Landelijke storing KPN/XS4ALL Only

Pagina: 1 ... 6 7 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mta
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

mta

Birdstrike schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:15:
[...]
Hij wel ik nog niet |:( Het ligt toch niet aan de Speedtouch546 icm firmware 5.2.7.19.0?
Ik moet bekennen, dat ik rel. 6.2.17.5 draai op SpeedTouch716v5, gedowned van de xs4all site. Aanvankelijk heb ik ook rel. 6.2.29.2 maar ben ergens in de eerste dagen gedowngrade naar de door xs4all beschikbaar gestelde drivers.
Alhier : http://www.xs4all.nl/helpdesk/adsl/speedtouch7xx/ voor windows en mak.

(ja ik weet het, op de site stond met de vingers van de router af te blijven, maar je weet hoe dat gaat...)

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 21-05-2008 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyindo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-03-2021
mta schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:22:
[...]
Amper na mijn post hierboven kreeg ik een mailtje van Peter (de Huildesk Held). Of ik de router al had gereset naar fabrieksinstellingen... Laten ze nu pontificaal op de homepage zetten dat ik daar met mijn virtuele vingers vanaf moet blijven. Afijn, de zeven dagen mailtjes dichten, aan de lijn hangen, zowaar een helder advies. Tien minuten later zat ik - zacht uitgedrukt - verbijsterd naar een succesvolle PPP verbinding te sturen.
Ergo, we zijn weer live.
Goed dat het weer werkt.
Empathy schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:43:
Ik ben vanaf vandaag omgezet van KPN ADSL naar XS4ALL only Basic, en ben er gewoon op achteruit gegaan qua snelheid..

Up 704 (Kbps.)
Down 5344 (Kbps.)

Noise Margin up: 8 dB down: 5 dB
Output Power up: 2 dBm down: 20.5 dBm
Attenuation up: 18 dB down: 26 dB

SMC 7404BRB ethernet modem.

Woon ongeveer 1,2 kilometer van de centrale. Komt dit nog door de storing, of ben ik gewoon fucked..?
hmmz moeilijk te zeggen of je fucked bent....
Heb je je modem op het ISRA gezet? zo niet probeer dat eens uit zou ik zeggen en wat komt er dan uit? Je zou ook evt een andere modem kunnen proberen, een annex b modem vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empathy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-09 11:23

Empathy

Extreme Audio

Hmm.. ik lees net dat m'n modem niet geschikt is voor ADSL2.. Dat zal het dus zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birdstrike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:47
(ja ik weet het, op de site stond met de vingers van de router af te blijven, maar je weet hoe dat gaat...)
hahaha ja had hier tot volle tevredenheid dhcp spoof draaien enne dat lijkt toch niet meer te werken op XS4all only, helaas, maarrr dacht wellicht dat de antieke firmwareversie wellicht ook de boosdoener kon zijn. Natuurlijk alles al gefactory reset etc. Ik probeer de laatste FW versie wel even, maar dan die voor m'n 546.
Edit: logischerwijs was dat het niet 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Birdstrike op 20-05-2008 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

mta schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 21:22:
[...]

Amper na mijn post hierboven kreeg ik een mailtje van een xs4all helpdesk medewerker, of ik de router al had gereset naar fabrieksinstellingen... Laten ze nu pontificaal op de homepage zetten dat ik daar met mijn virtuele vingers vanaf moet blijven. Afijn, de zeven dagen mailtjes dichten, aan de lijn hangen, zowaar een helder advies. Tien minuten later zat ik - zacht uitgedrukt - verbijsterd naar een succesvolle PPP verbinding te sturen.
Ergo, we zijn weer live.
Ergo, je eigen router was dus eigenlijk fucked. Of hij had het prima kunnen doen met een harde reset door hem een 10 minuten van de stroom af te halen. Heb ik zelf ook een paar keer gehad met die ST ondingen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:01
De Helpdesk is gewoon niet bereikbaar voor technische vragen. Om 9 uur gebeld je zou denken dat ik dan kans maak om snel geholpen te worden. Maar nee hoor na 30min heb ik de strijd opgegeven en inmiddels al 5 dagen zonder ADSL verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17-12-2022
Ibix schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:11:
De Helpdesk is gewoon niet bereikbaar voor technische vragen. Om 9 uur gebeld je zou denken dat ik dan kans maak om snel geholpen te worden. Maar nee hoor na 30min heb ik de strijd opgegeven en inmiddels al 5 dagen zonder ADSL verbinding!
Router gereset? is misschien het proberen waard.

Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Bij een klant van ons hetzelfde. Sinds het weekend ligt de lijn eruit, en XS4All is redelijk onbereikbaar. Ik geloof dat de klant zelf ze maandag even aan de telefoon had, en dat er toen gezegd werd 'dat er aan gewerkt werd'. Sindsdien alleen maar ingesprek, bij bellen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 23:13
Vandaag ligt de verbinding in een groot deel van het noorden er weer uit. Op diverse locaties heb ik geen SDSL verbinding meer. Ik heb direct met KPN gebeld: "Ja meneer, het is dezelfde storing als vorige week, er is 1 node die moelijk doet." Inmiddels ligt het er alweer 3 kwartier uit. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb wel weer verbinding. Maar ik kan ook sites zoals www.cnn.com en www.reuters.com niet meer openen sinds de storing. Net als bij Maestro.

Nog meer mensen met dit probleem? Neem aan de helpdesk bellen niks zal helpen en dat het vanzelf opgelost wordt (wanneer Xs4all/ KPN alle problemen 100% opgelost heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:13

Frits Flits

SOUND! Designer

Off-topic, wat betreft CNN:
spoiler:
Obama takes Oregon as Clinton claims Kentucky

Ik heb geen problemen (meer) met de internetlijn, ook kan ik gewoon op alle sites komen die ik wil bezoeken. Ons modem is ook alweer ruim 2 dagen online, dat lukte vroeger (voor de storing) echt niet. Om de 10 á 14 uur werd hij verbroken. Ook bij de radio (business lijn) werkt alles nog steeds naar behoren.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:34
Nu ook een storing bij secure webmail... :|

Er gaat iets structureel niet goed bij KPN en/of XS4ALL op het moment, misschien een domino-effect?
Plus dat newszilla ook al een tijdje met defecte hardware kampt, 90% van alle posts is zwaar incompleet nou. :(

Hopelijk wordt alles snel gefixt, dit is ook geen doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:25

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Topicstarter
Attie schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:59:
Vandaag ligt de verbinding in een groot deel van het noorden er weer uit. Op diverse locaties heb ik geen SDSL verbinding meer. Ik heb direct met KPN gebeld: "Ja meneer, het is dezelfde storing als vorige week, er is 1 node die moelijk doet." Inmiddels ligt het er alweer 3 kwartier uit. Zucht.
Toch verbaast het me dat ze geen redundantie hebben of desnods een aparte ATM-server (of hoe die dingen maar mochten heten). Hoe zouden deze infrastructuur bijv. in andere landen opgebouwdt zijn? Kan KPN daar niet eens naar kijken? (of weet iemand dat toevallig :P). Want KPN heeft blijkbaar niet een geweldige infrastructuur als opeens 20% van het ADSL op zijn gat ligt in NL door een fout ;)

[ Voor 9% gewijzigd door AW_Bos op 21-05-2008 12:43 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:05
Richub schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:39:
Nu ook een storing bij secure webmail... :|

Er gaat iets structureel niet goed bij KPN en/of XS4ALL op het moment, misschien een domino-effect?
Plus dat newszilla ook al een tijdje met defecte hardware kampt, 90% van alle posts is zwaar incompleet nou. :(

Hopelijk wordt alles snel gefixt, dit is ook geen doen zo.
Er gaat inderdaad iets niet goed bij xs4all, alles wat ik via newszilla binnenhaal komt incompleet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
Ariën Clay schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:40:
[...]

Toch verbaast het me dat ze geen redundantie hebben of desnods een aparte ATM-server (of hoe die dingen maar mochten heten). Hoe zouden deze infrastructuur bijv. in andere landen opgebouwdt zijn? Kan KPN daar niet eens naar kijken? (of weet iemand dat toevallig :P). Want KPN heeft blijkbaar niet een geweldige infrastructuur als opeens 20% van het ADSL op zijn gat ligt in NL door een fout ;)
Daar verbaas ik me ook over. Ik dacht dat het heel professioneel geregeld was en dus ook dat er zat apparatuur was om dingen te vervangen. Echter wanneer een update niet goed uitgevoerd wordt en er houden zoveel procent ATM-dingen mee op dan moet de rest dat opvangen en dan krijg je denk ik een domino effect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

OMX2000

By any means necessary...

maxtz0r schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:35:
[...]

Daar verbaas ik me ook over. Ik dacht dat het heel professioneel geregeld was en dus ook dat er zat apparatuur was om dingen te vervangen. Echter wanneer een update niet goed uitgevoerd wordt en er houden zoveel procent ATM-dingen mee op dan moet de rest dat opvangen en dan krijg je denk ik een domino effect?
Definieer professioneel. Ik denk dat het nog steeds professioneel is als ze de conclusie hebben getrokken dat de kosten voor een redundant component niet opwegen tegen het risico wat ermee afgedekt wordt.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 15:11

SpamLame

niks

Hier (Voorburg) inmiddels al weer 3 dagen up met XS only.
En ook hier vallen de vele, maar niet alle, incompletes op die van newszilla afkomen.
Geloof alleen niet dat ze dat snel oplossen gezien de beta/experimental status en de grote storing zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
OMX2000 schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:05:
[...]

Definieer professioneel. Ik denk dat het nog steeds professioneel is als ze de conclusie hebben getrokken dat de kosten voor een redundant component niet opwegen tegen het risico wat ermee afgedekt wordt.
Dat noem ik dus niet professioneel dat noem ik het bedrijfsleven. Aangezien ze hier dus gewoon zeggen laten we het niet doen want het is te duur en daardoor halen we te weinig winst. En dat is opzich niet erg want anders zou ik nog meer geld moeten betalen om te internetten ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

Ariën Clay schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 12:40:
[...]

Het probleem was dat zowel de backup apparatuur als de hoofd apparatuur dezelfde software draaide. Doordat er een probleem was met die software kon er niet zomaar overgeschakeld worden naar de backup apparatuur en moesten er ATM switches down gebracht worden zodat ze geupdate konden worden.
Dit was een uniek probleem wat aangeeft dat als zowel iets redundant uitgevoerd is de software nog een probleem kan veroorzaken waardoor alles in de soep loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

The CarNagE Man schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 16:18:
[...]

Het probleem was dat zowel de backup apparatuur als de hoofd apparatuur dezelfde software draaide. Doordat er een probleem was met die software kon er niet zomaar overgeschakeld worden naar de backup apparatuur en moesten er ATM switches down gebracht worden zodat ze geupdate konden worden.
Dit was een uniek probleem wat aangeeft dat als zowel iets redundant uitgevoerd is de software nog een probleem kan veroorzaken waardoor alles in de soep loopt.
Uniek probleem, OK. Maar zo'n wizard hoef je niet te zijn om deze unieke situatie vooraf te doorzien. Da's nl. precies wat je test met business continuity en dus wilt voorkomen. Kortom, aan die plannen schort nog wel het een en ander.
Wat ik vernomen heb is dat de ATM switches zelflerend zijn, wellicht dat daardoor ook allles offline moest worden gehaald. Een foutieve update gevolgd door een mislukte rollback en voila, een uniek probleem.

De newsserver storing was te wijten aan een SCSI kaartje wat de geest gaf, de machine die als redundant moest dienen was echter al eerder gekannibaliseerd... da's dus echt slordig/amateuristisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Kosten claimen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:11

Crusader

Arc Nature

Daar heeft ie z'n verbinding niet mee terug.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Edgarz schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 22:13:
[...]

Uniek probleem, OK. Maar zo'n wizard hoef je niet te zijn om deze unieke situatie vooraf te doorzien. Da's nl. precies wat je test met business continuity en dus wilt voorkomen. Kortom, aan die plannen schort nog wel het een en ander.
Wat ik vernomen heb is dat de ATM switches zelflerend zijn, wellicht dat daardoor ook allles offline moest worden gehaald. Een foutieve update gevolgd door een mislukte rollback en voila, een uniek probleem.

De newsserver storing was te wijten aan een SCSI kaartje wat de geest gaf, de machine die als redundant moest dienen was echter al eerder gekannibaliseerd... da's dus echt slordig/amateuristisch.
Amateuristisch zus, amateuristisch zo... Met sommige problemen valt nauwelijks rekening te houden. Wat er eerder is gezegd; alles was redundant, kwa hardware. Alleen zelfs de fabricant had er geen rekening mee gehouden, vandaar dat ze specifiek hen moesten invliegen om het probleem op te lossen... Het kan de beste overkomen. Voor ons rot als gebruikers. Had jij trouwens een redundant lijntje lopen? Neuh? Amateur! ;)

Enige waar ik tegen aan liep was dat ik geen grote bestanden kon versturen/ontvangen/openen en dat zware sites wat langzaam laadden via m'n GPRS verbinding. Maar verder was het doable. Ook een kwestie van flexibel zijn en je niet helemaal afhankelijk van iets te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurensdekoning
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-08 23:24
Goedemorgen,

Met mijn verbinding heb ik een heel vreemd probleem. Het is deels ook al eerder genoemd, maar ik zal het toch even in zijn geheel beschrijven.

Vorige week -een heel ongunstige week- is mijn overstap naar XS4ALL Only opgeleverd: hiervoor zat ik gewoon via het KPN-netwerk met m'n XS4ALL-verbinding.
De dag (vorige week woensdag) dat mijn nieuwe verbinding was opgeleverd werkte het eigenlijk perfect. Ik kon direct op internet, mijn portforwards naar binnen werkte allemaal (SSH, SMTP en RDP).

Echter donderdagmiddag, viel de verbinding stil. Dat wil zeggen: ik kon nog wel internetten vanaf mijn verbinding, maar alle poorten vanaf buiten stonden potdicht. Ook traceroutes naar mijn nieuwe IP hielden op na enkele hops en hielden ergens op in het XS4ALL netwerk. Dit is overigens nog steeds zo, en ik snap er niets van.

Ik heb vanaf diverse plekken traceroutes en portscans uitgevoerd naar mijn adres, maar dit mocht allemaal niet baten. Ook niet vanaf de shell-servers van XS4ALL zelf, te weten: xs2.xs4all.nl en xs7.xs4all.nl.

Ik heb hier al diverse malen de helpdesk van XS4ALL over gebeld en het is hun echt een raadsel waar zich het probleem bevind, en zij blijven het gooien op de eventuele nasleep van de grote storing van vorige week (die overigens nog steeds deels gaande is).

Mijn configuratie:
- Speedtouch 546
- Linux Router (slackware 10.1)

Mijn opstelling in het verleden:
- Linux router kreeg op zijn eth1 device het externe IP van de Speedtouch middels SIP spoofing
- Speedtouch had firmware 5.2.x.x (redelijk oud dus)

Nieuwe opstelling
- Linux router krijgt nu op zijn eth1 device middels DHCP-spoofing het externe IP
- Speedtouch heeft nu firmware 6.1.0.5

Dingen die ik heb geprobeerd:
- Mijn hele firewall op m'n Linux router opengezet om te kijken of het niet aan de firewall lag
- Modem naar factory defaults gezet en als 'gewone' NAT-opstelling geconfigureerd zonder m'n linux router ertussen
- Firmware geupgrade van mijn Speedtouch 546
- Ook met de nieuwe firmware gewoon in NAT opstelling geprobeerd
- Splinternieuw modem van een vriend van mij aangesloten (Speedtouch 546v6) op mijn lijn (direct op ISRA) en ook als NAT modem met standaard configuratie geprobeerd .. zelfde probleem
- Firewall in mijn eigen modem uitgezet en ICMP checking ook (middels telnet aangezien de web interface de nodige beperkingen

Iemand nog ideeën? Ik ben praktisch ten einde raad, en ik kan gewoon mijn mail niet meer ontvangen daar ik deze zelf host.

PS: Op mijn werk hebben we ook XS4ALL Only, en een traceroute daarheen levert hetzelfde probleem op. Qua poorten weet ik niet of die ook geblokkeerd worden want dat modem hoort dan ook potdicht te staan dus daar weet ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-08 18:14
laez schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:02:
Echter donderdagmiddag, viel de verbinding stil. Dat wil zeggen: ik kon nog wel internetten vanaf mijn verbinding, maar alle poorten vanaf buiten stonden potdicht. Ook traceroutes naar mijn nieuwe IP hielden op na enkele hops en hielden ergens op in het XS4ALL netwerk. Dit is overigens nog steeds zo, en ik snap er niets van.
Dit lijkt me wel essentieel voor de oplossing.
Overigens houden ze bij mij ook op maar heb ik geen probleem:
code:
1
2
3
4
...
  4     1 ms    <1 ms    <1 ms  0.so-2-0-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.5.13]
  5     1 ms     1 ms     1 ms  te0-0-0.dr4.d12.xs4all.net [194.109.7.130]
  6     *        *        *     Request timed out.

[ Voor 0% gewijzigd door xtra op 22-05-2008 11:06 . Reden: s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Ok, heb ik eindelijk internet, (basic 20mbit) en nu haal ik niet meer dan 3mbit.
WTF!? Ik begin echt spijt te krijgen dat ik voor Xs4all heb gekozen. 54 euro in de maand voor 3mbit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ibix schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:06:
Ok, heb ik eindelijk internet, (basic 20mbit) en nu haal ik niet meer dan 3mbit.
WTF!? Ik begin echt spijt te krijgen dat ik voor Xs4all heb gekozen. 54 euro in de maand voor 3mbit??
Weet je ook hoever je van de wijkcentrale zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibix
Ariën Clay schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:37:
[...]

Weet je ook hoever je van de wijkcentrale zit?
Ja ik zit er 1.5km van de centrale. Volgens de postcode checks en screenings van Xs4all mogen ze geen basic aanbieden als de locatie niet minimaal 8mbit kan garanderen. Dit is bij mij overduidelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:56

DDX

ping tijden zijn trouwens naar 1e hop hier flink omhoog gegaan trouwens
was altijd iets van 6 a 7 ms, en nu 10 a 11 ms
meer mensen 'last van' ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

code:
1
2
3
4
5
  2     8 ms     8 ms     8 ms  lo1.dr4.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
  3     8 ms     8 ms     8 ms  0.ge-3-2-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.133]
  4     8 ms     8 ms     8 ms  0.so-7-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.14]
  5    14 ms    17 ms    17 ms  20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  6     9 ms     9 ms     8 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

(waarbij de eerste hop m'n router is) Geen idee wat ie hiervoor aan gaf. Dit is toch wel vlotjes te noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
code:
1
2
3
4
5
6
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    12 ms    10 ms    10 ms  lo1.dr5.d12.xs4all.net [194.109.5.219]
  3    10 ms     9 ms    10 ms  0.ge-3-3-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.161]
  4    10 ms    10 ms    10 ms  0.so-7-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.14]
  5    11 ms     *        *     20ge-po-1.e600-2.ams7.true.nl [195.69.144.171]
  6    11 ms    11 ms    11 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Ik krijg gewoon timeouts bij ams lol. Kan niet goed zijn.
Best netjes opzich alleen die timeouts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 14:57
wie weet is die bak niet pingeable.. dat zegt niet zoveel hoor, je bereikt je route wel maxtz0r

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
simon schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 10:00:
wie weet is die bak niet pingeable.. dat zegt niet zoveel hoor, je bereikt je route wel maxtz0r
Dat snap ik maar waarom krijg ik wel timeouts en jules niet ?:P en waarom ping ik wel 11 en daarna 2 keer timeout?

Ik ben geen held hierin maar mijn logisch verstand zegt dat het niet helemaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

maxtz0r schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:22:
code:
1
2
3
4
5
6
  1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.1.1
  2    12 ms    10 ms    10 ms  lo1.dr5.d12.xs4all.net [194.109.5.219]
  3    10 ms     9 ms    10 ms  0.ge-3-3-0.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.161]
  4    10 ms    10 ms    10 ms  0.so-7-0-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.14]
  6    11 ms    11 ms    11 ms  www.tweakers.net [213.239.154.35]

Gebruik je je verbinding ook op andere manieren tijdens het testen? Downloads etc kunnen ook je ping tijden beïnvloeden. Net zoals de snelheid van je verbinding. Een enkele keer kan je modem/router rot zijn en de dns requests niet goed plaatsen/doorgeven. Heb in de 2-3 maanden dat ik bij Casema heb gezeten via de kabel ook ontzettend veel van dit soort problemen gehad. Gelukkig was het een overbruggende verbinding, maar alsnog, ontzettend vervelend was het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtz0r
jules schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 14:39:
[...]

Gebruik je je verbinding ook op andere manieren tijdens het testen? Downloads etc kunnen ook je ping tijden beïnvloeden. Net zoals de snelheid van je verbinding. Een enkele keer kan je modem/router rot zijn en de dns requests niet goed plaatsen/doorgeven. Heb in de 2-3 maanden dat ik bij Casema heb gezeten via de kabel ook ontzettend veel van dit soort problemen gehad. Gelukkig was het een overbruggende verbinding, maar alsnog, ontzettend vervelend was het wel.
behalve remote desktop niks anders. Maar heb het meerdere malen uitgeprobeerd alleen bij die switch krijg ik 1 a 2 timeouts.

edit:

Nu overigens niet meer, vanochtend wel.

[ Voor 4% gewijzigd door maxtz0r op 23-05-2008 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 09:54

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Ik heb een maand geleden een aanvraag ingediend om mijn ADSL Basic verbinding om te zetten in een XS4ALL Only Lite verbinding. Afgelopen vrijdag is mijn ADSL Basic verbinding afgesloten en gedeeltelijk naar het Bitstream netwerk voor XS4ALL Only. Het probleem is alleen dat er vanwege de verstoring van vorige week een freeze was op het opleveren van nieuwe Bitstream verbindingen en dus is mijn verbinding maar voor een deel overgezet en heb ik geen internet meer.

Ik zit inmiddels al een week zonder internet en ben regelmatig in contact met de helpdesk hier over geweest. Vandaag krijg ik van XS4ALL te horen dat, ondanks dat ik al gedeeltelijk ben overgezet, het gehele aanvraag proces opnieuw doorlopen moet worden en dat ik nog wel 2 weken zonder internet zou kunnen zitten. Ze gaan uitzoeken of dat sneller kan, maar ik ben toch redelijk diep teleurgesteld in XS4ALL.

EDIT: En binnen een half uur na het posten, doet de verbinding het ineens weer. Het kon (gelukkig) kennelijk wel een heel stuk sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door MetroidPrime op 23-05-2008 17:15 ]

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

maxtz0r schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 09:22:
code:
1

Dat ding heeft een ICMP rate limit. Hij laat het verkeer netjes door, dus er is niets aan de hand.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:22
Nog steeds mensen met problemen op xs4all only (centrale: centrum Utrecht/neude)

Het begon allemaal op dinsdag 13 mei toen de inmiddels historische storing bij KPN begon.
Zondag 18 mei had ik pas weer verbinding, de weer er na ging het even goed, maar afgelopen weekend was het weer raak. Ik heb nu al sinds vrijdag avond geen internet.

Ik gebruik momenteel een speedtouch 780 die ik nu even direct op het isra punt heb aangesloten.
Diverse malen het modem een factory reset gegeven, soft-reboots, stroom onderbreking etc...
Niks helpt... :'( Hij blijft in de log aangeven xDSL linestate down. Wat volgens mij gewoon duid op geen sync met de centrale? Login gegevens diverse malen getest en aan de configuratie kan het niet liggen. Er is ook niks gewijzigd.. Een vriend van mij die niet ver uit de buurt woont zit ook op de zelfde centrale en heeft ook geen verbinding.

Xs4all helpdesk is echt niet te bereiken, ik krijg vaak na 30min iemand aan de lijn. Dit is vaak 1e lijns die mij daarna waarschijnlijk door moet verbinden met 2e lijns. Die moet mij dan vervolgens veder helpen. Maar na 1 1/2 uur bellen geef ik het vaak op :( . Weet iemand nog suggesties hoe ik xs4all een schop onder de kont kan geven om mijn verbinding te fixen :O ?

Zo, frustraties ook even eruit. Tips/suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Bel eens 0800-0407, kies voor ADSL > "verbinding gewerkt" > XS4ALL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Heb je ook al andere modems geprobeerd? Ook al geprobeerd om de modem een nacht volledig van de stroom en ADSL af te halen om hem weer opnieuw aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Tijmen schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 17:05:
:'( Hij blijft in de log aangeven xDSL linestate down.
Bij de storing bleef dsl up, alleen ATM/PPP lag er uit. Dus jij hebt gewoon een klassieke storing.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
leuk_he schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 20:56:
[...]

Bij de storing bleef dsl up, alleen ATM/PPP lag er uit. Dus jij hebt gewoon een klassieke storing.
Klassiek ofniet, het vloeit wel voor uit de storing die bij KPN ontstaan is. Dus dat gaat het gewoon op de grote hoop van de landelijke storing. Het is ontstaan met de grote storing op ma/di 13mei, een vriend van mij had precies het zelfde euvel op de zelfde centrale. En toevallig sinds gisteravond ook weer internet.

Affijn... gelukkig kan ik weer het net op... Geen helpdesk medewerker kunnen spreken, maar het werkt weer. Nu nog de verbinding een beetje opkrikken :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:10
Die ATM storing heeft inderdaad helemaal niets met sync problemen te maken. De DSLAMS waren gewoon up. Kan me alleen wel voorstellen dat er door die storing vertraging ontstaat in het hele systeem van monteurs en order-personeel inplannen.

Denk niet dat bitstream op de dag van de storing ineens 5000 extra monteurs kon inzetten en XS4ALL 50 extra helpdesk-medewerkers om de queu's aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
markclausing schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:55:
Die ATM storing heeft inderdaad helemaal niets met sync problemen te maken. De DSLAMS waren gewoon up. Kan me alleen wel voorstellen dat er door die storing vertraging ontstaat in het hele systeem van monteurs en order-personeel inplannen.

Denk niet dat bitstream op de dag van de storing ineens 5000 extra monteurs kon inzetten en XS4ALL 50 extra helpdesk-medewerkers om de queu's aan te kunnen.
Wat begrijp je niet aan mijn bericht? Waarom als ik als sinds 2001 hooguit 1 dag storing gehad heb op het ADSL netwerk van KPN (mxstream) en nu bitstream zoals hun dat noemen toch bijna 2 weken storing heb gehad....

Het kan dan misschien niet direct iets met elkaar te maken hebben, maar wel indirect. En dan ben je net zo hard de sjaak, misschien wel harder dan andere klanten.
Kan me alleen wel voorstellen dat er door die storing vertraging ontstaat in het hele systeem van monteurs en order-personeel inplannen.
Wat moesten ze hier dan inplannen? Onderhoud?
Want het betreft geen nieuwe aansluiting of overstap of whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:24

samo

yo/wassup

Tijmen schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:21:
[...]
Wat begrijp je niet aan mijn bericht? Waarom als ik als sinds 2001 hooguit 1 dag storing gehad heb op het ADSL netwerk van KPN (mxstream) en nu bitstream zoals hun dat noemen toch bijna 2 weken storing heb gehad....
Het kan dan misschien niet direct iets met elkaar te maken hebben, maar wel indirect. En dan ben je net zo hard de sjaak, misschien wel harder dan andere klanten.
De twee weken storing is ten eerste, wat al gemeld is, niet hetzelfde als de grote landelijke storing die in dit topic besproken was, en uit jouw reactie te lezen ook vrij makkelijk verholpen. Het lijkt er, zoals ik jouw reacties lees, dat het voor een lange tijd toch bij jou lag. Vervelend dat de helpdesk dan slecht te bereiken valt, maar daar gaat markclausing's opmerking weer over; jammer dat XS4ALL niet even 50 goede, getrainde en up-to-date helpdeskmedewerkers standby heeft staan.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijmen
samo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:32:
[...]

De twee weken storing is ten eerste, wat al gemeld is, niet hetzelfde als de grote landelijke storing die in dit topic besproken was, en uit jouw reactie te lezen ook vrij makkelijk verholpen. Het lijkt er, zoals ik jouw reacties lees, dat het voor een lange tijd toch bij jou lag. Vervelend dat de helpdesk dan slecht te bereiken valt, maar daar gaat markclausing's opmerking weer over; jammer dat XS4ALL niet even 50 goede, getrainde en up-to-date helpdeskmedewerkers standby heeft staan.
Mag jij mij wel eens zeggen wat er bij mij fout ging. Ik ben niet onbekend met ICT zaken..
En wat noem je vrij makkelijk verholpen? Als het zo makkelijk was waarom werkt het dan niet meteen. Daarom moet ik alsnog uren naar een helpdesk bellen die niet te bereiken is.

Ik heb niks gewijzigd aan mijn configuratie en toch ligt het probleem bij mij? Dat is wel een hele scheve constatering. Het lost zich zogenaamd weer vanzelf op.. ik ga er vanuit dat er toch iets fout zat aan de kant van xs4all/kpn
Ook merkte ik al op dat ik diverse andere mensen ken met xs4all only op de zelfde centrale hier in Utrecht. Precies het zelfde probleem |:( , met de zelfde duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Wat ik probeer aan te geven is dat veel mensen -niet perse jij trouwens- snel wijzen naar een algemene storing, en daar hun eigen storing onder scharen. En dat dan plotseling alles wel heel snel de schuld is van de ISP. Terwijl de algemene storing, jouw storing en de lange wachtrij elk een aandeel hebben in het uitvallen van de verbinding. Beweren dat jouw storing vloeit uit de landelijke storing is dus niet per definitie terecht. Jij hebt slechts last van de uitwassen van de landelijke storing. Toch deel je, als ik het zo snel lees, niet de symptomen van de landelijke storing.
Waar ik beschreef dat het bij jou lag, was een leesfout van mij. Mijn excuses daarvoor, ik las dat het verholpen was na het spreken van de helpdesk, ik las dus te snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik merkte vannacht en vandaag overdag enkele malen dat websites in mindere mate goed op te vragen waren. Enkele keren meegemaakt dat je lekker op een site aan het rondklikken bent, waarna je opeens in een zwart gat van 2-3 minuten valt met alleen maar time-outs.

Rond 3 uur knalde daarnaast ook msn, & irc eruit. Ik bleef wel een connectie houden met de xs4all shell waar ik zag dat de connectie naar irc daar ook verbroken was. Dat had dus een een andere oorzaak;

screenshotje van het specifieke moment;
Afbeeldingslocatie: http://image.julius.area61server.nl/getimg/16all.png

Realtime;
Afbeeldingslocatie: http://www.ams-ix.net/technical/stats/cgi-bin/16all?log=totalall;png=daily
Gaat lekker met internet in NL de laatste tijd, gisteren de SIDN ook al... Naast de landelijke storing natuurlijk.

[ Voor 8% gewijzigd door jules op 30-05-2008 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal wat worden met het onderhoud dat zo meteen gaat beginnen aan het KPN netwerk. Volgens mij hebben ze er zelf ook nul komma nul vertrouwen in (ik nog minder) anders zouden ze het niet 's nachts in het weekend doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RollieBollie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:11
Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:09:
Zal wat worden met het onderhoud dat zo meteen gaat beginnen aan het KPN netwerk. Volgens mij hebben ze er zelf ook nul komma nul vertrouwen in (ik nog minder) anders zouden ze het niet 's nachts in het weekend doen.
Volgens mij gebeurt bijna al het onderhoud en updates in de nachtelijke uren.
Zou wat zijn, zit je midden op de dag in een online vergadering: doei verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

samo schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 11:53:
Wat ik probeer aan te geven is dat veel mensen -niet perse jij trouwens- snel wijzen naar een algemene storing, en daar hun eigen storing onder scharen.
In een ander topic probeert iemand vol te houden dat z'n BBNed-verbinding ook last heeft van de KPN-storing. Dat soort mensen bedoel je?
"A human error caused a temporary VSRP state misconfiguration which resulted in a 5 minute downtime for all 10GE member ports."

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 23:05

Tachyon

pop the glock

Sinds een kwartiertje ofzo ligt mijn verbinding eruit.
Op het XS4ALL Only netwerk zullen onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd worden in de nacht van zaterdag 31 mei op zondag 1 juni. Als gevolg hiervan kan uw verbinding korte tijd uitvallen.
Ze zijn een dag te vroeg... 8)

edit:

nevermind, up again... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Tachyon op 31-05-2008 01:12 ]

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

jules schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:43:
Ik merkte vannacht en vandaag overdag enkele malen dat websites in mindere mate goed op te vragen waren. Enkele keren meegemaakt dat je lekker op een site aan het rondklikken bent, waarna je opeens in een zwart gat van 2-3 minuten valt met alleen maar time-outs.

Rond 3 uur knalde daarnaast ook msn, & irc eruit. Ik bleef wel een connectie houden met de xs4all shell waar ik zag dat de connectie naar irc daar ook verbroken was. Dat had dus een een andere oorzaak;

screenshotje van het specifieke moment;
[afbeelding]

Realtime;
[afbeelding]
Gaat lekker met internet in NL de laatste tijd, gisteren de SIDN ook al... Naast de landelijke storing natuurlijk.
Als ik de grafiek nog eens goed bestudeer lijkt het erop dat die nachtelijke hickpus wellicht ook van de AMS IX afkomen ipv XS4ALL zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn de werkzaamheden weer begonnen? Zojuist werd de verbinding een paar keer verbroken (DSL not responding). Wellicht niet alleen in de nacht van zaterdag op zondag maar ook in de nacht van zondag op maandag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 01 juni 2008 @ 23:38:
Zijn de werkzaamheden weer begonnen? Zojuist werd de verbinding een paar keer verbroken (DSL not responding). Wellicht niet alleen in de nacht van zaterdag op zondag maar ook in de nacht van zondag op maandag...
van zondagavond 23:00 uur tot maandagochtend 07:00 uur
was al aangekondigd dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft KPN opnieuw netwerkproblemen?

Mijn xs4all only werkt niet meer sinds zaterdag, af en toe 5 minuten internet, en dan weer niets (gelukkig heb ik de buren nog). Volgens support zondag geen storing, maar wel iets mis met mijn adsl, ze zouden een storingsmelding aanmaken, die ik per sms zou ontvangen (heb niets ontvangen). Vandaag de hele dag geprobeerd support te bereiken, maar krijg steeds de melding dat het te druk is. Op de website van xs4all wordt alleen een storingsmelding voor Utrecht gegeven, maar ik zit in Rotterdam. Hebben meer mensen problemen? Ik ben niet gelukkig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb steeds korte storingen. Erg irritant.

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rosalba11nl
  • Laatst online: 24-06-2023
Blijft hier ook steeds wegvallen,ongeveer 2 tot 3 maal per dag.
Ben steeds mijn xDSL signaal kwijt alles al veranderd heb nu
mijn modem en splitter prakties in het isra punt zitten.
Zal morgen maar weer eens mailen doen aan automatish,
download beperking.
Groeten Arie Maassluis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almostdaily
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-02 10:31
Ook ik heb sinds 2 weken niets dan problemen met m'n XS4ALL Only verbinding. Maandag 12 werd m'n snelheid verdubbeld, dinsdag 13 mei grote storing KPN, daarna is de verbinding niet meer goed geweest... net als hierboven beschreven om de minuut m'n xDsl verbinding down etc...

Ik heb net ein-de-lijk de helpdesk aan de lijn gekregen, en een uur aan de telefoon gehangen (via een omweg want telefonische XS4ALL Only helpdesk is sowieso al dagen volledig onbereikbaar...)

Na het vaste patroon van ertussen uit halen splitter, resetten modem, opnieuw configgen en ten slotte lijnmeting begon de medewerker zwaar te zuchten, in de trant van " Oh nee he... ". Hij moest vervolgens even iets navragen, en kwam terug met het antwoord dat er weer een nieuwe (grote, landelijke?) storing aan het ontsaan is. Ik zit in omgeving Haarlem, en de medewerker vertelde me dat op meerdere plekken van alles loos is.

Ook ik ben erg ongelukkig :( Al twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Regio Arnhem) laatste 2 weken alleen maar problemen

Afgelopen vrijdag nacht een langere storing
Afgelopen zaterdag nacht een storing van ruim 30 minuten
Gisteren een storing van een uur
Vandaag nog geen internet gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 14:57
almostdaily, weet je zeker dat de oorzaak bij jouw geval niet licht dat je te dicht bij de lijn capaciteit zit. Dat krijg je namelijk snel bij snelheidsverdubbelingen.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

almostdaily schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 11:54:
Ook ik heb sinds 2 weken niets dan problemen met m'n XS4ALL Only verbinding. Maandag 12 werd m'n snelheid verdubbeld, dinsdag 13 mei grote storing KPN, daarna is de verbinding niet meer goed geweest... net als hierboven beschreven om de minuut m'n xDsl verbinding down etc...

Ik heb net ein-de-lijk de helpdesk aan de lijn gekregen, en een uur aan de telefoon gehangen (via een omweg want telefonische XS4ALL Only helpdesk is sowieso al dagen volledig onbereikbaar...)

Na het vaste patroon van ertussen uit halen splitter, resetten modem, opnieuw configgen en ten slotte lijnmeting begon de medewerker zwaar te zuchten, in de trant van " Oh nee he... ". Hij moest vervolgens even iets navragen, en kwam terug met het antwoord dat er weer een nieuwe (grote, landelijke?) storing aan het ontsaan is. Ik zit in omgeving Haarlem, en de medewerker vertelde me dat op meerdere plekken van alles loos is.

Ook ik ben erg ongelukkig :( Al twee weken.
haarlem?
Probleem:
Er is momenteel een storing omgeving Amsterdam op het netwerk van Bitstream. Het gaat hierbij om de lokaties Aerdenhout, Born, Ede, Haarlem, Heemstede, Nieuw-Vennep en Uitgeest.

Klant impact:
Het is niet mogelijk om verbinding te maken met internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almostdaily
  • Laatst online: 11-02 10:31
@simon: Weet niet exact wat je bedoeld, maar ik doe geen gekke dingen gewoon gemiddeld gebruik, geen zware load.

@thedude0: Damn. Ik zie het nu ook op de website van xs4all idd.

[ Voor 15% gewijzigd door almostdaily op 03-06-2008 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (omgeving Gorinchem) zojuist een paar keer achter elkaar problemen met de verbinding. Het blijft tobben... Blijkbaar zijn de problemen nog (lang?) niet voorbij. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zijn er trouwens nog mensen met veel ADSL storingen? Of ben ik de enige gelukkige. :P
Wij hebben sinds de storing elk weekend geen internet en maandags werkt het meestal pas weer.
Vanmorgen ook weer zonder internet, net zoals die weken ervoor.
Omgeving Bolsward, Friesland
KPN zakelijk ADSL

[ Voor 9% gewijzigd door -The_Mask- op 09-06-2008 21:36 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

Voor wat het waard is, aangezien ik niet in Bolsward e.o. zit, maar in Voorburg (XS Only), kan ik wel melden dat mijn lijn niet meer down is gegaan sinds de storing (+500 uur uptime).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Laatst online: 14:56

DDX

verbinding hier (assendelft) blijft ook al flink wat dagen klapperen :(

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:09:
Zijn er trouwens nog mensen met veel ADSL storingen? Of ben ik de enige gelukkige. :P
Volgens mij niet... Mijn ervaring is dat het sinds de beruchte storing van 4 weken geleden nooit meer goed is gekomen. Ruim 4 jaar probleemloos gebruikt gemaakt van KPN ADSL, maar de laatste tijd is het niet meer wat het geweest is... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 11:05
Vanaf vanochtend last van een klapperende lijn (Groningen centrum). Maximaal 10 seconden up en dan weer down.. :(

edit
Lijn lijkt nu weer 'stabiel' te zijn. Nu 15 minuten up. Internet via Telfort.

[ Voor 38% gewijzigd door HansH op 10-06-2008 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Lijkt wel alleen in de grote steden te gebeuren?
In Zegveld is alles stabiel en al 400 uur up (sinds mijn laatste check van de week).

Toch zou het wel fijn zijn dat KPN meer duidelijkheid kon geven (voor de anderen) over de naschokken van de ATM's storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trogdor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 10:17
Het lijkt er op dat de telefoon centrale van xs4all nu (ook) problemen heeft.
Een keer uit de wachtrij gegooid na 11 minuten, nu neemt het nummer helemaal niet meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Topicstarter
Ja, is bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIster X
  • Laatst online: 16-01 09:39
Gisteravond rond 17.30 viel m'n verbinding weg (Amsterdam Zuidoost). Helpdesk was hele ochtend onbereikbaar. Nu pas weer online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik al die problemen hier lees dan lijkt het wel alsof het KPN netwerk compleet op instorten staat. Waar zijn ze in vredesnaam mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Linesync problemen zijn natuurlijk van een compleet andere aard, en moeten niet worden verward met de grote landelijke storing. De meldingen daarvan nu zou ik dus niet optellen bij de landelijke storing maar als nieuw probleem zien. Dan kan je namelijk opnieuw zoeken naar oorzaken en oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Met Samo ^. Ik vraag me af wat er dan zogenaamd klappert bij de mensen thuis. Is dat de linesync (had niks met die landelijke storing te maken) of de ATM (geen idee hoe je dat kunt uitzoeken). Wel had ik vorige week voorafgaand aan die AMS-IX storing wat DNS/connectie problemen. Na die AMS-IX storing geen last meer gehad daarvan.

Misschien wel handig om het topic gewoon dicht te gooien, omdat deze alleen maar onrust zaait omdat er waarschijnlijk hele andere problemen boven komen die niets met die landelijke storing te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jules schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:36:
Met Samo ^. Ik vraag me af wat er dan zogenaamd klappert bij de mensen thuis. Is dat de linesync (had niks met die landelijke storing te maken) of de ATM (geen idee hoe je dat kunt uitzoeken). Wel had ik vorige week voorafgaand aan die AMS-IX storing wat DNS/connectie problemen. Na die AMS-IX storing geen last meer gehad daarvan.
Afbeeldingslocatie: http://i25.tinypic.com/e17q4x.jpg
Meestal kruisje bij Internet. ;)
En soms ligt er 1 van de 3 onder internet eruit, niet alle drie dus ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpamLame

SpamLame

niks

-The_Mask- schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:44:
[...]

[afbeelding]
Meestal kruisje bij Internet. ;)
En soms ligt er 1 van de 3 onder internet eruit, niet alle drie dus ;)
En voor zij die geen deftige grafische weergave hebben, is het zichtbaar door dat de line in sync is (het adsl gedeelte), maar geen verbinding is op IP nivo. Dat was bij mij het geval tijdens de grote storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo

samo

yo/wassup

Één van de drie onder internet of internet zelf is niet erg. Dat is netwerkgedrag, dat kan kloppen. Niet alle apparaten achter het modem reageren zoals het modem verwacht.
Als PPP er uit ligt, kan dat komen doordat DSL (linesync) er bijvoorbeeld heel even heeft uitgelegen, of dat de centrale van mening is dat het er uit ligt. Als ATM er uit ligt is er echt wat aan de hand. Ik zou zeggen, laat het onderzoeken op de helpdesk, en laat jouw lijn specifiek onderzoeken. Jij wilt tenslotte een oplossing.
offtopic:
Ps, hi jules!

[ Voor 3% gewijzigd door samo op 10-06-2008 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:56
Zou iemand hier met XS4ALL only kunnen testen of www.wow-europe.com nu te bezoeken is want deze pagina wilt zich niet openen en de wow servers zijn onbereikbaar. Dit is denk ik inmiddels de 8ste keer dat dit gebeurd sinds de storing.

Ik ben in ieder geval niet de enige in Zoetermeer met XS4ALL only met dit probleem dus ben benieuwd of mensen buiten Zoetermeer hier ook last van hebben.

Alvast bedankt voor het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 19:55
Semetrix schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:11:
Zou iemand hier met XS4ALL only kunnen testen of www.wow-europe.com nu te bezoeken is want deze pagina wilt zich niet openen en de wow servers zijn onbereikbaar. Dit is denk ik inmiddels de 8ste keer dat dit gebeurd sinds de storing.

Ik ben in ieder geval niet de enige in Zoetermeer met XS4ALL only met dit probleem dus ben benieuwd of mensen buiten Zoetermeer hier ook last van hebben.

Leiden - Kan die pagina ook niet openen.

Weaseling out of things is important to learn. It's what separates us from the animals... except the weasel. Homer Simpson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog "ouderwetse" XS4All, maar kom op het moment ook niet in WoW of op de wow-europe sites. Volgens een tracert lijkt het probleem bij een knooppunt van gblx.net te liggen (of net daar voorbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:20
same here...

te4-4-10G.ar1.FRA4.gblx.net [67.17.111.137]

is de laatste hop die ik kan bereiken.

[ Voor 78% gewijzigd door om3ega op 10-06-2008 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

om3ega schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:23:
same here...

te4-4-10G.ar1.FRA4.gblx.net [67.17.111.137]

is de laatste hop die ik kan bereiken.
Zelfde.

Krijg beetje een punthoofd van xs4all, eerste 5 jaar nooit problemen nu is het een ramp, eerst al een week zonder internet gezeten nu weer dit.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Laatst online: 14-09 08:34
Hier in alkmaar ook geen WoW, gelukkig heeft me buurman Planet en daarmee werkt het wel, en me een buurman UPC en daar werkt WoW dus ook gewoon.

Wel vaag probleem weer.

Voor XS4ALL tijd om eens orde op zaken te stellen want ik begin het Chello gevoel te krijgen een lijn die afentoe niet werkt en rare problemen!

Ik was juist naar xs4all gegaan vele jaren geleden om van mijn problemen met chello af te zjin. Pas sinds 2008 problemen het begon allemaal met zomaar resets van het modem s nachts.
En nu lijken iedere maand weer nieuwe problemen te ontstaan.

Heel jammer allemaal zo zie je maar KPN neemt iets over en vernielt de kwaliteit van het hele bedrijf.

Als er op 1 juli nog problemen zijn ga ik een nieuwe provider proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Same here...

Maar ook servers in US, UK en Azie kom ik amper meer op, of met extreme spikes.

5 9 ms 8 ms 9 ms so-7-0-0.nar1.AMS1.gblx.net [146.82.33.177]
6 15 ms 16 ms 16 ms te4-4-10G.ar1.FRA4.gblx.net [67.17.111.137]
Laatste hop die ik meestal haal..

edit: deze blijf ik nu ook steeds hangen:
5 8 ms 9 ms 8 ms TenGE13-2.br02.ams01.pccwbtn.net [195.69.145.37]

Gelukkig volgende maand monteur voor de kabel hier, mischien toch helemaal over :/

[ Voor 76% gewijzigd door SinergyX op 10-06-2008 21:55 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leusden - ook niet te openen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Kan online via phone.. maar is niet te doen met 500-1000ms (arena) zitten aantal gasten te wachten :(
Geen kara vanavond.. geen arena.. wat een gezeik.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 16:08

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Door een storing in de telefooncentrale, zijn de telefonische
ingangen van XS4ALL momenteel niet of verminderd bereikbaar.
Technici werken aan een oplossing om het probleem zo snel
mogelijk te verhelpen.

Gaan we nog een dag meemaken dat ze wel 1 volle week bereikbaar zijn? :S

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
SinergyX schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:18:
Door een storing in de telefooncentrale, zijn de telefonische
ingangen van XS4ALL momenteel niet of verminderd bereikbaar.
Technici werken aan een oplossing om het probleem zo snel
mogelijk te verhelpen.

Gaan we nog een dag meemaken dat ze wel 1 volle week bereikbaar zijn? :S
Ze zijn toch bezig met een nieuwe telefooncentrale oid?
Wel vervelend dat de problemen zich opstapelen...veel langlopende storingen, KPN dat brak is..en vaak onbereikbaar..
Zonde voor zo'n kwaliteitsprovider. Dat kan beter :)

Hoewel ik hier geen last van alle lopende dingen lijk te hebben..ff afkloppen :P

Edit: Die site die hierboven genoemd werd, werkt hier overigens ook niet..

[ Voor 5% gewijzigd door Glacier op 10-06-2008 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier (Goudriaan-Noordeloos) is de site bereikbaar. Heb geen XS4ALL only, maar Solcon via KPN Bitstream (volgens mij is XS4ALL only ook via Bitstream). Het werkt in elk geval. De problemen in dit forum zijn ook in mijn geval helaas al te bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 15:51

wontcachme

You catch me? No you wont

Ik heb XS4ALL only, woon in Berg en Dal en kan die site ook niet bereiken

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook in Amersfoort is WOW nog steeds niet bereikbaar (XS4ALL only)..
Ze zijn idd lekker bezig dit jaar.... de ene storing na de andere.....hiervoor 8 jaar
geen enkel probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.your-freedom.net/index.php?id=117

zo kan je in iedergeval wel op wow komen zit op xs4all en kan gewoon wowen maarja vind het wel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Mag toch wel hopen dat het morgen opgelost is, kenk een keer meeliften in MH of BT moet nog besloten worden, liever MH voor winterchill.. gebeurt er dit..
Nou maar hopen dat er genoeg mensen zijn die het probleem melden bij xs4all..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanuit Almere, xs4all normaal, geen WoW. Gelukkig kan ik inloggen met een mobiele internet aansluiting. Dank u, Telfort. U bent de redder in nood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas1978
  • Laatst online: 14-09 08:34
Zojuist werkt WoW hier weer het is nu 2.00 s'nachts. Misschien doet Xs4all nu hetzelfde als sommige amerikaanse providers, het afsluiten en afknijpen van bepaalde poorten en applicaties tijdens de piek uren. Dit is een gedachte die ik een jaar geleden nooit en nimmer gedacht zou hebben als ik aan xs4all dacht.

Maarja zal wel weer een tijdelijke hickup geweest zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Yups, kan nu ook weer op website komen, beetje irritant moet nu week langer wachten op mijn arena punten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 21:27
Heb zondag mijn abo bij de kpn opgezegd en meteen een aanvraag bij xs4all geregeld(gebruikers naam/wachtwoord aangemaakt). Krijg sinds dinsdag ochtend 6uur een xs4all pagina voor m'n neus, met de melding dat mijn log-in gegevens niet kloppen. Probeer de helpdesk te bereiken maar de verbinding word steeds verbroken omdat het te druk is, al 3 uur lang het zelfde. Altijd tevreden met xs4all geweest maar dit is een slecht begin.
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste