Kan hier weer verbinding maken, maar moest het modem wel even
handmatig online helpen door in de webinterface op 'connect' te klikken. Een herstart van het modem had waarschijnlijk ook gewerkt, maar moraal van het verhaal: de verbinding komt niet vanzelf weer up.
Maargoed, dat zeiden ze ook al min of meer in het
nieuwsbericht op de voorpagina van xs4all: "Het kan nodig zijn dat u uw modem uit en aan moet zetten...".
edit:
Ik vind het trouwens wel interessant om te zien hoe mensen die jaren tevreden kunnen zijn en zelfs 'zealot'-achtige verschijnselen vertonen, na in 2 à 3 dagen van downtime vervolgens elke vorm van loyaliteit te vergeten, allerlei conclusies trekken, de overname door KPN erbij te betrekken (volgens mij is de storing niet ech een direct gevolg daarvan?

) en meer informatie verwachten dan ooit te voren.
Wat dat laatste punt betreft, sommigen lijken bij voorkeur de voortgang op lokaal niveau te verwachten, "waneer wordt de storing in
mijn centrale verholpen?", "wanneer is mijn verbinding aan de beurt?". Dat zou echt bakken met tijd en mankracht zou kosten (die op dat moment echt wel nuttiger te besteden is) en is imho compleet irrealistisch om te verwachten.
De storing is "officieel" bekend gemaakt, ze erkennen dus dat het probleem aan hun kant (nouja, bij KPN) ligt op het moment dat je geen verbinding hebt en doen er ongetwijfeld alles aan. Dat de telefooncentrale vervolgens overbelast raakt is jammerlijk, maar daar kan je natuurlijk op wachten. Het enige waar je wat over kan roepen is dat het toch wel jammer is dat het zo lang geduurd heeft voor ze een duidelijke melding op de frontpage gezet hebben.
Dat de informatievoorziening onjuist is ("het is opgelost". "ohnee, toch niet".) is jammerlijk, maar is KPN aan te rekenen (ik vermoed dat xs4all voor z'n informatie ook afhankelijk is van KPN).
[
Voor 58% gewijzigd door
Roelant op 15-05-2008 08:39
]