Yippie schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 23:37:
@PSP13
Amazon hanteert als enige belastingtechnische manier van juist BTW innen, n.l. het tarief van land van bestemming. Dat is verder een hele andere discussie, maar je loopt bij AmazonUK dus verder niet kans op additionele kosten, anders dan je al betaald heb.
Wel de tip om in GBP af te rekenen, al die UK shops hanteren anders omwisselkoersen die erg in hun voordeel werken.
Verder is Amazon naast verkopende partij, ook een "marketplace" waar anderen hun producten mogen aanbieden ( zelfs particulieren ). Dat noemen ze dan een reseller. Let wel goed op, sommige hebben beperkende factoren ( niet nieuw, speciale versie, niet buiten UK versturen etc ). Dit kan je zien als je op de prijs klikt, en vervolgens op de verkoper. Wel moeten ze zich aan de regels van Amazon houden, en blijven zij voor jou SPOF ( single point of contact ) in geval van problemen.
Mocht 1 van die reseller's toch op de kanaaleilanden zitten, dan nog is er geen probleem, omdat je altijd netjes aan de NL staat het verschuldigde BTW bedrag betaalt.
Verder zijn de games voor X360 net als PS3 regiovrij voor zover ik weet. In ieder geval gaat het om UK versie's, deze moeten het dus gewoon doen. Wel mogelijk dus problemen met het niet kiezen van NL als taal ingame. Dit verschilt per geval. UK is gewoon PAL
@Yippie
Bedankt, Yippie aan dit antwoord heb ik erg veel!

Mooi, dat er geen kosten meer bij kunnen komen ivm. dat je al het goede btw tarief heb betaald.
Ik was ook van plan om in GBP af te rekenen, had al zo´n gevoel dat dat goedkoper was!
Het verhaal van de ´resellers´ is voor mij nu ook duidelijk, bij mijn eerste bestelling bij Amazon, doe ik hier geen beroep op, ik bestel de game gewoon bij de winkel Amazon zelf, nieuws dus!
Maar in de toekomst mss wel, want de prijzen van de ´resellers´ zijn ook erg aantrekkelijk.
Bij de game die ik nu van plan ben om te bestellen maakt het niet, dat deze niet in de Nederlandse taal te spelen is, dit in tegenstelling tot bijv. de game Fifa 10 die ik in Nederland heb gekocht.
Ik zou er niet aan moeten denken dat heel de managermode in het Engels staat.
Regiovrije games, zal helemaal mooi zijn, maar al is het UK version, wiki zegt ook dat onder PAL ook de UK valt dus dan nog geen probleem!
Ik zie alleen maar voordelen, vandaag de order plaatsen en ik laat het weten wanneer de game is aangekomen over het algemeen duurt het zo´n 6 werkdagen max. (Na speuren in het topic).
Thanx for the help!