Ik speel ook op Aq. naam Dragan. Ik ben absoluut geen RP-er, maar ik hoor liever, "Hail brave warrior, can thou help me with this queste" dan "lolz plx pwrlvl me with this k newb?"XXlerator schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:31:
Nog meer mensen die uiteindelijk ook op Aquilonia zijn gaan spelen?
Me = Deirdre, lvl 23 cimmerian ranger. Gave class, tot nu toe erg blij dat ik ervoor gekozen heb als main. Binnenkort maar eens op zoek gaan naar een leuke guild, dat voegt toch nog wat meer fun toe. Zeker als je regelmatig speelt, zoals bij mij zeker het geval zal zijn.
Helaas geen tijd meer om vandaag te spelen, morgen gaat de wekker weer vroeg
/edit: tot nu toe eerste ranger
forums back online
server nog 30 min later:
... and just when you thought. There is one more little tweak that needs a tad bit more testing. But Hyboria will open the gates in just a few more minutes. The servers will come up in about 30 minutes from now. Just enough time to sharpen your weapon of choice.
Thank you
server nog 30 min later:
... and just when you thought. There is one more little tweak that needs a tad bit more testing. But Hyboria will open the gates in just a few more minutes. The servers will come up in about 30 minutes from now. Just enough time to sharpen your weapon of choice.
Thank you
[ Voor 89% gewijzigd door 4th op 18-05-2008 22:58 ]
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Dan ist duidelijk, daar wacht ik niet meer op
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Ik heb echt helemaal slap gelegen om deze filmpjes. Echt een aanrader om de server downtime door te komen
forums zijn niet echt helemaal jofel
"Welcome, mooh.
You last visited: 1st January 1970 at 00:00"
oO
"Welcome, mooh.
You last visited: 1st January 1970 at 00:00"
oO
wij hadden ze gister tijdens de 2,5 u wachttijd doorgebracht, hou maar op met zoeken, is pilot en zijn niet meer afl van
Blij met weinig maar weinig blij | D3 <SG>Fourthaarts | Uplay x4thx | BDO family Aarts |
Super, bedanktShoarma kip schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:37:
Hadden ze een announcement voor gemaakt, ging ook een klein half uur duren
@Ubernerd
Zeker wel, Ik zelf speel het op een X1950Pro (agp-tje zelfs:P) ICM met q6600@ stock (lang verhaal)
Het loopt redelijk.
Maarjah, de hoogste settings kun je iig wel vergetenMaar dat zal je denk ik niet uitmaken.,
Nog één vraagje, als ik hem morgen voor 15.00 reserveer bij bol.com, krijg ik dan de early access en mount? (sorry, beetje tegenstrijdige berichten via google)
Sweex vind ik klinken als de tekstuele weergave van het fijnknijpen van een jong vogeltje... zoals je het in tekenfilms hoort dan...
ik zou em gewoon preorderen met mount, geloof me, het is het waard! 23e EU launchUbernerd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:06:
[...]
Super, bedankt
Nog één vraagje, als ik hem morgen voor 15.00 reserveer bij bol.com, krijg ik dan de early access en mount? (sorry, beetje tegenstrijdige berichten via google)
Verwijderd
Zelfde probleem hiero, schijnt een vista probleempje te wezen.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:14:
hmz de mijne blijft de patcher maar opnieuw opstarten iemand een idee wat er loose is?
Ook te lezen op het AoC forum:
http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=2113
hoe kan ik dingen in mijn inventory verkopen ??
Verwijderd
ik kom helaas het forum niet op
kan er niet registreren hebben ze uitgezet )-:
kan je me dus op de hoogte van de oplossing houdenVerwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:21:
[...]
Zelfde probleem hiero, schijnt een vista probleempje te wezen.
Ook te lezen op het AoC forum:
http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=2113
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2008 23:24 ]
Verwijderd
Dit schijnt te werken voor mij:Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:23:
ik kom helaas het forum niet op
"What I did was:
In you age of conan folder, you should have a file called AgeOfConan.exe.tmp. I renamed it AgeOfConan.exe and ran it. Back up your old file first though, to be safe"
(gevonden in bovengenoemde topic
Verwijderd
het is een beetje een doe het zelf game aan het worden d-;Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 23:25:
[...]
Dit schijnt te werken voor mij:
"What I did was:
In you age of conan folder, you should have a file called AgeOfConan.exe.tmp. I renamed it AgeOfConan.exe and ran it. Back up your old file first though, to be safe"
(gevonden in bovengenoemde topic)
Overigens vind ik het wel matig dat de NPC's na Tortage helemaal geen speech meer hebben
Verwijderd
ja..dat viel mij ook op. neemt wel een stuk van het gevoel weg imo, maarjahapSnap schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:15:
Overigens vind ik het wel matig dat de NPC's na Tortage helemaal geen speech meer hebben
meh, te verslavend, moet echt slapen, wekker gaat om 07:00... denk dat ik maar een weekje vrij moet nemen...
Ik denk niet dat je kan verwachten dat elke quests in het spel ingesproken zou wordenVerwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 00:21:
[...]
ja..dat viel mij ook op. neemt wel een stuk van het gevoel weg imo, maarja
ach mn age of conan map is nu 24GB dus dat zou ook nog wel kunnenXtrmEend schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:53:
[...]
Ik denk niet dat je kan verwachten dat elke quests in het spel ingesproken zou worden. Dan zou het spel echt 50gb zijn ofzo. Lijkt mij dat de main story quests wel gewoon ingesproken zijn.
tegenwoordig koop je toch een 500GB schijf voor 6 of 7 tientjes?
Anyway ik vind het een super vet spel tot nu toe en ben erg blij met mijn early access
Zo, na wat opstartproblemen (gisteren en vandaag zat ik nog in Berlijn
) eindelijk AoC kunnen spelen. Spel crashte eerst nog wel een paar keer helaas, maar sinds ik daadwerkelijk mijn poppetje kan besturen niet meer. PoM op Aq. Nodig een nieuwe pc dus, want ik kom niet verder dan 15fps op settings die ik absoluut niet lager wil hebben.
Toch wel jammer dat ook AoC niet echt van WoW heeft geleerd en er nog steeds spellen met een kutinterface worden afgeleverd. Reusachtige action bars (zou instelbaar moeten zijn), belachelijk slechte chatboxen, niet verplaatsbare map/castbars/targets, onhandige wijze van emoten. Ik deed /emote en d'r werkte echt helemaal niks. /emote dance, /emote laugh, van alles geprobeerd. Als ik op tab drukte kreeg ik maar 2 keuzes: /emote burningman en /emote pickupitem...beetje vaag.
Maar goed, morgen weer een dag. In ieder geval de namen van gankertjes effe opschrijven. Als healer kun je natuurlijk heerlijk wraak nemen als ze in je groep zitten hehe.
Toch wel jammer dat ook AoC niet echt van WoW heeft geleerd en er nog steeds spellen met een kutinterface worden afgeleverd. Reusachtige action bars (zou instelbaar moeten zijn), belachelijk slechte chatboxen, niet verplaatsbare map/castbars/targets, onhandige wijze van emoten. Ik deed /emote en d'r werkte echt helemaal niks. /emote dance, /emote laugh, van alles geprobeerd. Als ik op tab drukte kreeg ik maar 2 keuzes: /emote burningman en /emote pickupitem...beetje vaag.
Maar goed, morgen weer een dag. In ieder geval de namen van gankertjes effe opschrijven. Als healer kun je natuurlijk heerlijk wraak nemen als ze in je groep zitten hehe.
Dit dus.
Everquest II, een spel dat nu al 3.5 jaar oud is, had volledige speech voor bijna elke NPC. Wat dat betreft hebben zij toen al de lat zo hoog gelegd, dat menig ontwikkelaar blijkbaar niet eens meer probeert hun te evenaren, wat betreft de voice acting. En het spel was minder dan 10 GB groot meen ik.XtrmEend schreef op maandag 19 mei 2008 @ 01:53:
[...]
Ik denk niet dat je kan verwachten dat elke quests in het spel ingesproken zou worden. Dan zou het spel echt 50gb zijn ofzo. Lijkt mij dat de main story quests wel gewoon ingesproken zijn.
Het totale gebrek aan voice acting is trouwens ook een van de redenen waarom ik al na een week mijn Pirates of the Burning Sea heb gecancelled... de steden voelden levenloos, vooral dus door de NPC's die in feite alleen maar blokken text waren. Zonde eigenlijk, want hadden ze er een miljoen extra tegenaan gegooid om voice actors in te huren, dan had dat spel een stukken beter PvE en hadden ze misschien wel een veelvoud aan subscribers gehad.
[ Voor 26% gewijzigd door aeon21 op 19-05-2008 03:15 ]
Tja dat zijn mooie arbitrale nummertjes die je noemt maar ik vraag me af hoeveel daar van waar is. Een miljoen extra, een veelvoud. Ik denk dat vooral PvP-ers dit niks uitmaakt. Dit kijken niet eens naar de quests en accepteren alles. Lopen dan naar de plek die de map zegt.aeon21 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 03:10:
[...]
Everquest II, een spel dat nu al 3.5 jaar oud is, had volledige speech voor bijna elke NPC. Wat dat betreft hebben zij toen al de lat zo hoog gelegd, dat menig ontwikkelaar blijkbaar niet eens meer probeert hun te evenaren, wat betreft de voice acting. En het spel was minder dan 10 GB groot meen ik.
Het totale gebrek aan voice acting is trouwens ook een van de redenen waarom ik al na een week mijn Pirates of the Burning Sea heb gecancelled... de steden voelden levenloos, vooral dus door de NPC's die in feite alleen maar blokken text waren. Zonde eigenlijk, want hadden ze er een miljoen extra tegenaan gegooid om voice actors in te huren, dan had dat spel een stukken beter PvE en hadden ze misschien wel een veelvoud aan subscribers gehad.
Ik vind het ook jammer dat er geen speech meer is maar ik denk dat dit iig niet meer wordt (ik hoop het wel
Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad
moet wel zeggen dat de destinyquest goed is uitgewerkt, als andere class krijg je ander verhaal met "missende" stukken van de andere class... zeker aanrader om meer classes te spelen
Zo ben inmiddels in de grote stad belandt en ik moet zeggen: Damn, die is aardig immens. Stormwind is er niks bij. Was op het begin helemaal overdonderd en wist m'n god niet waar ik naar toe moest. Vanavond er maar weer eens rustig voor gaan zitten.
Merk overigens wel dat een barbarian het toch niet zomaar wint in duel met een ToS ofzo. Met al die spells die je aan de grond nagelen en healing zijn ze toch best pittig. Het is ook erg lastig om die combo's uit te voeren en raak te slaan als ze blijven lopen. Met alleen klappen geven red je het zeker niet.
Merk overigens wel dat een barbarian het toch niet zomaar wint in duel met een ToS ofzo. Met al die spells die je aan de grond nagelen en healing zijn ze toch best pittig. Het is ook erg lastig om die combo's uit te voeren en raak te slaan als ze blijven lopen. Met alleen klappen geven red je het zeker niet.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
In 1 van de eerste quests moet je de hele stad verkennen, op zoek naar alle leuke plekjes, dus dat komt goed.MrFl0ppY schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:05:
Zo ben inmiddels in de grote stad belandt en ik moet zeggen: Damn, die is aardig immens. Stormwind is er niks bij. Was op het begin helemaal overdonderd en wist m'n god niet waar ik naar toe moest. Vanavond er maar weer eens rustig voor gaan zitten.
Ik wilde gisteren eigenlijk lvl 20 worden, maar de servers kwamen te laat up, dus vanavond maar dan.
Dit wordt weer een lange dag op 't werk...
Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978
Verwijderd
Je hebt het over de hoofdstad van de Aquilonian of van de Cimmerian dan?MrFl0ppY schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:05:
Ik heb gisterenavond voor het eerst voet gezet in de hoofdstad van de Stygian (K... iets) had ik in
de beta nog niet gezien. Ik moet zeggen, als je een mooie eyecandy screenshot wil nemen zo vroeg in de game, moet je daar naartoe of naar White Sands Isle in Singleplayer (met die bliksem!)
Ik speel dus zo'n ToS, level 19 nu. Ik moet zeggen, ik heb dus al een PvP encounter gehad tegen 2 mensen die weliswaar niet helemaal wisten waar ze mee bezig waren, maar waren allebei melee, met mijn Cobra Stun (ook al naam kwijt) en quicksand toch beiden mooi naar de niet-zo-eeuwige jachtvelden kunnen sturen! Casters heb ik een stuk meer problemen mee! Vooral de demonologist heb ik nog niet weten te verslaan!
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 09:20 ]
Jep, Aquilonian it is. Heb de quest die je overal naartoe brengt inmiddels gedaan. Zeker wel handig. Tevens vind ik het alles in 1 (bank, AH, post) principe wel handig. Vanavond moet ik maar eens buiten de stad gaan kijken. Het PvP is hier overigens wel veel beter als in menig ander MMO. Rondlopen en ontwijken levert hier echt voordeel op. Bovendien heb je soms dat je met z'n 6'n op elkaar in aan het hakken bent omdat iedereen maar bij blijft komen.
Heb trouwens nog amper world PvP meegemaakt, ben 1 keer aangevallen door een Ranger die wat levels hoger was, voor de rest is iedereen rustig bezig met questen en laat iedereen elkaar nog met rust.
Verleiding .... om ook te gaan spelen ...... WoW heb ik tot nu toe kunnen ontloppen .... Eve Online is wel leuk maar mist bepaalde dingen. AoC ziet er goed uit. Nog nooit een MMO gespeeld. Hoeveel mensen zitten er ondertussen al op de servers ? Meer als 10 000 ? Meer als 50 000 ?
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
Er zijn zeker 10 servers online (US & EU) en als je er vanuit kan gaan dat er min. 5,000 accounts op een server kunnen.Kain_niaK schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:58:
Verleiding .... om ook te gaan spelen ...... WoW heb ik tot nu toe kunnen ontloppen .... Eve Online is wel leuk maar mist bepaalde dingen. AoC ziet er goed uit. Nog nooit een MMO gespeeld. Hoeveel mensen zitten er ondertussen al op de servers ? Meer als 10 000 ? Meer als 50 000 ?
Ik ben tot nu toe redelijk onder de indruk en vooral mijn Nighttime quest line (demo) bevalt me. Op de Island werd ik redelijk geganked door een fukker die me stond op te wachten bij ressurection. Gisterenavond Mr. Jones and Junior mogen aanschouwen (server offline) maar vanavond
Ik weet niet meer waar ik het gelezen heb, maar de nacht van de launch zijn bijna alle 100.000 EA Mensen ingelogd... Volgens mij stond het op de AoC website.
Dus ik denk dat er atm wel ongeveer zoveel mensen spelen
Dus ik denk dat er atm wel ongeveer zoveel mensen spelen
Ryzen 7 3700x // 32GB Crucial Ballistix Sport LT 3200 // Gigabyte Aorus X570 ULTRA // Gigabyte GTX 1080 Ti Aorus Xtreme 11GB // Corsair Force MP600 1TB // Intel 660p 2TB // Samsung Evo 850 1TB // EVGA SuperNOVA 750 G2
Hoe werkt dat precies ? Elke server is een bepaalde plaats? Je kunt dus ingame niet mensen tegen komen die op een andere server spelen ? En ga je dan automatisch van de ene server naar de andere als je in een bepaald gebied komt of hoe werkt dat ? Spelen de meeste mensen op dezelfde server ?
Ik dacht bij WoW dat latencies niet zo er veel uitmaakte (zolang het rond de 100 ms zat) maar als AoC real time gevechten heeft zal het voor de PvP waarschijnlijk wel uitmaken.
Ik dacht bij WoW dat latencies niet zo er veel uitmaakte (zolang het rond de 100 ms zat) maar als AoC real time gevechten heeft zal het voor de PvP waarschijnlijk wel uitmaken.
Een server is een server, je kunt dus inderdaad niet van de ene naar de andere komen.Kain_niaK schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:08:
Hoe werkt dat precies ? Elke server is een bepaalde plaats? Je kunt dus ingame niet mensen tegen komen die op een andere server spelen ? En ga je dan automatisch van de ene server naar de andere als je in een bepaald gebied komt of hoe werkt dat ? Spelen de meeste mensen op dezelfde server ?
Verder heb ik een ping van zo’n 25-35ms, de servers voor de EU staan nml. in Amsterdam, dus wij hebben geluk.
Verwijderd
Hahaha, bij Fury gaat het er wat anders aan toe, ik en Pica doden zo'n beetje iedereen die we tegenkomen. @ lvl 21 hebben we zelfs een lvl 28 ranger weten te verslaan, jammer dat hij later vanuit de bosjes ons neer knalde.
Voor de rest, atm lvl 22, en tis wachten geblazen om weer te kunnen spelen vanavond.
Als guardian vind ik het echt geweldig dat die nubs mij gaan aanvallen, terwijl ik een schild draag, terwijl Pica rustig ze in hun rug loopt te steken. Jammer genoeg hebben de meesten het door na de eerste keer en gaan ze de volgende keer op Pica.
Voor de rest, atm lvl 22, en tis wachten geblazen om weer te kunnen spelen vanavond.
Als guardian vind ik het echt geweldig dat die nubs mij gaan aanvallen, terwijl ik een schild draag, terwijl Pica rustig ze in hun rug loopt te steken. Jammer genoeg hebben de meesten het door na de eerste keer en gaan ze de volgende keer op Pica.
Wat zijn jullie eerste indrukken van de game? Is dit de beste MMORPG ooit? Of heeft het de potentie?
Kan dit een WoW killer worden of enigsinds een verschuiving te weeg brengen? Het succes van WoW moet toch ooit een beetje afnemen. Mensen willen vernieuwing !
Kan dit een WoW killer worden of enigsinds een verschuiving te weeg brengen? Het succes van WoW moet toch ooit een beetje afnemen. Mensen willen vernieuwing !
Trouwens, weet niet of deze geplaatst is maar vast een soort talent calculater:
http://feats.goonheim.com/
@Kain, ik heb het gewoon geprobeerd (redelijk wow verslaafd maar wilde wat nieuws) en op dit moment zeker nog niet teleurgesteld maar ben wel pas lvl 11. IMO zeker beter dan GW of LOTRO.
http://feats.goonheim.com/
@Kain, ik heb het gewoon geprobeerd (redelijk wow verslaafd maar wilde wat nieuws) en op dit moment zeker nog niet teleurgesteld maar ben wel pas lvl 11. IMO zeker beter dan GW of LOTRO.
Na 19 levels kan ik nog niet zeggen of dit de beste MMORPG is, maar er is iig veel potentie.
En verder is het weer ouderwets @ werk zijn en naar huis willen om te spelen, dat was ook zo met WoW in 2005.
En verder is het weer ouderwets @ werk zijn en naar huis willen om te spelen, dat was ook zo met WoW in 2005.
Verwijderd
Voelt wel aan als wow @ 2005 inderdaad en wow was ook een geweldige game toendertijd. Ik weet dat het niet een wowkiller is, maar eerder een wowstinger. Blizzard gaat het wel voelen. Van alle mensen die wow speelde in mijn vriendengroep zijn ze allemaal overgegaan op AoC, behalve degene die nog een te slechte computer hadden.
@ lvl 20 voel ik al dat het iets gecompliceerder word. Laat staan @ lvl 80.
@ lvl 20 voel ik al dat het iets gecompliceerder word. Laat staan @ lvl 80.
Verwijderd
Kan ik me nog herinneren On_E dat jij ook altijd in de WoW topics aan het posten was destijds! 
AoC heeft potentie, maar hoeveel weten we pas als we lvl 80 zijn denk ik. Mensen vinden uiteindelijk wat er te doen is endgame wel het belangrijkste. Dan zul je denk ik ook pas de grote massa naar AoC zien stromen. Maar ik ga er vanuit dat er stiekem toch al dik e 500.000 spelers gehaald gaat worden bij release als de EA al 100.000 spelers bedraagt.
http://feats.goonheim.com is inderdaad een handige link
Daarnaast deze: http://www.hybes.de/abili...class=DarkTemplar&lang=en
Voor alle skills per class op een rij.
AoC heeft potentie, maar hoeveel weten we pas als we lvl 80 zijn denk ik. Mensen vinden uiteindelijk wat er te doen is endgame wel het belangrijkste. Dan zul je denk ik ook pas de grote massa naar AoC zien stromen. Maar ik ga er vanuit dat er stiekem toch al dik e 500.000 spelers gehaald gaat worden bij release als de EA al 100.000 spelers bedraagt.
http://feats.goonheim.com is inderdaad een handige link
Heb gisteren het spel voor het eerst gespeeld en mijn framerate was niet te doen. Snap niet waar het aan ligt...heb de instellingen mega laag gezet zodat ik de overkant van de straat haast niet eens kan zien. Gemiddeld 5 FPS en 1 groot schokfeest...soms wordt ik door iets aangevallen en moet ik wachtne tot de computer alles bij-laad en dan als ik iets terug wil doen ben ik al dood....
Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie ?
Comp specs:
AMD 3500+ (2,5 Ghz), 512 MB 400 mhz, XFX 7900 GT, DFI Lanparty Deluxe (1000 Mhz FSB), 50 Gig hd ruimte over.
Ik denk zelf dat het aan het geheugen ligt. Heb er normaal 2 gig in, maar mijn moederboard heeft ruzie gekregen met 3 reepjes van het geheugen....en relatietherapie van mijn kant mocht niet meer baten. Toch lijkt het me sterk dat hierdoor de framerate abominabel laag moet liggen...ik heb het gevoel alsof ik Commander Keen speel met 5 fps....
Comp specs:
AMD 3500+ (2,5 Ghz), 512 MB 400 mhz, XFX 7900 GT, DFI Lanparty Deluxe (1000 Mhz FSB), 50 Gig hd ruimte over.
Ik denk zelf dat het aan het geheugen ligt. Heb er normaal 2 gig in, maar mijn moederboard heeft ruzie gekregen met 3 reepjes van het geheugen....en relatietherapie van mijn kant mocht niet meer baten. Toch lijkt het me sterk dat hierdoor de framerate abominabel laag moet liggen...ik heb het gevoel alsof ik Commander Keen speel met 5 fps....
Betreffende demo, ben ik nog niet helemaal uit over dit:[b][message=30092089,noline]
Demon FamiliarFrom the fiery depths of hell comes this winged demonic servant. This foul creature can attack or defend targets. While present, this demon type will increase the maximum mana of the demonologist and their associates.
ShrinkAllows you to enforce your will on your demonic pet, causing them to shrink in size.
Ten eerste vind ik dat de pets redelijk weinig dmg doen en ten tweede snap ik de Shrink nog niet helemaal

Verwijderd
pets kun je zien als een soort van DoT eigenlijk tot zover. Misschien kun je met de feat tree de damage verbeteren?
Zoals het op dit moment staat gaat het zeker geen WoW killer worden. Nog sterker: Zoals het op dit moment staat gaat het spel niet langer dan een maand of 6 lopen....Kain_niaK schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:17:
Wat zijn jullie eerste indrukken van de game? Is dit de beste MMORPG ooit? Of heeft het de potentie?
Vanaf dag 1 is er een probleem met server capaciteit. Zelfs voor Early Access hebben ze al servers moeten bij plaatsen. Als het spel op 23 Mei in Europa begint zal het spelersaantal verveelvoudigen waardoor ik verwacht dat de eerste week, wellicht de eerste twee weken, het spel nagenoeg onspeelbaar zal zijn. Dat kost spelers. Zeker de mensen die van WoW hier naartoe komen zullen in die periode simpelweg terug stappen omdat ze willen spelen, niet wachten tot de servers er weer zijn.
Het spel heeft geen open addon systeem. Alles wat je gewend was bij WoW zelf even toe te voegen kan hier niet; je bent beperkt tot de UI die de makers je bieden. En die UI is best leuk bedacht maar ook erg beperkt; te weinig ruimte in de chat schermen, te weinig opties om die aan te passen, problemen met het aanpassen van de key bindings.
Er zitten nog behoorlijk zware bugs in het spel. Zo is er een quest die bij uitvoering er voor zorgt dat je met dat karakter helemaal niet meer kunt inloggen (bij het uitvoeren van een actie wordt je van de server af gekegelt en bij terug inloggen herhaalt zich dit onmiddelijk). Dat zijn zaken die in de Beta uit hadden moeten komen. Daarnaast zijn het zaken die het spel echt verzieken. Als de quest gewoon zou buggen is dat tot daar aan toe maar op deze manier kun je helemaal niets meer.
Al met al vindt ik het idee geniaal. De graphics zijn erg goed, de meeste stukken van de interface vindt ik prachtig. Maar de details, datgene wat echt belangrijk is voor het speelplezier (stabiliteit, aanpasbaarheid) zijn een enorme let-down voor mij.
Is het over het algemeen niet zo dat er altijd op start problemen zijn bij een nieuwe MMO?
Als ik persoonlijk AoC zou gaan spelen, dan zou ik wachten tot een paar maanden na de release. Dan zijn alle fouten eruit en zit ik niet met de frustratie van een nieuw spel hebben, maar het niet te kunnen spelen.
Als ik persoonlijk AoC zou gaan spelen, dan zou ik wachten tot een paar maanden na de release. Dan zijn alle fouten eruit en zit ik niet met de frustratie van een nieuw spel hebben, maar het niet te kunnen spelen.
Geheugen is toch wel echt heel belangrijk. 512 is gewoon zwaar te weinig. 2GB is denk ik echt minimaal als je lekker wilt spelen. Daarbij is je proc nou ook niet meer het neusje van de zalm. Bij mij loopt ie nu echt grandioos, veel beter als tijdens de béta. Speel nu op high met iets meer distance op de detail. 40-50 fps in de stad zelfs.Annedouwe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:30:
Heb gisteren het spel voor het eerst gespeeld en mijn framerate was niet te doen. Snap niet waar het aan ligt...heb de instellingen mega laag gezet zodat ik de overkant van de straat haast niet eens kan zien. Gemiddeld 5 FPS en 1 groot schokfeest...soms wordt ik door iets aangevallen en moet ik wachtne tot de computer alles bij-laad en dan als ik iets terug wil doen ben ik al dood....
Comp specs:
Ik heb nagenoeg hetzelfde als jij hebt. Echter heb ik een 2,8GHz Prescott met 1,5gb ram, Ati HD2600 pro 512MB. Maakt niet uit hoe ik de video settings zet hij blijft steken op 10 a 12 FPS. Zelfs alles op uber hoog met antialiasing op 8X gaat hij maar naar 8 FPS. Aan de videokaart zal het niet liggen dan lijkt mij...Annedouwe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:30:
Comp specs:
Op welke server spelen jullie nu zoal en is er al een (got) guild in de maak? Zelf heb ik maar Fury gekozen.
Na even een guardian gespeelt te hebben, denk ik toch voor deze class te gaan. Misschien een Barbarian ernaast voor de afwisseling of een Dark Templer. Ik kan niet kiezen.
Na even een guardian gespeelt te hebben, denk ik toch voor deze class te gaan. Misschien een Barbarian ernaast voor de afwisseling of een Dark Templer. Ik kan niet kiezen.
Verwijderd
Umm ja, Je RAM. 512 MB? ahem.... Kan je net Windows XP en Word mee draaien. Verbaast me dat AoC nog opstart. Snel 4GB in rammen.Annedouwe schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:30:
Comp specs:
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 10:50 ]
Ik heb echt nog amper tot geen bugs gezien hoor.
Ben 2 keer vastgelopen in een laad-scherm, en had een paar keer een probleem dat mijn ping van 25ms naar 9999ms ging (en ik toen opnieuw in moest loggen), maar voor de rest loopt alles juist heel erg soepel.
Ben 2 keer vastgelopen in een laad-scherm, en had een paar keer een probleem dat mijn ping van 25ms naar 9999ms ging (en ik toen opnieuw in moest loggen), maar voor de rest loopt alles juist heel erg soepel.
Verwijderd
Naar mijn idee blijven spelers hangen of verdwijnen vanwege content, niet vanwege korte termijn problemen zoals bugs. Servers draaien super goed nu, dus daar verwacht ik ook geen problemen mee vooralsnog. Ze weten nu hoe de animo is, dus kunnen ze vanaf daar ook inschatten hoeveel servers ze nodig hebben. Onze server was dezelfde avond op early access release als gelockt voor nieuwe spelers, later hebben ze dat aantal al bijgesteld, dus ik verwacht wat dat betreft ook niet teveel problemen.Croga schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:40:
[...]
Zoals het op dit moment staat gaat het zeker geen WoW killer worden. Nog sterker: Zoals het op dit moment staat gaat het spel niet langer dan een maand of 6 lopen....
Vanaf dag 1 is er een probleem met server capaciteit. Zelfs voor Early Access hebben ze al servers moeten bij plaatsen. Als het spel op 23 Mei in Europa begint zal het spelersaantal verveelvoudigen waardoor ik verwacht dat de eerste week, wellicht de eerste twee weken, het spel nagenoeg onspeelbaar zal zijn. Dat kost spelers. Zeker de mensen die van WoW hier naartoe komen zullen in die periode simpelweg terug stappen omdat ze willen spelen, niet wachten tot de servers er weer zijn.
Het spel heeft geen open addon systeem. Alles wat je gewend was bij WoW zelf even toe te voegen kan hier niet; je bent beperkt tot de UI die de makers je bieden. En die UI is best leuk bedacht maar ook erg beperkt; te weinig ruimte in de chat schermen, te weinig opties om die aan te passen, problemen met het aanpassen van de key bindings.
Er zitten nog behoorlijk zware bugs in het spel. Zo is er een quest die bij uitvoering er voor zorgt dat je met dat karakter helemaal niet meer kunt inloggen (bij het uitvoeren van een actie wordt je van de server af gekegelt en bij terug inloggen herhaalt zich dit onmiddelijk). Dat zijn zaken die in de Beta uit hadden moeten komen. Daarnaast zijn het zaken die het spel echt verzieken. Als de quest gewoon zou buggen is dat tot daar aan toe maar op deze manier kun je helemaal niets meer.
Al met al vindt ik het idee geniaal. De graphics zijn erg goed, de meeste stukken van de interface vindt ik prachtig. Maar de details, datgene wat echt belangrijk is voor het speelplezier (stabiliteit, aanpasbaarheid) zijn een enorme let-down voor mij.
Als je voor UI zaken bij WoW blijft hangen, lijkt me dat je meer met je UI bezig bent dan het spel.
Ik heb het altijd meer eye-candy en bling bling gevonden dan dat het functioneel was op enkele mods na. Als de community in AOC vraagt om een uitgebreidere user-interface of raid-interface, regelen ze die echt wel.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 11:01 ]
Ranger op L10 en mn main is L28 Tempest of Set nu.On_E schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:50:
1x deruit gelagged @ 9863ms ofzo.
en 2x in totaal vastlopertje in een laadscherm, voor de rest geen enkel probleem tegen het lijf gelopen. Behalve irritante gankers dan.
Verwijderd
Ik vind dit juist heel goed klinken wat jij over het spel zeg, klinkt mij als tijdelijke probs die dmv patches etc. op te lossen zijn. En dat het spel geen open addon systeem heeft vind ik ook een + punt, is aan een kant raar dat WoW bijv. niet optimaal te spelen is zonder addons. Zolang dit voor iedereen een belemmering is, is het geen belemmering maar juist eerlijker.Croga schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:40:
[...]
Zoals het op dit moment staat gaat het zeker geen WoW killer worden. Nog sterker: Zoals het op dit moment staat gaat het spel niet langer dan een maand of 6 lopen....
Ik ben iig voor plan om de eerste weken alle sites etc. goed in de gaten te houden, want mijn mmo ervaring verteld dat de eerste periode de rommeligste is. Ik wil ook graag weten hoe het word op een iets hoger lvl etc.
De minpunten die ik op dit moment lees lijken enkel problemen die allemaal op te lossen zijn dmv patches.
Is er al iets te vertelen over het "gear over alles" gebeuren in deze game? Zijn er al voorbeelden van skills>gear?
Zo, gisteren heel de dag gespeeld... heb een HoX (Zilth) op lvl 10 en een Necromancer(Manthys) op lvl 13 nu. Ik denk dat ik toch voor de necromancer ga, speelt wel lekker. 
Mijn guild zit op het moment op de Wildsoul server. Malevolents of Xibalba.
MoX heeft een KoS-list en allied list, weet niet of dat bij andere guilds ook zo is?
Ik ben al flink geganked door de hogere levels players, maarja dat hoort erbij.
Eerste impressie is positief, speelt leuk weg en veel actie. Zitten nog wel wat bugs in, maar dat komt wel goed gok ik.
Mijn guild zit op het moment op de Wildsoul server. Malevolents of Xibalba.
MoX heeft een KoS-list en allied list, weet niet of dat bij andere guilds ook zo is?
Ik ben al flink geganked door de hogere levels players, maarja dat hoort erbij.
Eerste impressie is positief, speelt leuk weg en veel actie. Zitten nog wel wat bugs in, maar dat komt wel goed gok ik.
Music is not just a sound, it's a way of living.
Heh, ik ben in White Sands echt tig keer aangevallen. Gelukkig heb ik nu m'n sprint button gevonden. Daarnaast kan ik nu ook hiden, echt enorm fijn.On_E schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:50:
Heb trouwens nog amper world PvP meegemaakt, ben 1 keer aangevallen door een Ranger die wat levels hoger was, voor de rest is iedereen rustig bezig met questen en laat iedereen elkaar nog met rust.
Ik ben het met je eens dat er nog flinke issues zijn, maar op dit moment niks game-breaking. Ik hoor eigenlijk iedereen in-game over het algemeen erg positief zijn over de gameplay zelf. Het spel ziet er fantastisch uit, de quests zijn leuk, en het combat systeem vind ik ook erg goed. Absoluut moet er iets aan de GUI gedaan worden (hij is wel moddable trouwens, alleen niet zo open als WoW), maar vergeet niet dat WoW zelf ook een enorme hoeveelheid verbeteringen doorgevoerd heeft.Croga schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:40:
Het AoC proces heeft bij mij 990MB in gebruik. Met 512 ga je het echt niet redden.MrFl0ppY schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:44:
Geheugen is toch wel echt heel belangrijk. 512 is gewoon zwaar te weinig. 2GB is denk ik echt minimaal als je lekker wilt spelen. Daarbij is je proc nou ook niet meer het neusje van de zalm. Bij mij loopt ie nu echt grandioos, veel beter als tijdens de béta. Speel nu op high met iets meer distance op de detail. 40-50 fps in de stad zelfs.
- Map die opeens helemaal grijs isOn_E schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:50:
- Hangen op "generating content"
- Character 'vast' in een quest locatie waar ik niet meer inkom
- Client crashed soms als ik met full screen start
- Vast op downloading patch information
En nog een paar dingetjes. Al met al geen groot probleem, maar ze moeten er wel even flink aan trekken de bugs eruit te halen. WoW had ook release issues, maar ze waren niet zo heftig als AoC. Ik vind het niet game-breaking trouwens, vooral irritant.
https://niels.nu
Verwijderd
Nog iets over het Addons over wow. In het verleden hebben addons ook wel vervelende dingetjes veroorzaakt. Waaronder enemy cast bar. Omdat dat niet te voorkomen was door blizzard (of hele combat log afschaffen) hebben ze het geimplementeerd. Een tragische gebeurtenis waar veel skill verloren ging.
Zo zijn er weer meerdere dingen zoals raid mods waarin je gewarned werd. Dat zijn dingen die moeten de spelers zelf leren, door een announcement word het wel erg gemakkelijk.
Een open addon systeem is leuk. Maar er komen ook nadelen aan vast te zitten, daarom zit ik er niet zo heel erg mee dat AoC dat niet heeft.
@hierboven, vastzetten op downloading patch info is hetzelfde als in je login scherm zitten. De server is down of word gepatched. Tis handiger omdat het geen resources vraagt tegenover in het spel zitten, dus je kan nog lekker GoT forum spammen terwijl je wacht dat de servers weer online gaan. Ze kunnen eventueel de tekst van het berichtje wel veranderen.
Zo zijn er weer meerdere dingen zoals raid mods waarin je gewarned werd. Dat zijn dingen die moeten de spelers zelf leren, door een announcement word het wel erg gemakkelijk.
Een open addon systeem is leuk. Maar er komen ook nadelen aan vast te zitten, daarom zit ik er niet zo heel erg mee dat AoC dat niet heeft.
@hierboven, vastzetten op downloading patch info is hetzelfde als in je login scherm zitten. De server is down of word gepatched. Tis handiger omdat het geen resources vraagt tegenover in het spel zitten, dus je kan nog lekker GoT forum spammen terwijl je wacht dat de servers weer online gaan. Ze kunnen eventueel de tekst van het berichtje wel veranderen.
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 11:27 ]
ik en ivoh spelen op Aq, de RP PVP server (niet omdat wij uber RPers zijn, maar meer omdat RP toch wat volwassenere spelers aantrekt) Mijn naam daar is Dragan (L18 barbarian), tot nu toe leuke server, leuke mensen, , hoop PVP maar geen spawncamps, heb het goed naar m'n zinpluisman schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:47:
Op welke server spelen jullie nu zoal en is er al een (got) guild in de maak? Zelf heb ik maar Fury gekozen.
Ik dus maar 1 keer, verder laat iedereen me met rust.Hydra schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:12:
Heh, ik ben in White Sands echt tig keer aangevallen. Gelukkig heb ik nu m'n sprint button gevonden. Daarnaast kan ik nu ook hiden, echt enorm fijn.
Misschien zie ik er gevaarlijk uit met mijn skullcap.
Bestaat de high end content van deze game louter uit pvp? (elkaars) steden aanvallen?
Ik lees nergens over high end pve. Dit maakt of kraakt mmo's voor mij persoonlijk. Ik ben een fervent raider in WoW atm.
Ik lees nergens over high end pve. Dit maakt of kraakt mmo's voor mij persoonlijk. Ik ben een fervent raider in WoW atm.
[ Voor 10% gewijzigd door Arrahant op 19-05-2008 11:43 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
Er zijn ook PvE raids, geloof al 24 bij launch.Arrahant schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:34:
Bestaat de high end content van deze game louter uit pvp? (elkaars) steden aanvallen?
Ik lees nergens over high end pve. Dit maakt of kraakt mmo's voor mij persoonlijk.
Spelers spelen spelletjes om lol te hebben. Als een speler net een spel begint en wekenlang geen lol kan hebben in het spelletje omdat hij:Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:59:
Naar mijn idee blijven spelers hangen of verdwijnen vanwege content, niet vanwege korte termijn problemen zoals bugs.
- regelmatig helemaal niet kan spelen
- Tijdens het spelen rare bugs tegen komt
dan zal hij het spel uninstallen en nooit meer terug komen.
UI zorgt er voor dat je je met het spel bezig kunt houden in plaats van met zoeken naar de juiste knopjes of de juiste informatie. UI heeft dus een hele grote invloed op hoeveel plezier je in het spel kunt hebben.Als je voor UI zaken bij WoW blijft hangen, lijkt me dat je meer met je UI bezig bent dan het spel.
[/quote]
Tsja, AoC is heel specifiek neergezet als een MMO waar PvP de boventoon zal voeren. Daar moet je van houden, anders kun je beter geen AoC gaan spelen.Arrahant schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:34:
Ik lees nergens over high end pve. Dit maakt of kraakt mmo's voor mij persoonlijk.
Verwijderd
inderdaad. Ik geloof ook instances met verschillende vleugels. Vergelijkbaar met launch van WoW denk ik. Soort UBRS achtige instances.
Wel veel meer grote group encounters dan in WoW heb ik gehoord.
Wel veel meer grote group encounters dan in WoW heb ik gehoord.
Wou dat ik dat eerder had gezien, volgens mij heb ik last van deze bugCroga schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:40:
[...]
....
...
Vond dit bij know issues:
Log out in Single Player instance for more than 4 hours blocks character
Some players, who logged out their character for more than four hours in a single player instance could not log in with that character afterwards. We are aware of the issue and are working on a fix.
In the meantime please do not log out while being in a single player instance. You know when you enter such an instance when you get the message that the playfield you now go to is for your character only.
Shuttle st20g5
Verwijderd
ik heb al een lvl 13 necro, net een ranger gemaakt en persoonlijk vind ik die wat leuker.
Verder is er al een NL guild op de server fury? want ik wil er een maken met een RL m8 van mij. miss dat er hier meerdere zijn zodat we alvast samen 'één kunnen maken. zou wel leuk zijn
Verder is er al een NL guild op de server fury? want ik wil er een maken met een RL m8 van mij. miss dat er hier meerdere zijn zodat we alvast samen 'één kunnen maken. zou wel leuk zijn
Speelt er niemand op Battlescar?
Op Wildsoul is er in ieder geval Alpha Omega (weet nog niet of hij al is opgericht maar er is al wel een eigen forum/groep mensen).Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:07:
ik heb al een lvl 13 necro, net een ranger gemaakt en persoonlijk vind ik die wat leuker.
Dat is dus gewoon NIET waar. Er is een fix voor (localconfig aanpassen) en dan start je rechtstreeks in AoC en kun je gewoon inloggen. Gister al een paar keer moeten doen. Komt gewoon omdat de patch server geen antwoord geeft aan de patcher (zie je ook in je logs), maar de servers kunnen dan prima gewoon up zijn.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:25:
@hierboven, vastzetten op downloading patch info is hetzelfde als in je login scherm zitten. De server is down of word gepatched.
Zal best, maar het is onzin dat je regelmatig niet kunt spelen, of continue vervelende bugs tegenkomt. Het spel is prima speelbaar nu, en erg leuk. Die bugs worden er wel uitgehaald op den duur. Ik vind het erg voorbarig te stellen dat AoC geen lang leven beschoren gaat zijn.Croga schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:41:
Spelers spelen spelletjes om lol te hebben. Als een speler net een spel begint en wekenlang geen lol kan hebben in het spelletje omdat hij:
- regelmatig helemaal niet kan spelen
- Tijdens het spelen rare bugs tegen komt
dan zal hij het spel uninstallen en nooit meer terug komen.
Verwijderd
wij openen binnenkort recruitment voor onze grotendeels NL/UK guild op Fury. Even afwachten tot alle members over zijn na release en dan gaan we actief werven. In de tussentijd kunnen we er misschien wel wat mensen tussen squeezen als er sterke drang en behoefte is aan een guild op Fury.
We gaan ons deze keer wel meer richten op PvP dan PvE.
We gaan ons deze keer wel meer richten op PvP dan PvE.
Verwijderd
Dat is jammer, ik vind er namelijk geen fluit aan om constant neergeknuppeld te wordenCroga schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:41:
[...]
Tsja, AoC is heel specifiek neergezet als een MMO waar PvP de boventoon zal voeren. Daar moet je van houden, anders kun je beter geen AoC gaan spelen.

Verwijderd
Vandaar dat er dus ook PvE servers zijn waar dit niet constant gebeurdVerwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:30:
[...]
Dat is jammer, ik vind er namelijk geen fluit aan om constant neergeknuppeld te wordenMaargoed wie weet check ik nog wel eens als er een free trial is.
Croga is daarin ook iets te kort door de bocht en die uitspraak geldt alleen voor PvP (FFA?) servers.
Ook PvE'ers hebben meer dan genoeg te doen in dit spel gelukkig.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2008 12:40 ]
Het spel is ook helemaal niet specifiek als PvP-game neergezet door de developers, maar als een MMO met PvP en PvE.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:38:
Ook PvE'ers hebben meer dan genoeg te doen in dit spel gelukkig.
Haha hij is goed! Al die CAD-comics zijn helemaal geweldig. Volg ze al enige tijd. Ook de review van hem vond ik leuk om te lezen. De tekenaar was erg positief over de game, zoals de meeste op die forum nu ook zijnsjekneck schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:02:
Nog even een comic na de early access affaire![]()
http://www.ctrlaltdel-online.com/comic.php
Brokh - Dota 2 - https://dotabuff.com/players/25884604
Dat is wel heel erg voorbarig. Nog niemand komt ook maar in de buurt van de level 80 (behalve GMs) en als je kijkt naar de launch van andere MMORPGs, waaronder World of Warcraft zelf, dan ziet het er alles behalve slecht uit voor Age of Conan. Het heeft niet belachelijk weinig content zoals dat in Lord of the Rings Online het geval was en het heeft niet belachelijk veel stabiliteit/server problemen zoals Blizzard dat had met World of Warcraft. En beide voorgenoemde games doen het toch aardig goed tegenwoordig, ruim 6 maanden na release. Overdrijven is ook een vak, dit is het AoC topic niet het Vanguard topic!Croga schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:40:
Ze hebben 1 uur last gehad van een te lage pop-cap op 1 PvP server. Ondertussen hebben ze een server toegevoegd en komt geen enkele server boven 'Normal Load' uit in het overzicht, zelfs op peak times. Dat noem ik geen problemen met server capaciteit. Problemen met server capaciteit noem ik massale disconnects door overbevolking, dagenlange server crashes, queues van 1000 man lang en bijna elke server op High Load... maar dat was de launch van World of Warcraft en (tot nog toe) niet die van Age of Conan.Vanaf dag 1 is er een probleem met server capaciteit. Zelfs voor Early Access hebben ze al servers moeten bij plaatsen. Als het spel op 23 Mei in Europa begint zal het spelersaantal verveelvoudigen waardoor ik verwacht dat de eerste week, wellicht de eerste twee weken, het spel nagenoeg onspeelbaar zal zijn. Dat kost spelers. Zeker de mensen die van WoW hier naartoe komen zullen in die periode simpelweg terug stappen omdat ze willen spelen, niet wachten tot de servers er weer zijn.
Na 23 Mei zullen er inderdaad ineens een hoop meer mensen komen spelen. Vooral nu dat het overal zo positief door de gamers ontvangen wordt en de word of mouth zich razendsnel verspreid. Vergeet echter niet dat het merendeel van die gamers richting 1 van de nieuwe servers zal verhuizen, omdat ze niet 6 dagen achter willen lopen op de rest van de server. Er komen een aantal extra servers bij op 23 Mei, hoeveel is niet bekend, maar hopelijk zal het genoeg zijn. Ik betwijfel dat het de eerste 2 weken onspeelbaar zal worden - ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het zo slecht zal worden als World of Warcraft.. zeker niet nu ze een 6 dagen lange 'extra beta test' hebben om zich verder voor te bereiden.
Ik weet niet of je de UI kan modden, had wel zoiets gehoord maar dan erg gelimiteerd ofzo. In ieder geval vindt ik dat alleen maar beter. Minder exploits en niet 20 mods te hoeven downloaden alleen maar om met de rest mee te kunnen komen. De huidige UI is toch aardig goed, over het geheel genomen zelfs iets beter dan die van WoW @ launch (mods niet meegerekend).Het spel heeft geen open addon systeem. Alles wat je gewend was bij WoW zelf even toe te voegen kan hier niet; je bent beperkt tot de UI die de makers je bieden. En die UI is best leuk bedacht maar ook erg beperkt; te weinig ruimte in de chat schermen, te weinig opties om die aan te passen, problemen met het aanpassen van de key bindings.
Het chatvenster is helaas niet echt goed geimplementeerd. Je kan het overigens wel groter maken (slepen rechtsboven het chatvenster) en extra vensters openen/aanmaken. Maar de achtergrondkleur kan je niet instellen en de tekstkleur ook niet. Je kan er gewoon niet genoeg bij instellen om het echt een gebruiksvriendelijk chatvenster te maken en de manier van emotes invoeren is wel even wennen (/emote greet ipv. /greet bijvoorbeeld).
Wel weer handig dan is de volledige lijst van emotes die verschijnt na /emote tab tab. Verder kan je toch nog verrassend veel met deze UI. Zoeken naar guilds die spelers willen, parties vormen, minigames joinen en van instance wisselen bijvoorbeeld.
Gelukkig heb ik die bug niet gehad, maar doe je nu niet een beetje alsof dit uniek voor Age of Conan is? Dat is het zeker niet namelijk - bij WoW bijvoorbeeld hadden sommige mensen ook last van zulk soort game breaking bugs en dat was niet anders bij andere MMORPGs. Zelf heb ik geen enkele (in-game) crash meegemaakt, wel een paar keer dat de client crasht bij het afsluiten en 1 disconnect. Verder zijn de enige problemen die ik ben tegengekomen een paar kleine grafische foutjes, zoals een resistance NPC in Tortage waarbij het topje deels doorzicht is.Er zitten nog behoorlijk zware bugs in het spel. Zo is er een quest die bij uitvoering er voor zorgt dat je met dat karakter helemaal niet meer kunt inloggen (bij het uitvoeren van een actie wordt je van de server af gekegelt en bij terug inloggen herhaalt zich dit onmiddelijk). Dat zijn zaken die in de Beta uit hadden moeten komen. Daarnaast zijn het zaken die het spel echt verzieken. Als de quest gewoon zou buggen is dat tot daar aan toe maar op deze manier kun je helemaal niets meer.
Misschien had je dan beter kunnen wachten tot 23 Mei. In die 6 dagen zullen ze toch al het een en ander aan problemen verhelpen. Ze patchen er immers al flink op los, wat ook wel blijkt uit de server downtime gisteravond en de traders die niet meer toegankelijk zijn bijvoorbeeld en vandaag komt er weer een downtime (hopelijk niet vanavond deze keer).Al met al vindt ik het idee geniaal. De graphics zijn erg goed, de meeste stukken van de interface vindt ik prachtig. Maar de details, datgene wat echt belangrijk is voor het speelplezier (stabiliteit, aanpasbaarheid) zijn een enorme let-down voor mij.
Ik vind het reuze meevallen. Een gigantische vooruitgang in vergelijking met de open beta en ik heb nog vrijwel geen problemen gehad tijdens het spelen en er zit toch al zo'n 12 uurtjes in sinds early access live is gegaan. Nee, dit spel blijf ik voorlopig zeker nog wel spelen. Gelukkig had ik dan ook gelijk een 2-month timecard met het spel besteld, kan gelijk 3 maanden vooruit
Ik heb mijn versie inmiddels besteld, maar ik wacht tot wel ergens volgende maand om er dan mee te beginnen. Voor de zekerheid doosje helemaal dicht laten, kan ik hem toch doorverkopen als alles gaat tegenvallen
Ik leen eerst wel een accountje van iemand 
(van mijn guild in amerika zouden er in eerste instantie ruim 70 van de 100 man naar AoC gaan, inmiddels is dit teruggezakt naar een kleine 10 man. Zij liggen erg in mijn straatje qua gameplay, alleen moet ik natuurlijk wel kunnen zeggen dat ik het heb geprobeerd
).
(van mijn guild in amerika zouden er in eerste instantie ruim 70 van de 100 man naar AoC gaan, inmiddels is dit teruggezakt naar een kleine 10 man. Zij liggen erg in mijn straatje qua gameplay, alleen moet ik natuurlijk wel kunnen zeggen dat ik het heb geprobeerd
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
gaat niet tegenvallen! Ik heb een smoothere release in AoC dan in WoW tot dusver. WoW is wel iets meer 'polished' qua interface, maar haalt het dan qua graphics weer totaal niet bij AoC.
Gewoon die doos open!
Gewoon die doos open!
Gelukkig hebben ze bij wow nog steeds beta-bugs erin zitten.. dus dat is een lamme mening.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:59:
[...]
Naar mijn idee blijven spelers hangen of verdwijnen vanwege content, niet vanwege korte termijn problemen zoals bugs. Servers draaien super goed nu, dus daar verwacht ik ook geen problemen mee vooralsnog. Ze weten nu hoe de animo is, dus kunnen ze vanaf daar ook inschatten hoeveel servers ze nodig hebben. Onze server was dezelfde avond op early access release als gelockt voor nieuwe spelers, later hebben ze dat aantal al bijgesteld, dus ik verwacht wat dat betreft ook niet teveel problemen.
Als je voor UI zaken bij WoW blijft hangen, lijkt me dat je meer met je UI bezig bent dan het spel.
Ik heb het altijd meer eye-candy en bling bling gevonden dan dat het functioneel was op enkele mods na. Als de community in AOC vraagt om een uitgebreidere user-interface of raid-interface, regelen ze die echt wel.
Het maakt mij op zich niet uit of het een WoW-killer gaat worden of niet. Alle plezier die ik in WoW had is toch vrijwel weg. Dus tja. een Killer hoeft het niet te worden.
Ik heb dit spel nu op pre-order staan
Op welke server spelen de meeste mensen hier? misschien dan wel grappig als ik een alliantie of Guild tegen die tijd kan joinen..
Cheers
@ Eventjes nog op de UI in te gaan, volgens mij hebben weinig mensen de release van WoW hier mee gemaakt? Dat was echt een regelrecht drama toen. Geef AoC eerst even de kans om wat patches uit te brengen.. en daarna pas commentaar

[ Voor 7% gewijzigd door Dakreal op 19-05-2008 13:46 ]
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
bij de launch van WoW had men weliswaar last van queues (en dat heeft inderdaad bij sommige servers veel te lang geduurt) maar als je dan op de server zat was het in ieder geval stabiel.Droniac schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:11:
Dat is wel heel erg voorbarig. Nog niemand komt ook maar in de buurt van de level 80 (behalve GMs) en als je kijkt naar de launch van andere MMORPGs, waaronder World of Warcraft zelf, dan ziet het er alles behalve slecht uit voor Age of Conan. Het heeft niet belachelijk weinig content zoals dat in Lord of the Rings Online het geval was en het heeft niet belachelijk veel stabiliteit/server problemen zoals Blizzard dat had met World of Warcraft. En beide voorgenoemde games doen het toch aardig goed tegenwoordig, ruim 6 maanden na release. Overdrijven is ook een vak, dit is het AoC topic niet het Vanguard topic!
[...]
Ze hebben 1 uur last gehad van een te lage pop-cap op 1 PvP server. Ondertussen hebben ze een server toegevoegd en komt geen enkele server boven 'Normal Load' uit in het overzicht, zelfs op peak times. Dat noem ik geen problemen met server capaciteit. Problemen met server capaciteit noem ik massale disconnects door overbevolking, dagenlange server crashes, queues van 1000 man lang en bijna elke server op High Load... maar dat was de launch van World of Warcraft en (tot nog toe) niet die van Age of Conan.
De AoC servers komen niet boven "normal load" uit maar hebben wel onverklaarbare disconnects gecombineerd met een wachttijd als je disconnected bent. Dat laatste is mischien nog wel het ergste; na een disconnect moet je een minuut of 5-10 wachten voordat je weer terug online kunt. Dat is voor mij genoeg tijd om een ander spelletje op te starten en te gaan spelen.
Ik kan dit soort uitspraken echt niet plaatsen. Ik speel sinds dag 1 WoW en heb nooit zo'n last gehad van wachttijden of server crashes.ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het zo slecht zal worden als World of Warcraft..
Voor mij hoeft het soort modding als in WoW bossmods en dergelijke ook niet zo heel erg. Maar het customizen van, bijvoorbeeld, de action bars vondt ik toch wel heel erg handig.Ik weet niet of je de UI kan modden, had wel zoiets gehoord maar dan erg gelimiteerd ofzo. In ieder geval vindt ik dat alleen maar beter. Minder exploits en niet 20 mods te hoeven downloaden alleen maar om met de rest mee te kunnen komen. De huidige UI is toch aardig goed, over het geheel genomen zelfs iets beter dan die van WoW @ launch (mods niet meegerekend).
En inderdaad; de UI is veel beter dan WoW@launch. Maar je kunt het niet vergelijken met WoW@launch; we zijn ondertussen 3 jaar verder en je zult het dus moeten vergelijken met WoW@nu. En dan zijn er toch wat zaken die WoW beter geregeld heeft en die daardoor irritatie opleveren.
Voor zover de lijst die ik gezien heb kun je ook gewoon "/greet" en dergelijke gebruiken. Wellicht is dit er in gekomen na de launch? /tell en /follow werken in ieder geval net als /pukeHet chatvenster is helaas niet echt goed geimplementeerd. Je kan het overigens wel groter maken (slepen rechtsboven het chatvenster) en extra vensters openen/aanmaken. Maar de achtergrondkleur kan je niet instellen en de tekstkleur ook niet. Je kan er gewoon niet genoeg bij instellen om het echt een gebruiksvriendelijk chatvenster te maken en de manier van emotes invoeren is wel even wennen (/emote greet ipv. /greet bijvoorbeeld).
Doorzichtige topjes kan ik niet zo mee zittenGelukkig heb ik die bug niet gehad, maar doe je nu niet een beetje alsof dit uniek voor Age of Conan is? Dat is het zeker niet namelijk - bij WoW bijvoorbeeld hadden sommige mensen ook last van zulk soort game breaking bugs en dat was niet anders bij andere MMORPGs. Zelf heb ik geen enkele (in-game) crash meegemaakt, wel een paar keer dat de client crasht bij het afsluiten en 1 disconnect. Verder zijn de enige problemen die ik ben tegengekomen een paar kleine grafische foutjes, zoals een resistance NPC in Tortage waarbij het topje deels doorzicht is.
En zoals al gezegd; in WoW waren er regelmatig quest-breaking bugs maar game-breaking heb ik nooit mee gemaakt. (behalve de ziekte uit ZG, dat was wel erg dom gedaan
Overigens zal ik het zeker de eerste tijd ook zeker blijven spelen. Het spel heeft een enorm potentieel. Na een paar uurtjes spelen beginnen de graphics echt voor je te werken (hoewel ik bang ben dat dat wellicht minder wordt als je met meer mensen tegelijk speelt; de kans op clutter is wat groter dan bij, bijvoorbeeld, WoW) en de sfeer is geweldig. Dit spel zou voor mij een reden kunnen zijn om een nieuwe grafische kaart te gaan halen (de 1950Pro trekt het goed maar Dx10 en high detail zullen op een 3870/#800 wellicht beter lopen).
De interface van WoW was bij launch een drama als je tenminste weet hoe het nu is... 3 jaar terug was de WoW interface helemaal niet zo erg maar er is in die tijd veel verbeterd. En die verbeteringen zijn vooral te danken aan de modbaarheid; Blizzard heeft goed gekeken naar de mod community en de verbeteringen daarvan doorgevoerd in de standaard UI....SpoTs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:45:
@ Eventjes nog op de UI in te gaan, volgens mij hebben weinig mensen de release van WoW hier mee gemaakt? Dat was echt een regelrecht drama toen. Geef AoC eerst even de kans om wat patches uit te brengen.. en daarna pas commentaar
[ Voor 6% gewijzigd door Croga op 19-05-2008 13:48 ]
Als ik van de server afgegooid werd kon ik direct weer inloggen.Croga schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:47:
De AoC servers komen niet boven "normal load" uit maar hebben wel onverklaarbare disconnects gecombineerd met een wachttijd als je disconnected bent. Dat laatste is mischien nog wel het ergste; na een disconnect moet je een minuut of 5-10 wachten voordat je weer terug online kunt. Dat is voor mij genoeg tijd om een ander spelletje op te starten en te gaan spelen.
Verwijderd
Hmm, ik denk dat je enorm met persoonlijke ervaringen te maken hebt. Ik weet nog dat ik met mijn guild voor de first kill van de guild van Neferian te werken was. Waren we eindelijk goed voor de laatste fase crasht de server. Ikkan me nog goed herinneren dat ik met me oude videokaart grote problemen had met wow, ik kon sommige gebouwen niet in zonder vast te komen te zitten en vrienden moeten vragen om me eruit te halen.
Persoonlijk heb ik nog geen disconnects gehad. Enkel wel een mob die niet gespawnd was, had een gm gecontact en toen ik eindelijk aan de beurt was bleek er niemand te zijn. Dus opgegevens en volgende ochtend was de instance reset en was de mob er wel.
Wat ik erg tof vind, maar soms een beetje irritant, is de lage hoeveelheid informatie die je krijgt over je tegenstander. Je ziet alleen level en naam. En dat alleen als je echt in de buurt bent en je camera naar em draait. Dat zorgt ervoor dat je prachtig in bosjes kan verstoppen als je niet kan hiden door hoeveelheid licht. Het irritante eraan is is dat je moet wennen dat je je vrienden gaat herkennen aan hun look ipv hun naam.Maar over een aantal weken ken ik het wel.
Persoonlijk heb ik nog geen disconnects gehad. Enkel wel een mob die niet gespawnd was, had een gm gecontact en toen ik eindelijk aan de beurt was bleek er niemand te zijn. Dus opgegevens en volgende ochtend was de instance reset en was de mob er wel.
Wat ik erg tof vind, maar soms een beetje irritant, is de lage hoeveelheid informatie die je krijgt over je tegenstander. Je ziet alleen level en naam. En dat alleen als je echt in de buurt bent en je camera naar em draait. Dat zorgt ervoor dat je prachtig in bosjes kan verstoppen als je niet kan hiden door hoeveelheid licht. Het irritante eraan is is dat je moet wennen dat je je vrienden gaat herkennen aan hun look ipv hun naam.Maar over een aantal weken ken ik het wel.
Waar vergelijk je dan mee als ik vragen mag? Van Daoc komende, en het SB drama doorleefd hebbende had ik zelf toch zoiets dat die van WoW heerlijk in elkaar zat. Had echt geen probleem met hun UI.@ Eventjes nog op de UI in te gaan, volgens mij hebben weinig mensen de release van WoW hier mee gemaakt? Dat was echt een regelrecht drama toen. Geef AoC eerst even de kans om wat patches uit te brengen.. en daarna pas commentaar
Nu, achteraf moet ik toegeven dat ik veel liever nog mijn eigen UI maak met mods dan de standaard te gebruiken maar @ release toen was het op zich al veel beter dan wat ik *toen* gewend was in elk geval.
InderdaadOn_E schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:50:
Als ik van de server afgegooid werd kon ik direct weer inloggen.
Wel wat probleempjes met de patcher maar daar zijn op de fora ook workarounds voor. Krijg het idee dat Croga wel heel erg graag wil beargumenteren dat zijn idee over de levensverwachting van het spel de juiste is. Beetje grasping for straws dit.
Na DAoC was WoW een verademing, maar die UI was gewoon slecht. Je meot er wel rekening mee houden dat onze standaarden kwa UI nu veel hoger zijn.Pheace schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:01:
Waar vergelijk je dan mee als ik vragen mag? Van Daoc komende, en het SB drama doorleefd hebbende had ik zelf toch zoiets dat die van WoW heerlijk in elkaar zat. Had echt geen probleem met hun UI.
Early Access. 23 mei is trouwens de EU release.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:12:
Kunnen jullie AoC al spelen ? Hoe kan dat.. hij komt morgen toch pas uit?
[ Voor 11% gewijzigd door Hydra op 19-05-2008 14:13 ]
Nog even terugkomen op deze (betreffende demo):Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:39:
pets kun je zien als een soort van DoT eigenlijk tot zover. Misschien kun je met de feat tree de damage verbeteren?
ShrinkAllows you to enforce your will on your demonic pet, causing them to shrink in size.
Wat is het nut?
Jammer dat mensen zo vallen over de bugs. Als je ziet hoeveel het al verbeterd is t.o.v. de béta in de relatief korte tijd dan heb ik er echt wel vertrouwen in. 2 weken geleden knalde ik er elk half uur uit, waren de graphics verneukt en had ik een fps van 10-20. Vind dat ze de laatste dagen/weken echt super goed vooruit zijn gegaan. Geef ze een maandje en praat dan nog eens. Daarbij was de launch voor mij iig perfect op het uitstel na. Logde in om 22.30 en kon daarna zonder lag spelen. Helemaal geen problemen. Kon om 4 's nachts tevreden uitloggen.
Mensen die WoW gespeeld hebben vanuit Europees oogpunt vergeten het feit dat er een lange tijd heeft gezeten tussen de US release en de EU release. Ik heb de Beta en release mogen meemaken op de US servers en geloof me... er waren weken net na de release waar er meer downtime dan werkende servers waren. (deze werden zelfs vergoed door Blizzard dmv bonusdagen).Croga schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:47:
[...]
Ik kan dit soort uitspraken echt niet plaatsen. Ik speel sinds dag 1 WoW en heb nooit zo'n last gehad van wachttijden of server crashes.
Dus jouw dag 1 ervaring bij WoW is wellicht niet in vergelijking te trekken met de release van AoC. Deze hebben namelijk niet kunnen profiteren van het feit dat ze maanden van te voren eerst een release hebben gehad in de US.
PSN RobinNova
Heb in de closed EU beta (US was toen al Live) genoeg problemen meegemaakt, en met de release wou je ook echt niet te veel mensen op een plek hebben, dan ging de server onderuit. Servers crashten toen ook redelijk regelmatig. Ook niets dramatisch, maar AoC is ook gewoon prima speelbaar op dit moment.Kronos1979 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:13:
Dus jouw dag 1 ervaring bij WoW is wellicht niet in vergelijking te trekken met de release van AoC. Deze hebben namelijk niet kunnen profiteren van het feit dat ze maanden van te voren eerst een release hebben gehad in de US.
Game preorderen, heb niet in de beta gezeten, maar misschien moet je de vorige topics even doorlezen, daar wordt alles uit de doeken gedaan.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:15:
En hoe kom je hieraan? Moet je zeker de BETA hebben gespeeld?
[ Voor 19% gewijzigd door Hydra op 19-05-2008 14:15 ]
Precies, zelfs op een EU server kreeg ik nog een dag of 4 bonus omdat de servers er zoveel uitlagen. Om vervolgens een paar weken later in te loggen en het bericht "You're number 864 in qeue. Estimated time: 52 min". Daar wordt je niet vrolijk van kan ik je zeggen.Kronos1979 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:13:
[...]
Mensen die WoW gespeeld hebben vanuit Europees oogpunt vergeten het feit dat er een lange tijd heeft gezeten tussen de US release en de EU release. Ik heb de Beta en release mogen meemaken op de US servers en geloof me... er waren weken net na de release waar er meer downtime dan werkende servers waren. (deze werden zelfs vergoed door Blizzard dmv bonusdagen).
Verwijderd
Ik snap al die verhalen van wachttijden om in te loggen en disconnects echt niet. Ik heb het spel zo'n 8-10 uur gespeeld en een vriend van mij ook zoiets en beide nog geen enkele keer hoeven wachten en beide nog 0 disconnects.
Een vlekkeloze start voor mij dus!
Een vlekkeloze start voor mij dus!
Verwijderd
Moet je voor dit spel ook maandelijks betalen? En hoe gaat het met quests enzo en wat is het maximum level etc.
jezus is het zo moeilijk om even de starttopic door te lezen of misschien naar 'age of conan' zoeken. Je moeder smeert zeker ook nog je boterhammen? Tja de vragen die je stelt zijn ook heel moeilijk te vinden.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:38:
Moet je voor dit spel ook maandelijks betalen? En hoe gaat het met quests enzo en wat is het maximum level etc.
JA, 15 eu, quests moet je idd doen, lvl 80.
Ps Ik ben het eens met post hierboven.....
Ps Ik ben het eens met post hierboven.....
Dat soort vragen aub (ps gelijk ff bumpen me vraagje )Nog even terugkomen op deze (betreffende demo):
Wat is het nut?
WoW = mijn eerste MMORPG ooit gespeelt. vrijwel direct na Diablo 2 ben ik ermee begonnen.Pheace schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:01:
[...]
Waar vergelijk je dan mee als ik vragen mag? Van Daoc komende, en het SB drama doorleefd hebbende had ik zelf toch zoiets dat die van WoW heerlijk in elkaar zat. Had echt geen probleem met hun UI.
Nu, achteraf moet ik toegeven dat ik veel liever nog mijn eigen UI maak met mods dan de standaard te gebruiken maar @ release toen was het op zich al veel beter dan wat ik *toen* gewend was in elk geval.
De interface was op dat moment ontzettend beperkt. Heel weinig slots om je skills in te doen ;-)
+ het feit dat vanaf de beta al de welbekende loot-bug erin zit. 26 patches later zit ie er nog steeds in.. dus tja.. dat is echt spijtig. Er zitten nog veel meer bugs in waar bewust niets aan gedaan word lijkt wel. Creature despawns --> Evade, Graphic Hangups wat resulteerd dat je door een onzichtbaar ding word aangevallen. Maar wel nieuwe content blijven uitbrengen.
Daarnaast heb ik wow gewoon wel gezien op het moment.. het pakt me niet meer zoals me dat vroeger deed. Hoop dat AoC het Goldselling goed kan tegen gaan.. want dat is ook echt om te huilen

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Nut van shrinken is vooral handig in raid. Aangezien je niet door NPC/PC's heen kan lopen in dit spel staan de pets alleen maar in de weg tijdens raids. Door het shrinken nemen ze minder ruimte in en blokken ze dus minder, waardoor je pets nog kan gebruiken tijdens raids.
PLing en Goldselling zal ook hier core-business wordenSpoTs schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:03:
Daarnaast heb ik wow gewoon wel gezien op het moment.. het pakt me niet meer zoals me dat vroeger deed. Hoop dat AoC het Goldselling goed kan tegen gaan.. want dat is ook echt om te huilen
(elke enigzins succesvolle MMO heeft dit, hoeveel ze het ook proberen tegen te gaan).
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dit topic is gesloten.