☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Mijn verbinding 'klappert' ook al de hele ochtend. Hopelijk is het snel opgelost. Het lijkt weer op een defecte router/switch, omdat het verkeer ver vóór de dslam al stopt (van buiten naar binnen, dan)...Ariën Clay schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 08:44:
http://www.xs4all.nl/nieu...storingen&id=3305&taal=nl
Zojuist is mijn verbinding ook even 5 minuten van de aardbol geweest, en 15 min daarvoor toen ik net wakker was, werd de verbinding ook automatisch gereset.
Onze verbinding (Heerenveen) ligt er ook al de hele ochtend uit. We hebben in totaal 10 minuten internet gehad. Hele kantoor ligt plat. We hadden eigenlijk over 10 minuten een presentatie moeten geven in Groningen van een tool die via ASP op onze server werkt ... overmacht noemen ze datLeLo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 09:09:
[...]
Mijn verbinding 'klappert' ook al de hele ochtend. Hopelijk is het snel opgelost. Het lijkt weer op een defecte router/switch, omdat het verkeer ver vóór de dslam al stopt (van buiten naar binnen, dan)...
Zit nu lekker via mijn Nokia te internetten
"Ja de email werkt wel, maar ik kan het internet niet op".
Exchange stuurt die zooi wel weg als het weer werkt, als het straks thuis maar weer werkt, ik wil even gta4 online spelen dan
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
*internet vrolijk verder met de tytn2
[ Voor 13% gewijzigd door Nimoleda op 13-05-2008 11:03 ]
If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
*empty*
Verwijderd
Locatie Alkmaar
1
2
3
| Wachtrij Helpdesk op dit moment Wachtrij Status 0 Het is rustig |
Je zou verwachten dat de telefoons roodgloeiend zouden moeten staan
Duurt overigens erg lang voordat het gefixed is vind ik.
Verwijderd
Hopelijk blijft het.
Edit: hij is weer down...
Edit2: up
Ik heb sinds vandaag wel een hogere snelheid. Ik zat eerst steeds op 7400kbit down en nu opeens op een dikke 7600kbit down. Een klein verschil maar toch apart dat het nu wel opeens hoger is. Ook mijn Noisemargin bij down is 1 hoger, ipv 6 nu 7.
Ik dacht eerst dus dat ik gewoon tot 7400 gelimiteerd was vanwege de afstand. Zou het nu een andere reden hebben (bv minder mensen online door storing), of is het toeval?
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2008 13:59 ]
Als je ze belt begrijp je het wel, de helpdesk reageerde vanochtend gewoon helemaal nietTachyon schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 11:49:
Je zou verwachten dat de telefoons roodgloeiend zouden moeten staan
Duurt overigens erg lang voordat het gefixed is vind ik.
hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik
Nope, hoorn ligt v/d haak... als je helpdesk belt, krijg je een bezettoon.... niet eens een menu ofzo.Superseb schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:07:
Zal wel een bandje opstaan met een melding.
Blij dat we ook een bbeyond lijn hebben, die doet het tenminste wel gewoon
Ik vermoed dat de centrale van Xs4all een beetje is overbelast.segil schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:30:
[...]
Nope, hoorn ligt v/d haak... als je helpdesk belt, krijg je een bezettoon.... niet eens een menu ofzo.
Maja zal wel weer goed komen, ik word wel met de dag nieuwsgieriger naar wat ik in de bus ga krijgen!
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Waarschijnlijk gebruiken ze VOIPsegil schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 12:30:
[...]
Nope, hoorn ligt v/d haak... als je helpdesk belt, krijg je een bezettoon.... niet eens een menu ofzo.

nieuws: KPN kampt met landelijke adsl-storing
[ Voor 48% gewijzigd door Tachyon op 13-05-2008 13:25 ]
Geen antwoord.
Dacht ik ook tactisch te doen, tot ik me na een uurtje bedacht dat mijn router ping-requests blokkeerdnetblade schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:37:
Maar even een ping -t richting huis gestuurd, hij is nu al 3 uur bezig![]()
Geen antwoord.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die van mij niet meer, ik tweak die speedtouch modems altijd een beetje zodat deze doen wat ik wil dat ze doen.SinergyX schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 13:50:
[...]
Dacht ik ook tactisch te doen, tot ik me na een uurtje bedacht dat mijn router ping-requests blokkeerd
Edit: misschien had ik de vorige pagina even moeten lezen
[ Voor 19% gewijzigd door bcd87 op 13-05-2008 15:06 ]
Langste storing ooit bij KPN voor mij, Versatel was goed in downtime, Xs4all niet
Verwijderd
Ik heb trouwens sinds ongeveer een week al regelmatig haperingen in m'n internetverbinding, met name 's nachts. Iemand anders hier ook?
Het probleem lag toch bij kpn?
Who is John Galt?
Ook heb ik de bezettoon al gehad bij de helpdesk...
Maar goed dat ik hier en op nu.nl even kijk wat er loos is, scheelt me weer een hoop gebel & gestress.
Dit is de eerste storing die ik bij KPN of XS4ALL meemaak, btw.
Niet alleen in de nacht maar vrijwel continu de laatste week.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:16:
Ik heb trouwens sinds ongeveer een week al regelmatig haperingen in m'n internetverbinding, met name 's nachts. Iemand anders hier ook?
5 minuten verbinding en dan hoppa weer 2 minuten geen verbinding.
Dacht al dat het aan mijn modem lag ofzo
(ook Den Haag)
[ Voor 3% gewijzigd door Noodels op 13-05-2008 18:52 ]
Ik al ruim een half jaar. Dacht eerst dat er bij ons intern stroomnetwerk wat verkeerds zat, maar na wat testen lijkt het toch meer in de externe lijn te zitten en ga ik toch maar binnenkort Xs4all eens bellen.Verwijderd schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:16:
Overgens lijkt de storing van vandaag hier (Alkmaar) verleden tijd te zijn. Ik heb inmiddels 2½ uur weer internet.
Verwijderd
Ook mijn colo in het XS4ALL/KPN datacenter te Amsterdam heeft voor zover ik kan zien geen downtime gehad.
Blijkbaar geluk gehad...
Ik wacht ook nog steeds op de 1 April snelheidsverhoging. Ik had een mailtje gestuurd naar de helpdesk. Het zou blijkbaar nog tot mid-Juni kunnen duren volgens hen.
Ik heb wel een DSL Connection, dus zie me verbindingssnelheid e.d.. Maar bij de Gateway staat verschijnt niks. Als ik op de button "Connect" klik dan connect hij dus mooi niet
Iemand anders met dezelfde problemen op dit moment?
xs4all helpdeks bellen haalt niet zoveel uit op dit moment. Krijg geen gehoor. Erg jammer dit.
En wireless verbinding 'lenen' is ook niet optimaal
Tja heb je met een storing.Phenomenon1985 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:45:
Ik vroeg me af... zijn er nu nog mensen die geen verbinding kunnen maken? Mijn verbinding ligt er al 3 dagen uit! Ik heb een Linksys DSL gateway die het tot voorkort altijd prima heeft gedaan
Ik heb wel een DSL Connection, dus zie me verbindingssnelheid e.d.. Maar bij de Gateway staat verschijnt niks. Als ik op de button "Connect" klik dan connect hij dus mooi niet
Iemand anders met dezelfde problemen op dit moment?
xs4all helpdeks bellen haalt niet zoveel uit op dit moment. Krijg geen gehoor. Erg jammer dit.
Maar heb even een kabel van 30 m naar de buurman gelegd kan ik tenminste mijn opdrachten voor morgen uitprinten.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
De afgelopen maanden sinds februari heb ik ook een probleem dat afentoe mijn internet verbinding zomaar wegviel. Meestal rond 2.00 s'nachts en altijd rond hele uren. Ik dacht dat het aan mijn verouderde SMC modem Router (4 jaar oud) lag. Maar daar begin ik nu aan te twijfelen. Hiervoor jaren lang geen enkel probleem met xs4all (en Only) gehad.
Hopelijk word dit probleem ook gelijk vanacht opgelost.
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
GPRS doet het hier idd ook niet (zowel Vodafone Live als Orange World weigeren dienst atm).ScuL schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:33:
GPRS kan ik niet verbinden (Vodafone dienst is overbelast..) pff
Terwijl ik - ook in Hilversum - met XS4All only (en geen KPN) wel de sjaak ben/was.marco899 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 20:38:
Hier is hilversum via kpn isdn met xs4all provider totaal geen last. Toch vreemd als meer dan 99% van het adsl plat ligt.
moet niet al te lang duren. zit ff via een crappy onbeveiligd netwerkje die er vaak uitvliegt
Verder hele dag al geen internet meer (woerden).
Erg vervelend, maar helaas weinig aan te doen.
Gelukkig nog 2 buurmannen waar ik mijn internet vandaan kan halen (infrastructuur ligt er toch niet voor niks
EDIT: xs(2).xs4all.nl ook niet (ssh servers), webmail niet..... gaat lekker daar.
Zouden ze een webcam hebben in hun datacenter? Zou die nu best wel is willen zien.
[ Voor 22% gewijzigd door hp197 op 13-05-2008 21:59 ]
Jij hebt tenminste nog iets. Hier geen enkel draadloos netwerk beschikbaar..robertobadjo schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 21:20:
hier al de hele dag geen internet
moet niet al te lang duren. zit ff via een crappy onbeveiligd netwerkje die er vaak uitvliegt
Nouja, behalve dat van mezelf, maarja, daar had ik nu even weinig aan
Ik vind het vreemd dat het zo lang moest duren, heb net weer een paar minuten internet. Ik hoop dat KPN snel achter de oorzaak van de storing komt. Mijn upload snelheid is er sinds de storingen ook op achteruit gegaan. Hij traint lager in..vreemd.
En over storing gesproken, het uitvallende internet in de nacht komt me ook bekend voor. Onlangs een paar keer gehad. Niet heel vervelend verder ofzo, maar hoe stabieler hoe beter.
Ik ga mijn post nog even wat langer maken, want ik haalde na de upgrade met mijn Speedtoch 510 800kbps up en 4992 kbps down..met mijn Speedtouch 546 736kbps up en 5270kbps down..
Enig idee hoe het komt dat de 546 lager intraint qua upload en hoger qua download? En zijn er manieren om die upload iets hoger te krijgen?
Idemdito, erg leuk, hopelijk komt die vanavond wel weer up, Want dit UMTS gedoe is leuk voor onderweg, maar thuis wil ik wel wat snellers.Phenomenon1985 schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 22:51:
[...]
Dank voor het uitzoeken : ) ja wordt op een gegeven moment paranoide haha. Eigenlijk mag ik nog van geluk spreken dat een buurman zijn wifi connectie open heeft staan. Helaas kan ik op mijn vista pc's niet connecten (argh > dus geen WOW vanaaf)
Hij doet het btw nog steeds niet. Echt schandalig al zeg ik hetzelf. Nu ik hier zo lees ben ik niet de enige die de afgelopen periode last had van wegvallende connecties. Meestal volstaat een nieuwe connect of een reset van de modem. Het is wel hoog irritant tbh
Ik heb trouwens wel gewoon een DSL connection. Alleen geen gatewayerg raar dus. Ik zie wel me up/down van de verbinding maar kan niet connecten.
Ik heb een open WLAN gevonden, die eerst heel zwak was, maar na een telnetoperatie hier best goed binnenkomt! ^^ De ontvanger hangt buiten aan het frans balkon!
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Ik check net de xs4all website, en zie alleen dat ze blij zijn dat ze 15 jaar bestaan. Beetje jammer van de duurste provider met de oh zo goede support...
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
*empty*

Ik vind de communicatie vanuit Xs4all ook erg slecht. Er staat al sinds het begin van de storing dezelfde melding, zonder enige vorm van status-updates.
[ Voor 28% gewijzigd door Mr Magic op 14-05-2008 06:52 ]
Storing - Landelijke storing Bitstream [13-5]
Starttijd - 08.15
Eindtijd - ?
Update 1:
De hoofdstoring is opgelost. Bitstream brengt gefaseerd de xDSL verbindingen van klanten on-line.
Probleem:
Er is een landelijke storing met Bitstream.
Er is geen internet mogelijk of de internet verbinding kan wegvallen.
Er is wel ADSL signaal.
Bitstream is bezig het probleem te verhelpen.
Onze excuses voor het ongemak.
*empty*
Nu blijkt dus dat (Solcon i.i.g.) de mensen gefaseerd online brengt. Dit betekent dat we weer expres offline zijn gegooid?
*empty*
Je vraagt je toch af wat er zo verschrikkelijk mis kan gaan.
Signatures zijn voor boomers.
Alles heeft er hier 24+ uur uitgelegen, en op mijn werk ook... Erg onhandig als alle locaties via VPN op een centrale server hun mail/administratie e.d. doen. De ICT man daar was gister iig not amused.
[ Voor 12% gewijzigd door BamSlam_ op 14-05-2008 08:36 ]
Sony A7R4+A7III, Sigma 35mm f1.4 ART, Tamron 17-28mm f2.8, Sony 85mm f1.8, Sony G II 70-200mm f2.8, Minolta 35-70mm f3.5
Ja idem, DSL werkt gewoon, maar het inloggen op het daadwerkelijke internet doet gewoon helemaal niets.BamSlam_ schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 08:35:
Hier ook nog steeds down (omgeving Amersfoort). Bagger. Volgens modem is dsl-link wel up, maar inloggen voor de internetverbinding lukt niet.Edit: dit was dus na reboot vanochtend.
Echt belachelijk dit, enige informatievoorziening haal ik hier vandaan.
Pay peanuts get monkeys !
Nouja zal wel ernstig zijn als ze het niet snel kunnen verhelpen
Uiteraard zullen ze niet weten hoe lang dat duurt maar wat meer informatie en wellicht een update eens in de zoveel tijd zou niet verkeerd zijn. Geef mij in ieder geval het gevoel dat er aan gewerkt wordt ook al ligt het bij KPN.
Verwijderd
Heb hier een zakelijke KPN-bitstreamlijn van Solcon maar heb totaal geen problemen gehad. Geheel landelijk is het dus ook niet blijkbaar.MR_VIPER schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 06:55:
Solcon heeft toevallig wel een status update geplaatst. Summier maar het is iets. Melding van Solcon:
Storing - Landelijke storing Bitstream [13-5]
Starttijd - 08.15
Eindtijd - ?
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2008 09:15 ]
Waar staat:
In onze monitoring tools zien wij dat er problemen zijn op een van de KPN interconnects. Hierop hebben wij contact opgenomen met KPN en deze meldt dat de storing van gisteren 13 mei is teruggekeerd. KPN onderzoekt het probleem en is in gesprek met de leverancier voor een oplossing.
Er is helaas nog geen einddtijd bekend.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Jah precies die heeft xs4all ook maar die staat er dus al 24 uur op. Dus wel eens tijd voor een update.Verwijderd schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:08:
[...]
Heb hier een zakelijke KPN-bitstreamlijn van Solcon maar totaal geen problemen gehad. Geheel landelijk is het dus ook niet blijkbaar.
Dit soort updates inderdaad!
Hm, lijkt erop dat dit hoofdzakelijk dus bitstream verbindingen betrof?
[ Voor 24% gewijzigd door SinergyX op 14-05-2008 09:18 ]
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Enkele klanten hebben weer een werkende verbinding. Helaas is het probleem nog niet overal verholpen waardoor het meerendeel van onze klanten nog steeds een verbrekende XS4ALL Only en/of Business DSL verbinding ervaren. KPN/Bitstream stelt alles in het werk om de storing zo spoedig mogelijk op te lossen.
Onze excuses voor het ongemak.
Bron ; Xs4all.nl
Bij je energie levering krijg je een compensatie als het na een x aantal uren geen stroom wordt geleverd.
Staat niet in de voorwaarden, wel als je een bdsl lijn hebt natuurlijk.ChiMan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:19:
Hebben mensen die last hadden van de storing gisteren recht op compensatie?
Bij je energie levering krijg je een compensatie als het na een x aantal uren geen stroom wordt geleverd.
Vorige keer heeft XS4all dit enkel uit coulance gedaan, kreeg ik 14 euro terug oid (foutje bij overzetten van abbo, vanuit overname cistron).ChiMan schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:19:
Hebben mensen die last hadden van de storing gisteren recht op compensatie?
En je hebt natuurlijk energie nodig voor je koelkast/vriezer/koken, dus als men geen energie kan leveren is men het zaakie.
En ik ben van mening dat bedrijven ook niet afhankelijk kunnen zijn van internet.
Want vertel mij dan eens hoe datzelfde bedrijf 15 a 20 jaar geleden werkte.
[ Voor 30% gewijzigd door RollieBollie op 14-05-2008 09:31 ]
Tijden veranderen, of weet jij nog een bedrijf waar enkel typmachines staan?RollieBollie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:27:
Helaas is het nog steeds zo dat Internet geen levensbehoefte is.
En je hebt natuurlijk energie nodig voor je koelkast/vriezer/koken, dus als men geen energie kan leveren is men het zaakie.
En ik ben van mening dat bedrijven ook niet afhankelijk kunnen zijn van internet.

Je maakt zeker nog gebruik van een 'postduif'RollieBollie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:27:

In welke tijd leef jij...?RollieBollie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:27:
Eerst het probleem, dan de oplossing
Verwijderd
WOW onder welke steen kom jij vandaan.. Wij zijn toevallig wel afhankelijk van de internetlijnen we hebben 4 locaties waar we KPN zakelijk ADSL hebben en die zijn met een VPN verbinding verbonden met het hoofdkantoor. Er gaan een aantal 'webapplicaties' overheen die nodig zijn voor dagelijkse werkzaamheden. Wij zijn wel degelijk afhankelijk van deze internetlijnen. Op de 2 belangrijkste locaties hebben we uiteraard 2 verschillende internetlijnen liggen van 2 verschillende providers (1 KPN netwerk andere niet), maar alsnog ben je er afhankelijk van en de beloofde uptime van 99,9% is nu toch al ver overschreden..RollieBollie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:27:
15 to 20 geleden was er ook nog geen medicijn voor bepaalde ziektes, daar zijn we zeker ook niet afhankelijk van..

Meer weergeven...
Type: PPPoA
Actief: 0 dagen, 0:14:10
IP-adres: ***.***.***.***
Overgebrachte gegevens (verzonden/ontvangen) [KB/MB]: 355,50 / 3,84
[ Voor 5% gewijzigd door netblade op 14-05-2008 09:54 ]
Leuke stelling.RollieBollie schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:27:
Webshops zijn met name afhankelijk van internet, bedrijven die diensten aanbieden via Internet zijn er afhankelijk van en zo zijn er nog heel wat meer zaken te vinden. Granted, als je een kleine storing niet overleeft is er iets mis met je bedrijf maar frustrerend is het wel. Wat te denken van verzekeraars die via webinterfaces hun producten aan de man brengen?
Het is niet alleen het bedrijf wat door de storing geraakt kan worden, ook de klanten kunnen hiermee te maken hebben. Kleinere bedrijven hebben vaak geen servers in een datacenter. En dan nog, als het bedrijf een SDSL verbinding heeft om dezelfde servers te kunnen behren hebben ze er nog niets aan.
Verder ook leuk die stelling dat 15 tot 20 jaar geleden computers niet belangrijk waren. Helaas tegenwoordig wel. Alles gaat via computers, bankverkeer, communicatie en ga zo maar door. En dat is tevens de makke van deze maatschappij, we zijn er te afhankelijk van. Als er een langdurige zware stroomstoring is kunnen veel instanties en bedrijven het wel schudden aangezien systemen zonder backup stroom voorziening niet zullen werken.
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
netblade schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:54:
Internet
Meer weergeven...

Alleen UMTS van XS4ALL kom ik nog steeds niet op..
Grrrr lucky b*stardnetblade schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 09:54:
Internet
Meer weergeven...
NIET GRAPPIG NEE!!!
Er kon geen verbinding met de PPP-server worden gemaakt, wel ingetraind (er is wel een DSL lampje op de router zichtbaar)
Pa kan dus niet thuis VPN'nen met de zaak...

En om dan nog maar over de bekende in-gesprek-toon bij de xs4all helpdesk te zwijgen. Zelf in de Telegraaf staan achteraan maar een paar regeltjes over de storing vermeld
En de txt pag. 444 op NET 5 van xs4all is ook al dagen voorzien van een storing in hun eigen teletext-informatie-voorziening
Misschien is al internet, maar misschien nog niet. Maar dat zie ik wel om 15.10 als ik weer thuis ben.
Zijn er verder meer mensen die de ingesprektoon krijgen bij xs4all? (Ja, dat was ook al VOOR deze storing)...
[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 13-09-2011 12:02 ]
Ja xs4all is nog steeds niet bereikbaar, alhoewel ik mensen hoorde dat deze gisterenavond wel weer even tijdelijk bereikbaar was.Ariën Clay schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:18:
Vanochtend had ik nog steeds geen internet om 9:30 tot ik maar naar werk ben gegaan.
NIET GRAPPIG NEE!!!:(.....
Er kon geen verbinding met de PPP-server worden gemaakt, wel ingetraind (er is wel een DSL lampje op de router zichtbaar)
Pa kan dus niet thuis VPN'nen met de zaak...![]()
En om dan nog maar over de bekende in-gesprek-toon bij de xs4all helpdesk te zwijgen. Zelf in de Telegraaf staan achteraan maar een paar regeltjes over de storing vermeld..
En de txt pag. 444 op NET 5 van xs4all is ook al dagen voorzien van een storing in hun eigen teletext-informatie-voorziening...
Misschien is al internet, maar misschien nog niet. Maar dat zie ik wel om 15.10 als ik weer thuis ben.
Zijn er verder meer mensen die de ingesprektoon krijgen bij xs4all? (Ja, dat was ook al VOOR deze storing)...
Lijn btw nog steeds up and running. Hopelijk blijft dat zo
Bij dit soort dingen begin ik toch twijfels te krijgen over Xs4all..
Euh... KPN heeft een zware storing in hun netwerk waarop o.a. xs4all hun verbindingen heeft. Wat voor twijfels krijg jij dan?SileX schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:29:
Hier Xs4all in Alkmaar ook plat - ben ziek thuis al sinds gister en zit online via een 3G kaart van mijn werk. Zo af en toe rest ik de modem om te kijken of hij dan verbinding heeft - ook de pagina van Xs4all in de gaten houden; weinig updates.
Er zijn er namelijk meer met deze problemen. Alle providers en bedrijven die gebruik maken van KPN's bitstream netwerk voor hun verbindingen naar en van klant en internet kampen met dit probleem.
Zeg.. is 99 pagina's niet erg veel voor een topic? Wellicht tijd voor een deeltje 2?
[ Voor 6% gewijzigd door Diabolical op 14-05-2008 10:36 ]
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
Informatie..Diabolical schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:34:
[...]
Euh... KPN heeft een zware storing in hun netwerk waarop o.a. xs4all hun verbindingen heeft. Wat voor twijfels krijg jij dan?
Er zijn er namelijk meer met deze problemen. Alle providers en bedrijven die gebruik maken van KPN's bitstream netwerk voor hun verbindingen naar en van klant en internet kampen met dit probleem.
offtopic:
Zeg.. is 99 pagina's niet erg veel voor een topic? Wellicht tijd voor een deeltje 2?
Ik moet naar een forum gaan, toevallig waar ik vaak kom
Ik vind de informatie voorziening bijzonder slecht.
Prima dat er een storing is, kan gebeuren..
Dus ik zit via een bridged verbinding en niet PPPoA
Je kan een medewerker aan de lijn krijgen als je 0800-0408 belt, dan naar adsl gaat, je 10 cijfers intoetst, vervolgens zegt dat je verbindin gheeft gewerkt, en je dan met xs4all laten doorverbinden.
Gisteren kon ik de helpdesk niet bereiken via xs4all zelf, maar via dit nummer toch nog het e.e.a te weten gekomen
Nou, geef mij dan een aan wat voor info je mist? Op de storingsoverzichts pagina van xs4all (http://www.xs4all.nl/nieuws/index.php?msect=storingen) staat de melding, een korte uitleg en de huidige status. Ik heb tot nu toe geen enkele ISP veel meer info zien geven bij een storing.SileX schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:37:
[...]
Informatie..
Ik moet naar een forum gaan, toevallig waar ik vaak kom, om uit te vinden wat er precies aan de hand is..
Ik vind de informatie voorziening bijzonder slecht.
Prima dat er een storing is, kan gebeuren..
Gevalletje overmacht, heeft weinig te maken met XS4all. Ze kunnen de storing pagina wel voor spammen met 'wij weten het niet, KPN is bezig' en 'KPN werkt eraan, zal wel goedkomen', maar daar heb je zo weinig aanSileX schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:29:
Hier Xs4all in Alkmaar ook plat - ben ziek thuis al sinds gister en zit online via een 3G kaart van mijn werk. Zo af en toe rest ik de modem om te kijken of hij dan verbinding heeft - ook de pagina van Xs4all in de gaten houden; weinig updates.
Als ik de 0800-0407 bel (storingsdienst particulieren, ik kies voor ADSL en voor XS4ALL, dan krijg ik PlanetNordicBlue schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:40:
Ik meld me ook maar even, XS4All only via BBNed
Dus ik zit via een bridged verbinding en niet PPPoA
Je kan een medewerker aan de lijn krijgen als je 0800-0408 belt, dan naar adsl gaat, je 10 cijfers intoetst, vervolgens zegt dat je verbindin gheeft gewerkt, en je dan met xs4all laten doorverbinden.
Gisteren kon ik de helpdesk niet bereiken via xs4all zelf, maar via dit nummer toch nog het e.e.a te weten gekomen

Ik ga er nu vanuit dat de boel wel moet werken:
Hoewel RoutIT toch geen XS4ALL is en toch een andere ISP. Of leveren hun het ATM-signaal aan KPN soms?10:00 Update
De verbindingen zijn nu sinds 09:45 weer ingetrained. Momenteel zouden alle verbindingen weer moeten werken. Mochten er nog problemen zijn laat dit aub weten.
M.v.g Routit Operations
Zal mij benieuwen of XS4ALL uit het geldpotje van KPN de gedupeerde abbonees toch een WII zal leveren
[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 14-05-2008 10:52 ]
Ze hadden het heel rustig zeidie, maja, gaar van kpn dat ze je lozen bij planet/zakelijke afdeling als je xs4all kiest
[ Voor 16% gewijzigd door NordicBlue op 14-05-2008 10:51 ]
http://www.routit.nl/pages/04-Diensten/co_DSL.asp?p=BBNED
http://www.routit.nl/pages/04-Diensten/co_DSL.asp?p=KPN