EfBe schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:07:
[...]
Klinkt als Assassins creed alleen dan met geweren (zelfde saaie opzet)... Blij dat mensen eerlijk zijn mbt de repetitive crap in dit soort games, want voor veel mensen zoals ik is niet geld maar
tijd de belemmerende factor bij gamen, en het suckt gewoon wanneer je na een paar uur erachter komt dat je je tijd beter had kunnen besteden.
Idem bij mij (tijd, eigenlijk ook wel geld maar dat is een ander probleem

) Ach, ik heb soms vaak wel tijd (of ik maak tijd, wil als student nog wel eens lukken) maar dan voel ik me toch altijd redelijk 'schuldig' dat ik m'n tijd niet nuttiger besteed (wat als student ook wel vaak zou moeten, je kent het wel

)
In dat geval speel ik ook liever geen game als AC en zoals het er naar uitziet, ook geen FC2. Veel repititieve actie en in feite alleen maar 'oh' en 'ah' voor het respectieve uitzicht vanop een toren en van de omgeving en zonsopgang. Daarvoor doe ik het niet. Als ik te lang speel heb ik dan ook wel iets van 'waar ben ik mee bezig'

Behalve dat het dan ook gewoon saai wordt.
Een ander probleem is dat ik vaak games niet uitspeel (wat ik zonde vind). Vooral voor de pc heb ik zo vaak games gekocht die ik eigenlijk 1/4 of zo heb uitgespeeld.
In dat geval haal ik bij m'n toekomstige ps3 liever een game als motorstorm 2 (of little big planet) bvb. De mogelijkheid tot 3-4 potjes spelen en dan kunnen afzetten (en de adrenaline en actie gehad te hebben) spreekt me meer aan. En omdat je niet kan spreken van 'uitspelen'. Elke keer dat je speelt heb je 'de game' gespeeld, namelijk racen/platformen. Dat is eigenlijk wel een constante in m'n gamekeuze
Zal ook wel persoonlijke voorkeur zijn, ik snap prima dat mensen zich uren kunnen vermaken met AC of FC2...
Eigenlijk, voor mezelf, snap ik de hier heersende afkeer van lineariteit en de voorliefde voor free-roam niet. Free roam wordt voor mij heel snel doelloos en maar een beetje 'rondkutten' door de map. (GTA, FC2, Oblivion, ... In het begin erg leuk als showcase, maar als pure game gaat het snel vervelen) Ik heb 100x liever de filmische en intensieve actie die een lineaire shooter kan bieden (CoD4

, HL2, die gerichtheid en de manier om zo een verhaal te vertellen trekt me meer). Je kan beide combineren volgens mij, maar dan wordt het zooo moeilijk om iets boeiends over te houden. Je moet de speler toch altijd min of meer sturen wat mij betreft.
En dat is iets wat FC1 eigenlijk
redelijk goed heeft aangepakt. Ook één vrije wereld, maar toch voelde ik een goede 'flow' en doelgerichtheid in het spel. Je kwam altijd netjes uit waar de devs bedoeld hadden, maar je kon het aanpakken zoals je wil. Dat daar een grote inspanning van de devs bij komt kijken, lijkt me duidelijk. Een goede combo van 'lineariteit' in een 'open environment'
Ook snap ik niet dat de AI hier redelijk slecht bevonden wordt. Ik kan me herinneren dat de AI van far cry best wel goed was (mag ook niet te moeilijk en realistisch zijn uiteraard). Waarom zou ubisoft iets wat goed werkt, vervangen door hun eigen AI code? Don't fix it if it ain't broken..
Voor zover ik me kan herinneren heeft de FC1 AI me toch redelijk aan m'n scherm gekluisterd, lang geleden. Mercenaries die er andere mercs bij haalden, of wachten om de confrontatie aan te gaan tot ze met voldoende manschappen waren. Of omsingelen, en je komen zoeken in de huisjes. Erg goede beleving in elk geval. Het zou jammer zijn als FC2 een stap achteruit is tov FC1 wat betreft enemy AI, dat kon zeker vermeden worden.
[
Voor 32% gewijzigd door
Verwijderd op 24-10-2008 12:45
]