Toon posts:

[Browser MMOG] Ikariam - deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

• Koekjes
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
Kolonies gaan bouwen en scheepjes kopen. Ik dacht dat dat de meeste punten opleverde. Verder moet je gewoon rustig blijven bouwen. De punten komen dan vanzelf wel.

• Vae Victus
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 24-11 18:22

Vae Victus

Awesome God

Ok, ik heb nu 4 trade ships, verder probeer ik zo veel mogelijk mijn gebouwen te upgraden. Dit kost alleen nog wel wat, zit op een eiland met Marble.

Ik ben aan het kijken geweest om op een eiland met Crystall Glass een kolonie te stichten alleen dat kost nog wel wat. De resources en ships krijg ik wel redelijk snel voor elkaar alleen dat geld wil nog niet lukken. Dus als er iemand nog Marble nodig heeft, even laten weten dan verkoop ik het aan je. 8)

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• Kixtart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:53

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Kan alleen dichtbij via een tradingpost, want gold kan je niet versturen.

☻/
/▌
/ \

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Kixtart schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:37:
Kan alleen dichtbij via een tradingpost, want gold kan je niet versturen.
Ik bedoel meer dat je dan Marble van me kan kopen en dat ik daaraan dan geld verdien.

I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis

• remmelt
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05-06-2015
Marble als begineiland is een goede.
Ik zou als tweede een wijneiland nemen. Hierdoor groeit je inwonersaantal aanzienlijk, moet je natuurlijk wel een kroeg bouwen en daar wijn schenken. Bovendien is wijn een goed ruilmiddel.

Meer inwoners = meer punten. Verder komen punten van uitgegeven goud en gebruikte bouwstoffen van voltooide gebouwen. Ook onderzochte uitvindingen tellen mee.

Uiteindelijk heb ik als derde kolonie een kristaleiland genomen, en daarna een nog een steen en daarna pas een zwavel. Die zwavel heb ik overigens ook weer weggedaan voor nog een steen. Heb nu 3x marble, 2x wijn en 1x kristal.

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Vae Victus schreef op maandag 03 november 2008 @ 16:40:
[...]

Ik bedoel meer dat je dan Marble van me kan kopen en dat ik daaraan dan geld verdien.
Dat kan dus niet. Je kunt via normaal versturen alleen resources ruilen. Dus jij kunt wel marble naar mij sturen, maar je krijgt er dan geen geld voor. De enige manier is een tradingpost (niet tradingport dus) en daar je marble te koop zetten. Het probleem van deze posts is dat ze een 'range' hebben en aan het begin kom je maar één eiland verder. Na upgraden gaat deze range ook maar langzaam omhoog.

☻/
/▌
/ \

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

ok, op die manier.
Ik heb dan nu een range van 4 eilanden. Betekend dat dan dat ik 4 eilanden ver resources kan halen. Of ook dat andere mensen maar 4 eilanden bij mij vandaan resources bij mij kunnen halen?

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Als ik resources zou sturen naar jou dan kan dat vanaf een onbeperkte afstand. Het duurt alleen erg lang als je ver uit elkaar zit. Wanneer je gebruik maakt van de tradingpost dan kunnen alleen mensen in de buurt, aan het begin 1 eiland afstand van het eiland waar je de tradingpost gebouwd hebt, de offers zien. Je kunt een selling en buying offer neerzetten tegen/voor gold. Doordat ik die offers niet kan zien (te ver) kan ik deze ook niet kopen.

Als jij een lvl 1 tradingpost hebt dan kan jij niet verder kijken dan 1 eiland. Andere die wel een hogere tradingpost hebben kunnen verder kijken dus het is mogelijk dat je offers van een persoon niet kan zien, maar dat diegene wel bij jou koopt.

[Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 03-11-2008 17:25]

☻/
/▌
/ \

• DeluxZ
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 03-12 10:43

DeluxZ

Livin' the good life

Hoe kan je marble krijgen als je geen marble *farm* ding hebt op je eiland zoals voor hout/crystal

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, product development C# .NET Core ASPNet Core DM voor info. ]|[

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Ruilen met omliggende eilanden of een colony bouwen op een marbleeiland.

☻/
/▌
/ \

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Colony bouwen kan ik dus niet omdat ik geen Palace heb. Ik kan hem ook niet bouwen nu. Ik heb al gevonden hoe ik een palace kan gaan bouwen.

Ik moet Expansion onderzoeken onder Seafaring :)

[Voor 38% gewijzigd door DeluxZ op 03-11-2008 19:04]

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[ Collega's gezocht, product development C# .NET Core ASPNet Core DM voor info. ]|[

• Appie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 07-12 14:45

Appie

F1RST Racing

Op het moment kan ik uberhaupt niet kan levellen met mijn steden. Wanneer ik op al mijn town halls druk dan staat er dezelfde level als ik op dat moment al ben. Iemand een idee waarom dit komt?

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Heikanu
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 21:58
Appie schreef op donderdag 06 november 2008 @ 01:02:
Op het moment kan ik uberhaupt niet kan levellen met mijn steden. Wanneer ik op al mijn town halls druk dan staat er dezelfde level als ik op dat moment al ben. Iemand een idee waarom dit komt?
Dat is toch altijd zo? :? Als je in je Townhall bent, staat er links je huidige level. Je kunt dan gewoon op upgrade klikken ;)

• Appie

Appie

F1RST Racing

Hmm, kweenie waarom, maar klaarblijkelijk was ik onder de indruk dat daar altijd je level +1 stond :P

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-11 21:31

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Aww crap. Iemand is een van mijn stadjes aan het omploegen met 45 steamgiants.

Hij komt uit Leicios[15:65] stadje: Crystal 1. Met wel een Ally: APL

Iemand behoefte om mee te helpen hem terug te pakken? De volgende ronde begint in 15 minuten maar dat ga ik geheid verliezen.

And it goes BRAAAAAPP!

• mrsar
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:21

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zal even kijken,maar denk dat je wat ver weg zit,dus dan duurt het een uur of 12 voordat ik er ben :P zeg het maar :)

hmm ff gekeken: tijd = 2D 4h 13m , dus niet echt nuttig denk ik :P,dat i dus gok ik met 4 uur je port verdedigen

[Voor 32% gewijzigd door mrsar op 06-11-2008 09:28]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

mrsar schreef op donderdag 06 november 2008 @ 09:25:
ik zal even kijken,maar denk dat je wat ver weg zit,dus dan duurt het een uur of 12 voordat ik er ben :P zeg het maar :)

hmm ff gekeken: tijd = 2D 4h 13m , dus niet echt nuttig denk ik :P,dat i dus gok ik met 4 uur je port verdedigen
Dat gaat m even niet worden nee. Ik probeer nu al z'n schepen te zinken zodat die steam giants vast zitten.

Dang da's nu de 3e loot alweer :( , help?

[Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 06-11-2008 10:09]

And it goes BRAAAAAPP!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Hebben jullie nog tips voor als je net een nieuwe colonie gestart hebt?
Ik ben al bezig met hout verzamelen voor mijn gouverneurs residence. Maar wat daarna te doen?

• Moortn
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 29-11 15:20

Moortn

Hallo

Vae Victus schreef op donderdag 06 november 2008 @ 14:01:
Hebben jullie nog tips voor als je net een nieuwe colonie gestart hebt?
Ik ben al bezig met hout verzamelen voor mijn gouverneurs residence. Maar wat daarna te doen?
Ik maakte me eerst geen zorgen om het geld. Ik weet niet of je veel winst maakt op je hoofdeiland? Zowieso een academy bouwen en alle mensen aan het werk zetten. Verder hetzeflde als op je gewone eiland, alleen kan je nu alles wat sneller maken, en hoef je je dus geen zorgen te maken over goud.

Jeej wat moet hier nou staan. Flickr

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Ik zorg er wel voor dat ik op mijn hoofdeiland in het groen sta. Soms dan zet ik alles stop voor een nachtje en verdien ik 500 per uur.
Dan heb ik 's ochtends weer een beetje cash.
Verkoop van marble 20ea verdien ik ook wel een beetje op.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Hoe kun je goederen van town naar town krijgen ? Ik heb al gezocht in de wiki maar volgens mij lees ik daar dat je ervoor moet betalen ?

• Heikanu
DeluxZ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:25:
Hoe kun je goederen van town naar town krijgen ? Ik heb al gezocht in de wiki maar volgens mij lees ik daar dat je ervoor moet betalen ?
Je kunt het gewoon sturen naar een andere stad. Ga daarvoor naar het eiland waar de stad is, klik op de stad en daarna op 'Transport goods' aan de linkerkant. (niet aan te raden naar steden van andere spelers natuurlijk :P)
Wat je zegt kan ook, je kunt via een Trading post goederen verkopen of aankopen.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Ik zie links alleen maar een knop Troops in Town staan :?

• Heikanu
DeluxZ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 21:16:
Ik zie links alleen maar een knop Troops in Town staan :?
Als je op het eiland zit, moet je 1 keer klikken op de stad waar je goederen naartoe wilt sturen. Hierdoor verschijnt er aan de linkerkant verschillende knoppen waaronder Transport goods (je blijft dus op dezelfde pagina, en niet bij de stad naar binnen zoals jij deed) ;)

[Voor 7% gewijzigd door Heikanu op 07-11-2008 22:20]

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

DeluxZ schreef op vrijdag 07 november 2008 @ 19:25:
Je kan ook op je haven klikken, dan staat daar netjes die andere stad bij en kan je daar spullen naar toe sturen. Staat ergens halverwege, als die andere stad op een ander eiland zit moet je wel allebei ene haven hebben anders kan het niet.

• DeluxZ

DeluxZ

Livin' the good life

Ik heb het al voor elkaar :) Bedankt voor de hulp :) Binnekort nog een stad beginnen voor wijn anders zijn mijn bewoners niet blij :P Kunnen ze niks zuipen! :o

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Ik ben er meteen een begonnen met wijn, iemand in de buurt met wie ik 1-1 marble - crystall glass kan ruilen dus zat zit wel goed:p

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Als iemand nog cultural of andere trieties wil dan houd ik mijzelf warm aanbevolen. spullen ruilen trouwens ook.

And it goes BRAAAAAPP!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Het viel me trouwens pas op dat als er een melding is van een van je adviseurs dat de achtergrond bij diegene dan geel/goud kleurig is.

Verder @ ROFLASTC
Ik heb marble, ruilen tegen crystal glass of sulpur?

Ik heb sinds kort ook een museum, er staan ook iets van 4 cultural treaty aanvragen open alleen ik kan ze niet accepteren en ik zie ook geen cultural goods staan in mijn museum, iemand een idee hoe dat komt?

[Voor 33% gewijzigd door Vae Victus op 10-11-2008 16:09]

• ZpAz
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:46
Woeptiedoe! Heb nu mijn 2e nederzetting, voor steen om precies te zijn. Mijn eerste stadje verzorgt de wijn :)

"Lambs to the cosmic slaughter!" - Morty

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vae Victus schreef op maandag 10 november 2008 @ 16:07:
Het viel me trouwens pas op dat als er een melding is van een van je adviseurs dat de achtergrond bij diegene dan geel/goud kleurig is.

Verder @ ROFLASTC
Ik heb marble, ruilen tegen crystal glass of sulpur?

Ik heb sinds kort ook een museum, er staan ook iets van 4 cultural treaty aanvragen open alleen ik kan ze niet accepteren en ik zie ook geen cultural goods staan in mijn museum, iemand een idee hoe dat komt?
Verdragen accepteren doe je via de diplomaat. Waar staat je eiland voor ruilen? Ik doe 1-1 van alles behalve wijn, dat kom ik grondig te kort.

Ik heb verder 1,5 ton sulpher en 2,8 ton Crystal dusse kom maar op met dat steen. :P Ik won oa op 12:59

And it goes BRAAAAAPP!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Ik heb net een cultual treaty met je, ik ben wel een beetje ver weg denk ik.
Op 61:89 heb 1000 steen en 1000 wijn over voor ruil/verkoop.

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vae Victus schreef op woensdag 12 november 2008 @ 00:47:
Ik heb net een cultual treaty met je, ik ben wel een beetje ver weg denk ik.
Op 61:89 heb 1000 steen en 1000 wijn over voor ruil/verkoop.
Ik heb je 9900 Kristal gestuurd. Probeer maar wijn terug te sturen aub. Als je het niet haalt moet je de TradePost in level omhoog halen zodat je verder kan handelen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Ik heb 1000 wine niet 10000 dus dan kan ik 8900 crystal weer terug sturen

Edit:
Ging perongelijk dacht dat ik accepteerde. :P

[Voor 28% gewijzigd door Vae Victus op 12-11-2008 12:46]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Vae Victus schreef op woensdag 12 november 2008 @ 11:37:
Ik heb 1000 wine niet 10000 dus dan kan ik 8900 crystal weer terug sturen
joh hou het lekker :P Ik zie vanzelf wel meer Wijn verschijnen.

Edit: Oi!? waarom cancel je de cultural nou?

[Voor 8% gewijzigd door ROFLASTC op 12-11-2008 11:52]

And it goes BRAAAAAPP!

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Ik stuur vanzelf wel meer wijn, in porties van 900 dan kan ik precies 3 schepen erop zetten.
Heb je nog meer nodig?

Die cultural treatry is weer goed, GOT Benschop heb ik ook perongelijk gecancelled dus als je weer even een uitnodiging wil sturen, ik accepteer wel.

• Freelance
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 06-12 19:46
ik word een klein beetje gek van de circular message's in de GoT alliance. Een iets strenger 'deurbeleid' mag wat mij betreft wel?

(...)

• B-Buster
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 02-12 16:31
Mee eens. Nu zitten een paar kinderlijke zielen continue te spammen om gratis grondstoffen, wat natuurlijk niet de bedoeling kan zijn. Temeer omdat de onderlinge afstand vaak behoorlijk groot is.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Tja volgens mij snappen die het spel niet helemaal, ik ben pas begonnen, heb al 2 dorpjes en sta 3e (4e ondertussen alweer) van onder in de alliantie terwijl ik als laatste er bij gekomen ben.

Ik heb nooit gezeurd om grondstoffen, zo moeilijk is het allemaal niet. ;)

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Eentje is er al uitgekicked en verwacht verder dat abdullah er binnenkort ook snel uitligt :P
Nieuwe krijgen nu een soort welkomstbericht met waarschuwing waar aan te denken in de alliance.

Het is iig wel weer actief :P

☻/
/▌
/ \

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Kixtart schreef op donderdag 13 november 2008 @ 09:34:
Eentje is er al uitgekicked en verwacht verder dat abdullah er binnenkort ook snel uitligt :P
Nieuwe krijgen nu een soort welkomstbericht met waarschuwing waar aan te denken in de alliance.

Het is iig wel weer actief :P
Ik heb via het spel een verzoekje ingediend want als ik naar de pagina ga waar ik dacht dat het forum was krijg ik een 404.

Ik graag plekje hebben.

En wat grondstoffen betreft. Ik heb nu nog dik 60000 wijn nodig :( Ik wil mijn Palace omhoog halen voor een extra kolonie op een wijneiland maar dat kost dus eerst veel wijn omdat ik al 5 steden totaal heb.

Edit: Hoe hebben jullie de stadjes ingericht? Ik heb bv 1 tradepost en 1 workshop 2 ambassades. Verder heb ik overal dezelfde gebouwen omdat Acadamy's optellen en je nergens anders soldaten en een oorlogsvloot kwijt kan.

Overigens Heb ik overal 20 Paddle rams en 20 mortar ships met steamgiants, gyrocopters, cooks, doctors en gunsmen.

[Voor 19% gewijzigd door ROFLASTC op 15-11-2008 16:32]

And it goes BRAAAAAPP!

• Prx
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 23:25

Prx

⭐⭐⭐⭐⭐

Ben op dit moment bezig om genoeg steam giants te bouwen in mijn capital zodat ik deze kan verplaatsen naar andere steden. Mijn 4 kolonies bevinden zich overigens op maar 2 eilanden (Marble, Wine).

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Prx schreef op woensdag 19 november 2008 @ 12:56:
Ben op dit moment bezig om genoeg steam giants te bouwen in mijn capital zodat ik deze kan verplaatsen naar andere steden. Mijn 4 kolonies bevinden zich overigens op maar 2 eilanden (Marble, Wine).
Ik heb jou even een berichtje gestuurd over Wijn en handelen.

And it goes BRAAAAAPP!

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter

☻/
/▌
/ \

• Heikanu
Mooi zo, wat vernieuwingen konden zeker geen kwaad langzamerhand :Y
Ik ben trouwens benieuwd wat ze aan het militaire gedeelte van veranderen. Hopelijk komt daar ook meer variatie in (andere soorten aanvallen bijvoorbeeld).

• Koekjes
Even voor de duidelijkheid, er komt geen 0.2.9 uit. Ze gaan gelijk naar 0.3.0

• kaasaanfiets
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

volgensmij lijkt dit wel een beetje op travian of niet?

Kan je ook anderen aanvallen, en legers bouwen? dat las ik zo 123 even niet in de startpost.
Ik ga ook maar even een accountje aanmaken, jullie zaten allemaal op epsilon toch?

• ZpAz
Je kan inderdaad ook aanvallen enzo, later kan je meer units halen, en je units upgraden e.d.

(vallt me op dat er weinig wordt aangevallen volgens mij, ik heb 4 sworsman ofzo) (level 8 stadje) en mn andere 2 stadjes zijn leeg.

• Heikanu
ZpAz schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:59:
(vallt me op dat er weinig wordt aangevallen volgens mij, ik heb 4 sworsman ofzo) (level 8 stadje) en mn andere 2 stadjes zijn leeg.
Dan zou ik het niet erg vinden bij jou in de buurt te zitten, (bijna) gratis resources en geld >:) :P

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik moet zeggen dat ik er echt niks van snap, kan iemand uitleggen wat ik moet doen, en wat eigenlijk het doel is?
wat ik nu heb:
- Town hall lvl 4
- Wall lvl 1
- Trading port lvl 1 (met een boot)
- Acedemy lvl 1 (8 poppetjes die aan het werk zijn. (income of the town 475 gold per hour) Wine Press op 33% met nog 1dag 4uur en 48minuten te gaan
- Barrak lvl 1 (nog geen soldaatjes)
- Warehouse lvl 1
- Trading post is aan het bouwen

11,762 goud
474 hout
50 wijn
34 marble
50 crystal glass
50 sulphur

ik heb 17 poppetjes aan het houthakken die zijn lvl4? tijdens het schrijven dacht ik goh, laat ik daar eens 133 poppetjes neerzetten... Nu krijg ik 133+ hout, en 12goud per uur. waarom? geen idee ik doe maar wat...
Uh ik kwam er achter dat ik ook wijn kan maken met poppetjes, dus ik heb wat hout hak figuurtje erafgehaald, heb ik nu 54 bij de wijn aan het werk gezet.

Maar uhm wat nu? ik heb maar wat dom gebouwtjes aan het upgraden en poppetjes aan het werk te zetten, maar wat moet ik doen?

• remmelt
Dat is het. Dom gebouwtjes upgraden en poppetjes laten werken. Later kun je ze ook laten vechten!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

oh hmm maar mijn eilandje heeft alleen hout en wijn hoe kom ik aan steen? en de rest? ik neem aan via bootjes maar hoe roggel ik dat dan?

• Heikanu
koekoek2003nl schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 00:56:
oh hmm maar mijn eilandje heeft alleen hout en wijn hoe kom ik aan steen? en de rest? ik neem aan via bootjes maar hoe roggel ik dat dan?
Je kunt een kolonie starten op een ander eiland, zo kun je aan andere grondstoffen komen.
Verder kan het ook met bootjes. Als je een Trading Post hebt gebouwd, kun je grondstoffen van anderen kopen.

• remmelt
Je kan ook op het forum zoeken naar mensen die met je willen ruilen. Dat werkt vaak ook erg goed.

• marapuru
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 19:57
Zojuist opnieuw begonnen op Epsilon.
Zit op Sluzios[72:43] en mn dorp/stad heet: townie, mijn username is mrmali :)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik zit op Angootia[64:75] ? denk ik

en heb marble chrystal en sulphur nodig
ik heet kaasaanfiets btw....

Ik moest wel erg lachen om het mailtje wat ik kreeg:
Hallo kaasaanfiets, your citizens from world Epsilon are running around for 2 days, not knowing what to do!Hoping for a sign from you, they have now gathered in front of the town hall, instead of working.

[Voor 67% gewijzigd door kaasaanfiets op 03-12-2008 16:45]

• remmelt
Weet hier al iemand wat er gaat gebeuren met de grondstoffen die teveel zijn na update naar 0.3.0? De capaciteit van het warehouse gaat drastisch omlaag, en ik ben aan het sparen voor een level 6 GR. Wat zal er gebeuren met de grondstoffen die ik nu "te veel" heb?

Deze vraag is al heel heel vaak gesteld op het forum van Ikariam, maar nog niet beantwoord. Die lui zijn zo slecht bezig, het is echt niet meer normaal.

Ik kan jullie wel vertellen dat ik de laatste tijd de boel al niet meer zo leuk vond, is ook wel logisch. Op een bepaald moment kan je alleen nog spelen voor de punten. Dat heb ik tot nu gedaan en ik zou het echt heel vervelend vinden als ze dat dan wegnemen, al die gespaarde tijd en resources enzo.

• jip_86
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07-12 17:34
Hmm goede vraag ja. Ik heb op een aantal plekken ook wel resources op de max liggen :P

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 23:41
remmelt schreef op donderdag 04 december 2008 @ 09:38:
Weet hier al iemand wat er gaat gebeuren met de grondstoffen die teveel zijn na update naar 0.3.0? De capaciteit van het warehouse gaat drastisch omlaag, en ik ben aan het sparen voor een level 6 GR. Wat zal er gebeuren met de grondstoffen die ik nu "te veel" heb?
Als het hetzelfde gaat als op de testserver ben je ze gewoon spontaan kwijt...... Ik heb daar al een tijdje een account waarmee ik weinig speel, maar wel zorg dat de produktie en alles blijft lopen. De meeste spullen staan bij mij dus sinds de patch plotseling op max en alles wat ik meer had is verdwenen.

[removed]

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wanneer komt de patch? Ik wil voor die tijd wel ea verdelen over mijn eilandjes zodat ik weinig kwijtraak. ik heb al resources verkocht en productie verminderd.

And it goes BRAAAAAPP!

• remmelt
Dat geloof je toch niet? Die gamedevs zijn echt volledig out of touch met de community. Ze doen maar wat...

• redwing
ROFLASTC schreef op donderdag 04 december 2008 @ 10:31:
Wanneer komt de patch? Ik wil voor die tijd wel ea verdelen over mijn eilandjes zodat ik weinig kwijtraak. ik heb al resources verkocht en productie verminderd.
Is nog geen datum van bekend gemaakt.

[removed]

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
remmelt schreef op donderdag 04 december 2008 @ 11:47:
Dat geloof je toch niet? Die gamedevs zijn echt volledig out of touch met de community. Ze doen maar wat...
Euhm, het is maar een testserver. Alle opmerkingen kunnen geplaatst worden op het forum en gewoonlijk kijken ze wel hoe het opgelost kan worden. De building material om mill/quarry/etc te upgraden bleef ook gewoon bestaan nadat de hoeveelheid was aangepast.

☻/
/▌
/ \

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

wat zijn: Ambrosia

Ik heb 10 mensen een berichtje gestuurd of ze wijn wouden ruilen voor steen :S maar geen enkele reactie, wat een dodo's allemaal.

is er geen andere manier om aan marble chrystal en phuldinges te komen?
Ik zag iets met ruilen ofzo maar daar heb je ambrosia voor nodig, wat het ook mag wezen

edit: Oh ik kom er net achter dat je spullen kan verkopen op je trading post :S waarom zei niemand dat even |:(
wel vreemd dat niemand anders spul aanbied, ik krijg niks van anderen tezien.

[Voor 23% gewijzigd door kaasaanfiets op 04-12-2008 18:04]

• redwing
Daarmee kun je extra's kopen voor geld. Dus b.v. tijdelijk meer tradeships, ruilen van goods naar keuze, betere overzichten etc.
edit: Oh ik kom er net achter dat je spullen kan verkopen op je trading post :S waarom zei niemand dat even |:(
wel vreemd dat niemand anders spul aanbied, ik krijg niks van anderen tezien.
Hoe hoger het level van je tradepost hoe verder je kunt kijken. Jij hebt waarschijnlijk nog lvl1 waardoor je alleen trades op je eigen eiland kan zien.

[removed]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

redwing schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:06:
[...]

Daarmee kun je extra's kopen voor geld. Dus b.v. tijdelijk meer tradeships, ruilen van goods naar keuze, betere overzichten etc.

[...]

Hoe hoger het level van je tradepost hoe verder je kunt kijken. Jij hebt waarschijnlijk nog lvl1 waardoor je alleen trades op je eigen eiland kan zien.
aha vandaar, oh het is wel jammer dat ik nu geen marble meer heb om mijn tradepost 1 of 2 levels up te graden, als ik mij iets wil sturen zou wel lief zijn O-)
ik heb alleen bouwmaterialen en wijn voor je in de aanbieding...

• Alpac
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 24-04-2010

Alpac

lawl

Hallo ik ben nieuw tot dit spel maar het leek mij eigenlijk interessant om te spelen ben dus net begonnen .
Wat ik niet snap is hoe je meer mensen kunt aanmaken zodat ik bijv meer hout krijg ?

bla bla

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Wellness omhoog krijgen door Museum of Tavern te bouwen.

Nuttig voor beginners: http://ikariam.wikia.com/wiki/Beginner%27s_Guide

☻/
/▌
/ \

• redwing
koekoek2003nl schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:29:
[...]

aha vandaar, oh het is wel jammer dat ik nu geen marble meer heb om mijn tradepost 1 of 2 levels up te graden, als ik mij iets wil sturen zou wel lief zijn O-)
ik heb alleen bouwmaterialen en wijn voor je in de aanbieding...
Aangezien mijn scheepjes toch niets aan het doen waren heb ik je wat zooi gestuurd :P

[removed]

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

redwing schreef op vrijdag 05 december 2008 @ 06:52:
[...]

Aangezien mijn scheepjes toch niets aan het doen waren heb ik je wat zooi gestuurd :P
Ja ik zag het, echt bedankt joh, nu kan ik gelukkig mijn tradingpost uitbreiden en een beetje handelen.
thx

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

is het normaal dat er zo weinig word aangeboden?
1 dude heeft 4621 marble en verkoopt het voor 40 per stuk
en 1 vraagt sulphur voor 10 per stuk

hoe kan je nou lekker bouwen als er zo weinig word aangeboden.
Is er geen andere manier dat ik zelf aan marble chrystal en sulphur kan komen, anders dan een paleis bouwen en op een ander eiland verder bouwen?

want als ik dat wil moet ik denk ik eerst nog veel groter worden toch?

edit: oh sorry ik zie dat ik 2 keer achter elkaar post, excuus

[Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 07-12-2008 02:27]

• Heikanu
Er is geen andere manier, ik zou gewoon zo snel mogelijk dat paleis bouwen en een kolonie op een marble-eiland bouwen.

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Gewoon mensen aanspreken met de vraag of ze wat willen ruilen. Je kunt ook de tradingpost upgraden, want dan heb je een grotere range (1range per oneven upgrade)

☻/
/▌
/ \

• remmelt
En post ook op het officiële board, daar wordt ook veel verhandeld.

• ZpAz
Ik heb nu 'glass' uitgevonden, en heb glas in overvloed, maar hoe kan ik het nu gebruiken om de research te versnellen?

edit:

Aa, gevonden, http://ikariam.wikia.com/wiki/Glass_Research

[Voor 22% gewijzigd door ZpAz op 12-12-2008 16:26]

• Korras
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 07-12 17:13
ZpAz schreef op vrijdag 12 december 2008 @ 16:23:
Ik heb nu 'glass' uitgevonden, en heb glas in overvloed, maar hoe kan ik het nu gebruiken om de research te versnellen?

edit:

Aa, gevonden, http://ikariam.wikia.com/wiki/Glass_Research
hiermee kan je je onderzoeksgebouwen verder uitbreiden, en dus meer mensen aan de slag zetten.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Onderzoek afkopen zodra je genoeg glass hebt :)

☻/
/▌
/ \

• ZpAz
Nog een vraagje van mij :)

Als je units maakt, zie je nergens hoe sterk ze zijn? Dus je ziet niet of een archer persoon nu sterker is dan iemand met een zwaard ofzo.

Er staan alleen maar prijzen bij?

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Ik wil een beetje en legertje gaan maken want ik verveel me een beetje in het spel, en wou eigenlijk een beetje kleintjes om mij heen gaan aanvallen om de spanning er een beetje in te houden.

Ik heb nu 3 dorpjes marble chrstal en wine. Nu wou ik een surphur dorpje gaan maken, is dat ook de beste plek om een barrak enz te gaan bouwen? aangezien legers veel sulphur nodig hebben?

of kan ik die beter ergens anders op bouwen?

• ZpAz
Dat scheelt je inderdaad wel verslepen van de sulfer steeds, dus dat lijkt me geen rare plek.

Zelf bouw ik het btw in mijn 'hoofdorp' omdat daar mijn barakken al een hogere level hadden, en het dus sneller gaat.

Ben ondertussen iemand voorbijgegroeid, toen ik begon was er een speler met +- 16.000 punten, welke nu 20.000 punten heeft, en ik heb ondertussen al 23.500 puntjes ^^

[Voor 28% gewijzigd door ZpAz op 23-12-2008 23:33]

• Vae Victus

Vae Victus

Awesome God

Beetje jammer dit:

Civil unrest due to a war with a befriended folk!

You have recently breached a cultural treaty with the leader rasmoeting and attacked the people of stino II! Your educated people are upset and will protest for another 3.9 hours!

Volgende keer maar even de treaties cancellen. Speler is inactief overigens.

• remmelt
Pfff net alsof je dat bijhoudt. Wat een zeikerds.

• Koekjes
Update wordt waarschijnlijk (na) 19 januari uitgerold. Als je nog teveel resources hebt zou ik dat nu nog gaan opmaken aan iets dergelijks.

http://board.ikariam.org/...age=Thread&threadID=49193

• Radmsc
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 29-06-2011
Gisteravond heeft Kixtart de leiding van de alliance overgedragen aan mij. Regels zullen niet veel veranderen, misschien hier en daar een kleine verandering, maar dit zal niet van invloed zijn op onze status in het spel. We zullen een defensieve alliance blijven. Enige is dat de contactpersoon dus veranderd is ;)

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Radmsc schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 10:00:
Gisteravond heeft Kixtart de leiding van de alliance overgedragen aan mij. Regels zullen niet veel veranderen, misschien hier en daar een kleine verandering, maar dit zal niet van invloed zijn op onze status in het spel. We zullen een defensieve alliance blijven. Enige is dat de contactpersoon dus veranderd is ;)
jammer hoor dat we een defensieve alliantie blijven, ik moet zeggen dat ik het spelen sowieso te defensief vind. legers zijn duur, je kunt geen dorpen overnemen. enz.
Het is toch leuk plunderen, anderen klein houden terwijl jij groeit als kool.

Ik heb hiervoor travian gespeeld, daar is dat juist wel zo en dat is een stuk spannender en brengt een geheel andere sfeer aan de game.

Als je alleen een defensive alliantie bent, heb je ook totaal geen respect voor andere allianties. kijk nou naar de dark alliantie, iedereen is daar bang voor, zelfs deze allie. Waarom? omdat hun niet uit de weg gaan voor een aanval en elkaar helpen en offensief zijn.

Aanvallen en legers zijn een onderdeel van het spel, en ik snap niet waarom wij die uit de weg gaan en onze kop in het zand steken.

• Slasher
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Koekjes schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 10:38:
Update wordt waarschijnlijk (na) 19 januari uitgerold. Als je nog teveel resources hebt zou ik dat nu nog gaan opmaken aan iets dergelijks.

http://board.ikariam.org/...age=Thread&threadID=49193
Wat is "te veel" resources?

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Check de link dan 8)7 :+
Players with warehouses above level 16, please remember that you will loose all excess resource during the update, so better to spend the resource on something than loose it.

As a reminder, the new warehouse capacities are:

Level 16 : 128 000 of every resource
Level 17 : 136 000 of every resource
Level 18 : 144 000 of every resource
Level 19 : 152 000 of every resource
Level 20 : 160 000 of every resource

☻/
/▌
/ \

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Sorry :)

Maar ik zie in die link dat er ook gebouwen extra worden geïntroduceerd. Waar moet je die dan gaan plaatsen volgens mij is er op elk eiland maar plaats voor 1 extra gebouw.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

128 000 of every resource ?

op lvl 16 kan je nu 34,932 goods en 80.000 bouwmaterialen kwijt...

ik snap niks van die tabel van jullie staat staat 128.000 op lvl 16... dat is meer. Waarom zou ik er dan rekening mee houden.
Of is het 128.000 als ik alle resources bij elkaar optel? dus 4x34.932+ 1x80.000 ?

• Koekjes
koekoek2003nl schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:46:
128 000 of every resource ?

op lvl 16 kan je nu 34,932 goods en 80.000 bouwmaterialen kwijt...

ik snap niks van die tabel van jullie staat staat 128.000 op lvl 16... dat is meer. Waarom zou ik er dan rekening mee houden.
Of is het 128.000 als ik alle resources bij elkaar optel? dus 4x34.932+ 1x80.000 ?
Zoals er staat, van ELKE resource 128.000. Dus van building materials, crystal, wine, sulphur en marble.
koekoek2003nl schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 18:53:
jammer hoor dat we een defensieve alliantie blijven, ik moet zeggen dat ik het spelen sowieso te defensief vind. legers zijn duur, je kunt geen dorpen overnemen. enz.
Het is toch leuk plunderen, anderen klein houden terwijl jij groeit als kool.

Ik heb hiervoor travian gespeeld, daar is dat juist wel zo en dat is een stuk spannender en brengt een geheel andere sfeer aan de game.

Als je alleen een defensive alliantie bent, heb je ook totaal geen respect voor andere allianties. kijk nou naar de dark alliantie, iedereen is daar bang voor, zelfs deze allie. Waarom? omdat hun niet uit de weg gaan voor een aanval en elkaar helpen en offensief zijn.

Aanvallen en legers zijn een onderdeel van het spel, en ik snap niet waarom wij die uit de weg gaan en onze kop in het zand steken.
Wat betreft de defensieve alliantie, zoals je kan zien in onze alliantie zijn er nog veel beginnende leden met minder dan 150.000 punten. Het grootste gedeelte hiervan kan nog niet eens een (groot) leger onderhouden. Er zijn volgens mij een paar mensen met een hogere generals score dan 10.000. Het is dan nu niet verstandig om offensief te gaan met de alliantie. Als je echt wat wil aanvallen dan lijkt met het handig om zoiezo boven de 10.000 punten te zitten met de generals score.

Nu straks de 0.3.0 patch komt gaat het militaire gedeelte een stuk interessanter worden. Ik raad iedereen dan ook aan om in ieder geval je leger wat op te bouwen. Misschien als we wat meer personen hebben die echt offensief willen gaan spelen kunnen we een oorlog gaan beginnen. Dan zou het wel een stuk spannender en leuker gaan worden. :)
Slasher schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 19:45:
Sorry :)

Maar ik zie in die link dat er ook gebouwen extra worden geïntroduceerd. Waar moet je die dan gaan plaatsen volgens mij is er op elk eiland maar plaats voor 1 extra gebouw.
Als je bureaucracy hebt onderzocht heb je 1 erxtra plek om te bouwen. Dit houd niet in dat je van die meerder nieuwe gebouwen 1 kunt plaatsen in je dorp. Als je bijvoorbeeld hebt besloten om maar 1 embassy te bouwen in 1 van je 5 dorpen dan heb je in die 4 andere dorpen dus 2 plekken voor die nieuwe gebouwen. Ik weet trouwens niet zeker of je van die nieuwe gebouwen meerdere mag bouwen in 1 dorp. Weet iemand dat hier wel?

Voor meer info over de veranderingen in gebouwen en nieuwe features moet je even naar de volgende link gaan: http://ikariam.wikia.com/wiki/Patch_0.3.0

[Voor 15% gewijzigd door Koekjes op 15-01-2009 00:07]

• remmelt
Je kan je Workshop ook dumpen wanneer je alle researches hebt gedaan, en je trading posts, als je ze al gebruikt, hoeven ook niet per se in elk dorp. Kijk, plaatsen te over.

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:42
Koekjes schreef op woensdag 14 januari 2009 @ 23:59:
Wat betreft de defensieve alliantie, zoals je kan zien in onze alliantie zijn er nog veel beginnende leden met minder dan 150.000 punten. Het grootste gedeelte hiervan kan nog niet eens een (groot) leger onderhouden.
De GoT Alliance is vanaf begins af aan al zo defensief als de pest geweest. Nog nooit hebben meer dan een handje vol mensen een groot leger gehad binnen de alliance. Degene die dat wel hadden waren zelfs een nieuwe attack-alliance gestart.

Dit zal ook nooit veranderen heb ik zo het idee.

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Wil ik vandaag inloggen op ikariam, ben ik geband vanwegen een duplicate account waarschijnlijk omdat ze denken dat ik 2 accounts heb maar mijn vrouw speelt het ook en we hebben in het verleden ook goederenruil gedaan.

Wist ik veel dat dit niet mocht. nu spontaan geband

beetje jammer :(

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter

☻/
/▌
/ \

• Slasher
  • Niet online

Slasher

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Als ik het goed heb begrepen moet je een workshop van +lvl30 hebben wil je de gouden upgrade halen van de sterkste leger units? Terwijl een Tavern lvl 18 moet wezen voor 1280 happy citizens voor een lvl20 stad waar dat nu lvl 16 is? Beetje disproportioneel wellicht?

And it goes BRAAAAAPP!

• remmelt
Welkom to the softcap. Het is niet de bedoeling dat je daar voorbij (kan) bouwen. Als je geen zin hebt om te gaan oorlogsvoeren, heb je nu feitelijk het spel uitgespeeld.

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

remmelt schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 10:19:
Welkom to the softcap. Het is niet de bedoeling dat je daar voorbij (kan) bouwen. Als je geen zin hebt om te gaan oorlogsvoeren, heb je nu feitelijk het spel uitgespeeld.
softcap, voorbij bouwen?

kun je dat uitleggen?

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Met de nieuwe patch moet je wel oorlogsvoeren, dus dat komt vanzelf wel. Een softcap is een moment dat het gebouw zo duur is dat je hem eigenlijk niet kunt bouwen of zelfs (in de versie nu) geen mogelijkheid hebt daartoe omdat de warehouse geen plek heeft voor dat aantal aan resources.

☻/
/▌
/ \

• Appie

Appie

F1RST Racing

Ach, is opzich niet zo'n ramp aangezien de onderhoudskosten van het leger ook minder hoog worden. Gewoon een voorraad sulpher opbouwen en zodra de patch geupdate is, meteen veel legers bouwen (haalt nml mensen uit je dorp waardoor je leegloop minder wordt). Ikzelf ben er al meebegonnen overigens omdit te doen aangezien sommige legereenheden uren duren om te maken (zelfs met lvl18 barracks) en bovendien zo een verdeding op te bouwen (i.c.m wall upgraden, ships/shipyard upgraden, units upgraden en in elke town een hideout zetten met spionnen om andere spionnen te ontdekken).

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee