"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke
Hierbij zitten dan 4 extra missies. Misschien zijn die wel vet. Ik wou de game toch hebben, dus heb het maar zo gedaan
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Hmm klinkt niet erg veel belovend. Heb toen die 20 min gameplay op de 360 gezien en dat zag er goeg uit. Nu hoop ik echt zo dat deze game geen teleurstelling gaat worden. Kijk al een tijdje uit naar deze game. Zullen het volgende week weten of de verwachtingen waar worden gemaakt.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:10:
[...]
Even 20 minuten op de xbox360.
Eerste indruk was matig. Ik had geen volgende stap in graphics verwacht, maar dit ziet er nu ook niet echt heel goed uit. Wat het met name minder maakt zijn de schaduwen. Ze worden mooi geprojecteerd op alle projecten, maar ze zijn erg lelijk. Mensen die wel eens een UE3 game gespeeld hebben weten waar ik het over heb, schaduwen lijken alsof ze gemaakt zijn met de airbrushtool van Paint. Erg veel jiggies en gewoon niet mooi. En élk object in de game cast schaduwen, wat het geheel er minder uit laat zien. Op de PC zul je dit vast op kunnen lossen door de AA op te schroeven. De dag- en nachtcyclus ziet er trouwens wel heel mooi uit, vooral bij laagstaande zon, waarbij de zonnestralen door de bladeren van de bomen heen schijnen.
De game zelf is op dit moment nog een beetje onduidelijk. Waar het hele verhaal om gaat was me niet echt duidelijk, maar dat wordt met 1 zin uitgelegd in een loadingscreen. Ik moest naar een aantal plaatsen toe in de wereld, wat je kunt doen met de auto. Hou er rekening mee dat je de eerste 20 minuten constant in die auto zit om van kamp naar kamp te karren.
De spelwereld voelde nog niet echt vrij aan. De paden werden afgezet door hoge bergmuren en ik kon enkel de weg volgen. De eerste 20 minuten bestaan wel uit een tutorial, dus misschien dat ze je ruimte daarom willen inperken.
Ik kan na 20 minuten nog geen goede impressie geven over de gameplay of het verhaal, maar het visuele gedeelte valt me wel ietwat tegen.
Verwijderd
Pre NDA Far Cry 2 benchmarks van diverse CPU en GPU.
Toch best netjes allemaal, een GTX280 of HD4870X2 kan nog prima draaien, met 8x AA en AF op very high 1680x1050
pcgameshardware.de
Wel toevallig dat heel veel kaarten precies hetzelfde presteren terweil er wel degelijk verschil in prestatie hoort te zijn. En alles is afgerond op helen... Niet betrouwbaar, geloof er geen fluit vanVerwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 14:03:
Hierzo..
Pre NDA Far Cry 2 benchmarks van diverse CPU en GPU.
Toch best netjes allemaal, een GTX280 of HD4870X2 kan nog prima draaien, met 8x AA en AF op very high 1680x1050![]()
pcgameshardware.de
Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA
Ter info: er staat Resolution/FSAA/AF -> 1680x1050 / 4:1 AF, implicerend dat er 4x FSAA werd gebruikt met 1x AF op een resolutie van 1680x1050.Indy91 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:09:
[...]
Ter info: er staat 4:1 AF. Dat wil dus zeggen 4x Anisotropisch Filteren, AA staat in deze benchmark op 1x.
Correctie: ze hebben hun grafiek schijnbaar aangepast aangezien ik in de bron nu ineens geen FSAA meer zie staan... Wat een bagger site, bij de 1.920x1.080 benchmark staat een 1680x1050 grafiek

Nu even een leuk nieuwtje: Far Cry 2 ondersteunt DirectX10.1 (that's what I call a very nice surprise
bron
Overigens zit ik niet bepaald te wachten op figuren die hem illegaal hebben gedownload en hier over het spel gaan zitten praten voor de release, de verhaallijn en de gameplay verklappen doe je maar ergens anders.
[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 17-10-2008 16:15 ]
Dat er DX10 in zit staat ook op de Farcry2 special page: FAQAvalaxy schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 16:10:
Nu even een leuk nieuwtje: Far Cry 2 ondersteunt DirectX10.1 (that's what I call a very nice surprise). Overigens wel opmerkelijk aangezien Far Cry 2 een TWIMTBP titel is en zoals ik eerder al gezegd heb getest is op NVIDIA GT200 kaarten. Het is niet ondenkelijk dat eventuele DX10.1 support weer verdwijnt nadat NVIDIA een smak geld aan Ubisoft heeft gedoneerd net als met AC.
bron
wat echter precies ondersteund wordt. dus dat is afwachten
Dat mogen ze wel, echter ze moeten het dan wel in Spoiler tags zetten. Ik zet het gelijk even in de regels.Overigens zit ik niet bepaald te wachten op figuren die hem illegaal hebben gedownload en hier over het spel gaan zitten praten voor de release, de verhaallijn en de gameplay verklappen doe je maar ergens anders.
Als dit niet gebeurt dan moet er gewoon een topicreport gemaakt worden dat we het graag in spoilertags willen.
Verwijderd
[...]
Dat er DX10 in zit staat ook op de Farcry2 special page: FAQ
wat echter precies ondersteund wordt. dus dat is afwachten
[...]
Avalaxy spreekt over DX10.1
Die punt één versie is in het kort minder renderpasses, wat neer komt op meer performance ten opzichte van DX10
Het zou prachtig zijn als FarCry2 inderdaad DX10.1 zou ondersteunen. Ben dan wel benieuwd of dat Ubisoft nu wél tegen de druk van nVidia kan.
[ Voor 8% gewijzigd door Indy91 op 17-10-2008 17:57 ]
AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65
blijkt maar weer dat hardware niet meer mijn sterkste kant is
Na net even gelezen te hebben ziet dat er natuurlijk goed uit.
Moet je wel een ATi HD3xx0 of HD4xx0 videokaart hebben, maar ik denk dat aardig wat mensen hier dat wel hebben.
Verwijderd
Ben ik ff blij met m'n 8800GTX waarmee ik nog nooit een DX10 spel gespeeld heb...Avalaxy schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 18:47:
Het blijft niet bij 20~30% betere performance, er zitten nog meer leuke trucjes in, zo is de image quality ook beter met betrekking tot anti-aliasing.
Moet je wel een ATi HD3xx0 of HD4xx0 videokaart hebben, maar ik denk dat aardig wat mensen hier dat wel hebben.

Daar kan ik je zeker geen ongelijk aan geven, ik heb ook nog nooit in DX10 gegamed. Maar DX10.0 =! DX10.1.Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:50:
[...]
Ben ik ff blij met m'n 8800GTX waarmee ik nog nooit een DX10 spel gespeeld heb...![]()
![]()
Waardeloos gedoe, dat DX10. Domme hype. Ik heb er nooit wat aan gehad. Dat zal met FC2 niet veranderen, vrees ik.
Inderdaad, maar DX10.1 zal niet plotseling wonderbare graphics bovenhalen. Het zal vooral een performance boost moeten geven.Avalaxy schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 19:51:
[...]
Daar kan ik je zeker geen ongelijk aan geven, ik heb ook nog nooit in DX10 gegamed. Maar DX10.0 =! DX10.1.
En jullie kunnen mij misschien antwoord geven.
Ik gebruik nu Windows XP Sp3, Als jullie naar mn specs kijken beneden, dan zie je waarom
Straks in April ga ik mn PC waarschijnlijk upgraden. Is het dan verstandig om naar Vista tegaan? Ik game wel heel veel op mn PC. Dat is ook waarvoor ik hem upgrade. Ik doe er waarschijnlijk een HD 4870 in. Maar dat is nog niet zeker. mss is er tegen die tijd weer iets anders ( wat ik me eigk niet voorstel )
Zou vista ook een voordeel geven met Farcry met DX10.1 of DX10 ten opzichte van DX9.0c enzo
[ Voor 8% gewijzigd door Kuhr89 op 17-10-2008 23:01 ]
Ook is 4GB geheugen wel een must, maargoed, wat kost dat tegenwoordig? Een T-shirt minder?
Vista is in gameperformance tegenwoordig niet veel anders dan XP. Wel vraagt Vista wat meer resources. Altijd gaan voor 4GB RAM en Vista x64, dan zit je game performance wijs altijd goed. DX10/10.1 is leuk, maar nog steeds weinig gemeengoed. Daar hoef je het NU nog niet voor te doen, maar wellicht dat het in de nabije toekomst echt toegevoegde waarde gaat biedenKuhr89 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:00:
Ik vraag me eigenlijk een beetje af.
En jullie kunnen mij misschien antwoord geven.
Ik gebruik nu Windows XP Sp3, Als jullie naar mn specs kijken beneden, dan zie je waarom
Straks in April ga ik mn PC waarschijnlijk upgraden. Is het dan verstandig om naar Vista tegaan? Ik game wel heel veel op mn PC. Dat is ook waarvoor ik hem upgrade. Ik doe er waarschijnlijk een HD 4870 in. Maar dat is nog niet zeker. mss is er tegen die tijd weer iets anders ( wat ik me eigk niet voorstel )
Zou vista ook een voordeel geven met Farcry met DX10.1 of DX10 ten opzichte van DX9.0c enzo
Persoonlijk zou ik nu niemand meer XP aanraden als particulier.
[ Voor 3% gewijzigd door rodie83 op 17-10-2008 23:50 ]
Nee klopt. En 4gb wilde ik sowieso gaan nemen. Ik heb zelf nu Windows XP 32Bit, en mn vader heeft via zijn werk Vista Enterprice, maar dat is ook gewoon 32Bit, waar kan ik dan de 64 bit vandaan halen?
Toch voel ik me het beste bij XP. Gaat gewoon stuk fijner vind ik. Ik zit elke keer te kutten met vista. maar dat kan ook aan mij liggen
Ontopic:
Ik heb dus bij E-plaza de game gereserveerd. En dan krijg je dus mooi zown doosje, met een DVD erin, en een Code om 4 extra missies te unlocken. Ik heb alleen het idee dat die code altijd hetzelfde is haha. Weet iemand al iets meer van die Extra missies? Zijn die verwerkt in het verhaal? of komen die pas achteraf?
64 bits versie valt bij elke (online) pc shop wel te bestellen hoor.Kuhr89 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 23:53:
Offtopic:
Nee klopt. En 4gb wilde ik sowieso gaan nemen. Ik heb zelf nu Windows XP 32Bit, en mn vader heeft via zijn werk Vista Enterprice, maar dat is ook gewoon 32Bit, waar kan ik dan de 64 bit vandaan halen?
Toch voel ik me het beste bij XP. Gaat gewoon stuk fijner vind ik. Ik zit elke keer te kutten met vista. maar dat kan ook aan mij liggen
Ontopic:
Ik heb dus bij E-plaza de game gereserveerd. En dan krijg je dus mooi zown doosje, met een DVD erin, en een Code om 4 extra missies te unlocken. Ik heb alleen het idee dat die code altijd hetzelfde is haha. Weet iemand al iets meer van die Extra missies? Zijn die verwerkt in het verhaal? of komen die pas achteraf?
Welk screenshot nummer?MOAW schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:25:
Wow, die benchmark van pcgameshardware toont een screenshot waar het LOD op very high toch wel erg, heel erg slecht is.Serieus, het wind/vuur/dag en nacht systeem van deze game zijn echt "super" te noemen, maar als je deze LOD ziet is het om te huilen. (vijanden op 30meter afstand lijken op een low-poly char met minder dan 250 poly's.
)
Hopelijk is dat gewoon een foutje van de engine in dat screenshot.
Mocht dit echt zo zijn, dan vind ik dat wel heel erg dom. Zoiets moet gewoon instelbaar zijn. Misschien ben ik beetje te snel met dit antwoord, want wie is dit in te stellen in de console.
(paste in browser, je moet niet klikkenJokuh schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 00:52:
[...]
Welk screenshot nummer?
Mocht dit echt zo zijn, dan vind ik dat wel heel erg dom. Zoiets moet gewoon instelbaar zijn. Misschien ben ik beetje te snel met dit antwoord, want wie is dit in te stellen in de console.
1
| http://www.pcgameshardware.com/screenshots/original/2008/10/035_far_cry_2_benchmark.jpg |
De grafhics zijn super, het ziet er gewoon echt goed uit, geen popups en zeer veel detail.
Tot nu toe is dit de mooiste xbox360 ooit.
Het gras en de bomen bewegen allemaal van de wind het is echt ongeloofelijk dat ze dit uit de xbox 360 weten te persen.
Op de pc gaat deze garme er helemaal super uit zien
[ Voor 28% gewijzigd door Henkus op 18-10-2008 09:08 ]
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
We weten wat het verschil is en dat FC2 dit hoogswaarschijnlijk dus wel gaat ondersteunen. Voor degene die zn kaart hebben, lucky bastards, voor de gene die het niet hebben, bad luck.
Maar houd het een beetje ontopic, dit geld ook voor het Vista - XP verhaal, het heeft niets met FC2 te maken. (@Superkuhrtje: Open een nieuw topic op de goede plaats als je zulke dingen wilt weten.)
@ Jejking:
Smaken verschillen he:P, dat is met voedsel en drank zo, maar ook met hoe mensen tegen bepaalde dingen aankijken.
Mensen die hier hun bevindingen over het spel plaatsen zijn natuurlijk welkom, maar ik persoonlijk hecht er niet teveel waarde aan. Dit komt door:
A: dat ik op de PC game, en dit is doorgaands anders dan console.
B: Ik het spel zelf wil bekijken hoe ik het zelf vind op mijn pc
Voor iedereen is deze ervaring anders ivm andere pc's en smaak. (genoeg nonsence geluld door mij. back ontopic
Verwijderd
Maar het leek mij dat het de hele tijd ochtend bleef, 2 uur later met spelen stond de zon nog steeds laag
Of is een 24 uurs klok ook echt een 24 uur in de game, en vergis ik mij? Of een bug van die vroege gelekte versie?
Ja dat hou je altijd, 100 mensen met 100 meningen, net als met auto's, de ene kijkt naar het modelletje en het kleurtje, en de ander wil alleen RWD, goede rij-eigenschappen en een 6 of meer cilinder.. Het wordt pas irritant als de ene groep de andere wil gaan overtuigen.Jejking schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 10:19:
Je spreekt Buccket tegen. Is Buccket dan een graphics whore, of ben jij niet veel gewend? Ik hoop dat we snel previews krijgen die uitsluitsel geven met wat screenshots en dergelijke. Video's kom ik nog maar bitter weinig tegen.
Ik ben me nu uitstekend aan het vermaken met Far cry 1 weer. Toch een leuk spel, met ja ietwat gedateerde graphics. Ik maak me dan ook echt geen zorgen om de graphische pracht, het is vast up to standard, dus helemaal goed.
[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 18-10-2008 13:54 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Ik denk dat ik dit spel maar uit Canada ga halen, scheelt weer een paar teintjes. Zijn er ergens reviews te lezen? Va gamrankings.com kom ik niet verder dan de score uit OPM....
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Wat is dat nou weer voor kinderachtige bullshitLuuk1983 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:42:
Kan iedereen niet even op amazon.co.uk en amazon.com het spel 1 ster geven vanwege de DRM?
Beetje stakkerig om gelijk zo te gaan doen, dergelijk protectie is tegen mensen zoals hierboven, die hem illegaal downloaden.
Verwijderd
Precies. Ik kan mij heel goed voorstellen dat uitgevers zich genoodzaakt voelen om tot dit sort acties over te gaan.Avalaxy schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:53:
[...]
Wat is dat nou weer voor kinderachtige bullshitHet is een fantastisch spel waar de makers keihard aan gewerkt hebben. En imho is de DRM heel redelijk, je krijgt gewoon een refund als je een uninstall doet.
Beetje stakkerig om gelijk zo te gaan doen, dergelijk protectie is tegen mensen zoals hierboven, die hem illegaal downloaden.
Ik geloof dat iets meer dan 50% v.d. pc games die gespeeld worden illigaal zijn?
DRM is gewoon nodig op PC games tegenwoordig. Alleen zijn de beveligingen nog niet goed genoeg. Dit zou juist veel beter moeten om piraterij tegen te gaan. Je gaat als uitgever en ontwikkelaar geen spel op de markt zetten wat niemand koopt en iedereen maar kopieert.Luuk1983 schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 14:42:
Kan iedereen niet even op amazon.co.uk en amazon.com het spel 1 ster geven vanwege de DRM?
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Klepel en geen klok?Phyxion schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:44:
[...]
DRM is gewoon nodig op PC games tegenwoordig. Alleen zijn de beveligingen nog niet goed genoeg. Dit zou juist veel beter moeten om piraterij tegen te gaan. Je gaat als uitgever en ontwikkelaar geen spel op de markt zetten wat niemand koopt en iedereen maar kopieert.
DRM zorgt in veel gevallen voor extra piraterij omdat mensen die shit niet willen.
Neem als voorbeeld stardock met Galactic Civ. Geen beveiliging of iets helemaal niks nada noppes. En toch verkocht dat spel goed....MMM....
Maar goed terug naar Farcry 2, wat ik vreemder vind is dat er alweer een release van een grote titel uitlekt een week voordat ie uitkomt. Is de 2de keer binnen 1 maand (fallout 3 ook al). Ik vind het uiterst vreemd dat je als piraat een spel sneller hebt met minder Crap(drm is en blijft rotzooi begrijpelijk of niet), dat vind ik een irritante ontwikkeling.
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Laat ze lekker, hun stelen de brood(geld) van andere mensen die ontiefelijk veel tijd in hebben gestoken, zelfs hun leven hebben geriskeerd om ons een goed spel te geven. Als hun goed gevoel aan over hebben tja niks aan te doen

En hun hebben iig geen (of geen fatsoenlijke ) online modus.
[ Voor 13% gewijzigd door FireBladeX op 18-10-2008 16:03 ]
StarDock is Duits, in Duitsland ligt het heel anders. De verkopen liggen daar op de PC ook veel hoger en de doelgroep van StarDock is veel ouder dan de doelgroep voor Far Cry 2.Postius schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 15:52:
[...]
Klepel en geen klok?
DRM zorgt in veel gevallen voor extra piraterij omdat mensen die shit niet willen.
Neem als voorbeeld stardock met Galactic Civ. Geen beveiliging of iets helemaal niks nada noppes. En toch verkocht dat spel goed....MMM....
Maar goed terug naar Farcry 2, wat ik vreemder vind is dat er alweer een release van een grote titel uitlekt een week voordat ie uitkomt. Is de 2de keer binnen 1 maand (fallout 3 ook al). Ik vind het uiterst vreemd dat je als piraat een spel sneller hebt met minder Crap(drm is en blijft rotzooi begrijpelijk of niet), dat vind ik een irritante ontwikkeling.
Dit is appels met peren vergelijken.
Voor games die echt voor de massa's zijn is DRM of een erg goede beveiliging gewoon nodig.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
* We weten dat FarCry2 met DRM werk, het is vervelend maar er is een revoke systeem als je het spel normaal deinstalleert. Dus houd het ontopic en niet over DRM.
Wat een geleuter over de beveiliging: kappen daarmee.

Ik moet zeggen dat ik nauwelijks kan wachten tot het spel er is... Ik zit regelmatig online te zoeken naar de eerste reviews, maar er is nog niets. Ben al twee keer begonnen te lezen aan de review op Gamespot... die dus over het eerste deel gaat... Een ezel stoot zich in het gemeen etc....!
@ J van E:
bedankt voor de headsup van de topic warning.
Verder zou ik willen vragen (het wordt wel een beetje gedaan) of alles wat te maken heeft met de gameplay echt binnen spoilertags te zetten. Ander lezen minder mensen het topic omdat ze het vervelend vinden al iets over het spel te weten te komen zonder dat ze het zelf mee maken.
[ Voor 48% gewijzigd door Griffin op 18-10-2008 17:05 ]
Verwijderd
Ja ik wil hier eigenlijk wel wat meer over weten.. Hoe zal deze game eruit zien op de ps3... Farcry is toch altijd een game die verbluffende graphics laat zien... Ben echt heel benieuwd, ben zelf ook meer van oudsher een pc gamer maar ben ook echt zeer tevreden wat de ps3 allemaal laat zien..FireBladeX schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:47:
Achja, nog eventjes en ik weet hoe het eruit ziet op de ps3
Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
[ Voor 7% gewijzigd door FireBladeX op 18-10-2008 18:17 ]
Klopt als een bus. Door je resolutie van je shadowmap de verkleinen win je gigantisch veel performance. Ditomdat je voor iedere frame een nieuwe shadowmap moet maken. Je bouwt namelijk die map op aan de hand van IEDER lichtpunt... Dus ook:hoe meer lichtbronnen, hoe zwaarder. en om over pointlights maar helemaal te zwijgen...MOAW schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 11:45:
Shadowmaps en softshadows zijn gewoon brak, dat kan, als je nagaat dat het een erg zwaar onderdeel is van een videogame. Ubisoft heeft op die manier gewoon performance weten te krijgen.
Ook échte softshadows zijn niet mogelijk met shadowmaps, je moet gewoon een blurretje over je schaduwen gooien voor het beste resultaat...
Maar ik weet natuurlijk niet of ze shadowmaps gebruiken!
Verwijderd
Jaaaaaaaa, ik heb een review gevonden!Verwijderd schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 17:00:
Ik zit regelmatig online te zoeken naar de eerste reviews, maar er is nog niets.
Nee, ook hier ligt hij al bij de FRS, Eplaza en Bart Smit.FireBladeX schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 18:39:
zoals eerder vermeld, zal dit vast een preorder doosje zijn
* FireBladeX wacht op telefoontje van dynabyte
Mogen even naar de winkel om zowel de game als de video kaart te kopen
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Ook de 360 versie?MOAW schreef op zaterdag 18 oktober 2008 @ 20:57:
[...]
Nee, ook hier ligt hij al bij de FRS, Eplaza en Bart Smit.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Geen flauwekulletjes
Veel succes ermee!Henkus schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 07:44:
![]()
![]()
Deze game ga ik spelen met de kaart der kaarten : HD 4870x2
![]()
![]()
![]()
Mogen even naar de winkel om zowel de game als de video kaart te kopen
Die kaart kun je zeker weten ophalen.
De game wordt een ander verhaal haha;)
Die komt van donderdag uit he;) Al zeggen sommige mensen al wel dat ze hem hier en daar in de winkel hebben zien liggen ( Waarom koop je hem dan niet!!!

Ik zelf zie alleen maar pre-order kitjes. Ik heb er zelf ook eentje
Waar wil je de game gaan halen dan morgen?
Iets met studiefinanciering enz..Kuhr89 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 10:58:
Die komt van donderdag uit he;) Al zeggen sommige mensen al wel dat ze hem hier en daar in de winkel hebben zien liggen ( Waarom koop je hem dan niet!!!)
Uiteraard zijn er winkels die hem eerder verkopen, maar of ze hem dan open en bloot in de schappen leggen lijkt me sterk. Hier in de buurt (ede) wordt dinsdag de verkoop gestart bij een adres. (enkel voor de 360 en PS3).Kuhr89 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 10:58:
[...]
Veel succes ermee!
Die kaart kun je zeker weten ophalen.
De game wordt een ander verhaal haha;)
Die komt van donderdag uit he;) Al zeggen sommige mensen al wel dat ze hem hier en daar in de winkel hebben zien liggen ( Waarom koop je hem dan niet!!!)
Ik zelf zie alleen maar pre-order kitjes. Ik heb er zelf ook eentje
Waar wil je de game gaan halen dan morgen?
Zelf haal ik hem op de releasedag bij een wat grotere tent voor me 360 :-)
[ Voor 7% gewijzigd door Kn4kw0r5t op 19-10-2008 11:22 ]
Verwijderd
En nog wat shizzle over DRM: http://games.fok.nl/news.php?newsid=27973
Gaaf filmpjeAvalaxy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:46:
Nieuwe HD filmpje: http://www.gametrailers.com/player/41654.html
Kan mezelf wel vinden in het sniper gedeelte
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Zo dat sniperenAvalaxy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:46:
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
I.d.d. Ik ben zelf ook meer van het sneaky aanvallen. Ik ben er nu eigenlijk wel uit dat ik hem ga halen
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Oh, en boten natuurlijk
[ Voor 17% gewijzigd door Avalaxy op 19-10-2008 13:22 ]
Is die benchmarking tool al ergens beschikbaar?Before the game is out, the developers will release a benchmarking tool that will let you see how the game will look and what framerate you'll get.
en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet
Verwijderd
Toen ik dat las dacht ik 'huh...?!?'. Dan moeten ze wel heel snel zijn nu. Ik heb die tool nog nergens gezien. Echt zo'n loze zin uit een review die gedaan is met een of andere beta-versie... Wat dat betreft moet je reviews in magazines altijd met een korreltje zout nemen.Mr_Blobby schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:30:
Uit de PC Gamer review:
[...]
Is die benchmarking tool al ergens beschikbaar?
PCGH heeft daar ook hun benchmarks mee gedaan, die ik een tijdje terug heb gepost hier.The benchmark tool will be included in the retail version of Far Cry 2, too. It actually is - by far - the best integrated benchmark tool we have seen so far: In a clearly laid out menu you can configure all graphics settings. Users of Vista can also choose between DX9 and DX10. Afterwards you can choose one out of three included scenes or you record your own benchmark sequence in the game. The best thing about it: During the benchmark even the A.I. and physics effects are switched on - two very important features that are missing in most integrated benchmark tools.
Verwijderd
Hm... wat me tegenviel was de ragdoll animatie (zo heet dat toch?Avalaxy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 12:46:

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 13:50 ]
Nou lekker sneaky... als die kerel nou eens bij de lokale Afrikaanse boer een demper koopt.Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:03:
[...]
I.d.d. Ik ben zelf ook meer van het sneaky aanvallen. Ik ben er nu eigenlijk wel uit dat ik hem ga halen
Van de week komt bijvoorbeeld mijn geluidskaart + videokaart binnen. Deze doe ik toevoegen aan mijn huidige systeem (als vervanging van onboard + 2e 4870). Stel dat ik donderdag - Vrijdag Far Cry 2 binnenkrijg, en pas de volgende dag de videokaart + geluidskaart, ben ik dan een "licentie" kwijt?
Wat ik eigenlijk bedoel, zolang ik mijn huidige Windows installatie behoudt, maar wel op kleine schaal hardwarewijzig / toevoeg (extra geheugen, videokaart, geluidskaart, DVD-brander dat soort dingen), hoe zit het dan met licentie's?
Ik kan me namelijk best vinden in het deinstalleren voor een herinstallatie van Windows, maar hoe zit het met kleine hardware wijzigingen?
Gaat dit zoals bij Windows (niet teveel tegelijk wijzigen bijvoorbeeld)?
Anders zou ik dadelijk het spel moeten deinstalleren voordat ik die extra geluidskaart + videokaart erin prik.
Als jij je Windows installatie behoudt dan kost het wijzigen van hardware geen activatie. Als je bijvoorbeeld een nieuw moederbord en een processor koopt dan moet je Far Cry 2 netjes deïnstalleren (een internetverbinding moet dan aanwezig zijn) om een activatie terug te krijgen voordat je je spul in je behuizing plaatst en Windows opnieuw installeert.Woodsy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:40:
Wat ik eigenlijk bedoel, zolang ik mijn huidige Windows installatie behoudt, maar wel op kleine schaal hardwarewijzig / toevoeg (extra geheugen, videokaart, geluidskaart, DVD-brander dat soort dingen), hoe zit het dan met licentie's?
[ Voor 25% gewijzigd door D. Ninjai op 19-10-2008 14:54 ]
Verwijderd
FarCry 2 [Collector Edition] ± 40 euro
Ik heb er zin in.
/me gaat lekker los met de vlammenwerper
Ok het loopt beter als Crysis, maar grafisch zie ik toch zeker wel verschillen t.o.v. Crysis en dan vooral details.
Verwijderd
Nee, effe serieus. Het is natuurlijk geweldig om elk kamp op te kunnen blazen door de fuel reserve te laten ontploffen, of vaatjes. Maar als je het te vaak doet wordt het een karikatuur zoals in Half Life 2. Wat heb ik me daar aan ge-ergerd. OVERAL stonden daar die rode vaatjes met het vlammetje op. En echt veel te obvious. "ow kijk, drie baddies, allemaal rond een explosief vat, wat zou de bedoeling toch zijn..."

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2008 16:16 ]
Inderdaad, in Crysis was ook een zwaar overkill aan benzine vatenVerwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:16:
Nu zou je toch wel denken dat de mercenaries van deze wereld, na het spelen van al die games, geleerd hebben om hun kamp niet tot de nok toe vol te stouwen met brandbaar en ontplofbaar materiaal (vaten, fuel, ...)
![]()
Nee, effe serieus. Het is natuurlijk geweldig om elk kamp op te kunnen blazen door de fuel reserve te laten ontploffen, of vaatjes. Maar als je het te vaak doet wordt het een karikatuur zoals in Half Life 2. Wat heb ik me daar aan ge-ergerd. OVERAL stonden daar die rode vaatjes met het vlammetje op. En echt veel te obvious. "ow kijk, drie baddies, allemaal rond een explosief vat, wat zou de bedoeling toch zijn..."
Geen flauwekulletjes
Verwijderd
Nikste overkill, denk je dat ze op elke hoek van zo'n eiland een Shell hebben om even die nep Hummers vol te gooien (verbruik, oeioei!). Met 1 zo'n vat is het 1 keer op en neer naar de Appie en that's itAvalaxy schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:35:
[...]
Inderdaad, in Crysis was ook een zwaar overkill aan benzine vaten
Hoe kan je je nou ergeren aan vaatjes?Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 16:16:
Nu zou je toch wel denken dat de mercenaries van deze wereld, na het spelen van al die games, geleerd hebben om hun kamp niet tot de nok toe vol te stouwen met brandbaar en ontplofbaar materiaal (vaten, fuel, ...)
![]()
Je hoeft ze niet kapot te schieten.
Die hebben ze speciaal voor mij neergezet, elk vaatje moet kapot
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
een kleinere map kan je veel meer details in brengen , 50Km2 details aanbrengen zoals in crysis is niet te doen
ehehe IRL wordt je ook echt niet achter geblazen hoor, mocht dat namelijk wel het geval zijn dan zou de schutter ook naar achter geblazen moet worden.. (iets met aktie en reaktie). Dus dat is alleen maar een pluspunt, is realistisch.Verwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 13:47:
[...]
Hm... wat me tegenviel was de ragdoll animatie (zo heet dat toch?): het bewegen en vooral het vallen ziet er erg stijfjes uit. Wat me echt tegenviel was dat een kerel die vanaf twee meter werd neergeschoten naar de schutter toe viel, i.p.v. naar achteren geblazen te worden.
Ook zag ik iemand die met een nogal knallend schot neergeschoten werd: een andere man, die er twee meter vandaan stond, met de rug er naartoe, verroerde geen vin...
Misschien ben ik te muggezifterig maar ik vond dit filmpje wat dat betreft niet super. Ik vond het zelfs tegenvallen. Zag er niet bepaald next gen uit. Maar goed, het gaat mij meer om de vrijheid die het spel biedt en dat je alles op tig verschillende manier kan doen, waar de AI dan ook weer verschillend op reageert.
EN als je je aan dat soort dingen al irriteert stop maar met het spelen van games, er is geen enkel spel nu en de komende 10 jaar die niet dat soort "foutjes" erin heeft zitten.
Dus ja je bent te muggezifterig.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Whahha heel herkenbaar, loop je een zojuist leeggemaait kampje uit, dan nog even achterom kijken en verdorie, zie je wel, daar staat er nog één!!! Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om langs een explodable vaatje te lopen en hem met rust te laten.justifire schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 17:43:
[...]
Hoe kan je je nou ergeren aan vaatjes?
Je hoeft ze niet kapot te schieten.
Die hebben ze speciaal voor mij neergezet, elk vaatje moet kapot
Tenzij het om een stealth missie gaat, dan kan me nog wel eens inhouden, soms...
Echter kan de game nog niet gespeeld worden (ook als je hem al hebt kunnen kopen) omdat de activatie nog offline is.
Op die manier bestaat het uitvoeren van een missie vooral uit het overleven van de rit erna toe. Ik ga nog een paar missies proberen, kijken of het beter wordt.
Heeft er iemand ook wel 's op de kilometertellers gekeken? Volgens mij klopt er niks van
Of staan er 2 bij een vlag, knal je een neer, zie je die andere panikeren en dan knal je hem ook even neer
Dus ik verheug me erg op far cry 2 , met de vrijheid die je hebt. Perfecte plek uitzoeken en dan daar je gang gaan
Wel leuk idee voor multiplayer, mekaars vaatjes kapot schietenFlagg schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 18:39:
[...]
Whahha heel herkenbaar, loop je een zojuist leeggemaait kampje uit, dan nog even achterom kijken en verdorie, zie je wel, daar staat er nog één!!! Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om langs een explodable vaatje te lopen en hem met rust te laten.
Tenzij het om een stealth missie gaat, dan kan me nog wel eens inhouden, soms...
[ Voor 55% gewijzigd door TheZeroorez op 19-10-2008 23:31 ]
[ Voor 99% gewijzigd door PromoX op 20-10-2008 00:18 ]
Verwijderd
Digital-DNA schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 21:02:
spoiler:Ik snap niet waarom iedereen achter je aan zit en je dood wilt hebben. Je kan nergens rustig rondrijden, iedereen schiet op je. Bovendien als je een kampje hebt uitgemoord en je komt even later weer terug dan zitten er gewoon weer mensen.
Op die manier bestaat het uitvoeren van een missie vooral uit het overleven van de rit erna toe. Ik ga nog een paar missies proberen, kijken of het beter wordt.
Heeft er iemand ook wel 's op de kilometertellers gekeken? Volgens mij klopt er niks van

Crysis vond ik niet zo overvol met vaatjes, als ze al ontplofte met mannetjes eromheen waren er vaak nie zoveel dood. Ik vond het juist leuk om de reacties te zien, en te kijken hoe iedereen in paniek raakt en opzoek gaat naar de oorzaak. Delta mode ftw
Far Cry 2 lijkt me wel in evenwicht, soms heb je wellicht geen zin in weer een dorpje leegschieten. Dus danmaar vaatjes of vuurtjes
[ Voor 84% gewijzigd door Sibylle op 20-10-2008 02:11 ]
Ctrl+k
Verwijderd

Ik ben dan ook erg beniewd naar de reviews.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 03:19 ]
Grappig : is een filmpje van gameplay footage van FC2 : spoel door naar 1:01 en luister goed !
' ik kan hem niet houden, kom helpen iemand '
Klinkt als Zuid Afrikaans (vernacheld nederlandsBaT schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 03:39:
http://www.youtube.com/wa...KOSZwmk4E&feature=related
Grappig : is een filmpje van gameplay footage van FC2 : spoel door naar 1:01 en luister goed !
' ik kan hem niet houden, kom helpen iemand '
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2008 12:08 ]
Een proxy is niet te vertrouwen ofwel?
Dit topic is gesloten.
* Geen 'Yes, ik heb het spel besteld!' en dergelijke reacties.
* DRM: het is vervelend maar er is een revoke systeem als je het spel normaal deinstalleert. Dus houd het ontopic en niet over DRM.
* Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.
* Voor technische problemen / vragen kun je terecht in SPV.