[Multi] Far Cry 2 - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 66.477 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Griffin schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:39:
@ JvanE:
Soms doen webshops dat naar mijn weten wel, echter dit is afhankelijk van de afspraken die ze hebben met de uitgever.

@ illigale gedoe:
Je kan niet verkomen dat het spel illigaal te downloaden is en dit gaat ook nooit lukken. Het is echter wel zo dat het spelen van MP bijna niet kan met de illigale versies. Dus de echte MP spelers kopen het spel wel.
en nu dan met het revoke systeem is dat alleen maar gunstiger :) enzo
Er komt vast wel weer iets uit om dat revoke-systeem om de tuin te leiden.
Dat dat systeem denkt dat jij hem uninstallt, en je hem gewoon kan blijven spelen ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 16:44
Dat systeem wordt binnen de 24 uur gekraakt, geloof mij.
Dus dat is zeker GEEN reden om hem niet te kopen! :P

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
JDeraGear schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:01:
[...]

Ik begrijp je standpunt, maar bekijk het van twee kanten;

1) ze willen graag hun game pirate-vrij maken. Iets dat de historie bewijst dat feitelijk onmogelijk is, aangezien 90% (geen bron, gokje) van de grote releases binnen 2 dagen gecracked is.

2) De methode die ze gebruiken is voor de eindgebruiker hinderlijk en irritant, en potentieel zelfs een risico op hardware (SecoROM houdt er niet van als je 2 DVDdrives hebt; het gaat er dan automatisch van uit dat je de game probeert te kopieëren). Voor de eindgebruiker word het steeds makkelijker om in plaats van:
-naar de winkel rijden, game kopen installeren, ergeren, (helpdesk meuk)
-piratesoftware installeren, site bezoeken, installeren, onbeperkt spelen.

Ze werken piraterij zelf in de hand, het is een visieuse cirkel, maar dat schijnen de distributeurs niet te realiseren.

That said, revokes is dan wel weer een stap in de goede richting, en voor mij reden genoeg om hem WEL weer te halen. Het geeft je op z'n minst de eerlijke kans om de game meerdere keren te installeren na hardware-veranderingen, dus ik vind het een... mwooaa rédelijke compromis.
Ik geef je gelijk hoor. Ik koop nooit een game op cd / dvd, gewoonweg door de beveiligingen die lopen zeuren op je pc. Dat wil niet zeggen dat ik nooit een game koop. Steam vind ik persoonlijk een geslaagd platform, en HL2 + episodes heb ik gewoon gekocht. Betalen met creditcard en even later kan je het game downloaden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 10:21
Zo, ik wil Far Cry 2 voor de PS3 maar eens gaan pre-orderen.
Nu zit ik een beetje te twijfelen of ik hem via ebay uit hongkong ga halen, voor een belachelijk lage prijs. Alleen ben ik bang voor hetzelfde probleem als met COD4, dat ik niets kan downloaden met mijn account, omdat de extra content (maps ed) regio-locked is. Zal dit bij Far Cry 2 net zo zijn???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Far Cry die ze op gamehubs aanbieden is daar iets anders aan omdat het een Aziatische versie is of maakt het niet uit? Tevens zeggen ze eronder dat hij Out of Stock is maar waar kun je dat aan zien?

Link: http://www.gamehubs.com/XBOX360/far-cry-2.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-09 15:37

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik ben persoonlijk zelf geen fan van het preorderen van spellen op websites. Ik plaats liever een preorder op bij een winkel en betaal dan een paar euro meer. Het verschil is dan wel (voor de pc) 15 - 20 euro ongeveer maar dan heb ik zelf in de hand of ik het spel op de dag van de release heb. Meestal haal ik bij de Free Record Shop want daar hebben ze altijd de games op tijd binnen en vaak een hoop ook.

[ Voor 4% gewijzigd door Griffin op 15-10-2008 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Gatverdamme zeg, DRM :r Ik ben iemand die om de 2 maanden zijn pc opnieuw installeert, soms zelfs een paar keer per week... Ik draai ook dual-boot, kost dus al 2 activaties... Ik ga echt niet elke keer het hele spel verwijderen voor ik alles formatteer, lekker dubbel :S

Godver zeg :( Kan ik m'n (legale) spel niet gewoon (online) spelen met een crack ofzo? SPORE werkte wel prima met een crack (maar heb niet geprobeerd online te spelen want dat was een geleende versie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Avalaxy schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:26:
Gatverdamme zeg, DRM :r Ik ben iemand die om de 2 maanden zijn pc opnieuw installeert, soms zelfs een paar keer per week... Ik draai ook dual-boot, kost dus al 2 activaties... Ik ga echt niet elke keer het hele spel verwijderen voor ik alles formatteer, lekker dubbel :S

Godver zeg :( Kan ik m'n (legale) spel niet gewoon (online) spelen met een crack ofzo? SPORE werkte wel prima met een crack (maar heb niet geprobeerd online te spelen want dat was een geleende versie).
Ik ga er vanuit dat het spel geactiveerd moet worden met je cd key. Op he moment van activeren ben je dus een activatie kwijt. Tijdens het deinstalleren op de correcte manier krijg je die ene activatie dus weer terug.
Het is een kwestie van 10 minuten een spel deinstalleren en je revoked je installatie dan. Ik persoonlijk vind dat geen probleem, want het spelen met een crack is niet zonder risico ivm de activatie en online playing.

ik zie er geen probleem in, alleen iets meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Nouja, het moet dan maar -O- Hoop dat ik het niet elke keer vergeet, want dat soort dingen vergeet ik echt... Ik verwijder nooit programma's voor een format :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

JDeraGear schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 10:01:
[...]

Ik begrijp je standpunt, maar bekijk het van twee kanten;

1) ze willen graag hun game pirate-vrij maken. Iets dat de historie bewijst dat feitelijk onmogelijk is, aangezien 90% (geen bron, gokje) van de grote releases binnen 2 dagen gecracked is.

2) De methode die ze gebruiken is voor de eindgebruiker hinderlijk en irritant, en potentieel zelfs een risico op hardware (SecoROM houdt er niet van als je 2 DVDdrives hebt; het gaat er dan automatisch van uit dat je de game probeert te kopieëren). Voor de eindgebruiker word het steeds makkelijker om in plaats van:
-naar de winkel rijden, game kopen installeren, ergeren, (helpdesk meuk)
-piratesoftware installeren, site bezoeken, installeren, onbeperkt spelen.

Ze werken piraterij zelf in de hand, het is een visieuse cirkel, maar dat schijnen de distributeurs niet te realiseren.

That said, revokes is dan wel weer een stap in de goede richting, en voor mij reden genoeg om hem WEL weer te halen. Het geeft je op z'n minst de eerlijke kans om de game meerdere keren te installeren na hardware-veranderingen, dus ik vind het een... mwooaa rédelijke compromis.
Ben het helemaal met je eens op beide punten, maar ik vind het een beetje jammer dat mensen meteen gaan roepen met DRM koop ik hem niet meer. Maar dan wel meteen de nieuwsgropen induiken, want we spelen het spel natuurlijk wel. Als je dan van die hele sterke principes hebt, dan moet je dat ook consequent doorvoeren. Niet alleen om het voor jezelf (de rest van de wereld gelooft het toch niet) goed proberen te praten om er niet voor te betalen.

Ik zal hem sowieso kopen voor ik hem speel. Kan zijn dat ik een maandje of 2 wacht zodat de prijs weer iets gedaald is. (Is toch weer 700 km die ik op de motor kan rijden voor het geld, das pas gamen. :P)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Maar stel dat je systeem zo ver brak is dat je niet meer kunt Deinstalleren .
Dit kan gewoon 5 keer gebeuren.

Windows help zijn eigen nogal eens om zeep dat je niet meer in windows kunt,
Brakke harde schijf die kapot gaat,
Virusje waardoor je windows corrupt raakt,
etc,
etc.

Maarja het revoke systeem kan wel door een proggie :P opgelost worden denk ik.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Pepperana schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:45:

etc,
etc.

De voorbeelden die jij nu noemt zijn me in 15 jaar nog niet eens 5x overkomen, zelfs niet tijdens mijn waterkoeling/overclock tijden toen je nog gewoon moest solderen op moederborden en pinnetjes moest afbreken van cpu's. Dus ja als 5x je huis afbrand kan je hem ook niet meer spelen.. :P

Denk als je dat zo vaak gebeurd dat je je beter om andere dingen zorgen kan gaan maken, en misschien eens een abbo op de computer idee moet overwegen of een cursusje.. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Pepperana schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:45:

etc,
etc.

AtleX had deze vraag naar mij gestuurd via een DM. Ik ga dus aan het eind van de dag een mail sturen waarin staat of er iets van een Revoke tool komt. want als je hdd crasht oid dan kan je niet meer netjes deinstallen etc.
Verder ga ik ook vragen of de CD/DVD in de speler moet zitten om het spel te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Dat je niet meer in staat bent om te deinstalleren gebeurt in de praktijk maar zelden.
Het meest voorkomende is volgens mij gewoon dat je simpelweg vergeet te deinstalleren.

De revoke tool kun je daarom ook maar het beste met caps in een map plaatsten waar je vaak komt of gewoon op je bureaublad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:35:
[...]
Het is een kwestie van 10 minuten een spel deinstalleren en je revoked je installatie dan.
Een deinstallatie van 10 minuten is wel erg lang! Deinstalleren gaat altijd sneller dan installeren. Meestal is het eigenlijk binnen een paar seconden bekeken. No problemo, lijkt mij. Je moet het alleen niet vergeten.

Wat ik wel minder vind van al dat geactiveer online: stel je hebt net ff geen internet, dan baal je toch even. Of, erger: Ubisoft gaat falliet (je weet het maar nooit tegenwoordig!): dan hang je dus echt.
Flagg schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 11:51:
[...]
en misschien eens een abbo op de computer idee moet overwegen of een cursusje.. ;)
Jaaaaa, die was leuk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:11:
[...]

Een deinstallatie van 10 minuten is wel erg lang! Deinstalleren gaat altijd sneller dan installeren. Meestal is het eigenlijk binnen een paar seconden bekeken. No problemo, lijkt mij. Je moet het alleen niet vergeten.

Wat ik wel minder vind van al dat geactiveer online: stel je hebt net ff geen internet, dan baal je toch even. Of, erger: Ubisoft gaat falliet (je weet het maar nooit tegenwoordig!): dan hang je dus echt.
die 10 minuten was meer een simpele aanduiding van tijd. natuurlijk is het minder dan 10 minuten, maar het gaat om het punt dat die paar minuten deinstalleren niet veel meer uitmaken :P.
maar zoals je zegt je moet het niet vergeten, anders heb je er nog niets aan.

Wat betreft de installatie zonder internet, ik ga het navragen bij ubisoft, want dat is wel een goede vraag natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-05 07:57

Donnie

AKA DonCorleone

Jammer dat meer als de helft van dit topic alweer over de DRM gaat ipv het spel, blijf is ontopic vrienden ;)

Camera: Canon EOS 7D + Canon EF 24-70mm F/2.8 L, Canon 100mm Macro L, Canon EF 70-200mm L F/4 iS, Canon 50mm F1.8, Canon EF-S 10-22mm, Canon 580ex II, Canon 430ex II, strobist meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:11:
[...]

Sommige games als Stalker duren maar 2 seconden om te verwijderen, andere games zoals LOTR (en andere games van EA) doen er ontzettend lang over, er moeten eerst een hele hoop (nutteloze?) checks gebeuren e.d.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Donnie schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:24:
Jammer dit meer als de helft van dit topic alweer over de DRM gaat ipv het spel, blijf is ontopic vrienden ;)
Joe aar epsoloetlie rait!

Sorrie daarvoor.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Donnie schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 13:24:
Jammer dit meer als de helft van dit topic alweer over de DRM gaat ipv het spel, blijf is ontopic vrienden ;)
Agreed,
Gelieve weer back ontopic, ik weet dat ik ook over DRM heb lopen posten dus ik ben ook schuldig, sorry daarvoor ;( :P

De regels van het topic zijn iets aangepast, net als de FAQ. het komt erop neer dat het topic gaat over FC2 en niet over DRM, dus hoeven we daar niet over te praten. Wil je dat wel dan open je maar een DRM topic in het goede forum daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand trouwens al iets gehoord over de lengte van het singeplayer gedeelte? Je kan, zo begrijp ik, zo nu en dan kiezen welke side missions je wel of niet doet, maar uiteindelijk is het doel toch het vinden van die Jackal. Is het ook mogelijk hopla rechtstreeks naar de kerel te hollen en binnen een paar uur klaar te zijn? Niet dat ik dat wil of van plan ben natuurlijk, maar ik vraag me af wat mogelijk is. Ze zeggen dat het een echt 'vrij' spel is, maar als je eerst specifieke missies moet volbrengen om andere dingen te unlocken, dan gaat het toch weer richting lineair en scripted. lijkt me. In principe zou je de tweede keer dat je het spel speelt (en dus weet waar de Jackal is) er meteen heen moeten kunnen gaan... als het spel je tenminste échte vrijheid geeft.

Anders (enkorter) gezegd: ik kan me nog niet zo veel voorstellen van de vrijheid die FC2 zegt te bieden... Hoe vrij ben je nou ECHT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Laatst online: 31-01 14:21
Avalaxy schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:44:
Hebben jullie Oblivion wel eens gespeeld? Dat is even groot. En vergelijk de dungeons/caves uit oblivion maar met dorpen, er zitten geloof ik een stuk of 100 dorpen in FC2 meen ik ooit eens gelezen te hebben.
100 dorpen lijkt me te veel. Ervan uitgaande dat de nederzettingen zich minstens 1 km van de rand van de map én van elkaar bevinden, kunnen er maximaal 36 nederzettingen in het spel zitten. Dat lijkt mij nog erg veel. 10 tot 15 dorpen zou volgens mij een veel realistischer aantal zijn.
FireBladeX schreef op dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:23:
[...]
Ze zijn speciaal naar Afrika gereisd, oog in oog gestaan met leeuwen ( tijgers?) en olifanten :P
Tijgers zijn al een paar duizend jaar uitgestorven op het Afrikaanse continent. :P

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Laatst online: 06:52
Indy91 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:25:
Tijgers zijn al een paar duizend jaar uitgestorven op het Afrikaanse continent. :P
offtopic:
pff ze leren ons ook niks meer op school :P

http://ps3life.nl/media/1...editor_in_beeld_gebracht/

Die link moet genoeg zeggen :D , het zou wel leuk zijn om wat bekende maps te zien zoals paar counter-strike maps zaols fy_iceworld of dust2. Of een soort namaak een van de mohaa levels :9

Ik ga zelf proberen om een soort remake level van Stalingrad :D te maken

[ Voor 45% gewijzigd door FireBladeX op 15-10-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-08 15:28

JDeraGear

Mighty Pirate!

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 14:05:
Heeft iemand trouwens al iets gehoord over de lengte van het singeplayer gedeelte? Je kan, zo begrijp ik, zo nu en dan kiezen welke side missions je wel of niet doet, maar uiteindelijk is het doel toch het vinden van die Jackal. Is het ook mogelijk hopla rechtstreeks naar de kerel te hollen en binnen een paar uur klaar te zijn? Niet dat ik dat wil of van plan ben natuurlijk, maar ik vraag me af wat mogelijk is. Ze zeggen dat het een echt 'vrij' spel is, maar als je eerst specifieke missies moet volbrengen om andere dingen te unlocken, dan gaat het toch weer richting lineair en scripted. lijkt me. In principe zou je de tweede keer dat je het spel speelt (en dus weet waar de Jackal is) er meteen heen moeten kunnen gaan... als het spel je tenminste échte vrijheid geeft.

Anders (enkorter) gezegd: ik kan me nog niet zo veel voorstellen van de vrijheid die FC2 zegt te bieden... Hoe vrij ben je nou ECHT?
Misschien zit die Jackal wel iedere keer ergens anders, om dit juist te voorkomen?
Wel een vet idee btw, stel je bent gewoon ergens aan het dwalen, enjoying the scenery, niet op de missie aant letten, en ineens komt die jackal langslopen. PLOEP kogel in z'n hoofd en naar de eindcredits kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

Amerikaanse Steam-gebruikers krijgen btw $5,- korting op hun pre-order, dus als je iemand in amerika kent, dan kan die je de game giften via steam, heb je weer €2,-- gespaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 15:51

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Ik ben bang dat de game bestaat uit het behalen van 'objectives' ala GTA IV, met het grote verschil dat nu vanaf het begin de gehele map beschikbaar is. Dus... The Jackal is gewoon niet thuis als je hem te vroeg op komt zoeken. Hoe je de objectives vervolgens uitvoert, is dan wel weer vrij te bepalen. Ga je snipen... of ga je als Rambo te keer, dat moet je allemaal zelf weten. Zoiets?

[ Voor 5% gewijzigd door jagermeister op 15-10-2008 15:51 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:06

Op een Australische forum, van een magazine die al een review heeft uitgebracht (geeft een 10), reageert de auteur op dit soort vragen. Niet helemaal op jouw vragen maar is wel interssant genoeg. Hij heeft het spel niet eens kunnen uitspelen en hij was dan ook niet eens bezig met side-quests. We praten dan over meer dan 20 uur. Hier de link, King Nothing moet je even in de gaten houden. Mooi vind ik dit stukje tekst:
Imagine someone kidnapped you from your comfy computer chair. Held your family ransom. Dumped you in Africa and said: "This guy. Kill him, or your family dies." No further help, no further exposition. What would you do? How would you feel? Far Cry 2 makes you feel this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
JDeraGear schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 01:36:
Ik weet niet of het reeds gemeld is hier; maar het is intussen bevestigd dat Far Cry 2 een DRM beveiliging krijgt.
De beveiliging zal bestaan uit SecuROM met een activatielimiet van 5 activaties. Op de franse ubisoft site is dit al te lezen
(note: "donderdag" is verkeerde vertaling voor 5)

http://translate.google.c...l=nl&ie=UTF-8&sl=fr&tl=nl

Ik ga hem derhalve dus niet kopen.
Ik was echt van plan hem te gaan kopen (net als ik met Crysis gedaan heb), maar door dit bericht ben ik afgehaakt. Ik koop 'm wel als ie in de budget bak ligt. Konden ze beter de DRM weg laten, hadden ze nu nog 2 klanten extra gehad :P .

Vind het grote bulluitwerpselen. Als je het download kan je het ook onbeperkt installeren...En er is een van de simepelste beveiligingen die kopieëren tegen gaat... (had mijn GTA SA, toen ik die gekopieerd had zij 'ie gewoon, not the correct disk found, oid). Wat heeft die hele instal beperking dan voor nut?

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Zodat niet 10 mensen met één game het kunnen installeren. Dat je een game niet koopt door de beveiliging is gewoon een excuus om er niets voor te betalen. Zoals eerder gezegt dan moet je de game maar niet spelen. Je kan gewoon de game kopen en een crackje er over heen gooien. Probleem ook alweer klaar.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
En zeg nou eerlijk hoeveel mensen ken je die een game hebben moet weggooien omdat ze hem niet meer konden installeren.... Er is altijd wel een mogelijkheid door contact op te nemen met helpdesk/aankoopbon/serie-nummer je game weer opnieuw te activeren.

Kan ik dit spel vergelijken met een GTA achtige setting alleen dan in Afrika, of is het toch meer far cry achtig, dus toch meer verhaal wat je afwerkt (lineair), maar dit kan wel op je eigen manier (stealth/rambo stijl) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik heb vragen beantwoord gekregen:

Vraag:
Welke features maken deel uit van de DX10 versie van Far Cry 2? Wordt EAX5.0 ook ondersteund?

antwoord:
De DX10 features zijn nog niet bekend bij hem, er komt een communicatie moment over DX10 aan en dan kan hij meer vertellen. hij komt hier op terug dmv een media alert.
Verder wordt EAX ondersteund en zover hij weet ook versie 5.0.

Vraag:
Als mijn pc crasht, of hdd is niet meer te benaderen, hoe wordt dit dan opgelost?

Antwoord:
Neem contact op met de technische ondersteuning via web of telefoon en zij zullen je verder helpen.
Zij hebben toegang tot die server en online zullen we erg veel aandacht besteden aan duidelijke FAQs.

Vraag:
Hoe werkt het revoke systeem. is het een aparte tool?

Antwoord
De game installeert een aantal files op je PC. Deze files zijn gemakkelijk te verwijderen door de user.
Zodra je netjes je game uninstalled (met internet verbinding) wordt je install revoked.

Vraag:
- Hoe werkt de activatie van het spel, gaat dat via een activatie server van Ubisoft?

Antwoord:
Via server van Ubisoft

Vraag:
Kan het spel ook geinstalleerd worden zonder internet verbinding? (dan vooral gericht op de activatie oid)

Antwoord
Nee, je hebt internet verbinding om de game te activeren

Vraag:
Kan het spel gespeeld worden zonder dat de Disc in de speler zit?

Antwoord:
Nee

Vraag:
Hoe vrij ben je in het spel? Kan je vanaf begin al overal heen rijden/varen of unlock je delen van het level?

Antwoord:
Je bent vrij. De game is verdeeld in 2 grote levels van 5km2 bij 5km2. Je kan de eerste map direct volledig verkennen. Ik ben bv een sniper speler, ik ga lekker in de bosjes liggen en wachten op het ideale moment om een paar headshots te maken. Ik ga er wat langer over doen dan diegene die de Rambo speelstijl hanteert.

Vraag:
(verder bordurend op de vraag hoe vrij je bent) Hoeveel missies + submissies zijn er? en moeten alle missies gehaald zijn wil je de Jackal vangen?

Antwoord:
Niet teveel commentaar, spoiler alarm. Ubisoft zegt dat je ongeveer 50 uur kwijt bent als je met gemiddelde snelheid door de game gaat. Ga er van uit dat als je alle missies wil doen, Ubisoft op dit moment gezegd heeft dat je zeker 200 uur kwijt bent, wederom afhankelijk van je speelstijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Griffin schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 16:55:
Ik heb vragen beantwoord gekregen:

Je bent vrij. De game is verdeeld in 2 grote levels van 5km2 bij 5km2. Je kan de eerste map direct volledig verkennen.
:? :? :? Waar is die ene grote map gebleven die meteen beschikbaar was...? Beetje vreemd dit... Maar goed 5 x 5 km2 is leuk en twee keer is nog leuker. Maar toch doet dit wat af aan het hele idee, vind ik.

De rest van de info is trouwens interessant: bedankt voor het doorgeven! 50 uur op gemiddelde snelheid is lang zat voor mij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat gebeurt er trouwens als je het loodje legt? Wordt er een of ander laatste spawnpoint geladen? Kan je ook quick saven om de 30 seconden, of moet je, als je op een bepaald moment neergeschoten wordt, een bepaalde missie helemaal overnieuw doen? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat geregeld is in dit spel.

EDIT:
Oops, bovenstaande had ik ook als edit kunnen toevoegen aan m'n laatste post natuurlijk... }:O

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2008 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 19:34:
Wat gebeurt er trouwens als je het loodje legt? Wordt er een of ander laatste spawnpoint geladen? Kan je ook quick saven om de 30 seconden, of moet je, als je op een bepaald moment neergeschoten wordt, een bepaalde missie helemaal overnieuw doen? Ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat geregeld is in dit spel.

EDIT:
Oops, bovenstaande had ik ook als edit kunnen toevoegen aan m'n laatste post natuurlijk... }:O
Je wordt soms gered door zo'n gozer, maar je kunt volgens mij ook checkpoints overnemen en als respawn plek gebruiken. Maar vraag me idd ook wel af of je gewoon quicksave kunt doen, hoop het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
zoals avalaxy al zegt:
Je wordt door je buddy (die je kan kiezen) dan gered als je nog weinig health hebt. wat er een 2e keer gebeurt weet ik niet precies, ik vraag het morgen na. Ik heb het nagevraagd en laat het weten als ik antwoord heb.
Verder vraag ik ook na hoe het zit over de 5km2 etc map groote.

[ Voor 9% gewijzigd door Griffin op 15-10-2008 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M.a.w, als het goed is heb je helemaal geen last van dat DRM systeem omdat je gewoon 1 van je activaties weer terug kan krijgen. Windows is ook maar op 1 PC te installeren (offtopic: kun je Windows dan ook revoken?) ;)
Maar goed, als ik dit lees:
Imagine someone kidnapped you from your comfy computer chair. Held your family ransom. Dumped you in Africa and said: "This guy. Kill him, or your family dies." No further help, no further exposition. What would you do? How would you feel? Far Cry 2 makes you feel this.
Heb ik het idee dat het meer op een STALKER achtige game gaat lijken dan GTA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, als je elke keer het spel netjes deinstalleert, kan je 'm eindeloos opnieuw installeren.

Wat betreft STALKER-achtig of GTA: ten eerste bepaalt de omgeving natuurlijk nogal wat. Afrika is heel wat anders dan een grote stad. Maar het is ook maar net HOE je het spel speelt. Degene van wie die quote komt, houdt van stealth games, speelt FC2 dus als een stealth game en VIND het dus ook een stealth game. Maar iemand die van Rambo-style houdt, zal het spel heel anders spelen en dan ook heel anders ervaren. Da's het leuke (denk en hoop ik) van dit spel. Je kan het spelen zoals jij het wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:31

The Zep Man

🏴‍☠️

Verwijderd schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 22:26:
Je kan het spelen zoals jij het wilt.
Ook als een complete pacifist?

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Als je genoeg stealth skillz hebt misschien gedeeltelijk wel alhoewel er scripted dingen in het verhaal zitten waarbij je gewoon gedwongen bent geweld te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

The Zep Man schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:48:
[...]
Heb je die explosies wel gezien? ;).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDeraGear

JDeraGear

Mighty Pirate!

The Zep Man schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 23:48:
[...]
ja jij mag met die andere afrikaanse slaven naar diamanten graven. 100 uur lang.
... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik heb weer wat informatie:

als eerste een goed informatief filmpje welke op tweakers staat:
nieuws: Video brengt hoofdrolspelers Far Cry 2 in beeld

Dan wat antwoorden op wat vragen:
Vraag:
wat gebeurt er als je dood bent?
Antwoord:
Je bent dan gewoon gameover en moet weer loaden :P

Vraag:
zit er iets van een quicksave optie in FC2?
Antwoord:
PC versie - naar mijn weten wel

Vraag:
Jij had het in de vorige mail over dat het spel 2 maps heeft van 5vierkanteKM. Echter mij is bekend dat de totale grote 50km2 is. Hoe zit dit nou?
Antwoord:
sorry, er is 2x een map van 5bij5 km, dus 2x 25km2 = 50km2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Met dank aan "rickyy" heb ik hier de systeem specs neer kunnen zetten.
Ik zie het nu pas :P, bedankt voor mijn naam in de TS te zetten :) !

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 00:21
Antwoord:
Je bent vrij. De game is verdeeld in 2 grote levels van 5km2 bij 5km2. Je kan de eerste map direct volledig verkennen. Ik ben bv een sniper speler, ik ga lekker in de bosjes liggen en wachten op het ideale moment om een paar headshots te maken. Ik ga er wat langer over doen dan diegene die de Rambo speelstijl hanteert.

Valt me tegen dat het niet 1 grote map van ongeveer 7 bij 7 km. is... Maar kan natuurlijk ook weer nieuwe uitdagingen brengen: zodra de eerste (waarschijnlijk makkelijkere) map uitgespeeld is, kan je verder met de moeilijkere map (de tweede).
Vraag:
(verder bordurend op de vraag hoe vrij je bent) Hoeveel missies + submissies zijn er? en moeten alle missies gehaald zijn wil je de Jackal vangen?
Antwoord:
Niet teveel commentaar, spoiler alarm. Ubisoft zegt dat je ongeveer 50 uur kwijt bent als je met gemiddelde snelheid door de game gaat. Ga er van uit dat als je alle missies wil doen, Ubisoft op dit moment gezegd heeft dat je zeker 200 uur kwijt bent, wederom afhankelijk van je speelstijl.
WOW wat een uitgebreide game wordt het dan, daar is GTA4 qua speelduur niks bij dan! Ben benieuwd of dat op den duur niet gaat vervelen qua missies (zoals bijv. Assassin's Creed op den duur gaat vervelen omdat het repetitief wordt)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
eindelijk !!! :) :) :) :D :D :D :D _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ :9~ :9~ :9~ een game die je niet binnen 8 uur uitspeeld _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
50 uur? Dat zou vet zijn, eindelijk nog eens een game die je niet < 10 uur uitspeelt. Tegenwoordig moet je echt wel smeken voor een lange gameplay.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Beetje offtopic, maar als jullie een game zoeken met lange gameplay waarde moeten jullie ook even kijken naar Kings Bounty - The Legend. Alleen een (erg goede) singeplayer maar ik ben er nu al 10 dagen ~4 uur per dag mee bezig ofzo en het einde is nog niet in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Flagg schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 09:14:
Zo'n onzin om hem nu niet te kopen omdat er iets van DRM op zit.

Je kan het spel toch gewoon kopen en mocht je er daadwerkelijk last van hebben, dan kan je het toch alsnog met een crack oplossen of ff downloaden?
Laat dat nu juist hetgene zijn wat NIET de bedoeling zou moeten zijn bij het originele kopen van een game :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Ik vraag me nu ook af, kunnen de wapens van je vijanden ook vastlopen? Ik zou het wel heel erg vet vinden als iemand voor je springt en jouw wilt neerschieten maar dat ze wapen dus vastloopt en gaat panikeren, ofzo iets :p :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
FireBladeX schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:10:
Ik vraag me nu ook af, kunnen de wapens van je vijanden ook vastlopen? Ik zou het wel heel erg vet vinden als iemand voor je springt en jouw wilt neerschieten maar dat ze wapen dus vastloopt en gaat panikeren, ofzo iets :p :D
Zo dat zou wel enorm gaaf zijn!
Hoop dat het erin zit, kan niet wachten op dit spel zeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik heb de vraag van de gunjamming doorgestuurd naar ubisoft en snel antwoord. ik had het al verwacht maar toch maar even vragen.

Vraag:
Kunnen de wapens van je vijanden ook vastlopen?

Antwoord:
Nee

ik heb gelijk ook gevraagd hoe het zit met de kogels van de vijanden. Het antwoord is dat die nooit opgaan. dus ze blijven schieten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Griffin schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:31:
Ik heb de vraag van de gunjamming doorgestuurd naar ubisoft en snel antwoord. ik had het al verwacht maar toch maar even vragen.

Vraag:
Kunnen de wapens van je vijanden ook vastlopen?

Antwoord:
Nee

ik heb gelijk ook gevraagd hoe het zit met de kogels van de vijanden. Het antwoord is dat die nooit opgaan. dus ze blijven schieten :P
He jammer, misschien voor een toekomstige update leuk idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hij is op internet verschenen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik dat behoorlijk apart vind aangezien de wereldwijde releasedate op 23 oktober is. Dus dat betekend dat iemand gelekt heeft of een dat het een neppert is.

Heb je misschien een bron oid dat ik dit kan doorspelen. Maar gewoon zeggen waar hij staat, welk media. dus usenet of torrents oid. want een warez aanboden mag niet aangeboden worden hier :P

[ Voor 14% gewijzigd door Griffin op 16-10-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak
  • Laatst online: 08-09 21:06

Knaak

It's me, Mario!

Hij is overall te vinden, xbox 360 versie iig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Griffin schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 13:52:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dat behoorlijk apart vind aangezien de wereldwijde releasedate op 23 oktober is. Dus dat betekend dat iemand gelekt heeft of een dat het een neppert is.

Heb je misschien een bron oid dat ik dit kan doorspelen. Maar gewoon zeggen waar hij staat, welk media. dus usenet of torrents oid. want een warez aanboden mag niet aangeboden worden hier :P
Waarom zijn het altijd xbox360 versies die uitlekken? Ik zie hem op usenet staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Het is bekend bij ubisoft.
Dus back on topic :), bedankt voor de info iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wtf nu al uitgelekt, das wel vet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
DennusB schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:03:
offtopic:
... serieus... kom op zeg.. :? :/ :| Illegale praktijken zijn niet vet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
DennusB schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 15:03:
Nou vet hoor :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:04

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Leaken gebeurd toch vroeg of laat, daar doe je helaas niks aan.

Het voordeel is dat je met de pc versie al even zou kunnen kijken hoe goed je huidige config het trekt en indien nodig nog snel even upgraden. De details in de filmpjes zijn erg mooi! maar ben stiekem wel benieuwd hoe het er nu echt uitziet op mijn hardware. :P Zodra die in de winkel ligt neem ik hem mee, heb het niet durven pre-orderen aangezien het net ongeveer uitkomt rond de tijd dat ik op vakantie moet :(

edit @ hieronder: mja maar ik ben 4 weken weg en heb een krappe brievenbus (appartement). Soms steekt er doordeweeks gewoon post uit... 8)7 Ga ik maar niet riskeren haha

[ Voor 15% gewijzigd door sh4d0wman op 16-10-2008 16:28 ]

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
sh4d0wman schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 16:17:
Leaken gebeurd toch vroeg of laat, daar doe je helaas niks aan.

Het voordeel is dat je met de pc versie al even zou kunnen kijken hoe goed je huidige config het trekt en indien nodig nog snel even upgraden. De details in de filmpjes zijn erg mooi! maar ben stiekem wel benieuwd hoe het er nu echt uitziet op mijn hardware. :P Zodra die in de winkel ligt neem ik hem mee, heb het niet durven pre-orderen aangezien het net ongeveer uitkomt rond de tijd dat ik op vakantie moet :(
Ze versturen het bij de meeste winkels gewoon in een dun pakketje die ze in je brievenbus droppen ;) gcshop iig wel altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Afbeeldingslocatie: http://www.pcgameshardware.de/screenshots/original/2008/10/003_far_cry_2_benchmark_test.png

O-)

Oja... let op de 'very high detail', '4x aa'.

[ Voor 26% gewijzigd door Avalaxy op 16-10-2008 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ziet er goed uit. Op high 1680x1050 moet goed speelbaar zijn op mijn 4850 :)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudyman85
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:45
oh, dan heb ik niet te klagen met m'n 260gtx :) het is bijna zover !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:10
Met die benchmarks wordt het nog spannend op mijn systeem haha

AMD 4800+ @ 5600+ S939 ;)
MSI moederbordje
2gb
X1950PRO AGP haha ;)

In april waarschijnlijk een upgrade ( verjaardag he ;) )

Ik kan crysis op High spelen met 1024x768,

Ik verwacht hier met Farcry eigenlijk wel iets beters haha ;)

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Kuhr89 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:34:
Met die benchmarks wordt het nog spannend op mijn systeem haha

AMD 4800+ @ 5600+ S939 ;)
MSI moederbordje
2gb
X1950PRO AGP haha ;)

In april waarschijnlijk een upgrade ( verjaardag he ;) )

Ik kan crysis op High spelen met 1024x768,

Ik verwacht hier met Farcry eigenlijk wel iets beters haha ;)
High, zonder AA en AF zou denk ik wel moeten kunnen op je native resolutie (1680x1050?) met jouw setup ;) Eventueel kun je die videokaart nog wat overclocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Avalaxy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:36:
[...]

High, zonder AA en AF zou denk ik wel moeten kunnen op je native resolutie (1680x1050?) met jouw setup ;) Eventueel kun je die videokaart nog wat overclocken :)
Ik heb een Philips 170S2 scherm. Dus maximaal 1280x1024.

In april wil ik updaten naar een

E8400 of Q6600 ( ben ik ook nog niet uit :S )
Mobo weet ik nog niet
4GB
HD 4870 of GTX260 (ligt eraan wat er tegen die tijd weer is )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
Ooh, 1280x1024... Dat moet makkelijk lukken op High O-)

Maar eigenlijk past er wel een HD4870 in die setup :9

Overigens opvallend van die benchmarks, Far Cry 2 is een TWIMTBP titel die is ontwikkeld op GTX280 kaarten en dus ook min of meer op GTX260 kaarten, toch verslaat de HD4870 de GTX260 :) Ben in ieder geval tevreden met de performance zover ik gezien heb, waarschijnlijk is het spel nog een stuk lichter dan Crysis warhead :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik ben benieuwd wat mijn oude 8800GTS 640 icm met m'n Q6700 @ 3.2 Ghz en 8GB RAM gaan doen met deze game. Ik hoop dat het wel een beetje wil op 16810x1050. Anders in de nabije toekomst maar eens sparen voor een 4870 :)

Overigens vrij insane dat die spellenmakers tegenwoordig voor very high een SLI opstelling / X2 kaart vragen als je op 60 FPS wil gamen met wat AA. Dan kan je wel zeggen dat het een pak lichter is dan Crysis, maar dan vind ik het nog steeds bizar. Als je met een klein beetje instellingen (want zo bruut is dit niet, 1680x1050 met maar 4x AA) lekker wil spelen mag je dus al 400 euro neertellen. Whats next?

[ Voor 48% gewijzigd door rodie83 op 16-10-2008 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Zou wel mooi zijn als ik het beetje goed kan spelen.. :)

Klopt. alleen die HD 4870 hebben ze niet in AGP vorm haha. En om nou weer omslachtig te gaan upgraden. ben ik vanplan om met mn verjaardag ( April ) maar een hele verandering te doen. en maar eens overstappen naar Intel.

Ik denk dat ik toch een HD 4870 neem, heb goede ervaringen met ATi..

Alleen CPU ben ik nog niet uit. Las net ook dat ze er een aantal uit gaan halen. dus maar eens kijken wat er dan op een markt verkrijgbaar is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Kuhr89 op 16-10-2008 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:47

Slapstick

Me, myself or I

Kuhr89 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:39:
[...]

Ik heb een Philips 170S2 scherm. Dus maximaal 1280x1024.

Mobo weet ik nog niet
4GB
Kijk maar uit voor dat je het weet, zijn de E8400 en Q6600 niet meer leverbaar! omdat ze EOL zijn: zie frontpage ;)
Ik heb ze hier beide liggen en eerlijk gezegd vind ik de E8400 fijner om te gamen, maar de Q6600 fijner om te rarren en al die dingen. Ik denk dat je echt moet kijken wat je wil en je keuze daarop moet baseren.

:TweakBlog:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
slapstick schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:05:
[...]

Kijk maar uit voor dat je het weet, zijn de E8400 en Q6600 niet meer leverbaar! omdat ze EOL zijn: zie frontpage ;)
Ik heb ze hier beide liggen en eerlijk gezegd vind ik de E8400 fijner om te gamen, maar de Q6600 fijner om te rarren en al die dingen. Ik denk dat je echt moet kijken wat je wil en je keuze daarop moet baseren.
De E8400 verdwijnt niet. De E8300 wel maar over de E8400 staat niets in het artikel. Afgezien van dat blijven zowel de Q6600 als E8400 prima 2e hands te krijgen. Weet je vaak ook gelijk wat ze doen qua overklokken.

Als ik de benchmarks zo bekijk is het spel toch een stuk minder zwaar dan Crysis. En daar ben ik zeker blij mee. Mensen met een 8800GT oid moeten het spel toch prima kunnen spelen op redelijke settings. Zodra ie uit is ga ik em in ieder geval gelijk kopen. Een spel zoals dit is het ook gewoon waard om te koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:51
Mooi, eindelijk wat benchmarks. Ik zit hier nog lekker met een amd 3500 single core met 1.5gb en een 7900gtx :P. Ik zat eraan te denken om over 2 weken een upgrade te doen, maar wat zal het worden, nieuw moederbord met geheugen en proc, of toch een 4850?

Als ik zo naar de crysis benchmarks kijk, maakt het geen ene **** uit of je nou een single, dual of quad core cpu hebt, dus ga ik hier ook maar vanuit bij far cry. :*)

EDIT: Oke, laat maar, de overige benchmarks laten zien dat een single core cpu rond de 10fps scoort.

[ Voor 11% gewijzigd door JSTPS op 16-10-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben ik nu helemaal lijp? Ik zag vandaag toch echt absoluut de PC versie hiervan in de Dynabyte hier in Den Bosch...dus hij is al uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:06

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:11:
Ben ik nu helemaal lijp? Ik zag vandaag toch echt absoluut de PC versie hiervan in de Dynabyte hier in Den Bosch...dus hij is al uit...
Waren waarschijnlijk pre-order doosjes om bij de kassa vervolgens een code te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Die fout maakte ik vandaag ook al in de stad. Ik dacht. Huh is ie er al. maar er stond netjes op : Pre-order met 4 extra missies enzo..

Eigenlijk het enige wat ik doe met mn PC is Internet en gamen. meer doe ik er eigenlijk niet echt mee. Rarren is leuk. maar met mijn 4800+ gaat het snel genoeg voor mij. Ik vind het niet zooo erg om even 10 sec langer te wachten ;) zolang mn game maar goed loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
[...]

Mobo weet ik nog niet
4GB
Gniffel :P

Precies wat ik recent heb aangeschafd. Een E8400, 4GB en een HD 4870 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Avalaxy schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:00:
[afbeelding]

O-)

Oja... let op de 'very high detail', '4x aa'.
Ter info: er staat 4:1 AF. Dat wil dus zeggen 4x Anisotropisch Filteren, AA staat in deze benchmark op 1x. ;)

PCGH heeft nog meer benchmarks van FarCry2 gemaakt: [url="http://http://www.pcgameshardware.de/aid,663809/Test/Benchmark/Far_Cry_2_Benchmark-Test_mit_Grafikkarten_und_CPUs/?page=2"]klik[/url]

Uit deze benchmarks blijkt onder andere dat FarCry2 gebruik maakt van MultiCore CPU's. Met een single Core valt niet meer te gamen op FarCry2. Alleen jammer dat ze niet op high of medium settings (i.p.v. veryhigh) hebben getest.
[...]
Mobo weet ik nog niet
4GB
De E8400 en Q6600 zijn ook meegenomen in de CPU benchmark test. Performance is vergelijkbaar.
De HD4870 scoort in FarCry2 echter duidelijk beter dan de GTX260.

[ Voor 10% gewijzigd door Indy91 op 17-10-2008 08:12 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 16:11
AA 1x betekent toch zonder AA of ben ik mis?

Ach, ik ben er zeker van dat dit perfect gaat draaien op mijn X360 doos, zie er al serieus naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Engineer Stewie schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:15:
AA 1x betekent toch zonder AA of ben ik mis?
offtopic:
klopt, 1x AA betekent dat er géén AA wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Heren,

Gelieve hier niet je specs te posten en dan erbij te vertellen van 'woooo' hij gaat het vast wel goed draaien. Hou het graag ontopic over farcry 2. Op het moment dat het spel uit is en je het installeert zie je wel hoe goed het spel werkt en hoe mooi het eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y3LLoW
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-09 16:44
Of hoe lelijk :P

Geen flauwekulletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is in ieder geval wel goed nieuws dat FC2 het schijnbaar beter doet dan Crysis! Die nieuwe engine is dus toch wel de moeite waard, schijnbaar. Ubisoft kan wel zeggen dat het allemaal prachtig loopt, maar ik vertrouw toch meer op nieuws van derden wat dit betreft. Ben ook erg benieuwd naar de eerste échte reviews: die zullen zo langzamerhand wel komen. Wel jammer dat veel van die reviewers op prachtige nieuwe hardware spelen (die benchmars zijn gedaan met een CPU van zo'n 800 euro), maar goed...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putyah
  • Laatst online: 21:27
Zijn er ook mensen op dit forum die het spel al gespeeld hebben op de pc of de xbox 360? Er zullen vast wel wat mensen zijn die hem gedownload hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

rodie83 schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 22:46:
Overigens vrij insane dat die spellenmakers tegenwoordig voor very high een SLI opstelling / X2 kaart vragen als je op 60 FPS wil gamen met wat AA. Dan kan je wel zeggen dat het een pak lichter is dan Crysis, maar dan vind ik het nog steeds bizar. Als je met een klein beetje instellingen (want zo bruut is dit niet, 1680x1050 met maar 4x AA) lekker wil spelen mag je dus al 400 euro neertellen. Whats next?
Je moet het gewoon een beetje slim instellen. Hoe hoger je resolutie hoe minder nut AA heeft, en hoe duurder het wordt. Ik zet het persoonlijk altijd uit en draai dan op 1600x1200 native; dat is imho sneller en mooier dan lagere res met AA. Net als AF, dat zet ik ook bijna altijd uit, of in ieder geval laag. Ik zie het verschil amper, zeker niet als je toch actief aan het rond rennen en schieten bent. Ik sta niet zo vaak stil om naar een lange rechte muur te kijken... Dat soort dingen scheelt vaak veel performance en kost je maar heel weinig image quality. Shadows zet ik ook vaak iets lager; kijk je ook niet zo veel naar, als ze er maar zijn. En meestal hoef je de texture resolution niet op max te hebben, dat kan nog wel eens schelen als je kaart niet genoeg geheugen heeft. En natuurlijk genoegen nemen met 20 FPS... best te doen. Maar ik geef toe dat het natuurlijk lekkerder speelt op 60Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Verwijderd schreef op donderdag 16 oktober 2008 @ 23:11:
Zou kunnen, ik heb al een retail PC in handen gehad van FC2.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Phyxion schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:47:
[...]

Dan is het heel simpel, die winkel houd zich niet aan de releasedate regels en lopen dus kans op boetes omdat ze voor een releasedate een spel verkopen zonder dat hier toestemming voor gegeven is door de juiste persoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:22:
Het is in ieder geval wel goed nieuws dat FC2 het schijnbaar beter doet dan Crysis! Die nieuwe engine is dus toch wel de moeite waard, schijnbaar. Ubisoft kan wel zeggen dat het allemaal prachtig loopt, maar ik vertrouw toch meer op nieuws van derden wat dit betreft. Ben ook erg benieuwd naar de eerste échte reviews: die zullen zo langzamerhand wel komen. Wel jammer dat veel van die reviewers op prachtige nieuwe hardware spelen (die benchmars zijn gedaan met een CPU van zo'n 800 euro), maar goed...
Crysis Warhead is dan ook grafisch sterker, kijk maar naar details. ;) Far Cry 2 is uiteindelijk toch niet te vergelijken met Crysis Warhead, want het is wel duidelijk kan Ubisoft niet voor extreme graphics heeft gekozen. Waardoor het beter draait.

Maargoed, dat is een discussie die we niet hoeven te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
Indy91 schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 07:09:
[...]

PCGH heeft nog meer benchmarks van FarCry2 gemaakt: [url="http://http://www.pcgameshardware.de/aid,663809/Test/Benchmark/Far_Cry_2_Benchmark-Test_mit_Grafikkarten_und_CPUs/?page=2"]klik[/url]
Deze site werkt denk ik niet. tenminste niet als ik erop klik

Deze site werkt wel: http://www.pcgameshardwar...2_GPU_and_CPU_benchmarks/

Trouwens over die AA en AF

Als je kijkt naar de plaatjes zie je:

Resolution/FSAA/AF en dan staat er bijvoorbeeld achter 1280x1024/ 4:1 AF

Is het dan niet zo dat, 1280xxx = resolutie ( duh)
4 = FSAA
1 = AF ?

Of heb ik het fout?
Misschien even uitleggen zodat andere het ook snappen?

[ Voor 27% gewijzigd door Kuhr89 op 17-10-2008 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Phyxion schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:47:
[...]

Onzin, er liggen alleen nog maar Pre-Order doosjes in de winkels..

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Griffin schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:52:
[...]

Dan is het heel simpel, die winkel houd zich niet aan de releasedate regels en lopen dus kans op boetes omdat ze voor een releasedate een spel verkopen zonder dat hier toestemming voor gegeven is door de juiste persoon.
Of het zijn lege dozen, dat gebeurt ook wel vaak ;)

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Putyah schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 11:39:
Zijn er ook mensen op dit forum die het spel al gespeeld hebben op de pc of de xbox 360? Er zullen vast wel wat mensen zijn die hem gedownload hebben :)
Even 20 minuten op de xbox360.

Eerste indruk was matig. Ik had geen volgende stap in graphics verwacht, maar dit ziet er nu ook niet echt heel goed uit. Wat het met name minder maakt zijn de schaduwen. Ze worden mooi geprojecteerd op alle projecten, maar ze zijn erg lelijk. Mensen die wel eens een UE3 game gespeeld hebben weten waar ik het over heb, schaduwen lijken alsof ze gemaakt zijn met de airbrushtool van Paint. Erg veel jiggies en gewoon niet mooi. En élk object in de game cast schaduwen, wat het geheel er minder uit laat zien. Op de PC zul je dit vast op kunnen lossen door de AA op te schroeven. De dag- en nachtcyclus ziet er trouwens wel heel mooi uit, vooral bij laagstaande zon, waarbij de zonnestralen door de bladeren van de bomen heen schijnen.

De game zelf is op dit moment nog een beetje onduidelijk. Waar het hele verhaal om gaat was me niet echt duidelijk, maar dat wordt met 1 zin uitgelegd in een loadingscreen. Ik moest naar een aantal plaatsen toe in de wereld, wat je kunt doen met de auto. Hou er rekening mee dat je de eerste 20 minuten constant in die auto zit om van kamp naar kamp te karren.

De spelwereld voelde nog niet echt vrij aan. De paden werden afgezet door hoge bergmuren en ik kon enkel de weg volgen. De eerste 20 minuten bestaan wel uit een tutorial, dus misschien dat ze je ruimte daarom willen inperken.

Ik kan na 20 minuten nog geen goede impressie geven over de gameplay of het verhaal, maar het visuele gedeelte valt me wel ietwat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik kan na 20 minuten nog geen goede impressie geven over de gameplay of het verhaal, maar het visuele gedeelte valt me wel ietwat tegen.
De graphics die we in de trailers zagen zullen vast van de pc versie zijn.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Wow, die benchmark van pcgameshardware toont een screenshot waar het LOD op very high toch wel erg, heel erg slecht is. :| Serieus, het wind/vuur/dag en nacht systeem van deze game zijn echt "super" te noemen, maar als je deze LOD ziet is het om te huilen. (vijanden op 30meter afstand lijken op een low-poly char met minder dan 250 poly's. ;()

Hopelijk is dat gewoon een foutje van de engine in dat screenshot. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Hacku schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:13:
[...]

De graphics die we in de trailers zagen zullen vast van de pc versie zijn.
Naar mijn weten zijn trailers van spellen die zowel op de pc als de console uitkomen meestal gemaakt op de pc. Dit omdat met de pc er veel meer uit te halen is met instellingen en je kan de bruutste hardware erin zetten zodat je game er nog beter uit ziet.
Er zij natuurlijk uitzonderingen. Dit zijn de trailers die speciaal gemaakt zijn om iets te laten zien van de game op een console natuurlijk :P
MOAW schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:25:
Wow, die benchmark van pcgameshardware toont een screenshot waar het LOD op very high toch wel erg, heel erg slecht is. :| Serieus, het wind/vuur/dag en nacht systeem van deze game zijn echt "super" te noemen, maar als je deze LOD ziet is het om te huilen. (vijanden op 30meter afstand lijken op een low-poly char met minder dan 250 poly's. ;()

Hopelijk is dat gewoon een foutje van de engine in dat screenshot. :P
Het kan natuurlijk ook komen door enige compressie op het plaatje en omdat het misschien kleiner is gemaakt voor de website.

[ Voor 35% gewijzigd door Griffin op 17-10-2008 12:30 . Reden: extra quote voor de gene boven me te quoten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Griffin schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:28:
Het kan natuurlijk ook komen door enige compressie op het plaatje en omdat het misschien kleiner is gemaakt voor de website.
http://www.pcgameshardwar...5_far_cry_2_benchmark.jpg

Full-res, kijk naar de vijanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat ziet er maar een wazig plaatje uit :? Geen AA e.d.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffin

Griffin

Is mythical

Topicstarter
Deeplinking is niet ondersteunt op de site.
Ik heb wel de screenshots bekeken op de site en zie wat je bedoeld.
Ik wacht het gewoon af wat ik er zelf van ervaar aankomende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knaak

Knaak

It's me, Mario!

Griffin schreef op vrijdag 17 oktober 2008 @ 12:38:
Deeplinking is niet ondersteunt op de site.
Ik heb wel de screenshots bekeken op de site en zie wat je bedoeld.
Ik wacht het gewoon af wat ik er zelf van ervaar aankomende week.
Natuurlijk is het afwachten, vond alleen dat screenshot wel even schrikken. :P
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
* Geen 'Yes, ik heb het spel besteld!' en dergelijke reacties.
* DRM: het is vervelend maar er is een revoke systeem als je het spel normaal deinstalleert. Dus houd het ontopic en niet over DRM.
* Gebruik spoilertags als je iets over de verhaallijn vertelt.
* Voor technische problemen / vragen kun je terecht in SPV.