Hey, ik ben weer min of meer begonnen met diablo te spelen (lol..
) heb dat spel nu al bijna 8 jaar ofzo, maar heb veel (grote) tussenpauzes genomen.
iig. ik heb áltijd op B.net gespeeld (op het einde HC) en ben dit keer gewoon single player gaan spelen. Samen met een vriend van me: muziekje aan, andere persoon laptop erbij om dingen op te zoeken op b.net/diablo2exp en meekijken hoe ik of hij door de quests en geslash heen gaan.
We hebben nu dus een barbarian (vanaf 0 begonnen) level 50 gemaakt en zitten nu bijna bij Mephisto in Act 3 op NM. En ik moet zeggen dat ik nu moet zeggen dat er wel wat nadelen zit aan het online spelen ten opzichte van single player:
Het nadeel van single player is en blijft natuurlijk:
iig. ik heb áltijd op B.net gespeeld (op het einde HC) en ben dit keer gewoon single player gaan spelen. Samen met een vriend van me: muziekje aan, andere persoon laptop erbij om dingen op te zoeken op b.net/diablo2exp en meekijken hoe ik of hij door de quests en geslash heen gaan.
We hebben nu dus een barbarian (vanaf 0 begonnen) level 50 gemaakt en zitten nu bijna bij Mephisto in Act 3 op NM. En ik moet zeggen dat ik nu moet zeggen dat er wel wat nadelen zit aan het online spelen ten opzichte van single player:
- Het expen is leuker, je kan niet meer in een party joinen en zelf (bijna) niks killen en toch exp krijgen. Je moet er zelf veel meer voor knokken en als je weer een level up gaat, geeft het 100x meer voldoening.
- De quests doen en door de acts heen gaan is leuker, je wordt niet meer geboost of je kan niet meer meeliften met een party en je moet zélf de WP's etc. zoeken. Je moet alles zélf gaan slashen en uitzoeken. Wanneer je dan een quest haalt, nieuwe act behaald, krijg je véél meer voldoening van.
- Het vinden van items / het uitzoeken en maken m.b.t. items/runes/gems (met cube bijv) is leuker, je hebt niet meer een vriend of een andere speler die wat 'over heeft' en jou gewoon wat geeft. Je moet álles zelf zoeken en proberen en je gaat zo stapje voor stapje naar betere items en langzaam aan zie je je character sterker worden. Je slaat hierdoor geen tussenstappen over (je gaat niet van bijv. een 10-15 sword naar bijv. een unique sword met 100-200 dmg) en daardoor krijg je meer voldoening en plezier uit het spel.
Het nadeel van single player is en blijft natuurlijk:
- Geen mogelijkheid tot traden
- Niet gezamelijk in een (bijna gelijkwaardige !) party lekker wat killen en questen