Zoooooooo, en daar ben ik dan eindelijk met mijn bevindingen. Vanmiddag FC2 geinstalleerd op m'n pc. Vervolgens een half uur *@&#^&&@* om van het zwarte scherm af te komen (moest eerst xml aanpassen om alleen maar in het spel te komen, vervolgens DX10 aanvinken en FC2 quiten en herstarten om de res te kunnen veranderen, maar toen werkte het eindelijk...)
Nu net de nieuwe posts hier 'even' gelezen: de meesten vinden het spel dus bagger. En wat vind ik er dan van? Ik vind het... vooralsnog SUPER! Bij sommige commentaren heb ik het idee alsof ik een compleet ander spel speel! Of misschien ben ik gewoon wat makkelijker.
Ik vind de graphics echt super de super. Prachtig! Man, wat mooi! Ik speel op 1680x1050, DX10, Vsync aan, performance opties alledrie op Very high, De andere opties ook allemaal op Very high met alleen post fx en ambient op High. Bloom en HDR aan. En op m'n twee jaar oude E6600 met 8800GTX en 2 Gb ram haal ik in de benchmark een average van 38,84 (max. 51,22 en min. 30.00): ik ben er meer dan blij mee!
Voor de rest vermaak ik me uitstekend met rondrijden, hier en daar een missie doen, wat koffertjes zoeken, etc. Ik doe gewoon waar ik zin in heb en verdiep met niet teveel in de verhaallijn (die toch te vaag is). De auto's rijden heerlijk. Op dit moment is het nacht in Afrika en da's echt heel wat anders dan dag. Erg leuk, die afwisseling!
Ik herken wel veel van de punten waar iedereen problemen mee heeft (veel herhaling, veel rijden), maar ik heb het spel nu 4 uur achter elkaar gespeeld, en het is heeeeeeeel lang geleden dat ik dat gedaan heb. Dus ook al zie ik de minpunten, ik vind het vooralsnog zwaar verslavend. Ik heb nu al weer zin om morgen verder te gaan met m'n rondreis! Heerlijk dat je gewoon kan doen waar je zin in hebt! Maar goed, misschien dat ik het nog een sessie van 4 uur ook zat wordt.
Ik heb in ieder geval niet wat veel anderen hebben: dat ze het meteen al niets vinden. Ik vind het vooralsnog echt een te gek spel en eerlijk gezegd is het wel wat ik verwacht had! (Misschien waren mijn verwachtingen wat reeeler...

).
Ik heb ook alweer een paar keer gehad dat ik ZO in het spel zat, dat ik compleet vergat om het spel te saven... Ik heb dus een paar missies compleet overnieuw moeten doen en zo goed kunnen zien dat het elke keer weer anders loopt, alhoewel het wel gewoon neerkomt op mannetjes neerknallen...

Ben wel blij dat ik kan quicksaven trouwens!
M'n lolligste moment tot nu toe: middenin de nacht moest ik een konvooi uitschakelen. Ik schiet dus iedereen neer en gooi een granaat onder de vrachtwagen. BANG, alles de lucht... en ook mijn eigen auto die ik ernaast had laten staan. Dat werd dus een pokkeneind lopen in het donker, hahaha!
Eerste conclusie: topgame! Ik vind 'm heerlijk! Met dank aan alle negatieve posts hier, want daardoor had ik er eigenlijk haast geen verwachtingen meer van...