Strikeman225 schreef op maandag 26 mei 2008 @ 14:17:
Waar ik dan misschien naar op zoek ben is 'medicore raiding' waarbij je niet in de hoogste instance zit (nu dus meer richting SSC/TK/MH) en ook niet de druk t.o.v. andere guilds... kan zo'n guild (lang) blijven bestaan vraag ik me dan af? Of moet het op een gegeven moment toch kiezen voor hardcore/casual? Zo heb ik veel guilds zien gaan (hardcore --> medicore --> casual --> /gdisband)
Wall-of-text incoming in 3... 2... 1...
Bij ons gaat 'medium-core' raiding behoorlijk goed. Ik heb zelf de progress line meegemaakt van halverwege Kara / Gruul (= alles al wel een keer neer, maar nog wel wipes) tot aan huidige progress (5/6 SSC, 3/4TK, 3/5MH, 1/9 BT).
Ons systeem:
Je kan bij ons "social" member zijn, wat betekent dat er 0.0 attendance o.i.d. van je wordt verwacht. Je kan dan echter alleen mee raiden op donderdag. Raidmembers 'moeten' 50% attendance hebben op 3 raidavonden per week (Ma/Di/Do 20:00-23:00). Als je van te voren even aangeeft dat je x weken wat minder / niet online bent, en vanaf wanneer je er weer bent, is dat ook geen probleem.
De praktijk:
Het wisselt. De SSC progress was op een gegeven moment heeeel gaaf. Elke week 1 nieuwe baas neer, gedownde bazen na 2 weken op "easy mode farming". Op een gegeven moment knalden we als guild wel tegen de beperkingen van casual raiding aan: Al'ar niet neerkrijgen, 0% progress op Vashj; dit demotiveerde zoveel dat zelfs farmbosses opeens lastig werden.
Als casual guild krijg je dan al snel het probleem dat de fanatieke bovenlaag naar hardcore guilds overstapt (die op hun beurt heel graag mensen van ons jatten), en dat de casual onderlaag aan altjes gaat zitten klooien.
In dat opzicht is de atunement-drop voor ons zowel een vloek als een zegen: door Rage snel neer te meppen kreeg iedereen weer lol & vertrouwen in de raidgroup, anderzijds ben ik bang dat we Vashj / Kael'Thas voorlopig niet neerkrijgen.
Gief old-skool instances!
Afgelopen weekend een guildie-alt door ST geboost. Ook een leuke instance die ik eigenlijk veel te weinig heb gedaan. Zou zo mooi zijn als er een "heroic" mode komt voor alle Blackrock Mountain instances, en Mara, Strat, Scholo etc. etc. Heb zo enorm veel lol gehad in deze instances (en soms ook zo gefrustreerd geweest

)
Enorm jammer dat veel joiners van na TBC 90% nooit heeft gezien.
Over tanks:
Ik ben zelf feral tank; en ik doe GEEN!!!oneone!!! PuG's meer (mensen die CC-breken, ondanks marks allemaal een andere mob nuken, noem maar op). Enige "uitzondering" vormen guildies van mensen die ik ken (b.v. Persoon A is ex-guildie van mij, en vraagt me te tanken in zijn "all-guild" groep).
Het verschil tussen tanken, healen & dps-en, is IMO dat als een tank/heale een fout maakt, dit vaak directe & duidelijke gevolgen heeft (niet eens zozeer een wipe, maar gewoon rotzooi). Een DPS-er die bepaalde dingen niet snapt, kan zelfs in een 5-man groep al veel makkelijker worden gecompenseerd door de rest.
Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.