Ik heb ook een 780.Kix@$$ schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:34:
Zal inderdaad ook aan het type modem liggen. Hier een SpeedTouch 780 en die kwam vanzelf weer op.
Hier werkt het nu, maar wel met onderbrekingen af en toe. (Amsterdam)
Pay peanuts get monkeys !
Aan de ene kant heb je natuurlijk gelijk en normaal gesproken zou ik hier ook genoegen mee nemen maar dat is wanneer het internet plus minus 1-3 uur eruit ligt. Bij een landelijke storing waar de duur niet bekend is hoop ik dan wel dat er eens in de zoveel tijd een update komt en niet pas na 24 uur.Roelant schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:30:
Ik vind het trouwens wel interessant om te zien hoe mensen die jaren tevreden kunnen zijn en zelfs 'zealot'-achtige verschijnselen vertonen, na in 2 à 3 dagen van downtime vervolgens elke vorm van loyaliteit te vergeten, allerlei conclusies trekken, de overname door KPN erbij te betrekken (volgens mij is de storing niet ech een direct gevolg daarvan?) en meer informatie verwachten dan ooit te voren.
Wat dat laatste punt betreft, sommigen lijken bij voorkeur de voortgang op lokaal niveau te verwachten, "waneer wordt de storing in mijn centrale verholpen?", "wanneer is mijn verbinding aan de beurt?". Dat zou echt bakken met tijd en mankracht zou kosten (die op dat moment echt wel nuttiger te besteden is) en is imho compleet irrealistisch om te verwachten.
De storing is "officieel" bekend gemaakt, ze erkennen dus dat het probleem aan hun kant (nouja, bij KPN) ligt op het moment dat je geen verbinding hebt en doen er ongetwijfeld alles aan. Dat de telefooncentrale vervolgens overbelast raakt is jammerlijk, maar daar kan je natuurlijk op wachten. Het enige waar je wat over kan roepen is dat het toch wel jammer is dat het zo lang geduurd heeft voor ze een duidelijke melding op de frontpage gezet hebben.
Dat de informatievoorziening onjuist is ("het is opgelost". "ohnee, toch niet".) is jammerlijk, maar is KPN aan te rekenen (ik vermoed dat xs4all voor z'n informatie ook afhankelijk is van KPN).
Maar goed ik heb verder niet te zeuren mijn internet was weer terug na 36 uur down en gister was chaos op tv dus ik heb me prima vermaakt.
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Mijn 780 moest ik ook met de hand online brengen . . .
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network
Gisterenmiddag (woensdag) als ex-Demon klant in Middelburg weer online om een uur of 15.00 en om 19.00, na eerst wat klapperen er weer uit.
Het lijkt erop dat mijn verbinding zojust (donderdagmorgen ~ 8.00) weer op is gekomen.
Het lijkt erop dat mijn verbinding zojust (donderdagmorgen ~ 8.00) weer op is gekomen.
[ Voor 7% gewijzigd door PeterPan op 15-05-2008 09:04 ]
Gistermiddag heeft alles hier weer prima gewerkt. Tot vanmorgen..
Vanmorgen tussen 8:30 - 9:00 lagen een aantal epacity verbindingen weer te klapperen....
Vanmorgen tussen 8:30 - 9:00 lagen een aantal epacity verbindingen weer te klapperen....
Kan in de topictitel ook Telfort erbij? Ik heb sinds eergisteravond geen internet...40u dus al 
Postcode 5491
Postcode 5491
Yesterday's home runs don't win today's games. - Babe Ruth
Ik denk dat XS4ALL gewoon te groot is geworden en bovenal gekozen heeft voor de verkeerde partner voor de infrastructuur. De organisatie XS4ALL heeft voor mijn gevoel de beste bedoelingen maar de kwaliteit die deze mensen bieden gaat voor mijn gevoel ten onder in de massaliteit van andere mensen die naar mijn gevoel geen kwaliteit kunnen of willen bieden.
De keuze voor een provider met een ander fysiek netwerk na twee volle dagen downtime lijkt zich aan te dienen.
De keuze voor een provider met een ander fysiek netwerk na twee volle dagen downtime lijkt zich aan te dienen.
Verwijderd
Wat hebben ze nou eigenlijk allemaal uitgevoerd vannacht? Ik kan nergens iets vinden aangezien alle providers weer eens te lui zijn om nieuwe informatie te verstrekken.
Locatie Assen (0592): Geen problemen met internet gehad hier.
Locatie Geelbroek (0593): Dinsdagochten klapperende lijn, dinsdagmiddag weer up tot nu.
Locatie Geelbroek (0593): Dinsdagochten klapperende lijn, dinsdagmiddag weer up tot nu.
"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross
Only Gouda hier was gisteravond rond 8 uur weer enigzins werkend.
Moet wel zeggen dat ik nu wat moe wordt van die hele verhuishelpdesk. Je wordt continue van Sales en terug doorverwezen, maar nu 1,5 maand later is mijn domein nog steeds niet overgezet.
Moet wel zeggen dat ik nu wat moe wordt van die hele verhuishelpdesk. Je wordt continue van Sales en terug doorverwezen, maar nu 1,5 maand later is mijn domein nog steeds niet overgezet.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat zijn zaken die ze even met de aandeelhouders moeten bespreken. Guess what?One_Gandalf schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:19:
XS4ALL heeft weinig te kiezen, ze zijn gewoon een 'afdeling' van KPN. They were assimiliatedOne_Gandalf schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:19:
Ik denk dat XS4ALL gewoon te groot is geworden en bovenal gekozen heeft voor de verkeerde partner voor de infrastructuur. De organisatie XS4ALL heeft voor mijn gevoel de beste bedoelingen maar de kwaliteit die deze mensen bieden gaat voor mijn gevoel ten onder in de massaliteit van andere mensen die naar mijn gevoel geen kwaliteit kunnen of willen bieden.
If it's just us, it seems like an awful waste of space
Nee, ze zijn geen gewone KPN afdeling.. Ze zijn misschien wel dochter van KPN, maar verder wel wel zelfstandig.
|>
Status Report:
In regio middenlimburg was gisteren om 10 uur het internet nog steeds plat. Connection Time out, ATM dat niet te gebruiken was. Nu lijkt het weer stabiel.
In regio middenlimburg was gisteren om 10 uur het internet nog steeds plat. Connection Time out, ATM dat niet te gebruiken was. Nu lijkt het weer stabiel.
Toen ik vanmorgen rond 7:00 hier de boel checkte lag het er nog uit,
na een modem reset was alles weer online,
vervolgens om 9:30 weer een klapperende lijn gehad
, gaat lekker zo 
*regio Noord holland noord
na een modem reset was alles weer online,
vervolgens om 9:30 weer een klapperende lijn gehad

*regio Noord holland noord
[ Voor 6% gewijzigd door CrashOverDrive op 15-05-2008 09:48 ]
"mooi weer loyaliteit" heet zoiets...Roelant schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:30:
edit:
Ik vind het trouwens wel interessant om te zien hoe mensen die jaren tevreden kunnen zijn en zelfs 'zealot'-achtige verschijnselen vertonen, na in 2 à 3 dagen van downtime vervolgens elke vorm van loyaliteit te vergeten, allerlei conclusies trekken, de overname door KPN erbij te betrekken (volgens mij is de storing niet ech een direct gevolg daarvan?) en meer informatie verwachten dan ooit te voren.
Wat de overname door KPN ermee te maken zou hebben begrijp ik ook nooit zo goed, gezien het feit dat dit al bijna 10(!) jaar geleden is.
Hier in Den Bosch doet de verbinding het weer sinds half 2 vannacht, according to de mailserver-logs. Of de storing nu echt voorbij is? Ik heb nog steeds nergens gelezen wat nou de echte oorzaak was (afgezien van wilde verhalen over falende firmware-upgrades)...
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Achterhoek (0545): Hier ook dag 3 zonder verbinding via Speedlinq KPN.-RenE- schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 07:42:
Assen (0592) : Speedlinq via KPN nog steeds geen verbinding. Dag 3 inmiddels, zonder een moment van internet.
Zo weer eindelijk internet , gistermiddag deed hij het weer om 16:00 tot 19:00 even in houten, daarna was het stuiteren en daarna ging de lijn weer plat.
vanmorgen rond 08:00 kwam deze weer op en lijkt weer redelijk stabiel
vanmorgen rond 08:00 kwam deze weer op en lijkt weer redelijk stabiel
iets met lenzen
Bij mij thuis (Enschede) ook nog steeds alles op zwart... Begint zo onderhand wel irritant te worden, is al de derde dag down nu.
Heeft niets met loyaliteit te maken. Ik betaal veel geld voor een dienst net als de vele zakelijke klanten. Roepen dat je 99,9% uptime haalt, en er dan vervolgens zo lang uitliggen, komt bij mij over als incompetent. Daarnaast erger ik me nogal aan de zeer slechte wijze van berichtgeving. Ik lees nu op de storingsite van xs4all dat "Klanten met een Business DSL verbinding zoudenRoelant schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:30:
...
...
sinds gisterochtend/middag weer een werkende verbinding moeten hebben." Sorry hoor, "zouden moeten hebben"? Wat een ballentent.
Tegen alle offliners wil ik alleen nog zeggen: Hang in there!
[ Voor 3% gewijzigd door k-oz op 15-05-2008 10:43 ]
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Ik dacht eigenlijk aan een persoonlijke keuze voor een andere provider dan XS4ALL. Maar deze interpretatie geeft wel leuke reacties.EnigmA-X schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 09:37:
[...]
Dat zijn zaken die ze even met de aandeelhouders moeten bespreken. Guess what?
"Resistance is futile"; dat zegt eigenlijk wel alles. KPN wordt rijker en XS4ALL zakt af naar een bedenkelijk niveau.
Ik begrijp je verhaal en ik zou er ook zo over denken. Zelf was ik ook trouw aan Xs4all voor 5 jaar. Echter is het al maanden zo dat een grote groep gebruikers spontane disconnects hebben (waaronder ik) en waar nog steeds niets aan wordt gedaan. Lekker als je bankzaken doet, wil betalen en de verbinding valt er weer uit.. dit uitvallen gebeurt bij mij om om de 10 á 14 uur normaal gesproken.Roelant schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:30:Ik vind het trouwens wel interessant om te zien hoe mensen die jaren tevreden kunnen zijn en zelfs 'zealot'-achtige verschijnselen vertonen, na in 2 à 3 dagen van downtime vervolgens elke vorm van loyaliteit te vergeten, allerlei conclusies trekken, de overname door KPN erbij te betrekken (volgens mij is de storing niet ech een direct gevolg daarvan?) en meer informatie verwachten dan ooit te voren.
Daarbij is communicatie dramatisch. Een tijd lang staat er alleen op de pagina van Xs4all een berichtje dat er een storing is. Zodra bekend is dat het langer gaat duren, zet je dat toch ook op de website? Maar nee, ze sluiten al het contact af en laten het lekker zo. Dat heet geen communicatie, maar weglopen. Als ik Xs4all was dan zou ik mijn klanten duidelijk uitleggen hoe het zat met de relatie tot KPN en wat we konden doen. Regelmatig zou er dan gemeld worden hoe het ervoor staat.
Ze hebben zelf veel meer boze klanten gekweekt door hun slechte service en communicatie.
Helaas is, met enkele ISP's als uitzondering, je 'loyaliteit' 1 op 1 verbonden met het netwerk van KPN. Mijn vertrouwen in KPN had toch inmiddels 0-punt bereikt, door dit gebeuren kon het toch niet lager meer. Maar puur op de ISP, 'het is niet meer wat het geweest was'.Roelant schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:30:
Probleem is dan, er is hier simpelweg geen alternatief te vinden. ADSL blijft de koperkabeltjes van KPN (waar ik nu wel onderzoek ga doen in de buurt mbt BBNed en tiscalli mensen), alles hangt en draait op de kwaliteit en betrouwbaarheid van hun netwerk. Als alternatief hebben wij een kabelexploitant die nog een stichting is (rekam) dus een grote jongen als Casema, @home of soortgelijk zit hier ook niet in.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Probleem is dat xs4all onder KPN valt. Dus de persoon die ook maar enige verkeerde opmerking maakt naar boven, zal 4 sure zijn "kont verbranden"Frits Flits schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 10:46:
[...]
Als ik Xs4all was dan zou ik mijn klanten duidelijk uitleggen hoe het zat met de relatie tot KPN en wat we konden doen. Regelmatig zou er dan gemeld worden hoe het ervoor staat.
...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""
Verwijderd
Vanacht lagen er weer wat klanten uit (werdt om 05.00 gebelt, altijd fijn!), met wat moeite KPN te pakken gekregen, zij gaven aan in verschillende regio's hardware aan het vervangen te zijn i.v.m. de storing, waardoor er hier en daar nog wel even wat uit kan vallen voor ca een uur.
Gelukkig heeft google adds nog het volste vertrouwen in KPN; http://home.wanadoo.nl/d-jansen/Temp/KPNzakelijk.jpg
Gelukkig heeft google adds nog het volste vertrouwen in KPN; http://home.wanadoo.nl/d-jansen/Temp/KPNzakelijk.jpg
De nachtelijke werkzaamheden was dan ook wel aangekondigdVerwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:19:
Vanacht lagen er weer wat klanten uit (werdt om 05.00 gebelt, altijd fijn!), met wat moeite KPN te pakken gekregen, zij gaven aan in verschillende regio's hardware aan het vervangen te zijn i.v.m. de storing, waardoor er hier en daar nog wel even wat uit kan vallen voor ca een uur.
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 15-05-2008 12:22 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
XS4ALL update:
* update 15 mei 12:00 uur
Er is de hele nacht doorgewerkt om de storing te verhelpen. Het lijkt de goede kant op te gaan met het netwerk. We durven echter nog geen garanties te geven over de stabiliteit.
Ook is een diepgaand onderzoek naar de oorzaak gestart. We doen er alles aan om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt.
Via onze website en teletekstpagina 444 van Net5 houden we u op de hoogte.
* update 15 mei 12:00 uur
Er is de hele nacht doorgewerkt om de storing te verhelpen. Het lijkt de goede kant op te gaan met het netwerk. We durven echter nog geen garanties te geven over de stabiliteit.
Ook is een diepgaand onderzoek naar de oorzaak gestart. We doen er alles aan om te voorkomen dat dit nog een keer gebeurt.
Via onze website en teletekstpagina 444 van Net5 houden we u op de hoogte.
Via een systeembeheerder met een intern KPN lijntje gehoord :Ik heb nog steeds nergens gelezen wat nou de echte oorzaak was (afgezien van wilde verhalen over falende firmware-upgrades)...
De vorige keren is het update mislukt maar omdat alles gewoon vrolijk bleef verder draaien, viel niemand het op. Deze keer werd weer een update gedraaid (die waarschijnlijk allerlei instellingen uit de vorige versie meeneemt) maar blijkbaar zijn de instellingen niet goed meegekomen omdat de update ervan uit ging de de laatste versie stond te draaien. Alsof je vaan Vista probeert te verhuizen en denkt de instellingen van XP te hebben gelezen terwijl er in werkelijkheid een Windows3.11 instellingen bestand stond.
De Cisco experts zijn met spoed naar Nederland gevlogen om de boel weer te fixen.
Naar verluid waren ze in China voor het netwerk voor de Olympische spelen.
Senile! Senile Oekaki
Volgens mij zijn er veel meer onderhuidse problemen opgelost waar KPN zelf geen weet van heeft.
Bezoekers van mijn websites die gebruik maken van Amerikaanse providers die verbonden zijn via Abovenet klagen al maandenlang over een slechte bereikbaarheid van mijn website. Sinds de reset van de routers kunnen ze opeens weer met hoge snelheid en lage reactietijd mijn site browsen. Wel opmerkelijk dat dat samenvalt.
Bezoekers van mijn websites die gebruik maken van Amerikaanse providers die verbonden zijn via Abovenet klagen al maandenlang over een slechte bereikbaarheid van mijn website. Sinds de reset van de routers kunnen ze opeens weer met hoge snelheid en lage reactietijd mijn site browsen. Wel opmerkelijk dat dat samenvalt.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Mischien dat ik wat achterloop met hedendaagse technologie, maar zouden wij in Nederland zelf niet de 'experts' dan al hebben?-=bas=- schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:35:
De Cisco experts zijn met spoed naar Nederland gevlogen om de boel weer te fixen.
Naar verluid waren ze in China voor het netwerk voor de Olympische spelen.
Ik denk dat nederlandse experts behoorlijk duur zijn en we zullen ze vast wel hebben. Ik vermoed alleen dat dit onder een of andere garantie of update(even naam kwijt) contract hoort. Waardoor de leveranciers de techneuten leveren.SinergyX schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:54:
[...]
Mischien dat ik wat achterloop met hedendaagse technologie, maar zouden wij in Nederland zelf niet de 'experts' dan al hebben?
Verwijderd
Update op xs4all website
"Afgelopen dinsdagochtend om 3 uur heeft zich een storing voorgedaan op ons netwerk. Hierdoor is voor een groot deel van onze klanten de internetverbinding voor een zeer lange tijd uitgevallen, of was de kwaliteit van de verbinding zeer gebrekkig. In omvang is het gevolg van de storing de grootste in onze geschiedenis. Tegelijkertijd was hierdoor onze telefonische bereikbaarheid slecht.
We bieden al onze gedupeerde abonnees onze oprechte excuses aan. We weten hoe belangrijk een stabiele internetverbinding is. En schamen ons voor deze gebrekkige dienstverlening. U kan en mag meer van ons verwachten. Met man en macht werken we eraan om iedere verbinding weer zo snel mogelijk online te krijgen en doen er alles aan om storingen in de toekomst te voorkomen.
De storing valt samen met ons 15-jarig bestaan, een periode waarin we 15 jaar internet in Nederland vieren en veel reclame maken voor onze ADSL-acties. We vragen uw begrip voor deze ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Marion Koopman Directeur XS4ALL"
Bron www.xs4all.nl > Hoofdpagina
Had er wel iets eerder mogen staan dit bericht maarja zoals er gezegd word "beter laat dan nooit"
"Afgelopen dinsdagochtend om 3 uur heeft zich een storing voorgedaan op ons netwerk. Hierdoor is voor een groot deel van onze klanten de internetverbinding voor een zeer lange tijd uitgevallen, of was de kwaliteit van de verbinding zeer gebrekkig. In omvang is het gevolg van de storing de grootste in onze geschiedenis. Tegelijkertijd was hierdoor onze telefonische bereikbaarheid slecht.
We bieden al onze gedupeerde abonnees onze oprechte excuses aan. We weten hoe belangrijk een stabiele internetverbinding is. En schamen ons voor deze gebrekkige dienstverlening. U kan en mag meer van ons verwachten. Met man en macht werken we eraan om iedere verbinding weer zo snel mogelijk online te krijgen en doen er alles aan om storingen in de toekomst te voorkomen.
De storing valt samen met ons 15-jarig bestaan, een periode waarin we 15 jaar internet in Nederland vieren en veel reclame maken voor onze ADSL-acties. We vragen uw begrip voor deze ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Marion Koopman Directeur XS4ALL"
Bron www.xs4all.nl > Hoofdpagina
Had er wel iets eerder mogen staan dit bericht maarja zoals er gezegd word "beter laat dan nooit"
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 14:20 ]
Verwijderd
En woorden zijn nogal loos, echt oprechte excuses zou je op zijn minst terug willen zien in een stukje compensatie (bv geen abo kosten voor deze maand).
Artikel overmacht, kleine kansVerwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:44:
En woorden zijn nogal loos, echt oprechte excuses zou je op zijn minst terug willen zien in een stukje compensatie (bv geen abo kosten voor deze maand).
Wel kut dat XS4all duidelijk voorrang krijgt van kpn (internet ouders) en mijn eigen verbinding (Telfort) nog steeds down is.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Wat een onzin! alsof jij een contract hebt waarin staat dat 100% uptime gegarandeerd is. xs4all zet een mega persbericht op haar hoofdpagina waarmee zij dus slechte publiciteit krijgt, dat neem ik als een oprechte excuses(ok jij niet meningen verschillen maar toch). En jij wilt meteen een maand lang, op zijn minst, geen abo kosten ter compensatie?Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 14:44:
Als er iets gecompenseerd zou moeten worden dan zou dat alleen voor de downtime moeten zijn en niet meteen een maand.
Bij XS4all doen ze tenminste nog een beetje aan berichtgeving. Als je op de site van Speedlinq kijkt staat er mooi niets. Het kost nog geen 5 minuten om daar even wat neer te zetten, je snapt niet dat zoiets kan bij een serviceorganisatie. Misschien hopen ze even lekker te cashen wanneer iedereen spontaan hun betaalde klantenservice gaat bellen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ransom_nl op 15-05-2008 15:03 ]
Een klant van ons heeft uit zichzelf KPN gebeld en die grapjassen hebben gezegt dat hij z'n modem naar fabrieksinstellingen moet terugzetten. Ook zonder backup te maken of wat dan ook. Uiteraard werkt het nu niet en KPN kan het niet oplossen, mogen wij het weer doen...
In het zakelijk contract hebben ze het over 99,9 % gegarandeerde uptime. Ik vind dit duidelijk geen geval van overmacht: hun "toeleverancier"/grote zus maakt een grote fout.
Op de site van xs4all staat het volgende:
1. Garantie op de levering
Gegarandeerde oplevering van uw Business DSL ADSL-abonnement binnen een maand
2. Garantie op de netwerkbeschikbaarheid
XS4ALL garandeert 99.9 % uptime op haar Business DSL verbindingen
3. Boeteclausule
Afhankelijk van de duur en de aard van een netwerkstoring biedt XS4ALL financiële compensatie
4. Twee jaar garantie op de modem/routers
Op alle geleverde modem/routers biedt XS4ALL twee jaar garantie. Een defect modem/router vervangt XS4ALL, binnen kantooruren, binnen 4 uur
En als deze aard geen geldige reden is voor compensatie, lijkt me deze hele regeling nergens op slaan (als ze bij een fout van bouwbedrijf graafgraag b.v. er niets aan kunnen doen begrijp ik dat).
Het is geen positief bericht voor Xs4all zelf, aangezien ze aangeven dat ze beroerd online waren en hun dienstverlening slecht was. Ik heb hier wel respect voor dat ze dit durven te melden, vooral het laatste. Gelukkig zien ze het zelf ook in. Als ze dit niet hadden gemeld dan zou ik Xs4all pas echt gebrekig vinden, maar gelukkig niet.
Even doorklikken geeft aan dat de boete per maand nooit hoger is dan het bedrag wat per maand betaald wordt (na 24 uur offline). Je moet (kunt dus beter) als business klant dus zelf zorgen voor een backup als je business hiervan af hangt.XXfrankieXX schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:39:
[...]
3. Boeteclausule
Afhankelijk van de duur en de aard van een netwerkstoring biedt XS4ALL financiële compensatie
Ik vraag me af of er nog een verklaring komt wat er nu aan de hand was. Want in principe is (volgens webwereld) ATM enigzinsreduanat uitgevoerd.
Ik vraag me ook af hoe groot het probleem is, in eerste instantie had xs4all het over 20.000 (1/15) van de klanten, nu alle -ONLY klanten. En speedlinq heeft ook problmemen, en wellicht nog meer waar mensen niet hard genoeg piepen, of de provider zich begraaft achter een geoutsourcde helpdesk.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Even een kort goed-nieuws bericht: sinds een uurtje is de verbinding bij mij thuis in Enschede ook weer up. Ik zal wel zo ongeveer de laatste zijn denk ik..?
Verwijderd
Geen internet en een afstudeer deadline inzicht is geen fijne combo...
Hopelijk werkt het internet als ik thuis ben wel. Postcode regio 21xx
Hopelijk werkt het internet als ik thuis ben wel. Postcode regio 21xx
Verwijderd
Ik vind de excuses wel oprecht overkomen.Er wordt niet verwezen naar anderen, ze betrekken het op zichzelf. Dat vind ik volwassen en ook terecht, overigens. Als XS4All klant betaal ik de hoofdprijs, dus ik wil (verwacht) ook een topproduct. Ik neem aan dat XS4all zich dat ook realiseert en een passende compensatie geeft aan hun topklanten.
Wordt het niet eens tijd voor KPN om dat persbericht van "de storing is verholpen" terug te trekken? Ik lees vanuit het hele land dat er nog problemen zijn, inclusief mijn ouders die ook al 3 dagen offline zijn.
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Een foute software update waardoor alle 4 core-switches onderuit gingen. Kan het nu zo redundant zijn, als je alle POF's in één keer om zeep helpt heb je een probleemleuk_he schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 15:53:
[...]
Ik vraag me af of er nog een verklaring komt wat er nu aan de hand was. Want in principe is (volgens webwereld) ATM enigzinsreduanat uitgevoerd.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Van Solcon:
* Glacier heeft gelukkig geen last momenteel..
Nog steeds?Update Do 15 mei 15:00
Integenstelling tot de eerdere berichtgeving zijn de problemen nog niet geheel opgelost. Klanten die internet hebben via KPN of Bitstream kunnen hinder ondervinden.
* Glacier heeft gelukkig geen last momenteel..
XS4ALL* update 15 mei 17:00 uur
Op dit moment lijkt het netwerk stabiel te reageren op alle technische ingrepen. Wij monitoren de stabiliteit de komende dagen nog intensief, voordat wij het bericht afgeven dat de storing definitief is opgelost.
Voor die klanten waarvan de verbinding nog niet actief is adviseren wij het modem uit en weer aan te zetten. Mocht dit de verbinding niet herstellen, neem dan a.u.b. contact op met onze heldpesk.
Het telefoonnummer van de helpdesk is: 020-3987666. De helpdesk is geopend van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 20.00 uur en in het weekend van 12.00 - 17.00 uur.
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Ik heb de afgelopen dagen heel wat verhalen gehoord, maar vreemd genoeg werd daar steeds gesproken over Alcatel/Lucent-engineers. Dat klopt ook veel beter bij de apparatuur die ik in telefooncentrales heb zien staan. Die was creme-wit, niet groen of bruin van kleur. Met een rooie koffiekring op het deksel.-=bas=- schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 13:35:
I don't like facts. They have a liberal bias.
Bron? Liefst met details die niet vertaald zijn door woordvoerders.ralpje schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:13:
[...]
Een foute software update waardoor alle 4 core-switches onderuit gingen. Kan het nu zo redundant zijn, als je alle POF's in één keer om zeep helpt heb je een probleem
Dat is ook de reden dat de space shuttle zijn computers met elk andere technologie bouwde. Zodat het minder waarschijnlijk was dat alle systemen tegelijk onderuit gingen door 1 Minor software update
Toch blijft het vreemd. Als de software fout gaat zou je denken dat je binnen een paar uur een fallback kunt doen. In plaats daarvan kreeg men last van een domino effect
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Mensen,
Mijn router krijgt geen IP meer op een XS4ALL Only verbinding. Wanneer ik die oranje modem rechtstreeks aansluit op mijn pc, dan krijg ik wel een IP.
Ik snap er niets van, mijn instellingen zijn namelijk niet gewijzigd!
Wie weet wat dit zou kunnen zijn?
Mijn router krijgt geen IP meer op een XS4ALL Only verbinding. Wanneer ik die oranje modem rechtstreeks aansluit op mijn pc, dan krijg ik wel een IP.
Klopt je userID instelling nog wel in je modem?
Die was bij mij dinsdag ochtend ineens weg (stond adsl@xs4all.nl in ipv het correcte userID).
Die was bij mij dinsdag ochtend ineens weg (stond adsl@xs4all.nl in ipv het correcte userID).
Die heb ik niet nodig, want ik ben overgegaan van Demon naar XS4ALL (dat is door hun overgenmomen), ik zit nog via BBNED.DJ schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:24:
Ik heb nu een nieuwe draytek 2820 eraan hangen, en ik krijg met RFC 1483 LlcRouted geen IP in het modem/router. Stel ik hem in op RFC 1483 LlcBridged, dan krijg ik met mijn nieuwe 2820 rechtstreeks op de PC wederom wel een IP van XS4ALL.
Ik heb het idee dat de lijnen van KPN nog steeds aan het klapperen zijn.
Ik heb twee ADSL lijnen, één gaat via KPN Direct en de andere gaat via Hetnet/Planet.
De afgelopen dagen zijn beide lijnen constant online geweest, maar sinds, ik denk eergisteren, klappert de lijn van "KPN Direct" er om de 2-3 min heel even uit voor 5 sec.
De lijn die via Hetnet/Planet gaat heeft geen enkel probleem en gaat gewoon keihard door.
Ik wacht lekker af, de KPN Direct lijn wordt volgende week toch verhuist naar Telfort dus ik laat het lekker lopen.
Ik heb twee ADSL lijnen, één gaat via KPN Direct en de andere gaat via Hetnet/Planet.
De afgelopen dagen zijn beide lijnen constant online geweest, maar sinds, ik denk eergisteren, klappert de lijn van "KPN Direct" er om de 2-3 min heel even uit voor 5 sec.
De lijn die via Hetnet/Planet gaat heeft geen enkel probleem en gaat gewoon keihard door.
Ik wacht lekker af, de KPN Direct lijn wordt volgende week toch verhuist naar Telfort dus ik laat het lekker lopen.
Bij only schijnt het niet meer uit te makenDJ schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:24:
Dan zit je nog steeds op een KPN lijntjeXof schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:49:
Lijkt weer te werken.. maar... tis 'raar/traag' dat is geen 8mbit ik mag toch wel hopen dat ze dit ook gaan oplossen.
Actief: 0 dagen, 0:43:02
Modulatie: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 6.339
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 151,53 / 891,01
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,0 / 32,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 9,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 690 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.078 / 4
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 5.805 / 1
Actief: 0 dagen, 0:43:02
Modulatie: G.992.3 annex A
Bandbreedte (verzenden/ontvangen) [kbps/kbps]: 1.021 / 6.339
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [MB/MB]: 151,53 / 891,01
Uitgangsvermogen (verzenden/ontvangen) [dBm]: 12,0 / 19,0
Signaalverzwakking lijn (verzenden/ontvangen) [dB]: 17,0 / 32,0
SN-marge (verzenden/ontvangen) [dB]: 12,0 / 9,0
Leveranciers-ID (lokaal/extern): TMMB / BDCM
Frameverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Signaalverlies (lokaal/extern): 1 / 0
Voedingsverlies (lokaal/extern): 0 / 0
Verbindingsverlies (extern): 0
Foutseconden (lokaal/extern): 690 / 0
FEC-fouten (verzenden/ontvangen): 0 / 0
CRC-fouten (verzenden/ontvangen): 4.078 / 4
HEC-fouten (verzenden/ontvangen): 5.805 / 1
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ik begin mijn geduld toch wel nu te verliezen met Telfort. Mijn postcode is 7471. Al sinds dinsdag geen Intermet en Telefonie. Als er nou beter werd gecommuniceerd ! De korte mededelng op de Telfort site doet geen recht voor het probleem.
13-05-2008
Landelijke ADSL storing
Momenteel kunt u problemen ondervinden met uw ADSL verbinding.We zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.
Klantenservice internet
bron: http://klantenservice.int...l/manual.aspx?nodeid=7875
13-05-2008
Landelijke ADSL storing
Momenteel kunt u problemen ondervinden met uw ADSL verbinding.We zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Klantenservice internet
Weet iemand te verklaren dat als ik mijn Copperjet 1616 rechtstreeks op de PC aansluit, wél een IP krijg (het IP dat ik altijd al had), en als ik mijn router eraan hang dan helemaal NIETS krijg??
Dit is dus gebeurt sinds die uitval van het KPN netwerk.,..
Maak eens een netwerk tekening van hoe je het aangesloten hebt. Wellicht dat je verhaal dan duidelijker wordt.WiNlUx schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:22:
Weet iemand te verklaren dat als ik mijn Copperjet 1616 rechtstreeks op de PC aansluit, wél een IP krijg (het IP dat ik altijd al had), en als ik mijn router eraan hang dan helemaal NIETS krijg??
Overigens denk ik dat je dan eigenlijk een nieuw topic moet openen, maar ik kan het mis hebben natuurlijk
Ik heb vanavond een uur met de helpdesk aan de foon gezeten en mij werd verteld dat ik mijn modem (Zyxel) in router modus ingesteld moest worden ipv de bridge.WiNlUx schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:21:
Mensen,
Even wachten op de MAC sync en tada ik ben online, vraag me niet waarom je modem niet als bridge kan werken

Ex Demon klant uit Den Haag.
Welke extra info zou je willen dan? Ik werk zelf op zulke desks en soms ben je gewoon met iedereen bezig om de telefoon op te nemen, en het liefst nog bij te dragen aan een oplossing. Een nieuw bericht op de homepage is dan leuk, maar als zelfs de leverancier (KPN) de oorzaak niet weet, kan je weinig anders melden dan dat je ermee bezig bent.Svennos1 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:04:
Ik begin mijn geduld toch wel nu te verliezen met Telfort. Mijn postcode is 7471. Al sinds dinsdag geen Intermet en Telefonie. Als er nou beter werd gecommuniceerd ! De korte mededelng op de Telfort site doet geen recht voor het probleem.
13-05-2008
Landelijke ADSL storing
Klantenservice internet
Haha! Wat toevallig! Ik heb het dan zonder helpdesk gedaan, maar mij is het nu ook gelukt op jouw manier, en daarna nog ff wat prutsen met MAC adressen, en nu draait mijn gloednieuwe Draytek Vigor 2820nv als een tierelierNoodels schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:51:
[...]
Ik heb vanavond een uur met de helpdesk aan de foon gezeten en mij werd verteld dat ik mijn modem (Zyxel) in router modus ingesteld moest worden ipv de bridge.
Even wachten op de MAC sync en tada ik ben online, vraag me niet waarom je modem niet als bridge kan werken![]()
Ex Demon klant uit Den Haag.
Ik werk zelf ook in de IT en mijn ervaring is dat communicatie wonderen doet. Geef aan dat men nog steeds bezig is, probeer iets te vertellen over de voortgang. Al heb je nog niet de oplossing worden status updates vaak erg gewaardeerd, zeker bij langdurige incidenten.JJzD schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 20:53:
[...]
Welke extra info zou je willen dan? Ik werk zelf op zulke desks en soms ben je gewoon met iedereen bezig om de telefoon op te nemen, en het liefst nog bij te dragen aan een oplossing. Een nieuw bericht op de homepage is dan leuk, maar als zelfs de leverancier (KPN) de oorzaak niet weet, kan je weinig anders melden dan dat je ermee bezig bent.
Verwijderd
heb jij dit nu na de storing, of toevallig ook sinds de omschakeling op Only?WiNlUx schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 18:21:
Mensen,
Ik had namelijk ook opeens het probleem dat ik mijn modem niet meer bridged kon gebruiken. Bij xs4all over KPN ging het perfect, met only niet meer terwijl er niks veranderd was... Wel jammer.
Verwijderd
Niks is inderdaad erger dan onwetendheid. Je weet dat er wat is niet wat het werkt niet en je weet ook niet wanneer het gaat werken je kunt niets doen. Dat vreet. Een beetje info doet dan zoveel goed.Svennos1 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:40:
[...]
Ik werk zelf ook in de IT en mijn ervaring is dat communicatie wonderen doet. Geef aan dat men nog steeds bezig is, probeer iets te vertellen over de voortgang. Al heb je nog niet de oplossing worden status updates vaak erg gewaardeerd, zeker bij langdurige incidenten.
Vergeet ook niet dat veel mensen die op zoek zijn naar informatie ook anderen weer informatie verschaffen. Mensen bellen toch het eerst met hun IT afdeling of leverancier en niet eens met de provider.
Ik zit nu al een tijdje naar mijn ping lijsten te kijken.. lijkt nu goed te gaan.Noodels schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 22:03:
Hebben meer mensen nu nog last van verbindings uitval zo nu en dan?
Mijn lijn (Speedlinq KPN) en een lijn van een vriendin (Orange KPN netw) klappen er net gelijktijdig uit....Xof schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:35:
[...]
Ik zit nu al een tijdje naar mijn ping lijsten te kijken.. lijkt nu goed te gaan.
Zit nu op Chello, lang leve redundantie...
Hoop niet dat we een herhaling ingaan maar dat dit een of andere update is waar ze mee bezig zijn!
Verwijderd
Solcon-klant hier, ik heb totaal geen last gehad van de storing. Tot 23:30 vanavond, toen viel m'n ATM weg.....
Bij mij viel de verbinding net ook weer even 10 sec weg. Dus het is nog niet helemaal opgelost blijkbaar.DJSmiley schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 23:45:
[...]
Mijn lijn (Speedlinq KPN) en een lijn van een vriendin (Orange KPN netw) klappen er net gelijktijdig uit....
Zit nu op Chello, lang leve redundantie...
Hoop niet dat we een herhaling ingaan maar dat dit een of andere update is waar ze mee bezig zijn!
Ik ben blij dat ik een tweede lijn heb die wel stabiel blijft, kan ik iig nog normaal online gamen.
Nu wel verbinding maar nog niet stabiel, ook heb ik nogsteeds 6-6.5mbit ipv 8mbit. Zaterdag maar weer eens bellen hoe dat nou zit.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
XS4ALL heeft denk ik alle klanten een brief gestuurd. Wel goed van ze vind ik.

clickable

clickable
[ Voor 5% gewijzigd door Graham op 16-05-2008 11:15 ]
AH, vandaag moet hier de brievenbus dus gaan klapperen met post van XS4ALL?
Als volgens die brief die hierboven die vandaag binnen moet komen, er een aparte bezorging plaatsvinden.
Toch een Appeltaart hum
?
Als volgens die brief die hierboven die vandaag binnen moet komen, er een aparte bezorging plaatsvinden.
Toch een Appeltaart hum
Jup maar nog geen pakket ofzo ontvangen...meestal na 13.00 uur hierzo.Ariën Clay schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:24:
AH, vandaag moet hier de brievenbus dus gaan klapperen met post van XS4ALL?
Toch een Appeltaart hum?
Ook stond er geen code op deze brief maar dat zal misschien wel bij dat pakket zitten...mits het een appeltaart is
Verwijderd
Volgens mij heb ik hier ook last van de storing .
Ik heb een Telfort tot 20mb abbo sinds januari 2008 en zat tot vorige week altijd op 1,6 mb download.
Sinds vorige week kom ik ineens niet meer hoger dan 1,3 mb, modem reset gegeven (software & hardware) maar ik haal mijn oude snelheid niet meer. Verder niets veranderd.
Zou dit nog steeds aan een brakke Kpn lijn liggen ??
Ik heb een Telfort tot 20mb abbo sinds januari 2008 en zat tot vorige week altijd op 1,6 mb download.
Sinds vorige week kom ik ineens niet meer hoger dan 1,3 mb, modem reset gegeven (software & hardware) maar ik haal mijn oude snelheid niet meer. Verder niets veranderd.
Zou dit nog steeds aan een brakke Kpn lijn liggen ??
Nope, echt na de storing...Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:45:
[...]
heb jij dit nu na de storing, of toevallig ook sinds de omschakeling op Only?
Ik had namelijk ook opeens het probleem dat ik mijn modem niet meer bridged kon gebruiken. Bij xs4all over KPN ging het perfect, met only niet meer terwijl er niks veranderd was... Wel jammer.
Hier in posctcodegebied 6566 ligt mijn telfort er nog steeds volledig uit sinds 3 dagen.
Ik krijg geen IP adres meer.
Ik krijg geen IP adres meer.
[ Voor 14% gewijzigd door supersatan op 16-05-2008 12:26 ]
die brief is denk ook iets te vroeg gestuurd (geen idee of ik hem al ontvangen heb)
maar kwa inhoud kunnen ze hem beter sturen als de verbinding weer werkt....
maar kwa inhoud kunnen ze hem beter sturen als de verbinding weer werkt....
Hier ook nog steeds geen verbinding, en geen mogelijkheid om de helpdesk te bereiken, continue in gesprek, sinds de storing voor het eerst was verholpen volgens KPN op woendag helemaal geen internet meer gehad, en nu nog steeds niet, op dinsdag en woensdag overdag viel de verbinding ook om de zoveel tijd volledig weg..
Ik wil geld zienGraham schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:14:
XS4ALL heeft denk ik alle klanten een brief gestuurd. Wel goed van ze vind ik.
[afbeelding]
clickable
Je kunt nu kiezen tussen een voip usb telefoon of een shirt met xs4all erop.
Burp
De grootste maat t-shirt die ze hebben is XL. Dus voor mij valt er niets te kiezen.Wii4all schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:38:
[...]
Ik wil geld zien
Of Microsoft productenWii4all schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:38:
[...]
Ik wil geld zien
http://www.microsoft.com/...windows/promo/xs4all.aspx
Tja, ik vind het wel een nette oplossing. Natuurlijk wil iedereen liever geld zien maar daar heb je geen recht op; zo simpel is het. Er staat nergens in je contract dat je recht hebt op een vergoeding bij 'n storing van gemiddeld twee dagen, dus het is al netjes dat ze uberhaupt iets ter compensatie doen. Natuurlijk snap ik wel dat mensen toch graag geld zien, maar dat is voor Xs4All duurder (ik gok dat een voiptelefoon of tshirt aanzienlijk goedkoper zijn dan bijv de helft v/d maandkosten vergoeden, gezien de massa-inkoop ervan) en dus minder wenselijk vanuit hun perspectief. En nogmaals: je hebt nergens recht op, dus ga zo'n recht dan ook niet 'claimen'
Even for the record: Als Telfort klant heb ik zelf de storing ook net zo hard voor mijn kiezen gekregen. Van dinsdagochtend 7.00 tot woensdagmiddag 14.00 zat ik zonder internet, zoals de meeste mensen, en heb er dus net zo hard last van gehad als de anderen hier (m.u.v. enkelen die echt ongelukkig zijn
). Echter, Telfort komt níet met een compensatie i.t.t. bijv Xs4All, dus wat dat betreft gaat een "het kan altijd nog slechter" hier wel op imo.
Even for the record: Als Telfort klant heb ik zelf de storing ook net zo hard voor mijn kiezen gekregen. Van dinsdagochtend 7.00 tot woensdagmiddag 14.00 zat ik zonder internet, zoals de meeste mensen, en heb er dus net zo hard last van gehad als de anderen hier (m.u.v. enkelen die echt ongelukkig zijn
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
Ik denk dat je een beetje in de war bent, het gaat hier om cadeau's ter ere van het 15 jarig bestaan van XS4ALL en heeft niet met compensatie te maken.Thijs_O schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:58:
Er staat nergens in je contract dat je recht hebt op een vergoeding bij 'n storing van gemiddeld twee dagen, dus het is al netjes dat ze uberhaupt iets ter compensatie doen. Natuurlijk snap ik wel dat mensen toch graag geld zien, maar dat is voor Xs4All duurder (ik gok dat een voiptelefoon of tshirt aanzienlijk goedkoper zijn dan bijv de helft v/d maandkosten vergoeden, gezien de massa-inkoop ervan) en dus minder wenselijk vanuit hun perspectief.
Update XS4All website:
14-05-2008
Categorie: Bedrijfsnieuws
* update 16 mei 15:00 uur
De internetstoring is nog niet definitief opgelost. Het merendeel van de getroffen klanten heeft weer internet, maar een paar duizend nog niet.
De komende dagen worden er maatregelen genomen om de stabiliteit van het netwerk te verbeteren. Het kan voorkomen dat uw internetverbinding hierdoor kort wordt onderbroken. In dat geval maakt het modem automatisch weer verbinding met internet.
14-05-2008
Categorie: Bedrijfsnieuws
* update 16 mei 15:00 uur
De internetstoring is nog niet definitief opgelost. Het merendeel van de getroffen klanten heeft weer internet, maar een paar duizend nog niet.
De komende dagen worden er maatregelen genomen om de stabiliteit van het netwerk te verbeteren. Het kan voorkomen dat uw internetverbinding hierdoor kort wordt onderbroken. In dat geval maakt het modem automatisch weer verbinding met internet.
Verwijderd
Internet van xs4all is nog steeds niet dan wat ik er van gewend ben. Veel internetpagina's openen niet en moet je refreshen om ze fatsoenlijk te kunnen browsen, hebben dit meer mensen? Modem heb ik al 3x van stroom gehaald maar dat maakt verder ook niet uit.
Klinkt als een klapperende verbinding. Log eens in je modem in (als dat kan) en kijk eens of hij steeds dis-coonect?Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:14:
Internet van xs4all is nog steeds niet dan wat ik er van gewend ben. Veel internetpagina's openen niet en moet je refreshen om ze fatsoenlijk te kunnen browsen, hebben dit meer mensen? Modem heb ik al 3x van stroom gehaald maar dat maakt verder ook niet uit.
Zo niet, dan is het vermoedelijk iets buiten dit netwerkprobleem.
Verwijderd
Op alle PC's of alleen die van jou ? Ik weet wel dat de proxy server van xs4all regelmatig hapert, misschien dat je die eens moet uitzetten.Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 16:14:
Verwijderd
Sinds vanmiddag 13.00 ook geen (stabiel) Telfort internet meer. (Postcode 3192)
Ik merkte de laatse week al dat de verbinding langzamer geworden was maar nu valt de verbinding elke 5 min. even weg. Volgens de helpdesk van Telfort heb ik geen stabiel DSL singaal meer en dat kan 5 tot 10 werkdagen duren . Vind het een vreemd verhaal , de eerste 3 maanden werke alles perfect. Compensatie krijg je bij Telfort pas na 2 maanden !! helaas.
Ik denk dat ik maar een klein abbo van chello erbij neem als backup, die upc rommel hangt nog aan de muur
Ik merkte de laatse week al dat de verbinding langzamer geworden was maar nu valt de verbinding elke 5 min. even weg. Volgens de helpdesk van Telfort heb ik geen stabiel DSL singaal meer en dat kan 5 tot 10 werkdagen duren . Vind het een vreemd verhaal , de eerste 3 maanden werke alles perfect. Compensatie krijg je bij Telfort pas na 2 maanden !! helaas.

Ik denk dat ik maar een klein abbo van chello erbij neem als backup, die upc rommel hangt nog aan de muur
Eindelijk, sinds een uur weer internet! Gisteren meer dan een uur aan de lijn gehangen en vandaag ruim een uur en drie kwartier. Om gek van te worden. Had alle mogelijke instellingen al geprobeerd, maar kreeg het maar niet aan de gang. Volgens de helpdeskmedewerkers die ik kortstondig aan de lijn had, moest de VPI op 0 ingesteld worden, terwijl dat in mijn naar Pro getweakte SpeedTouch Home modem niet mogelijk was. Uiteindelijk ben ik er na lang puzzelen achter gekomen dat de VPI 0 tm 7 intern waren toegewezen aan de voorbereide ATM connector. Na het wissen van deze toewijzingen via een telnet-sessie en de CLI kon ik uiteindelijk een bridge entry maken met VPI=0 en VCI=34, waarna alles weer normal functioneerde. Dit was bij XS4ALL uiteraard niet bekend, want het is "een nogal oud modem". Blijft de vraag, die men bij XS4ALL ook niet kon beantwoorden hoe het dan mogelijk was, dat mijn automatische migratie van HCCnet naar XS4ALL in juni 2006 probleemloos is verlopen. Tot aan de storing van dinsdag heb ik geen minuut downtime gehad.
Misschien omdat je op andere ATM hardware en/of software terecht bent gekomen na de storing die niet meer werkt met je oude instellling?Knight_1961 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:19:
Eindelijk, sinds een uur weer internet! Gisteren meer dan een uur aan de lijn gehangen en vandaag ruim een uur en drie kwartier. Om gek van te worden. Had alle mogelijke instellingen al geprobeerd, maar kreeg het maar niet aan de gang. Volgens de helpdeskmedewerkers die ik kortstondig aan de lijn had, moest de VPI op 0 ingesteld worden, terwijl dat in mijn naar Pro getweakte SpeedTouch Home modem niet mogelijk was. Uiteindelijk ben ik er na lang puzzelen achter gekomen dat de VPI 0 tm 7 intern waren toegewezen aan de voorbereide ATM connector. Na het wissen van deze toewijzingen via een telnet-sessie en de CLI kon ik uiteindelijk een bridge entry maken met VPI=0 en VCI=34, waarna alles weer normal functioneerde. Dit was bij XS4ALL uiteraard niet bekend, want het is "een nogal oud modem". Blijft de vraag, die men bij XS4ALL ook niet kon beantwoorden hoe het dan mogelijk was, dat mijn automatische migratie van HCCnet naar XS4ALL in juni 2006 probleemloos is verlopen. Tot aan de storing van dinsdag heb ik geen minuut downtime gehad.
Ik roep ook maar wat hoor, heb er niet zo heel veel verstand van, maar dat lijkt me de meest voor de hand liggende oorzaak, dat er door de storing (en de oplossing daarvan) iets veranderd is waardoor het niet meer werkte.. Het was immers een ATM storing, en VPI/VCI zijn ATM instellingen.. Voor de rest is het ook wel een beetje raar dat je geen VPI=0 kon invoeren in 1e instantie, maar mij zegt zo'n getweakte Speedtouch Home echter ook weinig, ken hem ook alleen maar van vroeger standaard met VPN verbinding..
Misschien wordt het eens tijd om zo'n idd nogal oud modem te vervangen voor een mooie nieuwe Fritzbox? Kost je niks als je je contract met 1 jaar verlengt bij XS4ALL..
[ Voor 19% gewijzigd door Inflatable op 16-05-2008 21:48 ]
Verwijderd
Zojuist weer wat dingen getest en nu doet internet weer normaal
had toch iets met die storing te maken had er daarvoor ook geen last van. Toch bedankt voor de reacties !
Ik zie de problemen met XS4ALL Only bij m'n vader, maar hij gaat binnenkort een kpn internet-plus-bellen abbo gebruiken en het is lastig te ontdekken of xs4all nu al is afgelopen.. de nieuwe kpn router is namelijk kapot.
Zijn xs4all verbinding geeft vanaf ergens begin deze week een uitgebreide melding (op firefox pc en ook safari mac) "Er is een probleem met uw ADSL verbinding geconstateerd" met het logo van xs4all erboven..en nog wat verdere info zoals modem resetten... ben benieuwd of dit wijst op zijn persoonlijke omstandigheden met overstappen van provider of met deze netwerk storing.. Herkent iemand deze melding? kan ff geen screenshot maken ivp netwerk problemen
Zijn xs4all verbinding geeft vanaf ergens begin deze week een uitgebreide melding (op firefox pc en ook safari mac) "Er is een probleem met uw ADSL verbinding geconstateerd" met het logo van xs4all erboven..en nog wat verdere info zoals modem resetten... ben benieuwd of dit wijst op zijn persoonlijke omstandigheden met overstappen van provider of met deze netwerk storing.. Herkent iemand deze melding? kan ff geen screenshot maken ivp netwerk problemen
Nou het gedonder begint weer, om ~2300 ineens verbinding weg (midden in raid sinds dagen - wow) en nu net weer (even) verbinding, ineens is mijn 780 ook al zijn instellingen kwijt... en wil nu ook niet meer connecten. Nu zit ik op een 546 en heb het weer aan de praat.
Ook valt me op dat ik steeds meer wegzak, waar ik in maand april nog 8 mbit haalde (8192 dus max) zakte ik nu gewoon onder de 6mbit (5912 ofzo) ik krijg hier werkelijk een slappe van, morgen dus weer vanaf 12 uur bellen met xs4all, en hopen dat er nu eens wat aan gedaan wordt ik snap niet dat dit zomaar kan, je moet mijn klanten eens horen als er iets niet naar behoren werkt dan kom ik echt niet weg met 'oh zet het systeem maar uit' ivm 'oh meneer zet uw lijn maar op 4mbit dan doet hij het weer wel'.
Waarom had ik vorige maand nog 8mbit en nu niet meer, centrale? modem(lijkt me stug dat ik met 2 compleet nieuwe modems en met 3 oudere gewoon geen 8mbit krijg)? Er is in mijn woning niets verandert bijgeplaatst of weggehaald dat mijn verbindings snelheid zou kunnen beinvloeden. Ik heb puur om te testen met/zonder splitter, alle kabels vervangen, modems vervangen en getest bij andere waar deze wel gewoon hun snelheden halen varierend van 8 tot 20mbit.
Er moet dus iets 'extern' verandert zijn waardoor mijn snelheid beinvloed wordt daarbij ook stabiliteit, waarom is het zo moeilijk om 'garantie' te verhalen op een product als dit, is mijn camera defect binnen garantie stuur ik deze op krijg ik een nieuwe of deze wordt gefixt, adsl ... je kan hoog of laag springen maar NIEMAND zal ook maar de moeite nemen.
Ook valt me op dat ik steeds meer wegzak, waar ik in maand april nog 8 mbit haalde (8192 dus max) zakte ik nu gewoon onder de 6mbit (5912 ofzo) ik krijg hier werkelijk een slappe van, morgen dus weer vanaf 12 uur bellen met xs4all, en hopen dat er nu eens wat aan gedaan wordt ik snap niet dat dit zomaar kan, je moet mijn klanten eens horen als er iets niet naar behoren werkt dan kom ik echt niet weg met 'oh zet het systeem maar uit' ivm 'oh meneer zet uw lijn maar op 4mbit dan doet hij het weer wel'.
Waarom had ik vorige maand nog 8mbit en nu niet meer, centrale? modem(lijkt me stug dat ik met 2 compleet nieuwe modems en met 3 oudere gewoon geen 8mbit krijg)? Er is in mijn woning niets verandert bijgeplaatst of weggehaald dat mijn verbindings snelheid zou kunnen beinvloeden. Ik heb puur om te testen met/zonder splitter, alle kabels vervangen, modems vervangen en getest bij andere waar deze wel gewoon hun snelheden halen varierend van 8 tot 20mbit.
Er moet dus iets 'extern' verandert zijn waardoor mijn snelheid beinvloed wordt daarbij ook stabiliteit, waarom is het zo moeilijk om 'garantie' te verhalen op een product als dit, is mijn camera defect binnen garantie stuur ik deze op krijg ik een nieuwe of deze wordt gefixt, adsl ... je kan hoog of laag springen maar NIEMAND zal ook maar de moeite nemen.
Vandaag nog wat gedoe gehad, modem helemaal uit moeten zetten en vanaf een uur of 18 redelijk stabiel in de lucht...