FuQ schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 22:08:
Ik begin morgen/overmorgen voor het eerst met WoW. (plus TBC)
Iemand nog tips voor waarmee ik moet beginnen? Goede sites/plug -ins?
ik een logitech g15 toetsenbord, iemand vertelde over delays instellen zodat je meer profijt van iets hebt, kan iemand mij daar iets over vertellen?
Allereerst, zoals gezegd, geen G15 macro's gebruiken. Aan de G15 toesten alleen toetsen combos toewijzen zoals bijvoorbeeld shift+F1, ... , shift+F12, alt+F1, ..., alt+F6 en deze ingame aan macros en abilities koppelen! Veiligste uitgangspunt: Alles wat je binnen WoW met een macro kan doen mag, alle macros buiten WoW mogen niet, ook al doen ze alleen dingen die je ook met de ingebouwde macros kan.
Weet je al welke class je gaat spelen? Hunter is waarschijnlijk de makkelijkste om mee te beginnen, maar alle servers die ik bezocht heb stikken van de hunters. Als je later wil gaan raiden is dat dus best lastig. Een class die kan healen doet het dan wel weer goed, maar dat moet je liggen. Mages zijn ook redelijk populair op de meeste server en veel concurrentie, evenals rogues. Wat ik bij mij op mijn hidige server alliance kant zie is vooral vraag naar holy paladins, holy en shadow priests en alle specs shamans.
Maar kies vooral iets dat je leuk vind. Als je een class op level 30 nog niets vind (ben kje tegenwoordig zo) begin dan iets anders en kijk of dat beter bevalt. Er op 80 straks achter komen dat je liever wat anders speelt is zonde van de tijd.
Als je er voor kiest om een healbot te rollen voor raids op 80, doe je zelf dan een groot plezier en begin meteen een tweede character waar je iedere week de rested bonus van opspeelt. En maak dit een goede grind klasse (Hunter (de top grind klasse), Druid (mijn voorkeur)).
Als je een cloth klasse als main kiest wil je uiteindelijk tailoring hebben. Dit hoef je echter niet meteen te doen. Als je bij wat bekenden op de server zit, vraag of ze wat 16 slotters kunnen maken voor een bank alt. Stuur daar alle cloth heen die je niet voor first aid gebruikt (ook dat van de alt die je levelt), stop zijn bank helemaal vol evenals de tassen (koop vooralsnog geen bank slots, tenzij iemand je wat geld toestopt). Kies als profession skinning en mining. Verkoop al je ore AH of vendor afhankelijk van welk ore. Bewaar van alle leather een beetje en verkoop de rest net als de ores.
Op de alt die je rested levelt neem je in ieder geval herbalism zodat je straks door je guildies pots en elixirs kan laten maken met je eigen mats. Tweede profession wat je wilt, maar mining is niet handig ivm tracking.
Je main zal veel sneller naar de 70 (80) gaan als je alt, maar level die alt door, daar zal je profijt van hebben.
Addons heb je in het begin niet nodig, maar toch raad ik je aan er gewoon mee te beginnen. Bij het levelen: 'Lightheaded' en ' Doublewide' voor een beter quest log. X-perl unit frames zijn erg makkelijk in te stellen, net als bartender 3 button bars. Stel meteen X-perl in dat hij je focus laat zien en maak een macro om een target te focussen. Zelfs als je geen CC hebt is het soms handig een extra mob in de gaten te kunnen houden.
Kijk op sites of wowwiki of er handige macro's zijn voor jouw klasse en zodra je de ability hebt geleerd waar die macro op werkt, wen je jezelf het gebruik van de macro aan.
Voor je professions neem je de gatherer add-on zodat je snel mining en herbalism nodes kan vinden. En voor het !verkopen! op de AH neem je auctioneer. Voor je max level bent nooit kopen op de AH, tenzij het een recept is waarmee je goedkoop een profession door kan levelen, maar in principe heb je die ook niet nodig.
Tenslotte: Vissen is het saaiste wat er is, maar probeer het toch te levelen. Het levert de beste food buffs op die op dit moment niet op een andere wijze (met zekerheid) te krijgen zijn. Met de vis die je vangt kan je tevens je cooking levelen. Vissen levelen kan overal waar je kan vissen. Dus ideaal als je op de boot wacht of op een laatste partmember voor de instance waar je in gaat.
Dit klinkt allemaal mischien wat omslachtig, maar het valt best mee het past allemaal binnen het normale levelen.