Verwijderd
[93:61] Koffie - naam Annaanna
^_^
[ Voor 4% gewijzigd door Skip0Pot2Mus op 04-08-2008 13:14 ]
Verwijderd
Ik ben nog op zoek naar een aantal cultural treaties
Alle researches af, eigenlijk helemaal geen doelen meer om te bereiken :-/
Er komen straks wel weer nieuwe doelen voor je bij als het goed is komt bij versie 0.3.0 van het spel ook de nieuwe gebouwen erbij plus nog wat.
[ Voor 54% gewijzigd door TheNostra op 02-08-2008 15:49 ]
Dan moet je expansion geresearched hebben :MrKonings schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:00:
Hoe kan ik eigelijk een eigen paleis bouwen ??
Field of Research: Seafaring
Name: Expansion
Description: Out there is more than just an ocean! More Islands await being discovered. We are not alone! We can gain ground on one of the newly discovered island, tap new resources and get to know other peoples! And our clerks are eager to administer even more!
Allow: Building palaces, founding colonies
Current research time: 41m 34s (440 Research Points)
Next research in this field: Foreign Cultures
Requirement(s):
* Ship Maintenance (Seafaring)
* Wealth (Economy)
[removed]
[ Voor 71% gewijzigd door craio op 05-08-2008 13:24 . Reden: Reeds gegeven antwoord verwijderd. Verkeerd aantal kolonies... ]
Bedanktredwing schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 10:25:
[...]
Dan moet je expansion geresearched hebben :
Field of Research: Seafaring
Name: Expansion
Description: Out there is more than just an ocean! More Islands await being discovered. We are not alone! We can gain ground on one of the newly discovered island, tap new resources and get to know other peoples! And our clerks are eager to administer even more!
Allow: Building palaces, founding colonies
Current research time: 41m 34s (440 Research Points)
Next research in this field: Foreign Cultures
Requirement(s):
* Ship Maintenance (Seafaring)
* Wealth (Economy)
Hoe houden jullie het interessant?
Ik zit met smart te wachten op de nieuwe gebouwen. die volgens het ikariam board in versie 0.3.0 zouden komen. En ondertussen heb ik nog genoeg doelen om te raiden de i vliegen me om de oren hier in mijn buurt.remmelt schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:19:
Hoe houden jullie het interessant?
Ben nu bezig om al me GR op level 6 te krijgen zodat ik me zevende dorp (incl main) eindelijk kan gaan bouwen zonder dat ik corruptie heb.
Je moet met dit spel ook niet de hele dag op je scherm lopen turen. Bouwen je gebouwen niet sneller van gewoon tab openhouden en zo nu en dan checken.
Elect a clown, expect a circus.
ik heb ondertussen 2 eilanden voor me alleenTheNostra schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:34:
[...]
Ik zit met smart te wachten op de nieuwe gebouwen. die volgens het ikariam board in versie 0.3.0 zouden komen. En ondertussen heb ik nog genoeg doelen om te raiden de i vliegen me om de oren hier in mijn buurt.
Ben nu bezig om al me GR op level 6 te krijgen zodat ik me zevende dorp (incl main) eindelijk kan gaan bouwen zonder dat ik corruptie heb.
Je moet met dit spel ook niet de hele dag op je scherm lopen turen. Bouwen je gebouwen niet sneller van gewoon tab openhouden en zo nu en dan checken.

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Suffe is ook dat mijn plaatsing in het klassement hetzelfde blijft ondanks dat ik meer punten verdien. Zoveel mensen haken af dat ik nog steeds rond de bovenste 1/3 deel zit.TheNostra schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 13:34:
[...]
Ik zit met smart te wachten op de nieuwe gebouwen. die volgens het ikariam board in versie 0.3.0 zouden komen. En ondertussen heb ik nog genoeg doelen om te raiden de i vliegen me om de oren hier in mijn buurt.
Ook vervelend is dat ik niet steden kan bezetten die inactief zijn of zoiets terwijl in governor natuulijk heb. Al met al geen denderend spel maar het blijft nog wel leuk , ook zonder alliantie.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
☻/
/▌
/ \
Misschien is een nieuwe server wel leuker voor nieuwe mensen, omdat daar ook alles 'vers' is
☻/
/▌
/ \
Wacht maar totdat je een tijdje bezig bent, langzamerhand gaat de lol er wel een beetje af...Prx schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 22:19:
Ben afgelopen week maar eens begonnen. Veelal omdat ik de game er gewoon leuk uit vind zien en vanuit een webdev-oogpunt het wel interessant vind. Moet zeggen dat ik me er toch aardig mee vermaak.

Van je medeGoTters moet je het maar hebben heTripp schreef op vrijdag 15 augustus 2008 @ 02:13:
alsof, maar hij heeft nu wel in scheepjes geinvesteerd.

[ Voor 15% gewijzigd door jip_86 op 19-08-2008 21:50 ]
Zit er pas op, eens kijken wat het allemaal is.
Is er op de NL versie ook al een GoT alliantie?
En zijn er nog meer spelers die ook op de nl zitten. Is misschien wel makkelijk met handellen.
Ik zit ook op Gamma, DM me maar kunnen we kijken of we kunnen handelenr.pellemans schreef op vrijdag 29 augustus 2008 @ 10:54:
Ik zit ook op Gamma, (ikariam.nl)
Zit er pas op, eens kijken wat het allemaal is.
Is er op de NL versie ook al een GoT alliantie?
En zijn er nog meer spelers die ook op de nl zitten. Is misschien wel makkelijk met handellen.
Je gaat naar de island-view en dan klik je jouw town en daar staat 'free port' of iets dergelijks.
☻/
/▌
/ \
Ja dat heb ik toen gezien maar kon er niet op klikken, wellicht dat ik geen boten meer had door de aanvalKixtart schreef op woensdag 10 september 2008 @ 17:09:
Ja, unblock'en
Je gaat naar de island-view en dan klik je jouw town en daar staat 'free port' of iets dergelijks.
Dus ik ben over een paar weken wel weer terug
Verwijderd
Of is er iemand handig met dit soort dingen om er zelf 1tje te maken?
Account: PatJuh
Eiland Roesios [35:64]
Stad: Port-Hollande
Zie ons ikariamforumVerwijderd schreef op donderdag 25 september 2008 @ 12:54:
Heeft iemand nog een greasemonkey script liggen voor versie 0.2.8? Het script dat ik tot gister gebruikte wordt niet meer geupdate sinds 2 maanden.
Of is er iemand handig met dit soort dingen om er zelf 1tje te maken?
☻/
/▌
/ \
Kan best nog wat hulp gebruiken en ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe alles werkt. Paar vraagjes:
- hoe zit het met pillagen. Wanneer wordt het interessant? Ik lees dat dat afhankelijk is van de trade port, maar op basis waarvan kan je een inschatting maken?
- Wat zijn gangbare prijzen om te verhandelen? Marble - 40/50, Sulfhur is 10 maar de rest?
- Hoe wordt de corruption berekend? Alleen afhankelijk van het aantal kolonies?
- Ik zie dat ik 2 action points heb. Welke acties kosten mij allemaal action points en hoe krijg ik nieuwe?
Kortom, vragen genoeg
- Hoe hoger de trade port, hoe meer je in een bepaalde tijd weg kan roven. Komt erop neer dat de level van de tradeport aangeeft hoeveel goods per uur je kan laden.
- Prijzen varieren enigzins per gebied. Zeker hout verschilt nogal vaak. Wijn zit tussen de 40-55.
- Je moet je gouveneurs huisje op hetzelfde aantal levels hebben als dat je kolonies hebt. Dan heb je geen corruptie.
- Bootjes wegsturen kost je action points.
Het is wel handig om eerst een spy te sturen. Als de spy er is kan je in de town van iemand anders kijken en zo ook zien op welk level de tradeport zit.Noper schreef op maandag 29 september 2008 @ 11:57:
Ook maar eens geregistreerd en ben best enthousiast. Noper (41:54)
Kan best nog wat hulp gebruiken en ben nog een beetje aan het uitvogelen hoe alles werkt. Paar vraagjes:
- hoe zit het met pillagen. Wanneer wordt het interessant? Ik lees dat dat afhankelijk is van de trade port, maar op basis waarvan kan je een inschatting maken?
Wisselt, bij mij is wine 45,marble 40, glass 35-40, sulphur 20.- Wat zijn gangbare prijzen om te verhandelen? Marble - 40/50, Sulfhur is 10 maar de rest?
Yup- Hoe wordt de corruption berekend? Alleen afhankelijk van het aantal kolonies?
Upgrade de Governors residense om de corruption weg te krijgen.
Alles waar boten voor nodig zijn kost action points. Aanvallen en traden.- Ik zie dat ik 2 action points heb. Welke acties kosten mij allemaal action points en hoe krijg ik nieuwe?
Je krijgt er meer door je townhall te upgraden:
http://ikariam.wikia.com/wiki/Action_points
Algemeen handige link:
http://ikariam.wikia.com/wiki/Main_Page
☻/
/▌
/ \
Niet met verwachte opbrengsten. Misschien een van de andere dingen links wel, maar die heb ik nog niet bekeken.
Loot:
http://ikariamlibrary.com/?content=Loot%20Calculator
[ Voor 16% gewijzigd door Kixtart op 29-09-2008 13:52 ]
☻/
/▌
/ \
Wat is een juiste grootte voor de tradeport? Hoe groter des te kwetsbaarder (aangezien er meer gepillaged kan worden toch?) maar ik wil wel snel goederen kunnen verschepen.... Verder vraag ik me ook af hoeveel phalanxes ik moet hebben als defence. En welke level townwall is voldoende?
Ondertussen ben ik ook toegetreden tot de heilige alliantie van GoTters. Zelfs al deed Kixtart nog wat moeilijk in het begin.. :-) Sta nu nog laatste in het ´klassement´ maar werk hard aan verbetering. Heb namelijk zojuist mijn tweede kolonie geopend! Desalniettemin is alle hulp (lees resources) welkom op 41:54...
Je was al toegevoegd toen ik vroeg waar we het dan besproken haddenNoper wants to become a member in your alliance and sends the following message: Zoals besproken met Kixtart!
Aan het begin zou ik de tradeport gewoon laag houden, want zoveel hoef je toch niet te versturen. Als je later meer towns hebt dan verstuur je soms 15.000 goederen en dan is het handig om het wel hoger te hebben. Het ligt ook een beetje aan de grote van het leger dat je hebt. Als je veel defense hebt dan kan je je tradingpost mogelijk een level hoger maken. Zelf heb ik ze allemaal lang op level 3 gehouden, want mocht je aangevallen worden dan zijn ze zo demolished (weinig loot voor de tegenstander) en ze zijn ook zo weer opgebouwd + kleine hoeveelheden zijn snel verstuurd.
De townwall heb ik op 100%. Ik weet niet wat het beste is, maar dat is wel hier te bekijken: http://ikariam.wikia.com/wiki/Wall_Defense. Daar staan ook wat adviezen.
Een army van 5 phalanx en 5 ballista's is in het begin wel genoeg (zolang je niet teveel resources of gold hebt), want dit schrikt de meeste mensen al af.
☻/
/▌
/ \
☻/
/▌
/ \
Wat dat betreft heb ik nog wel wat ruimte. Ik woon ,oa, op 12:59.Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 19:34:
Kan je ook al een museum bouwen? Dan kan ik weer een cultural treaty sturen.
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Ik heb 1 verstuurd. Als er nog meer mensen treaties nodig hebben laat het dan maar even horen.ROFLASTC schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:04:
[...]
Wat dat betreft heb ik nog wel wat ruimte. Ik woon ,oa, op 12:59.
Verwijderd
In Ikariam zelf? We praten engels omdat er Engelse members in onze alliantie zitten. Dus als er een algemeen bericht verstuurd wordt kan iedereen het lezen.Slasher schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 20:46:
Waarom praten jullie allemaal in het engels? Ikariam is toch ook in het NL te spelen?
Nee ik bedoel eigenlijk in dit topicVerwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 21:18:
[...]
In Ikariam zelf? We praten engels omdat er Engelse members in onze alliantie zitten. Dus als er een algemeen bericht verstuurd wordt kan iedereen het lezen.
Een museum kan ik nog niet bouwen dus nog geen cultural treaties voor mij...
Zelf kan je dat ook doen. Gewoon tientallen trieties sturen naar random mensen, want wanneer je bijvoorbeeld 3 plaatsen hebt en 20 trieties worden accepted, dan heb je er dus 17 extra. Op het moment dat 3 trieties accepted zijn kan je er geen meer versturen.
☻/
/▌
/ \
TrietiesKixtart schreef op vrijdag 03 oktober 2008 @ 13:02:
Zelf kan je dat ook doen. Gewoon tientallen trieties sturen naar random mensen, want wanneer je bijvoorbeeld 3 plaatsen hebt en 20 trieties worden accepted, dan heb je er dus 17 extra. Op het moment dat 3 trieties accepted zijn kan je er geen meer versturen.
Verwijderd
Heb nu een 40 Workers in dienst om hout te verzamelen, en bij Current Research staat nu Wealth.
Het is allemaal wel even wennen, Travian en Tribal Wars is toch iets anders...
Nu komt de lange tocht naar de zesde kolonie, denk ik dan maar. Ik heb nu 3x steen, 2x wijn en 1x kristal. Ik had ook een zwavel maar die heb ik er weer uitgegooid, dat spul is echt helemaal niks waard. Voor het geval dat hou ik nog wat achter de hand, mocht er een of ander minkukel me gaan aanvallen.
Op punten spelen is best OK, ook al is het het enige wat het spel nog aantrekkelijk houdt.
Verwijderd
klopt, maar als het zo doorgaat (2 maanden tussen de updates) zal dan dit jaar niet meer gebeurenVerwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:43:
Zodra versie 0.3 uitkomt denk ik dat het weer een stuk interessanter zal worden. Nieuwe gebouwen zullen worden geïntroduceerd en ik ben benieuwd hoe dit het spel gaat beïnvloeden.
Dat wordt op zich ook wel een keer tijd, op de lange(re) duur valt er toch weinig meer te beleven. (Ook al blijf ik rustig doorspelenVerwijderd schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 19:43:
Zodra versie 0.3 uitkomt denk ik dat het weer een stuk interessanter zal worden. Nieuwe gebouwen zullen worden geïntroduceerd en ik ben benieuwd hoe dit het spel gaat beïnvloeden.
☻/
/▌
/ \
Level 19 warehouse duurt 13 dgn 4uur. Een level 7 Palace is in 8 uur klaar. Iets zegt me dan dat de verhouding daartussen totaal zoek is.
Er zou in versie 0.3 iets komen wat de bouwtijden zou versnellen hetgeen je ongetwijfeld meer resources zou gaan kosten maar dat is in het geval van de warehouses meer dan waard.
Warehouse is nogal overdreven ja, maar gelukkig is het ook een aardig grote upgrade bij die levels.
☻/
/▌
/ \
Maar goed, wat dan? Wat hebben de spelletjesmakers dan voor ons in petto?
http://ikariam.wikia.com/...f_unimplemented_buildings
En wat ik hoop wat bij architect het geval zou kunnen zijn. Sneller bouwen
Wax on, right hand. Wax off, left hand. Wax on, wax off. Breathe in through nose, out the mouth. Wax on, wax off. Don't forget to breathe, very important.
[ Voor 96% gewijzigd door darkpluisje op 21-10-2008 23:06 ]
En yep, die lijst is er al een tijdje...
Ik geloof overigens niet dat de lastpak bij een Alliantie hoort dus daar ga ik nog wel werk van maken.
And it goes BRAAAAAPP!
Ik wil graag de GOT alliantie joinen, moet ik dan eerst een ambassade bouwen of is dat ergens in het menu?
Ik las namelijk dit in de start post:
Go to your embassy and click on "search alliance". Insert the name "GoT" there where it says "name" and click on "search". A screen showing the team's status will appear. Click on the icon with the two shaking hands to send us an application.
[ Voor 47% gewijzigd door Vae Victus op 28-10-2008 15:30 ]
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
☻/
/▌
/ \
hoe kan ik die embassy bouwen?Kixtart schreef op dinsdag 28 oktober 2008 @ 15:34:
Ja, eerst een embassy bouwen en daarna kan je naar alliances zoeken
ben nu aantal dagen bezig, maar krijg hem nog maar niet... Eerst andere gebouwen aan het upgraden nu maar toch..
btw; Tosti [38:48]
ik kan wel wat handel gebruiken, alles buietn steen en hout heb ik wel nodig voor verdere upgrades
ow fuck lees net even dit topic door, maar zitten jullie allemaal op .com? ik zit op .org...
[ Voor 9% gewijzigd door darkpluisje op 28-10-2008 15:44 ]
Foreign Cultures
Allows: Construction of Embassies
De meeste zitten op ikariam.org -> Epsilon
☻/
/▌
/ \
edit @ hieronder
Ja ik zit in de Epsilon wereld, ik had eerst even het topic doorgelezen voordat ik startte.
[ Voor 40% gewijzigd door Vae Victus op 29-10-2008 10:56 ]
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis
And it goes BRAAAAAPP!
Het is wat makkelijker al moet er nog steeds iemand in de buurt zitten die de spullen heeft die jij wilt hebben. Verder kun je een buy-order open zetten en je trading post upgraden zodat je verder om je heen kunt traden.darkpluisje schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:33:
ok zit nu in de alliance... is het binnen de alliance makkelijker om dingen te doen als te ruilen ofzo? Want zit nogal verlegen om wijn, maar er is niemand et vinden die wijn te koop heeft (of doe ik het niet goed, gewon bij trading post i am looking for wine ? )..
[removed]
NIET INLOGGEN !!!ROFLASTC schreef op woensdag 29 oktober 2008 @ 19:10:
hmm. Net een mail gehad dat versie 3.0 er is ?
is spam, zie ook het board:
fake emails from info3.0 @news.ikariam.org email
Dear users,
we got a few complaints about this fake email that has been sent to you.
please don't believe that email especially don't try to login on the given page because it's not official ikariam.org adress.
Only page where you can login with your account data is www.ikariam.org and only there you can login with your account data.
We are not responsible if your account gets stolen, but we shall try to return the account to the right user.
If you get any email like this pls report it to marko_tmc@ikariam.org and please include full headers of the email so that we can check the mater out and take legal actions against the senders.
Thank you
Ikariam.org Administration
ik wil een 2e kolonie maken, maar als ik dat probeer zegt hij steeds (you still need 3 tradeships). Terwijl boven in mijn scherm gewoon staat dat ik er 3 heb! Laatst zei hij oppeens you still need 2, en heb nu 1 schip op weg gestuurd om te ruilen en is de melding weer 3. Maar waarom tellen de 2 waarvan hij zegt dat hij ze heeft niet mee ?
@ROFLASTC. Stap van 0.2.8 naar 3.0 is sowieso wel erg opvallend
edit:
Even nagevraagd en je moet dus alleen de header van de email sturen en ervoor zorgen dat het originele mailtje er niet bijstaat. In het tweede geval blijft hij namelijk hangen in zijn spamfolderIf you get any email like this pls report it to marko_tmc@ikariam.org and please include full headers of the email so that we can check the mater out and take legal actions against the senders.
[ Voor 60% gewijzigd door Kixtart op 30-10-2008 15:05 ]
☻/
/▌
/ \
Ik ben net begonnen en het gaat allemaal wel lekker maar ik heb echt geen idee wat ik bijvoorbeeld allemaal moet researchen, welke gebouwen ik echt meteen moet bouwen en of ik al meteen moet beginnen met soldaten en oorlogs schepen.
Ik zit op een eiland met wood en marble en ik haal dat allebei binnen. Dus qua gebouwen maken gaat het wel, ik heb tot nu toe alle gebouwen die ik heb geupgrade naar lvl 3 of hoger als ik daar niets anders dan wood en marble voor nodig had.
http://ikariam.wikia.com/wiki/Beginner%27s_Guide
☻/
/▌
/ \
Lekker begin voor mij dan:
Die van mij staat naast mijn Town HalBuild an academy. (When you reach a high leveled city it will look best at either of the furthest sides)
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
Die van mij staan allemaal naast mijn Town Hall, geen probleemVae Victus schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 15:45:
LOL
Lekker begin voor mij dan:
[...]
Die van mij staat naast mijn Town Hal
Ik zou sowieso deze guide even doornemen, heeft mij wel geholpen.DeluxZ schreef op donderdag 30 oktober 2008 @ 16:07:
Net ook een account gemaakt: Gaicios[48:84] Mijn stadje heet: Atys Playername: DeluxZDe rest even uitzoeken enzo
Goede stap voor beginners is om deze even door te kijken:
http://ikariam.wikia.com/wiki/Beginner%27s_Guide
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!
☻/
/▌
/ \
Ik zie alleen dat ik bar weinig punten heb, hoe kan je dit vergroten?
Op mijn eiland is iemand die dezelfde dorp grootte heeft en die heeft 2x zoveel punten?