Toon posts:

[Browser MMOG] Ikariam - deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 17:02

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter

Beleef de oude wereld!

"Het geluid van de zee, witte zandstranden en een brandende zon. Op een kleine eilandengroep midden in Middelandse Zee leeft een oude beschaving voort. Onder jouw leiderschap wordt een era van rijkdom en ontdekkingsreizen begonnen. Welkom in Ikariam!"

In Ikariam bestuur je een dorpje uit de oude romeinse/griekse beschaving. Dit dorpje moet hoe dan ook een grote stad worden en het middelpunt van de handel in goederen en rijkdommen worden. Het is aan jou de taak om uit te zoeken je dorp, of moet ik zeggen stad, dit voor elkaar gaat krijgen.

Het spel kost je overigens ook geen uren speeltijd, want met een paar klikken per dag kun je jouw stad al opbouwen. Hierdoor is het spel ook uitermate geschikt om tussendoor tijdens je werk, tijdens andere spellen of tijdens het niks doen te spelen. :P

Het spel beginnen

Het spel kun je beginnen door simpelweg een account aan te maken via de website waar het spel op draait. De website waar je jouw account kunt registreren is hier te vinden en geheel gratis en zeer eenvoudig. Je hoeft helemaal niks te downloaden om dit spel te kunnen spelen. :)

Je account is, als die aanmaak, verbonden aan 1 spelwereld. Voor de andere spelwerelden zul je een ander account moeten aanmaken.

Als je in het spel komt voor de eerste keer wordt je automatisch aan een eiland en stad verbonden. Dit is dan ook je eerste stad waarvan je alles zult moeten opbouwen. Je kan deze beginstad niet veranderen. Hoe je jouw stad kunt gaan opbouwen kun je hieronder verder lezen.

Hoe ziet het er uit?

Het spel ziet er zo uit:

Grondstoffen om je stad op te bouwen

Om je stad op te kunne bouwen heb je natuurlijk grondstoffen nodig. Gelukkig zijn die er in dit spel genoeg, want draait het natuurlijk allemaal om. Iedereen heeft van elke grondstof wel iets nodig en daar zul je dan ook je stad en handel omheen moeten bouwen.

De volgende grondstoffen zijn te krijgen, verdeeld over de vele eilanden die elke spelwereld kent:
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_wood.gif - Bouwmateriaal (building material)
    .
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_wine.gif - Wijn (wine)
    .
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_marble.gif - Marmer (marble)
    .
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_glass.gif - Kristalglas (crystal glass)
    .
  • http://ikariam.org/img/tour/icon_sulfur.gif - Zwavel (sulphur)
Om te starten zul je vooral bouwmateriaal nodig hebben om je dorpje op te bouwen tot een echte stad. Naarmate je in niveau stijgt, zul je meer verschillende grondstoffen nodig hebben om je stad verder te ontwikkelen.
Je kunt deze materialen op verschillende manieren verkrijgen. Dat is als volgt:

1) Je maakt 'workers' aan om je gewenste grondstoffen voor je te halen.
Dit kan je doen door in de 'town hall' op het plaatje met de pijl te klikken van de worker van je gewenste grondstof. Hetzelfde scherm kan je ook bereiken door op de grondstof icoon te klikken in 'island view'-mode. Niet alle grondstoffen zijn op 1 eiland aanwezig.

2) Je kan grondstoffen handelen met andere spelers.
Nadat je een 'trading port' aan de waterkant van je eiland gebouwd hebt, kun je met handelschepen grondstoffen verhandelen met andere spelers. Door op een speler te klikken in je 'island view'-mode krijg je aan de linkerkant een action-menu. Hier kan je de trade-scherm openen en kiezen welke goederen je wilt verhandelen. Via de 'world view'-mode kun je ook spelers van andere eilanden bereiken voor goederen die jouw eiland niet te bieden.

3) Wellicht zijn er nog meer mogelijkheden om aan je grondstoffen te komen, maar dat moet ik nog uitvinden. Ik zag al wel dat je ook legers kan bouwen. Misschien kan je op die manier andere steden overnemen en zo hun grondstoffen kun afpakken ofzo.

Handige links

De volgende handige dingen geven meer informatie over het spel:

- Ikariam.org - De homepage van het spel
- Ikariam Message Boards - Het bijhorende forum
- Wiki - Een wiki pagina over Ikariam
- Ingame kun je ook een FAQ vinden die veel uitleg geeft over het spel.

Er is ook een speciaal IRC kanaal opgezet voor Ikariam:
Server: irc.tweakers.net
Channel: #ikariam

FORUM

Na zo'n overweldigende start en enorm aantal GoT'ers tot nu toe kon een speciaal forum niet achterblijven. Dit forum bevat veel nuttige informatie en handigheden + eventuele toegang tot de GoT alliance op Epsilon.
GoT Ikariam Forum. (Met dank aan krvabo, Mathijs en TheBorg)
Forum is er een tijdje uit geweest en doordat we opeens met een oude database zitten is het niet meer zo heel actief

Alliance
Aanmelden bij de alliance kan via:
Go to your embassy and click on "search alliance". Insert the name "GoT" there where it says "name" and click on "search". A screen showing the team's status will appear. Click on the icon with the two shaking hands to send us an application.

Vorige delen:

- Deel 1
- Deel 2

Jullie ook!!!

Natuurlijk hoop ik dat meer tweakertjes de server Epsilon gaan bezetten en kunnen we zelfs samenwerken om onze steden nog verder uit te bouwen tot grote capitalen. En misschien valt er ook nog wel wat uit te vechten 8)

Dank aan Sky_Net en Rakkerzero voor de nette topicstart

[Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 15-08-2008 11:26]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dread
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-11 17:34

dread

Sluwe vlaming

Is het misschien een idee om mensen uit de verschillende servers eens onder elkaar te zetten. Dan kan je contact opnemen met elkaar.

Zeker niet iedereen zit op Epsilon.

Ik zit zelf op

Theta : Tysuios[61:80] Anaxandros

En het zou super zijn als er nog anderen zijn.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Ik heb juist de lijst van Epsilon eruit gelaten, omdat hij toch snel gedateerd is. Ik denk dus dat hetzelfde geldt voor een nieuwe lijst van mensen in verschillende servers. Als je wilt kan ik wel een apart gedeelte maken op http://mathijs.info/ikariam of je plaatst het daar gewoon in 'Algemeen gepraat'

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Kixtart schreef op maandag 26 mei 2008 @ 10:20:
Ik heb juist de lijst van Epsilon eruit gelaten, omdat hij toch snel gedateerd is. Ik denk dus dat hetzelfde geldt voor een nieuwe lijst van mensen in verschillende servers. Als je wilt kan ik wel een apart gedeelte maken op http://mathijs.info/ikariam of je plaatst het daar gewoon in 'Algemeen gepraat'
Hmm je hebt wel gelijk dat die snel gedateerd kan worden.

wel goed initiatief.

maar ik zou toch de aparte werelden een rubriekje geven.

[Voor 16% gewijzigd door dread op 26-05-2008 11:54]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chainebuster
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 05-08-2012

Chainebuster

Another Day Another Chapter

Heerlijk een nieuwe topic ;)
btw net begonnen op epilson ;)
Ook nog iemand die op nl zit? Namelijk net een paleis gebouwt. Kom alleen 5k geld te kort om een kolonie te stichten ;/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MochiGohan
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
Chainebuster schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:09:
Heerlijk een nieuwe topic ;)
btw net begonnen op epilson ;)
Ook nog iemand die op nl zit? Namelijk net een paleis gebouwt. Kom alleen 5k geld te kort om een kolonie te stichten ;/
Ja, zit ik ook. Ik heb een 3tal eilanden rond 30:35 en een tweetal rond 15:50. Vannacht mijn paleis geupgrade naar level 5 :)

Ben nu eindelijk over de 100k punten _/-\o_

Waar zit jij ? (mocht je wat nodig hebben moet je het maar zeggen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chainebuster

Chainebuster

Paleis lvl 5 :o Daar heb je geloof ik echt superveel grondstoffen voor nodig.
Ik zit bij: Slicoios[57:74]
Tja.. Ik wil een kolonie stichten.. voor marmer en zwavel, zit namelijk op een crystal eiland.
Ik wilde gelijk een kolonie stichten maar kwam al gauw 5k tekort. Zit dus een beetje in zwavel en marmer nood, omdat je het echt bijna voor alles nodig hebt om iets uit te kunnen breiden.
En btw 3tal eiland en 2tal :o Zover ben ik nog niet XD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
dread schreef op maandag 26 mei 2008 @ 11:52:
[...]
Hmm je hebt wel gelijk dat die snel gedateerd kan worden.

wel goed initiatief.

maar ik zou toch de aparte werelden een rubriekje geven.
Er is een nieuw gedeelte aangemaakt in http://mathijs.info/ikariam/index.php/board,19.0.html
Toegankelijk voor alle leden van het forum.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bixbom
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 09-06-2011
Kixtart schreef op maandag 26 mei 2008 @ 16:54:
[...]

Er is een nieuw gedeelte aangemaakt in http://mathijs.info/ikariam/index.php/board,19.0.html
Toegankelijk voor alle leden van het forum.
kixtart FTW

In Nomine Patris, Filii Et Spiritus Sancti - "Just the Hardstyle way of life" - The Sacrifice ///

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07-12 16:29
Ik zoek nog steeds 4 culturele treaties. Wie maakt me gelukkig :) Ik zit op Epsilon en dan 40:21. Komop me bewoners zijn niet zo gelukkig op deze manier :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Calamor
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 06-12 22:32
Taenadar schreef op maandag 26 mei 2008 @ 20:08:
Ik zoek nog steeds 4 culturele treaties. Wie maakt me gelukkig :) Ik zit op Epsilon en dan 40:21. Komop me bewoners zijn niet zo gelukkig op deze manier :(
Ik ga een stuk van me af heel het eiland rond. En dan verschillende eilanden. Als je dat doe heb je vaak in overvloed. Heb nu zo 8 a 9 teveel. Dus kan weer een tijdje vooruit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Calamor schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 11:10:
[...]

Ik ga een stuk van me af heel het eiland rond. En dan verschillende eilanden. Als je dat doe heb je vaak in overvloed. Heb nu zo 8 a 9 teveel. Dus kan weer een tijdje vooruit.
idd doe ik ook. Daarom vraag ik er hier nooit naar.

Okok misschien ook omdat hier niemand in Theta zit ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hevling
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:52
Net ook even geregistreerd! Vroeger veel Travian gespeeld maar gestopt omdat ik het beu was. Hopelijk nu ook nog eens een toffe browser game.

Mijn coördinaten:
  • speler: shello
  • wereld: Epsilon
  • eiland: Chuchoios [77:31]
  • dorp: sidoni
Tot hiertoe vind ik het wel een aardige game vooral met die research.
Sta nog niet ver maar het ziet er naar uit dat ik er toch wel een tijdje zoet mee zal zijn. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chainebuster

Chainebuster

Leuk! Ook weer iemand die net begonnen is op Epilson. Ben namelijk eerst begonnen op NL ;)
Ik ben ook nog niet zo ver op Epilson, dus kunnen we elkaar vast wel helpen ofso ;)
BTW: Heeft iemand wat marmer ofso voor me op NL in Alpha.. Zit een beetje in nood ;/

[Voor 19% gewijzigd door Chainebuster op 27-05-2008 15:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 05-12-2020

Tripp

Wreah

Hoe zit dat nou met die wonders. Bijna niemand doneert en de prijs gaat alsmaar omhoog :?. En wat voor effect krijg je dan? Ik las iets van dubbele productie (bij de +% wonders).

specs

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -SimJoc-
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Ik ben ook net begonnen, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 02-06 16:24
Ook maar een dorpje begonnen. Waar kan je je dorpje hernoemen? Ik kan het nergens vinden.

edit. gevonden :p

[Voor 10% gewijzigd door Buntmans op 27-05-2008 19:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chainebuster

Chainebuster

Yee. Heb een kolonie op een marmer eiland. Alleen heb geen idee hoe ik marmer moet krijgen. Als ik op marmer druk op 't eiland staat er alleen maar wie het nog meer gebruikt. Hij is ook aan het uitbreiden, mischien ligt 't daar aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 26-11 21:31

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

?:?

Ik zou zweren dat ik 6000 zwavel te koop had gezet. Nou is het weg en heb ik geen report dat iemand het gekocht heeft? Zelfs met een trade agreement zie je wie welke spullen uit je markt haalt toch?

And it goes BRAAAAAPP!

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Tripp schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 16:19:
Hoe zit dat nou met die wonders. Bijna niemand doneert en de prijs gaat alsmaar omhoog :?. En wat voor effect krijg je dan? Ik las iets van dubbele productie (bij de +% wonders).
- Ik weet niet of ze nu echt werken, maar de prijs van het wonder is gebaseerd op population. Heeft iedereen veel growth dan stijgt de prijs. Als iedereen op het eiland negatieve growth (geen satisfaction) heeft dan daalt het.
- Daarna als je genoeg gold hebt ingelegd moet je gaan stemmen. Je stemt voor de dag dat het effect geaktiveerd wordt. Degene die het meeste heeft ingelegd krijgt ook de meeste votes (op de testserver had ik het alleen geupgrade om te kijken wat het doet en mocht zelf kiezen wanneer hij geaktiveerd werd)

☻/
/▌
/ \

• dread

dread

Sluwe vlaming

Hoe kan je andere steden die niet van jezelf maar van de alliantie zijn beschermen. Ik meen me te herrineren dat ik vroeger soldaten en schepen kon sturen naar leden van mijn alliantie.

• Fuentes
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 01-12 13:55
Chainebuster schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:30:
Yee. Heb een kolonie op een marmer eiland. Alleen heb geen idee hoe ik marmer moet krijgen. Als ik op marmer druk op 't eiland staat er alleen maar wie het nog meer gebruikt. Hij is ook aan het uitbreiden, mischien ligt 't daar aan?
Je moet eerst met een acadamy "Wealth" researchen, daarna kan je gebruik maken van de luxery mine, in jouw geval dus de marble.

• Chainebuster

Chainebuster

Volgens lag het aan dat hij aan 't uitbredien was. Of dat ik geen acedemy had op me kolonie. Btw wealth allang onderzocht. ;/ 't zou moeilijk zijn als je dat niet hebt gedaan en dan een kolonie te stichten.

• TepelStreeltje
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 17:40

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Ik denk er over om mijn crystal eiland te verlaten, maar als je dat doet, kan je dan ook direct een nieuwe colony starten op een ander eiland?? neem aan dat je niet je palace weer moet upgraden. (just checking, weet het liever ff zeker :P )

crystal eiland waar ik op zit gebeurt niet zo veel, en je doet er echt geen moer mee. (bijna alles researches heb ik gedaan(en die 4 dagen die je afkoopt op een maand is ook niet de moeite waard imo), en ook bijna alle upgrades gedaan)
moet meer wijn hebben, is ook veel grotere markt voor...
Crystal heb je toch alleen voor spies, research en upgrades nodig? niet voor de hogere level units??

ohja en welk level moet je warehouse zijn voor de upgrade van palace lvl 5? die word ook steeds duurder om uit te breiden :S

[Voor 9% gewijzigd door TepelStreeltje op 28-05-2008 14:13]

• dread

dread

Sluwe vlaming

verkeerd gekeken

[Voor 95% gewijzigd door dread op 28-05-2008 16:27]

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
- ook onnodig nu doordat de user zijn reactie heeft ge-edit :P -

[Voor 94% gewijzigd door Kixtart op 28-05-2008 16:28]

☻/
/▌
/ \

• redwing
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22:10
TepelStreeltje schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:12:

ohja en welk level moet je warehouse zijn voor de upgrade van palace lvl 5? die word ook steeds duurder om uit te breiden :S
Die moet lvl 17 zijn. Verder heb je voorlopig iig crystal vooral nodig voor die upgrades. Voor de rest heb je veel meer aan wijn en marble.

[Voor 18% gewijzigd door redwing op 28-05-2008 18:22]

[removed]

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

redwing schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 18:21:
[...]

Die moet lvl 17 zijn. Verder heb je voorlopig iig crystal vooral nodig voor die upgrades. Voor de rest heb je veel meer aan wijn en marble.
hmm, ondanks dat hij veel kost krijg je er dus ook ineens een hele zooi opslag ruimte bij, das mooi!

voorlopig houd ik men crystal eilandje ook nog, moet nog zooi gov's houses upgraden :(

• Heikanu
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07-12 21:58
Ik denk er over om mijn crystal eiland te verlaten, maar als je dat doet, kan je dan ook direct een nieuwe colony starten op een ander eiland?? neem aan dat je niet je palace weer moet upgraden. (just checking, weet het liever ff zeker :P )
Yep, je kan gelijk ergens anders aan de slag :)
Crystal heb je toch alleen voor spies, research en upgrades nodig? niet voor de hogere level units??
Je zult het ook nodig hebben om je palace/governors residences te upgraden.

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Heikanu schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:50:
[...]

Yep, je kan gelijk ergens anders aan de slag :)

[...]

Je zult het ook nodig hebben om je palace/governors residences te upgraden.
das ook echt de enige reden waarom ik het eiland houd :P
maar ga men capital wel verplaatsen naar een van men marble colonies.

• Chainebuster

Chainebuster

Op nl alpha geen wijn meer. Me bevolking wordt nu ongelukkig. Toevallig heb ik geen wijn eiland ofso. Dus hefet iemand wat wijn ofso voor me? Ksit bij: 57:74 Slicious, RedBull ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Wat is precies het nut van je capital verhuizen? Gaat de productie omhoog op dat eiland? Moet ik op de plek die verlaten wordt weer helemaal overnieuw beginnen met een Gov. residence?

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• EdVe
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:56
Chainebuster schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:26:
Op nl alpha geen wijn meer. Me bevolking wordt nu ongelukkig. Toevallig heb ik geen wijn eiland ofso. Dus hefet iemand wat wijn ofso voor me? Ksit bij: 57:74 Slicious, RedBull ;)
Duurt ff 6 uurtjes, maar wijn is onderweg..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redwing
ROFLASTC schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:24:
Wat is precies het nut van je capital verhuizen? Gaat de productie omhoog op dat eiland? Moet ik op de plek die verlaten wordt weer helemaal overnieuw beginnen met een Gov. residence?
Het enige voordeel wat ik er van zag is dat je een extra 50 happy inwoners krijgt. Of er nog iets anders is weet ik zo niet. Wel heb ik gelezen dat je oude paleis verdwijnt en dat je dus inderdaad opnieuw moet beginnen met een Gov. residence.

[removed]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chainebuster

Chainebuster

EdVe schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 07:59:
[...]

Duurt ff 6 uurtjes, maar wijn is onderweg..
Ja had opeens 600 wijn, echt bedankt man! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-11 18:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

ROFLASTC schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 00:24:
De capital zie ik als een logistieke centrum. De mijne staat op een eiland met zwavel om altijd troepen te kunnen creëren en een wonder dat de kosten van de troepen reduceer. Voor de rest heb je transporten nodig.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 17:58

scorpie

Supra Addict

Ok, ik zit met een probleem. Op m'n eerste eiland heb ik nu bijna al m'n buildings op het hoogste level wat in de help te vinden is. Alleen zijn ze nog wel te upgraden, maar voor te absurde bedragen en resources. Maargoed, m'n tavern en museum kunnen dus ook niet meer hoger worden en m'n bevolking laat het een beetje afweten nu. Moet ik nu per se oorlog voeren en doden veroorzaken zodat m'n groei van de stad weer boven de 1.0 gaat uikomen? :?

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

groei heeft alleen met happyness te maken, dus meer wijn derin pompen :P
maar wat voor bedragen gaat het om?
warehouse van 16->17 kost je een shitload, maar geeft je welk van 80k opslag naar 140K opslag van luxury goods (lekkere zin, maar u get the point :P )
ik ga er stiekem van uit dat dit bij de meeste gebouwen zo zal zijn, dure upgrade, maar wel de moeite waard. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SlideR NL
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 11-11 01:31
Lol dope game lijkt mij...

Even uit proberen :P

PGP: https://keybase.io/svenkortekaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

Nou, die wijn is al maxed out zeg maar.
http://s5.ikariam.org/ind...ildingDetail&buildingId=9
Volgens die lijst is level 16 "het hoogste" level dat je kunt halen. Maar nu kan ik dus voor +/- 40K hout en 18K marble m'n tavern upgraden naar level 17. Maar wat ik me dan afvraag wat er gaat gebeuren aangezien die lijst maar tot level 16 loopt. (Wil niet zinloos 40K + 18K aan resp. hout en marble weggooien).

Maargoed, zal het wel proberen, want straks gaan ze allemaal rellen :P

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Die lijst loopt gewoon niet verder. Ik heb ook al een lvl 20 townhall en lvl 17 warehouse :P

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• scorpie

scorpie

Supra Addict

http://s5.ikariam.org/ind...ildingDetail&buildingId=0

Town Hall loopt anders prima door hoor ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Had ik ook al gemerkt, maar als je warehouse checkt klopt mijn post toch nog steeds ;)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:15
scorpie schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:32:
Nou, die wijn is al maxed out zeg maar.
http://s5.ikariam.org/ind...ildingDetail&buildingId=9
Volgens die lijst is level 16 "het hoogste" level dat je kunt halen. Maar nu kan ik dus voor +/- 40K hout en 18K marble m'n tavern upgraden naar level 17. Maar wat ik me dan afvraag wat er gaat gebeuren aangezien die lijst maar tot level 16 loopt. (Wil niet zinloos 40K + 18K aan resp. hout en marble weggooien).

Maargoed, zal het wel proberen, want straks gaan ze allemaal rellen :P
Beter deze url: http://ikariam.wikia.com voor info gebruiken. Die is (veel) completer dan de ingame FAQ van Ikariam.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:35

Snappie88

Mr. Hollywood

Was er nou ook een GoT alliance op Epsilon? Vraag me ondertussen wel af of ik niet alleen ben. Ben eigenlijk bar weinig aan het traden enzo...

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Heikanu
Snappie88 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:41:
Was er nou ook een GoT alliance op Epsilon? Vraag me ondertussen wel af of ik niet alleen ben. Ben eigenlijk bar weinig aan het traden enzo...
Dacht van wel ja, al wordt het meer tijd voor een GoT alliance op Beta :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Hebben we op Epsilon ja.
Ik heb even de TS ge-edit, want dat gaat gewoonlijk allemaal via het forum dat een tijd geleden gemaakt is :)

[Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 03-06-2008 23:51]

☻/
/▌
/ \

• _Arthur
Snappie88 schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 22:41:
De GoT Alliance op Epsilon heeft 49 members, dus ja, die is er 8)

Meld je anders aan op het GoT-Ikariam forum: http://mathijs.info/ikariam

• Maku
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 07-12 20:38

Maku

Derp

Ik heb ook maar 2 acc's gestart op epsilon :) zal even kijken of ik de GoT alliantie kan joinen :P

• _Arthur
Maku schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:36:
Ik heb ook maar 2 acc's gestart op epsilon :)
2 accounts?

Dat mag dus niet he! Kijk er mee uit want je word zonder pardon gebanned.

• Maku

Maku

Derp

Heh verdorie .. ook lullig wist ik niet .. niet op gelet :X account namen lijken ook nog heel erg op elkaar .. even kijken of ik dat kan veranderen valt het minder op

- edit

Mail adres aangepast + ww + gebruikersnaam + stadnaam ..

zou goed moeten gaan nu :) vind het sonde om er 1 te deleten namelijk :(

[Voor 30% gewijzigd door Maku op 04-06-2008 10:05]

• Heikanu
Maku schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:56:
Mail adres aangepast + ww + gebruikersnaam + stadnaam ..

zou goed moeten gaan nu :) vind het sonde om er 1 te deleten namelijk :(
Volgens mij kijken ze niet alleen naar de gegevens, maar ook naar IP-adressen.
Ik heb al meerdere mensen meegemaakt die werden geband, al hadden ze verschillende namen/emailadressen... :/

• remmelt
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 05-06-2015
Je mag geloof ik wel twee accounts, als je de ene maar niet gebruikt om de andere te voeden. Dat is pushing en daarvoor kun je een ban oplopen.

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Volgens mij mag je per server een account hebben en dus 2 accounts op Epsilon mag niet.
Wel bijvoorbeeld Testserver+Epsilon of Alpha+Epsilon e.d.

Edit:
I. Multi-Accounting

Each player is allowed to control no more then a single account per World (Server).

If two or more accounts are usually, occasionally, or permanently being played from the same network a GameOperator must be notified, without exception. In these cases the accounts will not be able to have fleet contact while on the same connection.

[Voor 56% gewijzigd door Kixtart op 04-06-2008 13:58]

☻/
/▌
/ \

• redwing
Heikanu schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 12:58:
[...]
Volgens mij kijken ze niet alleen naar de gegevens, maar ook naar IP-adressen.
Ik heb al meerdere mensen meegemaakt die werden geband, al hadden ze verschillende namen/emailadressen... :/
Klopt, al is dit makkelijk te omzeilen door ff een mailtje te sturen naar ikariam dat je samen met je broertje dit spel speelt onder hetzelfde ip ;)

[removed]

• _Arthur
redwing schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:04:
Klopt, al is dit makkelijk te omzeilen door ff een mailtje te sturen naar ikariam dat je samen met je broertje dit spel speelt onder hetzelfde ip ;)
Het kost me al tijd zat met 1 account, laat staan 2...

Ik vind het een vorm van cheaten en ook niet toegestaan.

[Voor 8% gewijzigd door _Arthur op 04-06-2008 20:58]

• remmelt
Waarom? Je mag nog steeds niet spullen sturen van het ene naar het andere account.

• Heikanu
remmelt schreef op donderdag 05 juni 2008 @ 01:00:
Waarom? Je mag nog steeds niet spullen sturen van het ene naar het andere account.
Je kan wel een Trade Agreement aangaan, om dan voor een symbolisch bedrag allerlei grondstoffen te 'verkopen' >:)

• _Arthur
Voor iedereen die nog geen lid is van de GoT Alliance op Epsilon. Meld je aan op http://mathijs.info/ikariam/ nadat je bent toegelaten kan je ingame een request naar de GoT alliance sturen via je embassy voor toelating.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

het is niet om mee te cheaten of te boosten ik vind het wachten zo irritant .. en met 2 accs ben je lekker bezig .. en als er 1 de pan in gehakt wordt dan heb je altijd de ander nog. :)

weet je wat ik pas cheaten vind ? het kopen van zo'n plus account en dan allemaal privileges hebben. dat vind ik echt zo stom doet me meteen denken aan dat lompe spelletje wat me broertje speeld . Habbo ofzo 8)7

[Voor 36% gewijzigd door Maku op 06-06-2008 09:43]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

hoe vergoot je je search radius boven 1 island btw voor trades ? moet je perse een nieuwe kolonie stichten op een ander eiland met goederen die je nodig hebt als ze niet op je eiland getrade worden ?
kan het niet goed terug vinden. ik heb al wel een keer met me boten ( heb er 4 ) wat mats verkocht op een ander eiland. :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Maku schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:18:
hoe vergoot je je search radius boven 1 island btw voor trades ? moet je perse een nieuwe kolonie stichten op een ander eiland met goederen die je nodig hebt als ze niet op je eiland getrade worden ?
kan het niet goed terug vinden. ik heb al wel een keer met me boten ( heb er 4 ) wat mats verkocht op een ander eiland. :?
Level van je handelspost vergroten. Je krijgt een searc-radius erbij bij elk oneven level; 1/3/5 etc.

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maku

Maku

Derp

ah kijk ... ik had m al naar 2 verhoogd maar er gebeurde niets :P naar 3 stampen dan maar !

Thanx :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Arthur
Maku schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:44:
ah kijk ... ik had m al naar 2 verhoogd maar er gebeurde niets :P naar 3 stampen dan maar !
Jawel, de inhoud van de tradingpost (de hoeveel spullen die je tekoop kan aanbieden) wordt wel elke keer vergroot. De actieradius wordt bij elk extra on-even level met 1 vergroot. Dus een lvl11 tradingpost heeft een actieradius van 6 eilanden.

Zie ook: http://ikariam.wikia.com/wiki/Trading_Post

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Koekjes
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
Iemand hier nog cultural treaties? Ik zit op Piecaios[92:72] -> Cookie Factory

Kan nog wel een paar gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• remmelt
Maku schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 09:10:
weet je wat ik pas cheaten vind ? het kopen van zo'n plus account en dan allemaal privileges hebben.
Ik snap precies wat je bedoelt, maar toch heb ik het genomen en gebruikt.
1) die overzichten zijn serieus heel handig en stom dat ze niet in het normale spel zitten. Kronos lost dit gedeeltelijk op maar is verboden door Gameforge, laatst is er iemand geband voor een screenshot met Kronos erop, en dat was nog wel versie 0.3 die eigenlijk alleen een linkje geeft naar je grondstoffen.
2) grondstoffenverdeling is te saai, zie onder.

Ik heb net m'n paleis uitgebreid naar level 5. Kijk maar in de wiki hoeveel grondstoffen je daarvoor nodig hebt. Het sparen van die shit kost enorm veel tijd, en dan val ik ook nog mensen aan en alles. Bovendien moet je je verdediging op orde houden, want zo'n hoeveelheid grondstoffen is natuurlijk interessant voor aanvallers. Goed, deel van het spel dus, om alles bij elkaar te krijgen. Maar om precies op het goede moment de juiste verhouding aan grondstoffen te hebben, met traden en aanvallen en sparen... Dat duurt me serieus te lang. Dat is echt niet leuk meer. Een spel wat niet leuk meer is, is geen spel meer. Dat vond Gameforge ook, bovendien willen ze natuurlijk wel wat geld vangen voor hun moeite.

Nu heb ik 30 cent uitgegeven en de juiste verhouding gekocht. Alsnog minstens twee weken bezig geweest met plunderen en sparen en doen, en dat is wel weer welletjes.

Je kan natuurlijk zeggen dat ze het spel leuker moeten maken en je daardoor ook die privileges niet nodig hebt. Dat ben ik helemaal met je eens, en dat zie ik nooit gebeuren. Ze gaan natuurlijk nooit iets inbouwen waarmee ze minder geld verdienen.

Uiteindelijk is Ikariam best een beetje saai.
- Verdedigen is makkelijk: 50 hopliet/phalanx en een haven van 2 of 3 en niemand komt je aanvallen. Zorg ervoor dat je goud onder de 50K blijft. Klaar.
- Je moet voortdurend je grondstoffen micromanagen. BORING.
- Aanvallen is wel geinig, maar ook buggy. De tijden die worden aangegeven zijn vaak niet correct en met spionnen werken is ook niet geheel foutvrij. Hierdoor is het mooie van een goede aanval, namelijk de timing, meteen uit het raam. Toch jammer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mimelim
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23-01-2013

mimelim

Sc2: mimelim.hindsight

Ik zit op [44:56] > Bharh-Djul (naam mim) en heb dringend wijn en marble nodig. Ik probeer te traden maar niemand biedt wat aan of reageert in mijn gebied. Daarnaast kan ik mijn market nu ook niet verder upgraden voor een grotere range.. help ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Koekjes schreef op maandag 09 juni 2008 @ 10:46:
Iemand hier nog cultural treaties? Ik zit op Piecaios[92:72] -> Cookie Factory

Kan nog wel een paar gebruiken.
heb je der 1 gestuurd :)

• Taenadar
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 07-12 16:29
Kan je je tavern nou uitbreiden naar level 17 of werkt dit niet ? Ik moet mijn tavern of mijn museum verhogen. Tavern is wat goedkoper dus ik denk dat ik die maar doe, maar in de faq gaan ze niet hoger dan 8 en 16.

Was volgens mij al eerder gevraagd maar kan het niet meer vinden. Op bovengenoemde wiki gaat het wel weer verder.

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Je kunt gewoon uitbreiden ja.

Ik heb hetzelfde probleem gewoonlijk als mimelim. Ik zit op 71:80 en ben het sparen voor palace lvl 6, maar het gaat niet echt snel door wine.

[Voor 3% gewijzigd door Kixtart op 10-06-2008 18:33]

☻/
/▌
/ \

• remmelt
Ik zou eigenlijk het museum uitbreiden, dat scheelt natuurlijk weer wijn...

• _Arthur
Taenadar schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:04:
Kan je je tavern nou uitbreiden naar level 17 of werkt dit niet ? Ik moet mijn tavern of mijn museum verhogen. Tavern is wat goedkoper dus ik denk dat ik die maar doe, maar in de faq gaan ze niet hoger dan 8 en 16.

Was volgens mij al eerder gevraagd maar kan het niet meer vinden. Op bovengenoemde wiki gaat het wel weer verder.
Daarom gewoon die wiki vast houden. En als je je gebouw ingame kan upgraden, zal dat de leidraad zijn en niet een of andere faq die niet wordt bijgehouden :)

In die ingame faq staat ook lvl20 als 'max' zijnde voor je HideOut, toch kan ik hem upgraden naar lvl21 :)

• Phantasia
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09-01-2016
Hallo mensen!

Ik heb een vraagje.

sinds kort speel ik ook ikariam en 't bevalt me goed. nu speelt een klasgenoot van me ook dit spel en ik wil hem wat sulpher sturen. hij had me zijn co'ords gegeven maar ik ben ze vergeten. is er ook een manier om de coordinaten in het spel zelf te vinden. of is er een manier om via de naam van iemand zen eiland te vinden want ik ben alleen nog tegen gekomen via coordinaten.

bedankt alvast

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Dat zit er niet in nee. Je kunt hem een berichtje sturen door zijn naam in highscores te zoeken, als je dan een bericht terug krijgt zie je zijn coordinaten.

Je moet verder wel opletten dat er regels zijn aan het gratis versturen van goederen. Volgens mocht het alleen als diegene onder je op de ranglijst staat.

☻/
/▌
/ \

• _Arthur
Oproep aan alle spelers die reeds lid van het GoT-Ikariam forum zijn om een request te sturen vanuit hun embassy om lid te worden van de GoT-alliance.

Op dit moment zijn er genoeg plaatsen, dus meld je (ingame!) aan!

De spelers op Epsilon die nog geen lid zijn van het GoT-Ikariam forum kunnen zich hier aanmelden: http://mathijs.info/ikariam/ en daarna een request sturen om de alliance te joinen.

• Phantasia
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09-01-2016
Kixtart schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 20:20:
Dat zit er niet in nee. Je kunt hem een berichtje sturen door zijn naam in highscores te zoeken, als je dan een bericht terug krijgt zie je zijn coordinaten.

Je moet verder wel opletten dat er regels zijn aan het gratis versturen van goederen. Volgens mocht het alleen als diegene onder je op de ranglijst staat.
aah thanks voor 't antwoord! dan zal ik maar wachten tot ik een berichtje terug krijg :D

*edit*

Nog een vraagje :D

Ik heb bij military onder Troop movements - Mission of own units staan dat mijn troepen mijn eigen dorp aan het vallen zijn staat letterlijk "Attack on mijn dorp" 1st stond er duration staat er nu niet meer maar betekend dit nu dat men eigen soldaten mijn eigen dorp aan't slopen zijn 0.o ?

[Voor 23% gewijzigd door Phantasia op 12-06-2008 15:45]

• Tripp

Tripp

Wreah

Corruption gtfo. Ik was leuk bezig een level 5 palace te upgraden, maar dat verhaal gaat dus ook niet door. Wat een lame shit :')

specs

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter
Corruption is imho niet zo heel vervelend. Ik maak gewoon een nieuwe town en bekijk daarna wel of het nodig is (resources heb) om de governor's dingen een level omhoog te zetten.

Edit:
Na de update is de corruption omhoog gegaan (update 0.2.5). Ik ga nog steeds voor mijn level 6 palace, want daarna heb ik weer genoeg wine om alles weer snel op pijl te krijgen (2e wine eiland).

@Phantasia:
Dat gebeurd wel vaker, maar zolang die military (2e karakter) niet rood gekleurd is is er geen attack op een van jouw towns.

[Voor 24% gewijzigd door Kixtart op 12-06-2008 16:30]

☻/
/▌
/ \

• Tripp

Tripp

Wreah

even een schaamteloze c/p:

Je vergeet dat de productie van goods op elk eiland ook met hetzelfde percentage afneemt? Als je 5 colonies hebt met level 3/4 GR's (Ik neem aan dat je neit op elke colony een level 5 GR hebt sleephappy) dan ga je dat keihard voelen als je een 6 colony start. Je gaat er simpel gezegd meer op achteruit ook al heb je een extra wine island.

Ik heb net getest met meer of minder wine toevoer: hoe meer wine(groetere happiness) hoe hoger de corruption :').

Dit spel is zo fucking scheef.

Hop 19 tradeships missen na een paar pillages :w.

Duidelijker situatieschets:

Ik heb 4 colonies(dus totaal 5 cities). Op mijn wineiland staat een level 3 GR. Voor de patch was mijn wijnproductie in onze vineyward level 16 met overbezetting 247 per uur. Nu is dat 229. Dus een ~7% minder productie. Voor hout hetzelfde verhaal.

Stel dat ik mijn resterende 2 level 3 GR's naar 4 doe en ik maar een 5e colony, dan heb ik overal dus iets van -7%. Dat is meer dan ik aan goods erbij krijg op mijn 5e colony, nog niet te spreken dat die ook een level 4 GR moet krijgen om dat effect een beetje te dempen.

En als klap op de vuurpijl gaat corruption naar 100% volgende week. (Nu 50%)

Enjoy expanding :w :X :')

NB: exacte getallen van corruption mbt tot GR level en colony aantal staat ergens op de ikariam boards, die heb ik niet terug kunnen vinden.

[Voor 46% gewijzigd door Tripp op 12-06-2008 17:07]

specs

• remmelt
He? Corruptie is toch te doen? Waarom is dat nou scheef.

OK, ik check nu even m'n eilandjes en nu zie ik wat je bedoelt. Geen enkel eiland is meer happy terwijl ze hiervoor precies in evenwicht waren.

Wat een kutzooi, en dan heb ik er nog wel geld voor gegeven.

[Voor 65% gewijzigd door remmelt op 12-06-2008 16:56]

• Tripp

Tripp

Wreah

Btw, dit systeem neigt meer naar pillaging om aan meer resources te komen. Volgens mij wordt dat nu echt een stuk meer profitable dan voorheen. Mits enemies geen level 1 trading port hebben :') :').

specs

• Swanfield
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 12-10 12:51
Ben net begonnen :)

Dus even aan het zoeken maar het ziet er allemaal erg grappig uit :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• remmelt
Pillagen is echt niet geinig. Ik heb 1 domme rukker gevonden die teveel goud in z'n portemonnee houdt, maar alle anderen hebben of een haven van level 1 of een horde phalanx voor de poort.

Pillagen duurt echt veel te lang om interessant te zijn. Sparen ook. Wat moet ik dan nog?

• _Arthur
Beetje jammer dat de corruption van 3% naar 18% is gestegen en straks dus naar 42% gaat.

We zien wel wat er van wordt.

• ReseT
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
remmelt schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:21:
Pillagen is echt niet geinig. Ik heb 1 domme rukker gevonden die teveel goud in z'n portemonnee houdt, maar alle anderen hebben of een haven van level 1 of een horde phalanx voor de poort.

Pillagen duurt echt veel te lang om interessant te zijn. Sparen ook. Wat moet ik dan nog?
Ik probeer nu gewoon "game over" te gaan. Door zoveel mogelijk mensen te irriteren met pillages en hopelijk vallen ze nu mij aan waardoor mijn stad kapot gaat (als dat mogelijk is). :O

Specs 2020: MSI P35 neo2-FR / Intel Quad Q6600 @2,8Ghz / 8gb DDR2 1600 / Intel x25m 80gb SATA SSD / ATI Radeon X800GTO

• _Arthur
ReseT schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 17:43:
waardoor mijn stad kapot gaat (als dat mogelijk is). :O
Alles wat jij bouwt kan alleen jij demolishen. Wanneer mensen jou aanvallen kan je alleen je leger-units (schepen en landt/luchtroepen) verliezen.

• Kixtart

Kixtart

Topicstarter

☻/
/▌
/ \

• Chainebuster

Chainebuster

Heeft er nog iemand een goeie allieantie, op ikariam.nl op de server Alpha?
Zit namelijk zonder, en 't zou toch wel erg handig zijn. Ik zit op Sliciuos, 57:74, Redbull. Ik hoop dat ik bij één van jullie in een allieantie kan ;)

• rapture
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 20-11 18:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik doe niks anders dan kolonies leegroven, kijk verder dan je eiland en trek alles leeg dat meer opbrengt dan de kosten. Desnoods ram ik wel een leger/marine erover om een nieuwe "bronnen" aan te boren.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8

• remmelt
Dan zit jij zeker in een buurtje met mensen met opgelevelde havens. De meeste havens in mijn omgeving zijn level 3 of minder. Dan is het al heel erg snel de moeite niet waard...

• _Arthur
Ik denk dat de servers nog harder leeg gaan lopen.

Het is al geen pretje en een tijd rovende klus om minimaal 5 colonies naar een lvl4 GR te brengen. Laat staan nog hoger..

Ook houd men dus geen woord dat het 'elke week' 10% hoger wordt. Mijn corruption waarde tussen haakjes is nu 42% bij totaal 7 steden (6 colonies) en lvl3 GR's per colonie.

[Voor 39% gewijzigd door _Arthur op 12-06-2008 21:54]

• TepelStreeltje

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

_Arthur schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 21:51:
[...]

Ik denk dat de servers nog harder leeg gaan lopen.

Het is al geen pretje en een tijd rovende klus om minimaal 5 colonies naar een lvl4 GR te brengen. Laat staan nog hoger..

Ook houd men dus geen woord dat het 'elke week' 10% hoger wordt. Mijn corruption waarde tussen haakjes is nu 42% bij totaal 7 steden (6 colonies) en lvl3 GR's per colonie.
hier is er iig al 1 die stopt :Y)
niets leuks meer aant spel....

• Swanfield
Ben nog maar net begonnen. Maar heb dadelijk steen nodig en moet dan met iemand gaan ruilen denk ik want er is geen steen op mijn eiland.

Ook wil ik lid worde van de fed maar geen idee hoe. Heb al een bericht gestuurd maar nog niets vernomen.

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

• remmelt
Als je net begonnen bent, is dat nog niet mogelijk. Probeer eerst een academie te bouwen en de juiste dingen te onderzoeken, dan kan je in een alliantie. Aan het begin is het alleen mogelijk om aan de goede resources te komen door te handelen. Later is dat echt helemaal niet meer interessant, omdat je dan genoeg eilandjes hebt met alle verschillende grondstoffen.

• Heikanu
remmelt schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 11:39:
Aan het begin is het alleen mogelijk om aan de goede resources te komen door te handelen. Later is dat echt helemaal niet meer interessant, omdat je dan genoeg eilandjes hebt met alle verschillende grondstoffen.
Zelfs later blijft het nog interessant, voor de hoeveelheden die je nodig hebt om je palace/GR's te upgraden :)

@ Damien2004: Zoals Remmelt al zegt, zul je eerst heel wat moeten uitvinden. Op een gegeven moment kun je een embassy bouwen. Als je deze upgrade naar minimaal level 3 zul je lid van een alliance kunnen worden.

• _Arthur
Heikanu schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:42:
Als je deze upgrade naar minimaal level 3 zul je lid van een alliance kunnen worden.
Met een lvl1 ook al hoor.

• Swanfield
Ok tnx! :) Nou ik ga effe verder rommelen. Was volgens mij al goed bezig als ik dit zo lees :)

• remmelt
Heikanu schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:42:
[...]

Zelfs later blijft het nog interessant, voor de hoeveelheden die je nodig hebt om je palace/GR's te upgraden :)
Klopt, en dat kan zeker een interessante wending geven aan je strategie. Ik vond dat te veel gedoe en heb met Plus 1:1 geruild... Beetje vals wel, toegegeven, maar ik had het er anders echt mee gehad.

• Heikanu
_Arthur schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 12:49:
[...]

Met een lvl1 ook al hoor.
Ja klopt, sorry. Het is 3 Diplomacy points, alleen je krijgt er bij de start van je embassy 2 extra ;)

• ZenTex
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 06-12 09:25

ZenTex

Doet maar wat.

Iemand nog een accountje hebben op server "lambda"? top 200.
Heb het wel gezien met dit spel.

Heb daar 4 colonies. Capital is sulphur, dan nog 1 wine en 3 marble.

Laat het weten.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee