Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Ik speel op 1920x1200 @ DX10, 2xAA en alles op high, en een paar dingen op very high (sommige dingen gaan tot ultra, niet alles). Ik weet niet wat de framerate is, FRAPS zorgt ervoor dat ik lagere FPS haal...Jokuh schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:03:
Ah kijk, Rappie is blij
Ziet er goed uit. Zeker het proberen waard!
Hoe is je FPS? Ik ga binnenkort ongeveer dezelfde apparatuur halen...

Ik zal eens kijken of ik ergens een benchtool kan vinden, of een command waarmee je de FPS kan zien.
Hij draait iig heerlijk,
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 21-10-2008 18:36 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Ik heb hem net gekocht bij Dynabyte, daar krijg je 10% korting als je zo'n pasje hebt (je kan hem ook laten maken). Dat is toch weer 5 euro!
Ik vind het wel lomp dat je niet vrij rond mag lopen, als je over de lijn gaat krijg je malaria
@ Hierboven: ~ indrukken en showfps 1 typen.
WTF, ik kan het spel niet meer in fullscreen spelen nadat ik het op DX10 heb gezet
Terug zetten naar dx9 heeft geen nut, resoluties veranderen werkt niet en er is ook geen window optie in het spel te bekennen

Fixed: De GamerProfile.XML had een regel met Fullscreen="0". Deze heb ik op 1 moeten zetten.
Wel raar dat deze zonder dat ik ergens aangezeten heb op 0 is gaan staan
Edit... Als ik ALT+TAB dan gaat hij weer windowed en moet ik alles opnieuw veranderen

[ Voor 41% gewijzigd door Pinjataaa op 21-10-2008 20:09 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Edit: Ik moet zeggen; ik vind het knap irritant worden om telkens op een knopje te drukken om de map te zien..
[ Voor 28% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 21-10-2008 19:41 ]
Verwijderd
Ik antwoord ook maar even....ik had hetzelfde.Y3LLoW schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:25:
Rappie hoe heb je het ''kamer-probleem'' nou opgelost?
Ik had de hotfix van ATi al geinstalleerd, voordat ik de game had geinstalleerd, kreeg toen de vastlopers in de kamer.
Ik heb nogmaals die hotfix eroverheen geinstalleerd, en nu heb ik nergens meer last van.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
Vista Ultimat 64 bit trouwens....
Je moet toch altijd op een knop duwen om in iedere game de map te zien te krijgenKn4kw0r5t schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:37:
Met even naar de stad gegaan, en een paar exemplaren in handen kunnen krijgen (voor vrienden en mezelf). Geweldig spel, speel hem op me 360.
Edit: Ik moet zeggen; ik vind het knap irritant worden om telkens op een knopje te drukken om de map te zien..
"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Verwijderd

Opvallend... Dit is de eerste game waarbij dat zo is.
Verwijderd
Viel mij idd ook al op, maar heb inmiddels wel weer een vastloper gehad....RappieRappie schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:05:
De game draait trouwens veel beter onder DX10 dan DX9.
Opvallend... Dit is de eerste game waarbij dat zo is.
Als ik het huisje uitloop richting dat 'dorpje' dan lijkt het net of hij snel langzaam snel langzaam loopt, echt frustrerend..
Zelfs als ik het op medium zet met 1440x900 hakkelt het zo
640x480 en het hapert ook
[ Voor 22% gewijzigd door Pinjataaa op 21-10-2008 20:56 ]
Verwijderd
Nee, dat meen je toch niet?!? Dat is in feite hetzelfde als een onzichtbare muur! Ik wil overal gewoon kunnen lopen!Pinjataaa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 18:46:
Ik vind het wel lomp dat je niet vrij rond mag lopen, als je over de lijn gaat krijg je malaria
En ik baal meer en meer dat ik 'm online besteld heb.
Oke voor jou zal ik het duidelijker uitleggen, je hebt de volledige map, deze is opgedeeld in een klein stukje, hieromheen zit een rood gedeelte, waar je dus nog niet mag komen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 20:59:
[...]
Nee, dat meen je toch niet?!? Dat is in feite hetzelfde als een onzichtbare muur! Ik wil overal gewoon kunnen lopen!
En ik baal meer en meer dat ik 'm online besteld heb.
Als je daar in loopt krijg je last van je malaria en sterf je. Dus ik heb maar 5% van de map waar ik nu kan lopen.
Kijk maar: http://img387.imageshack.us/my.php?image=mapod7.jpg
Mja 't spel loopt toch bagger bij mij, hij loopt alsof hij 1 half been heeft ofzo..
[ Voor 10% gewijzigd door Pinjataaa op 21-10-2008 21:05 ]
Verwijderd
Dank je, dank je.Pinjataaa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:02:
[...]
Oke voor jou zal ik het duidelijker uitleggen
Net bij de status van m'n GCshop bestelling gekeken: staat nog op betaald. Je zal zien dat ze het pas op de officiele release datum opsturen... De volgende keer dat ik een spel echt graag wil hebben, pre-order ik 'm niet meer online!
Bij Dynabyte vertelde hij dat het vandaag gewoon de release datum was hoor
Is het iemand al gelukt om online te spelen?? Ik blijft maar gekicked worden door punkbuster
Grafisch ziet er gewoon netjes uit niet veel op aan te merken. Echter vind ik het wel jammer dat er weinig (geen) interactie is tussen het personage wat je speelt en met de personen met wie je praat. (hij praat niet terug) Dit zal wel komen omdat je uit een stuk of 6 hoofdpersonen kunt kiezen en de developer zeker geen zin had om voor ieder personages de hele story line opnieuw in te spreken...
Tot nu toe ben ik niet echt grote open vlaktes tegen gekomen en zit je meestal toch een beetje op gesloten tussen wat gesteente
Eerste 5 min dacht ik van: valt wat tegen, maar begin in het meer te waarderen.
[ Voor 23% gewijzigd door HammerNL op 21-10-2008 21:21 ]
Misschien kan je handmatig pb updaten met pbupdat.exe die je op evenbalance.com vind ?Pinjataaa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:19:
Jup, je moet telkens een missie doen en dan kan je weer een straatje verder. Ik vind het juist fijn als je helemaal vrij bent, hopelijk komt dat straks nog.
Bij Dynabyte vertelde hij dat het vandaag gewoon de release datum was hoor
Is het iemand al gelukt om online te spelen?? Ik blijft maar gekicked worden door punkbuster
Ja, ik heb al deathmatch gedaan (online), mijn eerste impressie is dat je (te) veel kogels nodig hebt om iemand om te leggen. Wel leuk is dat je continu geheald kan worden door dus jezelf 'te genezen', de ene keer dislocated shoulder, andere keer een kogel, ziet er goed uit!Pinjataaa schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:19:
Mijn CD-KEY had een paar 0-en, waarvan je niet kon zien of het nou een nul of O was... kijk goed of je niet iets verkeerd doet.Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:21:
Heeft FC2 ook weer dat gezeiver met een cdkey die maar steeds niet werkt, of hebben ze nu een ander systeem ?
[ Voor 57% gewijzigd door BaT op 21-10-2008 21:28 ]
Ja dit gevoel heb ik nou ook Hammer.. Heb ook de ps3 versie en moet zeggen dat het er erg goed uitziet maar de gameplay en de interactie tussen de personages vind ik echt tegenvallen. Je rijdt met je Jeep veel tussen gesteente wat mij ook veel opvalt.. Maar ja misschien ff doorspelen en gewoon genieten van deze game..HammerNL schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:20:
Heb de ps3 versie sinds vanmiddag, en zou eigenlijk willen voelen hoe het met muis speelt, vind de besturing met de controller niet zo smooth aanvoelen, als bijv. Cod4.
Grafisch ziet er gewoon netjes uit niet veel op aan te merken. Echter vind ik het wel jammer dat er weinig (geen) interactie is tussen het personage wat je speelt en met de personen met wie je praat. (hij praat niet terug) Dit zal wel komen omdat je uit een stuk of 6 hoofdpersonen kunt kiezen en de developer zeker geen zin had om voor ieder personages de hele story line opnieuw in te spreken...
Tot nu toe ben ik niet echt grote open vlaktes tegen gekomen en zit je meestal toch een beetje op gesloten tussen wat gesteente
Eerste 5 min dacht ik van: valt wat tegen, maar begin in het meer te waarderen.
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Wilde gewoon hem al hebben liggen hier en dit topic doorlezen over eerste reacties en eventueel bugs etc.
Ben echt heeeel erg benieuwd !!! Hoop dattie lekker loopt op mun pc-tje straks, maar denk het wel:
- amd 4200 X2
- 4 GB geil
- 2 maal 9600GT XFX XXX in SLI
Dit weekend gaat niemand mij zien in ieder geval, alleen de characters in het spel denk ik ...
[ Voor 4% gewijzigd door JediUberknaft op 21-10-2008 21:36 ]
Kortom; iedereen die het spel heeft besteld en nog niet binnen heeft; het is een goede game die je naarmate je het wat langer speelt je inderdaad ook meer gaat waarderen!
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
Zelfde makers... same engines.... dus vergelijkbaar materiaal...Hacku schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:40:
Waarom al die vergelijkingen naar Crysis? Het is de opvolger van Far Cry - niet Crysis - en Far Cry draaide in die tijd ook erg vlotjes.
FarCry draaide in die tijd voor jou misschien soepel, maar voor 80% van alle andere gebruikers niet echt hoor. wat bij FarCry 2 wel duidelijk veranderd tov de systeemeisen.
Etuuuuuh!
Wat betreft de vergelijking tussen farcry en crysis, ik heb voordat farcry2 uitkwam nog crysis en crysis warhead gespeeld en moet zeggen dat de opbouw van de 'wereld' van farcry2 toch wel behoorlijk overeen komt met die van crysis. Ben zelfs aan 't begin in de war geweest omdat ik de cloakmode niet kon vinden

Ook vind ik FC2 wel wat weghebben van STALKER wat betreft personages en missie's.
Al met al tot nu toe een goed spel.
Beeld: Gelwedig! Zeker het 24 uur cyclus! Zonsondergang
9/10
Geluid: (z-5500, optisch) Mooi vond bij het begin niks bijzonder, maar toen ik de muziek uitschakelde in de menu... owowow
10/10
AI: Moah er zitten fouten in maaaaaaaar... toch vind ik het geweldig. Ik schoot iemand neer met mijn sniper, en ging vervolgens naar die lijk toe lopen, toen ik de lijk naderde hoorde ik mensen schreeuwen ( he... ik kan niet meer herinneren dat die gozers engels of Nederlands praatte
7,5/10
Gameplay: Je zit er echt in, alles doe je met je handen en je ziet je handen

9/10
Verhaal: Uitmuntend !
9/10
Conclusie: Een héle goeie game vooral de grafische kant
Totaal: 8.9
[ Voor 4% gewijzigd door FireBladeX op 21-10-2008 21:51 ]
[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]
En sowieso zet ik altijd gelijk muziek in de game uit, maakt het veel realistischer (alsof er een orkestje met je meeloopt terwijl je daar rondloopt ... Komt er spannend stuk, gaan ze in 1x harder spelen ... lol ... opzouten dus ! )
Jihoeee .. Begin echt helemaal enthousiast te worden nu !!! ... Damn was het maar vrijdag ... Of misschien toch maar ziek melden do en vrij ... Malariaatje opgelopen zeg ik dan wel
Ik blijf voorlopig dit topic in de gaten houden totdat ik pc-tje heb geupgrade deze vrijdag avond.
[ Voor 21% gewijzigd door JediUberknaft op 21-10-2008 22:01 ]
Crysis game developer Crytek and published by Electronic ArtsZelfde makers
Far Cry 2 game developed by Ubisoft Montreal and published by Ubisoft
Of ik heb wat gemist, of dit zijn niet dezelfde
Volgens mij had ik toen een Radeon 9800 Pro, en veel mensen hadden zo'n kaart.FarCry draaide in die tijd voor jou misschien soepel, maar voor 80% van alle andere gebruikers niet echt hoor. wat bij FarCry 2 wel duidelijk veranderd tov de systeemeisen.
oa ikke ... ( wel zwaar occed btw ) alleen had nog te weinig ram in mijn pc en daardoor liep hij toch niet echt lekker .. toen ik in 1x 1GB erin had zitten liep hij als een trein. Jeetje wat gaat dat allemaal hard toch eigenlijk ..Hacku schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:01:
[...]
Volgens mij had ik toen een Radeon 9800 Pro, en veel mensen hadden zo'n kaart.
Yep, die had ik toen ookHacku schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:01:
[...]
Crysis game developer Crytek and published by Electronic Arts
Far Cry 2 game developed by Ubisoft Montreal and published by Ubisoft
Of ik heb wat gemist, of dit zijn niet dezelfde
[...]
Volgens mij had ik toen een Radeon 9800 Pro, en veel mensen hadden zo'n kaart.
In de faq staat dat je met de pc versie kan quicksaven (voor zover de adviseur van ubisoft wist)
Toch heb ik nu al een paar ker de ergernis voorbij zien komen dat je alleen kan saven in safehouses ?
Spelen deze mensen dan op Xbox/PS3 of kan je op de pc ook niet ff quicksaven?
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Je kan gewoon in het menu saven hoorjustifire schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:12:
Hoe zit dat nou met saven ?
In de faq staat dat je met de pc versie kan quicksaven (voor zover de adviseur van ubisoft wist)
Toch heb ik nu al een paar ker de ergernis voorbij zien komen dat je alleen kan saven in safehouses ?
Wel grappig in multiplayer als je de berg af glijd, kan je er ook gewoon weer opglijden.
Verder vind ik het wel jammer dat je 100 kogels nodig hebt om iemand neer te schieten, beetje onrealistisch!
Verwijderd
ff op escape rammen en je kan daar savenjustifire schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:12:
Hoe zit dat nou met saven ?
Ach, je kunt het zo opvatten. Je kunt ook nadenken. Ik had het er ook bij kunnen zetten;Tr!gger schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 19:47:
[...]
Je moet toch altijd op een knop duwen om in iedere game de map te zien te krijgen?
Een minimapje van je omgeving was altijd nog handig geweest dacht ik zelf.
Verwijderd
Als je maxfps op 30 zet heb je geen last meer van de irritante hakkelige bewegingen in het spel.
Ik heb het ontdekt doordat ik met Fraps een filmpje wou maken om te laten zien hoe irritant het is, maar als je met Fraps opneemt zet ie de FPS automatisch op 30FPS.
Het is niet zo dat hij dan hapert oid, terwijl je dat wel zou denken bij 30FPS
Ik heb het nu even goed kunnen spelen en ben nu best wel positief, hetgene wat ik te klagen had kwam vooral doordat ik nog in de 'leerfase' van het spel zat. Nu ik aan het echte spel ben begonnen is het een stuk mooier en kan je alle kanten op! Super!
[ Voor 26% gewijzigd door Pinjataaa op 22-10-2008 00:23 ]
Meer heb ik niet nodig
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Het loopt behoorlijk goed (2900xt, e6600, 2gb) en ziet er erg mooi uit
Mijn vlammenwerper is nu echt stuk
Ik begrijp nu ook wat mensen bedoelen met het overleven naar je missies doelen... continu van die irri rebellen op je nek; terwijl het al irri genoeg is om naar de andere kant van de map te scheuren... laat staan dat je om de 200 meter je auto moet repareren

Voor de rest nog wel steeds een leuk spelltje hoor
[ Voor 5% gewijzigd door BaT op 22-10-2008 00:47 ]
Lees even de review op tweakers en je weet precies wat 't idee achter 't spel is.
reviews: Review Far Cry 2
Heel erg bedankt!dr_dreey schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:50:
@RMB.
Lees even de review op tweakers en je weet precies wat 't idee achter 't spel is.
Ik ga hem denk ik kopen!

Edit:
En de 2e
En de 3e
[ Voor 28% gewijzigd door Pinjataaa op 22-10-2008 04:07 ]
Ik zit al aan 4Pinjataaa schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 01:35:
Ik heb mijn 1e crash naar Windows ook al gehad hoor!

Gelukkig druk ik nu om de kilometer op F5, scheelt een hoop
Ik heb het spel nu al een paar uur gespeeld, zonder vastlopers (nvidia 177.83). Enige tot nu toe is een safehouse waar ik gewoon niet in kan komen (ook niet na het spel opnieuw gestart te hebben), maar das gewoon een bug.
[ Voor 47% gewijzigd door BaT op 22-10-2008 02:14 ]
Ja, je was lekker geconcentreerd bezig:Avalaxy schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 22:30:
Heb het spel net even zitten spelen bij Ubisoft, monsterlijk op zo'n meeeeeeega schermNog niet genoeg gespeeld om een oordeel te vellen, maar kheb hem nu toch liggen hier, maar eens goed op z'n staart trappen van de week

Net als Griffin & D. Ninjai:

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik was uitgenodigd door Michiel Verheijdt van Ubisoft (dank daarvoor nogmaals) en mog een paar mensen uitnodigen. Dus dat maar gedaan.
Er komen nog reviews van alle genodigde op de specialpage te staan, maar deze moeten eerst gemaakt worden.
Het oordeel wat ik nu snel kan geven is dat het spel goed opgezet is en zelfs op de laptop(waar je mij op ziet spelen in de 2e foto van atlex) nog redelijk trekt op low/medium. Dit had ik niet echt verwacht moet ik toegeven.
Verder heb ik ook even gespeeld op de Xbox360, nu ben ik geen fan van schooters op consoles dus heb niet naar de controls gekeken, maar naar hoe het eruit zag. De PC is wat mooier (vooral op de brute computers die MSI had geleverd) maar de Xbox draaide het spel bijzonder goed, en dit had ik niet verwacht.
Verder nog 1 aanvulling op de vraag die vorige week gesteld werd.
De vraag was of de wapens van de vijand ook konden vast lopen.
Het antwoordt was hierop 'nee', echter dit blijkt wel te kunnen, en de vijand pakt zelfs soms zijn sidearm erbij om je verder naar de galemiezen te schieten.
Verwijderd
Kan je dat eens rap testen?HammerNL schreef op dinsdag 21 oktober 2008 @ 21:20:
Heb de ps3 versie sinds vanmiddag, en zou eigenlijk willen voelen hoe het met muis speelt, vind de besturing met de controller niet zo smooth aanvoelen, als bijv. Cod4.
Verwijderd
Nee, 4 nVidia GPU's zijn ook bijna niet werkend te krijgen... Dat heeft het verleden uitgewezen.AtleX schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:38:
Er stond gisterenavond bij Ubisoft een machine met 2x 9800x2 kaarten, maar die kregen ze niet fatsoenlijk werkend in FC2.
In games waarin CF schaalt, schaalt QCF meestal ook nog wel wat...
Misschien probeer ik het wel.
Ja, ikVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:53:
Ik weet dat dit lichtelijk OT is, maar zijn er hier meer mensen die FC2 besteld hebben bij de GCshop? Ik kijk net op hun site en daar staat dat de levertijd van FC2 drie tot vijf weken is...! Weet iemand heeeeeeel toevallig of dat ook geldt voor de eerder bestelde games? Ik ga natuurlijk geen weken wachten! Ik weet dat ik ze zelf kan bellen, maar dat kan pas vanaf 13.30 en ik kan vandaag alleen eind van de ochtend even de stad in... dus ik zou nu al graag willen weten of er nog kans is dat ik via de GCshop vandaag of morgen alsnog het spel krijg... Dit is echt de eerste én laatste keer dat ik een spel pre-order online.
Ik ga GCshop ff mailen, doe jij dat ook?
Yo.
Verwijderd
Nou, je leest niet alleen wat het idee achter het spel is, maar ook wat er allemaal gebeurt.dr_dreey schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:50:
@RMB.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 09:30 ]
Nou had ik gister erg weinig tijd, maar zit in het spel nou ook die map editor? Of wordt die later apart gereleased?? (PC Versie)
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Zoals in de faq te lezen is (op de specialpage) zit er op de DVD ook de mapmaker waarin je de MP maps kan maken.beany schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:47:
Ik ben toch wel onder de indruk. Al vind ik dat malaria gedoe wat minder. Het spel is zonder malaria al pittig zat.
Nou had ik gister erg weinig tijd, maar zit in het spel nou ook die map editor? Of wordt die later apart gereleased?? (PC Versie)
Gister bij Ubisoft heb ik hier heel even (paar minuten) naar gekeken en het vergt wat oefening maar is zeker te doen.
Ik had iets meer verwacht van mijn systeem qua prestaties. maar aan de andere kant. Het is een oud beesje haha.
Ik draai Alles Ultra en Very High enzo met shadow op Medium. Op ong 30fps op 1024x768. Als ik op 1280x1024 doe dan moet alles op Medium/High
In april upgrade hopelijk. Dus dan vollekracht vooruit
Ik heb nog geen vast lopers gehad. En heb gemerkt dat het spel wel even wennen is. Bijv. Als je die map in je handen hebt, en je wilt met je Binoculaire kijken, dan zit die map gruwelijk in de weg voor een snel overzich waar je wilt kijken haha. Voor de rest ziet het er wel goed uit. maar had ik op een een of andere manier meer verwacht.
Edit: Ik heb niet de nieuwste Drivers van ATi. misschien dat ik daar nog iets meer mee kan winnen. het is alleen wel een oudere kaart. dus alle optimalisaties zijn eral denk ik
[ Voor 10% gewijzigd door Kuhr89 op 22-10-2008 10:05 ]
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Vanavond ben je de eerste

Simpel: Kill the JackalRMB schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 00:15:
Wat is eigenlijk het doel in het spel? Of moet je maar wat aankloten...
Daartussen moet je idd wat aankloten.
Edit: heb ook geen crashes en vastlopers gehad alleen als ik alt-tab reageert hij niet meer.
[ Voor 5% gewijzigd door Bazvv op 22-10-2008 10:10 ]
Verwijderd
haha lache man leuk24" FullHD scherm van Samsung als ik het goed zieAtleX schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 08:04:
[...]
Ja, je was lekker geconcentreerd bezig:
[afbeelding]
Net als Griffin & D. Ninjai:
[afbeelding]
Quad SLI hehe ook wel grappig, alleen dat ze niet goed werkte kan een spel patch of een driver update wonderen doen dat is het ook vaker geweest met ATi setups als andere VGA opstellingen, alles is wel op te lossen en FC2 is ook met net vers dus bij sommige VGA bedrijven kunnen idd hier en daar wat scheef zitten wat nog recht getrokken moet worden
Well heerlijke pics man en die helse muur met games haha geweldig
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 11:10 ]
Viel mij ook op, vond dat vrij slecht. Het begin spoileren heeft totaal geen toegevoegde waarde in deze review, het maakt de review er alleen maar slechter op.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:24:
Nou, je leest niet alleen wat het idee achter het spel is, maar ook wat er allemaal gebeurt.Ik vond de beschrijving van het begin van het spel nogal spoiler-achtig (en heb dus niet verder gelezen). Een review is ook mogelijk zónder elk detail te vermelden.
Verwijderd
ja idd dat viel mij ook erg op, dat zijn toch dingen die men zelf liever ontdekt , wnant dat verziekt de sfeer voor de gene die het spel nog niet gedaan hebbenBenotti schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 10:58:
[...]
Viel mij ook op, vond dat vrij slecht. Het begin spoileren heeft totaal geen toegevoegde waarde in deze review, het maakt de review er alleen maar slechter op.

Een review maken zonder iets te vertellen over het spel is lastigVerwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:12:
[...]
ja idd dat viel mij ook erg op, dat zijn toch dingen die men zelf liever ontdekt , wnant dat verziekt de sfeer voor de gene die het spel nog niet gedaan hebben
Als je als gamer het allemaal niet wil weten dan lees je de hele tekst niet en spring je door naar de conclusie. Want dat is wat ik doe.
Ik ga straks proberen met mijn review (welke ik voor ubisoft ga schrijven) om zo min mogelijk prijs te geven. Het voordeel is echter wel dat ik weinig verhaallijn heb gespeeld, ik heb getracht alles helemaal in de fik te zetten gister avond etc, etc.
De gameplay is ook prima in orde maar wat mij betreft zou iedereen inclusief mijzelf wel wat eerder dood mogen gaan. Zeker als je meer dan 6 kogels in iemand zonder t-shirt moet pompen voordat die persoon eens tegen de vlakte gaat dan wordt het mij toch iets te onrealistisch.
Ook vind ik dat het spel veel minder details vertoond dan dat ik verwacht had. Nadat ik een keertje langs een check-point was gescheurd zat mijn trouwe bolide vol kogelgaten, op het moment dat ik even weg kijk en omdraai ziet de auto er weer fraai uit behalve de rook die opstijgt uit de motorkap. Een doorzeefde persoon op de grond ziet er ook niet echt gehavend uit. Ik hoef niet perse vliegende ledenmaten of zo maar iets van schade zou ook wel mogen. Ook granaten hebben af en toe nogal vage eigenschappen. Een keertje een granaat op een beetje onhandige wijze tegen de grond aangeschoten en het ding blijft daar gewoon op grond niveau draaien totdat er een auto overheen rijd.
Al met al een goede game die met wat meer aandacht voor details nog een stukje beter had kunnen zijn.
Dan heb je deze review niet gelezen. Zoals gezegd heeft die spoiler totaal geen toegevoegde waarde.Griffin schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:17:
[...]
Een review maken zonder iets te vertellen over het spel is lastig.
Zoals ik al zei, ik heb de review niet helemaal gelezen omdat er soms gewoon spoilers in staan. Net even gelezen en snap wat je bedoeld (over het begin stuk). (tja moet wel weten waar je het precies over hebt).Benotti schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:31:
[...]
Dan heb je deze review niet gelezen. Zoals gezegd heeft die spoiler totaal geen toegevoegde waarde.
Die spoiler heeft geen toegevoegde waarde. Maar zoals ik al zei is het lastig om een review te schrijven en er niets over het spel in te zetten wat iets in de vorm van een Spoiler kan bevatten etc. (mijn mening)
Uiteraard. Als lezer hou je er ook wel rekening mee dat bepaalde dingen (noodgedwongen) prijsgegeven zullen worden, maar een beetje fatsoenlijke reviewer mag wel weten waar de grens ligt.Griffin schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 11:45:
[...]
Die spoiler heeft geen toegevoegde waarde. Maar zoals ik al zei is het lastig om een review te schrijven en er niets over het spel in te zetten wat iets in de vorm van een Spoiler kan bevatten etc. (mijn mening)
[ Voor 90% gewijzigd door PromoX op 22-10-2008 13:28 ]
Verwijderd
Zo, ik heb ondertussen al antwoord (dat viel me mee!). De levertijd was een vergissing en ze hebben het nu ook al aangepast op de site. Er werd daarnaast gezegd dat mijn bestelling 'naar verwachting' morgen wordt verzonden. Ik heb dus nog maar even terug gemailed of dat vandaag niet zou kunnen...VonFoX schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 09:16:
[...]
Ja, ik![]()
Ik ga GCshop ff mailen, doe jij dat ook?
Ik heb ook antwoord van GCshop. Niets aan de hand dus.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:27:
[...]
Zo, ik heb ondertussen al antwoord (dat viel me mee!). De levertijd was een vergissing en ze hebben het nu ook al aangepast op de site. Er werd daarnaast gezegd dat mijn bestelling 'naar verwachting' morgen wordt verzonden. Ik heb dus nog maar even terug gemailed of dat vandaag niet zou kunnen...Maar al met al loopt het volgens verwachting. Alsnog een paar dagen later dan degenen die 'm in de winkel gekocht hebben, maar ach... misschien is tegen de tijd dat ik het spel nu krijg de eerste patch al uit, haha.
Yo.
Verwijderd
Nope, weten wij niet.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:52:
Is dit eindelijk eens een game zonder Securom activatie ellende, 5 keer installeren en dat soort ellende? Iemand enig idee?
Geen idee. Maar ik snap eigenlijk niet echt waarom ze nou zo graag willen dat je de originele DVD in de speler hebt zitten. Er zit al een activatie methodiek in(via een online server) die precies bij houd welke key op wat voor soort machine is geinstalleerd. En de activaties zijn al gelimiteerd. Ook op basis van PC hardware geloof ik.Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:52:
Is dit eindelijk eens een game zonder Securom activatie ellende, 5 keer installeren en dat soort ellende? Iemand enig idee?
Dus het probleem blijft bestaan dat als je DVD kapot is je een probleem hebt
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
En over dat securerom gebreuren: volgens mij is deze nog veel irritanter... Zonder on-line verbinding kom je er niet geloof ik.
[ Voor 33% gewijzigd door Darth Malak op 22-10-2008 14:00 ]
Op de console moet je volgens mij met checkpoints aan de slag. Op de PC is een quicksave methode waardoor je op elk willekeurig moment kan saven.Darth Malak schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:58:
Vraagje over het saven op de 360. Is bij de 360 ook op elk moment te saven of wordt er weer gewerkt met die irritante checkpoints???
Verwijderd
Alleen omdat je niet kan saven wanneer je wil?Darth Malak schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:17:
Thx... beany... ik laat Farcry 2 dus maar in de schappen liggen.
Safehouses op de PC zijn dan ook vooral nodig om je tijdstip van de dag te creeeren, voor de rest geen toegevoegde waarde.
Guns haal ik bij de Weapons dealer (die zijn beter dan die je van je vijanden kan oppakken, paar uur gespeeld en nog geen jam gezien) en ammo kan je van elke vijand krijgen, maakt niet uit welk gun ze hebben, zolang hij maar uit dezelfde klasse is. (ik had mp5 silenced, vijanden schieten tot nu toe vooral met G3's, en je kan over die guns heen lopen voor ammo (dus niet ruilen).
Het lijkt erop dat Ubisoft een beetje de weg kwijt is : zie Assassins Creed, Far Cry 2 is ongeveer hetzelfde: Super wereld met heel veel potentie (en speelt ook wel lekker weg, net als AC), maar ze verneuken beide games met saaie (de eerste keer zijn ze al niet bijster interessant) side missies (die je in beide games ook nog eens verplicht moet doen om met de main story verder te komen) die ook nog eens inspiratie loos irritant herhaald worden (eveneens in beide games....).Hacku schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:30:
Lekker boeiend dat saven, er zijn genoeg games waarbij je enkel op bepaalde punten kan saven, en die ik allemaal zonder frustraties uitgespeeld heb. Wat mij vooral interesseert is de speelduur: ik hoop echt dat die op 50 uur ligt (maar dan mag het verhaal niet saai gaan worden).
[ Voor 45% gewijzigd door BaT op 22-10-2008 14:50 ]
Nog een punt (niet negatief), heb moeite met het spotten en neerknallen van vijanden in gebieden met veel begroeiing. Je ziet ze en dan begin ik met schieten en raak ik ze helemaal kwijt.
Waarom kunnen de banden van de auto's niet lek...
Er is een nieuwe betadriver optimized voor FC2.
Link naar Tweakers:
meuk: Nvidia Geforce 180.42 bèta
Heb 'm net geinstalled en een paar benchmark runs gedaan.
X:\Program Files\Ubisoft\Far Cry 2\bin\FC2BenchmarkTool.exe (hier te vinden)
Heb geen vergelijkingsmateriaal daar mijn vorige driver 178.24 crashte ism benchmarktool.
Draai met nforce790i q9450(3.6) 2gb ram en 8800gtx sli op 1920*1200 alles ultra en 2*AA
Min fps 38
Average 55
Max 65
ja die map blokkeert je zicht als je je kijker wilt richten voordat je inzoomt, heb ik ook last van. en als ik ga schieten moet ik ook vaak even stoppen om te kijken waar ze nou weer uithangenHammerNL schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:45:
Dat kijken en locken met je verrekijker werkt echt belabberd, vooral om dat je de verrekijker niet gewoon los kan hanteren maar ook nog met zo’n map in je klauwe loopt… Ik had het liever zo gezien als in de eerste Farcry: zo’n verrekijker die automatisch dingen lockt en op je kaart aanbrengt (vooral vijanden waren handig). Verder snap ik het nut er niet zo van, als ik een kamp binnen loop/sluip zie ik ook wel zonder verrekijker zo'n machinegeweer staan.
Nog een punt (niet negatief), heb moeite met het spotten en neerknallen van vijanden in gebieden met veel begroeiing. Je ziet ze en dan begin ik met schieten en raak ik ze helemaal kwijt.
Waarom kunnen de banden van de auto's niet lek...![]()
De banden kunnen wel lek, maar volgens mij alleen van de civilian auto's en niet van die militaire jeeps, die hebben volgens mij massieve banden ofzo.
Oh oke, kan wel kloppen, heb alleen nog op van die jeeps lopen knallenBazvv schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:01:
[...]
ja die map blokkeert je zicht als je je kijker wilt richten voordat je inzoomt, heb ik ook last van. en als ik ga schieten moet ik ook vaak even stoppen om te kijken waar ze nou weer uithangen
De banden kunnen wel lek, maar volgens mij alleen van de civilian auto's en niet van die militaire jeeps, die hebben volgens mij massieve banden ofzo.
soms kan het anders behoorlijk frustrerend zijn zoals in GTA IV en The Force unleashed. In bijvoorbeeld Brothers in Arms: HH had ik er weer geen problemen mee.Hacku schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 14:30:
Lekker boeiend dat saven, er zijn genoeg games waarbij je enkel op bepaalde punten kan saven, en die ik allemaal zonder frustraties uitgespeeld heb. Wat mij vooral interesseert is de speelduur: ik hoop echt dat die op 50 uur ligt (maar dan mag het verhaal niet saai gaan worden).
Bij spellen wil ik toch zelf kunnen bepalen wanneer ik save. Vooral wanneer ik net voorbij een lastig stukje ben. Heb niet altijd zin om dat tig keer over te moeten doen. Vooral als er dan ook nog een non-skippable cut-scene aan vooraf gaat (Force Unleashed bv)
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Verwijderd
Verwijderd schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:52:
Ha, lachen, je zegt 'Geen idee' en geeft vervolgens het antwoord.beany schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 13:56:
[...]
Geen idee. Maar ik snap eigenlijk niet echt waarom ze nou zo graag willen dat je de originele DVD in de speler hebt zitten. Er zit al een activatie methodiek in(via een online server) die precies bij houd welke key op wat voor soort machine is geinstalleerd. En de activaties zijn al gelimiteerd. Ook op basis van PC hardware geloof ik.

Ben persoonlijk erg benieuwd of hier iemand is met een E6600 plus 8800GTX en 2 GB ram in Vista 32 bits (de waarschuwing over performance is verdwenen dus dit mag weer
Tot slot (voorlopig): zijn die side missions steeds hetzelfde (schiet die en die neer) of zitten er ook originele opdrachten tussen (iemand vervoeren of beschermen of iets wegbrengen of zo)? (Antwoorden zonder al te veel te spoileren s.v.p.: ja of nee zou al goed zijn.
EDIT:
Helemaal mee eens. Alleen... als een spel écht goed is en ik echt in het spel zit, vergeet ik meestal om te saven. De keren dat ik vloekend en tierend een half uur overnieuw heb moeten spelen omdat ik in 'the flow' van het spel vergeten was te quicksaven, zijn niet meer te tellen...L1nt schreef op woensdag 22 oktober 2008 @ 15:23:
[...]
Bij spellen wil ik toch zelf kunnen bepalen wanneer ik save. Vooral wanneer ik net voorbij een lastig stukje ben. Heb niet altijd zin om dat tig keer over te moeten doen.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2008 15:27 ]
Dit topic is gesloten.
* Geen 'Yes, ik heb het spel besteld!' en dergelijke reacties.
* DRM: het is vervelend maar er is een revoke systeem als je het spel normaal deinstalleert. Dus houd het ontopic en niet over DRM.
* Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.
* Voor technische problemen / vragen kun je terecht in SPV.