If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.
Er was wel linesync, maar er was geen ATM verkeer mogelijk. Zit op centrale Schoonoord ( So )
Waarschijnlijk voert KPN onderhoud uit.
My favorite programming language is solder.
Je kan je toch voorstellen dat er een bepaald component of componenten niet goed werkte waardoor het allemaal plat ging. Maar waarom dit dan opeens plat ging en wat daar de oorzaak van is zouden ze nog niet kunnen weten. Toen zijn ze naar mijn weten o.a. software/firmware updates gaan uitvoeren en nu werkt het grotendeels weer, maar waarom is een andere vraag (wat heeft die update veranderd dat ook daadwerkelijk een verschil kan maken)Tachyon schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 01:04:
[...]
Welke maatregelen? En hoe kun je überhaupt maatregelen nemen als je de oorzaak niet kent
Verwijderd
Met mijn telfort verbinding niet echt hele grote problemen gehad deze week, alleen gisteren avond van 19:00-02:00 geen verbinding gehad.
Net even een paar traces gedaan, en blijkt dat ik nu alleen nog van het tiscali netwerk gebruik maak....
Daarnaast zitten na het tiscali netwerk nu enkele vpn routers van telfort, die een wel hele directe route uitstippelen.(direct op AMS-IX)
Voorheen ging ik via het tiscali netwerk naar het kpn netwerk, waar ik bijna in een vicieuze cirkel
terecht kwam, en dan de wijde wereld in ging..
Is ook een oplossing
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2008 02:26 ]
Volgens mij hebben ze nog een storing: mijn vrouw en ik hebben allebei een XS4ALL-abonnement. Zowel de aktiecode van mijn vrouw als mijn aktiecode leveren, na invoering, de melding op "Met deze actiecode is al gebruik gemaakt van het actieaanbod.". Dus of er is een storing, of er zijn dubbele aktiecodes uitgegeven, of er is iemand bij XS4ALL of TNT aan het frauderen geweest.Wii4all schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 14:38:
[...]
Ik wil geld zien
Je kunt nu kiezen tussen een voip usb telefoon of een shirt met xs4all erop.
[ Voor 8% gewijzigd door BamSlam_ op 17-05-2008 07:32 ]
Kleine moeite, groot genot. Natuurlijk hoort dit niet zo, daar zijn we het over eens, maar het is op dit moment de oplossing voor mij tot de storing is opgelost.
Ik heb gisteren overigens ook de flyer gekregen met de actiecode. Gisteren was deze volgens het systeem al in gebruik. Hierover heb ik XS4ALL ook gemaild. Ik zag zojuist dat je nu ook de postcode in moet vullen. Dus ze hebben wijzigingen aangebracht in het systeem. Inmiddels heb ik het nogmaals geprobeerd. En inmiddels heb ik mijn cadeautje besteld.
[edit]
Ik heb trouwens ook de storingsbrief gekregen. Niets dan lof dat ze dit versturen! Daar kan vrijwel iedere provider een voorbeeld aan nemen! Hoewel vrijwel geen enkele provider natuurlijk zo'n enorme storing ooit zal hebben gehad. Maar dat terzijde.
[ Voor 8% gewijzigd door _reboot_ op 17-05-2008 12:37 . Reden: Aanvulling storingsbrief.... ]
Omdat het leveren van internet via ADSL een *iets* ingewikkeldere zaak is dan het met garantie vervangen als een fotocamera, dat snap je zelf toch ook wel mag ik hopen..prutser001 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:03:
Er moet dus iets 'extern' verandert zijn waardoor mijn snelheid beinvloed wordt daarbij ook stabiliteit, waarom is het zo moeilijk om 'garantie' te verhalen op een product als dit, is mijn camera defect binnen garantie stuur ik deze op krijg ik een nieuwe of deze wordt gefixt, adsl ... je kan hoog of laag springen maar NIEMAND zal ook maar de moeite nemen.

Of dacht je nou echt dat het zo ging, 'ohw, uw ADSL verbinding doet het niet goed, hier heeft u een nieuwe"..

Heeft echt niks met wel of geen moeite nemen te maken, ik weet zeker dat XS4ALL al zijn klanten wel degelijk zeer serieus neemt.. Ze zijn geen UPC ofzo..
Denk je dat ze het leuk vinden dat de boel er uit ligt?prutser001 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:03:
Er moet dus iets 'extern' verandert zijn waardoor mijn snelheid beinvloed wordt daarbij ook stabiliteit, waarom is het zo moeilijk om 'garantie' te verhalen op een product als dit, is mijn camera defect binnen garantie stuur ik deze op krijg ik een nieuwe of deze wordt gefixt, adsl ... je kan hoog of laag springen maar NIEMAND zal ook maar de moeite nemen.
Wat betreft je garantie, je krijgt waar je voor betaald. ADSL (of een Internet verbinding in het algemeen) is een product met zeer veel schakels en zeer veel mogelijkheden tot storingen. Daarvoor is het niet mogelijk om 100% uptime te garanderen.
Daarnaast, jij hebt een normale (waarschijnlijk consumenten) verbinding. In je contract, wat je vanzelfsprekend niet gelezen hebt, staat precies omschreven wat je van ze mag verwachten. En dat is nadrukkelijk geen 100% uptime.
Wil je dat uit je contract hebben? Dat kan hoor. Dan moet je in de richting van SLA's gaan kijken. Dan kun je ze vastleggen op een uptime garantie. Krijg je meestal ook backups of zelfs leased lines. Maar daar betaal je voor.
Daar gaat het niet om, als de eerste opmerking al 'laat maar terug zetten naar 4mbit dan is het weer goed' dat is voor mij geen oplossing, dan ga ik weer 5 jaar terug in de tijd. Je betaalt gewoon voor iets waar je geen enkele aanspraak op hebt want 'garantie' is er niet echt.Inflatable schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:17:
[...]
Omdat het leveren van internet via ADSL een *iets* ingewikkeldere zaak is dan het met garantie vervangen als een fotocamera, dat snap je zelf toch ook wel mag ik hopen..
Of dacht je nou echt dat het zo ging, 'ohw, uw ADSL verbinding doet het niet goed, hier heeft u een nieuwe"..
Heeft echt niks met wel of geen moeite nemen te maken, ik weet zeker dat XS4ALL al zijn klanten wel degelijk zeer serieus neemt.. Ze zijn geen UPC ofzo..
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Dan moet je KPN bellen of ze een hele nieuwe telefoon(koper)lijn willen aanleggen voor je van de wijkcentrale naar jouw lokatie, en meteen je ISRA-punt nakijken en indien nodig vervangen.. Gaat beetje geld kosten, maar dat vind je vast niet erg toch?prutser001 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 13:33:
[...]
Daar gaat het niet om, als de eerste opmerking al 'laat maar terug zetten naar 4mbit dan is het weer goed' dat is voor mij geen oplossing, dan ga ik weer 5 jaar terug in de tijd. Je betaalt gewoon voor iets waar je geen enkele aanspraak op hebt want 'garantie' is er niet echt.
Dan zal je ADSL verbinding waarschijnlijk wel weer meer snelheid aankunnen..
Je ISP zet je alleen maar terug in snelheid omdat je telefoonlijn de snelheid kennelijk fysiek niet aankan en daarom instabiel wordt.. Ze doen dat echt niet zomaar om je te pesten ofzo..
Maar serieus, kijk ff je eigen kabels en splitter etc na, en probeer eventueel eens een ander modem.. Het is namelijk zo dat bepaalde chipsets van modems hoger intrainen op bepaalde DLSAM's dan anderen.. Mogelijk dat er een andere DSLAM in je wijkcentrale geplaatst is waardoor je snelheid naar beneden is gegaan..
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
"De werkzaamheden van dit weekend hebben ook gevolg voor de BDSL-verbindingen. In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn er BDSL-verbindingen tijdelijk off line gegaan. Ook tijdens de komende nachten kunnen BDSL-verbindingen tijdelijk uitvallen. De verbinding herstelt zich automatisch; mocht dit niet het geval zijn volg dan de bovenstaande herstartprocedure."
Deze werkzaamheden hebben ook invloed op andere KPN adsl verbindingen. Momenteel vind er nog onderhoud in de regio eindhoven plaats waardoor er daar KPN adsl verbindnigen onderbrken kunnen zijn tussen 10:00 en 13:00
I'm the operator with my pocket calculator
Als techneut zou ik dan toch wel eens willen weten wat er nu precies fout gegaan is. Dit moet wel een errug grote storing zijn als het zoveel impact heeft en nog zo lang duurt om definitief op te lossen.
Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest
Cisco & Ubiquity powered network
durf dus bijna weddenschap te maken dat ik de week downtime wel ga halenHet netwerk zelf is up en werkend voor de
meeste klanten, *maar* er zijn nog een paar duizend (hele wilde
schatting) individuele verbindingen die niet werken. Die zijn
niet aan te wijzen als 'alle klanten op de centrale' of 'alle
klanten via deze verbinding' maar zijn dwars door het netwerk
heen verspreid.
Er wordt veel druk uitgeoefend op KPN om ook deze klanten te helpen,
maar het de stabiliteit van het netwerk als geheel gaat nu voor.
We blijven pushen..
morgen maar eens bij de mediamarkt kijken of ze een wlan bridge verkopen
kan ik zorgen dat m'n server weer via buren het internet op kan

[ Voor 29% gewijzigd door DDX op 18-05-2008 13:45 ]
Alleen als je geen internet hebt,door bijvoorbeeld slecht signaal, of modem kapot, dan heb je ook geen telefonie. En dan moet er weer een monteur komen die pas 2 dagen later kan kopen. Gevolg 2 dagen geen telefonieScuL schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:54:
Gisteren kabelinternet aangevraagd. Sowieso is m'n lijnlengte (3300 meter) niet optimaal maar ik krijg 2x zo snel internet via de kabel voor slechts 7 euro meer en daar zit nog TV en telefonie bij in ook. Ook geen KPN storingen meer dan

Nee, maar wel de mogelijkheid dat als je kabel provider een storing heeft dat je dan EN geen Internet EN geen telefonie EN geen TV/Radio meer hebt . . .ScuL schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:54:
Gisteren kabelinternet aangevraagd. Sowieso is m'n lijnlengte (3300 meter) niet optimaal maar ik krijg 2x zo snel internet via de kabel voor slechts 7 euro meer en daar zit nog TV en telefonie bij in ook. Ook geen KPN storingen meer dan
Dat is het mooie/slechte van Triple Play: je krijgt een grote SPOF!
Het nadeel van niet meedoen met Triple Play is dat je duurder uit bent. Ik heb dus een KPN telefoon lijn (gewoon oud koper lijntje). Daar overheen heb ik XS4ALL only. Daarnaast heb ik UPC Kabel TV/Radio. Ik weet dat ik duurder uit ben, maar als ik bij XS4ALL ook mijn telefonie belegt had dan was ik de afgelopen dagen dus ook niet meer telefonisch bereikbaar geweest . . .
Zelfde geldt voor als ik alles bij UPC beleg (de Kabel toko bij ons in de buurt). Ik kan dan een mooi Triple Play abbo nemen waarmee ik goedkoper uit ben, maar ik creëer dus wel één grote SPOF! En daar doe ik voorlopig niet aan mee. Pas als duidelijk wordt dat de verschillende providers een stabiel netwerk hebben (dus een jaartje geen downtime etc.) dan zal ik er eens over nadenken. Maar aangezien consumenten lijnen altijd zonder SLA zijn en dus ook minder kwalitatieve support/hardware bieden ga ik niet alles op één paard zetten!
Elk risico is groot. Maar laten we eerlijk wezen:DDX schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:36:
mwah risico dat je nu loopt om tegelijk geen telefoon en internet te hebben is ook redelijk groot...
De kans dat EN KPN Telefonie EN XS4ALL Only EN UPC kabel TV/Radio er tegelijkertijd mee stopt is redelijk klein te noemen denk ik.
De vraag die jezelf dan moet stellen is: hoeveel is me die risico spreiding waard? Ik denk dat ik die vraag voor mijzelf en mijn vriendin kan beantwoorden door te stellen dat ik die extra paar euro per maand er voor over heb. Anderen zullen een meer financiëel gedreven beslissing nemen en een Triple Play abbo nemen, met een verhoogt risico bij storingen . . .
Helaas is dat ook geen garantie, een storing kan altijd plaatsvinden ookal heeft het daarvoor jaren goed gewerkt.. Ik denk dat spreiding van risico's idd het beste is.. Zeker als bedrijf moet je altijd voor backups zorgen..DJ schreef op zondag 18 mei 2008 @ 13:02:
[...]
Pas als duidelijk wordt dat de verschillende providers een stabiel netwerk hebben (dus een jaartje geen downtime etc.) dan zal ik er eens over nadenken.
Om heel eerlijk te zijn is telefonie niet zo heel belangrijk. Gaat er meer aan om bestaande toestellen even aan te sluiten maar als het er uit ligt is het geen ramp (iedereen heeft hier toch een mobieltje).StephanL schreef op zondag 18 mei 2008 @ 12:58:
[...]
Alleen als je geen internet hebt,door bijvoorbeeld slecht signaal, of modem kapot, dan heb je ook geen telefonie. En dan moet er weer een monteur komen die pas 2 dagen later kan kopen. Gevolg 2 dagen geen telefonie
TV er uit heb ik in de 22 jaar dat ik in dit dorp woon hooguit 5x meegemaakt dus dat zal niet zo schokkend zijn
Mocht dat onverhoopt toch gebeuren heb ik nog steeds geen probleem want ik heb een schotel op het dak
ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13
Vanmorgen ontdekte ik dat ik niet meer met 1,65 MB/s kon downloaden, maar met minder dan 200 kB/s. Nu nog steeds. Modem traint op 16+ Mbit downstream, zoals ie altijd doet. Modem gereset, mocht niet helpen. Verder geen netwerkverkeer hier, dus vraag me af waarom het al de hele dag zo traag is. Nieuwsgroepen en het 100 MB testbestand van speedtest.bbned.nl geven dezelfde snelheid.
Zijn er meer mensen die wel verbinding hebben maar veel trager dan normaal?
If it ain't broken, play with it till it breaks.
Volgens de XS4All medewerker was dit een stommiteit van KPN en konden ze er bij XS4All niet veel aan doen, behalve KPN achter de vodden aan zitten. Tja, lekker geregeld allemaal...
Ik begon met 11mbit, toen naar 8mbit en nu willen ze naar 4mbit het heeft gewoon goed gewerkt op 8mbit, dus er is iets gebeurt waar ik niets aan kan doen.Inflatable schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 15:45:
[...]
Dan moet je KPN bellen of ze een hele nieuwe telefoon(koper)lijn willen aanleggen voor je van de wijkcentrale naar jouw lokatie, en meteen je ISRA-punt nakijken en indien nodig vervangen.. Gaat beetje geld kosten, maar dat vind je vast niet erg toch?En dan moet je zelf al je interne kabels en splitter etc ook nakijken en indien nodig vervangen..
Dan zal je ADSL verbinding waarschijnlijk wel weer meer snelheid aankunnen..
Je ISP zet je alleen maar terug in snelheid omdat je telefoonlijn de snelheid kennelijk fysiek niet aankan en daarom instabiel wordt.. Ze doen dat echt niet zomaar om je te pesten ofzo..
Maar serieus, kijk ff je eigen kabels en splitter etc na, en probeer eventueel eens een ander modem.. Het is namelijk zo dat bepaalde chipsets van modems hoger intrainen op bepaalde DLSAM's dan anderen.. Mogelijk dat er een andere DSLAM in je wijkcentrale geplaatst is waardoor je snelheid naar beneden is gegaan..
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Verwijderd
Ik heb het modem al gereset, router herstart, modem herstart, computer herstart maar het heeft allemaal geen effect. Zijn er meer mensen met snelheidsproblemen?
Bij mij schommelt het tussen de 40kb en 70kb/s ipv max 800kb/s. Hele dag al zieke lag tijdens online spelletjes.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:33:
Nu is mijn internet onderhand wel weer werkende, alleen is mijn download gemiddeld 13.9 KByte/sec en mijn upload 17.2 KByte/sec. Needless to say, dit ligt vele malen lager dan dat het normaal hoort te zijn.
Ik heb het modem al gereset, router herstart, modem herstart, computer herstart maar het heeft allemaal geen effect. Zijn er meer mensen met snelheidsproblemen?
[ Voor 4% gewijzigd door Semetrix op 18-05-2008 19:40 ]
Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:33:
Nu is mijn internet onderhand wel weer werkende, alleen is mijn download gemiddeld 13.9 KByte/sec en mijn upload 17.2 KByte/sec. Needless to say, dit ligt vele malen lager dan dat het normaal hoort te zijn.
Zie ook mijn eerdere posting: Crusader in "Landelijke storing KPN/XS4ALL Only"Semetrix schreef op zondag 18 mei 2008 @ 19:39:
[...]
Bij mij schommelt het tussen de 40kb en 70kb/s ipv max 800kb/s. Hele dag al zieke lag tijdens online spelletjes.
Bevestigt dus dat ik (en jullie) niet de enige zijn.
Beetje offopic:prutser001 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 18:44:
[...]
Ik begon met 11mbit, toen naar 8mbit en nu willen ze naar 4mbit het heeft gewoon goed gewerkt op 8mbit, dus er is iets gebeurt waar ik niets aan kan doen.
Er ligt vanaf de centrale een paar dikke kabelbundels met telefoondraden. Deze zijn niet gebouwd voor hoge frequenties en zijn dus niet onderling afgeschermd. Als er vele DSL aansluitingen zijn in 1 kabelbundel zal er veel onderlinge storingen/beïnvloeding zijn.
Dus, als de buurt bij jou allemaal DSL gaan nemen daalt jouw snelheid.
Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed
Hier ook in Zoetermeer, zelfde probleem, maar dan met een Tiscali lijn via TweakDSL.Phenomenon1985 schreef op zondag 18 mei 2008 @ 21:44:
Hier in Zoetermeer is het ook allemaal zeer traag. Terwijl mijn modem wel aangeeft met 12768 kb verbonden te zijn. D/L's gaan echter maar met max. 100kb sec. Echt te triest voor woorden dit weer. Al meer dan 7 dagen geen fatsoenlijke lijn meer gehad (xs4all only)
* Crusader moet leren lezenVerwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:13:
Wel toevallig, ik woon ook in Zoetermeer
[ Voor 9% gewijzigd door Crusader op 18-05-2008 22:36 ]
(Ik zit met een Zyxel modem (Demon) en een Linksys WRT350N router)
Zijn er meerdere mensen die dit hebben of hebben gehad?
xs4all only nieuwegein
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Verwijderd
Hier, ook in Zoetermeer, downloaden met 150 KB in plaats van 2050 KB.Verwijderd schreef op zondag 18 mei 2008 @ 22:13:
Wel toevallig, ik woon ook in Zoetermeer
Met Telfort via KPN-lijn, maar het lijkt wel plaatselijk.
Gisteravond was het telefoneren via Telfort-vast bijna onmogelijk.
Het gesprek vorderde met flarden.
Toch traint het modem in boven de 19200 Kb.
Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt bij TweakDSL (mijn provider).Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 09:34:
[...]
Hier, ook in Zoetermeer, downloaden met 150 KB in plaats van 2050 KB.
Met Telfort via KPN-lijn, maar het lijkt wel plaatselijk.
Gisteravond was het telefoneren via Telfort-vast bijna onmogelijk.
Het gesprek vorderde met flarden.
Toch traint het modem in boven de 19200 Kb.
Hij wilde me nog de kabel tussen modem en ISRA punt laten inkorten tot 30 cm, overigens nadat hij zelf had geconstateerd dat de modem intraint op 16,5 Mbit. Dat gingen we dus even niet doen.
Vanmorgen haalde ik wel even de 750 kB/s, maar nu weer klote met maximaal 200 kB/s.
Verwijderd
xs4all only zoetermeer

Verwijderd
Verwijderd
de helpdesk nam bij mij na 15min wel op, nadat ik een oneindig lange loop was gezet.. maar ik ben niks wijzer geworden, ik werd doorverwezen naar de storingssite van xs4all.. maar daar staat niks over zoetermeer, terwijl had dat wel beweerde..Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:19:
Het is ook echt een drama ook. Nog steeds rond de 13 KB en de helpdesk heeft besloten om de telefoon maar niet op te nemen.
ga steeds meer twijfelen om over te stappen naar Alice 20mbits (voor 19,95), ook al haal ik deze snelheid absoluut niet, omdat ik te ver van de centrale woon.. enigste wat jammer is aan Alice, is dat ze geen bin newsgroepen hebben

Die van xs4all is allang niet meer wat het vroeger geweest was. De betaalde alternatieven zijn vele malen beter inmiddels.Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:28:
ga steeds meer twijfelen om over te stappen naar Alice 20mbits (voor 19,95), ook al haal ik deze snelheid absoluut niet, omdat ik te ver van de centrale woon.. enigste wat jammer is aan Alice, is dat ze geen bin newsgroepen hebben
Hele helpdesk probleem heeft inmiddels mijn domein/webhosting (gratis voor de hoogste abbonnees) ook tot een complete stop gekregen (rond 1 april in gang gezet), kom amper meer door de wachtrij heen en kom ik er doorheen moet ik opeens weer bij andere afdeling zijn.
Mijn lijn lijkt nog wel steeds te 'klapperen', waar het eindelijk sinds maanden wat stabiel draaide ben ik weer terug naar vroeger

[ Voor 30% gewijzigd door SinergyX op 19-05-2008 10:35 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Verwijderd
Doorgaans was XS4ALL opzich ook wel stabiel, het is nu alleen door die storing al sinds afgelopen woensdag (bijna een week) 1 groot drama geworden. Enige nadeel is alleen dat overstappen nou ook niet altijd de oplossing is, want dat gaat nou ook niet bepaald altijd vlekkeloos.
Oh, en de helpdesk is nu alleen nog maar in gesprek.
Verwijderd
Ik ben ook een overstapper van Demon naar XS4ALL, en heb sinds de overstap alleen maar problemen.. Regelmatig valt mijn signaal kortstondig weg, weet niet of SinergyX dit bedoeld met klapperen. Maar dit was ook voor mij sinds 3-4weken eindelijk verdwenen en dan krijg je nu dit.. de maat is bij mij eigenlijk vol!! Ik moest trouwens ook met enige regelmaat mijn Zyxel prestige herstarten om weer een internet signaal te krijgen..Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:34:
Ik was hiervoor Demon klant maar sinds dat bedrijf is overgenomen door XS4ALL heb ik al meer problemen gehad dan in de jaren daarvoor met Demon.
Doorgaans was XS4ALL opzich ook wel stabiel, het is nu alleen door die storing al sinds afgelopen woensdag (bijna een week) 1 groot drama geworden. Enige nadeel is alleen dat overstappen nou ook niet altijd de oplossing is, want dat gaat nou ook niet bepaald altijd vlekkeloos.
Oh, en de helpdesk is nu alleen nog maar in gesprek.
Verder irriteer ik me ook dood aan de lange wachttijden.. en dan durven zij ook nog eens zoveel geld te vragen, te belachelijk voor woorden!
bij demon was et gratis en snel..
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Heb net de helpdesk van XS4all gebeld, en die hebben een ticket gemaakt, er zou in de centrale naar gekeken gaan worden, maar het was nogal druk dus het kon wel een paar dagen duren...
Download snelheden fluctueren soms, maar halen wel het oude nivo.
Ik wacht nog even (zeg een week mss 2) om te zien of het wegvallen en download snelheid weer op het oude vertrouwde nivo komen, anders moet ook ik maar eens op zoek gaan naar een alternatief.
Dan is het allemaal niet zo erg.Voor sommige is het een rampScuL schreef op zondag 18 mei 2008 @ 14:39:
[...]
Om heel eerlijk te zijn is telefonie niet zo heel belangrijk. Gaat er meer aan om bestaande toestellen even aan te sluiten maar als het er uit ligt is het geen ramp (iedereen heeft hier toch een mobieltje).
TV er uit heb ik in de 22 jaar dat ik in dit dorp woon hooguit 5x meegemaakt dus dat zal niet zo schokkend zijn
Mocht dat onverhoopt toch gebeuren heb ik nog steeds geen probleem want ik heb een schotel op het dakEnige risico dat over blijft is dus internet en dat neem ik dan maar voor lief
Nope, hier geen problemen mee. Alles doet het nog goed.Milt schreef op maandag 19 mei 2008 @ 11:31:
Zijn er meer XS4ALL'ers die ook problemen hebben met het bereiken van veel websites ? Bijvoorbeeld webwereld.nl en microsoft.com doen het niet terwijl tweakers.net het wel doet. Een traceroute houdt ergens midden in het netwerk van XS4ALL op. De helpdesk is onbereikbaar. Nummer is ingesprek terwijl de website meldt dat er 0 wachtende zijn en het erg rustig is.
Hier in Den Haag (centrum) met xs4all een enkele keer per week 's nachts dat ie even wegvalt. Afgelopen nacht 4 minuten, vrijdag 4 minuten, maar ook voor de storing sinds 3-4 weken geleden betrap ik het modem op enkele disconnects. Daarvoor had ik een aardig lange uptime kwa verbinding van een 190 dagen. (daarvoor resette ik regelmatig zelf de modem vanwege installatie ervan). Heb het idee dat het sinds de upgrade naar de nieuwe snelheden gebeurd, wellicht vanwege onderhouds werkzaamheden, maar begin ook steeds meer het vermoeden te krijgen dat dit voortekenen zijn van wederom zo'n grootschalige ATM storing als vorige week.SpamLame schreef op maandag 19 mei 2008 @ 12:06:
Ik heb alleen 's nachts last van een wegvallende verbinding, denk vanwege onderhoud.
Download snelheden fluctueren soms, maar halen wel het oude nivo.
Ik wacht nog even (zeg een week mss 2) om te zien of het wegvallen en download snelheid weer op het oude vertrouwde nivo komen, anders moet ook ik maar eens op zoek gaan naar een alternatief.
[ Voor 3% gewijzigd door Diabolical op 19-05-2008 14:53 ]
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."
[ Voor 5% gewijzigd door Birdstrike op 19-05-2008 14:42 ]
Dit klopt, staat nu ook op de hoofdpagina van de XS4ALL website:Crusader schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:29:
@mensen met snelheidsproblemen: dit heeft te maken met de nasleep van de ellende van vorige week. Kwestie van afwachten dus. Kan niet zeggen hoe lang het nog duurt.
Abonnees van Speedlinq en o.a. Solcon schijnen trouwens hetzelfde probleem te hebben..Update 19 mei 14.00 uur
Als gevolg van de storing kan uw internetverbinding minder snel zijn dan u gewend bent. Dit is een tijdelijk probleem dat in de komende dagen opgelost wordt.
Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

DSL-lampje geeft de linesync (verbinding tussen je modem en de DSLAM in je wijkcentrale) aan, dat heeft opzich niks met de grote storing te maken.. Lijkt me dus een ander probleem bij jou..Birdstrike schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:40:
Klopt het dat bij de storing de adsl verbinding in zijn geheel weg is of weg kan zijn? Sinds vanochtend ben ik kennelijk gemigreerd naar XS4all Only en hopla meteen geen internet meer. Kreeg in het begin keurig een foutmelding van XS4all (webpagina 'Onbekende fout XS4all'), maar nu is zelfs het DSL lampje op m'n speedtouch 546 uit.
Wel is het bekend dat overstappers van ADSL van KPN naar XS4ALL Only die qua oplevering precies in de periode van de storing vielen/vallen geen verbinding kunnen hebben omdat de KPN wel gewoon volgens planning de oude ADSL van KPN verbinding (via Mxstream) heeft afgesloten maar door een door de storing opgelopen achterstand deze klanten nog niet op XS4ALL Only (via Bitstream) heeft aangesloten.. Dit is het verhaal wat XS4ALL zelf meldt.. Maar als je hier last van hebt moet je volgens mij nog wel steeds linesync hebben, al weet ik dat niet 100% zeker..
't is vanmiddag nogal traag..... Mischien dat het met die storing te maken heeft...
[ Voor 23% gewijzigd door Raven op 19-05-2008 15:02 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Dat moest ook wel kloppen, 'k heb connecties bij KPNInflatable schreef op maandag 19 mei 2008 @ 14:51:
[...]
Dit klopt, staat nu ook op de hoofdpagina van de XS4ALL website
Wat denk je zelf???Raven schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:02:
Zit de Tweakers server toevallig ook achter een ADSL lijn?
Natuurlijk niet, deze site zit direct op de AMS-IX.. De verbinding zal het dus niet zijn, waarschijnlijk de server zelf die traag reageert..
Er zit geen site rechtstreeks op AMS-IX, gaat altijd via een provider (True server e.d.)Inflatable schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:15:
[...]
Wat denk je zelf???![]()
Natuurlijk niet, deze site zit direct op de AMS-IX.. De verbinding zal het dus niet zijn, waarschijnlijk de server zelf die traag reageert..
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Geen idee, daarom vraag ik het ookInflatable schreef op maandag 19 mei 2008 @ 15:15:
[...]
Wat denk je zelf???![]()
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Edit: 1u20m later keurig geholpen, waarschijnlijk ben ik verkeerd ingeprikt (aangezien de XS4all medewerker op dezelfde centrale zit geprikt en bij hem deed alles het nog wel) in de wijkcentrale bij overgang naar bitstream. Niets met de landelijke storing te maken dus (nog niet
[ Voor 37% gewijzigd door Birdstrike op 19-05-2008 17:50 ]
Hoe moet ik weten wat voor verbinding 't is
Oscar Wilde
Bij ons is ie momenteel zelfs sneller dan ie ooit is geweest. Trek momenteel dit:Crusader schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:22:
De snelheid is bij mij weer als vanouds, hopelijk blijft dat zo

en dat terwijl we normaal (vóór de Grote Storing) nooit boven de 10000 kb/s uitkwamen
Dat zou goed nieuws zijn als xs4all van deze downtime meteen een mogelijkheid heeft gemaakt om wat upgrades uit te voeren, daar zou ik geheel niet ontevreden over zijn!Murphy schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 10:47:
[...]
Bij ons is ie momenteel zelfs sneller dan ie ooit is geweest. Trek momenteel dit:
[afbeelding]
en dat terwijl we normaal (vóór de Grote Storing) nooit boven de 10000 kb/s uitkwamen
btw je ping is wel erg hoog?
[ Voor 3% gewijzigd door maxtz0r op 20-05-2008 11:17 ]
Dying is God's way of telling you, you've been FIRED.
Ik mag aannemen, Ibix, dat je al de stappen op de site hebt uitgevoerd tot het 'opnieuw verbinden' van de ADSL modem?
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Ja ik heb er alles aan gedaan. Niks nada zippo zero! Wat ik echt naar vind is dat ze gewoon de stekker uittrekken bij de helpdesk. En van de frontpage word je ook niet wijzer!Ariën Clay schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:47:
Ja, de helpdesk is minder goed bereikbaar, maar daar verontschulden ze zich aan aan. Ik lees op de Helpdeskpagina dat ze bezig zijn met een nieuwe telefooncentrale (werd wel tijd trouwens).
Ik mag aannemen, Ibix, dat je al de stappen op de site hebt uitgevoerd tot het 'opnieuw verbinden' van de ADSL modem?
In de nacht van 12 op 13 mei 2008 is, in het centrale transportnetwerk (ATM) van KPN, een probleem ontstaan met landelijke impact. Hierdoor zijn verschillende diensten geraakt zoals: DSL diensten, Zakelijk Internet en Epacity.
Met deze brief wil ik u aangeven wat de oorzaak van het probleem in het netwerk was, wat de storingsduur verlengd heeft en welke maatregelen genomen worden om herhaling te voorkomen.
Het probleem is ontstaan door een fout in de software, die actief is geworden door uitbreidingen van het transportnetwerk. Deze uitbreiding is gedaan vanwege de sterke groei van het aantal DSL verbindingen en gewenste hogere datasnelheden.
De netwerkelementen die de storing veroorzaakt hebben, zijn direct na de analyse van het probleem door de leverancier voorzien van aangepaste software waarin de fout is opgelost. De verwachting was dat het netwerk daarna weer volledig beschikbaar zou zijn. Dit was helaas niet voldoende het geval. Op voorspraak van de leverancier is vervolgens nog een aantal netwerkelementen voorzien van de aangepaste software. In de ochtend van 15 mei 2008 waren deze werkzaamheden afgerond.
KPN doet en blijft er alles aan doen om een zo betrouwbaar mogelijk netwerk te bieden. Daarom heeft KPN om herhaling te voorkomen, in overleg met de leverancier, besloten om nog een aantal netwerkelementen te voorzien van de aangepaste software. Dit heeft tot de vroege ochtend van 19 mei 2008 plaatsgevonden. KPN heeft deze werkzaamheden zo uitgevoerd, dat overlast zoveel mogelijk vermeden is. Een aantal onderbrekingen was hierbij helaas niet te voorkomen.
KPN biedt zijn oprechte excuses aan voor al het ondervonden ongemak en de duur van de verstoring.
Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben over de inhoud van deze brief, dat kun u contact met uw accountmanager opnemen.
Ergste is dan dat ook de overige telefoonnummers ook steeds bezet zijn. Ik sta nu al 15 min in de wacht over de uitbreiding van mijn hostingpakket. Heeft mi toch weinig te maken met deze storing.Ibix schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:55:
Ja ik heb er alles aan gedaan. Niks nada zippo zero! Wat ik echt naar vind is dat ze gewoon de stekker uittrekken bij de helpdesk. En van de frontpage word je ook niet wijzer!
edit: de Wii actie wachtlijn zit ook op 25 minuten nu (collega probeert te bellen erheen
Verwijderd
Bij mij in Zoetermeer wil het (Telfort via KPN) nog niet erg vlotten.Crusader schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 07:22:
De snelheid is bij mij weer als vanouds, hopelijk blijft dat zo
Normaal download 2050 KB, gisteren 150 KB, vanmorgen rond 7 uur 1100 KB, en in de loop van de ochtend is de downloadsnelheid langzamerhand gedaald naar 300 KB.

In elk geval kan ik weer telefoneren zonder flarden van het gesprek te verliezen.
Gelukkig is echter volgens de Telfort-site de landelijke storing achter de rug.
Ik zal het me dus wel inbeelden.
Ik was even bang dat het maar van tijdelijke aard zou zijn, maar de snelheid is nog steeds goedVerwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 12:47:
[...]
Bij mij in Zoetermeer wil het (Telfort via KPN) nog niet erg vlotten.
Normaal download 2050 KB, gisteren 150 KB, vanmorgen rond 7 uur 1100 KB, en in de loop van de ochtend is de downloadsnelheid langzamerhand gedaald naar 300 KB.![]()
In elk geval kan ik weer telefoneren zonder flarden van het gesprek te verliezen.
Gelukkig is echter volgens de Telfort-site de landelijke storing achter de rug.
Ik zal het me dus wel inbeelden.![]()
Ik had gehoopt dat deze problemen ook voorbij zouden zijn (die waren er voor de ATM storing), maar helaas merk ik nog steeds dat routering regelmatig brak is.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
En wat zij de helpdesk als reactie op de call die je hiervoor hebt aangemaakt? Of hoop je dat het allemaal vanzelf gereapreerd wordt?Maestro schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:03:
De storing mag dan wel voorbij zijn, de routeringsproblemen zijn er nog steeds: Tweakers.net opent direct, maar bijvoorbeeld whois.eu is onbereikbaar (wel via m'n HSDPA verbinding)
Ik had gehoopt dat deze problemen ook voorbij zouden zijn (die waren er voor de ATM storing), maar helaas merk ik nog steeds dat routering regelmatig brak is.
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Tja, ik kan wel voorspellen wat de helpdesk zegt. In ieder geval dat het weinig nuttigs zal zijn.leuk_he schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:21:
[...]
En wat zij de helpdesk als reactie op de call die je hiervoor hebt aangemaakt? Of hoop je dat het allemaal vanzelf gereapreerd wordt?
Ik ben ook niet de enige met het probleem. Zelf gebruik ik Telfort (vandaar m'n gebrek aan motivatie om uberhaupt te bellen naar ze), maar hoor van XS4All gebruikers (al enige tijd) dezelfde klachten. Of het wordt inderdaad 'vanzelf' gerepareerd, of (en hier vrees ik echt voor) we kunnen de komende 2.,5 jaar nog een deel 2 en 3 van dit topic gaan maken
Ik hoop het niet, want op mijn locatie is geen kabel beschikbaar en in de wijkcentrale hangen alleen KPN DSLAM's dus een overstap naar BBned zit er ook niet in....Gelukkig is er nog een T-Mobile PIT+ verbinding, zodat ik nu i.i.g. een paar eu verhuizingen kon doorzetten
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Pardon?Maestro schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 14:38:Ik verwacht nl. niet dat KPN nog gaat investeren in een nu al schijnbaar te vol ATM netwerk als ze over een jaar of 2 willen overschakelen op hun All-IP netwerk.
Quote KPN:
Het probleem is ontstaan door een fout in de software, die actief is geworden door uitbreidingen van het transportnetwerk. Deze uitbreiding is gedaan vanwege de sterke groei van het aantal DSL verbindingen en gewenste hogere datasnelheden.]
Wel moet ik zeggen dat de informatie voorziening toch aardig is te noemen. Ze halen het landelijk nieuws de eerste dag, en de dagen daarop nog verschillende tech media. Jammer dat ze weinig via hun eigen site gecommuniceerd hebben. Met name de excuus brief van XS4ALL stel ik op prijs. Zoiets heb ik van mijn voorgaande provider (Wanadoo) echt never nooit gekregen, ondanks een x aantal problemen.
Heeft iemand enig idee hoe ik die lui een bericht kan bezorgen? En dan bedoel ik anders dan een baksteen met een briefje door de voorruit gooien.
Het zegt wel dat er geïnvesteerd wordt, iets dat Maestro in twijfel trok.SinergyX schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 15:21:
Die quote zegt natuurlijk weinig over de 'volheid' van de ATM's zelf. Mogelijk kunnen ze met software hier en daar wat meer datasnelheid eruit persen, er wordt weinig gezegt over de hardwarematige 'volheid'.
De router weet me vrolijk het volgende te melden.
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.567
DSL : Okay
ATM : Test Failed : Could not send loopback cell.
PPP : Test Failed : Your connection is currently down.
bel 0800-0407 en kies voor ADSL en kies voor xs4all. (of had je dat nummer al)mta schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:35:
Het is wel uitermate frustrerend al zeven dagen zonder ADSL verbinding te moeten leven. XS4ALL is in mijn ogen van de aardbodem verdwenen; na een uur wachten wordt ik uit de telefonische wachtrij geflikkerd (twee keer, ben er mee opgehouden te bellen), e-mail beantwoorden ze niet. Het enige wat ik heb is een brief dat ze het spijtig vinden dat de storing samenvalt met hun 15 jarig jubileum...
Heeft iemand enig idee hoe ik die lui een bericht kan bezorgen? En dan bedoel ik anders dan een baksteen met een briefje door de voorruit gooien.
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Welke idioot gaat op werktijden de business dsl lijnen zitten verraggen
Druk ik op connect in mijn modem dan heb ik weer internet voor een seconde of 15 en daarna heb ik 5 minuten niks en kan ik weer op connect drukken.
Ik probeer xs4all ook op enige manier te bereiken, maar helaas. Helpdesk zit volgens mij niemand en de mail gaat automatisch naar dev0.
Het is niet te geloven, maar het werkt weer !!! Ik heb zelfs xs4all telefonisch bereikt !!! Ik begon met bellen om 19.15 en ik leg net de telefoon neer (20.05)
Wat hebben ze nu gedaan ??? Geen idee, spontaan werkt het weer ! Nu maar afwachten voor hoelang !!!!
[ Voor 23% gewijzigd door Native op 20-05-2008 20:05 ]
M'n modem traint zelfs sneller in dan daarvoor en ik zit nu al over de 100 uur uptime.
Heb je toevallig je modem of router gereset(naar fabrieksinstellingen)? en deze opnieuw configureren en dan eens kijken of je atm krijgt.mta schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:52:
Ik ben amper twee week geleden omgezet van XS4ALL basic naar ADSL only.
De router weet me vrolijk het volgende te melden.
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 1.021 / 7.567
DSL : Okay
ATM : Test Failed : Could not send loopback cell.
PPP : Test Failed : Your connection is currently down.
Je hebt iig wel sync.
Hij wel ik nog nietJe hebt iig wel sync.

[ Voor 34% gewijzigd door Birdstrike op 20-05-2008 20:18 ]
Dat weet ik niet, je kan iig een andere modem eens proberen, kijk ff of je een annex a of b heb, en dan op isra punt aansluiten met beide modems, dan kan je iig uitsluiten dat het niet aan je st546 ligt.Birdstrike schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:15:
[...]
Hij wel ik nog nietHet ligt toch niet aan de Speedtouch546 icm firmware 5.2.7.19.0?
Up 704 (Kbps.)
Down 5344 (Kbps.)
Noise Margin up: 8 dB down: 5 dB
Output Power up: 2 dBm down: 20.5 dBm
Attenuation up: 18 dB down: 26 dB
SMC 7404BRB ethernet modem.
Woon ongeveer 1,2 kilometer van de centrale. Komt dit nog door de storing, of ben ik gewoon fucked..?
Amper na mijn post hierboven kreeg ik een mailtje van Peter (de Huildesk Held). Of ik de router al had gereset naar fabrieksinstellingen... Laten ze nu pontificaal op de homepage zetten dat ik daar met mijn virtuele vingers vanaf moet blijven. Afijn, de zeven dagen mailtjes dichten, aan de lijn hangen, zowaar een helder advies. Tien minuten later zat ik - zacht uitgedrukt - verbijsterd naar een succesvolle PPP verbinding te sturen.crazyindo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:06:
[...]
Heb je toevallig je modem of router gereset(naar fabrieksinstellingen)? en deze opnieuw configureren en dan eens kijken of je atm krijgt.
Je hebt iig wel sync.
Ergo, we zijn weer live.