CanonG1 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 16:57:
[...]
Precies, daarom heb ik ook geen VOIP. Ik wil niet dat zo'n kastje 24/7 aanstaat. Maar over niet al te lange tijd zal er niet veel keus meer zijn ben ik bang...
Om exact dezelfde reden heb ik ook geen digitale TV, ik wil niet nóg een kastje waarvan de leverancier dan ook nog zo brutaal is te beweren dat hij 24/7 aan moet staan vanwege updates. Maar ook hiervoor geldt weer: over een te korte tijd zal er geen keus meer zijn...
En ondertussen stijgt het gemiddelde elektriciteitsverbruik van het Nederlandse huishouden maar door. Goh, hoe zou dat toch komen?
Inderdaad

Mensen moeten zuiniger aan doen met energie, maar vervolgens moeten decoders altijd aanblijven.

Gaat helemaal nergens over.
Ik had trouwens een tijd geleden een UPC decoder voor 'Digitale TV', dat ding moest ik gewoon uitzetten want als ik daarna voelde aan het apparaat dat eronder stond, dan kon ik dat nauwelijks aanraken zo heet was dat ding.
Van efficiënte producten hebben ze ook nooit gehoord.

Laat staan dat er een keer brand ontstaat door zo'n klereding.
Het zooitje is dan ook na 3 maanden direct retour gegaan. Nu snap ik dat UPC die dingen zo aanprijst.
Waar ik waarschijnlijk wel potentie in zie, is een
goed glasvezel modem, waar een decoder voor digitale TV inzit, VoIP, en andere standaard zaken. Als ze zoiets nou goed optimaliseren in de vorm van als de TV niet aanstaat, kan de decoder uit. Maar dan ook met de router.

Dat zou toch wel iets kunnen besparen en zo'n functie is zo geïmplementeerd.
Haha ben je gek geworden? 50kW?

Wil je iedereen frituren ofzo?

Die krengen hangen op de gevaarlijkste plekken vind ik; soms zie ik ze hangen op 1cm van een woning af, op de muur geplakt zeg maar. En dan zitten daar mensen 10cm vanaf

Terwijl mensen die met die dingen werken er niet dichter dan 1,50 meter dichtbij mogen staan - wat mij ook nog niet prettig lijkt - als hij zendt)
Die dingen zenden van 10W tot 100W volgens mij, aan de hand van hoeveel gebied 'bedekt' moet worden. Maar ook heb ik ergens gelezen dat zo'n installatie snel een kW verbruikt, ik betwijfel alleen of dat waar is, lijkt me vrij sterk eigenlijk.
CanonG1 schreef op vrijdag 04 juli 2008 @ 17:22:
[...]
Dat doe ik ook (naast onze vaste lijn). Maar ik ben eigenlijk wel eens benieuwd wat het gehele GSM/UMTS-netwerk aan energie kost om in de lucht te houden. Heeft iemand daar inzicht in?
Je moet natuurlijk ook steeds opladen.

Daar gaat ook geld inzitten. (Niet dat je niet moet opladen met je reguliere DECT set, maar toch

)
Bepaalde modems (zoals de Orange/Online Livebox) hebben VoIP en een zogenaamde life-line support waardoor je je KPN-lijn ook nog kan gebruiken. Het werkt namelijk zo: Als je modem uitstaat, dan krijg je automatisch de KPN-lijn. Staat je modem aan (met VoIP), dan schakelt hij automatisch VoIP in waardoor je goedkoper belt.

Opzich vind ik wel dat daar goed over is nagedacht. Er wordt immers geen energie verspild.
Nu kan je wel denken: "Ja heel leuk, maar ik wil overdag toch goedkoop bellen? :?", maar dan kan je je modem 's nachts uitzetten zodat je geen energie verbruikt, maar toch bereikbaar bent.

[Voor 42% gewijzigd door MensionXL op 04-07-2008 18:59]