Zonet heb ik ook even FC2 gespeeld op de PC versie en moet zeggen dat ik best positief over het spel ben. Wel vind ik dit spel weer erg overhyped en vallen bepaalde zaken toch een beetje tegen in tegen stelling tot Crysis die naar mijn mening veel realistischer en spectaculairder was.
Postief:
- Zeer mooie graphics met alles full 2xAA en dat op een GTS8800. Schaduwen en textures zijn werkelijk prachtig net als de omgevingen en de dag en nacht cyclus.
- Het speelt als een trein. Totaal geen last van framerate droppings. Het spel zit dus goed inelkaar.
- Wapens zijn erg tof met name de vlammenwerper i.c.m. wind. Heel gaaf gedaan.
- Dag en nachtcyclus en het gevoel van tijd in de game.
- Weersomstandigheden
Negatief:
- Voice acting van de personages zijn bagger slecht. Bijna onverstaanbaar, te snel en gevoelloos.
- Je personage is visueel goed te zien maar qua spraak uuhh...tja spraakloos.

Erg jammer.
- Veel objecten zijn te statisch. Zo kon ik niet verder lopen omdat er een kip

in de weg stond.
- Schademodel is te beperkt. Als je alles in de fik kan steken waarom dan ook geen gebouwen kunnen laten instorten die na een bepaalde periode weer zijn herstelt. Met een .50 alles aan gort schieten terwijl de houten huisjes blijven staan. Yeah right
- Open spel wereld van 50 km2 komt niet helemaal tot z'n recht. Althans niet in het begin en dat vind ik jammer. Het blijft een bepaald pad wat je kan bewandelen net zoals in Crysis terwijl ik daar meer het gevoel had van vrijheid.
- AI van vijanden werkt niet helemaal lekker. Zo werd ik toch geraakt terwijl ik verscholen zat en vijanden stappen geen gebouwen binnen om te controleren of je daar ben.
- Iets teveel een bruine filterkleur over het scherm wat me teveel doet denken aan mijn toilet. Erg jammer.
Uiteraard zijn sommige dingen mierenneukerij maar een spel als Farcry 2 die net zo overhyped is als Crysis deel 1 vind ik Crysis toch beter qua graphics, geluid, sfeer en besturing. Alleen de performance was minder.
Cijfer: 8,5