Even 20 minuten op de xbox360.
Eerste indruk was matig. Ik had geen volgende stap in graphics verwacht, maar dit ziet er nu ook niet echt heel goed uit. Wat het met name minder maakt zijn de schaduwen. Ze worden mooi geprojecteerd op alle projecten, maar ze zijn erg lelijk. Mensen die wel eens een UE3 game gespeeld hebben weten waar ik het over heb, schaduwen lijken alsof ze gemaakt zijn met de airbrushtool van Paint. Erg veel jiggies en gewoon niet mooi. En élk object in de game cast schaduwen, wat het geheel er minder uit laat zien. Op de PC zul je dit vast op kunnen lossen door de AA op te schroeven. De dag- en nachtcyclus ziet er trouwens wel heel mooi uit, vooral bij laagstaande zon, waarbij de zonnestralen door de bladeren van de bomen heen schijnen.
De game zelf is op dit moment nog een beetje onduidelijk. Waar het hele verhaal om gaat was me niet echt duidelijk, maar dat wordt met 1 zin uitgelegd in een loadingscreen. Ik moest naar een aantal plaatsen toe in de wereld, wat je kunt doen met de auto. Hou er rekening mee dat je de eerste 20 minuten constant in die auto zit om van kamp naar kamp te karren.
De spelwereld voelde nog niet echt vrij aan. De paden werden afgezet door hoge bergmuren en ik kon enkel de weg volgen. De eerste 20 minuten bestaan wel uit een tutorial, dus misschien dat ze je ruimte daarom willen inperken.
Ik kan na 20 minuten nog geen goede impressie geven over de gameplay of het verhaal, maar het visuele gedeelte valt me wel ietwat tegen.