (sinds uurtje of 9) met Wifi aan lopen spelen, ik denk wel een uur zitten jijbuizen en daarna spelletje gespeeld, zitten internetten, google-earth, radio geluisterd enog wat andere dingen zoals bellen en de accu is nog half vol.
Mijn TD doet het ook nog prima op de accu, de eerste praar streepjes van de accu meter zijn zo weg. Maar daarna blijft hij lekker lang op 50% staan.
Deel 3 is onderweg, de ts had even geen tijd dit weekendNeok_ schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:37:
offtopic:
Is het niet de bedoeling deel III aan te maken?
Ik zou het zelf willen doen maar gezien er nog behoorlijk wat FAQ's in de topicstart verwerkt kunnen worden heb ik daar helaas geen tijd voor...
jaTuut-Tuut schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:00:
In de categorie fun weet ik er nog 1:
Resultaat:
Bewolking met regendruppels op je scherm, wacht 4 seconden en je zult zien dat je ineens een ruitewisser op je TD hebt die even de druppels wegwist![]()
Kan wel zijn maar de reserve stylus doet het ook niet meer.
Non taken
Vreemd, stylus is de magneet, behuizing is van staal...wat heb je nog meer nodig om het te matchen?bornin7ty2 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:50:
[...]
Kan wel zijn maar de reserve stylus doet het ook niet meer.
Found it, er zit nog een klein magneetje in de behuizing verlijmd, langs de stylus die het midden van de stylus naar binnen trekt. dit magneetje is losgekomen.
Ik kan het proberen terug te lijmen maar het is een verrot klein ding en alstie per ongeluk op z'n kop erin valt werkt het zeker niet meer.
kutzooi . . .. . . ..
Ik kan het proberen terug te lijmen maar het is een verrot klein ding en alstie per ongeluk op z'n kop erin valt werkt het zeker niet meer.
kutzooi . . .. . . ..
Non taken
Nou ja. Ik heb hem terug weten te frotten en nu werkt het weer. lijmen gaat niet, daar is het magneetje te klein en te magnetisch voorbornin7ty2 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:24:
Found it, er zit nog een klein magneetje in de behuizing verlijmd, langs de stylus die het midden van de stylus naar binnen trekt. dit magneetje is losgekomen.
kutzooi . . .. . . ..

Voorlopig werkt het weer maar ik ga er wel mee terug.
verder fijn toestelletje weer
----------------------------------
Maar de stylus is dus niet de magneet, die zit in het toestel verwerkt. de stylus is slechts de -pool.
[ Voor 8% gewijzigd door Bornin op 15-06-2008 21:34 ]
Non taken
Raar, mijn reserve stylus klampte zich meteen vast aan mijn bureau toen ik hem eruit haalde.bornin7ty2 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:32:
[...]
Nou ja. Ik heb hem terug weten te frotten en nu werkt het weer. lijmen gaat niet, daar is het magneetje te klein en te magnetisch voor, waardoor hij steeds overal naartoe vliegt. als er dan lijm aan zit komt het niet goed
.
Voorlopig werkt het weer maar ik ga er wel mee terug.
verder fijn toestelletje weer
----------------------------------
Maar de stylus is dus niet de magneet, die zit in het toestel verwerkt. de stylus is slechts de -pool.
Vraagje
Als ik de telefoon opstart, krijg je de vraag: tik hier om TF3D te starten. Ik tik me suf maar dat ding reageerd totaal niet. Hoe komt dat
Als ik de telefoon opstart, krijg je de vraag: tik hier om TF3D te starten. Ik tik me suf maar dat ding reageerd totaal niet. Hoe komt dat

Inderdaad, de stylusjes zijn magnetisch!Yzord schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:40:
Raar, mijn reserve stylus klampte zich meteen vast aan mijn bureau toen ik hem eruit haalde.
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Even vinger ingedrukt houden op de tekst.Sleehond schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:57:
Vraagje
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Hoe vindt je welke rom je hebt? Gevonden:
ROM versie: 1.35.404.4 NLD
ROM datum: 30/05/08
Radio versie: 0.93.25.NS26
Protocol versie: 52.26.25.09H
Ik heb ondertussen het geluid hersteld, hard-reset en daarna deed volume het opeens normaal..?
Tot nu toe aan de ene kant wel tevreden moet ik zeggen.
aan de andere kant Nadelen:
Batterij snel leeg
Musicplayer is echt slecht
memory leak zeker aanwezig! bij opstarten alles top maar na een dagje klooien is t wel echt over...
SMS en gaat nog niet echt soepel maar dat komt wel met oefening...hoop ik
ROM versie: 1.35.404.4 NLD
ROM datum: 30/05/08
Radio versie: 0.93.25.NS26
Protocol versie: 52.26.25.09H
Ik heb ondertussen het geluid hersteld, hard-reset en daarna deed volume het opeens normaal..?
Tot nu toe aan de ene kant wel tevreden moet ik zeggen.
aan de andere kant Nadelen:
Batterij snel leeg
Musicplayer is echt slecht
memory leak zeker aanwezig! bij opstarten alles top maar na een dagje klooien is t wel echt over...
SMS en gaat nog niet echt soepel maar dat komt wel met oefening...hoop ik
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2008 22:13 ]
Dat krijg ik ook regelmatig. Een Soft reset is de oplossing.Sleehond schreef op zondag 15 juni 2008 @ 21:57:
Vraagje
Heeft iemand een linkje of Faq hoe je een wi fi verbinding kan instellen? Ik heb al wireless internet hier thuis. Maar kan maar niet de TD mee verbinding. Alles gedaan wat in de manuel staat. Maar hij verbind maar niet. Geen error ofzo.
Ik heb een Zyxel P-2602HW-D1A, maar ik neem aan dat dat niks uit maakt.
Ik heb ook de mac adress van mijn TD in de modem/router gezet. En ook de WPA-PSK key in mijn TD ingesteld. Maar niks werkt. Kan alleen via mijn vodafone internet verbinding maken
Hey, kben echt zwaar tevreden over het toestel alleen als ik mijn Mail instel met mn zakelijke Exchange server dan krijg ik heel groot in beeld: "Bad Request from Mobile"...
heb al een hard reset gedaan maar krijg het nog steeds....heb het gevoel dat het aan mn verbindingsinstellingen liggen van Vodafone!
iemand ideen??
heb al een hard reset gedaan maar krijg het nog steeds....heb het gevoel dat het aan mn verbindingsinstellingen liggen van Vodafone!
iemand ideen??
Waar kan je instellen dat wanneer je een programma afsluit, ook echt afsluit. Nu zit ik continue te kijken wat er nog aan staat etc.
Sorry, heb het topic doorgelezen, maar kwam de vraag NIET tegen. Sorry als die er WEL is geweest!
Sorry, heb het topic doorgelezen, maar kwam de vraag NIET tegen. Sorry als die er WEL is geweest!
Start=> settings=>system tabladSleehond schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:22:
Waar kan je instellen dat wanneer je een programma afsluit, ook echt afsluit. Nu zit ik continue te kijken wat er nog aan staat etc.
Dan zoek je Task manager. Dan neem je de tablad button. En daar zie je het staan
Correct, foutje van mij. Het is idd de key van van 5 naar 0 veranderen!Nipje schreef op zondag 15 juni 2008 @ 16:48:
[...]
Hmm ok, welke regeditor raden jullie aan voor de rest van de tweaks ?
T-Mobile Ameo: SIM/CID Unlocked @ WM6 & T-Mobile MDA Vario II SIM/CID Unlocked @ WM6
Start => instellingen => taakbeheer en dan onderaan het 3e tabje "Knop"Sleehond schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:22:
Als ik een sms bericht ontvang duurt het soms nog wel een uur voordat het apparaat een melding hiervan geeft (Als het toestel standby staat, dus de verlichting helemaal uit, na een paar miniuten meestal)...meer mensen met dit probeem of die weten hoe je dit kan verhelpen?
Start - Instellingen --> Systeem --> taakbeheerSleehond schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:22:
tabblad "knop"
Tweak #3 op deze paginaNickienick schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:30:
Als ik een sms bericht ontvang duurt het soms nog wel een uur voordat het apparaat een melding hiervan geeft (Als het toestel standby staat, dus de verlichting helemaal uit, na een paar miniuten meestal)...meer mensen met dit probeem of die weten hoe je dit kan verhelpen?
Verwijderd
Hallo, ik heb een vraagje. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Mijn TD heeft bij het eerste keer aanzetten netjes al mijn netwerkinstellingen automatisch gegenereerd en het internet doet het dan ook perfect. Daarna heb ik mijn Wi-Fi ingesteld welke het ook doet.
Maar nu komt het: als ik thuis ben en op mijn Wi-Fi kan wil ik eigenlijk dat hij die meteen pakt ipv verbinding maken via mobiele netwerk. Want mijn onbeperkt mobiele data bundel gaat pas in oktober in.
Ook maakt hij soms op onverklaarbare wijze verbinding met GPRS terwijl ik niets doe en dat dus niet wil, want zo worden de kosten wel heel hoog!!! Ik kan alleen nergens vinden hoe ik tijdelijk de verbinding daarvoor definitief uit kan zetten. Kan iemand helpen?
Mijn TD heeft bij het eerste keer aanzetten netjes al mijn netwerkinstellingen automatisch gegenereerd en het internet doet het dan ook perfect. Daarna heb ik mijn Wi-Fi ingesteld welke het ook doet.
Maar nu komt het: als ik thuis ben en op mijn Wi-Fi kan wil ik eigenlijk dat hij die meteen pakt ipv verbinding maken via mobiele netwerk. Want mijn onbeperkt mobiele data bundel gaat pas in oktober in.
Ook maakt hij soms op onverklaarbare wijze verbinding met GPRS terwijl ik niets doe en dat dus niet wil, want zo worden de kosten wel heel hoog!!! Ik kan alleen nergens vinden hoe ik tijdelijk de verbinding daarvoor definitief uit kan zetten. Kan iemand helpen?
NoData even downloaden, installeren en alle GPRS dingen uitzetten.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:40:
Hallo, ik heb een vraagje. Ik hoop dat iemand me hier kan helpen.
Is ook wel zo makkelijk om tijdelijk de GPRS dingen uit te zetten, bijvoorbeeld als je naar het buitenland gaat.
Slide2Unlock 2 even installeren.pascalheister schreef op zondag 15 juni 2008 @ 20:46:
Weet iemand hoe ik die nagemaakte iphone slide op de htc kan zetten?
Weet iemand hoelang de batterij meegaat als de TD gebruikt wordt voor muziek/video? Dit weegt namelijk bij mij ook zwaar mee ivm de batterylife die ik gewend ben van mijn iPhone. (22 uur op 1 batterijlading en 5 uur op video) Niet dat ik na 3 uur muziek opeens 25 procent van mijn batterij op is.
En werkt de radio ook als ik bijvoorbeeld een adapt mini usb - 3,5mm plug gebruik icm mijn eigen oordopjes?
En werkt de radio ook als ik bijvoorbeeld een adapt mini usb - 3,5mm plug gebruik icm mijn eigen oordopjes?
Reken daar maar wel op.kenny89 schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:03:
Niet dat ik na 3 uur muziek opeens 25 procent van mijn batterij op is.
Verwijderd
Help !!!!
Weet iemand hoe ik onderstaande tweak kan uitvoeren, ik zoek me al uren suf maar kan niets vinden.
Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072
Alvast bedankt,
Huh
Weet iemand hoe ik onderstaande tweak kan uitvoeren, ik zoek me al uren suf maar kan niets vinden.
Boost TFL3D Performance --> Using Advanced Config, change File system cache to 8mb and file system filter cache to 131072
Alvast bedankt,
Huh
Nou daar geloof ik niet zo in.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:20:
[...]
Had anders ergens gelezen dat de accu een uur of 24 mee kon gaan met alleen muziek...
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=400402
HARD-SPL voor TD is uitgebracht.
Mods: dit is geen illegale software voor zover ik weet.
Deze staan we voorlopig toe. Zodra er ook unlock software in zit is het einde verhaal voor dat linkjeYzord schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:34:
Weet iemand een goede (bij voorkeur freeware) tool waarmee ik kan zien hoe mijn GPS ontvangst is, het aantal satelieten ik ontvang etc. etc.??
Met het Advanced config programmatjeVerwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:18:
Help !!!!
Alvast bedankt,
Huh
Verwijderd
Misschien een domme vraag, maar als ik bv bij belcompany een td koop met abbo, is die dan gelocked aan die provider? Of kan ik er na 2 jaar eventueel een andere simkaart instoppen? (of eerder, maar dat boeit opzich niet aangezien je toch dat abbo voor 2 jaar moet betalen)
Verwijderd
Ik heb een aantal telefoons bij belcompany gekocht en die waren altijd simlock vrij. Mbt. de unlock code, de provider is verplicht om je deze na een jaar te geven, ongeacht de contracttermijn.Verwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 00:07:
Misschien een domme vraag, maar als ik bv bij belcompany een td koop met abbo, is die dan gelocked aan die provider? Of kan ik er na 2 jaar eventueel een andere simkaart instoppen? (of eerder, maar dat boeit opzich niet aangezien je toch dat abbo voor 2 jaar moet betalen)
Is een simlockvrij toestel. Voor zover ik het weet is alleen het toestel bij T-Mobile gelocked, maar dat is ook een branded toestel met een andere achterkant en naam.
Verwijderd
Ik heb een probleem met het geluid. Als ik iets afspeel hoor ik een paar seconden muziek, dan een klikje en is het stil. Als ik de muziek weer stop hoor ik na een paar seconden weer een klikje en doet de speaker het weer (eventjes dan).
De telefoon luidsprekend zetten heeft geen zin, zodra het geluid iets harder wordt: klikje en weg geluid.
Ik heb al een harde reset gedaan, maar dat hielp niet.
Is er iemand die dit probleem herkent en wellicht een oplossing heeft gevonden?
De telefoon luidsprekend zetten heeft geen zin, zodra het geluid iets harder wordt: klikje en weg geluid.
Ik heb al een harde reset gedaan, maar dat hielp niet.
Is er iemand die dit probleem herkent en wellicht een oplossing heeft gevonden?
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2008 02:49 ]
Ik gebruik GPSview, een heel simpel programmatje (+/- 20 kB groot)jvalks schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:44:
Weet iemand een goede (bij voorkeur freeware) tool waarmee ik kan zien hoe mijn GPS ontvangst is, het aantal satelieten ik ontvang etc. etc.??
Ik krijg het niet voor elkaar om het te downloaden, krijg een foutmelding over inloggen terwijl ik wel ingelogd benTD-er schreef op zondag 15 juni 2008 @ 22:50:
[...]
NoData even downloaden, installeren en alle GPRS dingen uitzetten.
Is ook wel zo makkelijk om tijdelijk de GPRS dingen uit te zetten, bijvoorbeeld als je naar het buitenland gaat.
In hoeverre zou je het verschil kunnen merken tussen 128mb en 192mb RAM? Ik ben van plan om er mee te internetten, Tomtom en thuis WLAN. Misschien nog wat andere dingen die ik ontdek, maar dat weet ik nu nog niet.
Verwijderd
Als het goed is moet je met profielen kunnen instellen dat je bvb tussen 00.00 en .6.00 uur niet gebeld wil worden. Iemand een idee hoe dit in te stellen is?
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over deze telefoon, alleen 1 ding bevalt me niet, en dat is de accu duur. Ik zal niet de enige zijn denk ik =P
Mijn vraag:
Komt er binnekort een accu op de markt die langer mee gaat, en wordt die geleverd met een mooi frontje voor op de achterkant?
Mijn vraag:
Komt er binnekort een accu op de markt die langer mee gaat, en wordt die geleverd met een mooi frontje voor op de achterkant?
Ja, die is al lang aangekondigd en meerdere keren voorbij gekomen in dit topic.Nipje schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:12:
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben over deze telefoon, alleen 1 ding bevalt me niet, en dat is de accu duur. Ik zal niet de enige zijn denk ik =P
Mijn vraag:
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
http://rapidshare.com/fil...ergelijking_HTC.xlsx.html
Zie hier de nieuwste versie van mijn vergelijking
HTC Touch pro, diamond, cruise, TyTN II, Xperia X1, Apple iPhone & iPhone 3G.
Zie hier de nieuwste versie van mijn vergelijking
HTC Touch pro, diamond, cruise, TyTN II, Xperia X1, Apple iPhone & iPhone 3G.
Droogkloot.
En dit is tot op heden de enige tweak die voor problemen zorgt op een nederlandse rom. Ik moest een harde reset uitvoeren na deze tweak en heb vervolgens dit nog een aantal malen gedaan om het probleem te vinden. Deze tweak laat na verloop van tijd de touchflo interface vastslaan. Ik heb gewoon weer file cache op 0 laten staan en alles werkt weer goed en net zo snel als met de tweak.Verwijderd schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:18:
Help !!!!
Alvast bedankt,
Huh
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Sprak vorige week met een medewerkster van t-mobile over de MDA compact IV en die wist met te vertellen dat zelfs de t-mobile toestellen niet gelockt zouden zijn i.v.m. de overname van Orange.
argh klotetelefoon, ik heb show sim contact op 0 staan, en toch komen ze steeds terug... dus ik ga naar SIM beheer, verwijder alle contacten en wat doet ie: laat ie alle SIM contacten staan maar de goede gooit ie weg... ontzettend onduidelijk onding
en die profielen zijn ook waardeloos zeg
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
in de mp3 speler gooit de Diamond alle individuele liedjes door elkaar, op alfabetische volgorde, ongeacht van welk album ze komen. Je kunt dus nooit naar een heel album luisteren.
Weet iemand hoe je kunt instellen dat je wel onafgebroken naar een heel album kunt luisteren, en mooier nog, dat je dus door je albums kunt flippen/browsen ipv door je songs?
Weet iemand hoe je kunt instellen dat je wel onafgebroken naar een heel album kunt luisteren, en mooier nog, dat je dus door je albums kunt flippen/browsen ipv door je songs?
knap dat je uberhaupt liedjes erin krijgt... bij mij onmogelijkbadflower schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:10:
in de mp3 speler gooit de Diamond alle individuele liedjes door elkaar, op alfabetische volgorde, ongeacht van welk album ze komen. Je kunt dus nooit naar een heel album luisteren.
Had ik ook last van. Met IE kreeg ik het met geen mogelijkheid gedownload. Met Firefox lukte me dat wel. Geen idee of het echt browser gerelateerd is, of dat je mogelijk een keer opnieuw moest inloggen, maar kunt allicht een keer proberenlazrambo schreef op maandag 16 juni 2008 @ 08:47:
[...]
Ik krijg het niet voor elkaar om het te downloaden, krijg een foutmelding over inloggen terwijl ik wel ingelogd ben
vreemd.Phusebox schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:05:
argh klotetelefoon, ik heb show sim contact op 0 staan, en toch komen ze steeds terug... dus ik ga naar SIM beheer, verwijder alle contacten en wat doet ie: laat ie alle SIM contacten staan maar de goede gooit ie weg... ontzettend onduidelijk onding
bij mij pakt hij deze setting wel.
ook heb ik mn mp3's staan die ik als beltoon toewijs etc.
heb je misschien een 1.34 rom versie?
je kan er playlists van maken d8 ik...badflower schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:10:
1.35... hij doet het ook wel , maar paar uur later staan ze er weer opeensdimocash schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:15:
[...]
vreemd.
bij mij pakt hij deze setting wel.
ook heb ik mn mp3's staan die ik als beltoon toewijs etc.
heb je misschien een 1.34 rom versie?
dus ik dacht; ga maar naar SIM beheer en wis je SIM contacten, maar nee logischerwijs als je naar SIM beheer gaat wist ie je NIET-SIM contacten

[ Voor 20% gewijzigd door Phusebox op 16-06-2008 10:18 ]
niet zo moeilijk, kopieer de mp3 naar de CONTENT/MUSIC map op de Internal Storage (de 4GB). Daar plaats je gewoon mapje van album en gooi je alle mp3s in.Phusebox schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:11:
[...]
knap dat je uberhaupt liedjes erin krijgt... bij mij onmogelijk
bij mij laat ie alleen maar de 5 nummers zien met uitroepteken die ik verwijderd heb (standaard shit) en in touchflo3d zegt ie dan: geen muziek gevonden... ook al staat er genoeg in die mapbadflower schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:19:
[...]
niet zo moeilijk, kopieer de mp3 naar de CONTENT/MUSIC map op de Internal Storage (de 4GB). Daar plaats je gewoon mapje van album en gooi je alle mp3s in.
windows mediaplayer kan ze wel gewoon afspelen
Je moet gewoon via bibliotheek openen, aangezien de albums op de "frontpage" een albumart plaatje nodig hebben. (zover ik merk althans)
Maar ik had idd dat probleem ook, totdat ik via bibliotheek afspeelde.
Maar ik had idd dat probleem ook, totdat ik via bibliotheek afspeelde.
inderdaad bij mij is hetzelfde gebeurd.Phusebox schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:17:
[...]
1.35... hij doet het ook wel , maar paar uur later staan ze er weer opeens
dus ik dacht; ga maar naar SIM beheer en wis je SIM contacten, maar nee logischerwijs als je naar SIM beheer gaat wist ie je NIET-SIM contacten
![]()
![]()
![]()
![]()
Gister zag ik de simcontacten niet,(dankzij advanced configuration) vandaag weer wel.
net ff via simbeheer alle sim contacten verwijderd.
hoe heb jij dat gedaan?
ik deed het zo
contacten --> menu --> simbeheer
alles --> selecteren --> verwijderen
waarschijnlijk koos jij voor contactpersonen verwijderen ipv verwijderen zelf?
want die optie zie ik namelijk OOK staan als je in simbeheer op menu klikt.
Verwijderd
Ik volg dit topic ook met spanningYzord schreef op zondag 15 juni 2008 @ 23:34:
In principe is dit bedoeld om een ander ROM te kunnen flashen, maar uiteindelijk gaat het ook mogelijk zijn om een SIM-lock eraf te krijgen. Dat is echter niet het primaire doel. Ik hoop iig dat ik snel een ander radio ROM kan proberen.
Lijkt erop dat de huidige hard-SPL loader niet goed werkt, althans niet voor NL-talige ROMs. Waarschijnlijk vandaag (of anders zeer binnenkort) een update.
Ze gooien het overigens over een andere boeg: ze zorgen ervoor dat toekomstige custom ROMs alleen geïstalleerd kunnen worden als ze een geldig certificaat hebben. En diegene die dit certificaat verstrekken zijn "Diamond Elite Project Team". Weet niet hoe blij we hiermee moeten zijn, vind het een beetje vaag...
Hoi,
ik heb nu ook de touch diamond. Ik heb tomtom geinstalleerd met benelux plus. Echter blijft de gps verbinding continue wegvallen.
Heeft het misschien te maken met de baudrate. 1 heeft het over 4800 de ander over 9600...
Wat moet het nu precies zijn en heeft iemand dezelfde problemen.
ik heb nu ook de touch diamond. Ik heb tomtom geinstalleerd met benelux plus. Echter blijft de gps verbinding continue wegvallen.
Heeft het misschien te maken met de baudrate. 1 heeft het over 4800 de ander over 9600...
Wat moet het nu precies zijn en heeft iemand dezelfde problemen.
voor iemand die wel nuttige profielen wil: Phoneweaver werkt perfect (even googlen)
Profielen instellen, veel opties, en die koppelen aan bepaalde tijden! Super programmatje, zeker de 10 euro waard.
houdt je bezig zo'n telefoon he
Profielen instellen, veel opties, en die koppelen aan bepaalde tijden! Super programmatje, zeker de 10 euro waard.
inderdaad dat laatste, ach ja straks thuis maar weer even synchen, moet ik alleen opnieuw de beltonen toewijzen en favorieten aanmaken...dimocash schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:50:
[...]
waarschijnlijk koos jij voor contactpersonen verwijderen ipv verwijderen zelf?
want die optie zie ik namelijk OOK staan als je in simbeheer op menu klikt.
houdt je bezig zo'n telefoon he
9600 werkt perfect hierDalma schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:00:
[ Voor 91% gewijzigd door Phusebox op 16-06-2008 11:06 ]
Ik wordt er in ieder geval niet blij van. Maakt het alleen maar weer lastiger eigen ROMs te makenVerwijderd schreef op maandag 16 juni 2008 @ 10:57:
[...]
Ik volg dit topic ook met spanning
In principe is dit bedoeld om een ander ROM te kunnen flashen, maar uiteindelijk gaat het ook mogelijk zijn om een SIM-lock eraf te krijgen. Dat is echter niet het primaire doel. Ik hoop iig dat ik snel een ander radio ROM kan proberen.
Lijkt erop dat de huidige hard-SPL loader niet goed werkt, althans niet voor NL-talige ROMs. Waarschijnlijk vandaag (of anders zeer binnenkort) een update.
Ze gooien het overigens over een andere boeg: ze zorgen ervoor dat toekomstige custom ROMs alleen geïstalleerd kunnen worden als ze een geldig certificaat hebben. En diegene die dit certificaat verstrekken zijn "Diamond Elite Project Team". Weet niet hoe blij we hiermee moeten zijn, vind het een beetje vaag...
Vreemd hoor. Ik heb ook de NL rom. Maar het werkt gewoon prima. Of gaat het probleem zich pas na loop van tijd voordoen?marco899 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:49:
[...]
En dit is tot op heden de enige tweak die voor problemen zorgt op een nederlandse rom. Ik moest een harde reset uitvoeren na deze tweak en heb vervolgens dit nog een aantal malen gedaan om het probleem te vinden. Deze tweak laat na verloop van tijd de touchflo interface vastslaan. Ik heb gewoon weer file cache op 0 laten staan en alles werkt weer goed en net zo snel als met de tweak.
Krijg de GPS maar niet werkende. Heb nu hotmail en mijn werk mail geconfigureerd.
Verwijderd
Ik heb 2 vraagjes:
1. Hoe verander ik de datumnotatie in het home scherm? Er staat nu "x-xx-xx" maar ik heb er liever "16 juni 2008" staan. waar kan dit? het volgt niet de landinstellingen.
2. De telefoon gaat steeds op standby als ik in activesync bezig ben waardoor de verbinding verbroken wordt, kan ik dit ergens uitschakelen?
1. Hoe verander ik de datumnotatie in het home scherm? Er staat nu "x-xx-xx" maar ik heb er liever "16 juni 2008" staan. waar kan dit? het volgt niet de landinstellingen.
2. De telefoon gaat steeds op standby als ik in activesync bezig ben waardoor de verbinding verbroken wordt, kan ik dit ergens uitschakelen?
hier ook met de NL rom geen problemen met vasthangen met die tweakpgerrits schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:12:
[...]
Vreemd hoor. Ik heb ook de NL rom. Maar het werkt gewoon prima. Of gaat het probleem zich pas na loop van tijd voordoen?
Krijg de GPS maar niet werkende. Heb nu hotmail en mijn werk mail geconfigureerd.
Heb een vraagje in verband met NoData. Ik heb het geïnstalleerd en heb het hier open staan. Ik krijg nu 4 items:
Px Internet
Px Live
Px MMS
Px Push
Welke moet je disablen en welke enablen? Ik heb momenteel:
Px Internet - Enabled
Px Live - Disabled (Wat houdt dit in)?
Px MMS - Enabled
Px Push - Disabled
Px Internet
Px Live
Px MMS
Px Push
Px Internet - Enabled
Px MMS - Enabled
Px Push - Disabled
Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov
Had ik ook niet, totdat na een paar dagen de soft reset niet meer werkte (starte niet door).Phusebox schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:18:
[...]
hier ook met de NL rom geen problemen met vasthangen met die tweak
hmm toch maar even een backup maken dan...Yzord schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:28:
[...]
Had ik ook niet, totdat na een paar dagen de soft reset niet meer werkte (starte niet door).
Welke rom versie heb je?marco899 schreef op maandag 16 juni 2008 @ 09:49:
[...]
En dit is tot op heden de enige tweak die voor problemen zorgt op een nederlandse rom. Ik moest een harde reset uitvoeren na deze tweak en heb vervolgens dit nog een aantal malen gedaan om het probleem te vinden. Deze tweak laat na verloop van tijd de touchflo interface vastslaan. Ik heb gewoon weer file cache op 0 laten staan en alles werkt weer goed en net zo snel als met de tweak.
Om zeker te zijn van geen dataverbruik zou ik gewoon alles disablen, behalve MMS. De bel en SMS/MMS functionaliteit blijft dan volledig in tact maar de telefoon zal geen dataconnecties meer openen.nvidia schreef op maandag 16 juni 2008 @ 11:27:
Heb een vraagje in verband met NoData. Ik heb het geïnstalleerd en heb het hier open staan. Ik krijg nu 4 items:
Px Internet
Px Live
Px MMS
Px Push
Px Internet - Enabled
Px MMS - Enabled
Px Push - Disabled
iemand het gmail-tooltje al werkend gekregen? (m.gmail.com via IE, opera gaat niet werken, aangezien die zich identificeerd als volwaardige browser)
ik krijg een error
MIDlet cannot be installed because critical information is missing from the MIDlet file(.jad)
en hoe krijg je extra programmas in je vandaag-scherm? kep nu alleen agenda en oproepen, wil hier graag andere dingetjes bij hebben.
ik krijg een error
MIDlet cannot be installed because critical information is missing from the MIDlet file(.jad)
en hoe krijg je extra programmas in je vandaag-scherm? kep nu alleen agenda en oproepen, wil hier graag andere dingetjes bij hebben.
Als je de TD aanzet als ie geheel uitstaat speelt ie een geluidje af bij opstarten.
Doet ie bij afzetten ook.
Ik snap niet wie dat verzint maar slaat nergens op.
Mijn backup draait elke dag automatisch om 5 uur smorgens, lekker zo'n geluidje bij resetten.
Weet iemand of daar iets aan te doen is?
Ben bang dat het in de rom gebakken ziet.
Doet ie bij afzetten ook.
Ik snap niet wie dat verzint maar slaat nergens op.
Mijn backup draait elke dag automatisch om 5 uur smorgens, lekker zo'n geluidje bij resetten.
Weet iemand of daar iets aan te doen is?
Ben bang dat het in de rom gebakken ziet.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.
Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!
Dit Topic is uitsluitend bedoeld om te discussiëren over de Diamond! Aanverwanten zaken zoals discussies over bijbehorende abo's hoort hier dus niet thuis! Ook waar hij te koop is, hoe duur en wie hem wel of niet en wanneer kan leveren is hier niet van toepassing! Ook is het niet intressant om te weten als jij hem hebt, of binnen hebt, of besteld hebt!! Gewoon mee kappen en ontopic over de Diamond zelf praten.
Discussie over levertijden van pda's mag hier! We zitten hier op een technisch forum en dat willen we graag zo houden!