Yikes, wat een verslavend spel

Vanmorgen via pakketdienst de PS3 versie ontvangen en zo'n beetje aan één stuk door gespeeld sindsdien (zonder crashes of wat dan ook, op een 60GB PS3).
Korte impressie:
- sfeer: waanzinnig goed
De stad leeft, de mensen gaan hun gang, het is druk op straat. Er wordt in de meeste gevallen normaal gereden en gewandeld (waardoor je niet het gevoel hebt dat iedereen alleen maar rondloopt/-rijdt om jou te pesten), de cops zijn een stuk intelligenter dan in eerdere delen (maar nog steeds relatief makkelijk om de tuin te leiden).
- graphics: uitstekend
Ik speel op een 20" breedbeeld monitor op 720p via HDMI->DVI. De upscaler staat op "Normal" en Smoothing staat aan. Hiermee krijg ik een uitstekend beeld, zonder al te veel kartels. Met name de belichting en reflecties zijn geweldig. Ik heb de monitor uiteraard niet op 3 meter staan

- physics: bovengemiddeld, zeer uitgebreid
Het is geweldig om te zien hoe alle objecten in de wereld reageren op aanrijdingen, kogels en ander onheil van buitenaf. Ook het physicsmodel van de autos is zeer uitgebreid. Als iemand met veel simracing ervaring vind ik dat de wagens weliswaar "overdreven" maar wel realistisch reageren. Met een sportwagen kan duidelijk meer dan met een zware oude amerikaanse roestbak. En ja, je moet dus wat "normaler" rijden: "Flatout" (pun fully intented) raggen werkt zeker niet.
- besturing: begint te wennen
Normale besturing gaat prima, zowel te voet als in de auto, maar het combat systeem is nog even wennen. Ik druk nog met enige regelmaat het verkeerde knopje in in een heftig vuurgevecht...
- verhaallijn: geweldig
Dé reden om dit spel dóór te spelen: het interessante, ingewikkelde en goed uitgedachte verhaal. Interessante personages (Niko voorop), realistische conflictsituaties en over-the-top bijfiguren, het blijft verrassen. Zelfs al is het basis-idee van veel missies hetzelfde, de verhaallijn geeft toch de juiste motivatie om ook deze keer weer ergens heen te rijden en iedereen overhoop te knallen. Ik wil gewoon weten wat er verder gaat gebeuren.
Fun++
spoiler:P.S. wie denkt er nog meer dat Michelle een politie/FBI agente is die via Niko probeert te infiltreren in de russiche maffia? Ik ben pas net bij Manny's tweede missie, dus ik weet nog niet heel veel

[
Voor 3% gewijzigd door
Herko_ter_Horst op 03-05-2008 02:05
]