Devilsown schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:59:
Weet iemand hoe je voor de px80 de overscan in het servicemenu kan uitzettten? (dus niet het beeldmenu, daar heb ik beeldscan al uit staan).
Ik las in vorige topics mensen die met success de waarde van 3 naar -3 hadden teruggebracht. Echter, ik kan het niet vinde in het servicemenu.
Ik heb geprobeerd:
- Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)
- 1
- 3
maar zie alleen maar kleurtonen als opties staan.
Je kan de overscan er voor n gedeelte uit krijgen op de PV70 via het servicemenu en op meerdere inputs. Hopelijk is dit bij de nieuwe serie hetzelfde gebleven, probeer het ff.
De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
- open het servicemenu door op de tv achter het klepje op -/V te drukken en terwijl de deze ingedrukt houdt, druk drie keer op de 0 op de afstandsbediening.
Nu kom je in het servicemenu.
-druk hierna op de 1 op de afstandsbediening
-druk n paar keer op de 3 totdat je H AMP ziet, deze staat op 0 (horizotale amp dus)
-druk op volume - op afstandsbediening totdat je op -3 komt, verder gaat die niet. Je ziet het beeld veranderen
-druk op ok op de afstandsbediening!!
-druk weer n paar keer op 3 totdat je V AMP ziet, deze staat op 0 (de vertikale natuurlijk)
-druk op volumeknop op afstandsbediening tot je -3 ziet
-druk op OK op de afstandsbediening!
-druk op exit op de afstandsbediening.
Je moet dit voor iedere input apart doen.
Let wel, dit is op eigen risico! Veel mis kan er echter niet gaan. Je moet niets anders veranderen natuurlijk.
Echter: als je de overscan uit de dvi-hdmi eruit wil halen ivm aansluiten van je pc, dan kan je dit veel makkelijker doen in de instellingen van je videokaart.
Bij n Nvidia doe je het zo:
- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen
Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat.
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.
Dat is alles