Het F1Time (Online Formule1 Management) topic #12

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 23.991 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:18

odan

The dark side is within all!

uiteindelijk toch de pole niet gepakt de nr 1 bij ons in de liga kwam toch nog op tijd opdagen om die eer te pakken.

dus als 2e gestart en na een lange race met veel gevechten met mijn teamgenoot als 2e geeindigt met een goede 1.6 liter nog in de tank. dus de fuel berekening was aardig goed deze keer.

Pulse mee voor GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Pff..

#4 Vincent Dinkela (pits: 2), +23.799 sec. (41);
#5 Thomas Radioyes (pits: 2), +36.823 sec. (40);
#6 Justas Zukauskas (pits: 2), +52.620 sec. (40);
#7 Valentinas Jakimenko (pits: 2), +1 laps;
Valentinas Jakimenko and Vincent Dinkela are involved in an accident while trying to pass Vincent Dinkela for possition.

Sorry hoor, maar hoe kan dat OOIT "for position" zijn... Hij ligt meer dan een lap achter.

Maar goed, ik vleugel kwijt, en m'n P4 verloren en op P5 gefinished. Niet echt een fijne race, maar wel 98% DRP! Voor het eerst boven de 97% :)

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 12:31:
[...]
Ben benieuwd wat ze in C1 gaan doen, want dat zijn toch veelal de managers die vanaf de start deze mannen in dienst hebben.

Ik denk dat ik eerst een aantal mechs en pitcrew laat lopen, dan een groot deel van de engineers en dan... Vind het zo zonde om vanaf "0" te moeten beginnen. Mn engineers/mechanics zitten nu namelijk zo tussen de 120 en 170. Pitcrew bijna allemaal 100 (gecapt).
Naar wat voor kosten kijk je dan eigenlijk Reggie?
Ik heb zelf geen last van dure staff, vanwege die fout begin S28 en ook de helft van mn pitcrew paar races terug. Ik betaal nu totaal 860k voor ze. Voor 60/65/40 gemiddelde skill. -O-
Ikzelf zou mn pitcrew 1 voor 1 willen vervangen, misschien vanaf 80 skill ofzo, of vanaf een totaal kosten per soort staff wat ik nog moet bepalen dan. Engineers misschien helemaal weg als ik een goede designer zou krijgen, wat ze zijn niet echt kosten-efficient.
Maar goed, heb ik ook gepost op f1time. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-08 15:08
Verwijderd schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 17:57:
[...]

Naar wat voor kosten kijk je dan eigenlijk Reggie?
Ik heb zelf geen last van dure staff, vanwege die fout begin S28 en ook de helft van mn pitcrew paar races terug. Ik betaal nu totaal 860k voor ze. Voor 60/65/40 gemiddelde skill. -O-
756.565 + 701.236 + 1.187.341 = 2.645.142
Flinke kostenpost inmiddels toch, zeker als daar om de 11 races >30% bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfff.... :/
Meteen bezuinigen die handel. Zal je alleen wat moeten incasseren op je uren en pits. Maar dat kan veel en veel goedkoper, ben je met me eens.
Ik kan er verder toch niet veel over zeggen, bijvoorbeeld hoeveel jij nu bespaart op het bestellen van onderdelen met 2 uurs mechs. Ik red mij wel met 10 uur (245k), die al effectief beginnen te worden overigens, en het bestellen van 5 of 6 onderdelen per race (1.4-1.8M), maar of dat nu goedkoper is in totaal...

[ Voor 139% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2008 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieknwatwort
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-02 10:29
kieknwatwort schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 08:44:
Ik ben even lost... zou er nou ook op woensdag een market moeten zijn?
Dit is wel een poosje zo geweest, maar de guide spreekt alleen over sunday markets.
En gisteren is geen market geweest...
Ik krijg misschien een nieuwe rijder, dus ik weet niet of ik nu met de huidige kan gaan afstellen.
En net toen ik dacht: "dan zal het wel niet", en ik aan mijn practice wilde beginnen. kreeg ik mijn nieuwe rijder.

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen...

Nothing is foolproof for a sufficiently talented fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Ik betaal zelf 340 + 350 + 500 = 1,2M per race aan de staff, je had al VEEL eerder in kunnen zien dat je staff te duur zou worden joh.

Ik doe ongeveer hetzelfde als Casper en heb aan 10 repair uren echt voldoende, hoewel 1 of 2 extra uren wel handig zouden zijn, maar meer dan 12 ga ik echt niet aan houden.

Ik betaal overigens 2M per race aan onderdelen, beetje hoog maar ik kan het hebben, geef de voorkeur aan andere designgebieden. Twee races terug ook een nieuwe monocoque van 1,8M gekocht haha!

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 19:31:
Ik betaal zelf 340 + 350 + 500 = 1,2M per race aan de staff, je had al VEEL eerder in kunnen zien dat je staff te duur zou worden joh.
Staff was tot een halve maand geleden gecapt op 65.535 en daar kon ik me wel in vinden, maar dat was een bug en boem, alles wordt nu weer "gewoon" 30% duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Your access to the forum has been restricted until 2008-05-16 22:17:45. More details in your F1TIME mail.
Gelukt! _/-\o_

In ons groepforum hadden we het over de kwalificatie, en Jon Payton vroeg: "Guess who's heavy".

Ik zei: "Mark Bunby" (vetklep is die gast :P ).

Nu m'n straf uitzitten O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Joss schreef op donderdag 15 mei 2008 @ 21:57:
[...]

Gelukt! _/-\o_

In ons groepforum hadden we het over de kwalificatie, en Jon Payton vroeg: "Guess who's heavy".

Ik zei: "Mark Bunby" (vetklep is die gast :P ).

Nu m'n straf uitzitten O-)
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker voor je Reggie, 1 dagje slechts? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Hehe, ohja... Kwalificatie vergeten. Ging een beetje teleurstellend. Wagen gerepareerd tot +- 85%. Benieuwd wat dat voor gevolgen gaat hebben in de race.

Geen goede laps in de kwalificatie, maar sta er op strategie wel redelijk tussen (3e voorlopig) denk ik. Nu een schietgebedje voor een top 5 klassering in de race :P

@Casper: Tsja, voor "Mark Bunby" zeggen kan je toch niet meer dan een dag geven neem ik aan? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Joss op 15-05-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-08 11:53

Luuk_Luchtloper

Moge de kracht met je zijn...

Hehehe Joss, join the club :D
Had ik vorige week... en ik denk dat er nog wel een keer eentje gaat volgen in de toekomst...
Af en toe de waarheid eens flink vertellen is lekker en de laatste keer heeft mijn scheldkannonade (en ban en extragratis bij) toch geholpen, aangezien die markt van de woensdag uiteindelijk teruggedraaid is...

www.elskamp.org * Mijn Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe
  • Laatst online: 29-08 07:14

andrestouwe

De boer dat is de kerel...

*O* Hoppatee, Racingday!! *O*
Afgelopen race was de strategie toch redelijk goed, van een 6e plek op de grid naar een 2e plek gereden, met teamy strak achter me.
Deze race start ik weer op de 6e plek, Teamy op de 4e. Maar ik durf niet te zeggen dat alles voor ons op een stop meer staat. Van 2 verwacht ik het wel, 1 is een twijfelgeval en m'n directe concurent zeker niet. Dit wordt een lastige race om het podium te halen, zeker met "mister block" strak voor me op de grid :( .Eigenlijk wel jammer van m'n reeks podium finishes(alle races tot nu toe op het podium ) Maar eens kijken wat er overblijft van mijn buffer van 17 punten op de nummer 2....

Good luck to you all!!

[ Voor 7% gewijzigd door andrestouwe op 16-05-2008 07:36 ]

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

andrestouwe schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 07:35:
Afgelopen race was de strategie toch redelijk goed, van een 6e plek op de grid naar een 2e plek gereden, met teamy strak achter me.
Deze race start ik weer op de 6e plek, Teamy op de 4e. Maar ik durf niet te zeggen dat alles voor ons op een stop meer staat. Van 2 verwacht ik het wel, 1 is een twijfelgeval en m'n directe concurent zeker niet. Dit wordt een lastige race om het podium te halen, zeker met "mister block" strak voor me op de grid :( .Eigenlijk wel jammer van m'n reeks podium finishes(alle races tot nu toe op het podium ) Maar eens kijken wat er overblijft van mijn buffer van 17 punten op de nummer 2....

Good luck to you all!!
"Mister Block"... LOL. Ik hoop niet dat hij je al te veel ophoudt... :(

Ribeiro had dus toch een hele slechte eerste Q ronde. Jammer voor mij, want ik moet hem deze race achter me zien te houden vanwege de cup. Zal moeilijk worden, want over het algemeen is hij de snellere van ons twee.

We zullen het zien straks. Ik hoop in ieder geval niet dat "Mister Broken Wings" mij een vleugel afkaapt...

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Laatst online: 16-09 21:49
Gisteren totaal verkeerde strategie gekozen en ook nog vergeten om onderdelen te bestellen :(, het enige positieve was dat mijn directe concurrent uitviel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pfft wat een slecht seizeon ben ik aan bezig.... 10 races nu met pech en ellende van de 10... dus hoop nu maar eens een redelijke race te rijden en in de punten te rijden waar ik toch eigenlijk hoor.

Deze race wordt zeer interessant want is ee nvan die races waar ik denk dat bridgestones wel eens een groot voordeel kunnen hebben omdat die denk ik wel 2 stops op mediums gaan halen waar michelins naar 3 stops of harde bandjes zullen moeten.... we gaan het zien.... met mijn geluk dit seizoen zal het wel weer ploffende bandjes worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Voorlopig P2 en de meesten hebben gereden, helaas op 0,063 seconde de pole niet vast kunnen houden, erg jammer aangezien de laatste Q lap niet optimaal was. Ik hoop dat de manager voor mij met minder blocking rijdt dan de laatste paar races, want dat was drama...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
SanderF1 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:14:
Voorlopig P2 en de meesten hebben gereden, helaas op 0,063 seconde de pole niet vast kunnen houden, erg jammer aangezien de laatste Q lap niet optimaal was. Ik hoop dat de manager voor mij met minder blocking rijdt dan de laatste paar races, want dat was drama...
Iedere groep heeft wel z'n eigen block-gek(ken) he? Bij ons zijn er in de top 10 ook 2 zeer irritant en op de een of andere manier sta ik altijd pal (als in schuin, 1 plaats) achter 1 van die 2 als ik niet de pole heb :/ Nu ook weer, inmiddels afgezakt naar P6 geloof ik, maar ik heb (ondanks de materiele problemen) wel vertrouwen in de race :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Joss schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 11:38:
[...]

Iedere groep heeft wel z'n eigen block-gek(ken) he? Bij ons zijn er in de top 10 ook 2 zeer irritant en op de een of andere manier sta ik altijd pal (als in schuin, 1 plaats) achter 1 van die 2 als ik niet de pole heb :/ Nu ook weer, inmiddels afgezakt naar P6 geloof ik, maar ik heb (ondanks de materiele problemen) wel vertrouwen in de race :P
Het nadeel vind ik dat het altijd de "mindere goden" zijn, een stop meer dan gebruikelijk en volop blocken. Dat hoeft geen probleem te zijn, zolang ze niet tussen jou en een rivaal zitten. Maar heb het al een paar keer meegemaakt dat ik volop geblocked wordt, en de gast achter me ineens mij en de blocker inhaalt... :? En daar zakt me de broek van af zeg maar.... En dan heb ik het nog niet eens over vleugeltje tik....

"De computer is de logische voortzetting van bepaalde mensen: intelligentie zonder moraal." F1time.com: André van der Stouwe - C2-G1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Gaap, ik begin me een beetje te vervelen met dit spel en alle problemen die er om heen draaien. De zwakke economisch structuur en de onbegrijpelijk manier waarop promo/degradatie werkt. Grootste punt van frustratie zijn toch wel de markets en allerlei nieuwe bugs/features die zich iedere race de kop opsteken.
Het begint langzamerhand vermoeiend te worden

Zijn we nu met zijn 3en in de gebanned van het forum clubje ? *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Dauthi schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 13:21:
Zijn we nu met zijn 3en in de gebanned van het forum clubje ? *O*
Huh, heb jij ook een ban aan je broek? Wat heb jij dan gedaan?

Joss mag iig vanaf vanmiddag half 6 ofzo weer op t forum en mijn ban was vorige week 1 dagje... *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dauthi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 21:48
Euh ik was de eerste, check het vorige topic maar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik start vanaf P6. Ik ben niet zo optimistisch want ik denk dat ik een rondje of wat lichter ben dan de rest van de top10. Het zit ook weer belachelijk dicht bij elkaar, de eerste 23 binnen 9 tienden. Zeer benieuwd hoeveel rondjes iedereen gaat doen in de 1e stint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
Godver, out of fuel... En dat terwijl ik volgens mij marginaal ruim stond op de fuel, weet niet in welke positie ik uitgevallen ben, wel dat het in de lap van mn pitstop was... :(

Edit: Volgens mij ben ik uitgevallen vlak NA mn pitstop zonder fuel, en die orders heb ik zeker weten ingevuld :?

Edit2: Bij Fuel bij Race Orders staat dus overal 0...vergeten de hoeveelheid fuel in te vullen dus...en dat terwijl ik op P1 lag en sowieso een podium binnen had... :( :( :( Einde seizoen.

[ Voor 48% gewijzigd door Sanderrr op 16-05-2008 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Kijk aan, m'n podium-streak zet zich voort! :) Ik had gezegd blij te zijn met top 5, dus met een 3e plek ben ik super tevreden. Van de auto was niet veel meer over na de race iig.

Had net als de rest van de top gekozen voor 1 stop en dat pakte allemaal best uit zoals verwacht. Twijfelfde alleen over de duurzaamheid van wets in de warme regen, maar die overstijgen mijn verwachtingen ver, goed om te weten.

Sta met 92 punten nu 32 punten voor op de #2. Dat is niet meer mijn teamgenoot, maar inmiddels heeft Jon Payton dat plekje overgenomen. M'n teamgenoot staat nog wel 13 punten voor op de #4, maar moet wel uitkijken want die heeft de afgelope race gewonnen. Tevens m'n plekje in de halve finale van de cup veilig gesteld dus al met al, ondanks de zorgen, een goed raceweekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
...en weer een motorprobleem :r Brid is wel heel solidair en krijgt ook een motorprobleem :/

Dit vind ik wel wat minder, volgens mij is brid wat vergeten aan te vinken:
30x Blocked by Daniel van Brienen
:o

[ Voor 89% gewijzigd door Grrrrrene op 16-05-2008 19:55 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
SanderF1 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 18:16:
Godver, out of fuel... En dat terwijl ik volgens mij marginaal ruim stond op de fuel, weet niet in welke positie ik uitgevallen ben, wel dat het in de lap van mn pitstop was... :(

Edit: Volgens mij ben ik uitgevallen vlak NA mn pitstop zonder fuel, en die orders heb ik zeker weten ingevuld :?

Edit2: Bij Fuel bij Race Orders staat dus overal 0...vergeten de hoeveelheid fuel in te vullen dus...en dat terwijl ik op P1 lag en sowieso een podium binnen had... :( :( :( Einde seizoen.
Hier precies hetzelfde, was op weg richting m'n eerste podium in C3 ... lag tweede, 2 sec achter op nummer 1.
Ben schijnbaar vergeten op submit te klilkken (al kan ik dat bijna niet geloven) |:( |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:15
Hey,

Heeft er soms iemand een site of info waar opstaat wat je in het begin allemaal best kan doen?

Of tools enz zijn ook welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Heel simpel:

De openingspost lezen, en vervolgens de guide en rules op F1Time zelf. Er zijn geen voorschriften verder wat je wel en niet moeten doen in het begin, want het is het leukst en het best voor jezelf om het zelf uit te vinden :)

Welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
hey joss merci

de openingspost had ik gisteren al eens doorgenomen.

Blijkt niet van de poes te zijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Had nog eens een vraagje joss.

Als je nu een goeie ( 95% ) DRP hebt gevonden voor een circuit, wil dat dan zeggen dat het één seizoen later in het spel ook weer die waardes hebben?

Of moest je nu een teammate vinden en zo data uitwisselen is dat dan ook hetzelfde?

Geld dit ook voor als je samen aan dezelfde races begint? Heb je dan samen met je teammate dezelfde setupcijfers?

Ow ja en die setup is ook een compromis vinden bv als je bij 2 stukken low downforce nodig hebt, en in het 3e deel meer..?

En dan was er mij nog 1 ding niet geheel duidelijk, doch het in de handleiding niet volledig juist staat uitgelegd nml over hetvolgende:

Als je op een circuit klikt zie je in een kadertje staan:

Scherp. Dynam.
1 90 15
2 151 6
3 157 86

Bij de FAQ staat: In de beschrijving van het circuit vond ik 3 nummer per sectie, bijvoorbeeld 115/36/43. Wat houden die in?
A: Deze nummers worden de sectie dynamica, sectie bochten scherpte en oppervlakte ruwheid genoemd. De eerste twee zijn van belang bij het bepalen van je optimale vleugelstand, de laatste geeft een indicatie voor de optimale afstelling van de ophanging.

Oppervlakte ruwheid dat staat niet in het kadertje in. Zoals je ziet in 1 en 2 low downforce en in deel 3 high downforce.

Scherp. staat voor sectie scherpe bochten? Dat heeft dan met de ophanging te maken?

hoge getallen = hoge nummers in setup gedeelte? Mag men dat zo interpreteren?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Als je nu een goeie ( 95% ) DRP hebt gevonden voor een circuit, wil dat dan zeggen dat het één seizoen later in het spel ook weer die waardes hebben?
Nee, hij is niet hetzelfde. Jouw coureur evolueert namelijk. Je kan de gevonden waardes het seizoen erna wel als indicatie gebruiken en als je slim nadenk zelfs bijna volledig omrekenen. Dit werkt alleen als je dezelfde coureur behoud!
Of moest je nu een teammate vinden en zo data uitwisselen is dat dan ook hetzelfde? Geld dit ook voor als je samen aan dezelfde races begint? Heb je dan samen met je teammate dezelfde setupcijfers?
Een teammaat is sowieso handig (voor je economie en kennis van het spel) maar zoals in de OP staat valt hiermee geen/amper DRP uit te wisselen. Setup kan wel, maar alleen als indicatie, deze zal ook niet hetzelfde zijn.
Ow ja en die setup is ook een compromis vinden bv als je bij 2 stukken low downforce nodig hebt, en in het 3e deel meer..?
Volgensmij klopt je bewoording niet helemaal, maar het is inderdaad zoeken naar een compromis. Je kan je op 1 sector richten, op 2, op 3, of misschien vind je bij toeval wel een setup die je een extra tiende winst geeft.
[...]Oppervlakte ruwheid dat staat niet in het kadertje in. Zoals je ziet in 1 en 2 low downforce en in deel 3 high downforce.
Klopt, dit is 3 seizoenen geleden uit het spel gehaald. Ik zal de guide aanpassen :)
Scherp. staat voor sectie scherpe bochten? Dat heeft dan met de ophanging te maken?
Deze nummers zijn lastig te gebruiken. Je zult gewoon moeten proberen (dus nummers invoeren en naar een zo klein mogelijke marge werken per sector) waarna je misschien na een volledig seizoen wat inzicht krijgt in, op welke manier deze nummers hun invloed uitoefenen op jouw ideale setup per sector.
hoge getallen = hoge nummers in setup gedeelte? Mag men dat zo interpreteren?
Nee.

Edit: De FAQ is helemaal geupdate, neem hem nog even in zijn geheel door zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

mmm vraagje, ik ben voornamelijk aan het werken aan gewicht, ik ga over een paar races de 600kg voor mn auto doorbreken :)

kan dit? of krijg ik dan balast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
itsgreen schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 22:05:
mmm vraagje, ik ben voornamelijk aan het werken aan gewicht, ik ga over een paar races de 600kg voor mn auto doorbreken :)

kan dit? of krijg ik dan balast?
Je kan onder de 600, maar dan krijg je inderdaad ballast tot aan 600kg. Als je echter bijv. een zwaardere engine kiest volgend seizoen, dan kan het zijn dat je weer boven de 600kg zit, dus het is niet per definitie nutteloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Haha, lach me rot hier. Had voor het laatst op Brazilië geraced, de race na "de bug" (seizoen 28, ideale setup die te zien was, waarna alle circuitdata werden aangepast) en daar moet ik nu weer.

Ik had toen dezelfde coureur als nu, dus heb de DRP maar omgerend in de hoop iets van 90% te krijgen... Wat krijg ik in rondje 1?
DQP xx-xx-xxx-xx-xx is 100% of optimal distribution (hmm, zie nu pas dat daar nog DQP staat + extra gratis DRP tipje voor Brazilië).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heh, al mijn drp's zien er zo uit.
Ik doel natuurlijk niet op de 100%. :P
Ja Reggie je ziet het, omrekenen werkt prima als je dezelfde coureur hebt. Succes in de race, het is weer regen bij ons waar ik niks aan heb dus ik spaar een race op onderdelen. Auto slechts 30% condition. :P
Daarna alles droog dus op Bahrein maar weer kijken hoe de snelheid is. Misschien nog motor upgraden maar dat kan ik ook laten zitten. Ik heb de laatste 2 races al aero getest. Misschien zelfs alleen aero testen en als ik dan moet degraderen moet dat maar. Kan ik mooi eens proberen om wat winst te maken zoals zo vaak gedaan wordt na degradatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Grrrrrene schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:51:
...en weer een motorprobleem :r Brid is wel heel solidair en krijgt ook een motorprobleem :/

Dit vind ik wel wat minder, volgens mij is brid wat vergeten aan te vinken:

[...]
:o
lekker he :p
Zal er deze race even opletten, maar ik vermoed dat ik deze race weer on peace ben, na 2 races een bedroevende dqp nu eindelijk weer 1 van 97%.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Pas je sig. eens aan! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
In al die seizoenen nog nooit een 100 % Drp gehaald :(. Wat is de truc jongens? ;).

M'n gemiddelde DRP is dit seizoen wel het hoogste van al m'n seizoenen, zit op 98,2 % voor dit jaar. Dat komt volgens mij ook doordat die omrekening van DQP -> DRP is afgeschaft. Toen had ik nog wel eens een verkeerde afronding waardoor een 96-98 DQP een 96 DRP werd. In het nieuwe systeem lijkt het erop dat je in zo'n geval altijd de hoogste waarde als DRP krijgt. Of hebben andere mensen dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Requiem19 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 16:21:
In het nieuwe systeem lijkt het erop dat je in zo'n geval altijd de hoogste waarde als DRP krijgt. Of hebben andere mensen dat niet?
Na het lezen van de eerste twee zinnen, wilde ik exact dit gaan zeggen :P Helaas was je me voor. Inderdaad, de afwijking (random) in DRP% is dus alleen naar beneden. Nooit geweten, tot dit seizoen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
Mmz ik snap eingelijk nog niet goed hoe je dat repait/rebuild ding gebruikt.

na 1 race ben ik 5e geworden, maar nu zijn er meer dan 5 onderdelen < 60%, en ik heb ze allemaal met 1 uur later fixen door engineers. Mijn remmen waren 25, en omdat ik tijdens de practice al had gezien dat ze rap weg zijn heb ik er al nieuwe laten maken, na vandaag zijn dat al 5 onderdelen.

Ik weet dus nu al dat ik volgende race uit ga vallen ... tof?

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Je moet eigenlijk wel minstens 4 nieuwe onderdelen per race laten fabriceren... Dan wel een beetje logisch kijken welke onderdelen bijna elke race aan vervanging toe zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Astratuner schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:16:
Mmz ik snap eingelijk nog niet goed hoe je dat repait/rebuild ding gebruikt.

na 1 race ben ik 5e geworden, maar nu zijn er meer dan 5 onderdelen < 60%, en ik heb ze allemaal met 1 uur later fixen door engineers. Mijn remmen waren 25, en omdat ik tijdens de practice al had gezien dat ze rap weg zijn heb ik er al nieuwe laten maken, na vandaag zijn dat al 5 onderdelen.

Ik weet dus nu al dat ik volgende race uit ga vallen ... tof?

Wat doe ik verkeerd?
Je vergeet nieuwe onderdelen te bestellen?

Repareren met 1 uur schiet niet op, dan krijg je iets van 3-5% erbij. Dat kan je met onderdelen van 70% doen, dan gooi je daar 3 of 4 uurtjes op, maar je kan niet alles repareren, en je zult veel moeten vervangen (voornamelijk Front Wing, Rear Wing, Suspenion en Hydraulics).

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 13:13
Ik ben ook maar weer eens begonnen met F1time, ik ben ooit gestopt toen ik ergens halverwege mijn 2e seizoen was, en ik wil er nog eens een doorstart aan geven. Nu ben ik alleen ergens midden in een seizoen terecht gekomen, hoeveelste moet je ook al weer worden om te promoveren? want met mijn ervaring wil ik daar toch wel eigenlijk voor gaan. mits het qua punten nog mogelijk is natuurlijk, en zijn er nog grote veranderingen doorgevoerd? voor zover ik dat uit de OP kan opmaken niet namelijk...

nog een vraagje, vanaf welk punt (mm regen) is het verstandiger om full wets boven intermediates te verkiezen?

[ Voor 28% gewijzigd door Game Error op 19-05-2008 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
(voornamelijk Front Wing, Rear Wing, Suspenion en Hydraulics en mijn remmen die hadden het hardst afgezien idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op maandag 19 mei 2008 @ 21:04:
Ik ben ook maar weer eens begonnen met F1time, ik ben ooit gestopt toen ik ergens halverwege mijn 2e seizoen was, en ik wil er nog eens een doorstart aan geven. Nu ben ik alleen ergens midden in een seizoen terecht gekomen, hoeveelste moet je ook al weer worden om te promoveren? want met mijn ervaring wil ik daar toch wel eigenlijk voor gaan. mits het qua punten nog mogelijk is natuurlijk, en zijn er nog grote veranderingen doorgevoerd? voor zover ik dat uit de OP kan opmaken niet namelijk...

nog een vraagje, vanaf welk punt (mm regen) is het verstandiger om full wets boven intermediates te verkiezen?
Vanuit C4 is het niet te zeggen, omdat daar ook mensen promoveren om gaten in C3 op te vullen. Top 3 is sowieso promotie, 4e waarschijnlijk ook en 5e wellicht ook nog wel. Echt grote verandering op gameplay gebied zijn er niet, behalve dat DQP helemaal weg is en alles nu DRP heet (om het extra lastig te maken: de huidige DRP is eigenlijk de oude DQP :P ).

Wat betreft de regenbanden... Dat mogen/gaan we je niet verklappen ;) Welkom terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Joss schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:16:
[...]

Vanuit C4 is het niet te zeggen, omdat daar ook mensen promoveren om gaten in C3 op te vullen. Top 3 is sowieso promotie, 4e waarschijnlijk ook en 5e wellicht ook nog wel. Echt grote verandering op gameplay gebied zijn er niet, behalve dat DQP helemaal weg is en alles nu DRP heet (om het extra lastig te maken: de huidige DRP is eigenlijk de oude DQP :P ).

Wat betreft de regenbanden... Dat mogen/gaan we je niet verklappen ;) Welkom terug!
ooit is het mij anders wel verteld, ik ben het echter vergeten :P, en verder heb ik per ongeluk met mn domme harses het contract van mn standaardcoureur met een seizoen verlengd, hier kan ik zeker niks meer aan doen?....ik gok maar op full wets bij 6mm regen, want het is wel errug veel :P

in onze competitie zijn sowieso maar 5 of 6 actieve mensen, dus in de top 5 komen moet hoop ik een koud kunstje met een beetje ervaring, dat DRP systeem had ik ook snel weer door (87% is best netjes geloof ik :P). ik heb namelijk geen zin om nog een heel seizoen in een niet actieve competitie te rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Game Error op 19-05-2008 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Joss schreef op maandag 19 mei 2008 @ 13:11:
[...]

Pas je sig. eens aan! :+
Done

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
met een beetje googlen heb ik het gevonden, ik moet bij 6 a 7 mm toch voor intermediates gaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie ben je eigenlijk Game Error? Ik ben pas op Tweakers dus ik heb sowieso geen idee. Misschien dat je sig. iets met je naam te maken heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:28:
met een beetje googlen heb ik het gevonden, ik moet bij 6 a 7 mm toch voor intermediates gaan :P
Let wel dat er hier vaker gegevens zijn verspreid, maar dat sinds begin vorig seizoen die waardes iets zijn aangepast. Niet dat je nu je keus weer moet gaan aanpassen ;) , maar dat je het ff weet.

Mn Q was weer kl*te net, alleen m'n eerste lap was positief commentaar, 2e lap was de snelste ;(
Verwijderd schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:42:
Wie ben je eigenlijk Game Error? Ik ben pas op Tweakers dus ik heb sowieso geen idee. Misschien dat je sig. iets met je naam te maken heeft? :P
Stef Flierman, C4G10

[ Voor 21% gewijzigd door Joss op 19-05-2008 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

na een paar races te hebben geoefend, meld ik mij ook even.
Arno Natter in C4G14

En ik heb gelijk een vraag:
Verbeter je bij het testen van aerodynamica enkel de effectiviteit van voor-achtervleugel/aerodynamica of ook de overige onderdelen zoals gewicht, ruimte en de kosten?
Game Error schreef op maandag 19 mei 2008 @ 22:28:
en wets gebruik je bij weinig regen?

[ Voor 30% gewijzigd door arnax op 19-05-2008 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
arnax schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:22:
Verbeter je bij het testen van aerodynamica enkel de effectiviteit van voor-achtervleugel/aerodynamica of ook de overige onderdelen zoals gewicht, ruimte en de kosten?
Je verbeterd enkel de efficientie van je onderdelen. Indien je de andere aspecten wil upgraden zal je er uren aan moeten spenderen.

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnax
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

nvidia schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:29:
[...]

Je verbeterd enkel de efficientie van je onderdelen. Indien je de andere aspecten wil upgraden zal je er uren aan moeten spenderen.
ok, dat is duidelijk. Weet je misschien hoe groot die verbetering ongeveer zal zijn? Aangezien het iedere keer 1.7 mln. kost....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
Arno Natter in C4G14

[...]

en wets gebruik je bij weinig regen?
voor wets heb je nog meer regen nodig natuurlijk...:P
anyway, ik heb me als 2e gekwalificeerd, ik zie wel wat ik ervan ga bakken, in de vrije trainingen was ik verreweg het snelste, maar nu ben ik redelijk zwaar 8)

hoe heb je mijn naam trouwens weten te achterhalen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnax schreef op maandag 19 mei 2008 @ 23:48:
[...]

ok, dat is duidelijk. Weet je misschien hoe groot die verbetering ongeveer zal zijn? Aangezien het iedere keer 1.7 mln. kost....
Moeilijk te zeggen, beginonderdelen beginnen op 30 of 40 efficiency? Ik denk dat een aero test je toch zeker wel 4 punten kan geven als je het nog zo laag hebt. Het wordt steeds minder als ze beter worden. Dat is met alles zo trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

-----later meer, teringdruk-------

Edit: het is later... :)
Zo, nog steeds druk, maar een gaatje gevonden ;) Zoals al vermeld door Teamy hieronder deze keer rondjes rijden in Monaco. Het ziet er goed uit, tot nu toe 1 en 2 met een gaatje naar de nummer 3. Het is wel een afwijkende strategie qua bandjes, maar mocht het mislukken dan levert het in elk geval goeie data op. (en die heb ik niet veel want ik plof eigenlijk nooit bandjes :P )

Afgelopen race was trouwens een meevaller, toch nog van een 7e naar een 3e plek weten te rijden. Ik weet nu dat ik met testen een fout heb gemaakt, dus ik zal nog even met de zelfde motor door moeten rijden. Vandaar dat het dus alsmaar moeilijker wordt om naar het podium te komen. Het zal zoals het er nu uitziet tot race 13 gaan duren voor ik mijn motor upgrade, tenzij ik echt in de problemen begin te komen.

Good luck to you all!!

[ Voor 87% gewijzigd door andrestouwe op 20-05-2008 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _avalanche_
  • Laatst online: 16-09 21:49
Nou leuk ik kwalificeer me als 2e, kan 3 rondjes genieten, gaat de driver wide, huppalakee halen er 3 mensen me in. 5e waar ik natuurlijk nooit meer langs kom... uiteindelijk nog 4e geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Game Error schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 01:41:
[...]
hoe heb je mijn naam trouwens weten te achterhalen? :P
Topic #1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Komende race is op Monaco. Uiteindelijk een wat magere DQP neergezet van 92%.Vanochtend vroeg stond ik nog op pole net voor mijn teamy. Ik kan hier op werk helaas niets zien, maar de top had zich in ieder geval al gekwalificeerd. Ben benieuwd op wat voor strategie de rest staat, want teamy en ik staan toch wel aardig wat voor op de directe concurrenten. Ik hoop maar dat het komt doordat onze rijders het circuit en de banden zo fijn vinden... :)

We zullen het zien. Het is in ieder geval fijn op dit circuit vooraan te starten. :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
On-ge-loo-fe-lijk!

Hele nette P en W gereden, 98-99% DRP en een goede setup, strategie voor de race bepaald op een 3 stop soft, vergeet ik voor de Q de banden om te zetten van medium naar soft, hele race in de prullenbak... Net nu ik een engine upgrade heb gedaan en 2 tot 3 races extra goed zou moeten presteren maak ik dit soort beginnersfouten...

Op naar volgend seizoen, bah bah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game Error
ik was er vroeg bij dan :P
en ik h eb me als 4e gekwaliviceerd tot nu toe op de hungaroring, waar inhalen onmogelijk is...

[ Voor 24% gewijzigd door Game Error op 20-05-2008 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:40

GaMbiNo

1337

Pfft, altijd lastig zo'n nieuwe baan. Ik heb mijn DRP op Yas Island gewoon niet hoger dan 83% kunnen krijgen. :'(

[ Voor 3% gewijzigd door GaMbiNo op 20-05-2008 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:48
GaMbiNo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:57:
Pfft, altijd lastig zo'n nieuwe baan. Ik heb mijn DRP op Yas Island gewoon niet hoger dan 83% kunnen krijgen. :'(
Voor mij zijn het allemaal nieuwe banen. Toch nog een redelijke 89% gekregen.

Vorige race mijn eerste podium, weliswaar een 3e plaats. Maar de nummer 1 en 2 zijn/waren toch wel een aardig brokkie sneller dan ik. (1ste was mijn teammate).

Zit trouwens in C4G27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik heb de DRP met mijn nieuwe rijder goed te pakken wat me meestal de 2de plek bezorgt.
Denk dat ik er voor de komende race weer goed voor zou staan, als ik met mijn stomme kop niet vergeten was te repareren voor de Q. Stom stom stom, had niet veel tijd en wilde even snel alles doen en had een redelijke DRP gevonden 94%. :( Nou ja ik ga van het ergste uit dan kan ik het alleen maar meevallen.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik meld me hier ook maar weer eens...
Ben eindelijk weer eens een paar dagen vrij, ik kan geen melkrobot meer zien, en geen (dialect)duits meer horen |:(

Komende race de pole te pakken, voor Adam, das alleen maar goed. Nu maar hopen dat de nummer 4 in het kampioenschap hem nog inhaald, dan kan Adam er nog lekker ff een seizoen C3 er achteraan plakken.
GaMbiNo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:57:
Hmm, dan mag ik niet klagen denk ik, ik heb er genoeg problemen mee gehad, maar heb er in de Q nog 97% van kunnen maken. Als jij of James Adam nou even de top 3 uit werken, misschien blaast ie dan wat minder hard van zich af.. :P

en nu ga ik eerst is ff een paar uur pitten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Verwijderd schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 13:14:

[...]

Hmm, dan mag ik niet klagen denk ik, ik heb er genoeg problemen mee gehad, maar heb er in de Q nog 97% van kunnen maken. Als jij of James Adam nou even de top 3 uit werken, misschien blaast ie dan wat minder hard van zich af.. :P

en nu ga ik eerst is ff een paar uur pitten :z
Dat is voor mij ook al een doel op zich aan het worden; voor Adam eindigen. :D
Maar of dat lukt weet ik nog niet, ik ben er na de winst van afgelopen race een stuk dichterbij gekomen maar de lage DRP van nu zal me niet echt helpen. Tenzij Adam uitvalt natuurlijk, laten we het hopen. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Vind ik een goed plan heren, voor die blaaskaak Adam eindigen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 16:28:
Vind ik een goed plan heren, voor die blaaskaak Adam eindigen d:)b
De planning dit seizoen was top 5, maar ik krijg verrekte haast om te verkassen naar c2 (mits Adam niet promoveert tenminste) :P
Dat geblaas over zijn ex c2 zijn, nou nou nou, 20e met 0 punten.... Dat zou ik ook nog moeten kunnen halen, 0 punten _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid

brid

Zo net een lekkere race achter de rug, p3 gestart en p2 gefinished.
Helaas dauthi niet van de overwinning kunnen houden, maar toch een goed resultaat na 2 keer een nul te hebben gescoord.

Het was jammer dat blue z'n banden wear hadden anders hadden we netjes een nederlands podium gehad. En helaas had rene voor de 3de keer op rij een stotterde motor, hoop dat dit de laatste keer was.

[ Voor 14% gewijzigd door brid op 20-05-2008 18:25 ]

DIY NAS, Hoofd PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Zo, spannende race! :D

P6 gestart geloof ik, op een riskante 1 stop strategie (al was de 2 stop net zo riskant). Heb de eerste 5 rondjes gezien en me zitten verbijten omdat ik werd opgehouden. Toen ik terug kwam lag ik 4e ofzo. Anyway, er werden nogal wat strategiën en bandekeuzes toegepast, dus ik volgde het helemaal niet meer wie wat deed op dat moment.

Pas 23 rondjes voor het einde kreeg het vorm: ik kreeg de 1e plek van iemand die ging pitten. Een ander zat echter vlak achter me (2s) met 0.2s per rondje sneller. Hij kwam snel dichterbij toen ik door verkeer heen moest (het lijkt net echt af en toe), maar heb hem af kunnen houden. Toen begon mijn wear, maar bij hem ook! :P Is mijn redding geweest, want hij had ook nog eens een boost waar ik die ook had :D

Mn teamgenootje had minder geluk... Hij neemt wel de 2e plek weer over in de stand, maar verliest 1 punt op de nu-nog-nummer4. Dat kwam doordat hij een rondje te vroeg naar binnen ging bij z'n eerste stint, waardoor hij nu net teveel wear had in zn 2e stint. Maar al met al, 1e en 4e, not a bad day for BCRacing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Klotemotor van mij. Ik heb niet een heel betrouwbare motor, maar dit slaat echt alles. Drie keer op rij uitvallen, waarvan een keer vanaf een leidende positie :r

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Wat een prutser die Adam Burgess. :D
Z'n banden zijn net geploft. Hij maakt echt zoveel fouten dit seizoen. En dat alles ondanks zijn "C2 ervaring". :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleepie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 16:19
*O* Mijn eerste podium in C3 *O*

Spannende race wel, leek even alsof ik vast kwam te zitten achter iemand (wat m'n teamgenootje helaas wel overkwam), maar gelukkig kwam ik er in 2 rondjes toch voorbij.
P4 op dat moment en ik liep heel langzaam in op P3 (0.1-0.2 sec/rondje). Uiteindelijk met m'n laatste boost er voorbij geblazen en P3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Arno Natter in C4G14
Heb je toevallig een broer ofzo die ook F1Time speelt? Ik heb een Stefan Natter uit NL in mijn groep (C4G37)

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
  • Laatst online: 20:25
Na toevallig in dit topic terecht te zijn gekomen, ben ik ook maar begonnen aan een F1 carriere!

Snap er nog niet zoveel van, maar dankzij alle informatie van Joss ( _/-\o_ ) en een beetje door dit topic heen lezen, wil het hopelijk wel lukken.

Naam is Tom Leene en zit dacht ik in C4G27. Bij ritsjert dus. Ben alleen bang dat ik nog niet echt bij hem in de buurt kom te zitten..

Anyway ik kijk alvast uit naar de race van morgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
floffert schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 11:46:
Na toevallig in dit topic terecht te zijn gekomen, ben ik ook maar begonnen aan een F1 carriere!

Snap er nog niet zoveel van, maar dankzij alle informatie van Joss ( _/-\o_ ) en een beetje door dit topic heen lezen, wil het hopelijk wel lukken.

Naam is Tom Leene en zit dacht ik in C4G27. Bij ritsjert dus. Ben alleen bang dat ik nog niet echt bij hem in de buurt kom te zitten..

Anyway ik kijk alvast uit naar de race van morgen!
Toch mooie Q tijd!
Of ben je heel licht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GaMbiNo schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 19:21:
Wat een prutser die Adam Burgess. :D
Z'n banden zijn net geploft. Hij maakt echt zoveel fouten dit seizoen. En dat alles ondanks zijn "C2 ervaring". :z
Mijn god, hij begint me zelfs ingame te mailen... |:(
Hi jos.

well done on another race win. three stop soft was nearly impossible this race. but not quite. prob needed an extra 2% ontop of my 95% DRP to get there. i just cut back half my staff due to funds. im nearly down in the negative atm after that last race. just remember to bring as much money into c2 as possible and remember the experiance and advice both me and David can give you. i should be giving my all in c2 next season. so we'll see who comes out ontop Wink gdluck 4 the next race and keep up the gd work.

Adam
Ik zit nou niet echt op zijn advies te wachten, en David klopt bij mij aan voor bandenadvies.........

ook leuk, Adam op het forum....hij heeft wel humor....
another race down and another race to come. i learnt a few things about my soft tyres last race which will come in handy, i wont be risking from now on this season. i need to secure promotion which im sure i can.
vooral die laatste zin......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Die poll ook echt :') Hij weet dat ie niet van je kan winnen, maar dan zet hij maar een poll op dat je niet op jou kan stemmen en dan hoopt ie zo stemmen voor zichzelf te vergaren :'). Btw. naar mijn mening is een 3-stop soft in dat weer altijd onmogelijk, hoe hoog je DRP ook is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 18:37:
Die poll ook echt :') Hij weet dat ie niet van je kan winnen, maar dan zet hij maar een poll op dat je niet op jou kan stemmen en dan hoopt ie zo stemmen voor zichzelf te vergaren :'). Btw. naar mijn mening is een 3-stop soft in dat weer altijd onmogelijk, hoe hoog je DRP ook is.
ik zal wel weet commentaar krijgen vanwege m'n poll, ik zet de reeks weer door na 1 race afwezigheid/tijdgebrek. Bij de vorige was ik te laat volgens hem, maar dat kan nu de reden niet zijn dacht ik zo....

_O- Wel mooi dat bijna iedereen Arnoud (gambino) stemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo

GaMbiNo

1337

Geinig. Hij heeft het al over 'volgend seizoen in C2'. Zijn voorsprong op mij slinkt en ik ben in de kwalificatie alweer dik 2 seconden sneller. En ik sta niet op softs. :)

Nu wil ik eigenlijk helemaal niet promoveren maar het wordt nu wel bijna een doel opzich om voor hem te eindigen en zo de 3e plek af te pakken. :)

Wie weet moet ik dan toch maar proberen te promoveren. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
ritsjert schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 13:16:
[...]

Toch mooie Q tijd!
Of ben je heel licht?
Valt volgens mij wel mee.. Nu maar hopen dat de bandjes het houden, want dat weer dat we hebben was niet heel erg gunstig toch? 8)7

Had wel moeite met die drp setup. Kreeg hem uitiendelijk volgens mij naar de 90

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
floffert schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 05:08:
[...]

Valt volgens mij wel mee.. Nu maar hopen dat de bandjes het houden, want dat weer dat we hebben was niet heel erg gunstig toch? 8)7

Had wel moeite met die drp setup. Kreeg hem uitiendelijk volgens mij naar de 90
Het is/was behoorlijk warm (40 graden)
Misschien omdat ik het op harde banden ga proberen 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door ritsjert op 22-05-2008 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
ritsjert schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 08:43:
[...]

Het is/was behoorlijk warm (40 graden)
Misschien omdat ik het op harde banden ga proberen 8)7
Misschien ik ook wel.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Oei oei, the battle van F1time in jullie groep wordt hier uitgevochten. Fight!!!!!!!!!!!!

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Gezonde competitie kan geen kwaad, maakt het alleen maar leuker als je tegen Nederlanders kan strijden, toch?! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floffert
haha ja vond het er grappig om opeens van ritsjert te lezen dat hij bij mij in de boel zit.

Maar goed ik maak me geen ilussies.. Heb sinds gisteren mijn team dus ik rij dit seizoen even rustig mee en probeer volgende seizoen wel of ik een podium kan behalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
De conversie van DQP uit seizoen 28 gaat wel heel makkelijk... alweer een 99% uit een 98% van seizoen 28 in 1 rondje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:29
Vraagje over de optie "Let your teammate pass", ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat dit een negatief effect op je drp% zou hebben. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Sempy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:01:
Vraagje over de optie "Let your teammate pass", ik meen ooit ergens gelezen te hebben dat dit een negatief effect op je drp% zou hebben. Klopt dit?
Ik heb het altijd aan en nog geen enkele keer een negatief effect gemerkt. Ja, dat ik door hem ingehaald werd... :)

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Sempy schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 15:01:
In je dromen gelezen wellicht? :+ Nee, dat is een fabeltje dat ik nog nooit voorbij heb zien komen. In GPRO heeft het volgensmij wel invloed op je motivatie, maargoed, dit is F1Time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:29
OK, dan zal ik me wel vergissen. In ieder geval mooi dat het zonder gevolgen kan, Requiem en ik rijden allebei redelijk vooraan mee en zo hinderen we elkaar niet meer in onze weg naar (hopelijk) C 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joss schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 14:33:
De conversie van DQP uit seizoen 28 gaat wel heel makkelijk... alweer een 99% uit een 98% van seizoen 28 in 1 rondje :P
Da's dikke mazzel en je weet t. :P

Ok, mijn race. Voorlopig 9/16 in Q. Niet echt lekker, zeker als ik al op 3 stops sta. Weinig variatie ook mogelijk in strategie vanwege de temperatuur, 42 en 45 graden (Bahrein) dus velen stoppen in dezelfde ronde(n). Wel 2mm regen in de kwalificatie wat invloed heeft op de coureurs en de strategie. Dat laatste is eigenijk de grootste reden geweest om op 3 meds te gaan ipv 2 hards. Afgezien van het feit dat het 10 sec. in/out met easy overtaking is natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joss
Beetje wel, ja :P

Net even de kwalificatie gedaan. Hij was weer niet super, merk toch echt een ENORM verschillen tussen +- 85 concentration en 100 concentration. Helaas wil m'n coureur niets meer bijleren op concentration :/. 3e lap was de best, andere laps hadden allemaal braking/power/had to pass... onzin.

Anyway, uiteindelijk toch wel redelijk tevreden, omdat ik marginaal voor de block-koning van onze groep sta.
Edit: Ohja, tevens voorlopig op pole... Verwacht daar niet te blijven overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Joss op 22-05-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andrestouwe

andrestouwe

Zoals ik eigenlijk al wel had verwacht was de vorige race niet bepaald super. De banden hebben het niet gehouden. Nu was mijn DRP niet super, 93% :( , maar ik denk niet dat een DRP van 99 of 100% het wel had gehaald. Een wijze les zeg maar, en , om het positief te zien, weer eens wat nuttige info wat de banden betreft.
Deze race sta ik tot nu toe op pole, maar mijn directe concurrent laat op zich wachten, P en WU heeft ie wel gedaan, maar daar stopt het. Ik verwacht eigenlijk dat hij wel sneller is, maar dat zien we wel. Teamy staat tot nu toe op de 4e stek, tewijl hij de afgelopen races om me heen stond....

We zullen zien...

Good luck to you all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ritsjert
Redelijke race, 2e plek geeindigd *O*
Teamy helaas uitgevallen door een crash:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 17:23

Whuzz

Dodgeball!

Na een super strategie voor de eerste helft van de race (regen, perfect getimed met pitstop), voor het tweede deel van de race gegokt en verloren. 2x Softs bleek te weinig voor een halve race, twee plofs, van de 1e plek na de regen naar de 6e plek :(

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster

Jopster

trotse papa x4

Slechte kwalificatie hier. Geen enkele goede ronde in de natte sessie op Zandvoort. Was ook vergeten te repareren de vorige race, dus moest hier en daar wat inleveren. Wel weer 99% DQP, dus daar maak ik me geen zorgen over. In ieder geval sta ik voor de vervelende blocker en hopelijk kan ik er straks een paar inhalen bij de start zodat een top 3 klassering toch weer haalbaar is.

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk_Luchtloper

Luuk_Luchtloper

Zooo, sta ook weer op de grid.
Zal me weer eens melden, de laatste tijd niet echt veel gedaan... redelijk druk met werk en niet echt een uitdagend seizoen met enkele het reanimeren van het team...

Kon het ook weer eens niet laten om op het C3G9 forum Adam af te zeiken... Prima om de wijsneus uit te hangen, maar dan moet ie natuurlijk niet op medetweakers gaan zeiken hè :+

Ik gok dat er naar aanleiding van mijn post een kleine kernexplosie ergens down under plaats vindt en Adam wel weer flink in de aanval gaat... (blijft toch leuk om ze, terecht overigens, over de zeik te jagen >:) )

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.