Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:43:
AoC is toch niets voor mij, merendeel omdat het alleen questen is, en het punt dat voor mij een mmo zo leuk maakten is dat je lekker met je party over ventrillo hordes mobs kon afslachten en iemand uitlachen uit je party als hij weeres doodging. en dat hele PVP systeem?? dat je vanaf iedere plek op de kaart een pvp mini game kan starten en zo punten verzamelen voor betere wapens, weet niet wat ik daarvan moet vinden, als ze er geen filter over gooien wie er mag meedoen in zo'n minigame word je in feite altijd ingemaakt door iemand die langer speelt. Het idee van ene dorp bouwen met je eigen clan is dan wel weer een enorm sterk concept.
En dat is nu eigelijk de hele pest van dit spel.
Alles qua concept klinkt geweldig, vechtsysteem, de classes, de armors.. maar daar stopt het gewoon.
Even makkelijk, beter goed gejat dan slecht gemaakt, op dit moment faalt AoC op beide fronten flink.
Ik ben sinds vanmiddag 2 uur bezig, enige wat je doet is je HELEMAAL doodsaai lopen, om op je plek uit te komen en 10 minuten te wachten tot er weer eens een quest mob spawnt. Zelfs al spaar je alle quests op (conell's) loop je je nog de jeweetwel rond. Met 80% van de tijd geen enkele mob te bekennen. Omdat er zoveel starters zijn? Geloof me, rond 3 uur s'nachts is het eng rustig op AoC, zelfs dan kan je met 3 man een gebied van 1000m2 makkelijk nonstop zonder mobs houden.
Simpele concept voorbeeldjes:
Ranger 'FPS' aiming. Klinkt heerlijk, zelf aimen en schieten maar, helaas werkt dit zo enorm bagger dat je 9/10 met 'dodging' mobs zit of arrows raken gewoon niet. (ter info, ranger heeft 20ft range, terwijl alle casting spells al 25 hebben). Waar je ook raakt op die mob, de pijlen komen netjes precies op zelfde plek op het lichaam te zitten.
Combo concept. Wederom klinkt het perfect. Maar je moet dus eerst 1-5 attacks doen voordat je 'grote' damage burst eruit komt. Met een crossbow bijvoorbeeld is dat bij een 3-combo dus eerst 7,5sec simpel schieten, daarna pas je 'skill damage'.
Passive healing concept. Alle healers moeten mages kunnen zijn, bijdragen aan flinke damage en niet doelloos naast de party staan beetje heal skills spammen. Goed, vind ik best. Komt de ironie.. je kan buiten party dus NIEMAND healen. Je komt medespeler tegen in nood? Jammer, heal skills werken niet buiten party en je staat weer vrolijk jezelf te healen.
Zou je zeggen, lekker boeie toch? Ja, vind ik boeiend. Bouw een concept dan goed uit, dat het ook echt werkt zoals het hoort te zijn. Zoveel mensen dachten een continent vol met sieges en forts te zien, van guilds zelf gemaakt. Pop your dream, instance systeem is gewoon een ramp. Zelfs noobie zone (tortage) en hub towns zijn instances en puur gekozen om performance issues. Steden vol met spelers zoals Maple, Rose of Cabal? Nee, gok dat er 50 per instance kunnen en de rest zit weer in andere instances. Een guild die met 100+ man groepsfoto wil maken? Jammer, lukt niet.
Het hele Barbaren gevoel, massive battles.. In een team is principe niet anders dan andere MMO's. Met 4-5 man tegen over een bagger sterke boss, tanker trekt agro, DPS voegt erbij, ranged komt in actie en healers doen hun werk.
Vind ik het dan zo'n flut spel? Nee absoluut niet. Ik zei al eerder, ga in Conell's Valley staan, mooi uitzicht en laat de muziek gaan. Dat is het 100% waard. Grafisch grandioos, met kanttekeningen dat zeker, maar het heeft gewoon niet die rush die andere MMO's kunnen geven, het gevoel 1 te zijn met wat daar gebeurd. Meeste classes (ik heb nu Ranger, Barb en Conq op 20+) staan maar als een mislukte cheerleader met hun stukje staal heen en weer te zwaaien, wachten tot 1 van je combo's weer recharged is.
Het geeft een flashback naar Tabula Rasa, waar trouwens de support wel perfect in orde was, de eerste maand was het geluk hebben dat je in een server kon. Maar na een maand was de 'show' ervanaf en kwam het neer op de snelheid van de devs om alles toch goed in orde te krijgen. (wat ze mi toch aardig voor elkaar hebben). maar als ik de communicatie zo zie, de enorme hoeveelheid 'foute' issues zelfs na zo'n lange tijd.. we zullen het zien.
Crowmeister schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:16:
Dat Bobshur huis in Kopshep en Spider Caves in Conall's Valley zijn gewoon te solo-en. En zijn een instance voor jou/je party. Maar de zones in Tortage waren weer voor iedereen.
Wanneer is een dungeon dan zo moeilijk dat je het moet party-en? Dus bv 'elite' mobs bevat
Verderop in Conall's heb je Chaos in the Fort en <naam kwijt>, dat gebied kan je echt niet meer solo. Die Ymree (ofzo) mobs hebben enorm veel HP en meppen echt hard, zelfs met 3 man (2 30s en ik 29) lukte het niet.
[
Voor 14% gewijzigd door
SinergyX op 30-05-2008 23:18
]