Ik zie bij je hoek (met mechsmooth) nog een edge aan de rechterkant (stukje ervan af). Wat gebeurt er als je die verwijderd?apNia schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:47:
[...]
Maar wat maakt deze hoek anders dan andere vertexes aan m'n edge-loop? Want waar ik 'm ook plaats, de hoek blijft hard. Ik snap de technische reden niet waarom hij daar niet kan subdivven...
sorry maar ik moet het gewoon snappen
Das perfect en precies zoals het hoort.. MeshSmooth relaxt (check de relax buttons in edit poly als je niet snapt wat ik daarmee bedoel/werking ervan) je 'rechte' edges (edge loops) op een hoek loopt je edge niet door maar stop hij daardoor krijg je een hoek erin.apNia schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:49:
Maar hoezo is het een correcte werking? Waarom buigt hij daar niet, en op alle andere hoeken wel?
...
Intern om een edge glad te trekken/smoothen moet hij dus weten hoe de edges aan beide kanten door lopen om daar in het midden een gemiddeld achtige waarde te krijgen en die te zetten. Dus zodra hij niet goed doorloopt kan dat niet en smooth hij niet(goed).
Dit zorgt er dus ook voor dat je bv hele rare artifacts krijgt als je non quads gaat lopen smoothen.
--
Om dit op te lossen zou je het echt met de hand verder moeten aanpakken, met show endresult aan zoals je had kan je wel redelijk makkelijk er komen, en evt moet je nog wat extra loopjes toevoegen om die bocht mooi te krijgen.
Aaah eindelijk duidelijk. Ik snapte de werking van MeshSmooth wel (ik doe soms een Collapse op de modifier). Maar het is nu een hoek doordat 2 edges een aanliggende edge missen en dus zodoende anders is dan daar waar ie wel buigt. Duidelijk, thanks 
Kom meer van een technische achtergrond, dus wil de logica graag begrijpen
Kom meer van een technische achtergrond, dus wil de logica graag begrijpen
Hehehe dat is m'n "bounding box" van max zelf, geen edgeAnoniem: 123349 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 11:52:
[...]
Ik zie bij je hoek (met mechsmooth) nog een edge aan de rechterkant (stukje ervan af). Wat gebeurt er als je die verwijderd?
[ Voor 4% gewijzigd door apNia op 04-06-2008 12:15 ]
Vreselijk ding is dat ik ros altijd gelijk op J (shortcut om dat uit te zetten)apNia schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:15:
...
Hehehe dat is m'n "bounding box" van max zelf, geen edge
--
Er is btw volgens mij ook een kans dat als je die vertex ver genoeg sleept zodat hij 'goed' rond loopt hij die hele edge (boven/zijkant) wel als loop pakt en dus wel goed gaat smoothen. Maar word dan wel lelijk omdat je dan de punt verliest.
[ Voor 32% gewijzigd door jenne op 04-06-2008 12:34 ]
Anoniem: 262821
ja hij was makkelijk te volgen, echt handig.Anoniem: 263117 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 10:58:
heb de broken links in mijn tutorial site gefixed nu doet de FumeFx tutorial het ook weer.
@jelmer wat vond je van de tutorial was hij een beetje makkelijk te volgen?
http://www.karwin.nl >>>>> Tutorials
bedankt.
edit: hmm shit krijg nu een error als ik max 2009 opstart:
D:\Documents and Setting\Jelmer Holtes\Local Setting\Application Data\Autodesk\3dsmax\2009 - 32bit\enu\UI\MaxstartUI.mnu is invalid!
heb wat opgezocht maar heb nog geen oplossing gevonden iemand die hier een oplossing voor heeft?
edit2:
joepie... opgelost door dit:
1) open "D:\Documents and Settings\XXX\Local Settings\Application Data\Autodesk\3dsmax\2009 - 32bit\enu\3dsmax.ini" file.
2)Find:
[CustomMenus]
FileName=D:\Documents and Settings\XXX\Local Settings\Application Data\Autodesk\3dsmax\2009 - 32bit\enu\UI\MaxStartUI.mnu
3)Change "MaxStartUI.mnu" as DefaultUI.mnu and save the file.Open Max:)
edit3: Stoeltje
nieuw ontwerp gemaakt. moesten we met techniek "in het echt" maken:

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 262821 op 04-06-2008 15:36 ]
hallo, ik heb even een klein vraagje tussen door...
wanneer ik met reactor een simple ketting probeer te maken loopt 3ds max telkens vast wanneer ik op create animation of preview in window klik. Ik heb al geprobeerd om de grapic mode te veranderen maar dat haalt niks uit. Ook op internet is dr vrij weinig over te vinden.
hoop dat jullie mij kunnen helpen,
wanneer ik met reactor een simple ketting probeer te maken loopt 3ds max telkens vast wanneer ik op create animation of preview in window klik. Ik heb al geprobeerd om de grapic mode te veranderen maar dat haalt niks uit. Ook op internet is dr vrij weinig over te vinden.
hoop dat jullie mij kunnen helpen,
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
inmiddels met materials etc uitproberen:

maar hoe krijg ik dat witte weg in die hoek?

Met een auto bezig. Het is de eerste keer in Blender, dus de skillz spatten er niet vanaf.

Oefening zal hopelijk kunst baren.

Oefening zal hopelijk kunst baren.
Wekkel jij hier?
Sinds wanneer houd jij je bezig met 3D?
Sinds wanneer houd jij je bezig met 3D?
http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958
Sinds mijn broer mij in aanraking bracht met 3DMax (2.5 destijds). Zo nu en dan knoei ik er wat mee, zonder er ooit iets van vaardigheid in gekregen te hebben. Animeren van een kubus lukt wel, maar die mooie M3's zoals hierboven produceren is heel ver weg.
Anoniem: 152426
@Wekkel
'destijds'....... betekende vrijdag-middag pc aan zetten en na het weekend hopelijk een filmpje van een visje van +- 200 frames
Succes ermee, en volg gewoon een aantal tuts die je online zult vinden.
Je kan altijd nog je speakers modellen
'destijds'....... betekende vrijdag-middag pc aan zetten en na het weekend hopelijk een filmpje van een visje van +- 200 frames
Succes ermee, en volg gewoon een aantal tuts die je online zult vinden.
Je kan altijd nog je speakers modellen
Het 'lego-stijl'-niveau van jullie zal ik vast nooit gaan halen
Voor speakers modellen is het overigens inderdaad ideaal.
Zo ze zien moet je nog wat tijd besteden met de UVW goed krijgen.Anoniem: 262821 schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 21:25:
inmiddels met materials etc uitproberen:![]()
![]()
[afbeelding]
Dat witte kan een licht zijn dat te fel staat of verkeerd geplaatst.
Ik ben nu bezig op school met een project over ergonomisch mobilair en daarvoor moesten we een computertafel ontwerpen en uitbeelden. Hier een testrendertje van wat ik tot nu toe gemaakt heb:

Beeldscherm heeft slechte materials en de ttoel is van internet geplukt en moet daarom nog wat aangepast worden, maar over het algemeen ben ik erg tevreden.
[ Voor 4% gewijzigd door blaguy op 05-06-2008 17:33 ]
idd daar ben ik nog mee bezig maar dat was vooral om met materials te spelen,blaguy schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 17:30:
[...]
Zo ze zien moet je nog wat tijd besteden met de UVW goed krijgen.
Dat witte kan een licht zijn dat te fel staat of verkeerd geplaatst.
Ik ben nu bezig op school met een project over ergonomisch mobilair en daarvoor moesten we een computertafel ontwerpen en uitbeelden. Hier een testrendertje van wat ik tot nu toe gemaakt heb:
[afbeelding]
Beeldscherm heeft slechte materials en de ttoel is van internet geplukt en moet daarom nog wat aangepast worden, maar over het algemeen ben ik erg tevreden.
ben inmiddels wat verder en heb zelf wat dingetjes gemaakt:

vooral met bump geëxperimenteerd
Speel ook is wat me belichting en rendering, want zonder goede belichting kunnen je materials ook niet mooi uit de veren komen. Welke renderer en 3D programma gebruik je?Anoniem: 262821 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:19:
[...]
idd daar ben ik nog mee bezig maar dat was vooral om met materials te spelen,
ben inmiddels wat verder en heb zelf wat dingetjes gemaakt:
[afbeelding]
vooral met bump geëxperimenteerd
dat is een 3ds max theepot
edit:
hier een klein filmpje wat ik heb gemaakt, alleen ziet het er wat minder uit door de compressie van youtube..
http://www.youtube.com/watch?v=iOhs4fmVnrM
Hij staat ook op mn site in wat hogere kwaliteit..
edit:
hier een klein filmpje wat ik heb gemaakt, alleen ziet het er wat minder uit door de compressie van youtube..
[ Voor 88% gewijzigd door Menesis op 05-06-2008 19:01 ]
Mixed Reality dev
Leuk.
Ben je bekend met Glu3D? Daarmee kun je op een vrij simpele manier mooiere en realistischere resultaten mee behalen.
Ben je bekend met Glu3D? Daarmee kun je op een vrij simpele manier mooiere en realistischere resultaten mee behalen.
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Hellow allemaal,
Ik heb een animatie gemaakt voor Flexpool IT (randstad). Ik kan niet echt makkelijk een directe link plaatsen. Maar in mijn portfolio is het het filmpje rechtsonderin.
http://elmar.nieser.net
De volledige animatie is wat langer en zit ook muziek in en een voice-over.
Ik heb een animatie gemaakt voor Flexpool IT (randstad). Ik kan niet echt makkelijk een directe link plaatsen. Maar in mijn portfolio is het het filmpje rechtsonderin.

Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Leuk gedaan. Jammer dat er geen geluid bij zit. Alle animatie zelf gedaan?ElmarNieser schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:12:
Hellow allemaal,
[afbeelding]
Btw bij dat filmpje van serious gaming: het is gaming, niet gameing
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
vet gedaan.Menesis schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 18:50:
dat is een 3ds max theepot
edit:
ik heb zelf nog een vraag, ik heb nu dit gemaakt:

maar nu vraag ik mij dus af hoe je de het buitenste grootste kan extruden?
als ik hem namelijk converteer naar editable poly dan maakt ie daar geen polygon van:S
iemand die mij kan helpen??
Heej thanksScipionyx schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:21:
[...]
Leuk gedaan. Jammer dat er geen geluid bij zit. Alle animatie zelf gedaan?
Btw bij dat filmpje van serious gaming: het is gaming, niet gameing
Http://www.elmarnieser.nl Mijn Portfolio.
Een update van mijn kant:

Hier en daar nog wat fouten in de mesh, maar de basisvorm begint iig al ergens op te lijken

Hier en daar nog wat fouten in de mesh, maar de basisvorm begint iig al ergens op te lijken
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Anoniem: 157420
@Chester,
Je BMW ziet er nog steeds zo gelikt uit zoals gewoonlijk, pracht werk.
De Nissan GT(-R? Geloof ik) word al weer werkelijk prachtig. Hoeveel uur heb je er nu aan gezeten? En zou ik misschien een wire van je mogen zien?
De Nissan GT(-R? Geloof ik) word al weer werkelijk prachtig. Hoeveel uur heb je er nu aan gezeten? En zou ik misschien een wire van je mogen zien?
Extrude modifier erover heen gooien?Anoniem: 262821 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 20:28:
[...]maar nu vraag ik mij dus af hoe je de het buitenste grootste kan extruden?
als ik hem namelijk converteer naar editable poly dan maakt ie daar geen polygon van:S
iemand die mij kan helpen??
Dit is er bij mij allemaal met de paplepel ingeslagen.
Ik heb dat soort plugins wel voorbij zien komen idd, maar ik had niet zoveel tijd voor dit filmpje en heb die plugin zelf niet. Heb wel wat ervaring met particle flow dus daarom heb ik daarvoor gekozen.Scipionyx schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 19:07:
Leuk.
Ik wil nog wel een mooiere versie renderen met betere framerate in het slowmotion deel, caustics en wat meer subdivisions..
Die demo van glu3d krijg ik trouwens niet aan de praat, heb de juiste versie gekozen maar zie t nergens verschijnen in de menu's (max 2008 x64)
edit:
hier een plaatje met caustics..

[ Voor 9% gewijzigd door Menesis op 05-06-2008 21:38 ]
Mixed Reality dev
GT-R jaAnoniem: 157420 schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 21:01:
@Chester,
Wires:

Het valt nog wel mee hoeveel punten je er in hebt zitten. Dan moet ik het ook eens simpeler aan gaan pakken.
Chester, hoe doe jij die scherpe punten bij (bijvoorbeeld) de koplampen? Zit in het hoekje een hele kleine camfer verstopt of werk je met Crease en consorten?
snap die vijfhoek bij de achterlichten trouwens niet helemaal
[ Voor 21% gewijzigd door Bozozo op 06-06-2008 00:05 ]
Nee, ik werk nooit met crease, ik chamfer alles altijdBozozo schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 00:04:
Chester, hoe doe jij die scherpe punten bij (bijvoorbeeld) de koplampen? Zit in het hoekje een hele kleine camfer verstopt of werk je met Crease en consorten?
En over de vijfhoek; zoals ik al zei zitten er nog fouten in de mesh. Maar ja, misschien laat ik het wel zo, erg hinderlijk is ie niet.
ElmarNieser >> Tof filmpje, idd jammer van geluid. Tekstuele foutjes nog naast filmpje. Saidly = Sadly, where = were. [/zeur]
Anoniem: 30579
er staat wat werk van me in de spits 
http://digi.spitsnet.nl/latest/1024/ pagina 5 over caren
wat meer info hier
http://www.motekmedical.com/dflow.html
http://digi.spitsnet.nl/latest/1024/ pagina 5 over caren
wat meer info hier
http://www.motekmedical.com/dflow.html
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 30579 op 06-06-2008 09:40 ]
Anoniem: 4364
Snapshots uit SecondLife,
de meeste 3D modellen zijn gemaakt met m`n eigen low-poly 3D tool sculptypaint.

De hoogte in

Skybox (work in progress)

Spelen met baked textures (blender) voor het licht en shaduw van de wanden.
En wat recente low-poly (in SL low-prim) natuur experimenten.

de meeste 3D modellen zijn gemaakt met m`n eigen low-poly 3D tool sculptypaint.

De hoogte in

Skybox (work in progress)

Spelen met baked textures (blender) voor het licht en shaduw van de wanden.
En wat recente low-poly (in SL low-prim) natuur experimenten.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 4364 op 06-06-2008 19:42 ]
Ik jaloers zijn op jouw carmoddeling skills, ben er een aantal keren mee begonnen maar het liep vaak weer op niks uit. Het maken van een mooie wire is zo kut.
Ik krijg altijd zin om zelf weer eens te gaan 3D'en als ik auto's van Chester zie
Kut is dat he, vooral als je er geen tijd voor hebtBozozo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:34:
Ik krijg altijd zin om zelf weer eens te gaan 3D'en als ik auto's van Chester zie

Bij iedereen loopt het in het begin op niks uit. Gewoon blijven oefenen en tutorials volgen. De tutorials waar ik veel aan gehad heb zijn de Fiat 500 en de Audi A3 tutorials.Loderunner schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:32:
Ik jaloers zijn op jouw carmoddeling skills, ben er een aantal keren mee begonnen maar het liep vaak weer op niks uit. Het maken van een mooie wire is zo kut.
Ik zal het proberenAnoniem: 157420 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 23:08:
Hij ziet er weer heel er gelikt uit Chester, wel afmaken he
Zie cc_tuner z'n postBozozo schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:34:
Ben jij niet met 3ds Max bezig voor je opleiding? Ik zou zeggen dat jij dan juist wel genoeg tijd zou hebben voor 3DSchuey schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 12:44:
[...]
Kut is dat he, vooral als je er geen tijd voor hebt
Mijn nieuwe klusje (Ja ik ben nieuw hier).
Zit paar uurtjes modelleren/texturing in. Gemaakt in 3dsmax + Vray. Belicht met een HDRI (voor het eerst
) Ga hem binnenkort denk ik animeren, maar dat weet ik nog niet zeker.

Heb er nog even een wire bij geplakt
Click
Ja soms zijn er erg veel polys maar dat heeft te maken met dat ik bij het begin animaties van plan was waar je er echt enorm op zat
Zit paar uurtjes modelleren/texturing in. Gemaakt in 3dsmax + Vray. Belicht met een HDRI (voor het eerst

Heb er nog even een wire bij geplakt
Ja soms zijn er erg veel polys maar dat heeft te maken met dat ik bij het begin animaties van plan was waar je er echt enorm op zat
[ Voor 35% gewijzigd door BcMe op 07-06-2008 22:00 ]
Dat ziet er levensecht uit.
Ben de avond bezig geweest tijdens het voetbal kijken. Helaas:
• heb ik wat rare dingen gedaan (iets weggehaald)
• gebruik ik toch nog steeds teveel punten in het begin

Maar weer eens opnieuw starten
Ben de avond bezig geweest tijdens het voetbal kijken. Helaas:
• heb ik wat rare dingen gedaan (iets weggehaald)
• gebruik ik toch nog steeds teveel punten in het begin

Maar weer eens opnieuw starten
[ Voor 83% gewijzigd door Wekkel op 07-06-2008 23:06 ]
Je eigen toolset BcM? Mooie render!
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Yep, ik ben zelf wel redelijk met maxscript.Guillome schreef op zondag 08 juni 2008 @ 00:19:
Je eigen toolset BcM? Mooie render!
- Bovenste om materialen van een naar andere object te copyen zonder de material editor te openen e.d. (eventueel de uvw meecopyen)
- Mod Remove om bepaalde Modifiers van veel objecten tegelijk te verwijderen, bijv. 500 verschillende objecten met meerdere uvws e.d.
- En een randomize om bepaalde objecten die in een array staan wat minder netjes neer te zetten
NeeChester schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 14:58:
Ben jij niet met 3ds Max bezig voor je opleiding? Ik zou zeggen dat jij dan juist wel genoeg tijd zou hebben voor 3D

Rendertje weer.

to do:
- paar paneeltjes texturen
- koelkast/douche af modellen en texturen
- muurtjes texturen (zijn verborgen nu)
- allemaal in UnrealEd gooien
- als ik tijd over heb (kleine kans) props om alles lekker op te vullen
[ Voor 15% gewijzigd door Schuey op 08-06-2008 00:53 ]
@BcM: Misschien leuke toevoeging voor je noise: dit heb ik ook al es gemaakt. Dat je alle noise modifiers de seed uniek maakt, en eventueel de noise waardes ook randomized
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
Ja dit zijn de scripts die ik zelf vaak gebruikt.Guillome schreef op zondag 08 juni 2008 @ 14:47:
@BcM: Misschien leuke toevoeging voor je noise: dit heb ik ook al es gemaakt. Dat je alle noise modifiers de seed uniek maakt, en eventueel de noise waardes ook randomized
De randomizer die daar staat is om van dit naar dit te gaan.
Meeste scripts die bijv. de seed van noises e.d. randomized schrijf ik meestal on the spot. Maxscript vind ik ondertussen redelijk makkelijk en als ik iets nodig heb schrijf ik het meestal gelijk
Anoniem: 177141
cool randomizer!! hoe doe je dat?BcMe schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:27:
[...]
Ja dit zijn de scripts die ik zelf vaak gebruikt.
De randomizer die daar staat is om van dit naar dit te gaan.
Meeste scripts die bijv. de seed van noises e.d. randomized schrijf ik meestal on the spot. Maxscript vind ik ondertussen redelijk makkelijk en als ik iets nodig heb schrijf ik het meestal gelijk
Ik gebruik soms deze randomizer voor scale randomize:
for i in selection do scale i [1,1,random 1.1 0.1]
Ik ken het wat je bedoelt
ik heb zoiets ook zelf gemaakt. Maxscript is idd erg gaaf
Anoniem: 263117
heb weer een nieuwe tutorial geupload op
http://www.karwin.nl
deze tutorial gaat over de slice modifier
http://www.karwin.nl
deze tutorial gaat over de slice modifier
staat foutje in:
Wat we met deze kaner gaan doen is het idee geven dat de kamer uit het niets word opgebouwd.
Wat we met deze kaner gaan doen is het idee geven dat de kamer uit het niets word opgebouwd.
Maak er dan ook meteen wordt van
MaxScript is inderdaad wel vet als je er mee om kan gaan, vandaag de kans gehad om op stagebedrijf LUKKIEN onder begeleiding van mijn superheld Marnix er lekker mee bezig te zijn. Een van de problemen waar ik tegen aangelopen ben sinds dat ik het gebruik is de GUI mogelijkheden voor 3DS Max. Deze vallen zeer tegen en liep ik dus tegen het probleem aan dat bv ListView met verschillende controlls erin (CheckBoxes bij elke kolom, spinners en edit fields die ik gebruik om parameters in te stellen) en nog vele andere dingen die niet aan de praat te krijgen zijn. Zelfs de mogelijkheden tot activeX ListView of de dotNET variant kunnen alleen maar bv CheckBoxes op de eerste kolom hebben. | |
Wat ik nu voor elkaar heb gekregen is een klein systeempje wat gebruikt maakt van een Flash front end GUI en wat dus gewoon werkt in 3DS Max net zoals een normale rollout behalve dat je in flash grafisch (bijna)alles kan maken wat je maar wil. Vanuit 3DS Max kan je variables sturen/functies triggeren in flash en vice versa. In het screenshot hiernaast is een test te zien van een oude simpele dialog van mij die ik omgezet heb naar flash. De dialog hernoemd objecten in je selectie op twee verschillende manieren. | ![]() |
Nu dat dit werkt kan ik gewoon alles wat ik wil creëren kwa GUI in flash en dit is maar een simpel voorbeeld. |
[ Voor 1% gewijzigd door jenne op 09-06-2008 21:20 . Reden: Moest er even bij zeggen van "stagebedrijf LUKKIEN onder begeleiding van mijn superheld Marnix" van mijn begeleider :P ]
Vandaag maar eens bezig geweest met materialen:

Ik ben nog helemaal niet tevreden over de achter lampen, maar de materialen daarvan zijn k*t om mooi te krijgen
Verder moeten een aantal dingen nog een carbon-fibre laagje krijgen; stukjes bij de uitlaten en de lippen van de voorbumper. Verder wil ik in het vervolg ook geen HDRI meer gebruiken voor de reflecties, dus zal ik me een keer moeten verdiepen in studio belichtingen en zo

Ik ben nog helemaal niet tevreden over de achter lampen, maar de materialen daarvan zijn k*t om mooi te krijgen
Chester, ik vind je reflecties nu wat mat, maar dat komt volgens mij omdat er niks te reflecteren is. Zet er eens een paar knalrode kubussen omheen? Een soort van 'voetenbankjes' model... niet al te groot.
Oh en verder; prachtig model, gelikte afwerking enzovoorts... maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet
Oh en verder; prachtig model, gelikte afwerking enzovoorts... maar ik denk dat je dat zelf ook wel weet
[ Voor 21% gewijzigd door Dark Blue op 10-06-2008 08:59 ]
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Vette shit Chestah! Hoe heb je dat rooster onder de nummerplaat gemaakt btw? Boolean?
Cool hoor!jenne schreef op maandag 09 juni 2008 @ 21:07:
MaxScript is inderdaad wel vet als je er mee om kan gaan, vandaag de kans gehad om op stagebedrijf LUKKIEN onder begeleiding van mijn superheld Marnix er lekker mee bezig te zijn. Een van de problemen waar ik tegen aangelopen ben sinds dat ik het gebruik is de GUI mogelijkheden voor 3DS Max. Deze vallen zeer tegen en liep ik dus tegen het probleem aan dat bv ListView met verschillende controlls erin (CheckBoxes bij elke kolom, spinners en edit fields die ik gebruik om parameters in te stellen) en nog vele andere dingen die niet aan de praat te krijgen zijn.
Zelfs de mogelijkheden tot activeX ListView of de dotNET variant kunnen alleen maar bv CheckBoxes op de eerste kolom hebben.Wat ik nu voor elkaar heb gekregen is een klein systeempje wat gebruikt maakt van een Flash front end GUI en wat dus gewoon werkt in 3DS Max net zoals een normale rollout behalve dat je in flash grafisch (bijna)alles kan maken wat je maar wil. Vanuit 3DS Max kan je variables sturen/functies triggeren in flash en vice versa.
In het screenshot hiernaast is een test te zien van een oude simpele dialog van mij die ik omgezet heb naar flash.
De dialog hernoemd objecten in je selectie op twee verschillende manieren.[afbeelding] Nu dat dit werkt kan ik gewoon alles wat ik wil creëren kwa GUI in flash en dit is maar een simpel voorbeeld.
Dat ze zo mat zijn komt door de materiaal die ik gebruikt hebt, had een beetje met de glossiness gespeeldDark Blue schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:58:
Chester, ik vind je reflecties nu wat mat, maar dat komt volgens mij omdat er niks te reflecteren is. Zet er eens een paar knalrode kubussen omheen? Een soort van 'voetenbankjes' model... niet al te groot.
TnxapNia schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:08:
Vette shit Chestah! Hoe heb je dat rooster onder de nummerplaat gemaakt btw? Boolean?
het werd net spannend
thx:)
ik wil wel graag een vervolg erop maken of mischien ipv van een trailer teaser achtig iets echt een filmpje.
het idee zit alwel in mijn hoofd en gedeeltelijk op papier.
alleen zijn er altijd wat problemen zoals goede render computers etc.
als ik het ga maken begin ik totaal overnieuw omdat ik tijdens het maken wel fouten heb gemaakt die ik nu niet meer zou doen. en het nu beter en efficienter kan maken.
ik wil wel graag een vervolg erop maken of mischien ipv van een trailer teaser achtig iets echt een filmpje.
het idee zit alwel in mijn hoofd en gedeeltelijk op papier.
alleen zijn er altijd wat problemen zoals goede render computers etc.
als ik het ga maken begin ik totaal overnieuw omdat ik tijdens het maken wel fouten heb gemaakt die ik nu niet meer zou doen. en het nu beter en efficienter kan maken.
Leuk! Jammer dat de reflecties in het glas niet zo mooi is en dat je ineens in het laatste shot zoveel flikkering ziet (vooral in het gras).
ben benieuwd naar vervolg
Beestje ziet er erg goed uit, ook qua animatie en rendering
ben benieuwd naar vervolg
ja dat flikkeren is simpel opgelost.
is gerenderd in vray.
zo met flickering duurde het maar 5 min per frame anders 10 a 15 min en ik zat in tijdnood met renderen.
dus dan maar met flickering.
de reflectie en glasmaterial wou ik ook verbeteren maja ook weer te weinig tijd voor gehad
en er zijn wat kleurverschillen.
2 shots waren gerenderd op een intel en de rest op amd.
blijkt dus dat amd anders afrond dan intel waardoor je kleurverschillen krijgt:S.
allemaal punten waar ik zeker ga opletten als ik een neiuwe versie ga maken.
is gerenderd in vray.
zo met flickering duurde het maar 5 min per frame anders 10 a 15 min en ik zat in tijdnood met renderen.
dus dan maar met flickering.
de reflectie en glasmaterial wou ik ook verbeteren maja ook weer te weinig tijd voor gehad
en er zijn wat kleurverschillen.
2 shots waren gerenderd op een intel en de rest op amd.
blijkt dus dat amd anders afrond dan intel waardoor je kleurverschillen krijgt:S.
allemaal punten waar ik zeker ga opletten als ik een neiuwe versie ga maken.
Anoniem: 236479
^^
Er zijn misschien wel mensen hier die de final render willen draaien
Welk programma gebruik je?
Er zijn misschien wel mensen hier die de final render willen draaien
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 10-06-2008 13:42 ]
In dat geval zou ik het eindresultaat wel voor je willen renderen
ik gebruik 9 en heb ook vray dus dat is geen probleem. 
*edit*
Wat voorn computer had je ter beschikking toen het 5 min duurde met vlikkering en 10 tot 15 min zonder vlikkering? Want dan kan ik ff een schatting maken hoelang het duurt..
*edit 2*
5 min per frame = 40sec filmpje X 25 fps = 1000 fps x 5 min = 5000min : 60min p/h = 83 uur
hmmmm rekenfoutje?
*edit*
Wat voorn computer had je ter beschikking toen het 5 min duurde met vlikkering en 10 tot 15 min zonder vlikkering? Want dan kan ik ff een schatting maken hoelang het duurt..
*edit 2*
5 min per frame = 40sec filmpje X 25 fps = 1000 fps x 5 min = 5000min : 60min p/h = 83 uur

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 10-06-2008 17:01 ]
Ziet er inderdaad leuk uit
de animaties zelf ben ik helaas minder positief over, vanwege je timing en het gebrek aan veel van de basisprincipes van het animeren.
Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, maar als je serieus hiermee aan de slag wil gaan kan ik je aanraden om oa. eens boeken zoals deze te lezen
Ik hoop dat je dit niet verkeerd opvat, maar als je serieus hiermee aan de slag wil gaan kan ik je aanraden om oa. eens boeken zoals deze te lezen
Dat zit wel Schnorr.
Die heb ik, dikke aanrader. De nummer 1 aanrader als je animatie in wilt gaan.
ik vat het niet verkeerd op
als ik eerlijk ben ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat maar dat heb ik altijd wil altijd beter.
en dit was ook nog maar mn eerste animatie die ik heb gemaakt.
als ik eerlijk ben ben ik niet helemaal tevreden met het resultaat maar dat heb ik altijd wil altijd beter.
en dit was ook nog maar mn eerste animatie die ik heb gemaakt.
bezig met modeleren konijnenhok om te oefenen:

hoe krijg ik die 2 cylinders op het dak netjes aan elkaar?

hoe krijg ik die 2 cylinders op het dak netjes aan elkaar?

Er was volgens mij ook zo'n functie dat je een spline render-able kon maken 
Dan teken je gewoon een spline zo boven het dak en maak je hem dik.
Dan teken je gewoon een spline zo boven het dak en maak je hem dik.
5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris
Editable poly's maken, attachen dat het 1 object wordt, uiteindes roteren in een hoek van 45 graden en de uiteindelijk aan elkaar welden (vergeet niet de "ronde" poly's aan de uiteindes te wissen, die zie je niet meer)
Als je de eindes van een cylinder gaat roteren word je cylinder spitser en niet meer recht.apNia schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:12:
Editable poly's maken, attachen dat het 1 object wordt, uiteindes roteren in een hoek van 45 graden en de uiteindelijk aan elkaar welden (vergeet niet de "ronde" poly's aan de uiteindes te wissen, die zie je niet meer)
Het makkelijkst is gewoon een spline tekenen en dan show in viewport en enable in render aan zetten dan met de settings spelen..
Ja, inderdaad. Er moeten dan in dat geval (mijn voorbeeld) nog wel wat extrudes tussen om de hoek te maken.
[ Voor 7% gewijzigd door apNia op 10-06-2008 22:55 ]
Je kan ook een loft of een sweep over de spline gooien. 
Er zijn zo veel opties..
Er zijn zo veel opties..
Vet konijnenhok 
Interieur van douche afgemaakt, spoelbak en koelkast moeten nog gedaan worden.
Interieur van douche afgemaakt, spoelbak en koelkast moeten nog gedaan worden.

83 uur voor een filmpje is echt niet veel hoor. Mijn portfolio (zie sig) heeft 13 dagen fulltime gerenderd
is ook wel een langer filmpje (2 minuten). Ik wil ook wel meerenderen (XP 6000*2 2gig ram)
Dan een vraagje van mijn kant 
Hoe kan je zo'n werk opspiltsen in delen zodat je meerdere mensen eraan kan laten renderen?
Zag het ook al voorbij komen voor een evt filmpje voor het 10jarig bestaan van GoT maar weet er dus nog niks van...
@Schuey: Als je het nog wat "echter" kan laten lijken dan word het gewoon.
Hoe kan je zo'n werk opspiltsen in delen zodat je meerdere mensen eraan kan laten renderen?
Zag het ook al voorbij komen voor een evt filmpje voor het 10jarig bestaan van GoT maar weet er dus nog niks van...
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 11-06-2008 09:03 ]
Anoniem: 38587
Als je een renderfarm hebt kan je de backburner gebruiken. (Hoe je die moet installeren moet je opzoeken, dat weet ik niet uit mijn hoofd)Anoniem: 236479 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:01:
Dan een vraagje van mijn kant
Als je echt meerdere pcs af en toe wilt gebruiken lijkt mij het slimst om iedereen een aantal frames te laten renderen en weg te laten schrijven als bijv. tga
Zelf render ik filmpjes altijd uit als .tga, om ze vervolgens mij Adobe After Effects/Premiere en tegenwoordig ook Autodesk Combustion in elkaar te zetten (en motion blur e.d. toe te voegen).
thx folks voor de support.
dit pushed me wel om er soon mee aan de slag te gaan.
vergeet alleen niet dat dit wel een half jaar tot jaar project kan worden als ik er echt iets van wil maken.
ps met renderen ik maak altijd allemaal files per scene/shot. en een scene/shot is vaak niet langer dan 150 frames.
dit pushed me wel om er soon mee aan de slag te gaan.
vergeet alleen niet dat dit wel een half jaar tot jaar project kan worden als ik er echt iets van wil maken.
ps met renderen ik maak altijd allemaal files per scene/shot. en een scene/shot is vaak niet langer dan 150 frames.
Hoop niet dat dat een probleem wordt, dit was een screengrabAnoniem: 236479 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:01:
Ik was onlangs bij een maat van me en die heeft die gnomon Dvd's staan...in de Dvd environment creation modelled die kerel echt super snel..haast niet te volgen. Daarbij gebruikt hij steeds iets waardoor hij alles super eenvoudig kan alignen. Het is niet de ingebouwde van 3ds max zelf. Hij zei in die tut iets over poly tools ofzo een script...
Ik vond Polyboost maar ik zie niet direct hoe ik daar zo eenvoudig kan alignen.
Als er iemand toevallig weet of er handige align scipts zijn?
thx
Ik vond Polyboost maar ik zie niet direct hoe ik daar zo eenvoudig kan alignen.
Als er iemand toevallig weet of er handige align scipts zijn?
thx
Techno>Music
@L i m a:
Dat soort filmpjes worden worden zo goed als altijd versneld, zodat er meer in een filmpje van een paar minuten tot een uur past (ipv een uur tot een paar uur). Dus wees gerust, om een pro te worden hoef je het niet zo snel te kunnen
Ik kan je verder niet helpen met 3ds Max, sorry
Dat soort filmpjes worden worden zo goed als altijd versneld, zodat er meer in een filmpje van een paar minuten tot een uur past (ipv een uur tot een paar uur). Dus wees gerust, om een pro te worden hoef je het niet zo snel te kunnen
Ik kan je verder niet helpen met 3ds Max, sorry
Dat zit wel Schnorr.
Waarom geen RPF (ok is combustion only voor zover ik weet) maar daar zit waardevolle info als snelheid enzo ook inAnoniem: 38587 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 09:12:
[...]
Als je een renderfarm hebt kan je de backburner gebruiken. (Hoe je die moet installeren moet je opzoeken, dat weet ik niet uit mijn hoofd)
Als je echt meerdere pcs af en toe wilt gebruiken lijkt mij het slimst om iedereen een aantal frames te laten renderen en weg te laten schrijven als bijv. tga
Zelf render ik filmpjes altijd uit als .tga, om ze vervolgens mij Adobe After Effects/Premiere en tegenwoordig ook Autodesk Combustion in elkaar te zetten (en motion blur e.d. toe te voegen).
@kleutscher: zet even je DM aan als je wilt 
Lijkt me: gezien het toch een half (jaar) kan gaan duren, misschien leuker om er wat anders van te maken?
@Schuey: een heel level dus
lekker hoor!
Lijkt me: gezien het toch een half (jaar) kan gaan duren, misschien leuker om er wat anders van te maken?
@Schuey: een heel level dus
[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 11-06-2008 13:30 ]
RPF heeft ook zo zijn nadelen, de channels (object/mat id b.v.) hebben geen anti aliasing dus heb je af en toe gekloot met leuke artifacts op de randjes. Je kan soms beter gewoon wat render elements aan zetten.Guillome schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:12:
[...]
Waarom geen RPF (ok is combustion only voor zover ik weet) maar daar zit waardevolle info als snelheid enzo ook in
[ Voor 6% gewijzigd door jenne op 11-06-2008 13:37 ]
mischien domme vraag maar wat bedoel je met DMAnoniem: 236479 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:28:
@kleutscher: zet even je DM aan als je wilt
ja het filmpje zal ook wel anders worden alleen wel met het zelfde verbeterde karakter.:)
da's is het privebericht systeem van GoT (Direct Messages), en die kan je hier aanzettenAnoniem: 263117 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 14:15:
[...]
mischien domme vraag maar wat bedoel je met DM
ja het filmpje zal ook wel anders worden alleen wel met het zelfde verbeterde karakter.:)
tuurlyk. stom van meapNia schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:12:

@kleutscher: je hebt ook maar gelijk een berichtje 
En nu maar beginnen met characters etc
En nu maar beginnen met characters etc
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 236479 op 11-06-2008 15:15 ]
Anoniem: 38587
Bij combustion gebruik ik zeker RPF. Hoewel ik denk dat de meeste hier geen combustion gebruikenGuillome schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 13:12:
[...]
Waarom geen RPF (ok is combustion only voor zover ik weet) maar daar zit waardevolle info als snelheid enzo ook in
Voor zover ik weet ondersteund After Effects ook RPF.Anoniem: 38587 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 16:18:
[...]
Bij combustion gebruik ik zeker RPF. Hoewel ik denk dat de meeste hier geen combustion gebruiken
Anoniem: 230039
ik wil Combustion nog wel eens een keer gaan gebruiken ja... ik heb het programma nog steeds in de kast liggen... (de nieuwste) maar ik heb er nog steeds geen tijd voor gehad...
zijn daar nog tut's van op internet te vinden?!
zijn daar nog tut's van op internet te vinden?!
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 230039 op 11-06-2008 16:34 ]
Let op:
Als je een plaatje post klik dan even op "Check images". Daarmee voorkom je een 'verspringend' topic. Ook voor kleine(re) plaatjes!!
Dank voor uw aandacht.

Dank voor uw aandacht.