Landelijke storing KPN/XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bas1978 schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 02:15:
Zojuist werkt WoW hier weer het is nu 2.00 s'nachts. Misschien doet Xs4all nu hetzelfde als sommige amerikaanse providers, het afsluiten en afknijpen van bepaalde poorten en applicaties tijdens de piek uren. Dit is een gedachte die ik een jaar geleden nooit en nimmer gedacht zou hebben als ik aan xs4all dacht.

Maarja zal wel weer een tijdelijke hickup geweest zijn.
Lijkt mij vrij onlogisch, zeker als een wow website over de 'gewone' port 80 gaat. Ook een tracert liep vast op eerder genoemde node.

Leek vanochtend hier weer 'normaal', we wachten af :)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
SinergyX schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:59:
[...]

Lijkt mij vrij onlogisch, zeker als een wow website over de 'gewone' port 80 gaat. Ook een tracert liep vast op eerder genoemde node.

Leek vanochtend hier weer 'normaal', we wachten af :)
Dat is inderdaad een aanname die nergens op gebaseerd is en absoluut niet waar. Beter om in de nieuwsgroepen van xs4all rondvragen wat het probleem is als je zoiets als dit tegenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xof
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

Is KPN nu alweer raar aan het doen?
De helft van de sites doen het hier niet. Ik heb hier 2 ADSL lijnen, Telfort en KPN Direct en gaan dus allebei via KPN. En bij beide doen dezelfde sites het niet. Tweakers doet het bijv. wel, maar google dan weer niet.

Lijkt een probleem met de DNS servers te zijn, want de sites die ik vandaag al bezocht heb doen het gewoon, die zullen dus wel in de cache staan op mijn pc (welk IP daarachter zit). Misschien maar OpenDNS gaan gebruiken tijdelijk.

Edit: tis idd de DNS die fucked up is, gelukkig kon ik dmv GoT de ip's van de DNS servers van OpenDNS vinden :D (opendns.com deed het natuurlijk niet)

[ Voor 13% gewijzigd door Xof op 11-06-2008 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05
Hmm weer last van klapperende lijn, net als twee dagen terug. Maximaal 10 a 20 seconden up en dan weer down.

Zag dit op de Telfort site staan:
11-06-2008
Landelijke problemen Telfort telefonie netwerk.

Momenteel kunt u problemen ondervinden met uw Telfort telefonie verbinding.

We zijn ons bewust van het probleem en werken aan een oplossing.
Onze excuses voor het ongemak.
[edit]
hmm moet beter lezen, is enkel telefonie.. tis nog vroeg :z

[ Voor 8% gewijzigd door HansH op 12-06-2008 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Top actie dat ze ook goede doelen als 'kado' erbij zetten. USB sticks heb ik genoeg, kadobonnen hoef ik niet zo.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
SinergyX schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:06:
[...]

Top actie dat ze ook goede doelen als 'kado' erbij zetten. USB sticks heb ik genoeg, kadobonnen hoef ik niet zo.
Hm.. USB-stick? Ze hebben het over eeen USB-card?
"In de brief biedt de provider naast zijn excuses de abonnee ook een kleine attentie aan in de vorm van een usb-card"
Of bedoelen ze toch een stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Oh, had ik inderdaad scheef gelezen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freecom USB card is zo een ding, een usb stick in vorm van creditcard.

http://www.freecom.com/ec...CatID=80804&ssCatID=80804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Zie ook...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fMO4DMDrcDQJ2egIjBARJuAT/thumb.jpg

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
? Volgens mij had ik een andere brief :-) Ik had de keuze uit bonnen van 15€ - Vind het toch zeker een mooi gebaar want voor xs4all was het natuurlijk gewoon overmacht...

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uashy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-05 17:44
Heb vandaag ook die brief gehad, alleen mijn cadeaubonnen gaan maar tot 15 euro terwijl die van jou 20 euro zijn. Ben al 6 jaar lid, dat is toch ook al best lang.

Mooi gebaar is het zeker, maar laten ze dan iedereen zelfde bedrag doen en daar geen verschil in maken.

[ Voor 24% gewijzigd door uashy op 12-06-2008 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:51

wontcachme

You catch me? No you wont

wtf, ik had ook een brief voor 15 euro. Zullen ze zo gedetailleerd weten hoelang iedereen geen connectie had?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Ik had bonnen van 25 euro... ook nog wat dingen van 27,50 of twee Staatsloten met Jackpot t.w.v. 29 euro :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 18:56
wontcachme schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 19:37:
wtf, ik had ook een brief voor 15 euro. Zullen ze zo gedetailleerd weten hoelang iedereen geen connectie had?
Het kan ook zijn dat het afhankelijk is van het type abonnement dat je hebt, ik heb zelf een brief voor €10 en een zelf een Start abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 15:51

wontcachme

You catch me? No you wont

kwiebus schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 20:18:
[...]

Het kan ook zijn dat het afhankelijk is van het type abonnement dat je hebt, ik heb zelf een brief voor €10 en een zelf een Start abonnement.
Ik heb lite abbonement, dus zal het per hogere snelheid wel 5 euro zijn

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 14:57

beany

Meeheheheheh

Lijkt mij ook afhankelijk van het type abonnement. Hoogste abonnement en tegoedbon van 25 euro(of 2 staatsloten, 27,5 euro).

Ik vind het wel netjes van ze. Goede oplossing. Ze hadden korting kunnen geven op je abonnementsgeld, maar dat merk je niet zo hard. Nu kan je er iets leuks voor kopen, of schenken aan een goed doel :)

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Heb hier 1 van 15 euro 4/1 abbo

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:52

Alfisti

So macht Reisen Spaß

En hier 1 van 10 euro voor een 4/1 abbo.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:56

DDX

lijn blijft hier vandaag ook weer hele tijd klapperen :(

wisselt eigenlijk tussen :
Modemstate : DOWN ( Line in Configures mode )
Downstream Upstream
Margin [dB] : 26.0 6.0
Attenuation [dB] : 11.0 6.0
OutputPower [dBm] : 15.5 11.5

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 9584 4064
Upstream : 1509 640

Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 2171604 920760
Upstream : 497373 210886
Current Connection
Downstream : 1983 840
Upstream : 1728 732
Margin [dB] : 11.0 6.0
Attenuation [dB] : 9.0 5.0
OutputPower [dBm] : 13.5 12.0

Available Bandwidth Cells/s Kbit/s
Downstream : 18867 8000
Upstream : 2415 1024

Transfer statistics
Total since power On Cells Kbit
Downstream : 2171616 920765
Upstream : 497410 210901
Current Connection
Downstream : 12 5
Upstream : 28 11
soms ff tijdje connectie en dan achter elkaar reboots van de modem :(

[ Voor 93% gewijzigd door DDX op 12-06-2008 22:20 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curtazimo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01-2023
Ik heb ook een brief gekregen, mag ter waarde van 15 euro's wat uitzoeken of schenken. Heb echter nooit last gehad van de landelijke storing, dus dit is een leuke verrassing :)

Nette actie van xs4all.

When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vond het wel netjes, al geef de brief een wat scheve indruk. De tekst is bijna gelijk aan de eerdere actie (tshirt, korting bon etc), alsof dit de 'vervanger' is van de vorige actie.

Ik ga voor de staatsloten, al was die 4GB usbcard ook wel grappig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Laatst online: 06:53
Moet je eens uitrekenen wat dit ze kost, toch een aardig bedrag wat ze schenken. Een heel aardig gebaar, maar toch denk ik dat ze het beter aan een goed doel konden schenken.

Gezien Xs4All toch heel veel doet aan privacy e.d. ... en de nieuwspostings op de frontpage de laatste tijd erg veel gaan over privacy beperkende maatregelingen en censuur, stort ik het toch maar op het goede doel die ze hebben als optie.

[honey voelt zich toch een beetje bezwaarlijk om voor 15 euro bij Bol.com korting te krijgen, hoewel het wel prettig zou zijn.]

[ Voor 0% gewijzigd door honey op 13-06-2008 15:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Laatst online: 14:57

beany

Meeheheheheh

Je kan ook niks met je kortingsbon doen... dan hoeft xs4all het ook niet uit te geven, en dus steun je het goede doel genaamd xs4all :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pstalman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:46
SinergyX schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:44:
Vond het wel netjes, al geef de brief een wat scheve indruk. De tekst is bijna gelijk aan de eerdere actie (tshirt, korting bon etc), alsof dit de 'vervanger' is van de vorige actie.

Ik ga voor de staatsloten, al was die 4GB usbcard ook wel grappig :P
4gb? ik mocht alleen 2gb kiezen. Heb daarom maar voor het staatslot gekozen.
Een collega vertelde me, dat hij maar 3 keuze opties had, terwijl ik rond de 8 opties had...

Maar zit ook al weken te wachten op het kado van 15 jaar... niet dat er leuks tussen zat, maar als je iets kiest verwacht je natuurlijk dat je het krijgt....

https://d4armory.io/Player/803500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScuL
  • Laatst online: 14:17
Mja mijn lijn lag er net dus weer een half uur zomaar uit ! :(

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik zit al sinds dinsdag zonder ADSL verbinding (XS4ALL Basic) en nu werkt het nog steeds niet. Ik heb XS4ALL toen direct daarover gemaild en gebeld, maar mijn e-mail(s) hebben ze nu nog steeds niet beantwoord en als je belt krijg je na een half uur in de wacht gestaan te hebben ook alleen maar iemand aan de lijn die vriendelijk zegt dat je toch echt moet wachten tot ze de e-mail beantwoord hebben, en daar direct aan toevoegt dat ze een week achterlopen met het beantwoorden van mail.
Al met al dus compleet waardeloos. :N

Op de contactpagina geven ze inmiddels wel toe:
Het is momenteel erg druk, waardoor wij uw e-mail minder snel kunnen beantwoorden dan u van ons gewend bent. Houdt u rekening met een responstijd van 4 tot 5 werkdagen. Onze excuses hiervoor.
Maar mijn ADSL verbinding werkt dus nog steeds niet.. }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ
  • Laatst online: 07-09 12:52

DJ

Hmmz . . . sinds 8h vanochtend geen internet meer (Eindhoven). En ik had nog wel de hoop dat XS4ALL nu weer gewoon goed zou blijven draaien voor nog eens 15 jaar . . .

Ik begin nu toch echt te balen van mijn keuze om over te stappen van UPS/Chello naar XS4ALL. Bij UPC heb ik NOOIT dit soort storingen meegemaakt. Wel eens een dag eruit gelegen of een defect modem gehad, maar NOOIT meer dan een dag of zo vaak achter elkaar!!!

Mijn geduld met XS4ALL begint op te raken. Als iemand nog een goede provider weet waar ik mijn eigen Mail Server mag draaien (dus poort 25 open staat en Reverse DNS door mijzelf in te stellen is) dan meldt het maar. Ik ben vrijwel zo ver dat ik over wil stappen.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ

DJ

grom . . . bij de Helpdesk is er niets bekend van een storing in Eindhoven . . .

Ik krijg nu dezelfde foutmeldingen als tijdens de landelijke storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:11
DJ schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:00:
grom . . . bij de Helpdesk is er niets bekend van een storing in Eindhoven . . .

Ik krijg nu dezelfde foutmeldingen als tijdens de landelijke storing.
En wat heeft de helpdesk met je gedaan?

Niets?
Zo ja, bel ze dan ff opnieuw, ik weet namelijk uit ervaring dat sommige helpdeskmedewerkers van verschillende providers heel makkelijk zijn, dus als je vraagt: Is er een storing? Dan krijg je daarop antwoord.
En dan moet die helpdeskmedewerker dus je gaan helpen, snap je nu waarom hun helpdeskmedewerker zijn, en niet een gewone medewerker?

En dan nog iets, die Landelijke storing is al opgeheven sinds 26 mei, en elke nieuwe storing moet dus ook als nieuwe storing worden behandeld.

Als iemand deze topic kan sluiten, want nu is het een topic geworden: Bash Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ

DJ

De verbinding is weer online . . .

De helpdesker wist me te vertellen dat er geen storingen gemeld waren . . . wat vreemd is, maar goed. Hij kon het modem ook niet meer zien.

Ik hoop dat het nu weer een jaar of 15 blijft draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er is al een paar dagen een storing op het ATM netwerk aan de gang (alweer :X).. dus als een helpdesk medewerker zegt dat dat niet zo is dan liegt ie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
DJ schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:48:
De verbinding is weer online . . .

De helpdesker wist me te vertellen dat er geen storingen gemeld waren . . . wat vreemd is, maar goed. Hij kon het modem ook niet meer zien.

Ik hoop dat het nu weer een jaar of 15 blijft draaien ;)
Het is vaak trouwens onmogelijk om storingen te melden.
Je belt lijn 1 voor storing op, die zeggen, dat ze niet beschikbaar zijn en als je lijn 2 maar wilt bellen.
Lijn 2 zegt in een menu: nee u moet bij uw eigen provider zijn, dus automatisch wordt je weer terugverbonden naar lijn 1, die dus niet beschikbaar is.

En probeer dan maar is een storing te melden, zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ

DJ

Ik ben nu aan het informeren of ik een Zakelijke ADSL kan afnemen voor rond de 50 euro per maand. Dan heb je tenminste een SLA en weet je zeker dat je geholpen (moet) worden: overmacht daargelaten, maar dan krijg je wel gegarandeerd een compensatie (vanwege je SLA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

DJ schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 15:37:
Ik ben nu aan het informeren of ik een Zakelijke ADSL kan afnemen voor rond de 50 euro per maand. Dan heb je tenminste een SLA en weet je zeker dat je geholpen (moet) worden: overmacht daargelaten, maar dan krijg je wel gegarandeerd een compensatie (vanwege je SLA).
Ben je ervan bewust dat de compensatie per maand nooit meer is dan je er per maand ervoor betaald. Dus als je business ervan af hangt kun je beter investeren in een 2e lijn (kabel ofzo) .

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ

DJ

leuk_he schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 16:09:
[...]

Ben je ervan bewust dat de compensatie per maand nooit meer is dan je er per maand ervoor betaald. Dus als je business ervan af hangt kun je beter investeren in een 2e lijn (kabel ofzo) .
Dat begrijp ik, maar ik heb in ieder geval een stok om mee te slaan als het weer eens fout gaat dan (SLA). Die heb ik nu niet. Nu ben ik volledig afhankelijk van wat een helpdesker voor mij wil/kan doen en ook nog eens alleen binnen kantoor uren (plus minus). Bij een zakelijke lijn (mits juiste SLA) heb je tenminste nog wat meer rechten en kun je ook meer eisen stellen (response tijd en fix tijd).

Dat ik er dan in compensatie niet zoveel van terug zie boeit mij helemaal niet. Sterker nog, ik hoef geen compensatie te hebben: ik wil een stabiele lijn die het gewoon doet!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 13:56:
er is al een paar dagen een storing op het ATM netwerk aan de gang (alweer :X).. dus als een helpdesk medewerker zegt dat dat niet zo is dan liegt ie
Hoe kom je aan deze informatie?

Ik heb de laatste tijd een beetje het idee dat mijn verbinding wat slomer is..qua snelheden lijkt het wel ok, maar alles zo sloom te reageren.
Als ik www.google.com ofzo intik (of andere sites, dit was ff een voorbeeld), dan duurt het even voordat de pagina echt geladen wordt..terwijl dat normaal altijd gelijk gebeurde. Net alsof er iets DNS'erigs aan de hand is ofzo?
Iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

DJ schreef op zaterdag 14 juni 2008 @ 19:20:
[...]

Dat begrijp ik, maar ik heb in ieder geval een stok om mee te slaan als het weer eens fout gaat dan (SLA). Die heb ik nu niet. Nu ben ik volledig afhankelijk van wat een helpdesker voor mij wil/kan doen en ook nog eens alleen binnen kantoor uren (plus minus). Bij een zakelijke lijn (mits juiste SLA) heb je tenminste nog wat meer rechten en kun je ook meer eisen stellen (response tijd en fix tijd).

Dat ik er dan in compensatie niet zoveel van terug zie boeit mij helemaal niet. Sterker nog, ik hoef geen compensatie te hebben: ik wil een stabiele lijn die het gewoon doet!!
Doe mij dan maar naast ADSL ook nog kabel, loadbalancer ertussen en gaan met die banaan :Y). Als je een beetje mazzel hebt krijg je bij kabel ook nog een hogere upload, zit je tenminste niet vast aan die max 1 mbit upload van adsl. Een beetje zakelijke adsl lijn kost je dik veel meer knaken...

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 15:59
Als ik www.google.com ofzo intik (of andere sites, dit was ff een voorbeeld), dan duurt het even voordat de pagina echt geladen wordt..terwijl dat normaal altijd gelijk gebeurde. Net alsof er iets DNS'erigs aan de hand is ofzo?
Vannacht lag google en tweakers er voor mij ook uit. En die adservers van google laden bij mij ook langzaam, maar ik zit hier op planet. Die maken geen melding van werkzaamheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glacier schreef op zondag 15 juni 2008 @ 02:28:
[...]
Hoe kom je aan deze informatie?

Ik heb de laatste tijd een beetje het idee dat mijn verbinding wat slomer is..qua snelheden lijkt het wel ok, maar alles zo sloom te reageren.
hier heb ik dat gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Originele melding van Bitstream:

12-06-2008 18:29

Landelijke ATM storing

Het probleem in het ATM netwerk manifesteert zich op een aantal punten in het netwerk. Hierdoor zijn er over het gehele land problemen met Bitstream. In overleg met leverancier is technisch team geformeerd.

12-06-2008 19:07

Landelijke ATM Storing UPDATE

Verkeersstroom is inmiddels weer op gang gekomen. Verificatie bij klantingangen en wholesale klanten bevestigen dit. Oorzaak van de vertoring is nog niet bekend. Onderzoek hiernaar zal vooralsnog onverkort door blijven gaan door technisch team.

Zie je hoe laat dat is gemeld door Bitstream? 18:29.
Zie je hoe laat het probleem is opgelost? 19:07
Oftwel 40 minuten.
En ik kan me best voorstellen dat de melding niet actief gemeld word door Bitstream, maar dat een medewerker van Xs4all/Solcon contact opneemt met Bitstream, van: hoi, ik heb een klant met internet problemen, waarop de Bitstream medewerker zegt: klopt, er is een storing, dat is er aan de hand.
En ja, dan is het dus jammer dat niet alle klanten met problemen bij de helpdesk komen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4AMD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-01-2022
Mijn XS4ALL Basic ADSL verbinding werkt anders nog steeds niet en ook heb ik nog geen enkele reactie op mijn mails gekregen. }:| :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goeiemiddag
  • Laatst online: 17-12-2020
Mijn XS4ALL Start doet het ook nog steeds niet (al down sinds gister 20:00). Bellen met de helpdesk werkt ook niet, waar daar sta je gewoon lekker de hele middag in de wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeiemiddag schreef op zondag 15 juni 2008 @ 19:35:
Mijn XS4ALL Start doet het ook nog steeds niet (al down sinds gister 20:00). Bellen met de helpdesk werkt ook niet, waar daar sta je gewoon lekker de hele middag in de wacht.
Mijn XS4ALL basic ligt er in Capelle aan den IJssel ook nog steeds uit. Sinds wanneer weet ik niet, want na een weekend weg kwam ik er gisteren rond 19.30 achter.

Toch al vele jaren klant van XS4ALL, maar de laatste tijd is het "hopeloos" met de verbindingen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Nu online
sinds gisterenavond 23:09 ligt ie er hier in Heesch weer uit, xs4all is telefonisch onbereikbaar. :(

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almostdaily
  • Laatst online: 11-02 10:31
Ook mijn XS4ALL Only verbinding ligt er al maand (sinds de snelheidsverhoging/grote storing) om de paar minuten uit. Vanochtend was het weer helemaal mis en uit pure frustratie heb ik de afdeling abonnementen gebeld om te zeggen dat ik er mee wil stoppen. De technische helpdesk is tenslotte ook al maand compleet onbereikbaar :( De abbo dame heeft me met honderd keer excuses wel weten door te verbinden met de helpdesk (hoe is het mogelijk). Ik wederom uitgelegd dat ik er he-le-maal klaar mee ben, en dat ik alle mogelijk opties al heb geprobeerd (modem resetten etc) en nu een definitieve OPLOSSING wil, anders stop ik ermee!

Dus is mij zojuist verteld dat mijn verbinding blijkbaar niet goed genoeg is voor de snelheidsverhoging naar 8Mb en dus waarschijnlijk moet worden teruggezet naar 4Mb ....... :(

Ik sta nu al weer 20 minuten in de wacht bij de volgende afdeling die dit moet gaan regelen...

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
Ik snap niet precies wat het probleem is, je haalde voor de upgrade een snelheid van 4 mbit en na de upgrade 8 mbit met problemen?
En nu wordt de snelheid teruggezet van de 8 mbit met problemen naar 4 mbit zonder problemen?
Heb je al gekeken naar de bedragen die je betaald voor de 2 verschillende abonnementen?
29.95 voor 4 mbit
39.95 voor 8 mbit
Het ziet er dus naar uit dat je dus geen snelheid upgrade aankan, maar dan dus minder moet gaan betalen voor hetzelfde abo wat je al tijden lang hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almostdaily
  • Laatst online: 11-02 10:31
Nou het is vrij simpel: ik heb nergens om gevraagd, ook niet om snelheidsverhoging. Nu zit ik al dikke maand met enorme verbindingsproblemen en heb ik al meerdere uren en euros weggebeld, om niet te spreken van de enorme frustratie van een niet werkende verbinding en een praktisch onbereikbare helpdesk van deze kwaliteitsprovider. Ik werk vanuit huis dus beetje betrouwbare verbinding is alles wat ik nodig heb en wil daar best wat voor betalen. En 4mbit is prima, als het maar werkt. XS4ALL had dit never nooit niet moeten laten gebeuren, dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Afgelopen week weer 2 disconnecties in de verbinding gehad zie ik in m'n router logs. De rest van de maand juni geen andere disconnects gehad. De 11 disconnects van mei zal ik niet gaan overtreffen, maar duidelijk is dat XS4ALL het nog lang niet onder controle heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jules schreef op maandag 23 juni 2008 @ 12:02:
Afgelopen week weer 2 disconnecties in de verbinding gehad zie ik in m'n router logs. De rest van de maand juni geen andere disconnects gehad. De 11 disconnects van mei zal ik niet gaan overtreffen, maar duidelijk is dat XS4ALL het nog lang niet onder controle heeft :/
Had ik bij "normale" ADSL2 ook, naderhand is dit zachtjes aan opgelost (door xs4all of firmware update ?) waar deze na overstap op xs4all only weer terug zijn. Heel lastig wanneer je 'n online spel speelt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Laatst online: 16:12
Dammit, de zaak ligt in Leiden weer plat. Een aantal keer een paar minuten of een kwartiertje de afgelopen periode. Maar nu sinds 17.30 :X En het irritante is dat er nix op de helpdesk storing pagina staat..... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

Hier in Tilburg "klappert" mijn verbinding ook heel erg... Ik zou een 20 Mbit lijn kunnen hebben maar hij traint tussen de 9 en 15k. Echt irritant... Kijk het nog even aan en dan de helpdesk een beetje stalken

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigcookie
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-09 13:52
xs4all only hier, en echt nog nooit problemen gehad ook niet tijdens het overstappen of wat dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

OMX2000 schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 00:16:
Hier in Tilburg "klappert" mijn verbinding ook heel erg... Ik zou een 20 Mbit lijn kunnen hebben maar hij traint tussen de 9 en 15k. Echt irritant... Kijk het nog even aan en dan de helpdesk een beetje stalken
Wees bij, ik kom niet meer hoger nu als 9,1mbit :P

(en in realiteit haalt bijna niemand de 20mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

bigcookie schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:29:
xs4all only hier, en echt nog nooit problemen gehad ook niet tijdens het overstappen of wat dan ook
Same here. Des te vreemder dat het merendeel van de xs4all gebruikers wel kampt met problemen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lijkt me onwaarschijnlijk dat jullie ook geen storing hadden tijdens de grote KPN storing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
SinergyX schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:44:
Lijkt me onwaarschijnlijk dat jullie ook geen storing hadden tijdens de grote KPN storing :P
dat kan gewoon hoor! Zijn zat mensen die geen last hebben gehad.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

SinergyX schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 10:40:
[...]

Wees bij, ik kom niet meer hoger nu als 9,1mbit :P

(en in realiteit haalt bijna niemand de 20mbit).
Dat begreep ik ook al. Maar het is raar dat ik dik een jaar een stabiele 12 Mbit lijn heb en dan nu, na een upgrade, op 9Mbit train. Maar dat is niet het ergste, de lijn valt ook wel eens weg... Nie leuk tijdens het warcraften :(

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:35
Iemand z'n staatsloten al gehad? Hoop wel dat ze komen voor de trekking van de jackpot volgende week ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:13

Frits Flits

SOUND! Designer

En weer dik 6 uur eruit gelegen vanavond. Ik vind die regelmatige verbrekingen aan het einde van de avond al te veel en irritant genoeg...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Frits Flits schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 00:49:
En weer dik 6 uur eruit gelegen vanavond. Ik vind die regelmatige verbrekingen aan het einde van de avond al te veel en irritant genoeg...
En wat heeft dat te maken met de landelijke storing van 13 mei? Gaat iedereen hier nu tot in de lengte der dagen iedere onderbreking met hun DSL melden? Lullig voor je, en ik voel met je mee, maar ik zie de relevantie niet.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

burne schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 01:00:
[...]

En wat heeft dat te maken met de landelijke storing van 13 mei? Gaat iedereen hier nu tot in de lengte der dagen iedere onderbreking met hun DSL melden? Lullig voor je, en ik voel met je mee, maar ik zie de relevantie niet.
IMHO is er wel degelijk "iets" aan de hand... meerdere xs4all only klanten binnen mijn kennissenkring hebben allemaal hetzelfde gevoel: sinds de storing van 13 mei "voelt" de verbinding niet meer hetzelfde aan. Concreter: regelmatig DSL drops, veel meer hops, pingloss... allemaal zaken die (niet alleen) ik voor 13 mei eigenlijk helemaal niet kende. Soms blijven pagina's gewoon hangen of geven zelfs een timeout.

Persoonlijk denk ik dat de upgrade naar 20mbit een hoop ellende op het netwerk veroorzaakt (heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:24

samo

yo/wassup

TAA schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 07:58:
[...]
Persoonlijk denk ik dat de upgrade naar 20mbit een hoop ellende op het netwerk veroorzaakt (heeft).
Daar geef je zelf al aan dat de oorzaak ergens anders lijkt te liggen dan de grote landelijke storing.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
samo schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:03:
Daar geef je zelf al aan dat de oorzaak ergens anders lijkt te liggen dan de grote landelijke storing.
Dat kan net zo goed wel te maken hebben met de storing natuurlijk..

Sinds de storing is de verbinding hier ook minder goed geworden. Pagina's openen langzamer, de verbinding lijkt trager te reageren, erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:45
Ik zie nu ineens dat ik ook mijn upgrade heb gekregen. van 2 naar 4 mbit. dat is heel wat gezien dat ik toch niet echt hoge snelheden kan halen met mijn woning 4000m v.d. centrale. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eefnoe
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-07-2022
Mr Magic schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:17:
Iemand z'n staatsloten al gehad? Hoop wel dat ze komen voor de trekking van de jackpot volgende week ;)
Yep zaterdag had ik het staatslot binnen ;) en nu maar wachten..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Iemand die zijn bol.com tegoedbon al heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dacht ik net ook aan! heb deze ook aangevraagd maar mijn bol.com bon is ook nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Glacier schreef op dinsdag 08 juli 2008 @ 08:41:
Dat kan net zo goed wel te maken hebben met de storing natuurlijk..
Ja, en ILMI heeft natuurlijk van alles te maken met hoe je DSL-layer presteert. Met dat soort redeneringen hebben je connectie-problemen een directe relatie met de AEX-index en de val die die de afgelopen weken gemaakt heeft.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-08 13:45

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Verwijderd schreef op woensdag 09 juli 2008 @ 00:24:
Dacht ik net ook aan! heb deze ook aangevraagd maar mijn bol.com bon is ook nog niet binnen.
Ik heb ook nog niets vernomen van de USB-Stick die ik aangevraagd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
We kregen net een brief: hierbij uw gekozen compensatie voor de storing, blabla.
Er zat naast de brief verder niets in de envelop :')

Dus maar eens even mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Oke, dan ligt er thuis misschien wel een pakketje te wachten \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Afgelopen zaterdag mijn irisbon ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

ed73 schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:48:
Afgelopen zaterdag mijn irisbon ontvangen.
Me too :)

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Glacier schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:00:
We kregen net een brief: hierbij uw gekozen compensatie voor de storing, blabla.
Er zat naast de brief verder niets in de envelop :')

Dus maar eens even mailen.
Handig, mijn pa had de cheque per ongeluk (en ongemerkt) laten vallen :P Dus ik heb net een excuusmailtje naar XS4ALL gestuurd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Mr_Dark schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 16:02:
Oke, dan ligt er thuis misschien wel een pakketje te wachten \o/
Mmmm, nog steeds niets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietPrecies
  • Laatst online: 15-04 15:43
Heb sinds zondag ook alleen maar ellende (Amstelveen). Never nooit ergens last van gehad, maar nu is het echt dramatisch. Vaak valt de verbinding weg of doet deze het maar tijdelijk.
Helpdesk wil ook niet meewerken......

Too many freaks, not enough circuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Op de site staat al dagenlang dit:
Wachtrij Helpdesk tijdelijk offline wegens installatie nieuwe telefooncentrale
Dat installeren duurt wel lang dan zeg...

Zou met nieuwe software de bereikbaarheid verbeteren? Of hebben ze gewoon veel te weinig mensen in dienst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen met een xs4all only waarbij de download dramatisch slecht is?

Upload is gewoon wat het moet zijn en de ping is ook goed. Alleen normaal kan ik met 420 kb/sec downloaden en nu nog maar met 150 kb/sec.

Het modem geeft wel de juiste waarden aan. Down: 4100 en Up: 1031

Heb het modem ook al een aantal keren opnieuw gestart, maar veranderd niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chimera666
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-05 12:12
Ik heb hetzelfde... normaal zit ik rond de 700 KB/s met Newzilla, vandaag kom ik de hele dag al nauwelijks over de 400 KB/s. Ook met speedtest.nl kom ik maar aan 385 KB/s wat niet gezond is voor een 20 megabit verbinding (effectief 15 mbit connectie volgens modem). Maar een kennis met XS4All/KPN heeft geen last (heb zelf XS4All only).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Ik heb hetzelfde met Telfort. Normaal 830 down en 100 up maar nu 400 down en 60 up :'(

https://tweakers.net/gallery/18583/inventaris/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Gelukkig" ben ik niet de enige met dit probleem.

Had al gebeld naar xs4all, maar die konden om de een of andere reden geen lijn meting uitvoeren op mijn adres :?

Tevens werd er aan mij gevraagd hoe ik het kon zien dat mijn download veel lager lag dan wat het moet zijn. Toen ik na 3 of 4 keer herhalen hoe ik het wist snapten ze het nog niet helemaal.
En dat ik later maar moest terug bellen (nadat ik een half uur heb zitten te wachten) en dat ze dan misschien wel een meting uit konden voeren. Dus morgen maar weer bellen.
Ik mis die goede oude tijd dat xs4all nog tip top was.

Wou dat hier al glasvezel lag, maar dat zal nog wel een paar jaar duren. :'(

* Update (20-07 01:55 uur) De snelheid is bij mij weer oké. (even afkloppen 8) )

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2008 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolical
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-10-2023
Glacier schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 09:19:
Op de site staat al dagenlang dit:

[...]

Dat installeren duurt wel lang dan zeg...

Zou met nieuwe software de bereikbaarheid verbeteren? Of hebben ze gewoon veel te weinig mensen in dienst?
Die centrale staat er al, echter denk ik dat de software die deze melding op de site plaatst herschreven moet worden voor gebruik met de nieuwe centrale. En dat zal wel geen hoge prioriteit hebben...

"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Snelheid is alleen maar lager geworden, tis nu 315 KB/sec :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook even weer een update.

Het is hier ook weer niks. De snelheid ligt weer op 150 kb/sec.
*zucht :'( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:09:
Ook even weer een update.

Het is hier ook weer niks. De snelheid ligt weer op 150 kb/sec.
*zucht :'( :(
Balen!! Vraag me af wat er aan de hand is want afgelopen nacht was het wel weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die al contact heeft gehad met xs4all en die uitgelegd heeft gekregen waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Laatst online: 14-09 16:03
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 15:25:
Iemand die al contact heeft gehad met xs4all en die uitgelegd heeft gekregen waar het aan ligt?
Misschien is het handig als je ook even meldt waarvan je probeert te downloaden? Dat is namelijk nogal van belang.. Sites als speedtest.nl etc zijn niet echt betrouwbaar..

De snelheidstest van XS4ALL zelf al eens gedaan? Hier onderaan -> http://www.xs4all.nl/alle...ada9d8701625f8da2eedc3d25

Is het dan nog steeds bagger, reset de hele boel dan eens bij jezelf, modem hardreset en opnieuw instellen, zelfde met eventuele routers, en je PC nakijken of daarop niet iets de boel vertraagt.. Makkelijkste test daarvoor is even een andere PC proberen als je die hebt.. Dit allemaal om uit te sluiten dat het probleem niet bij jezelf ligt.. Helpdesken kunnen meestal erg weinig met dit soort zaken tenzij er een officiele storing of iets degelijks bekend is, en zodra je 80% van de beloofde snelheid haalt doen ze al helemaal niks meer voor je..

En het klinkt misschien lullig, maar op particuliere ADSL-lijntjes zit gewoon overboeking.. Dus als jij toevallig op een wijkcentrale zit waar veel heavy users zitten dan heb je pech als die allemaal tegelijk b.v. usenet gaan zitten leegzuigen op volle snelheid.. Bij de KPN is/was de standaard overboeking op ADSL volgens mij zo'n 1:40, wat dus inhoudt dat de capaciteit van de lijn slechts 1/40 is van het aantal aansluitingen erop.. Nu komt het in de praktijk niet zoveel voor dat je last krijgt van overboeking, maar het kan dus wel.. Ik weet helaas niet wat de overboeking is bij XS4ALL Only, maar dat zal ook wel zo tussen de 1:25 en 1:40 liggen..

P.s. heeft dit uberhaupt nog iets met de grote landelijke KPN storing te maken??

[ Voor 21% gewijzigd door Inflatable op 20-07-2008 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb inmiddels al 5x een snelheidstest gedaan op de site van xs4all en krijg een verbinding terug 850kbit.

Heb hier 3 computers staan welke allemaal een verbinding hebben naar het internet en op alle is het gewoon bagger qua snelheid.

Lijnmeting en modem geven wel de juiste snelheid aan. Heb ook geen andere software geinstalleerd en heb het modem al diverse malen gereboot (hard en soft) en heb daarbij ook de heleboel naar fabrieksinstellingen gezet.

Daarbij geloof ik niet dat hier intern een probleem zit, aangezien het vannacht wel goed was.
Maar nu is het weer niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Misschien toch iets met de overboeking dan.. Het is vakantie, en zondagmiddag..

Ik speculeer ook maar wat..

Zoals ik al zei betwijfel ik of ze iets op de helpdesk zullen weten of iets kunnen doen als je lijnmeting gewoon goed is (ook maar een momentopname trouwens).. Hooguit dat ze een ticket voor je kunnen aanmaken, maar dat levert in zo'n geval meestal erg weinig op (heeft meer zin bij stabiliteitspoblemen of helemaal geen linesync), dus vaak doen ze dat al niet eens.. Maar je kunt het nog eens proberen natuurlijk, wie weet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inflatable schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:57:
Misschien toch iets met de overboeking dan.. Het is vakantie, en zondagmiddag..

Ik speculeer ook maar wat..

Zoals ik al zei betwijfel ik of ze iets op de helpdesk zullen weten of iets kunnen doen als je lijnmeting gewoon goed is (ook maar een momentopname trouwens).. Hooguit dat ze een ticket voor je kunnen aanmaken, maar dat levert in zo'n geval meestal erg weinig op (heeft meer zin bij stabiliteitspoblemen of helemaal geen linesync), dus vaak doen ze dat al niet eens.. Maar je kunt het nog eens proberen natuurlijk, wie weet..
Klinkt me bekend in de oren dit verhaal. Heb ik je niet toevallig aan de lijn gehad net bij xs4all helpdesk? ;) Hahah

Het kan idd wel overboeking zijn, maar dat is dan wel lekker hinderlijk.
Heb net al even de modems omgewisseld en helaas geen verschil. Ook het modem rechtstreeks op het isra punt geknoopt. Maar mocht ook niet baten.

Ik denk dat ik gewoon de l*l ben en dat kpn er ook niets aan gaat doen. Is maar 1 persoon (denk ik) die er last van heeft en daar gaan ze heus de centrale niet voor ombatterijen.

Ik denk dat ik maar eens ga kijken naar kabel internet. Heb ik geen gedoe meer met afstand tot aan de centrale etc en kan ik ook eens sneller internetten. Zit nu toch aan mijn max qua snelheid. Meer dan 4 mbit bijvoorbeeld 6 mbit dan is de lijn instabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
Dat zei ik ook al, kabelinternet is in jouw geval dan waarschijnlijk een beter alternatief.. Of glasvezel (heb hier 50Mbit zowel up als down met ping 1ms naar b.v. tweakers.net 8)).. Meeste mensen halen denk ik maar zo'n 10-15Mbit maximaal via ADSL, en als je op meer dan 2km van de centrale afzit wordt dat vaak al snel minder.. Als je de 8Mbit al niet eens haalt zou ik echt kijken naar de kabel als dat beschikbaar is en je snelheid belangrijk vindt.. Voor veruit de meeste mensen is 4-8Mbit echter ruim voldoende voor gewoon internetten (beetje surfen en e-mailen), daarvoor voldoet ADSL dus prima..

Hou er echter wel rekening mee dat je ook via de kabel last van overboeking kan krijgen.. Je moet er sowieso niet vanuit gaan dat je altijd je maximale snelheid zal halen, wat voor verbinding je ook hebt.. Zelf ik met mijn glasvezel haal maar zelden de volle 50Mbit (alleen lokaal en van hele snelle hosts).. Voordeel is soms wel, hoe hoger je maximale snelheid hoe meer snelheid je meestal overhoudt ookal gaat het iets naar beneden op drukke momenten.. Buiten dat ben je ook altijd afhankelijk van de lokatie waarvan je download, kan namelijk ook heel goed zijn dat die het te druk heeft.. ISP's (zowel ADSL als kabel) geven niet voor niks nooit garantie op de snelheid, dat is namelijk zo goed als onmogelijk.. Het is altijd maximaal haalbaar, geen garantie dat je het ook echt haalt..

En nee, ik werk niet bij XS4ALL, maar heb wel helpdeskervaring bij 2 verschilende ADSL-providers (niet relevant welke) dus weet denk ik wel hoe het werkt allemaal..

[ Voor 35% gewijzigd door Inflatable op 20-07-2008 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthaxx R-or
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 18:20

Synthaxx R-or

*Insert smartass remark here*

Hier is ook de snelheid bagger (380 Kbyte/sec volgens XS4ALL's eigen test). Ik zou 8Mbit moeten hebben (rond de 800Kbyte gemiddeld). Als ik in het modem kijk zie ik keurig 1.021 / 7.827 staan, ook na een reboot. Het vreemde is wel dat de verbinding helemaal stabiel is...

Normaal gesproken zou ik gaan bellen, maar dat heeft de laatste tijd niet echt veel zin. Je hangt een half uur in de wacht om dan te horen te krijgen dat het aan het modem oid ligt |:(

Daarnaast natuurlijk de gewoonlijke DNS problemen, waarvan ik het al opgegeven heb om met ze te bellen (DNS van het modem springt er om de halve dag uit). Ik heb alle machines maar een harde instelling naar de XS4ALL DNS gegeven.

Het goeie nieuws? Ik heb vrijdag m'n USB stick binnen gekregen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Synthaxx R-or op 21-07-2008 00:47 ]

If engineers had named Kentucky Fried Chicken, it would have been called "Hot Dead Birds".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bull
Snelheid ligt nu weer rond de 600KB/sec wat normaal 830KB/sec is.

Intrainwaarde blijft wel altijd op 7996 kbps / 1023 kbps staan en 's nachts is de snelheid wel 830KB/sec, alleen overdag is de laatste tijd ruk! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

1-2 weken geleden ook de iris cheque binnen gehad :Y)

Vorige week heb ik er een 1,5 uur uitgelegen. Maar dat was 's nachts. Buiten de grote storing om heb ik vaker geen internet gehad. Het geëikel begon 1-2 maanden voor de grote storing, maar alle disconnecties waren 's nachts. Geen echt probleem dus...

Overigens heb ik nog steeds geen problemen ondervonden met mindere snelheid. Ik had in de begin periode met mijn nieuwe Fritz! modem op 4mbit dat ik de maximaal haalbare intrain waarde niet behaalde. Maar met een verlenging van een 15-20 m vanaf het ISRA punt stond ik daar niet van te kijken. De eerste week na de verhoging trainde hij ook in op 7996/1023, daarna weer prima op 8000/1024. Sindsdien is het niet meer anders geweest. En als ik wat download, dan is het veelal de volle snelheid. Vanaf mijn eigen server (gehost bij True) trek ik gewoon m'n lijn mee vol.

Anyway, aangezien het geëtter een 1-2 maanden voor de upgrade en de big bang begon waren er al vaker disconnecties, ook bij anderen op hetzelfde moment maar aan de andere kant van't land. Ik vraag me ten zeerste af of dit iets met die grote storing te maken heeft. Heb eerder het vermoeden dat de service van XS4ALL achteruit aan't hobbelen is en langzaam aan een stille dood à la Planet te gemoed gaat. Met andere woorden, de grote storing is over, de rest zou evt in een nieuw topic kunnen "XS4ALL perikelen van de laatste tijd".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is de snelheids sinds 2 dagen weer goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAA
  • Laatst online: 12-09 15:19

TAA

Liever IRC

De afgelopen 3 dagen telkens rond 24:00 een disconnect met de volgende melding in het modem:
Disconnected because idle timeout reached
Dezelfde melding die ik kreeg als tijdens de Grote Storing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
TAA schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 00:21:
De afgelopen 3 dagen telkens rond 24:00 een disconnect met de volgende melding in het modem:

[...]

Dezelfde melding die ik kreeg als tijdens de Grote Storing...
De ATM of DSLAM die zichzelf in de wijkcentrale even reset voor de stabliliteit?
24:00 vind ik geen hinderlijk tijdstip en als het maar een korte tijd downtime is...

En de Bol.com cadeaucon is al uitgegeven aan een mooi PHP boek voor gevorderden :). ;)

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 30-07-2008 12:41 ]

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste