Panasonic Plasma 8, 80, 85, 800 en 850 serie

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 112.045 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 218954

Vandaag de bestelde 46PZ85 bij de mm even afbesteld en via internet besteld. Bij MM was ie € 2280, dus nu even snel € 400 bespaard... Even verderzoeken heeft dus veel zin! En nu wordt íe dus sowiezo thuisbezorgd, hoef ik me ook niet meer druk te maken over het vervoeren van dat ding.

Iemand trouwens een advies voor een goeie muurbeugel? Geen idee of er veel verschil tussen zit en of alle gaten passen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfinx333
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-06 14:12
iemand al ervaring met de instellingen in het servicemenu?

Kan je hierin de wittinten bijvoorbeeld ook nog bijstellen?

Ik kan er wel inkomen maar ik durf hier niets in te wijzigen....

Retrocade-X HS arcadekast minicade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-10-2024
Thx, ga ik nog even halen. Je weet maar nooit wanneer het handig is ;)

Was vandaag bij de MediaMarkt, digitale receiver gekocht. Gelijk een 'betere' scart kabel voor 20eu..
Nja volges mij weer een verkopers praatje maargoed maakt me niet veel uit.

In ieder geval: Bij ons werd de hele TV hoek aangepast, veel netter/mooier! Eerst stonden al die TV's gewoon bovenop allerlei dozen en shit, met maar 1 muur waar ze allemaal naast elkaar stonden.
Nu stonden er mooie witte meubels, waarbij de TV's netjes naast elkaar stonden. Volgens mij stonden ze zelfs beter ingesteld, want het beeld was bij élke TV overduidelijk beter!
Alleen maar mooi voor de toekomst :)
Mediamarkt Groningen gaat het dan om..

Ik ben niet lui. Ik bespaar energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
  • Laatst online: 25-12-2019
Anoniem: 218954 schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:49:
Vandaag de bestelde 46PZ85 bij de mm even afbesteld en via internet besteld. Bij MM was ie € 2280, dus nu even snel € 400 bespaard... Even verderzoeken heeft dus veel zin! En nu wordt íe dus sowiezo thuisbezorgd, hoef ik me ook niet meer druk te maken over het vervoeren van dat ding.

Iemand trouwens een advies voor een goeie muurbeugel? Geen idee of er veel verschil tussen zit en of alle gaten passen enzo.
http://www.vogels.com/pages/consumer/home.aspx zotte elektrische beugels :)

en zijn er degelijke en goedkope belgische online shops eigenlijk??????????????????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja, alright, maar ik hoef niets te kantelen ofzo, gewoon lekker plat tegen de muur. Waar het me vooral om gaat; passen alle systemen of kan het voorkomen dat er ingangen afgedekt worden of kabels in de knel komen?
Ik zag deze staan:
Afbeeldingslocatie: http://samsungtv.nl/images/stories/BEUGELS/Norstone_Design_Walm3250.jpg
ziet er wel degelijk uit en komt op € 69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
Vraag me alleen af hoe hij daarin vast komt. Nu zitten er immers van die beugels in het voetstuk, die dan weer in de TV steken. Dit is een mooie stevige constructie. Vraag me af hoe ze dat bij zo'n rek van plan zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

theRedDevilNL schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:58:
Vraag me alleen af hoe hij daarin vast komt. Nu zitten er immers van die beugels in het voetstuk, die dan weer in de TV steken. Dit is een mooie stevige constructie. Vraag me af hoe ze dat bij zo'n rek van plan zijn..
Van wat ik ervan begrijp schroef je die twee staanders op de tv vast en hang je dan het geheel aan het vierkante frame op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SixCore
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23-12-2020
Anoniem: 218954 schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:18:
ja, alright, maar ik hoef niets te kantelen ofzo, gewoon lekker plat tegen de muur. Waar het me vooral om gaat; passen alle systemen of kan het voorkomen dat er ingangen afgedekt worden of kabels in de knel komen?
Ik zag deze staan:
[afbeelding]
Check even of je geen problemen krijgt met HDMI-kabels als de TV kort bij de muur zit, voor zover dat kan, gezien de warmte. Mocht dat een probleem zijn, er bestaan HDMI-verloopjes met een "knik". Die hebben ze me bij Smits in Arnhem laten zien, mede omdat ik aangaf een probleem te krijgen met de HDMI-kabels bij het ophangen van een Panasonic G11.

[ Voor 12% gewijzigd door SixCore op 28-04-2008 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appie39
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 11:12
Ik volg al een tijdje diverse threads over de Panasonic plasma's, maar waar ik zeer weinig tot niets over lees is de pixelgarantie.
Kan iemand me daar iets over vertellen?
Weet dat je van Panasonic 2 jaar on-site garantie krijgt ( voor NL modellen ) , maar hoe zit het precies met de pixel garantie?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco82
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-12-2021

Rocco82

aka Rocco

appie39 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 02:12:
Ik volg al een tijdje diverse threads over de Panasonic plasma's, maar waar ik zeer weinig tot niets over lees is de pixelgarantie.
Kan iemand me daar iets over vertellen?
Weet dat je van Panasonic 2 jaar on-site garantie krijgt ( voor NL modellen ) , maar hoe zit het precies met de pixel garantie?

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Pixelgarantie? Op een plasma? }:O

Mvg, Rob.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
Plasma beeldscherm bestaat uit plasmacellen die licht geven.
Het probleem van 'dode/luie' pixels bestaat alleen bij LCD schermen.

Wat wél een probleem is waar je tegenaan kunt lopen bij een plasma is het inbranden van een logo/stilstaand beeld op je scherm.

Hier zijn echter genoeg maatregelen tegen te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja, de fosforcellen worden aangestuurd en als die niet reageren is die cel kapot. Je kan dus in feite spreken van dode cellen / pixels. Je ziet het van op 3m toch niet als er 1 pixel kapot is. En als er een hele boel kapot zijn dan merk je het wel en wordt het ook wel omgeruild.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94923

Celgarantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178722

E-rikootje schreef op vrijdag 25 april 2008 @ 15:32:
voor welke markt zijn die prijslijsten? nederland? of belgie? of benelux?

speciaalzaken in het Gentse verkopen dit maar ergens in juni

maar http://www.ast-nv.com/ in gent verkoopt dze al, maar voor....2800 euro!! 8)7 :X
(hij had zijn prijslijst doorgemaild)

en op nederlandse websites vind ik hem voor 1800 euro, een verschil van maar liefst 1000 euro voor hetzelfde model...
http://www.plasmavisie.nl/plasma/21/panasonic.html

hoe is dit te verklaren die belgische meerprijs tov van die nederlandse....?
importkosten zijn van nederland naar belgie zijn bijlange niet 1000 euro toch?
Simpel te verklaren: Hij probeert je op te lichten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
Nou als iemand nog geintresseerd was in foto's van de 37PX80:

Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/7633/tvtv7.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/1507/tv4xk6.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img228.imageshack.us/img228/5219/tv3ny0.th.jpg

hier nog even mijn voorraadje voor vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://img232.imageshack.us/img232/1092/dsc01418nf6.th.jpg

Aangzien imgdumper.com het even niet doet, even bij imageshack gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-12-2024

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Ik ga zo waarschijnlijk een 37px80 halen, maar heb nog wel wat vragen over de eerste paar uren gebruik. Ik lees namelijk al heel lang dit topic (incl. vorige delen) mee en heb natuurlijk van alles voorbij zien komen over 200 uur in-brand DVD, Cinema mode, 50% helderheid/contrast.
Soms ook ervaringen van mensen die helemaal niks hebben ingesteld.

Toch blijft het ergens knagen, wat is nou 'noodzakelijk' en wat is 'technisch gezien het meest aantrekkelijke'? Misschien dat er geen eenduidig antwoord voor te vinden is.

De reden voor het aanschaffen van deze tv is dat mijn oude 28" CRT het begint te begeven. TV kijken op zichzelf doe ik niet heel veel. Heb daarom ook gewoon de goedkoopste vorm van tv, Digitenne. Wel heb ik een PS3 staan waar ik nog wel eens een uurtje of wat op wil gamen en af en toe een Blu-ray. Budget voor een grotere en/of luxere (Full-HD) is er even niet.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
Heb hem vrijdag ook opgehaald.. Nouja kheb hem ongeveer 20 uur (eerst 10 uur achter elkaar, toen tijd lang uit. toen 6 uur achter elkaar, 2 uur uit, 4 uur achter elkaar, paar uur uit..Denk dus eigenlijk wel meer dan 20 uur ;) ) de DVD laten draaien gedownload vanaf www.eaprogramming.com
Die loopt het hele kleuren spectrum door.

Voor de rest zal ik de eerste 200 uur Cinema mode gebruiken. Dat is wat ik allemaal doe.
Nu speel ik er gewoon GTA IV op, maar wanneer ik niet speel zet ik hem ff op BBC1 (geen logo's en genoeg bewegende beelden). Je weet maar nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260495

Doe je zelf een plezier, gebruik de waardes < 50% voor min. 200 uur en sluit er gedurende die tijd GEEN spelconsole erop aan.

Mijn plasma, merk doet er niet toe, heb ik in 5 weken nu 300 uur "netjes" ingespeeld, s'avonds 6 uur full screen beeld zonder logo, s'nachts nog eens 2..4 uur de break-in dvd. Helaas dom geweest in/na de eerste week Forza2 erop te spelen gedurende een nacht... De online-lobby is helaas, bij een donkere kamer, bij het white-wash scherm na enig goed kijken vaag te zien (horizontale balken), niet meer weg te krijgen. Bij normaal beeld dus (nog) niet te zien, maar toch...

Verder heb ik persoonlijk twijfels aan het spelen van spellen ueberhaupt op een plasma waar tamelijk contrastrijke scherpe radars/of dials constant op een plek aanwezig zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-06 14:26
Anoniem: 260495 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:45:
Doe je zelf een plezier, gebruik de waardes < 50% voor min. 200 uur en sluit er gedurende die tijd GEEN spelconsole erop aan.

Mijn plasma, merk doet er niet toe, heb ik in 5 weken nu 300 uur "netjes" ingespeeld, s'avonds 6 uur full screen beeld zonder logo, s'nachts nog eens 2..4 uur de break-in dvd. Helaas dom geweest in/na de eerste week Forza2 erop te spelen gedurende een nacht... De online-lobby is helaas, bij een donkere kamer, bij het white-wash scherm na enig goed kijken vaag te zien (horizontale balken), niet meer weg te krijgen. Bij normaal beeld dus (nog) niet te zien, maar toch...

Verder heb ik persoonlijk twijfels aan het spelen van spellen ueberhaupt op een plasma waar tamelijk contrastrijke scherpe radars/of dials constant op een plek aanwezig zijn...
Toch denk ik dat merk en type er hier wel degelijk toe doet, want er is wel verschil tussen verschillende merken/types en hun gevoeligheid voor retention/burn-in. Ik game al een dikke week op mijn PZ85 (overigens wel alles <50%) en zie helemaal niks van image retention/burn-in. Niet eens een break-in DVD gebruikt. Doe natuurlijk wel een beetje sensible ermee, dus niet >4 uur zelfde game / tv zender ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
Anoniem: 178722 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:01:
[...]

Simpel te verklaren: Hij probeert je op te lichten >:)
mja probleem is dat het echt wel de officiele prijslijst blijkt van panasonic belgie...
wel strange dat er zoveel verschil is tss Nederland en Belgie qua prijs voor de PZ800 42 inch, maar liefst 1000 euro.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-06 19:23

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Update

Net tijdens het eten ging de telefoon... Het waren de bezorgers van mijn pana :D, ze belde even om te vertellen dat ze onderweg waren en dat ze ongeveer om 9 uur (ja 21:00 uur) bij mij zouden zijn :D

Vol verwachting klopt mijn hart.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

BINNEN

EINDELIJK, na 3 weken wachten staat de Panasonic TH-42PZ85 dan eindelijk hier voor mij te spelen :D

Op het moment alleen analoog tv (moet nog ff een digitaal kasje halen), maar ik ben er helemaal blij mee :D

Ik zal morgen even wat foto's schieten.

Glimmende rand: Valt bij mij absoluut niet op, stoort iig niet bij het kijken.
Zilveren onderrand: Valt ook niet op bij het tv kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 22:30
Kan iemand mij vertellen (lees leek) wat doet die Breakin DVD nu precies doet?

Ik moet er toch niet aandenken dat ik ongeveer 5 a 6 weken niet kan gamen op mijn PS3 als ik een nieuwe plasma heb.

[ Voor 50% gewijzigd door supercop7373 op 30-04-2008 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260495

De break-in DVD van b.v. eaprogramming vertoont afwisselend de basiskleuren, Rood, Groen , Blauw apart en RGB tesamen in pakweg 5 helderheidsgradatie's elk 30 seconden lang. Dit om alle cellen gelijkmatig in te lopen/verouderen.

(BTW halfweg domme vergelijking, om je nieuw lederen bankstel gelijkmatig te laten uitzien moet je vaak in het begin de zitpositie veranderen en liefst op elke plek gelijklang zitten. Voorkom verder dat je langdurig met een "spits" voorwerp (vinger) b.v. op eenzelfde plek drukt, anders wil het kuiltje niet/nooit meer uitveren. Vervang nu de vinger door een contrastrijk computer logo en je hebt het begrepen).

Finwe heeft gelijk, vele goede merken vertonen nog nauwelijks burn-in gedrag. Maar een feit is, ALS, is de kans het grootste dat dit de eerste tijd gebeurt. Fabrikanten geven min. een richtlijn van 100 uur, 200 uur om save te zijn (sommigen spreken zelfs tot 1000 uur aantoonbaar).

Feit is, 9 zoniet 10 van de 10 zien niet dat mijn plasma ingebrand is, maar hij is het wel... het is geen Panasonic overigens. En volgens mij vertoont hij, nu na 300 uur, geen aantoonbaar inbrandgedrag zoals in het begin meer.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-06 22:52
supercop7373 schreef op woensdag 30 april 2008 @ 00:24:
Kan iemand mij vertellen (lees leek) wat doet die Breakin DVD nu precies doet?

Ik moet er toch niet aandenken dat ik ongeveer 5 a 6 weken niet kan gamen op mijn PS3 als ik een nieuwe plasma heb.
Da's wat overdreven. Zo heet wordt die soep niet gegeten op nieuwe Panasonic plasma's. Ik zou wel contrast en brightness lager zetten en proberen om zoveel mogelijk fullscreen te kijken, maar je krijgt echt geen inbrandproblemen als je ondertussen games op normale settings speelt. Ik heb ook zelf op de PS3 gegamed en er zijn bij mij echt geen logo's in mijn scherm gebrand.

Ik heb zelf wel de TV zoveel mogelijk aangezet zodat ik in iets meer dan twee weken die aanbevolen 200 uur had overschreden. De TV stond dan ook regelmatig overdag of 's nachts aan op een zender zonder logo (of anders ingezoomd) om uren te maken. Na die aanbevolen inbrandperiode kun je in ieder geval gerust je TV normaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260583

Gisteren eindelijk mijn Panasonic 37PX80 uitgepakt en neergezet. Tjongejonge...wat een mooie beelden. De DVD Earth van de BBC was de eerste die ik speelde, nou is die DVD al heel bijzonder, maar op dit scherm is het een juweeltje.

Ik heb wel een opmerking en kan in de topic niets hierover vinden.
Ik vind de letters wat rafelig. Ondertitel letters zijn voorzien van een zwarte rand, maar als er sprake is van titels in grotere letters mis ik onderaan een gedeelte. Er loopt zeg maar een streepje aan de onderkant door de letter heen.
Cirkels zijn ook niet rond, maar bestaan duidelijk uit liggende streepjes.

Moet ik hiermee leren leven of is er een instelling die dat kan wijzigen? Ik vind het zo een beetje jammer, hoewel de beelden echt waanzinnig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
Ik zal zo even kijken, kan kijken hoeveel speeltijd ik bij GTA heb en hoeveel tijd de TV al aangestaan heeft..
En alles gaat tot nu toe goed. Gewoon prima geen inbranders nix niet :)

Edit: Dat was de meest onlogische zin ooit.
In ieder geval: 46 uur heeft de TV nu aangestaan, op cinema mode.
Hiervan heb ik rond de 20 uur Break in DVD van eaprogramming.com gedraaid.
En kheb nu zo'n 8 uur playing time bij GTA.
Geen inbranders te zien, zijn natuurlijk dan ook wel veel cutscenes bij GTA.
Na het spelen telkes op BBC 1 gedaan, geen logo's en wel bewegende beelden.

[ Voor 51% gewijzigd door theRedDevilNL op 30-04-2008 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schimanski
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-06 18:23
Ik ben heel benieuwd, de 42PZ85 wordt vrijdagmiddag bezorgd.
Heb vandaag wat dvd's gedownload voor de break in en een voor de calibratie daarna.
Ik zal denk ik de oude tv er nog ff bij houden voor de xbox360.
Zal proberen om wat af te wisselen voor de zekerheid.

Dan even de vraag over de break in dvd, maakt het uit van wat voor bron die wordt afgespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
Nu zet ik zonet mijn xbox uit.. Na weer een flinke sessie gamen..
En zie tot mijn schrik op het zwarte scherm (moest nog switchen van component naar AV) toch een kleine inbrand iets!
Als ik élke weerkaatsting uit mijn kamer weghaal, dus met mijn handen voor mn gezicht tegen het glas aanzit.. zie ik toch heel vaag de ring van mijn radar bij GTA!!
En wat me nog meer opviel is dat ik zelfs het BBC logo (dat bij BBC2 zit, daar heb ik hem ongeveer een uurtje op gehad aangezien BBC1 toen geen fullscreen programma had) kan onderscheiden!
Verder nog vaag letters, maar niet zo dat ik ook daadwerkelijk kan zien wat er staat. Meer heeeeeel vaag letters gewoon, misschien ondertiteling, misschien 'loading' van GTA?!

Ik schrik me hier echt kapot van en heb gelijk weer mijn DVD speler eraan gehangen met de Break In DVD.
Deze laat ik de rest van de nacht wel draaien en daarna zet ik mn plasma gewoon een tijd uit. Zou dat ook uitmaken, standby of helemaal uit?
Nouja, we zullen morgen zien wat het is.. Wel vaag allemaal dit, en egt kut dus hoop wel dat het nog weggaat.
Al zie je he tniet, het stoort me toch, het idee dat het er wel is..

Hopelijk kan ik nog slapen met een scherm dat aanstaat naast mn hoofd ;)

Edit: Ik lees nu dat het ook gewoon een temporary iets kan zijn, zo aan het begin.
Maar ik heb hem gewoon in Cinema mode gezet (gelijk vanaf het begin).. Moet ik dáárbij ook nog het contrast omlaag doen?
Die staat namelijk bij cinema al op ongeveer 50%, en moet ik dáár dan weer 50% van nemen (dus het balkje totaal maar 25%)? Ik dacht dat het gewoon wel goed was met die cinema mode..

Edit2: Die PX80 serie heeft toch niet iets van pixel shifting ofzo? dat ik dat per ongeluk uit gezet heb.. lijkt me niet toch

[ Voor 16% gewijzigd door theRedDevilNL op 01-05-2008 03:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107573

Dude dat is geen burn in, maar image retention ;) . Heel normaal in de eerste periode en zéker niet iets om je druk over te maken. Gaat vanzelf weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
Zeker weten?
Je weet niet hoe ik me doodschrok.. Nu al beetje bijgekomen, mede doordat ik toch nog even allemaal shit over GTA heb gelezen en ik toch wel enorm gelukkig ben met wat ik toch allemaal op mn kamer heb staan met mn kleine 18 jaartjes. Zuur zelfverdient, das het best ;)

Ik heb trouwens wel iets wat me nog meer opvalt aan mn TV..
Sowieso is het egt een stofmagneet, dat shiny gedeelte vooral maar ook de voetnoot!
Maar als ik via de weerspiegeling naar de muur/iets anders kijk.. Zie je een soort 'net' patroon.
Dit had ik gelijk al dus ik maak me er ook geen zorgen over, maar is dit iets wat alle plasma's hebben? En wat is het dan, de achterliggende beeldbuis dingetjes ofzo?
Hier zie je het goed, linksboven in de weerspiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Weet iemand hoe het zit met de garantie bij FOKA in Rotterdam. Zie op kieskeurig dat de prijzen van de PZ80 en PZ85 daar nu flink laag zijn. Is dat 24 mnd aan huis garantie bij hun?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kunnen de eigenaren ook wat meer vertellen of de onboard geluidskwaliteit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Dark

Mr_Dark

Gotta catch 'em all

Anoniem: 94923 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:34:
Kunnen de eigenaren ook wat meer vertellen of de onboard geluidskwaliteit? :)
Geluidskwaliteit is goed (42PZ85).
Je hebt de keuze uit drie soorten "output": stereo en 2 soorten (virtual) "surround". Die laatste twee geven wat meer diepte aan het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-06 15:40
theRedDevilNL schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:16:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

is die volledig HD ready? want er klopt toch iets niet met zijn resolutie denk ik :X

edit: en is het te doen op 2m (ietsjes meer) kijkafstand?
want als die echt hd ready is, is die ideaal voor op me kamer (PS3/BluRay- gebruik)

Zag hem op Redcoon staan voor 812eur, dus niet mis :)

[ Voor 12% gewijzigd door geemfriek op 01-05-2008 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-rikootje
geemfriek schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:47:
[...]

is die volledig HD ready? want er klopt toch iets niet met zijn resolutie denk ik :X
lol ofwel is het "full hd" (uw volledige hd denk ik) of wel is het "hd ready"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het verschil met half HD ready? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Anoniem: 94923 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:53:
[...]

Wat is het verschil met half HD ready? :S
die 720p klopt, maar de resolutie is: 1024 x 720

Moet die 1024 normaal niet meer zijn? Of ben ik nu fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devilsown
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-06 17:08
Weet iemand hoe je voor de px80 de overscan in het servicemenu kan uitzettten? (dus niet het beeldmenu, daar heb ik beeldscan al uit staan).

Ik las in vorige topics mensen die met success de waarde van 3 naar -3 hadden teruggebracht. Echter, ik kan het niet vinde in het servicemenu.

Ik heb geprobeerd:
- Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)
- 1
- 3

maar zie alleen maar kleurtonen als opties staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
geemfriek schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:59:
Moet die 1024 normaal niet meer zijn? Of ben ik nu fout
De pixels zijn rechthoekig. Geen enkel probleem voor gewoon DVD, tv en bluray gebruik. Voor PC gebruik (non mediacenter) is het wel wat klote.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
"The 37PX80 also lags behind some of its LCD rivals by not making any of its three HDMIs v1.3 compatible"

Bron: http://www.avreview.co.uk/news/article/mps/UAN/1914/v/3/sp/

Is dit een dikke 'bummer' voor PS3 gebruik? Of wat houdt dat juist in? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Zie de Engelse wikipedia voor de mogelijkheden van 1.3. Wat ik zo snel zie is de mogelijkheid om een extra kleurruimte door te sturen (bijv sRGB en xvYCC), maar dan moet het paneel het ook ondersteunen. Daarnaast lijk je zaken als TrueHD (audio) door te kunnen sturen, maar ik vraag mij af welke zinnige toevoeging dit heeft aangezien je naar mijn mening altijd je speler op deze manier aansluit op een fatsoenlijke audioset en niet de tv... Maar goed, wellicht dat iemand wel een zinnige toevoeging weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Oke hier wat onduidelijkheden wat betreft de thxxpz800 t.o.v. thxxpz85. Op het AVS forum zijn inmiddels een paar bezitters van de pz800 en die zeggen dat het beeld duidelijk mooier is dan de pz85 door de betere gradatiestappen. Op de panasonic.nl website hebben zowel de pz800 als de pz85 5.120 gradatiestappen.

Ga je echter kijken op de panasonic.com website zie je dat de pz800 5.120 gradatiestappen heeft en de pz85 4,096 gradatiestappen heeft.

Is dit een verschil tussen EU en US modellen of heeft de nederlandse panasonic website het gewoon mis?

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Anoniem: 22659 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:57:
[...]
Daarnaast lijk je zaken als TrueHD (audio) door te kunnen sturen, maar ik vraag mij af welke zinnige toevoeging dit heeft aangezien je naar mijn mening altijd je speler op deze manier aansluit op een fatsoenlijke audioset en niet de tv...
Tja, en waarom zou dat niet fatsoenlijk zijn ?

Een beetje receiver die TrueHD/DTS-MA doet, heeft ook een HDMI1.3 output. De receiver stript het audio eraf, en stuurt het video-deel door. Een knappe receiver heeft daarnaast ook nog eens de mogelijkheid om het video-signaal te bewerken; Vaak zitten er in goede receivers zelfs heel goede video-processors, die beter schalen/deinterlacen/filteren dan de processoren die in de TV's zelf zitten.

Zie ook bv. deze: (die ik dus heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Que? Ik bedoelde juist dat je je HD-DVD/ BR speler sowieso al op een receiver aansluit. Wat moet je anders met TrueHD? Dan is het signaal vervolgens in een receiver en waarom zou je dan nog HDMI 1.3 willen? Omdat ie sRGB aankan (die het paneel toch niet heeft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theRedDevilNL
geemfriek schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:47:
[...]

edit: en is het te doen op 2m (ietsjes meer) kijkafstand?
want als die echt hd ready is, is die ideaal voor op me kamer (PS3/BluRay- gebruik)

Zag hem op Redcoon staan voor 812eur, dus niet mis :)
Jah het is een HD ready plasma. De Xbox staat ingesteld op 720p..
Foto's van een TV maken werkt gewoon minder dan je denkt, daardoor ziet het er verlept uit. Kan vanavond proberen in donkere kamer/zonder flits te maken.. Misschien dat dat er beter uitziet.

Maar ik zit ongeveer 3 meter weg en het ziet er gewoon geweldig uit!
Gister allemaal maten over de vloer (koninginnenacht) en ze vonden het allemaal geweldig. En niet dat zij nog nooit HD materiaal gezien hebben, want paar ervan hebben ook gewoon FullHD en HD ready plasma/lcd tv's thuis staan.

Edit:
Devilsown schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:59:
Weet iemand hoe je voor de px80 de overscan in het servicemenu kan uitzettten? (dus niet het beeldmenu, daar heb ik beeldscan al uit staan).
Wat houdt dat overscan precies in, en waar is het goed/slecht voor?

[ Voor 14% gewijzigd door theRedDevilNL op 01-05-2008 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
theRedDevilNL schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 14:55:
Wat houdt dat overscan precies in, en waar is het goed/slecht voor?
Standaard laat de TV wat beeld materiaal langs alle 4 kanten wegvallen. Probeer het maar eens bij een 16:9 zender en zet beeldscan in het gewone menu uit. (service menu kan je de mate van de overscan regelen). Maar ik merk weinig verschil tussen met en onder overscan.

Naar mijn mening is het regelen van de overscan alleen goed als je een pc erop aansluit. Als ik beeldscan uitzet krijg ik zelfs zwarte balken bij sommige zender. Door de beelscan aan te zetten zoomt hij wat in en is het wel full screen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Chevy454 op 01-05-2008 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• picardo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-06 10:10
Ik heb hier wat foto's gevonde van de pz800.
Ik weet niet of ze al bekend zijn hier .

http://aving.net/usa/news/default.asp?mode=read&c_num=69630&C_Code=09&SP_Num=128

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Chevy454 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:17:
[...]

Standaard laat de TV wat beeld materiaal langs alle 4 kanten wegvallen. Probeer het maar eens bij een 16:9 zender en zet beeldscan in het gewone menu uit. (service menu kan je de mate van de overscan regelen). Maar ik merk weinig verschil tussen met en onder overscan.

Naar mijn mening is het regelen van de overscan alleen goed als je een pc erop aansluit. Als ik beeldscan uitzet krijg ik zelfs zwarte balken bij sommige zender. Door de beelscan aan te zetten zoomt hij wat in en is het wel full screen :)
Je moet niet de overscan uitzetten bij TV-uitzendingen want daarbij wordt uitgegaan van overscan en heb je dus een dood gebied in beeld, maar bij filmmateriaal op DVDs en zeker Blu-Ray, PS3 en PC is het aan te bevelen omdat er dan niets van het beeld wordt weggeknipt. Je krijgt meer in beeld en het is nog scherper ook vanwege de 1:1 pixelmapping op 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Chevy454 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:17:

Als ik beeldscan uitzet krijg ik zelfs zwarte balken bij sommige zender.
anamorphic 2.35:1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Laatst online: 00:51
Devilsown schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 12:59:

Ik las in vorige topics mensen die met success de waarde van 3 naar -3 hadden teruggebracht. Echter, ik kan het niet vinde in het servicemenu.

Ik heb geprobeerd:
- Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening)
- 1
- 3

maar zie alleen maar kleurtonen als opties staan.
Je kan de overscan er voor n gedeelte uit krijgen op de PV70 via het servicemenu en op meerdere inputs. Hopelijk is dit bij de nieuwe serie hetzelfde gebleven, probeer het ff.

De overscan (voor n heel groot gedeelte in ieder geval) doe je zo:
- open het servicemenu door op de tv achter het klepje op -/V te drukken en terwijl de deze ingedrukt houdt, druk drie keer op de 0 op de afstandsbediening.
Nu kom je in het servicemenu.
-druk hierna op de 1 op de afstandsbediening
-druk n paar keer op de 3 totdat je H AMP ziet, deze staat op 0 (horizotale amp dus)
-druk op volume - op afstandsbediening totdat je op -3 komt, verder gaat die niet. Je ziet het beeld veranderen
-druk op ok op de afstandsbediening!!
-druk weer n paar keer op 3 totdat je V AMP ziet, deze staat op 0 (de vertikale natuurlijk)
-druk op volumeknop op afstandsbediening tot je -3 ziet
-druk op OK op de afstandsbediening!
-druk op exit op de afstandsbediening.

Je moet dit voor iedere input apart doen.
Let wel, dit is op eigen risico! Veel mis kan er echter niet gaan. Je moet niets anders veranderen natuurlijk.

Echter: als je de overscan uit de dvi-hdmi eruit wil halen ivm aansluiten van je pc, dan kan je dit veel makkelijker doen in de instellingen van je videokaart.
Bij n Nvidia doe je het zo:

- klik met rechter muisknop op t bureaublad en klik op Nvidia control
- bij Nvidia control panel dubbelklik je op Video en Televisie
- bij Televisie klik je op het formaat van het hdtv-bureaublad wijzigen

Nu verschijnt er n venster met een horizontale en een vertikale schuifbalk. Hiermee rek en vooral krimp je het formaat van je pcbeeld naar het juiste formaat.
Zorg dat de pijlen en de rand mooi de rand van het beeld raken.
Daarna druk je op ok en kijk je of alles nu wel mooi in het beeld valt. Eventueel stel je het nog n keertje bij.

Dat is alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Niet online
Nee, geen anamorphic 2.35:1. Wijsneus :+

Of één (de belgische zender) moet het journaal plots in die verhouding uitzenden. Lijkt me niet 8)7
Ik krijg dus met beeldscan uit links en rechts zwarte balken. Iets van 1cm breed.
ymmv schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 15:50:
Je krijgt meer in beeld en het is nog scherper ook vanwege de 1:1 pixelmapping op 1080p.
Met een hd ready scherm heb je zowiezo geen 1:1 pixelmapping en daar lig ik niet van wakker. Ik zie geen verschil tussen full hd en hd ready.

[ Voor 32% gewijzigd door Chevy454 op 01-05-2008 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:36

inXs

known as inXs

even een vraagje over de 42px80 zeg maar. In de start post staat dat hij dus geen full hd is, qua resolutie. Op de site van panasonic staat inderdaad ook bij full HD niets, maar het is wel een tv met een 1080p beeldverwerking.. wat houdt dat dan precies in? Stel met een PS3 aangesloten, zou je veel verschil merken tussen deze tv of de 42pz85? feitelijk past de duurdere in het budget, maar het scheelt toch bijna 400euro..

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

inXs schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:22:
even een vraagje over de 42px80 zeg maar. In de start post staat dat hij dus geen full hd is, qua resolutie. Op de site van panasonic staat inderdaad ook bij full HD niets, maar het is wel een tv met een 1080p beeldverwerking.. wat houdt dat dan precies in? Stel met een PS3 aangesloten, zou je veel verschil merken tussen deze tv of de 42pz85? feitelijk past de duurdere in het budget, maar het scheelt toch bijna 400euro..
Je kunt ws beter de 42px80 met de 42pz80 vergelijken. Het prijsverschil is veel kleiner en uit de tests lijkt te blijken dat de extra functies ivgl met de 85 hun geld niet waard zijn.

Mocht ik opnieuw kiezen dan zou ik voor de pz80 gaan. :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Help!!!! schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:31:
[...]

Je kunt ws beter de 42px80 met de 42pz80 vergelijken. Het prijsverschil is veel kleiner en uit de tests lijkt te blijken dat de extra functies ivgl met de 85 hun geld niet waard zijn.

Mocht ik opnieuw kiezen dan zou ik voor de pz80 gaan. :)
Ah kijk, dat scheelt inderdaad ook best. de pz80 is dus neem ik aan gewoon de fullhd variant van de px80, interessant, ik heb me heel lang blind gestaard op de 85 variant en al wel een aantal malen gelezen dat die extra opties soms zelfs minder goed beeld leveren?

edit, inderdaad de pz80 gaat het worden denk ik zo. Eindelijk ook een ps3 erbij ;) waar ik al zo lang op wacht. Ik heb de px 80 versie al "laten" aansluiten in een lokale zaak hier (de full hd versie van de 80/85 serie stond er niet), met de blu ray variant van rattatoille en ik moet zeggen dat de px versie er ook heel erg strak, mooi en kleurecht uitzag. Ben dan ook niet veel gewend, maar goed dan nog.

Ik zit al een aantal weken te speuren of ik uberhaubt een plasma moet aanschaffen ipv van LCD, maar uiteraard na alle recenties en stukken "moet" het gewoon een plasma worden, vooral icm PS3, maar het valt me op dat echt werkelwaar bijna iedereen die ik spreek moeilijk te overtuigen is van het feit dat een plasma (een goede dan) vele malen beter is dan een LCD. Dat is toch best jammer dacht ik zo.

[ Voor 39% gewijzigd door inXs op 01-05-2008 22:58 ]

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 08:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

inXs schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 22:51:
[...]

Ik zit al een aantal weken te speuren of ik uberhaubt een plasma moet aanschaffen ipv van LCD, maar uiteraard na alle recenties en stukken "moet" het gewoon een plasma worden, vooral icm PS3, maar het valt me op dat echt werkelwaar bijna iedereen die ik spreek moeilijk te overtuigen is van het feit dat een plasma (een goede dan) vele malen beter is dan een LCD. Dat is toch best jammer dacht ik zo.
Tsjah... Daarover... Gisteren met een maat van me (voor hem) een 37PV7 gehaald... Nothing fancy, ongeveer de goedkoopste plasma die je momenteel kunt krijgen. Maar; dat ding blaast echt elke LCD die ik ooit gezien heb finaal het water uit...

Heeft mij iig over de streep getrokken om voor een 42PX80 te gaan....

Edit: Overigens nog wat voor de startpost:

De PZ800 serie heeft als enige een tweeweg-audiosysteem en PIP...
En vooral dat laatste is erg jammer, want ik was toch ondertussen wel aardig gehecht geraakt aan PIP... :'(

Daarnaast hebben de full-hd varianten wel hdmi v1.3

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 01-05-2008 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 255461

Van de week een PS3 aangeschaft omdat ik toch wel heeeeel erg benieuwd was hoe 1080p beelden er op mijn 42-PZ85 uit zouden zien. Blu Ray's Earth en Mr and Mrs Smith (Jolie en Pitt) erbij gekocht.
Ongelooflijk!!!!!! Echt een hele andere dimensie wat betreft film en beeld kijken!!
Denk dat ik toch ook maar snel een HD-tuner aan moet schaffen, echter wel benieuwd wat voor types er (schijnbaar) binnenkort verkrijgbaar zullen zijn.
Ook met de PS3 is het mogelijk om verschillende filmtrailers te downen, ook in 720p, en ook dat ziet er prima uit.
Zijn er trouwens nog mensen in het bezit van Blu-rays die ze, of willen ruilen, of voor een zachte prijs kwijt willen??? Die kunnen ze aanbieden in V&A
42-PZ85
PS3
Sony DVP-NS930 (sacd,dvd, prog)
Sony STR_DB2000QS 6.1 DTS 6x120W (helaas nog geen HDMI)
Magnat Vintage 4502x, Vintage 4002x, Subwoofer, Magnat Center, en een Mid achter speaker

Nu ong. 300 uur op mijn Pana, beeld is echt subliem!
Alleen IFC altijd uit, degene die dat ontwikkeld heeft............you're fired!! Misschien dat het nog beter wordt, maar ik vind het eigenlijk alleen maar storend. Iemand die hier meer over kan vertellen?? Ben benieuwd.
Groetn uut Grunn...
Jan

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 04-05-2008 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xoxol
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-06 23:58
Dag allemaal. Ben nu op iets meer dan 120 uur aan het spelen met TV....20 uur is GTA4.. :) Even een vraagje over Break in DVD. Ik heb er een gedownload van eaprogramming. Maar na minuut of twee blijft die op wit staan en doet verder niks. Ik heb op PS3 herhaal functie aangezet maar hij blijft dan niet meer wisselen van kleur. Iemand nog suggesties of een andere break in dvd en/of calibratie DVDtje?

Voor de rest super blij met de TV. Nog steeds geen meubels ontvangen. :( dus ook voorlopig geen pics)

V-Strom 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 15:50
De kogel is hier door de kerk. Mijn nieuwe tv zal een Pana Plasma worden.

Alleen nog effe twijfel over PZ85 of PZ80. Als ik de ervaring over IFC lees is de reactie vaak : gelukkig kun je het ook uitzetten. Blijkbaar brengt het dus niet echt een grote toegevoegde waarde toe. Het design is voor mij ook geen decider tussen beide, ik kan met alletwee wel leven.

Rest dan nog enkel het geluid : de 85 heeft dus beter geluid . Eens de PS3 of DVD aangesloten is, gaat het geluid toch via de versterker dus dat is voor mij niet echt een pluspunt.

Ware het niet dat de 85 een optical out heeft die de 80 mist. Wilt dat zeggen dat die alle geluidsbronnen kan doorschakelen naar de optical out en dus er zo maar 1 verbinding meer hoeft te gaan naar de versterker ? En wordt dan het geluid over de HDMI doorgegeven van bijv een PS3 of via de scart (Digitaal via Telenet hier) ? Mss zit hier dan vertraging op tov het beeld, ik weet dat de Philips LCD's hier nogal wat problemen mee hadden.

Kortom heeft iemand met een Z85 hierover wat meer uitleg ?

Ik dacht dat dit de enige verschillen waren, of mis ik soms nog iets ?
Het prijsverschil tss beide is maar 150 euro (42"), niet echt veel, maar toch al genoeg voor een paar extra BlueRay filmpjes/Games. Het beeld lijkt me op beide toch hetzelfde.

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Volgens de panasonic website hebben ze beiden hetzelfde geluidssysteem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs

inXs

known as inXs

Jimster21 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:39:
De kogel is hier door de kerk. Mijn nieuwe tv zal een Pana Plasma worden.

Alleen nog effe twijfel over PZ85 of PZ80. Als ik de ervaring over IFC lees is de reactie vaak : gelukkig kun je het ook uitzetten. Blijkbaar brengt het dus niet echt een grote toegevoegde waarde toe. Het design is voor mij ook geen decider tussen beide, ik kan met alletwee wel leven.

Rest dan nog enkel het geluid : de 85 heeft dus beter geluid . Eens de PS3 of DVD aangesloten is, gaat het geluid toch via de versterker dus dat is voor mij niet echt een pluspunt.

Ware het niet dat de 85 een optical out heeft die de 80 mist. Wilt dat zeggen dat die alle geluidsbronnen kan doorschakelen naar de optical out en dus er zo maar 1 verbinding meer hoeft te gaan naar de versterker ? En wordt dan het geluid over de HDMI doorgegeven van bijv een PS3 of via de scart (Digitaal via Telenet hier) ? Mss zit hier dan vertraging op tov het beeld, ik weet dat de Philips LCD's hier nogal wat problemen mee hadden.

Kortom heeft iemand met een Z85 hierover wat meer uitleg ?

Ik dacht dat dit de enige verschillen waren, of mis ik soms nog iets ?
Het prijsverschil tss beide is maar 150 euro (42"), niet echt veel, maar toch al genoeg voor een paar extra BlueRay filmpjes/Games. Het beeld lijkt me op beide toch hetzelfde.
Wat ik dus lees en en zo nu en dan hoor, is dat IFC het enige grote verschil is, aangezien je dat toch uit wilt hebben is dat misschien de overweging om de 80 aan te schaffen?

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 260743

Anoniem: 218954 schreef op maandag 28 april 2008 @ 19:18:
Ik zag deze staan:
[afbeelding]
@hellboy,

Sinds een maand of twee heb ik mijn 37PV70 aan deze beugel hangen en ik moet zeggen dat het een perfecte beugel is voor de Pana's. Had hem besteld via Marktplaats bij iemand in Groningen, binnen twee dagen in huis.

De beugel is als een van de weinige in zwart gelakt, was de enige reden bij mij eigenlijk om deze aan te schaffen. Alles is zeer compleet, er zitten zakjes bij met daarin inbus-bouten van verschillende maten, ringetjes en sleutels.

Achterop de Panasonic zitten vier zwarte kunststof doppen met daarachter gaten met (metrische) schroefdraad. Die gaten gebruik je voor de NorStone beugel, dus hij komt niet op iets soortgelijks als de Panasonic voet te hangen...

Mijn scherm hangt nu met een zwarte hoogglans gelakte beugel 4 cm van de muur af, voor mij ideaal!
Ik hoop dat je wat aan deze info hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Seraphus-Y schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:00:
Ik ga zo waarschijnlijk een 37px80 halen, maar heb nog wel wat vragen over de eerste paar uren gebruik. Ik lees namelijk al heel lang dit topic (incl. vorige delen) mee en heb natuurlijk van alles voorbij zien komen over 200 uur in-brand DVD, Cinema mode, 50% helderheid/contrast.
Soms ook ervaringen van mensen die helemaal niks hebben ingesteld.

Toch blijft het ergens knagen, wat is nou 'noodzakelijk' en wat is 'technisch gezien het meest aantrekkelijke'? Misschien dat er geen eenduidig antwoord voor te vinden is.

De reden voor het aanschaffen van deze tv is dat mijn oude 28" CRT het begint te begeven. TV kijken op zichzelf doe ik niet heel veel. Heb daarom ook gewoon de goedkoopste vorm van tv, Digitenne. Wel heb ik een PS3 staan waar ik nog wel eens een uurtje of wat op wil gamen en af en toe een Blu-ray. Budget voor een grotere en/of luxere (Full-HD) is er even niet.
Hele goede keuze, wat tv betreft!

Voor het inspelen hoef je alleen maar het contrast de eerste 200 uur op max 40-45% te zetten en n klein beetje oppassen met erg statische beelden (internetten).
Gamen op consoles kan heel goed, ik deed niet anders.

Ik heb nog nooit (!) gehoord van n Panasonic die is ingebrand, dus maak je geen zorgen.
Een break-in dvd vind ik persoonlijk n beetje zonde van de stroom, aangezien je de tv aan laat staan zonder dat je er naar gaat kijken.
Het beeld is in het begin al prachtig, het wordt nog mooier als die is ingespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 15:50
inXs schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 10:13:
[...]
Wat ik dus lees en en zo nu en dan hoor, is dat IFC het enige grote verschil is, aangezien je dat toch uit wilt hebben is dat misschien de overweging om de 80 aan te schaffen?
Ja, wss heb je gelijk. Maar ik wou vooral over de werking van die optical out op de PZ85 wat meer ervaringen horen. Dat kan mss nog wel handig zijn vermits mijn audio versterker maar 1 optical in heeft.
Als ik alles kan verzamelen op de tv is dat wel een bijkomend voordeel en is de cable mess ook wel iets aangenamer.
MikeyMan schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 09:57:
Volgens de panasonic website hebben ze beiden hetzelfde geluidssysteem...
Volgens Panasonic.nl is er wel degelijk verschil. De 85 heeft V-Audio Surround ipv V-Audio sound en heeft ook nog BBE ViVA HD3D Sound, Dolby Digital en een Digital Audio uitgang extra tov. de 80

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Ferry34 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Voor het inspelen hoef je alleen maar het contrast de eerste 200 uur op max 40-45% te zetten en n klein beetje oppassen met erg statische beelden (internetten).

Ik heb nog nooit (!) gehoord van n Panasonic die is ingebrand, dus maak je geen zorgen.
Een break-in dvd vind ik persoonlijk n beetje zonde van de stroom, aangezien je de tv aan laat staan zonder dat je er naar gaat kijken.
Het beeld is in het begin al prachtig, het wordt nog mooier als die is ingespeeld.
Ik ga hetzelfde doen :)
Nog ff werken, en dan kan ik na de exames de PS3 + 37px80 gaan halen _/-\o_
Wordt lkkr relaxt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Jimster21 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:40:
[...]

Volgens Panasonic.nl is er wel degelijk verschil. De 85 heeft V-Audio Surround ipv V-Audio sound en heeft ook nog BBE ViVA HD3D Sound, Dolby Digital en een Digital Audio uitgang extra tov. de 80
Mjah, goed... Das dus allemaal softwarematige prut, afgezien van de digitale uitgang.

Het ding zal op zichzelf hetzelfde klinken als de andere toestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 10:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Anoniem: 22659 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 13:57:
Zie de Engelse wikipedia voor de mogelijkheden van 1.3. Wat ik zo snel zie is de mogelijkheid om een extra kleurruimte door te sturen (bijv sRGB en xvYCC), maar dan moet het paneel het ook ondersteunen. Daarnaast lijk je zaken als TrueHD (audio) door te kunnen sturen, maar ik vraag mij af welke zinnige toevoeging dit heeft aangezien je naar mijn mening altijd je speler op deze manier aansluit op een fatsoenlijke audioset en niet de tv... Maar goed, wellicht dat iemand wel een zinnige toevoeging weet.
Lipsync!

Alle andere apparaten in de kring moeten ook HDMI 1.3 ondersteunen.

Sinds 1.3:
  • Lipsync, je tv heeft een bepaalde tijd nodig om het beeld te verwerken. Hierdoor krijg je een delay in het beeld tenopzichte van de audio, dit is niet erg als je de audio van de tv als input gebruikt, maar als je DTS of Dolby Digital gebruikt gaat het geluid rechtstreeks naar je versterker. Met HDMI 1.3 geven alle apparaten de delay tijd door en hoef je dus nooit handmatig te syncen. Handmatig syncen is bijna niet te doen, we hebben het namelijk over miliseconden, Je hersens nemen het verschil wel waar, maar dit met de hand corrigeren is bijna onmogelijk.
  • Deep Color, 36 bit's kleuren voor sommige Blueray en HDDVD's. (16 miljoen -> 69 miljard)
  • Verbetering in de aansturing van andere apparaten (bijvoorbeeld de versterker automatisch laten omschakelen als je de tv op een andere input zet.
  • TrueHD en DTS-HD.
Sinds 1.2:
  • SACD (DSD), als de dac's van je versterker beter zijn dan die van je speler dan kun je nu ook via HDMI het signaal digitaal versturen, voorheen was dit alleen mogelijk via iLink en Denonlink.
Sinds 1.1:
  • DVD-Audio, als de dac's van je versterker beter zijn dan die van je speler dan kun je nu ook via HDMI het signaal digitaal versturen, voorheen was dit alleen mogelijk via iLink en Denonlink.
Eigenlijk zijn vrijwel alle voordelen van HDMI 1.3 voornamelijk voor een versterker.

Ik zal dit weekend de startpost bijwerken met alle vragen en opmerkingen uit dit topic.

[ Voor 29% gewijzigd door |sWORDs| op 02-05-2008 12:40 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

Mijn budget is max 1800 euro
Ik wil zeker een FULL HD (ps3 en blue ray)

Op basis hiervan valt mijn keuze op drie modellen.
(Overigens hoor ik het gaag als iemand deze modellen van Pana afraad, maar volgens mij zijn deze toestellen nog steeds beter in prijs/kwaliteit dan andere plasma's en LCD's)

* PZ800 42 inch
- Kleinste van allemaal
- Duurste van allemaal
+ Extra HDMI
+ IFC & Real Cinema
+ Digital Cinema & Deep Color
+ SPDIF (+DD)

* PZ85 46 inch
+ SPDIF
- Geen Deep Color

* PZ80 46 inch
+ Goedkoopste
- Geen IFC & Real Cinema
- Geen SPDIF (+DD)
- Geen Deep Color

Nu wil ik graag jullie advies.
Ik speel veel games op mijn PS3, zal HD content gaan kijken en uiteraard ook normaal tv kijken (digitaal).
Nu begrijp ik dat IFC geen optie is waar je extra geld voor uit zou moeten trekken. Maar er staan nog een aantal features in waarvan ik niet weet of ze het geld waard zijn.

* Deep color
Ik begrijp dat dit mogelijk is met HDMI 1.3. Uit de naam maak ik op dat deze 'mooiere' kleuren zal kunnen weergeven. Alleen is dit een kleiner beeld (42 ipv 46 inch voor mijn budget) en het extra geld waard?

*Real Cinema & Digital Cinema
Heeft dit te maken met de 24p ondersteuning? Op zich is dit wel een feature waarvoor ik zou betalen aangezien dit meer het bioscoop effect evenaard.

Nu heb ik dankzij dit topic ook te weten gekomen dat de digitale tv boxen twee resoluties zullen ondersteunen:
720p
1080i

Nu weet ik ook dankzij dit topic dat de pana niet zo goed is in het omzetten van 1080i naar 1080p. Wat zou dan het fijnste kijken? 720p,1080i of toch de pana 1080i laten omzetten naar 1080p. En is dit iets waardoor andere geen Pana gekocht hebben?

Ik hoop vandaag/morgenochtend de knoop te kunnen doorhakken. Ik twijfel tussen de PZ800 42 inch en de PZ85 46 inch. Het liefste natuurlijk zoveel mogelijk beeldoppervlakte per euro, maar ik weet niet wat ik van Deep Color moet verwachten. Klinkt opzicht niet verkeerd 16 miljoen -> 69 miljard kleuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 21:12
Ik zou voor de 46PZ80 gaan. IFC en Real Cinema heb je niet nodig, om correct 24fps weer te kunnen geven. Deep Color is meen ik vooral een theoretische optie, omdat het wel zoveel kleuren kan weergeven maar het bronmateriaal bevat niet zoveel kleuren. Kan het ook mis hebben, maar dit staat me ervan bij.

Ik heb zelf een 42'' maar vindt dit eigenlijk toch wat klein, voornamelijk bij 2.35:1 geschoten films. Dus mijn advies is schaf een grotere plasma aan, het overweldigende hiervan weegt duidelijk meer dan wat beeldfoefjes of een extra hdmi poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256748

PZ80 en PZ85 ondersteunen ook gewoon deep colour hoor

edit: das wel raar, op de belgische site van panasonic hebben ze het wel, en op de nederlandse niet :?

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 256748 op 02-05-2008 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Anoniem: 256748 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 13:22:
PZ80 en PZ85 ondersteunen ook gewoon deep colour hoor

edit: das wel raar, op de belgische site van panasonic hebben ze het wel, en op de nederlandse niet :?
zit er verschil dan tussen wat belgie krijgt en wij in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-06 15:10

psy

Anoniem: 32767 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:39:

Op basis hiervan valt mijn keuze op drie modellen.
(Overigens hoor ik het gaag als iemand deze modellen van Pana afraad, maar volgens mij zijn deze toestellen nog steeds beter in prijs/kwaliteit dan andere plasma's en LCD's)

* PZ800 42 inch
- Kleinste van allemaal
- Duurste van allemaal
+ Extra HDMI
+ IFC & Real Cinema
+ Digital Cinema & Deep Color
+ SPDIF (+DD)

* PZ85 46 inch
+ SPDIF
- Geen Deep Color

* PZ80 46 inch
+ Goedkoopste
- Geen IFC & Real Cinema
- Geen SPDIF (+DD)
- Geen Deep Color

Nu wil ik graag jullie advies.
Ik speel veel games op mijn PS3, zal HD content gaan kijken en uiteraard ook normaal tv kijken (digitaal).
Nu begrijp ik dat IFC geen optie is waar je extra geld voor uit zou moeten trekken. Maar er staan nog een aantal features in waarvan ik niet weet of ze het geld waard zijn.

* Deep color
Ik begrijp dat dit mogelijk is met HDMI 1.3. Uit de naam maak ik op dat deze 'mooiere' kleuren zal kunnen weergeven. Alleen is dit een kleiner beeld (42 ipv 46 inch voor mijn budget) en het extra geld waard?

*Real Cinema & Digital Cinema
Heeft dit te maken met de 24p ondersteuning? Op zich is dit wel een feature waarvoor ik zou betalen aangezien dit meer het bioscoop effect evenaard.

Nu heb ik dankzij dit topic ook te weten gekomen dat de digitale tv boxen twee resoluties zullen ondersteunen:
720p
1080i

Nu weet ik ook dankzij dit topic dat de pana niet zo goed is in het omzetten van 1080i naar 1080p. Wat zou dan het fijnste kijken? 720p,1080i of toch de pana 1080i laten omzetten naar 1080p. En is dit iets waardoor andere geen Pana gekocht hebben?

Ik hoop vandaag/morgenochtend de knoop te kunnen doorhakken. Ik twijfel tussen de PZ800 42 inch en de PZ85 46 inch. Het liefste natuurlijk zoveel mogelijk beeldoppervlakte per euro, maar ik weet niet wat ik van Deep Color moet verwachten. Klinkt opzicht niet verkeerd 16 miljoen -> 69 miljard kleuren...
Streep de PZ800 maar van de lijst, of je moet tot juli willen wachten :)
Overigens, Deep color/HDMI 1.3 is IMO een zwaar overtrokken feature, alsof het beeld normaal al niet goed genoeg is. Er zijn veel belangrijker zaken om je druk over te maken.

[ Voor 3% gewijzigd door psy op 02-05-2008 14:27 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

psy schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:26:
[...]

Streep de PZ800 maar van de lijst, of je moet tot juli willen wachten :)
Overigens, Deep color/HDMI 1.3 is IMO een zwaar overtrokken feature, alsof het beeld normaal al niet goed genoeg is. Er zijn veel belangrijker zaken om je druk over te maken.
Welke zaken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geemfriek
Ferry34 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 11:26:
[...]

Je zegt, geen probleem wat games betreft, alleen opletten met statische beelden (inet?)
Nu als je GTA speelt staat er toch ook constant je health en kaartje/kompas? dat kan dan geen kwaad ofzo? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elrobbo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-05 21:34
Zeg....ik dacht dat deze tv nog niet uit was? ( de TH-50 PZ800 )
En nu zie ik m hier http://www.modern.nl/wink...Id2=Plasma%20televisie%20|PANASONIC%20|TH%2050PZ800%20PLASMA staan!
Er staat zelfs bij dat ie in voorraad is.

:?

elrobbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Laatst online: 18-06 17:35
supercop7373 schreef op donderdag 01 mei 2008 @ 10:45:
Weet iemand hoe het zit met de garantie bij FOKA in Rotterdam. Zie op kieskeurig dat de prijzen van de PZ80 en PZ85 daar nu flink laag zijn. Is dat 24 mnd aan huis garantie bij hun?
Ben bij hun langs geweest. Met verkoper gesproken. Zijn buitenlandse modellen. Nederlandse zijn iets van 200 euri duurder. Dit hebben ze niet goed op hun website gezet.

UIt FAQ FOKA.nl
"Vraag: Verkopen jullie uitsluitend Nederlandse modellen?
Antwoord: Ja, wij verkopen uitsluitend Nederlandse modellen. Uitzonderingen worden altijd expliciet aangegeven. "

Expliciet :'( Nee dus :?

Wanneer je problemen hebt moet je terug naar foka die het naar het buitenland stuurt. Kan 3 :'( maanden duren zei die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Wat is nu de echte meerwaarde van een 46PZ80 tov 46PZ85?

Ik heb gelezen dat je het voor de Inteligent Frame & Real Cinema niet hoeft te doen. Maar het verschil in 24P weergave (24p Real Cinema voor de 85) wat zie ik hiervan terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 45135 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:46:
Wat is nu de echte meerwaarde van een 46PZ80 tov 46PZ85?

Ik heb gelezen dat je het voor de Inteligent Frame & Real Cinema niet hoeft te doen. Maar het verschil in 24P weergave (24p Real Cinema voor de 85) wat zie ik hiervan terug?
24P Real Cinema krijg je alleen als je IFC aan zet. Er worden nl extra frames gecreëerd om 24P-weergave vloeinder te maken. Als je het IFC-effect niet prettig kijken vindt (en dat zijn er maar weinigen geloof ik) heb je niks aan deze functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
vipo10 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 17:27:
[...]

Ben bij hun langs geweest. Met verkoper gesproken. Zijn buitenlandse modellen. Nederlandse zijn iets van 200 euri duurder. Dit hebben ze niet goed op hun website gezet.

UIt FAQ FOKA.nl
"Vraag: Verkopen jullie uitsluitend Nederlandse modellen?
Antwoord: Ja, wij verkopen uitsluitend Nederlandse modellen. Uitzonderingen worden altijd expliciet aangegeven. "

Expliciet :'( Nee dus :?

Wanneer je problemen hebt moet je terug naar foka die het naar het buitenland stuurt. Kan 3 :'( maanden duren zei die.
Bedankt voor de info. FOKA valt dus af bij deze af. Ik had ze een mail gestuurd hierover maar nog steeds geen antwoord gehad.

Wat betreft die 200 euri is ook wat overdreven, want in de regio waar ik woon(Arnhem/Nijmegen) gaat de 42PZ85 voor €1405,- en de 42PZ80 voor €1275,- excl. bezorgen maar met NL garantie. Bezorgkosten in de regio zijn €25,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is het probleem dan met een niet Nederlands model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Anoniem: 45135 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 19:50:
Wat is het probleem dan met een niet Nederlands model?
garantie aan huis van Panasonic met NL model en anders terug naar de winkel waar die vandaan komt, dus dat scheelt sjouwen met een plasma die al niet in een normale auto past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een beetje zaak geeft toch gewoon garantie op het product wat ze verkopen, hun pakkie aan als het stuk is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Anoniem: 45135 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:14:
Een beetje zaak geeft toch gewoon garantie op het product wat ze verkopen, hun pakkie aan als het stuk is..
garantie is hetzelfde qua periode (24 mnd) maar bij een niet NL model moet je dus zelf met de plasma onder je arm terug naar de (web) shop. En anders komt er een mannetje van Panasonic bij je thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vipo10
  • Laatst online: 18-06 17:35
steeds geen antwoord gehad.

Wat betreft die 200 euri is ook wat overdreven, want in de regio waar ik woon(Arnhem/Nijmegen) gaat de 42PZ85 voor €1405,- en de 42PZ80 voor €1275,- excl. bezorgen maar met NL garantie. Bezorgkosten in de regio zijn €25,-
[/quote]

Ik bedoelde dat bij Foka de pZ85 voor 1550 over de toonbank gaat, de nederlandse versie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:27
Ik ben van plan om de 42PZ800 te kopen (wanneer deze uitkomt), maar heb daar nog wel een vraag over aan de geleerde hier op GOT. Ik heb iets gehoord over "lipsync" problemen die kunnen voorkomen. Aangezien ik nog een versterker heb die alleen optisch of coxiaal geluid kan ontvangen (geen HDMI) ben ik toch wel benieuwd of dit een probleem kan gaan opleveren. Of kan je dit voorkomen door de SPIF uitgang van de Panasonic te gebruiken?

Helaas zit het niet in mijn budget om ook een nieuwe versterker aan te schafen en ben ook tevreden over het apparaat..

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-06 15:10

psy

Wat algemene tips:
- Ben je gevoelig voor fosfortrails?
- Vind je een vierde HDMI ingang handig (ik wel :) )
- Hoe ga je je plasma gebruiken (veel licht of weinig licht)
- Hoe vind je de "spiegeling"?
- Hecht je belang aan goede 24p weergave
Zowiezo moet je eigenlijk verschillende merken ook zichtbaar in een goede zaak met elkaar vergelijken. Staar niet blind op specificaties (Zoals HDMI 1.3). Kijk ook eens naar een HD-Ready. Kijk ook eens naar een goede LCD, alleen maar om de verschillen te zien.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
geemfriek schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 14:42:
[...]

Je zegt, geen probleem wat games betreft, alleen opletten met statische beelden (inet?)
Nu als je GTA speelt staat er toch ook constant je health en kaartje/kompas? dat kan dan geen kwaad ofzo? :X
Dat kan geen kwaad nee, mits je t contrast op 40-45% zet. Ik heb uren Forza2 zitten spelen en zag daar niks van terug. De tellers blijven dan ook steeds op dezelfde plaats, maar tussen de races zie je toch ff een ander scherm.
Wel deed ik bij het internetten de pagina bijna beeldvullend, zodat ik deze na 15 minuten n centimetertje verschoof. Die tekens als Favorieten, Zoeken enz enz blijven wel steeds staan, terwijl in games vaak ff n ander scherm wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 259048

Ik heb sinds kort de TH-46PZ85 en kan met hulp van dit forum in het service menu kijken, maar welke waarde geeft precies de hoeveelheid branduren aan?...is dat 'Time' op het eerste schermpje wat je in het service menu te zien krijgt? Zo nee, hoe kan men door het menu heen scrollen? Ik heb het met de direction toetsen op de AB geprobeerd, maar dat lukt niet. Ben anders bang dat ik allerlei waarden vernaggel.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 10:41

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Marvie schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 20:24:
Ik ben van plan om de 42PZ800 te kopen (wanneer deze uitkomt), maar heb daar nog wel een vraag over aan de geleerde hier op GOT. Ik heb iets gehoord over "lipsync" problemen die kunnen voorkomen. Aangezien ik nog een versterker heb die alleen optisch of coxiaal geluid kan ontvangen (geen HDMI) ben ik toch wel benieuwd of dit een probleem kan gaan opleveren. Of kan je dit voorkomen door de SPIF uitgang van de Panasonic te gebruiken?

Helaas zit het niet in mijn budget om ook een nieuwe versterker aan te schafen en ben ook tevreden over het apparaat..
Lipsync problemen heb je met alle tv's. Je kunt proberen dit handmatig bij te stellen op je versterker indien die dit kan.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 18:11

pvr

Is er een goede LCD :+ :+
psy schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 22:07:
[...]
Kijk ook eens naar een goede LCD, alleen maar om de verschillen te zien.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5436

[quote]Anoniem: 32767 schreef op vrijdag 02 mei 2008 @ 12:39:

Met 42 inch moet je dan wel binnen 3 meter zitten anders zie je het verschil niet eens tussen Full HD en HD Ready. Als je kleiner gaat moet je dus nog dichterbij zitten om het verschil te zien. Daar zijn tabellen voor die heb ik maandag pas weer bij de hand.

Verder zul je dan wel vaak blue-ray moeten kijken want gewonde SD content is op HD ready beduidend mooier. Dit komt omdat de upscaling chips nog niet je van het zijn en dus naar HD ready beter gaat dan naar Full HD omreken. Dus als je vaak films download of DVD's kijkt ben je blijer met HD ready. (is een mening die je vaak tegenkomt maar niet bewezen wordt)

Ook moet je beseffen dat duure HD-ready's soms mooier beeld geven dan goedkope Full HD's. Met mooi beeld bedoel ik wat anders als het aantal beeldlijnen ;-)

Verder moeten mensen er rekening mee houden dat als je goedkope aansluit kabels gebruikt je wel degelijk een verschil in kwaliteit kunt krijgen. Juist op die korte kijkafstanden. Neem maar eens een goedkope coax kabel en zo'n duurdere met dubbele kooi (dikke kabel) en plug je HDready of fullHD maar eens op de analoge antenne.

Voorlopig heb ik dus maar de Panasonic TH-42PX80 staan omdat ik elke avond DVD kijk die ook geregeld van internet komt. Plasma voor het mooiere bewegende beeld en helderheid. 3m afstand zit en dus HD Ready voldoet.

Ohja, veel mensen hebben digitale TV (van bv upc) houd er rekening mee dat het signaal idd beter is dan met analoog maar je hebt nog steeds GEEN hd content. Dan moet je een HD abonement afsluiten (is uiteraard duurder). Discovery en National geografic zenden al uit in HD en straks natuurlijk het EK en de olympische spelen. Er wordt geprobeerd om NL 1,2,3 binnenkort ook in HD uit te zenden. Maar zoals gezegd, dat is dus een anders abbonement als alleen maar digitaal!!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 5436 op 05-05-2008 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmv
Anoniem: 5436 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 09:42:

Verder zul je dan wel vaak blue-ray moeten kijken want gewonde SD content is op HD ready beduidend mooier. Dit komt omdat de upscaling chips nog niet je van het zijn en dus naar HD ready beter gaat dan naar Full HD omreken. Dus als je vaak films download of DVD's kijkt ben je blijer met HD ready.
Kun je die claim hard maken? Ik hoor dit verhaal wel vaker en dan eigenlijk alleen van eigenaren van HD ready-schermen. Dan klinkt het bijna als een fabeltje wat ze zichzelf vertellen om de keuze voor HD ready er beter uit te laten zien.

Het is wel zo dat SD op *alle* HD schermen er minder uitziet en het wordt er zeker niet beter op hoe groter je scherm is. De reden dat er zo vaak over geklaagd wordt is dat mensen tegenwoordig steeds grotere schermen kopen en dan teleurgesteld zijn dat gewone TV er minder uitziet dan op de oude CRT. Maar om nou te zeggen dat Full HDs SD slechter weergeven dan True HDs is in mijn idee een fabletje. Het upscalingprincipe is tenslotte 100% hetzelfde voor 720p als voor 1080p. Het enige verschil is de hoeveelheid pixels en daarvoor zet je gewoon wat snellere DSPs in.

[ Voor 5% gewijzigd door ymmv op 03-05-2008 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moulijn
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-06-2015
theRedDevilNL schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 14:16:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Bedankt voor de foto's _/-\o_ . Heb deze plasma nog niet eerder in een winkel kunnen bewonderen (misschien dat ik niet goed zoek), vandaar enkele vragen:

1) Zie ik het op de foto's goed dat er een zwarte lijst omheen zit die iets een spiegeling weergeeft (vergelijkbaar met de samsung?). Tot nu toe twijfel ik nog erg over het design (hoewel dat voor een tv niet het belangrijkste is, maar goed).

2) Op de foto lijkt je kamer erg licht. Heb je veel last van lichtinval en hoe reageert je plasma daarop? Is de weerspiegeling bijvoorbeeld te vergelijken met een oude crt? Hoewel ik overdag werk en voornamelijk s' avonds de 360 aan heb, wel ik in het weekend ook nog wel eens spelen.

Heb hier nog een oude philips matchline staan, die het gaat begeven (hij moet eerst 20 min 'warmdraaien' voordat ik alle zenders kan zien |:( . Ik twijfel tussen de pana TH 37PX80 en een samsung (nieuwe) 5 of 6 serie van 37 inch. Hoor graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marvie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-06 09:27
|sWORDs| schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 04:48:
[...]

Lipsync problemen heb je met alle tv's. Je kunt proberen dit handmatig bij te stellen op je versterker indien die dit kan.
Helaas heeft mijn versterker die optie niet :(

Maar is dit probleem niet te ondervangen door de digitale uitgang van de TV te gebruiken?
Dus de DVD speler via component (in mijn geval dan) aansluiten en dan de digitale audio uitgang van de TV weer naar de receiver sturen of gaat dit geen verschil brengen in het lipsync probleem?

Xbox Live Knalle Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-06 21:12
Gisteravond kwamen ze hier de 42PX80 brengen bij mijn ouders. Ik heb zelf de 42PV70 maar ik moet zeggen dat ik toch wel onder de indruk ben.

Ik heb ze deze tv aangeraden, en blind aangeschaft, omdat ik goede ervaringen heb met de 42PV70. Maar de PX80 is toch nog wel een stukje beter, en het design is in het echt ook mooi. De plasma komt iets slanker over dan de PV70, en de gebogen rand staat ook goed.

Hier in huis hebben we schotel, en gisteravond zitten kijken naar The Quick and the Dead op RTL 7 en ik moet zeggen dat SD er erg goed uitziet op deze plasma. Uiteraard Cinema-stand en alle waarden teruggeschroefd, alleen scherpte redelijk ver open omdat je merkt dat SD wel wat soft wordt weergegeven. Het anti-reflectiefilter werkt wel, maar je ziet toch nog wel spiegeling. Maar het is duidelijk minder dan bij mijn PV70.

Net even King Kong Extended Edition geupscaled bekeken en dat ziet er erg goed uit, maar dat is dan ook wel een uitmuntende dvd qua beeldkwaliteit. Ik merk wel dat zwart nog ietsjes zwarter is dan op mijn PV70.

HD nog niet bekeken omdat mijn ps3 op de PV70 is aangesloten maar dat zal ongetwijfeld er super uitzien. Kortom, echt een kwalitatief hoogwaardige plasma voor minder dan 1000 euro en een absolute aanrader. Ik heb nog even getwijfeld om mijn ouders de LG PG6000 aan te raden, ivm het one-sheet glass design, maar uiteindelijk toch voor de Panasonic gekozen omdat dit in mijn ogen een kwalitatief hoogwaardiger merk is wat op den duur nog wel een verschil kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik heb gisteren naar de 46PZ85 gekeken en vond het echt super beeld geven. Ik ben toch wel een Samsung LCD fanboy maar Pana krijgt van mij volle credits voor hun nieuwe plasma reeks. Qua behuizing ziet het er solide uit. Ik vond het zelfs vrij dun uitzien! Maar 46" plasma is toch wel beregeil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210534

Inmiddels de prijzen op www.htforum.nl oook weer wat aangepast. Zijn natuurlijk wel Nederlandse modellen .. Heb inmiddels de 46PZ85 wat langer staan en heb hem wat uitgebreider kunnen vergelijken. Moet zeggen dat die wel steeds een stapje beter wordt. Ben benieuwd wat de nieuwe samsung 551 doet als ik die er naast zet. Want dat is toch een grote concurrent. En natuurlijk de Pioneer Kuro Hd ready maar dat is weer een andere klasse..

Vindt persoonlijk de afwerking van de PZ80 een stuk minder dan de PZ85 die grote glimmende rand staat echt als een vlag op een modderschuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5436

ymmv schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 09:54:
[...]

Kun je die claim hard maken? Ik hoor dit verhaal wel vaker en dan eigenlijk alleen van eigenaren van HD ready-schermen. Dan klinkt het bijna als een fabeltje wat ze zichzelf vertellen om de keuze voor HD ready er beter uit te laten zien.

Het is wel zo dat SD op *alle* HD schermen er minder uitziet en het wordt er zeker niet beter op hoe groter je scherm is. De reden dat er zo vaak over geklaagd wordt is dat mensen tegenwoordig steeds grotere schermen kopen en dan teleurgesteld zijn dat gewone TV er minder uitziet dan op de oude CRT. Maar om nou te zeggen dat Full HDs SD slechter weergeven dan True HDs is in mijn idee een fabletje. Het upscalingprincipe is tenslotte 100% hetzelfde voor 720p als voor 1080p. Het enige verschil is de hoeveelheid pixels en daarvoor zet je gewoon wat snellere DSPs in.
Nou ik heb een HD ready gekocht om die reden en niet andersom ;)
Op alle specialisten forums komt dit naar voren dus als jij die niet vertrouwd moet je dat natuurlijk zelf weten. Het upscalingsprincipe is idd hetzelfde alleen er is een stuk meer rekenkracht nodig om dit voor 1080p te doen dan voor 720p. Daar schijnt het nu juist aan te ontbreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-06 08:54
Anoniem: 5436 schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:08:
[...]
Op alle specialisten forums komt dit naar voren dus als jij die niet vertrouwd moet je dat natuurlijk zelf weten. Het upscalingsprincipe is idd hetzelfde alleen er is een stuk meer rekenkracht nodig om dit voor 1080p te doen dan voor 720p. Daar schijnt het nu juist aan te ontbreken ;)
Doe eens wat links dan, van "al" die forums?

Rekenkracht gaat elk jaar drastisch vooruit hè. Iets dat twee jaar geleden (misschien) zo was hoeft nu niet zo te zijn gebleven.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178722

Brad Pitt schreef op zaterdag 03 mei 2008 @ 13:15:
[...]

Doe eens wat links dan, van "al" die forums?

Rekenkracht gaat elk jaar drastisch vooruit hè. Iets dat twee jaar geleden (misschien) zo was hoeft nu niet zo te zijn gebleven.
idd. ik ben ook wel geinteresseerd in wat betrouwbare links.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.