"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Anoniem: 130184
Maakt niet uit, er zijn ook mensen die bv bij kerstmis pas een ps3 kopen met deze game. Spoilertags zijn er niet alleen voor de eerste week na de release. Schaf anders de spoilertags maar af en zet in elk topic "als je niks wil weten van de content dan moet je nu maar stoppen met lezen, doei".osxy schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:24:
[...]
TBH, het spel is nu al dusdanige tijd uit dat het imo niet echt meer MOET.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 130184 op 28-05-2008 09:26 ]
Als je wanted sterren hebt, zijn er ook politiewagens.Psychokiller schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:18:
daarna kom je boven en rijden er geen wagens rond om in te stappen. Lopend kom je niet ver als je 3 blokken moet zoeken.
De AI van dit spel is zo ongeloofelijk slecht dat je 9 van de 10 keer gewoon op een politiewagen kan afrennen en hem in kan pikken voordat er 1 schot gelost wordt. Als je ipv A inhoud meermaals op A drukt sprint je, en dan ren je echt bijna overal zo langs.
Daarnaast vond ik het sowieso wel een easy missie. Gewoon gung-ho als een Rambo er doorheen, niets coveren, gewoon zorgen dat je een volle lading kogels voor je AK47 of M16 hebt, en in iedere agent een flinke berg lood pompen. Hier en daar nog een politiewagen opblazen en je wandelt zo door de missie heen.
Ik ben nu bijna klaar en ik begin te merken dat ik veel missies skip of gewoon rush.Anoniem: 171114 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:41:
hm, alleen story mode dan
laat ik het anders zeggen, ik vind de 9 uur die sommige mensen in de top 10 op hun naam hebben staan wel verdacht snel
Er zijn veel missies waar je niet de hele sequence hoeft aan te houden, maar hem gewoon flink kan inkorten.
"Snow" bijvoorbeeld, sprintje kerk in, 2 laatste mensen neerknallen pakketje pakken, sprintje uit... auto pakken en wegwezen klaar.
Eerste keer deed is ik 20 minuten over, 2e keer slechts 3.
En zo zijn er nog wel wat voorbeelden waarbij ik merk dat je gewoon de halve missie kan omzeilen door gewoon een alternatieve route te nemen en alleen voor het eindoel te gaan.
[ Voor 32% gewijzigd door yzf1kr op 28-05-2008 09:42 ]
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Daarbij heeft niet iedereen 24/7 de tijd om door de game heen te banjeren, en duurt het bij de één wat langer dan bij de ander voor men door het spel heen is.Anoniem: 130184 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:25:
[...]
Maakt niet uit, er zijn ook mensen die bv bij kerstmis pas een ps3 kopen met deze game. Spoilertags zijn er niet alleen voor de eerste week na de release. Schaf anders de spoilertags maar af en zet in elk topic "als je niks wil weten van de content dan moet je nu maar stoppen met lezen, doei".
Plaatsen van spoilertags lijkt me toch weinig moeite, niet?
Bij die bankoverval missies heb ik ook geprobeerd een politiewagen te stelen ... werd ondertussen doodgeschoten toen ik ontdekte dat ik de deur niet kon open doenyzf1kr schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:36:
[...]
Als je wanted sterren hebt, zijn er ook politiewagens.
Je wordt gewoon verplicht de metro in te duiken.
Lawchick zal je sowieso niet helpen als je 4+ sterren hebt.Psychokiller schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 23:18:
Iemand nog tips wellicht voor het deel vanaf het naar de oppervlakte teruggaan ?
LawChick heb ik nog niet in me telefoon, dus die gaat niet helpen
Verder:
Motors en auto's spawnen enzo. Die beinvloeden je 100% (en achievements) niet.Anoniem: 171114 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 07:41:
editje: volgens mij zijn er een paar cheats die de 100% niet beinvloeden, maar weet niet zeker
[ Voor 16% gewijzigd door Ferreur op 28-05-2008 10:47 ]
Anoniem: 171114
qua tijd dus wel ..Ferreur schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:03:
[...]
Motors en auto's spawnen enzo. Die beinvloeden je 100% (en achievements) niet.
nog even over die spoiler tags, op zich ben ik het er mee eens dat men voorzichtig moet zijn met wat ze vertellen maar er is wel een grijs gebied
vertellen dat brucie
tja .. dat soort dingen vind ik inderdaad wel spoiler tags waard
omdat je dan echt iets verteld wat de speler liever zelf in een cutscene/verhaal/whatever ontdekt
vertellen dat bijvoorbeeld
... laat ik het anders zeggen
als er te veel spoiler tags gebruikt worden is het lastig om echt grove spoilers te onderscheiden van dit soort grijze versprekingen..
oh, en het wordt er ook niet lekker leesbaar van als je aleen de stukjkes gaat filteren -heb me post op de vorige pagina aangepast
maar inderdaad.. waar trek je de grens
persoonlijk denk ik dat als je echt absoluut geen spoilers wil over een spel je ook niet online op een forum moet gaan babbelen/lezen, but thats just my idea i guess
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 171114 op 28-05-2008 13:42 ]
Tips?
@ Dennahz:
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
die grenades vond ik ook pas als allerlaatste wapen in de gun shop
tussen rpg en armor
overigens zijn de indoor shootouts perfect voor de AK, of andersom de AK is perfect voor indoor shootouts, je kan aardig wat inzoomen als je een target hebt en headshots maken op een afstand waarbij je vijanden je nauwelijks raken met uzi
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 171114 op 28-05-2008 13:20 ]
@ CoZ
Vind zelf de M16 wat beter. Kan aan mij liggen, maar vind het zelf wat stabieler.
Gopal
PSN-ID : Cenzer
(mijn wapen knowledge laat me enigzins in de steek momenteel
[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 171114 op 28-05-2008 13:39 ]
Anoniem: 254480
Ja idd, maar ik dacht dat het een M4 was of heb ik het mis?Gopal schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:21:
Vind zelf de M16 wat beter. Kan aan mij liggen, maar vind het zelf wat stabieler.
Dat wel. Maar je kan nog steeds 100% halen, evenals alle achievements.
Anoniem: 261819
En wapens zoals de RPG ? Af en toen moet ik een missie te vaak (lees... stuk of 6 keer) overnieuw doen voordat ik hem haal (ben dank ook geen doorgewinterde GTA speler) en dan gaat de lol er vaak toch even van af. Ik zit bv. nu al aan de 3de poging van Three Leaf Clover, en op zich is dit geen probleem als ik nog genoeg andere missies kan doen, echter is dit de enige missie van de story mode die ik op dit moment kan doen. Natuurlijk kan ik me nog lang genoeg bezig houden met de side missies, maar ik zou toch graag iets meer vordering maken in de main story.Ferreur schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:03:
Motors en auto's spawnen enzo. Die beinvloeden je 100% (en achievements) niet.
Maar verder vind ik dit een prachtig spel. Lekker een beetje lopen rellen en zieken in de stad... op ontdekkingsreis gaan etc etc. Online heb ik me ook al zeer goed vermaakt. Hopelijk dat de opvolger van dit spel wat meer features heeft voor het free-roaming, bv een frenzie mode.
Anoniem: 217897
Je begint aan de ene kant van het eiland, voertuigen zijn er amper of niet werkend, de stad is verlaten... Op killerzombies na..
Een soort van survival zie de andere kant van de stad te bereiken met de weinige munitie die voorhanden is achtige mode.
Maar een politie bureau uitmoorden met een paarse dildo is ook leuk.
Anoniem: 130184
Schaf Dead Rising eens aan.Anoniem: 217897 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:54:
Sinds Vice City, die ik toen fanatiek met codes speelde, kreeg ik een idee nadat ik met behulp van cheats verkeer/voetgangers had uitgezet, het weer mistig gemaakt.
Je begint aan de ene kant van het eiland, voertuigen zijn er amper of niet werkend, de stad is verlaten... Op killerzombies na..
Een soort van survival zie de andere kant van de stad te bereiken met de weinige munitie die voorhanden is achtige mode.
Er is nu een MultiPlayer leaderboard toegevoegd \o/
Noh, vind het eigenlijk wel een goed idee. Dead Rising was ten eerste te moeilijk voor mij (hehe, GTA is echt een verademing) en ten tweede had je minder bewegingsvrijheid. Grootste deel was je eigenlijk te voet op een paar uitzonderingen na.
Dus als er ooit nog zoiets uit komt lijkt me dat wel mooi, de engine kan daar perfect voor gebruikt worden eigenlijk en ook is het level design van Liberty City voor zo'n spel ook niet zo heel slecht. Mocht GTA ooit nog op de pc uitkomen dan zou dat wel een mooie mod zijn denk ik.
Leuk, als je nu ook nog eens kon vergelijken met je friends of zoeken op andere users, want dit zegt me helemaal niets.BreeeZe schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:57:
Ik zag net dat ze de Rockstar Social Club hebben geupdate.
Er is nu een MultiPlayer leaderboard toegevoegd \o/
PSN: Shiver23
Anoniem: 32767
sopsop schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 09:15:
Mensen, denk nou eens aan de spoilertags. De 'three leaf clover'-missie staat nu zo'n beetje in zijn geheel op deze pagina. Zo is de zo'n beetje enige vernieuwende missie van GTA IV ineens niet zo vernieuwend meer, als je 'm nog niet gespeeld hebt.
Je hebt langere cut scene dan normaal daarna gewoon door straten lopen en wat agentjes neer knallen. Niet echt speciaal. Hoop niet dat dit de 'vetste' missie uit het spel is...
Anoniem: 32767 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 16:40:
[...]
spoiler:Hoop niet dat dit de 'vetste' missie uit het spel is...
ik vrees dat 'vetste' toch echt
a. voor iedereen iets anders is
b. (het is niet mijn kritiek maar) heb mensen horen klagen dat veel missies uiteindelijk verzanden in of iets met rijden, of iets met schieten.. of een combinatie. - en tja .. dat is te relativeren, het is gewoon geen RTS, geen MMO, geen puzzle game , geen brain trainer, geen <whatever>.. maar er zitten zeer zeker nog een paar meer zeer verfrissende missies in , en dan niet alleen aan locatie of vervoermiddel tijdens de missie etc... maar of je die specifieke missies later zal gaan onthouden als de meest vette missies .. dat wachten we af maar ik heb stiekem al een vermoeden
Je hebt gelijk! Dus het is geen M16( Sorry, we zitten niet in VietnamAnoniem: 254480 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 13:43:
[...]
Ja idd, maar ik dacht dat het een M4 was of heb ik het mis?
Anoniem: 255271
LOL, ik ziet het terug voor meAnoniem: 217897 schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 14:54:
Zo'n dingen mis ik bvb. in GTA4. Heel veel van die kleine dingen.
Achteraf gezien valt die eigenlijk nog mee en heb ik teveel lopen prutsen denk ik, maar dat maakt het halen van de missie weer leuker
41% gehad nu in iets van 25 uur meen ik. Het gaat niet hard, maar ik kom er wel, ooit.
Het spijt me vreselijk! I stand correctedTankbuster schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 17:57:
[...]
Je hebt gelijk! Dus het is geen M16( Sorry, we zitten niet in Vietnam) Het is de M4,of beter gezegd de M4A1
Waar het mij om ging, was dat ik de M4(!) toch wat stabieler vond dat de AK-47 lookalike
Gopal
PSN-ID : Cenzer
Anoniem: 125292

Humor, Heli staat geparkeerd voor mn huis en blijft er ook gewoon staan (door de saves heen).
Edit:
@ Mn nieuwe FullHD 24" monitor, met dus de VGA kabel én de 2xtulp>stereo kabel
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 125292 op 29-05-2008 00:29 ]
Psychokiller schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:21:
Bedankt voor de tips voor 'three leaf clover'.spoiler:Er bleek inderdaad bij het buitenkomen van de metro aan de rechterkant een wagen te staan. Daarna stelde het niet meer veel voor om weg te komen met de drie sterren. De eerste keren liep ik steeds naar links en heb ook een aantal malen de metrotunnels doorgelopen op zoek naar andere uitgangen.
Achteraf gezien valt die eigenlijk nog mee en heb ik teveel lopen prutsen denk ik, maar dat maakt het halen van de missie weer leuker
41% gehad nu in iets van 25 uur meen ik. Het gaat niet hard, maar ik kom er wel, ooit.
Zo heb ik hem gisteren gedaan.
@Ypuh Ik had ook heel lang dezelfde chopper voor de deur staan
Waar haal je die chopper vandaan? Heb er laatst eentje gejatritsjert schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 08:43:
[...]
@Ypuh Ik had ook heel lang dezelfde chopper voor de deur staan
Anoniem: 261784
Dat overkomt mij dus nooit, heb ze daar vaak gejat, maar ik krijg er nooit sterren voor. Niet dat je me hoort klagen hoorWalkman schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:21:
[...]
Waar haal je die chopper vandaan? Heb er laatst eentje gejatspoiler:maar dan heb je ineens veel sterren....van de rondvluchten
Er kunnen veel meer auto's staan naast de helicopter..als er maar een deel van de auto binnen het parkeervak staat wordt ie gesavedMaksvr schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:59:
Onder de staart van je helikopter op je parkeerplaats kan overigens ook nog een auto staan, als je zo'n Ferrari namaak ding hebt past dat er makkelijk nog onder
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
hmmm... ik heb vaker geprobeerd meer dan 2 auto's te saven en tis me nog nooit gelukt... 2 auto's en een motor passen precies in het vak. Toch verdwijnt er altijd één als ik een save laad.Meelobee schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:46:
[...]
Er kunnen veel meer auto's staan naast de helicopter..als er maar een deel van de auto binnen het parkeervak staat wordt ie gesaved
Ik heb Three Leave Clover nog niet gehad en zit al op de 41% met ruim 35 uur. Ik speel dan ook eerst alle sidemissions voordat ik verder ga met de verhaallijn.
Spoilertags zijn altijd nodig vind ik. Er wordt in dit topic meer besproken dan alleen de verhaallijn, dus ook mensen die iets willen weten wat niet over het verhaal gaat, willen dit topic lezen.
Bijvoorbeeld multiplayer... ook al heel wat uurtjes in vertoeft... (niet in die 35 uur)
Met een maximum van 2.Meelobee schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 11:46:
[...]
Er kunnen veel meer auto's staan naast de helicopter..als er maar een deel van de auto binnen het parkeervak staat wordt ie gesaved
Op het moment dat je saved, of ergens een gebied in waar geladen moet worden dan zijn er nog maar 2 over.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe veel auto's je in totaal kan hebben, want je eindigd 5 safehouses waar je auto's kan parkeren, maar ik geloof niet dat je 10 auto's kan parkeren.
Wel balen, wand mijn Zonda replica was weg na het parkeren en herstarten. En Ferarri's genoeg in het spel, maar die Zonda heb ik echt maar 1x gezien (en gepikt) en daarna nooit meer.
https://www.facebook.com/hausbrandeck
Kom ik er na een hele tijd achter dat als ik vanuit mijn safehouse op het 2e eiland de hoek omloop, een grote schowroom heb met minstens 6 turismo's erin

Ja lekker!
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Anoniem: 192118
Ik heb net de multiplayer ondekt en die rockt wel echter hek niemand om samen een game te spelen... Dus zoek ik wat "vriendjes" dus als jullie zin hebben kan je me adden..
Nerosweeper is men ps3 name.
Thx.
Walkman schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 10:21:
[...]
Waar haal je die chopper vandaan? Heb er laatst eentje gejatspoiler:maar dan heb je ineens veel sterren....van de rondvluchten
Bij jouw locatie heb ik ook nog nooit problemen gehad met sterren.
Je kan bij elke safehouse 2 auto's kwijt (degene die ik tot nu toe heb - 2de eiland pas) en deze slaat hij allemaal op. Bij 1 huis heb ik een helicopter staan en bij weer een andere 2 cometsyzf1kr schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 12:39:
[...]
Met een maximum van 2.
Op het moment dat je saved, of ergens een gebied in waar geladen moet worden dan zijn er nog maar 2 over.
Ik ben er alleen nog niet achter hoe veel auto's je in totaal kan hebben, want je eindigd 5 safehouses waar je auto's kan parkeren, maar ik geloof niet dat je 10 auto's kan parkeren.
Wel balen, wand mijn Zonda replica was weg na het parkeren en herstarten. En Ferarri's genoeg in het spel, maar die Zonda heb ik echt maar 1x gezien (en gepikt) en daarna nooit meer.
Onzin, ik zit elke keer meteen in een spel, even wachten tot er begonnen wordt en gaan met die banaan.SCIxX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:32:
Volgens zijn er genoeg op PSN die willen multiplayeren, maar werken de servers gewoon niet goed, Duurt zo'n half uur voordat je normaal kan spelen, terwijl je op xboxlive na een paar minuten al aan het gamen bent.
@Burner23, ik voeg je zo wel even toe, een paar bladzijden terug in dit topic staan nog meer PSN ID's van mensen die je toe kan voegen.
PSN ID: Svennie-NL
Ik speel trouwens op de 360.
Anoniem: 196025
Welke monitor heb je ?Anoniem: 125292 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 00:28:
[afbeelding]
Humor, Heli staat geparkeerd voor mn huis en blijft er ook gewoon staan (door de saves heen).
Edit:
@ Mn nieuwe FullHD 24" monitor, met dus de VGA kabel én de 2xtulp>stereo kabel. Nog bedankt voor die tips trouwens!
WIl namelijk ook een scherm voor zowel PC als Xbox hebbe en bij jou ziet het er heel prettig uit
Misschien een idee om zowel PSN id's als XBOX live gamertags op te nemen in de startpost.Svennie schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:56:
[...]
Onzin, ik zit elke keer meteen in een spel, even wachten tot er begonnen wordt en gaan met die banaan.
@Burner23, ik voeg je zo wel even toe, een paar bladzijden terug in dit topic staan nog meer PSN ID's van mensen die je toe kan voegen.
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Ja daarom zit iedereen op PSN altijd te klagen dat ze geen game kunnen vinden of niet kunnen connecten.Onzin, ik zit elke keer meteen in een spel, even wachten tot er begonnen wordt en gaan met die banaan.
@Burner23, ik voeg je zo wel even toe, een paar bladzijden terug in dit topic staan nog meer PSN ID's van mensen die je toe kan voegen
Of je nou PS hebt of een xbox kan me weinig schelen, XBOXlive voor GTA werkt momenteel gewoon stukken beter.
Anoniem: 220164
Anoniem: 220164 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:51:
Vandaag volgens mij de duurste auto (reallife) gejacked. Leek mij maybach achtige limousine. Reed echt smooth.
Work hard & be brave.
Je hebt een irc client nodig uiteraardTankbuster schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:00:
Een vraagje over de GTA Channel,als ik erop klik staat er :"Firefox heeft geen idee hoe dit te openen is"
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
misschien een idee om even naar de startpost te kijken?CycloneX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:38:
[...]
Misschien een idee om zowel PSN id's als XBOX live gamertags op te nemen in de startpost.
Had m'n bril niet opMethodP schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 18:23:
[...]
misschien een idee om even naar de startpost te kijken?
[ Voor 8% gewijzigd door CycloneX op 29-05-2008 18:41 ]
MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i
Komt daar nog eens een fix/patch voor?SCIxX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:47:
[...]
Ja daarom zit iedereen op PSN altijd te klagen dat ze geen game kunnen vinden of niet kunnen connecten.
Of je nou PS hebt of een xbox kan me weinig schelen, XBOXlive voor GTA werkt momenteel gewoon stukken beter.
Ben ik toch niet helemaal met je eens.SCIxX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:47:
[...]
Connecten met live is soms behoorlijk bagger.
Komt vaak genoeg voor dat ik drie keer word terug gestuurd naar de singleplayer.
Ik denk dat het eerder aan het tijdstip en andere tijdzones die online komen.
Wat is het verschil behalve dat het betalend is?SCIxX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:47:
[...]
Ja daarom zit iedereen op PSN altijd te klagen dat ze geen game kunnen vinden of niet kunnen connecten.

Ik ken hier niemand op mijn PSN lijst die klaagt hoor.
Haha een half uur voor je normaal kan spelen? U spreekt overduidelijk niet uit ervaring.SCIxX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:32:
Volgens zijn er genoeg op PSN die willen multiplayeren, maar werken de servers gewoon niet goed, Duurt zo'n half uur voordat je normaal kan spelen, terwijl je op xboxlive na een paar minuten al aan het gamen bent.
Ik heb al makkelijk 500 partijtjes online gespeeld, enkel de eerste twee dagen na release waren er problemen. Ik zit direct in multiplayer modes, maakt niet uit met wie / wat / waar.
Dus voor je een beetje gaat PS3-bashen, zorg er dan voor dat het geen zever is hé!
[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 29-05-2008 20:15 ]
Het klopt wel, ik kan het zelf ook beamen.Anoniem: 255271 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:13:
[...]
Wat is het verschil behalve dat het betalend is?![]()
Ik ken hier niemand op mijn PSN lijst die klaagt hoor.
[...]
Haha een half uur voor je normaal kan spelen? U spreekt overduidelijk niet uit ervaring.
Ik heb al makkelijk 500 partijtjes online gespeeld, enkel de eerste twee dagen na release waren er problemen. Ik zit direct in multiplayer modes, maakt niet uit met wie / wat / waar.
Dus voor je een beetje gaat PS3-bashen, zorg er dan voor dat het geen zever is hé!
Heb het gezien bij een vriend, wat een drama was dat zeg!
Owner of DBIT Consultancy
Dat was dan één van de eerste dagen. En die verhaaltjes via-via... tja.dennus2006 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:23:
[...]
Het klopt wel, ik kan het zelf ook beamen.
Heb het gezien bij een vriend, wat een drama was dat zeg!
Ik spreek uit ervaring, al genoeg partijtjes gespeeld om te merken dat het dik in orde is met die servers. Of ben ik dan, als één van de gelukkigen ter aarde met een PS3 en GTA4 die er geen probleem mee heeft?
Sure, sure
Dat was niet een van de eerste dagenAnoniem: 255271 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:27:
[...]
Dat was dan één van de eerste dagen. En die verhaaltjes via-via... tja.
Ik spreek uit ervaring, al genoeg partijtjes gespeeld om te merken dat het dik in orde is met die servers. Of ben ik dan, als één van de gelukkigen ter aarde met een PS3 en GTA4 die er geen probleem mee heeft?
Sure, sure
Owner of DBIT Consultancy
Natuurlijk ook weer afhankelijk of die anderen op ready gaan staan of niet.
Precies, ik denk dat sommigen hun instellingen niet goed hebben staan.Nakebod schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:35:
Als je de goede poorten in je firewall/router/modem/iets open hebt ben je binnen een minuut of wat online aan het spelen.
Dat ze daarbij proberen om de PS3 / PSN te bashen is tamelijk grappig, toont dan weer hoeveel ze er van 'kennen'
De beste stuurlui staan aan wal.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 29-05-2008 21:10 ]
ik heb geen enkele poort open hoeven zetten en het werkt prima, nog niet 1 keer problemen gehad gelukkig (even afkloppenNakebod schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:35:
Als je de goede poorten in je firewall/router/modem/iets open hebt ben je binnen een minuut of wat online aan het spelen.
Dus omdat jij geen problemen hebt, kan en mag niemand problemen hebben? En als ze dat toch hebben, dan zijn ze een PS3 basher/Xbox fanboy?Anoniem: 255271 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:27:
[...]
Sure, sure
Ik heb nieuws voor je: ik heb ook zelf gezien dat het op de PS3 niet altijd vlekkeloos werkt bij een vriend. Nog een nieuwtje: ook op mijn Xbox360 heb ik problemen gehad om online te komen, dat ging ook niet helemaal vloeiend. Later wel, maar geen systeem is onfeilbaar. Laat je niet zo opnaaien
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Weet je dan welke poorten van de router/modem moet open zetten?Nakebod schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:35:
PSN: MojoR1
UDP 6672
UDP 28900
TCP 8001
TCP 27900
Editje: Wat ook kan werken, misschien is dat wat Svennie gebruikt, is UPnP, dan worden die poorten automatisch geopend als het goed is.
[ Voor 52% gewijzigd door Nakebod op 29-05-2008 22:43 ]
Tuurlijk kan het zijn dat er hier en daar wat problemen zijn, maar de manier waarop zij erover praten is net alsof het een ramp is, terwijl ze zelf niet eens een PS3 hebbenArfman schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:34:
[...]
Dus omdat jij geen problemen hebt, kan en mag niemand problemen hebben? En als ze dat toch hebben, dan zijn ze een PS3 basher/Xbox fanboy?
Ik heb nieuws voor je: ik heb ook zelf gezien dat het op de PS3 niet altijd vlekkeloos werkt bij een vriend. Nog een nieuwtje: ook op mijn Xbox360 heb ik problemen gehad om online te komen, dat ging ook niet helemaal vloeiend. Later wel, maar geen systeem is onfeilbaar. Laat je niet zo opnaaien
Ik laat me niet opnaaien, ik kan gewoon niet tegen het feit dat sommigen willen afbreuk doen aan iets, terwijl het onzin is. Dus moet daar gecorrigeerd worden zie je? Liefst door mensen die er zelf ervaring mee hebben. Ik kan hier beginnen met vanalles te zeggen over Xbox, maar ik heb die console niet, en ga daar dan ook niet over zitten zeveren.
Als er nog problemen zijn moeten ze eens hun router instellingen enzo maar eens bekijken.
RB6 Vegas 2 had dito problemen, ik heb dat toen ook gedaan en sindsdien no problems
Maar de jongen spreekt uit ervaring, wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?! De xbox360 versie heeft ook problemen gehad. Ben ik daarmee plots een grote PS3 fanboy?Anoniem: 255271 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:46:
[...]
Tuurlijk kan het zijn dat er hier en daar wat problemen zijn, maar de manier waarop zij erover praten is net alsof het een ramp is, terwijl ze zelf niet eens een PS3 hebben
Ik laat me niet opnaaien, ik kan gewoon niet tegen het feit dat sommigen willen afbreuk doen aan iets, terwijl het onzin is.
De jongen heeft geen PS3 dus is het moeilijk uit ervaring te spreken, niet? Als je het 1 of 2 keer gezien hebt bij een vriend, kan dat niet vergeleken worden met het zelf X-aantal keren gespeeld te hebben.Boeboe schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:14:
[...]
Maar de jongen spreekt uit ervaring, wat probeer je nu eigenlijk te zeggen?! De xbox360 versie heeft ook problemen gehad. Ben ik daarmee plots een grote PS3 fanboy?
Ik geef gewoon aan dat de problemen zich voordeden voor iedereen tijdens de eerste twee dagen na release. Als er nu nog issues zijn, is het beter dat ze hun instellingen eens bekijken voordat ze klagen over één of ander merk.
En nee je bent geen grote PS3 fanboy als je zegt dat 360 ook problemen heeft.
Dat ben je wel als je iets als dit zegt:
Alrighty then.SCIxX schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:47:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 255271 op 30-05-2008 00:36 ]
Waar ik wel problemen mee heb is de laatste missie en het verhaal daar naartoe.
Tot zover het verhaal. Dan de missie. Vandaag bijna mijn DS3 weggegooid uit frustratie omdat het gewoon niet lukt. Eerst dat stuk met de auto. Dat gaat meestal wel goed, maar duurt vrij lang. Het volgende deel wil nog wel eens fout gaan. Metname door domme foutjes van mij of van het spel. Als ik dan eindelijk op de motor zit om de boot te achtervolgen (wat de eerste keer dat ik zo ver kwam compleet onduidelijk was en ik pas op de motor zat toen hij al weg was.....). De volgende keren mijzelf een paar keer gemold omdat een granaat bleef steken achter een onzichtbaar drempeltje, of omdat ik een alternatieve route bedacht had waardoor een hele berg vijanden tegelijk bij me in de buurt spawnde.
Als ik dan eindelijk de boot gevolgd heb, niet achter een rots ben blivjen steken en ik in een helicopter heb springen probeer ik de boot te slopen. Niet te doen joh. Heb al een paar keer een RPG in de cockpit gehad. Met als gevolg dat je weer het hele schietstuk kan doen, zonder armor, met minder ammo en als je de helicrash overleeft zelfs met weinig health. De andere optie is om het hele stuk opnieuw te rijden.
Ik heb bij GTA:VC de laatste missie ook nooit gehaald, dus ik voel me verplicht om het te halen, maar eigenlijk interesseert het me weing. Stiekem vind ik de storymode van GTA4 lang niet zo cool als iedereen zegt.
Zo dan. Is nogal een lang verhaal geworden. Moest even wat frustratie uit
PSN: Shiver23
Ik heb NAT2 en UPnP enabled maar krijg nog steeds connection lost berichten als ik wil multiplayen. Alleen als host kan ik multiplayen.Nakebod schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:42:
Als ik het goed heb:
UDP 6672
UDP 28900
TCP 8001
TCP 27900
Editje: Wat ook kan werken, misschien is dat wat Svennie gebruikt, is UPnP, dan worden die poorten automatisch geopend als het goed is.
Na dit weekend zet ik de PS3 bij mijn vriendin in de woonkamer. Ander modem, misschien krijg ik het dan wel voor elkaar
Spoilers over de laatste missie en over een stervend karakter.Shiver23 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:55:
Naar mijn weten is er ook weinig mis met GTA online op de PS3. Ik heb iig nooit problemen gehad.
spoiler:spoilers
Zo dan. Is nogal een lang verhaal geworden. Moest even wat frustratie uit
Het motor rijden ging wel.
Het vliegen stelde weinig voor, volgens mij hoef je de boot niet eens te raken, branden doet hij toch wel met als je helicopter.
Dat van kate die word geraakt is volgens mij toeval voor het verhaal, de vijand wil jouw raken maar dood je liedje. Drama, extra sterk wraak gevoel enzo
Is het de UDP 6672 t/m 28900 (range) of enkel die 2 UDP poorten? Idem voor de TCP, ik heb af en toe ook last van lost connection..Nakebod schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:42:
Als ik het goed heb:
UDP 6672
UDP 28900
TCP 8001
TCP 27900
PSN: MojoR1
Ik had er na een tijdje genoeg van, en heb maar besloten om health cheats te gebruiken, je toetst MED 5550100 in, en dan staat hij in het cheat menu van je telefoonShiver23 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:55:
Naar mijn weten is er ook weinig mis met GTA online op de PS3. Ik heb iig nooit problemen gehad.
[spoiler]
Ik had er echt na 20x genoeg van.
of .. rpg richting autos op parkeerplaats en laatste paar alsnog afschieten
of teruglopen, door tunnel , links, achterkant van casino kun je met trap omhoog . er staan er dan 2 of 3 links van je en dan moet je nog iets verder over het dak
schiet zo veel mogelijk lui door het kapotte dak. als je het goede gat kiest kun je naar binnen springen en zonder al te veel health te verliezen zelfs al staat er nog een paar op je te schieten meteen doorhoppen naar het andere kamertje waar de cutscene begint
-in het kort, zo snel mogelijk naar de plek komen waar de cutscene begint
oh en . je hoort neergehaald te worden met je heli .. maar zoals mij ook al was overkomen , je moet de rpgs wel een klein beetje ontwijken anders heb je een rpg in je cockpit in plaats van een kapotte staart
Dat staat idd aan ja. Ik vroeg me al waarom het ineens werkte zonder problemen en poorten open te hoeven zetten.Nakebod schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 22:42:
bij mij werkt het perfect! alleen jammer dat er in de servers maar 3 mensen zitten... Waarom doen ze op consoles niet hetzelfde als op de PC. Dat je zelf de server uit kan zoeken. met filters voor het aantal spelers en welke map/mode gespeeld wordt. Dat zou bij CoD4 ook een stuk fijner zijn!Anoniem: 255271 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 20:27:
[...]
Sure, sure
Ja ik ben een fanboy.Anoniem: 255271 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 23:30:
[...]
De jongen heeft geen PS3 dus is het moeilijk uit ervaring te spreken, niet? Als je het 1 of 2 keer gezien hebt bij een vriend, kan dat niet vergeleken worden met het zelf X-aantal keren gespeeld te hebben.
Ik geef gewoon aan dat de problemen zich voordeden voor iedereen tijdens de eerste twee dagen na release. Als er nu nog issues zijn, is het beter dat ze hun instellingen eens bekijken voordat ze klagen over één of ander merk.
En nee je bent geen grote PS3 fanboy als je zegt dat 360 ook problemen heeft.
Dat ben je wel als je iets als dit zegt:
[...]
Alrighty then.
Er zit nogal een groot verschil tussen "werkt beter" (wat kan zijn, spreek ik persoonlijk ook niet tegen) en "het werkt niet totaal niet, je moet een half uur minstens wachten, BLA BLA BLA". Over het laatste gaat deze discussie, niet welke console online beter werkt, dat kan best de 360 zijn, ik ben enkel met de PS3 online geweest en dat werkt vlekkeloos tot zo ver.SCIxX schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 09:22:
[...]
Ja ik ben een fanboy.Flikker toch op man. Zoals hierboven wederom aangegeven staan zijn de servers ook vaak leeg, je hoeft niet toe te geven dat xboxlive voor gta momenteel beter werkt, maar dat doet het wel.
Ik heb wel een aantal keer gehad "connection lost met een player, returning to single mode", is dat PS3 specifiek of heeft de 360 dat ook?
[ Voor 9% gewijzigd door Svennie op 30-05-2008 09:52 ]
Dat hadden ze inderdaad anders kunnen implementeren, je bent de verbinding kwijt met een speler, nou en? Dan staat er 1 minder in de lijst, ik zie het probleem niet zo, of verdeel de mensen die in de room aan het wachten zijn over andere rooms of zo, dit lijkt inderdaad nergens op.Ferreur schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:08:
Dat heeft de 360 ook.
Slecht hoor: http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=301889
Is het niet zo dat je de verbinding kwijt raakt met de speler die de game host in dit geval? Het zou inderdaad een erg vreemde implementatie zijn als je direct de verbinding verliest als er één speler wegvalt.Svennie schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 10:48:
[...]
Dat hadden ze inderdaad anders kunnen implementeren, je bent de verbinding kwijt met een speler, nou en? Dan staat er 1 minder in de lijst, ik zie het probleem niet zo, of verdeel de mensen die in de room aan het wachten zijn over andere rooms of zo, dit lijkt inderdaad nergens op.
Zelf heb ik nog niet veel on-line gespeeld met GTA4, in het begin had ik ook last van connectie problemen en ik vermaak me intussen prima in de singleplayer mode. Zal binnenkort wel eens on-line weer uitproberen en kijken of dat nu is verbeterd.
Latin capital letter y with diaeresis
Dat kan een verklaring zijn, dan slaat de melding nergens op maar is het gedrag al iets logischer. Maar dan nog: waarom terug naar single player? Waarom worden de spelers die "over" zijn niet bij een andere room ingedeeld?YdieresiS schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 12:21:
[...]
Is het niet zo dat je de verbinding kwijt raakt met de speler die de game host in dit geval? Het zou inderdaad een erg vreemde implementatie zijn als je direct de verbinding verliest als er één speler wegvalt.
Op het adsl-modem (Speedtouch 546) het externe ip-adres toewijzen aan mijn router (Asus WL500gx)
Op mijn router mijn ps3 een vast ip-adres geven en instellen als DMZ-host.
UPnP op m'n Asus aanzetten.
Hierna had ik bij de netwerk test op m'n ps3 nat-type 2 en loopt het nu perfect.
Multiplayer GT5:P en BurnoutParadise gingen al prima, maar GTA4 bleef problemen geven voor het uitvoeren van de bovenstaande stappen.
Ik had na flinke frustratie al eerder onderweg wat cheats gebruikt, maar ik ben de game nu opnieuw aan het doen. De hele story mode zonder cheats. Puur voor mijzelf. Maar ik moet zeggen; Als je eenmaal weet wat je behoort te doen, hoe de stad in elkaar zit en wat meer feeling met de controls hebt is het allemaal een stuk makkelijker.
Dacht overigens dat die alleen via die plek op dat derde eiland te vinden waren
Dat cover systeem achter een auto werkt voor geen ene meter.
Ik heb ook wel eens gehad dat er ineens een hele zooi sultan's rondreed.Frank2006 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:44:
Dacht overigens dat die alleen via die plek op dat derde eiland te vinden waren
Ik wat zelf in een andere sportwagen.
Ik vond hem goed te doen, al heb je gelijk over het coversysteem.Needakill schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:50:
Ben ik de enige die Three Loafer echt kut vind?
Cover systeem vind ik best lekker werken, maar als de agenten op grote afstand staan is het niet echt nodig om te coveren.Needakill schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:50:
Ben ik de enige die Three Loafer echt kut vind?
ben bijna klaar met die storyline maar ben die Aston Martin db9 nog nooit tegengekomen, evenals die Lambo Murcielago look-a-like.
Ja, volgende week, zelfde tijd.Frank2006 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 18:07:
Nog wat anders trouwens. Omdat ik net eindelijk de highscore bij dat qub3b oid spelletje gehaald heb, was ik te laat voor de eerste date met Carmen. Op lovemeet staat ze ook niet meer, krijg ik nog een mogelijkheid om met der te daten?
Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:06:
ik snap geen zak van het auto systeem.
ben bijna klaar met die storyline maar ben die Aston Martin db9 nog nooit tegengekomen, evenals die Lambo Murcielago look-a-like.
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Anoniem: 24527
Kan dat aan de gamemode liggen die ik kies? Heb zo'n beetje alles al geprobeerd, maar niets zorgt dat ik echt snel ingame zit. Heb helemaal geen zin om zelf een game te starten, maar wil gewoon binnen een minuut aan t knallen zijn. Ranked of unranked maakt geen verschil. Zit wel achter een router, maar heb met andere xbox live spellen ook nooit echt een probleem gehad.
Is dit een veelvoorkomend probleem?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 24527 op 30-05-2008 21:27 ]
Gewoon in die Ferrari (Turismo) of Porsche (Comet) rondrijden, zie je ze vanzelf verschijnen op een gegeven moment.T7D_Sneezy schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 19:06:
ik snap geen zak van het auto systeem.
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
De keren dat ik Team Deathmatch speel zit de room binnen no-time vol. Met cops and crooks (wat ik vaker speel) is het wisselvallig: de ene keer meteen een volle room, de andere keer duurt het een tijdje.Anoniem: 24527 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:21:
Ben nu net met de Multiplayer begonnen op mn xbox360, maar hoe lang doen jullie er gemiddeld over om een volle game te vinden? Vaak ben ik de eerste in een room, en zo nu en dan ook disconnected from game session. Het gebeurt eigenlijk zelden dat ik direct een game vind met een man of 10. Zo nu en dan gaat t wel prima, maar dit is niet echt consistent te noemen.
Kan dat aan de gamemode liggen die ik kies? Heb zo'n beetje alles al geprobeerd, maar niets zorgt dat ik echt snel ingame zit. Heb helemaal geen zin om zelf een game te starten, maar wil gewoon binnen een minuut aan t knallen zijn. Ranked of unranked maakt geen verschil. Zit wel achter een router, maar heb met andere xbox live spellen ook nooit echt een probleem gehad.
Is dit een veelvoorkomend probleem?
Ik speel alleen maar ranked trouwens, zie het nut van unranked niet zo (behalve dan voor free mode).
You are not special. You are not a beautiful or unique snowflake. You're the same decaying organic matter as everything else.
Anoniem: 192118
[ Voor 76% gewijzigd door TheZeroorez op 30-05-2008 21:54 ]
Same here,RedFox schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 21:36:
[...]
De keren dat ik Team Deathmatch speel zit de room binnen no-time vol. Met cops and crooks (wat ik vaker speel) is het wisselvallig: de ene keer meteen een volle room, de andere keer duurt het een tijdje.
Ik speel alleen maar ranked trouwens, zie het nut van unranked niet zo (behalve dan voor free mode).
Team Deathmatch best moeizaam, Deathmatch redelijk snel, andere varianten ook vrij moeizaam. Idd vaak disconnected lijkt wel of met de juiste timing moet inloggen om goede game te hebben. Heb net 1,5 uur gespeeld ging wel redelijk ook de variant Turf War gespeeld erg geinig. Ook Deathmatch gespeeld met aardig wat man. (Xbox Live)
Juist als ik Ranked wil doen gaat het 9 van de 10x fout, terwijl unRanked (quickmatch) vaak sneller een game opleverd.
[ Voor 7% gewijzigd door CycloneX op 30-05-2008 22:59 ]
Net de singleplayer uitgespeeld. Heb er 50 uur over gedaan en moet nog wat wagens binnenbrengen en assassination missies uitvoeren. Zeer sterk qua spelduur dus, enkel RPG's doen het beter wanneer we naar andere hedendaagse games kijken
Dit topic is gesloten.
Voor game-afspraakjes en ander offtopic geneuzel is er natuurlijk #GTA4 :-)