HammerNL schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 20:39:
Gta valt me eigelijk nogal tegen nadat je hem hebt uitgespeeld. Oke ik heb nog geen 100% maar dat had ik in andere delen ook niet, omdat ik toen ook al niks gaf om duiven zoeken of verborgen pakketjes. Ik vind dat er weinig te doen is in de stad er zijn leuke/mooie gebouwen maar daar kun je niet in. Neem het vliegveld bijv. er is volop drukte op het vliegveld in liberty city, maar het gebouw kun je zelf niet in. Ik ken weinig grote gebouwen waar je eigelijk wel in kunt. Rotterdam tower oid kun je dacht ik ook niet in om bijv. ff naar de top te klimmen. Dit is maar een voorbeeld.
En om nou voor de lol te gaan bowlen, darte etc nee dank je. Ik mis die parachute acties van San andreas lekker eindje klimme en gaan klooien.
Wat ik ook vreemd vind, volop vrachtwagens, volop trailers, maar aan elkaar koppelen no way. Dit kon in SA al waarom nu niet meer? Heftruck, is alleen een voertuig geworden, je kunt er niet meer mee kutte (kunt de vork niet meer besturen) Gta 4 bevat volop detail daar niet van maar zulke dingen vind ik jammer. Ik mis gewoon iets, wat ik niet precies kan beschrijven, maar waardoor ik GTA 4 na het uitspelen van de verhaallijn minder ben gaan spelen dan de vorige delen.
Ik snap je wel, en herken hier veel in.
Vice City heb ik 5 x uitgespeeld ofzo, 1 keer zelfs 2.5 jaar na release. San Andreas ook 4 x uitgespeeld. Ik ga GTA4 2 x doen om de andere mogelijkheden te checken als je iemand wel / niet vermoord of waar je tussen 2 kan kiezen die je dood. Maar daar stopt het dan ook. Multiplayer zal ik nog wel even mee bezig zijn.
Ik mis de sfeer van VC en SA. Verschillende elementen spelen daar een rol.
- Verleden tijd. Draai of keer het hoe je wilt, de nostalgie naar de 80ies en 90ies gaven een meerwaarde.
- Zonnige oorden met palmboompjes, fluo lights, de muziek uit dat tijdperk, de kleding,...
- Zoals ik eerder aangaf, de voeling met de side-characters. Lance Vance, Umberto Robina, Ryder,...
De characters die je nu tegenkomt zijn allemaal karikaturen. Soms té. Je doet ook overal 3-4 missies, dan sturen ze je door en je ziet of hoort niks meer van hen. Qua repitiviteit kan dat tellen.
- Vernieuwing! Waar we bij voorgaande delen leuke vernieuwingen hadden, is het hier maar een zwakke boel. Je vrienden happy houden is een zéér slechte vernieuwing. Ze hebben er zelfs een 'verplichting' van gemaakt.
Vernieuwende missies? Behalve de bank en de museum missie
- Slechte poging tot verhaal in het spel steken. Geef mij maar liever het klassieke: ik bouw hier een 'Empire'. Of dat nu Scarface stijl is of niet maak niets uit.
- Niks om geld aan uit te geven. Dates en wapens??
Verder onthouden ze ons van leuke toevoegsels uit vorige delen.
Onder andere: Vliegtuigen, Jetpack, Parachutes, Brandweer en Ambulance missies, Auto's aanpassen, ook de fietsen zijn spoorloos, de marathon, RC missies, Vrachtwagen + Trailer (SA had daar leuke transport missies)...
Pas op het is een goed, leuk spel hoor.
Verbeterd qua graphics enzo. Maar op vlak van content vind ik het een devolutie.
We gingen in deze GTA bijna alle gebouwen in kunnen gaan! Yeah right.
En nog altijd spawnen en despawnen auto's achter en naast je als je je camera beweegt. Dat ze dat na deze editie nog altijd niet hebben opgelost is maar vaag.