Het Games Import topic

Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

VulcanRaven schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:15:
Ok dat is duidelijk. Wel jammer dan. Dan moet ik het maar op Play.com bestellen. Is iets duurder. Hoe zit het met de verzending hiervan? In de beginpost's staan veel klachten dat het langer duurt via play. Is dat nog altijd zo of is dat tegenwoordig minder?
Play.com bestellingen kunnen rustig 2 tot 3 weken onderweg zijn inderdaad; en zo heel af en toe kan het geheel ook redelijk beschadigd aankomen; men vindt het vrij normaal om kartonnen doosjes (lees: Collector Editions) in een plastic zak met bubbeltjesplastic over de oceaan te sturen. :'(

Anyway, tot dusver nog geen problemen gehad met play.com; ben vrij geduldig en zolang de inhoud redelijk in orde is vindt ik het allemaal wel prima. Ben op dit moment aan het wachten op Assassins Creed 2 Black Edition, die zij als enige in de UK verkopen (helaas was de hele partij bij bol.com al uitverkocht). :)

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
Ik wil graag een psp go uit het buitenland bestellen. weet iemand waar de GO heel goedkoop is? want 250 euro gaat me toch iets te ver :P ik snap dat het een game import topic is, maar ik weet anders ook niet waar ik het moet plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:07

Erazzzer

Fear me, I'm German!

mindcrash schreef op zaterdag 03 oktober 2009 @ 18:39:
[...]
Ben op dit moment aan het wachten op Assassins Creed 2 Black Edition, die zij als enige in de UK verkopen (helaas was de hele partij bij bol.com al uitverkocht). :)
Ze zijn niet de enige in de UK die hem verkopen, want ze zitten niet in de UK :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Besteld: FIFA 10 voor PS3 bij zavvi.co.uk. Eerste keer dat ik daar een bestelling geplaatst heb.

Datum bestelling geplaatst: 19-september-2009
Datum bestelling dispatched: 29-september-2009
Datum bestelling ontvangen: 06-oktober-2009

Heeft dus precies een week geduurd. Prima zo wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Ik heb een paar leuke games op http://www.thegamecollection.net gezien. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Ik heb net ook even gecheckt bij thegamecollection.net, maar 4 pond verzendingskosten vind ik nogal fors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Klopt, maar bij veel spellen zijn ze dan nog steeds spotgoedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Erazzzer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 15:43:
Klopt, maar bij veel spellen zijn ze dan nog steeds spotgoedkoop.
De meeste prijzen (van de games waarvan ik ze ongeveer weet) komen vrijwel overeen met Zavvi, welke minder verzendkosten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-09 20:26

el-jorge

turn around and feel the vibe

Ik kon het zo snel even niet vinden. Maar bij Blahdvd en bij zavvi betaal je bij beiden geen verzendkosten?

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Blahdvd: Meestal 1 pond per spel, soms ook 2 pond.
Zavvi: 1 pond per spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Bij Shopto.net betaal je £3.50 verzendkosten, maar dan nog zijn ze vaak de goedkoopste.

Need For Speed: Shift
Besteld: 5-10-2009
Bezorgd: 8-10-2009
Prijs inclusief verzenden: £31.49 is volgens PayPal €35,28

Ben zeer tevreden, erg snelle levering en mooie prijs :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:52

-d-

Niet zo zeer een import deal, maar Direct2Drive heeft leuke aanbiedingen voor 5 GBP p/s (5.50 EUR):

Command and Conquer: Red Alert 3
Command and Conquer: Red Alert 3 Uprising
Mirrors Edge
BattleForge
Simcity Socities

Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Ik heb gisteren op Play.com een bestelling geplaatst van Uncharted: Drake's Fortune. Voor de prijs van 19,49 euro. Vandaag een e-mail gehad dat mijn bestelling verzonden is.

Hebben jullie nog last van de Douane in Nederland? Of is er een minimum bedrag?

Hopelijk komt de game snel binnen, nu nog een PlayStation 3 kopen. :+

Edit: gevonden. minimumbedrag is 22 euro. Dus dan zit mijn bestelling wel safe. ;)
Zie ook dat uit EU-landen geen douanerechten en geen btw wordt geheven. Dus bestellen bij amazon.co.uk en game.co.uk kan sowieso nooit extra kosten opleveren?

[ Voor 27% gewijzigd door LuPo op 08-10-2009 15:26 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
McVirusS schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 12:51:
Bij Shopto.net betaal je £3.50 verzendkosten, maar dan nog zijn ze vaak de goedkoopste.

Need For Speed: Shift
Besteld: 5-10-2009
Bezorgd: 8-10-2009
Prijs inclusief verzenden: £31.49 is volgens PayPal €35,28

Ben zeer tevreden, erg snelle levering en mooie prijs :).
Tipje met paypal, als je via je Paypal met je Creditcard betaald, dan kun je aangeven of je de wisselkoers van Paypal of van je CC maatschappij wilt gebruiken. Die laatste (die standaard NIET gekozen wordt) is bij mij tot nu toe altijd goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
-d- schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:47:
Niet zo zeer een import deal, maar Direct2Drive heeft leuke aanbiedingen voor 5 GBP p/s (5.50 EUR):

Command and Conquer: Red Alert 3
Command and Conquer: Red Alert 3 Uprising
Mirrors Edge
BattleForge
Simcity Socities

Linkje
Als je via de .com besteld betaal je $5 + 19%, is voordeliger :). Ik heb zo World of Goo gescoort voor de Mac, geweldig spel :).

[ Voor 6% gewijzigd door McVirusS op 08-10-2009 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Sander schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:43:
[...]

Tipje met paypal, als je via je Paypal met je Creditcard betaald, dan kun je aangeven of je de wisselkoers van Paypal of van je CC maatschappij wilt gebruiken. Die laatste (die standaard NIET gekozen wordt) is bij mij tot nu toe altijd goedkoper.
Hmm, goede tip, wel jammer dat ik deze maand toevallig behoorlijk bedrag heb betaald via PayPal :o. Volgende keer even op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18

Christiano007

Ich bin der champion

Sander schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 16:43:
[...]

Staat dat ergens bij een instelling of krijg je dat bij de betaling zelf?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

McVirusS schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 18:17:
[...]

Als je via de .com besteld betaal je $5 + 19%, is voordeliger :). Ik heb zo World of Goo gescoort voor de Mac, geweldig spel :).
Ja, maar die EA games zijn niet te krijgen via de US versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opgeduveld
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:27
Ben aan het kijken bij verschillende webshops in de UK, waar je het beste Uncharted II kan kopen.

Nu vraag ik m'n eigen af, heb je dan ook de nederlandse stemmen als je Uncharted II uit de UK haalt? Omdat de PS3 wel nederlands is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-

-d-

Opgeduveld schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:40:
Ben aan het kijken bij verschillende webshops in de UK, waar je het beste Uncharted II kan kopen.

Nu vraag ik m'n eigen af, heb je dan ook de nederlandse stemmen als je Uncharted II uit de UK haalt? Omdat de PS3 wel nederlands is?
Vaak zijn de schijfjes gewoon Europese releases, met alle talen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Opgeduveld schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 13:40:

Shopto.net en BlahDVD.com zijn wel goedkoop, leveren ook vrij snel (beide ongeveer 2 - 4 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Klopt het dat je nooit problemen met de Douane in Nederland kunt krijgen als je bij bedrijven besteld die in een land dat lid is van de Europese Unie hun werkzaamheden uitvoeren?

Zo ja, welke bedrijven zijn gevestigd in de Europese Unie (amazon.co.uk, game.co.uk?).

Ik heb namelijk nu bij Play.com besteld en ik lees hier dat deze winkel vanuit Jersey verstuurd. Dat schijnt dus niet tot de Europese Unie te behoren. Gelukkig gaat het om een bestelling onder de 22 euro (dus geen belasting), maar ik wil ook nog een Dualshock 3-controller en een headset gaan bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Nog nooit problemen gehad met Amazon, en ook niet met Zavvi.co.uk en Sendit.com.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico111
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-08 10:01
LuPo schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 19:53:
Klopt het dat je nooit problemen met de Douane in Nederland kunt krijgen als je bij bedrijven besteld die in een land dat lid is van de Europese Unie hun werkzaamheden uitvoeren?

Zo ja, welke bedrijven zijn gevestigd in de Europese Unie (amazon.co.uk, game.co.uk?).

Ik heb namelijk nu bij Play.com besteld en ik lees hier dat deze winkel vanuit Jersey verstuurd. Dat schijnt dus niet tot de Europese Unie te behoren. Gelukkig gaat het om een bestelling onder de 22 euro (dus geen belasting), maar ik wil ook nog een Dualshock 3-controller en een headset gaan bestellen.
Voor dat je een DS3 thuis hebt van Play.com is er al een Dualshock 4 uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Nico111 schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:37:
[...]

Voor dat je een DS3 thuis hebt van Play.com is er al een Dualshock 4 uit :)
Mwah, ik heb dus Uncharted 1 besteld op 07-10. Op 08-10 melding dat het verzonden was. Ik ben benieuwd of hij er ná het weekend ligt (in Groningen). Ben nu bij m'n ouders thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
@opgeduveld: ik heb uncharted 1 besteld bij videogamesplus.ca. Kwam dus vanuit Canada over, stopte hem in mijn toen nog PS3 60GB en na opstarten pikte hij meteen de Nederlandse taal op. Waarom? Ik had mijn PS3 in het NL ingesteld. Wat recenter... FIFA 10 die ik bij zavvi heb besteld. Stop hem in mijn PS3 slim, start hem op en kan gewoon nederlands kiezen. Even als tig andere talen.

@lupo: als je bestelt bij een bedrijf dat gevestigd is binnen de EU krijg je daar geen gedoe mee met de douane. Maar veel Britse webshops zitten juist buiten Groot-Brittanië en daarmee dus buiten de EU. Dus loop je in principe risico bij de douane dat je mooi mag bijbetalen wanneer je game bezorgd wordt. Maar ik heb dat niet bij play.com, niet bij zavvi.co.uk, niet bij videogamesplus.ca, niet bij play-asia.com (heb daar mijn dualshock 3 vandaan gehaald toen wij in Europa nog 6 maand mochten wachten, probleemloos!) noch bij al die andere shops meegemaakt waar ik ooit iets besteld heb. Maar het hangt ook af van degene die aan jou de bestelling verstuurd. Zo had ik eens iets uit Amerika gehaald wat 30 dollar koste. Omgerekend toen 20 euro. Zou dus gewoon probleemloos de douane moeten passeren. Mooi niet, toen TNT het pakketje bezorgde mocht ik mooi inklaringskosten, douanerechten plus btw betalen. Waarom? De waarde op het pakketje (wat de verzender altijd dient te vermelden) was hoger dan 22 euro.

Mijn ervaring is iig dat 9 van de 10 bestellingen van mij ongemoeid worden gelaten door de douane. Maar de grootte van je bestelling speelt natuurlijk ook mee. Een bubbeltjesenveloppe met een game erin valt niet op. (tenzij de waarde die vermeld staat anders doet vermoeden..) Een groot Rockband of Guitar Hero pakket, zo'n lompe rechthoekige doos, tja.. die halen ze er wel tussen uit. Dat was voor mij de reden Rockband gewoon in NL te halen. Bovendien was je in principe in Amerika wel goedkoper uit, maar de verzendkosten alleen al maakte het dat het duurder uitviel dan hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Het is dus inderdaad een kwestie van gokken en hopen dat het goed gaat. Als mijn bestelling van Play.com snel geleverd wordt dan is de kans groot dat ik daar nog wel meer ga bestellen. De meeste aankopen zijn kleine pakketjes, dus dat moet dan eigenlijk wel bijna goed gaan.
Voor de DS3 controller moet ik nog maar even verder kijken.

Thanks. ;) (and now we're waiting :P )

[ Voor 63% gewijzigd door een moderator op 10-10-2009 16:51 . Reden: mig29: als je geen delen uit het citaat nodig hebt, hoef je niet het hele bericht te citeren :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga er maar vanuit dat je bestelling via Play NIET snel geleverd gaat worden. Ter vergelijking, ik heb 2 weken geleden Fifa 10 (xbox) besteld, deze is woensdag 30 september verstuurd, maar ik heb hem nog steeds niet binnen. Andere bestellingen via Play hebben ook altijd lang geduurd, maar de tijd die er nu overheen is gegaan vind ik wel erg veel. Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Play is gewoon traag, meer dan 2 weken is niet raar.

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil graag bij Zavvi.co.uk Pro Evolution Soccer 2010 bestellen voor 30 of 35 pond stond er.
Alleen wil ik wat informatie over Zavvi.co.uk. Is het betrouwbaar om daar met je CC te betalen en zijn hun gevestigd in Engeland zelf en niet net als andere in Jersey ofzo dat je problemen krijgt met de douane?

Iemand met ervaring?

Hartelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

BM

Moderator Spielerij
Angeloonie schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 15:08:
Play is gewoon traag, meer dan 2 weken is niet raar.
Play.com is traag naar Nederland toe. Volgens mij komen zendingen naar Belgie bijvoorbeeld wel gewoon binnen een week aan. Op de een of andere manier heeft play.com een vrij beroerde bezorger hier in NL ofzo :?

Bestel zelf tegenwoordig voornamelijk bij amazon.co.uk. Vaak ook best netjes geprijst, en zij weten pakketjes wel in een dag of 3 bij mij thuis te krijgen :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:04
BM schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:06:
[...]

Play.com is traag naar Nederland toe. Volgens mij komen zendingen naar Belgie bijvoorbeeld wel gewoon binnen een week aan. Op de een of andere manier heeft play.com een vrij beroerde bezorger hier in NL ofzo :?
Klopt, dit is hier al meerdere keren besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 12:59:
Ik wil graag bij Zavvi.co.uk Pro Evolution Soccer 2010 bestellen voor 30 of 35 pond stond er.
Alleen wil ik wat informatie over Zavvi.co.uk. Is het betrouwbaar om daar met je CC te betalen en zijn hun gevestigd in Engeland zelf en niet net als andere in Jersey ofzo dat je problemen krijgt met de douane?

Iemand met ervaring?

Hartelijk bedankt
Als je nou eens rechtsboven op deze pagina "zavvi" invult op het zoekveld, vind je antwoord op bijna al deze vragen.
ff zelf zoeken dus voor je gaat vragen.
http://gathering.tweakers...]=zavvi&data[boolean]=AND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:48
Hallo tweakers,

Ik zit een beetje te kijken voor wat spellen. En eigenlijk wil ik meteen wat mee bestellen voor een aantal vrienden van mij. Het spel dat ik wil is het goedkoopst bij zavvi. Echter als ik zo lees dan zit Zavvi op de kanaaleilanden en die vallen niet onder de EU. Ik wil 6 kopien van een spel bestellen dat 30 poind per stuk kost. Dat is dus meer dan 22 euro en ik heb dus kans dat ze aangehouden worden en ik daar BTW over moet gaan betalen. Daar heb ik geen zin in omdat het allemaal langer duurt en dikke rekeningen oplevert. Dus ik zat te kijken naar dvd.co.uk. Daar heb ik laatst besteld en die zijn eigenlijk lekker snel met hun bestellingen leveren. Klopt het dat dvd.co.uk in Zwitserland zit en je dus binnen de EU zit en daarmee dus niet het gezeik krijgt met BTW tenzij je voor meer dan 430 euro bestelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 12:40
Zwitserland zit niet in de EU. BTW moet je altijd betalen, ook als je minder dan 430 euro besteld. Invoerrechten moet je niet betalen als je voor minder dan 430 euro invoert.

Overigens verstuurt Zavvi elk spel appart. Ik heb nog nergens gehoord dat ze achteraf nog een rekening hebben gekregen hebben bij een bestelling van Zavvi, maar dat zou zomaar kunnen veranderen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
crazyx schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:14:
Zwitserland zit niet in de EU. BTW moet je altijd betalen, ook als je minder dan 430 euro besteld. Invoerrechten moet je niet betalen als je voor minder dan 430 euro invoert.

Overigens verstuurt Zavvi elk spel appart. Ik heb nog nergens gehoord dat ze achteraf nog een rekening hebben gekregen hebben bij een bestelling van Zavvi, maar dat zou zomaar kunnen veranderen natuurlijk.
Als een land niet bij de EU hoort dan zijn het weer andere grenzen volgens mij.
<22 euro --> geen BTW en geen invoerrechten
<22 maar <150 euro dan alleen BTW betalen
>150 euro dan zowel BTW als invoerrechten betalen.

Alleen vanuit EU landen mag je voor 430 euro kopen zonder dat je daarvoor BTW of invoerrechten moet betalen. Geloof ik.

Correct me if I'm wrong. Maar misschien is dit iets om in de OP te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
dangerpaki schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:10:
[...]

Als een land niet bij de EU hoort dan zijn het weer andere grenzen volgens mij.
<22 euro --> geen BTW en geen invoerrechten
<22 maar <150 euro dan alleen BTW betalen
>150 euro dan zowel BTW als invoerrechten betalen.

Alleen vanuit EU landen mag je voor 430 euro kopen zonder dat je daarvoor BTW of invoerrechten moet betalen. Geloof ik.

Correct me if I'm wrong. Maar misschien is dit iets om in de OP te zetten?
Vanaf de douane site: (aangepast vanwege ruimte)

Reizigersbagage:
Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:
* andere goederen met een waarde van maximaal € 430

Reist u vanuit een ander EU-land naar Nederland (EU = Europese Unie)?
Reizen binnen de EU is hetzelfde als het reizen tussen Groningen en Amsterdam. De Douane bemoeit zich daar niet mee.

(Internet)aankopen:
Uit een EU-land :
Waarde onbeperkt-Geen douanerechten-Geen omzetbelasting

Uit een niet-EU-land :
Tot € 22-Geen douanerechten-Geen omzetbelasting
Van € 22 tot € 150-Geen douanerechten-Wel omzetbelasting
Meer dan €150-Wel douanerechten-Wel omzetbelasting

Dus als je het persoonlijk ophaalt mag het €430 euro kosten zonder bijkomende kosten (vanuit niet EU), als je het op laat sturen/vanaf internet koopt, dan is het binnen de EU altijd "gratis", daarbuiten afhankelijk van de waarde. (€22/€150)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Fly-guy schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:23:
[...]

Vanaf de douane site: (aangepast vanwege ruimte)

Reizigersbagage:
Reist u Nederland in vanuit een niet-EU-land (een land dat geen lid is van de Europese Unie)? Dan mag u de volgende goederen meenemen zonder belastingen te betalen:
* andere goederen met een waarde van maximaal € 430

Reist u vanuit een ander EU-land naar Nederland (EU = Europese Unie)?
Reizen binnen de EU is hetzelfde als het reizen tussen Groningen en Amsterdam. De Douane bemoeit zich daar niet mee.

(Internet)aankopen:
Uit een EU-land :
Waarde onbeperkt-Geen douanerechten-Geen omzetbelasting

Uit een niet-EU-land :
Tot € 22-Geen douanerechten-Geen omzetbelasting
Van € 22 tot € 150-Geen douanerechten-Wel omzetbelasting
Meer dan €150-Wel douanerechten-Wel omzetbelasting

Dus als je het persoonlijk ophaalt mag het €430 euro kosten zonder bijkomende kosten (vanuit niet EU), als je het op laat sturen/vanaf internet koopt, dan is het binnen de EU altijd "gratis", daarbuiten afhankelijk van de waarde. (€22/€150)
Dank, kan wat mij betreft in de OP. Dank voor de heldere uitleg. Slaat ook nergens op dat als je het ophaalt dat het 420 mag zijn maar als je het laat opsturen 22 euro al de grens is waarbij je moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 23:43
Dat is ook de reden dat AmazonUK wel BTW rekent volgens het tarief van land van verzending.
UK heeft tijdelijk 15% ingevoerd om de economie te stimuleren ivm de crisis, verschil met NL is dus 4% wat je dus bij de prijzen op moet tellen op de website. Vandaar het verschil in prijs met website en winkelmand tijdens afrekenen.

Bij de andere bekende en voornamelijk Engelse webshops ( Play etc ) heb je dus kans dat je wel eens tegen de lamp kan lopen, omdat ze zoals al vaker gezegd vanaf de kanaaleilanden versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

dangerpaki schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 14:39:
[...]

Dank, kan wat mij betreft in de OP. Dank voor de heldere uitleg. Slaat ook nergens op dat als je het ophaalt dat het 420 mag zijn maar als je het laat opsturen 22 euro al de grens is waarbij je moet gaan betalen.
Bestellingen via internet zijn pure import. De reden dat zelf ophalen dat niet heeft is eigenlijk een souvenirsregeling. Wanneer je op vakantie bent geweest en wat souvenirs meeneemt, dan hoef je daar niet direct belasting op te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
LuPo schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 10:48:
[...]

Mwah, ik heb dus Uncharted 1 besteld op 07-10. Op 08-10 melding dat het verzonden was. Ik ben benieuwd of hij er ná het weekend ligt (in Groningen). Ben nu bij m'n ouders thuis.
Bestelling nog niet binnen. Mede gelet op de snelle afhandeling op de site (order- en verzendbevestiging) had ik dit eigenlijk al wel verwacht/gehoopt.

Samen met kameraad nu ook een PS3 headset besteld op mymemory.co.uk, ik ben benieuwd hoe snel die aankomt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Met betrekking tot de levertijden van UK based web shops een kleine waarschuwing voor degene die het misschien gemist hebben. De laatste tijd zijn er nogal wat conflicten bij de Royal Mail waardoor er volgende week, volgens berichten, een grote staking zal plaatsvinden. Hoe lang de staking gaat duren en hoe dit het internationale postverkeer beïnvloed is echter niet duidelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Lukin op 16-10-2009 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Even een paar ervaringen van de laatste tijd:

Videogamesplus.ca
Is alweer even geleden dat ik hier besteld had. Prima geleverd, levertijd was meen ik iets van 2 weken.

Gamehubs.com
1x via normale post, die bestelling deed er zo'n 2,5 week over. Wel veel onduidelijkheid over wanneer ze een pre-order gaan versturen.
1x via UPS, dat was donderdag besteld en maandag binnen. Echter qua prijs zat het al dicht tegen de andere goedkope webshops aan.

Mymemory.co.uk
Hier moest ik vooraf een scan van bankafschrift sturen ivm fraude. Verzending duurde drie weken. Al met al duurde de bestelling bijna een maand (moment bestellen tot ik het in huis had) wat ik wel erg veel vpnd.

Game.co.uk
Pre-order van een game. Als de prijs omhoog zou gaan kreeg je het voor de prijs waarvoor je het op dat moment bestelde. Als ie omlaag zou gaan, dan betaalde je de lagere prijs. Betaling gebeurd pas op het moment dat ze versturen. De game is een paar dagen voor release verstuurd (13e verstuurd), maar heb em nog niet binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:10

Sandyman538

SandstorM [148839]

Ik heb hier al tijden geen ervaringen meer neergezet aangezien iedereen zo ongeveer nu wel weet hoe lang het duurt bij welke webshop.

Heel veel bij amazon.co.uk besteld en die hebben mij nog nooit teleurgesteld. Ook na een bericht dat de hoesjes van 2 blu rays er gebruikt uit zagen kreeg ik onmiddelijk 2 nieuwe opgestuurd, erg goede service, bezorgtijd altijd rond de 3 dagen.

Ook nog wat bij mymemory besteld en dat duurde ongeveer 1 week, maar erg goedkoop (burnout paradise ultimate box voor PS3 voor iets minder dan 16 pond).

En hierboven wordt nog geschreven over videogameplus.ca, daar heb ik een stuk betere ervaringen mee dan hierboven. Meerdere keren besteld en altijd binnen 5 werkdagen binnen, geen enkele uitzondering.

Samengevat, voor games en blu rays moet je bij amazon.co.uk zijn, goedkoop, snel, goede service.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Blahdvd.com en Shopto.net leveren ook erg snel (naast Amazon.co.uk waar ik ook erg goede ervaringen mee heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Lukin schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:57:
Met betrekking tot de levertijden van UK based web shops een kleine waarschuwing voor degene die het misschien gemist hebben. De laatste tijd zijn er nogal wat conflicten bij de Royal Mail waardoor er volgende week, volgens berichten, een grote staking zal plaatsvinden. Hoe lang de staking gaat duren en hoe dit het internationale postverkeer beïnvloed is echter niet duidelijk.
Is dat ook van toepassing voor de webshops op de kanaaleilanden? Ik hoop het niet, heb daar namelijk wat games besteld, die pas over een week uitkomen. Dus zou lullig zijn als ik nog langer moet wachten door de stakingen.

Nu we toch over ervaringen hebben. Zelf een aantal dingen besteld:

Amazon.co.uk
DS3 controller. Als ik het me nog goed herinnner: Donderdag besteld en dinsdag binnen gehad.

mymemory.co.uk
Hier de officiele lader en headset besteld. Levering duurde iets langer. Ik geloof een week.

DVD.co.uk
Uncharted en KZ2 besteld voor 32 pond. op vrijdag besteld en op Dinsdag in de bis gekregen.

Heb net PES2010 besteld. Wou deze door de snelle levering ook bij dvd.co.uk bestellen. Maar waren daar iets duurder. Plus ik had nog discount codes voor bij zavvi.co.uk als je bestelde. Dus heb maar bij Zavvi besteld. Hopen dat die net zo snel zijn met leveren.

Die waren erg snel geleverd. Ik gelo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
dangerpaki schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:45:
[...]

Is dat ook van toepassing voor de webshops op de kanaaleilanden? Ik hoop het niet, heb daar namelijk wat games besteld, die pas over een week uitkomen. Dus zou lullig zijn als ik nog langer moet wachten door de stakingen.
Dat is van toepassing voor elke winkel die de Royal Mail gebruikt. Ik krjig van Shopto altijd een Royal Mail T&T nummer dus daar weet ik het van. De meeste shops hebben denk ik ook wel ergens op hun website staan via wie hun post gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagat
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 16:21

Sagat

Is pappa x2!

mad world/wii

shop: zavvi
besteld 2-10-09
verstuurd/dispatched 5-10-09
ontvangen 16-10-09

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Mensen even een vraagje mbt. verzendkosten op amazon.co.uk. Ik vind het byzonder hinderlijk dat ze de verzendekosten nergens neerzetten tot je daadwerkelijk besteld hebt. Wat zijn deze normaal ongeveer? Voor een ps3 spel. En hierover had ik nog een vraag. Ik wil 2 spellen bestellen op amazon.co.uk. Het ene spel word vanaf amazon zelf verzonden en de andere vanaf een reseller. Moet ik dan 2x verzendkosten betalen? Want in dat geval ben ik goedkoper uit als ik de spellen ergens anders bestel.

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukin
  • Niet online
VulcanRaven schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:07:
Mensen even een vraagje mbt. verzendkosten op amazon.co.uk. Ik vind het byzonder hinderlijk dat ze de verzendekosten nergens neerzetten tot je daadwerkelijk besteld hebt. Wat zijn deze normaal ongeveer? Voor een ps3 spel. En hierover had ik nog een vraag. Ik wil 2 spellen bestellen op amazon.co.uk. Het ene spel word vanaf amazon zelf verzonden en de andere vanaf een reseller. Moet ik dan 2x verzendkosten betalen? Want in dat geval ben ik goedkoper uit als ik de spellen ergens anders bestel.

Ik ben bij Shopto altijd 3.50 pond kwijt per spel, aangetekend 1st class royal mail. Dit is wel duurder dan de meeste andere shops zoals Zavvi echter versturen het die dan niet aangetekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
VulcanRaven schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:07:

Verzendkosten kan je vinden als je bij het artikel erop klikt.
Zoek een artikel, klik op prices, en kijk dan bij de tekst van de aanbieder, of er restrictie's zijn, zoals het niet internationaal verzenden. Klik daarna op delivery rates.

In het algemeen zijn deze "video games" 3.94 of 3.99 GBP
Let op, dit is p/stk, ongeacht of je bij 1 of dezelfde aanbieder, 1 of meerdere artikelen besteld.

Als Amazon een nadeel heeft, is dit de enige in mijn optiek.
Voordeel hiervan is dan wel weer, dat je kan kiezen om het artikel dat wel op voorraad is, alvast te verzenden.
Dit natuurlijk in het geval dat je meer dan 1 artikel hebt besteld, en er 1 of meerdere niet op voorraad zijn.

Bij grotere bestellingen van meer dan 4 tegelijk, zou je kunnen overwegen om Priority shipping te selecteren, verzendkosten zijn dan 16.99 GBP per "shipment".

Overigens kan je dit zelf prima vinden op de website, onderaan de homepage bijv. staat "Let us help you" met daarbij als 1ste in het lijstje "delivery rates & policies". NL valt onder Europe 1.

***************************************************************************************************************************

Wellicht ook een idee, om deze hier voortaan te delen ? :

CD Wow kortingscoupon's

De code voor je kadobon is (€2): 2M538 9J9RN 0FPTW N77
De code voor je kadobon is (€2): KRYE3 IIYCO TBFRK NP7
De code voor je kadobon is (€2): XZMKD EN992 QAMNE QGW
Vervaldatum tegoedbon: 18th October 2009

Ben wat laat, maar beter laat dan nooit, je hebt dus nog 2,5 uur om te bestellen.

Let wel, als je gebruikt wilt maken van alle bonnen, dan moet je 3 aparte bestellingen maken.
Waarom ? Geen idee, maar maakt verder niet uit, je hebt toch gratis verzending, dus geen bijkomende kosten. Uiteraard 1 bon per artikel, dus niet 6 EUR korting op 1 game bjiv. Werkt ook met preorders, houdt er wel rekening mee, dat ze niet de snelste zijn, dus 1-2 weken na release pas in huis over het algemeen.

Heb besteld:

Eyepet met camera ( original PS3 ) 33.99, met korting 31.99 EUR dus ( officiele releasedate 23-10-2009 )
Planet Earth Bluray 32.99, met korting 30.99 EUR dus ( subtitles 16 waaronder Dutch, 3 discs )
Godfather Trilogy [COPPOLA RESTORATION] Bluray 37.99, met korting 35.99 EUR dus

[ Voor 29% gewijzigd door Yippie op 17-10-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:57
Ok dan weet ik genoeg. Amazon is wel cheaper qua games maar als je de verzendkosten erbij optelt kan ik het beter ergens anders bestellen. Ben ik toch wel wat cheaper uit. Bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Weet iemand vanaf waar simplygames spellen verstuurt ?

Dit om verrassingen zoals administratiekosten van tnt te voorkomen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Uncharted 2: Among Thieves (preorder)

Besteld bij: Shopto.net
Verstuurd: 13-10-2009
Ontvangen: 21-10-2009
Duur: 8 dagen

Duurde langer dan ik gewend ben van Shopto.net. Helaas gebruiken zij ook Royal Mail, daardoor duurt het soms wat langer denk ik. Zij maken wel gebruik van aangetekende post, dat scheelt wel behoorlijk als je het vergelijkt met Play.com. Maar daar moet je wel £3.50 voor betalen. Maar zelfs met deze kosten is Shopto.net nog vaak de goedkoopste (en meestal dus erg snel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijzelf citeren:
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 10:09:
Als je op dit moment zaken wilt gaan bestellen via amazon.co.uk en je wilt het snel in huis hebben, check dan eerst even of er stakingen zijn bij TNT in de UK. Ze zijn hier namelijk van plan om vanaf morgen te gaan staken! Deze melding is in principe alleen voor deze week!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
Shopto.net had daar al voor gewaarschuwd. Je kon daarom voor UKMail kiezen, maar die leveren (hence the name) volgens mij alleen in UK. Ach, het is allemaal binnen, paar dagen maakt ook niet uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Even een korte vraag.

Ik heb een aantal dagen geleden voor het eerst besteld bij zavvi.co.uk en ik kreeg nu opeens de volgende mail:
Hello **************,

Thanks for placing your order with zavvi, order number : *******

Please do not reply to us at this e-mail address as we will not receive your message. This is an automated response.

A customer service advisor has sent you the following message:

I am sorry but we have been unable to process your order.

In accordance with our security procedure and to enable us to proceed with your order we require proof of billing address in the form of a copy utility bill which can be either faxed to us on 0845 299 1321 or emailed to us at enquiries@zavvicare.co.uk or posted to us at the address below.

Alternatively please contact one of our customer service advisors on 0844 264 0702 who will be happy to help with resolving this matter.

zavvi.co.uk
Meridian House
Gadbrook Park
Rudheath
Northwich
CW9 7RA

Please include your order number on this as this will enable us to resolve this for you as quickly as possible.

Should you have any further questions please contact us through your online account message centre or on 0844 264 0702 and we will be able to help you further.

Kind Regards,

zavvi Team
Kunnen anderen die bij Zavvi besteld hebben mij vertellen of je dit inderdaad moet doen de eerste keer dat je bestelt? Ben namelijk iets terughouden om dit te gaan doen. Voor je het weet wordt je CC leeggeroofd. Je hebt namelijk tegenwoordig toch gewoon wachtwoordbeveiligingen voor Mastercard, waarom ze dan hier nog steeds aan doen?

[ Voor 19% gewijzigd door dangerpaki op 22-10-2009 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

dangerpaki schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:12:
Even een korte vraag.

Ik heb een aantal dagen geleden voor het eerst besteld bij zavvi.co.uk en ik kreeg nu opeens de volgende mail:

[...]

Kunnen anderen die bij Zavvi besteld hebben mij vertellen of je dit inderdaad moet doen de eerste keer dat je bestelt? Ben namelijk iets terughouden om dit te gaan doen. Voor je het weet wordt je CC leeggeroofd. Je hebt namelijk tegenwoordig toch gewoon wachtwoordbeveiligingen voor Mastercard, waarom ze dan hier nog steeds aan doen?
Ik heb vorige week mijn eerste bestelling gedaan bij Zavvi, maar ik heb dit niet hoeven doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Laatst ook voor het eerst besteld, maar ook niet hoeven doen.

Ik weet wel dat bij de bestelling stond dat het mogelijk was dat ze dit zouden vragen. Hoe heb je betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
dank, betaald met credit card. Heb even zitten browsen. Volgens mij doen ze dit als je een bestelling doet en dan je verzendadres anders is dan je billingadres. En als je dan een eerste bestelling doet en meteen een grote dan kunnen ze hierom vragen. Het zou wel kunnen kloppen. Ik kan begrijpen dat ze hun vraagtekens zetten als ik als nieuwe klant een eerste bestelling doe van 150 pond en dan een verzendadres heb maar betaal met een CC met een ander adres.

Maar goed, ik laat het pakje liever bij mn ouders bezorgen en heb PES 2010 voor mezelf en een aantal vrienden besteld. Dus ja dan kom je in zo'n situatie. Heb het naar ze opgestuurd. Moet goed komen denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:16

BM

Moderator Spielerij
Heb ik ook gehad bij TheHut (volgens mij zelfde toko). Gewoon scan gemaakt van CC afschrift, geblurred wat ze niet hoefden te zien, en opgestuurd. Was prima :)

Was ook de 1e keer dat ik dat moest doen, maar goed. Allemaal goed gekomen, kost alleen paar dagen langer.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Net voor 15,58 euro inclusief verzenden en extra kosten Grid besteld voor de Xbox 360 :)

www.thehut.com ;)

Veel meer aanbiedingen trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentenman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:58
Wanneer ik God of War Collection (Bonus God of War 3 Voucher) - PS3 (Preorder) via videogamesplus.ca wil bestellen, welke op 17 nov. uitkomt, kan ik die dan normaal spelen op mijn ps3 thuis i.v.m. een andere regio?

[ Voor 23% gewijzigd door Groentenman op 22-10-2009 20:10 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Laatst online: 18:44
Groentenman schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:10:
Wanneer ik God of War Collection (Bonus God of War 3 Voucher) - PS3 (Preorder) via videogamesplus.ca wil bestellen, welke op 17 nov. uitkomt, kan ik die dan normaal spelen op mijn ps3 thuis i.v.m. een andere regio?
Dat kan gewoon PS3 heeft geen regio-lock.

Heb net EyePet + camera besteld voor net geen 39 euro inc. verzendkosten bij ShopTo.net. De release date is morgen dus ben benieuwd hoe snel ze zijn met leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:24
Even een toevoeging van mijn bestelling bij MyMemory.com, die wellicht interessant is voor de openingspost:

Uncharted: Drakes Fortune - Platinum Edition (Sony PS3) x 1
Ratchet & Clank: Tools Of Destruction - Platinum (Sony PS3) x 1

Besteld op: 14-10-2009
Verzonden op: 15-10-2009
Ontvangen op: 21-10-2009

Kwamen samen verpakt in een bubbelsenveloppe en in goede staat aangekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
console schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 21:06:
[...]
Dat kan gewoon PS3 heeft geen regio-lock.

Heb net EyePet + camera besteld voor net geen 39 euro inc. verzendkosten bij ShopTo.net. De release date is morgen dus ben benieuwd hoe snel ze zijn met leveren :)
Heb deze bij CDWow als preorder besteld, 33,99 EUR incl.
Weet dat ze niet snel zijn, maar heb er geen haast mee, scheelt toch weer 12.5% met de prijs van Shopto.
Had ook nog een coupon van 2 Eur, dus heb uiteindelijk maar 31.99 betaald zie ik net 8) Dat is die camera alleen al waard. Die geef ik dan ook weg aan me neefje, die heeft er nog geen 1, en ik wel.

Had het al eerder gepost, overheen gelezen ?

Voor de geinteresseerden: Fifa 10 voor 27.99 GBP excl bij Shopto zowel X360 als PS3 als Wii

[ Voor 21% gewijzigd door Yippie op 23-10-2009 00:37 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Wil Fifa bestellen bij CDWoW maar staat dat ie op voorraad is. Dan is er toch geen lange wachttijd? Of is jullie ervaring hier anders mee?

"Artikelen die op voorraad zijn, zullen binnen 48 uur na het plaatsen van uw bestelling worden verzonden"

[ Voor 8% gewijzigd door Tranzy op 23-10-2009 15:47 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:14
Tranzy schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:45:
Wil Fifa bestellen bij CDWoW maar staat dat ie op voorraad is. Dan is er toch geen lange wachttijd? Of is jullie ervaring hier anders mee?

"Artikelen die op voorraad zijn, zullen binnen 48 uur na het plaatsen van uw bestelling worden verzonden"
Waarna het tot 10 dagen kan duren voor het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 20:18:
[...]

Verzendkosten kan je vinden als je bij het artikel erop klikt.
Zoek een artikel, klik op prices, en kijk dan bij de tekst van de aanbieder, of er restrictie's zijn, zoals het niet internationaal verzenden. Klik daarna op delivery rates.

In het algemeen zijn deze "video games" 3.94 of 3.99 GBP
Let op, dit is p/stk, ongeacht of je bij 1 of dezelfde aanbieder, 1 of meerdere artikelen besteld.

Als Amazon een nadeel heeft, is dit de enige in mijn optiek.
Voordeel hiervan is dan wel weer, dat je kan kiezen om het artikel dat wel op voorraad is, alvast te verzenden.
Dit natuurlijk in het geval dat je meer dan 1 artikel hebt besteld, en er 1 of meerdere niet op voorraad zijn.

Bij grotere bestellingen van meer dan 4 tegelijk, zou je kunnen overwegen om Priority shipping te selecteren, verzendkosten zijn dan 16.99 GBP per "shipment".

Overigens kan je dit zelf prima vinden op de website, onderaan de homepage bijv. staat "Let us help you" met daarbij als 1ste in het lijstje "delivery rates & policies". NL valt onder Europe 1.
Geef dan op z'n minst de juiste informatie. Amazon is handig als je meerdere dingen bestelt, dus meer games of met iemand samen. Je betaalt namelijk EENMALIG (!) 4 pond en verder 1 pond per artikel, hier kan nog VAT bijkomen. Gemiddeld zit ik altijd rond de 10 euro per verzending, heb het dan over 3 of 4 games en die 10 euro deel ik dan met m'n broer. Dan is het nog heel voordelig bij veel games. Indien je dus meerdere games koopt kun je die 4 pond spreiden of delen indien je met iemand anders koopt. Dit staat ook zo in de link die jij verschaft, dus ik zou het nog eens lezen als ik jou was.
VulcanRaven schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:58:
Ok dan weet ik genoeg. Amazon is wel cheaper qua games maar als je de verzendkosten erbij optelt kan ik het beter ergens anders bestellen. Ben ik toch wel wat cheaper uit. Bedankt voor de info ;)
Goed opletten dus, met 1 game kan het verschil de moeite niet waard zijn idd, maar vaak wel.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-10-2009 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:07
kreeg zojuist bericht dat mijn tekken 6 van Game.co.uk verzonden is.
nu hopen dat ik niet teveel last krijg van de stakingen in engeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canerooo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 00:51
ik heb eyepet plus camera en de magic card besteld voor 32 euro bij www.mymemory.com. vandaag besteld vandaag verzonden! :) koopje.. hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:36:
[...]

Geef dan op z'n minst de juiste informatie. Amazon is handig als je meerdere dingen bestelt, dus meer games of met iemand samen. Je betaalt namelijk EENMALIG (!) 4 pond en verder 1 pond per artikel, hier kan nog VAT bijkomen. Gemiddeld zit ik altijd rond de 10 euro per verzending, heb het dan over 3 of 4 games en die 10 euro deel ik dan met m'n broer. Dan is het nog heel voordelig bij veel games. Indien je dus meerdere games koopt kun je die 4 pond spreiden of delen indien je met iemand anders koopt. Dit staat ook zo in de link die jij verschaft, dus ik zou het nog eens lezen als ik jou was.

[...]

Goed opletten dus, met 1 game kan het verschil de moeite niet waard zijn idd, maar vaak wel.
Standard delivery rates--Europe 1 (GBP)

For TOTAL add "Per Item" rate to "Per Delivery" rate
Item
PC/ Video/ Video Game/ Toy/ Software
Per Item 0,99 Per Delivery 3.99
Had wellicht nog iets duidelijker moeten zijn, maar het wordt een steeds langer verhaal.
Ja, je hebt gelijk, dat er 0.99 per game bijkomt, MAAR dan ben je wel gelimiteerd tot dezelfde aanbieder, in dit geval Amazon UK zelf, en ben je VERPLICHT de hele zending in 1x te laten versturen.

Koop je niet bij Amazon zelf, maar bij een reseller, dan zijn de "marketplace delivery rates" van toepassing.
Die vind je hier

Een voorbeeld uit mijn orderhistorie:

Items Ordered Price
1 of: Mirror's Edge (PS3) [Video Game]
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.
£20.67

1 of: Fallout 3 (PS3) [Video Game]
Sold by: Amazon EU S.a.r.L.
£20.67
--------------------------------------------------------------------------------
Item(s) Subtotal: £34.74
Postage & Packing: £5.97
-----
Total before VAT: £40.71
VAT: £7.74
-----
Total: £48.45
-----
Total for this Delivery: £48.45

Volgens het grafiekje van de verschepingskosten, zou het 3.99+0.99 = 4.98 moeten zijn, beiden bij Amazon besteld, en in 1x verstuurd. Ik heb er verder geen moeite mee.

Enne, VAT kan er niet bijkomen, die komt er gewoon bij hoor. In dit geval dus 19% ipv de 15% die ze tijdelijk in de UK hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Het is niet echt een import, maar heeft iemand ervaring met cosmox.nl? Ik heb nog nooit van deze webwinkel gehoord, ze hebben een vrij eenvoudige site, maar wel leuke prijzen op sommige dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Erazzzer schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 23:29:
Het is niet echt een import, maar heeft iemand ervaring met cosmox.nl? Ik heb nog nooit van deze webwinkel gehoord, ze hebben een vrij eenvoudige site, maar wel leuke prijzen op sommige dingen.
http://tweakers.net/shopreview/7685/cosmox.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Twee producten besteld bij twee verschillende verzenders. Zie hier het resultaat:

Uncharted: Drake's Fortune Platinum (PS3)
Winkel: Play.com
Besteld op: 07-10-2009
Verzonden op: 08-10-2009
Ontvangen op: 18-10-2009

PS3 Official Wireless Headset
Winkel: MyMemory.co.uk
Besteld op: 14-10-2009
Verzonden op: 15-10-2009
Ontvangen op: 21-10-2009

Dus MyMemory.co.uk leverde sneller dan Play.com. Daarnaast werd de zending bij Play.com als brievenbuspost verzonden, en bij MyMemory.co.uk netjes als pakketje aangeboden. Lijkt misschien niet relevant, maar ik denk dat je zending dan (in de meeste gevallen) toch nét wat beter behandeld wordt (aangezien ze 'em kunnen tracen). Bij brievenbuspost kun je nog wel het een en ander laten 'verdwijnen' lijkt me.

offtopic:
Daarnaast bij 1dayfly.nl LittleBigPlanet (PS3) gekocht voor 15 euro inclusief verzendkosten. Die was helemaal snel binnen. Maar dat terzijde. ;)

Ik ben tevreden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Het is volgens mij gewoon net geluk hebbne met alle stakingen van de royal mail. Ik kreg zaterdag een pakketje van zavvi na 5 dagen binnen, maar er zijn er 2 van mymemory en the hut al 2 weken onderweg en die heb ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Nou, ik heb nu 3 keer iets besteld bij cdwow, 2 keer duurde het erg lang voordat ik mijn bestelling kreeg, maar nu spant het de kroon. Ik heb net voor de 3e keer naar ze gemailed. Sinds 5 oktober staat een spelletje op backorder terwijl de site 3 dagen levertijd aangeeft. Iedere keer krijg ik terug dat de leverancier iedere keer dit spelletje niet meeleverd.

Schiet lekker op daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had op dinsdag 27/10 twee PS3 games besteld bij Zavvi.uk.
Waren aanvankelijk in stock, maar bij orderdetails stond dat het eerste game ging verstuurd worden op 28/10 en het tweede op 16/11!!! Vandaag 29/10 blijkt het eerste nog niet eens verstuurd te zijn, heb mn hele order gecancellled en ga de games bestellen bij Amazon.uk (zijn daar maar £5 duurder).
Als ze bij Amazon iets op stock hebben, heb ik het drie dagen later in huis en na nog wat meer reviews gelezen te hebben over Zavvi.uk ga ik er toch maar niet meer bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Verwijderd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:23:
Had op dinsdag 27/10 twee PS3 games besteld bij Zavvi.uk.
Waren aanvankelijk in stock, maar bij orderdetails stond dat het eerste game ging verstuurd worden op 28/10 en het tweede op 16/11!!! Vandaag 29/11 blijkt het eerste nog niet eens verstuurd te zijn, heb mn hele order gecancellled en ga de games bestellen bij Amazon.uk (zijn daar maar £5 duurder).
Als ze bij Amazon iets op stock hebben, heb ik het drie dagen later in huis en na nog wat meer reviews gelezen te hebben over Zavvi.uk ga ik er toch maar niet meer bestellen.
Nou dat voorspelt niet veel goeds, Zag gisteren dat ze mijn PES 2010 hebben verstuurd. Wel triest er stond 'Despatched' ipv 'Dispatched'
Maar goed. Ik begrijp dat ze gisteren zijn verstuurd. Dus hoop ze eigenlijk snel te hebben. Nou maar hopen dat ze bij Rpyal Mail normaal gaan doen. Ik hoop ergens volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
dangerpaki schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 09:18:
[...] Wel triest er stond 'Despatched' ipv 'Dispatched'
Het is pas triest als je commentaar hebt op een correct Engels woord. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
Trent900 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 10:21:
[...]

Het is pas triest als je commentaar hebt op een correct Engels woord. :X
Lachuh wist niet dat je het ook zo kon schrijven. Nog nooit in die vorm tegengekomen. Maar vind wel dat ze consequent mogen zijn, want in de mail zeggen ze despatched en kijk je op je status pagina van zavvi als je ingelogd bent dan staat er gezelig dispatched.

Maar dank voor de les engels :)

[ Voor 3% gewijzigd door dangerpaki op 29-10-2009 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Besteld bij mymemory.co.uk

17 Okt 1 x PS3 Official Wireless Keypad (PS3) 19,95 GBP
18 Okt verzonden
29 Okt afgeleverd

is verstuurd met een traceerbare TNTpost code, en volgens de t&t 28ste bij hun in netwerk gekomen.

Langer dan normaal cq wat ik gewend ben van deze shop, produkt was op voorraad ten tijde van bestellen.
Wel is die opengemaakt en weer dichtgemaakt met douane tape met NL tekst "geopend ivm douanevoorschriften". Tevens was er natuurlijk nog de staking van RM in die periode. Is verstuurd vanaf Jersey met Jersey Post, wat volgens mij een dochter is van RM.

Waarde op CN22 aangifte is 16,95 GBP, omschrijving silica :?
Maar goed, zonder extra kosten afgeleverd.

Update:
Per mail weer 3x kortingscoupon van CDwow.
1 per art. te gebruiken

De code voor je kadobon is (€1.50): Z1D01 YIWQU OG0CB E9Y
De code voor je kadobon is (€1.50): AOT6G ZBS7N XTM7W 5MG
De code voor je kadobon is (€1.50): 60LSR LXZOT WQ4CQ PCQ
Vervaldatum tegoedbon: 1st November 2009

[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 29-10-2009 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dangerpaki schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 11:00:
[...]

Lachuh wist niet dat je het ook zo kon schrijven. Nog nooit in die vorm tegengekomen. Maar vind wel dat ze consequent mogen zijn, want in de mail zeggen ze despatched en kijk je op je status pagina van zavvi als je ingelogd bent dan staat er gezelig dispatched.

Maar dank voor de les engels :)
Tegenwoordige en verleden tijd doen ze in het Engels ook gewoon aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update:

Fairythale Fights en NBALive10 besteld op 27/10, beide waren op stock bij bestelling.
Verzending Fairythale Fights gepland voor 28/10 en NBALive10 voor 16/11. :X

Had dus mn hele order gecancelled en tegelijkertijd mn kredietkaart gegevens gewist op mn account bij Zavvi uk, kreeg ik een mail waarin stond dat ze het eerste game (Fairythale Fights) niet meer konden cancellen daar het reeds in behandeling is en dat NBALive10 wel gecancelled werd.

Normaal ging Faiythale Fights verstuurd worden op 28/10, vandaag 30/10 een mail ontvangen waarin ze zich verontschuldigen dat Fairythale Fights nog niet verstuurd werd, daar er problemen waren ivm de leverancier :? ik dacht dat ze het op stock hadden!!!

Hier bestel ik dus echt nooit meer iets! Hoop dat mn order nu helemaal geblokkeerd geraakt, daar ik mn kredietkaart gegevens gewist heb O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 07:46:
Update:

Hoop dat mn order nu helemaal geblokkeerd geraakt, daar ik mn kredietkaart gegevens gewist heb O-)
Ze kunnen vast je CC-gegevens nog wel uit de prullenbak vissen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yippie schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:00:
Besteld bij mymemory.co.uk

17 Okt 1 x PS3 Official Wireless Keypad (PS3) 19,95 GBP
18 Okt verzonden
29 Okt afgeleverd

is verstuurd met een traceerbare TNTpost code, en volgens de t&t 28ste bij hun in netwerk gekomen.
Welke code is dat dan? Want ik kan alleen tracken bij Royal Mail en daar staat nu al vanaf donderdag dat '....has been passed to the overseas postal service for delivery in NETHERLANDS' Verwachte em dus eigenlijk vandaag nog, maar wordt denk ik maandag. Die code van Royal Mail werkt iig niet bij TNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Iemand nog een CD-WOW kortingscoupon nodig? C6WJL FU9KY 33EJD KVL verloopt op 01-11-2009. Laat even weten als je hem hebt gebruikt, zodat anderen niet voor niets werk verzetten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• console
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:47:
[...]

Welke code is dat dan? Want ik kan alleen tracken bij Royal Mail en daar staat nu al vanaf donderdag dat '....has been passed to the overseas postal service for delivery in NETHERLANDS' Verwachte em dus eigenlijk vandaag nog, maar wordt denk ik maandag. Die code van Royal Mail werkt iig niet bij TNT
Je kan ook TNT bellen en je Royal Mail trace code door geven dan krijg je een TNT trace code voor terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
AJ1815 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 14:03:
Iemand nog een CD-WOW kortingscoupon nodig? C6WJL FU9KY 33EJD KVL verloopt op 01-11-2009. Laat even weten als je hem hebt gebruikt, zodat anderen niet voor niets werk verzetten!!!
Wat voor werk verzet je dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jah heb een mail gestuurd, maar dan krijg ik binnen 2 werkdagen een antwoord. Waarschijnlijk heb ik dan m'n games al binnen. Bellen is me te duur daarvoor. Vroeg me ook af hoe die andere kerel wel aan zo'n code kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:47:
Jah heb een mail gestuurd, maar dan krijg ik binnen 2 werkdagen een antwoord. Waarschijnlijk heb ik dan m'n games al binnen. Bellen is me te duur daarvoor. Vroeg me ook af hoe die andere kerel wel aan zo'n code kwam.
Excuus als mijn post onbedoeld de suggestie heeft opgewekt dat ik die TNTPost T&T code op voorhand al tot mijn beschikking had, dit was dus niet zo.

Zag het na aankomst, maar wilde daarmee aangeven, dat die wel traceerbaar is.
Deze kunnen ze niet op voorhand aan je geven, omdat TNT deze opneemt in hun netwerk na aankomst in NL.
Bij TNTPost zou je nu via de vernieuwde T&T ook pakketjes naar het buitenland kunnen traceren, wellicht dat dit andersom ook kan binnenkort met andere postbedrijven.
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 13:47:
[...]

Vraag me wel af met welke code jij dan weer bij RM de status hebt kunnen zien ?
Zie bij mijn orders op de website "tracking" , maar staat geen code, ook niet in de mail.

Heb je toevallig via AmazonUK besteld, waar MyMemory ook reseller is ?

[ Voor 28% gewijzigd door Yippie op 31-10-2009 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee als je bij mymemory op je order kijkt kun je op tracking klikken, dan ga je naar de site van Royal Mail met jouw reference nummer al ingevuld en de status van je bestelling daarnaast of onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
LuPo schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:43:
[...]

Wat voor werk verzet je dan? :+
Ikke niet, maar de mensen die het ook gaan proberen, terwijl iemand hem al gebruikt heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Verwijderd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 21:41:
Nee als je bij mymemory op je order kijkt kun je op tracking klikken, dan ga je naar de site van Royal Mail met jouw reference nummer al ingevuld en de status van je bestelling daarnaast of onder.
Ok, kan bij tracking niet klikken.
Onderstaand van de website verklaart dit grotendeels, laatste regel:
Your order may be made up of more than one package, please click on the info button to view your order in full.

If you order has been processed and you would like to track your package, click on the tracking button next to the package.

If you order has not been allocated a tracking number it will be delivered by standard letter post and will not require a signature.
Maar ze versturen wereldwijd gratis, dus kan je niet kiezen of ze het "registerred" versturen.
Bovendien, was het wel registerred, anders gaat TNTpost er geen 3S code op plakken.

Vreemd, misschien dat het te maken heeft met de nieuwe layout van de website van MyMemory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Onlangs Uncharted 2: special edition bij game.co.uk besteld.

Bestelling dispatched: 13 oktober 2009
Terug van vakantie: 23 oktober 2009

En toen vond ik hem bij de post. Dus binnen <10 dagen gearriveerd.

Edit: Welke van de twee verstuurd over het algemeen een game sneller? Zavvi of Gamehubs? Neem bij Gamehubs de gratis verzending, want anders wordt er 9 euro er bij opgeteld voor aangetekende verzending. Prijsverschil is nu minimaal, 42 euro vs 42,5 euro voor Assassin's Creed 2 PS3 versie.

[ Voor 40% gewijzigd door Joosie200 op 01-11-2009 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Besteld bij Amazon.co.uk:

do. 29 okt besteld (prijzen incl. de 4% extra aan BTW)

"Sony Blu-Ray Disc Remote Control (PS3)"
Accessory; £15.51

"Sony HDMI Cable (PS3)"
Video Game; £10.34

"DualShock 3 PS3 controller (PS3)"
Accessory; £36.21

"Gioteck Real Triggers (PS3)"
Video Game; £3.09

"EyePet - with Camera and Magic Card (PS3)"
Video Game; £25.86

Verzendkosten 8,94 (daar komt wel 19% BTW overheen)

do. 29 okt verzonden
za. 31 okt. bezorgd

Kortom: kan niet beter, top. Dat sommige mensen graag 2-3wkn vanwege een paar euro verschil willen wachten (uiteraard bij een gelijke bestelling) begrijp ik dan ook niet helemaal.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2009 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 15:05:
Kortom: kan niet beter, top. Dat sommige mensen graag 2-3wkn vanwege een paar euro verschil willen wachten (uiteraard bij een gelijke bestelling) begrijp ik dan ook niet helemaal.
Ik denk dat dat met name hem zit in wel of geen preorder. Althans, voor mij wel namelijk. Als ik een game preorder wil ik die z.s.m. na de release datum hebben. Als spul al lange tijd uit boeit mij het niet of ik 2 weken moet wachten tot het er is. Das zeg maar voor mij waarin ik verschil maak m.b.t. de acceptatie van de lange verzendtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien de bestellingen die in dit topic staan niet alleen maar pre-orders. Als mensen klagen over 3 wkn levertijd bij Play.com dan is dat toch niet die paar euro veschil waard denk ik dan.

Liever die paar dagen die je dan bij Amazon kwijt bent. Binnenkort wil ik wat games bij Shopto.net bestellen, ik ben benieuwd.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Nu online
Ik vind het vervelende van Amazon dat je voor één ding best al veel verzendkosten betaald.
Die andere webshops leveren gewoon gratis, dus daar wacht ik dan wel iets langer voor (van MyMemory is trouwens best snel binnen én gratis verzending).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 05-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 01 november 2009 @ 19:06:
Gezien de bestellingen die in dit topic staan niet alleen maar pre-orders. Als mensen klagen over 3 wkn levertijd bij Play.com dan is dat toch niet die paar euro veschil waard denk ik dan.

Liever die paar dagen die je dan bij Amazon kwijt bent. Binnenkort wil ik wat games bij Shopto.net bestellen, ik ben benieuwd.....
Play vind ik niet traag 25-10 bestelling geplaatst (PoP, PS3 voor 12,99 incl verzenden!!), 26-10 verzonden en 31-10 ontvangen!

PSN id: GG--77

Pagina: 1 ... 17 ... 33 Laatste

Let op:
Ivm het inzichtelijk maken van de levertijden van de webshops graag de volgende info vermelden:

-Waar besteld:
-Wanneer besteld:
-Wanneer verzonden:
-Wanneer gearriveerd:

Je kunt de resultaten hier vinden.