Hoe heb je de top 200 gehaald met 4 kolonies?
Doordat Lambda de nieuwste server is en ik een dag na de serverstart daar begonnen ben
Stond een paar dagen geledden trouwens nog 180.
Denk niet dat meer dan een handjevol mensen meer dan 4 kolonies heeft. (let wel, 5 kolonies + capital he..)
Stond een paar dagen geledden trouwens nog 180.
Denk niet dat meer dan een handjevol mensen meer dan 4 kolonies heeft. (let wel, 5 kolonies + capital he..)
Aha, ik dacht al... Ik heb nu 6 steden in totaal en daar haal ik net de top 400 mee. Nu alweer gezakt naar 500. Op de beta server.
Verwijderd
Is er iemand op de nederlandse Ikariam? Heb wat wijn nodig, dus is hier iemand die wil handelen? Ik zit op 74:57 Slicious, RedBull. Heeft iemand van jullie btw een allieantie, want ik wil ook in zo'n ding.
Heb ook nog een vraag, ik heb een museum lvl 2, maar ik snap niet hoe je culturen kan krijgen in je museum.
Heb ook nog een vraag, ik heb een museum lvl 2, maar ik snap niet hoe je culturen kan krijgen in je museum.
Ik sta met 6 steden (150k punten) op plaats 35 (Epsilon)remmelt schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 03:07:
Aha, ik dacht al... Ik heb nu 6 steden in totaal en daar haal ik net de top 400 mee. Nu alweer gezakt naar 500. Op de beta server.
Verwijderd
5 steden hier op Epsilon, plaats 61
Doe niks meer aan Ikariam, log dagelijks even in en daar houdt het mee op. Erg saai als je grotendeels uitgebouwd bent en nog maar 3 researches hoeft
Doe niks meer aan Ikariam, log dagelijks even in en daar houdt het mee op. Erg saai als je grotendeels uitgebouwd bent en nog maar 3 researches hoeft
Hoe krijg je meer punten? Town hall uitbouwen voor meer mensen?
Verwijderd
Je plaats is gebaseerd op wat je hebt bereikt, dit ligt aanremmelt schreef op zondag 15 juni 2008 @ 13:11:
Hoe krijg je meer punten? Town hall uitbouwen voor meer mensen?
-> bouwlevels
-> totaal aantal uitgegeven grondstoffen aan gebouwen (master builder)
-> nummer van researches
-> totaal van alle researches
etc
Jeuj, de server was down en nu weer up en alles loopt in het 100
.
Fail Ikariam is Fail
Fail Ikariam is Fail
kan iemand me uitleggen wat dit te betekenen heeft?
0 17.06.2008 22:36 A trade fleet from GoT Anaxandros has arrived in Dragon City and brought:
* Sulphur: 6000
got anaxandros is mijn stad en ik heb zeker geen 600 sulphur naar dragon city verstuurd nog verhandeld.
Je ziet ook de 0 staan. Als ik daar op klik zegt hij:
The desired town could not be found
weird toch.
0 17.06.2008 22:36 A trade fleet from GoT Anaxandros has arrived in Dragon City and brought:
* Sulphur: 6000
got anaxandros is mijn stad en ik heb zeker geen 600 sulphur naar dragon city verstuurd nog verhandeld.
Je ziet ook de 0 staan. Als ik daar op klik zegt hij:
The desired town could not be found
weird toch.
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Gewoon die gare code die Towns door elkaar haalt.
Ik heb al enige dagen een colonie gestart, maar ik kan op dat eiland geen resources halen... moet je daar iets voor researchen??
Als jij al een kolonie kan starten, moet je ook resources kunnen halen op dat eiland. Hoezo kan dat niet? Wat zie je als je het wil doen?Loadichus schreef op woensdag 18 juni 2008 @ 11:44:
Ik heb al enige dagen een colonie gestart, maar ik kan op dat eiland geen resources halen... moet je daar iets voor researchen??
Met behulp van Cultural Treaties, die kan je aanbieden aan/worden aangeboden door andere spelers. Om deze aan te bieden, ga naar een eiland, klik op een town en ga daarna na 'diplomacy'. Als beide spelers nog plek hebben in hun museums staat er (zoiets als) Cultural Treaty in het dropdown-menu
Verwijderd
Is er iets met het ikariam-forum aan de hand? ik kan er al een aantal dagen niet op komen...
Ik mis echt een directe uitdaging met dit spel. Mijn 1e stad heeft zo ongeveer al alles op z'n hoogst, en de bevolking wordt alsnog boos, dus ik moet m'n tavern upgraden naar lvl 17, zodat er nog een sloot wijn naartoe kan, maar daarna worden ze alsnog weer ontevreden, dus kan ik weer van voren af aan beginnen...
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Dunno, misschien Mathijs eens DM'en. Aan de titel in irc te zien heeft hij het forum verplaatst, maar hij werkt daar ook niet.Verwijderd schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:40:
Is er iets met het ikariam-forum aan de hand? ik kan er al een aantal dagen niet op komen...
☻/
/▌
/ \
Ik zit op .com en dan op de Gamma server, nog meer mensen?
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Iemand die nog Cultural Treaty's over heeft?:
Player: GoT Freelance
Kucoios[35:14] > GoT Stonequarte
Player: GoT Freelance
Kucoios[35:14] > GoT Stonequarte
(...)
T'is rete saai. Zeker omdat iedereen nu gedwongen wordt op z'n Residenties te upgraden ipv andere dingen.scorpie schreef op maandag 23 juni 2008 @ 08:55:
Ik mis echt een directe uitdaging met dit spel. Mijn 1e stad heeft zo ongeveer al alles op z'n hoogst, en de bevolking wordt alsnog boos, dus ik moet m'n tavern upgraden naar lvl 17, zodat er nog een sloot wijn naartoe kan, maar daarna worden ze alsnog weer ontevreden, dus kan ik weer van voren af aan beginnen...
Forum staat tijdelijk op http://e245065.upc-e.chello.nl/ikariam
Wat problemen via de oude link
Fixed:
http://www.mathijs.info/ikariam
Wat problemen via de oude link
Fixed:
http://www.mathijs.info/ikariam
[ Voor 20% gewijzigd door Kixtart op 25-06-2008 10:05 ]
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Hoever upgraden de mensen normaal hun musea? Ik heb ze op het moment allemaal op level 8, maar nu wordt het wel erg duur om ze te upgraden...
Ligt eraan of je veel wine-toevoer hebt.
Museums vind ik handiger, omdat je bij wine soms zonder komt te zitten
☻/
/▌
/ \
Ook met museums kan je zonder zitten, je kan best alleen treaties van alliantiegenoten vertrouwen. Als je veel treaties van een andere alliantie hebt, dan kunnen ze in oorlogstijd weleens beslissen om de helft van je bewoners ongelukkig te maken.
Verwijderd
Musea kunnen misschien wel makkelijker zijn, maar ze kosten voor mij nu 26k marble en ruim 3 dagen om te bouwen, kheb niet echt zin om daar op te wachten...Kixtart schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 20:34:
Ligt eraan of je veel wine-toevoer hebt.
Daarentegen kan ik natuurlijk wel taverns blijven upgraden totdat die teveel beginnen te kosten, een tavern level alleen geeft ook al wat happiness, de wijntoevoer kan ik altijd nog verhogen.
Hmmz, had ik maar geweten dat dit topic hier was, dan was ik ook op epsilon gestart, ik zit nu op Beta. en daar inmiddels 3 stadjes en die lopen best wel lekker.
Maar ik heb een vraag, heeft iemand een max level town hall? Ik wil eten hoe de binnenkant van de stad er uit ziet. Mijne is nu lvl 16 ik kreeg er net een kanaaltje bij, en wil graag weten hoe een levle 24 town er uit ziet.
Maar ik heb een vraag, heeft iemand een max level town hall? Ik wil eten hoe de binnenkant van de stad er uit ziet. Mijne is nu lvl 16 ik kreeg er net een kanaaltje bij, en wil graag weten hoe een levle 24 town er uit ziet.
Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383
Verwijderd
Zoiets als een max level town hall bestaat voor zover ik weet niet, al is het bouwen van een lvl 24+ stad verschrikkelijk duur en duurt lang voordat die eindelijk klaar is met bouwen.
En dan heb je het nog niet eens over de wijn met die klote corruption upgrades de laatste tijdVerwijderd schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:06:
Zoiets als een max level town hall bestaat voor zover ik weet niet, al is het bouwen van een lvl 24+ stad verschrikkelijk duur en duurt lang voordat die eindelijk klaar is met bouwen.

http://s5.ikariam.org/skin/img/city/city_phase1.jpgye-roon schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 10:40:
Hmmz, had ik maar geweten dat dit topic hier was, dan was ik ook op epsilon gestart, ik zit nu op Beta. en daar inmiddels 3 stadjes en die lopen best wel lekker.
http://s5.ikariam.org/skin/img/city/city_phase2.jpg
http://s5.ikariam.org/skin/img/city/city_phase3.jpg
http://s5.ikariam.org/skin/img/city/city_phase4.jpg
http://s5.ikariam.org/skin/img/city/city_phase5.jpg
http://s5.ikariam.org/skin/img/city/city_phase6.jpg
http://s5.ikariam.org/skin/img/city/city_phase7.jpg
En dan houd het op. 'Phase 7' haal je al bij een town van lvl 16. Je town zal dus niet meer veranderen
Echt een max level is er niet, al worden de bouwtijden en resource requirements alleen maar hoger. (zoals de 2 boven mij ook al zeggen). Daarnaast duurt het ook steeds langer voordat je population weer is bijgegroeid.
Je museum upgraden om de happiness op een andere manier omhoog te schroeven is op dat moment ook niet leuk meer. Check de requirements voor een lvl 9 museum:jip_86 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 20:43:
[...]
En dan heb je het nog niet eens over de wijn met die klote corruption upgrades de laatste tijd
- Wood: 57,709
- Marble: 25,648
- Building time: 3D 2h
Werkt het forum van Mathijs weer niet? Kan er niet op komen namelijk
Nee, ik heb hem al gemaild hierover, maar nog geen reactie. De vorige keer had zijn provider hem op de blacklist gezet om een of andere reden en misschien is dat weer zo.
☻/
/▌
/ \
Heb nu eindelijk 4/5 eilanden de Governor´s Residence op lv 4 zitten, dus nog op enkel 1 eiland wat corruptie. Op dat eiland heb ik het echter onder controle d.m.v. wine & cultures.
Nu eerst alle eiland maar naar lvl 22 krijgen voordat ik verder ga, tegen die tijd is de meeste research denk ik ook wel gedaan...
Nu eerst alle eiland maar naar lvl 22 krijgen voordat ik verder ga, tegen die tijd is de meeste research denk ik ook wel gedaan...
(...)
Alleen de laatste 5 - 10 research onderwerpen duren erg lang. Net 20 dagen bezig geweest met iets, nu nog 15 voor een andere. Dat alles met 501 geleerde mannetjes in dienst. 
Maargoed, die voegen ook niet echt nuttige dingen toe, voornamelijk voor oorlogsvoering.
Maargoed, die voegen ook niet echt nuttige dingen toe, voornamelijk voor oorlogsvoering.
Verwijderd
Ik heb alleen de laatste research van elke tak van sciences nog. Ze voegen echter nog wel degelijk wat anders toe dan alleen oorlogsvoering...
Seafaring Future: Effect: 2% less upkeep for ships.
Scientific Future: Effect: 2% more research points.
Economic Future: Effect: 2% less building costs.
Militaristic Future: Effect: 2% less upkeep for units.
Vooral die scientific en economic future staat mij wel aan. Niet dat de eerste nog veel nut heeft met nog maar 3 researches te gaan daarna... Maar toch, de anderen gaan dan nog wel net ffe een tikkie sneller. Op het moment heb ik 610 scientists aan het werk en die doen er 26D 7h 34m 44s over om zo'n laatste research uit de deur te doen.
Na dit alles levert dit natuurlijk nog iets anders moois op... 610 werklozen... Heel veel meer inkomen dus. 1300 per stad, voor mij 6500 goud per uur dus.
Seafaring Future: Effect: 2% less upkeep for ships.
Scientific Future: Effect: 2% more research points.
Economic Future: Effect: 2% less building costs.
Militaristic Future: Effect: 2% less upkeep for units.
Vooral die scientific en economic future staat mij wel aan. Niet dat de eerste nog veel nut heeft met nog maar 3 researches te gaan daarna... Maar toch, de anderen gaan dan nog wel net ffe een tikkie sneller. Op het moment heb ik 610 scientists aan het werk en die doen er 26D 7h 34m 44s over om zo'n laatste research uit de deur te doen.
Na dit alles levert dit natuurlijk nog iets anders moois op... 610 werklozen... Heel veel meer inkomen dus. 1300 per stad, voor mij 6500 goud per uur dus.
Verwijderd
Ik heb net ook ff een accountje aangemaakt op Epsilon 
Ben aan het bouwen, moet mij nog inlezen.
Iemand quick tips?
Ben aan het bouwen, moet mij nog inlezen.
Iemand quick tips?
Geen wijn hebben in een level 24 town is niet prettig kan ik zeggen. -29 poppetjes per uur tikt wel hard aan moet ik zeggen.
Het begint nu wel saai te worden. Research duurt nu altijd 26 dagen dus daar hoef ik niet naar te kijken. Gebouwen kosten minimaal 10k aan marble en zijn zo klaar met bouwen. Zo krijg ik niet echt de kans om te sparen.
Nu eerst maar weer is m'n tavern upgraden voordat mijn poppetjes boos worden.
Het begint nu wel saai te worden. Research duurt nu altijd 26 dagen dus daar hoef ik niet naar te kijken. Gebouwen kosten minimaal 10k aan marble en zijn zo klaar met bouwen. Zo krijg ik niet echt de kans om te sparen.
Nu eerst maar weer is m'n tavern upgraden voordat mijn poppetjes boos worden.
Verwijderd
Hoe gaat het nou verder, jonges (en eventuele meisjes)? Vele mensen sturen willekeurige berichten in de alliance rond dat ze er mee stoppen, het andere forum doet het niet meer...
Dingen duren nu bij ikariam nou eenmaal lang als je hoge level steden hebt, maar ik vind het nog steeds een leuk spel en wil dus graag weten wat er nu gaat gebeuren. Ik wil eventueel wel een rol op mij nemen als mensen opstappen.
Dingen duren nu bij ikariam nou eenmaal lang als je hoge level steden hebt, maar ik vind het nog steeds een leuk spel en wil dus graag weten wat er nu gaat gebeuren. Ik wil eventueel wel een rol op mij nemen als mensen opstappen.
ik moet nu nog 4 dagen voor utopiaB-Buster schreef op donderdag 10 juli 2008 @ 11:32:
Alleen de laatste 5 - 10 research onderwerpen duren erg lang. Net 20 dagen bezig geweest met iets, nu nog 15 voor een andere. Dat alles met 501 geleerde mannetjes in dienst.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik ben er ook nog, maar veel actie is er op dit moment niet echt (veel sparen). Ik heb mathijs 2x een mail gestuurd wat er met het forum aan de hand is, maar nog niks terug ontvangen.
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
YAY nog 20 dagen en ik heb de laatste research binnen.. Dan heb ik alle researches en is er niks meer om te bereikenCurrent Research: Militaristic Future
14% 20D 13h 03m 43s
Sta in ieder geval 2e qua scientists score
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2008 13:55 ]
Forum(Ikariam) doet het weer zie ik
[ Voor 13% gewijzigd door Kixtart op 12-07-2008 14:36 ]
☻/
/▌
/ \
Handig, ik mag weer overal bij
(Er is een oude versie gerestored van de db volgens mij).
Volgens mij is hij ook erg oud ja, want de laatste posts zijn van de maand mei. Beetje vaag op deze manier
☻/
/▌
/ \
Verwijderd
Heb nu een paar dagen een town en doe zo nu en dan eens bouwen, upgraden e.d.
Niet dat ik er veel van begrijp, maar mijn bewoners zijn nog happy.
Maaruh....... of het me blijft boeien?
Niet dat ik er veel van begrijp, maar mijn bewoners zijn nog happy.
Maaruh....... of het me blijft boeien?
ik merk dat ik steeds minder vaak begin in te loggen,scheen vorige week al op inactive gezet te zijn...na anderhalve dag
kreeg ik dus een aanval op me dak,op 1 van mijn colonies die dus op (i) stond.
uiteindelijk met hem uitgekomen en mijn leger terug gehaald
en hij heeft mij alles + extra terug gegeven 
stuur ie me dit
K, Im going to withdraw my spies. If you catch them, their on their way back. Its funny, I spied out the town i pillaged first, saw only a couple of troops and thought you would be easy. Then my spy got to Sar, I saw steam giants and gyro copters, and thought "I really hope this guy doesnt come back" LOL

uiteindelijk met hem uitgekomen en mijn leger terug gehaald
stuur ie me dit
K, Im going to withdraw my spies. If you catch them, their on their way back. Its funny, I spied out the town i pillaged first, saw only a couple of troops and thought you would be easy. Then my spy got to Sar, I saw steam giants and gyro copters, and thought "I really hope this guy doesnt come back" LOL
Zo ben weer begonnen met spelen.
Dacht dat ze meerdere gebouwen zouden toevoegen. zo te zien is het nog steeds niet gebeurt.
Lees nu dat er veel problemen zijn met corruptie. Dat wordt eers me kolonies upgraden en dan me main. Zal wel maanden duren voor dat lukt.
Heb al lvl 4 palace.
Zou ook graag weer terug in de alliace komen als het kan.
Dacht dat ze meerdere gebouwen zouden toevoegen. zo te zien is het nog steeds niet gebeurt.
Lees nu dat er veel problemen zijn met corruptie. Dat wordt eers me kolonies upgraden en dan me main. Zal wel maanden duren voor dat lukt.
Heb al lvl 4 palace.
Zou ook graag weer terug in de alliace komen als het kan.
[ Voor 9% gewijzigd door Calamor op 14-07-2008 15:05 ]
Tja, ik heb besloten om m'n residences pas te upgraden wanneer ik m'n 6de kolonie heb... Dat doet natuurlijk wel pijn met de corruptie, die staat nu al op 33%, maar goed, verdient wel sneller natuurlijk.
Laatst m'n eerste interessante alliance-gebeuren gehad. Er werd iemand aangevallen en we hebben toen met z'n allen die pipo van de server gezet. Arme knul, dacht dat we makkelijk waren, hahaha.
Laatst m'n eerste interessante alliance-gebeuren gehad. Er werd iemand aangevallen en we hebben toen met z'n allen die pipo van de server gezet. Arme knul, dacht dat we makkelijk waren, hahaha.
Ok, inmiddels me 4de stadje en heb nu alles, wijn, crystals, marble en suplhur. Iemand een idee waar ik me 5de stadje op ken plaatsen? iets wat handig is?
Oh en ik heb die research gedaan dat ik meer dan de standaard mensjes kaan plaatsen op het minen/harvesten. Maar op me nieuwe eilandje kan dat nog niet, moet je daar een speciaal gebouw voor hebben?
Oh en ik heb die research gedaan dat ik meer dan de standaard mensjes kaan plaatsen op het minen/harvesten. Maar op me nieuwe eilandje kan dat nog niet, moet je daar een speciaal gebouw voor hebben?
Wealth: Effect: Allows the mining of trade goods and the building of trading posts
Die moet je dus hebben :)
Hmm, je bent al veel verder
Ik denk dat je te weinig inwoners heb in je nieuwe colony en mensen die je niet hebt kan je ook niet laten werken
Die moet je dus hebben :)
Hmm, je bent al veel verder
Ik denk dat je te weinig inwoners heb in je nieuwe colony en mensen die je niet hebt kan je ook niet laten werken
[ Voor 42% gewijzigd door Kixtart op 18-07-2008 10:47 ]
☻/
/▌
/ \
Dat zal het vast zijn, stom dat ik daar niet over nagedacht heb 
* ye-roon voelt zich dom
* ye-roon voelt zich dom
Verwijderd
Zolang het maar geen Sulphur is. Ik heb nu 6 steden en denk er zelfs over om mijn hele Zwaveldorp (L18!) op te geven en er een Wijn of Marble dorp voor terug te nemen, Zwavel koop ik wel op de markt voor 10 goud.ye-roon schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:05:
Ok, inmiddels me 4de stadje en heb nu alles, wijn, crystals, marble en suplhur. Iemand een idee waar ik me 5de stadje op ken plaatsen? iets wat handig is?
Mijn volgorde van nut:
Marble/Wine
...
Crystal
...
...
...
Zwavel
wtf....
zie ik dat mijn research utopia is afgerond,althans,ik kocht het laatste stukje met crystal weg.
krijg ik alle extra's ervoor (dus meer mensen in hoofdeiland+extra hapiness points) begint ie daarna weer overnieuw met utopia research
er staat verder overal dat utopia klaar is,maar kan bij kiezen v/d research alleen utopia kiezen bij alle 4 de soorten
lekker dan
zie ik dat mijn research utopia is afgerond,althans,ik kocht het laatste stukje met crystal weg.
krijg ik alle extra's ervoor (dus meer mensen in hoofdeiland+extra hapiness points) begint ie daarna weer overnieuw met utopia research

er staat verder overal dat utopia klaar is,maar kan bij kiezen v/d research alleen utopia kiezen bij alle 4 de soorten

Net een zeeslag gewonnen van iemand die geen schepen had gestuurd.
Ik heb zelf geen schepen verloren maar er was kennelijk een gevecht dat ik won. Al eens soortgelijke dingen meegemaakt?
Ik heb zelf geen schepen verloren maar er was kennelijk een gevecht dat ik won. Al eens soortgelijke dingen meegemaakt?
And it goes BRAAAAAPP!
Heel die game zit vol met bugs.ROFLASTC schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:37:
Net een zeeslag gewonnen van iemand die geen schepen had gestuurd.![]()
Ben dan ook een tijdje geleden gestopt met spelen.
Het is nu wat vaags iig dat je helemaal geen report meer krijgt als een van de twee alles verliest. Je ziet dan niet hoeveel units de tegenstander heeft, want daarvoor is de spy uitgevonden. Waarschijnlijk wordt dat nog wel aangepast, want het is wel erg onhandig.
☻/
/▌
/ \
Dan heeft die persoon alleen troepen gestuurd. En als je als defender dan schepen hebt liggen gaan zijn troepen automatisch terug omdat ze niet eens aan land kunnen komen. Althans dat is wat ik eruit opmaak.ROFLASTC schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:37:
En toen was ik ineens weer 5 cultural treaties kwijt grmbl. Volkje in opstand
Indien hier nog mensen op zoek zijn: 85:45 (GoT_Bustertown).
Indien hier nog mensen op zoek zijn: 85:45 (GoT_Bustertown).
Had ik ook ja. Opgelost door gewoon iedereen in de buurt te spammen met culturals en toen zat ik opeens op +4
☻/
/▌
/ \
Belangrijkste is Marble.ye-roon schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:05:
Ik heb zelf 2 marble steden, 1 wine en 1 crystal.
Zoals is gezegd kan je Sulphur makkelijk en goedkoop kopen, dus niet interessant om die zelf te maken.

Als je sulphur stad nog niet zo ver ik zou ik die dus ook weg halen en een marble colony maken.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Dat had ik inderdaad ook al gedaanKixtart schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:46:
Had ik ook ja. Opgelost door gewoon iedereen in de buurt te spammen met culturals en toen zat ik opeens op +4
Hopen dat ze snel wat accepteren, t gaat nu met -30
Dat wordt vanzelf minder, gewoon geduld hebbenB-Buster schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:07:
Hopen dat ze snel wat accepteren, t gaat nu met -30
Al veel vaker, samen met allerlei bugs. Elke keer als ze een update uitbrengen gaat er voor mijn gevoel wel weer iets nieuws kapot jammer genoegROFLASTC schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 13:37:

oej oej oej..
Ik ben daarnet naar ikariam.com gegaan. Maar ik kon mij daar niet inloggen. Het moest .org zijn.
Is dat een spam site?
Ik ben daarnet naar ikariam.com gegaan. Maar ik kon mij daar niet inloggen. Het moest .org zijn.
Is dat een spam site?
Jep, je krijgt nu voor eeuwig spam!Henridv schreef op zondag 27 juli 2008 @ 08:28:
oej oej oej..
Is dat een spam site?
(Nee, dit is kennelijk een andere internationale site van ze, zo is er ook een .nl bijvoorbeeld, beetje stom van ze)
nice :-). Maar ik vind dit wel een beetje raar. Ze hebben kennelijk geen gemeenschappelijke db.._Arthur schreef op zondag 27 juli 2008 @ 11:20:
[...]
Jep, je krijgt nu voor eeuwig spam!
(Nee, dit is kennelijk een andere internationale site van ze, zo is er ook een .nl bijvoorbeeld, beetje stom van ze)
Naar aanleiding van deze topic ook begonnen met spelen.
Probleem is dat ik intussen zonder marble zit
en dus niets meer kan bouwen.
Slechte keuzes gemaakt en daardoor is de range van mn Trading Post nog klein en vind ik geen marble op de 'markt'.
Wat zijn eigenlijk de gangbare prijzen voor marble etc?
Probleem is dat ik intussen zonder marble zit
Slechte keuzes gemaakt en daardoor is de range van mn Trading Post nog klein en vind ik geen marble op de 'markt'.
[ Voor 29% gewijzigd door craio op 28-07-2008 19:03 ]
wat zijn je coordinaten? Gangbare prijzen voor marble zijn 40-50craio schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:01:
Probleem is dat ik intussen zonder marble ziten dus niets meer kan bouwen.
Hm, via Trading post probeer ik er een paar te kopen aan 80/stuk en niemand heeft interesse...MochiGohan schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:06:
[...]
wat zijn je coordinaten? Gangbare prijzen voor marble zijn 40-50
Is die waarschuwing dat je geen coordinaten mag doorgeven nog geldig? (Paar posts boven deze deed iemand het wel).
Ik zit hier met hetzelfde probleem. Maar ik ga morgen of overmorgen proberen te koloniseren..craio schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:01:
Probleem is dat ik intussen zonder marble ziten dus niets meer kan bouwen.
Die waarschuwing was er vooral voor de hoogdagen van Ikariam, waar we bladzijdes vol met nieuwe users+coordinaten kregen. Nu is het niet zo erg als je even voor zoiets de coordinaten plaatst.craio schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:14:
[...]
...
Is die waarschuwing dat je geen coordinaten mag doorgeven nog geldig? (Paar posts boven deze deed iemand het wel).
☻/
/▌
/ \
Vraagje zijn hier nog mensen die het al spelen sinds deel 1? En die dus nu al zeg maar god zijn ofzo met 6 steden? Kan me eigenlijk niet voorstellen omdat het spel imo snel saai begint te worden wanneer je echt lang moet gaan wachten op gebouwen enzo... volgens mij moest ik toen ik stopte ongeveer 2 dagen wachten tot een gebouw gebouwd was...
Ik speel nu al een behoorlijk tijdje. Heb nu 6 eilanden, en sta 32ste in de ranglijst (vlak onder Jester en TheNostra van GoT, maar die spring ik vandaag of morgen voorbij als er weer een gov res. af is).Wouser schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:52:
Vraagje zijn hier nog mensen die het al spelen sinds deel 1? En die dus nu al zeg maar god zijn ofzo met 6 steden? Kan me eigenlijk niet voorstellen omdat het spel imo snel saai begint te worden wanneer je echt lang moet gaan wachten op gebouwen enzo... volgens mij moest ik toen ik stopte ongeveer 2 dagen wachten tot een gebouw gebouwd was...
Bij deze: Rayeeos[49:77]Kixtart schreef op maandag 28 juli 2008 @ 19:48:
[...]
Die waarschuwing was er vooral voor de hoogdagen van Ikariam, waar we bladzijdes vol met nieuwe users+coordinaten kregen. Nu is het niet zo erg als je even voor zoiets de coordinaten plaatst.
Zo te zien kan je Sypheron gaan pillagen, want die is toch inactive. Misschien ligt er nog wat.
Verder kost het mij 15 uur om heen en terug te komen, dus misschien wilt iemand anders je helpen die wat dichterbij zit.
Verder kost het mij 15 uur om heen en terug te komen, dus misschien wilt iemand anders je helpen die wat dichterbij zit.
☻/
/▌
/ \
hmm... het duurt voor mij 30 uur om heen en terug te komen, maar ik heb 2 bootjes marble jouw kant opgestuurd.
@Kixtart: Ik heb een poging ondernomen om Sypheron te pillagen...
Het immense leger van 5 slingers ging,zag en keerde niet terug
@MochiGohan: Enorm bedankt!
Hoe kan je lid worden vd GoT alliantie?
GoT_FoxyTown @ Ormytia[50:73] 
Iemand die marble over heeft
!?
Iemand die marble over heeft

Je moet daarvoor een embassy van level 3 hebben..craio schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 00:24:
@Kixtart: Ik heb een poging ondernomen om Sypheron te pillagen...
Volgens mij Embassy level 1. Level 3 heb je nodig om zelf een alliantie te maken.
☻/
/▌
/ \
Eens zien of ik over die afstand kan handelenHenridv schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 08:38:
GoT_FoxyTown @ Ormytia[50:73]
Iemand die marble over heeft!?
And it goes BRAAAAAPP!
Ik moet duidelijk meer de FAQ lezenThe recipient doesn´t have enough diplomatic influence.

Maar toch bedankt..
Ik ga nu sparen om een kolonie te starten op een marble eiland...
Een palace heb ik en voor gold en building material ben ik tot respectievelijk 12000 en 1250 aan het sparen.
Ben ik nog iets vergeten?
[ Voor 48% gewijzigd door Henridv op 29-07-2008 14:17 ]
40 mensjes en 5 bootjes vrij?
And it goes BRAAAAAPP!
# Population: 151 (211)
# Trade ships: 5(5)
Die ships zijn enkel voor het overbrengen van de mensen ofniet?
yup. let op de corruption. Happiness en groei gaat eht hardst als ze veel te zuipen hebben en er weinig tot niks gejat wordt. je groeit altijd wel maar je groeit het hardst als de pop. happy is. Zo had ik laatst een groei van 11.2 per uur.Henridv schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 14:52:
Die ships zijn enkel voor het overbrengen van de mensen ofniet?
And it goes BRAAAAAPP!
da's ook weer zoiets. Wijn heb ik ook niet meerROFLASTC schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 15:04:
[...]
yup. let op de corruption. Happiness en groei gaat eht hardst als ze veel te zuipen hebben en er weinig tot niks gejat wordt. je groeit altijd wel maar je groeit het hardst als de pop. happy is. Zo had ik laatst een groei van 11.2 per uur.
Hoe moet je dit eigenlijk best regelen allemaal?
Ik heb op een paar eilanden messages rondgestuurd voor marble en/of wijn maar steeds geen antwoord..
En ik kan mijn trading post niet expanden.
Hopelijk gaat het beter gaan wanneer ik mijn kolonie heb.
Allemaal vriendelijke mensen maar ik ben nog niet klaar om te ruilen blijkbaarquote: GoTMrsarGoTMrsar wants to sign a cultural goods treaty with you and sends the following message: oi
A museum and free culture points are required!
Origin Quantity Mission Arrival
Sar_town(GoTMrsar) 3 Transport 21:39:13
[ Voor 19% gewijzigd door Henridv op 29-07-2008 16:52 ]
Vanmiddag pillagede ik een gozer (hij had een lvl 14 haven, dan vraag je erom.) een uurtje nadat mijn bootjes vol loot terug waren gekomen brengt hij opeens 17.100 wijn naar me toe.
Nu weet ik dat je geen resources van andere mensen mag aannemen, en ik las ook al op het forum dat sommige mensen dit doen om andere mensen gebanned te krijgen.
Ik pillage hem nog 1x en dan gaat de 17.1k wijn weer retour (heb ook al een ticked aangemaakt).
Nu weet ik dat je geen resources van andere mensen mag aannemen, en ik las ook al op het forum dat sommige mensen dit doen om andere mensen gebanned te krijgen.

Ik pillage hem nog 1x en dan gaat de 17.1k wijn weer retour (heb ook al een ticked aangemaakt).
Ik lees dat forum nooit maar dit is ook weer zo'n rare. Waarom mag je niet iets van iemand aannemen?MochiGohan schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:05:
Nu weet ik dat je geen resources van andere mensen mag aannemen
And it goes BRAAAAAPP!
Van hogere rank naar lager mocht wel als het goed is, andersom niet.
☻/
/▌
/ \
Omdat dat pushen is. Oftewel als jij steeds goederen stuurt naar iemand omdat je die misschien wel aardig vind heeft die persoon en te groot voordeel op de rest.
Wat ik veel heb zien gebeuren is dat een vriend een account aanmaakt om zijn of haar vriend te helpen. En dus aan de lopende band goederen zijn/haar kant opstuurt.
Wat ik veel heb zien gebeuren is dat een vriend een account aanmaakt om zijn of haar vriend te helpen. En dus aan de lopende band goederen zijn/haar kant opstuurt.
Lol, wat blijkt.. Ik had zijn haven geblokkeerd, blijkbaar had hij een shipment wijn verstuurd en heb ik die onderschept.Kixtart schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 17:42:
Van hogere rank naar lager mocht wel als het goed is, andersom niet.
Leuk dat dat er ook even bij komt te staan.

Maarja, ik mag de wijn houden dus mij hoor je niet klagen
He luitjes,
Ook maar eens begonnen met dit spelletje. Is wel grappig tot nu toe.
Ik zit wel op de nederlandse server (waarom, geen idee) in de "gamma" wereld. Iemand anders daar ook?
Ook maar eens begonnen met dit spelletje. Is wel grappig tot nu toe.
Ik zit wel op de nederlandse server (waarom, geen idee) in de "gamma" wereld. Iemand anders daar ook?
Technical enthousiast on a budget - DiY Tutorials, How-To's and Information on how to do things yourself, better & cheaper - The Dutch way.
Is er een reden om te wachten met het stichten van een kolonie of gewoon direct koloniseren wanneer je kunt?
@j1nx: Ik zit op Epsilon, voornamelijk omdat deze in startpost vermeld werd.
@j1nx: Ik zit op Epsilon, voornamelijk omdat deze in startpost vermeld werd.
[ Voor 27% gewijzigd door craio op 31-07-2008 17:40 ]
Direct koloniseren als je kunt. Je hebt het gewoonlijk hard nodig
☻/
/▌
/ \
Intussen dan een kolonie gestart op een naburig eiland waar er marble is.
Mn hoofdstad heeft intussen ook een embassy, bij wie moet ik zijn voor lid te worden vd GoT alliantie?
Mn hoofdstad heeft intussen ook een embassy, bij wie moet ik zijn voor lid te worden vd GoT alliantie?
DM Kixtart!
Ik ga dan ook eens mijn Embassy bouwen!
Ben nu volop bezig met mijn kolonie "sterk" te maken
Ik ga dan ook eens mijn Embassy bouwen!
Ben nu volop bezig met mijn kolonie "sterk" te maken
Krijg opeens een mailtje:
en heb dit maar terug gestuurd:Lets Boost the Wood Production, and lets donate more wood!!!
In verband met:Yes, please do so
(The Huns Attila 29,500 Level 21 422 Workers)
- Got Gunpowder Kixtart 383,446 Level 19 422 Workers
- Ivers1 DeiligeIvers 117,769 Level 22 418 Workers
- The Huns Attila 29,500 Level 21 422 Workers
- sulphurMagic BraveHeartEman 13,000 Level 16 0 Workers
- Brian77777 brian77 6,626 Level 24 0 Workers
- ricewu099 ricewu05150515 2,000 Level 10 50 Workers
- KoRn Tarri 1 Level 13 422 Workers
☻/
/▌
/ \