c70070540 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 17:11:
Ook prima, maar dan niet klagen zoals velen hier dat het te traag is, want dat is het vervolg daar weer van.
Velen denken dus beter te weten hoe ze Vista optimaal kunnen houden dan de ontwerpers er van. Dames en heren, er is echt wel goed over nagedacht. Het probleem ontstaat dus bij het zelf willen configureren (lees uitzetten) van allerlei optimalisatie zaken binnen Vista, die er niet voor niets in zitten. Velen klaagden ook altijd over XP dat ze het elk half jaar opnieuw moesten installeren omdat het dan te traag werd. Al deze zaken die nu standaard aan staan, zorgen ervoor dat dat niet meer nodig is.
offtopic:
Moet je Microsoft Software verkopen o.i.d.

?
Hier ben ik het dus niet mee eens. Ik blijf een beetje lezen in dit topic omdat ik een nieuwe laptop krijg in augustus met Vista en dan ook meteen over wil met mijn desktop; maar ik ben angstig en dit soort reacties lossen dat niet op.
"Ook prima, maar dan niet klagen zoals velen hier dat het te traag is, want dat is het vervolg daar weer van. ;)"
Ik ben wat je beschrijft een wat 'betere' tweaker als het neer komt op OS onderhoud en heb dus nu ongeveer 5 of 6 jaar ervaring met dozijnen machines XP. Vertel mij nou eens waarom ik daar op een goed onderhouden pc met mijn eigen instellingen echt maar 1 of 2 keer per
jaar moet defragmenteren om alles perfect lopend te houden zonder daarbij een enorm rood blok te zien in mijn fragmentation control? En dat dus niet in 1 situatie; maar in ongeveer 13 pc's in beheer

. En zeg me ook eens waarom Vista het dan nodig acht om dit dus bijna dagelijks of op irritante momenten zomaar te doen

? In XP hoefde het niet, maar Vista vind dat ik wekelijks moet defraggen ... right.
Verder kan ik ook goed meekijken over de schouder van honderd andere mensen, aangezien ik werk bij Paradigit. Wij verkopen hier nogal wat pjoeters en ik kan je vertellen dat jan alleman en sjuul modaal echt nog -steeds- niet blij zijn met Vista en ook niet na Service Pack 1

. En wij hebben zelfs een folder geschreven voor onze klanten wat de grootste verschillen zijn en waar ze op moeten letten; ook bieden we Vista guids en tutorials in in boek en internet vorm. Klachten die ik bijna nog steeds
dagelijks hoor:
- Mijn hardeschijf blijft maar ratelen, kan dat niet uit?
- Ik krijg overal meldingen, als ik een spelletje wil installeren, als ik een bestand over msn accept, als ik mijn virusscanner update, als ik door de program files map moet bladeren en weet ik veel wat. En ik ben potdomme administrator op een lokale pc zonder netwerk ...
- Vista reageert langzaam en ik heb
niets op de pc gezet, ik gebruik alleen internet en e-mail (oudere mensen twee weken geleden nog). We hebben het dan over een X2 4800+ met 2GB en 250GB met een X1600 ... ik bedoel kom op. PC grondig nageken, niets mis mee ... XP SP3 erop --> mensen kwamen volgende dag een
taart brengen. En ja ze konden alles in Vista vinden, dus het lag er niet aan dat ze 'oud' waren

.
En zo nog veel meer, maar ga hier geen boekdeel schrijven. Ik irriteer me er nog erger aan omdat ik ook een keer over wil naar "iets nieuws" maar omdat er geen voor mij (student / zakelijk / game / netwerk onderhoud / server en remote download) geen geweldig toffe oplossing is. Damn it

... dus daarom moet Vista maar eens een paar keer goed op de schop worden genomen en voor Augustus eens af zijn

... is that too much to ask?