Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #12

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.903 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Luuk_Luchtloper schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:54:
[...]

Waar mis jij je snelheid dan? Als je ontwikkeld had, had je het moeten kunnen redden toch? Aangezien mijn auto 62% eff. is en ik vorig seizoen bovenin mee deed... (valt me wat anderen ook wel op, ik zit relatief laag qua eff.)

Enne, iemand ergens al gezien hoe lang Tadas/Admins schatten dat de break duurt...?
Ik ben heel slecht geweest in de DRP dit jaar. Een aantal races niet boven de 95 uitgeweest en in het begin van het seizoen GB problemen en dus no money. Geen kans om de auto te verbeteren.

Ik ben ook nog steeds niet tevreden over het klasseverschil in leveranciers. Het kan niet zo zijn dat met een GB je drie races DNF't. Maar goed, ik ga nu een potje opbouwen en mijn auto een stuk goedkoper maken om volgend seizoen met revange terug te komen in C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-02 00:52

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

Joss schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:45:
[...]

Ik heb er ook nog ff een schepje bovenop gedaan... Wat een enorm dom kind is dat, jou vertellen dat je wat hersens moet groeien en vervolgens het "rude" vind dat iemand tegen hem zegt dat hij wakker moet worden :?

Maargoed, laatste raceday... Aan de ene kant heel veel zin in volgend seizoen, aan de andere kant jammer dat dit seizoen voorbij is :P
Heb is ff een blik geworpen in dat topic, teeering, het wordt echt leuk!!

quote van Adreas Buettner:
rude??? !$§%!$§%, where am i rude???!!!!!!!!!!!!!!!!!!! i'm exploding now!!!!!!!!!!!!!!

you've said you are
gonna try to promote with all ford suppliers next season...will be hard but cinca done it..i really need the money.

this is driving me crazy!!!! ... if you say such nonsense it's really time for you to WAKE UP! cinca made this three seasons ago! in addition it was in a "weak" group, but times have changed!
best ford manager this season is in c3g7 and he's far from promotion!

in addition: if you've raced this seasons with nearly no test days you MUST race the season with an all ford package with test days nearly every race to promote ... therefore: money save aspect:
ford package: engine 0,8 + gb 0,15 + conti 0,4 + testday 1,5+0,27 = 3,12 mios per race;
current package: mercedes 1,9 + bmw 0,45 + bridgestone 1,2 = 3,55
.... and with the assumption that you'll finish much lower with ford at least in the beginning you'll save not a penny at all ... but of course you're the master who'll promote without testing in a ford .... you'll just honk the horn and everybody will stop racing!

so do the basic math before you tell everybody such nonsense!!!

i've told you a couple of seasons ago, that you're doing something else terribly wrong and i'll tell it to you again!!! perhaps your staff is far too expensive or your com dir or your designer or your driver or you change too many parts or whatever!!!
C3G9 forum, the entertainment forum... :P ....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-05 20:15

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

@Rob: Me too, zie we elkaar volgend jaar wel weer ;)
@Andre: Heb daar ook alweer op gerageerd met een sneer naar Adam...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04 18:11

Jopster

trotse papa x4

Kunnen jullie niet alles quoten uit die groep? Kan er hier op mijn werk niet op namelijk. :P

edit:
ben ook geen slechte Ford manager dit seizoen, al heb ik wel een BWM gb.
:)

[ Voor 32% gewijzigd door Jopster op 10-06-2008 12:36 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:02

GaMbiNo

1337

Anoniem: 231918 schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 08:40:
[...]

Sorry Arnoud, je had voor me moeten eindigen.. :P In elk geval ben je blaaskaak voorbij, de laatste race moet je de auto heel houden, en dan is het in de pocket.

[...]

Go Arnoud go!!
De 2e plaats was ook voldoende om Adam te passeren en dit geeft jou 2 punten meer voorsprong op David. ;)

Maar dan moet ik deze wedstrijd maar weer winnen zodat volgend seizoen Adam kan promoveren met zijn Ford suppliers.
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
In wat voor wereld leeft die kerel? Promoveren met Ford/Ford is in het huidige C3 echt onmogelijk. Volgens mij gaat hij komend seizoen zo keihard op z'n bek... Vorig seizoen hadden Jakab Zoltan in C3G9 die vasthield aan een veel te dure, hele jonge superdriver die hem de kop kostte. Hij ging failliet, ondanks goede resultaten. Daardoor moest hij ook met Ford/Ford rijden, maar wel met die dure driver. Ik vrees voor Adam dat hij ook zoiets probeert en dat is echt ronduit kansloos.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Wat ik alleen niet snap, is dat iedereen hem dat ook vertelt...
Ik had hem lekker in z'n sop gaar laten koken met dat idee en keihard laten ploffen met z'n grote mond... The bigger the ego, the harder they fall...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 09:38
met een klapper is de laatste race afgeslopen, mijn driver heeft de auto keihard in de muur gezet _/-\o_ :D 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Game Error op 10-06-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
* Grrrrrene staat op p2 op de grid, dat belooft wat vanavond. Het zou mooi zijn als ik mijn zekere winst een paar races terug (toen viel ik vanaf p1 uit met een kapotte motor) nu toch nog eens kan krijgen :P Maar goed, een podium is al geweldig en eigenlijk wil ik gewoon punten scoren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Game Error schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:03:
met een klapper is de laatste race afgeslopen, mijn driver heeft de auto keihard in de muur gezet _/-\o_ :D 8)
Proficiat!! :*)
Grrrrrene schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:25:
* Grrrrrene staat op p2 op de grid, dat belooft wat vanavond. Het zou mooi zijn als ik mijn zekere winst een paar races terug (toen viel ik vanaf p1 uit met een kapotte motor) nu toch nog eens kan krijgen :P Maar goed, een podium is al geweldig en eigenlijk wil ik gewoon punten scoren :)
Het ziet er wel goed uit, een niet al te grote achterstand, dus alles is mogelijk!!

[ Voor 50% gewijzigd door nvidia op 10-06-2008 17:02 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Grrrrrene schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:25:
Oei, je hebt net een gearbox upgrade gedaan zag ik? Dat bracht mij geen geluk voor de eerstvolgende race maar ik hoop maar dat dat gewoon pech was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

best nice seizoen tot nu toe...

13.2 eff. erbij gemiddeld
en bijna 25 kilo lichter
iets minder space en iets minder kosten..

Ik zeg prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
GaMbiNo schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:16:
[...]

Oei, je hebt net een gearbox upgrade gedaan zag ik? Dat bracht mij geen geluk voor de eerstvolgende race maar ik hoop maar dat dat gewoon pech was.
Ja, dat had ik met m'n motor. M'n GB-upgrade eerder dit seizoen was wel succesvol...

Overigens rijd ik op dit moment aan de leiding, nadat Paini en Oudenampsen zijn gestopt (2-stoppers blijkbaar). Ik doe een 1-stopper, dus dat kan wat worden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Grrrrrene schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 17:26:
[...]

Ja, dat had ik met m'n motor. M'n GB-upgrade eerder dit seizoen was wel succesvol...

Overigens rijd ik op dit moment aan de leiding, nadat Paini en Oudenampsen zijn gestopt (2-stoppers blijkbaar). Ik doe een 1-stopper, dus dat kan wat worden :9
je tyres gaan eraan...

edit: net niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Neuh, 'k kan wel rekenen hoor :P

Edit: 2e geworden. 2x 2 rondjes wear. Conclusie: m'n bandencalculator werkt :P Helaas is brid 9e geëindigd door bandenslijtage, waardoor hij p8 verloor in de laatste twee rondes. Volgens mij heb ik met die 8 punten een top10 positie bemachtigd, wat betekent dat ik m'n doelstelling voor dit seizoen heb gehaald :Y)

[ Voor 110% gewijzigd door Grrrrrene op 10-06-2008 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Laatst online: 16-06 16:34
Ben benieuwd hoe het zit met promoties naar C1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de race in C3G9 vanavond :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Grrrrrene schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:26:
Ik ben benieuwd naar de race in C3G9 vanavond :Y)
de race of het forum? _O-

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Beide :P Adam is erg stil, maar 'k heb dan ook geen idee hoe laat het bij hem is (boeit me ook niet zo). Maar ik hoop dat hij gewoon 4e wordt en volgend seizoen lekker eigenwijs met Ford/Ford gaat rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

pffffft. de spanning is erg groot zeg. Misschien moet ik het maar niet volgen en morgen stiekum kijken hoe het geindigd is. ik zou er goed ziek van zijn als het misging namelijk. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Grrrrrene schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 18:48:
Beide :P Adam is erg stil, maar 'k heb dan ook geen idee hoe laat het bij hem is (boeit me ook niet zo). Maar ik hoop dat hij gewoon 4e wordt en volgend seizoen lekker eigenwijs met Ford/Ford gaat rijden.
heb ff gekeken, Laatste login 2008-06-10 06:12:26 servertijd......

t'is stil aan de oooverkant.... :P

volgens mij zijn er vanaaf veel toeschouwers bij C3G9 _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door andrestouwe op 10-06-2008 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Gepromoveerd :)

Race ging goed, voorzichtig met 98 revs gereden, wat me uiteindelijk de 3e plek bracht. Concurrent Sudalenko ging voor een optimistische 3e stop strategie, wat niet het snelste leek en hij eindigde dan ook als 6e. Mede dankzij een uitgekiende ophoud strategie van m'n teamgenoot. Dank daarvoor.

Het was weer een heel gaaf seizoen zeg, hele leuke en spannende races meegemaakt. Ik ben super benieuwd hoe C1 gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Gefeliciteeeeeerd :)

Zie dat uit groep 3 Marnix ons komt vergezellen (en Bart promotie op 1 punt mist).

Kortom: Casper, Tim, Marnix en Reggie in C1 d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258922

Hopelijk niet iedereen eruit na volgend seizoen. :P
Gefeliciteerd met iedereen die promotie gehaald heeft. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Hopelijk kan ik volgend seizoen meer potten breken, want dit seizoen was vooral de eindstrijd spannend... Ik zie dat Adam al buiten de punten rijdt... Met een 3-stopper gaat hij ook maar heel moeilijk aan punten komen, denk ik :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Als ik buiten de punten rijd moet hij nog 6e worden om 3e te worden. En dat is voor hem nog lastig zo te zien. :D
Maar tot nog toe gaat alles perfect. Ik rijd op een mooie 3e stek vlak achter Jos en David. :)

edit: Staat Adam nou op een 4 stopper ofzo? |:(

[ Voor 41% gewijzigd door GaMbiNo op 10-06-2008 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Adam gaat voor 4-stop strategie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Hij doet het nu voorkomen dat hij nooit heeft willen promoveren geloof ik :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ga deze race anders ook lekker in C3G9, Vierde plek momenteel *O*
Dan eindig ik op een 9de plek overall. Voor m'n eerste seizoen C3 toch oke. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Een 4-stopper, damn :D

@Joss: Die gedachte had ik ook al :X

@Satch: Feli, nu hopen dat je het vol kunt houden :)

Edit: Arnoud kan op dit moment uitvallen en dan nog eindigt Adam achter hem :Y)

[ Voor 26% gewijzigd door Grrrrrene op 10-06-2008 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Zo, op naar C2G3. *O*
En ik ben benieuwd wat Adam volgend seizoen gaat doen in C3G9. :Y)

edit: Rene nog bedankt voor de tactische ondersteuning. :>

[ Voor 25% gewijzigd door GaMbiNo op 10-06-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
NP Arnoud, je snapt dat ik dat volgend seizoen niet doe? :+

Overigens zie ik dat mijn doelstelling zelfs meer dan gehaald is: ik achtte een podium nog niet mogelijk, maar ik bleek dat fout te hebben :)

[ Voor 64% gewijzigd door Grrrrrene op 10-06-2008 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

LOL :D

En hoeveel GoTters hebben we dan volgend seizoen in C2G3? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik heb het niet precies bijgehouden eigenlijk, maar er promoveert er slechts een weg, dus het kunnen er alleen nog maar meer worden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:22

BM

Moderator Spielerij
Zo, seizoen afgelopen, tijd voor een evaluatie :)
BM schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 19:51:
Doelstellingen S31:
- Consequent meedoen voor de punten. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- Eerste podium in C3 (niet noodzakelijk, wel leuk :P). Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
- Financieel gezien quite draaien. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- kwart finale van de cup halen. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
- Samen met Sleepie voor top3 in team klassement gaan. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
3x No, 2x Yes. Toch overheerst een positief gevoel.
Ik heb eigenlijk consequent mee kunnen doen om de punten (12/17 races in de punten), dus daar mag ik niet over klagen.
Podium is me niet gelukt, ben 3x 4e geworden, maar net dat laatste stapje lukte telkens niet. Mijn teamie heeft er wel 3 keer mogen staan, waarvan zelfs 1 keer op het hoogste treetje _/-\o_
Financieel gezien een goed jaar gehad (mede dankzij mijn spotgoedkope, doch niet heel goede, rijder). Had verwacht netaan quite te draaien, of zelfs wat te verliezen. Uiteindelijk zo'n 10M winst gedraait (seizoensbonus nog niet meegeteld).
Cup was niet heel best dit seizoen. In de 2e ronde er uit gegaan, door een wat minder reeks op dat moment. Volgend jaar beter.
Top3 in team klassement, ook niet gehaald. Er kwamen na 1/2 races ineens een aantal akelig sterke koppels bij. Uiteindelijk gedeeld 4e geworden, met een (imho) zeer respectabele 93 punten.

Volgend jaar betere CD wat voor meer knaken moet gaan zorgen (kost net zoveel als mijn huidige).
Tevens een betere D, wat voor een versnelling van de auto ontwikkeling moet gaan zorgen, en dat terwijl ik al best tevreden ben over de vooruitgang dit seizoen.

Efficiency16,42%
Weight0,08%
Space-0,32%
Cost8,06%

Gemiddeld, over alle onderdelen, gedurende het seizoen

Ook hier weer, voor de seizoens update. Na de update zal ik mijn lijstje nog een berekenen, eens zien hoeveel ik dan weer kwijt raak. Redelijk wat ben ik bang...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Grrrrrene schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:49:
Ik heb het niet precies bijgehouden eigenlijk, maar er promoveert er slechts een weg, dus het kunnen er alleen nog maar meer worden :P
Ik dacht dat er ook nog een aantal degradeerden toch?

Het wordt wel onwijs zwaar denk ik volgend sezoen. Lijfsbehoud zal wel de doelstelling moeten worden maar we doen ons best.
GaMbiNo schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 14:07:
Ik hoop dat ik dit seizoen kan strijden voor promotie in C3G9. In het eerste seizoen bleef ik er daar net in en in het afgelopen seizoen eindigde ik in de middenmoot. Ik kon aan het eind van afgelopen seizoen ook leuk meedoen om de 3e tot 6e plek in de race dus hoop ik dat ik daar dit seizoen ongeveer kan eindigen. Wie weet lukt het en zit ik ook in C2G3 volgend seizoen. :+ Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png

[ Voor 38% gewijzigd door GaMbiNo op 10-06-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Ohja, de doelstellingen, daar zijn ze voor natuurlijk:
Joss schreef op zondag 13 april 2008 @ 22:42:
- Promotie naar C1 afdwingen (ik mik wederom op P3) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
3e werd ik niet, promotie werd het wel :)

- Drie races winnen en met regelmaat op het podium eindigen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
16 podia waarvan 11 winst, ruim gehaald.

- Top 3 eindigen in het teamkampioenschap Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Winst hier, met 239 punten. Nummer twee had er 106

Ook nog wat subdoelstellingen:
- Halve finale in de cup halen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Finale gehaald en gewonnen.

- Een goede driver voor een redelijke prijs contracteren Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
Had geen vertrouwen in de markt en heb mijn huidige driver opnieuw onder contract, kom daardoor te duur uit.

- Een goede designer binnenhalen (die 56 skill zal niet veel opleveren dit seizoen) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Redelijk tot goede designer voor drie seizoenen vast gelegd.

Ik verwacht dit seizoen dat Payton en Snarskis voor het kampioenschap vechten en dat ik met Kerde en nog enkelen moet vechten voor P3. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
Ik schat dat ik hier verkeerd zat, al was het geen doelstelling natuurlijk :P
@Arnoud, wil je bovenstaande post als doelstelling voor seizoen 32, of post je hem opnieuw rond/na de reset? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Joss op 10-06-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Had ze al ergens post, maar waren nog niet meegenomen... dus bij deze

Mijn doelstellingen voor S31:

Het belangrijkste: financieel rendabel racen. Ik zit nu redelijk aan de financiele afgrond en ik wil sowieso 10 miljoen hoger uitkomen dan ik dit seizoen begin. Desnoods aan het einde van het seizoen niet meer testen, maar met een extra sponsor er bij moet het goed kunnen komen denk ik.
Mwa, half gehaald, dik 4 miljoen in de plus :)
Ik heb een competatief pakket suppliers gekozen en ik hoop dat dit zn vruchten afwerpt en dat ik uiteindelijk relatief consequent top 12 kan rijden of in ieder geval niet degradeer.
Yups, plek 9-12 waren mijn ding, 2 keer P7, in totaal 5 puntjes :)
Qua development, wil ik aan het einde van het seizoen een betere auto, die lichter en goedkoper is. Space vind ik niet super belangrijk. Ik ga me niet specifiek op een factor richten.
+13 eff erbij gemiddeld, 25kg lichter en ook cheaper en minder ruimte...

Laatste races toch een beetje op space gericht omdat ik dan aan kan met een kleinere uitbreiding van mn factory aan het begin van het seizoen
Verder staat dit seizoen voor mij voornamelijk in het kader van informatie winnen
Yups, aardig wat nieuwe setup info verzameld en drp :)

Wel nog een beetje achterstand qua info die ik moet verwerken oa. tyres enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192559

Hoelang duren de seizoenschanges heir nu nog .. vroeger was dit mega lang waardoor ik het niets meer aan vondt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Anoniem: 192559 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 22:38:
Hoelang duren de seizoenschanges heir nu nog .. vroeger was dit mega lang waardoor ik het niets meer aan vondt :)
Helaas staat er geen vast minimum of maximum voor. Laatste 2 keer gingen "redelijk" voorspoedig met resp. 2 en 2.5/3 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Doelstellingen voor dit seizoen worden toch voorzichtig optimistisch:

- top 10 overal
- niet al te veel verlies draaien
- tenminste 3 podium plaatsen
- efficientie van de auto flink verbeteren (mag ook wel met mijn designer )
- teamkampioenschap binnenhalen met Andre
1. check, 4e overall door in de laatste race het plekje nog even af te snoepen van mijn concurrent. :)
2. mmm, 14m verlies gedraaid. Kon beter, maar financieel ziet het er voor volgend seizoen wel beter uit. Ik verwacht daar geen problemen.
3. blijkbaar helderziend, want met 3 3e plaatsen is deze doelstelling ook gehaald. In de laatste race nummer 3 nog net binnengehaald. Wel helaas door het uitvallen van André.
4. Moest niet al te veel moeilijk zijn. Tevens gewicht van de auto heel wat naar beneden gebracht.
5. Check. *O*

Al met al een goed seizoen gedraaid en voldaan aan mijn verwachtingen. Volgend seizoen natuurlijk voor de promotie. Moet ook wel als ik mijn doelstellingen wil verbeteren. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
GaMbiNo schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:58:
[...]

Ik dacht dat er ook nog een aantal degradeerden toch?
Ja, je hebt gelijk. Er degraderen er drie. Komop, opvullen die plaatsen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

En nu, de doelstelling voor seizoen 31:

-Top 3 eindigen (hoe en wat maakt me niet uit, kan met 3e plaatsen of met enkele overwinningen, da zal me aan m'n reet roesten..) ....om het even in de zelfde stijl te houden als doelstelling S30...
-Financien opkrikken
-halve finale halen Cup
-minimaal 2e worden in Teamkampioenschap
wel gehaald denk ik, 1e geworden *O* met 14 podiumplekken, waarvan 7 overwinningen. Helaas wel 2 mechanische pech en een bandenmisser....

Financien opkrikken, ehh nee dus -O- , maar ik denk dat de bonussen wel wat goed maken....

Halve finale werd cupwinnaar *O* .....

2e teamkampioenschap werd winnaar teamkampioenschap *O* , met dank aan Jos ....

het had dus niet veel beter kunnen gaan. Tijd om te gaan ploeteren in C2G1... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 23:38:

Halve finale werd cupwinnaar *O* .....

2e teamkampioenschap werd winnaar teamkampioenschap *O* , met dank aan Jos ....

het had dus niet veel beter kunnen gaan. Tijd om te gaan ploeteren in C2G1... :P
Het was een geweldig seizoen voor je. Nogmaals gefeliciteerd!

Na 2 seizoenen ga ik onze samenwerking zeker missen. We hebben zeker het laatste seizoen er het maximale uitgehaald.

Good luck in C2!

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:41
Allereerst alle kampioenen en promovendi gefeliciteerd! In het bijzonder m'n teammate Requiem die volgend jaar C1 onveilig gaat maken. d:)b

Dan mijn seizoen samengevat:
Doelstellingen S3:
- Meestrijden voor promotie naar C1 (top 5)
Uiteindelijk 4e geworden met 71 punten, wat cijfers:

- 2 poles
- 6 podia waarvan 5x 2e
- 13 race in de punten

In tegenstelling tot vorig seizoen tot de een na laatste race voor promotie meegedaan en ook vanaf de start van het seizoen punten gepakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- Teamkampioenschap winnen (als Requiem dat ook goed vindt )
Helaas, net als vorig seizoen 2e plek (wel met meer punten, nl. 151) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
- Minimaal 2 cuprondes overleven (dus niet zoals afgelopen jaren in de 1e ronde eruit)
Beter gedaan dan vorig seizoenen door de eerste ronde door te komen, helaas was Requiem me in ronde 2 te snel af. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png

Ben dus uiteindelijk zeer tevreden over dit seizoen. Overal net iets beter gescoord dan vorig jaar, ondanks dat de onderlinge competitie dit jaar een stuk groter was. Voor volgend jaar stel ik me slechts een doelstelling, maar wel een pittige: promotie naar C1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 23:58
Het is voor mij moeilijk om duidelijk doelstellingen te stellen aangezien ik voor het eerst in C2 mag racen. Ik heb alles op alles gezet om een poging te doen om in C2 te blijven (m.a.w. veel geinvesteerd in driver/suppliers), dus mijn doelstelling is in C2 blijven. Maar mocht na een aantal races blijken dat al die investeringen 'zinloos' zijn, dan kan het zijn dat ik ga voor schadebeperking (financieel). Dat betekent nieuwe goedkope driver contracteren en niet testen, om volgend seizoen in C3 weer een poging te doen om C2 te bereiken (maar dan wel met 2 seizoenen design extra).
Helaas heb ik mijn doelstelling om in C2 te blijven niet gehaald. Eenmaal leek ik opweg naar een 5e plaats, maar was het geluk niet aan mijn zijde. Helaas dus het seizoen geeindigd met 0 punten. Wat wel grappig was, is dat ik dan wel in de halve finale van de cup ben belandt.
Financieel heb ik uiteindelijk nog wel redelijk gedaan, voornamelijk door het laatste deel van het seizoen niet te testen. Ik had besloten om mijn driver wel aan te houden, aangezien die toch wel goed is (ik hoop dat hij dat ook nog is na de einde seizoen scripts :P).

Wat erg jammer is, is dat ik weer heb lopen slapen waar het ging om het contracteren van een nieuwe CD. Resultaat een cheap ass CD van 71 (voor 490K per race). Dit seizoen moest ik het ook al doen met een CD van 65, dat heb ik wel gemerkt zeg :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saev
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-05 23:58
Btw wat ik me overigens afvraag, ik degradeer nu naar C3 met 7 sponsors. Wordt er direct 1 sponsor verwijderd, of worden alle contracten uitgediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Saev schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 08:32:
Btw wat ik me overigens afvraag, ik degradeer nu naar C3 met 7 sponsors. Wordt er direct 1 sponsor verwijderd, of worden alle contracten uitgediend?
Alle contracten worden uitgedient, dus voor de duur van je kortstlopende contract heb je nog 7 sponsors.

Heb net even gekeken wie er allemaal naar C2G2 promoveert, goed om te zien dat er 5 Nederlanders uit C3 onderweg zijn en we dus volgend jaar met z'n zevenen zijn. Mocht iemand nog een teammate zoeken, dan hou ik me aanbevolen.

Ook opvallend: Oliver Vogel die uit C1 degradeert, 100% drp zegt dus toch niet alles in deze game. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, inderdaad. Ik vond Vogel toch al een irritant figuur, dus ik kan er niet mee zitten dat hij degradeert, maar goed, er zijn veel meer dingen die een rol spelen, al moet 100% DRP helpen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
With stupid! :)

Hij komt in mijn groep terecht (zoals alle "beste" degradanten de laatste seizoenen), jammer dat ik niet direct tegen hem mag racen... Dan moet ik me maar op het niveau er boven gaan bewijzen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 13:40
*O* Yay C1 *O*

Totaal niet verwacht dat dit mogelijk zou zijn.

ipv van 1 eerste tweaker in C1 hebben we er 3 :D

Lookin for a teammate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm, zal maar geen uitspraken doen over het al dan niet halen van mijn doelen...
Aangezien het financieel allemaal als een kaartenhuis in elkaar klapte bij het dumpen van m'n driver. :X

Inmiddels een lading nieuwe parts voor de 1e race en 6 mln op de bank, iets wat ik als een goede situatie zie om iig volle bak C3 in te rammen (dus niet zoals Adam met Ford kampioen proberen te worden). Moet nog even de haalbaarheid berekenen, maar denk gewoon de goede suppliers te nemen en te gaan voor top 5. Met een aantal podia/winst.

Het liefst zou ik na 1 seizoen weer terugkeren naar C2, maar denk dat het financieel en ontwikkelingtechnisch slimmer is om minstens een seizoen langer te blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Ik ben zowiezo benieuwd hoe volgend jaar de financien invloed gaan hebben op de stand. Zonder echt dure staff en met de relatief goedkope toyota/michelin-combo ga ik afgelopen seizoen denk ik rond break-even draaien (prijzengeld kampioenschap moet extra fabrieksspace dekken). En dat voor de nr4 in de eindstand. Ik zie dan ook dat in de rest van de groep de balansen erg gedaaldzijn, zelfs managers die tot het laatst voor promotie meededen en naar schatting 40-50mln hebben verloren.

Gelukkig heb ik zelf een behoorlijke buffer en kan ik volgend seizoen gewoon top-suppliers nemen om voor promotie te gaan. Veel van de huidige concurrenten in de groep zullen echter moeten afhaken om niet bankroet te gaan. Ik gok dan ook voor volgend seizoen dat met name rijke C3-promovendi het goed gaan doen in C2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Idd Sempy...
Volgens mij is C2 redelijk "eerlijk" geworden in vergelijking tot C1, maar ligt het probleem meer in C3, om van een seizoen C4 nog maar niet te spreken qua bedragen...

Edit: Maar hoop nu natuurlijk dat ze nog ff 2 seizoen wachten zodat ik nog wat kan verdienen... :X

[ Voor 22% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 11-06-2008 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-06 00:46
BM schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 21:53:
Zo, seizoen afgelopen, tijd voor een evaluatie :)

3x No, 2x Yes. Toch overheerst een positief gevoel.
Ik heb eigenlijk consequent mee kunnen doen om de punten (12/17 races in de punten), dus daar mag ik niet over klagen.
Podium is me niet gelukt, ben 3x 4e geworden, maar net dat laatste stapje lukte telkens niet. Mijn teamie heeft er wel 3 keer mogen staan, waarvan zelfs 1 keer op het hoogste treetje _/-\o_
Financieel gezien een goed jaar gehad (mede dankzij mijn spotgoedkope, doch niet heel goede, rijder). Had verwacht netaan quite te draaien, of zelfs wat te verliezen. Uiteindelijk zo'n 10M winst gedraait (seizoensbonus nog niet meegeteld).
Cup was niet heel best dit seizoen. In de 2e ronde er uit gegaan, door een wat minder reeks op dat moment. Volgend jaar beter.
Top3 in team klassement, ook niet gehaald. Er kwamen na 1/2 races ineens een aantal akelig sterke koppels bij. Uiteindelijk gedeeld 4e geworden, met een (imho) zeer respectabele 93 punten.

Volgend jaar betere CD wat voor meer knaken moet gaan zorgen (kost net zoveel als mijn huidige).
Tevens een betere D, wat voor een versnelling van de auto ontwikkeling moet gaan zorgen, en dat terwijl ik al best tevreden ben over de vooruitgang dit seizoen.
Mijn doelstellingen waren hetzelfde als mijn teamie hierboven.
Ik ben erg tevreden over het seizoen, doelstellingen zijn wel gehaald, 13 van de 17 races in de punten gereden, drie keer podium en mijn eerste C3 overwinning.

Derde plaats in de TeamCup hadden we ook nog kunnen halen BM, als in de laatste race in de laatste ronde mijn bandjes niet waren geploft :(

Volgend seizoen wordt interessant, ik heb een nieuwe driver gesigned die me hopelijk naar C2 kan brengen. Zal wel moeten ook, want met de huidige prijzen van die drivers wil ik er toch echt wel graag een sponsortje bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

F1Time plat? Zo snel met resetten en nieuw seizoen???
Edit: Klinkt te mooi om waar te zijn...

[ Voor 27% gewijzigd door Luuk_Luchtloper op 11-06-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Luuk_Luchtloper schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 11:20:
F1Time plat? Zo snel met resetten en nieuw seizoen???
Edit: Klinkt te mooi om waar te zijn...
Hoop het niet, moet nog wat van mijn geld verspillen... Wil natuurlijk niet teveel doneren aan meneer Bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Mijn seizoen was beter als verwacht :P Had verwacht een redelijke middenmoter te worden, maar uiteindelijk 5 plek in het DC op 2 pnt van de nr3, 2e in het TC en 2e in de Cup. Alleen doordat ik niet bijster op de kosten heb gelet wel 12m verlies, maar goed, dat brij ik volgend seizoen wel recht O-)
( saldo voor premies en belastingen )

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Zou mooi zijn, zo'n reset. Ik ben er wel klaar voor. Fabriek is uitgebreid, precies genoeg voor na de reset, verder zie ik wel wat komend seizoen me brengt :) Ik ben bang dat ik m'n coureur moet laten gaan, maar dat hangt af van z'n prestaties... Als hij goed genoeg is, is het goedkoper om hem een debiel hoog salaris te bieden en met een andere rijder te beginnen in s33. Als hij niet mee kan doen voor de podiumplaatsen gooi ik hem eruit en start ik opnieuw met een lang contract en een andere coureur... Eigenlijk heb ik daar ook wel zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Doelstellingen:

* Niet degraderen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
* Een enkele keer podium Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
* Auto ontwikkelen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
* Zonder verlies draaien of een klein beetje winst (anders gaat het toch naar de belasting) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
* Een GoT teammie >:) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png

Lekker seizoen dus....

Ik ga vanaf nu (ook met mijn lage balans) alleen maar voor de top-suppliers. Een verrotte GB heeft de start van m'n seizoen en dus m'n financiën verpest.

Volgend seizoen:
* Promoveren
* Meerdere podia
* Auto ontwikkelen
* Winst maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231918

Oef! een goed einde aan een spannend seizoen. Een seizoen waar alle doelstellingen gehaald zijn,

*1e bij de rijders *O* (1 punt verschil :X )

*1e bij de teams *O* (237 punten :P )

*en cupwinaar *O*

En last, but not least, Adam brulbek op plek 4 *O* *O* *O* _/-\o_ :Y _O-

Om hem een petit peu te jennen had ik het idee om een stukkie te schrijven op het forum, maar bij nader inzien heb ik dat maar niet gedaan... O-)

Ik heb het in een persbericht gedaan, dan kan hij er het hele volgende seizoen naar blijven kijken _O-
Thank you all for a great season!

Jos Roelofs 2008-06-11 17:03:46

A word on behalf of the team:
First of all, i want to thank the drivers of team One Aim, Jos and David, for their great performance this season, taking all the prizes:
1 and 2 in the drivers chamionship with only 1 point between them, Jos winning the cup and ofcourse the team championship, with a stunning 237 points.
A big thank you and to all managers in C3G9, it was a great season. Best of luck next season.

When I started this season, I hoped for promotion, but I did not expect to end the season at p1. It was a fight till the end with just one point between me and David. Arnoud had a bit of bad luck in the beginning of the season, but fought back and took P3. Now it's time for us 3 to see what we can do in C2.

It's a shame to see so many active players relegate, while there are at least 4 inactive players who don't relegate. I think it's a bad part of the game,
and should be changed. To all the active guys who relegate, go kick some *** in C4 and get back here the next season...

At the start of the season there was someone who expected to win the championship easilly because he had a thing over the rest of us, called C2 experiance.
After a couple of races he was still believing he could do it, he was far from beaten, he would never give up and would do nearly anything to clinch the title.
It would be war from then onwards...

Some words of advise, you've had your war, time to take your losses and surrender...Tongue

Good luck to you all next season!!
misschien toch ook nog ff op het forum posten? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wes46
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-03 09:38

Wes46

Keep it simple.

Ik had niet een doelstelling opgegeven voor dit seizoen maar diegene die mij een beetje kent nu die weet wel wat mijn doel was dit seizoen.

Niet gelukt helaas, volgend seizoen maar weer proberen. :)

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 18:07

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Had als doelstelling top 10 finish maar das aardig mislukt door wat strategische fouten, financiële problemen, wat miskleunen van mijn driver en problemen in het begin met de betrouwbaarheid. Volgend seizoen weer hetzelfde doel: top 10 in de eindlijst. Wel onverwacht de halve finale van de cup gehaald dus dat is wel een kleine opsteker :)

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ook nog even mijn doelstellingen langsgaan:

- top 3 (vorig seizoen 4e) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Ben uiteindelijk 2e geworden

- een race winnen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Ook gelukt, heb er 4 gewonnen.

- elke race in de punten Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
Niet gelukt, een race had mijn driver hem in de muur geparkeerd

- niet te veel geld verliezen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
Is wel gelukt, denk dat ik met de komende bonussen erbij een beetje winst heb gemaakt.

Dus ik ben dik tevreden :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Nou, de tijd tussen de seizoenen is makkelijk door te brengen met m'n nieuwe F1time-hobby:
Adam-bashen! >:)

Hij en z'n vriendin hebben weer gerageerd, dus kon het niet laten...
*ding dong*
"Call to Adam to send his girlfriend back to the kitchen and off the C3G9 forum!"
*ding dong*

This call is made because otherwise we'd react on something she post, and that would make you angry. Because we'd say something to your mrs and you'd be mad (like you said earlier on this forum)
When she's posting here, we can react, just so you know...

And by the way... I'm just here pissing you off because you think you're better. Even when 5 or 6 other (quite succesfull manager, 3 of them C1 next season and all racing higher then you...) are telling you it won't work, you're still shouting we're wrong. That's no way to make friend...
So you made your own stay on this forum more and more difficult... Because I won't shout, until shouten at me...

(and I don't think I'm succesfull... I'm relegating from C2 to C3, not that good huh... I just had to recover this season from a negative bankroll, so I do have a idea what you up to...)
Ik kan niet wachten op z'n reactie... Hij gaat nml toch wel weer happen :P
...En dan pak ik hem weer een tandje harder aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

:$ :$ :$

/me Jopster schaamt zich heel heel diep

Durf het eigenlijk niet te vertellen, zo erg is het... Doe het toch maar zodat iedereen mij hier uit kan lachen. Ik heb het tenslotte verdiend.

ik rij al 2 seizoenen met 5 sponsors i.p.v. 6 :X

/me Jopster sluipt via een achterweg de deur uit...

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Heeft iemand overigens een idee hoe die manager ratings berekend worden? Ik snap daar echt weinig van. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
GaMbiNo schreef op donderdag 12 juni 2008 @ 11:24:
Heeft iemand overigens een idee hoe die manager ratings berekend worden? Ik snap daar echt weinig van. :?
Een vast aantal punten per race, per klasse en 1 punt voor elk punt dat je scoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Die manager rating klopt van geen kant, Tim die net naar C1 is gepromoveerd, staat op plekkie 105, terwijl ik achter hem ben geeindigd maar om een of andere vage reden wel 67e sta.

Ik zie zelfs Adam Burgess boven ons beide op 64 staan, schijnbaar wordt de omvang van je ego in de score meegenomen. :+

Een meer realistische rating wordt door Mikhail Mikhailov hier bijgehouden, van mij mag Tadas deze methodiek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Of ik nou 13e of 26e sta... ik sta in ieder geval bij de beste 30 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Dauthi schreef op woensdag 11 juni 2008 @ 10:24:
*O* Yay C1 *O*

Totaal niet verwacht dat dit mogelijk zou zijn.

ipv van 1 eerste tweaker in C1 hebben we er 3 :D

Lookin for a teammate
Nog steeds op zoek naar een teammate? Ik houd me aanbevolen in ieder geval :).

wbt die managerratings.. ik heb er eigenlijk nooit op gelet. Enige manier om jezelf ten opzichte van een andere manager te vergelijken is met hem in dezelfde groep te zitten en hem te verslaan imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06 11:53
Zal ik ook maar even vinken dan:

Mijn doelstelling maar iets netter weer gegeven:
*constant mee doen voor de punten. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
*financiele en personele basis leggen om volgend jaar voor het kampioenschap te kunnen gaan. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png Kon nu al voor kampioenschap gaan
*heel veel leren nog en start maken met het verzamelen van gegevens om volgend jaar bij de races sneller op snelheid te zijn. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png

Ben 2de geworden in kampioenschap, heb te veel punten laten liggen door domme fouten en had zeker kampioen kunnen worden.
Wel Cup gewonnen, maar C3 wordt het dus volgend jaar.
Ik ben benieuwd.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
LOL @ the adam burgess thread _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die thread vind ik net zo belachelijk als met Ford willen promoveren. Edi zakt wel laag vind ik. Laat die Adam toch, gewoon negeren en van een afstandje toekijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenit
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 15:23
Mijn doelstelling voor seizoen 31 was simpel:

- Eerste zege ooit binnenhalen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
- Promoveren naar C2 Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png

Uiteindelijk zijn het 3 zeges geworden en P3 in het kampioenschap waardoor promotie naar C2 (weer) een feit is.

Doelstelling voor het volgende seizoen is weer simpel:

- Niet degraderen
- Niet failliet gaan

Banksaldo ligt na alle bonussen ed waarschijnlijk rond de 30 miljoen, was aan het begin van dit seizoen nog zo'n 60 miljoen ... dus dat is nog beste een uitdaging :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 07:42

Whuzz

Dodgeball!

Ik hoorde hier mensen over belasting praten? wasda? Moet ik aan het begin van een seizoen belasting betalen over mijn banksaldo ofzo?

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Whuzz schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 07:20:
Ik hoorde hier mensen over belasting praten? wasda? Moet ik aan het begin van een seizoen belasting betalen over mijn banksaldo ofzo?
Aan het begin van (of eind van) het seizoen moet je inderdaad belasting betalen. Het gaat als volgt in zijn werk:
<20M geen belasting,
10% belasting op 20-40M,
20% belasting op 40-60M,
30% belasting op 60-80M,
40% belasting op 80-100M,
50% belasting op alles boven 100M.
Over je bonussen (kampioenschap/cup/team) betaal je geen belasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je betaalt per categorie over hoeveel je binnen die 20M hebt.
Dus als je 30M hebt betaal je alleen 10% van 10M.
Als je 50M hebt betaal je 10% van 20M + 20% van 10M
Als je 150M hebt betaal je 10% van 20M + 20% van 20M + 30% van 20M + 40% van 20M + 50% van 50M. En dat gebeurt idd voordat je bonussen erbij gedaan worden.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 258922 op 13-06-2008 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Hmmm, dacht Tadas wel ok bezig was de laatste tijd qua communicatie, maar nu al 3 dgn stil...
Zou toch wel iets willen horen van Bubbelfiets over hoe lang de break gaat duren... (dit is iig geen goed voorteken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, ik heb niet zo veel gemerkt van betere communicatie. Hij heeft halverwege het seizoen wat bugs gefixed en verder is ie bezig geweest met de EK-poule. :/
Iemand hier trouwens die de EK-poule op Hyves doet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Anoniem: 258922 schreef op vrijdag 13 juni 2008 @ 10:48:
Hmmm, ik heb niet zo veel gemerkt van betere communicatie. Hij heeft halverwege het seizoen wat bugs gefixed en verder is ie bezig geweest met de EK-poule. :/
Iemand hier trouwens die de EK-poule op Hyves doet? :P
Da's waar, dit seizoen is idd niet optimaal, maar had het seizoen daarvoor wel het idee dat het redelijk ging (voor Tadas' begrippen goed)

Enne, ik speel ook mee met de EK-poule... :P 56 of 58 pnt geloof ik
Heb net maar ff een GoT-poule gestart:
login: GoT pass: Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
- klassering: plaats 5 tot 8. Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
7e geworden
- cup: 1/4 finale Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
1/4 final
- team championship: top 3 Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
4e geworden, samen met Rippie
- financieel minstens quitte spelen (exclusief bonussen) Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/no.png
Van 39 naar 31 miljoen gezakt
- iedere race testen en doorontwikkelen Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png
da's wel gelukt

Ik heb een 23 jarige rijder vastgelegd voor 3 seizoenen (nu nog 2 dus), ik hoop dat hij niet te veel skills verliest bij de seizoenswissel.
Dan zie ik mijn derde seizoen wel zitten. Mijn enige zorg voor volgend seizoen is dan mijn balans

[ Voor 3% gewijzigd door kieknwatwort op 13-06-2008 13:10 ]

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
Had dit seizoen op veel meer en beter gerekend. Heb niet veel van mijn doelstellingen kunnen inhuldigen. Was gemiste kans naar mijn mening. Wagen is nogthans goed doorontwikkeld maar zag al na 1-2 races dat ik tekort kwam ookal had ik average DRP van 94%. In C3 zou dit zeker moeten volstaan, rekening houdend dat er een race tussen zit van 85% (Signapore).

Daarom me ook verder toegelegd op de ontwikkeling van mijn wagen. Ik kom van:
S30: Parts: 285,65 kg - Eff. 63.1 - Costs: 2 852 831
S31: Parts: 291,33 kg - Eff. 66.6 - Costs: 2 891 482

Sponsorpakket is ook ligt verbeterd maar is nog vere van optimaal:
S30: 2,114,225 - 1,586,724 - 175,645
S31: 2,680,142 - 2,529,212 - 161,516

Het race gedeelte moet dus nog fors opgetrokken worden, naar toch nog circa 3,6 milj. per race. Maar ben bezig om mijn tactic van marketing beetje aan te passen. Kijken of het werkt.

Door het vele testen loopt mijn balans dan ook een beetje achter maar zijn wel veel parts goed doorontwikkeld (aerotest).

Ik post in de loop van volgende week wat meer realistisere doelstellingen voor S32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net "even" uitgepluisd hoe de reset omgaat met het gewicht van de onderdelen, aan de hand van de reset van vorig seizoen. Blijkt dat het percentage gewicht wat erbij of eraf gaat lineair in verband staat met het percentage gewicht t.o.v. het startgewicht. (Richtingscoëfficient van +/- x% verandering per % van het startgewicht).
95% startgewicht->x% erbij
90%->x% erbij
120%->x% eraf
Enzovoorts...
Benieuwd naar x? :P
Het is een handigheidje, kun je plannen naar de reset, net als dat je weet dat efficiency met 20% boven 40 afneemt. :)
Ik heb een spelmechanisme ontrafeld, lol! Mijn 1e! :')
Kosten zal wel iets soortgelijks zijn (sterker: is exact hetzelfde). Space boeit me niet.

Extra edit: ehmm, blijkt nu allemaal gewoon 20% van wat je van de beginwaarden af bent te zijn, op dezelfde manier als bij efficiency. Alleen kunnen kosten/ruimte/gewicht onder de beginwaarde komen maar verder is het hetzelfde.
Bah, dat haalt het toch weer helemaal naar beneden. :P

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 258922 op 14-06-2008 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Totaan de edit snapte ik er niks van, want ik dacht/wist inderdaad dat het een standaard was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe sorry. :P
Nou ja, nu heb ik er tenminste een tabelletje voor in excel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nog even mijn overzicht van de doelstellingen.

Doelstellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png - Eerste race op pole
Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png - Eerste race podium finish (gewonnen)
Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png - Promoveren (P2 in kampioenschap)
Afbeeldingslocatie: http://www.f1time.com/images/icons/yes.png - Team kampioen

Ik heb een goed seizoen achter de rug. Had een vrij matige rijder. Begin van het seizoen was deze in de driver stats op de twaalfde plaats. Nadat een aantal een nieuwe rijder hadden gekregen ben ik zelfs gezakt naar de vijftiende plaats.

Het seizoen begon met overmacht. Een overwinning met 10seconde naar nummer 2 en 40 seconde naar nummer 3. Hele race onbedreigd aan de leiding gelegen. Race 2 van het seizoen kan ik nog steeds niet plaatsten. Ik was nergens te vinden, ik startte van plaats 17 en ben uiteindelijk 12de gefinisht. Overigens is dat mijn enige race dat ik niet in de punten ben gefinisht.

Bauer, die kampioen is geworden met 13 punten voorsprong was me gewoon te snel af. Hij komt uit C1, heeft de beste rijder van het veld (in het begin van het seizoen zo'n 75 DRP punten meer). Gedurende het seizoen heeft hij ook geen fouten gemaakt. Een enkele keer heb ik toch van hem kunnen winnen wat me veel voldoening gaf :P

Nog even wat statistieken:
7 pole positions
5 overwinningen
12 podium finishes
16 punten finishes
gemiddeld DRP 97,65%

Grappig patroon dat ik heb in mijn statistieken is dat ik nu in mijn 5 seizoenen F1Time 3 keer 115 punten heb gescoord.

Ik ben benieuwd wat mijn derde jaar in C2 gaat brengen. Ik sta er nu beter voor dan mijn eerste twee jaar in C2. Ik heb goede staff weten vast te leggen, mijn auto is goed ontwikkeld nu en mijn rijder zal denk ik wel genoeg moeten zijn om puntjes te kunnen pakken.

Mijn doelstelling voor S32 zal dan ook zijn:
- Weer zelfde teammaat als afgelopen seizoen (Zenit ;) )
- Meer dan 10 punten scoren
- In C2 blijven om het jaar erop voor podia te kunnen vechten
Misschien dat deze doelstellingen nog wijzigen na de reset.

Is het trouwens niet mogelijk om je rijder contract met 3 jaar te verlegen?

iRacing Profiel | Mijn SimRig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Antwoord op je laatste vraag: enkel 1 seizoen is mogelijk, zodat je de volgende keer weer 500k meer kan neertellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia

Doelstellingen - Season 32:
  • Kampioenschap: Top 3
  • Teamkampioenschap: P3
  • Cup kampioenschap: Semi-finale
  • Overwinningen: 3
  • Podias: 5
  • Iedere race minimaal P8
  • Snelste ronden in Q: 3
  • Snelste ronden in R: 2
  • Auto doorontwikkelen: Parts: 291,33 kg Afbeeldingslocatie: http://img175.imageshack.us/img175/5476/negry0.jpg - Eff. 66.6 Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/2544/posrt6.jpg - Costs: 2 891 482 Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/4224/breakevenwq5.jpg
  • Sponsorpakket verbeteren: 2,680,142 Afbeeldingslocatie: http://img176.imageshack.us/img176/2544/posrt6.jpg - 2,529,212 Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/4224/breakevenwq5.jpg - 161,516 Afbeeldingslocatie: http://img119.imageshack.us/img119/4224/breakevenwq5.jpg
  • Balans terug naar 60M krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 07:42

Whuzz

Dodgeball!

Ik ben bang dat het nog wel tot na Euro2008 gaat duren voor we weer mogen racen :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Whuzz schreef op maandag 16 juni 2008 @ 14:02:
Ik ben bang dat het nog wel tot na Euro2008 gaat duren voor we weer mogen racen :(
Die kans is sowieso groot. De aankondiging van de reset is meestal 3 dagen voor de reset zelf, waarna er nog eens 6 tot 9 dagen suppliers gekozen kunnen worden, teamgenootjes gevonden moeten worden en de voorbereidingen plaatsvinden tot race 1. Dan kom je inderdaad zo rond 27 juni - 1 juli uit. Later kan helaas ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Doelstellingen S31:
  • Sempy bijhouden
  • Elke race mee kunnen strijden om podia
  • Eerste overwinning in C2
  • Eens gluren bij de promotieplekken.
Alle doelstellingen gehaald en zelfs meer dan dat. Ik ben het meest tevreden over dit seizoen, maar dat mag ook wel. Als het goed is wordt je als manager ook elk jaar een stukje beter en meer ervaren.

Doelstellingen S32:
  • Punten scoren in C1
  • Niet degraderen
  • Proberen de financiën te herstructuren zodat ik niet teveel verlies lijdt
  • Inventariseren of ik binnen 2 races toch een nieuwe driver moet contracteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Doelen seizoen 32:

1: geld overhouden
2: niet degraderen
3: geen fouten maken

Ik zal nog moeten kijken naar de suppliers. Hopelijk kan ik in de eerste paar races mn punten pakken en weg komen met het niet testen van de motor. Als ik veel ga testen is mn geld heel snel op. Dus ik moet haast voor de Ferrari gaan, of misschien zelfs de BMW. De Mercedes/Renault heeft veel tests nodig. Of ik ga mij helemaal richten op C2, kan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
Je hebt nog ff de tijd om erover na te denken. Tadas heeft sinds de 14e niet meer ingelogd, dus waarschijnlijk is hij ook nog niet echt actief voor de reset. Laat staan dat hij eerst nog ff alle openstaande meldingen in het bug-forum of op de todo-list langsloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Doelstellingen seizoen 32: Team reorganiseren... Kosten rijzen de pan uit, dus er moet iets gebeuren. Eerste races zien of betere prestaties de extra kosten compenseren, anders met het mes erin en driver ditchen (die vangt komend seizoen zo'n 3M per race :X)

Prestaties kan ik niks over zeggen, hangt nml af van m'n reorganisatie. Ik wil in C2 blijven en liefst weer top10 eindigen, maar het belangrijkst is dat het team financieel gezond blijft.

[ Voor 27% gewijzigd door Grrrrrene op 17-06-2008 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grrrrrene schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 11:20:
Prestaties kan ik niks over zeggen, hangt nml af van m'n reorganisatie. Ik wil in C1 blijven en liefst weer top10 eindigen, maar het belangrijkst is dat het team financieel gezond blijft.
Precies mijn situatie. Men zou bijna vergeten dat ik in S30 8e was. :P :P
Was dit seizoen ook enigszins haalbaar. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 18:07

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

Sempy schreef op dinsdag 17 juni 2008 @ 08:39:
Je hebt nog ff de tijd om erover na te denken. Tadas heeft sinds de 14e niet meer ingelogd, dus waarschijnlijk is hij ook nog niet echt actief voor de reset. Laat staan dat hij eerst nog ff alle openstaande meldingen in het bug-forum of op de todo-list langsloopt.
Zal wel na het EK worden pas :O

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-11-2023
Dan heb ik dus mooi een probleem met mijn vakantie :X

iemand zin om een C3 accountje te sitten van 30 juni tot ong 20 juli :>

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Hij leeft nog:
From: Tadas Bubelevičius
Time: 2008-06-18 07:35:33
Season restart will happen next week only, this will give me some more time to work on few things before restart. Expect restart to happen next Tuesday (or Wednesday), with first race of the season on June 30th.
To compensate for this long wait everyone will get 2 free weeks of supporter service when season starts.
Thanks,
Tadas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 16:51
toch nog wel aardig van hem alleen jammer dat ik nog niet weet hoe ik het met vakantie ga regelen, zal wel internet cafe opzoeken worden :D
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.