[Multi] Far Cry 2 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 66.476 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Leffe schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:06:
Net een bevestiging gekregen van wat ik al zei: Zodra je een checkpoint uitmoord en doorloopt komt er in beeld '2 of 30 Guard Post scouted ' en de irritante mannetjes blijven vervolgens gewoon weg.

Zoek de ammo crates en druk op E.
Weet niet welke versie van farcry jij speelt, maar hier blijven ze gewoon, ook nadat je die locatie hebt gescout dmv het pakken van munitie. Heb net ff zo'n checkpoint uitgemoord en gescout, daarna reed ik grofweg 200 meter verder, stapte even uit mijn auto om ff iets in de hens te zetten, reed weer terug en ja hoor daar waren mijn vrienden weer.
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:05:
Je moet volgens mij ook niet elke keer alles hetzelfde doen, maar gewoon steeds wat nieuws verzinnen (hoe je een controle post uitschakelt en zo). Als je alleen maar snel naar de volgende missie wil en onderweg alles afraffelt op dezelfde manier, dan wordt het inderdaad snel saai, denk ik. Als ik het zo hoor lijkt me dit een nogal realtime spel, dus zeg maar net zoals in het echte leven: daar gaat alles ook niet zo snel en makkelijk. ;)
Ik heb deze game niet gekocht om af te raffele, maar wel om leuk verhaal en een game met actie.
En realtime? :P Die soldaten fokken als konijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 16:38

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:20:
Hoe komt het eigenlijk dat die gasten op checkpoints gewoon op je schieten? Is dit te voorkomen?
Euh.. nee.. Het is je vijand, ze mogen je niet, ze gaan dus gewoon op je schieten. Ben je misschien in de war met de sease fire-zone in Pala? Dat is de enige plek waar ze niet op je schieten afaik.

En nu even een stukje inhoudelijk. Zit op +- 30% dus niet kijken als je net begonnen bent.
spoiler:
Ik moet nu kiezen tussen het redden van de mensen in Mike's bar, en het redden van de mensen van de Underground. Ik weet eerlijk gezegd niet wie ik moet kiezen hoor, ik kan me voorstellen dat ik de Underground nodig heb i.v.m. mijn malariapillen, maar mijn buddies hebben me tot nu toe ook wel goed geholpen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:32

Apoca

Array Technology Industry

Wat dus echt irri is, is dat als je een checkpoint kort en klein hebt geknalt en je komt der een 20 min later weer langs dat ze dan weer met 10 man op je zitten te wachten.

Ik dacht dat het een FPS was, geen off-road race game. Dat duurt echt te lang, steeds maar dat rijden van A naar B. Hoop dat der een patch komt waarbij de auto's wat sneller gaan :P

Ik ben blij als ik het heb uitgespeeld, hebben we dat gehad en hoef ik der nooit meer naar om te kijken. Ik had me er veel meer van voorgesteld.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torched
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 09:27
Wat ook erg storend is dat als je iets in de hens zet het niet wegbrandt.
In Crysis ( is de opvolger van Crytek voor Farcry dus vergelijken moet en omdat ubisoft crysis zelf zo vaak aanhaalt) kun je een gebouw tot de grond toe slopen. Dat is veel vermakelijker dan wachten totdat iets afgebrandt is en er vervolgens nog net zo staat als voordat je het in de fik zette.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:16
ben nu al een dag bezig met dit spel maar ik mis maar 1 ding een goede cross motor :)

Wou dat die er nog in kwam maar denk niet dat die in het spel zit want ik heb zo zin om eens lekker door die woestijn te crossen :)

maar het spel speel wel lekker weg ....

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Altijd als je een echte missie doet voor die APR of die andere gaste krijg je een telefoontje van je slet die vraagt of je naar haar toe komt, omdat zij misschien een beter voorstel heeft. Heeft dit grote gevolgen als je kiest om niet naar haar te luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28
anathema schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:03:
[...]

Heb ik ook. Maar ik zie dat je alles met very high hebt getest ipv ultra high dus dat zal wel wat performancewinst opleveren.
ewww, lekker handig. Hij zet hem iedere x automatisch op Very High terwijl het daar in-game niet op staat.
Ga maar even Vista installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmocs
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09-2024
heeft iemand ook last van het volgende;

AI is echt slecht, mannetjes raken je terwijl ze gewoon de andere kant op schieten! heb zelfs al een keer gehad dat er 3 naast elkaar met de rug naar me toe, me vol stonde te beuke... waar gaat het heen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Patriot schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 19:42:
En nu even een stukje inhoudelijk. Zit op +- 30% dus niet kijken als je net begonnen bent.
spoiler:
Ik moet nu kiezen tussen het redden van de mensen in Mike's bar, en het redden van de mensen van de Underground. Ik weet eerlijk gezegd niet wie ik moet kiezen hoor, ik kan me voorstellen dat ik de Underground nodig heb i.v.m. mijn malariapillen, maar mijn buddies hebben me tot nu toe ook wel goed geholpen..
Even een quote van mezelf
spoiler:
Want volgens mij is dit geen echte keuze. Als ik naar mijn buddies ga komt het er op neer dat ik iedere keer dood ga, net als de rest van mijn buddies. Ik hoop niet dat dat betekend dat ik ze sowieso verlies, nadat ik al die moeite heb gedaan om ze te helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
wilmocs schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:11:
heeft iemand ook last van het volgende;

AI is echt slecht, mannetjes raken je terwijl ze gewoon de andere kant op schieten! heb zelfs al een keer gehad dat er 3 naast elkaar met de rug naar me toe, me vol stonde te beuke... waar gaat het heen!?
Ja heb ik af en toe ook last van (ps3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibylle
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-07-2023
Echt irritant, ik moest net een auto/truck vernielen (waarom weet ik niet want er lag niks op/in). Ik had één nade en geen rpg. dus om me nade te sparen rij ik de truck over een gasfles (zo'n kleine witte), en knal ik die fles kaduuk.
Grote explosie en een hoop fik, fik is klaar: auto staat er nog gewoon prima bij, beetje rook maar nog rijdbaar....wtf....
Dus ik repareer en gooi nade eronder: boom, weg truck.

wtf, explosie is toch zeker explosie, als ik geen nade had gehad, wat dan?

Wat ik een beetje irritant vind is dat het niet duidelijk is wanneer je iemand een nek/hoofdshot geeft of alleen in de borst schiet. Ik ben bij FPs altijd van de 1/2 kogels in het hoofd en dan de volgende. Bij Far Cry 2 vliegt er altijd evenveel bloed in de lucht en vallen ze vaak op de grond....verschil tussen headshot en borst shot is dan alleen zichtbaar als die gast nog een handgun pakt en je neerschiet.

Ctrl+k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik iets gemist, maar als ik een wapen koop, kan ik hem nergens selecteren...hoe kan dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:34:
Volgens mij heb ik iets gemist, maar als ik een wapen koop, kan ik hem nergens selecteren...hoe kan dit ?
Even naar de armory in het huisje ernaast lopen, daar moet het nieuwe wapen nu aan de muur hangen.

EDIT:
spoiler:
Om weer even terug te komen op die keuze tussen je buddies en de Underground: what the fuck moet ik daar doen? Als iemand me kan helpen, zeer graag. Ik snap er niks van namelijk, in beide gevallen red ik het prima tot ik iets opzij moet schuiven. In beide gevallen komen dan namelijk vijanden die echt helemaal niets van me heel laten..

EDIT2:
Opgelost :+
spoiler:
Je moest je dus gewoon dood laten gaan. Ik was ongeduldig en ging al loaden zodra ik dood was

[ Voor 55% gewijzigd door Patriot op 23-10-2008 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HADES2001
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ok mensen ik heb het geprobeert maar na zon 6-7 uur gooi ik de handdoek in de ring.
Mijn mening is (mischien spoilers zodoende)
spoiler: title
Ik zit niet te wachten op een ziekte waardoor ik iedere 10 minuten een pil moet slikken die opraken
Tevens zit ik niet te wachten op wapens die telkens slechter worden vastlopen nieuwe kopen.
En tevens heb ik het wel gehad met de 10.000 auto's met machinegeweren

Al met al vond ik dit een waardeloos spel en ik weet dat ze gezegt hebben ze gaan een andere richting op met deze Far Cry maar ze verdienen in mijn mening die naam niet (The Jackal verdienen ze ook niet want daar is het een te goeie film voor :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou ik moet hem nog binnenkrijgen morgen, maar van dit soort reviews wordt ik wel een beetje bang voor een slechte aankoop.
Hoop dat ik het anders zie het spel :)
Ik post mijn bevindingen wel hier ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
In de TS staat dat Far cry 2 vooral gericht is op DX9.
Maar hoe komt het dan dat er zo'n groot verschil in framerate zit tussen DX9 en DX10?
Bij mij althans wel:
Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk299/Oxellaar/VistaDX9-Average39-Max50-Min34FPS.jpg?t=1224787143
DX9 Vista

Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk299/Oxellaar/DX10-Average56-Max78-Min43FPS.jpg?t=1224787288
DX10

Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk299/Oxellaar/DX9XP.jpg?t=1224787571
DX9 XP

Vooral het verschil tussen DX9 onder Vista en XP kan ik niet helemaal volgen.
Benchmarks zijn allemaal met de zelfde settings gedaan.

Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurentbas
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-07 21:38
Aanstellers! Je kan dit makkelijk ontwijken door te sneaken door de bossen. Ikzelf doe dit regelmatig, op het moment dat je een jeep hoort, ga je bukken en schuilen in de bosjes. Geen probleem toch? En zo vaak rijden ze niet rond!
HammerNL schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 18:55:
[...]

Juist, dit moet makkelijk met een patch te verhelpen zijn, is gewoon iets van een waarde veranderen oid :P
Ik probeer nu al twee dagen een beetje in deze game te komen, maar als ik een eind moet reizen voor een missie en ondertussen al een stuk of 5x ben uitgestapt voor die klote jeeps en checkpoints met soldaten, dan heb ik mijn ps3 meestal al weer uitstaan...

Zouden beta testers dit ook niet als gruwelijk irritant hebben ervaren? Of zouden zij juist gezegd hebben van, er gebeurd te weinig als je een groot stuk moet rijden, dus doe maar wat jeeps en checkpoints in de game dan vermaakt de gamer zich wel;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Oxellaar schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:52:
In de TS staat dat Far cry 2 vooral gericht is op DX9.
Maar hoe komt het dan dat er zo'n groot verschil in framerate zit tussen DX9 en DX10?
Bij mij althans wel:
[afbeelding]
DX9 Vista

[afbeelding]
DX10

[afbeelding]
DX9 XP

Vooral het verschil tussen DX9 onder Vista en XP kan ik niet helemaal volgen.
Benchmarks zijn allemaal met de zelfde settings gedaan.
Dat XP nog steeds minder zwaar is als vista, dan is het logisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-07 08:52
Ook hier toch een afknapper moet ik zeggen. Als ik dit vergelijk met Farcry of Crysis, dan heb ik tot nu toe nog helemaal het "waauw" gevoel niet, en ik ben ondertussen al even bezig. Bij deze voorgangers (kun je ze toch noemen) werd ik vanaf het begin helemaal opgeslorpt door het verhaal en de sfeer, en ik heb dan ook beide in één rush uitgespeeld (weliswaar in mijn vrije tijd :P ) Net zoals bij Assassins Creed heb ik reeds het gevoel dat ik altijd maar hetzelfde moet doen. Je weet het natuurlijk op voorhand, dat het een open wereld is, maar toch... een lineaire shooter zorgt op een of andere manier dat je meer variatie hebt (of beter gezegd: tot meer variatie gedwongen bent) qua decor en gameplay.

Wat me enorm stoort, en dit is toch iets vitaal voor een shooter van deze tijden, is dat een vijand niet neergaat na 1 headshot. Ik weet niet of die afrikanen speciale pilletjes nemen ofzo maar als ik vanop 30cm iemand in zijn hoofd schiet dan hoort die volgens mij toch neer te gaan. En zelfs vanop 30 meter.

En er had een optie moeten inzitten om die kaart permanent weer te geven, zoals in een normale shooter, ipv dat je die telkens de helft van je beeld moet laten innemen - erg irritant vind ik dat. Net zoals de verrekijker, hoe onhandig is dat ding zeg.

Op het eerste zicht dus een gemiste kans, helaas, ik had er meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik wilde net de reviews het spel kopen, alles positief.

Na dit topic, wacht ik wel op de budgetbak :+ Er komt genoeg aan voor de 360, dus deze kan ik dan mooi bewaren voor een luwere periode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Laatst online: 00:13

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Sfinx- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:56:
Wat me enorm stoort, en dit is toch iets vitaal voor een shooter van deze tijden, is dat een vijand niet neergaat na 1 headshot. Ik weet niet of die afrikanen speciale pilletjes nemen ofzo maar als ik vanop 30cm iemand in zijn hoofd schiet dan hoort die volgens mij toch neer te gaan. En zelfs vanop 30 meter.
Dan doe je toch echt iets fout, ik heb absoluut geen problemen met headshots.
En er had een optie moeten inzitten om die kaart permanent weer te geven, zoals in een normale shooter, ipv dat je die telkens de helft van je beeld moet laten innemen - erg irritant vind ik dat. Net zoals de verrekijker, hoe onhandig is dat ding zeg.
En weg is de beleving. Waarom denk je dat er geen interface is? Zo zit je meer in het spel. Het gebruik maken van de kaart vind ik juist erg gaaf gedaan en geeft je het gevoel echt in een wereld te zitten.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Dat is inderdaad aardig irritant. Het kan overigens wel hoor, met een silenced pistool/geweer kun je iemand in het hoofd schieten en dan zijn ze vaak in één keer dood. Voorwaarde is dan wel dat je nog door niemand gezien bent. Op de één of de andere manier doet je wapen meer schade als de vijand nog niet doorheeft dat je er bent.

Dat is natuurlijk om het sneaken mogelijk te maken, maar het is best irritant als vijanden in een vuurgevecht maar niet dood willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 20:55:
[...]

Dat XP nog steeds minder zwaar is als vista, dan is het logisch ;)
Ja kan zijn, maar hoe kan het dan dat DX10 beter draait dan DX9 onder Vista?
DX10 zou juist zwaarder moeten zijn. Het verschil is wel erg groot.
De max fps in DX9 is de min fps in DX10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Oxellaar schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:10:
[...]

De performance in DX10 is juist opgeschroefd tegenover DX9. Dus het klopt allemaal wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
[...]

Nee, DX10 zou juist lichter moeten zijn volgens Microsoft :+ En bij FC2 hebben zich ook gericht op goede performance. Daarnaast heb je DX10.1 wat voor een flinke boost zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
DennusB schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:13:
[...]

De performance in DX10 is juist opgeschroefd tegenover DX9. Dus het klopt allemaal wel hoor ;)
Avalaxy schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:13:
[...]

Nee, DX10 zou juist lichter moeten zijn volgens Microsoft :+ En bij FC2 hebben zich ook gericht op goede performance. Daarnaast heb je DX10.1 wat voor een flinke boost zorgt.
Helemaal gerustgesteld :9

[ Voor 37% gewijzigd door Oxellaar op 23-10-2008 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

*edit* nevermind, je bedoelde vista vs vista, ik dacht vista vs xp :P

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2008 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik dit topic maar even links laat liggen totdat ik het spel zelf heb gespeeld... :/ ;) De lol gaat er nu al af en da's niet de bedoeling natuurlijk. Ik heb alsnog veel zin in het spel, hoor! Volgens mij zitten jullie allemaal te zeiken. Stelletje verwende gamers. :+ 8) :D :o }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxzor
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-07-2020
dit gaat over extra missies :(
spoiler:
ok ik werd dus gebeld door iemand en die zei dat er nog iemand onbekend achter the jackal aan zat, ok goed dus ik naar het plekje wat hij zei en daar vind ik een envelop.. ik pak het maar gebeurd dus geen donder?!? wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-09 17:35

Pinjataaa

Hit me!

Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:36:
Ik denk dat ik dit topic maar even links laat liggen totdat ik het spel zelf heb gespeeld... :/ ;) De lol gaat er nu al af en da's niet de bedoeling natuurlijk. Ik heb alsnog veel zin in het spel, hoor! Volgens mij zitten jullie allemaal te zeiken. Stelletje verwende gamers. :+ 8) :D :o }:O
Ik vind het super hoor, behalve de bugs en crashes dan, maar verder vermaak ik me echt perfect, lekker sluipen, rebellen ontwijken, mensen liquideren, dingen opblazen (met berm bommen!).

Mja, ik heb zojuist weer een crash gehad, ga het spel nu weer opstarten :o

Oja ik wordt telkens gebeld, maar zodra ik opneem hoor ik helemaal niets! WTF!?

[ Voor 5% gewijzigd door Pinjataaa op 23-10-2008 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Koop ik mij een sniper-geweer, blijkt dat je ofwel je sniper ofwel je machinegeweer moet meenemen, beide gaat niet. Maar een granaat-launcher is dan weer geen enkel probleem. Logisch toch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t mac
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 20:30
volgens mij zijn het vooral de PC gamers die zeiken :P Ik vermaak me prima. Hopelijk is de online mode ook vet want die heb ik nog niet getest.
Weet iemand nog een manier om een stille knife kill uit te voeren? Telkens als ik een gast kill begint ie te kreunen. Dan komen er meteen een hoop andere gasten op me af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, wellicht dat er binnenkort wat cheats bekend worden die het reizen wat makkelijker maken (dat je bijv. ongezien langs alle controleposten kan komen op weg naar een missie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-08 13:48

rCk

Wow wat leuk J van E. :P

Maarja, k vind het wel jammer dat je niet sniper + ak47 (bijv) kan nemen. Had beter op de plek van de RPG moeten zijn, want daar heb je eigenlijk de slot beter verdeeld, lijk mij. Of net als call of duty 4 dat je pistol+gun hebt, en dan gewoon allebei gun heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Sfinx- schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 21:49:
Koop ik mij een sniper-geweer, blijkt dat je ofwel je sniper ofwel je machinegeweer moet meenemen, beide gaat niet. Maar een granaat-launcher is dan weer geen enkel probleem. Logisch toch 8)7
Als je een automatisch geweer in je secondary-slot krijgt valt het allemaal wel mee hoor. Dan is het best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Laatst online: 25-07 22:36
weet er iemand wat je kunt aanvangen met die gsm masten? ze staan op de map en ik ben er eens naar toe gegaan. Gewoon een mast, niet bewaakt, Maar er lichte wel een kastje op die aan de mast hangde maar ik kan er niet mee interacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 18:12
Dar kan je missies halen volgens mij.

Ik heb het spel vandaag ook gespeeld, en ook mij valt het tegen. Voor een spel dat draait om vrijheid vind ik het raar dat je niet kan liggen (alleen crouchen) waardoor je dus lastiger ongezien ergens kan komen. Ook kan je vaak een simpel rotsblokje niet op omdat het te hoog is ofzo. Een beetje jammer dat je niet flink kan klimmen en vanaf een heuvel oid kan kijken met je sniper hoe je een missie het beste kan benaderen.
Morgen nog maar even spelen en kijken of het beter bevalt, maar tot nu toe ben ik toch teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

sprankel schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:57:
weet er iemand wat je kunt aanvangen met die gsm masten? ze staan op de map en ik ben er eens naar toe gegaan. Gewoon een mast, niet bewaakt, Maar er lichte wel een kastje op die aan de mast hangde maar ik kan er niet mee interacten.
De ene keer wel, de andere keer niet. Ik kon het eerst ook niet, kwam ik er even later in het spel nog eens voorbij, kon ik interacten en toen kreeg ik meteen een telefoontje voor een missie. Dus gewoon blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Zie de topicwaarschuwing. Voor technische problemen/vragen kun je terecht in Spielerij - Problemen & Vragen.

[ Voor 88% gewijzigd door PromoX op 23-10-2008 23:33 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Hier ook een vraag. Je kunt crouchen, maar kun je nou niet liggen als in COD4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Laatst online: 11-09 18:12
Barca schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:34:
Hier ook een vraag. Je kunt crouchen, maar kun je nou niet liggen als in COD4?
Dat klopt, althans in de controls staan geen prone en ik heb het ook niet kunnen ontdekken. Dat vind ik wel erg raar want ik mis het echt. Kunnen ze dit er niet gewoon nog in patchen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Wekko306 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:40:
[...]Dat klopt, althans in de controls staan geen prone en ik heb het ook niet kunnen ontdekken. Dat vind ik wel erg raar want ik mis het echt. Kunnen ze dit er niet gewoon nog in patchen?
Same here, had nooit verwacht dat ik het prone zo veel zou missen.
Maar lekker sniperen voelt toch gewoon anders dan vanuit crouch.

Maar verder zeker wel een vermakelijke game.
Al is het voor mij toch net iets te veel rpg: wapens kopen, wapens maken, contacten onderhouden.
Ga me dus ook echt afvragen of Fallout 3 wel nuttig is voor mij om te kopen.

Wel appart dat het gele autootje uit het begin zonder moeite 8000-9000 toeren draait.
Zou je van de buitenkant toch echt niet verwachten :P

Game draait hier verder wel als een zonnetje met altijd minimaal 50fps op een stock E8500 en een HD4870 op 790/1100.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Wat kun je met die verrekijker?

@sprankel

Je kan alleen interacten als er op de kaart een uitroepteken bij staat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Laatst online: 03:45

FeaR

In GoT we trust

Ver kijken O-)

Zonder gekheid:
Als je deze gebruikt in de buurt van een kamp of iets dergelijks dan zal de rode circel groen oplichten bij handige punten: dus denk aan ammo, sniper plaatsen, mounted guns, etc.

Edit:
Hoe werkt dat klokje nu als je gaat slapen, want ben dat deel te snel doorgeskipped.
Stel je met A en D gewoon de tijd in die je wakker wilt worden of ga je standaard een aantal uur vooruit en heeft het verder geen nut?

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 23-10-2008 23:58 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
FeaR1986 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:58:
[...]

Ver kijken O-)

Zonder gekheid:
Als je deze gebruikt in de buurt van een kamp of iets dergelijks dan zal de rode circel groen oplichten bij handige punten: dus denk aan ammo, sniper plaatsen, mounted guns, etc.

Edit:
Hoe werkt dat klokje nu als je gaat slapen, want ben dat deel te snel doorgeskipped.
Stel je met A en D gewoon de tijd in die je wakker wilt worden of ga je standaard een aantal uur vooruit en heeft het verder geen nut?
D = verder, A = terug. Met E activeer je dat vervolgens. Je ziet dus hoe laat je wakker wordt door naar dat draaiende dingetje te kijken dat om je horloge zit.

Wat het nut er van is weet ik overigens niet, zou ik wil willen horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:18
rCk schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 22:47:
Wow wat leuk J van E. :P

Maarja, k vind het wel jammer dat je niet sniper + ak47 (bijv) kan nemen. Had beter op de plek van de RPG moeten zijn, want daar heb je eigenlijk de slot beter verdeeld, lijk mij. Of net als call of duty 4 dat je pistol+gun hebt, en dan gewoon allebei gun heb.
Misschien komt daar wel een trainer voor.

Klinkt misschien als een cheat dan, maar voor jou kan het extra toevoeging hebben op gameplay. Maar dan moet je wel sterk zijn, dat als een stukje niet lukt, om toch van die godmode af te kunnen blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Avalaxy schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 00:00:
[...]

D = verder, A = terug. Met E activeer je dat vervolgens. Je ziet dus hoe laat je wakker wordt door naar dat draaiende dingetje te kijken dat om je horloge zit.

Op de console kun je vziw tussendoor niet saven. Die mensen kunnen dus alleen saven door zo'n huisje binnen te stappen. Wij PC-spelers kunnen altijd saven.

Het hanggliden is trouwens erg tof om te doen. Ik had zojuist een missie van de onbekende meneer van de GSM-masten gedaan, toen ik het kamp waar mijn target was een beetje aan het verkennen was. Kwam ik opeens dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/11akdud.png

Kijk ik een stukje naar links.. :D

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/20f5l5h.png

offtopic:
eerste screenshot heeft een beetje een gare thumbnail, is gewoon het hele plaatje maar dan de binnenste 500×400 pixels

EDIT:
Ik zal trouwens eens kijken of ik Fraps aan de praat krijg. Dan kan ik jullie vast trakteren op een video'tje.

[ Voor 5% gewijzigd door Patriot op 24-10-2008 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 13:47:
[afbeelding]

Loopt precies beter kwa min fps dan een HD4870..
Zie instellingen @screenshot
Alles ultra high.
4xAA ( 16AF in control panel )
1680x1050

Systeem:
Q6850
Asus P5Q pro
4gb DDR2 1000Mhz
8800GTX

Edit:
Net even review van guru3d gelezen.. 8800GTX & Ultra houden HEEL goed stand, beter dan de HD4870 512
Eindelijk Vista geinstalleerd. ;)
Click
Settings: Demo(Ranch Small), 1680x1050 (60Hz), D3D10, Fixed Time Step(No), Disable Artificial Intelligence(No), Full Screen, Anti-Aliasing(4x), VSync(No), Overall Quality(Ultra High), Vegetation(Very High), Shading(Ultra High), Terrain(Ultra High), Geometry(Ultra High), Post FX(High), Texture(Ultra High), Shadow(Ultra High), Ambient(High), Hdr(Yes), Bloom(Yes), Fire(Very High), Physics(Very High), RealTrees(Very High)

Total Frames: 2118, Total Time: 51.01s
Average Framerate: 41.52
Max. Framerate: 61.55 (Frame:0, 0.02s)
Min. Framerate: 29.67 (Frame:924, 20.89s)

:9
8800GTX doet het dus niet slecht, maar de Average FPS scheelt wel +/ 10 FPS.

[ Voor 41% gewijzigd door Paprika op 24-10-2008 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/21e3y36.png

Lawl. Is overigens slechts very high O-)

Opvallend dat je met slechts 2x AA vrijwel geen aliasing ziet :o In sommige games heb je echt 8x AA nodig omdat anders je scherm in stukken wordt gezaagd door alle karteltjes overal.

Ik kan m'n Vista installatie trouwens niet meer benaderen... Hoe kan ik het spel toch uninstallen?

[ Voor 64% gewijzigd door Avalaxy op 24-10-2008 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Okay, een korte video van mij die aan het hanggliden is:

Het ziet er natuurlijk niet uit zo in het klein met al die compressie, maar we moeten er maar even mee leven. Het gaat natuurlijk om het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 13:28
Patriot schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:24:
Okay, een korte video van mij die aan het hanggliden is:

[video]

Het ziet er natuurlijk niet uit zo in het klein met al die compressie, maar we moeten er maar even mee leven. Het gaat natuurlijk om het idee.
mooie crash :)

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT
  • Laatst online: 11-09 17:23

BaT

Wat mij iig net pas opviel (misschien moet ik me schamen om hier pas na 8 uur game time achter te komen) : als je met een missie bezig bent kan je zien aan de richtingsborden welke kant je bij een splitsing opmoet...
Als je eindpunt op de map rood is, zul je zien dat steeds 1 van de richtingsborden bij een splitsing/kruispunt ook rood is : die kant moet je dan op. Met blauwe missie punten hetzelfde, maar dan zijn de richtingsborden uiteraard blauw gekleurd.

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

:D en groene borden brengen je naar de weapon dealer.

Komt er ooit wat meer variatie in de missies? Ik vind het nu wel heel erg saai worden. Voor de ARP/UFLL doe je ook constant hetzelfde. Dan dat slopen en die vermoorden, met je buddy's missie moet je ook nog iemand vermoorden of iets slopen etc, trouwens wat heeft het voor nu om "rep" te krijgen met je buddy's? Behalve dat je daardoor je save house kan pimpen waar je nooit komt omdat wij altijd kunnen saven.

Die missies bij die zendmasten zijn helemaal hilarisch, elk telefoongesprek dat ik heb gehad was hetzelfde! En ja ook elke missie was hetzelfde, vermoord iemand. Meestal moest ik dan ook nog even de hele map over scheuren wat ik dan weer niet erg vind.

Kon Ubisoft nou niet een klein beetje variatie er in doen? Ik weet het 50 missies spannend maken is moeilijk maar kom op zeg, ik kan er zo 25 op papier typen die ik heel graag zou willen doen.

Sowieso slaat het nergens op dat je beide ARP en UFLL partijen aan het helpen bent, ook is het irritant dat ze steeds zeggen "you are on your own!" Waarom ben ik dat? Waarom kan niemand van ARP me helpen als ik iets moet slopen van de UFLL?

Aaaargh! Deze game HAD zoveel beter kunnen MOETEN zijn! En die AI :(. Man o man.

//edit. Ik ben ook helemaal niet zo van de Sandbox games waar je alles kan doen en laten, want dan ga ik altijd de grens opzoeken en dan baal ik als ik iets niet kan doen. Als deze game lineair was geweest en er was wat meer tijd aan de AI was besteed dan was het zoveel beter geweest.

Waarom kan ik trouwens niet me sniper bijstellen? Het is ook kut dat je een sniper mee kan nemen maar geen (fatsoenlijk) machine geweer. Ja die Uzi is best gaaf maar niet als je 20 kogels moet pompen in één kerel. Want die sniper is natuurlijk niet handig als je op 5 m staat. Ik speel trouwens zonder crosshair.

//edit2. Of DX10 mooier beeld zou geven? In wat voor opzicht? Hogere resolutie? De mogelijkheid tot Ultra High? Scherpere textures?

[ Voor 22% gewijzigd door MrVegeta op 24-10-2008 01:55 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:11

MsG

Forumzwerver

Geeft DX10 nou ook mooier beeld? Ik heb een 8800GTX en XP.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Het mooiste vind ik nog die telefoon toren missies, dat je iemand moet zoeken en moet executeren :D
Beetje sluipen door de bergen met je sniper en heb goed in beeld krijgen, bam!

Ik heb trouwens ook een sniper rifle als special weapon, nu heb ik dus een MP5 silent, USP Silent en Sniper :D
Ook heb ik zojuist een camo pak gekocht, nu kan ik langs enemies sluipen..

Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik die andere wapens kan unlocken als M4 en dergelijke... Wil meer wapens!!!! :D

@ hierboven, je kan dus wel een sniper met AK bijvoorbeeld... moet je die sniper onderaan kopen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Pinjataaa op 24-10-2008 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Mja, dat kan volgens mij niet anders. In Far Cry kon je nog omhoog sturen, dat kan niet meer, daarmee kun je een mooie zachte landing maken. Ik probeerde net te landen op vlakke grond, maar daar krijg ik precies hetzelfde. Ach, het is ook maar een piepklein beetje schade.

Dat AR-16 wapen is wel extreem handig trouwens. Ik heb eindelijk het idee dat ik qua aim weer een beetje in de buurt kom van de absurd accurate aim van de AI. Die mensen die missen echt nooit. Ze schieten me door een half oerwoud van plantjes, al sidestrafend en terwijl ik een sprintje trek met gemak raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Pinjataaa schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 02:09:
Het mooiste vind ik nog die telefoon toren missies, dat je iemand moet zoeken en moet executeren :D
Beetje sluipen door de bergen met je sniper en heb goed in beeld krijgen, bam!

Ik heb trouwens ook een sniper rifle als special weapon, nu heb ik dus een MP5 silent, USP Silent en Sniper :D
Ook heb ik zojuist een camo pak gekocht, nu kan ik langs enemies sluipen..

Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik die andere wapens kan unlocken als M4 en dergelijke... Wil meer wapens!!!! :D

@ hierboven, je kan dus wel een sniper met AK bijvoorbeeld... moet je die sniper onderaan kopen ;)
Dat is de dart rifle toch? Alleen een beetje jammer dat hij maar 4 darts heeft.

EDIT: Oeps, dikke dubbelpost, was niet aan het opletten :X Ik klikte op de quote knop voor de code van de quote, maar tijdens het typen van mijn bericht was ik vergeten naar de edit van mijn vorige post te gaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Patriot op 24-10-2008 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:51:
Geeft DX10 nou ook mooier beeld? Ik heb een 8800GTX en XP.
Je maakt een grapje neem ik aan? :|

=>DirectX 10(.1) is Vista only...<= en echt mooier wordt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik die andere wapens kan unlocken als M4 en dergelijke... Wil meer wapens!!!!
Dan moet je missies van de wapenhandelaars uitvoeren, een rijtje trucks omverknallen. Begint na een tijdje serieus tegen te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit spel mag niet eens in de schaduw staan qua graphics van Crysis.

Kijk alleen al naar het water, of planten waar je overheen rijdt die weer statisch recht overeind schieten.

Dit is echt een lachertje zeg, had er veeeeeeeeeeel meer van verwacht! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 02:44:
[...]

Dan moet je missies van de wapenhandelaar uitvoeren, een rijtje trucks omverknallen. Begint na een tijdje serieus tegen te steken.
heb er nu 2 gedaan. en 2 precies de zelfde. Alleen legde die de missie ff iets anders uit.

En ik wordt nu helemaal kriegel van die jeep wagentjes. Ik snap wel dat je kan gaan sluipen. Maar wil toch een auto hebben. This al altijd zo een pokken eind laat staan dat ik moet gaan lopen :9

Gelukkig vond ik zo,n gare granaatwerper in zo,n savehuisje. Mocht er weer een jeep achter me aankomen is het simpelweg even uitstappen en BOEM.. zo!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

Patriot schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 02:24:
[...]

Dat is de dart rifle toch? Alleen een beetje jammer dat hij maar 4 darts heeft.

EDIT: Oeps, dikke dubbelpost, was niet aan het opletten :X Ik klikte op de quote knop voor de code van de quote, maar tijdens het typen van mijn bericht was ik vergeten naar de edit van mijn vorige post te gaan.
Klopt, maar hij is donders fijn, schiet perfect! En ze weten niet waar je bent!
Stond net achter iemand en schoot hem ermee door zijn kop, en niemand deed er wat op uit :)

Ik ben al in map #2 en moet zeggen dat het er echt super uitziet! Veel beter qua hoogtes enzo :D
Mijn 1e safe house heeft direct al een para glider geval op de oprit.

Plaatjes nieuwe map:
Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/3596/69239691ge0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/4871/screenshot0003mw2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img404.imageshack.us/img404/6515/screenshot0000vv9.jpg

En de zebra's waar ik het eerder over had..
Ik heb ze niet aangereden, ze lagen zo toen ik terug kwam na het capturen van een safe house..
Afbeeldingslocatie: http://img248.imageshack.us/img248/7782/screenshot0001ld6.jpg

De 2e map is heel anders, ook qua missies! Ik vind het veel leuker nu :+
Ik ben nu met een missie bezig die telkens verlengt wordt.. maar ga er verder niks over vertellen, je ziet het zelf wel!

[ Voor 30% gewijzigd door Pinjataaa op 24-10-2008 04:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxellaar
  • Niet online
[...]

Als je bijvoorbeeld een missie 's nachts(donker) wil doen, hoef je geen paar uur te wachten.
Je kruipt dan lekker in bed en zet je wekker om een uur of 1.

En als je je wekker om een uur of 6 zet kun je hier naar kijken: :o
Afbeeldingslocatie: http://i283.photobucket.com/albums/kk299/Oxellaar/Farcry2.jpg?t=1224825105

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk

rCk

Hier heb ik filmpje hoe bij mij na met de RPG een guardpost beetje te verslinden ineens het een beetje warm werd. Hopelijk werkt het goed met xfire video bij jullie. Ik heb het daarmee opgenomen, en meteen geupload, werkt net zo fijn. :) Vond het mooi hoe de boompjes vlam vatten.

Kwaliteit is door encoding enzo wel achteruit gegaan,maar goed dat is altijd wel :).
Afbeeldingslocatie: http://video.xfire.com/368fe-4.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door rCk op 24-10-2008 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er al iemand met de map editor gespeeld? beetje jammer dat de maximale mapgrootte niet het volledige eiland is uit de single player. het is echt gemaakt met multiplayer in het achterhoofd. zo kun je ook geen dieren etc in je map plaatsen of je eigen missies bedenken. jammer, ik wilde juist mijn eigen complete eiland gaan bouwen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986 schreef op donderdag 23 oktober 2008 @ 23:58:
[...]

Ver kijken O-)

Zonder gekheid:
Het is toch wat dat de volgende tip moet komen van iemand die het spel nog geeneens heeft 8) , maar: als de cirkel groen wordt en je klikt met je linkermuis, dan wordt datgene wat je in het vizier had, op de map gezet. Altijd makkelijk.
[...]

Het nut lijkt mij dat je niet uren hoeft te wachten tot het donker is als je bijvoorbeeld een missie per se 's nachts wilt uitvoeren. Lijkt me logisch. (Had je iedereen moeten horen als ze deze optie niet hadden ingevoerd... :/ ). Of bedoel je iets anders...?

EDIT:
O, ik zie dat Oxellaar dit ook al gezegd had. ;)
MrVegeta schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 01:49:
Als deze game lineair was geweest en er was wat meer tijd aan de AI was besteed dan was het zoveel beter geweest.
Pfffffffffff, jarenlang schopt iedereen aan tegen lineaire games, komt er een van de meest non-lineaire games ooit, is het weer niet goed. :X

Zelfde als met de grootte: iedereen wil meer ruimte en grotere mappen en daardoor realisme, maar dat daar natuurlijk langere reistijden bij horen, daar wil men dan niet aan.

Zo is het ook nooit goed, natuurlijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• florus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 10:46
Angeloonie schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:30:
Die pre-order actie was ook een kansloze missie volgens de medewerker bij de FRS. Ik kreeg het doosje met die code voor de extra missies er gewoon bij. Ik weet niet of elke winkel dat doet, maar als je die er gratis bij wil hebben zou ik naar de FRS gaan :P
Is die code hetzelfde voor alle verkochte exemplaren, denk je?
Ik heb mijn collector's edition bij de Dynabyte gehaald en kreeg er geen extra code bij. Ik had dan ook niet ge pre-ordered want de CE versie was niet te bestellen op de web site van de Dynabyte tot gisteren. Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat je extra missies kon krijgen bij een pre-order tot ik dit topic las.
Eerlijk gezegd verbaasd het me dat als je meer betaald je wel meer goodies krijgt maar niet die extra in-game content, terwijl je nou juist daar als liefhebber een CE versie van het spel voor koopt!?
Vage marketing stratgie daar bij Ubisoft :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 09:43:

Pfffffffffff, jarenlang schopt iedereen aan tegen lineaire games, komt er een van de meest non-lineaire games ooit, is het weer niet goed. :X

Zelfde als met de grootte: iedereen wil meer ruimte en grotere mappen en daardoor realisme, maar dat daar natuurlijk langere reistijden bij horen, daar wil men dan niet aan.

Deze game is gewoon niet goed, als je een non-lineaire game maak doe het dan goed of niet. Ik vindt het behoorlijk lineire eigenlijk, misschien komt het omdat ik nog maar met act1 bezig ben. Maar ik dacht lekker door de prairie rijden en beetje met me verrekijker scouten naar locaties in een echte open wereld , is er niet bij. Het voelt gewoon alsof er muren zijn (bergen) met bepaalde wegen die je alleen kan bewandelen.

Het schiet opzich nog wel lekker dus ga nog wel wat verder spelen. Maar naar mijn mening is de naam Farcry verkracht. Crysis is voor mij gewoon de FC2 klaar :P

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarkov
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 13:16

Ik vind je daar wel een beetje te kort door de bocht gaan. Het probleem van Farcry 2 zit hem niet in het feit dat het spel niet lineair is maar in de mening dat het spel erg eentonig en padded is. De wachtposten dragen eigenlijk niets bij aan het spel behalve dat je niet in één keer kunt doorrijden.

Het aantal missies is veel te beperkt. Ik heb inmiddels al vier of vijf van die ‘weapons dealer’ missies gedaan en ze zijn allemaal exact hetzelfde. Stap in de auto, kijk op de kaart waar de vrachtwagens van je doelwit oneindig lang rondjes rijden, rijdt er op je gemak naartoe en schiet onderweg gemiddeld vier of vijf wachtposten leeg. Eenmaal aangekomen schiet je er een granaat tegenaan en klaar is de missie of uit verveling kun je er ook nog voor kiezen om de altijd aanwezige twee gewapende jeeps op te blazen.. Hetzelfde geldt ook voor de meeste andere missies.

Naar mijn idee zou het beter zijn geweest als de missie er als volgt uit zo hebben gezien.
De wapen handelaar verteld dat een rivaal ergens op een bepaald tijdstip het land zal binnen rijden op punt X en vervolgens zal gaan verkopen in dropje Y. Dat betekend dus dat je een beperkte hoeveelheid tijd hebt om van die wapenhandelaar af te komen, maar ook dat je bijvoorbeeld door snel te zijn of de route goed te gokken ook mijnen ofzo te plaatsen om de missie te klaren.

Het zou bijvoorbeeld ook kunnen door wat eerder aan te komen en een depot binnen te sluipen dat je de lading al van te voren kunt opblazen voordat de wapenhandelaar vertrekt.

Misschien zou je bijvoorbeeld de ontvangende partij kunnen omkopen/overtuigen om de wapenhandelaar samen met jouw te overvallen zodat zij de wapens gratis krijgen.

Of je krijgt bijvoorbeeld de missie om de vrachtwagen te stelen en af te leveren bij je opdracht gever. Op zo’n moment moet je dus voorzichtig zijn dat je niet de vrachtwagen sloopt en alleen de bestuurder afknalt. Vervolgens moet je ook nog eens met een logge vrachtwagen terug naar de opdrachtgever zien te komen.

Dat is in 2 minuten mijmeren vier missies die in mijn ogen interessanter zijn dan de standaard missie die je nu telkens krijgt. Naar mijn idee is het kritieke probleem in het spel is dus ook niet de oneindige vrijheid maar juist de oneindige eentonigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het toch zeker een top spel :)

vooral het in de fik steken van het hele landschap >:)

hier een filmpje over hoe ik het landschap bewerk :9

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=W8zIvy5VEKY]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metamarty
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:30

metamarty

Private RocketTwinky reporting

Ik vind het toch opvallend hoeveel negatieve reacties er zijn. Ik heb het spel sinds woensdag en ik vind het gewoon heel erg goed. Met Far Cry en in mindere mate Crysis had ik altijd het idee dat het pad naar de volgende objective al helemaal klaar stond, compleet met een stukje rots waar je achter kon gaan zitten als de gescripte enemy squad getriggered werd. Nu is er eindelijk vrijheid. Ook het alles-vanuit-first-person perspectief spreekt me heel erg aan. Ik heb een enorme hekel aan third person en heb dan ook een haat-liefde verhouding met de GTA serie.

De wapens zijn ook gewoon goed. Zo'n ding jammed ook gewoon als hij oud en gaar is. Heb ik op de schietbaan met goed onderhouden wapens ook last van. Dan blijft er wel eens zo'n huls hangen waardoor hij niet door wil laden. Dit vind ik echt mooi gedaan in dit spel.

En als je last hebt van auto's met suicidale mannetjes die je willen aanvallen dan moet je toch eens wat vaker op pad gaan met de vlammenwerper. Als je die auto aan ziet komen gewoon even uitstappen en dat ding los laten op een auto. Bij voorkeur in gebied met veel heide en bomen.

Dit spel heeft in ieder geval mijn verwachtingen juist overtroffen. Ik was erg bang voor weer een lineair spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 16:42

beany

Meeheheheheh

Zarkov schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:10:
[...]

Ik vind je daar wel een beetje te kort door de bocht gaan. Het probleem van Farcry 2 zit hem niet in het feit dat het spel niet lineair is maar in de mening dat het spel erg eentonig en padded is. De wachtposten dragen eigenlijk niets bij aan het spel behalve dat je niet in één keer kunt doorrijden.
Mja, opzich zijn die wachtposten niet eens zo heel erg. Het is logisch dat er wachtposten zijn. Maar het had wat leuker geweest dat als je voor partij A bezig bent je bij wachtposten van partij A gewoon door kan rijden en bij wachtposten van partij B voor je donder wordt geschoten. Dan zijn alternatieve routes kiezen ook interessant.
...
Ben het verder helemaal met je verhaal eens. En het erge is, volgens mij is het helemaal niet zo moeilijk om dit soort missies erin te programmeren(ben zelf programmeur, kan het wel een klein beetje inschatten).

Ik heb het idee dat ubisoft meer bezig is geweest met de grafische engine dan met de gameplay. Ik had liever geen mooie zonsondergang gehad maar wel leuke afwisselende missies.

Zal niet in een patch gefixed gaan worden. Maar de potentie voor Far Cry 3 is er dan wel, mits ze goed naar de community luisteren(en ze zeggen dat ze dat gedaan hebben aangezien ze de kritiek over de monsters in deel 1 zich hebben aangetrokken).

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
[...]

Het aantal missies is veel te beperkt. Ik heb inmiddels al vier of vijf van die ‘weapons dealer’ missies gedaan en ze zijn allemaal exact hetzelfde. Stap in de auto, kijk op de kaart waar de vrachtwagens van je doelwit oneindig lang rondjes rijden, rijdt er op je gemak naartoe en schiet onderweg gemiddeld vier of vijf wachtposten leeg. Eenmaal aangekomen schiet je er een granaat tegenaan en klaar is de missie of uit verveling kun je er ook nog voor kiezen om de altijd aanwezige twee gewapende jeeps op te blazen.. Hetzelfde geldt ook voor de meeste andere missies.

Naar mijn idee zou het beter zijn geweest als de missie er als volgt uit zo hebben gezien.
De wapen handelaar verteld dat een rivaal ergens op een bepaald tijdstip het land zal binnen rijden op punt X en vervolgens zal gaan verkopen in dropje Y. Dat betekend dus dat je een beperkte hoeveelheid tijd hebt om van die wapenhandelaar af te komen, maar ook dat je bijvoorbeeld door snel te zijn of de route goed te gokken ook mijnen ofzo te plaatsen om de missie te klaren.

Het zou bijvoorbeeld ook kunnen door wat eerder aan te komen en een depot binnen te sluipen dat je de lading al van te voren kunt opblazen voordat de wapenhandelaar vertrekt.

Misschien zou je bijvoorbeeld de ontvangende partij kunnen omkopen/overtuigen om de wapenhandelaar samen met jouw te overvallen zodat zij de wapens gratis krijgen.

Of je krijgt bijvoorbeeld de missie om de vrachtwagen te stelen en af te leveren bij je opdracht gever. Op zo’n moment moet je dus voorzichtig zijn dat je niet de vrachtwagen sloopt en alleen de bestuurder afknalt. Vervolgens moet je ook nog eens met een logge vrachtwagen terug naar de opdrachtgever zien te komen.

Dat is in 2 minuten mijmeren vier missies die in mijn ogen interessanter zijn dan de standaard missie die je nu telkens krijgt. Naar mijn idee is het kritieke probleem in het spel is dus ook niet de oneindige vrijheid maar juist de oneindige eentonigheid.
Iets in de richting van: Spijker op de kop slaan ;)

Heeft Ubisoft eigenlijk al gereageerd op klachten van gamers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

[...]

Het is toch wat dat de volgende tip moet komen van iemand die het spel nog geeneens heeft 8) , maar: als de cirkel groen wordt en je klikt met je linkermuis, dan wordt datgene wat je in het vizier had, op de map gezet. Altijd makkelijk.

[...]

Het nut lijkt mij dat je niet uren hoeft te wachten tot het donker is als je bijvoorbeeld een missie per se 's nachts wilt uitvoeren. Lijkt me logisch. (Had je iedereen moeten horen als ze deze optie niet hadden ingevoerd... :/ ). Of bedoel je iets anders...?

EDIT:
O, ik zie dat Oxellaar dit ook al gezegd had. ;)

[...]

Inderdaad. Ik vind FC2 juist zo leuk omdat je zelf overal de keuze voor hebt. En zo lang zijn die reistijden niet, met een auto ben je zo van de ene naar de andere kant van de map.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het spel nog niet gespeeld, maar als het klopt wat Zarkov zegt dan vind ik het idd ook niet netjes. Dat je dus een missie krijgt waar het doel-konvooi eindeloos rondjes rijdt, zodat je er zeker naar kan toerijden en met zekerheid de missie kan afronden.

Voor de gewone casual gamer waarschijnlijk interessant (minder verwarrend, toch een beetje een 'stabiele' gameplay, doe <x> en het dan ook kunnen doen)

Maar het alternatief wat hij voorstelt is voor de iets meer gevorderde gamer (die toch iets meer diepgang zoekt, en uitdaging) toch héééél wat interessanter.

Die vrijheid en creativiteit, dat is idd wat ik van dit soort games zou verwachten. Haal je het bvb niet (transport opblazen) dan wint één van beide partijen iets aan macht. Gebruik je dat als strategisch drukmiddel? Heb je alles over het doel? Ethisch? Wil je dat wel? Doe je het met opzet? Laat je de npc's weten dat je met opzet een bepaald transport wel of niet hebt aangepakt?

Ook bvb de routes goed gokken, voorbereidingen treffen, een beetje tijdsdruk: allemaal interessante concepten die behandeld zouden moeten worden.

Haal je het niet om bvb 50% van de transporten te saboteren, dan ben je gewoon niet goed in wat je doet (infiltreren, die handel opruimen, die persoon vinden) en daalt jouw belangrijkheid in die spelwereld. Meer tactiek!! (omkopen, noem maar op...) Ik zou het zelf eens moeten spelen, maar als ik het zo lees ga ik hier geen 65 euro aan spenderen.

Ik haal het wel eens uit de budget bak.

Toch apart dat het gewraakte crysis (wat ook door veel mensen slecht werd bevonden wegens gebrek aan inhoud en verhaal en omdat het meer een grafische showcase was) nu ineens als positieve vergelijking aangehaald wordt. (ook al kan de halve gamende pc populatie de game nog niet draaien ;) ) Iedereen had namelijk z'n hoop gesteld op far cry: geen aliens/monsters (klopt), geen hoge systeemeisen (lijkt ook redelijk te kloppen), iets meer beleving (fail?)
Ze zullen bij crytek wel tevreden zijn, lijkt mij :p

Jammer.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sfinx-
Die monsters in 1 zijn uiteraard weer een persoonlijke voorkeur/afkeur. Ik vond deze namelijk wel goed gedaan. De eerste keer dat je die dingen tegenkomt heb je er echt schrik van... en daarna ook :P

Het hele concept van een niet-lineaire game heeft Ubisoft niet zo goed begrepen, lijkt me. Het is meer dan een groot, grafisch knap gebied opstellen waar je steeds maar dezelfde missies of erg op elkaar lijkende varianten moet uitvoeren. Ik zie meer en meer vergelijkingen met Assassins Creed opduiken: het verzamelen van random geplaatste vlagjes <--> zoek alle diamantjes. Vermoord alle bandietkampen/... <--> controleposten. Enzoverder. Allemaal zo gemakkelijk, alsof dit de enige manier was om te zorgen dat er voldoende content in de game was om de casual gamer tevreden te stellen. Ik erger mij hier aan, ik ben geen aapje dat telkens op dezelfde knopjes duwt en dit leuk blijft vinden.

Het kan ook anders. Ik refereer even naar STALKER... je hebt een groot gebied, een hele hoop interessante en gevarieerde missies - die je al dan niet hoeft uit te voeren om de main quest te vervolledigen. Deze missies zijn soms vrij lineair geschreven, bijv. door een stukje gebouw lopen waar je later dus niet meer hoeft te komen, maar ze zijn wel totaal anders en het decor is telkens ook helemaal verschillend. Ok, je moet telkens laden bij de overgang naar een ander gebied, maar dat heb ik er wel voor over.

Deze Far Cry 2 heeft te veel repetitieve elementen voor mij om van een echte shooter te spreken. Nu begint het te veel op een RPG te lijken, waar je ook vaak altijd hetzelfde moet doen [clear dungeon, next please]. Als deze dungeons telkens een grote uitdaging zijn, fijn. Maar dit gevoel heb ik tot nu toe niet bij Far Cry 2.

En bij deze schiet mij nu nog iets te binnen wat ik mis: indoor levels. Past misschien niet in de setting van Afrika maar tis wel weer een variatie in de game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 10:54:

Ze zullen bij crytek wel tevreden zijn, lijkt mij :p

Jammer.
Ik heb ze beide en ik moet eerlijk zeggen crytek vs ubisoft 1-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
[...]

Klinkt als Assassins creed alleen dan met geweren (zelfde saaie opzet)... Blij dat mensen eerlijk zijn mbt de repetitive crap in dit soort games, want voor veel mensen zoals ik is niet geld maar tijd de belemmerende factor bij gamen, en het suckt gewoon wanneer je na een paar uur erachter komt dat je je tijd beter had kunnen besteden.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordRAN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 22:16
EfBe schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:07:
[...]

Klinkt als Assassins creed alleen dan met geweren (zelfde saaie opzet)... Blij dat mensen eerlijk zijn mbt de repetitive crap in dit soort games, want voor veel mensen zoals ik is niet geld maar tijd de belemmerende factor bij gamen, en het suckt gewoon wanneer je na een paar uur erachter komt dat je je tijd beter had kunnen besteden.
Klopt. In het begin is het ff leuk. Dit spel geeft mij niet het gevoel dat ik het wil blijven spelen. Crysis heb ik daarom ook in 1 weekend uitgespeeld omdat ik niet kon stoppen ;-) Far Cry 2 heeft veel, maar blinkt nergens in uit. Daarom speel ik ook liever een ander spel..... alleen naast Crysis zijn er momenteel niet al te veel opties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Houd het nuttig. Daarnaast is zo'n lange quote echt nodig voor één regeltje tekst.

[ Voor 155% gewijzigd door PromoX op 24-10-2008 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EfBe schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:07:
[...]

Idem bij mij (tijd, eigenlijk ook wel geld maar dat is een ander probleem :p ) Ach, ik heb soms vaak wel tijd (of ik maak tijd, wil als student nog wel eens lukken) maar dan voel ik me toch altijd redelijk 'schuldig' dat ik m'n tijd niet nuttiger besteed (wat als student ook wel vaak zou moeten, je kent het wel ;) )

In dat geval speel ik ook liever geen game als AC en zoals het er naar uitziet, ook geen FC2. Veel repititieve actie en in feite alleen maar 'oh' en 'ah' voor het respectieve uitzicht vanop een toren en van de omgeving en zonsopgang. Daarvoor doe ik het niet. Als ik te lang speel heb ik dan ook wel iets van 'waar ben ik mee bezig' :X Behalve dat het dan ook gewoon saai wordt.

Een ander probleem is dat ik vaak games niet uitspeel (wat ik zonde vind). Vooral voor de pc heb ik zo vaak games gekocht die ik eigenlijk 1/4 of zo heb uitgespeeld.

In dat geval haal ik bij m'n toekomstige ps3 liever een game als motorstorm 2 (of little big planet) bvb. De mogelijkheid tot 3-4 potjes spelen en dan kunnen afzetten (en de adrenaline en actie gehad te hebben) spreekt me meer aan. En omdat je niet kan spreken van 'uitspelen'. Elke keer dat je speelt heb je 'de game' gespeeld, namelijk racen/platformen. Dat is eigenlijk wel een constante in m'n gamekeuze :p Zal ook wel persoonlijke voorkeur zijn, ik snap prima dat mensen zich uren kunnen vermaken met AC of FC2...

Eigenlijk, voor mezelf, snap ik de hier heersende afkeer van lineariteit en de voorliefde voor free-roam niet. Free roam wordt voor mij heel snel doelloos en maar een beetje 'rondkutten' door de map. (GTA, FC2, Oblivion, ... In het begin erg leuk als showcase, maar als pure game gaat het snel vervelen) Ik heb 100x liever de filmische en intensieve actie die een lineaire shooter kan bieden (CoD4 O+ , HL2, die gerichtheid en de manier om zo een verhaal te vertellen trekt me meer). Je kan beide combineren volgens mij, maar dan wordt het zooo moeilijk om iets boeiends over te houden. Je moet de speler toch altijd min of meer sturen wat mij betreft.

En dat is iets wat FC1 eigenlijk redelijk goed heeft aangepakt. Ook één vrije wereld, maar toch voelde ik een goede 'flow' en doelgerichtheid in het spel. Je kwam altijd netjes uit waar de devs bedoeld hadden, maar je kon het aanpakken zoals je wil. Dat daar een grote inspanning van de devs bij komt kijken, lijkt me duidelijk. Een goede combo van 'lineariteit' in een 'open environment'

Ook snap ik niet dat de AI hier redelijk slecht bevonden wordt. Ik kan me herinneren dat de AI van far cry best wel goed was (mag ook niet te moeilijk en realistisch zijn uiteraard). Waarom zou ubisoft iets wat goed werkt, vervangen door hun eigen AI code? Don't fix it if it ain't broken.. :X
Voor zover ik me kan herinneren heeft de FC1 AI me toch redelijk aan m'n scherm gekluisterd, lang geleden. Mercenaries die er andere mercs bij haalden, of wachten om de confrontatie aan te gaan tot ze met voldoende manschappen waren. Of omsingelen, en je komen zoeken in de huisjes. Erg goede beleving in elk geval. Het zou jammer zijn als FC2 een stap achteruit is tov FC1 wat betreft enemy AI, dat kon zeker vermeden worden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2008 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Consoleshop kan je dat het beste vertellen natuurlijk. Houd het hier gewoon nuttig en ontopic.

[ Voor 66% gewijzigd door PromoX op 24-10-2008 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Is er iemand hier die Far Cry 2 voor de ps3 heeft en me kan vertellen hoe de game loopt (laadtijden, framerate/framedrops)? Ik hoor daar nergens wat over, maar ik vind zulke dingen toch wel belangrijk. En Ubisoft staat nou niet bekend om zn geweldige (ps3) ports. En ik ben zelf nogal kritisch wat betreft het wel/niet soepel lopen van een game...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Ik begrijp de commentaren van velen hier best (ondanks dat mijn exemplaar nog binnen moet komen), maar als ik de reviews op het net zo bekijk dan vraag ik me af of de meesten niet met een compleet verkeerd beeld aan het spel zijn begonnen. De reviews stippen ook de nadelen aan (met name AI, plot en 'flow'), maar zeggen dat die minpunten ruimschoots onder doen voor de goede kanten van het spel. Voorlopig denk ik dan ook dat de Crysis fans hier gewoon niet aan hun trekken komen als ik het zo lees. En gelukkig verschillen smaken enorm (zelf vond ik Crysis behoorlijk tegen vallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
-RazieL- schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 12:58:
Is er iemand hier die Far Cry 2 voor de ps3 heeft en me kan vertellen hoe de game loopt (laadtijden, framerate/framedrops)? Ik hoor daar nergens wat over, maar ik vind zulke dingen toch wel belangrijk. En Ubisoft staat nou niet bekend om zn geweldige (ps3) ports. En ik ben zelf nogal kritisch wat betreft het wel/niet soepel lopen van een game...
Ik heb de ps3 versie, laadtijden heb je alleen als je de game opstart en de map geladen wordt en als je gebruikt maakt van de bus, dan overbrug je namelijk in 1x een grote afstand en moet de map opnieuw geladen worden.
Framedrops tot nu toe weinig tot niet meegemaakt, gebeurd dan hoogstens als je halve bos in de hens hebt staan en je dan nog in vuurgevecht raakt en er nog meer ontploffingen komen. Dus hier zit niet echt het probleem. Grafisch en qua performance is de game gewoon goed.

Waar ik wel last van heb, is gewoon de bewegingssnelheid van je personage die voelt niet smooth aan als je bijv. Cod4 gewend bent. Ik heb nog niet gekeken of de sensitivity te verhogen valt, maar denk dat dat het niet zal verhelpen. Wat de oorzaak is weet ik niet, maar aan de framerate zal het denk niet liggen, want tijdens het autorijden heb ik hier dan weer geen last van.

Enige wat ik wel lang vind duren is het saven... Eerst zo'n save huisje binnen gaan, naar je bed toe gaan waar je je horloge op een latere tijd moet instellen, klik op X. Hierna krijg je kort filmpje te zien waarin je ziet hoe het landschap verandert naar jou tijds instelling. En hierna krijg je pas de vraag of je de game wilt saven. Dan krijg je zo'n standaard save menu met van die 'blokjes', overwrite file? yes bla bla en dan nog iets van 8-10 sec save. Automatische save functie was wel handig geweest.

[ Voor 9% gewijzigd door HammerNL op 24-10-2008 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 16:42

beany

Meeheheheheh

HammerNL schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:18:
Enige wat ik wel lang vind duren is het saven... eerst selecteren op welk 'blokje' je hem wilt saven, overwrite file? yes bla bla en dan nog iets van 8-10 sec save. Automatische save functie was wel handig geweest.
Dat moet dan echt een PS3 iets zijn. Op de PC is een quicksave in een poep en een zucht gedaan.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
beany schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:21:
[...]

Dat moet dan echt een PS3 iets zijn. Op de PC is een quicksave in een poep en een zucht gedaan.
Ik quote toch ook een bericht van iemand die vraagt om de perfomance ervaring op de PS3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

HammerNL schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:18:
Automatische save functie was wel handig geweest.
F5 = QuickSave

Edit: Sorry hoor, spuit 300

[ Voor 8% gewijzigd door Barca op 24-10-2008 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barca schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 13:29:
[...]

F5 = QuickSave

Edit: Sorry hoor, spuit 300
Idd waar heb je dan ook, in godsnaam die blauw blinkende doosjes voor nodig?? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 19:52

Eijkb

Zo.

Ondanks dat ik het eens ben met de kritieken toch wel een paar vette acties meegemaakt met FC2:

Ik rij in een Jeep Cherokee (luxe uitvoering, iets sneller) met zo'n terreinwagen met machinegeweer erop er achter aan. Geen zin om te stoppen en ik kon ze net voor blijven met die snellere Jeep. Zie opeens een "voetgangerspaadje" naar een gelockte safehouse, dus met bandieten en gooi het stuur om. Daar aangekomen 1 mannetje dood gereden, uit de rijdende Jeep gesprongen. Komt net die terreinwagen met bandieten om de hoek en er staat nog 1 mannetje van het safehouse op mij te blasteren. Ik schiet, Jam. Pak mijn revolver, Jam. Dan maar een granaatje: Klaboem. Terreinwagen weg, mannetje dood en alles in de fik :+

Verder kan het best "Free roaming" zijn maar toch meer favoriet van lineare games met scripted acties. Zit meer spanning en sfeer in vooralsnog. En de open wereld krijg je dan er gratis bij met de multiplayer. Te meer de missies in FC2 inderdaad van 13 in een dozijn zijn en na een paar uur spelen ook geen meerwaarde bieden. En zo open is het allemaal niet. De map is een visgraat van kruispunten en op ieder kruispunt staat een controlepost. Nu heb ik daar weinig moeite mee, ik rijd er gewoon dwars doorheen, al dan niet over de mannetjes heen. Komt er meestal nog een wagentje achter me aan maar goed, da's voor later :D

Maar goed, lees net dat in "wereld 2" ze weer wat uitdagender worden. Ben benieuwd.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Laatst online: 24-08 19:51
Ga a.s. week mijn computer upgraden met 2 gb extra geheugen, moet ik dan ook (zoals op sommige fora staat) mijn Far Cry 2 uninstallen en daarna weer installeren? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Nog een puntje van kritiek :

Waarom is er in Multiplayer gebruik gemaakt van klasses (terwijl dit ook in SP helemaal niet aan de orde komt)?? Ik wil, net als in FarCry1/Quake etcetc, een map maken en wapens neerleggen.... kan niet (ook niet in editor). Je kan dus geen vette Deathmatch maps maken die om wapens zijn heen gebouwd (bv een hoge rots met glider, en alleen met die glider kan je op een plek komen waar dan bv een sniper rifle ligt, zodat niet iedereen gaat snipen); en dat vind ik jammer, dit verpest het gehele deathmatch gevoel voor mij.

Tevens is de online community, zover aanwezig op de pc, ronduit triest, haast geen servers : ranked servers die niet te joingen zijn (game in progess, WTF!?, doe gewoon ranked zoals bij CoD4/BF2 : open matches, en NIET op de console manier) en player matches die of oneindig op het laadscherm blijven staan of simpelweg gewoon niet te vinden zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door BaT op 24-10-2008 14:32 ]

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

b00ster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:27:
Ga a.s. week mijn computer upgraden met 2 gb extra geheugen, moet ik dan ook (zoals op sommige fora staat) mijn Far Cry 2 uninstallen en daarna weer installeren? :(
Alsof je pc dan opstart met 2 nwe geheugenrepen, met de melding "nwe hardware gevonden" ...lol :+

Nee is niet nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Laatst online: 24-08 19:51
Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:43:
[...]

Alsof je pc dan opstart met 2 nwe geheugenrepen, met de melding "nwe hardware gevonden" ...lol :+

Nee is niet nodig dus.
Ow, oke dan heb ik dat verkeerd begrepen... maar bij een eventuele nieuwe videokaart is het wel zo? :P ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:14
En ja hoor ........ de FOV kan je weer niet veranderen. Ben ik effe blij dat ik hem niet gekocht heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
BaT schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:31:
Tevens is de online community, zover aanwezig op de pc, ronduit triest, haast geen servers : ranked servers die niet te joingen zijn (game in progess, WTF!?, doe gewoon ranked zoals bij CoD4/BF2 : open matches, en NIET op de console manier) en player matches die of oneindig op het laadscherm blijven staan of simpelweg gewoon niet te vinden zijn.
Ik heb nog geen MP gespeeld, maar zoals ik nu hoor dat je niet een game kan joinen die al in progress is, dat is gewoon jammer.
Wat betreft de weinig hoeveelheid aan servers, enigste wat ik weet is :
Paul Hulsebosch - Tweakers redacteur:
Er zijn problemen met het opzetten van de Nederlandse servers begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
b00ster schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:49:
[...]

Ow, oke dan heb ik dat verkeerd begrepen... maar bij een eventuele nieuwe videokaart is het wel zo? :P ;) :D
je moet het zo zien, als je drivers moet installeren voor goede werking dan is het beste om je FC2 te uninstallen en dan weer te installen.

Doe je er geheugen in, of een andere floppy driver of voeding dan hoeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaT

BaT

Griffin schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:52:
Wat betreft de weinig hoeveelheid aan servers, enigste wat ik weet is :

[...]
Een server is een server, of ie nou in NL staat of ergens anders in Europa boeit me geen reet... en die zijn er dus ook haast niet..

Product Owner - Connec2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 19:08
RoaDHouse schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:51:
En ja hoor ........ de FOV kan je weer niet veranderen. Ben ik effe blij dat ik hem niet gekocht heb :)
Sinds wanneer is het niet kunnen aanpassen van de FOV een reden om een spel niet te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinjataaa

Pinjataaa

Hit me!

RoaDHouse schreef op vrijdag 24 oktober 2008 @ 14:51:
Dan zal je wel weinig spellen in je collectie hebben 8)7
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Geen 'Yes, ik heb het spel besteld!' en dergelijke reacties.
* DRM: het is vervelend maar er is een revoke systeem als je het spel normaal deinstalleert. Dus houd het ontopic en niet over DRM.
* Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.
* Voor technische problemen / vragen kun je terecht in SPV.